Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:54
Roozzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:48:
Haha, jullie hebben uiteraard helemaal gelijk! En toch kan ik me nog niet helemaal over de twijfel heen zetten :P
Ik ben niet bekend met deze machine, maar als de machine een beetje nauwkeurig is dan lijkt het me geen verkeerd compromis.... groot blad, geen schuifstangen aan de achterzijde en prijs is redelijk behapbaar.

https://www.toolmax.nl/em...aagmachine-met-laser.html

Ik heb zelf trouwens een Metabo KGS254 en zou achteraf gezien toch graag een machine met andere glijstangen hebben gehad, liever dan een groter zaagblad. Grotere balken zaag je zelden (althans dat is hier het geval) en die grotere balken moet je ook steeds bij je zaag brengen. Dan breng ik toch liever een lichtere zaag naar de balk toe.... Ik heb recent een nieuw vloerveld gelegd in ons klushuis met balken 75x250mm en die heb ik uiteindelijk gezaagd met mijn invalzaag om ze maar niet steeeds bij de metabo zaag te moeten brengen. Vergeet ook niet dat je in het geval van langere balken ook een bok moet hebben waar je de balken op gelijke hoogte kan laten rusten. Op de tafel van de zaag blijven balken van grotere lengte echt niet liggen.

De metabo is verder een prima bouwzaag trouwens maar is geen precisie instrument en daarbij ook flink zwaar en lastig op te bergen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fuel_80 op 02-05-2023 11:14 . Reden: aangevuld met een paar zinnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Haha, jullie hebben uiteraard helemaal gelijk! En toch kan ik me nog niet helemaal over de twijfel heen zetten :P
allicht nog even checken of je uit kan komen met de laagste prijs garantie van de Hornbach. Misschien pak je zo tegen een kleine meeerprijs de machine die je wilt.

je weet hoe die werkt?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fuel_80 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb zelf trouwens een Metabo KGS254 en zou achteraf gezien toch graag een machine met andere glijstangen hebben gehad, liever dan een groter zaagblad. Grotere balken zaag je zelden (althans dat is hier het geval) en die grotere balken moet je ook steeds bij je zaag brengen. Dan breng ik toch liever een lichtere zaag naar de balk toe....
goed argument ook nog, zowel formaat als gewicht.

ik heb best wat gereedschap op zolder ivm een (te) vochtige schuur en dat is soms echt niet grappipg, 2 verdiepingen naar beneden met mijn 7492-zaagtafel van bijna 30 kilo. Allemaal prima te doen, maar leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 23:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
snap ik, maar meer beter 97% van de tijd is iets waar ik voor zou tekenen.
Ik heb die dewalt gekocht omdat ik een mobiele oplossing zocht die beter was dan mijn metabo. hij weegt niet als dieplood, hij behoud zijn instellingen tijdens verplaatsen. zaagsnedes zijn reperteerbaar (dus hij versteld zichzelf niet) ik zeg een duidelijke winnaar voor iemand die niet dagelijks 9x9 cm schutting palen moet zagen.

punt is je zaagt hout met grote formaten dorgaans voor ruwbouw en dan is afwijking van een mm helemaal geen probleem. waar ik blij van wordt is precisie bij de kleinere houtjes. dus bij een beperkt budget zou ik altijd voor de kleinere zaag kiezen. of je moet dus dagelijks een bepaald formaat gaan zagen.

maargoed, jouw zaag, jouw feestje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fuel_80 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:59:
Ik ben niet bekend met deze machine, maar als de machine een beetje nauwkeurig is dan lijkt het me geen verkeerd compromis.... groot blad, geen schuifstangen aan de achterzijde en prijs is redelijk behapbaar.

https://www.toolmax.nl/em...aagmachine-met-laser.html

Ik heb zelf trouwens een Metabo KGS254 en zou achteraf gezien toch graag een machine met andere glijstangen hebben gehad, liever dan een groter zaagblad. Grotere balken zaag je zelden (althans dat is hier het geval) en die grotere balken moet je ook steeds bij je zaag brengen. Dan breng ik toch liever een lichtere zaag naar de balk toe....
Ah, de zogenaamde kapzagen. Of, als je graag 18x18 balken in een keer door wilt kunnen zagen, lekker grote cirkelzagen. :P :+

Maar, zoals gezegd, hoe vaak doe je iets. Ik heb ook wel 80x80 tafelpoten met een invalzaag op maat gezaagd, ging eigenlijk ook best goed. Maar een afkortzaag die dat in 1x kan, is wel een stuk makkelijker, natuurlijk. Als je er ruimte voor hebt, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 21:58
Fraggert schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:41:
[...]

[Afbeelding]

Deze balken pasten er niet op :+ Met de invalzaag rondom ingezaagd en toen met het handje door.
Even off topic maar mooie hoekverbinding daar in de nok. Chapeau!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:07
Roozzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Voor de invalzaag heb ik een vinkje gezet (y)

Nu alleen nog chocola van de afkortzaag maken. Deze aanbieding klinkt als een goede deal ja. Alleen de zaagdiepte doet me sterk twijfelen. Voor de huidige klusjes genoeg, maar een balk voor in een schutting oid is uitdagend... Dan beter een maatje groter denk ik.

Iets als een LS1019 ziet er ook erg mooi uit, maar vind ik toch net ff wat te gek worden :+

Alle tips meer dan welkom :)
Het bedrijf dat de vloeren en plinten bij mijn dochter heeft gedaan gebruikte de bekende LS1018; zag er allemaal prima uit.
Het is wel een groot apparaat, hou daar rekening mee.

Wat mij opviel was de geringe hoeveelheid zaagsel die er afkwam; gebruikten alleen een stofzak en geen stofzuiger. Meestal is dat wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik wil een sleuf maken in een muur (gestuct / baksteen) en dat zonder een stofwolk te veroorzaken.
Is het gebruik van een multitool hiervoor mogelijk, of kom je dan niet door de steen heen? Welke accessoire is hiervoor geschikt?
Gaat om 80cm lengte, 2 cm diep, 5cm breed.

Vorige keer dat ik dat deed was in een lege woonkamer met een slijptol / sleuvenfrees, en dat gaf toen echt een enorme bende aan stof..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:25:
Ik wil een sleuf maken in een muur (gestuct / baksteen) en dat zonder een stofwolk te veroorzaken.
Is het gebruik van een multitool hiervoor mogelijk, of kom je dan niet door de steen heen? Welke accessoire is hiervoor geschikt?
Gaat om 80cm lengte, 2 cm diep, 5cm breed.

Vorige keer dat ik dat deed was in een lege woonkamer met een slijptol / sleuvenfrees, en dat gaf toen echt een enorme bende aan stof..
ik zou een slijptol pakken, maar met een goede stofkap.
en ook dan heb je nog stof, maar dat gaan zagen geeft ook stof en ben je wel even mee bezig.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 02-05-2023 16:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
twain4me schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:31:
[...]

ik zou een slijptol pakken, maar met een goede stofkap.
en ook dan heb je nog stof, maar dat gaan zagen geeft ook stof en ben je wel even mee bezig.
dit is ook mijn advies. goede stofkap met stofzuigeraansluiting en de hoeveelheid stof valt heel erg mee.

heb zelf deze gebruikt in beton, diepte goed te regelen:
Afbeeldingslocatie: https://usercontent.one/wp/www.gereedschap-ijzerwaren.nl/wp-content/uploads/2018/06/Dustprotect-transparante-stofkap-Haakse-slijper-125mm.png
https://www.gereedschap-i...mm-carat-8714452013595-2/ <= niet hier gekocht: er zijn goedkopere aanbieders

en dat ging prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door Leipo op 02-05-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Leipo thanks. Nu deze besteld: https://amzn.eu/d/8tJilKz
en dan met een speciale stofzuiger? Of voldoet een normale ook? Filter zal wel meteen vollopen dan zeker..

