Helemaal met je eens dat accumachines het leven veel gemakkelijker maken. Zelf leg ik gemiddeld eens per jaar bij 'vrienden' laminaat [het lijkt wel of ik er steeds meer krijg]. We waren op een gegeven moment samen bezig en het viel me op dat ik toch een voorkeur had voor mijn bedrade Bosch decoupeerzaag versus zijn 18v accudecoupeerder - ook van goede kwaliteit.Tacoos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:52:
[...]
[accudecoupeerzaag] Gemak en vrijheid; Geen snoer om aan te sluiten en mee te slepen. ...
...wil ik op termijn ook een heggeschaar en grastrimmer erbij
Moeilijk uit te leggen maar net alsof de mijne toch meer kracht had - en vooral dat die kracht niet fluctueerde. Voor een klusjes van een half uur weegt dat niet op tegen accugereedschap maar met drie dagen.
Ook de plaatsing van de batterij en daarmee de gewichtsverdeling van de machine speelt een rol. Hoe goed of slecht die is merk je pas bij een lange klus. In ieder geval, ben er niet helemaal over uit.
Wat ik echt een probleem bij accugereedschap vind, zijn kinderhandjes. 'Dat komt wel goed, ik hou ze in de gaten.' Nee dus, kinderen zijn kinderen. Het is onmogelijk om zonder zand in je schoenen van een strandwandeling terug te komen. Kinderen vinden ook overal een gaatje. En drukken op alle knoppen tegelijk. Liefst met z'n drieen. Maar accugereedschap is wel heerlijk.
Zelf heb ik 18V accuspul van Milwaukee. Begon met de schroeftol en ik vind het een heerlijk ding. Vervolgens de multitool, ook erg fijn. Apparaat trilt nauwelijks. Ik kijk wel eens naar hun decoupeer- en cirkelzagen zonder snoer maar ik ben er nog niet over uit.
[Heb er sowieso geen problemen mee om twee accuplatforms te onderhouden als een bepaald apparaat veel prettiger werkt.]