zonoskar schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:57:
Ik heb een Makita lader voor 18V accu's. De laatste tijd gaat er telkens een oranje lampje knipperen als ik een accu oplaadt. Lijkt erop dat dat aangeeft dat de ventilator niet meer aanspringt. Ik hoor hem in ieder geval niet meer. Is dat te fixen? Of maakt het niet veel uit? Het ligt niet aan de accu, want ik heb net een nieuwe en die doet precies hetzelfde.
Zoiets: (ter illustratie)
[
Afbeelding]
"Een geel waarschuwingslampje zal knipperen in de volgende gevallen.
– Er mankeert iets aan de koelventilator.
– De accu wordt slecht afgekoeld omdat deze verstopt is met stof e.d.
Zelfs wanneer het gele waarschuwingslampje knippert, kan de accu worden opgeladen. In dat geval zal het opladen echter langer duren dan normaal.
Controleer of het geluid van de koelventilator normaal is.
Controleer ook of de luchtuitlaatopeningen op de accu en de acculader niet door stof verstopt zijn.
• Indien het gele waarschuwingslampje niet knippert hoewel u geen geluid van de koelventilator hoort, is het koelsysteem in orde.
• Houd de luchtuitlaatopeningen op de acculader en de accu altijd schoon om een goede koeling te verzekeren.
• Indien het gele waarschuwingslampje vaak gaat knipperen, moet u de producten naar een servicecentrum zenden voor reparatie of onderhoud"
Ik zou hem even proberen schoon te blazen of open te maken en schoon te maken.
Je kan ook voor 17 euro een nieuwe 'waaier unit' kopen (nummer 008)
https://www.kruis.nl/onderdelen/makita/dc18ra[Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 17-05-2023 15:09]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.