Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Dat is wel een must ja, en ook iets van een cover of afdekplaat want anders denk ik dat ik net zo goed de terrasdeuren kan zandstralen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:10:
Stabila AS 80-2, das eigenlijk de beste allround waterpas. Zelfs "Sander" is het met mij eens :) . Ik heb de 30cm, 60cm, 80cm en 180cm lengte. Maar om te beginnen zou ik de 30cm en de 60/80cm aanraden. De 30cm past altijd in de gereedschapskoffer en de 80cm is perfect als de 2 kastjes naast elkaar moet hangen.

https://www.amazon.de/-/e...Level-19162/dp/B07H1T4JJY
Zou zelf eerder voor de ASM versie gaan, vind het zelf vaak genoeg makkelijk dat er een magneet aan zit, scheelt je in sommige situatie in ieder geval dat het ding niet op de grond klapt.
twain4me schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:24:
een latje en een potlood werken ook goed hoor, voor die paar keer dat het nodig is dus de laser gewoon ergens beetje in de buurt neerzetten en van daaruit de referentie meten. maargoed plafondsteunen, maneet klemmen, statieven etc zijn natuurlijk leuk speelgoed. :+
Met een latje en potlood moet je alleen wel weer de lat verticaal houden (vooropgesteld dat het latje recht is, wat ook twijfelachtig is). Werkt makkelijker en minder foutgevoelig als je de laser wel op de juiste hoogte kan zetten ;) Plafondsteunen zijn vooral mooi als je vaak alleen klust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:02:
Dat is wel een must ja, en ook iets van een cover of afdekplaat want anders denk ik dat ik net zo goed de terrasdeuren kan zandstralen.
Let vooral ook op je ramen, als je een steentje weg schiet met die 1200 rpm, kan het best hard aankomen op een ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16

Roozzz

Plus ultra

Slonzo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:04:
[...]

Reported, accu schuurmachines mogen hier toch helemaal niet gepost worden?
Daarmee ga je een hoop mensen tegen de schenen schoppen.
Want daar MOET sowieso een stofzuiger bij en dan is 'ie niet meer draadloos.
Kan je evengoed een schuurmachine met draadje nemen, weet je wel.

Zo, daarmee kan dat onderwerp gelijk weer afgesloten worden en kunnen we 't weer hebben over hoe slagschroevendraaiers enkel gebruikt worden door noobs, satanisten en SM'ers.
Het voornaamste nadeel van een accu-apparaat aan een bouwstofzuiger, is dat mijn stofzuiger niet automatisch aanspringt.
* Roozzz gebeurt dat vaker dan hij wil toegeven :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Roozzz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Het voornaamste nadeel van een accu-apparaat aan een bouwstofzuiger, is dat mijn stofzuiger niet automatisch aanspringt.
Ook daar zijn oplossingen voor. Festool spul heeft dat regelmatiger ingebakken, en ik meen dat zij ook een dummy stekker hebben die je in elke stofzuiger kunt prikken. Of was het nu een "inbouw"module voor Festool stofzuigers die deze functionaliteit niet af fabriek hebben?
Werkt meen ik op basis van Bluetooth waarbij het accu apparaat dus bij inschakelen (& uitschakelen) een signaal naar de stofzuiger stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:51:
Iemand een tip voor een electrische voegenborstel? Vanaf vrijdag heeft de Lidl er eentje voor 60 euro maar daar kan ik geen reviews van vinden, denk nieuw model. Heb zelf Makita LXT maar hun combimachine voor dat doel kost 600 euro.
Geen idee maar ik gebruik de kantenmaaier gewoon :) werkt geweldig goed. en die is wel goed betaalbaar van makita nog geen 60 euro maar stukken goedkoper dan de voegenborstel gok ik.
Roozzz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Deze kan je nemen voor al je AWS needs :) maar andere merken zullen hetzelfde hebben.

Afbeeldingslocatie: https://www.combitools.nl/media/catalog/product/cache/a7575f515afa306849ef3835ee87f138/m/a/makita_aws_adapter_199789-6_foto_1_combitools.nl-klium.be_-_kopie.jpg
https://www.gereedschapce...0ivDVfEuhZHcaApzZEALw_wcB
Wel extreem duur voor wat het is maar goed ik had hem bij mijn slijptol gekregen dus * MeZZiN happy

[ Voor 44% gewijzigd door MeZZiN op 17-07-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16

Roozzz

Plus ultra

MeZZiN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Deze kan je nemen voor al je AWS needs :) maar andere merken zullen hetzelfde hebben.

[Afbeelding]
https://www.gereedschapce...0ivDVfEuhZHcaApzZEALw_wcB
Wel extreem duur voor wat het is maar goed ik had hem bij mijn slijptol gekregen dus * MeZZiN happy
Thanks. Ik vond het inderdaad een te dure grap. Inmiddels begin ik daar langzaam anders over te denken :+ Maar voorlopig probeer ik mijn eigen gedrag nog bij te sturen... }:O

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zelf vind ik het alleen handig voor zaag tafel of iets dat automatisch gaat omdat ik met sustichuren enzo meestal toch al meer bezig ben. Plus helaas zijn de meeste schuurmachines van makita geen AWS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MeZZiN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Geen idee maar ik gebruik de kantenmaaier gewoon :) werkt geweldig goed. en die is wel goed betaalbaar van makita nog geen 60 euro maar stukken goedkoper dan de voegenborstel gok ik.
Als ik op kantenmaaier zoek krijg ik alleen hits op trimmers, daarmee kom ik niet in de voegen. Kan je een link sturen van wat je precies bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Als ik op kantenmaaier zoek krijg ik alleen hits op trimmers, daarmee kom ik niet in de voegen. Kan je een link sturen van wat je precies bedoelt?
Volgens mij is dat ook wat hij bedoelt. Ik zie het meer mensen doen, maar volgens mij is het minder effectief dan echt de voegen krabben of met een borstel er doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:29:
Gras trimmer of zelfs bosmaaier. Zo'n draadkop waarmee je het onkruid op de oprit heel kort kan maaien. Niet voor tussen de voegen, nee. Wel extra hard oppassen voor glas, die steentjes lanceren gaat met een grastrimmer nog een stuk harder, zeker als het een wat krachtigere is.

Sommige bosmaaiers kan je ook zo'n komschotel opzetten, zelfde idee dat je ook wel bij die veegkarretjes van de gemeente ziet. Maar dan is een voegenborstel denk ik weer een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Deze heb ik
Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/DUR181_C1C0.jpg
https://www.toolnation.nl...garantie.html?sqr=DUR181Z

Dit is de nieuwe variant

Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/DUR193Z_C1L0.jpgn
https://www.makita.nl/art...93z-lxt-18-v-trimmer.html

Je kan ook gewoon een bosmaaier gebruiken werkt net zo goed. zo niet beter die hebben zelfs de mogelijkheid van een borstel kopen kost je iets minder draad. Maar veel duurder.

YouTube: Trimming grass and weeds off a big brick driveway - Satisfying!!

Bosmaaier is beter maar ik heb de trimmer altijd beschikbaar dus makkelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door MeZZiN op 17-07-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik ben op zoek naar een 3- of 4-tands mes dat ik kan gebruiken op een Makita DUR364 bosmaaier. Op de site van Makita zelf kan ik niets vinden, het lijkt me bijna niet mogelijk dat er geen enkel mes op deze bosmaaier past?

