Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:58:
Uit ervaring kan ik zeggen dat een 300mm blad op een 230mm slijptol prima werkt :X
Als je sljiptol 3000 rpm max doet (of je kan dat instellen), en het blad kan tot 3000 rpm, dan zal het vast goed gaan. Als je slijptol 6000 rpm doet en het blad kan 3000 rpm aan, dan kan het ook goed gaan. Voor een korte tijd. Als je geluk hebt. En daarna had je waarschijnlijk gewenst dat je de beschermkap erop had laten zitten. Als je geluk hebt en dat nog kunt wensen, natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:16
Fraggert schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Even voor de zekerheid vragen: als het bitje niet muurvast zat dan keeg je hem er weluit? Met andere woorden……je weet hoe dat moet?

Niet lulllig bedoelt overigens natuurlijk :)
Ja, gewoon losdraaien en er uit trekken, zoals in deze video?
YouTube: Festool OF 1010 R Router - Quick Guide to Changing the Tool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:02
Framoes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:33:
[...]

De DTD171 is ook een optie. 4 standen en een snelwisselknop (gebruik ik vaker dan ik had verwacht). Redelijk gelijk aan de 172, maar een stuk goedkoper omdat het een uitlopend model is. Voor ongeveer dezelfde prijs als de 154 te vinden.
volgens mij wordt de 172 alleen gemaakt in japan en en de 154 die je hier koopt komt uit roemenie. de 171 kwam volgens mij ook uit japan. persoonlijk heb ik altijd het idee dat de japans geproduceerde producten toch net een beetje beter zijn. maargoed uiteraard heb ik niet genoeg data om dat gevoel te ondersteunen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 15:00
De nieuwe makita's hebben wel 20 cadeau punten dus dat kan ook helpen in de prijs. Zelf voor 154 gegaan de 17x was me te duur voor mijn hobby klussen. Soms extra garantie bij sommige bedrijven.

Geen idee over de kwaliteiten verder van de verschillende landen die makita iets laat maken. Maar mijn schroefboor uit china is wel stuk gegaan (schakelaar alleen) maar toch. Gelukkig verlengde garantie via toolnation dus daar blij mee dus die kan straks op de post.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ja, correct! :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:16
Ondertussen even langsgeweest bij de lokale speciaalzaak, daar hebben ze met wat moeite het bitje er toch uit gekregen.

Blijkbaar was het een kwestie van toch wat harder te slaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MrSenne schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Ondertussen even langsgeweest bij de lokale speciaalzaak, daar hebben ze met wat moeite het bitje er toch uit gekregen.

Blijkbaar was het een kwestie van toch wat harder te slaan.
Kijk, dat is het betere werk d:)b

Veel plezier met je mooie OF gewenst, heb ‘m ook en het is een fijne machine :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:44
Binnenkort moet ik een stuk of 20 stoeptegels (30x20x6) doormidden krijgen. Een tegelknipper of 230mm schijf huren zou een optie kunnen zijn, maar aangezien ik een 125mm schijf heb is het wellicht het handigste om die gewoon te gebruiken.

Wat is echter het verschil tussen deze en deze schijf? Ze lijken allebei geschikt voor steen/beton, maar welke kan ik het beste gebruiken?
Prijsverschil maakt me niet zoveel uit, het moet vooral zo veilig mogelijk gebeuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 23:09
125MM gaat niet door 6cm komen. Daarbij werkt een 230mm slijper fijner dan een kleine 125mm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:28
Basfr schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:27:
Binnenkort moet ik een stuk of 20 stoeptegels (30x20x6) doormidden krijgen. Een tegelknipper of 230mm schijf huren zou een optie kunnen zijn, maar aangezien ik een 125mm schijf heb is het wellicht het handigste om die gewoon te gebruiken.

Wat is echter het verschil tussen deze en deze schijf? Ze lijken allebei geschikt voor steen/beton, maar welke kan ik het beste gebruiken?
Prijsverschil maakt me niet zoveel uit, het moet vooral zo veilig mogelijk gebeuren.
Voor stoeptegels zou ik dit pakken; https://www.toolstation.nl/diamantschijven-universeel/p78592
Scheelt in de kosten en werken erg goed kan ik je uit eigen ervaring vertellen :)

Maar inderdaad, 230mm werkt een stuk relaxter met stoeptegels van 6CM!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Basfr schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:27:

De ene is meer universeel gebruik, de andere meer voor echt betonslijpen. Afhankelijk van de betontegel is dat het verschil tussen echt moeten werken en de schijft er doorheen te duwen, en meer relaxt de schijf gewoon het werk laten doen. Met van die goedkope tegels maakt het weinig uit, daar komen ze allebei wel doorheen. De wat betere kwaliteit betontegels die ook geschikt zijn voor een oprit met auto zijn een stuk veeleisender. Ik heb goede ervaringen met deze (wel in 230mm formaat). T.o.v. de goedkope diamant slijpschijf van Ecotools gaan ze véél langer mee (4 vs 40 tegels, ongeveer), en kwamen ze met veel meer gemak door de harde betontegels die we voor de oprit hebben.

6cm doorslijpen met een 125 lijkt me niet heel fijn, moet je altijd van twee kanten af slijpen. Kost je ook 2x zo lang, eventuele afzuiging is ook veel minder effectief, en je moet het ook aan twee kanten netjes aftekenen. 230mm lijkt met een stuk makkelijker, of anders betonfrees huren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:01
Inmiddels de Metabo DH 330 van diktebank binnen via Duitsland scheelde toch €90 inclusief verzenden op de totaalprijs met de prijs in Nederland

Ook al gemonteerd op de TrutzHolm werkbank 4 in 1 onderstel met extra machine klem niet los verkrijgbaar dan maar compleet besteld de rest staat te koop van het onderstel zonder machine klem.

Vanmiddag even naar de bouwmarkt voor vier slotbouten RVS had niet de juiste lengte en tegen de avond aan het prutsen met op de achtergrond de lokale piraten zender😀

En even een fotootje geschoten voor het resultaat.

De makita DLS211 afkort zaag past er precies naast op de truzHolm scheelt weer opbergruimte.

[Voor 4% gewijzigd door J.E. Weinor op 23-05-2023 22:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:38
De boorkop van mijn Makita 484 accu klop/boor-machine ging steeds vreemder gedrag tonen.
Af en toe een beetje geratel en de klopboor leek af en toe tijdens het schroeven lichtjes te activeren.
Van de week kreeg ik de kop niet meer open gedraaid.

Dus ik heb de body open gedraaid en helaas ook het "gear" mechanisme, lijkt nu verkeerd te zitten.

Kop wel weer open gekregen maar stand 1 en 2 zijn hetzelfde qua snelheid waarbij de ene stand alleen de boorkop draait als je de boormachine naar boven richt.

Dus even zoeken en een PDFje en filmpje gevonden. Foto van de "gearbox";

Filmpje is niet heel relevant want ik wilde weten hoe het in elkaar moest en het is een iets ander model;
YouTube: Makita DDF456 disassemble. Whats inside gear assembly

Ik heb zo'n vermoeden dat de Headed pin IN de "internal gear" moet worden geprikt.

Anyway, hoop dat iemand er wat aan heeft.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Amtelode schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:11:
De boorkop van mijn Makita 484 accu klop/boor-machine ging steeds vreemder gedrag tonen.
Af en toe een beetje geratel en de klopboor leek af en toe tijdens het schroeven lichtjes te activeren.
Van de week kreeg ik de kop niet meer open gedraaid.

Dus ik heb de body open gedraaid en helaas ook het "gear" mechanisme, lijkt nu verkeerd te zitten.

Kop wel weer open gekregen maar stand 1 en 2 zijn hetzelfde qua snelheid waarbij de ene stand alleen de boorkop draait als je de boormachine naar boven richt.

Dus even zoeken en een PDFje en filmpje gevonden. Foto van de "gearbox";

[Afbeelding]

Filmpje is niet heel relevant want ik wilde weten hoe het in elkaar moest en het is een iets ander model;
YouTube: Makita DDF456 disassemble. Whats inside gear assembly

Ik heb zo'n vermoeden dat de Headed pin IN de "internal gear" moet worden geprikt.

Anyway, hoop dat iemand er wat aan heeft.
Waarom ben je aan de versnellingsbak gaan rommelen als de kop problemen heeft?

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
bbbrumbrum schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:40:
[...]

Waarom ben je aan de versnellingsbak gaan rommelen als de kop problemen heeft?
Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn 484, kop wilde met geen mogelijkheid open. Uiteindelijk open kunnen krijgen door een tandwiel te blokkeren. Dus ik snap de gedachtegang wel :)

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
Vraag: ik heb sinds een tijdje de Makita VC2512L 230V Stofzuiger L-Klasse.
Fijne stofzuiger die ik zowel op gereedschap gebruik als los voor het opzuigen van bouwstof. Op dit moment wordt de badkamer verbouwd dus kan de stofzuiger zijn waarde nogmaals bewijzen.

Nu zit ik even te zoeken, maar kan ik het antwoord niet zo snel vinden.
In deze bouwstofzuiger gaat een stofzak P-72899; die vervang ik als die vol begint te raken of de stofzuiger minder begint te zuigen.
Maar er zit ook een Pet filter P-70219 in, die washable zou zijn. Hoe vaak vervang/was ik zo'n filter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
m181087 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:03:
Fijne stofzuiger die ik zowel op gereedschap gebruik als los voor het opzuigen van bouwstof. Op dit moment wordt de badkamer verbouwd dus kan de stofzuiger zijn waarde nogmaals bewijzen.

In deze bouwstofzuiger gaat een stofzak P-72899; die vervang ik als die vol begint te raken of de stofzuiger minder begint te zuigen.
Maar er zit ook een Pet filter P-70219 in, die washable zou zijn. Hoe vaak vervang/was ik zo'n filter?
De makita stofzuigers zijn (rebranded) nilfisk machines.
Heb je toevallig daar al gekeken of er wat meer info beschikbaar is?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wanneer hij niet meer goed zuigt toch? Je kunt het filter schoon kloppen/blazen/zuigen en terugzetten. Maar uiteindelijk zal hij zo vervuild zijn met kleine deeltjes dat dat niet lekker meer gaat en dan vervangen. Als je goede zakken gebruikt duurt dat volgens mij heel lang, tenminste aan mijn filter kon ik na geruime tijd nog steeds weinig vervuiling zien. Maar dat zal ook afhangen van het soort stof. Houtstof zal sowieso beter in de zak gevangen worden dan heel fijn cement stof ofzo.

[Voor 10% gewijzigd door mddd op 24-05-2023 10:36]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 23:29

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

henkie196 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Als je sljiptol 3000 rpm max doet (of je kan dat instellen), en het blad kan tot 3000 rpm, dan zal het vast goed gaan. Als je slijptol 6000 rpm doet en het blad kan 3000 rpm aan, dan kan het ook goed gaan. Voor een korte tijd. Als je geluk hebt. En daarna had je waarschijnlijk gewenst dat je de beschermkap erop had laten zitten. Als je geluk hebt en dat nog kunt wensen, natuurlijk.
Slijptol doet 6600 rpm, blad kan 6000 aan.
Blad is inmiddels bijna op. Slijpdiepte van 100mm is wel lekker om in 1x door bakstenen te komen.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• MeZZiN

als je alleen een filter gebruikt elke ronde uitkloppen. Als je een stof zak gebruikt elke 10-20 keer naar gelang of hij vol zit.

Zelf heb ik nu microstoffen zakken voor mijn bouw stofzuiger van de gamma en dat gaat prima weg gooien en klaar hier gehaald zijn top https://www.stofzuigerzakkenexpert.nl/ geen gedoe en prima prijs

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amtelode
Dartlink schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn 484, kop wilde met geen mogelijkheid open. Uiteindelijk open kunnen krijgen door een tandwiel te blokkeren. Dus ik snap de gedachtegang wel :)
@bbbrumbrum

Dat dus :)

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:37
Iemand ervaringen met elektrische accu bladblazers?
Heb op dit moment de Stihl BGA 60 op het oog, maar gezien de prijs hoor ik graag of iemand hier ervaring mee heeft.

• MeZZiN
zelf zit ik te overwegen om een rug stofzuiger te kopen (ook voor de normale klus dan zet ik hem wel op de grond) maar is een goedkopere oplossing dan een normale accu stofzuiger met AWS (makita) wel veel kleinere zak maar erg handig voor schuren ik zit altijd te klooien met een stofzuiger die nooit goed staat. Heb genoeg accus.

Voor in de garage en grote hoeveelheden en echt nat zuigen heb ik mijn gamma ding nog.

Zijn er verder nog nadelen die ik over het hoofd?

Tesla MX - Leaf 2.zero

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:23
Gouwden schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:36:
Heb op dit moment de Stihl BGA 60 op het oog, maar gezien de prijs hoor ik graag of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb geen ervaring met deze, maar m.i. wel relevant: volgens Stihl zelf heeft deze blazer met de aanbevolen accu een looptijd van 16 minuten. https://www.stihl.nl/nl/s...gie/looptijden-laadtijden.
Als je dat te weinig vindt moet je meerdere accu's kopen

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:30
MeZZiN schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:43:
zelf zit ik te overwegen om een rug stofzuiger te kopen (ook voor de normale klus dan zet ik hem wel op de grond) maar is een goedkopere oplossing dan een normale accu stofzuiger met AWS (makita) wel veel kleinere zak maar erg handig voor schuren ik zit altijd te klooien met een stofzuiger die nooit goed staat. Heb genoeg accus.
[Afbeelding]
Voor in de garage en grote hoeveelheden en echt nat zuigen heb ik mijn gamma ding nog.

Zijn er verder nog nadelen die ik over het hoofd?
Hoezo "staat de stofzuiger nooit goed" :? Zo'n ding hobbelt toch gewoon achter je aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Kurma schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:50:
Hoezo "staat de stofzuiger nooit goed" :? Zo'n ding hobbelt toch gewoon achter je aan?
Ik zou denken dat @MeZZiN met een langere stofzuigerslang ook al een heel eind moet kunnen komen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je hebt dit bedrijf hier als eens eerder genoemd maar ik was de naam vergeten, naar aanleiding van je herinnering ineens een setje haken rijker:

:+

Niet duur (ongeveer 85 euro voor wat je op de foto ziet) vies accuraat (DIN 875/0) en spullen zijn erg netjes.

[Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 24-05-2023 15:45]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Waypoint schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:16:
[...]

Thnx maar heb de makita RT0702CX3J gister besteld
Heb je hem binnen en bevalt hij? Ik ben benieuwd of je verschillen kunt ontdekken met RT0700CX.

Wat ik heb kunnen ontdekken tussen de RT0700CX vs RT0702CX

- Anti-restart functie betekent dat als je stekker erin doet met de knop in "AAN" positie, hij niet meteen opstart en meteen alles kapot maakt.
- De aan/uit knop is beter verborgen boven afdakje, zodat je niet per ongeluk knop kunt omhalen.
- maximaal 34.000 toeren ipv 30.000

Wat ik nog niet heb kunnen verifiëren
- Of de RT0700CX geen LED lampjes heeft in de voet en de RT0702CX wel?
- Of de kabel iets langer is van de RT0702CX

[Voor 4% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 24-05-2023 16:08]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vliedberger
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-06 12:32
Misschien ook voor andere interessant die onlangs de Parkside invalzaag hebben aangeschaft (toen die in de aanbieding was), maar de 140cm liniaal is weer te bestellen bij HBM: link

Ik heb hem iig net besteld en ga eens kijken of deze (nog) past...

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 17:50
Ik heb geen ervaring met dat specifieke type, maar ik heb hier thuis de Stihl BGA 200 (die werkt op een ander accusysteem / type dan degene die jij op het oog hebt).

Mijn ervaring met degene die ik heb is zeer positief. Qua blaaskracht is hij zeer krachtig en merk je niet dat je met een machine op accu aan het werk bent. Verder vind ik het heel prettig om zonder snoer te kunnen werken, bijvoorbeeld geen bladeren die achter het snoer blijven hangen.

Ik heb de mijne in combinatie met de AP300S accu (ik heb er zelf 2, dus ik kan in principe altijd doorgaan terwijl er 1 oplaad en ik heb meerdere apparaten t.b.v. dit type accu).

De looptijden die al eerder aangehaald zijn (https://www.stihl.nl/nl/s...en-laadtijden#bladblazers) kloppen voor mijn type / accu bijhoorlijk goed.

• MeZZiN
Kurma schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:50:
[...]

henkie196 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Ik zou denken dat @MeZZiN met een langere stofzuigerslang ook al een heel eind moet kunnen komen.
Ja precies hij hobbel wel mee misschien een hover board voor hem zou handig zijn ;) maar bij het plafond (bij ons 3.20 hoog) en op trappen is het wel onhandig kwam ik achter. Staat je daar met je schuurmachine en een stofzuiger in de hand. Het kan allemaal wel maar het is toch wel een beetje een bedrijfs risico aan het worden voor mij (ben freelancer) plus na een week of 2 hard klussen in de keuken waarbij ik alleen maar boven mijn hoofd werkt leek me het handiger dan een lange slang.

Een langere slang zou ook zeker helpen natuurlijk had nog geen geschikte gevonden nog en omdat ik toch aan het rond kijken was omdat de gamma ding wel prima gaat maar wat zuigkracht mist op dit moment. (lees is wel wat ouder en heeft nogal wat draai uren gehad) Plus die rug dingen van makita zijn ook wel iets goedkoper dan een echte bouw stofzuiger op accus (wat voor ons handig is als we met de boot bezig zijn en geen stroom hebben) accus genoeg hier thuis zit nu op bijna 10 makita accus.

Net wel mijn nieuwste aanwinst binnen gekomen een 2x18v waterkoker van makita was in de cadeau shop voor 20 punten :+ Stukken beter dan de koffie machine van makita om thee te zetten onderweg. Perfecte uitbreiding van onze ontbijt/lunch/dinner bar in onze frunk :) handig voor vakantie enzo. Gaan alle accu's mee en dan kunnen we een paar dagen makkelijk thee zetten. of als we een tripje maken erg handig allemaal

[Voor 14% gewijzigd door MeZZiN op 24-05-2023 17:21]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:07:
[...]

Heb je hem binnen en bevalt hij? Ik ben benieuwd of je verschillen kunt ontdekken met RT0700CX.

- Anti-restart functie betekent dat als je stekker erin doet met de knop in "AAN" positie, hij niet meteen opstart en meteen alles kapot maakt.
- De aan/uit knop is beter verborgen boven afdakje, zodat je niet per ongeluk knop kunt omhalen.

Ik heb de 702. Die afscherming van de knop..Tja het is iets. Maar nog steeds niet echt zorgeloos afgeschermd. En helaas geen ledje anders dan de power-indicator bovenop.

Addicted to silent computing

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-06 15:48
Ik heb een BGA86, maatje groter dan de 60. Werkt uitstekend, zeker in combinatie met een AP500s batterij. Mocht je nog iets specifieks willen weten, laat maar weten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je al andere accu powertools? Of plannen om die aan te gaan schaffen?

* Orion84 heeft een Makita DUB362. Blaast prima :)

Wat ben je van plan er mee te gaan doen?

[Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 24-05-2023 19:13]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• henkie196
  • Niet online
MeZZiN schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:19:
Ja precies hij hobbel wel mee misschien een hover board voor hem zou handig zijn ;) maar bij het plafond (bij ons 3.20 hoog) en op trappen is het wel onhandig kwam ik achter. Staat je daar met je schuurmachine en een stofzuiger in de hand. Het kan allemaal wel maar het is toch wel een beetje een bedrijfs risico aan het worden voor mij (ben freelancer) plus na een week of 2 hard klussen in de keuken waarbij ik alleen maar boven mijn hoofd werkt leek me het handiger dan een lange slang.

Een langere slang zou ook zeker helpen natuurlijk had nog geen geschikte gevonden nog en omdat ik toch aan het rond kijken was omdat de gamma ding wel prima gaat maar wat zuigkracht mist op dit moment. (lees is wel wat ouder en heeft nogal wat draai uren gehad) Plus die rug dingen van makita zijn ook wel iets goedkoper dan een echte bouw stofzuiger op accus (wat voor ons handig is als we met de boot bezig zijn en geen stroom hebben) accus genoeg hier thuis zit nu op bijna 10 makita accus.

Net wel mijn nieuwste aanwinst binnen gekomen een 2x18v waterkoker van makita was in de cadeau shop voor 20 punten :+ Stukken beter dan de koffie machine van makita om thee te zetten onderweg. Perfecte uitbreiding van onze ontbijt/lunch/dinner bar in onze frunk :) handig voor vakantie enzo. Gaan alle accu's mee en dan kunnen we een paar dagen makkelijk thee zetten. of als we een tripje maken erg handig allemaal
Al de gamma stofzuiger al zuigkracht mist, vraag ik me af hoe de Makita rugstofzuiger gaat bevallen. Als ik het zo zie heeft die 110 mbar onderdruk, wat niet echt indrukwekkend is. Maar als ik een paar gamma stofzuigers bekijk, zouden die 1 L/s volumestroom hebben, wat wel erg weinig is.

Maar goed, je lijkt een goede use case voor de rugstofzuiger te hebben, dus lijkt zeker een goede aanvulling te zijn. Overigens lijkt me, voor boven je hoofd schuren, een stofzuigerslang nog altijd lichter dan 4.5 kg (leeg) gewicht op je schouders mee dragen. Beter nog, neem een langnek / plafond schuurmachine, ben je ook nog sneller klaar ;) Ik hoefde overigens met 5m stofzuiger slang m'n stofzuiger maar 2 a 3 keer te verplaatsen bij het schuren van het plafond in de woonkamer. Schuren van de trap kon de stofzuiger net aan beneden blijven staan. Moest wel een verlengsnoer erbij doen, want het 4m snoer van de schuurmachine was te kort :+

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:21
Vliedberger schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:41:
Misschien ook voor andere interessant die onlangs de Parkside invalzaag hebben aangeschaft (toen die in de aanbieding was), maar de 140cm liniaal is weer te bestellen bij HBM: link

Bedankt voor het delen, ik wacht hier al een tijdje op! Ik heb hem ook besteld.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:24
Vliedberger schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:41:

Ben benieuwd, op de foto lijkt hij wel in twee stukken?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 15:29
Puch-Maxi schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:58:
[...]

Ben benieuwd, op de foto lijkt hij wel in twee stukken?
"Deze extra liniaal met een lengte van 140 mm is gemaakt uit één stuk ....."

"Gemaakt uit 1 stuk: Ja "

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Dennis van der Stelt schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:07:
[...]

ben er eerlijk gezegd nog niet aan toegekomen, hij staat nog in de doos en ga volgende week op vakantie haha😃

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J.E. Weinor
MeZZiN schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:19:
[...]

[...]

Vanmiddag de 40 volt XGT lijn van Makita bekeken alles werd er gestald en uitgelegd en gedemonstreerd wat er onder de 40 volt XGT valt, best veel power de XGT lijn en verschil mogen proeven tegenover de LXT lijn 18 volt in Zwolle door Makita XGT Roadshow.

Zelfs een oven op 40 volt XGT.

Was een leuke middag met lunch wat goed verzorgd er uitzag in het Hotel, je kon zelf een Makita XGT winnen door een loting een M-box met haakse slijper met schroefmachine lader + accu.
Na afloop een leuke pet van Makita met een paar folders.

Ook leuke aanbieding tijdens die dag voor €795 aanschaf machines gratis lader + Accu 4.0 AH + M- box van het XGT lijn besteed je meer kreeg je meer tot en bedrag van €2000 aankoop.

Makita maakt de stofzuigers bij Nilfisk, extra naar gevraagd aangezien het wel eens in de post voorbij kwam.

De volgende Makita XGT Roadshows staan geplant.

Zwijndrecht: Van der Valk hotel Ara - 31 mei
Uden: Van der Valk hotel - 6 juni
Badhoevedorp: Corendon hotel - 13 juni

Je moet je wel opgeven kreeg het via de mail. en een leuke middag zeker de moeite waard.

• MeZZiN
henkie196 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:22:
[...]

Al de gamma stofzuiger al zuigkracht mist, vraag ik me af hoe de Makita rugstofzuiger gaat bevallen. Als ik het zo zie heeft die 110 mbar onderdruk, wat niet echt indrukwekkend is. Maar als ik een paar gamma stofzuigers bekijk, zouden die 1 L/s volumestroom hebben, wat wel erg weinig is.

Maar goed, je lijkt een goede use case voor de rugstofzuiger te hebben, dus lijkt zeker een goede aanvulling te zijn. Overigens lijkt me, voor boven je hoofd schuren, een stofzuigerslang nog altijd lichter dan 4.5 kg (leeg) gewicht op je schouders mee dragen. Beter nog, neem een langnek / plafond schuurmachine, ben je ook nog sneller klaar ;) Ik hoefde overigens met 5m stofzuiger slang m'n stofzuiger maar 2 a 3 keer te verplaatsen bij het schuren van het plafond in de woonkamer. Schuren van de trap kon de stofzuiger net aan beneden blijven staan. Moest wel een verlengsnoer erbij doen, want het 4m snoer van de schuurmachine was te kort :+
Meeste wat ik doe is hout werk en kozijnen alles is hoog bij ons huis (oude pastorie woning) dus veel op trappen staan schuren van houtwerk. Dus hij gaat op de lijst om te halen dan :) en die gamma ding blijft nog voor de andere klussen en die kan ik altijd nog vervangen voor een goedkope van redelijk merk. Plus dat hij minder wordt geeft aan dat hij een beetje meer aan het stuk gaan is. Meer dan genoeg voor schuur klussen en afvoer van mijn machines. Maar hij raakt een beetje stuk.
Zou zelf eerder voor een bekend power tool merk gaan zoals makita / dewalt of iets omdat je de accus voor veel meer kan gebruiken plus zijn redelijk betaalbaar. dus die kan je dan gebruiken voor je boormachine etc of je kan die je al hebt gebruiken dat scheelt weer geld de meeste merken hebben prima blad blazers in hun lineup.

Ik heb ook stihl hier mooi spul zeker duur maar makita doet het beter plus ik heb een mother load aan accus dus ik kan doorlopend gebruik maken van de combi machine heggen schaar en andere machines.

[Voor 4% gewijzigd door MeZZiN op 25-05-2023 08:28]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Je hebt dit bedrijf hier als eens eerder genoemd maar ik was de naam vergeten, naar aanleiding van je herinnering ineens een setje haken rijker:
[Afbeelding]

:+

Niet duur (ongeveer 85 euro voor wat je op de foto ziet) vies accuraat (DIN 875/0) en spullen zijn erg netjes.
hey leuk d:)b

ja, ze hebben fraai spul zonder meteen de hoofdprijs te moeten, ik heb ook 2 blokhaken (90+45), een dig.schuifmaat en 2 van die lange platte stalen linialen er vandaan. Prima spul :)

• twain4me
J.E. Weinor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:48:
[...]

Vanmiddag de 40 volt XGT lijn van Makita bekeken alles werd er gestald en uitgelegd en gedemonstreerd wat er onder de 40 volt XGT valt, best veel power de XGT lijn en verschil mogen proeven tegenover de LXT lijn 18 volt in Zwolle door Makita XGT Roadshow.

Zelfs een oven op 40 volt XGT.
ik denk dat je de magnetron bedoeld.. Opzich wel bizar een jaar of 6 -7 geleden had makita een 1 april grap: een friteuze op 18 volt. Inmiddels echt een stof bestendige magnetron _/-\o_

overegens heeft frietpanfrank al wel een accuversie gemaakt :9

https://www.reddit.com/r/...k_frituren_op_accu_meest/

[Voor 11% gewijzigd door twain4me op 25-05-2023 08:42]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 15:04
Ik heb al een jaar of 4 de Einhell GE-CL 18 Li, voornamelijk om in het najaar de bladeren op het terras bij elkaar te blazen. Dat werkt echt prima. Ik gebruik die ook om het stof van frezen, zagen, schuren, .... weg te blazen (buiten) en heb die ook al gebruikt om een houtskool-BBQ wat "aan te jagen". Doet ie allemaal echt prima.

Om bladeren op het gras weg te krijgen, gaat er niets boven een bladhark. Ik heb 3 notenbomen in de tuin. Afgevallen en natte bladeren zijn zo zwaar, daar doet een bladblazer niets mee (buiten herrie maken). Ook de bladeren van de appelbomen - die veel lichter zijn - gaan veel vlotter weg met een bladhark.
Toen ik, jaren geleden, op zoek was naar een accu-bladblazer, kwam ik op een vergelijkend YT-filmpje uit. Daar begonnen ze met een grote bladhark, om dat dan aan de kant te zwieren en enkele accu-bladblazers te testen. De bladhark deed het gewoon een pak sneller. Waarop ik dus een bladhark ben gaan halen.
Deze heb ik, ondertussen dus ook al 4-5 jaar: https://www.polet.be/gard...-800mm-polyprop-prof-m/st

• MeZZiN
in nederland zijn de bladeren ook vaak veel te nat om het te laten werken als je het elke dag doet als ze net vallen prima maar als het al even ligt dan werkt het niet. Tijd voor een borstel dan bij ons zitten het meestal na een dag al aangekoekt.

Zit wel te denk om dit er bij te halen zo veel erf in de winter te doen (achter 150m2 en voor ook 200m2 aan straatwerk. en dan nog alle vuiltjes die dan ophopen. Wat ik wel vaak deed is de grasmaaier pakken en standje 3-4 er overheen rijden en die zuigt alles perfect op en versnipperd het gelijk.

we hebben zelf zo ding van de lidl ooit gekocht kan ook zuigen wel handig bij ons teras omdat die onder de veranda wel goed werk droge bladeren. Helaas wel op 220 en een stekker die er elke keer uitvalt....

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik denk dat ik mijn accutol om zeep heb geholpen, het lijkt erop dat de behuizing ergens gebroken is want er zit ineens veel beweging in de behuizing ;)

Moet 'm nog openschroeven vanavond of morgen, maar ik ben al aan het neuzen naar een alternatief. Ik heb nu de Bosch Professional GSR 18-VE-2-LI, dat is een ietwat lompe maar hele fijne schroever. Ik heb al een 12v schroefmachine, dus de accutol die de huidige gaat vervangen is ook specifiek voor het lompe werk.

Fijne aan dit apparaat is dat van kop tot motor alles van staal is, echt een superdegelijke aandrijflijn. Dat zou ik graag ook weer terug willen.

Ik heb een paar opties: een Bosch blauw terugkopen, dat zou dan een van deze twee moeten worden:
Bosch GSR 18V-110C
Bosch GSR 18V-150C

Alternatief zou kunnen zijn om een Makita machine te kopen, die lijken wat goedkoper te zijn en ten minste aan de buitenkant wat meer plastic (in de kop bijvoorbeeld). Ik ben niet zo thuis in de typenummers van Makita, maar wellicht kan iemand me daar bij helpen? ;)

Ik heb 18V accu's van zowel Makita (voor de bovenfrees en de cookiefrees) en van Bosch pro, dus wat dat betreft ben ik flexibel.

Ik ben specifiek niet op zoek naar een klopboor, die functie gebruik ik niet. Nu de vraag; heeft iemand hier ervaring met een van de twee Bosch modellen die ik gelinkt heb, of een goed alternatief van Maktia?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
zelf heb ik deze

https://www.makita.nl/art...-boor-schroefmachine.html

prima machine kan veel aan heb hem genoeg misbruikt. Koop hem bij toolnation of iets dan heb je 5 jaar garantie en dan zit je wel goed. Nu is alleen een klein palletje stuk kan het zelf voor een paar euro vervangen maar heb nog garantie dus wordt opgelost gratis. Voor het echte zware werk heb ik nog een grote 2x18v makita en nu ook een impact dtd154.
Maar zit te kijken deze is een toffe set : https://www.gereedschapce...0BEAJCg90NgUaAsLJEALw_wcB ;) en prima prijs
zelf ben ik overgestapt op makita omdat het betaalbaar is als je al op het LXT platform zit. en goede kwaliteit plus vaak nog een leuke actie dat je punten krijgt voor gratis accus of andere zut. zoals een water koker of iets. toch altijd leuk niet. Verder de kwaliteit van het LXT machines is top ben er super blij mee.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Pixeltje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:54:
Ik denk dat ik mijn accutol om zeep heb geholpen, het lijkt erop dat de behuizing ergens gebroken is want er zit ineens veel beweging in de behuizing ;)

Moet 'm nog openschroeven vanavond of morgen, maar ik ben al aan het neuzen naar een alternatief. Ik heb nu de Bosch Professional GSR 18-VE-2-LI, dat is een ietwat lompe maar hele fijne schroever. Ik heb al een 12v schroefmachine, dus de accutol die de huidige gaat vervangen is ook specifiek voor het lompe werk.

Fijne aan dit apparaat is dat van kop tot motor alles van staal is, echt een superdegelijke aandrijflijn. Dat zou ik graag ook weer terug willen.

Ik heb een paar opties: een Bosch blauw terugkopen, dat zou dan een van deze twee moeten worden:
Bosch GSR 18V-110C
Bosch GSR 18V-150C

Alternatief zou kunnen zijn om een Makita machine te kopen, die lijken wat goedkoper te zijn en ten minste aan de buitenkant wat meer plastic (in de kop bijvoorbeeld). Ik ben niet zo thuis in de typenummers van Makita, maar wellicht kan iemand me daar bij helpen? ;)

Ik heb 18V accu's van zowel Makita (voor de bovenfrees en de cookiefrees) en van Bosch pro, dus wat dat betreft ben ik flexibel.

Ik ben specifiek niet op zoek naar een klopboor, die functie gebruik ik niet. Nu de vraag; heeft iemand hier ervaring met een van de twee Bosch modellen die ik gelinkt heb, of een goed alternatief van Maktia?
Ik denk dat bij makita je dan terecht komt bij de MAKITA DDF486Z, deze zit qua nm tussen de 2 bosch versies in.

Edit: ( qua aandraaimoment dan, de overige gegevens lijken vrijwel gelijk. Alleen de prijs is wel echt in het voordeel van de makita, €165 euro voor de kale body tov de 210 voor de lichtste bosch variant)

Edit 2: de makita is bij hd tools zelfs voor onder de 140 te koop

[Voor 6% gewijzigd door jichem op 25-05-2023 11:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:25
@Pixeltje gebruik hier de 18V-110 (voorheen 18V-85) al meer dan 3 jaar dagelijks, werkt nog steeds super. Is zwaar, maar wel een fijne machine en de anti-kickback is ook serieus goed :)

De 150 is nog lomper en vraag me af of je die kracht wel ergens voor nodig gaat hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Cella

...zien waar het schip strandt

MeZZiN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:21:

Zit wel te denk om dit er bij te halen zo veel erf in de winter te doen (achter 150m2 en voor ook 200m2 aan straatwerk. en dan nog alle vuiltjes die dan ophopen. Wat ik wel vaak deed is de grasmaaier pakken en standje 3-4 er overheen rijden en die zuigt alles perfect op en versnipperd het gelijk.

we hebben zelf zo ding van de lidl ooit gekocht kan ook zuigen wel handig bij ons teras omdat die onder de veranda wel goed werk droge bladeren. Helaas wel op 220 en een stekker die er elke keer uitvalt....
Dan is dit misschien nog wel wat voor je, bevalt ons prima om de kastanje- en eikenbladeren in de herfst op te ruimen en vervolgens in een grote bladkorf te laten verpieteren tot potgrond niet elektrisch sorry, dus beetje ff topic.

Verbouwt een wellness (terug) tot dubbel woonhuis <- inmiddels een hobbyproject

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Twijfels schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:01:
@Pixeltje gebruik hier de 18V-110 (voorheen 18V-85) al meer dan 3 jaar dagelijks, werkt nog steeds super. Is zwaar, maar wel een fijne machine en de anti-kickback is ook serieus goed :)

De 150 is nog lomper en vraag me af of je die kracht wel ergens voor nodig gaat hebben?
Dat is ook een terechte vraag. Doorgaans gebruik ik de grote tol voor lomp boorwerk (groter dan rond 20 in balkhout e.d.) en gatenzagen. Of ik het verschil echt ga merken is de vraag want volgens mij levert mijn huidige tol ongeveer 80Nm. Mijn huidige machine gaat nu sinds 2015 mee, en heeft in krap 9 jaar best veel abuse gekregen, dus ben zeker niet ontevreden over het apparaat en de bouwkwaliteit.

De Makita is aantrekkelijk omdat die serieus goedkoper is, maar een vriend van mij loopt met de DDF484, en hoewel het een soepl machientje is, voelt die toch wat fragieler aan dan mijn lompe Bosch...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
DDF484 heb ik al gaten gemaakt van 125mm zonder probleem ging prima kick back is soms een ding maar misschien een iets duurder makita model heeft dat ook geen idee verder een prima all around boormachine voor bijna alles geschikt behalve in beton boren.
Cella schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Dan is dit misschien nog wel wat voor je, bevalt ons prima om de kastanje- en eikenbladeren in de herfst op te ruimen en vervolgens in een grote bladkorf te laten verpieteren tot potgrond niet elektrisch sorry, dus beetje ff topic.
[Afbeelding]
oh dat ziet er handig uit :) ncie one

[Voor 55% gewijzigd door MeZZiN op 25-05-2023 12:30]

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Twijfels schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:01:
Eens. Die 18V-85 is niet kapot te krijgen en de anti-kickback is echt heel prettig.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jichem
  • Nu online
Pixeltje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Dat is ook een terechte vraag. Doorgaans gebruik ik de grote tol voor lomp boorwerk (groter dan rond 20 in balkhout e.d.) en gatenzagen. Of ik het verschil echt ga merken is de vraag want volgens mij levert mijn huidige tol ongeveer 80Nm. Mijn huidige machine gaat nu sinds 2015 mee, en heeft in krap 9 jaar best veel abuse gekregen, dus ben zeker niet ontevreden over het apparaat en de bouwkwaliteit.

De Makita is aantrekkelijk omdat die serieus goedkoper is, maar een vriend van mij loopt met de DDF484, en hoewel het een soepl machientje is, voelt die toch wat fragieler aan dan mijn lompe Bosch...
Misschien eens ergens in een winkel gaan kijken naar de makita, want dat is wel echt een heel andere boormachine dan de 484.
Zelf heb ik de 482 (ouder model) maar daar is echt niks fragiels aan en ik vond hem zelfs steviger dan de bosch 18v die ik daarvoor had.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Cella schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:03:
[Afbeelding]
Misschien handig als je er ook bijvertelt hoe het heet :D
Het ding heet blijkbaar een bladverzamelaar.
Lijkt inderdaad wel handig (y)

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-06 15:48
Slonzo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Je zou ook kunnen kijken naar agrifab duwvegers, wellicht wel een stapje boven Gardena qua prijs en kwaliteit.

• Cella
  • Nu online

Cella

Slonzo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Ja sorry! Ook wel tuinruimer. Of veegmachine, maar dan is-ie van Parkside en goedkoper

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
ik voel me ineens heel er lui, ben ik de enige die blad gewoon laat liggen ?

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 15:29
Nope ....
Ook nog eens goed voor vanalles !

• Cella
  • Nu online

Cella

twain4me schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:43:
ik voel me ineens heel er lui, ben ik de enige die blad gewoon laat liggen ?
Nee hoor, het is zelfs goed voor de tuin etc om ze (evt deels) te laten liggen. Maar op de oprit is het wat minder leuk allemaal, bij ons althans (grote oppervlakte, enorme boom).

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

jichem schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:30:
[...]

Misschien eens ergens in een winkel gaan kijken naar de makita, want dat is wel echt een heel andere boormachine dan de 484.
Zelf heb ik de 482 (ouder model) maar daar is echt niks fragiels aan en ik vond hem zelfs steviger dan de bosch 18v die ik daarvoor had.
Dat is sowiezo wel een ding; zijn er nog winkels waar je als particulier binnen kan stappen om dit soort machines te zien voor je ze meeneemt? Ik zou niet weten waar ik een high(er) end stuk gereedschap kan zien en voelen in de buurt van Amersfoort..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:55
Cella schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Ja sorry! Ook wel tuinruimer. Of veegmachine, maar dan is-ie van Parkside en goedkoper
In de beschrijving en prijs zit verschil, maar afgezien van de bladeren in de opvangbak kan ik geen verschil zien, jullie wel?

https://www.lidl.nl/p/par...list=search%2Fveegmachine

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:50

Stufferdt

Oe ist?

Pixeltje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:04:
[...]

Dat is sowiezo wel een ding; zijn er nog winkels waar je als particulier binnen kan stappen om dit soort machines te zien voor je ze meeneemt? Ik zou niet weten waar ik een high(er) end stuk gereedschap kan zien en voelen in de buurt van Amersfoort..
Mijn eerste gedachte: Van de Fliert in Barneveld. Kan je als particulier ook terecht en hebben best wat liggen is mijn gevoel.

Hier is een kruislijnlaser onderweg van makameten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cella
  • Nu online

Cella

Raymond schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:08:
[...]

In de beschrijving en prijs zit verschil, maar afgezien van de bladeren in de opvangbak kan ik geen verschil zien, jullie wel?

Voor 29 euro krijg je er een set bladeren bij Nee, dat viel mij ook al op. Het artikelnummer is wel verschillend, evenals de beschreven afmetingen en gewicht. Maar ik denk dat het hetzelfde artikel is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
[...]

De Hornbach heeft een goed assortiment met prosumer gereedschap, in tegenstelling tot veel andere 'bouwmarkten'
Met de laagste prijs garantie die ze hanteren kan je ook gewoon meteen zo'n ding daar kopen, in plaats van in de winkel proberen om daarna online te bestellen.

* dragonhaertt is erg blij dat er nu ook een Hornbach in zijn woonplaats is.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jichem
  • Nu online
dragonhaertt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:16:
[...]

De Hornbach heeft een goed assortiment met prosumer gereedschap, in tegenstelling tot veel andere 'bouwmarkten'
Met de laagste prijs garantie die ze hanteren kan je ook gewoon meteen zo'n ding daar kopen, in plaats van in de winkel proberen om daarna online te bestellen.

De nieuwegein vestiging heeft er 6 liggen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
[...]

doe je toch een dagje blijdorp en een bezoekje aan kruis. Saoto soep of kapsalon eten in het centrum en weer naar huis.. :+ (wel even bellen of ze de machine op voorraad hebben)

[Voor 5% gewijzigd door twain4me op 25-05-2023 14:25]

• MeZZiN
Sommige praxis vestigingen hadden LXT spul liggen maar weinig opties.

Toolstation is en goede optie die heeft ze ook maar is relatief duur.

Ik zou zelf gewoon bestellen en thuis kijken is het niet goed dan weer terug sturen daar is wet kopen op afstand voor. De grote webwinkel hebben wel vaak een showroom enzo maar die zitten vaak op onmogelijke plekken.

Bouwmaat heeft ook veel van makita. en heeft ook showrooms

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.E. Weinor
dragonhaertt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Zal ook wel blij wezen met een Hornbach vlak bij in naaste gemeente ze zijn al 8 jaar bezig en nog geen schop in de grond met een vesting, door allerlei problemen met raad van state en provincie en de tegenhanger Gamma en praxis die er een stokje voor steekt laat staan de buurtbewoners die er wat tegen ingaan.
Het stuk grond is al wel beschikbaar maar of het door gaat dat er een vestiging van Hornbach komt is nog maar de vraag, verwacht zelfs dat het wordt afgeblazen, het kost de gemeente enkele miljoenen door al het gebakkelei er om heen.

• twain4me
J.E. Weinor schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Zal ook wel blij wezen met een Hornbach vlak bij in naaste gemeente ze zijn al 8 jaar bezig en nog geen schop in de grond met een vesting, door allerlei problemen met raad van state en provincie en de tegenhanger Gamma en praxis die er een stokje voor steekt laat staan de buurtbewoners die er wat tegen ingaan.
Het stuk grond is al wel beschikbaar maar of het door gaat dat er een vestiging van Hornbach komt is nog maar de vraag, verwacht zelfs dat het wordt afgeblazen, het kost de gemeente enkele miljoenen door al het gebakkelei er om heen.
vaak komen ze uiteindelijk wel er is eens een man van hornbach op de radio geweest en heeft helemaal uitgelegd waarom het zo lang duurd en idd gamma, praxis etc procederen tot ze er bij neer vallen. vroeger was ook hornbach daar niet vies van zodat ze iets om te "ruilen" hadden maar daar waren ze mee gestopt.

bauhouse liep tegen het zelfde aan, bij delft heeft iedereen jaren naar de reclamezuil kunnen kijken, pas sinds relatief kort staat er een winkel onder :+

al met al een behoorlijk zwakte bod van de andere bouwmarkten, je kan natuurlijk ook een beter product voor een betere prijs verkopen om de klanten binnen te houden.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:37
Maar zelfs als het er is.........

In Nieuwegein heeft de Hornbach een hele grote parkeerplaats met een inrit en een uitrit zodat er twee banen in en twee banen uit kunnen. De inrit is vanaf de weg het kortst bereikbaar. De uitrit kan naar twee richtingen/stoplichten toe.

Op mijn vraag aan een medewerker waarom die inrit altijd dicht was, en er dus file is met in en uitrijden (een baan in en een baan uit via dezelfde ingang), kreeg ik als antwoord : "Mag niet van de gemeente".

Is al een paar jaar zo. 8)7 8)7 8)7 :? :X

[Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 25-05-2023 15:45]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• J.E. Weinor
twain4me schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:25:
[...]

vaak komen ze uiteindelijk wel er is eens een man van hornbach op de radio geweest en heeft helemaal uitgelegd waarom het zo lang duurd en idd gamma, praxis etc procederen tot ze er bij neer vallen. vroeger was ook hornbach daar niet vies van zodat ze iets om te "ruilen" hadden maar daar waren ze mee gestopt.

bauhouse liep tegen het zelfde aan, bij delft heeft iedereen jaren naar de reclamezuil kunnen kijken, pas sinds relatief kort staat er een winkel onder :+

al met al een behoorlijk zwakte bod van de andere bouwmarkten, je kan natuurlijk ook een beter product voor een betere prijs verkopen om de klanten binnen te houden.
Even ontopic.

Van de praxis en gamma kun je verwachten dat ze er tegen in gaan met een Duitse concurrent in de buurt kunnen ze niet aan tippen laat staan de prijs.al dan niet het aanbod.

De gamma en praxis hebben ook alle kleintjes weggesnoept vroeger de Formido ook al weg aan vestigingen allemaal praxis geworden.

Bauhaus Delft was de eerste vestiging in Nederland de 2e vestiging in Hengelo maar heeft geen 8 jaar geduurd.

Almelo duurt zeker lang met vestiging Hornbach daar moest de raad van state er bij aan te pas komen en de provincie zat er tussen iets met vergunningen etc.

Enschede staat al een vestiging van Hornbach maar heeft niet erg lang geduurd en sneller gerealiseerd en eerder groen licht voor dat de schop in de grond ging.

Maar ja gemeente Almelo is al geen makkelijke gemeente ze geven liever 60 miljoen uit aan het gemeente paleis die voor de helft leeg staat.

Zoals Finkers zegt , stoplicht op rood stoplicht op groen, in Almelo is altijd wat te doen.

[Voor 7% gewijzigd door J.E. Weinor op 25-05-2023 15:54]

• MeZZiN
wij hebben gewoon in de kop niet veel keuze het is praxis hubo gamma karwei maar als ik veel nodig heb van iets gewoon even online bestellen het is vaak goedkoper om 1 stopcontact te kopen bij een online shop dan bij de gamma. en de verzend kosten te betalen alleen het kost een dag.

maar laat maar komen die duitse bouwmarkten de rest is best heel duur nog helaas. Maar gelukkig met internet en toolstation en andere betere bedrijven kom ik aan mijn spullen wel goedkoper / makkelijker of zelf betere kwaliteit.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:42

sjirafje

Why so serious, Sam?

Die "Nederlandse" ketens zijn te klein om te kunnen concurreren met de grote Duitse ketens. Ik denk dat dat ook de reden is dat ze zich steeds meer zijn gaan richten op interieur, hobby en andere spullen met een grote marge.

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Pixeltje Toolstation

Gewoon ff binnenlopen en vragen, mag je ding zo bepotelen.

Veelspul van dewalt etc staat daar vask ter display ook.

Bel ze anders ff van te voren

Vd fliert on barneveld zoals genoemd is de E-norm, zelfde keten als de zaak waar ik in mijn dorp kom maar die is sinds een paar jaar een GBI.

Echt zon zaak waar jenog voor 1 inbusbout terecht kunt en vriendelijk en altijd bereid tot advies.

Ik koop daar vaak mijn ijzerwaren zoals dynaplus schroeven scharnieren bouten moeren etc.

Zon toko in je buurt is goud waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amtelode
Ik zou graag een freesmachine willen kopen maar ik weet eigenlijk niets van houtbewerking.

Op dit moment wil ik er een omdat het deurkozijn van de garage aan beide kanten beneden rot is.
Die stukken heb ik met mijn 18v accu multitool van Makita weggehaald.

Tot nu toe kan ik een zelfde kozijn niet vinden en vind ik het vooral zonde om, als ze het al hebben, 200cm+ profiel te kopen en dan met ruim 170cm restkozijn te zitten.

Dan koop ik liever een balk waarvan het reststuk meer kans heeft om nog ergens gebruikt te worden.

Ook denk ik dat het handig kan zijn om de kozijnen van het huidige huis of het volgende huis te bewerken.

Ik dacht aan een boven/kanten-frees combinatie van Makita omdat ik dus al een 18v accu systeem heb.

Echter is dat ook weer vrij prijzig. Een bovenfrees van de LIDL met 230v aansluiting lijkt me voor het bewerken van losse delen in / om de garage prima maar boven op een ladder bij een kozijn dan weer niet.

Deze leek mij op zich wel OK. Tot 40mm diep, 8mm spanbreedte dus 4mm diepte per keer frezen? En dan een boven/kanten/hoek frees set in MBox want dat is wel fijn. Twee accus en lader heb ik al.

En traploos instelbaar?
https://www.gereedschapce...3ATwhsEAQYBCABEgI3jvD_BwE

Hebben jullie wellicht nog wat ideeen hierover?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:30
Amtelode schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:02:
Ik zou graag een freesmachine willen kopen maar ik weet eigenlijk niets van houtbewerking.

Op dit moment wil ik er een omdat het deurkozijn van de garage aan beide kanten beneden rot is.

Tot nu toe kan ik een zelfde kozijn niet vinden en vind ik het vooral zonde om, als ze het al hebben, 200cm+ profiel te kopen en dan met ruim 170cm restkozijn te zitten.

Dan koop ik liever een balk waarvan het reststuk meer kans heeft om nog ergens gebruikt te worden.

Ook denk ik dat het handig kan zijn om de kozijnen van het huidige huis of het volgende huis te bewerken.

Ik dacht aan een boven/kanten-frees combinatie van Makita omdat ik dus al een 18v accu systeem heb.

Echter is dat ook weer vrij prijzig. Een bovenfrees van de LIDL met 230v aansluiting lijkt me voor het bewerken van losse delen in / om de garage prima maar boven op een ladder bij een kozijn dan weer niet.

Deze leek mij op zich wel OK. Tot 40mm diep, 8mm spanbreedte dus 4mm diepte per keer frezen? En dan een boven/kanten/hoek frees set in MBox want dat is wel fijn. Twee accus en lader heb ik al.

En traploos instelbaar?

Weet je zeker dat jouw kozijnprofiel GEEN standaardprofiel is? Sinds jaar en dag zijn hier standaarden voor, het zou wat gek (maar wellicht niet onmogelijk) zijn als een bouwer die niet heeft gebruikt.
Verder: zoiets frezen uit een balk is vrij lastig zonder freestafel, al helemaal als je dat nog nooit hebt gedaan. En een kantenfrees is wat licht voor dit soort werk. Vergeet ook niet dat je ook nog fatsoenlijke freesbits nodig hebt (die goedkope dingen zijn voor hardhout niet echt geschikt), en natuurlijk hout. En dan geen grenen bouwmarkthout, dat is zo weer weggerot. Al met al is het best een klus. Als je de frees vaker wil gaan gebruiken niet onmogelijk (alhoewel zeker niet ideaal), maar anders is het wellicht handiger dit uit te besteden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.E. Weinor
Amtelode schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:02:

En traploos instelbaar?

Een foto van het geheel en deel wat verrot is geeft wat beter beeld, wellicht heb je helemaal geen kant/boven frees nodig.

Als de onderkanten zijn verrot van het kozijn is het vaak 10 a 15 cm, en als er een sponning in moet kun je ook met een balk een lat er op lijmen, dikte van je lat is de diepte van je sponning en de breedte van je sponning meet je op waar je de lat moet komen schuren in de grondverf en je ziet niet het verschil als het uit één stuk gefreesd is.

Dat is de goedkoopste oplossing aangezien het om een kozijn van een garagedeur is en anders een DTS onderdorpel met 2 opstaande zijneuten of er zit geen onderdorpel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:23
MeZZiN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:20:
wij hebben gewoon in de kop niet veel keuze het is praxis hubo gamma karwei maar als ik veel nodig heb van iets gewoon even online bestellen het is vaak goedkoper om 1 stopcontact te kopen bij een online shop dan bij de gamma. en de verzend kosten te betalen alleen het kost een dag.

maar laat maar komen die duitse bouwmarkten de rest is best heel duur nog helaas. Maar gelukkig met internet en toolstation en andere betere bedrijven kom ik aan mijn spullen wel goedkoper / makkelijker of zelf betere kwaliteit.
Maar dan later niet klagen dat de Duitse winkels hebben weggeconcurreerd. We hebben gezien wat Mediamarkt heeft gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.E. Weinor
Frame164 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:01:
[...]

Maar dan later niet klagen dat de Duitse winkels hebben weggeconcurreerd. We hebben gezien wat Mediamarkt heeft gedaan.
De mediamarkt is geen bouwmarkt ander concept, en er zijn wel meer Duitse winkels in Nederland mogen wat mij betreft wel meer worden.

Wie weet doet Obi of Toom wel een gooi in Nederland of een supermarkt store met veel meer aanbod zoals in Duitsland, van mij zijn ze van harte welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
[...]

poeh, wat erg, dezelfde tv leveren voor minder geld. en wat er veder is gebeurd is internet. (coolblue,amazon,bol)

Ipv een winkel vol 15 jarige bakvissen elke afdeling iemand met kennis, groter arsortiment, betere prijzen, geen onzinnige kortingsacties.
Intergamma kan prima grote winkels opzetten (ze waren immers ook de orginele kracht achter bouwmaat) ze kiezen er gewoon bewust voor om op deze voet veder te gaan, omdat ze hogere marges hebben. ik ga die 8 schroefjes in een blister formule echt niet steunen (nooit gedaan) of missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:01

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

My2cents maar ik vind het maar de vraag of de MM de kleinere electronica zaken heeft weggeconcurreerd of dat dat meer te maken heeft met online sales.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik woon in Middelburg, daar heb je Praxis en Karwei (gamma in Vlissingen). Alleen met een 20% korting bij kom je aan een redelijke prijs, en goed materiaal is er ver te zoeken. Dichtsbijzijnde Hornbach zit in Breda, zou heel mooi zijn als er ook een dichterbij kwam. Ruil daar graag de Praxis, Gamma EN karwei voor in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jichem
  • Nu online
Iemand ervaring met de originele afzuigslang (y-stuk) van dewalt voor de zaagtafels?
Gaat dit ook echt het stof goed afvangen of is het meer zoals een stofzuiger op de afkortzaag, leuk dat het wat vangt maar je moet alsnog vegen.

En mocht iemand weten waar je een extra montage beugel voor de dewalt de7400 kan vinden, dan zou dat echt super zijn.
Zie voor werkelijk elk onderstel een beugel maar niet voor die, ik zou graag mijn afkortzaag er ook op kunnen gebruiken.

[Voor 34% gewijzigd door jichem op 28-05-2023 17:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 14:21
bonzz.netninja schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:20:
[...]

My2cents maar ik vind het maar de vraag of de MM de kleinere electronica zaken heeft weggeconcurreerd of dat dat meer te maken heeft met online sales.
Ik weet van de oud eigenaar van Staffhorst in Utrecht dat dit zeker is gebeurt.
Al zagen ze het al aankomen voordat de MM in Nederland kwam maar ze konden geen vuist maken. Ook omdat ze niet wilde afstappen van goed advies geven. Hij zag de mensen bij hem binnenkomen voor advies en de spullen aan de overkant op het Vredenburg ophalen.
Door het schaalvoordeel konden zij niet het inkoopvoordeel halen die de MM doet. Ze hebben het geprobeerd door samen te gaan met Raf maar het lukte gewoon niet.
Wel zie je dat de hele kleintjes met specialistische spullen het redden en bijv een Expert met hun internationale moeder maar de rest is toch wel verdwenen (zeker toen online er ook bij kwam)
Dit zie je ook in de bouwmarkten. Vroeger had ieder dorp nog een kleine Hubo of ijzerwarenboer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

jichem schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:02:
Iemand ervaring met de originele afzuigslang (y-stuk) van dewalt voor de zaagtafels?
Gaat dit ook echt het stof goed afvangen of is het meer zoals een stofzuiger op de afkortzaag, leuk dat het wat vangt maar je moet alsnog vegen.
Ik gebruik de beschermkap nooit en heb geen ervaring met het y-stuk, maar stofafzuiging op enkel de behuizing werkt aanzienlijk beter dan bij de gemiddelde afkortzaag. Met het y-stuk op de beschermkap wordt het resultaat denk ik alleen maar beter.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jichem schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:02:

En mocht iemand weten waar je een extra montage beugel voor de dewalt de7400 kan vinden, dan zou dat echt super zijn.
Zie voor werkelijk elk onderstel een beugel maar niet voor die, ik zou graag mijn afkortzaag er ook op kunnen gebruiken.
Voor die beugel zou ik Kruis eens bellen. Dikke kans dat ze die niet op hun site hebben staan, maar als onderdeel prima kunnen leveren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
8088 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:57:
[...]

Ik gebruik de beschermkap nooit en heb geen ervaring met het y-stuk, maar stofafzuiging op enkel de behuizing werkt aanzienlijk beter dan bij de gemiddelde afkortzaag. Met het y-stuk op de beschermkap wordt het resultaat denk ik alleen maar beter.
Ik heb het y stuk en gebruik de kap af en toe, bij gebruik van de kap met het y stuk is er nauwelijks stof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:14
Allen! Ik wil graag mijn (inmiddels acceptabele) Makita collectie aanvullen met een cirkelzaag of invalzaag. Ik twijfel alleen of ik een invalzaag doe, of een cirkelzaag. Ik ben van plan later ook nog een afkortzaag te halen. Ik wil graag de zaag op 18V, voldoende accu's ook. Ik neig naar een 2x18V dus of de DHS782ZJ of de DSP600ZJ. Beide 2x18V, beide direct zonder adapter geschikt voor een geleider.

Ik heb lichte voorkeur voor de cirkelzaag: ik zie niet 100% de voordelen van de invalzaag, de cirkelzaag lijkt mij ook handiger mocht ik een keer iets willen doen zonder geleider (balk doorzagen oid) kan dat, waar dat met de invalzaag volgens mij minder makkelijk (of veilig) kan.

Wat zou jullie advies zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Fedde schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:56:
Allen! Ik wil graag mijn (inmiddels acceptabele) Makita collectie aanvullen met een cirkelzaag of invalzaag. Ik twijfel alleen of ik een invalzaag doe, of een cirkelzaag. Ik ben van plan later ook nog een afkortzaag te halen. Ik wil graag de zaag op 18V, voldoende accu's ook. Ik neig naar een 2x18V dus of de DHS782ZJ of de DSP600ZJ. Beide 2x18V, beide direct zonder adapter geschikt voor een geleider.

Ik heb lichte voorkeur voor de cirkelzaag: ik zie niet 100% de voordelen van de invalzaag, de cirkelzaag lijkt mij ook handiger mocht ik een keer iets willen doen zonder geleider (balk doorzagen oid) kan dat, waar dat met de invalzaag volgens mij minder makkelijk (of veilig) kan.

Is hier al erg vaak besproken.
Nee je kan een invalzaag niet gebruiken zonder rail, om balken door te zagen oid.

Voordeel van een invalzaag is voor veel mensen niet echt het "invallen', maar het feit dat je eenvoudig kan werken met een rail (en zaagstrip voor nauwkeurigheid).
Veel plaatmateriaal verzagen -> invalzaag.
Combinatie van plaatmateriaal en balken -> cirkelzaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:14
Breezz schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Nee je kan een invalzaag niet gebruiken zonder rail, om balken door te zagen oid.

Voordeel van een invalzaag is voor veel mensen niet echt het "invallen', maar het feit dat je eenvoudig kan werken met een rail (en zaagstrip voor nauwkeurigheid).
Dus als de cirkelzaag de exacte onderkant heeft als de invalzaag (en dus ook op een rail kan) is dat grote voordeel ook weg. Dank!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
Fedde schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:56:

Een inval zaag+ rail kan invallen en daardoor kan je op het werkstuk starten ipv er achter. alle andere voordelen vallen weg zodra je hem vergelijkt met een cirkelzaag +rail. en is hij vooral zwaarder en minder allround (uit de hand afkorten kan bv niet echt.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16

JB

Cédric roelt!

yay schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:28:
Zijn er nog Makita DUX60 (combisysteem) gebruikers?

Ik zit zelf te kijken naar de trimmer/bosmaaier voor gras op lastige plekken, de kantensnijder voor de graskanten en de heggenschaar met verlengstuk voor de heggen. Bij mijn weten is dit de enige tool die verlenging ondersteunt en me daarmee geklooi met een ladder tijdens het heggenscharen.

Ik wil ook nog een bladblazer maar overweeg daarvan juist weer een losse te kopen: DUB362z dus niet de combitool add-on?

Heeft er iemand nog tips / overwegingen? @JayRune wellicht over de heggenschaar?
Heb je hier nog iets mee gedaan?

Ik hang nu ook op keuze maken. Brede laurierheg met buurvrouw die het slecht bijhoudt waardoor de DUX60 interessant kan zijn. De huidige DUH523 is te kort en dan zou ik de DUR181 ook weg kunnen doen. Nog iets erbij voor de voegen op de stoep en klaar. Wordt wel prijzig denk ik :( Zeker nu er weer geen gratis accu’s worden gedaan zo lijkt. De DUB363 lust ze wel namelijk dus een extra accu is altijd welkom :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hulp gevraagd. Ik heb een stenen plaat met een fossielenformatie gekocht en wil deze aan de muur bevestigen. Het ding is ongeveer 45x40 cm en varieert tussen de 3 en 6cm dik. Gewicht een slordige 15kg. Muur is gestucced baksteen.

Ik wil niet gaan boren in de plaat natuurlijk dus het zal iets met steunen onder en boven moeten worden. Iemand advies voor een oplossing die enigszins netjes is en ook dit gewicht kan dragen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J.E. Weinor
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:25:
Hulp gevraagd. Ik heb een stenen plaat met een fossielenformatie gekocht en wil deze aan de muur bevestigen. Het ding is ongeveer 45x40 cm en varieert tussen de 3 en 6cm dik. Gewicht een slordige 15kg. Muur is er gestucced baksteen.

Ik wil niet gaan boren in de plaat natuurlijk dus het zal iets met steunen onder en boven moeten worden. Iemand advies voor een oplossing die enigszins netjes is en ook dit gewicht kan dragen?
Simpele oplossing als je niet in de stenen plaat wilt boren gewoon 4 schroefduimen 2 onder en 2 boven.

Bijvoorbeeld.
https://www.gamma.nl/asso...x50-mm-10-stuks/p/B149194

Voor de plug in de muur.

In elke bouwmarkt wel te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ja die had ik ook in gedachten, maar dat is niet heel chique. Vraag me af of er meer ‘museum quality’ spul te vinden is.

[Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-05-2023 18:17]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dr. Strangelove schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:25:
Hulp gevraagd. Ik heb een stenen plaat met een fossielenformatie gekocht en wil deze aan de muur bevestigen. Het ding is ongeveer 45x40 cm en varieert tussen de 3 en 6cm dik. Gewicht een slordige 15kg. Muur is er gestucced baksteen.

Je kunt overwegen om de plaat ‘in te lijsten’. Met U of L vormige profielen. De bovenste en onderste schroef je tegen de muur en houden daadwerkelijk je plaat vast, links en rechts zijn dan slechts om de lijst af te maken. Alsof je een fotolijst maakt maar dan met 4 losse delen.

Ik kan me moeilijk een voorstelling maken van hoe zo’n plaat eruit ziet en of je het mooi vindt om ‘m in te lijsten, want dat is persoonlijk lijkt me.

Edit, even snel schets gemaakt voor beeldvorming:

[Voor 18% gewijzigd door Pixeltje op 29-05-2023 18:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Dr. Strangelove schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:16:
Ja die had ik ook in gedachten, maar dat is niet heel chique. Vraag me af of er meer ‘museum quality’ spul te vinden is.
Een haaklat aan de achterkant misschien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:13:
Een inval zaag+ rail kan invallen en daardoor kan je op het werkstuk starten ipv er achter. alle andere voordelen vallen weg zodra je hem vergelijkt met een cirkelzaag +rail. en is hij vooral zwaarder en minder allround (uit de hand afkorten kan bv niet echt.)
Invalzaag zal over het algemeen betere afzuiging hebben. Daarnaast zijn invalzagen over het algemeen makkelijker in te stellen op een bepaalde diepte.

Maar verder functioneel dezelfde machines, de ene heeft een ronddraaiende zaagblad, en de ander ook. Uit de losse hand zal een cirkelzaag makkelijker zijn, alhoewel dat ook wel met een invalzaag kan.
Breezz schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:59:

Toevallig vandaag nog zowel balken op maat gezaagd, en ook plaatmateriaal verzaagd. Alles met een invalzaag, want dat heb ik nu eenmaal :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Pixeltje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:18:
[...]

Je kunt overwegen om de plaat ‘in te lijsten’. Met U of L vormige profielen. De bovenste en onderste schroef je tegen de muur en houden daadwerkelijk je plaat vast, links en rechts zijn dan slechts om de lijst af te maken. Alsof je een fotolijst maakt maar dan met 4 losse delen.

Ik kan me moeilijk een voorstelling maken van hoe zo’n plaat eruit ziet en of je het mooi vindt om ‘m in te lijsten, want dat is persoonlijk lijkt me.

Edit, even snel schets gemaakt voor beeldvorming:
[Afbeelding]
Dit vind ik wel elegant echter ik had er natuurlijk bij moeten zeggen dat de plaat onregelmatig van vorm is. Echter het zou nog steeds kunnen werken als ik er een rechthoekige backdrop achter maak misschien. Gewoon zwart schilderen zou al kunnen. Eens even over nadenken.
Slonzo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:21:
[...]

Een haaklat aan de achterkant misschien.
Daarvoor moet ik iets aan de plaat vastmaken en dat durf ik niet.

[Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-05-2023 19:57]

Pagina: 1 ... 153 154 155 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee