YouTube: We Built the Best Power Tool Battery for the "Worst" Brand
Hij meet een paar keer. Ook zo rond de 6minuten.
Die accus doen 20-40 ampere, ze stoppen niet bij 10
En zo leer ik elke dagRaymond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:36:
[...]
Hij meet een paar keer. Ook zo rond de 6minuten.
Die axcus doen 20-40 ampere, ze stopoen niet bij 10
Er is niet echt een directe correlatie tussen capaciteit (Ah) en de stroomsterkte (A) die een accu kan leveren. Beide zijn onafhankelijke eigenschappen van accucellen.Tivo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:46:
[...]
En zo leer ik elke dagWel verwarrend, ik heb net een 280AH LiFePo ontvangen voor een bootje maar die kan toch nooit meer dan 280 leveren, of maak ik hier dezelfde denkfout?
[ Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 30-08-2023 19:35 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Elke cel heeft een waarde uitgedrukt in C. 1C is een ontlaadsterkte zo groot als het aantal ah. In een uur leeg dan. Cellen varieren dus in hoeveel ze kunnen ontladen. Maar daaruit snap je dan ook dat 2 2ah 3C cellen, individueel heel sterk, niet zo sterk ontladen als 10 2ah 0,5C cellen.Tivo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:46:
[...]
En zo leer ik elke dagWel verwarrend, ik heb net een 280AH LiFePo ontvangen voor een bootje maar die kan toch nooit meer dan 280 leveren, of maak ik hier dezelfde denkfout?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Festool heeft dat voor hun schuurmachinesPiet91 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:48:
Over accu's versus 230V gesproken, waarom zou zoiets (evt. in andere formfactor) niet in de praktijk kunnen?![]()
Te weinig vermogen?
[Afbeelding]
Zou wel ideale combinatie zijn. (Bijna) alles op accu maar als je situatie het biedt, gewoon op 230V gebruiken.
Die werkt erg fijn.MLLL schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:19:
[...]
Festool heeft dat voor hun schuurmachines
https://www.toolstation.n...0cRI6rZdOuKgaAmmxEALw_wcB
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Alleen heb je dan waarschijnlijk alleen de + en - en niet de eventuele extra contacten die een rol spelen bij het beschermen van tool en accu. Leuk voor tools die niet zo veel vermogen vragen, waarbij het risico op schade beperkt is, maar ik zou die niet graag voor veeleisende toepassingen inzetten.The Eagle schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:41:
Ik kom net ook deze tegen: https://www.akuadapter.eu/en/
Hebben adapters van het ene ecosysteem naar het andere voor bijna alle merken. Dus ik kan mijn Metabo accu prima op een Makita apparaat hangen bijvoorbeeld. Of een Bosch accu op een DeWalt
Net geen 30 euro per stuk. Ziet er wel redelijk uit, ik zou hier meer vertrouwen in hebben dan Ali spul.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als C = Coulomb, wat een maat is voor de capaciteit, dan is 1 C gelijk aan de capaciteit bij een stroom van 1 A die over 1s geleverd wordt. 1 Ah is dus 3600 C, volgens de definitie.JT schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:32:
Elke cel heeft een waarde uitgedrukt in C. 1C is een ontlaadsterkte zo groot als het aantal ah. In een uur leeg dan. Cellen varieren dus in hoeveel ze kunnen ontladen. Maar daaruit snap je dan ook dat 2 2ah 3C cellen, individueel heel sterk, niet zo sterk ontladen als 10 2ah 0,5C cellen.
Ik heb die HK40 (inderdaad bijna de helft goedkoper 3 jaar geleden), en die werkt best fijn. Alleen waar moet ik aan denken bij een automatische ontgrendeling? Als er iets opzit dat iets kan vergrendelen, dan heb ik dat denk ik gemist tot dusverre, ik zou dus ook niet precies weten wat er automatisch ontgrendeld zou moeten worden.Raymond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:45:
Hmm, soms wil ik dat ik dingen eerder had gekocht, ivm de prijzen tegenwoordig. Ik wil een goed kitpistool, die automatisch ontgrendeld. Ik heb nu een prima sterk ding (die zonde problemen high-tack kan verwerken). 8jr geleden gekocht, doet het nog goed. Maar ik moet zelf steeds het ontgrendelknopje indrukken. Da's best een gesmeer. Vandaag weer eens een zwaluw/denbraven hk40 in actie gezien en da's wel next-level qua gemak.
Als ik die 8jr geleden had gekocht, had me dat ding een derde gekocht van de huidige prijs, volgens mij.
Ik weet nog wel dat ik er toen direct eentje nodig had en ik in de buurt geen zaak had die hem op voorraad had. Dus vandaar mn huidige. Dus het is ff niet anders.
Gewoon niet kijken en dokken en daarna 20jr lang fatsoenlijk kunnen kitten
2 x 2A = 4A (parallel neem ik aan) x 3C = 12 A ontlaad stroom.JT schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:32:
[...]
Elke cel heeft een waarde uitgedrukt in C. 1C is een ontlaadsterkte zo groot als het aantal ah. In een uur leeg dan. Cellen varieren dus in hoeveel ze kunnen ontladen. Maar daaruit snap je dan ook dat 2 2ah 3C cellen, individueel heel sterk, niet zo sterk ontladen als 10 2ah 0,5C cellen.
Eerste gedeelte met coulomb moet je vergeten. Deze C staat niet voor coulomb maar voor C-rate = charge / discharge rate (verhouding tussen geleverde stroom en capaciteit: A / Ah). (bedankt @henkie196 voor de correctie / toevoeging)henkie196 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:26:
[...]