Ik vind ook niet meteen terug hoe die dingen gemonteerd worden? De standaard draadspoel heeft gewoon zelf draad om 'm op de kop te monteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Slonzo op 17-07-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mooi filmpje; ik heb een draadmaaier van Wolf maar gebruik het ding nooit omdat die draad altijd binnen twee seconden afgesleten is en hopeloos vastloopt op de spindel. Weet niet of dit user error is maar ik vind het een onding om te gebruiken, maar dat heb ik vaker met goedkoop tuingereedschap gehad en mijn Makita's waren stuk voor stuk enorme verbeteringen.

Zelf zat ik dus te denken aan zo'n apparaat echter, het lijkt met dat dit dieper in de voegen gaat:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/58513/files/276630976/cfh-elektrische-voegenborstel-onkruidborstel-efb-6.jpg

https://www.onkruidbrande...K3kpyrzlw35kaAklSEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:51:
Iemand een tip voor een electrische voegenborstel? Vanaf vrijdag heeft de Lidl er eentje voor 60 euro maar daar kan ik geen reviews van vinden, denk nieuw model. Heb zelf Makita LXT maar hun combimachine voor dat doel kost 600 euro.
Als ik afga op onze ervaring met borstels als deze (borstel snel weggesleten), als je dat dan elektrisch gaat doen, dan vlieg je toch door de borstels heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Volgens mij is dat ook wat hij bedoelt. Ik zie het meer mensen doen, maar volgens mij is het minder effectief dan echt de voegen krabben of met een borstel er doorheen.
Eems je komt minder diep maar je hoeft ook niet je voegen weer niet in te zanden er na :) voordeel van deze is je ben redelijk snel klaar je hoeft niet de voegen een voor een te doen je kan er gewoon overheen zonder na te denken en het is weer netjes.
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:53:
Mooi filmpje; ik heb een draadmaaier van Wolf maar gebruik het ding nooit omdat die draad altijd binnen twee seconden afgesleten is en hopeloos vastloopt op de spindel. Weet niet of dit user error is maar ik vind het een onding om te gebruiken, maar dat heb ik vaker met goedkoop tuingereedschap gehad en mijn Makita's waren stuk voor stuk enorme verbeteringen.
wolf is meestal wel goed maar het kan hoor had ook altijd ruzie met goedkope trimmers maar sinds de makita eigenlijk nooit behalve als ik te laat ben hem op de grond te tappen en mijn draad is te kort. Zit nog steeds op mijn eerste rol en ik heb hem al veel gebruikt. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door MeZZiN op 17-07-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
henkie196 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Zou zelf eerder voor de ASM versie gaan, vind het zelf vaak genoeg makkelijk dat er een magneet aan zit, scheelt je in sommige situatie in ieder geval dat het ding niet op de grond klapt.

[...]

Met een latje en potlood moet je alleen wel weer de lat verticaal houden (vooropgesteld dat het latje recht is, wat ook twijfelachtig is). Werkt makkelijker en minder foutgevoelig als je de laser wel op de juiste hoogte kan zetten ;) Plafondsteunen zijn vooral mooi als je vaak alleen klust.
Uiteraard het is ook gewoon minder vaak meten en dus minder fout gevoelig, maar voor een enkele keer thuis zou ik de moeite niet nemen om een heel steunen assortiment aan te leggen
Voor 99,9999999% van de toepassingen is een maat latje prima.. en ja je moet het niet onder een hoek van 45 raden houden. maar ergens in de buurt van de 90 garden is prima. grappig is dat mensen doorgaans de zelfde afwijking hebben dus als je in situatie 1 het latje iets uit het lood houd doe je dat de 2e keer doorgaans ook.

Ook altijd mooi, een uur bezig om alles op te zetten en "perfect"af te tekenen en dan lekker de boor weg laten lopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Slonzo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:48:
Ik ben op zoek naar een 3- of 4-tands mes dat ik kan gebruiken op een Makita DUR364 bosmaaier. Op de site van Makita zelf kan ik niets vinden, het lijkt me bijna niet mogelijk dat er geen enkel mes op deze bosmaaier past?

Ik vind ook niet meteen terug hoe die dingen gemonteerd worden? De standaard draadspoel heeft gewoon zelf draad om 'm op de kop te monteren.
Makita noemt zo te zien alleen draadkoppen en een kunststof maaikop voor dit model. Bij andere DUR36* modellen wordt de ondersteuning voor messen wel genoemd. Dus het lijkt er op dat het model dat jij hebt niet gemaakt is om er metalen messen op te zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:08:
Uiteraard het is ook gewoon minder vaak meten en dus minder fout gevoelig, maar voor een enkele keer thuis zou ik de moeite niet nemen om een heel steunen assortiment aan te leggen
Voor 99,9999999% van de toepassingen is een maat latje prima.. en ja je moet het niet onder een hoek van 45 raden houden. maar ergens in de buurt van de 90 garden is prima. grappig is dat mensen doorgaans de zelfde afwijking hebben dus als je in situatie 1 het latje iets uit het lood houd doe je dat de 2e keer doorgaans ook.

Ook altijd mooi, een uur bezig om alles op te zetten en "perfect"af te tekenen en dan lekker de boor weg laten lopen :+
Dat laatste heb ik ook wel op lopen vloeken bij het ophangen van de badkamer meubels, ja. Teken je alles netjes af met de laser, en een centreerpennetje gebruiken voor je gaat boren. En dan gaat het netjes door de stuc laag, en loopt de boor weg zodra die op de stenen eronder stoot :(

Als je daar tips voor hebt, trouwens, hou ik me aanbevolen, want dat gebeurt me nog steeds wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Ik heb een procore accu waarvan de 2e led permanent aan blijft. Ik heb al gegoogled maar kan niet direct iets vinden wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn.

Heeft iemand de gouden tip of de goede google skiles voor te zien waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
henkie196 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Dat laatste heb ik ook wel op lopen vloeken bij het ophangen van de badkamer meubels, ja. Teken je alles netjes af met de laser, en een centreerpennetje gebruiken voor je gaat boren. En dan gaat het netjes door de stuc laag, en loopt de boor weg zodra die op de stenen eronder stoot :(

Als je daar tips voor hebt, trouwens, hou ik me aanbevolen, want dat gebeurt me nog steeds wel eens :P
Begin maken met een kleiner boortje?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Flix20 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:57:
Begin maken met een kleiner boortje?
Maar die kan nog steeds weglopen, ik denk niet dat een 5mm gat voor mij wezenlijk betrouwbaarder nauwkeurig te boren is dan een 8mm gat, bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Orion84 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:32:
Makita noemt zo te zien alleen draadkoppen en een kunststof maaikop voor dit model. Bij andere DUR36* modellen wordt de ondersteuning voor messen wel genoemd. Dus het lijkt er op dat het model dat jij hebt niet gemaakt is om er metalen messen op te zetten.
Ik vrees er ook een beetje voor, da's wel erg balen.
Zelf iets knutselen lijkt ook niet heel erg aangewezen bij dit soort dingen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Gewoon een latje/plankje met dezelfde maat gat als wat je wil boren.
Goed tegen de muur aandrukken en boren maar, dan kan hij niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

je kan met een boor terug wandelen als je er genoeg ervaring mee hebt. werkt trouwens ook in staal. maar ik ben vooral voorstander van meubels die je kan stellen. zodat het niet erg is :+ vaak zitten er gewoon van die ophang stel dingen aan die je bij keukenkastjes ook hebt. en als het echt op die plek moet zal je een geleider moeten maken voor de boor dus bv eerst door een balk heen boren. (bij 5mm heb je dan nog kans dat hij weg buigt maar 8 gaat eigenlijk altijd recht. en door de vleugels van de boor uiteraard niet 100% recht, maargoed dat is om het een uitdaging te laten _O-

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 17-07-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:54:
je kan met een boor terug wandelen als je er genoeg ervaring mee hebt. werkt trouwens ook in staal. maar ik ben vooral voorstander van meubels die je kan stellen. zodat het niet erg is :+ vaak zitten er gewoon van die ophang stel dingen aan die je bij keukenkastjes ook hebt. en als het echt op die plek moet zal je een geleider moeten maken voor de boor dus bv eerst door een balk heen boren. (bij 5mm heb je dan nog kans dat hij weg buigt maar 8 gaat eigenlijk altijd recht. en door de vleugels van de boor uiteraard niet 100% recht, maargoed dat is om het een uitdaging te laten _O-
Dat terug wandelen werkt bij mij niet altijd zo goed, boor heeft toch vaak de neiging weer terug naar het gat te willen gaan dat verlopen was. Of ik zie het gewoon te laat omdat de booradapter van de stofzuiger het verborgen heeft.

Gelukkig waren overig de meubels wel stelbaar, maar voor een wastafel wil je wel dat het zo goed mogelijk vast zit, dus als een houdertje drie schroefgaten toe laat, wil ik ze graag allemaal gebruiken, en dat gaat wat minder goed als eentje ervan een paar mm verder opzij ligt dan de andere twee ;)

Latje zou een optie kunnen zijn, maar mij kennende gaat die vrolijk met de boor meeschuiven. Of die verschuift zonder dat ik er erg in heb, en opeens zitten alledrie de gaten op de verkeerde plek :P

[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 17-07-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Piet91 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Als ik afga op onze ervaring met borstels als deze (borstel snel weggesleten), als je dat dan elektrisch gaat doen, dan vlieg je toch door de borstels heen?
Dat is precies waar ik ook bang voor ben; ik denk dat dat ding wat ik laat zien, mits het voldoende vermogen heeft om effectief in de voegen te komen, tegelijk ook teveel vermogen heeft om efficiënt met de borstel om te gaan. Om maar niet te spreken van de steenslag die het dan creeërt.

Dus ik ben wel gecharmeerd van het gebruik van een trimmer, alleen heb ik dus weinig goede ervaringen met dat ding van mij. Voor de prijs durf ik het misschien wel te gokken echter dat de Makita beter is. Zal van de week toch eens kijken hoe dit gaat met dat ding van Wolf.

Misschien een stupide vraag maar waarom zijn die trimdraden altijd van nylon en niet van staaldraad, dat langer meegaat? Vanwege gevaar van metaalsplinters? Daar heb je met die roterende borstels ook last van lijkt me.
MeZZiN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:04:
[...]

Eems je komt minder diep maar je hoeft ook niet je voegen weer niet in te zanden er na :) voordeel van deze is je ben redelijk snel klaar je hoeft niet de voegen een voor een te doen je kan er gewoon overheen zonder na te denken en het is weer netjes.
Dat is ook wel een goed punt ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-07-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MeZZiN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Ik ben ook super blij met mijn accu schuurmachine van makita super handig meestal gewoon met een slang er aan van mijn crappy gamma bouw stofzuiger maar handig dat het met accu is. Scheelt mij 1 draad plus de accu gaat super lang mee.
Ik gebruik mn bouwzuiger juist als verlengsnoer voor de schuur en boormachine super handig! Snoer van de machine draai ik om de stofzuigerslang heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

zoiets? moet je wel een vlakke muur hebben :P

Afbeeldingslocatie: https://www.vanvoorden.com/wp-content/uploads/2017/08/centreerhulp-diamant-boor-mal-zuignap-tegel-boren-voorden.jpg
https://www.vanvoorden.co...lp-diamantboor-tegelboor/

of wat simpeler (de bovenste heeft wateraansluitingen):

Afbeeldingslocatie: https://borenkopen.nl/wp-content/uploads/2021/01/Carat-Rvs-centreerhulp-tehgelboor-A%C6%92Eoe-5-12-MM-600x600.jpg
https://borenkopen.nl/pro...ulp-tehgelboor-o-5-12-mm/

[ Voor 14% gewijzigd door Leipo op 17-07-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Beetje domme vraag misschien, maar waar kan ik in een fysieke winkel een wringijzer kopen? Ik moet een paar bouten goed vastdraaien en ik wil niet zoveel kracht zetten op mn ratel. Ik dacht dat zoiets makkelijk te krijgen was, zelfs in een bouwmarkt. Maar mijn zoektocht bij bijvoorbeeld de Hornbach en Toolstation op wringijzer levert niks op (eigenlijk vooral tapsleutels, maar dat zoek ik dus niet).

Online krijg ik vooral hits bij HBM, maar ik heb even geen zin aan online bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:14:
Misschien een stupide vraag maar waarom zijn die trimdraden altijd van nylon en niet van staaldraad, dat langer meegaat? Vanwege gevaar van metaalsplinters? Daar heb je met die roterende borstels ook last van lijkt me.
Veiligheid is een ding waarchijnlijk, maar meestal gebruik je zo'n draad ook om te voorkomen dat je iets anders beschadigt. Dus zijn ze zo ontworpen dat ze eerder kapot gaan dan waar ze misschien tegenaan komen. Anders krijg je allemaal sporen in je tegels / opsluitbanden / schutting, bv.

Daarnaast gaat zo'n ijzerdraad ook kapot op termijn, als je genoeg tegen iets aan komt. En zo'n ijzerdraad draait dan weer niet makkelijk af in de kop, dus het beste wat je dan kan doen is waarschijnlijk een enkel stuk ijzerdraad recht door de kop te steken, en die in z'n geheel te vervangen als de draad kapot gaat.
Die onderste heb ik (of iets dat er veel op lijkt), en die gebruik ik voor de diamantboor. Maar de zuignap werkt alleen op een (gladde) tegel. En dan nog wil het wel eens een beetje gaan wandelen. Maar een diamantboor is dan weer vrij eenvoudig terug te wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:34:
Beetje domme vraag misschien, maar waar kan ik in een fysieke winkel een wringijzer kopen? Ik moet een paar bouten goed vastdraaien en ik wil niet zoveel kracht zetten op mn ratel. Ik dacht dat zoiets makkelijk te krijgen was, zelfs in een bouwmarkt. Maar mijn zoektocht bij bijvoorbeeld de Hornbach en Toolstation op wringijzer levert niks op (eigenlijk vooral tapsleutels, maar dat zoek ik dus niet).

Online krijg ik vooral hits bij HBM, maar ik heb even geen zin aan online bestellen.
welke maat bouten hebben we het over?
anders een steeksleutel gebruiken
of eerst dop er op en dan met een steeksleutel de dop aandraaien?

en wat voor een kracht hebben we het over? hoeveel nm? want een beetje ratel kan wel wat hebben, zo gebruik ik mijn goedkope 1/2" ratel geregeld voor krachten tot 200nm los/vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:34:

Ik zou een winkel met autogereedschap zoeken
Goed (auto)sleutelgereedschap

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:14:
[...]

Dat is precies waar ik ook bang voor ben; ik denk dat dat ding wat ik laat zien, mits het voldoende vermogen heeft om effectief in de voegen te komen, tegelijk ook teveel vermogen heeft om efficiënt met de borstel om te gaan. Om maar niet te spreken van de steenslag die het dan creeërt.

