Acties:
  • 0Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 22:52
Crahsystor schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:17:
[...]

Kan me helemaal inbeelden hoe dat voelt :o
Misschien kan het wat simpeler dan een nieuw statief... Wat dacht je van een stuk klitteband aan de houder dat om de buis gaat? Zou genoeg moeten zijn om te voorkomen dat je hem er af stoot en als hij losjes zou zitten, blijft de magneet (ga even vanuit dat dat het systeem is) toch vrijwel tegen het metaal waardoor hij opnieuw pakt.

Edit: Had eerder moeten klikken, het isdus een klemsteem... Klittenbandje kan alsnog helpen, valt hij alleen omlaag en niet er vanaf.
Dat zou best eens een goede oplossing kunnen zijn! Het lijkt namelijk alsof de beugel met magneten aan de klem zit, die weer op de paal zit. Ik ga dat eens proberen. En anders een tie-wrap (of 5), want als ik hem ergens aan vast moet magneten, dan gebruik ik de magneet van de laser zelf wel ;)

Vandaag de laser trouwens ook nog gebruikt en voor zover ik kan zien is er geen schade / blijvende gevolgen. Heeft het gewoon de hele dag gedaan en de lijnen zijn nog netjes waterpas. :+ Toch zo'n momentje dat je van binnen toch wel blij bent dat je ooit iets meer hebt uitgegeven dan je eigenlijk wilde :P

[Voor 14% gewijzigd door NCSmits op 09-05-2023 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:02

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Iemand nog tips voor een handzaam maar licht gewicht cirkelzaagje? Ik heb 30 latten (gevelbekleding) die ik gelijkmatig af wil zagen (verticaal), en met een invalzaag is dat echt niet te doen. Ik heb nu zo’n cheapass zaagje vd lidl besteld maar ga hem terugsturen omdat ik lees dat ie niet door 18mm dik heen komt, laat staan 22mm dik douglas hout.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:42

sjirafje

Why so serious, Sam?

NCSmits schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:51:
[...]

Dat zou best eens een goede oplossing kunnen zijn! Het lijkt namelijk alsof de beugel met magneten aan de klem zit, die weer op de paal zit. Ik ga dat eens proberen. En anders een tie-wrap (of 5), want als ik hem ergens aan vast moet magneten, dan gebruik ik de magneet van de laser zelf wel ;)

Vandaag de laser trouwens ook nog gebruikt en voor zover ik kan zien is er geen schade / blijvende gevolgen. Heeft het gewoon de hele dag gedaan en de lijnen zijn nog netjes waterpas. :+ Toch zo'n momentje dat je van binnen toch wel blij bent dat je ooit iets meer hebt uitgegeven dan je eigenlijk wilde :P
Herbruikbare tie-wraps?

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wolfram55 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:46:
Die platen kan je mooi uit oude monitoren halen ....
Kun je dat nader toelichten, daar ben ik wel benieuwd naar :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:55
loewie1984 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:34:
Iemand nog tips voor een handzaam maar licht gewicht cirkelzaagje? Ik heb 30 latten (gevelbekleding) die ik gelijkmatig af wil zagen (verticaal), en met een invalzaag is dat echt niet te doen. Ik heb nu zo’n cheapass zaagje vd lidl besteld maar ga hem terugsturen omdat ik lees dat ie niet door 18mm dik heen komt, laat staan 22mm dik douglas hout.
Eenmalig?
Huren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

loewie1984 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:34:
Grof met de recipro en dan de bovenfrees er langs?

Zonder plaatje is het een beetje gokken wat er precies moet gebeuren en wat wel of niet mogelijk is,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:50

MLLL

Palm Treo 650

NCSmits schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:03:
Ondanks dat het er al vaak genoeg over is gegaan, wil ik toch de laser-statief discussie nog even opzwengelen. De huepar statieven zijn hier vaak genoeg benoemd en geroemd om hun goede prijs/kwaliteit. En terecht: De prijs viel mee, en de kwaliteit in mijn ogen eigenlijk ook wel. Al is de voet waar je de laser op zet wat wiebelig. Nu valt dat ten dele toe te schrijven aan het gewicht van mijn laser. Ik gebruik een DCE089D1G18 3x360 laser en deze is gewoon nogal zwaar.

Gisteravond had ik deze op een Huepar telescoopstatief, geklemd tussen de vloer en het plafond. Omdat ik bijna nooit een statief gebruik, leek dit me een prima aankoop. Echter, toen ik per ongeluk tegen het statief aan stootte, schoot de houder waarmee de laser aan de paal zit los en stuiterde mijn laser vanaf het plafond op de vloer en toen nog volle een traplengte naar beneden...... Gelukkig liep het met een sisser af, maar blij was ik er natuurlijk allerminst mee.

Wat vinden jullie NA de Huepar een goed telescoopstatief, welke ook nog eens FINK STEVIG is? ;)
De mijne blijft hangen aan een hoeklijn van gestucte muur, wel een papiertje ertussen omdat het anders zwarte vegen geeft op de gesauste muur.

Heb een deWalt laser van een jaar of 8 oud, maar ze worden nog steeds verkocht.

Topapparaat met een zeer goede 10,8V accu, die gaat na 8 jaar nog steeds een paar uur mee als die constant aan staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Kan, maar ben meer van het investeren in hardware voor toekomstige klussen.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Fraggert schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:39:
[...]

Grof met de recipro en dan de bovenfrees er langs?

Zonder plaatje is het een beetje gokken wat er precies moet gebeuren en wat wel of niet mogelijk is,

Zie dit moet recht af gezaagd worden (linkerkant) en heb geen ruimte achter de latjes want daar zit het zwarte doek.

discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 16:29
loewie1984 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:39:
[...]

[Afbeelding]

Zie dit moet recht af gezaagd worden (linkerkant) en heb geen ruimte achter de latjes want daar zit het zwarte doek.
Je moet het durven maar je zou een cirkelzaag/invalzaag op 1mm minder diep dan de latjes kunnen inzagen en de rest met een multitool inzagen met een “bot” blad. Dan minimaliseer je de schade aan het doek. Ga je deze rand nog verder afwerken met een koplat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:18

BeaM-R

Powerrrrr

@loewie1984 Ik zou inzagen tot 17mm diep en dan afbreken. Even met een vijl er langs voor het laatste randje.

[Voor 7% gewijzigd door BeaM-R op 09-05-2023 22:52]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Mini Cooper Clubman Chili * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:42
Invalzaag klusje om het netjes te krijgen lijkt me. Onderste lat eerst laten zitten en je zaag liniaal aan vast klemmen en lineaal vastmaken met klem of schroef aan lat boven het gat.
Aansluitend voorzichtig met je invalzaag doorzagen tot net wel niet door je latten.
Onderste lat zaag je 1/2 door zodat je nog steun hebt voor je liniaal en rest bv met multitool.

• loewie1984

loewie1984

Slapabeardon schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:42:
[...]

Je moet het durven maar je zou een cirkelzaag/invalzaag op 1mm minder diep dan de latjes kunnen inzagen en de rest met een multitool inzagen met een “bot” blad. Dan minimaliseer je de schade aan het doek. Ga je deze rand nog verder afwerken met een koplat?
Hoi ja lat wordt afgewerkt met koplat/hoeklat.

discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 15:29
Fraggert schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:37:
[...]

Kun je dat nader toelichten, daar ben ik wel benieuwd naar :)
Zekel ..... : YouTube: Challenge to recycle LCD monitors ! / Application of trimming auxili...

Zelf ook 1 uit gehaald en die is 6mm dik en flink stevig. Niet geheel transparant omdat er stippeltjes opzitten maar voldoende om doorheen te kijken.

Weet eigenlijk niet of ze ook in tv's zitten ... Dan zou je mooi hele grote platen hebben ... :)

[Voor 8% gewijzigd door Wolfram55 op 10-05-2023 10:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:02
[...]

[Afbeelding]

offtopic, maar:
Dus je hebt tussen doek (ik neem aan dat dit zwart spinvlies is) en afwerking van douglas geen rachel zitten voor ventilatie? dat gaat zeiknat worden aan de achterkant van het gevelhout.

• loewie1984

loewie1984

twain4me schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:23:
[...]

offtopic, maar:
Dus je hebt tussen doek (ik neem aan dat dit zwart spinvlies is) en afwerking van douglas geen rachel zitten voor ventilatie? dat gaat zeiknat worden aan de achterkant van het gevelhout.
Nee ik heb douglas>doek>ventilatielat

discogs

• Fuel_80
  • Laatst online: 02-06 00:10
loewie1984 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Nee ik heb douglas>doek>ventilatielat
Dan loop je inderdaad het risico dat het gevelhout te nat blijft en op termijn gaat rotten.... Om te voorkomen dat je de latten ziet hebben ze tegenwoordig ook zwarte latten.

• loewie1984

loewie1984

Fuel_80 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:00:
[...]

