Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haitek1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2024
Op lidl.nl staat er nu ook een invalzaag van Parkside Performance. Ik ben er wel benieuwd naar. Als titel staat er wel Accu-handcirkelzaag , maar het is wel degelijk een invalzaag.

[ Voor 30% gewijzigd door Haitek1 op 19-12-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:05
Cheezus schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:21:
[...]

Thank, met slang/pistool zit je dan al op het dubbele bedrag.. daar moet ik nog even over nadenken..
Snap ik - overigens soms nog wel ergens als combinatiedeal te krijgen. Heb 'm zelf trouwens voor wat kleine dingen en hij is wel serieus stil. De buurman vroeg laatst of ik een geisoleerde kast om m'n compressor heen had staan omdat hij zo stil was :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Cheezus als het puur voor schoonblazen is, zou je ook nog kunnen kijken naar zoiets: https://www.makita.nl/art...blaas-en-zuigmachine.html
Ik geloof dat onder andere Hikoki ook zo'n apparaat heeft. Wel jammer dat Makita hem vooralsnog enkel op het XGT platform heeft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 07:36

Tjark

DON'T PANIC

Cheezus schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:17:
[...]

Dat is veel te groot voor mij. Het gaat mij echt om een zo compact mogelijk model die je bijvoorbeeld even mee kan nemen naar zolder om de PC uit te spuiten. Met een >20l tank is dat allemaal wat omslachtiger :+
Sorry, maar als 36 x 36.5 x 37.5 cm; 16 Kilogram veel te groot voor jou is, dan moet je gewoon ophouden :P

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Cheezus

Luiaard

Orion84 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:31:
@Cheezus als het puur voor schoonblazen is, zou je ook nog kunnen kijken naar zoiets: https://www.makita.nl/art...blaas-en-zuigmachine.html
Ik geloof dat onder andere Hikoki ook zo'n apparaat heeft. Wel jammer dat Makita hem vooralsnog enkel op het XGT platform heeft.
Volgens makita:
"Krachtige XGT 40 V Max blaasmachine die door de verschillende standaard meegeleverde opzetstukken multi inzetbaar is. De machine is bijvoorbeeld te gebruiken voor het opblazen van strandballen en luchtbedden. Met optionele accessoire is de machine ook te gebruiken om vacuumzakken te ontluchten. Het toerental is regelbaar in vier standen"

Wie koopt er voor €400 een pomp voor een strandbal/luchtbed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Tjark schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:33:
[...]

Sorry, maar als 36 x 36.5 x 37.5 cm; 16 Kilogram veel te groot voor jou is, dan moet je gewoon ophouden :P
Dat ging over dat lidl apparaat, die is met 61,5 x 33 x 57 cm iets forser..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Haitek1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:25:
Op lidl.nl staat er nu ook een invalzaag van Parkside Performance. Ik ben er wel benieuwd naar. Als titel staat er wel Accu-handcirkelzaag , maar het is wel degelijk een invalzaag.
hmm, PPTSA 20-Li, die is idd nieuw, performance lijn op accu: https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100357953
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcp5d382751fcb14e188ba848bf0661e067.jpeg

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Cheezus schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:12:
[...]

Volgens makita:
"Krachtige XGT 40 V Max blaasmachine die door de verschillende standaard meegeleverde opzetstukken multi inzetbaar is. De machine is bijvoorbeeld te gebruiken voor het opblazen van strandballen en luchtbedden. Met optionele accessoire is de machine ook te gebruiken om vacuumzakken te ontluchten. Het toerental is regelbaar in vier standen"

Wie koopt er voor €400 een pomp voor een strandbal/luchtbed :+
Als je verder geen XGT tools hebt is het inderdaad nogal een duur speeltje ja. Als je de lader en accu's al hebt, hoef je alleen de losse tool te kopen, dat scheelt nogal. Voor alleen die paar toepassingen is het dan nog steeds wat overdreven inderdaad, maar het is best een veelzijdig ding en specifiek voor schoonblazen van gereedschap en zo is het echt wel handig. Veel handiger in mijn ogen dan een compressor.

Zodra er een 18V versie komt (of ik om een of andere reden XGT tools zou gaan kopen) ga ik die veel kans wel aanschaffen.

Edit: mijn suggestie was ook meer bedoeld als: kijk ook even verder dan alleen compressoren, als het je puur om schoonblazen te doen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 19-12-2022 13:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:48

valluik

Probeert ook maar wat

Mijn eerste gedachte is: gebruik hem toch met stofzuiger, dus een netsnoer is niet per sé onhandig. En door die snoer gaat de stofzuiger automatisch aan, ook handig. Hoewel ik wel fan ben van de pro lijn van Parkside, denk ik niet dat ik deze zomaar aanschaf ter vervanging van mijn groene versie met snoer.

Ik heb overigens even gekeken, die groene variant met snoer is gewoon 119 euro ;w wat is daar gebeurd, die heb ik in de aanbieding voor 50 euro gekocht geloof ik :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

GermanPivo schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:30:
[...]

Snap ik - overigens soms nog wel ergens als combinatiedeal te krijgen. Heb 'm zelf trouwens voor wat kleine dingen en hij is wel serieus stil. De buurman vroeg laatst of ik een geisoleerde kast om m'n compressor heen had staan omdat hij zo stil was :+
Nou, ik was overtuigd :+ Bij gamma was ie wat goedkoper dus voor €170 incl. slang/accessoireset besteld.. Kan ik in de kerstvakantie weer eens lekker m'n pc schoonspuiten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-07 10:39
[...]

Dat is veel te groot voor mij. Het gaat mij echt om een zo compact mogelijk model die je bijvoorbeeld even mee kan nemen naar zolder om de PC uit te spuiten. Met een >20l tank is dat allemaal wat omslachtiger :+
Beetje stof weg blazen of met een stofzuiger de stof opzuigen.
Aangezien ja aangaf met spuitbusjes werkte, kun je ook eenvoudig een Handsproeier op luchtdruk nemen eigenlijk bedoelt om te nevelen/sproeien in de tuin, je bouwt de druk handmatig op in het vat en lucht blazen doet het ook en in elke tuincentra en bouwmarkt wel verkrijgbaar het maakt geen lawaai zoals een compressor en licht in gewicht.

https://www.allekabels.nl...xCk1wKmiAc6QaAp4wEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:35
Ik kom om in de wereld van kettingzagen. Ik heb een Makita accu kettingzaag. Mijn zwager is hovenier en zegt dat ik mijn ketting moet slijpen en dat die ook een keer vervangen moet worden, snap ik ook. Maar dan kom ik om in de vijlen, maten, lengtes, zijn er verschillende tanden, etc?
Kan iemand daar wat helders over zeggen? Hebben alle kettingzagen dezelfde vorm tanden en maakt het dus niet uit welke vijl ik koop?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27
@No Hands
Je kan beter in dit topic terecht met je vraag:
Ervaringen openhaardhout - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Cheezus schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:42:
Ik ben op zoek naar een zo compact mogelijke compressor voor sporadisch schoonblazen van apparatuur e.d. Tot nu toe gebruikte ik daar gewoon spuitbusjes voor maar die bevatten vaak schadelijke gassen en zijn ook vrij prijzig.
https://www.bol.com/nl/nl...3IPgBGEAQYASABEgK9EPD_BwE dit leek me wel een complete set. Iemand hier ervaring mee of een beter alternatief?
Neem sowieso een stille max 60db anders is het niet te doen binnen. Stanley silent is prima en best compact.

Volgens mij kan een reguliere compressor in principe niet voor computerapparatuur omdat er vocht bij kan zitten, kun je wel weer een vochtafscheider voor monteren.

En evt antistatisch nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:46
Ding is zo nieuw dat alleen lidl NL deze in het assortiment heeft!
Ik heb nog geen inval zaag, ik ben parkside fan, dan is dit wel een logische keus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
@jichem @Rofdof: Bij het doorzoeken van dit topic kwam ik jullie berichten tegen over de aanschaf van deze bouwlamp. Ik twijfel tussen een DML805 van Makita (die op zowel accu als netstroom werkt) en degene die jullie hebben. Ik heb 2x 3,0 Ah en 2x 5,0 Ah accu's van Makita, ben bang dat dat wellicht te weinig is als ik urenlang de Fenon-lamp wil gebruiken i.c.m. ander accu-gereedschap. Wat zijn jullie ervaringen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:43
@Thijskoman al bij scangrip bouwlampen gekeken? Ingebouwde accu, waterdicht en meerdere lichtsterktes in te stellen. 6000 lumen lamp is zeer betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
No Hands schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:04:
Ik kom om in de wereld van kettingzagen. Ik heb een Makita accu kettingzaag. Mijn zwager is hovenier en zegt dat ik mijn ketting moet slijpen en dat die ook een keer vervangen moet worden, snap ik ook. Maar dan kom ik om in de vijlen, maten, lengtes, zijn er verschillende tanden, etc?
Kan iemand daar wat helders over zeggen? Hebben alle kettingzagen dezelfde vorm tanden en maakt het dus niet uit welke vijl ik koop?
Neem je zaag mee naar de dealer waar je zwager komt, kunnen ze kijken welke vijlmaat past. En eventueel gelijk een passende tweede ketting. Moet zeggen dat ik ook wel tevreden ben over de granit kettingen, stukje beter in prijs dan de stihl kettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07 11:17
Thijskoman schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:02:
@jichem @Rofdof: Bij het doorzoeken van dit topic kwam ik jullie berichten tegen over de aanschaf van deze bouwlamp. Ik twijfel tussen een DML805 van Makita (die op zowel accu als netstroom werkt) en degene die jullie hebben. Ik heb 2x 3,0 Ah en 2x 5,0 Ah accu's van Makita, ben bang dat dat wellicht te weinig is als ik urenlang de Fenon-lamp wil gebruiken i.c.m. ander accu-gereedschap. Wat zijn jullie ervaringen? :)
Ik heb er laatst een besteld, zo'n DML805, maar teruggestuurd omdat hij erg weinig licht geeft.
Had ik natuurlijk kunnen weten, als ik beter had opgelet.
Ik heb al een paar van deze van scangrip, en dat is dus 4 keer meer licht voor veel minder geld.

Voor eentje op accu heb ik nu een Makita DML811 gekocht, krijg je namelijk nog een gratis accu (want 20 cadeaupunten) bij, en is dan niet eens heel veel duurder (wel flink groter trouwens).
En trouwens als je de gratis 5Ah accu meerekent goedkoper dan zo'n fenon, plus je kan hem dus net als de 508 ook op netstroom gebruiken (wel jammer dat hij dan je accu niet meteen oplaadt)

[ Voor 6% gewijzigd door dj1981 op 19-12-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
DoeEensGek schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:23:
[...]

Neem je zaag mee naar de dealer waar je zwager komt, kunnen ze kijken welke vijlmaat past. En eventueel gelijk een passende tweede ketting. Moet zeggen dat ik ook wel tevreden ben over de granit kettingen, stukje beter in prijs dan de stihl kettingen.
Ja allemaal online aankopen, een van Makita, de enige die we in de buurt hebben verkoopt Stihl. En om daar nou met je Makita naar binnen te stappen :*) Maar wellicht toch een idee idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

No Hands schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:04:
[...]

Ja allemaal online aankopen, een van Makita, de enige die we in de buurt hebben verkoopt Stihl. En om daar nou met je Makita naar binnen te stappen :*) Maar wellicht toch een idee idd.
Welke zaag heb je? Als je daar nog de originele ketting op hebt zitten kan je toch gewoon bij Makita de specificaties van die ketting opzoeken en welke vijl je nodig hebt? Waarschijnlijk staat het ook ergens op het zwaard?

Edit: Zo te zien aan je eerdere reactie in dit topic is dat de DUC353Z (die heb ik zelf ook). Op de productpagina van Makita staat welke vijl je moet hebben: https://www.makita.nl/art...-v-kettingzaag-35-cm.html (tabje "accessoires / past op")
4,5mm dus :)

Tenzij de vorige eigenaar (je had 'm via Marktplaats toch?) er een afwijkende ketting op heeft gelegd.

Check ook de markering op het zwaard. Dit is wat er op het originele zwaard van de duc353 staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KV7wotLQza3aBaeKvlpfTivUXLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVkt0KbFbAh1ieYiKxMlkdHd.jpg?f=fotoalbum_large
Als dat bij jou hetzelfde is kan je dus een 4,5mm vijl gebruiken. Is er een afwijkend zwaard en ketting gemonteerd dan staat daar veel kans ook een dergelijke specificatie op. Daarmee kan je het type ketting opzoeken en dan kan je vaak ook wel vinden wat voor vijl er nodig is.

Ik gebruik zelf deze set:
https://www.zaagkettingwi...l?id=145580270&quantity=1

Daar zit een 4,5mm rondvijl in, een platte vijl en een tooltje om de 'rakers' op de juiste hoogte te vijlen, een krabber om de groef in je zwaard schoon te maken en een tooltje waarmee je zwaard en ketting eigenschappen kan meten.

[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 20-12-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-07 17:55
Thijskoman schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:02:
Ik heb inderdaad de Fenon, in de tijd dat ik nog voor een hele grote instalatiegroothandel werkte hadden wij deze een keer in de actie staan. Gelukkig hadden wij destijds ook de makita variant in de winkel dus kon ze mooi naast elkaar bekijken. De Fenon geeft echt een bak meer licht dan de makita variant en kan ook met andere merken accu's gebruikt worden. Qua gebruikstijd kan je makkelijk de andere 5ah accu opladen voordat hij leeg is, daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Wat ik zelf vooral fijn vind is dat hij robuust is en vrijwel niet om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

barry86 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:02:
[...]
Ding is zo nieuw dat alleen lidl NL deze in het assortiment heeft!
Ik heb nog geen inval zaag, ik ben parkside fan, dan is dit wel een logische keus....
Het is dat ik onlangs voor een Makita sp6000j ben gegaan ter vervanging van m'n Parkside invalzaag, maar anders was het inderdaad leuk geweest.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:46
Cheezus schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:15:
Klopt, dat het een compressor met tank moest zijn had ik al bedacht. 6l is dan de meest compacte die ik tegenkwam. 'Low-noise' uitvoering zou leuk zijn maar vind ik ook alleen terug op de grotere exemplaren (en voor het sporadisch gebruik is dat ook niet zo belangrijk voor mij).
Ik gebruik een Airpress L6-105. Ook een kleine (6 liter) en stille compressor. De footprint is relatief klein doordat de compressor bovenop de tank zit. Geen idee of dat voor jou een pluspunt is, maar hij bevalt mij in ieder geval goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 22:06
Tjark schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:51:
[...]

Het is dat ik onlangs voor een Makita sp6000j ben gegaan ter vervanging van m'n Parkside invalzaag, maar anders was het inderdaad leuk geweest.
Als je de SP6000j hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je ooit nog gelukkig word van een parkside invalzaag. :+

Dan neem je als volgende de makita accu versie, of een festool.
(alleen er komt geen volgende als je zuinig bent op je spullen, die machine gaat je leven mee)

Ik doe niet denigrerend naar parkside overigens. Parkside maakt erg leuk spul voor de hobbyist.
Zelf ook parkside grootgebruiker geweest, maar als je de upgrade gemaakt hebt naar een A-merk dan merk je dat er toch best een hoop verschil in zit. Zowel de gebruikerservaring als de kwaliteit.
(maar dat is ook helemaal niet gek) Prijs-kwaliteit is meer dan prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

Nouja doen ze hier ook. Kan niet altijd maar soms kunnen ze prima geholpen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

DoeEensGek schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:18:
[...]

Nouja doen ze hier ook. Kan niet altijd maar soms kunnen ze prima geholpen worden.
Ze kunnen inderdaad vast wat tips geven hoe je kan uitvinden welke ketting je hebt. Als ze echt alleen Stihl spul verkopen dan zullen ze je geen vervangend zwaard/ketting kunnen leveren, aangezien Makita zwaarden/kettingen van Oregon gebruikt. Stihl spul past voor zover ik weet niet. Een rondvijl is natuurlijk wel gewoon universeel.

Verder zie de tips in mijn inmiddels uitgebreide reactie: Orion84 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 20-12-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
[...]

Hij kan toch een ketting en een vijl verkopen?
zou niet weten waarom je daar niet naar binnen kan met je makita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Orion84 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:25:
[...]

Ze kunnen inderdaad vast wat tips geven hoe je kan uitvinden welke ketting je hebt en zo ja. Als ze echt alleen Stihl spul verkopen dan zullen ze je geen vervangend zwaard/ketting kunnen leveren, aangezien Makita zwaarden/kettingen van Oregon gebruikt.

Verder zie de tips in mijn inmiddels uitgebreide reactie: Orion84 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Mwoah, zo spectaculair is het ook niet. Qua slijpen doen ze hier elk merk zonder problemen. Nieuwe ketting is niet van elk merk op voorraad. Maar bij de leverancier is alles te bestellen. En ze kunnen je ook adviseren hoe je moet slijpen en waar je op moet letten. Onder het mom nee heb je en ja kan je krijgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

DoeEensGek schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:32:
[...]

Mwoah, zo spectaculair is het ook niet. Qua slijpen doen ze hier elk merk zonder problemen. Nieuwe ketting is niet van elk merk op voorraad. Maar bij de leverancier is alles te bestellen. En ze kunnen je ook adviseren hoe je moet slijpen en waar je op moet letten. Onder het mom nee heb je en ja kan je krijgen. ;)
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

FRANQ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:31:
[...]
Als je de SP6000j hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je ooit nog gelukkig word van een parkside invalzaag. :+

Ik doe niet denigrerend naar parkside overigens. Parkside maakt erg leuk spul voor de hobbyist.
Zelf ook parkside grootgebruiker geweest, maar als je de upgrade gemaakt hebt naar een A-merk dan merk je dat er toch best een hoop verschil in zit. Zowel de gebruikerservaring als de kwaliteit.
(maar dat is ook helemaal niet gek) Prijs-kwaliteit is meer dan prima :)
't Was ook dat ik 'm kon kopen via een superdeal LPG Hornbach, anders had ik 't niet gedaan.

A-merkspul is natuurlijk mooi, maar als hobbyklusser moet je (ik) ook reëel zijn: Als ik 1000 euro heb, heb ik dan liever 3 A-merk-tools, of heb ik liever 10 B-merktools? Ik kan stellen dat ik met m'n 10 B-merktools een stuk flexibeler ben.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Tjark schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:09:
[...]

't Was ook dat ik 'm kon kopen via een superdeal LPG Hornbach, anders had ik 't niet gedaan.

A-merkspul is natuurlijk mooi, maar als hobbyklusser moet je (ik) ook reëel zijn: Als ik 1000 euro heb, heb ik dan liever 3 A-merk-tools, of heb ik liever 10 B-merktools? Ik kan stellen dat ik met m'n 10 B-merktools een stuk flexibeler ben.
Zeker.

Ik zei alleen dat je niet snel een stapje "terug' doet.

A-Merk tools zijn eigenlijk ook alleen maar interessant als je ze vaak in je handen hebt.
Als ik morgen een SDS-Max machine nodig heb voor 1 klus dan koop ik die bij HBM.

Blijk ik die over 2 jaar versleten te hebben omdat ik meerdere keren per jaar ergens muren sta uit te breken dan koop ik een A-merk. Zo is het met al mijn gereedschap gegaan.

Zeker met dat soort apperatuur zit er tussen B en A merk nogal een verschil in de vibratie demping, wat voor je handen weer fijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
FRANQ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:25:
[...]

Hij kan toch een ketting en een vijl verkopen?
zou niet weten waarom je daar niet naar binnen kan met je makita
Dat zal ie best kunnen maar ik was nog steeds in het ongewisse of akita en stijl kettingen hetzelfde waren bijvoorbeeld. Ergens naar binnen gaan kan altijd. Inmiddels ben ik dankzij @Orion84 volledig op de hoogte en kan ik lekker verder.

[ Voor 9% gewijzigd door No Hands op 20-12-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
No Hands schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:50:
[...]

Dat zal ie best kunnen maar ik was nog steeds in het ongewisse of akita en stijl kettingen hetzelfde waren bijvoorbeeld.
Ik bedoelde vooral dat hij je niet weg zal sturen omdat het niet uit zijn winkel komt.
Ergens naar binnen gaan kan altijd. Inmiddels ben ik dankzij @Orion84 volledig op de hoogte en kan ik lekker verder.
Gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thebunz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:40
(jarig!)
[...]

Je kunt ook eens kijken naar een Spero... Lekker klein en stil...
https://www.spero.nl/cont...rme-compressor-spero.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:41
Onze afkortzaag heeft het na 15 jaar begeven. Nu aan het kijken voor een nieuwe.

Zat te kijken naar de Metabo KS 216 en de DeWalt 774

Echter is de zaagdiepte slecht 70mm DeWalt omdat die geen glijstang heeft. Dat is niet achteraf toe te passen lijkt me ;-)

We hebben al een invalzaal (de bekende van Makita). Maar een afkortzaag erbij is toch wel de wens.

Zie ik nog een goede kandidaat over het hoofd? Budget richting de 400 euro?

https://www.gamma.nl/asso...tzaag-kgs-216-m/p/B521231

https://www.regts.nl/dewa...033-dt1962-zaagbladen-set

We hebben geen zaagtafel om de afkortzaag op te zetten dus die DeWalt set leek me wel aardig.

Koop hem samen met.mijn vader, en dat is de grootste klusser.

Edit: ook voor parket zagen ed. En natuurlijk heeft het weer eens haast, dus morgen moeten we hem hebben tenzij ik even iets kan lenen. Dat zal ik nog ff zelf regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 27-12-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Waah schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:25:
Echter is de zaagdiepte slecht 70mm DeWalt omdat die geen glijstang heeft. Dat is niet achteraf toe te passen lijkt me ;-)
Zonder glijstang zou ik die machine lekker laten staan, dat is toch iets te beperkt in gebruik denk ik. Wellicht kan ik nog een derde machine aanraden, de Bosch GCM800 met onderstel:

https://www.toolnation.nl...IoTlQcob0iBBoCauAQAvD_BwE

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:02
Ik heb een DeWalt afkortzaag, D27105.
Ik heb de zaaglijnlaser er een keer afgehaald om de batterij te vervangen maar nu is dat ding spoorloos verdwenen.
Ik kan nergens een losse laser vinden maar misschien heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Laatst online: 16:14
Onze afkortzaag heeft het na 15 jaar begeven. Nu aan het kijken voor een nieuwe.

We hebben al een invalzaal (de bekende van Makita). Maar een afkortzaag erbij is toch wel de wens.

We hebben geen zaagtafel om de afkortzaag op te zetten dus die DeWalt set leek me wel aardig.

Edit: ook voor parket zagen ed. En natuurlijk heeft het weer eens haast, dus morgen moeten we hem hebben tenzij ik even iets kan lenen. Dat zal ik nog ff zelf regelen.
Ik heb een HIKOKI Afkortzaag C8FSHGWAZ en die bevalt erg goed. Is dezelfde prijsklasse incl glijstang

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:25
@Waah, die DWS774 heeft zeker wel een glijstang, alleen die zit ingebouwd in de body om de machine compact te houden. Zaagdiepte wordt bepaald door de grote van het blad. Je kunt namelijk nooit verder zagen dan tot de as. Elke zaag met 216mm blad zal zo rond de 70mm zaagdiepte hebben (de Metabo doet ook maar 65mm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB5iEwN5nPRsOIMpy6VqQ8tt9Jw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNrlYx4g1l6x1pnqfd56cRdi.jpg?f=user_large

Qua compactheid is de DeWalt geweldig. Ik gebruik hem alleen voor ruwbouw en tuinhout. Voor trim heb ik een Kapex KS120 >:). Vanwege de glijstangen kun je alleen geen trench cuts doen met de DeWalt dus als dat belangrijk voor je is valt hij af.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:07

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

Is het niet gewoon een paar nieuwe koolborstels ofzo?

meestal snoer, knopje of koolborstels wat er "stuk" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
twain4me schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:59:
[...]

Is het niet gewoon een paar nieuwe koolborstels ofzo?

meestal snoer, knopje of koolborstels wat er "stuk" gaat.
De hele "kop" is afgebroken :+ dus nee, dat gaan we niet meer zelf fixen. Daarnaast was het een Einhell ding... Dus liever 1x nu goed.
Davidshadow13 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:52:
@Waah, die DWS774 heeft zeker wel een glijstang, alleen die zit ingebouwd in de body om de machine compact te houden. Zaagdiepte wordt bepaald door de grote van het blad. Je kunt namelijk nooit verder zagen dan tot de as. Elke zaag met 216mm blad zal zo rond de 70mm zaagdiepte hebben (de Metabo doet ook maar 65mm).

[Afbeelding]

Qua compactheid is de DeWalt geweldig. Ik gebruik hem alleen voor ruwbouw en tuinhout. Voor trim heb ik een Kapex KS120 >:). Vanwege de glijstangen kun je alleen geen trench cuts doen met de DeWalt dus als dat belangrijk voor je is valt hij af.
Ah, dat is de diepte :+ :Y)

Compact is wel fijn ja. Staat nu bij mijn vader dus dan geen issue (die heeft ruimte zat) maar als die bij erfenis naar mij moet... :X

Ga nog ff vergelijken tussen die DeWalt en de andere 2 genoemde opties en dan de knoop maar doorhakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40
remmuz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:45:
Ik heb een DeWalt afkortzaag, D27105.
Ik heb de zaaglijnlaser er een keer afgehaald om de batterij te vervangen maar nu is dat ding spoorloos verdwenen.
Ik kan nergens een losse laser vinden maar misschien heeft iemand nog een idee?
Veel machines gebruiken nu een schaduwlijn ipv een laser.
Misschien eens kijken hoe haalbaar het is om dit zelf te maken?
Dus geen nieuwe laser maar op de juiste plek een lichtje waardoor een schaduwlijn gecreëerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 15:02
Breezz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:24:
[...]

Veel machines gebruiken nu een schaduwlijn ipv een laser.
Misschien eens kijken hoe haalbaar het is om dit zelf te maken?
Dus geen nieuwe laser maar op de juiste plek een lichtje waardoor een schaduwlijn gecreëerd wordt.
Dat is geen gek idee. Ik ga op onderzoek uit; bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-07 19:40
Ik ben opzoek naar een multi boor. Twijfel tussen de populaire Bosch GBH 2-28 F en de
Metabo UHE 2660-2.

De Bosch heeft 3.2 kJ tegenover 2.8 kJ vd metabo maar de metabo heeft weer 2 versnellingen. Ik heb niet direct sloopwerk voor de boeg maar mis toch vaak even wat meer punch dan m’n accu klopboor heeft. Boor toch vooral in baksteen.

Heeft die 2,5k rpm vd metabo veel toegevoegde waarde denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Megalomania schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:16:
Ik ben opzoek naar een multi boor. Twijfel tussen de populaire Bosch GBH 2-28 F en de
Metabo UHE 2660-2.

De Bosch heeft 3.2 kJ tegenover 2.8 kJ vd metabo maar de metabo heeft weer 2 versnellingen. Ik heb niet direct sloopwerk voor de boeg maar mis toch vaak even wat meer punch dan m’n accu klopboor heeft. Boor toch vooral in baksteen.

een hamerboor is niet super geschikt voor baksteen. dat gebruik je vooral in beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-07 19:40
@twain4me nee dat is zeker waar. Je hebt wel een punt, in boorstand zal een klopboor misschien wel meer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Megalomania schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:18:
@twain4me nee dat is zeker waar. Je hebt wel een punt, in boorstand zal een klopboor misschien wel meer doen.
Afhankelijk van hoe hard je baksteen is als je een harde baksteen hebt kom je met een klopboor er haast niet in, je boor verbrand gewoon.
Heb je een zachte baksteen kom je met een accumachine zonder klopfunctie met de juiste boortje er makkelijk in, ik gebruik daarvoor de boortjes van stanley of piranha met centerpunt ook geschikt voor wandtegels super boortjes.

Maar alles is afhankelijk van de hardheid van het materiaal waar je in boord de ene baksteen en beton is het andere niet en harde materialen gewoon een boorhamer voor een wat zachtere steen is met een boorhamer makkelijk te doen gaat wat sneller de slagkracht is niet zo groot als in een harde betonmuur of je muur/baksteen moet boterzacht zijn dan geen boorhamer gebruiken.

Doe zelfs alles met een boorhamer de accu schroefmachine zonder klopfunctie gewoon even snel pakken voor een gaatje in de muur met een speciaal boortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Megalomania schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:16:
Metabo UHE 2660-2.

De twee boorsnelheden van de Metabo zijn voor respectievelijk hout en metaal bedoeld. Dat zul je vast niet veel doen, maar wel handig om te hebben en maakt het een wat meer universele machine.

Voor baksteen is een kwestie van even boren zonder hameren, en dan de hamerstand er op. Gaat prima, als een warm mes door boter.

Voor tegels beitelen zullen ze niet onder doen voor elkaar. Voor het zwaardere sloopwerk huur je toch iets.

De Metabo heeft een makkelijk verwisselbare boorkop. Ik weet niet hoe dat met de Bosch zit. Tegelijkertijd: ik heb mijn Metabo multihamer nu 10 jaar, en de snelspankop nog nooit gebruikt. Voor hout pak ik de accutol namelijk. Dus in hoeverre dat voor jou meespeelt moet je zelf bepalen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik heb door het forum gezocht en begrepen dat mijn Mafell geleiderail zogenoemde een FSN rail is. Zowel Mafell als Bosch voldoen daar aan.

Maar als ik naar klemmen zoek, is praktisch alles voor Festool e.d. geschikt, maar niet voor FSN rails? Iemand ervaring met fatsoenlijke klemmen die niet meteen €100 voor een setje kosten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:55:
Ik heb door het forum gezocht en begrepen dat mijn Mafell geleiderail zogenoemde een FSN rail is. Zowel Mafell als Bosch voldoen daar aan.

Maar als ik naar klemmen zoek, is praktisch alles voor Festool e.d. geschikt, maar niet voor FSN rails? Iemand ervaring met fatsoenlijke klemmen die niet meteen €100 voor een setje kosten?
Geen idee betreft Mafell klemmen maar in onderstaande link forum over Mafell en de verschillen met geleiderails zowel Mafell Bosch Makita Festool met maatvoering en afbeeldingen etc.
Misschien kun je aan de hand van maatvoering er uit komen welke klemmen er evt. op passen, of je meld je op dat forum van Woodworking.nl en leg je vraag evt. daar neer.

https://www.woodworking.n...p-de-mafell-mt55cc.22324/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik heb deze:

https://www.amazon.nl/Bos...men-FSN-KZW/dp/B00YQ2PYRC

Werken super vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-07 20:56
Ik heb deze geprint. Werkt prima, maar waarschijnlijk werken de Bosch exemplaren van @orf beter.

• sjorsjes
  • Laatst online: 16:14
Ik heb deze aangeschaft, nadat ik ze in een video van Hooked on Wood had gezien,en werken perfect.

Ah sorry, deze zijn festool/makita compatible.

[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjes op 29-12-2022 08:03 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 21:58
Bernardsimon schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:38:
Over een klein jaartje word mijn nieuwbouwhuis opgeleverd,... Ik zelf heb ondertussen ook al verzameling van de goedkopere Parkside Profesional reeks.

Hebben jullie Goede ervaring met deze lijn? Als hobby en beetje huis en tuin klusjes?
Ken je die Twix-reclame? Je weet wel van die fabriek met hier wordt de linker Twix gemaakt en daar de rechter Twix.

Zoiets stel ik mij voor bij de Parkside-Bosch Groen-Makita consumentenlijn-Black & Deckerfabriek. Parkside apparaten zijn uitstekend voor niet-professioneel gebruik. Vaak zijn ze ook beter dan vergelijkbare modellen van bekende merken in de bouwmarkt. Voor als je iets maar af en toe gebruikt, is Parkside misschien wel de beste keuze.

Mijn belangrijkste tip aan je is, probeer die fonkelnieuwe apparaten nu uit. Het is 2022 en als je huis over een jaar opgeleverd wordt, is het 2024. De garantie van Lidl is perfect maar er zit wel een tijdslimiet aan. Het is mij meerdere keren gebeurd dat ik iets terug moest sturen.

Tweede tip is: bespaar niet op bitjes en zaagjes. Qua kwaliteit vind ik de bitjes van Parkside echt slecht. De pasvorm is vreselijk en de hardheid is nul. Meestal geef ik wat ik over heb, weg. In dit geval zijn ze bij het oud ijzer gegaan. De beton- en ijzerboortjes van Lidl heb ik ook slechte ervaringen mee. Als je in je nieuwe huis bezig bent en je merkt dat het niet goed gaat, is het waarschijnlijk het bitje of boortje van Parkside en niet het apparaat.

Ff naar je foto gekeken en ik denk dat je een aantal apparaten weinig nodig zult hebben in een nieuwbouwhuis, met name de reciprocezaag en de slagmoersleutel. Haakse slijper heb ik ook zo mijn twijfels over. Aan de andere kant, je kunt het maar hebben, ja toch :)

Links onderin zie ik een tolletje. Die heb ik al jaren in het groen. Dat ding is goud. En de zwarte waarschijnlijk nog beter.

Wat betreft de klopboor zou ik voor een volgende keer in overweging geven of je zo'n ding niet beter van je vader kunt lenen. Of er een met snoer kopen. Zorg in ieder geval voor goede SDS betonboren en geen Lidl.

Wat ik nog wel mis, is dit briljante ding. De accu-schijnwerper van Parkside. Kan op het stroomnet, 18V en 12V.

https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100353510

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjt5SnEpE44e1SWPfm2P3e0SwJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ieZaBk1HdbrZ7VboFBKEfWA1.jpg?f=user_large

• Raymond
https://www.gereedschappr...oor-de-rechterzijde-op-op

Iemand bekend met dit systeem?
Ik ben al wat langer half aan het zoeken naar een aanslagsysteem voor de afkortzaag. Als ik het ding gebruik, is het vaak voor meerdere plankjes van dezelfde lengte. Dus een aanslaag lijkt me dan wel heel praktisch. Maar er zijn niet zoveel aftermarket systemen hiervoor (of ik zoek niet goed :P).
Uiteraard hebben de echte merken als Festool gewoon een mooie af-fabriek oplossing, maar daar heb ik met mn makita ls1219L niks an :P

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

@Raymond Staat je afkortzaag op een vaste plek (werkbank)?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Raymond
BeaM-R schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:11:
@Raymond Staat je afkortzaag op een vaste plek (werkbank)?
Hij heeft idd een eigen plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

@Raymond is zoiets dan niet een mooiere oplossing?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40

Ik heb deze: https://www.techniekwebsh...035048199305-9425580.html

Zijn zeker degelijk en passen in mijn Makita Rail.

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 09:51
Kwam deze freessjabloon tegen op de Lidl website. Volgens mij een prima deal. Ga het eens onderzoeken.

https://www.lidl.nl/p/par...enfreesmachine/p100358575

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcp4cebb8c2f9da4c1fac81345676968501.jpeg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

webber87 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:30:
Kwam deze freessjabloon tegen op de Lidl website. Volgens mij een prima deal. Ga het eens onderzoeken.

[Afbeelding]
handige frees om dat mee te doen, dan leeft je mal niet lang _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
twain4me schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:43:
[...]

Haha ja leek me ook al niet al te veilig zo.

• J.E. Weinor
twain4me schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:43:
[...]

Vraag mij af hoe die mal dan werkt met een boven of tafelfrees en de vier losse stukken die worden bij geleverd, kan er niet veel wijzer uit worden hoe deze mal in de praktijk werkt, zijn er filmpje van?

• twain4me

twain4me

J.E. Weinor schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:08:
[...]

Vraag mij af hoe die mal dan werkt met een boven of tafelfrees en de vier losse stukken die worden bij geleverd, kan er niet veel wijzer uit worden hoe deze mal in de praktijk werkt, zijn er filmpje van?
volgens mij moet je die aan de andere kant vast scchroeven in die mal op 1 van die foto's zie je een imbusje zitten

vrij nutteloos product als je het mij vraagt. en als je er zulke foto's bij plaatst koop ik het al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-07 08:56

Voor dat budget kan je ook voor de Metabo kgs 254m gaan, die heb je rond de 290 euro. Groter blad, gaat geloof ik tot 90mm. Andere (duurdere) optie is de makita LS1018ln. Die's 420 nu, die haalt ook 90mm. Beide natuurlijk wel wat lomper dan jouw opties.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26
Thanks, aangeschaft. Bij Hornbach voor dezelfde prijs, maar enkel online. Dan moet je €9,95 verzendkosten betalen. Bij Amazon niks.

Ook nog DDF484ZJ en 18V 5Ah batterij gekocht bij Hornbach tegen spotprijs. Bij hd-tools.nl zijn ze in aanbieding voor aanzienlijk minder, dus met laagste prijsgarantie bij Hornbach nog beter.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 07:00
Ik ben voor DIY gebruik op zoek naar een (eerste) kruislijnlaser.

Het plan is om er een verlaagd plafond met uit te zetten, een voorzet wand mee uit te zetten en simpeler werk. Dit zal gebeuren in ruimtes met een max. grootte van 5x5 meter.

Na Youtube & door Tweakers zoeken ben ik van de simpelste aliexpress lasers naar 4D lasers van meer dan 600 Euro gegaan (prachtig spul, maar ga ik nooit op de juiste manier benutten).

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Bosch GCL 2-15, deze is voor een heel nette prijs te krijgen bij de Duitse Bouwmarkt. Ook de loodlijn functie lijkt mij handig om te hebben.

Echter zit ik toch te twijfelen om wellicht toch voor de Parkside performance te gaan (https://www.lidl.nl/p/par...islijnlaser-4v/p100339777)
Dit vanwege de betere specs.
Echter vraag ik mij af of dit niet een gevalletje goedkoop-duurkoop gaat worden.
Heeft iemand ervaringen met deze laser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
rainier15 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:07:
Enkele lezers hier hebben die, en ervaringen er over gepost. Wat ik er van begreep: Goed ding, tot je m laat vallen, dan wil ie nogal eens snel kapot gaan.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het plan is om er een verlaagd plafond met uit te zetten, een voorzet wand mee uit te zetten en simpeler werk. Dit zal gebeuren in ruimtes met een max. grootte van 5x5 meter.

Na Youtube & door Tweakers zoeken ben ik van de simpelste aliexpress lasers naar 4D lasers van meer dan 600 Euro gegaan (prachtig spul, maar ga ik nooit op de juiste manier benutten).

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Bosch GCL 2-15, deze is voor een heel nette prijs te krijgen bij de Duitse Bouwmarkt. Ook de loodlijn functie lijkt mij handig om te hebben.

Echter zit ik toch te twijfelen om wellicht toch voor de Parkside performance te gaan (https://www.lidl.nl/p/par...islijnlaser-4v/p100339777)
Echter vraag ik mij af of dit niet een gevalletje goedkoop-duurkoop gaat worden.
Voor het geld van die parkside kun je bijna geen buil vallen lijkt me. Er zijn hier wel posts over dat apparaat, met soms wat wisselende ervaringen maar de omruilservice van Lidl is altijd goed volgens mij. Als je ‘m krijgt goed controleren of de lijnen waterpas zijn, en als je na je eerste klussen besluit dat het bevalt kun je een andere altijd op je wishlist zetten toch?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Mocht je nog niks hebben gehaald:
amazon.nl/Bosch-Professional-cutting-watts-blade/dp/B00D1UL2I0/

Dan kun je 'm bij Hornbach halen voor ongeveer €280 met laagste prijs garantie

Btw de makita 1018ln kun je zo ook voor €352 krijgen via HB log en amazon.nl/-/en/Makita-LS1018LN-Mitre-saw-Blue/dp/B07RFM5YKM

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2023 12:04 . Reden: Referral uit de link gehaald ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Tjark schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:23:
[...]

Btw de makita 1018ln kun je zo ook voor €352 krijgen via HB log en amazon.nl/-/en/Makita-LS1018LN-Mitre-saw-Blue/dp/B07RFM5YKM
Laagste prijs garantie? bij de Hornbach, nog niet zo lang geleden gekeken voor de Makita DJR187ZK 18V Li-Ion Accu Reciprozaag Body In Koffer was duurder bij de Hornbach dan bij Combitools.

Had de medewerker gezegd dat het duurder was dan bij Combitools en liet hem dat zien.
Maar kon niets met de prijs van combitools, hoezo laagste prijsgarantie,
Inmiddels maar besteld bij combitools, vind die garantie op laagste prijs vaak (misleidend) net als toen met BCC everyday low pricing bij de concurrent vergelijk en vaak een teleurstelling met hun slogan.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2023 12:05 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
J.E. Weinor schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:07:
[...]

Laagste prijs garantie? bij de Hornbach, nog niet zo lang geleden gekeken voor de Makita DJR187ZK 18V Li-Ion Accu Reciprozaag Body In Koffer was duurder bij de Hornbach dan bij Combitools.

Had de medewerker gezegd dat het duurder was dan bij Combitools en liet hem dat zien.
Inmiddels maar besteld bij combitools, vind die garantie op laagste prijs vaak (misleidend) net als toen met BCC everyday low pricing bij de concurrent vergelijk en vaak een teleurstelling met hun slogan.
De voorwaarden even doornemen. Vaak is 4 concurrentie binnen X km van de vestiging.
Tjark schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor de tip. Ondertussen een goede deal gehad met de DeWalt 777 met zaagtafel, 3 bladen extra. en is ook al goedgekeurd door de oude heer. Bedankt voor het meedenken!

Vooral de schaduwlijn ipv de laser beviel erg goed. Een heel verschil met de half uit elkaar vallende einhell

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2023 12:05 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Laatst online: 21-07 05:56
big bang schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:08:
[...]

Enkele lezers hier hebben die, en ervaringen er over gepost. Wat ik er van begreep: Goed ding, tot je m laat vallen, dan wil ie nogal eens snel kapot gaan.
Precies dit... Voor de prijs een prima ding maar gevoelig voor schokken en dat is niet zo handig.

En maar 1 x 360 graden laser en een laser lijn.
Daarmee beperkt aantal loodpunten. Met 3x360 graden heb je aanzienlijk meer loodpunten op vloer en plafond. Bij bepaalde werkzaamheden best handig.

Ik had de parkside en ben overgestapt op een futech floor laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
webber87 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:30:

[Afbeelding]
Huh :? Hoe werkt dit, ik snap de foto niet :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54
Martinusz schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:42:
[...]

Dit werkt het beste met een wieltje op het freesje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Ik heb nu zo'n gereedschap bak van Makita.
https://www.amazon.nl/dp/B008B2ZPYK
Maar iedereen pakt er gereedschap uit als ik ergens aan het klussen ben, en gooien het terug in de bak. Waardoor ik altijd bezig ben met gereedschap terug uit sorteren.

Ik heb nu deze Trolley op het oog
https://www.amazon.nl/dp/B00QJ34VP2
Hebben jullie ervaring met een dergelijke trolley qua gebruiksgemak?

Een gevulde trolley vind ik ook interessant, maar meestal zijn die gevuld met mindere kwaliteit gereedschap.

Of heeft iemand een goede koffer gebaseerd op Makita systainers

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2023 12:06 . Reden: Referral uit de link gehaald ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

FRANQ schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:34:

Maar iedereen pakt er gereedschap uit als ik ergens aan het klussen ben, en gooien het terug in de bak. Waardoor ik altijd bezig ben met gereedschap terug uit sorteren.

[..]

Ik heb nu deze Trolley op het oog
lijkt mij geen oplossing voor je "probleem" mensen pleuren het dan toch ook gewoon los terug.. gewoon verrot schelden als ze wat verkeerd doen, wordt je ook meteen een stuk minder vaak gevraagd om te komen "helpen" :+

ik ben vrij simpel: mijn gereedschap, mijn regels. kan je je daar niet in vinden ga je maar je eigen gereedschap kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 31-12-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
twain4me schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:53:
[...]

lijkt mij geen oplossing voor je "probleem" mensen pleuren het dan toch ook gewoon los terug.. gewoon verrot schelden als ze wat verkeerd doen, wordt je ook meteen een stuk minder vaak gevraagd om te komen "helpen" :+

ik ben vrij simpel: mijn gereedschap, mijn regels. kan je je daar niet in vinden ga je maar je eigen gereedschap kopen.
Heb met gereedschap in een dichte bak dat mensen minder geneigd zijn om mijn gereedschap te pakken in plaats van hun eigen gereedschap te zoeken.

Tenminste met handgereedschap in een systainer is dat wel zo, maar misschien denken ze dan dat er een boormachine in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Martinusz schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:42:
[...]

Foto klopt ook niet volgens mij. Ik denk dat je een freesje moet gebruiken vanaf de bovenkant mèt een geleide wieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
webber87 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:27:
[...]

Foto klopt ook niet volgens mij. Ik denk dat je een freesje moet gebruiken vanaf de bovenkant mèt een geleide wieltje?
Een boven/onder/geleide lager zeker, een kopieerring zou ook nog werken. Ik hoop alleen dat iemand met zo'n freestafel wel wat meer hersencellen aan heeft staan dan bij de grafische afdeling van de Lidl, anders kost het vingers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Arloid schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:51:
[...]

Een boven/onder/geleide lager zeker, een kopieerring zou ook nog werken. Ik hoop alleen dat iemand met zo'n freestafel wel wat meer hersencellen aan heeft staan dan bij de grafische afdeling van de Lidl, anders kost het vingers. :+
Ik denk dat heel die tafel een illusie is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
twain4me schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:53:
[...]

Ik denk dat heel die tafel een illusie is. ;)
Je gaat mij toch niet vertellen dat een professionele houtbewerker in een hoger segment dan parkside shopt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Arloid schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:56:
[...]

Je gaat mij toch niet vertellen dat een professionele houtbewerker in een hoger segment dan parkside shopt. :o
ik bedoel meer dat ik denk dat het foto trucage is en er helemaal geen freestafel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
twain4me schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 23:14:
[...]

ik bedoel meer dat ik denk dat het foto trucage is en er helemaal geen freestafel is.
Ja dat dacht ik ook al, Fusion 360 is een beetje dure oplossing voor een paar renders. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ

Als je een laser hebt ga je hem letterlijk voor alles gebruiken.

Dus zorg ervoor dat je er een kiest die 3 360 graden lijnen heeft.

Dan heb je een kruis op de vloer en plafond om iets recht boven de tafel te hangen. Of een gat in de vloer en het plafond op dezelfde plaats te boren.

Ook heb je rondom op de muur een peil lijn. Met een kruis op alle 4 de muren.

Groene lasers zijn beter zichtbaar, maar ook duurder.

Ik heb deze van huepar, topding.
https://amzn.eu/d/aa9BRsr

Wil je in de tuin ermee aan de slag, dan is een ontvanger fantastisch.
https://amzn.eu/d/egBNqJa
(Werkt in de schaduw het best)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:36
Iemand die het verschil weet tussen een compressor en een luchtpomp.

Als in, als ik af en toe wat zaken schoon wil blazen (wel onder druk uiteraard), voldoet zo'n goedkopere luchtpomp dan.
Of heb ik dan een compressor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een luchtpomp pompt lucht. Een compressor ook, maar dan onder druk.

Je zoekt een compressor - met drukvat om een constante druk te kunnen hebben voor schoonblazen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Druk is voor schoonblazen niet zo heel relevant, je wil vooral een flinke flow hebben. Dat lukt niet met een luchtpomp die bedoeld is om banden op te pompen en dergelijke. Die leveren veel te weinig volume aan airflow. Een eenvoudige compressor an sich ook, maar die heeft doorgaans een buffervat en daar kan je dan wel kortstondig een hoger volume uithalen om te blazen.

Dus inderdaad: een compressor met buffervat of een apparaat dat specifiek gemaakt is om te blazen. Zoals dit soort dingen: https://www.makita.nl/art...blaas-en-zuigmachine.html
Maar zoals eerder gezegd is het een beetje overkill om je puur voor dit doel in te kopen in dat dure platform. Helaas nog geen 18V versie beschikbaar (bij Makita althans, wellicht dat bij andere merken vergelijkbare tools beschikbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:16
J.E. Weinor schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:07:
[...]

Raar, want die bij Combitools heeft hetzelfde modelnummer en dezelfde EAN. Gaf de medewerker aan waarom het niet kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja daar was ik al bang voor.

Beetje zonde, €150 voor een compressor (en gelijk flink wat plaats in beslag), voor het "sporadisch" iets willen schoonblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 16:12
Framoes schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Raar, want die bij Combitools heeft hetzelfde modelnummer en dezelfde EAN. Gaf de medewerker aan waarom het niet kon?
Ik heb op 27-12 jl. precies dezelfde reciprozaag in koffer gekocht in de vestiging in Apeldoorn. Prijs na correctie: €179,06.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NeutraleTeun schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:24:
Ja daar was ik al bang voor.

Beetje zonde, €150 voor een compressor (en gelijk flink wat plaats in beslag), voor het "sporadisch" iets willen schoonblazen.
Zoek even terug in het topic, is recent nog aan bod gekomen. De meesten eindigen met een simpele van Stanley. Zit rond de 100 euro iirc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
https://www.gamma.nl/asso...C8H8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Zal deze wel zijn dan.
Is inderdaad compact, en kost €139 ex accessories. Dus dan zit je tegen de €160/170 totaal.

Misschien eens een actie afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

NeutraleTeun schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:37:

Zal deze wel zijn dan.
Is inderdaad compact, en kost €139 ex accessories. Dus dan zit je tegen de €160/170 totaal.

hornbach laagsteprijs garantie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:25
NeutraleTeun schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:37:

Zal deze wel zijn dan.

Volgens mij is hij vandaag in de aanbieding gekomen. € 119 via jouw link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Framoes schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Nee de Hornbach gaf niet aan waarom ze niet aan de prijs van Combitools wat mee deden, verder ben ik er niet op ingegaan hij gaf mij wel aan dan zal ik het bij Combitools bestellen.
Wat de verdere reden er ook mag van zijn geen idee.

Dan kun je wel een bombarie van maken maar daar schiet je niets mee op, dat heb ik in het verleden wel geleerd en resultaat bleef nul, het worden eindeloze discussies en frustraties en rompslof achteraf om je recht te halen.

Al prijkt er een groot bordt in de winkel laagste prijsgarantie en krijg het niet jammer dan einde discussie gewoon doorlopen is mijn motto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:16
J.E. Weinor schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Nee de Hornbach gaf niet aan waarom ze niet aan de prijs van Combitools wat mee deden, verder ben ik er niet op ingegaan hij gaf mij wel aan dan zal ik het bij Combitools bestellen.
Wat de verdere reden er ook mag van zijn geen idee.

Dan kun je wel een bombarie van maken maar daar schiet je niets mee op, dat heb ik in het verleden wel geleerd en resultaat bleef nul, het worden eindeloze discussies en frustraties en rompslof achteraf om je recht te halen.

Al prijkt er een groot bordt in de winkel laagste prijsgarantie en krijg het niet jammer dan einde discussie gewoon doorlopen is mijn motto.
Wel makkelijk hoe de Hornbach dit bij jou afdeed als niet mogelijk zonder uitleg.

Ze hebben zelf de regels opgesteld, dus het minste dat ze kunnen doen is aangeven waarom het niet voldeed. Dan weet je voor de volgende keer waar je op moet letten.

Maarja, waarschijnlijk net een medewerker met een slechte dag gehad die geen zin had om je te helpen. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Orion84 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:30:
Druk is voor schoonblazen niet zo heel relevant, je wil vooral een flinke flow hebben. Dat lukt niet met een luchtpomp die bedoeld is om banden op te pompen en dergelijke. Die leveren veel te weinig volume aan airflow. Een eenvoudige compressor an sich ook, maar die heeft doorgaans een buffervat en daar kan je dan wel kortstondig een hoger volume uithalen om te blazen.

Dus inderdaad: een compressor met buffervat of een apparaat dat specifiek gemaakt is om te blazen. Zoals dit soort dingen: https://www.makita.nl/art...blaas-en-zuigmachine.html
Maar zoals eerder gezegd is het een beetje overkill om je puur voor dit doel in te kopen in dat dure platform. Helaas nog geen 18V versie beschikbaar (bij Makita althans, wellicht dat bij andere merken vergelijkbare tools beschikbaar zijn).
Je kan toch gewoon zoiets gebruiken, heb ik ook :

https://www.bol.com/nl/nl...-1-5-pk/9200000110528700/

Niet meer verkrijgbaar, maar andere merken (HBM) heeft ook dit soort compressortjes.
Voor constante druk (gereedschap, spuiten) niet te gebruiken, maar voor schoonblazen en banden oppompen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb een handschaaf nodig.
Ik verwacht niet dat het een veelgebruikt stuk gereedschap zal worden, maar ik wil ook geen rommel.

Kan ik me een buil vallen aan een Stanley Bailey nr. 4 van 6 tientjes, of kan ik dan beter iets anders kopen voor hetzelfde geld?

(ik lees her en der dat je ze vaak nog zelf moet vlakken en slijpen - op zich geen probleem, maar als dat niet hoeft bij een ander merk/type dan is dat natuurlijk mooi meegenomen)
Pagina: 1 ... 131 ... 256 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).