Dus ik ben wel gecharmeerd van het gebruik van een trimmer, alleen heb ik dus weinig goede ervaringen met dat ding van mij. Voor de prijs durf ik het misschien wel te gokken echter dat de Makita beter is. Zal van de week toch eens kijken hoe dit gaat met dat ding van Wolf.

zou niet willen dat ze van staal draad zijn ze breken ook nog af plus als je een staal draad op je laars heb dan bye bye teen ipv ok dat doen we niet nog een keer. en weer door. Bij een brostel raak je minder snel grote stukken kwijt plus een bortel is minder erg dan een draad die alles in zijn pad vernietigt plus bomen zijn blijer met nylon.

Maar de nylon draad wordt gesneden door de trimmer als hij weer meer draad geeft. Dus zo doe ik het vaak.

Ik merk dat mijn draad kort aan het worden is (dus gebroken is of zo iets versleten) ik tik met de trimmer die nog vol draai even op de grond en hij schiet een stuk draad uit deze wordt dan op de juiste lengte gesneden met het mes in de kap van de trimmer en weer door. Moet zeggen dat het standaard draad van makita eigenlijk heel lang mee gaat ik zit nog steeds op mijn eerste rol en heb me toch al wat kanten gemaaid. Meestal moet ik per ronde maar 1 of 2 keer extra draad te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Leipo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:42:
[...]

welke maat bouten hebben we het over?
anders een steeksleutel gebruiken
of eerst dop er op en dan met een steeksleutel de dop aandraaien?

en wat voor een kracht hebben we het over? hoeveel nm? want een beetje ratel kan wel wat hebben, zo gebruik ik mijn goedkope 1/2" ratel geregeld voor krachten tot 200nm los/vast
Het is een combi van veel kracht zetten (ook om wielbouten die door garage zijn vastgerateld los te krijgen) en buitengebruik. Beetje zonde om mn gedore/hazet ratels buiten in het zand te gebruiken, als ik ook een wringijzer van 2 tientjes kan pakken.

Magoed, dan moet ik die wel weten te vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:48:
Het is een combi van veel kracht zetten (ook om wielbouten die door garage zijn vastgerateld los te krijgen) en buitengebruik. Beetje zonde om mn gedore/hazet ratels buiten in het zand te gebruiken, als ik ook een wringijzer van 2 tientjes kan pakken.

Zoals @ThinkPad suggereert, heb je niet een lokale automaterialen winkel? Die zouden zoiets wel moeten hebben liggen, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
[...]

voor dat werk gebruikte ik deze (voordat ik naar een slagmoersleutel ging :+ )
https://www.hornbach.nl/p...psleutelinzetten/10391529

of oldschool
https://www.hornbach.nl/p...tel-17x19x21x1-2/5637390/
:P

[ Voor 7% gewijzigd door Leipo op 17-07-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

Een wielmoersleutel? die verkopen ze bij hornbach maar ik zou een beetje grote auto materialen zaak bellen in de buurt.

edit: ik ben weer spuit elf zie ik 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 17-07-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
dr zit er hier idd eentje op de hoek, ik zal er straks eens langsrijden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:58:
dr zit er hier idd eentje op de hoek, ik zal er straks eens langsrijden. Thanks!
ik zou trouwens een plaatje meenemen, sommige mensen (zoals ik) denken bij een wringijzer direct aan het "handvat" van een tapset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:09:
ik zou trouwens een plaatje meenemen, sommige mensen (zoals ik) denken bij een wringijzer direct aan het "handvat" van een tapset.
Of gewoon zeggen dat het voor het losdraaien van je wielbouten is, dat zou ook wat mogelijke verwarring weg moeten nemen. Ik kende de context met een tapset niet, voor mij is een wringijzer iets om lomp vaste bouten los te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie op autogereedschappensites dat het ding vaak "handgreep met kniegewricht" wordt genoemd. Dat zal ik dan wel ff aanhouden :)

Leuke is wel dat je ze idd vanaf 2 tientjes kan krijgen, tot €100 voor een merkding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:25:
Ik zie op autogereedschappensites dat het ding vaak "handgreep met kniegewricht" wordt genoemd. Dat zal ik dan wel ff aanhouden :)

Leuke is wel dat je ze idd vanaf 2 tientjes kan krijgen, tot €100 voor een merkding.
Als iets heel erg vastzit en je zet er nog een pijp op om hem te verlengen ga je begrijpen waarom je niet de twee tientjesvariant had moeten kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:49
[...]

Ik zet de schroeftol altijd in de lage gearing en boor dan heel langzaam tot ik op het ondergelegen hardere gedeelte kom, vanaf daar pas wat snelheid toepassen zonder echt druk te leveren. Door langzaam en zonder druk te boren grijpt de boor niet zo snel in oneffenheden in de hardere laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 07:24
MeZZiN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Ik zou het mezelf makkelijk maken en kies een merk en daar uitzoeken wat je wilt hebben ik heb nu alles op accu en er komt geen draad meer in bij mij omdat ik draden maar lastig vind. Plus als ik weer een piep klusje heb loop ik heen en pak mijn tool en accu en gaan. Plus ik heb een grote tuin dus alles is zonder stroom (ook zo een klus om af te maken stroom aansluiten kabels liggen er al maar nu nog doen. Stap voor stap. )

Maar voor mijn heggen schaar en kantenmaaier tot mijn multitool en zware boormachine alles gewoon op dezelfde accu super handig en geen gedoe. Plus als je bijvoorbeeld makita kiest kan je nog een hoop gratis accus / tools krijgen met die kado punten. Zo heb ik nu 8 accu's :) een paar jaar terug was de actie per machine een accu nu per 1.5 machine een accu plus je kan ook gewoon boormachines krijgen etc via de punten. Moet er niet aan denken hoe ik mijn klus had moeten doen aan ons prieel buiten in de tuin weer 2 verleng snoeren uitleggen om 1 ding te doen en weer opruimen. Of bomen zagen met de reciprozaag.

We hadden een kante maaier met snoer maar wat een gedoe is dat.

Ik ben zelf 100% over op makita LXT waarom:
1. de accus
2. de grootste range van machines maar ook voor de tuin.
3. elk jaar voor de vakantie gaat de makita water koker / koffie machine gewoon mee super handig onderweg in de frunk. (en de water koker is nu maar 20 punten in de makita store)
4. goede tools hoge kwaliteit
5. het is makita
Het gaat de borstelloze Makita worden, ik ben er nog niet over uit of ik de set los ga samenstellen of in 1 keer koop, ik kreeg vanmorgen een prijsdaling binnen op de pricewatch hier en ik heb nog een weekje of 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Gethijsem schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:01:
[...]

Het gaat de borstelloze Makita worden, ik ben er nog niet over uit of ik de set los ga samenstellen of in 1 keer koop, ik kreeg vanmorgen een prijsdaling binnen op de pricewatch hier en ik heb nog een weekje of 2 :).
De pricewatch op tweakers moet je niet zoeken naar een goedkope prijs, elders zelfs goedkoper niet elke verkoper zit op tweakers pricewatch maar beperkt, ik zelf zoek er nooit op om prijzen te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Gethijsem schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:01:
[...]

Kijk ook even bij een aantal winkels sommige bieden meer garantie bijvoorbeeld die is meestal niet veel duurder maar wel met 5 jaar garantie op makita dat is naar mijn idee ook een hoop waard.

[ Voor 3% gewijzigd door MeZZiN op 20-07-2023 11:09 . Reden: naam weggehaald en algemeen gemaakt ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
MeZZiN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Kijk ook even bij toolnation bijvoorbeeld die is meestal niet veel duurder maar wel met 5 jaar garantie op makita dat is naar mijn idee ook een hoop waard.
Dit hoort eigenlijk niet in dit topic, maar deze claim hier laten staan zonder tegengeluid kan link zijn.

