Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdkRx2qHT-LELUGk5X_vN2-VMC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQc4dqJImTpiG5zoLCfeS9ij.jpg?f=fotoalbum_large

bovenstaand zaagbladje zat bij mn multitool, toen ik de set kocht. Het is een verrekte fijn zaagbladje, dus ik wilde er wat bij kopen. Maar als ik nu zoek op fein 157, vind ik een heel ander model. Hebben jullie enig idee waar dit blad nog te krijgen is? Of is hij opgevolgd door een nieuwe versie 157?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Raymond schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:30:
[Afbeelding]

bovenstaand zaagbladje zat bij mn multitool, toen ik de set kocht. Het is een verrekte fijn zaagbladje, dus ik wilde er wat bij kopen. Maar als ik nu zoek op fein 157, vind ik een heel ander model. Hebben jullie enig idee waar dit blad nog te krijgen is? Of is hij opgevolgd door een nieuwe versie 157?
die maken ze volgens mij niet meer, immers past de nieuwe starlock op meer apparaten (en ook op die van jou) je moet denk ik oude stock zoeken

https://www.laurensijzerw...t-30x50-stand.-2889024-nl
(ean nummer zit ook in de link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Raymond schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:30:
[Afbeelding]

Astu: https://www.toolnation.nl...or-fein-fsc-supercut.html
Oeps, iets te vlug..
"Fein 63502157010 M-Cut" is wel het model.

[ Voor 4% gewijzigd door Crahsystor op 06-09-2023 11:58 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
twain4me schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:54:
[...]

die maken ze volgens mij niet meer, immers past de nieuwe starlock op meer apparaten (en ook op die van jou) je moet denk ik oude stock zoeken

https://www.laurensijzerw...t-30x50-stand.-2889024-nl
(ean nummer zit ook in de link)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:18
Niet "echt" gereedschap, wel Makita :+ Ik heb een DCM501 (het koffiezetapparaat) erg makkelijk in sommige situaties :p

Echter sinds gisteren wil deze niet meer "aan". Het rode lampje brandt wel als ik erop druk maar er loopt niets door.

Deze ochtend even opengemaakt en voltages gemeten, bijna overal netjes 20 volt met een volle accu. Behalve bij het verwarming element. Hierop continuïteit testen gedaan. De min pool krijg ik ook netjes continuïteit, alleen op de pluskant niet. Eerste gedachtegang was misschien een draadbreuk, maar bij openmaken stuitte ik op (volgens mij) een thermo zekering. Continuïteit van uiteindes van de draden naar de zekering is oke, alleen de zekering zelf niet.

Een normale zekering test je ook met continuïteit, maar geldt dit ook voor een thermo zekering? Dan weet ik zeker dat ik dat onderdeel moet gaan zoeken :)

Merk en typenummer van de zekering is een Microtemp g8a01

Het lijkt op deze, maar de mijne heeft een geel kapje

Afbeeldingslocatie: https://image.made-in-china.com/202f0j00IcYGfNZJkdkC/Therm-O-Disc-Thermal-Cutoffs-G8A00-G8A01-Series.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Dartlink schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:41:
Niet "echt" gereedschap, wel Makita :+ Ik heb een DCM501 (het koffiezetapparaat) erg makkelijk in sommige situaties :p

Echter sinds gisteren wil deze niet meer "aan". Het rode lampje brandt wel als ik erop druk maar er loopt niets door.

Deze ochtend even opengemaakt en voltages gemeten, bijna overal netjes 20 volt met een volle accu. Behalve bij het verwarming element. Hierop continuïteit testen gedaan. De min pool krijg ik ook netjes continuïteit, alleen op de pluskant niet. Eerste gedachtegang was misschien een draadbreuk, maar bij openmaken stuitte ik op (volgens mij) een thermo zekering. Continuïteit van uiteindes van de draden naar de zekering is oke, alleen de zekering zelf niet.

Een normale zekering test je ook met continuïteit, maar geldt dit ook voor een thermo zekering? Dan weet ik zeker dat ik dat onderdeel moet gaan zoeken :)

[Afbeelding]
die dingen koop je voor een paar euro, grote kans dat het daar mis zit. vorig jaar hadden wij het bij onze gewone. Na het schoonmaken van het apparaat was er troep rond het verwarmingselement gaat zitten zodat er geen water bij kon komen. Na het schoonmaken en vervangen van de zekering doet hij al weer een hele tijd prima.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:36
Ik oriënteer mij op vochtmeters en zie dat bijvoorbeeld Stanley een vochtmeter voor bouwmaterialen en hout heeft: https://www.stanleyworks.nl/product/0-77-030/vochtmeter.

Wat ik niet begrijp is dat deze vochtmeter bouwmaterialen tot maximaal 2 procent meet. Ik gebruik de meter om te bepalen hoeveel vocht er nog in de gestucte binnenmuuur zit en ik kan mij niet voorstellen dat de muur minder dan 2% vocht zal gaan bevatten.

Voor het kunnen sauzen lees ik overigens verschillende berichten. De één zegt dat de muur niet meer dan 20-30 procent vocht mag bevatten, de ander 2 procent. De maximale waarde van de Stanley suggereert dan weer dat de laatste waarde kennelijke een bekende grenswaarde is.

Iemand die zijn licht hier over kan laten schijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:18
fenrir schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:30:
[...]

die dingen koop je voor een paar euro, grote kans dat het daar mis zit. vorig jaar hadden wij het bij onze gewone. Na het schoonmaken van het apparaat was er troep rond het verwarmingselement gaat zitten zodat er geen water bij kon komen. Na het schoonmaken en vervangen van de zekering doet hij al weer een hele tijd prima.
Het is gelukt! Het was inderdaad de zekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:52
Dartlink schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:41:

[Afbeelding]
Doet mij denken aan een spijker oplossing van collega, allemaal lachen, ging even goed, daarna had niemand meer stroom :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

significant schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:26:
Van frezen heb ik weinig kaas gegeten dus vandaar dat het wellicht een beetje knullige vraag is.
Ik heb een KWJ700 in bestelling om een werkblad te frezen. De fabrikant Trend adviseert hiervoor een 30mm kopierring en een 12.7mm frees met 50mm lengte.

Voor mijn GOF1250LCE heb ik een 30mm ring maar voor de 8mm schaft krijg ik geen 12.7 (1/2 inch) frees gevonden met zo'n lengte. Zijn deze er überhaupt? Ik google denk ik verkeerd...
Ik weet niet of je al iets gevonden hebt maar https://rs-tools.nl/hm-gr...-50-100-mm-z-2-1-sch-o-12 frees 12mm diameter as 50mm snede

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Damic schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:49:
[...]

Ik weet niet of je al iets gevonden hebt maar https://rs-tools.nl/hm-gr...-50-100-mm-z-2-1-sch-o-12 frees 12mm diameter as 50mm snede
moet je wel hard slaan om die in een 8mm asgat te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:54
Dat past 1 keer.. heb deze set van de amazon laten komen. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

twain4me schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:08:
[...]

moet je wel hard slaan om die in een 8mm asgat te krijgen ;)
Uitfrezen :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:02
Goedemorgen!

Zie dat er hier veel kennis van gereedschap aanwezig is en ook veel goede adviezen zijn gegeven dus hopelijk kan iemand mij ook een zetje in de goede richting geven.

Ik ben in de markt voor een afkortzaag, in eerste instantie voor tijdens de verbouwing waarbij hij gebruikt wordt voor laminaat en plinten (heel veel plinten :P ). Daarna voor incidenteel gebruik, hij zal niet super intensief gebruikt worden verwacht ik.

Er is genoeg te krijgen in diverse maten, maar nu hebben we besloten om voor breed laminaat te gaan, 320mm breed om precies te zijn. En dat maakt de keuze een heel stuk beperkter.

Als ik ga zoeken op machines die dit aankunnen voor max 300 euro (budget kan iets opgerekt worden als het moet), dan kom ik uit bij HDM, holzmann en Einhell als opties. Maar over beide merken lees ik dat ze prima zijn maar niet altijd even nauwkeurig. Voor de plinten dus niet handig ivm de vele haakse hoeken die we moeten maken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? We hebben het overige gereedschap voornamelijk van Milwaukee, maar die bieden niets in deze zaagbreedte aan.

De HBM: https://www.hbm-machines....ort-en-verstekzaagmachine
De Einhell: https://www.hornbach.nl/p...-sm-2534-1-dual/10305381/
En de Holzmann: https://www.hornbach.nl/p...ag-kap305jl-230v/5596268/

Zagen zullen ze uiteraard allemaal wel, maar een goede hoek is wel prettig, evenals de optie om laminaat te zagen maar ik ga er vanuit dat op alle opties een blad geschikt voor laminaat zagen is te bevestigen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:31
Michel schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:20:
Goedemorgen!

Zie dat er hier veel kennis van gereedschap aanwezig is en ook veel goede adviezen zijn gegeven dus hopelijk kan iemand mij ook een zetje in de goede richting geven.

Ik ben in de markt voor een afkortzaag, in eerste instantie voor tijdens de verbouwing waarbij hij gebruikt wordt voor laminaat en plinten (heel veel plinten :P ). Daarna voor incidenteel gebruik, hij zal niet super intensief gebruikt worden verwacht ik.

Er is genoeg te krijgen in diverse maten, maar nu hebben we besloten om voor breed laminaat te gaan, 320mm breed om precies te zijn. En dat maakt de keuze een heel stuk beperkter.

Als ik ga zoeken op machines die dit aankunnen voor max 300 euro (budget kan iets opgerekt worden als het moet), dan kom ik uit bij HDM, holzmann en Einhell als opties. Maar over beide merken lees ik dat ze prima zijn maar niet altijd even nauwkeurig. Voor de plinten dus niet handig ivm de vele haakse hoeken die we moeten maken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? We hebben het overige gereedschap voornamelijk van Milwaukee, maar die bieden niets in deze zaagbreedte aan.

De HBM: https://www.hbm-machines....ort-en-verstekzaagmachine
De Einhell: https://www.hornbach.nl/p...-sm-2534-1-dual/10305381/
En de Holzmann: https://www.hornbach.nl/p...ag-kap305jl-230v/5596268/

Zagen zullen ze uiteraard allemaal wel, maar een goede hoek is wel prettig, evenals de optie om laminaat te zagen maar ik ga er vanuit dat op alle opties een blad geschikt voor laminaat zagen is te bevestigen.

Alvast bedankt!
Ik zou je laminaat snijden met een laminaatsnijder i.p.v. afkortzaag. Geeft veel minder troep en werkt veel sneller. Ook ben je dan minder beperkt in de keuze voor een afkortzaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De DWS774 / DWS777 van DeWalt is in dit topic ook wel een populaire afkortzaag, omdat het scharnier-/schuifmechanisme daar aan de binnenkant zit en de machine daardoor een stuk compacter is op te bergen. Of die voldoet aan je specs weet ik niet.
uitvoering: DeWalt 216mm Afkort- & Verstekzaagmachine met XPS (DWS774-QS)
uitvoering: DeWalt DWS777-QS

Voor laminaat zou ik overigens een laminaatsnijder kopen/lenen/huren. Gaat veel sneller, en met minder stof en lawaai dan zagen. Mocht je wel zagen dan kun je het zaagblad waarschijnlijk weggooien als je klaar bent, laminaat is best wel killing voor een zaagblad. EcoTools heeft wel betaalbare zaagbladen.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 11-09-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
idd: Laminaat lekker met laminaatknipper doen.

Die Dewalt afkortzaag is prima voor plinten. Je kan nog ff investeren in een leuk blad met veel tandjes bij ecotools.

Wat voor plinten ga je plaatsen, qua hoogte?
Plinten zagen gaat wmb het mooist als je ze rechtop op de afkortzaag kan zetten. Eventueel kunnen ze ook plat, met het zaagblad schuin, maar dat werkt onhandig en geeft een minder mooie zaagsnede imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Thanks @Voggy @ThinkPad. Laminaatsnijder is indedaad een optie maar ik kan daar echt totaal niet mee overweg :+ . Ik ben maar gewoon eerlijk haha. Ik sloop de gehele laminaat plaat zonder een snede te hebben op de juiste plek.

De genoemde DeWalt machines ken ik ook, zeker degelijk spul maar niet breed genoeg. Mochten we toch op voor de laminaatsnijder gaan is dit zeker een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Raymond schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:43:
idd: Laminaat lekker met laminaatknipper doen.

Die Dewalt afkortzaag is prima voor plinten. Je kan nog ff investeren in een leuk blad met veel tandjes bij ecotools.

Wat voor plinten ga je plaatsen, qua hoogte?
Plinten zagen gaat wmb het mooist als je ze rechtop op de afkortzaag kan zetten. Eventueel kunnen ze ook plat, met het zaagblad schuin, maar dat werkt onhandig en geeft een minder mooie zaagsnede imho
7cm hoog worden ze, dus daar moeten we uiteraard ook nog naar kijken. Goed dat je het zegt, die had ik nog niet in de gaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Michel schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:44:
Thanks @Voggy @ThinkPad. Laminaatsnijder is indedaad een optie maar ik kan daar echt totaal niet mee overweg :+ . Ik ben maar gewoon eerlijk haha. Ik sloop de gehele laminaat plaat zonder een snede te hebben op de juiste plek.

De genoemde DeWalt machines ken ik ook, zeker degelijk spul maar niet breed genoeg. Mochten we toch op voor de laminaatsnijder gaan is dit zeker een optie
Dan moet je een betere kopen of huren. Ik heb de wolfcraft vlc 800 gebruikt en die werkte prima (je kan zelfs in de lengte knippen. Kost nieuw 65 euro en raak je voor 3 tientjes binnen 2 dagen kwijt op MP. (ik heb hem voor 27,50 via MP gekocht en voor 25 weer verkocht :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Raymond schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:48:
[...]

Dan moet je een betere kopen of huren. Ik heb de wolfcraft vlc 800 gebruikt en die werkte prima (je kan zelfs in de lengte knippen. Kost nieuw 65 euro en raak je voor 3 tientjes binnen 2 dagen kwijt op MP. (ik heb hem voor 27,50 via MP gekocht en voor 25 weer verkocht :+ )
Misschien toch maar wat youtube cursussen volgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
sjirafje schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:51:
Ik heb geen ervaring met de Parkside machientjes maar mijn 12v Metabo kan gewoon elke huis tuin en keuken klus aan. Als je een serieuze verbouwing van plan bent zou ik eerder 18v overwegen, maar voor incidenteel gebruik is een 12v (naar mijn idee) veel handzamer en prettiger in gebruik.
Je hebt gelijk, maar ik zie ook dat 12V minder vaak voor lijkt te komen, Ik had een keer 12V Milwaukee in mijn handen (super compact, meer dan sterk zat) maar duur t.o.v. 18V. Toen maar 18V Dewalt combiset uit een aanbieding genoemen. Het maakt qua prijs (en gewicht) nogal uit of er een 2Ah of een 4Ah accu bij zit. Het gewicht met 2Ah bij Dewalt viel me erg mee. Nauwelijks zwaarder dan 12V Milwaukee (met 2Ah).

Wel ben ik fan geworden van de slagschroevendraaier, die ik eerst niet had, maar nu wel in de set zat.
Ik kwam af van een Makita 7.2V. Ook lekker compact en zonder mega accu homp aan de onderkant. Dat was de reden dat ik eerst keek naar compacte Milwaukee's (omdat ik die tussendoor in mijn handen had gehad).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
Michel schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:44:
Dan raad ik je voor de veiligheid aan weg te blijven bij een afkortzaag.. :+
Met laminaat kan je de plank voor de helft inzagen en dan omdraaien, ben je er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Kurma schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:39:
[...]

Dan raad ik je voor de veiligheid aan weg te blijven bij een afkortzaag.. :+

[...]

Met laminaat kan je de plank voor de helft inzagen en dan omdraaien, ben je er ook.
haha op zich kan ik redelijk met elektrisch gereedschap overweg :+ , maar bedankt voor je advies.

Het insnijden had ik natuurlijk kunnen bedenken, is ook geen gek idee. Thanks!

Top topic dit, fijn hoe iedereen zo mee denkt in plaats van klakkeloos wat producten als antwoord terug sturen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-07 18:54
Voor schuurwerk binnen ben ik op zoek naar een oplossing om mijn schuurmachine op een bouwstofzuiger aan te sluiten op een manier dat er geen statische elektriciteit in de slang wordt opgebouwd. Ik kom er maar niet uit. Ik heb nu een simpele Karcher wd3 bouwstofzuiger. Daar zit geen anti-statische slang op wat dus behoorlijke schokken geeft.

Voor zover ik kan nagaan is mijn huidige bouwstofzuiger niet antistatisch te maken met bijvoorbeeld een aparte slang. Ik vind het op zich geen probleem een andere bouwstofzuiger aan te schaffen. Heeft er iemand tips voor een goed apparaat wat ik kan gebruiken voor het schuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:22
Ik heb daarvoor een Festool CTL Midi, werkt voor schuren perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
DasNieNix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:11:
[...]