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-05-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Ik heb wel een bouwstofzuiger gebruikt. Gewone vinden dit soort slijpstof niet zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Een gewone kan je best één keer voor zon klusje gebruiken.

Niet doen dus, gegarandeerd einde stofzuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13
Lankman schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:53:
Een gewone kan je best één keer voor zon klusje gebruiken.

Niet doen dus, gegarandeerd einde stofzuiger
Eigenlijk ook niet, want die blaast al het fijne stof gewoon weer uit. Dus heb je alsnog een stofmasker nodig en is alsnog alles stoffig, en heb je vervolgens geen stofzuiger meer om op te ruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:56:
Eigenlijk ook niet, want die blaast al het fijne stof gewoon weer uit. Dus heb je alsnog een stofmasker nodig en is alsnog alles stoffig, en heb je vervolgens geen stofzuiger meer om op te ruimen.
Zou met bouwstofzuiger toch nog een stofmasker dragen, de stofkap van de slijptol vangt meestal toch niet alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Orion84 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Voor degenen die nog wat zoeken om zo nu en dan dingen schoon te blazen, maar geen complete compressor daarvoor willen aanschaffen: die AS001G blazer van Makita is er nu ook in 18V: DAS180Z. Vooralsnog niet leverbaar via Makita NL, maar Klium heeft 'm al wel in het assortiment staan. En bij informeren bleek ook dat hij op voorraad was bij Makita (België dus). Perfect op tijd voor mijn verjaardag :Y)

Heb 'm dit weekend al even goed aan de tand kunnen voelen. Mijn kettingzagen zijn nog nooit zo schoon geweest (behalve toen ze nieuw uit de doos kwamen dan), echt een fijn ding. Het is wel even anders werken dan met een compressor met spuitpistool, daar heb je instant lucht, terwijl deze unit echt even op toeren moet komen. Je kan de trigger dus beter vasthouden / vastzetten dan steeds loslaten en weer terug inknijpen.
Goedkoper dan Klium en op voorraad.

https://www.combitools.nl...180z-lxt-li-ion-pomp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Inmiddels zo te zien inderdaad ook bij Makita NL beschikbaar en de eerste shops komen ook al tevoorschijn :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik heb online een Parkside invalzaag gekocht, maar heb het volgende probleem:

Bij de eerste keer zagen zou het rubber van de zijkant van de geleiderail afgezaagd moeten worden, ook wel de splinterguard genoemd. Maar dit gaat dus niet, omdat het zaagblad erbuiten blijft. Ik heb al elk schroefje losgehaald en zo geprobeerd de zaag te verplaatsen, in alle mogelijke graden/hoeken ingesteld, maar het helpt allemaal niet.

Op YouTube vind ik één gebruiker die hetzelfde ervaart, maar dat is wel een filmpje van drie jaar geleden.

Het gaat dus om de omcirkelde rubberen rand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52LVySskUgKY0_7Teu-W9wlAxKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCUIFEO4at7BlzL8Z0sih9NO.jpg?f=fotoalbum_large

Andere Tweakers die deze zaag hebben en kunnen helpen? Of maandagmorgen modelletje en terugsturen?

Dit is de invalzaag:
https://www.lidl.nl/p/par...iderail-1200-w/p100348987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
mogelijk is de geleider al een keer gebruikt door iemand en teruggebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
red1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:35:

Bij de eerste keer zagen zou het rubber van de zijkant van de geleiderail afgezaagd moeten worden, ook wel de splinterguard genoemd. Maar dit gaat dus niet, omdat het zaagblad erbuiten blijft. Ik heb al elk schroefje losgehaald en zo geprobeerd de zaag te verplaatsen, in alle mogelijke graden/hoeken ingesteld, maar het helpt allemaal niet.

Op YouTube vind ik één gebruiker die hetzelfde ervaart, maar dat is wel een filmpje van drie jaar geleden.

[Afbeelding]

Andere Tweakers die deze zaag hebben en kunnen helpen? Of maandagmorgen modelletje en terugsturen?

Dit is de invalzaag:
Kan zijn dat het bij parkside met de standaard geleiderail die wordt meegeleverd om het rubberen randje voor de eerste keer er af te zagen wel niet mogelijk is en de invalzaag geen mogelijkheid heeft te verstellen op de rail.

Hoeveel mm blijft er over tussen zaagblad en rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Ik ben opzoek naar een boor met 4 snijvlakken (6mm) voor een normale boorkop (Het gaat om een DeWalt DCD 996). Ik kan alleen maar boren met SDS vinden. Wie kan me een tip geven? Het liefst te bestellen via Amazon…..

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 23:14

Illusion

(the art of)

ST10©DE schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:14:
Ik ben opzoek naar een boor met 4 snijvlakken (6mm) voor een normale boorkop (Het gaat om een DeWalt DCD 996). Ik kan alleen maar boren met SDS vinden. Wie kan me een tip geven? Het liefst te bestellen via Amazon…..
Deze? https://www.rotec.tools/n...type-227-6-0mm-in-ev-pack
Kan het niet goed zien op de foto maar lijkt een viersnijder?

Snap overigens niet zo goed waarom je dat voor zo’n kleine diameter en zonder SDS zou willen/nodig hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Illusion op 03-05-2023 18:34 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Illusion schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:31:
[...]

Deze? https://www.rotec.tools/n...type-227-6-0mm-in-ev-pack
Kan het niet goed zien op de foto maar lijkt een viersnijder?

Snap overigens niet zo goed waarom je dat voor zo’n kleine diameter en zonder SDS zou willen/nodig hebben.
We willen een lamp ophangen en ik heb geen boormachine met een SDS opname……

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 03-05-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
Roozzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:02:
De verbouwing vordert hier gestaag én gezien ik nog steeds erg gelukkig ben met het vorige advies (resulterend in een Makita VC2512L) gooi ik er maar weer een adviesvraagje in :P

Ik heb de komende tijd een goede honderd meter plint te leggen en een paar koofjes en een voorzetwandje te maken. Nu dacht ik voor het verstek- en afkortwerk een afkortzaag aan te schaffen. En voor het verzagen van plaatmateriaal een cirkelzaag of invalzaag. Met name die laatste lijkt mij mooi ivm geleiderail en de mogelijkheid om halverwege een plaatje te starten (handig voor het maken van een luik in de koven).

Ik merk alleen dat ik door de bomen het bos niet helemaal meer zie. Zit ik nog op het goede spoor, of zie ik een goede optie volledig over het hoofd?

En zo ja, wat zijn de criteria om een keuze op te baseren? Ik zie bijvoorbeeld nogal wat diversiteit in diameters van zaagbladen (~165mm tot ~305mm oid), maar ook prijsklasses (Festool tot Einhell ed) en allicht ook in kwaliteit/precisie. Met mijn beperkte verstand van zaken zou ik ergens veilig in het midden gaan zitten voor allrounders. Zowel qua maten: een afkortzaag met 165mm lijkt specifiek voor plinten; gezien ik ook balkjes wil verwerken lijkt 260 oid logischer. Maar ook qua prijs/merk; een Makita LS1018 en SP6000/DSP600 ofzo zitten grofweg in het midden. Én heb ik tot dusverre prima ervaringen mee. Dus qua kwaliteit zullen deze wel snor zitten? Maar als het goedkoper kan, hoeft het natuurlijk niet blauw te zijn :P

Iemand die hier enig licht over kan schijnen? :)

Leuk hoor, van een appartement naar een groter huis. Ineens heb je allemaal ruimte voor leuke dingen :+
Ik heb de LS1019 genomen omdat die net even wat breder inzetbaar is doordat hij ook door balken heen komt.

Maar de partytrick is dat hij plinten rechtop kan zagen, waardoor hoeken veel strakker worden.

Ook heb ik de SP6000 invalzaag, echt top ding.
Je kan allerlei soorten plaatmateriaal retestrak zagen.
Neem 2 geleiders van 1500mm, 1 is genoeg voor de breedte van een plaat. 2 zijn (eigenlijk net te lang) voor de lengte van een plaat.

Je moet 10cm uitsteken aan beide kanten van de plaat voor het mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ST10©DE schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:43:
[...]

Kan je niet bij iemand een klopboortje lenen? Als het om beton gaat kom je ook niet ver met een schroeftol hoe mooi je boortje ook is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:38

[Afbeelding]

Dit is de invalzaag:
Ik heb sinds 2 weken dezelfde invalzaag. Intensief gebruikt om het kastinterieur voor twee inbouwkasten te maken. Erg tevreden mee!

Bij mij werd dat rubber randje inderdaad netjes ingekort bij de eerste keer zagen. Weet je zeker dat je de invalzaag goed op de rails plaatst? Die rode ronde "knoppen" vallen in de rails. Met die knoppen zorg je ervoor dat de zaag soepel over de rails glijdt, zonder speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
chielmi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:47:
[...]

Ik heb sinds 2 weken dezelfde invalzaag. Intensief gebruikt om het kastinterieur voor twee inbouwkasten te maken. Erg tevreden mee!

Bij mij werd dat rubber randje inderdaad netjes ingekort bij de eerste keer zagen. Weet je zeker dat je de invalzaag goed op de rails plaatst? Die rode ronde "knoppen" vallen in de rails. Met die knoppen zorg je ervoor dat de zaag soepel over de rails glijdt, zonder speling.
Jazeker, ik heb hem goed op de rail geplaatst.
J.E. Weinor schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Kan zijn dat het bij parkside met de standaard geleiderail die wordt meegeleverd om het rubberen randje voor de eerste keer er af te zagen wel niet mogelijk is en de invalzaag geen mogelijkheid heeft te verstellen op de rail.

Hoeveel mm blijft er over tussen zaagblad en rubber.
Wat je op de foto ziet blijft er over. Hij haalde er op wat splinters na niets af. Terwijl dit hele deel, tot het ijzer, weggehaald zou moeten worden. Anders kan je nooit je af te zagen deel precies afmeten en vervolgens zagen.

Ik vraag me af of dit een fout is van de geleiderail of van de zaag zelf.

Ik heb Lidl al een berichtje gestuurd.
Leipo schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:42:
mogelijk is de geleider al een keer gebruikt door iemand en teruggebracht?
Maar dan zou diegene het er toch afgezaagd moeten hebben? Lijkt me niet.

Dit is het YouTube filmpje van een persoon met hetzelfde probleem:
YouTube: Did I Really Need a TRACKSAW? - or just a better one!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
@red1 Dan klinkt het haast alsof het zaagblad met een spacer is gemonteerd. Ik neem aan dat je het originele blad gebruikt?
Als je de kunststof kap met kruiskopjes los schroeft kun je het blad gemakkelijk verwijderen met een inbus. Je zou eens kunnen kijken of je hier iets opvallends ziet?

Of anders idd de reactie van de Lidl afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
[...]

Met een (klop) boormachine kom je haast nog niet in beton ondanks de vier snijvakken, en het ligt er aan hoe hard je beton is.
Met een gewone betonboor 2 zijdig moet het toch ook kunnen?

En anders neem je een boorhamer, is het maar eenmalig gebruik of een heel enkele keer wellicht heeft je buurman er wel 1 te leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
chielmi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:52:
@red1 Dan klinkt het haast alsof het zaagblad met een spacer is gemonteerd. Ik neem aan dat je het originele blad gebruikt?
Als je de kunststof kap met kruiskopjes los schroeft kun je het blad gemakkelijk verwijderen met een inbus. Je zou eens kunnen kijken of je hier iets opvallends ziet?

Of anders idd de reactie van de Lidl afwachten ;)
Ik heb het blad al gedemonteerd en bekeken (zat overigens ook belachelijk strak vast, maar dat terzijde). Ik heb nu meerdere YouTube filmpjes bekeken, maar zie daar dat de rubberen strip er netjes afgehaald wordt bij de eerste keer zagen. Is de strip bij jou ook weg? En daardoor het ijzer je afmeet punt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
red1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:50:
[...]

Wat je op de foto ziet blijft er over. Hij haalde er op wat splinters na niets af. Terwijl dit hele deel, tot het ijzer, weggehaald zou moeten worden. Anders kan je nooit je af te zagen deel precies afmeten en vervolgens zagen.
Nou, je haalt het dus niet tot op het ijzer weg. Dat zou ook betekenen dat je zaagblad vlak langs het ijzer loopt. Normaliter is dat rubber inderdaad te groot en bij de eerste proef zaagsnede zaag je gelijk die strip op de goede maat. Dan kan je daarna prima precies afmeten en zagen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 03-05-2023 19:59 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
red1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:56:
[...]

Ik heb het blad al gedemonteerd en bekeken (zat overigens ook belachelijk strak vast, maar dat terzijde). Ik heb nu meerdere YouTube filmpjes bekeken, maar zie daar dat de rubberen strip er netjes afgehaald wordt bij de eerste keer zagen. Is de strip bij jou ook weg? En daardoor het ijzer je afmeet punt?
Er blijft een randje van 3 mm zitten zoals @GermanPivo al zegt. Zo ziet de rails er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJM3UO1lRzxahOR30eIWcAYmBZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UWWxASkPtj1UYQArbebqMpo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red1
chielmi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:01:
[...]

Er blijft een randje van 3 mm zitten zoals @GermanPivo al zegt. Zo ziet de rails er bij mij uit:
[Afbeelding]
Ik heb het net even nagemeten, en hier is het randje 7mm. Meer dan het dubbele van jou dus. Daarbij heb ik de hele rand even goed bekeken en zie ook geen kaarsrechte lijn, maar hier en daar wat inhammen van een mm.

Super dat je het even hebt nagemeten overigens, wordt gewaardeerd!

[ Voor 4% gewijzigd door red1 op 03-05-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
@red1 Als de rand ongelijkmatig wordt afgezaagd, dan kan dit eigenlijk alleen maar als de zaag niet goed op de rails valt. Ik denk dat je toch nog eens goed moet kijken of die twee rode ronde knoppen goed ingesteld zijn. Ze zijn concentrisch zodat je de speling van de zaag op de rails exact goed in kan stellen.

Ik kan me geen ander probleem voorstellen dat een onregelmatig ingekorte rubberen rand oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
chielmi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:17:
@red1 Als de rand ongelijkmatig wordt afgezaagd, dan kan dit eigenlijk alleen maar als de zaag niet goed op de rails valt. Ik denk dat je toch nog eens goed moet kijken of die twee rode ronde knoppen goed ingesteld zijn. Ze zijn concentrisch zodat je de speling van de zaag op de rails exact goed in kan stellen.

Ik kan me geen ander probleem voorstellen dat een onregelmatig ingekorte rubberen rand oplevert...
Het is ook weer niet zo dat die lijn helemaal onregelmatig is hoor. Het lijkt er meer op dat de zaag volledig langs de lijn valt en op drie plekken een schilfertje eraf heeft gehaald bij één rail. De rest van het rubber lijkt helemaal niet aangeraakt te zijn, wat ook klopt aangezien de zaag er echt naast valt. Bij de andere rail lijkt het rubber volledig in takt en zoals nieuw uit de doos.

De zaag valt echt goed op de rails en gaat er ook soepel overheen. Geen speling en ik heb de rode knoppen goed ingesteld. Het zijn twee rails en heb het op zowel beide afzonderlijk als aan elkaar gemonteerd geprobeerd.

Ik denk nu echt dat het een maandagmorgen model is, aangezien de meneer op het eerste filmpje exact hetzelfde heeft. En ik op andere filmpjes duidelijk zie dat er veel rubber wordt afgezaagd bij de eerste snede. Bij jou is het rubber ook maar 3mm.

Je input wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53
Bij mij is de lijm van de rubber strip losgelaten, viel er spontaan vanaf na een tijdje.
edit:
Heb het schoongemaakt en opnieuw vastgeplakt met dubbelzijdige tape :).

[ Voor 31% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-05-2023 16:05 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:11

MLLL

Palm Treo 650

chielmi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:17:

Volgens kun je met die speling alleen naar rechts dus van de strip af spelen.
Zeker niet naar de strip toe, zo is dat bij een Festool wel iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04
red1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:35:
[...]

Het is ook weer niet zo dat die lijn helemaal onregelmatig is hoor. Het lijkt er meer op dat de zaag volledig langs de lijn valt en op drie plekken een schilfertje eraf heeft gehaald bij één rail. De rest van het rubber lijkt helemaal niet aangeraakt te zijn, wat ook klopt aangezien de zaag er echt naast valt. Bij de andere rail lijkt het rubber volledig in takt en zoals nieuw uit de doos.

De zaag valt echt goed op de rails en gaat er ook soepel overheen. Geen speling en ik heb de rode knoppen goed ingesteld. Het zijn twee rails en heb het op zowel beide afzonderlijk als aan elkaar gemonteerd geprobeerd.

Ik denk nu echt dat het een maandagmorgen model is, aangezien de meneer op het eerste filmpje exact hetzelfde heeft. En ik op andere filmpjes duidelijk zie dat er veel rubber wordt afgezaagd bij de eerste snede. Bij jou is het rubber ook maar 3mm.

Je input wordt gewaardeerd.
Hier is dezelfde zaag deze week binnengekomen, en hier precies hetzelfde. Ik had het nog niet als probleem gezien maar heb de zaag nog niet uitgebreid aan de tand gevoeld. Viel me dus wel op dat na de eerste keer zagen de rubberstrip niet werd afgezaagd. (Op een paar kleine schilfertjes na)
Ik ga het morgen even wat uitgebreider bekijken, was eerlijk gezegd al wel van plan om een andere rail te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Laatst online: 14:04
Meestal kan je die rubber strips vervangen, voor als ze te ver afgesleten zijn. Wat je wellicht kan proberen: los trekken, en hem een paar mm naar buiten weer terug plakken. Ik kan mij herinneren dat bij mijn rails (Festool) de strips aan het begin maar een beetje lafjes aangedrukt zaten.

Als je onverhoopt je rubber strip daar mee sloopt kan je altijd een vervangende kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik had dit ook toen ik nog mijn Parkside invalzaag had. Kwam out of the box met de splinterguard verkeerd plakt. Ik heb die toen vervangen voor een nieuwe en die wel op de goede plek geplakt.

Ik heb deze gebruikt: https://www.toolstation.n...anti-splinterstrip/p68986

Tip: voordat je de nieuwe splinterguard inzaagt misschien gelijk het standaaard meegeleverde zaagblad vervangen voor iets anders. Indien deze iets dunner/dikker is dan hoef je de strip niet nogmaals te vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door sjorsjes op 04-05-2023 09:24 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:41:
[...]

Kan je niet bij iemand een klopboortje lenen? Als het om beton gaat kom je ook niet ver met een schroeftol hoe mooi je boortje ook is ;)
met een klopboor pest je ook de buren alleen maar. beton => hamerboor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

heeft je boormachine wel een HAMER functie? ik denk het niet (let op: dat is iets anders dan een klopfuntie)

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 04-05-2023 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

Dit is de invalzaag:
je hebt al wattips gehad, maar inderdaad je zou eerst eop een stuk afval hout met je zaagblad door de strip heen moeten zagen zodat je de strip precies op de aftekenlijn op je werkstuk kunt leggen en dan kunt afzagen.

maar als ik nou naar de fotos kijk op de website....dan stemt mij dit niet hoopvol.....het lijkt net alsof het zaagblad al ruim naast de strip op de lineaal zit :X

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcp0aabbede5721465b9d805e9e2a69b468.jpeg

of ben ik nou gek 8)7

Dat kan toch zelfs bij Parkside niet de bedoeling zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sjorsjes schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:22:
Ik had dit ook toen ik nog mijn Parkside invalzaag had. Kwam out of the box met de splinterguard verkeerd plakt. Ik heb die toen vervangen voor een nieuwe en die wel op de goede plek geplakt.

Ik heb deze gebruikt: https://www.toolstation.n...anti-splinterstrip/p68986

Tip: voordat je de nieuwe splinterguard inzaagt misschien gelijk het standaaard meegeleverde zaagblad vervangen voor iets anders. Indien deze iets dunner/dikker is dan hoef je de strip niet nogmaals te vervangen.
goede tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik zit niet zo in de de nomenclatuur van DeWalt, maar dat is een klopboor?

voordat je geld gaat uitgeven aan boortjes, weet je zeker dat je daarmee het plafond in komt?
Normaliter (you milage may vary) boor je in een betonnen plafond met een boorhamer/hamberboor/combiboor.

Allicht kun je zo'n ding lenen of huren?

Een optie is een goedkope boorhamer scoren en wat meer geld uit te geven aan een setje standaard maten SDS boren, voor thuisgebruik is dat meestal wel een afdoende combi.

Het zou mij verbazen als je een 4snijder met cilindrische schat gaat vinden. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

edit: cilindrische 3 snijder https://www.slijpschijfko...voor-een-perfect-rond-gat

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 04-05-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Fraggert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:47:
[...]

Ik zit niet zo in de de nomenclatuur van DeWalt, maar dat is een klopboor?

voordat je geld gaat uitgeven aan boortjes, weet je zeker dat je daarmee het plafond in komt?
Normaliter (you milage may vary) boor je in een betonnen plafond met een boorhamer/hamberboor/combiboor.

Allicht kun je zo'n ding lenen of huren?

Een optie is een goedkope boorhamer scoren en wat meer geld uit te geven aan een setje standaard maten SDS boren, voor thuisgebruik is dat meestal wel een afdoende combi.

Het zou mij verbazen als je een 4snijder met cilindrische schat gaat vinden. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

edit: cilindrische 3 snijder https://www.slijpschijfko...voor-een-perfect-rond-gat
Het is inderdaad een 18V klopboortje. Volgens de spec`s zou deze 16mm moeten kunnen doen in beton, ik heb maar 6mm nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ST10©DE schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Het is inderdaad een 18V klopboortje. Volgens de spec`s zou deze 16mm moeten kunnen doen in beton, ik heb maar 6mm nodig.
"Specs" ......en beton komt natuurlijk in soorten en maten. Bij mij thuis kun je uren tegen je klopboor leunen, maar die muur kom je niet in hoor.

Ik zou dan gewooen even die 3snijder bestellen om te proberen. Als die boor+DCD996 niet werkt dan zou ik de klopboormethode opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Fraggert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:07:
[...]

"Specs" ......en beton komt natuurlijk in soorten en maten. Bij mij thuis kun je uren tegen je klopboor leunen, maar die muur kom je niet in hoor.

Ik zou dan gewooen even die 3snijder bestellen om te proberen. Als die boor+DCD996 niet werkt dan zou ik de klopboormethode opgeven ;)
Klinkt als een goed plan van aanpak, alleen werkt die site niet bij, ik ga er naar opzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ST10©DE schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:10:
[...]

Klinkt als een goed plan van aanpak, alleen werkt die site niet bij, ik ga er naar opzoek!
werkt deze link?

https://www.slijpschijfko...arch=263&description=true

of even artikelnummer "263" in het zoekvenster daar ingeven, de eerste hit is je boortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Fraggert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:31:
[...]
maar als ik nou naar de fotos kijk op de website....dan stemt mij dit niet hoopvol.....het lijkt net alsof het zaagblad al ruim naast de strip op de lineaal zit :X

[Afbeelding]

of ben ik nou gek 8)7

Dat kan toch zelfs bij Parkside niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Exact dit dus. Ik zie dan het nut van een nieuwe strip plakken ook niet in, aangezien de zaag gewoon niet de juiste positie heeft. De zaag vervangen zou een optie zijn, maar ik vind dat het out of the box al goed moet werken. En ik val in herhaling, maar ik zie op YouTube dus iemand die hetzelfde heeft (en ook alles geprobeerd heeft) en anderen waarbij het wel goed gaat. Er zitten blijkbaar rotte appels tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

red1 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Exact dit dus. Ik zie dan het nut van een nieuwe strip plakken ook niet in, aangezien de zaag gewoon niet de juiste positie heeft. De zaag vervangen zou een optie zijn, maar ik vind dat het out of the box al goed moet werken. En ik val in herhaling, maar ik zie op YouTube dus iemand die hetzelfde heeft (en ook alles geprobeerd heeft) en anderen waarbij het wel goed gaat. Er zitten blijkbaar rotte appels tussen.
conclusie; de hele zooi terug naar de klantenservice en ter plekk eomruilen voor een werkende set of je knaken terug d:)b

Lekker Scheppach of iets anders online bestellen, of iets anders uitkiezen, er is zat te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
Als je denkt dat het met de machine wel gaat lukken en alleen het boortje een punt is: https://www.amazon.nl/gp/product/B07NNSBCX2
Goedkoper dan losse boortjes 8)7

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crahsystor schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Als je denkt dat het met de machine wel gaat lukken en alleen het boortje een punt is: https://www.amazon.nl/gp/product/B07NNSBCX2
verrek, toch nog een 4snijder met een cilndrische schacht _/-\o_ goed gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
Fraggert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:46:
[...]

verrek, toch nog een 4snijder met een cilndrische schacht _/-\o_ goed gevonden :)
Stiekem had ik die al langer geleden gevonden met het idee er nettere gaten mee te kunnen maken, maar nooit gekocht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Het is weer voorjaar: hogedrukreinigers, wat vinden jullie van deze afweging/vergelijking:
Een tweedehands Karcher HD 6/13 (oranje pro?) van marktplaats voor~250,
of een Nilfisk 150.2 incl patioreiniger voor 299,- nieuw?

Het wordt mijn eerste machine dus heb weinig vergelijkingsmateriaal of zaken waar ik een mening over (zou moeten) heb(en)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Firestorm schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:02:
Het is weer voorjaar: hogedrukreinigers, wat vinden jullie van deze afweging/vergelijking:
Een tweedehands Karcher HD 6/13 (oranje pro?) van marktplaats voor~250,
of een Nilfisk 150.2 incl patioreiniger voor 299,- nieuw?

Het wordt mijn eerste machine dus heb weinig vergelijkingsmateriaal of zaken waar ik een mening over (zou moeten) heb(en)
Recentelijk ging het daar nog over, meen in dit topic (anders het DIY klussen topic). In mijn herinnering werd Nilfisk beter als Karcher bevonden (ook dan de Pro lineup van Karcher). Alleen was er ook iets met een "niet Karcher patioreiniger", meen dat dat ging om de Nilfisk patioreiniger, daar waren twee modellen vam waarvan je een moet vermijden meen ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mazzeltje dat ik nog even heb gewacht met een metaallintzaag aanschaffen.

In de tussentijd heb ik de HBM125 geleend van mijn maatje en dat is een prima fijne zaag waar ik goed mee uit de voeten kan. Prima zaagresultaat.

Ergens dinsdagavond nog even wat zagen bekeken en tot mijn stomme verbazing was de grote versie behoorlijk in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwjQ7luCpjNs8YEYHJItlkm7Sqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEDF0mRZBfqMhoQGfGewBDid.jpg?f=fotoalbum_large

GHet nadeel is dat dit ding zwaar en groot is.......dikke 50 kilo en het onderstel zal wel bagger zijn maar het voordeel is dat deze zaag helemaal omhoog kan en met het bijgeleverde werkblad dan als verticale lintzaagmachine fungeert, dat is echt superhandig _/-\o_

Meteen besteld en ik ga hem zo ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Voor de mensen met een DRT50ZJ: Hebben jullie de accessoires er bij en hoe vaak gebruik je die op een 18v frees?

Ik heb al een grote DeWalt frees en zoek eigenlijk een frees die uit het handje de kantjes kan doen en een scharnier hier en daar. Voor het lompe grote werk pak ik dan de DeWalt.

Ik probeer alleen het prijsverschil tussen de 3 smaken te rechtvaardigen
- DRT50ZJ
- DRT50ZJX2
- DRT50ZJX3

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Fraggert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Dan krijg je een boorkop die roodgloeiend wordt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
KillaZ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:29:
Voor de mensen met een DRT50ZJ: Hebben jullie de accessoires er bij en hoe vaak gebruik je die op een 18v frees?

Ik heb al een grote DeWalt frees en zoek eigenlijk een frees die uit het handje de kantjes kan doen en een scharnier hier en daar. Voor het lompe grote werk pak ik dan de DeWalt.

- DRT50ZJ
- DRT50ZJX2
- DRT50ZJX3
Het prijsverschil zit hem in de accessoires, de vraag heb je ze allemaal nodig ik zal gaan voor de - DRT50ZJX2.

Als kantenfrees gebruik wel zwaar met een 5.0 AH accu en vrij lomp de oudere types op 230v wat lichter en makkelijker hanteerbaar, de oude types vind ik wat makkelijker vast te houden met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Shapeshifter schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Raad je de patio cleaner in je link nou wel of niet aan? En zo niet, welke dan wel? Ons balkon begint groen te worden dus ik speel al een tijdje met het idee om een hogedrukreiniger te halen.

[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb dit verhaal ook vaker gehoord...
Hier is die laatste link met laatste discussie over Nilfisk vs Kärcher. Duurdere karchers zijn wel degelijk ok en die pro die aangehaald wordt heeft zelfs een messing kop.

Blijft wel de vraag of die betrouwbaar is die tweedehands, specs zijn uitstekend als je het mij vraagt. Verder als ik nieuw zou kopen dan Nilfisk. En dus rekening houdend dat je patio cleaner of patio cleaner plus wilt, maken n niet de compact.

Edit: het is een link naar de discussie, dus even de posts ervoor en erna lezen indien je de info wenst, die is niet direct zichtbaar tenzij je de quote erin opent.

[ Voor 9% gewijzigd door Lankman op 04-05-2023 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Lankman schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Hier is die laatste link met laatste discussie over Nilfisk vs Kärcher. Duurdere karchers zijn wel degelijk ok en die pro die aangehaald wordt heeft zelfs een messing kop.

Blijft wel de vraag of die betrouwbaar is die tweedehands, specs zijn uitstekend als je het mij vraagt. Verder als ik nieuw zou kopen dan Nilfisk. En dus rekening houdend dat je patio cleaner of patio cleaner plus wilt, maken n niet de compact.

Edit: het is een link naar de discussie, dus even de posts ervoor en erna lezen indien je de info wenst, die is niet direct zichtbaar tenzij je de quote erin opent.
Ik herinner me deze discussie, ben uiteindelijk voor de Nilfisk gegaan die hier gequote werd
Martinusz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Ik heb via Bol deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/...garantie/9300000021970992

Die heeft de “juiste” patiocleaner, en daarbij power controle op de lans.
Nu denk je maar die is veel duurder dan op Ibood, maar er is cashbackactie die voor Bol in ieder geval geldt en dat is 30,- cashback.
Kom je op 188,- die van Ibood met verzending zit je op 178,90.

Voor een 10’tje meer dus een model “hoger”.

Edit: + slang van 8meter ipv 6 :)
Maar was destijds een aanbieding van 218 euro. Ben er tevreden mee; voldoende opzetstukken, patiocleaner werkt goed. Heb alleen de remote control nog niet aan de praat, batterij misschien leeg ofzo, weet het niet.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Ik overweeg om een Metabo DH 330 vandiktebank aan te schaffen volgens reviews komt deze het beste uit de test betreft dit soort types vandiktebanken.

Zag een strakke aanbieding op een Duitse website, bezorgen doen ze ook naar Nederland verzendkosten €56,43

Goedkoper is ophalen uit Duitsland door via een DHL servicepunt maar een heel gedoe om een service punt aan te vragen in Duitsland.

Scheelt wel €125 in vergelijk met de Nederlandse sites en twijfel nog, en ophalen uit Duitsland zal beter zijn in combinatie met de boodschappen😀

https://www.baumarkteu.de...kenhobel-0200033000-47552

[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 04-05-2023 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Maakt niets uit.
Al zet je er een zaagblad van 3 kilometer dik op hij blijft langs de strip zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Crahsystor schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Dat gaan we eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

inhico

pw

J.E. Weinor schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:51:
Ik overweeg om een Metabo DH 330 vandiktebank aan te schaffen volgens reviews komt deze het beste uit de test betreft dit soort types vandiktebanken.

Zag een strakke aanbieding op een Duitse website, bezorgen doen ze ook naar Nederland verzendkosten €56,43

Goedkoper is ophalen uit Duitsland door via een DHL servicepunt maar een heel gedoe om een service punt aan te vragen in Duitsland.

Scheelt wel €125 in vergelijk met de Nederlandse sites en twijfel nog, en ophalen uit Duitsland zal beter zijn in combinatie met de boodschappen😀

https://www.baumarkteu.de...kenhobel-0200033000-47552
Niet helemaal on-topic:
Gedoe is te overzien. Een keer registreren volstaat. Nog niet zo lang geleden kon je laten bezorgen bij een "packstation". Daarvoor had je een pasje nodig en werkte perfect: 24/7 beschikbaar. Tot men besloot het pasje af te schaffen en te werken via een app. Die app is alleen beschikbaar voor Duitse klanten...
Dus packstation werkt niet meer, maar DHL-afhaal punten nog wel. Dus je kunt daar laten bezorgen en binnen een week (geloof ik) ophalen.
Ik woon dicht bij de grens en laat vaker pakketjes bezorgen bij afhaalpunten net over de grens (niet alleen DHL). Werkt prima.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
MLLL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Maakt niets uit.
Al zet je er een zaagblad van 3 kilometer dik op hij blijft langs de strip zagen.
Dat is niet helemaal waar. Het hangt ervanaf hoeveel dikker de tanden zijn tov het blad. Dat kan per blad een paar tiende schelen.
Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
inhico schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Niet helemaal on-topic:
Gedoe is te overzien. Een keer registreren volstaat. Nog niet zo lang geleden kon je laten bezorgen bij een "packstation". Daarvoor had je een pasje nodig en werkte perfect: 24/7 beschikbaar. Tot men besloot het pasje af te schaffen en te werken via een app. Die app is alleen beschikbaar voor Duitse klanten...
Dus packstation werkt niet meer, maar DHL-afhaal punten nog wel. Dus je kunt daar laten bezorgen en binnen een week (geloof ik) ophalen.
Ik woon dicht bij de grens en laat vaker pakketjes bezorgen bij afhaalpunten net over de grens (niet alleen DHL). Werkt prima.
Oke dank ga eens op onderzoek uit kwam wel op de website tegen dat niet DHL maar DACHSER de bezorgdienst is, en weet niet of het mogelijk is op een afhaal punt te laten bezorgen in Duitsland bijv. Nordhorn of Gronau lastig uitzoeken op Duitse websites of elk koerierdienst in Duitsland op een afhaalpunt bezorgd , of alleen maar op woonadres in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

inhico

pw

J.E. Weinor schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:53:
[...]

Oke dank ga eens op onderzoek uit kwam wel op de website tegen dat niet DHL maar DACHSER de bezorgdienst is, en weet niet of het mogelijk is op een afhaal punt te laten bezorgen in Duitsland bijv. Nordhorn of Gronau lastig uitzoeken op Duitse websites of elk koerierdienst in Duitsland op een afhaalpunt bezorgd , of alleen maar op woonadres in Duitsland?
Dachser heb ik geen ervaring mee.
Wel met DHL en met Hermes. De grootste in Duitsland is DHL (onderdeel van Deutsche Post, en vergelijkbaar met post.nl in Nederland). Hermes en DHL (en ook DPD) werken met eigen afhaalpunten waar je kunt laten bezorgen ipv een ander (woon-)adres. Ik gebruik dat met enige regelmaat en werkt prima. Check bij de verkoper met welke verzender ze werken, Bezorging op een Duits postkantoor/postfiliaal is in principe altijd mogelijk, maar gaat niet altijd goed als DHL niet de bezorger is (eigen ervaring...).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Raymond schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Het hangt ervanaf hoeveel dikker de tanden zijn tov het blad. Dat kan per blad een paar tiende schelen.
Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn idd.
Daar heb je wel gelijk in.

Maar dat betekent dat je altijd hetzelfde merk blad moet gebruiken, ik heb zo al 5 verschillende merken in de koffer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59

[Afbeelding]

Dit is de invalzaag:
Is het niét al afgezaagd misschien? Retour ofzo. Als het werkt dan is het prima toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
webber87 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:58:
[...]

Is het niét al afgezaagd misschien? Retour ofzo. Als het werkt dan is het prima toch
Dat denk ik niet. Het is dan ook gek dat ik een rand van 7mm heb en zoals hierboven gemeten iemand met 3mm. Zag er ook niet gebruikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mn bosch gsr 10.8-2 li (uit 2015) is overleden, motor is doorgebrand. Was niet eens onder belasting.

Hier baal ik van, want het was juist mn fijnste machientje. Vergelijkbaar met de 12V-15 (ik denk de voorloper ervan). Veel minder agressief dan de 12V-35.

Zijn er ook losse motortjes voor te krijgen? Anders bestel ik vanavond nog een vervanger :)

Deze bijvoorbeeld?
EsportsMJJ 12 Zähne Elektro-Getriebemotor kompatibel mit Bosch -12V https://amzn.eu/d/7V5dBdw

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond op 05-05-2023 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
Raymond schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:39:
Mn bosch gsr 10.8-2 li (uit 2015) is overleden, motor is doorgebrand. Was niet eens onder belasting.

Hier baal ik van, want het was juist mn fijnste machientje. Vergelijkbaar met de 12V-15 (ik denk de voorloper ervan). Veel minder agressief dan de 12V-35.

Zijn er ook losse motortjes voor te krijgen? Anders bestel ik vanavond nog een vervanger :)

Deze bijvoorbeeld?
EsportsMJJ 12 Zähne Elektro-Getriebemotor kompatibel mit Bosch -12V https://amzn.eu/d/7V5dBdw
Je kunt ook even bij kruis kijken. Origineel, maar duurder denk ik:
https://www.kruis.nl/onderdelen/bosch/gsr-1080-2-li/v1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
Raymond schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:39:

Deze bijvoorbeeld?
Ik zou bij Kruis kijken, er zijn 2 versies maar de Et Motorgroep is het zelfde artikel (2609199724), het plaatje laad niet, maar ik denk dat je die nodig hebt. als ik op dit nummer google krijg ik in iedergeval plaatjes van een motortje te zien, vergelijkbaar met die van Amazon. Of die van Amazon ook goed is durf ik niet te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 05-05-2023 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Thanks!!
Kruis to the rescue. Meteen maar besteld :)

Artikelnummer is wel anders dan wat op de motor staat, maar als ik dat nummer in google gooi, vind ik genoeg hits om te geloven dat het klopt. Het staat iig bij de juiste machine in de lijst bij Kruis.

Voor 24 euries klaar, ik vind het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
red1 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Ik heb de zaag ook recent gekocht en ik kon bij mij wel degelijk een minimaal stukje van de rubberstrip afzagen. Lijkt me een probleem met de plaatsing van de strip (of zaagblad) op jouw zaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:41

- DRT50ZJ
- DRT50ZJX2
- DRT50ZJX3
Alleen de kantjes vooralsnog? Dan de goedkoopste... hier ook gedaan en alleen de grote freesvoet er later bij besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje belhamel

Voor het 'echte'werk heb ik een 18V Milwaukee bovenfrees. Ding is loodzwaar en moet eigenlijk in een freestafel gaan wonen. Maar ja die woningmarkt in ons land, hé?

Daarnaast heb ik nog een 12V Parkside van Lidl. Gebruik ik alleen voor kantjes af te schuinen. Bijgeleverde freesjes kun je bij ontvangst al weggooien maar verder een fijn ding. [Weet niet precies wat je met scharnieren uit de hand bedoelt.]

Kwaliteit is niet top, eerste doorgebrand nadat ik een paar vierkante meter kurk van een vloer heb weggefreesd. Nieuwe gekregen van Parkside. Die is ook vrij snel kapot gegaan maar dat was een ovaal ringetje wat verschoven was. Maar al zou die niet te maken zijn geweest, had ik nog een nieuwe Parkside gekocht. Ideaal voor weinig geld. En ik heb voldoende Parkside 12V accu's en laders.

Gewicht is laag. Dat is erg fijn. Hij volgt ook goed. Ligt prima in de hand. Kracht is natuurlijk beperkt. Ben linkshandig en moet zoals gewoonlijk even denken als ik een apparaat vastpak, ook hier. Maar verder dik OK.

Ergo, de grote [dure] gebruik ik nauwelijks, de goedkope vaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46xSRaZNAtEZA3PXcMaBXjJ3xY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ipfMEUDDK8cpflh7jkHD3MHM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kv9k07tTtRm2KOpxcUpWn2pWCu8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6eLOp1P6cEvcKJSyAUAdffCB.jpg?f=user_large

Zijn dat nieuwe schoenen schat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

- DRT50ZJ
- DRT50ZJX2
- DRT50ZJX3
Ik heb de zjx9, the full monty dus. Gekregen als afscheidscadeau en daar ontzettend blij mee, maar als ik eerlijk ben wordt eigenlijk alleen de statische voet gebruikt. Voor het andere freeswerk pak ik liever mijn Bosch gof1600. De plunge-base van de makita heb ik 1 keer gebruikt denk ik, terwijl in de afgelopen anderhalf jaar de vaste voet wekelijks ingezet wordt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pietje belhamel
Over freezen gesproken. Heb bijna een uur met open mond naar deze video zitten kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhO03eoAyjsze6XFi4cNgv3y0Sw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PD0f1Hgh1WcVv3qd8Blh5GcJ.jpg?f=user_large

YouTube: 11 steps and jigs for mastering router trimmer / Hacks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ

- DRT50ZJ
- DRT50ZJX2
- DRT50ZJX3
Ik heb dan de 230v variant, RT0700c, met alles erop en eraan.

De plunge voet gebruik ik vaak, met scharnieren infrezen en ander zwaarder freeswerk.

De kantelbare voet gebruik ik nooit.
De offset freesvoet ook nog niet.

De vaste freesvoet gebruik ik veel met kanten afschuinen.

Ik heb ook een bosch pof1400 maar die gebruik ik alleen als ik echt lomp werk doe.
Deze wil ik eigenlijk vast monteren in mijn werkbank.

Ik weet niet of je accu als must hebt.
Maar ik merk dat ik de frees vrij veel gebruik in de buurt van mijn zaagtafel.
Het snoer en de stofzuigerslang zijn dan meer dan lang genoeg.

De multitool is dan weer wel een apparaat dat heel veel verplaatst bij een verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:06
FRANQ schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:36:
[...]
Ik heb dan de 230v variant, RT0700c, met alles erop en eraan.

De plunge voet gebruik ik vaak, met scharnieren infrezen en ander zwaarder freeswerk.

De kantelbare voet gebruik ik nooit.
De offset freesvoet ook nog niet.

De vaste freesvoet gebruik ik veel met kanten afschuinen.
Ik heb dezelfde set en dezelfde ervaring. Zijn maar 2 voeten die ik gebruik.
Achteraf gezien zou ik misschien wel gekozen hebben voor een accu versie. Omdat ik er vooral kanten mee afschuin, en ik toch accu's genoeg heb.

Stofzuiger gebruik ik nooit met een frees, probeer het buiten te doen.
Is me teveel gedoe die slang, wil me vooral concentreren op de machine zelf aangezien het toch best een gevaarlijk ding is imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Breezz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Achteraf gezien zou ik misschien wel gekozen hebben voor een accu versie. Omdat ik er vooral kanten mee afschuin, en ik toch accu's genoeg heb.

Is me teveel gedoe die slang, wil me vooral concentreren op de machine zelf aangezien het toch best een gevaarlijk ding is imo.
Ik gebruik hem vooral binnen, in bewoonde huizen van familie vrienden en kennissen.
Beetje bijbeunen in het weekend :)

Maar dan probeer ik altijd wel zo stofvrij te werken als mogelijk.
Een keer zonder stofzuiger gewerkt met de zaag en frees, wat een bende geeft dat.

Ook in de tuin vind ik die hopen zaagsel maar irritant.

Je moet met een snoer/slang wel van tevoren alvast je beweging uitdenken.
Dat je slang/snoer je niet beperkt in die beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Breezz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:08:

Met kantenfrees werk is een stofzuiger toch vaak niet heel erg effectief. Aan de andere kant, zonder stofzuiger is het ook weer een stuk moeilijker te zien wat je nu aan het doen bent. Goeie mal of iets om de frees te geleiden / op z'n plek te houden is wel nodig bij freezen, het is inderdaad een indrukwekkend ding om mee te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado

- DRT50ZJ
- DRT50ZJX2
- DRT50ZJX3
Ik heb de DRT50ZJX2 en ik gebruik de vaste freesvoet verreweg het meest. De plunge voet gebruik ik soms, het is vooral fijn dat hij een wat groter oppervlak heeft en dus stabieler staat, daarnaast kan deze gekoppeld worden aan rails. De koppelset heb ik er los bij gekocht, de standaard paralel geleider voldoet niet in mijn ogen.

De kantelbare en offset voeten gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nivado schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:57:
Ik heb de DRT50ZJX2 en ik gebruik de vaste freesvoet verreweg het meest. De plunge voet gebruik ik soms, het is vooral fijn dat hij een wat groter oppervlak heeft en dus stabieler staat, daarnaast kan deze gekoppeld worden aan rails. De koppelset heb ik er los bij gekocht, de standaard paralel geleider voldoet niet in mijn ogen.

De kantelbare en offset voeten gebruik ik nooit.
Zou de offset niet makkelijk kunnen zijn bij kantenfrees werk, omdat je dan een grotere deel van de voet kunt gebruiken om te steunen? Of werkt dat in de praktijk niet zo fijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties.
Ik heb een accu-model, en gebruik hem vooral binnen. Altijd met stofafzuiging dus.

De plunge-voet wordt bij mij veel gebruikt voor werk van boven, en de vaste voet voor kantenwerk.
Ik heb voor de vaste voet een grote vierkante plaat perspex gemaakt, met een gat in het midden en 4 gaatjes voor de schroeven.
Deze plaat gebruik ik om wat meer oppervlak te hebben om op te duwen/steunen, dat werkt echt perfect en kost weinig (werk) om te maken.

De offset en kantelvoet zijn redelijk specialistisch, super handig als je ze nodig hebt, maar totaal nutteloos als je ze niet nodig hebt. Ik gebruik ze amper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2bIlPQSq5U7bSYdH4g6-IG9mRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJSq5jx5GEZYouWsKLnJrXkp.jpg?f=fotoalbum_large

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:34

valluik

Probeert ook maar wat

dragonhaertt schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:17:
[...]
Ik heb voor de vaste voet een grote vierkante plaat perspex gemaakt, met een gat in het midden en 4 gaatjes voor de schroeven.
Deze plaat gebruik ik om wat meer oppervlak te hebben om op te duwen/steunen, dat werkt echt perfect en kost weinig (werk) om te maken.
[...]
[Afbeelding]
Mooie plaat, ik wil ook zoiets gaan maken voor mijn frees. De plaat oogt behoorlijk dik, is dat tegen doorbuigen of ook om een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

valluik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Mooie plaat, ik wil ook zoiets gaan maken voor mijn frees. De plaat oogt behoorlijk dik, is dat tegen doorbuigen of ook om een andere reden?
De dikte is vooral zodat de (verzonken) boutjes helemaal in de plaat vallen en er niet onder uit steken.

Een lintzaag, forstner boor (groot gat) en metaalboor/verzinkboor (boutgaten) zijn handige gereedschappen voor zo'n plaat.

[ Voor 14% gewijzigd door dragonhaertt op 08-05-2023 15:06 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

valluik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Ik heb ook zoiets genaakt voor de grote en voor de kleine frees, materiaal op maat besteld en zelf hoeken afgerond. Is vrij eenvoudig te doen en werkt super. Ik heb ook een redelijk dikke (dacht 10mm) plaat omdat de grote frees nogal zwaar is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:10
Die platen kan je mooi uit oude monitoren halen ....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
Ik heb een paar maanden terug ook zo'n mooie plaat onder mijn frees gemaakt.
Gewoon een 5 of 6mm plaat op maat besteld, groot gat in het midden en 4 voor de schroefjes.
Meteen bij de praxis een kunststof pootje (voor onder een kastje gok ik) van een cm of 15 mee genomen die als handvat dienst doet. De plaat is ik meen iets van 30x30 ofzo, werkt ook echt perfect bij kanten frezen omdat je dan alsnog altijd 10 a 15cm op het werkstuk houdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
jichem schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:09:
Ik heb een paar maanden terug ook zo'n mooie plaat onder mijn frees gemaakt.
Gewoon een 5 of 6mm plaat op maat besteld, groot gat in het midden en 4 voor de schroefjes.
Meteen bij de praxis een kunststof pootje (voor onder een kastje gok ik) van een cm of 15 mee genomen die als handvat dienst doet. De plaat is ik meen iets van 30x30 ofzo, werkt ook echt perfect bij kanten frezen omdat je dan alsnog altijd 10 a 15cm op het werkstuk houdt!
Goed idee, heb ik ook nog op mijn lijstje staan.
Had nog triplex plaatje liggen, maar perspex ziet er natuurlijk veel beter (en vooral overzichtelijker) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

CappieL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Goed idee, heb ik ook nog op mijn lijstje staan.
Had nog triplex plaatje liggen, maar perspex ziet er natuurlijk veel beter (en vooral overzichtelijker) uit.
Dat was ook mijn overweging, dat je nog kunt zien wat je aan het doen bent onder de frees. Beide frezen hebben een lampje, dat werkt ook erg goed voor de zichtbaarheid met een doorzichtige plaat. Tot slot is het ook een leuk ding om te maken in een verloren uurtje en ik heb er vaak plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Pixeltje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Dat was ook mijn overweging, dat je nog kunt zien wat je aan het doen bent onder de frees. Beide frezen hebben een lampje, dat werkt ook erg goed voor de zichtbaarheid met een doorzichtige plaat. Tot slot is het ook een leuk ding om te maken in een verloren uurtje en ik heb er vaak plezier van.
Die verloren uurtjes worden meestal door mijn dochters opgeëist.. en dan heb je ook Netflix nog. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
Dat probleem had ik een tijd geleden ook, zo druk dat ik nooit aan wat lekker frutselwerk toe kwam.
Maar, zelfs met 2 kinderen, blijkt dat een illusie en lukt het me nu prima naast 40u werken en het huishouden (en laatste fase verbouwing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

CappieL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:26:
[...]

[..] en dan heb je ook Netflix nog. |:(
Dat kan je gewoon uitzetten (of opzeggen). Bij dochters is dat wat lastiger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:23
Ondanks dat het er al vaak genoeg over is gegaan, wil ik toch de laser-statief discussie nog even opzwengelen. De huepar statieven zijn hier vaak genoeg benoemd en geroemd om hun goede prijs/kwaliteit. En terecht: De prijs viel mee, en de kwaliteit in mijn ogen eigenlijk ook wel. Al is de voet waar je de laser op zet wat wiebelig. Nu valt dat ten dele toe te schrijven aan het gewicht van mijn laser. Ik gebruik een DCE089D1G18 3x360 laser en deze is gewoon nogal zwaar.

Gisteravond had ik deze op een Huepar telescoopstatief, geklemd tussen de vloer en het plafond. Omdat ik bijna nooit een statief gebruik, leek dit me een prima aankoop. Echter, toen ik per ongeluk tegen het statief aan stootte, schoot de houder waarmee de laser aan de paal zit los en stuiterde mijn laser vanaf het plafond op de vloer en toen nog volle een traplengte naar beneden...... Gelukkig liep het met een sisser af, maar blij was ik er natuurlijk allerminst mee.

Wat vinden jullie NA de Huepar een goed telescoopstatief, welke ook nog eens FINK STEVIG is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
NCSmits schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:03:
Ondanks dat het er al vaak genoeg over is gegaan, wil ik toch de laser-statief discussie nog even opzwengelen. De huepar statieven zijn hier vaak genoeg benoemd en geroemd om hun goede prijs/kwaliteit. En terecht: De prijs viel mee, en de kwaliteit in mijn ogen eigenlijk ook wel. Al is de voet waar je de laser op zet wat wiebelig. Nu valt dat ten dele toe te schrijven aan het gewicht van mijn laser. Ik gebruik een DCE089D1G18 3x360 laser en deze is gewoon nogal zwaar.

Gisteravond had ik deze op een Huepar telescoopstatief, geklemd tussen de vloer en het plafond. Omdat ik bijna nooit een statief gebruik, leek dit me een prima aankoop. Echter, toen ik per ongeluk tegen het statief aan stootte, schoot de houder waarmee de laser aan de paal zit los en stuiterde mijn laser vanaf het plafond op de vloer en toen nog volle een traplengte naar beneden...... Gelukkig liep het met een sisser af, maar blij was ik er natuurlijk allerminst mee.

Wat vinden jullie NA de Huepar een goed telescoopstatief, welke ook nog eens FINK STEVIG is? ;)
Kan me helemaal inbeelden hoe dat voelt :o
Misschien kan het wat simpeler dan een nieuw statief... Wat dacht je van een stuk klitteband aan de houder dat om de buis gaat? Zou genoeg moeten zijn om te voorkomen dat je hem er af stoot en als hij losjes zou zitten, blijft de magneet (ga even vanuit dat dat het systeem is) toch vrijwel tegen het metaal waardoor hij opnieuw pakt.

Edit: Had eerder moeten klikken, het isdus een klemsteem... Klittenbandje kan alsnog helpen, valt hij alleen omlaag en niet er vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Crahsystor op 09-05-2023 15:19 ]

Pagina: 1 ... 150 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).