Ik zou hier voorzichtig mee zijn. De ervaringen hier met Toolnation zijn niet onverdeeld positief. Veel klachten hier gelezen dat die extra garantie een wassen neus is, daarnaast maken ze de beloofde levertijd niet waar. Dus hier bestellen op eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 21:35

miekol

erm

RobertMe schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Ook daar zijn oplossingen voor. Festool spul heeft dat regelmatiger ingebakken, en ik meen dat zij ook een dummy stekker hebben die je in elke stofzuiger kunt prikken. Of was het nu een "inbouw"module voor Festool stofzuigers die deze functionaliteit niet af fabriek hebben?
Werkt meen ik op basis van Bluetooth waarbij het accu apparaat dus bij inschakelen (& uitschakelen) een signaal naar de stofzuiger stuurt.
Metabo heeft hier een mooie oplossing voor in de vorm van een zender/sensor op de slang en een ontvanger in het stopcontact.

Wanneer de slang begint te trillen schakelt hij automatisch het stopcontact (met daarin dan de stofzuiger) in. Voordeel hiervan is het dat het ook werkt met stofzuigers zonder schakelautomaat.

Daarnaast zit er dus ook nog een handmatige knop op waarmee je op elk moment de stofzuiger in of uit kan schakelen.

https://www.metabo.com/nl...search&searchparam=Remote

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
miekol schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:23:
Metabo heeft hier een mooie oplossing voor in de vorm van een zender/sensor op de slang en een ontvanger in het stopcontact.

Wanneer de slang begint te trillen schakelt hij automatisch het stopcontact (met daarin dan de stofzuiger) in. Voordeel hiervan is het dat het ook werkt met stofzuigers zonder schakelautomaat.

Daarnaast zit er dus ook nog een handmatige knop op waarmee je op elk moment de stofzuiger in of uit kan schakelen.

https://www.metabo.com/nl...search&searchparam=Remote
Zoals wel meer van Metabo's stofzuiger spullen, komt dit van Starmix, origineel. Niet zo fancy als de Festool, maar werkt wel weer met meer apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 17:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje belhamel
Slonzo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:04:
[...]

Reported, accu schuurmachines mogen hier toch helemaal niet gepost worden?
Daarmee ga je een hoop mensen tegen de schenen schoppen.
Want daar MOET sowieso een stofzuiger bij en dan is 'ie niet meer draadloos.
Kan je evengoed een schuurmachine met draadje nemen, weet je wel.

Zo, daarmee kan dat onderwerp gelijk weer afgesloten worden en kunnen we 't weer hebben over hoe slagschroevendraaiers enkel gebruikt worden door noobs, satanisten en SM'ers.
Nou moet ik jou ook rapporteren want je hebt het magische woord smurf, euh blauw, ik bedoel Makita niet gezegd. Had het liever ook anders gezien maar regels zijn regels. Anders wordt het chaos.

Trouwens. Satanisten? In de hele docu "Hail Satan' ben ik geen enkele slagschroevendraaier tegengekomen. 'Behind the Curve' [over dat de aarde plat is] wel. Die lui weten als geen ander hoe ze met een superieur stukje techniek moeten omgaan. Oh, heet zoiets een waterpas?

Zoek maar eens op hoe de flat earthers bewijzen dat de aarde plat is met een laserwaterpas. Geen enkele Normie kan opboksen tegen dat soort breincapaciteit. Niet neerbuigend bedoeld hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door pietje belhamel op 17-07-2023 20:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Raymond volgens mij zoek jij een moordenaar, aka Zweedse tang / sleutel :)

Vwb die voegen schoon krijgen: ik heb een MetaboRTD 18 LTX BL 30 grass trimmer. Met zijn dubbele draad op 18v een beetje een bosmaaier light :+
Doet het prima op voegen kan ik melden, hoef hem niet eens dwars te houden.
Gebruik hem behalve voor het gras ook voor de tegels in de brandgang. Al werkt het daar eigenlijk ook prima om er simpelweg met de elektrische cirkelmaaier overheen te trekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
The Eagle schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:39:
@Raymond volgens mij zoek jij een moordenaar, aka Zweedse tang / sleutel :)
Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Die heb ik al :+

En het gaat me erom dat ik er een dop op kan doen, daarvoor gebruik je dus niet zo'n tang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Ik wil graag een eerste goede schuurmachine kopen. Bezit nu jawel; een Action delta schuurmachine en een oude Bosch PSS 220.

Ik ben compleet het spoor kwijt wat een goede allrounder is voor het reguliere schilderwerk (jaren 30 huis, dus veel architraven en sierlijsten). Is een delta of een Excenter dan beter?

Ik zag een Festool Rotex 90, die beide combineert; maar las ook dat die wat onhandig vasthoudt.

Wat zouden jullie voor een niet actieve klusser aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
rolandb schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:37:
Ik wil graag een eerste goede schuurmachine kopen. Bezit nu jawel; een Action delta schuurmachine en een oude Bosch PSS 220.

Ik ben compleet het spoor kwijt wat een goede allrounder is voor het reguliere schilderwerk (jaren 30 huis, dus veel architraven en sierlijsten). Is een delta of een Excenter dan beter?

Ik zag een Festool Rotex 90, die beide combineert; maar las ook dat die wat onhandig vasthoudt.

Wat is "regulier schuurwerk" voor jou?
Als je in huis wat wilt schuren voor het schilderen, dan is idd een vlakschuurmachine wel de betere keuze. Een excenter is meer voor oppervlaktes (en je komt er niet mee in hoekjes.

Om eerlijk te zijn: ik heb meerdere goede vlakschuurmachines en ik zit nu in een verbouwing, met het nodige schilderwerk in huis. En het schuurwerk daarvoor doe ik met de hand. Vind ik makkelijker, beter en sneller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:00:
[...]

Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Die heb ik al :+

En het gaat me erom dat ik er een dop op kan doen, daarvoor gebruik je dus niet zo'n tang :P
In dat geval: dop, 8*50*1000mm staal, lasapparaat en gewoon DIY doen. Worst case kost het je een dop, best case ben je de trotse eigenaar van een nieuw lasapparaat en een ding om inbrekers mee het pand uit te meppen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:05
dnhelle schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Hoppa! De zoekterm excentrisch tandwiel gaf een hit op grizzlytools. Besteld, nu hopen dat ze snel binnen zijn.
F*ckd. Deze is dus kapot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr-Ub1W6Vtu7pU4odByI3GaL3ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kY2rYY9g7TSsivKPVvo8gEgl.jpg?f=fotoalbum_large

En de nieuwe is te groot. Dju! Verder zoeken of aandrijving zoeken. :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otA-DGxox8fPQLiNwNBA5ao993A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zqmvDX7D0LH4Tnf6ouMA8ZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
The Eagle schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:44:
[...]

In dat geval: dop, 8*50*1000mm staal, lasapparaat en gewoon DIY doen. Worst case kost het je een dop, best case ben je de trotse eigenaar van een nieuw lasapparaat en een ding om inbrekers mee het pand uit te meppen :P
?
Ik kan voor 2-3 tientjes zo'n ding kopen. Waarom dan zo moeilijk doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Raymond schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:37:
[...]

?
Ik kan voor 2-3 tientjes zo'n ding kopen. Waarom dan zo moeilijk doen?
Omdat het een goed excuus is om een lasapparaat aan te schaffen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
The Eagle schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 00:26:
[...]