Wat zijn je ervaringen met je oude accutol, voldeed die voor je, liep je tegen beperkingen aan?
Waar gebruik je hem voor?
Zonder dit te weten is het lastig advies geven.
Ik heb nu alleen een Bosch Boorhamer 230v. Ik wil uiteindelijk wat gaatjes kunnen boren en wat kunnen schroeven. Aangezien ik ook in kalksteen wil boren lijkt mij een accuboormachine met een klopfunctie wel handig. Op zich kan ik met mijn boorhamer ook wel een gaatje in kalksteen boren maar kennelijk gaat dit netter met een klopboormachine.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
mrbee schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:57:
Voor schuurwerk binnen ben ik op zoek naar een oplossing om mijn schuurmachine op een bouwstofzuiger aan te sluiten op een manier dat er geen statische elektriciteit in de slang wordt opgebouwd. Ik kom er maar niet uit. Ik heb nu een simpele Karcher wd3 bouwstofzuiger. Daar zit geen anti-statische slang op wat dus behoorlijke schokken geeft.

Voor zover ik kan nagaan is mijn huidige bouwstofzuiger niet antistatisch te maken met bijvoorbeeld een aparte slang. Ik vind het op zich geen probleem een andere bouwstofzuiger aan te schaffen. Heeft er iemand tips voor een goed apparaat wat ik kan gebruiken voor het schuren?
Ikzelf heb een wd5 en wd6. Ik krijg geen schokken met schuren, maar dat kan ook aan mijn geaardheid liggen :+

Voor schuren kan ik je aanraden om een upgrade te kopen voor je wd3. Ik heb een voorloper daarvan gehad, ook met papieren zakken. Met schuren lopen die binnen no-time vol. Stoffen zakken hebben daar veel minder last van.
Als je perse anti-statisch wilt, kom je al snel bij de wat betere/prijzigere modellen uit. Een losse antistatische slang vind ik prijstechnisch niet interessant.

Kijk vooral eens bij starmix, festool en bosch. Dat zijn goed verkrijgbare merken, met goede eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Strider schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:50:
[...]

Ik heb nu alleen een Bosch Boorhamer 230v. Ik wil uiteindelijk wat gaatjes kunnen boren en wat kunnen schroeven. Aangezien ik ook in kalksteen wil boren lijkt mij een accuboormachine met een klopfunctie wel handig. Op zich kan ik met mijn boorhamer ook wel een gaatje in kalksteen boren maar kennelijk gaat dit netter met een klopboormachine.
kalkzandsteen gaat doorgaans prima hoor als je maar niet als een totale debiel te werk gaat, het zijn met name de holle producten of gaten door en door waarbij een boorhammer nogal wat schade kan aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

twain4me schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:23:
[...]

kalkzandsteen gaat doorgaans prima hoor als je maar niet als een totale debiel te werk gaat, het zijn met name de holle producten of gaten door en door waarbij een boorhammer nogal wat schade kan aanbrengen.
Op de meeste boorhamers kun je het hamerdeel uitzetten, dan wordt het een gewone boormachine maar dan met een sds boortje. Als je kalkzandsteen of iets anders zachts wilt boren is dat nog wel eens een oplossing.

Ik gebruik dat weleens omdat ik niet in alle maten steenboortjes voor in de accutol heb, maar de meeste maten wel in sds. Als je als stampertje de hamerstand aanlaat en lekker met je volle gewicht tegen de machine hengst zijn de resultaten wel anders inderdaad..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Pixeltje schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:05:
[...]

met je volle gewicht tegen de machine hengst zijn de resultaten wel anders inderdaad..
dit, de machine kan alleen de kracht leveren als jij de tegenkracht leverd. vaak zit er ook nog wel wat regeling in de aan en uit knop (meer en minder inknijpen) en dan is naar mijn ervaring kalkzandsteen (en ook bepaalde baksteen soorten ) sterk genoeg om dat gedoseerde geweld te weerstaan en krijg je gewoon prima gaten... maarja the 200 pound gorilla (AvE) maakt dat knopje niet alleen stuk, hij weet het doorgaans ook niet fatsoenlijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik moet binnenkort een kleine 200 gaatjes in (gewapend)beton boren. Mijn boortjes zijn niet al te best meer dus genoeg reden voor nieuwe. Zijn er specifieke sds boortjes (merken/types) die jullie mij kunnen aanraden? Niet verlopen, een mooi rond gat boren en niet moeilijk doen bij het tegen komen van een kiezel of wapening zijn in dit geval voor mij belangrijk. Niet al te snel slijten is uiteraard ook een pre.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
sjirafje schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:16:
Ik moet binnenkort een kleine 200 gaatjes in (gewapend)beton boren. Mijn boortjes zijn niet al te best meer dus genoeg reden voor nieuwe. Zijn er specifieke sds boortjes (merken/types) die jullie mij kunnen aanraden? Niet verlopen, een mooi rond gat boren en niet moeilijk doen bij het tegen komen van een kiezel of wapening zijn in dit geval voor mij belangrijk. Niet al te snel slijten is uiteraard ook een pre.
Als het belangrijk is dat het niet verloopt enzo, dan kies je het beste voor een 4-snijder. Boort wat langzamer, maar biedt wel de voordelen dienje vraagt.

Koop er wat extra, zeker als het kleine gaatjes zijn. Ze slijten wel.

Bosch en Heller zijn de merken die me zo te binnen schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:28
Ecotools, prima boren.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:15
https://onlineborenkopen....s-plus-4-snijder-premium/

die vierzijdige boren schijnen nogal snel en netjes te boren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Rotec of Hilti, neem een 4-snijder, zoals al eerder gezegd. Alpen of Heller kan ook, en is over het algemeen wat makkelijker te vinden. Als het allemaal dezelfde maat gaten moet zijn, neem een aantal van die maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier een aantal 4-snijders van Bosch in gebruik.
Op de Bosch professional site het typenummer opgezocht en dat bij Amazon ingevuld en besteld.
Met de 2-snijders die ik eerst had sprongen de stukken uit het enorm harde beton, nu zo goed als geen last meer van.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
De link kan ik helaas niet vinden, maar @henkie196 hieronder wel ;)
(volgens Makita is een 4-snijder betonboor nauwkeuriger en een 2-snijder sneller)

[ Voor 17% gewijzigd door Rob Z op 12-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:16
Bij de Aldi grote sorteerdozen. Het is geen Raaco, Auer etcetera kwaliteit maar dat mag je voor 7 euro ook niet verwachten. Kijken hoe die het houdt als die gevuld is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_jRIuye9skkxqDwvzAsGdeK25M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J68Znj22o5rUZpSd6daRBCm0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Action heeft ook zoiets: https://www.action.com/nl...2/werckmann-opbergkoffer/

Ik heb een iets andere variant van Action. Prima voor allerlei soorten schroefjes e.d. De voorraaddozen met schroeven heb ik in de schuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Die van de Aldi zijn een maatje groter, stond in de folder van vorige week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcFkzo2ifreKgQJZpmq3a94-O4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mIAuwLWICfmA7FD9367Z3nKK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Iedereen bedankt voor het meedenken tav de boortjes. Het zijn uiteindelijk 4snijders van Milwaukee geworden. Geen enkele bouwmarkt bij mij in de buurt had de door jullie genoemde boortjes afgezien van de Bosch die als extreem duur setje tekoop was. Uiteindelijk bij de Bouwmaat wel geslaagd.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

sjirafje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:24:
Iedereen bedankt voor het meedenken tav de boortjes. Het zijn uiteindelijk 4snijders van Milwaukee geworden. Geen enkele bouwmarkt bij mij in de buurt had de door jullie genoemde boortjes afgezien van de Bosch die als extreem duur setje tekoop was. Uiteindelijk bij de Bouwmaat wel geslaagd.
voor de volgende keer en mocht het in de buurt zijn: toolstation heeft heller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

twain4me schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:17:
[...]

voor de volgende keer en mocht het in de buurt zijn: toolstation heeft heller.
Heb ik inderdaad gezien, maar hun dichtstbijzijnde vestiging is op een half uur rijden. Voor een machine oid zou ik dat wel overwegen maar voor een paar boortjes vind ik dat wel te ver. Een korte zoektocht op internet liet niet echt negatieve beoordelingen zien over die MX4 boortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

sjirafje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:37:
[...]