Dan loop je inderdaad het risico dat het gevelhout te nat blijft en op termijn gaat rotten.... Om te voorkomen dat je de latten ziet hebben ze tegenwoordig ook zwarte latten.
Het zijn zwarte geimpregneerde latten. Ik heb dit op een andere plek al twee jaar tegen een muur aan. So far, so good. En het doek zelf houdt de regenslag tegen. En achter het doek kan het prima ventileren.

discogs

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:47
Zojuist een 360 kruislijnlaser aangeschaft. Twijfelde al wat langer over een gerenommeerd merk (e.g. Bosch, DeWalt) of een 'chinalaser', maar na wat zoeken en positieve reviews een Huepar B03CG Pro besteld (https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item). Eerste klusje wordt een keukenombouw maken over 2 weken waar ik deze goed voor kan gebruiken.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik ben in de race voor een hout frees. Nog nooit gebruikt maar ik wil bijv afrondingen maken voor deurstijlen (opdeklatten in jaren 30 huis), of bijv details bij kleine meubels.

Nu wordt de bekende Makita veel getipt, voornamelijk voor lichter frees werk. Maar wat moet ik verstaan onder zwaarder frees werk? Las dat dan de triton veel wordt getipt.

Ik wil er rond de 300 euro aan uitgeven.
Heb nu veel makita , hoef geen accu systeem.
Heb nu ook zagen van de walt en een geleider. Is deze normaal gesproken universeel met een makita of dat niet ? En gebruik je zo’n lineaal veel met de frees of dat niet ?

Ik woon vlakbij Duitsland , wellicht dat ik ook eens over de grens kijk bij een Obi

Nb. Ik wil uiteindelijk de dewalt cirkelzaag ook vervangen voor een invalzaag. Dus tav de lineaal zit ik niet aan dewalt vast hoor.

[Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 10-05-2023 18:57]

• twain4me
Waypoint schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:56:
Ik ben in de race voor een hout frees. Nog nooit gebruikt maar ik wil bijv afrondingen maken voor deurstijlen (opdeklatten in jaren 30 huis), of bijv details bij kleine meubels.

Nu wordt de bekende Makita veel getipt, voornamelijk voor lichter frees werk. Maar wat moet ik verstaan onder zwaarder frees werk? Las dat dan de triton veel wordt getipt.

Heb nu ook zagen van de walt en een geleider. Is deze normaal gesproken universeel met een makita of dat niet ? En gebruik je zo’n lineaal veel met de frees of dat niet ?

Ik woon vlakbij Duitsland , wellicht dat ik ook eens over de grens kijk bij een Obi

Nb. Ik wil uiteindelijk de dewalt cirkelzaag ook vervangen voor een invalzaag. Dus tav de lineaal zit ik niet aan dewalt vast hoor.
zwaarfreeswerk is ,grote freesbit, grote afnamen, (te) hoge snelheid . of een combinatie van die dingen. hardhout heeft er natuurlijk ook nog iets mee te maken. een 3 mm rond of schuin kantje maken aan een opdeklat is dat dus niet. Je kan ook veel zelf beinvloeden met je snelheid en de afname (freesdiepte) maar overal is een keer de rek uit en je kan bv een frees met een grotere schacht plaatsen in een grotere machine (bv 12mm) en daar maken ze weer nog grotere frezen voor. mensen met een beetje geduld kunnen heel ver komen met een standaard 8mm makita machine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Vliegvlug

Flight Simple

NCSmits schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:03:
Ondanks dat het er al vaak genoeg over is gegaan, wil ik toch de laser-statief discussie nog even opzwengelen. De huepar statieven zijn hier vaak genoeg benoemd en geroemd om hun goede prijs/kwaliteit. En terecht: De prijs viel mee, en de kwaliteit in mijn ogen eigenlijk ook wel. Al is de voet waar je de laser op zet wat wiebelig. Nu valt dat ten dele toe te schrijven aan het gewicht van mijn laser. Ik gebruik een DCE089D1G18 3x360 laser en deze is gewoon nogal zwaar.

Gisteravond had ik deze op een Huepar telescoopstatief, geklemd tussen de vloer en het plafond. Omdat ik bijna nooit een statief gebruik, leek dit me een prima aankoop. Echter, toen ik per ongeluk tegen het statief aan stootte, schoot de houder waarmee de laser aan de paal zit los en stuiterde mijn laser vanaf het plafond op de vloer en toen nog volle een traplengte naar beneden...... Gelukkig liep het met een sisser af, maar blij was ik er natuurlijk allerminst mee.

Wat vinden jullie NA de Huepar een goed telescoopstatief, welke ook nog eens FINK STEVIG is? ;)
Aai, dat is flink schrikken als je laser er plotseling af stuitert. :X
Gelukkig dat die het nog doet!

Ik vind het wel apart hoe die houder er zomaar vanaf kan schieten.
Als ik die foto’s van het huepar statief uit je linkje bekijk lijkt het toch goed om de paal te zitten:

Maar je geeft later aan dat de houder magnetisch vast zit aan het deel om de paal, op de foto lijkt het toch echt in elkaar te schuiven. Moet zeggen dat ik magnetisch een hele vreemde keuze vind want dan krijg je dit soort ongelukken.

Zelf heb ik de DeWalt De0882-XJ laser pole en ben daar erg tevreden over.
De houder is daar uit één stuk plastic dus die valt nooit van de paal af! :*)
Zie onderstaand plaatje.

Deze DeWalt set heeft niet zo’n statiefvoet maar ik mis dat niet, het enige nut daarvan is dat je ‘m dan ook zonder plafond kan plaatsen en daarvoor heb ik al een los fototoestelstatief.
Vind het ook wel een vreemd plaatje van Huepar waar ze ‘m wel geklemd hebben maar alsnog die statiefvoet erop hebben,

dat zit alleen maar in de weg en kan je tegenaan stoten als je in de buurt komt, niet handig imo.

Zie hier mijn eerdere unboxing en mini review van mijn DeWalt laser paal.
Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Mocht je nog een alternatief overwegen. ;)

• Kitcentrum
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05 08:42

Kitcentrum

Bedrijfsaccount Kitcentrum
huppelepups schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:01:
[...]

Jawel, ik zit op het Dewalt platform maar die bodies zijn ruim 300 euro :'(
Vind ik wat veel voor iets wat ook met de hand kan, zoveel kit ik nou ook weer niet en je krijgt er sterke handen van ;)
Inmiddels heeft Stanley (onderdeel van DeWalt) ook een zeer betaalbare elektrische kitspuit. Is zeker het proberen waard ;)

www.kitcentrum.nl - Nummer 1 Webshop in kitten & lijmen

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:43
Vliegvlug schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:23:
[...]

Aai, dat is flink schrikken als je laser er plotseling af stuitert. :X
Gelukkig dat die het nog doet!

Ik vind het wel apart hoe die houder er zomaar vanaf kan schieten.
Als ik die foto’s van het huepar statief uit je linkje bekijk lijkt het toch goed om de paal te zitten:
[Afbeelding: Huepar Laserniveau-adapter voor Telescopische Paal - LP36-S]
Maar je geeft later aan dat de houder magnetisch vast zit aan het deel om de paal, op de foto lijkt het toch echt in elkaar te schuiven. Moet zeggen dat ik magnetisch een hele vreemde keuze vind want dan krijg je dit soort ongelukken.

Zelf heb ik de DeWalt De0882-XJ laser pole en ben daar erg tevreden over.
De houder is daar uit één stuk plastic dus die valt nooit van de paal af! :*)
Zie onderstaand plaatje.
[Afbeelding]

Deze DeWalt set heeft niet zo’n statiefvoet maar ik mis dat niet, het enige nut daarvan is dat je ‘m dan ook zonder plafond kan plaatsen en daarvoor heb ik al een los fototoestelstatief.
Vind het ook wel een vreemd plaatje van Huepar waar ze ‘m wel geklemd hebben maar alsnog die statiefvoet erop hebben,
[Afbeelding]
dat zit alleen maar in de weg en kan je tegenaan stoten als je in de buurt komt, niet handig imo.

Zie hier mijn eerdere unboxing en mini review van mijn DeWalt laser paal.
Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Mocht je nog een alternatief overwegen. ;)
Zo'n statiefvoet erbij kan inderdaad wel handig zijn.
Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken naar een goed plafondstempel om te gebruiken als 'statief'. Zowel bessey als piher maken mooie stempels. Heeft iemand ervaring met zo'n dergelijke plafondsteun als laser-statief?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• NCSmits
Vliegvlug schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:23:
[...]

Dat dacht ik dus ook! Maar het zijn echt 2 losse delen.

Bedankt voor de verwijzing naar je review/unboxing. Deze had ik gemist. Ik ga nog even kijken hoe de huepar zich de komende weken houdt, met wat aanpassingen, maar anders bestel ik ook gewoon deze van dewalt. Het losse statief leef mee en handige toevoeging, maar als ik het zo zie pas de dewalt daar waarschijnlijk ook wel in!