Omdat het een goed excuus is om een lasapparaat aan te schaffen? :P
Eehmm... raad eens? :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:30

MJV

Klein beetje restauratiewerk van een aantal gereedschappen uit de nalentenschap van mijn vader. Ongeveer 24u in een badje met azijn, en vervolgens met staalwol ontdaan van (best veel) roest. Dat gaat heel eenvoudig door het weken in azijn. Daarna weer behandeld met lijnolie, dat is ook wel een must, een eerste poging mislukte doordat er toch weer roest ontstond door een beetje vocht.

V.l.n.r.
Knipex "W. GERMANY" 180mm nijptang
Bahco 91 tang ("moordenaar?")
ELORA sleutel - merk bestaat nog steeds
12" Crescent sleutel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyeSX9jtcFJP5Y0obrTyGa9QrEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNfo5f0d7hfAHrWL6T3Yyh10.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHhdjhs1AOdmEVY3bxXGVA4rq-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C0IBiphnuRvoyjkpcVxnFsfx.png?f=fotoalbum_large

Gisteren nog een diepte investering gedaan voor een werklamp bij de Action :+
400 lumen, oplaadbaar via USB-C (kabel niet meegeleverd). Heeft twee helderheidsstanden en op de kopse kant ook nog een kleinere LED.

Heb hem even getimerd, na volledig opladen hield hij het zo'n 3h vol op de meest felle stand. Aan de onderkant zit nog een ophangoogje en een magneet om de lamp op te kunnen hangen.

Gaat goed van pas komen bij sleutelen aan de auto. Een hoofdlamp gebruik ook wel vaak als ik m'n handen vrij wil houden.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 18-07-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:03
Ik heb een vergelijkbare lamp van de Hornbach, ideaal ding inderdaad en veel gebruikt om donkere hoekjes te verlichten als ik met de motor of scooter bezig ben.
Geeft veel licht voor zijn formaat (en prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 09:12
Ik heb als lamp zo een ding! Heel fijn, gebruik hem regelmatig bij vanalles.
https://www.toolmax.nl/de...06ngZKEAQYASABEgIcdPD_BwE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku0lYgViRsuvbsm3vFkwQBTyV44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t7oExvX8BObVN6tEKwZVBeeC.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 09:15
Ik heb een assorti-koffer met wat gereedschap en een torentje van Stanley. Nu merk ik dat ik eigenlijk nooit het juiste gereedschap bij me heb als ik door het huis loop. Kost aardig wat trappetjes op en neer, dus ik wil een gereedschapstas samenstellen, in plaats van een kist of koffer.

Nu kwam ik op deze 2 modellen van Stanley Fatmax uit:
- Stanley Fatmax Tote quick access (amazon)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDvLodhIVBFq2qeyytCavEq7rrc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yGhMd3D43WsOg1CE5l934VGj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK1-L0b_vtnEyqMmrmiBTWbdYA0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lm3JcWxZA234wF5ESrqeIAGp.png?f=fotoalbum_tile

- Stanley Fatmax Gereedschapstas quick access (amazon)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkRY7qfkMeT4JBXpHQlHeGgtUTo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I9DrYOfqbsOJTSSu5hUx0HPV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBmcdRF86yxnZyqVXFno0nRNIqE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tKfaoWeoN6dLMwMTxy1VYkAN.png?f=fotoalbum_tile

Belangrijkste verschil lijkt me open/dicht voor het grootste compartiment. Zijn er mensen hier met ervaring die een van beiden kunnen aanbevelen? Is vooral voor gebruik in/om het huis; de tas hoeft verder nergens mee naartoe.

[ Voor 19% gewijzigd door CarpeVentum op 18-07-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Dooxed schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:18:
Ik heb als lamp zo een ding! Heel fijn, gebruik hem regelmatig bij vanalles.
https://www.toolmax.nl/de...06ngZKEAQYASABEgIcdPD_BwE
[Afbeelding]
ik heb er 3 8)7, stomme kadootjes actie. :+ * twain4me is wel blij met de huidige punten constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb de 2de, de tas. Met de 1ste heb ik geen ervaring.
Kan niet anders zeggen dan dat ik er erg blij mee ben, super handig ding.
Wat mij betreft zeker een aanrader.

Het middenvak, daar mik ik gewoon alles in wat in de rest niet past (waterpas, hamer, schroefmachine, speed square, ...). De tas gaat verder quasi nooit dicht, dat boeit i.m.h.o. niet echt :) (enkel om te vervoeren, ik heb onlangs in de praktijk geleerd waarom je 'm dan moet dicht doen :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 18-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:47
CarpeVentum schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:38:
Ik heb een assorti-koffer met wat gereedschap en een torentje van Stanley. Nu merk ik dat ik eigenlijk nooit het juiste gereedschap bij me heb als ik door het huis loop. Kost aardig wat trappetjes op en neer, dus ik wil een gereedschapstas samenstellen, in plaats van een kist of koffer.

Belangrijkste verschil lijkt me open/dicht voor het grootste compartiment. Zijn er mensen hier met ervaring die een van beiden kunnen aanbevelen? Is vooral voor gebruik in/om het huis; de tas hoeft verder nergens mee naartoe.
Ik heb geen tas van Stanley, maar een koffer van Knipex. Als je veel stoffige klussen hebt, zou ik de gesloten versie nemen, dan blijft de binnenkant en daarmee je gereedschap schoner.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:04
Slonzo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:46:
[...]

Ik heb de 2de, de tas. Met de 1ste heb ik geen ervaring.
Kan niet anders zeggen dan dat ik er erg blij mee ben, super handig ding.
Wat mij betreft zeker een aanrader.

Het middenvak, daar mik ik gewoon alles in wat in de rest niet past (waterpas, hamer, schroefmachine, speed square, ...). De tas gaat verder quasi nooit dicht, dat boeit i.m.h.o. niet echt :) (enkel om te vervoeren, ik heb onlangs in de praktijk geleerd waarom je 'm dan moet dicht doen :+ )
Ik heb deze ook en erg tevreden mee! midden gaat al het grote spul en links en recht de tangen en schroevendraaier spul. fijn tasje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb een vergelijkbare tas van Sortimo:
Afbeeldingslocatie: https://www.centrumnaradia.sk/shop_images/product_picture_101016_800_800.jpg

Past mooi bij mijn Bosch blauw spul dacht ik zo. :+ Maar in alle eerlijkheid, ik zou hem niet nogmaals kopen. Relatief zwaar en lomp. Alles wat je de tas zelf doet verdwijnt naar beneden toe, gevolg is dus dat ik de tas vrijwel geheel leeg kan maken omdat wat ik zoek altijd onderop ligt. Een 18v schroeftol gaat ook niet lekker door de grote opening heen. Een 12v in een zijvak durf ik niet aan, geen vertrouwen in dat dat blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het hangt er een beetje vanaf waar ze staan en wat je eromheen doet. Mijn gereedschapskoffers staan in de garage, waar ik ook zaag, frees, schuur, etc. Er komt dus wel eens wat stof in de lucht (ook met stofafzuiging), dus is het wel fijn dat het niet allemaal in de koffers terecht komt. Daarom zou ik zelf dus eerder naar degene neigen die ook dicht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Nivado schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:44:
[...]

Dit hoort eigenlijk niet in dit topic, maar deze claim hier laten staan zonder tegengeluid kan link zijn.