Heb ik inderdaad gezien, maar hun dichtstbijzijnde vestiging is op een half uur rijden. Voor een machine oid zou ik dat wel overwegen maar voor een paar boortjes vind ik dat wel te ver. Een korte zoektocht op internet liet niet echt negatieve beoordelingen zien over die MX4 boortjes.
ah ok . toolstation en bouwmaat zitten vaak vlak bij elkaar, daarom moest ik eraan denken.
veel plezier met je boortjes, ik heb ze zelf nooit gebruikt maar wat ik van milwalkee heb (o.a. staal boren met hex aansluiting ) is dikke prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:47
sjirafje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:37:
[...]

De meeste BETON boortjes komen gewoon uit dezelfde fabriek nml Drebo Deze produceren voor veel merken zoals Makita, Rotec, Hikoki, Milwaukee, enz... en zijn van zeer goede kwaliteit om in (gewapend) beton te boren. De fabriek is eigendom van Techtronic industies . In deze groep zit ook Milwaukee/AEG/Ryobi,... .

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
DasNieNix schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:46:
Bij de Aldi grote sorteerdozen. Het is geen Raaco, Auer etcetera kwaliteit maar dat mag je voor 7 euro ook niet verwachten. Kijken hoe die het houdt als die gevuld is.

[Afbeelding]
Ik heb al jaren een stuk of 20 van die koffers (andere kleuren, deel in NL en een deel bij een andere winkel in DE gekocht), en bij mij houden ze prima. Er gaat ook meer in zo'n vakje dan je op het eerste oog zou denken, ze zijn behoorlijk diep.

Ik heb er een paar die behoorlijk gevuld zijn (alle vakjes meer dan halfvol met schroeven, bijvoorbeeld) en ook bij een keer uit je handen vallen is hij niet direct stuk. En als die schuifjes bovenop dicht zitten, springen ze bij een val ook niet zomaar open.

iRacing Profiel

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Ik ben voornemens om wat accugereedschap te kopen/vragen voor mijn verjaardag. Met wat aanstaande klussen in huis ben ik in de eerste instantie in de markt voor een cirkelzaag en heggenschaar. evt. (later) nog uit te breiden met een decoupeerzaag, bovenfrees.

Momenteel heb ik een schroefmachine en accu boorhamer(tje) van workx. Die hebben ieder een eigen accu en daar doe ik al jaren mee. als die de geest geven moeten de vervangers ook van dit accuplatform komen.

ik ben redelijk handig maar gebruik eigen gereedschap té weinig om er veel in te investeren. Waar nodig heb ik altijd nog een vader met goed gevulde schuur.

Omdat Workx niet alles in het assortiment heeft wil ik wat verder kijken naar een systeem dat dus tenminste een heggenschaar en cirkelzaag heeft, uit te breiden valt met ander gereedschap en ik weer jaren mee kan doen.
Ryobi en Makita lijken dan over te blijven. Ryobi lijkt dan wat voordeliger te zijn en een wat uitgebreider assortiment te hebben. Makita heeft een wat gevestigdere naam, althans in europa.

iemand ervaring met beide en tips voor welke modellen te kopen (heggenschaar/cirkelzaag)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
Fried schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:48:

Omdat Workx niet alles in het assortiment heeft wil ik wat verder kijken naar een systeem dat dus tenminste een heggenschaar en cirkelzaag heeft, uit te breiden valt met ander gereedschap en ik weer jaren mee kan doen.
Ryobi en Makita lijken dan over te blijven.
Ook Bosch blauw/pro heeft zowel een heggenschaar als verschillende cirkelzagen in de 18V lijn.

Als je naar Bosch groen/diy kijkt (meer vergelijkbaar met Ryobi imho) dan zou je de heggenschaar van Gardena met de cirkelzaag van Bosch kunnen combineren. Bosch groen en Gardena gebruiken de zelfde accu's.

Ook Metabo heeft zowel heggenscharen als cirkelzagen

It's time to play the music, it's time to light the lights

• DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-09 15:21
Ik ben voornemens om wat accugereedschap te kopen/vragen voor mijn verjaardag. Met wat aanstaande klussen in huis ben ik in de eerste instantie in de markt voor een cirkelzaag en heggenschaar. evt. (later) nog uit te breiden met een decoupeerzaag, bovenfrees.

Momenteel heb ik een schroefmachine en accu boorhamer(tje) van workx. Die hebben ieder een eigen accu en daar doe ik al jaren mee. als die de geest geven moeten de vervangers ook van dit accuplatform komen.

ik ben redelijk handig maar gebruik eigen gereedschap té weinig om er veel in te investeren. Waar nodig heb ik altijd nog een vader met goed gevulde schuur.

Ryobi en Makita lijken dan over te blijven. Ryobi lijkt dan wat voordeliger te zijn en een wat uitgebreider assortiment te hebben. Makita heeft een wat gevestigdere naam, althans in europa.

iemand ervaring met beide en tips voor welke modellen te kopen (heggenschaar/cirkelzaag)?
Persoonlijk zou ik voor Makita kiezen. Ze hebben regelmatig acties dat je gratis accu's krijgt en hun assortiment is echt enorm. Ook op tuin gereedschap is Makita een best goede speler (Makita heeft in het verleden het bekende Dolmar overgenomen. Ik had eerst veel Bosch blauw gereedschap, maar hun boden destijds geen tuingereedschap aan op 18 volt. Vandaar dat ik gedeeltelijk ben overgestapt op Makita

Zelf heb ik de Makita DUH602Z als heggeschaar en kan niets dan met vol lof over dit apparaat spreken. Het apparaat is wel vrij duur maar je zou eventueel voor een goedkoper model kunnen kiezen. Zeker als je weinig heg hebt, is de DUH602 vrij duur

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
DBBMAX schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:16:
Persoonlijk zou ik voor Makita kiezen. Ze hebben regelmatig acties dat je gratis accu's krijgt en hun assortiment is echt enorm.
Makita heeft volgens mij geen echte accu-actie meer? (Na aankoop van X krijg je een gratis accu) Maar je kunt wel actiepunten krijgen / sparen en daarvoor ik meen accessoires krijgen? Waaronder dan wel weer accu's. Maar het is volgens mij nu iets "lastiger" geworden (geen "koop artikel en krijg gratis accu") en wellicht dat je meer moet besteden (meer punten nodig dan je krijgt bij de "goedkopere" apparaten)?

• Saint2Saint
RobertMe schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:26:
[...]

Makita heeft volgens mij geen echte accu-actie meer? (Na aankoop van X krijg je een gratis accu) Maar je kunt wel actiepunten krijgen / sparen en daarvoor ik meen accessoires krijgen? Waaronder dan wel weer accu's. Maar het is volgens mij nu iets "lastiger" geworden (geen "koop artikel en krijg gratis accu") en wellicht dat je meer moet besteden (meer punten nodig dan je krijgt bij de "goedkopere" apparaten)?
Metabo heeft dat op dit moment juist wel: https://www.metabo.com/nl...specials/accu-actie-2023/

Dus als je toch van plan bent om in een nieuw platform te stappen, kan dit van invloed zijn en heb je gelijk twee accu's.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma

Stel jezelf eerst even goed de vraag of (waarom) je al dat gereedschap op accu nodig hebt. De heggenschaar snap ik helemaal, maar voor de andere apparaten is het toch vaak helemaal niet nodig.

• IceBlue
Eens op accu wil je toch geen snoer meer. Zeker ook bij een cirkelzaag waar een kabel heel vaak ergens achter blijft hangen.

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Hallo dag,

Ik heb 2 stuks Hitachi WDE1200M bouw stofzuigers. Nummer 1 doet het, maar daarvan is de automatische startknop defect. Die heb ik een aantal jaren geleden laten 'repareren' en daar hebben ze de print eruit gesloopt en wat draden direct gesoldeerd. Sindsdien werkt enkel de aan/uit knop en doet de auto startknop niets.
Nummer 2 heb ik laatst op MP gevonden, daarvan zijn de borstels defect, maar de auto knop zou het nog doen. Helaas heeft die persoon de powerkabel eraf gehaald.
Nu wil ik het autodeel van nummer 2 op nummer 1 monteren maar weet niet waar de 240V op moet.
Ik vermoed op het kroonsteentje, maarja, het is 240V dus ga daar niet meer experimenteren. Ik kan ook geen wiring schema vinden op internet. Het enige schema wat ik vond, vertelde niets over het aansluiten.

Heeft een van jullie een idee waar wat op moet?

alvast dank
Sander

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyuFY1_OtQxMqMhEAHoUH5Hme5Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/drZGU1KKRkK7qenxUwra8SAo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5B89nZsoZrmHNGn2AP0DTEYyYhM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r6Owfyfy8WVWvRCcInlfDLgV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
IceBlue schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:44:
Eens op accu wil je toch geen snoer meer. Zeker ook bij een cirkelzaag waar een kabel heel vaak ergens achter blijft hangen.
Mweh. Voor alles waar je stofafzuiging op wil is accu in 99% van de gevallen niet nodig, is mijn mening. Maar dat is slechts mijn mening, vandaar dat ik ook als tip meegaf dat er over nagedacht moet worden. Als iemand alles draadloos wil, be my guest.

[ Voor 19% gewijzigd door Kurma op 13-09-2023 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix

Als je het niet vaak gebruikt en er niet teveel in wilt investeren kijk dan ook bij Lidl Parkside, hebben accu heggeschaar en circelzaag en heel veel andere apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:01
Ik koop eigenlijk bijna al mijn gereedschap nog met ouderwets 230v snoer. Zeker omdat ik niet regelmatig klus gaat het mijn leven mee waarschijnlijk. Waar de accu’s natuurlijk geen eeuwig leven hebben.

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:54
Ik moet ongeveer 4 miljoen gipsplaat schroeven plaatsen binnenkort en zoek aan handzaam en vooral niet te zware schroevendraaier hiervoor. Heb op mp al wel gekeken naar gipsschroevendraaiers, maar die staan er niet echt op. Mag van mij ook een gewone zijn, om naar de accuboot te gebruiken. Al het andere spul hier thuis is van Bosch blauw. Iemand ervaring met een leuk modelletje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:31
Pussolini schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:05:
Ik moet ongeveer 4 miljoen gipsplaat schroeven plaatsen binnenkort en zoek aan handzaam en vooral niet te zware schroevendraaier hiervoor. Heb op mp al wel gekeken naar gipsschroevendraaiers, maar die staan er niet echt op. Mag van mij ook een gewone zijn, om naar de accuboot te gebruiken. Al het andere spul hier thuis is van Bosch blauw. Iemand ervaring met een leuk modelletje?
Zelf geen ervaring mee, maar heb hier wel eens een 12V Bosch blauw droogbouwschroefmachine zien langskomen, die ook geschikt was voor schroefbanden. En zo te zien is er ook een 18V model (en 230V modellen). Maar voor gips zou ik zeggen dat 12V ruim voldoende is. 18V nogal zwaar voor een hele dag schroeven, en 230V onhandig met een snoer de hele dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Zoek op marktplaats op schroefautomaat, misschien is dat iets voor je. Of je er nog 4 miljoen schroeven mee kan doen weet ik niet.

• twain4me

twain4me

Voor in hout kan je alles pakken wat je wil. in metalstud is het handig om een snelle machine te hebben. de meeste redelijk nieuwe accu tollen komen ook redelijk in metal stud, maar als je een wat oudere hebt kan je je lol op (been there, done that, got the shirt) persoonlijk zou ik bij grote aantallen een schroefautomaat pakken. vaak heb je alsnog een accutol nodig voor die paar hoekjes etc. ik zou dus kijken naar een automaat die bij het (accu) ecosysteem past wat je al hebt of zou willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Even terugkomend op de Milwaukee MX4 boortjes.
Afbeeldingslocatie: https://www.mjplastics.co.uk/images/product_image/4932352012.jpg

Ik ben vandaag tot 94 gaatjes gekomen en ben behoorlijk tevreden over het boortje. Slecht 2x kwam ik iets tegen waar het boortje niet door heen wilde waardoor het gat iets minder diep was dan ik zou willen.

Het is zeker geen wondermiddel maar de gaten worden beduidend mooier dan met een standaard 2 snijder.

Verlopen heb ik zo goed als geen last van gehad maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat het mooi glad beton betreft.

Ook de snelheid en de hoeveelheid van het afvoeren van het boorstof is echt prima, normaal moet ik altijd het gat even uitzuigen voort de plug er in gaat maar dat was met dit boortje helemaal niet nodig.

Slijtage valt me tot nu toe ook mee, ik had er 2 gekocht maar misschien haal ik het wel met 1 boortje.

Deze Milwaukee boortjes zijn inderdaad door TTI in Duitsland gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@sjirafje gat altijd stofzuigen ;) ow en als je kunt als je aan't boren bent de stofzuiger al het stof laten afzuigen, is je boor blijer.

edit: een beton boor slijt alleen als je door echt hard beton gaat en/of beton ijzer en over verhitting: dat hebben ze niet graag :+

[ Voor 32% gewijzigd door Damic op 13-09-2023 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Damic schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:46:
@sjirafje gat altijd stofzuigen ;) ow en als je kunt als je aan't boren bent de stofzuiger al het stof laten afzuigen, is je boor blijer.
Boor adapter op een bouwstofzuiger (of boormachine met ingebouwde afzuiging). Dan hoef je het stof ook niet naderhand op te zuigen / vegen, is vrouwlief ook blij.
Ik zou zelf voor een schroefautomaat gaan als je zoveel moet doen. Bosch heeft die ook op 12V en 18V, met los opzetstuk om schroefband in te zetten (past op zowel de 18V als de 12V machine). Maar geen ervaring met die apparaten, zelf.

• sjirafje

sjirafje

henkie196 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:52:
[...]

Boor adapter op een bouwstofzuiger (of boormachine met ingebouwde afzuiging). Dan hoef je het stof ook niet naderhand op te zuigen / vegen, is vrouwlief ook blij.

[...]
Binnen heb ik altijd de stofzuiger er bij. Deze klus is buiten, het opruimen van het stof was in dit geval simpel even met een gieter water er langs.
Ik was echt verbaasd hoe schoon/leeg de gaten waren na het boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

sjirafje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:06:
Even terugkomend op de Milwaukee MX4 boortjes.
[Afbeelding]

Ik ben vandaag tot 94 gaatjes gekomen en ben behoorlijk tevreden over het boortje. Slecht 2x kwam ik iets tegen waar het boortje niet door heen wilde waardoor het gat iets minder diep was dan ik zou willen.
Die viersnijders zijn inderdaad fijn. Volgens mij kunnen ze in theorie wel door wapening heen boren dus let wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Heb voor mijn verbouwing ook een schroefautomaat gekocht. In mijn geval een makita 18v omdat ik al in dat ecosysteem zit, maar die machine heeft zich echt al 100x terug verdient. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Ik heb een festool schroefautomaat, fantastisch apparaat voor gipsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step5
  • Nu online
schemert schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:02:
Hallo dag,

Ik heb 2 stuks Hitachi WDE1200M bouw stofzuigers. Nummer 1 doet het, maar daarvan is de automatische startknop defect. Die heb ik een aantal jaren geleden laten 'repareren' en daar hebben ze de print eruit gesloopt en wat draden direct gesoldeerd. Sindsdien werkt enkel de aan/uit knop en doet de auto startknop niets.
Nummer 2 heb ik laatst op MP gevonden, daarvan zijn de borstels defect, maar de auto knop zou het nog doen. Helaas heeft die persoon de powerkabel eraf gehaald.
Nu wil ik het autodeel van nummer 2 op nummer 1 monteren maar weet niet waar de 240V op moet.
Ik vermoed op het kroonsteentje, maarja, het is 240V dus ga daar niet meer experimenteren. Ik kan ook geen wiring schema vinden op internet. Het enige schema wat ik vond, vertelde niets over het aansluiten.

Heeft een van jullie een idee waar wat op moet?

alvast dank
Sander

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je een foto van de onderkant van de printplaat maken? Als je kan uitvogelen welke de aarde is, maken de andere twee niet veel meer uit

• twain4me

twain4me

Mr_gadget schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:23:
[...]

Die viersnijders zijn inderdaad fijn. Volgens mij kunnen ze in theorie wel door wapening heen boren dus let wel op.
niet alleen in theorie vooral de grotere jongens (26mm sds max) gaan heel erg makkelijk door <10mm je merkt het amper.

• JWolken
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10-2024
Goedemorgen!

Ik ben aan het uitzoeken hoe ik de stofafzuiging in mijn schuurtje wil inrichten. Dit schuurtje gebruik ik deels om wat te hobbyen met hout en deels voor opslag van tuinmeubels, buitenspeelgoed van de kinderen en (tuin)gereedschap. Zou dus fijn zijn als niet elke keer de hele zooi onder een laag stof/zaagsel ligt!

Na wat uitzoekwerk, en de beperkte ruimte in acht nemend, zit ik nu op het spoor van een bouwstofzuiger + cycloon. Niet al te grote modelen zouden onder mijn werkbank moeten passen, wat me met een flinke spaanafzuiging niet gaat lukken...

Nou zie ik bij sommige bouwstofzuigers dat ze een geïntegreerd stopcontact hebben, super handig dus! Kreeg hier meteen het idee van om een stekkerdoos erin te prikken die ik dan boven mijn werkbank kan ophangen. Daar kan ik dan de nodige vaste machines (b.v. verstekzaag) ingeplugd laten en hoef ik dus geen extra handelingen uit te voeren m.b.t. de stofzuiger, behalve dan de slang naar de machine brengen. Vraag 1 is, kan dit? Ik neem aan dat zo'n geïntegreerd stopcontact werkt op een bepaalde drempel spanning, stroom of vermogen. Stel ik heb een stekkerdoos met aan/uit schakelaar met zo'n lampje, is dat al genoeg om een stofzuiger te triggeren?

Daarnaast, niet al mijn gereedschap heeft een stekkertje. Ik ken de draadloze oplossingen hiervoor (b.v. Makita AWS), maar dat is mij te prijzig. Stel ik wil de stofzuiger nu handmatig inschakelen, moet ik dan eerst bovenstaande stekkerdoos eruit trekken? Ik zag bijvoorbeeld deze https://www.coolblue.nl/p...lti-ii-30-t-vsc-inox.html, met een aparte schakelaar voor het stopcontact. Heeft dat meerwaarde in mijn situatie?

• Tivo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:08
JWolken schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:25:

Nou zie ik bij sommige bouwstofzuigers dat ze een geïntegreerd stopcontact hebben, super handig dus! Kreeg hier meteen het idee van om een stekkerdoos erin te prikken die ik dan boven mijn werkbank kan ophangen. Daar kan ik dan de nodige vaste machines (b.v. verstekzaag) ingeplugd laten en hoef ik dus geen extra handelingen uit te voeren m.b.t. de stofzuiger, behalve dan de slang naar de machine brengen. Vraag 1 is, kan dit?
Dat heb ik dus uitgeprobeerd op mijn Starmix, met als gevolg dat de zekering eruit vliegt op het moment dat je een tweede apparaat gaat gebruiken :X Dit is misschien op te lossen met een automatische fase schakelaar maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Als iemand daar een (betaalbare) oplossing voor weet hoor ik het graag! Net als hoe twee slangen aan te sluiten met een schuif-/wissel systeem.
Overigens heeft Metabo ook een draadloos schakelcontact, misschien goedkoper?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Festool ctl midi FTW. Eventueel een wireless knop erbij voor 50€ ofzoiets. (Via kruis.nl waarschijnlijk het goedkoopste)
Zakken zijn wel duur helaas, voor het lompe werk heb ik gelukkig nog een Kärcher staan waarvan de zakken maar een euro kosten ofzo. Maar ik ben er hardstikke blij mee. Vooral omdat de Makita kisten er weer bovenop passen, en het dus netjes door huis rolt zonder dat meteen de vloer vol staat met gereedschap.

Van het lampje op een stekkerdoos gaat hij niet aan, ik weet het niveau niet, maar het zal waarschijnlijk in de orde van 10-50watt zijn om hem te triggeren.

[ Voor 16% gewijzigd door _ferry_ op 14-09-2023 10:48 ]

• henkie196
  • Niet online
Na wat uitzoekwerk, en de beperkte ruimte in acht nemend, zit ik nu op het spoor van een bouwstofzuiger + cycloon. Niet al te grote modelen zouden onder mijn werkbank moeten passen, wat me met een flinke spaanafzuiging niet gaat lukken...

Nou zie ik bij sommige bouwstofzuigers dat ze een geïntegreerd stopcontact hebben, super handig dus! Kreeg hier meteen het idee van om een stekkerdoos erin te prikken die ik dan boven mijn werkbank kan ophangen. Daar kan ik dan de nodige vaste machines (b.v. verstekzaag) ingeplugd laten en hoef ik dus geen extra handelingen uit te voeren m.b.t. de stofzuiger, behalve dan de slang naar de machine brengen. Vraag 1 is, kan dit? Ik neem aan dat zo'n geïntegreerd stopcontact werkt op een bepaalde drempel spanning, stroom of vermogen. Stel ik heb een stekkerdoos met aan/uit schakelaar met zo'n lampje, is dat al genoeg om een stofzuiger te triggeren?
Nooit geprobeerd, maar wel rekening mee houden dat de stofzuiger meestal een beperkt vermogen kan doorgeven, dus opletten dat je niet toevallig meerdere apparaten tegelijk aanzet. Alhoewel die van mij geen problemen heeft met een slijptol van 2200 W, dus die drempel ligt bij die van mij vrij hoog, in ieder geval.

Die van mij (Starmix iPulse 1635) heeft inderdaad een soort drempel vermogen / amperage waaronder die niet aanspringt. Een klein lampje zal daar bij die van mij in ieder geval niet voor aanspringen zorgen.
Daarnaast, niet al mijn gereedschap heeft een stekkertje. Ik ken de draadloze oplossingen hiervoor (b.v. Makita AWS), maar dat is mij te prijzig. Stel ik wil de stofzuiger nu handmatig inschakelen, moet ik dan eerst bovenstaande stekkerdoos eruit trekken? Ik zag bijvoorbeeld deze https://www.coolblue.nl/p...lti-ii-30-t-vsc-inox.html, met een aparte schakelaar voor het stopcontact. Heeft dat meerwaarde in mijn situatie?
Die van mij kan ik gewoon aanzetten, ongeacht of er iets in het stopcontact zit of niet. Ik kan hem ook zodanig zetten dat hij niet aangaat als het apparaat in het stopcontact aangezet wordt.

• henkie196
  • Niet online
Tivo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:44:
Dat heb ik dus uitgeprobeerd op mijn Starmix, met als gevolg dat de zekering eruit vliegt op het moment dat je een tweede apparaat gaat gebruiken :X Dit is misschien op te lossen met een automatische fase schakelaar maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Als iemand daar een (betaalbare) oplossing voor weet hoor ik het graag! Net als hoe twee slangen aan te sluiten met een schuif-/wissel systeem.
Overigens heeft Metabo ook een draadloos schakelcontact, misschien goedkoper?
Die schakelaar van Starmix / Metabo zou met alle stofzuigers moeten werken, maar is niet heel goedkoop, geloof ik.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Goedemorgen!

Ik ben aan het uitzoeken hoe ik de stofafzuiging in mijn schuurtje wil inrichten. Dit schuurtje gebruik ik deels om wat te hobbyen met hout en deels voor opslag van tuinmeubels, buitenspeelgoed van de kinderen en (tuin)gereedschap. Zou dus fijn zijn als niet elke keer de hele zooi onder een laag stof/zaagsel ligt!

Ik heb die stofzuiger. Met die knop kun je inderdaad de stofzuiger aanzetten met de hoofdschakelaar aan en de gereedschapschakelaar uit.

Het stopcontact levert echter geen stroom als je de gereedschapschakelaar wel aan hebt en de hoofdschakelaar niet. De stofzuiger gaat dus altijd aan als je stroom trekt. Weet niet of dat ook gebeurt met kleine stroom zoals een schakelaar op een stekkerdoos.

Stopcontact levert maximaal 1150 watt. Als je meer wil of accugereedschap gebruikt kan je ook een simpele KlikAanKlikUit stekker tussen zetten met een afstandbediening en de hoofdschakelaar van de stofzuiger aan laten staan. Maar als je dan weer automatisch wil laten inschakelen moet je de gereedschapschakelaar aanzetten.

Als je automatisch wil inschakelen én een afstandbediening gebruiken zou je een stekkerdoos in de stofzuiger kunnen steken, waarbij in één stopcontact een KlikAanKlikUit stekker met een lamp ofzo zit, en zodra je die aanzet met je afstandsbediening gaat de stofzuiger ook aan. Weet alleen niet of de stroom nodig voor de KlikAanKlikUit stekker niet de stofzuiger al inschakelt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JWolken
Hmm, dat dat stopcontact op die stofzuiger maar max 1150W levert is wel een dingetje. Mijn afkortzaag trekt al 1400 dus dat gaat 'm sowieso niet worden daarvoor.

In ieder geval bedankt voor de reacties, erg verhelderend! Ik ga weer even verder zoeken en denken.

• Remy!!!!
  • Laatst online: 18:47
Ik ben weer eens op gereedschapjacht...
Maar ik kom er niet helemaal uit qua keuzes.
Ik ben op zoek naar een vlak- en vandiktebank, lintzaag en afzuiging voor beide machines.
In Excel heb ik al een overzicht gemaakt voor de diverse machines, maar ik heb hier en daar wat twijfels.
Hebben jullie nog goeie ideeën/machines/merken die ik over het hoofd zie?
Vooralsnog ga ik liever voor nieuw ivm garantie, beschikbaarheid van onderdelen/accessoires e.d..

Vlak- en vandiktebank:
Ik heb hier nu 3 keuzes in, en ik neig iets meer naar de Hammer ivm betrouwbaarheid en zover ik weet gemaakt in Oostenrijk. "Nadeel" van de Hammer is dat er weinig reviews e.d. over te vinden zijn.
De Axminster heeft het grote voordeel dat hij een spiraalfrees heeft, maar de machine is een stuk duurder en minder krachtig (PK kan ik zo snel niet achterhalen).
De Record Power lees ik best veel goeie verhalen over (als merk, maar ook als machine), en is ook de krachtigste van de 3.
Qua formaat van schaven zijn dit ook wel voor mijn idee de juiste machines, ik hoef naar mijn idee niet naar 31 of 41cm.

Lintzaag:
Ik had een oude lintzaag van m'n schoonopa, maar die doet het niet meer, en was een tafelmodel zonder parallelgeleider en t-tracks e.d. dus nu wil ik gelijk een stap groter gaan. De zaag zal veel gebruikt worden om dikke balken/stammen te herzagen.
Ook weer 3 opties, 2x Hammer en 1 Record Power.
In deze neig ik wat meer naar de Record Power, en hij is wat krachtiger en is door diverse opties makkelijker te gebruiken/af te stellen zonder dat je los gereedschap nodig hebt. En hij heeft 2 snelheden.
Met beide Hammers is niets mis mee, maar zijn wat meer basis qua mogelijkheden.
De Hammer N2-35 wordt zonder onderstel geleverd, en dat is op zich wel makkelijk zelf te maken, dus daar bespaar ik dan weer wat geld mee. De N2-38 heeft als grote voordeel dat hij meer zaaghoogte heeft en het krachtigst van de 3.

Afzuiging:
Waar ik bij de bovenste opties redelijk weet wat ik wil, vind ik deze wat lastiger.
Ik heb de afgelopen week al contact gehad met een verkoper van Felder, en die gaf al aan dat ik voor de vlak- en vandiktebank minimaal de AF12 nodig heb, dus veiligheidshalve wil ik dan voor de AF 14 gaan. Vooral voor het feit dat ik in de toekomst misschien een buizensysteem ga aanleggen om alle grote tools van goeie afzuiging te voorzien.
Het grote nadeel van de Felder is dat hij best prijzig is, en standaard geen patroonfilter met reiniging bij zit. En die zijn ook nogal prijzig... Tevens heb ik voor de Felder reductieringen e.d. nodig om naar de benodigde 100mm te gaan voor de machines.
Daarom ben ik wat verder gaan kijken naar HBM en die heeft ook een paar interessante opties, maar kan ik verder wat minder info over vinden qua onderdruk e.d..
De HBM 200 Profi lijkt mij mogelijk voldoende voor de machines, en mocht ik twijfelen dan zou de HBM 300 Profi sowieso voldoende moeten zijn, maar die is gelijk weer een stuk lomper.

De namen van de machines zijn klikbaar.
https://1drv.ms/x/s!AqY-ycS5on5hivg9ipdIT2UeQyiFWg?e=a7Y1Np

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Terrz
  • Laatst online: 11:46
henkie196 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:01:
[...]

Nooit geprobeerd, maar wel rekening mee houden dat de stofzuiger meestal een beperkt vermogen kan doorgeven, dus opletten dat je niet toevallig meerdere apparaten tegelijk aanzet. Alhoewel die van mij geen problemen heeft met een slijptol van 2200 W, dus die drempel ligt bij die van mij vrij hoog, in ieder geval.

Die van mij (Starmix iPulse 1635) heeft inderdaad een soort drempel vermogen / amperage waaronder die niet aanspringt. Een klein lampje zal daar bij die van mij in ieder geval niet voor aanspringen zorgen.

[...]

Die van mij kan ik gewoon aanzetten, ongeacht of er iets in het stopcontact zit of niet. Ik kan hem ook zodanig zetten dat hij niet aangaat als het apparaat in het stopcontact aangezet wordt.
Stopcontact op de stofzuiger met autostart is inderdaad heel handig. Bij mijn Karcher WD3 plus gaat het goed met de afkortzaag en invalzaag (beide 1300W geloof ik). Maar bij de tafelzaag (2000w) vliegt de elektragroep er uit :+. Die zet ik wel los van elkaar aan op verschillende stopcontacten.

• henkie196
  • Niet online
JWolken schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:28:
Hmm, dat dat stopcontact op die stofzuiger maar max 1150W levert is wel een dingetje. Mijn afkortzaag trekt al 1400 dus dat gaat 'm sowieso niet worden daarvoor.

In ieder geval bedankt voor de reacties, erg verhelderend! Ik ga weer even verder zoeken en denken.
Het verschilt allicht per stofzuiger, maar ik dacht dat mijn Starmix ook maximaal iets van 1200 W zou moeten kunnen leveren / doorgeven. Dat wil niet zeggen dat m'n invalzaag, slijptol, of frees niet gewoon zonder problemen werken. Wel moet je rekening houden met dat de stofzuiger zelf een bepaald vermogen vraagt (meestal zo rond de 1200-1500 W), en dat je dus gelimiteerd bent in hoeveel stroom je kunt vragen daar bovenop voordat de stoppen in de zekeringskast eruit springen.

Maar, zoals gezegd, tot nu toe heb ik daar geen problemen mee ondervonden.

• JWolken
Terrz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:45:
[...]

Stopcontact op de stofzuiger met autostart is inderdaad heel handig. Bij mijn Karcher WD3 plus gaat het goed met de afkortzaag en invalzaag (beide 1300W geloof ik). Maar bij de tafelzaag (2000w) vliegt de elektragroep er uit :+. Die zet ik wel los van elkaar aan op verschillende stopcontacten.
Bij de Karcher WD3 P zie ik dat ie maximaal 2100W kan leveren, en zelf 1000W verbruikt. Dan zou er normaal gesproken geen groep uit moeten vliegen (uitgaande van 16A moet 3000W geen issue zijn toch?). Verschillende stopcontacten maakt voor mij geen verschil, m'n hele schuurtje zit op dezelfde groep.

• Terrz
  • Laatst online: 11:46
JWolken schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:59:
[...]

Bij de Karcher WD3 P zie ik dat ie maximaal 2100W kan leveren, en zelf 1000W verbruikt. Dan zou er normaal gesproken geen groep uit moeten vliegen (uitgaande van 16A moet 3000W geen issue zijn toch?). Verschillende stopcontacten maakt voor mij geen verschil, m'n hele schuurtje zit op dezelfde groep.
Denk dat het er mee te maken heeft dat de tafelzaag geen softstart heeft, inschakelstroom/startpiek is dan een stuk hoger dan 2000W. Ook de stofzuiger van 1000W heeft geen softstart. Groep van de garage is tevens een groep waar veel meer aan hangt in huis. Dus denk dat het geheel dan tijdelijk boven de 3600W uit komt. Los van elkaar starten gaat wel goed namelijk.

Heb in de meterkast een extra groep voor de garage geplaatst zodat deze een eigen groep krijgt, maar moet nog steeds een kabel trekken van de garage naar de meterkast :+.

[ Voor 10% gewijzigd door Terrz op 14-09-2023 12:05 ]

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

twain4me schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:39:
niet alleen in theorie vooral de grotere jongens (26mm sds max) gaan heel erg makkelijk door <10mm je merkt het amper.
Bizar dat dat lukt, laat staan zonder dat je 't merkt. Ik ben een paar keer wapening tegengekomen maar daar geraakte ik met een tweesnijdertje in een GHB 2-28 toch echt niet door... Putje in het staal maar verder geen krimp :) Ik geloof graag dat het lukt hoor, maar vind het gewoon verwonderlijk dat een een betonboor (die eigenlijk helemaal niet scherp is) zo makkelijk door 10mm staal stampt. Snijdt hij dan toch echt? Of is het toch ook meer kapothameren zoals in beton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceBlue
Slonzo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:14:
[...]

Bizar dat dat lukt, laat staan zonder dat je 't merkt. Ik ben een paar keer wapening tegengekomen maar daar geraakte ik met een tweesnijdertje in een GHB 2-28 toch echt niet door... Putje in het staal maar verder geen krimp :) Ik geloof graag dat het lukt hoor, maar vind het gewoon verwonderlijk dat een een betonboor (die eigenlijk helemaal niet scherp is) zo makkelijk door 10mm staal stampt. Snijdt hij dan toch echt? Of is het toch ook meer kapothameren zoals in beton?
Het is de combinatie van de 2 zoals je met een betonboor ook wel door hout geraakt door het slag effect. Voor een moderne 4 snijder betonboor is het perfect mogelijk om door wapening te boren.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
Iemand hier ervaring met reparaties bij Makita?
Ik heb hier een HR2610 boorhamer die ik gesloopt heb. Je hoort de hamer nog wel maar hij draait niet meer.
Hij is al wat jaartjes oud dus geen garantie meer.
Iemand een idee wat ongeveer de kosten zullen worden en of het dan zin heeft, of een alternatief voor de Makita service dienst (we hebben hier de Geco in de buurt die ook reparaties doet aan machines.
Een nieuwe is ong €150,- dus wat is wijsheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Togi schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:20:
Iemand hier ervaring met reparaties bij Makita?
Ik heb hier een HR2610 boorhamer die ik gesloopt heb. Je hoort de hamer nog wel maar hij draait niet meer.
Hij is al wat jaartjes oud dus geen garantie meer.
Iemand een idee wat ongeveer de kosten zullen worden en of het dan zin heeft, of een alternatief voor de Makita service dienst (we hebben hier de Geco in de buurt die ook reparaties doet aan machines.
Een nieuwe is ong €150,- dus wat is wijsheid
Ik kan het antwoord wel raden: alleen al verzendkosten en 30mins werk zal richting de €100 gaan en dan komen de onderdelen er nog overheen.

Als je zelf wilt proberen: via kruis.nl kan je heel makkelijk onderdelen zoeken en bestellen. Dat kan nog wel interessant zijn (mijn 12V Bosch machientje had ik zo voor <€30 gefixed). Maar laten repareren kan tegenwoordig voor dit soort dingen nooit meer uit, financieel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:08

mrc4nl

Procrastinatie expert

"Ik" moet binnenkort 280 gaten verzinken in rvs, en heb daarbij een goede verzinkboor aangeschaft. Spirotec, met afgevlakte schacht. Collega van mij(metaalbewerking) is er erg over te spreken. Dus ik zal binnenkort verslag uit brengen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwRS_V8parwH27XrkXlLFXAwIYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jArNEyyf1y6iuovrJys0Zkps.jpg?f=user_large

ora et labora

• Flix20
  • Laatst online: 12-09 15:40
Raymond schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:53:
[...]

Ik kan het antwoord wel raden: alleen al verzendkosten en 30mins werk zal richting de €100 gaan en dan komen de onderdelen er nog overheen.

Als je zelf wilt proberen: via kruis.nl kan je heel makkelijk onderdelen zoeken en bestellen. Dat kan nog wel interessant zijn (mijn 12V Bosch machientje had ik zo voor <€30 gefixed). Maar laten repareren kan tegenwoordig voor dit soort dingen nooit meer uit, financieel.
Denk ook dat dat deels komt omdat professioneel zelden gerepareerd wordt.
Als bij ons in de uitvoering materieel kapot is, wordt er direct bij een lokale bouwmarkt nieuw gehaald.
Een half uurtje reistijd en paar honderd eu aan kosten weegt minder zwaar dan een halve dag stilstand.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
Voor de mensen die (net zoals ik) opnieuw moeten voegen: Doe jezelf een lol en haal een knappe voegenfrees van bijvoorbeeld Irwin

Ik heb deze een aantal weken geleden besteld voor 79 euro in de aanbieding en ik moet zeggen, een ideaal ding. Je bevestigt hem op een slijptol en je stofzuiger. De diepte is goed in te stellen en met wat wennen (je moet de frees zijn ding laten doen) is het heel goed en makkelijk te doen.

Ik vond het voegen zelf een stuk lastiger moet ik zeggen.

K to the KillaZ

• Koekstra
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdgpGh7y-3yU4EbumDpJEFI6doY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMTm2ZR8N4gi3JkA9nTBQjjQ.webp?f=fotoalbum_large

Heeft iemand nog een goeie tip qua zaklamp die gebruikt zal worden in precies de situatie als op de foto?

De betreffende zaklamp van de foto is een Milwaukee, maar de prijs is een beetje fors. Volgens de reviews is de magneet ook niet helemaal super, en ik zou 't zonde vinden als hij kapot valt op de grond.

Ben wel gecharmeerd van de batterij die er in zit. Deze zijn los bij te kopen en op te laden met (usb-a |:()

Anyhow, wel dè manier om een werkdag door te komen.

Ik zoek dus eigenlijk een gelijkwaardig product welke wat gunstiger is geprijst.

Deze lamp kost ~€80 en een extra accu ~€35 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
@Koekstra zit je toevallig al in een accu-ecosysteem?

Bosch heeft ook een aantal 12V lampjes. Ik heb er daar eentje van en de magneet die erin zit is ruim sterk genoeg om het ding te tillen.

• Koekstra
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:08:
@Koekstra zit je toevallig al in een accu-ecosysteem?

Bosch heeft ook een aantal 12V lampjes. Ik heb er daar eentje van en de magneet die erin zit is ruim sterk genoeg om het ding te tillen.
Ja ik zit in makita, en die heeft alleen maar grote lampen, niet iets als dit.

Uiteraard was dat de eerste partij waar ik ben wezen kijken :+

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:29

Mavamaarten

Omdat het kan!

@Koekstra Misschien niet de meest ecologische of "steun je eigen economie"-minded, maar kijk eens op AliExpress. Ik kom bijvoorbeeld iets als de "Superfire G25" tegen voor een €15.

Mijn ervaring met AliExpress lampjes is helemaal prima als je wat meer uitgeeft dan een paar euro. Eigenlijk zonde van het geld om een plastieken prul te kopen van een bekender merk als het voor weinig even goed kan.

Android developer & dürüm-liefhebber

• The Eagle
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koekstra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:05:
[Afbeelding]

Heeft iemand nog een goeie tip qua zaklamp die gebruikt zal worden in precies de situatie als op de foto?

De betreffende zaklamp van de foto is een Milwaukee, maar de prijs is een beetje fors. Volgens de reviews is de magneet ook niet helemaal super, en ik zou 't zonde vinden als hij kapot valt op de grond.

Ben wel gecharmeerd van de batterij die er in zit. Deze zijn los bij te kopen en op te laden met (usb-a |:()

Anyhow, wel dè manier om een werkdag door te komen.

Ik zoek dus eigenlijk een gelijkwaardig product welke wat gunstiger is geprijst.

Deze lamp kost ~€80 en een extra accu ~€35 :o
Een tip niet, maar voor dit soort kleinere ruimtes lijkt me dat je prima bij de automaterialen zou kunnen kijken. Is vaak ook magnetisch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Koekstra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:12:
Ja ik zit in makita, en die heeft alleen maar grote lampen, niet iets als dit.

Uiteraard was dat de eerste partij waar ik ben wezen kijken :+
Grote én kleine lampen:
https://www.makita.nl/artikelen/lampen-g-serie-en-cxt.html
https://www.makita.nl/artikelen/lampen-lxt-en-xgt.html

Voor sommige lampen zijn er losse magneten verkrijgbaar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

KillaZ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:35:
Voor de mensen die (net zoals ik) opnieuw moeten voegen: Doe jezelf een lol en haal een knappe voegenfrees van bijvoorbeeld Irwin

Ik heb deze een aantal weken geleden besteld voor 79 euro in de aanbieding en ik moet zeggen, een ideaal ding. Je bevestigt hem op een slijptol en je stofzuiger. De diepte is goed in te stellen en met wat wennen (je moet de frees zijn ding laten doen) is het heel goed en makkelijk te doen.

Ik vond het voegen zelf een stuk lastiger moet ik zeggen.
Nou moet ik dat nog eens gaan doen, maar moest het even youtuben hoe het werkt. Chill! Ga zoiets ook kopen en dan eens proberen te voegen :D.

Nog nooit gedaan, maar moet vast goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
Aight! schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:19:
[...]

Nou moet ik dat nog eens gaan doen, maar moest het even youtuben hoe het werkt. Chill! Ga zoiets ook kopen en dan eens proberen te voegen :D.

Nog nooit gedaan, maar moet vast goed komen.
Ik vond het weghalen (waar ik het meest tegenop zag) heel makkelijk. Ook weinig stof zodat de ramen ernaast niet nog een lapbeurt nodig hadden in ieder geval.

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 169 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).