Bernardsimon schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:38:
Over een klein jaartje word mijn nieuwbouwhuis opgeleverd,... Ik zelf heb ondertussen ook al verzameling van de goedkopere Parkside Profesional reeks.
Hebben jullie Goede ervaring met deze lijn? Als hobby en beetje huis en tuin klusjes?
Ken je die Twix-reclame? Je weet wel van die fabriek met hier wordt de linker Twix gemaakt en daar de rechter Twix.
Zoiets stel ik mij voor bij de Parkside-Bosch Groen-Makita consumentenlijn-Black & Deckerfabriek. Parkside apparaten zijn uitstekend voor niet-professioneel gebruik. Vaak zijn ze ook beter dan vergelijkbare modellen van bekende merken in de bouwmarkt. Voor als je iets maar af en toe gebruikt, is Parkside misschien wel de beste keuze.
Mijn belangrijkste tip aan je is, probeer die fonkelnieuwe apparaten nu uit. Het is 2022 en als je huis over een jaar opgeleverd wordt, is het 2024. De garantie van Lidl is perfect maar er zit wel een tijdslimiet aan. Het is mij meerdere keren gebeurd dat ik iets terug moest sturen.
Tweede tip is: bespaar niet op bitjes en zaagjes. Qua kwaliteit vind ik de bitjes van Parkside echt slecht. De pasvorm is vreselijk en de hardheid is nul. Meestal geef ik wat ik over heb, weg. In dit geval zijn ze bij het oud ijzer gegaan. De beton- en ijzerboortjes van Lidl heb ik ook slechte ervaringen mee. Als je in je nieuwe huis bezig bent en je merkt dat het niet goed gaat, is het waarschijnlijk het bitje of boortje van Parkside en niet het apparaat.
Ff naar je foto gekeken en ik denk dat je een aantal apparaten weinig nodig zult hebben in een nieuwbouwhuis, met name de reciprocezaag en de slagmoersleutel. Haakse slijper heb ik ook zo mijn twijfels over. Aan de andere kant, je kunt het maar hebben, ja toch
Links onderin zie ik een tolletje. Die heb ik al jaren in het groen. Dat ding is goud. En de zwarte waarschijnlijk nog beter.
Wat betreft de klopboor zou ik voor een volgende keer in overweging geven of je zo'n ding niet beter van je vader kunt lenen. Of er een met snoer kopen. Zorg in ieder geval voor goede SDS betonboren en geen Lidl.
Wat ik nog wel mis, is dit briljante ding. De accu-schijnwerper van Parkside. Kan op het stroomnet, 18V en 12V.
https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100353510