Ik zou hier voorzichtig mee zijn. De ervaringen hier met Toolnation zijn niet onverdeeld positief. Veel klachten hier gelezen dat die extra garantie een wassen neus is, daarnaast maken ze de beloofde levertijd niet waar. Dus hier bestellen op eigen risico.
Er zijn ook andere die meer garantie bieden maar het was een voorbeeld. Maar goed om te weten heb nu zelf 1 garantie geval gehad buiten de normale garantie en dat ging eigenlijk helemaal prima met toolnation het is totaal niet representatief omdat het alleen mijn enige ervaring is maar just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
@MeZZiN
Goed te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn met ToolNation met name m.b.t. de verlengde garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
new_guy schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb een vergelijkbare tas van Sortimo:
[Afbeelding]

Past mooi bij mijn Bosch blauw spul dacht ik zo. :+ Maar in alle eerlijkheid, ik zou hem niet nogmaals kopen. Relatief zwaar en lomp. Alles wat je de tas zelf doet verdwijnt naar beneden toe, gevolg is dus dat ik de tas vrijwel geheel leeg kan maken omdat wat ik zoek altijd onderop ligt. Een 18v schroeftol gaat ook niet lekker door de grote opening heen. Een 12v in een zijvak durf ik niet aan, geen vertrouwen in dat dat blijft zitten.
Ik heb die eerste van Stanley maar vergelijkbaar als onderstaand verhaal.
Je mikt alles in het grote vak, behalve m'n schroevendraaiers en tangen die in de zijloops zitten.
Maar als je net wat anders nodig hebt, blijf je steeds in de grabbelton graaien totdat je net dat éne kleine dingetje die je zoekt gevonden hebt.
En dan grijp je ook net weer in je plamuurmes...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• agitri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 22:46

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Na al mijn ervaringen met net dat eene ding niet bij hebben, ben ik uitgekomen op een 20L emmer, je ziet alles zitten, je kan er zo bij en super handig om af en toe de rommel gewoon in te gooien.

Mocht je dan iets missen dan stop je het er zo bij zonder dingen open te maken of dat er spul uit valt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb de laatste uit jouw post en ben er echt superblij mee. Een van de beste aankopen. Ik onderschrijf ook wat de anderen hierover zeiden.

In het midden heb ik een Stanley koffer met meest gebruikte schroeven, pluggen, WAGO-klemmen, boutjes en moertjes. Als ik een klus doe waar ik de koffer niet voor nodig heb gooi ik grote dingen in het middenvak.

Het voordeel van de tas vind ik dat hij van stof is en daardoor wat gebruiksvriendelijker is voor in huis: hij is iets minder lomp om te vervoeren dan en koffer en omdat hij van stof is maak je ook iets minder snel beschadigingen als je hem tegen een deur of muur aan zet of in het trappenhuis loopt.

Ook de vakkenverdeling is ideaal. Hier wat foto's van hoe ik hem gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ3IcWBmkWVtT7qIdCuYL6QJG9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KxgXb76we6l2PInUvsVt2IXq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBqwfQO7zmV_vW401gOf4Qikg2g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d3BKQtzNvf0rgmGlX5R709D5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYtyz2NkVpMv1qiAnwbZ2gcGlW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FEOXh2dEex9V89ekbBUZNC52.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxisLoyGgPrEOLx86EiIqya5FC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ou5TcAJGEfRML7wwC5OmAY9F.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 07:24
rolandb schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:37:

Ook een jarendertighuis hier en ik heb deze na een flinke zoek- en vergelijkingstocht uitgekozen. Voor het deltawerken (en andere zaken) komt er een multitool en we hebben nog een simpele vlakschuurmachine liggen als extra.

Nog geen ervaring met de DeWALT overigens, hij ligt nog mooi geel te zijn in zijn doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:59

dragonhaertt

@_'.'

Ethiron schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Ik heb de laatste uit jouw post en ben er echt superblij mee. Een van de beste aankopen. Ik onderschrijf ook wat de anderen hierover zeiden.

In het midden heb ik een Stanley koffer met meest gebruikte schroeven, pluggen, WAGO-klemmen, boutjes en moertjes. Als ik een klus doe waar ik de koffer niet voor nodig heb gooi ik grote dingen in het middenvak.

Het voordeel van de tas vind ik dat hij van stof is en daardoor wat gebruiksvriendelijker is voor in huis: hij is iets minder lomp om te vervoeren dan en koffer en omdat hij van stof is maak je ook iets minder snel beschadigingen als je hem tegen een deur of muur aan zet of in het trappenhuis loopt.

Ook de vakkenverdeling is ideaal. Hier wat foto's van hoe ik hem gebruik:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb sinds kort ook deze tas, als vervanging van mijn koffer met elektra gereedschap.
Ideaal om door het huis te slepen en ik gebruik het middenvak voor Raaco assortimentsdozen. Die passen ook mooi.
Als je geen doos in het middenvak doet kan je ook makkelijk een kleine boormachine o.i.d. er in gooien om mee te nemen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 23:13

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik zit hard na te denken over een vlak/vandikte bank. Wil er best wel wat geld aan uitgeven, maar wat ik denk dat me op den duur zal irriteren is het steeds moeten ombouwen van vlak naar vandikte.

Ik had eigenlijk de metabo vlak en vandikte op het oog, die kost rond de 1000 eu. Maar zoals gezegd het ombouwen lijkt me tijdrovend iedere keer, je moet dan gaan plannen wanneer je wat doet.

Daarom zat ik te denken om een losse vlak bank en een losse vandikte bank (ook van metabo) te kopen, met name voor snelheid?

Kan iemand iets aanbevelen of me overtuigen dat de tijd van het ombouwen best wel mee valt?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

loewie1984 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:03:
Ik zit hard na te denken over een vlak/vandikte bank. Wil er best wel wat geld aan uitgeven, maar wat ik denk dat me op den duur zal irriteren is het steeds moeten ombouwen van vlak naar vandikte.

Ik had eigenlijk de metabo vlak en vandikte op het oog, die kost rond de 1000 eu. Maar zoals gezegd het ombouwen lijkt me tijdrovend iedere keer, je moet dan gaan plannen wanneer je wat doet.

Daarom zat ik te denken om een losse vlak bank en een losse vandikte bank (ook van metabo) te kopen, met name voor snelheid?

Kan iemand iets aanbevelen of me overtuigen dat de tijd van het ombouwen best wel mee valt?
Je weet zelf het beste hoe je wilt werken. als je in 99% van de gevallen alleen maar plankjes wat dunner staat te maken zal het prima werken, maar als je alles eerst vlak en haaks wil/moet maken en daarna op dikte. zou het mij na een dag al mateloos irriteren. Dat gezegd hebbende, ik heb geen ruimte gebrek. en het is natuurlijk vooral een space saver.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 20-07-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nivado schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:44:
[...]

eens, ik heb echt weer een behoorlijk slechte ervaring met ze gehad afgelopen maand en ben bereid die 5€ meer te betalen om bij andere nettere zaken te kopen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

loewie1984 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:03:

Ombouwen kost weinig tijd :+

Nee serieus, 30 seconde werk voor de meeste machines. Hoe vaak per project gebruik je vlakken/vandikte? Dat is meestal maar één of twee keer aan het begin van een project.
Voor vandikte ben je toch bezig met het instellen van de juiste diktes, dat is een stuk meer werk dan eenmaal die tafel omklappen en je afzuiging opnieuw aansluiten.

Ik ben overigens wel gewend om te werken met wat zwaardere/industriëlere machines.
Zelf momenteel een Hammer A3-31 in de bestelling staan 8)

Als je de ruimte hebt voor 2 machines zou je het kunnen overwegen, maar persoonlijk zet ik liever een drum-sander (vandikte schuurmachine) op die plek.

Overigens is het ook zo dat een losse vlakbank en vandiktebank over het algemeen duurder is. Ik koop liever één goede machine dan 2 mindere machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Boudewijn schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:28:
[...]
eens, ik heb echt weer een behoorlijk slechte ervaring met ze gehad afgelopen maand en ben bereid die 5€ meer te betalen om bij andere nettere zaken te kopen.
Goed punt ik heb nu de naam wegehaald meer de suggestie gedaan even rond te kijken dat soms meer dan alleen prijs mee telt waar je besteld. zoals extra garantie. of snelle levering.

Sommige kunnen er echt een potje van maken denk je dat je het morgen krijg gaan ze er rustig op zitten.

Ben nu blij dat ik het meeste gereedschap heb en de andere klussen kan ik wel doen met wat meer moeite met de perfecte tool. Nu alleen nog een inval zaag en en heel heel misschien een decoupeer zaag alleen die laatste heb ik zo weinig nodig omdat mijn multi tool dat meestal net zo goed kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 23:13

loewie1984

music addict! pizza monster!!

dragonhaertt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:52:
[...]
.
Zelf momenteel een Hammer A3-31 in de bestelling staan 8)
Mooi apparaat, ik zocht op de prijs maar kwam niet verder dan een loginpagina om de prijs te zien en een marktplaats advertentie waar er eentje voor 2.500 wegging gespot op het woodworking forum.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

loewie1984 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Mooi apparaat, ik zocht op de prijs maar kwam niet verder dan een loginpagina om de prijs te zien en een marktplaats advertentie waar er eentje voor 2.500 wegging gespot op het woodworking forum.
Ja, goedkoop is anders, maar dit is ook niet een gemiddeld hobby-apparaat meer.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met benchtop-modellen, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Die machine is nieuw al snel meer dan 3000 euro (incl btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
[...]

Bijna precies 2 tientjes :)
https://www.hbm-machines....kswUgJZMbOxhoC9xwQAvD_BwE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• agitri
Nivado schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Van het XGT platform Ik zou kiezen:
Slagschroevendraaier: TD003
Accutol: DF002
Haakse slijper: GA029
Invalzaag: SP001
Dit is het geworden (uiteindelijk :)):
Makita GA005GZ 40 V Max Haakse slijper 125 mm
Makita HP001GZ 40 V Max Klopboor-/schroefmachine
Makita HR004GZ02 40 V Max Combihamer
Makita GA038GZ04 40 V Max Haakse slijper 230 mm
Makita JR002GZ 40 V Max Reciprozaag
Makita HS011GZ 40 V Max Cirkelzaag 270 mm
Makita TD003GZ 40 V Max Slagschroevendraaier
GRATIS - GRATIS - GRATIS Makita 2.5 Ah XGT accu
GRATIS - GRATIS - GRATIS Makita 5.0 Ah XGT accu
2x Makita 191N09-8 Oplader XGT DC40RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
Serieuze collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
Ik heb alleen twijfel over de 40v stofzuiger de VC004 die heb ik uit de bestelling gehaald nadat ik las dat op 2 40v 5ah accus het ding op vol vermogen het maar 28 minuten (220 minuten 'normaal') vol hield.

Nu word het denk ik een L klasse starmix/makita/festool (bedraad) nog even kijken wat zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
agitri schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:32:
[...]

Ik heb alleen twijfel over de 40v stofzuiger de VC004 die heb ik uit de bestelling gehaald nadat ik las dat op 2 40v 5ah accus het ding op vol vermogen het maar 28 minuten (220 minuten 'normaal') vol hield.

Nu word het denk ik een L klasse starmix/makita/festool (bedraad) nog even kijken wat zin heeft.
Ik zou persoonlijk stofzuiger lekker bedraad doen. Heb je al een afkortzaag? Die is ook wel mooi op 40v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
Fedde schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Ik zou persoonlijk stofzuiger lekker bedraad doen. Heb je al een afkortzaag? Die is ook wel mooi op 40v.
Heb de LS1219l 230v, mooi apparaat :)

Denk misschien nog een kleine afkorter te halen op 40v

[ Voor 10% gewijzigd door agitri op 20-07-2023 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:03
@agitri kan zijn fotolijstje ophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
agitri schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:34:
[...]

Heb de LS1219l 230v, mooi apparaat :)
Zou dan de VC2512L pakken. Kan je mooi je LS inpluggen en dan gaat ie zuigen als je zaagt. Kleine zaag de ls002gz

[ Voor 4% gewijzigd door Fedde op 20-07-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
Fedde schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Zou dan de VC2512L pakken. Kan je mooi je LS inpluggen en dan gaat ie zuigen als je zaagt.
Heb gekeken naar de vc4210L en M maar de M heeft niet veel meer waarde geloof ik.

Het liefste zou ik een bedraade stofzuiger van makita hebben met AWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
agitri schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:36:
[...]

Heb gekeken naar de vc4210L en M maar de M heeft niet veel meer waarde geloof ik.

Het liefste zou ik een bedraade stofzuiger van makita hebben met AWS.
Losse module is dan de enige oplossing. https://www.makita.nl/art...aws-ontvanger-wut02u.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agitri
Goed gevonden, maar niet de meest praktische en mooie oplossing van makita.

@DasNieNix Vervolgens met m'n hamer de spijker erin slaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje belhamel
... dus ik wil een gereedschapstas samenstellen, in plaats van een kist of koffer.
Mijn gereedschapstas is van CLC, merk gevonden via dit forum. Gebruik m vnl buitenshuis [hij gaat soms op een rekje op mijn fiets] dus hij moest dicht kunnen. Beste tas tot nu toe ondanks dat ik liever wat dingetjes anders had gezien.

Toen de tas binnenkwam vond ik 'm relatief klein. Misschien is dat maar goed ook want hij wordt snel erg zwaar.. Als je wil kan ik wat foto's van de gevulde tas maken. Misschien helpt het.

https://www.goclc.eu/cl1001539

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYD8alVVuJfKME6fOq441DP0uzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hZhoSJ63csZ4zWQSAk0smwpm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje belhamel
Vochtmeter advies

Ik woon in een 60 jaar oud appartementcomplex. Gedeelte verkocht, gedeelte verhuurd. Om de paar jaar wisselt het verhuurde gedeelte van eigenaar. Momenteel heet die Rubens Capital Management. Die naam zegt alles. Zij hebben de meerderheid van stemmen in de VVE en er wordt minimaal onderhoud gepleegd. Het water kwam een paar weken geleden in de hal uit het plafond door een verstopte standleiding.

[Lamp in centrale hal was laagstgelegen punt en daar stroomde het water uit. Armatuur is losgekomen van het plafond daardoor]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8a974SJTOWZ6863ddDTjtSCKGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ibAxgvLIaFLCqansJlILFQkt.jpg?f=user_large

Zelf woon ik op de zesde en een-na-bovenste verdieping. 's Zomers is het minimaal 25 graden in huis, vaak meer. Toch heb ik de laatste tijd extreem last van zilvervisjes. In een paar maanden tijd is het pleisterwerk in het trappenhuis overal gaan scheuren. Ik vermoed dat er op veel meer plaatsen vocht doorlekt en dat het ook de reden is dat ik last heb van zilvervisjes. Daarom wil ik een vochtmeter kopen om eens te kijken of ik kan zien waar het meeste vocht zit. Nog nooit mee gewerkt, wat voor een vochtmeter zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

pietje belhamel schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:28:
Nog nooit mee gewerkt, wat voor een vochtmeter zouden jullie adviseren?
Toen ik op huizenjacht ging heb ik een Trotec BM31 gekocht en die beviel (en bevalt) prima.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1 ... 161 ... 251 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).