Als C = Coulomb, wat een maat is voor de capaciteit, dan is 1 C gelijk aan de capaciteit bij een stroom van 1 A die over 1s geleverd wordt. 1 Ah is dus 3600 C, volgens de definitie.
Nou heb ik verder niet heel veel verstand van electrotechniek, maar als ik het goed begrijp zou een 10 Ah accu dus een capaciteit hebben waarbij de accu met een geleverde stroom van 10 A in een uur leeg zou zijn. Of 10 uur bij een geleverde stroom van 1 A.
Daadwerkelijk leverbare maximale stroom zal meer afhangen van de opbouw van de accu, zoals @Orion84 een stuk beter uitlegt dan ik zou kunnen uitleggen.
[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 31-08-2023 09:47 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Wie ooit bedacht heeft om die verhouding tussen capaciteit en ontlaadstroom uit te drukken in een eenheid met dezelfde afkorting als een andere eenheid die in hetzelfde domein gebruikt wordtthijsco19 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:40:
[...]
Eerste gedeelte met coulomb moet je vergeten. Deze C staat niet voor coulomb maar (vziw) voor capaciteit.
Totdat ze doorheeft dat je WEL kan stofzuigen…..😉agitri schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:57:
Weer wat nieuws binnen
[Afbeelding] [Afbeelding]
De enige stofzuiger die ik zelf hanteer
thijsco19 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:40:
Eerste gedeelte met coulomb moet je vergeten. Deze C staat niet voor coulomb maar (vziw) voor capaciteit.
Verwarrende afkortingen, inderdaad.Orion84 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:43:
Wie ooit bedacht heeft om die verhouding tussen capaciteit en ontlaadstroom uit te drukken in een eenheid met dezelfde afkorting als een andere eenheid die in hetzelfde domein gebruikt wordt![]()
62/63 cmJ.E. Weinor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:29:
[...]
Vraag wat is de totale hoogte met de container er op,
*CTMga er van uit dat het de Festool CTL MIDI I CLEANTEC uitvoering is.
[grap]Ben nog in overweging en het geheel moet onder de werkbank kunnen, anders zit je weer met een losse containeer die je weer ergens anders kwijt moet en beperkt met ruimte om op te kunnen bergen..
Daar heb ik al heel lang een vuistregel voor: het schuren van muren mag iemand anders verdurenZaphara schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:48:
[...]
Nice, heb hem ook al een tijd. Denk dat mochten we nog een keer een pand gaan renoveren dat ik hem dan toch inruil voor een Planex variant, dat trekt deze dan net weer niet goed.
[ Voor 20% gewijzigd door JT op 31-08-2023 22:02 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Laatste keer dat ik een laser op mijn gevel gezet heb is nooit.JT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:59:
Hmmmm, is mijn muur bol opgemetseld of is de lijn van mijn laser bol?
[Afbeelding]
Ik zie het echt amper, maar misschien touwtje niet strak genoeg gespannen bij het metselenJT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:59:
[Afbeelding]
De beste ideeën komen als je bezig bent.
Tja, ik ga wat ophangen van 5 meter breed en wil het waterpas hebben, ik heb daarnaast geen waterslang om het over die afstand waterpas te krijgenMLLL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
[...]
Laatste keer dat ik een laser op mijn gevel gezet heb is nooit.
Met het blote oog is het amper waar te nemen en het blijft handwerk....
Mijn inziens ziet het metselwerk er prima uit.
Alleen het aan de linkerkant van het linker kozijn zit die steen ietwat hoog en daar komt die bolling ook vandaan denk ik.
Ecodan warmtepomp
Van klussen krijg je grijze haren
Zonnewering. Maar je hebt zeker gelijk, zoveel zal het niet afwijken van helemaal waterpas.fenrir schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:49:
Weet niet wat je gaat ophangen, maar ik zou het optisch recht hangen in plaats van waterpas. Anders ga je het altijd zien en je er aan ergeren (zou ik hebben tenminste)
Ecodan warmtepomp
Het valt mij eerder op dat er geen rollaag boven je kozijnen zitJT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:59:
[Afbeelding]
Zie het metalen profiel onder de stenen. Zo'n half of volsteense verticale laag boven je kozijnen is meer een keuze van stijl, tegenwoordig. Voor huizen in een modernere stijl gebouwd, heb je meestal niet zo'n rollaag boven de ramen.agitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:13:
Het valt mij eerder op dat er geen rollaag boven je kozijnen zit
Zonder grappen... bij ons nieuwbouwproject werkten de metselaars niet eens met een touwtje. Vond het destijds al heel verwonderlijk, maar als je goed kijkt zie je het dus ook gewoon terug. Geen enkele voeg is gelijk qua dikte en de onderste lagen zijn al helemaal niet recht.decipherer schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:18:
[...]
Ik zie het echt amper, maar misschien touwtje niet strak genoeg gespannen bij het metselen
Een lintzaag van 155 cm voor figuurwerkHTT-Thalan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
Winterprojectje. 155cm hoge lintzaag uit het jaar kruik, loopt stil en stabiel, maar heeft een heel zwaar leven gehad en moet (vind ik) weer helemaal 100% netjes gemaakt worden. Compagnon voor mijn grote lintzaag, hier komt een heel fijn lint op voor klein figuurwerk, pennen, dat soort spul.
Ja ik bedoel geen konijntjes uit 3mm triplex natuurlijk, maar ingebouwde handgrepen van een ladefront bijvoorbeeld, trapleuningen, stoelpoten, dat soort spul. Daar gebruik je dunne, wendbare linten voor en ik durf het simpelweg niet aan om een lint van slechts enkele millimeters breed op mijn dikke bertha te zetten, daar zit 4+pk aan vermogen achter en vrees dat dit teveel geweld is.DasNieNix schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:36:
[...]