@dragonhaertt mijn ervaring met een stempelstatief is eigenlijk beter dan gedacht. Geen grote driepoot die in de weg staat en het staat flink stevig. Op de klem na dan ;) Edit: Sorry, niet goed gelezen. Geen ervaring met het gebruik van een stempel als statief.

[Voor 17% gewijzigd door NCSmits op 11-05-2023 09:24]

• NCSmits
Kitcentrum schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:23:
[...]

Inmiddels heeft Stanley (onderdeel van DeWalt) ook een zeer betaalbare elektrische kitspuit. Is zeker het proberen waard ;)
Gaan hier DeWalt batterijen op? Ik zit ook op het DeWalt platform, maar heb een Ryobi kitspuit omdat die ieeets betaalbaarder was ;) Maar daar heb ik maar 1 accu voor.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[Afbeelding]

ik kan ook niks anders verzinnen dan de invalzaag met op geleiderail helaas.Vervelend dat dat dek zo strak erop zit aan de achterkant anders was dit een koud kunstje geweest.
Wolfram55 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Zekel ..... : YouTube: Challenge to recycle LCD monitors ! / Application of trimming auxili...

Zelf ook 1 uit gehaald en die is 6mm dik en flink stevig. Niet geheel transparant omdat er stippeltjes opzitten maar voldoende om doorheen te kijken.

Weet eigenlijk niet of ze ook in tv's zitten ... Dan zou je mooi hele grote platen hebben ... :)
Thanks man, briljante tip. _/-\o_

Even langs de ict-collegas zo hier of ze een kapot scherm willen achterhouden voor me. d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

[Afbeelding]

Je gaat met een invalzaag sowieso niet de onderste paar laar latjes kunnen doen.
Ik zou met twee man (1 geleider vasthouden, 1 zagen. Let op de vingers!) het meeste invalwerk doen.

Tot 1mm restant inzagen en dan met een multitool laatste stukje.
Voor de latjes je die dan over hebt, ik heb een invalhulpstuk bij de multitool. Niet omdat je de diepte perfect wil hebben, maar om mooi haaks te werken. In dit geval kun je een blokje op je onderste latjes klemmen om zodoende haaks te werken ;)

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Kitcentrum

Kitcentrum

NCSmits schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Gaan hier DeWalt batterijen op? Ik zit ook op het DeWalt platform, maar heb een Ryobi kitspuit omdat die ieeets betaalbaarder was ;) Maar daar heb ik maar 1 accu voor.
Nee deze passen er niet op helaas. Maar het is mogelijk tot wel 200 kokers per volle accu van Stanley te verwerken. Mocht je een body en starterspakket (snellader + 2 accu's) aanschaffen, kost het nog steeds niet de wereld.

• Kitcentrum

Kitcentrum

fenrir schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:28:
Ik heb ooit deze Kitspuit besteld: https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/

Deze heeft twee overbrengingen, waardoor je hem in een “lichte versnelling” kunt zetten voor high tack achtige bussen.
Beetje een late reactie, sorry...

MAAR! dit is / was echt een top kitspuit! Het is een stevig professionele en multifunctionele kitspuit met draaibare kokerhouder en extra sterk duwblok. Wat deze kitspuit multifunctioneel maakt is de aanwezigheid van een instelbare krachtoverbrenging (25:1 & 12:1) en activeerbare Anti-Drup functie. Hierdoor is de kitspuit geschikt voor het verwerken van zowel soepele kitten als taaie lijmen. Deze kitspuit is inmiddels vervangen voor een PL kitspuit met exact dezelfde eigenschappen😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-06 17:01
Kitcentrum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Beetje een late reactie, sorry...

MAAR! dit is / was echt een top kitspuit! Het is een stevig professionele en multifunctionele kitspuit met draaibare kokerhouder en extra sterk duwblok. Wat deze kitspuit multifunctioneel maakt is de aanwezigheid van een instelbare krachtoverbrenging (25:1 & 12:1) en activeerbare Anti-Drup functie. Hierdoor is de kitspuit geschikt voor het verwerken van zowel soepele kitten als taaie lijmen. Deze kitspuit is inmiddels vervangen voor een PL kitspuit met exact dezelfde eigenschappen😉
Ik heb uiteindelijk deze gekocht en ben daar erg tevreden mee :) Echt een wereld van verschil als je goedkope kitpistolen gewend bent en het is ook nog betaalbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
dragonhaertt schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:52:
[...]

Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken naar een goed plafondstempel om te gebruiken als 'statief'. Zowel bessey als piher maken mooie stempels. Heeft iemand ervaring met zo'n dergelijke plafondsteun als laser-statief?
Nog niet. Heb een Bessey STE300 op backorder bij Amazon voor datzelfde doel onder andere. Geen idee wanneer die binnenkomt.

Addicted to silent computing

• NCSmits
Crahsystor schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Nog niet. Heb een Bessey STE300 op backorder bij Amazon voor datzelfde doel onder andere. Geen idee wanneer die binnenkomt.
Grootste nadeel van zoiets voor een laser zijn de verschillende diameters boven en onder, lijkt me. Dan moet je 2 klemmen hebben/maken. En ergens halverwege kun je je laser nooit vastzetten omdat daar het handvat zit ;)

[Voor 10% gewijzigd door NCSmits op 11-05-2023 13:19]

• mydogisgone
  • Laatst online: 11:18

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

NCSmits schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Grootste nadeel van zoiets voor een laser zijn de verschillende diameters boven en onder, lijkt me. Dan moet je 2 klemmen hebben/maken. En ergens halverwege kun je je laser nooit vastzetten omdat daar het handvat zit ;)
Ik ben wel benieuwd. Heb de huepar steun ook in gebruik en ik dacht ook dat het 1 deel was. Zal vanavond eens even kijken. Want dat voelt niet heel veilig. :X

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NCSmits
mydogisgone schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd. Heb de huepar steun ook in gebruik en ik dacht ook dat het 1 deel was. Zal vanavond eens even kijken. Want dat voelt niet heel veilig. :X
Ik zal eerdaags even een fotootje maken en hier delen.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:01
huppelepups schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Ik heb uiteindelijk deze gekocht en ben daar erg tevreden mee :) Echt een wereld van verschil als je goedkope kitpistolen gewend bent en het is ook nog betaalbaar
Je hebt ook van het merk Roughneck Gorilla Vari-Flow Heavy Duty Kitpistool allemaal het zelfde nu voor een deal prijs bij ibood en zie weing verschil bij andere merken behalve de kleur.

https://www.ibood.com/off...gorilla-kitpistool/821740

• Kitcentrum

Kitcentrum

J.E. Weinor schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:22:
[...]

Je hebt ook van het merk Roughneck Gorilla Vari-Flow Heavy Duty Kitpistool allemaal het zelfde nu voor een deal prijs bij ibood en zie weing verschil bij andere merken behalve de kleur.

https://www.ibood.com/off...gorilla-kitpistool/821740
Het verschil zit hem in de rubberen, slipvaste greep en trekker. Dat maakt het werken met taaie lijmen of massa's een stuk aangenamer. Volgens mij ontbreekt dat bij de Gorilla variant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

dragonhaertt schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:52:
[...]

PARKSIDE® Plafondsteun
Ken Wood in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Ken Wood in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

BESSEY ST290
barry86 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
barry86 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

En je bent zelf al lang aan het twijfelen zie ik:
dragonhaertt in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
dragonhaertt in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
;)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

mydogisgone schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Al gekeken?
NCSmits schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:35:
[...]

Ik zal eerdaags even een fotootje maken en hier delen.
Graag, ben wel benieuwd.

Ze verkopen die Huepar paalhouder ook los als artikel LP36-S en lijkt me wel een interessant alternatief voor de houder die door DeWalt wordt bijgeleverd.
Die is wel heel robuust en stabiel maar ik mis soms wel de horizontale fijnafstelling die deze Huepar houder wel heeft.
Maar dan moet hij er niet zomaar af kunnen vallen natuurlijk!

Welke diameter heeft die Huepar paal eigenlijk?
Die moet wel vergelijkbaar zijn met de DeWalt paal anders gaat het sowieso niet passen.
Die meet 32,1mm diameter.
(ik lees net dat de opening van die Huepar houder 35mm is, maar wil nog steeds weten wat de paaldiameter is want dat kan aangeven hoe klein die opening mogelijk kan worden.)

[Voor 10% gewijzigd door Vliegvlug op 11-05-2023 23:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NCSmits
Zie hier hoe de beugel aan de paal zit. En die magneet is helemaal niet sterk…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:33

Budha

Online ergo sum

Waypoint schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:56:

Kijk ook eens naar DeWalt voor een kantenfrees. Ik heb zelf ook de Makita, maar deze schijnt volgens iemand op Youtube een betere fijnafstelling te hebben en een werklampje dat helaas niet op de Makita zit.

https://www.dewalt.nl/pro...antenfrees-8mm?tid=572786

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Budha schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:30:
[...]

Kijk ook eens naar DeWalt voor een kantenfrees. Ik heb zelf ook de Makita, maar deze schijnt volgens iemand op Youtube een betere fijnafstelling te hebben en een werklampje dat helaas niet op de Makita zit.

https://www.dewalt.nl/pro...antenfrees-8mm?tid=572786
Thnx maar heb de makita RT0702CX3J gister besteld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 19:43
_/-\o_
Ja, ik heb nog geen statief nodig gehad, dus nog niks gekocht.
Sleuteloverdracht is pas over 6 maanden :9

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

NCSmits schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een Heupar beugel zonder magneet

Zit in deze set: https://huepar.de/linienl...stativ-6975039340318.html

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Vliegvlug schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:51:
[...]

Al gekeken?

[...]

Graag, ben wel benieuwd.

Ze verkopen die Huepar paalhouder ook los als artikel LP36-S en lijkt me wel een interessant alternatief voor de houder die door DeWalt wordt bijgeleverd.
Die is wel heel robuust en stabiel maar ik mis soms wel de horizontale fijnafstelling die deze Huepar houder wel heeft.
Maar dan moet hij er niet zomaar af kunnen vallen natuurlijk!

Welke diameter heeft die Huepar paal eigenlijk?
Die moet wel vergelijkbaar zijn met de DeWalt paal anders gaat het sowieso niet passen.
Die meet 32,1mm diameter.
(ik lees net dat de opening van die Huepar houder 35mm is, maar wil nog steeds weten wat de paaldiameter is want dat kan aangeven hoe klein die opening mogelijk kan worden.)
De diameter van de buis van de Huepar is 32mm

En ik heb hier ik ook vaste beugel. Zie foto hieronder

[Voor 27% gewijzigd door mydogisgone op 12-05-2023 09:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

NCSmits schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Apart zeg, dat is een hele andere houder dan uit het aliexpress linkje dat jij eerder postte.
Het zou namelijk de beugel moeten zijn die @fenrir en @mydogisgone hieronder posten en die is zoals ik dacht wel uit één stuk. Dat is de LP36-S beugel.

Heb jij niet een ander model gekregen dan de Huepar LP36 paal/statief set?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Dat is inderdaad ook degene die ik op het oog heb.
Goed te horen dat dit wel één geheel is en niet vast zit met een zwakke magneetverbinding!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

mydogisgone schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:18:
[...]

De diameter van de buis van de Huepar is 32mm
Hartelijk dank voor het opmeten!
Is bijna identiek aan de Dewalt paal dus dan moet de Huepar beugel zonder problemen gaan passen! (y)
En ik heb hier ik ook vaste beugel. Zie foto hieronder

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de foto's, ziet er goed uit!

Hoe bevalt de beugel?
Niet te flexibel dat hij nog lang natrilt voordat de laserlijn stil staat?
Mijn DeWalt beugel is erg stijf en deze ziet er wat flexibeler uit gezien de dikte van het plastic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Vliegvlug schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Hartelijk dank voor het opmeten!
Is bijna identiek aan de Dewalt paal dus dan moet de Huepar beugel zonder problemen gaan passen! (y)

[...]

Dank voor de foto's, ziet er goed uit!

Hoe bevalt de beugel?
Niet te flexibel dat hij nog lang natrilt voordat de laserlijn stil staat?
Mijn DeWalt beugel is erg stijf en deze ziet er wat flexibeler uit gezien de dikte van het plastic.
De beugel bevalt opzich wel. Alleen het afstellen is wat fragiel. Het is wel heel plastic en ik denk dat de dewalt steviger is om eerlijk te zijn. Deze is misschien wel makkelijker in gebruik.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

@Boudewijn @Fraggert @twain4me @beam-R @Fuel_80

Ik heb toch maar gekozen voor de invalzaag niet te diep en multitool achteraf:

discogs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes gedaan joh zo d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 16:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker gewerkt! Ziet er mooi uit :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cantillon
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-05 08:43
Misschien een domme vraag, maar ik wilde graag een gatzaag kopen om op mijn boormachine te gebruiken.

Ik zie dat ik daar een adapter voor zal nodig hebben. Nu,de boormachine heeft een tandkransboorkop, en de adapters lijken me allemaal zeskant. Is dat wat ik nodig heb?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:25
Cantillon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:55:
Misschien een domme vraag, maar ik wilde graag een gatzaag kopen om op mijn boormachine te gebruiken.

Ik zie dat ik daar een adapter voor zal nodig hebben. Nu,de boormachine heeft een tandkransboorkop, en de adapters lijken me allemaal zeskant. Is dat wat ik nodig heb?
De adapters met zeskant schacht kan je inderdaad prima inspannen in een tandkransboorkop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cantillon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:55:

Zoals @Twijfels zegt, een zeskante schacht past ook prima op een boorkop, tandkrans of snelspan. Het idee is volgens mij dat een zeskante schacht niet zo snel zal doordraaien in de boorkop als een ronde schacht, wat natuurlijk wel fijn is met een gatzaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NCSmits
Vliegvlug schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Apart zeg, dat is een hele andere houder dan uit het aliexpress linkje dat jij eerder postte.
Het zou namelijk de beugel moeten zijn die @fenrir en @mydogisgone hieronder posten en die is zoals ik dacht wel uit één stuk. Dat is de LP36-S beugel.

Heb jij niet een ander model gekregen dan de Huepar LP36 paal/statief set?
Ik heb inderdaad een andere beugel! Ik heb echt de LP36A besteld volgens mijn bestelhistorie… maar die ziet er op de foto’s inderdaad anders uit. Blehhh….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

NCSmits schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:45:
[...]

Ik heb inderdaad een andere beugel! Ik heb echt de LP36A besteld volgens mijn bestelhistorie… maar die ziet er op de foto’s inderdaad anders uit. Blehhh….
Als je er niet tevreden mee bent en het ook nog een keer duidelijk niet is wat je besteld hebt zou ik daar de verkoper op aanspreken.
Dan moet die het maar oplossen of korting geven zodat je wel een goede houder kan kopen.
Kan dat model houder niet op de huepar website vinden ook.

Deze houder wordt wel geleverd bij een statief van Nivel System met productcode LP-36 EX:

Is blijkbaar een pools bedrijf dat lasers en accessoires maakt.
Betreffende statief kost omrekent ongeveer 100 euro.

Vind de product codes wel opvallend dicht bij elkaar trouwens; LP36 bij Huepar en bij Nivel System LP-36 voor de versie met enkel een paal en LP-36 EX voor de versie met statief erbij.
Of het nu China is die Polen kopieert of andersom durf ik niet te zeggen maar die gelijkwaardige product codes kunnen haast geen toeval zijn.
Of het ene bedrijf produceert voor het andere bedrijf een iets aangepaste versie, zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Vliegvlug schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:01:
[...]

Als je er niet tevreden mee bent en het ook nog een keer duidelijk niet is wat je besteld hebt zou ik daar de verkoper op aanspreken.
Dan moet die het maar oplossen of korting geven zodat je wel een goede houder kan kopen.
Kan dat model houder niet op de huepar website vinden ook.

Deze houder wordt wel geleverd bij een statief van Nivel System met productcode LP-36 EX:
[Afbeelding: Nivel System LP-36]
Is blijkbaar een pools bedrijf dat lasers en accessoires maakt.
Betreffende statief kost omrekent ongeveer 100 euro.

Vind de product codes wel opvallend dicht bij elkaar trouwens; LP36 bij Huepar en bij Nivel System LP-36 voor de versie met enkel een paal en LP-36 EX voor de versie met statief erbij.
Of het nu China is die Polen kopieert of andersom durf ik niet te zeggen maar die gelijkwaardige product codes kunnen haast geen toeval zijn.
Of het ene bedrijf produceert voor het andere bedrijf een iets aangepaste versie, zou ook nog kunnen.
Heb je toevallig ook gevonden waar je de LP-36 EX kan kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tivo
  • Laatst online: 02-06 22:17
Ik heb 6 weken geleden de LP 36 gekocht bij de huepar store op ebay.de, toen nog voor 76,- all-in. Wordt ook aangeboden onder de merknaam Firecore. Komt zo te zien allemaal uit dezelfde fabriek.
https://www.ebay.nl/itm/3...76uH%7Ctkp%3ABFBM6pm5moNi

Overigens is daar ook de losse houder te koop voor 8,- euro. (zonder verzendkosten)
https://www.ebay.nl/itm/3...c%2B%7Ctkp%3ABFBM7Jm5moNi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Breezz schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:38:
[...]

Heb je toevallig ook gevonden waar je de LP-36 EX kan kopen?
Ben voor de Nivel System LP-36 EX enkel prijzen in zloty tegen gekomen.
Waarom zou je die willen kopen en niet de Huepar LP36?
Die is vergelijkbaar en heeft niet zo’n magnetische bevestiging voor de houder die blijkbaar niet heel erg vast zit, dan zou ik voor de vaste houder van de Huepar gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Tivo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:56:
Ik heb 6 weken geleden de LP 36 gekocht bij de huepar store op ebay.de, toen nog voor 76,- all-in. Wordt ook aangeboden onder de merknaam Firecore. Komt zo te zien allemaal uit dezelfde fabriek.
https://www.ebay.nl/itm/3...76uH%7Ctkp%3ABFBM6pm5moNi

Overigens is daar ook de losse houder te koop voor 8,- euro. (zonder verzendkosten)
https://www.ebay.nl/itm/3...c%2B%7Ctkp%3ABFBM7Jm5moNi
Denk dat je wat te vlug gekeken hebt want die €7,99 is enkel voor de schroefadapter en dan komt er nog €8,99 verzendkosten bij :|
Wanneer je die LP36-S houder selecteert zie je dat die €29,99 plus €8,99 verzendkosten is. :X

Dan kan je ‘m beter bij Amazon kopen voor €20 euro, of wat minder als je ‘m niet bij .nl koopt.

Ik heb ook al gezocht of hij op aliexpress te koop is, zou verwachten van wel maar kan ‘m daar nergens vinden helaas. Hoopte dat hij daar goedkoper te krijgen zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

mydogisgone schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:49:
[...]

De beugel bevalt opzich wel. Alleen het afstellen is wat fragiel. Het is wel heel plastic en ik denk dat de dewalt steviger is om eerlijk te zijn. Deze is misschien wel makkelijker in gebruik.
Had al wel het idee dat die Huepar beugel minder stevig zou zijn, dank voor de bevestiging.
Het gaat me puur om dat horizontaal fijn afstellen, lijkt me een stuk makkelijker met zo’n draaiknopje ipv de hele beugel te moeten verplaatsen zoals bij de DeWalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:23:
Had al wel het idee dat die Huepar beugel minder stevig zou zijn, dank voor de bevestiging.
Het gaat me puur om dat horizontaal fijn afstellen, lijkt me een stuk makkelijker met zo’n draaiknopje ipv de hele beugel te moeten verplaatsen zoals bij de DeWalt.
Ik heb een soortgelijke houder van Huepar, werd bij m'n kruislijnlaser meegeleverd. Ik heb die nu vastgezet op zo'n stempel, en de fijnafstelling van de hoogte werkt inderdaad wel fijn met zo'n stelwieltje. Lijkt me een stuk lastiger te doen met alleen de klem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[Afbeelding]
Goed plan, keurig uitgevoerd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tivo
  • Laatst online: 02-06 22:17
Vliegvlug schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Denk dat je wat te vlug gekeken hebt want die €7,99 is enkel voor de schroefadapter en dan komt er nog €8,99 verzendkosten bij :|
Wanneer je die LP36-S houder selecteert zie je dat die €29,99 plus €8,99 verzendkosten is. :X
Ah, je hebt gelijk. My bad, sorry

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 16:31
Ik ben opzoek naar een tacker die zowel nagels als nietjes kan doen.

De nagels moeten 25 mm lang zijn omdat ze door een plintje heen moeten en in een plaat moeten eindigen.
Liefst onder de 2mm breed.

Hiernaast zou het mooi zijn als ik er ook nietjes mee kan inschieten voor het bevestigen van het vochtwerende folie voor de isolatie.

Ik had bij de gamma een combi gehaald van stanley. Los van het feit dat de nagels er niet compleet in gingen had ik niet goed opgelet en kon er maar 15 mm in.

Ik heb een makita accu systeem maar ik vind 300 euro een beetje te enthousiaste oplossing voor twee waarschijnlijk eenmalige klussen.

De handmatige tackers zie ik tot 15mm gaan dus vallen denk ik af. Hiernaast heb ik (nog) geen compressor. Maar ik vraag mij ook af hoe mobiel een oplossing met lucht is.

Heeft iemand hier advies voor een goede tacker / oplossing ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.E. Weinor
snoos schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:10:

De nagels moeten 25 mm lang zijn omdat ze door een plintje heen moeten en in een plaat moeten eindigen.

Hiernaast zou het mooi zijn als ik er ook nietjes mee kan inschieten voor het bevestigen van het vochtwerende folie voor de isolatie.

Ik had bij de gamma een combi gehaald van stanley. Los van het feit dat de nagels er niet compleet in gingen had ik niet goed opgelet en kon er maar 15 mm in.

Ik heb een makita accu systeem maar ik vind 300 euro een beetje te enthousiaste oplossing voor twee waarschijnlijk eenmalige klussen.

De handmatige tackers zie ik tot 15mm gaan dus vallen denk ik af. Hiernaast heb ik (nog) geen compressor. Maar ik vraag mij ook af hoe mobiel een oplossing met lucht is.

Voor een goede oplossing zijn er vele zowel prijs als budget :)

Een combi tacker elektrisch of lucht? geen compressor moet je die aanschaffen zijn ook extra kosten of je moet er meer mee doen dan alleen nietjes schieten.

Nadeel van een combi tacker vind ik de afdruk die je achter laat met combi nieten als je T-nagels in het het hout schiet.

Met een compressor kun je een tacker nemen zal mijn voorkeur zijn vooral in hout tot max 50 a 60 mm voor alleen T-nagels en voor nieten een gewone hand of elektrisch voor vlies of doek mee te nieten.

De Makita tacker op accu vind je te gortig in aanschaf of je neemt deze compleet voor je doel.

https://vonroc.com/accu-t...JhGlpBYuVjbwaArqkEALw_wcB

Maak je weinig of veel gebruik, maar aan alles zit een prijskaartje en kwaliteit en kosten die je overweegt in aanschaf.

Persoonlijk vind ik een compressor wel handig in gebruik en voor meer doelen inzetbaar, en mobiel wel zeker handig kan zijn tenzij het geen zware compressor is om naar boven te slepen met een grote tankinhoud of anders een extra lange luchtslang aan koppelen, lawaai neem je maar op de koop toe :) en op accu systeem heb je meer vrijheid daar niet van.

Ik gebruik een tacker altijd op lucht zowel binnen als buiten hobbymatig of ergens op locatie, de gewone nietjes op elektrisch.
Heb de rest ook van Makita op accu systeem, een tacker van Makita 18v was mij de prijs ook niet waardig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
snoos schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:10:

voor folie zou ik gewoon een handtacker nemen en voor afwerking een pinnailerdie betsaaan op lucht en op accusysteem. als het eenmalig is gewoon een hamer en een spijkertje of eventueel hightack?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ben op zoek naar waterpas, alleen zijn er zo veel verschillende vormen. Dat ik niet weet wat voor mij nou het beste is.
Momenteel heb ik echt helemaal niets aan dat soort meetgereedschap,en moet ik de boel op het oog doen. Komende tijd wil ook in de tuin aan de gang, overkapping en nieuwe borders.Dan lijkt mij een laserwaterpas wel fijn, maar een simpel plankje aan de muur kost weer zoveel tijd om met een laserwaterpas te doen. Dus misschien beter om twee losse apparaten aan te schaffen?

Ik zie ook digitale hoekmeters te koop staan, maar ik vraag mij af hoe nauwkeurig die zijn, want ze zijn erg smal, terwijl een beetje waterpas wel een lengte heeft.(50-80cm) Er zijn ook digitale waterpassen, maar die zijn weer heel fors duurder dan die hoekmeters.

Of zal ik maar gewoon een kruislaser en gewoon waterpas aanschaffen?
Ik zie dat Lidl een kruislaser aanbied met goede reviews.

Budget is iets van 130 euro.

ora et labora

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
mrc4nl schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:15:
Ik ben op zoek naar waterpas, alleen zijn er zo veel verschillende vormen. Dat ik niet weet wat voor mij nou het beste is.
Voor grotere dingen is een laser fijn. Maar als je nog niet een "normale" waterpas hebt dan zou ik die absoluut aanschaffen. Voor al het simpele werk is dat super nuttig zoals je zelf al zegt. Precies voor dingen als iets ophangen, iets recht stellen.

Voor twee tientjes heb je een prima simpele waterpas voor al dat soort werk, zoiets https://www.hornbach.nl/p...terpas-70-60-cm/10468622/

Als je veel staande dingen wilt stellen (paaltjes e.d.) dan is een hoekwaterpas nuttig, zoiets https://www.wovar.nl/hoekwaterpas/ zodat je de verticaalheid tegelijk in twee richtingen meet.

Over lasers is al veel gezegd hier. Mijn mening: goedkopere kunnen ook goed zijn maar dan heb je meer kans op een niet goed afgesteld/geproduceerd model dus die moet je dan nameten en zonodig terug sturen. Heb je hem gecheckt en is ie recht dan is een goedkope laser voor amateur gebruik naar mijn mening niet veel slechter dan een duurdere.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mddd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Maar als je nog niet een "normale" waterpas hebt dan zou ik die absoluut aanschaffen. Voor al het simpele werk is dat super nuttig zoals je zelf al zegt. Precies voor dingen als iets ophangen, iets recht stellen.
+1

@mrc4nl een analoge waterpas "moet" echt deel uit maken van je uitrusting, even snel wat recht hangen, stukje tegelwerk in de tuin et cetera et cetera.

onmisbaar IMHO :)

ps: ik heb er 2........50 en 200 cm gewoon van die bouwmarktdingen, niks fancy

[Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 16-05-2023 09:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik zie ook digitale hoekmeters te koop staan, maar ik vraag mij af hoe nauwkeurig die zijn, want ze zijn erg smal, terwijl een beetje waterpas wel een lengte heeft.(50-80cm) Er zijn ook digitale waterpassen, maar die zijn weer heel fors duurder dan die hoekmeters.
met digitale hoekmeter bedoel je dit?:

https://www.toolnation.nl...0-nauwkeurigheid-0-1.html

ik heb hem ook, voor bijvoorbeeld het instellen van mijn zaagtafel.

kun je goedkoper op amazon vinden, tussen de 20 en 30 euro ben je klaar, geen must-have overigens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Momenteel heb ik echt helemaal niets aan dat soort meetgereedschap,en moet ik de boel op het oog doen. Komende tijd wil ook in de tuin aan de gang, overkapping en nieuwe borders.Dan lijkt mij een laserwaterpas wel fijn, maar een simpel plankje aan de muur kost weer zoveel tijd om met een laserwaterpas te doen. Dus misschien beter om twee losse apparaten aan te schaffen?

Of zal ik maar gewoon een kruislaser en gewoon waterpas aanschaffen?
Ik zie dat Lidl een kruislaser aanbied met goede reviews.

Budget is iets van 130 euro.
Zoals de anderen al zeggen, een simpele analoge waterpas goed om te hebben, en een basis model van een goed merk (Stabila) hoeft niet veel te kosten, zoals het linkje van @mddd laat zien. Maatje tussen de 50-80 cm is een goede middenmaat voor algemeen gebruik, alhoewel een grotere misschien ook geen kwaad zou kunnen bij overkapping.

Kruislijnlaser is ook handig, maar houdt er rekening mee dat de laser buiten niet heel goed zichtbaar zal zijn. Je wilt dan waarschijnlijk een ontvanger er bij hebben, want er zijn weinig lasers die bij zonlicht nog een beetje zichtbaar zijn op meer dan een paar meter. Verder wel superhandig bij van alles binnenshuis. De goedkope kunnen hit and miss zijn, kan zijn dat je een keer moet omruilen voordat je een versie hebt die waterpas is, en kunnen ook minder goed tegen een stootje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
henkie196 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Zoals de anderen al zeggen, een simpele analoge waterpas goed om te hebben, en een basis model van een goed merk (Stabila) hoeft niet veel te kosten, zoals het linkje van @mddd laat zien. Maatje tussen de 50-80 cm is een goede middenmaat voor algemeen gebruik, alhoewel een grotere misschien ook geen kwaad zou kunnen bij overkapping.

Kruislijnlaser is ook handig, maar houdt er rekening mee dat de laser buiten niet heel goed zichtbaar zal zijn. Je wilt dan waarschijnlijk een ontvanger er bij hebben, want er zijn weinig lasers die bij zonlicht nog een beetje zichtbaar zijn op meer dan een paar meter. Verder wel superhandig bij van alles binnenshuis. De goedkope kunnen hit and miss zijn, kan zijn dat je een keer moet omruilen voordat je een versie hebt die waterpas is, en kunnen ook minder goed tegen een stootje.
80 is erg groot als het je enige waterpas is en eigenlijk te klein om meerwaarde aan te hebben bij ruwbouw (rachels, balklagen e.d.) dan is 120cm of iets groterr de betere keuze.Als ik 1 waterpas zou mogen kopen zou ik gaan voor 50cm die kan ook in de meeste kastjes e.d. staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Vaak zie ik hier vragen/opmerkingen over lasers ...

Toevallig wordt vandaag een kruislijnlaser van stabila op ibood aangeboden..

https://www.ibood.com/off...nde-kruislijnlaser/817727

Ik kwam hier achter vanuit een ander forumdeel van tweakers..

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:39:
Mn bosch gsr 10.8-2 li (uit 2015) is overleden, motor is doorgebrand. Was niet eens onder belasting.

Hier baal ik van, want het was juist mn fijnste machientje. Vergelijkbaar met de 12V-15 (ik denk de voorloper ervan). Veel minder agressief dan de 12V-35.

Zijn er ook losse motortjes voor te krijgen? Anders bestel ik vanavond nog een vervanger :)
vandaag is het motortje bezorgd. Meteen maar getransplanteerd in de boormachine. Die werkt nu weer als nieuw :D

* Raymond happy
Mn favo machientje doet het weer :)

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:20
Dit weekend ga ik de net aangebrachte gipsvezelplatenkieren dichtsmeren. Het is maar een klein stukje dus ik dacht ik neem dit keer een emmertje kant-en-klare Uniflott plamuurpasta.

Maar ik heb de 'Finish' versie Nu twijfel ik of dit wel de juiste Uniflott is en niet een eindlaag. Klopt het dat ik eerst de 'normale Uniflott in zak' moet hebben en dat dit product bedoeld is voor de afwerklaag? Kan het op de website niet zo snel vinden.

Het geheel ga ik nog stucen, dus het hoeft niet superstrak te worden.

(Excuus, ik zie dat ik het per ongeluk hier heb gepost, ik wilde het posten in het 'Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic'

[Voor 28% gewijzigd door webber87 op 17-05-2023 09:58]

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-06 18:48
webber87 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:50:
Dit weekend ga ik de net aangebrachte gipsvezelplatenkieren dichtsmeren. Het is maar een klein stukje dus ik dacht ik neem dit keer een emmertje kant-en-klare Uniflott plamuurpasta.

Maar ik heb de Finish versie. Nu twijfel ik of dit wel de juiste Uniflott is en niet een eindlaag. Klopt het dat ik eerst de 'normale Uniflott in zak' moet hebben en dat dit product bedoeld is voor de afwerklaag? Kan het op de website niet zo snel vinden.

[Afbeelding]

Het geheel ga ik nog stucen, dus het hoeft niet superstrak te worden.
Finish is (voor zover ik begrijp) iets minder sterk dan de standaard-Uniflott, waarbij die laatste gebruikt kan worden om voegen van AK-platen zonder wapeningsband te kunnen vullen. Als je dus wel wapeningsband/gaas gebruikt lijkt het mij geen probleem.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:08
Ik wil in mijn in aanbouw zijnde fietsenschuurtje in de voortuin een perslucht aansluiting hebben, zodat ik banden van de fietsen en auto makkelijk kan oppompen.

De compressor (HBM low noise) wil ik vast opstellen in de berging aan de bijkeuken.
Vanaf daar is het ongeveer 10 meter naar het schuurtje, wat ik wil doen met een buis.

Nu liep ik gister te kijken bij de meerlagenbuizen voor water/verwarming toepassingen.
Ik zie daar op staan dat ze tot 10 bar gekeurd zijn.
Mijn compressor doet nu 9-10 bar voor hij afslaat, maar standaard stond hij afgesteld op 8 bar.
Dat kan ik terugzetten, mijn oude spijkerpistool had meer dan 6 bar nodig om te werken. mijn nieuwe werkt met 4 bar nog.

Zou ik gewoon zo'n meerlagenbuis kunnen gebruiken om permanent 6-8 bar op te zetten?
https://www.gamma.nl/asso...buis-16-rol-25m/p/B309592

[ik twijfel een beetje of hij in het klustopic moet, of hier. Vanwege dat het specifiek voor de compressor is heb ik het hier gezet]

[Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 17-05-2023 10:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:02
FRANQ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:29:
Ik wil in mijn in aanbouw zijnde fietsenschuurtje in de voortuin een perslucht aansluiting hebben, zodat ik banden van de fietsen en auto makkelijk kan oppompen.

De compressor (HBM low noise) wil ik vast opstellen in de berging aan de bijkeuken.
Vanaf daar is het ongeveer 10 meter naar het schuurtje, wat ik wil doen met een buis.

Nu liep ik gister te kijken bij de meerlagenbuizen voor water/verwarming toepassingen.
Mijn compressor doet nu 9-10 bar voor hij afslaat, maar standaard stond hij afgesteld op 8 bar.
Dat kan ik terugzetten, mijn oude spijkerpistool had meer dan 6 bar nodig om te werken. mijn nieuwe werkt met 4 bar nog.

Zou ik gewoon zo'n meerlagenbuis kunnen gebruiken om permanent 6-8 bar op te zetten?

[ik twijfel een beetje of hij in het klustopic moet, of hier. Vanwege dat het specifiek voor de compressor is heb ik het hier gezet]
Of het kan durf ik niet te zeggen, maar is een standaard slang in een mantelbuis niet handiger? Die kan je ook nog eens vervangen mocht het kapot gaan. Daarnaast heb je meteen alle koppelingen standaard beschikbaar, die slangen zelf zijn ook stukken goedkoper.

[Voor 10% gewijzigd door jichem op 17-05-2023 10:37]

• FRANQ
jichem schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Of het kan durf ik niet te zeggen, maar is een standaard slang in een mantelbuis niet handiger? Die kan je ook nog eens vervangen mocht het kapot gaan. Daarnaast heb je meteen alle koppelingen standaard beschikbaar, die slangen zelf zijn ook stukken goedkoper.
Heb de ervaring (met mijn vijver) dat je die persluchtslangen er na jaren niet meer uit krijgt.
Ze verkleven met de mantelbuis.

Sicomat heeft aluminium/kunstof buizen wat mij gewoon blauwe meerlagenbuis lijkt.
De koppelingen die ze gebruiken hebben dan weer extreem veel weg van tyleen koppelingen.
https://www.perslucht.eu/...uminium-buis-3-meter.html

EDIT: Zijn wel aluminium, met blauwe poedercoating om aan de kleur norm te voldoen.

[Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 17-05-2023 11:00]

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:02
FRANQ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Heb de ervaring (met mijn vijver) dat je die persluchtslangen er na jaren niet meer uit krijgt.
Ze verkleven met de mantelbuis.

Sicomat heeft aluminium/kunstof buizen wat mij gewoon blauwe meerlagenbuis lijkt.
De koppelingen die ze gebruiken hebben dan weer extreem veel weg van tyleen koppelingen.
https://www.perslucht.eu/...uminium-buis-3-meter.html
oke, dat zou kunnen maar dan ga ik weer een simpele gedachte met je delen.
Zou je dit niet kunnen oplossen met een sleeve of gewoon dat stukje slang met tape inpakken?

(ik bedoelde qua koppeling vooral van de compressor naar de buis en van de buis weer naar de slang in je schuur)

[Voor 7% gewijzigd door jichem op 17-05-2023 10:46]

• FRANQ
jichem schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:44:
[...]

oke, dat zou kunnen maar dan ga ik weer een simpele gedachte met je delen.
Zou je dit niet kunnen oplossen met een sleeve of gewoon dat stukje slang met tape inpakken?
Tape in een mantelbuis is echt nog veel erger.
Maar bedankt voor het meedenken :)
(ik bedoelde qua koppeling vooral van de compressor naar de buis en van de buis weer naar de slang in je schuur)
Als ik gewoon eindig met een 1/2" muurplaat op de leiding, dan kan ik daar een standaard perslucht snelkoppeling in draaien. Hier in het schuurtje gewoon zo'n kringelslang in klikken, en bij de compressor hetzelfde.

Ik heb gevonden dat die meerlagenbuizen een maximale werkdruk van 10 bar hebben, en kortstondig 15 bar. Dus ik denk dat het wel gaat lukken met deze buizen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kurma

Vroeger gebruikte men gewoon roodkoperbuis hiervoor, werkt prima. Of die meerlagenbuis ook kan: geen idee. In elk geval geen pvc-rioolbuizen, electrabuis (beide spatten uit elkaar) of CV-pijp (corrosie) gebruiken. Is meerlagenbuis veel goedkoper dan koper? Dan kan je het overwegen, anders zou ik persoonlijk koper nemen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Raymond

Is het niet veel makkelijker en goedkoper om een accucompressortje er neer te zetten als het alleen om banden oppompen gaat? Zeker als je al in een accusysteem zit, kan dat heel goedkoop. Een makita compressortje heb je dan al voor 6 tientjes en dat is inclusief verloopjes waarmee je verschillende soorten ventielen kan aansluiten.

Ff simpele googlesearch:
https://www.google.com/se...bu=1&pi=accu%20bandenpomp

Daar zie je ook die makita pomp tussen staan. En ook de nodige pompjes met ingebouwde accu, van superbudget tot a-merken.

Ik heb zo'n accupomp en vind dat makkelijker dan geklooi met 10m lange slang. Gewoon compressor naast het op te pompen wiel hebben staan, zonder slang die over je auto schuurt, is wel zo fijn :)

[Voor 14% gewijzigd door Raymond op 17-05-2023 11:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kurma
Raymond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Is het niet veel makkelijker en goedkoper om een accucompressortje er neer te zetten als het alleen om banden oppompen gaat? Zeker als je al in een accusysteem zit, kan dat heel goedkoop. Een makita compressortje heb je dan al voor 6 tientjes en dat is inclusief verloopjes waarmee je verschillende soorten ventielen kan aansluiten.

Ff simpele googlesearch:

Daar zie je ook die makita pomp tussen staan. En ook de nodige pompjes met ingebouwde accu, van superbudget tot a-merken.

Ik heb zo'n accupomp en vind dat makkelijker dan geklooi met 10m lange slang. Gewoon compressor naast het op te pompen wiel hebben staan, zonder slang die over je auto schuurt, is wel zo fijn :)
Een autoband oppompen duurt veel langer met zo'n klein ding. Om nog maar te zwijgen over de instant tinnitus die je oploopt door die herrie :+ Ik vind een grote compressor echt véél fijner, plus je kan hem ook nog gebruiken voor andere dingen (airbrush, stof wegblazen e.d.). en de luchtslang gaat gewoon onder de auto langs de wielen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Raymond
Kurma schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Een autoband oppompen duurt veel langer met zo'n klein ding. Om nog maar te zwijgen over de instant tinnitus die je oploopt door die herrie :+ Ik vind een grote compressor echt véél fijner, plus je kan hem ook nog gebruiken voor andere dingen (airbrush, stof wegblazen e.d.). en de luchtslang gaat gewoon onder de auto langs de wielen
Wat is veel langer? 15s ipv 10s? Hoe leeg laat jij je autobanden lopen, voordat je ze oppompt?
Ik heb drie compressoren (waaronder dus een makita accupompje) en ik heb echt 0 behoefte om iets anders dan die accupomp te pakken. Geluid valt reuze mee. Je hoeft die slang niet onder je auto door te frotten. En je kan gewoon makkelijk met je compressor even naar je fiets/auto toe lopen en bent niet afhankelijk van waar die staat.

Franq noemt heel specifiek oppompen van banden en in zijn vraag beschrijft hij een hele constructie met compressor in ruimte 1 en dan een hele peut werk om die lucht naar ruimte 2 te transporteren, waar hij dan alleen bandjes wil pompen. Voor het geld van die installatie kan hij makkelijk een accupompje halen en zichzelf ook uren werk besparen. En dan is die accupomp ook nog eens veel flexibeler.

Ik wist het wel (en heb dus ook zo'n los pompje aangeschaft en ben dr blij mee)

• FRANQ
Raymond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Is het niet veel makkelijker en goedkoper om een accucompressortje er neer te zetten als het alleen om banden oppompen gaat? Zeker als je al in een accusysteem zit, kan dat heel goedkoop. Een makita compressortje heb je dan al voor 6 tientjes en dat is inclusief verloopjes waarmee je verschillende soort ventielen kan aansluiten.

Ff simpele googlesearch:

Ik heb zo'n accupomp en vind dat makkelijker dan geklooi met 10m lange slang. Gewoon compressor naast het op te pompen wiel hebben staan, onder slang die over je auto schuurt, is wel zo fijn :)
Naja als die leiding er ligt kan ik de perslucht ook gebruiken voor andere dingen.
Daarnaast heb ik de compressor al.
Ik ga een nieuwe (low-noise, 5L, max 10kg) compressor kopen voor mijn buitenhuis geklus.
Dus mijn huidige compressor gaat een vaste opstelling krijgen.

Alleen wil ik hem dus gewoon binnen hebben staan, en niet buiten onder een afdakje.
Zo'n los klein ding zou ik daar ook niet laten staan (diefstal) en dan blijf ik weer heen en weer lopen naar de schuur.

• FRANQ
Raymond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:53:

Franq noemt heel specifiek oppompen van banden en in zijn vraag beschrijft hij een hele constructie met compressor in ruimte 1 en dan een hele peut werk om die lucht naar ruimte 2 te transporteren, waar hij dan alleen bandjes wil pompen. Voor het geld van die installatie kan hij makkelijk een accupompje halen en zichzelf ook uren werk besparen.
Wat ik er niet bij vertel is dat mijn hele voortuin al een loopgraf netwerk is van geulen voor riool water elektra en dergelijke.

Het is dus letterlijk 5 minuten gaatje prikken door de gevel, voor water en elektra heb ik die boor toch al vast.
En de leiding in de geul gooien naast de andere leidingen. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond
FRANQ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:55:
[...]

Naja als die leiding er ligt kan ik de perslucht ook gebruiken voor andere dingen.
Daarnaast heb ik de compressor al.
Ik ga een nieuwe (low-noise, 5L, max 10kg) compressor kopen voor mijn buitenhuis geklus.
Dus mijn huidige compressor gaat een vaste opstelling krijgen.

Alleen wil ik hem dus gewoon binnen hebben staan, en niet buiten onder een afdakje.
Zo'n los klein ding zou ik daar ook niet laten staan (diefstal) en dan blijf ik weer heen en weer lopen naar de schuur.
Bespaar je dan de moeite en pak dan die kleine compressor om je bandjes op te pompen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kurma
Raymond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Wat is veel langer? 15s ipv 10s? Hoe leeg laat jij je autobanden lopen, voordat je ze oppompt?
Echt lege banden kan je helemaal vergeten met een accupompje, en ja, ik heb ze wel eens.
Ik heb drie compressoren (waaronder dus een makita accupompje) en ik heb echt 0 behoefte om iets anders dan die accupomp te pakken. Geluid valt reuze mee.
Ik vind van niet. Maakt verder niet uit, we kunnen objectief vaststellen dat een low noise-compressor in een schuur minder geluid oplevert dan een accupomp op max. 1 meter van je oor.
Je hoeft die slang niet onder je auto door te frotten.
Serieus, je loopt met die slang achter (of voor) de auto langs en mikt de slang tegen het wiel aan. Doe nou niet alsof dat een enorme opgave is..
En je kan gewoon makkelijk met je compressor even naar je fiets/auto toe lopen en bent niet afhankelijk van waar die staat.
Je weet dat die dingen wielen hebben, en dus verplaatsbaar zijn? :+
Franq noemt heel specifiek oppompen van banden en in zijn vraag beschrijft hij een hele constructie met compressor in ruimte 1 en dan een hele peut werk om die lucht naar ruimte 2 te transporteren, waar hij dan alleen bandjes wil pompen. Voor het geld van die installatie kan hij makkelijk een accupompje halen en zichzelf ook uren werk besparen. En dan is die accupomp ook nog eens veel flexibeler.

Ik wist het wel (en heb dus ook zo'n los pompje aangeschaft en ben dr blij mee)
Mooi, houden zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
Raymond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Bespaar je dan de moeite en pak dan die kleine compressor om je bandjes op te pompen.
De moeite zit het in naar de schuur lopen en het slot opendraaien om de compressor te pakken.
Of dat nou zo'n klein flutding is of een slang met pistool.

Mijn vrouw doet dat niet, ik heb daar geen zin in als ik een kind achterop geplant heb en de ander al op de straat staat te wachten.

Het moet makkelijk en snel zijn. Zo makkelijk dat mijn vrouw het zelf gaat doen. ;)

Dus LXT accu's in de garage achter in de tuin halen voor de flutcompressor in de berging naast het washok terwijl je fiets in de voortuin staat met een kind achterop gaat het hem zeer zeker niet worden.

Banden oppompen is nummer 1 use case, daarom noem ik dat.
Heb ook ander luchtgereedschap dat ik kan gebruiken.

Maargoed, ik ben er al uit.
Ik post het resultaat nog wel als het af is :)

[Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 17-05-2023 12:07]

• FRANQ
Kurma schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Vroeger gebruikte men gewoon roodkoperbuis hiervoor, werkt prima. Of die meerlagenbuis ook kan: geen idee. In elk geval geen pvc-rioolbuizen, electrabuis (beide spatten uit elkaar) of CV-pijp (corrosie) gebruiken. Is meerlagenbuis veel goedkoper dan koper? Dan kan je het overwegen, anders zou ik persoonlijk koper nemen.
Van roodkoper kan ik op internet niet zo snel zien wat de werkdruk en maximale druk is.
Ga dat in de winkel wel even bekijken.

Maar het is een starre buis die dan met koppelingen onder de grond ligt, ik weet niet of dat wenselijk is.
Je hebt ook die flex koper buis met kunststof ommanteling, maar ook daar kan ik niet 1-2-3 databladen van vinden. Ik ga daar vanavond wel even naar zoeken.

• FRANQ
Kurma schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:01:

Ik vind van niet. Maakt verder niet uit, we kunnen objectief vaststellen dat een low noise-compressor in een schuur minder geluid oplevert dan een accupomp op max. 1 meter van je oor.
Als ik met mijn oor tegen mijn low noise compressor aan ga zitten terwijl hij aan staat, maakt hij nog minder herrie dan zo'n andere op 1 meter afstand :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
Kurma schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb zelf, naast een compressor ook deze :

Makita DMP180Z

Werkt perfect, en voor mij een stuk makkelijker dan de compressor.
Geluid valt erg mee en snel genoeg de banden op de juiste druk (digitaal afleesbaar). :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.E. Weinor

Voor perslucht in vaste opstelling kun je koperen waterleiding of je neemt druk PVC PN16 of beter als je het krijgen kunt, PN25 PVC drukleiding dat is 16 of 25 bar druk liefst meer omdat het PVC is voor een vaste opstelling.

Tyleen? voor in de grond zal ook een oplossing zijn neem hoger druk bar en niet tegen het randje van je max druk compressor.

Kosten goedkoop naar iets duurder weet niet wat koper leiding kost op dit moment.

Je link van de gamma meerlagenbuis is 10 bar je hebt ze ook voor 16 bar 20mm en per meter te bestellen koppelingen zijn verkrijgbaar in pers en snelkoppelingen.

De rest van het materiaal zoals koppelingen en bevestiging die je nodig hebt tikt wel lekker aan in kosten gelang de benodigde hoeveelheid die je nodig hebt.

Moet de leiding van A naar B in de grond? komt er maar 1 punt of meerdere aansluit punten etc. zijn opties om te overwegen.

[Voor 3% gewijzigd door J.E. Weinor op 17-05-2023 13:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kurma
J.E. Weinor schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:13:
[...]

Voor perslucht in vaste opstelling kun je CV buis nemen, koperen waterleiding of je neemt druk PVC PN16 of beter als je het krijgen kunt, PN25 PVC drukleiding dat is 16 of 25 bar druk liefst meer omdat het PVC is voor een vaste opstelling.

Tyleen? voor in de grond zal ook een oplossing zijn neem hoger druk bar en niet tegen het randje van je max druk compressor.

Kosten goedkoop naar iets duurder weet niet wat koper leiding kost op dit moment.

Je link van de gamma meerlagenbuis is 10 bar je hebt ze ook voor 16 bar 20mm en per meter te bestellen koppelingen zijn verkrijgbaar in pers en snelkoppelingen.

De rest van het materiaal zoals koppelingen en bevestiging die je nodig hebt tikt wel lekker aan in kosten gelang de benodigde hoeveelheid die je nodig hebt.

Moet de leiding van A naar B in de grond? komt er maar 1 punt of meerdere aansluit punten etc. zijn opties om te overwegen.
Niet eens met de CV-buis. Dat spul roest. Niet alleen kan de buis doorroesten, maar er komt ook roest in je apparatuur.

• J.E. Weinor
Kurma schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Niet eens met de CV-buis. Dat spul roest. Niet alleen kan de buis doorroesten, maar er komt ook roest in je apparatuur.
Je hebt gelijk niet bij stil gestaan 8)7 ga het aanpassen.

• FRANQ
J.E. Weinor schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:13:
[...]

Voor perslucht in vaste opstelling kun je koperen waterleiding of je neemt druk PVC PN16 of beter als je het krijgen kunt, PN25 PVC drukleiding dat is 16 of 25 bar druk liefst meer omdat het PVC is voor een vaste opstelling.

Ja ik zou ook buis halen van uponor.
Die hebben ook een werkdruk van 10 bar, maar daar zit een datablad bij waar 15bar max genoemd word.
2x een muurplaat naar 1/2" , dus dat zal een tientje tot 15 euro zijn denk ik
Ja 10 meter is onder de grond, en 2x een meter bovengronds.
Misschien dat er buiten het fietsenhok een 2e aansluiting komt, nu ik iedereen over autobanden hoor :D

• J.E. Weinor
FRANQ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Wat ik er niet bij vertel is dat mijn hele voortuin al een loopgraf netwerk is van geulen voor riool water elektra en dergelijke.

Het is dus letterlijk 5 minuten gaatje prikken door de gevel, voor water en elektra heb ik die boor toch al vast.
En de leiding in de geul gooien naast de andere leidingen. :)
Als de boel toch al los ligt is het makkelijk om een leiding er naast in te leggen, ook makkelijk als je geen of slechte internet wifi in je tuin hebt of schuur door een UTP kabel er naast te leggen in een buis en op het eind via een (switch) een wifi module op aan sluit, je hebt zowel vaste als wifi netwerk.
Pagina: 1 ... 151 ... 155 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee