Ik ben niet bekend met deze machine, maar als de machine een beetje nauwkeurig is dan lijkt het me geen verkeerd compromis.... groot blad, geen schuifstangen aan de achterzijde en prijs is redelijk behapbaar.Roozzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:48:
Haha, jullie hebben uiteraard helemaal gelijk! En toch kan ik me nog niet helemaal over de twijfel heen zetten
https://www.toolmax.nl/em...aagmachine-met-laser.html
Ik heb zelf trouwens een Metabo KGS254 en zou achteraf gezien toch graag een machine met andere glijstangen hebben gehad, liever dan een groter zaagblad. Grotere balken zaag je zelden (althans dat is hier het geval) en die grotere balken moet je ook steeds bij je zaag brengen. Dan breng ik toch liever een lichtere zaag naar de balk toe.... Ik heb recent een nieuw vloerveld gelegd in ons klushuis met balken 75x250mm en die heb ik uiteindelijk gezaagd met mijn invalzaag om ze maar niet steeeds bij de metabo zaag te moeten brengen. Vergeet ook niet dat je in het geval van langere balken ook een bok moet hebben waar je de balken op gelijke hoogte kan laten rusten. Op de tafel van de zaag blijven balken van grotere lengte echt niet liggen.
De metabo is verder een prima bouwzaag trouwens maar is geen precisie instrument en daarbij ook flink zwaar en lastig op te bergen.
[ Voor 16% gewijzigd door Fuel_80 op 02-05-2023 11:14 . Reden: aangevuld met een paar zinnen ]