Een lintzaag van 155 cm voor figuurwerk![]()
Je verzameling begint aardig uit te dijen, gelukkig heb je genoeg ruimte om het allemaal kwijt te kunnen. Nog steeds jaloers op zo'n ruimte.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-09-2023 11:21 ]
Ben stiekem wel benieuwd naar die ruimte
Ik woon in Drenthe, rechts van Emmen. Beetje uit de route voor de meesten maar je zal de eerste niet zijn die hier komt voor wat advies, rondkoekeloeren en wat gezelligheid. Er ligt altijd wel een project in wording, het is er altijd stoffig, maar altijd leuk
*werkplaats tourist*HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:48:
[...]
Ik woon in Drenthe, rechts van Emmen. Beetje uit de route voor de meesten maar je zal de eerste niet zijn die hier komt voor wat advies, rondkoekeloeren en wat gezelligheid. Er ligt altijd wel een project in wording, het is er altijd stoffig, maar altijd leuk.
Je ziet het L-ijzer zo zittenagitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:13:
Ik vermoed dat je er te snel overheen hebt gelezen, want ik heb het niet over het hoekstaal.
dat is net als de kleur van de stenen gewoon een keuze van de ontwerper.agitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:13:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 01-09-2023 13:40 ]
Ik heb een tijd terug eens een virtuele tour gedaan met foto's, nu even geen tijd voor (de day job kost ook veel tijd helaas). Afmetingen zijn 11 bij 6 meter en dan ongeveer 2.5 meter hoog tussen de balken. Daarop een zolder met een 45 graden schuin dak waar de afzuiging en een hele grote bende opslag staat.agitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:53:
[...]
*werkplaats tourist*
Maar fotootje en afmetingen van je 'hobby' ruimte
Oh die Henkie post had ik inderdaad niet gezien.agitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
Ik vermoed dat je er te snel overheen hebt gelezen, want ik heb het niet over het hoekstaal.
Lees ook voorgaande opmerking van Henkie
Hoekstaal:
[Afbeelding]
Rollaag:
[Afbeelding]
CatniclateiAlan z schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:09:
Dat L ijzer/ hoelstaal heet trouwens een geveldrager
Ecotools heeft een universeel onderstel, verder geen ervaring mee.Fuel_80 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:50:
Iemand nog tips voor een betaalbaar onderstel voor een afkortzaag? Bij voorkeur een beetje makkelijk op te bergen en te transporteren? Zaag is een Metabo kgs 254 die ik eigenlijk het liefste zo min mogelijk gebruik vanwege het geschouw met het apparaat
Heb je deze uiteindelijk gekocht?barry86 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:31:
[Afbeelding]
Ervaringen hier met de parkside perfomance invalzaag incl geleiders?
Wil graag een invalzaag, maar gebruik hem weinig, vandaag de budget keuze maar het moet wel goed zijn....
We noemen dat een stalen latei die vaak boven deur/kozijn zit een drager van de boven buiten muur, heel vroeger werd een rollaag boven op een kozin gemetselt wat steviiger was dan gewoon recht metselwerken de binnenmuur was een gemetselde latij met wapening.agitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
[...]
Lees ook voorgaande opmerking van Henkie
Hoekstaal:
[Afbeelding]
Rollaag:
[Afbeelding]
Volgens mij had deze klusser een topic op "Klusidee forum"agitri schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:53:
[...]
*werkplaats tourist*
Maar fotootje en afmetingen van je 'hobby' ruimte
Rukapul schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:08:
[...]
Heb je deze uiteindelijk gekocht?
Ik kan namelijk absoluut niet recht zagen en ben in de markt voor een invalzaag voor de keer dat ik een deur in wil korten of een plaat wil zagen. Geleiderail waar de zaag overheen beweegt is dus absolute noodzaak
Ik heb 4x Parkside 20V accu dus de https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100357953 lijkt een goede kandidaat ivm bijpassende geleiderail.
Het inval gedeelte ontbreekt maar verder doe hij alle vergelijkbare kunstjes.barry86 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:33:
[Afbeelding]
Heb uiteindelijk na wat rondzoeken een nieuwe Metabo circelzaag met geleider en koffer aangeschaft![]()
In een mooie aanbieding voor 160,-
ja, laat de metabo lekker in de winkel liggen, ik heb helemaal niets tegen het merk (mede daarom had ik die zaag in eerste instantie ook gekocht) maar dit is gewoon een onding als je enige precisie of herhaalbaarheid zoekt. liever even doorsparen en iets beters kopen. voor ruwbouw is het prima en heb ik duizenden zaagsnedes gemaakt, maar voor afbouw (plinten etc zou ik zeker nog even doorzoeken)averroes1198 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:05:
Ik ben opzoek naar een goede afkortzaag en ben uitgekomen bij de Bosch GCM8 SJL en de Metabo KGSV 216 M. Festool en Mafell zijn boven budget!
Iemand nog tips of aanbevelingen?
averroes1198 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:05:
Ik ben opzoek naar een goede afkortzaag en ben uitgekomen bij de Bosch GCM8 SJL en de Metabo KGSV 216 M.
Ik heb hem ondertussen een jaar of 7 en (samen met nog vele anderen in dit topic) kan dit wel onderschrijven. Hij valt wel iets beter af te stellen, maar het bijft een ding voor grof werk. Ik zou hem ook niet opnieuw kopen.twain4me schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:00:
ja, laat de metabo lekker in de winkel liggen, ik heb helemaal niets tegen het merk (mede daarom had ik die zaag in eerste instantie ook gekocht) maar dit is gewoon een onding als je enige precisie of herhaalbaarheid zoekt. liever even doorsparen en iets beters kopen. voor ruwbouw is het prima en heb ik duizenden zaagsnedes gemaakt, maar voor afbouw (plinten etc zou ik zeker nog even doorzoeken)
Kan je deze gebruiken, ik weet niet of het lager in de weg zit?significant schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:26:
Van frezen heb ik weinig kaas gegeten dus vandaar dat het wellicht een beetje knullige vraag is.
Ik heb een KWJ700 in bestelling om een werkblad te frezen. De fabrikant Trend adviseert hiervoor een 30mm kopierring en een 12.7mm frees met 50mm lengte.
Voor mijn GOF1250LCE heb ik een 30mm ring maar voor de 8mm schaft krijg ik geen 12.7 (1/2 inch) frees gevonden met zo'n lengte. Zijn deze er überhaupt? Ik google denk ik verkeerd...
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Voor in beton boren je eigenlijk boorhamer nodig met sds boren ook. Misschien proberen iets vast aan te draaien?wfveennl schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:10:
Ik heb een vraag over een Bosch GSB 13 RE klopboormachine.
Is dit nu een waardeloos apparaat of doe ik iets verkeerd? Ik heb een model zonder blokkeerknop. Ik doe b.v. een 6 mm steenboortje in de kop en draai deze linksom totdat deze "klikt", maar wat ik ook doe het boortje blijft slippen. Nou ja slippen.... ik kan er vrijwel niets mee boren want na een seconde of twee boren in beton, dus zodra er wat weerstand is staat het boortje stil en is het einde verhaal.
Is dit een bekend verhaal?
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2023 07:16 ]
Ja dat is net jammer dat wieltje. Echter wel weer iets om mee verder te gaan!DasNieNix schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:53:
[...]
Kan je deze gebruiken, ik weet niet of het lager in de weg zit?
https://www.ecotools.nl/h...2-7x51-mm-met-onderlager/
Dat klinkt niet best!twain4me schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:00:
[...]
ja, laat de metabo lekker in de winkel liggen, ik heb helemaal niets tegen het merk (mede daarom had ik die zaag in eerste instantie ook gekocht) maar dit is gewoon een onding als je enige precisie of herhaalbaarheid zoekt. liever even doorsparen en iets beters kopen. voor ruwbouw is het prima en heb ik duizenden zaagsnedes gemaakt, maar voor afbouw (plinten etc zou ik zeker nog even doorzoeken)
En om mijn woorden kracht bij te zetten: mocht je hem toch willen, je mag hem gratis hebben, dan krijg je er een lading stof en scheve zaagsnedes gratis bij.
zelf heb ik nu de dewalt DWS774 maar de deals daarvan zijn inmiddels een stuk minder goed.
het probleem zit hem volgens mij in de trekfunctie (en waar het handvat zit om hem te tillen) die glijstangen blijven denk ik niet paralel . ik heb de kgs, maar de V ziet er qua trekfunctie exact het zelfde uit, ik verwacht dan ook dezelfde problemen, al kan dat volledig onterecht zijn. Maar persoonlijk zou ik die dus ook niet kopen. als je hem altijd op dezelfde plek laat staan zal je er minder last van hebben.averroes1198 schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:08:
[...]
Dat klinkt niet best!
Ik wil de invalzaag naast het grovere werk idd ik gebruik voor het in verstek zagen van plinten!
De Metabo zaag die ik bedoel is de KGSV
KGSV:
https://www.toolmax.nl/me...ekfunctie-afkortzaag.html
KGS:
https://www.toolmax.nl/me...16-m-met-trekfunctie.html
Die DeWalt zag ziet er ook niet verkeer uit qua specs:
https://www.toolmax.nl/de...16mm-1400w-dws774-qs.html
Het lager kan je er meestal ook af halen, is een vervangingsonderdeel bij de duurdere kopieerfrezen, in ieder geval. Anders heeft CMT wel een 912.127.11, dat is er eentje zonder lager, maar die is 31mm ipv 50mm lang. Mogelijk hebben ze ook wel andere types die wel langer zijn in deze combinatie van schacht en grootte.DasNieNix schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:53:
Kan je deze gebruiken, ik weet niet of het lager in de weg zit?
https://www.ecotools.nl/h...2-7x51-mm-met-onderlager/
Met de kanttekeningen dat in de meeste gevallen je dan niet heel geweldig kan invallen ze zijn in die richting niet scherp (en er zit vaak een buisje of zeg maar asje waar de lager op rust in de weg. daar zijn die frezen niet voor gemaakt.henkie196 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:52:
[...]
Het lager kan je er meestal ook af halen, is een vervangingsonderdeel bij de duurdere kopieerfrezen, in ieder geval. Anders heeft CMT wel een 912.127.11, dat is er eentje zonder lager, maar die is 31mm ipv 50mm lang. Mogelijk hebben ze ook wel andere types die wel langer zijn in deze combinatie van schacht en grootte.
Goed punt. Je zou ook eerst kunnen voorboren met een 13mm boor. Sowieso 40mm of meer in een keer afnemen zal niet meevallen (en zal ook niet het mooiste resultaat leveren). Of een 12mm frees met een 29.3mm kopieerring, alhoewel de hoekradius daarmee een klein beetje anders zal zijn.twain4me schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:46:
Met de kanttekeningen dat in de meeste gevallen je dan niet heel geweldig kan invallen ze zijn in die richting niet scherp (en er zit vaak een buisje of zeg maar asje waar de lager op rust in de weg. daar zijn die frezen niet voor gemaakt.
En zo te zien gaat die mal er wel vanuit dat je moet kunnen invallen (plungecut) en 1/2" druk je ook niet ff door 40mm werkblad heen dus van de zijkant erin werkt ook niet.
19mm of 3/4"? Scheelt 0.05mm, dus zou je waarschijnlijk kunnen zoeken op 3/4". Even gauw kijken levert op dat Benchdogs en Kreg wel iets hebben op 3/4" bench dogs.webber87 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:00:
[Afbeelding]
Heeft iemand een idee waar ik deze 'benchdog klemmen voor een Makita geleiderail' kan kopen in 19mm? Ik zie op de Chineze verkopers wel een 20mm, maar ik heb dus gaten van 19mm.
Ik zoek namelijk iets waarbij ik mijn rail kan vastzetten zodat ik makkelijk recht kan zagen. Het materiaal kan ik nu makkelijk haaks zetten met benchdogs, maar ik zoek nog iets waarmee ik ook de rail snel vast kan zetten. Ook hogere stukken materiaal.
Oh ja goede tip! Er zijn ook benchdogs met een binnendraad, dus als ik een lange kan vinden, dan zou ik het ook zelf kunnen maken. Ga nog eens zoeken. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag!henkie196 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:13:
[...]
19mm of 3/4"? Scheelt 0.05mm, dus zou je waarschijnlijk kunnen zoeken op 3/4". Even gauw kijken levert op dat Benchdogs en Kreg wel iets hebben op 3/4" bench dogs.
Is de ribbel van je slang van je Nilfisk een schroefdraad? Want dat heeft de 36mm slang van mijn bouwstofzuiger ook, en daar kan ik de gewone hard plastic aansluiting van los maken (zie tweede plaatje om er een idee van te krijgen), en dan kan ik een Festool adapter direct op de slang schroeven.BounceMeister schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:55:
Hoe sluiten jullie de bouwstofzuiger aan op de diverse apparaten met behoud van zuigkracht?
Ik heb een Nilfisk Multi ii 30 t stofzuiger waar aan het einde van de slang zo'n hardplastic handvat zit, net zoals bij een normale stofzuiger. Dat is erg onprettig wanneer dat direct op je machine zit.
Daarom een setje van Kärcher gekocht bestaande uit een stuk slang met aan beide zijden een zachtplastic aansluitstuk en een verloopstuk erbij. Super flexibel, maar de diameter van die slang is zo klein dat je de hele stofzuigerslang ziet samentrekken (vacuum) en de resterende zuigkracht is niet naar wens.
Eigenlijk zoek ik zo'n flexibele aansluitslang met een wat grotere diameter. Heeft er iemand tips daarvoor?
Die heeft Peter volgens mij zelf gemaakt uit een gewone Festool rail, een stuk eraf gezaagd, en het weer samen geschroefd met een scharnier eraan.webber87 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:00:
Wat ook mooi zou zijn, is zon in 'hoogte verstelbare zwaai houder' voor de rail zoals Peter Millard dat heeft. Ook die heb ik nog nooit kunnen vinden.
Ik heb hetzelfde probleem met een Nilfisk Muli II 30 VCS. Er zit een lekker lange slang bij, maar dat plastic gebogen stuk aan het uiteinde is onhandig en zwaar waardoor hij ook makkelijk los schiet van het gereedschap.BounceMeister schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:55:
Hoe sluiten jullie de bouwstofzuiger aan op de diverse apparaten met behoud van zuigkracht?
Ik heb een Nilfisk Multi ii 30 t stofzuiger waar aan het einde van de slang zo'n hardplastic handvat zit, net zoals bij een normale stofzuiger. Dat is erg onprettig wanneer dat direct op je machine zit.
Daarom een setje van Kärcher gekocht bestaande uit een stuk slang met aan beide zijden een zachtplastic aansluitstuk en een verloopstuk erbij. Super flexibel, maar de diameter van die slang is zo klein dat je de hele stofzuigerslang ziet samentrekken (vacuum) en de resterende zuigkracht is niet naar wens.
Eigenlijk zoek ik zo'n flexibele aansluitslang met een wat grotere diameter. Heeft er iemand tips daarvoor?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Geen idee over SDS boren. Ik kreeg een doosje met boren meegeleverd in de koffer en dat zijn "normale" boren. Vaster draaien kan niet want je moet draaien tot dat je een klik hoort/voelt en vaster kan dan niet.ppatrick schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:19:
[...]
Voor in beton boren je eigenlijk boorhamer nodig met sds boren ook. Misschien proberen iets vast aan te draaien?
Je hebt geen SDS-boren maar gewoon steenborden met een ronde schacht.wfveennl schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:05:
[...]
Geen idee over SDS boren. Ik kreeg een doosje met boren meegeleverd in de koffer en dat zijn "normale" boren. Vaster draaien kan niet want je moet draaien tot dat je een klik hoort/voelt en vaster kan dan niet.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Voor SDS boren heb je een SDS boorkop nodig. Normaalgesproken hebben alleen boorhamers (of breekhamers) een SDS boorkop. Een klopboor heeft een normale boorkop zoals jij beschrijft, en daar horen dus normale boren in.wfveennl schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:05:
Geen idee over SDS boren. Ik kreeg een doosje met boren meegeleverd in de koffer en dat zijn "normale" boren. Vaster draaien kan niet want je moet draaien tot dat je een klik hoort/voelt en vaster kan dan niet.
Voor hoge takken is het beter en veiliger om een telescopische stokzaag (takkenzaag) te gebruiken. Bijvoorbeeld een Silky zubat of Hayauchipirke schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:50:
Afgelopen week heb ik het Makita DUX60Z 2x18v combisysteem gekocht. Met de heggenschaar, kettingzaag, verlengstuk en graskantsnijder opzetstukken. Een losse trimmer had ik al, die hoeft dus niet. Een losse heggenschaar had ik ook al, maar ik wilde iets op een stokje.
Vandaag heb ik m uitgeprobeerd, eerst een boom gesnoeid met de heggenschaar en het verlengstuk ertussen. Op een paar lage dikke takken na die prima met de reciprozaag gingen heb ik de boom goed kort gekregen. Voor de hoogste stukken moest ik nog steeds op een trap gaan staan, maar hij is ook 6m hoog ofzoHet is wel een zwaar en eigenlijk veel te top-heavy ding om op een trap te staan balanceren, maar vanaf de grond werkt het heerlijk.
Ook een ander klein boompje in de voortuin en de bovenkant van een coniferenhaag kon hij goed aan. Het is erg fijn om voor de meeste klussen niet meer op een trap te moeten staan, veel veiliger ook.
Voor afvalverwerking hebben we nu de Makita UD2500 hakselaar, zelfs dikkere takken van 40-45mm gingen er goed in, mits er geen grote knoesten uitsteken. In 3 uur tijd (ik snoeien, m'n vrouw hakselen) hebben we twee grote 240L kliko's vol gekregen, voorheen waren we daar een stuk langer mee bezig, of was het allemaal niet zo compact als nu.
De kettingzaag en graskantsnijder heb ik nog niet uitgeprobeerd, dat komt een andere keer wel. We hebben op verschillende plekken 5 jaar achterstand met snoeien... Een grote tuin is fijn, maar goed gereedschap is nog fijnerNu lekker aan het bier
ik heb sinds een paar jaar van deze rubberen verloop "dingen" gekochtJohnny schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:24:
[...]
Je hebt geen SDS-boren maar gewoon steenborden met een ronde schacht.
Het kan zijn dat er iets mis is met je machine maar een klopboor zoals jij hebt is niet geschikt voor harde steensoorten zoals beton. Een boorhamer is een ander soort machine die wel geschikt is hiervoor. Deze gebruikt SDS-boortjes die worden vastgeklikt in de boorkop maar kunnen wel schuiven om de schikgolven van het hamermechanisme van de boor naar het beton door te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door NewienM op 04-09-2023 15:43 ]
Het is een spiraalbuis, dus wellicht een optie. Maar dat hardplastic handvat gaat er niet makkelijk af helaas. Aangezien ik dat wel nodig heb om er de vloer mee te stofzuigen na het klussen, hou ik die er liever op.henkie196 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:48:
[...]
Is de ribbel van je slang van je Nilfisk een schroefdraad? Want dat heeft de 36mm slang van mijn bouwstofzuiger ook, en daar kan ik de gewone hard plastic aansluiting van los maken (zie tweede plaatje om er een idee van te krijgen), en dan kan ik een Festool adapter direct op de slang schroeven.
[Afbeelding: Stofzuigeraansluiting 'Festool' mof / adapter]
Vrijwel alle apparaten die ik heb passen hierop, maar anders kan ik op die mof / adapter een rubberen traps verloop mof zetten om het daarmee passend te maken.
[Afbeelding: Rubberen verloopmof / adapter stofzuigeraansluiting]
Wellicht dat dit ook voor jouw kan werken, als het past lijkt dit me makkelijker dan allemaal extra verloopjes ertussen te zetten.
[...]
Die heeft Peter volgens mij zelf gemaakt uit een gewone Festool rail, een stuk eraf gezaagd, en het weer samen geschroefd met een scharnier eraan.
Oké, mooie uitleg, helemaal duidelijk.henkie196 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:33:
[...]
Voor SDS boren heb je een SDS boorkop nodig. Normaalgesproken hebben alleen boorhamers (of breekhamers) een SDS boorkop. Een klopboor heeft een normale boorkop zoals jij beschrijft, en daar horen dus normale boren in.
Maar het hoofdpunt van de post van @ppatrick is dat een klopboor niet geschikt is om mee in beton te boren. Daarvoor heb je iets met meer slagkracht nodig, oftewel een boorhamer. Een klopboor is alleen geschikt voor (bak)stenen.
Het is bijzonder dat je klopboor meteen vast slaat, meestal zie je eerder dta een klopboor rond blijft draaien en kloppen, maar gewoon niet verder in het beton komt. Als je op een stukje wapening of een kiezel bent gestuit, kan het zijn dat je daarop vast slaat. Je zou ook de stand van de slipkoppeling kunnen controleren, die zou op de boorstand moeten staan.
Je kan het ook eens testen door een gaatje in wat hout of een baksteen te boren (in geval van hout zonder te kloppen). Als je boor dan ook bij de minste weerstand al stil staat, zou ik de boormachine terug sturen onder garantie, want dan is iets niet goed in de boorkop.
Here we go......ik heb deze ook...met een ander probleem...ik kan de klopfunctie niet meer uitzetten met de knop bovenin....dus ik ben ook niet echt happy met dit model. Had ik meer van verwacht.wfveennl schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:10:
Ik heb een vraag over een Bosch GSB 13 RE klopboormachine.
Is dit nu een waardeloos apparaat of doe ik iets verkeerd? Ik heb een model zonder blokkeerknop. Ik doe b.v. een 6 mm steenboortje in de kop en draai deze linksom totdat deze "klikt", maar wat ik ook doe het boortje blijft slippen. Nou ja slippen.... ik kan er vrijwel niets mee boren want na een seconde of twee boren in beton, dus zodra er wat weerstand is staat het boortje stil en is het einde verhaal.
Is dit een bekend verhaal?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 05-09-2023 10:10 ]
ik deed met verven nog wel eens plastic zak over een verfbak...geen gezeik met allerlei kleuren die in elkaar liepen of schoonmaken....na de klus plastic zak binnenstebuiten en klaar.twain4me schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:09:
iemand ervaring met mudpans? ik heb laats hier een cakeblik gebruikt en opzich beviel dat best maar schoonmaken was niet leuk en de hoekjes zijn vervelend met de specie eruit halen. de duurdere hebben ronde hoeken op de bodem (maar zijn wel heel veel duurder voor een veredeld cakeblik.
https://www.amazon.nl/roe...x=%2Caps%2C87&sr=8-9&th=1
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
BlaBlaBla
zeker en die heb ik ook, maar dat kan je bv niet makkelijk neerzetten, ik gebruik ook wel gewoon een vlakspaan als raapbord omdat je immers nooit enorme hoeveeheden specie nodig hebt. het verschil is allemaal niet extreem hoor, maar zoals met zoveel gereedschap, iets makkelijker is ook makkelijker.Fraggert schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:40:
[...]
ik deed met verven nog wel eens plastic zak over een verfbak...geen gezeik met allerlei kleuren die in elkaar liepen of schoonmaken....na de klus plastic zak binnenstebuiten en klaar.
is er niks in de eenmalige hoek te verzinnen?
Ik moets even zoeken maar kun je geen raapbord gebruiken? zo'n vlakke plaat waar je je voorraadje op kleddert...dat maakt natuurlijk heel makkelijk schoon.
Meer kracht met de 20V / 18V. Gaten boren gaat met een 12V over het algemeen ook zonder probleem, hooguit dat het bij de grote diameters wat moeilijker gaat. Voor schroeven lukt over het algemeen een 4-5mm schroef nog wel met de 12V, voor 6mm of groter komen die echter gauw kracht te kort (in hout).Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:10:
Mijn 10 jaar oude PowerPlus accuboormachine heeft de geest gegeven. Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe accuboormachine.
Ik twijfel nu een beetje tussen de Parkside performance 20v en 12v. Waar is de 20v uitvoering nu echt beter voor geschikt? Omdat mij het lichte gewicht van de 12v ook wel aanspreekt voor mijn vriendin. En gezien het toerental moet je met beide wel een gaatje kunnen boren.
https://www.lidl.nl/p/par...oormachine-20v/p800004808
https://www.lidl.nl/p/par...2v-zonder-accu/p100341984
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Gereedschap is inmiddels gewoon hier te koop o.a. bij elke toolstation en de gips producten (incl AK en 4Ak gipsplaten) worden gewoon door knauf gemaakt. dat het gebruik geen mainstream is innederland heeft meer te maken met de onterechte aannamens die mensen doen. Ik kan ook wel mijn houtbouw slopen en er stenen metsel omdat dat meer "onze" manier van bouwen is, maar ook dat ben ik (net als stucen met mp75) niet van plan.Raymond schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:11:
Ik denk dat je in NL ook beter op de NL manier kan werken. Daar zullen de verschillende verkrijgbare afwerkingsmethoden (gipssoorten, afwerkgereedschappen enzo) ook wel op afgestemd zijn.
Op zn noord-amerikaans gaan lopen gipsen hier, zal best een uitdaging worden.
Daar werken ze alleen de naden af, bijvoorbeeld. Wat me een heel golvende muur lijkt op te leveren. Hier spuiten ze er gewoon een paar zakken mp75 tegenaan en strijken het muurtje glad.
[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 05-09-2023 13:13 ]
Verwijderd
misschien had ik mijn vraag ook anders moeten stellenRaymond schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:19:
Tuurlijk maakt het niet uit, en @twain4me moet vooral zelf kiezen.
Ik maakte meer een algemene opmerking (omdat ik uit het bericht niet helemaal kon halen wat hij van plan is). In mijn klushobbies heb ik gemerkt dat wanneer je info op het internet zoekt, je vooral heel veel amerikaanse info vindt (want er zijn nu eenmaal verrekte veel amerikanen, die ook nog eens engels spreken en veel op het internet zitten). En dan krijg ik de neiging om hier in NL naar amerikaanse oplossingen te zoeken. Die ga je dan best lastig (en/of duur) vinden.
Maar als je je gips in een bakkie wilt, ipv op een plankje, dan vooral doen![]()
Ik heb alleen geen direct bruikbare tips
Youtube: vancouver carpentertwain4me schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:24:
[...]
misschien had ik mijn vraag ook anders moeten stellen
ik wil eigenlijk weten of een mooi rvs bakje met ronde onderkant merkbaar beter is. Of kan ik beter 1 tot 3 kunststof bakjes kopenmisschien was reviews lezen in amerika handiger geweest
De prijs van zo'n Metabo 12v is 25 euro meer dan een Parkside 12v (met 2 accu's). Is zo'n Metabo dan de betere keus omdat het een A merk is? De specs zijn namelijk vergelijkbaar.sjirafje schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:51:
Ik heb geen ervaring met de Parkside machientjes maar mijn 12v Metabo kan gewoon elke huis tuin en keuken klus aan. Als je een serieuze verbouwing van plan bent zou ik eerder 18v overwegen, maar voor incidenteel gebruik is een 12v (naar mijn idee) veel handzamer en prettiger in gebruik.
BlaBlaBla
Da's de verouderde lijn van Metabo, die verkopen ze niet meer.Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:57:
[...]
De prijs van zo'n Metabo 12v is 25 euro meer dan een Parkside 12v (met 2 accu's). Is zo'n Metabo dan de betere keus omdat het een A merk is? De specs zijn namelijk vergelijkbaar.
https://www.bol.com/nl/nl...k1ApA.2_6.10.ProductTitle
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In mijn beleving is het wel de betere keus, meestal mag je er van uitgaan dat de kwaliteit wat hoger is. Nou kan het met een Parkside of Powerplus ook best goed gaan, maar de kans is groter dat ie er gewoon mee kapt, of dat je meer speling hebt op de kop. Geluk speelt meer een factor dan je zou verwachten bij een Bosch blauw, Makita, of Metabo (of andere A merken).Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:57:
De prijs van zo'n Metabo 12v is 25 euro meer dan een Parkside 12v (met 2 accu's). Is zo'n Metabo dan de betere keus omdat het een A merk is? De specs zijn namelijk vergelijkbaar.
https://www.bol.com/nl/nl...k1ApA.2_6.10.ProductTitle
Die benaming is allemaal wat verwarrend bij Metabo. Ze hebben die compacte lijn op 12V met een staafaccu, maar ook de wat minder compacte lijn zo'n vierkante accu. Ook nieuwe en oude versies, overigens, als ik op de website van Metabo kijk. Zo te zien heet het type dat jij linkt de Powermaxx BS 12, terwijl het type met de staaf accu dat @Strider linkt heet Powermaxx BS, zonder de 12 (maar wel gewoon 12V). Voeg Q toe voor snelwisselkop en BL voor brushless (nieuwe modellen, zo te zien).The Eagle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:47:
Da's de verouderde lijn van Metabo, die verkopen ze niet meer.
De huidige lijn is de POWERMAXX BS 12 BL Q. Die is ca 175 voor machine met accu. Dan heb je wel een snelwisselbaren kop, maar die gebruik je eigenlijk nooit.
De vorige lijn, zonder die snelwisselkop, is deze: https://www.bol.com/nl/nl...rsleutel/9200000117515108 (die combiset is overigens een aanrader, want slagschroevendraaier voor een prikkie er bij).
De gewone powermaxx bs12 doet max 45Nm koppel voor schroeven en kan tot 10 cm boren. Kom je prima mee de baksteen in. En het ding is qua schroeven _snel_
De slagschroevendraaier gaat tot 115Nm. Da's behoorlijk wat voor zo'n machientje. Voor die 175 euro een nobrainer. Kost je wel 100 euro meer dan die Parkside, maar is kwalitatief ook echt wel iets beter dan dat imho.
[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 05-09-2023 20:24 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Wat zijn je ervaringen met je oude accutol, voldeed die voor je, liep je tegen beperkingen aan?Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:10:
Mijn 10 jaar oude PowerPlus accuboormachine heeft de geest gegeven. Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe accuboormachine.
Ik twijfel nu een beetje tussen de Parkside performance 20v en 12v. Waar is de 20v uitvoering nu echt beter voor geschikt? Omdat mij het lichte gewicht van de 12v ook wel aanspreekt voor mijn vriendin. En gezien het toerental moet je met beide wel een gaatje kunnen boren.
https://www.lidl.nl/p/par...oormachine-20v/p800004808
https://www.lidl.nl/p/par...2v-zonder-accu/p100341984
Ja, dat klopt wel ja. Heb alleen 5Ah accu’s, maar denk dat je in een heggenschaar ook geen kleinere wilt gebruiken.The Eagle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:12:
@Pixeltje heeft dat ding ook het effect dat ie zonder accu zwaar is aan de neus, maar met accu bijna perfect uitgebalanceerd is?
Bij mijn Metabo merk ik dat namelijk. Lijkt qua balans een onding als je hem pakt, maar is perfect met accu
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Hangt af van hoe lang je het ding continue gebruikt. Met een half uur gebruik was de Metabo van m'n ouders nog altijd 3/4 vol met een 5.2 Ah accu. Lijkt me dat je met minder dus ook wel een aardig eind moet kunnen komen. Een elektrische heggenschaar met snoer doet ook maar zo'n 400-600 W, dus is niet zo'n stroomvreter.Pixeltje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 06:24:
Ja, dat klopt wel ja. Heb alleen 5Ah accu’s, maar denk dat je in een heggenschaar ook geen kleinere wilt gebruiken.
Fair, ik ga het zien. Zaterdag staat de heg op het programma om gekortwiekt te worden. Qua geluidsproductie is dit in ieder geval al een enorme verbetering, dus heb er nu ook daadwerkelijk zin in. Die B&D heeft zijn werk goed gedaan en is al bejaard dus werd hoog tijd voor pensioen, maar stil of ergonomisch was hij niet, nog los van het feit dat mijn skills om in het (knaloranje) snoer te heggenscharen inmiddels een kerncompetentie zijn geworden..henkie196 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:16:
[...]
Hangt af van hoe lang je het ding continue gebruikt. Met een half uur gebruik was de Metabo van m'n ouders nog altijd 3/4 vol met een 5.2 Ah accu. Lijkt me dat je met minder dus ook wel een aardig eind moet kunnen komen. Een elektrische heggenschaar met snoer doet ook maar zo'n 400-600 W, dus is niet zo'n stroomvreter.
[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 06-09-2023 09:28 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq