snoos schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:10:
Ik ben opzoek naar een tacker die zowel nagels als nietjes kan doen.
De nagels moeten 25 mm lang zijn omdat ze door een plintje heen moeten en in een plaat moeten eindigen.
Liefst onder de 2mm breed.
Hiernaast zou het mooi zijn als ik er ook nietjes mee kan inschieten voor het bevestigen van het vochtwerende folie voor de isolatie.
Ik had bij de gamma een combi gehaald van stanley. Los van het feit dat de nagels er niet compleet in gingen had ik niet goed opgelet en kon er maar 15 mm in.
Ik heb een makita accu systeem maar ik vind 300 euro een beetje te enthousiaste oplossing voor twee waarschijnlijk eenmalige klussen.
De handmatige tackers zie ik tot 15mm gaan dus vallen denk ik af. Hiernaast heb ik (nog) geen compressor. Maar ik vraag mij ook af hoe mobiel een oplossing met lucht is.
Heeft iemand hier advies voor een goede tacker / oplossing ?
Voor een goede oplossing zijn er vele zowel prijs als budget
Een combi tacker elektrisch of lucht? geen compressor moet je die aanschaffen zijn ook extra kosten of je moet er meer mee doen dan alleen nietjes schieten.
Nadeel van een combi tacker vind ik de afdruk die je achter laat met combi nieten als je T-nagels in het het hout schiet.
Met een compressor kun je een tacker nemen zal mijn voorkeur zijn vooral in hout tot max 50 a 60 mm voor alleen T-nagels en voor nieten een gewone hand of elektrisch voor vlies of doek mee te nieten.
De Makita tacker op accu vind je te gortig in aanschaf of je neemt deze compleet voor je doel.
https://vonroc.com/accu-t...JhGlpBYuVjbwaArqkEALw_wcB
Maak je weinig of veel gebruik, maar aan alles zit een prijskaartje en kwaliteit en kosten die je overweegt in aanschaf.
Persoonlijk vind ik een compressor wel handig in gebruik en voor meer doelen inzetbaar, en mobiel wel zeker handig kan zijn tenzij het geen zware compressor is om naar boven te slepen met een grote tankinhoud of anders een extra lange luchtslang aan koppelen, lawaai neem je maar op de koop toe

en op accu systeem heb je meer vrijheid daar niet van.
Ik gebruik een tacker altijd op lucht zowel binnen als buiten hobbymatig of ergens op locatie, de gewone nietjes op elektrisch.
Heb de rest ook van Makita op accu systeem, een tacker van Makita 18v was mij de prijs ook niet waardig.