Toon posts:

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste
Acties:

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:22

CurlyMo

www.pilight.org

Deathchant schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:15:
[...]
Maar wat heeft het voor zin om te weigeren eigenlijk? Je krijgt waarschijnlijk nóg meer antistoffen en ben je nóg beter/effectiever beschermd dan met 2 shots. Alleen daarom zou je het toch eigenlijk moeten overwegen, niet?
Als statement tegen vaccinatie nationalisme en individualisme wat in een pandemie nogal contraproductief is.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-11 21:38

Deathchant

Don't intend. Do!

CurlyMo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Als statement tegen vaccinatie nationalisme en individualisme wat in een pandemie nogal contraproductief is.
Ergens snap ik dat wel, ik ben het ook niet eens met het beleid van de regering, maar ja, aan de andere kant denk ik dan van hoe productief is het nou helemaal als je een principe laat voorgaan op je eigen gezondheid alleen maar om een statement te maken?
Maar dat mag iedereen natuurlijk zelf weten. Gebaseerd op de informatie die beschikbaar is en waarvan ik in staat ben om de kennis tot me te nemen en te begrijpen, heb ik in ieder geval vertrouwen in de vaccins, en we weten nou eenmaal nog steeds weinig qua langere termijn. Naar gelang onderzoeken gaan uitwijzen dat een 3e shot toch verstandig is, omdat bijvoorbeeld de 2 eerdere vaccinaties te weinig antistoffen geproduceerd hebben of na verloop van tijd gewoon afgebroken zijn of eender welke reden die ik kan begrijpen, dan ga ik wel weer voor een 3e prik hoor geen probleem.

Ik ben zelf alleen bang dat de regering straks de mensen zelf de vaccins laat betalen, omdat ze aan de lopende band lopen te verkondigen dat het allemaal aan ons eigen gedrag ligt. Er worden zoveel blunders/foutjes gemaakt door Rutte en Dejonge dat ik denk dat het gewoon bewust gedaan wordt, omdat dát hetgene is wat hen in het zadel houdt; immers is het narratief nu zo erin gestampt dat iedereen de woorden gelooft "we moeten niet van leider wisselen tijdens een crisis". De burger krijgt de zwartepiet toegeschoven, en wij gaan ons alleen maar tegen elkaar opzetten. Intussen zijn er continu storingen aan het systeem die besmettingscijfers weergeven, en leven we in een samenleving waarin het gedoogd blijft worden dat onze MP en Dejonge fout na fout kunnen blijven maken zonder consequenties. Dus ik zie het heel somber in, maar dat wilt niet zeggen dat ik principieel ga doen over vaccinaties.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Deathchant schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:30:
[...]
Ik ben zelf alleen bang dat de regering straks de mensen zelf de vaccins laat betalen, omdat ze aan de lopende band lopen te verkondigen dat het allemaal aan ons eigen gedrag ligt.
Daar geloof ik niet in. Dat staat nogal haaks op het beleid omtrent vaccinaties in de volle breedte tot nu toe.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

CurlyMo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Daar geloof ik niet in. Dat staat nogal haaks op het beleid omtrent vaccinaties in de volle breedte tot nu toe.
Ik bedoelde meer dat ze nu ook continu erop hameren dat het ons eigen gedrag is, en ik kan me zo voorstellen dat wanneer iedereen ruim en breed de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, dat ze het voor elkaar zouden krijgen om bij een 3e shot te zeggen "nope, en nu betaal maar zelf". Want waarom zouden ze dat niét doen? Bespaart hen geld, verantwoordelijkheden kunnen ze dan weer afschuiven naar de burger toe onder het mom "we hebben je een kans gegeven", en zo blijft het dan maar gebeuren dat er meer mensen niet laten vaccineren of die 3e boostershot weigeren. Gevolg -> maatregelen + (lokale) lockdowns, en dat houdt Rutte en De Jonge aan de macht, want zoals ik al zei heersen de narratieven "we moeten niet wisselen van leider in een crisis" en "wie hebben we anders dan Rutte". Ze doen al met álles een groter gat creeeren tussen mensen met geld en mensen met minder geld, dus waarom zouden ze dat hiermee niet ook gewoon doen? Maar we laten ons verrassen. Ik zou wel verrast zijn als ze een goeie vaccinatiestrategie voor een 3e booster zouden opzetten waarbij mensen zich gratis kunnen laten vaccineren.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Deathchant schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:23:
[...]
Ik zou wel verrast zijn als ze een goeie vaccinatiestrategie voor een 3e booster zouden opzetten waarbij mensen zich gratis kunnen laten vaccineren.
Ik niet, en ik ga ook niet mee in je pessimisme.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Deathchant schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:23:
dat ze het voor elkaar zouden krijgen om bij een 3e shot te zeggen "nope, en nu betaal maar zelf". Want waarom zouden ze dat niét doen?
Omdat vijftig minners zonder medische indicatie dan massaal wegblijven, ook met twee prikken is de kans op ernstige klachten vooralsnog gering.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

CurlyMo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Ik niet, en ik ga ook niet mee in je pessimisme.
Dat hoeft toch ook niet? Ik ben pessimistisch over onze regering en hun beleid, maar een 3e booster weigeren op principes lijkt mij in eerste instantie ook een pessimistische benadering...

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Updates over de voortgang van het vaccineren lopen niet heel lekker. Het RIVM heeft de wekelijkse vaccinatie-update van dinsdag nog niet geplaatst (normaal rond 16:00). Het dashboard wordt nu alleen dinsdag en donderdag bijgewerkt maar de gegevens daar zijn ook niet allemaal actueel. Misschien door vakantie? :/

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
blissard schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:15:
@NMH ik vond de keuze van de huisarts voor de massa vaccinatie ook geen goed idee. Dat kan de GGD veel beter. Voor de beperkte risicogroep die nu mogelijk voor 3e prikken in aanmerking gaat komen, lijkt me de huisarts wel geschikt. Dat is imho vergelijkbaar met de griepprik. Dat ging altijd prima.ten samenvallen.
Dat was volgens in eerste instantie voor de eerste ronde ook het idee... en dat ging nu dus bij de huisartsen best spectaculair mis.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
CurlyMo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

We betalen ze al zelf, wellicht rekenen we ze niet direct af, maar via de belasting worden ze betaald.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Emgeebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:22
LordSinclair schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

We betalen ze al zelf, wellicht rekenen we ze niet direct af, maar via de belasting worden ze betaald.
Lees: netto-betalers draaien op voor de vaccins. En zo zou het ook moeten zijn imo.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

LordSinclair schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Als collectieve voorziening.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:05
Emgeebee schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:15:
Lees: netto-betalers draaien op voor de vaccins. En zo zou het ook moeten zijn imo.
En zelfs die worden er uiteindelijk nog beter van, want als we weer in lockdown moeten omdat de vaccinatiegraad achterblijft omdat minder daadkrachtigen het vaccin niet kunnen betalen, zijn we met zijn allen krankzinnig veel duurder uit.

(Nog los van het feit dat het gewoon het menselijke is om te doen.)

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 07:07
NMH schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

En zelfs die worden er uiteindelijk nog beter van, want als we weer in lockdown moeten omdat de vaccinatiegraad achterblijft omdat minder daadkrachtigen het vaccin niet kunnen betalen, zijn we met zijn allen krankzinnig veel duurder uit.

(Nog los van het feit dat het gewoon het menselijke is om te doen.)
Dat laatste is wel een leuke zin (mee eens hoor). Maar de huidige farmaceutische industrie heeft schijt aan wat menselijk is om te doen. Flink wat onderzoeksgeld krijgen. Flinke winsten, maar altijd maar zeggen, we nemen flinke risico's dus het wordt nog duurder.

Moreel besef, maar wel zeggen wij willen als land het meeste hebben zo snel mogelijk.

Dus moreel besef tot aan de grens.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
YakuzA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Nope, de mutaties zijn gewoon willekeurig, dus dat mutaties over het algemeen besmettelijker zijn is nergens op gebaseerd.

Uit die vele willekeurige mutaties kan idd een besmettelijkere variant ontstaan, die uiteindelijk de overhand krijgt omdat de mindere besmettelijke varianten worden verdrongen en zo de prevalente variant wordt.

Mutaties op het vlak van impact bij besmetting zijn ook willekeurig, het blijft dus gewoon een roulette of die prevalente variant meer of minder ziekenhuis opnames verzorgd.
Een mutatie die niet besmettelijker is zal het niet overleven omdat zijn besmettelijkere broertje het wint en de andere variant weg zal drukken.

Mutaties zijn willekeurig, maar de mutaties die wij zien zullen besmettelijker moeten zijn.

Indirect staat dat hier: https://www.umcutrecht.nl...e-virussen-overleven-niet

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kevinp schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Een mutatie die niet besmettelijker is zal het niet overleven omdat zijn besmettelijkere broertje het wint en de andere variant weg zal drukken.

Mutaties zijn willekeurig, maar de mutaties die wij zien zullen besmettelijker moeten zijn.

Indirect staat dat hier: https://www.umcutrecht.nl...e-virussen-overleven-niet
Volgens mij staat dat exact zo in mijn post ;)

Verder zien we veel meer varianten, die zijn te vinden op nextstrain. En alleen de varianten waar we verwachten dat ze prevalent kunnen worden krijgen een speciaal naampje, alpha etc.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• daanb14
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:19
CurlyMo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Ik hoop heel erg dat de reden is dat we massaal vaccinaties gaan doneren aan Covax, maar dat zal ijdele hoop zijn.

Als mij de 3de vaccinatie aangeboden wordt weiger ik totdat we wereldwijd een hogere vaccinatie graad hebben weten te bereiken.
Ik hoop vooral dat we met boosters wachten op de aangepaste booster van BioNTech/Pfizer voor de deltavariant. Eigenlijk zouden wij, omdat wij de middelen hebben, nu en in de toekomst sowieso alleen de mRNA-vaccins moeten gebruiken om de goedkopere, makkelijker te gebruiken en distribueren vaccins beschikbaar te houden. Het weggooien van AstraZeneca-vaccins en het hamsteren van Novavax-vaccins maakt mij aardig boos. Wij hebben die Novavax-vaccins helemaal niet nodig. Wij verzuipen al onderhand in Pfizer, Moderna en eventueel CureVac. Geef de derde wereld op zijn minst de kans om de goedkope, makkelijk te distribueren vaccins te kopen.

[Voor 15% gewijzigd door daanb14 op 05-08-2021 12:40]

The problem with outsourcing is that a problem that affects 90% of your business, affects only 0.02% of theirs, thus they don't feel the same sense of urgence.

• daanb14
  • Laatst online: 23:19
Laguna schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:51:
[...]

Het zijn ook niet per definitie antivaxxers die voor een mutatie zorgen. Een ongewenste mutatie kan bij iedereen met een slecht werkend immuunsysteem optreden, of je nou gevaccineerd bent of niet.
Alleen hebben antivaxxers als groep een veel grotere kans het te krijgen en door te geven.

[Voor 6% gewijzigd door daanb14 op 05-08-2021 12:03]

The problem with outsourcing is that a problem that affects 90% of your business, affects only 0.02% of theirs, thus they don't feel the same sense of urgence.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-11 14:33

Sorcerer8472

Mens sana?

daanb14 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Alleen hebben antivaxxers als groep een veel grotere kans het te krijgen en door te geven.
En hogere virusload dus meer vermenigvuldiging. Mogelijk ook vermenigvuldiging terwijl het lichaam ziek is wat ook (zviw) tot meer mutatie kan leiden.

De kans dat het bij een ongevaccineerd persoon muteert is waarschijnlijk een stuk groter (misschien wel 10-20x), maar dat zou je wetenschappelijk moeten onderzoeken en dat is in de praktijk totaal niet te doen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• TheVivaldi
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 29-11 16:42
hoevenpe schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Omdat vijftig minners zonder medische indicatie dan massaal wegblijven, ook met twee prikken is de kans op ernstige klachten vooralsnog gering.
Fijn dat iemand eens een keer het woord "vooralsnog" gebruikt! Even voor de duidelijkheid: ik ben voor vaccinatie en krijg woensdag ook mijn tweede, maar ik word er een beetje moe van dat veel pro-vaxxers maar blijven roepen hoe ongelooflijk veilig het wel niet is omdat de statistieken dat totnutoe zeggen. Maar ik heb zoiets van: wees dan wel eerlijk en zeg er ook bij dat de langetermijnseffecten helemaal niet bekend zijn in plaats van je alleen te baseren op de huidige statistieken. Maar ja, helaas wil dat maar niet bij ze doordringen. Daarom ook dat ik blij ben dat jij het woord "vooralsnog" gebruikt! :)

Sorry, ik moest dit even van me afschrijven. :) (en nogmaals: ik ben dus ook zeker wel voor vaccinatie)

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:40

nst6ldr

Down with Big Tech.

TheVivaldi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:11:
[...] maar ik word er een beetje moe van dat veel pro-vaxxers maar blijven roepen hoe ongelooflijk veilig het wel niet is omdat de statistieken dat totnutoe zeggen.
Wat is 'lang termijn' in jouw optiek dan? Als de stoffen met 2 weken afgebroken en uit het lichaam zijn, en de 43k mensen die al bijna een jaar geleden de eerste prik hebben gehad nog steeds geen bijwerkingen, dan is dat toch goed?

Of is er over exact 6 maanden een 'lang termijn'-eenheid verlopen en mag het dan pas veilig voor de lange termijn genoemd worden?

Oprecht nieuwsgierig hoe je dit voor je ziet.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-11 19:38

mace

Sapere Aude

TheVivaldi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:11:
[...]

Fijn dat iemand eens een keer het woord "vooralsnog" gebruikt! Even voor de duidelijkheid: ik ben voor vaccinatie en krijg woensdag ook mijn tweede, maar ik word er een beetje moe van dat veel pro-vaxxers maar blijven roepen hoe ongelooflijk veilig het wel niet is omdat de statistieken dat totnutoe zeggen. Maar ik heb zoiets van: wees dan wel eerlijk en zeg er ook bij dat de langetermijnseffecten helemaal niet bekend zijn in plaats van je alleen te baseren op de huidige statistieken. Maar ja, helaas wil dat maar niet bij ze doordringen. Daarom ook dat ik blij ben dat jij het woord "vooralsnog" gebruikt! :)

Sorry, ik moest dit even van me afschrijven. :) (en nogmaals: ik ben dus ook zeker wel voor vaccinatie)
Langetermijnseffectien zijn mogelijk na vaccinatie, echter is het nog nooit voorgekomen dat die bijwerkingen zich later dan 6 weken na vaccinatie zich openbaarden. Nadelige bijwerkingen komen namelijk óf door de bestanddelen in de vaccins zelf, die je lichaam na een paar dagen afbreekt, óf ze komen door de immuunreactie van het lichaam, welke enkele weken kan duren. Na die tijd blijft er niks achter in het lichaam. Er is dus geen mechanisme bekend waardoor maanden of jaren later nog problemen kunnen ontstaan. Uitzondering hierop is Antibody-Dependent Enhancement, wat bij bijvoorbeeld Dengue voor kan komen, maar dat is bij SARS-CoV-2 in ieder geval niet aan de orde. En áls dat wel zo zou zijn, dan zou het bij "natuurlijke" infectie ook gebeuren. En dat gebeurt niet.

De vectorvaccins (AstraZeneca, Janssen, Sputnik) zijn gebaseerd op een technologie die al enkele tientallen jaren gebruikt wordt. Naast een aantal zeer zeldzame bijwerkingen zoals bijv. de trombose met trombocytopenie is niet bekend dat ze langdurige schade kunnen veroorzaken. Ook werken ze op een vergelijkbare manier als de mRNA-vaccins, ware het niet dat het mRNA voor de productie van de spike-eiwitten via een kleine omweg worden geproduceerd, namelijk eerst DNA inbrengen in de cel, wat wordt omgezet naar mRNA en vervolgens daarvan wordt het spike-eiwit geproduceerd.

De mRNA-vaccins zijn weliswaar relatief nieuw en nog nooit op zo'n schaal ingezet, echter is het belangrijk te bedenken dat onze cellen helemaal bol staan van de messenger-RNA als onderdeel van onze normale biologische processen. Het lichaam is dus goed bekend met mRNA en dit wordt na vertaling tot eiwit gelijk opgeruimd. Het blijft maar een paar uren in onze cellen. Het wordt niet steeds gekopieerd en ook geen onderdeel van ons genoom o.i.d.

Het is ook enorm belangrijk je te realiseren dat eender welk nadelige bijwerking van de vaccins dan ook, ook voorkomen bij de virusinfectie, omdat het virus zich vermenigvuldigt door mRNA te gebruiken. ELK virus doet dit. Via een aantal verschillende manieren, maar elk virus wat er bestaat, vermenigvuldigt zich door uiteindelijk mRNA te produceren en deze door de geïnfecteerde cel te laten vertalen naar eiwitten.

Dus het maakt niet uit welke argumenten er gebruikt wordt om kanttekeningen te plaatsen bij de veiligheid van mRNA of vectorvaccins op de lange termijn, al die argumenten zijn óók van toepassing op de "natuurlijke" infectie. Het virus gebruikt mRNA, het virus veroorzaakt trombose, hartspierontsteking, etc en doet dit vele malen vaker dan welk vaccin dan ook...

Ten opzichte van een minuscule kans op een bijwerking waar niet eens bekend van is hoe die bijwerking dan überhaupt zou moeten kunnen ontstaan, en de relatief gezien forse kans op een vervelend verloop van een infectie, mét een (bekende!) kans op langdurige gezondheidsschade (long covid) of zelfs de dood, als je die twee tegen elkaar opweegt, dan is de keuze toch enorm simpel?

Waarom een minuscule kans op een of andere onbekende bijwerking vrezen als je precies weet welke risico's je loopt als je je niet laat vaccineren?

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:02
mace schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:21:
Waarom een minuscule kans op een of andere onbekende bijwerking vrezen als je precies weet welke risico's je loopt als je je niet laat vaccineren?
Omdat men één keer de query 'wat is er mis met vaccin XYZ' voorlegt aan een zoekmachine, en daarmee in een bubbel belandt waar ze niet meer uit komen. De onderbuik wil ook wat.

In 1918 hadden ze het al grotendeels door hoe men met dit soort pandemieën moet omgaan. Het meeste advies is nog steeds van toepassing. Helaas zie je dat +100 jaar later nog steeds genegeerd worden. Mensen moeten namelijk iets hebben om zich tegen af te zetten, en waar kan je je beter tegen afzetten dan iets dat je niet begrijpt? ;)

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• MarcoC
  • Laatst online: 29-11 19:56
mace schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:21:
[...]

De vectorvaccins (AstraZeneca, Janssen, Sputnik) zijn gebaseerd op een technologie die al enkele tientallen jaren gebruikt wordt. Naast een aantal zeer zeldzame bijwerkingen zoals bijv. de trombose met trombocytopenie is niet bekend dat ze langdurige schade kunnen veroorzaken. Ook werken ze op een vergelijkbare manier als de mRNA-vaccins, ware het niet dat het mRNA voor de productie van de spike-eiwitten via een kleine omweg worden geproduceerd, namelijk eerst DNA inbrengen in de cel, wat wordt omgezet naar mRNA en vervolgens daarvan wordt het spike-eiwit geproduceerd.
Vectorvaccins zijn ook zeer nieuw hoor. Voor corona was er alleen een ebolavaccin uitgebracht in 2016 op deze techniek gebaseerd (en alleen op kleine schaal).

• Kevinp
The Zep Man schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:56:
[...]
Omdat men één keer de query 'wat is er mis met vaccin XYZ' voorlegt aan een zoekmachine, en daarmee in een bubbel belandt waar ze niet meer uit komen. De onderbuik wil ook wat.

In 1918 hadden ze het al grotendeels door hoe men met dit soort pandemieën moet omgaan. Het meeste advies is nog steeds van toepassing. Helaas zie je dat +100 jaar later nog steeds genegeerd worden. Mensen moeten namelijk iets hebben om zich tegen af te zetten, en waar kan je je beter tegen afzetten dan iets dat je niet begrijpt? ;)
de laatste is misschien wel een mooie toevoeging. Namelijk "Do not worry".

Uiteindelijk moet je daar in mijn ogen toch naartoe. Leef gezond en voel je goed, wordt je dan ziek heb je de beste kans om er goed door te komen.

• The Zep Man
Kevinp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:08:
de laatste is misschien wel een mooie toevoeging. Namelijk "Do not worry".

Uiteindelijk moet je daar in mijn ogen toch naartoe. Leef gezond en voel je goed, wordt je dan ziek heb je de beste kans om er goed door te komen.
Signature does not check out. :+

Het leed dat Plus heet

• TheVivaldi
nst6ldr schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Wat is 'lang termijn' in jouw optiek dan? Als de stoffen met 2 weken afgebroken en uit het lichaam zijn, en de 43k mensen die al bijna een jaar geleden de eerste prik hebben gehad nog steeds geen bijwerkingen, dan is dat toch goed?

Of is er over exact 6 maanden een 'lang termijn'-eenheid verlopen en mag het dan pas veilig voor de lange termijn genoemd worden?

Oprecht nieuwsgierig hoe je dit voor je ziet.
Waarom zou dat niet kunnen? Bij bijv. Polio kan dat ook. Je hebt het gehad, bent daarna ingeënt en 15-20 jaar later krijg je Postpoliosyndroom. Ik kan me dus best voorstellen dat zoiets ook bij COVID-19-vaccins zou kunnen, zelfs áls de kans misschien maar 1 op 100.000 is.

Nogmaals: ik ben voor vaccinatie, dus ik bedoel het niet verkeerd of zo, maar ik denk wel iets verder dan alleen de korte termijn.

[Voor 15% gewijzigd door TheVivaldi op 10-08-2021 11:40]

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheVivaldi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Bij bijv. Polio kan dat ook. Je hebt het gehad, bent daarna ingeënt en 15-20 jaar later krijg je Postpoliosyndroom. Ik kan me dus best voorstellen dat zoiets ook bij COVID-19-vaccins zou kunnen, zelfs áls de kans misschien maar 1 op 100.000 is.
Omdat de corona vaccins je geen lichte corona geven, in tegenstelling tot het polio vaccin ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• boe.i
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-11 17:42
[...]

Bij bijv. Polio kan dat ook. Je hebt het gehad, bent daarna ingeënt en 15-20 jaar later krijg je Postpoliosyndroom. Ik kan me dus best voorstellen dat zoiets ook bij COVID-19-vaccins zou kunnen, zelfs áls de kans misschien maar 1 op 100.000 is.
Hoe bedoel je precies? Je hebt polio gehad en bent daarna ingeënt? Dan ben je te laat met inenten. Van vaccinatie kun je geen postpoliosyndroom krijgen, dat kun je krijgen jaren na een infectie met het Poliovirus. Zowel op het FK als Lareb wordt niet beschreven dat dit kan komen door het poliovaccin alléén.

• TheVivaldi
boe.i schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Hoe bedoel je precies? Je hebt polio gehad en bent daarna ingeënt? Dan ben je te laat met inenten. Van vaccinatie kun je geen postpoliosyndroom krijgen, dat kun je krijgen jaren na een infectie met het Poliovirus. Zowel op het FK als Lareb wordt niet beschreven dat dit kan komen door het poliovaccin alléén.
O, dan heb ik het verkeerd begrepen. I stand corrected - bedankt. :)

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:26
[...]

Nogmaals: ik ben voor vaccinatie, dus ik bedoel het niet verkeerd of zo, maar ik denk wel iets verder dan alleen de korte termijn.
Het is kansberekening.
Je moet afwegen wat het risico op korte en middellange termijn is om aan Covid te overlijden versus de kleine kans dat er iets op lange termijn mis kan gaan.

Dan hebben we ook nog dat de beste optie op korte termijn is om een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te krijgen zodat nieuwe varianten geen grip aan de grond krijgen.

Ik kan gedeeltelijk meegaan in geen lange termijn effecten bekend maar als ik alles tegen elkaar afweeg dan wegen de voordelen op korte / middellange termijn zeer op tegen kleine kans op lange termijn problemen.

• TheVivaldi
D-dark schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Het is kansberekening.
Je moet afwegen wat het risico op korte en middellange termijn is om aan Covid te overlijden versus de kleine kans dat er iets op lange termijn mis kan gaan.

Dan hebben we ook nog dat de beste optie op korte termijn is om een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te krijgen zodat nieuwe varianten geen grip aan de grond krijgen.

Ik kan gedeeltelijk meegaan in geen lange termijn effecten bekend maar als ik alles tegen elkaar afweeg dan wegen de voordelen op korte / middellange termijn zeer op tegen kleine kans op lange termijn problemen.
Daar heb je gelijk in. :)

• user109731
  • Niet online
De wekelijkse vaccinatie-update van het RIVM is beschikbaar.
Naar schatting is ruim 71% van alle 18-plussers inmiddels volledig gevaccineerd. Op basis van de geregistreerde vaccinaties is van alle 51-plussers ruim 84% volledig gevaccineerd, oplopend tot 91% van de 76−80 jarigen.
Op basis van de verbeterde dataset blijkt dat ruim 84% van de 18-plussers tot en met zondag 8 augustus tenminste één vaccinatie heeft gekregen.
Opkomst onder de groep 12-17 is 47% (iets lager op basis van jaartal omdat daar nog 11-jarigen bij zitten die niet mogen :p):
Een deel van de jongeren geboren in 2009 kan nog geen afspraak maken, omdat zij nog 12 jaar moeten worden. Als je deze groep niet meetelt, dan is de opkomst onder de 12-17 jarigen op dit moment 47%. In de groep 18-25 jarigen heeft 64% een eerste vaccinatie gehad.
De sterke groei qua opkomst is er wel uit, maar alsnog zeer nette cijfers :)

• The Zep Man
user109731 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:50:
Opkomst onder de groep 12-17 is 47% (iets lager op basis van jaartal omdat daar nog 11-jarigen bij zitten die niet mogen :p):
Dus die groep wordt na de vakantie een broeihaard van mutaties. Yay.

Men houdt van keuze, dus een voorstel:
Of het kind wordt gevaccineerd, of het kind krijgt thuisles. Kinderen met een medisch valide reden uitgezonderd, uiteraard.

Het leed dat Plus heet

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Via nos.nl komt het niet zo negatief naar voren hoor: https://nos.nl/liveblog/2...uk-op-ongevaccineerden-op
De opkomst van 12 tot 17-jarigen bij de vaccinatiestraten blijft volgens het RIVM stijgen. Van die groep had afgelopen week 43 procent een eerste prik gehad. De opkomst valt iets hoger uit wanneer wordt meegewogen dat nog niet alle jongeren geboren in 2009 al een vaccinatie-afspraak kunnen maken. Om geprikt te worden moeten zij 12 jaar zijn.
We zitten bijna qua jeugd hoger dan de US over het algemeen zit bijvoorbeeld. Maar de wereld is groter dan Nederland, zeker ten tijde van een pandemie. Maar dan hebben wij tenminste ons best gedaan laten we maar zeggen.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Zep Man schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:40:
[...]
Dus die groep wordt na de vakantie een broeihaard van mutaties. Yay.
In vergelijking met de 3 miljard ongevaccineerden wereldwijd is dat een druppel op de gloeiende plaat.
Men houdt van keuze, dus een voorstel:
Of het kind wordt gevaccineerd, of het kind krijgt thuisles. Kinderen met een medisch valide reden uitgezonderd, uiteraard.
Kan ik me in vinden. En gelijk voor <12 ook vrijgeven.

• The Zep Man
Barrycade schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:04:
We zitten bijna qua jeugd hoger dan de US over het algemeen zit bijvoorbeeld. Maar de wereld is groter dan Nederland, zeker ten tijde van een pandemie. Maar dan hebben wij tenminste ons best gedaan laten we maar zeggen.
Laat Nederlanders zichzelf niet te veel schouderklopje geven omdat zij het beter doen dan een derdewereldland. Nederland kan het echt een stuk beter doen.
MikeyMan schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

In vergelijking met de 3 miljard ongevaccineerden wereldwijd is dat een druppel op de gloeiende plaat.
Een druppel op de gloeiende plaat waar Nederland de middelen voor heeft om wat tegen te doen. Verder beschermt dat ook degenen in Nederland die om medische redenen niet het vaccin kunnen krijgen.
Kan ik me in vinden. En gelijk voor <12 ook vrijgeven.
Net als met de volwassenen, van oud naar jong (zodra het vaccin daarvoor goedgekeurd is). En hetzelfde voor <12 jarigen qua school.

[Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 10-08-2021 22:47]

Het leed dat Plus heet

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

The Zep Man schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:43:
[...]
Laat Nederlanders zichzelf niet te veel schouderklopje geven omdat zij het beter doen dan een derdewereldland. Nederland kan het echt een stuk beter doen.

[...]
Een druppel op de gloeiende plaat waar Nederland de middelen voor heeft om wat tegen te doen. Verder beschermt dat ook degenen in Nederland die om medische redenen niet het vaccin kunnen krijgen.

[...]
Net als met de volwassenen, van oud naar jong (zodra het vaccin daarvoor goedgekeurd is). En hetzelfde voor <12 jarigen qua school.
Als zelfs onze jeugd al bijna onderweg is naar 50% is dat best wel een goed resultaat.

De andere kwaliteit van Nederlanders: azijnzeiken op hoe het nóg beter had gekund is gewoon irritant, we hebben het gewoon goed voor elkaar en afgezien van wat Medailles op de OS spelen we op het wereld toneel gewoon niet zo'n rol als we onszelf altijd aanmeten . En ja we hebben lekker veel ingeslagen dus prima om dat te verdelen en snel ook naar gebieden waar men op 3% zit ofzo. Maar dat zal het ontwikkelen van varianten niet tegenhouden, want er zijn genoeg landen waar men nog steeds denk de "war on Corona" met lockdowns te kunnen beheersen, of de boel maar gewoon de boel laat.

• The Zep Man
Barrycade schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:13:
De andere kwaliteit van Nederlanders: azijnzeiken op hoe het nóg beter had gekund is gewoon irritant, we hebben het gewoon goed voor elkaar en afgezien van wat Medailles op de OS spelen we op het wereld toneel gewoon niet zo'n rol als we onszelf altijd aanmeten .
De grootheidswaanzin onder sommige Nederlanders is ook herkenbaar, dat het altijd om het wereldtoneel zou gaan als iemand het over het buitenland heeft.

Het gaat om bescherming waar het het kan brengen. de vaccins zijn in Nederland, en er zijn mensen in Nederland die het kunnen gebruiken. Doe dat.
En ja we hebben lekker veel ingeslagen dus prima om dat te verdelen en snel ook naar gebieden waar men op 3% zit ofzo.
Waar hebben Nederlanders liever dat een nieuwe variant ontstaat?

Er is maar één oplossing, en dat is zoveel mogelijk vaccineren. Goed is niet goed genoeg.

Verder ben ik een voorstander van 'war on Corona'. Het is iets dat iedereen kan raken, en daarom zou iedereen alles op alles moeten zetten om ervoor te zorgen dat het geen kans krijgt. 'Rond de 50%' is niet goed genoeg.

Het leed dat Plus heet

• The Zep Man
Een interessante uit Duitsland. Een verpleegster gaf ouderen een zoutoplossing in plaats van het vaccin.

Voor een uitrol heeft dit best wel nare gevolgen. Een groep kwetsbare mensen dacht dat ze veilig waren terwijl zij dit niet waren, en historische data is vervuild.

Het leed dat Plus heet

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:54
The Zep Man schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:50:
Een interessante uit Duitsland. Een verpleegster gaf ouderen een zoutoplossing in plaats van het vaccin.

Voor een uitrol heeft dit best wel nare gevolgen. Een groep kwetsbare mensen dacht dat ze veilig waren terwijl zij dit niet waren, en historische data is vervuild.
Is op zich al een wat ouder verhaal, behalve de oproep voor de grote groep. Wat ik gek vind is dat ze niet gewoon een bloedtest doen. Maar gezien het om allemaal 70+ gaan en er genoeg vaccins zijn zullen ze wel denken, bij die wel gewoon het vaccin hebben gekregen hebben dan gelijk een booster.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:36

Grouchy

meep meep

Als je de ziet wat de Delta variant klaarblijkelijk voor effect heeft op het Pfizer vaccin dan gaat die derde prik er gewoon komen. Ja, het doet wat is beloofd met betrekking tot ernstige ziekte/ziekenhuisopnames. Maar ik denk niet dat de meeste mensen (inclusief gezondheidsfunctionarissen) zo'n snelle vermindering van de bescherming tegen infectie verwachtten.
Hier is een nieuwe studie van Amerikaanse (Minnesota) gegevens waaruit blijkt dat Pfizer in Juli slechts een vaccine effectiveness van 40% had tegen infectie (verrassend genoeg doet Moderna het aanzienlijk beter):

https://www.medrxiv.org/c...08.06.21261707v1.full.pdf

[Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 12-08-2021 20:12]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:59

Laguna

Connaisseur

Sorcerer8472 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

En hogere virusload dus meer vermenigvuldiging. Mogelijk ook vermenigvuldiging terwijl het lichaam ziek is wat ook (zviw) tot meer mutatie kan leiden.

De kans dat het bij een ongevaccineerd persoon muteert is waarschijnlijk een stuk groter (misschien wel 10-20x), maar dat zou je wetenschappelijk moeten onderzoeken en dat is in de praktijk totaal niet te doen.
Heb je ook bronnen bij die beweringen die je hier doet over mutaties? Overigens de kans op mutaties waarbij het vaccin niet meer werkt is juist bij gevaccineerde mensen groter. Zie ook het volgende stuk:

Why the ongoing mass vaccination experiment drives a rapid evolutionary response of SARS-CoV-2

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• BlackMonkey
Laguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Heb je ook bronnen bij die beweringen die je hier doet over mutaties? Overigens de kans op mutaties waarbij het vaccin niet meer werkt is juist bij gevaccineerde mensen groter. Zie ook het volgende stuk:

Why the ongoing mass vaccination experiment drives a rapid evolutionary response of SARS-CoV-2
Die eerst is super makkelijk te onderbouwen. Mutaties ontstaan door kopieerfoutjes. Zodra je meer replicaties hebt neemt de kans op een dergelijk kopieerfoutje ook toe. Voor de tweede moet je de aanname doen dat een gevaccineerde een lagere viral load heeft, daar is wetenschap nog niet helemaal eenduidig over. Het lijkt bij gevaccineerden lager te zijn, maar zoals de cijfers die het Radboudumc laatste deelde lieten zien gaat dit niet altijd op.

Dan je bron, doe is niet. Brontoetsing brengt je als snel bij deze factcheck: https://www.gezondheidenw...brief-tegen-coronavaccins. Lees vooral ook goed waarom dat opinie stukje nergens op slaat, ondanks dat hij bronnen poogt te gebruiken.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Zo, inmiddels weer een weekje oud die post.

1. wat BlackMonkey zegt. Daar komt nog eens bij dat de kans op kopieerfoutjes (zviw) groter wordt bij zeer zieke mensen. Gevaccineerde mensen worden aanzienlijk minder ziek echter.
2. het is inderdaad mogelijk dat vaccinatie het virus meer resistent maakt, in de zin van dat het makkelijker door vaccinaties heen breekt, op een andere manier dan bijv. bij mazelen. Alleen is er niet echt een beter alternatief op dit moment. En de grootte van de impact is volkomen speculatief. Maar de titel van dat artikel joh :')

[Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-08-2021 00:27]

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:59

Laguna

Connaisseur

BlackMonkey schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Die eerst is super makkelijk te onderbouwen. Mutaties ontstaan door kopieerfoutjes. Zodra je meer replicaties hebt neemt de kans op een dergelijk kopieerfoutje ook toe.
Dat komt bij mijn weten voornamelijk voor bij mensen met een slecht werkend immuunsysteem en bij die personen is een vaccin vaak ook al een stuk minder effectief. Bij mensen met een goed functionerend immuunsysteem wordt het virus reeds actief bestreden om verspreiding en dus kopieën tegen te gaan.
Voor de tweede moet je de aanname doen dat een gevaccineerde een lagere viral load heeft, daar is wetenschap nog niet helemaal eenduidig over. Het lijkt bij gevaccineerden lager te zijn, maar zoals de cijfers die het Radboudumc laatste deelde lieten zien gaat dit niet altijd op.
Klopt, ook het Imperial College London had hier onderzoek naar gedaan en daar scheelde het ook niet veel.
Dan je bron, doe is niet. Brontoetsing brengt je als snel bij deze factcheck: https://www.gezondheidenw...brief-tegen-coronavaccins. Lees vooral ook goed waarom dat opinie stukje nergens op slaat, ondanks dat hij bronnen poogt te gebruiken.
Wel bijzonder dat die fact-check dateert van voor het stuk geplaatst is. Daarnaast weet deze viroloog wel degelijk waar hij het over heeft. Wetenschappers zijn het vaker niet met elkaar eens, maar nu wordt ieder kritisch standpunt over de gevolgde strategie fel bestreden ipv de discussie met elkaar aan te gaan. De theorie simpelweg afdoen omdat er geen bewijs van zou zijn is vrij zwak, er is evenmin bewijs dat zijn theorie niet de werkelijkheid kan worden. Het lijkt mij dan ook verstandig dat men dit soort waarschuwingen serieus onderzoekt. Het kan ook zo zijn dat de rest ernaast zit, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt. We kunnen nou eenmaal niet blindelings vertrouwen op wat we weten, aangezien we ons in een unieke situatie bevinden met meerdere onbekende factoren.

Ik betwijfel overigens of je zijn stuk überhaupt hebt gelezen of dat je direct op de fact-check toer bent gegaan, zodat je er vervolgens geen aandacht aan hoeft te besteden. Maar goed laten we hopen dat zijn theorie niet klopt en geen realiteit wordt, anders is de kans groot dat het de nodige mensenlevens gaat kosten.

@Sorcerer8472 dat gevaccineerde mensen minder ziek worden wil niet zeggen dat ze ook minder virus bij zich dragen. Juist bij mensen met een slecht werkend immuunsysteem, waarbij het virus niet volledig wordt opgeruimd en de infectie op een laag niveau zich langdurig in stand weet te houden is het gevaar op mutaties het grootst. Ongeacht of die persoon gevaccineerd is. Het lichaam moet immers zelf aan het werk om antistoffen aan te maken en daar heb je wel een goed functionerend immuunsysteem voor nodig.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Laguna, klopt, maar ik had juist begrepen dat men al had gezien in een paar onderzoeken dat er minder deeltjes zijn, en waarschijnlijk ook een kortere periode omdat men met vaccinatie minder lang ziek is.

• BlackMonkey
Laguna schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 01:47:
[...]

Dat komt bij mijn weten voornamelijk voor bij mensen met een slecht werkend immuunsysteem en bij die personen is een vaccin vaak ook al een stuk minder effectief. Bij mensen met een goed functionerend immuunsysteem wordt het virus reeds actief bestreden om verspreiding en dus kopieën tegen te gaan.
Hoe zieker hoe meer virusdeeltjes dus hoe meer replicaties er hebben plaatsgevonden. Het is niet zo dat dit enkel geldt voor mensen met een slecht werkend immuunsysteem, een mutatie kan ten alle tijden plaatsvinden. Voornamelijk zou ik in deze context dan ook niet echt juist noemen.
Klopt, ook het Imperial College London had hier onderzoek naar gedaan en daar scheelde het ook niet veel.

[...]
Lijkt het niet veel te schelen. Volgens mij is er nog geen definitieve conclusie. Erg belangrijk om dat te nuanceren bij wetenschap.
Wel bijzonder dat die fact-check dateert van voor het stuk geplaatst is. Daarnaast weet deze viroloog wel degelijk waar hij het over heeft. Wetenschappers zijn het vaker niet met elkaar eens, maar nu wordt ieder kritisch standpunt over de gevolgde strategie fel bestreden ipv de discussie met elkaar aan te gaan. De theorie simpelweg afdoen omdat er geen bewijs van zou zijn is vrij zwak, er is evenmin bewijs dat zijn theorie niet de werkelijkheid kan worden. Het lijkt mij dan ook verstandig dat men dit soort waarschuwingen serieus onderzoekt. Het kan ook zo zijn dat de rest ernaast zit, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt. We kunnen nou eenmaal niet blindelings vertrouwen op wat we weten, aangezien we ons in een unieke situatie bevinden met meerdere onbekende factoren.
Die fact-check sluit prima aan bij dat stuk. Je kan dezelfde kritisch blik hanteren bij dit nieuwe opiniestuk en je komt tot dezelfde conclusies. Deze viroloog weet inderdaad wat hij doet, twijfel zaaien over bestaande vaccins voor de promotie van zijn eigen onderzoek naar natural Killer cell-based vaccines (zie zijn about op zijn website) waar geen enkel bewijs voor is. De manier waarop hij resistentie ontwijking uitlegt is de manier waarop het bij bacteriën werkt. Niet bij virussen. Dat maakt dat er wel degelijk bewijs is dat zijn theorie niet klopt. Iemand als @RoD kan daar beter op ingaan dan ikzelf, maar we moeten is stoppen dat een "kritische blik" automatisch betekend dat we bestaande wetenschap maar met een korrel zou moeten nemen.
Ik betwijfel overigens of je zijn stuk überhaupt hebt gelezen of dat je direct op de fact-check toer bent gegaan, zodat je er vervolgens geen aandacht aan hoeft te besteden. Maar goed laten we hopen dat zijn theorie niet klopt en geen realiteit wordt, anders is de kans groot dat het de nodige mensenlevens gaat kosten.
Het hele stuk? Nee. Waarom? Ik herkende zijn naam en de beste man begint al gelijkt met een dooddoener: "The naked scientific truth". Daarnaast drop je enkel de link en geeft geen context aan welke stukken interessant zijn of waarom het van belang zou zijn. Ik wil er best inhoudelijk op ingaan, maar dan mag jij aftrappen. Zelf heb ik er wel kort doorheen gelezen hoor, maar daar kreeg alleen maar meer weerstand van. Het zwakke gebruik van bronnen zou je eerste indicatie moeten zijn.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BlackMonkey schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:05:

Die fact-check sluit prima aan bij dat stuk. Je kan dezelfde kritisch blik hanteren bij dit nieuwe opiniestuk en je komt tot dezelfde conclusies. Deze viroloog weet inderdaad wat hij doet, twijfel zaaien over bestaande vaccins voor de promotie van zijn eigen onderzoek naar natural Killer cell-based vaccines (zie zijn about op zijn website) waar geen enkel bewijs voor is. De manier waarop hij resistentie ontwijking uitlegt is de manier waarop het bij bacteriën werkt. Niet bij virussen. Dat maakt dat er wel degelijk bewijs is dat zijn theorie niet klopt. Iemand als @RoD kan daar beter op ingaan dan ikzelf, maar we moeten is stoppen dat een "kritische blik" automatisch betekend dat we bestaande wetenschap maar met een korrel zou moeten nemen.
Ik heb het stuk gelezen, en het is totaal niet onderbouwd en niet serieus te nemen. Daarnaast is het gemakkelijk te weerleggen met simpele observaties. Er zijn tot nu toe geen varianten gedetecteerd die zich onttrekken aan de vaccins. De meest vervelende variant (Delta) is ontstaan in India, als gevolg van massale verspreiding in een voornamelijk ongevaccineerde populatie. Ondanks dat er in de westerse wereld al heel erg veel vaccinaties zijn gezet, en er dus evolutionaire druk is op vaccin-escape, komt het nog niet voor. Dat betekent dus dat de vaccins erg robuust zijn.

Dat wil niet zeggen dat vaccin-escape niet mogelijk is. Echter, er is met reden het S-eiwit getarget in de vaccins. Deze is nodig om aan de menselijke cel te binnen om hem vervolgens binnen te dringen. Die kan dus niet door evolutionaire processen heel anders worden, want dan kan het virus niet meer aan de cel binden. Als je een niet-functioneel eiwit target is je risico veel groter, want dan staat er weinig in de weg om dit eiwit weg te evolueren.

En inderdaad, er is geen bewijs dat er een micro-evolutionair proces plaatsvindt binnen gevaccineerde lichamen waarbij resistente virussen worden "gekweekt". Dat is inderdaad de bacterie-methode. Wel is er op macro-schaal dus evolutionaire druk en lopen we daarom risico. Maargoed, we hebben weinig keus. We moeten NU vaccineren om levens te redden. De kans op resistente virussen is aanwezig, maar dat risico nemen we op de koop toe. Zoals gezegd, de vaccins zijn slim qua design, en eventueel gemakkelijk aan te passen.

Kortom, lekker prikken.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:51

Dennahz

Life feels like hell should.

Als het goed is krijgen we begin 2022 eindelijk de beschikking over Novavax.

Begrijp niet helemaal waarom ze de keuze gemaakt hebben om de andere vaccins te skippen. Ik weet dat er vanuit de groep ongevaccineerden wel grote vraag is naar deze conventionele vaccins. Als ze een veel hogere vaccinatiegraad willen hebben, dan gaan ze toch moeten meewerken vanuit het kabinet :)

Idem voor Valneva trouwens. Daar heeft de Europese Commissie inmiddels een contract mee getekend: *klik*. De keuze om het dan niet te bestellen in Nederland is op z'n zachtst gezegd nogal dom.

Mocht Hugo echt niet mee willen werken, dan ga ik er vanuit dat we deze prikken wel via de huisarts kunnen bestellen. Desnoods op eigen kosten.

[Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 10-11-2021 18:42]

Twitter

• YakuzA

YakuzA

Dennahz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:40:

Begrijp niet helemaal waarom ze de keuze gemaakt hebben om de andere vaccins te skippen. Ik weet dat er vanuit de groep ongevaccineerden wel grote vraag is naar deze conventionele vaccins.
Echt? Hoeveel dan? :)

PSN

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennahz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:40:

Begrijp niet helemaal waarom ze de keuze gemaakt hebben om de andere vaccins te skippen. Ik weet dat er vanuit de groep ongevaccineerden wel grote vraag is naar deze conventionele vaccins. Als ze een veel hogere vaccinatiegraad willen hebben, dan gaan ze toch moeten meewerken vanuit het kabinet :)
Vaccins inkopen omdat een aantal mensen het in hun hoofd hebben gehaald dat bepaalde vaccins die nog niet eens op de markt zijn en waar geen benefit-risk-profiel van bekend is, op de een of andere manier beter zijn dan de bijzonder veilige en effectieve vaccins die we al hebben, dat lijkt me geen goed idee.

Misplaatste gevoelskwesties zouden geen rol moeten spelen.

• Dennahz

Dennahz

RoD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:34:
[...]

Vaccins inkopen omdat een aantal mensen het in hun hoofd hebben gehaald dat bepaalde vaccins die nog niet eens op de markt zijn en waar geen benefit-risk-profiel van bekend is, op de een of andere manier beter zijn dan de bijzonder veilige en effectieve vaccins die we al hebben, dat lijkt me geen goed idee.

Misplaatste gevoelskwesties zouden geen rol moeten spelen.
Nou ja, wereldwijd zijn het er nogal wat. En als je die kan overtuigen (of het nou gegrond is of niet) met een conventioneel vaccin als Novavax of Valneva, dan lijkt me dat toch het overwegen waard.

Pfizer en Moderna hebben beide ook wel hun quirks.
Ik lees het vaker op Twitter. En dat zijn geen antivaxxers/wappies, ze willen gewoon niet zo'n mRNA of vector prik hebben. Om welke reden dan ook.

Ook al overtuig je 500.000 mensen hiermee, dan is de kosten/baten analyse toch snel gemaakt?

Twitter

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik denk dat de mensen het niet willen omdat "het ze wordt opgelegd door de overheid"
Dat zeggen in iedergeval de mensen die ik spreek en niet willen vaccineren. Dat is natuurlijk hun goed recht om het vaccin niet te nemen maar denk niet dat een nieuw vaccin hierbij veel helpt. Als je tegen bent om "het tegen de overheid/beleid te zijn" dan is geen enkel vaccin goed genoeg. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand liever een nieuw vaccin zou willen ipv een vaccin waar nu al tientallen miljoenen mee zijn ingeënt.

• YakuzA

YakuzA

Dennahz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:04:
[...]
Ik lees het vaker op Twitter. En dat zijn geen antivaxxers/wappies, ze willen gewoon niet zo'n mRNA of vector prik hebben. Om welke reden dan ook.

Ook al overtuig je 500.000 mensen hiermee, dan is de kosten/baten analyse toch snel gemaakt?
Ik heb inderdaad geen idee of het er 5 of 500.000 zijn, en hoeveel mensen het gewoon als een handig excuus vinden en zodra die bluf gecalled is overstappen naar de volgende.

Maar ik heb wel een sterk vermoeden dat je het niet zo snel via de GGD gaat kunnen krijgen, aangezien de GGD in NL ook al in principe met AZ/Janssen/Moderna zijn gestopt te prikken.

PSN

• The Zep Man
jongetje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:43:
Ik denk dat de mensen het niet willen omdat "het ze wordt opgelegd door de overheid"
Dat zeggen in iedergeval de mensen die ik spreek en niet willen vaccineren.
Dus ze betalen ook geen belasting? Moet je zien hoe lang ze dat volhouden. :+

Zoals wel vaker genoemd, al is het het ene excuus niet, dan pakken ze wel het volgende. Helaas is het enige dat werkt de duimschroeven aandraaien. Ondertussen zijn anti-vaxxers een oorzaak voor dat men nu aan boosters moet beginnen. Mission failed successfully? ;)

Bron:
Op dit moment heeft zo'n 13 procent van de meerderjarige Nederlanders nog geen prik gehaald. Van hen is tussen de 7 en 11 procent niet van plan zich te laten vaccineren, bleek woensdag uit de technische briefing van het RIVM aan de Tweede Kamer. Tussen de 1 en 5 procent twijfelt nog en tot ongeveer 2 procent zou nog wel van plan zijn een vaccinatie te halen.
Dus 3-7% gaat vanzelf gevaccineerd worden als de duimschroeven aangedraaid worden. Dat zou dan uitkomen op een vaccinatiegraad van 87-91% van alle volwassenen. Onder de 'harde weigeraars' zal er ook wel een groep zijn die uiteindelijk overstag gaat. Uiteindelijk komen wij er dus wel.

Straks wordt 2G (geimpft oder genesen) ingevoerd, als onderdeel van de duimschroeven.

[Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2021 10:20]

Het leed dat Plus heet

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:21:
[...]

Ik heb inderdaad geen idee of het er 5 of 500.000 zijn, en hoeveel mensen het gewoon als een handig excuus vinden en zodra die bluf gecalled is overstappen naar de volgende.

Maar ik heb wel een sterk vermoeden dat je het niet zo snel via de GGD gaat kunnen krijgen, aangezien de GGD in NL ook al in principe met AZ/Janssen/Moderna zijn gestopt te prikken.
Gestopt met Moderna? Sinds wanneer?

Ik lees nu nog het volgende op overheid.nl
U kunt telefonisch of online een afspraak maken bij de GGD voor vaccinatie met het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna. Dat geldt ook voor jongeren van 12 tot en met 17 jaar.

• YakuzA

YakuzA

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:01:
[...]

[...]
Ah ok, ik dacht gelezen te hebben dat ze gestopt waren met 1e prikken met Moderna :)

PSN

• YakuzA

YakuzA

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:01:
[...]

[...]
Nieuwsbericht gevonden:
https://www.telegraaf.nl/...aprikken-meer-met-moderna
13 okt. 2021

UTRECHT - De GGD’en stoppen met het zetten van eerste prikken met het coronavaccin van Moderna. In een kwartaalverslag schrijft koepelorganisatie GGD GHOR Nederland „het gebruik van Moderna door de GGD’en (voorlopig) uit te faseren.” Mensen die nog een tweede prik moeten krijgen, kunnen daarvoor nog wel naar de GGD.

PSN

• user109731
  • Niet online
Hier gaan we weer met de jaargangen:

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

The Zep Man schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:58:
[...]
Straks wordt 2G (geimpft oder genesen) ingevoerd, als onderdeel van de duimschroeven.
Volgens mij ontkom je hier inderdaad niet aan hoe ontwrichtend het ook zal zijn. Enige andere alternatief is 1G. Of je moet aan de zorgkant maatregelen nemen. Zoals code zwart aanpassen zodat ongevaccineerden (zonder onderliggende aandoening) geen voorrang meer krijgen op de IC. Uiteindelijk is de hele situatie uitgelopen op een trein dilemma...

Daar stuurt een deel dan ook wel zelf op aan:
Deze mensen willen niet geprikt worden en laten zich opzettelijk met het coronavirus besmetten.
https://nos.nl/artikel/24...-op-zoek-naar-sluiproutes

[Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 20-11-2021 13:39]

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Volgende week krijg ik al een boosterprik vanuit mijn werkgever (ziekenhuis). Via hen had ik ergens in mei Janssen gekregen, de booster is van Pfizer. Ik heb geen idee hoe andere ziekenhuizen dit faciliteren maar ik vind het bijzonder vlot te noemen. Ik ga er vanuit dat andere ziekenhuizen er ook wel bezig mee zijn

[Voor 11% gewijzigd door vhal op 20-11-2021 14:02]

STRAVA

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Waar vind ik meer informatie en testresultaten over die boosterprik?
Wordt daarmee de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt nog kleiner en hoeveel? Of is het om het aantal doorgegeven besmettingen te verkleinen?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• YakuzA

YakuzA

Onbekend schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:06:
Wordt daarmee de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt nog kleiner en hoeveel? Of is het om het aantal doorgegeven besmettingen te verkleinen?
De booster verhoogd idd de antistoffen met x%.
Dat zou beiden tegen verspreiding en zkh opname helpen.

https://www.pfizer.com/ne...hase-3-trial-data-showing

[Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 20-11-2021 14:56]

PSN

• The Zep Man
CurlyMo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:39:
Volgens mij ontkom je hier inderdaad niet aan hoe ontwrichtend het ook zal zijn. Enige andere alternatief is 1G.
1G (iedereen testen) gaat niet gebeuren, want het demotiveert men om zich te laten vaccineren. Dit terwijl een hoge vaccinatiegraad het beste wapen is tegen het virus. Zie Portugal.
Daar stuurt een deel dan ook wel zelf op aan:
https://nos.nl/artikel/24...-op-zoek-naar-sluiproutes
Dus we gaan straks naar een andere 1G: alleen (recent) gevaccineerd wordt dan nog toegestaan. In Oostenrijk zijn ze bezig om wetswijzigingen door te voeren om vaccinatie verplicht te maken. Als hen dat lukt, dan zullen respectievelijk Duitsland en Nederland wel volgen.

Het is jammer dat het zo moet, maar de wappies hebben het er zelf naar gemaakt. :|

Het leed dat Plus heet

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Vraagje betreffende het beleid na corona besmetting na eerder al 2x gevaccineerd te zijn, laatste vaccinatie (2e) eerste week van juli.
Vorig weekend een aantal bekende die niet gevaccineerd waren die ziek zijn geworden mezelf ook even getest dmv zelftest en helaas ook positief, daarna pcr test die ook een positieve uitslag gaf.
De dag erna door GGD gebeld, ivm vragenlijst / 72 uur zelf quarantaine / herstelbewijs aanvraag.
Maar wat ik me nu af vraag, is het beleid nog steeds dat ik gewoon voor mijn 3e prik "booster" kan gaan iets wat eigenlijk wel graag wil.
Waar kan ik hier wat meer info over vinden qua landelijk beleid/wijsheid in deze?

• Jorizzz
  • Laatst online: 07:30
Orinoco schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:59:
Vraagje betreffende het beleid na corona besmetting na eerder al 2x gevaccineerd te zijn, laatste vaccinatie (2e) eerste week van juli.
Vorig weekend een aantal bekende die niet gevaccineerd waren die ziek zijn geworden mezelf ook even getest dmv zelftest en helaas ook positief, daarna pcr test die ook een positieve uitslag gaf.
De dag erna door GGD gebeld, ivm vragenlijst / 72 uur zelf quarantaine / herstelbewijs aanvraag.
Maar wat ik me nu af vraag, is het beleid nog steeds dat ik gewoon voor mijn 3e prik "booster" kan gaan iets wat eigenlijk wel graag wil.
Waar kan ik hier wat meer info over vinden qua landelijk beleid/wijsheid in deze?
Ik weet dat in de vorige fase, je na een besmetting mocht kiezen of je nog een tweede prik wilde krijgen, ondanks dat je na één prik (plus die besmetting dus) al als 'volledig beschermd' werd gezien. Ik verwacht nu iets vergelijkbaars eigenlijk, dus dat als je wil, je gewoon je boosterprik mag halen.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:11
Dennahz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:04:
[...]

Nou ja, wereldwijd zijn het er nogal wat. En als je die kan overtuigen (of het nou gegrond is of niet) met een conventioneel vaccin als Novavax of Valneva, dan lijkt me dat toch het overwegen waard.

Pfizer en Moderna hebben beide ook wel hun quirks.

[...]

Toevallig ken ik zo iemand. Die wil best AZ of Janssen, maar absoluut geen Pfizer. Diegene is ook absoluut niet antivaxxer.

Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar goed, dwingen kan m.i. ook niet.

Inmiddels ook gehoord van de eerste mensen dat ze in aanmerking komen voor een booster. Die hadden in de eerste rondes AZ

[Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2021 16:36]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Dennahz

Dennahz

GAIAjohan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:35:
[...]

Toevallig ken ik zo iemand. Die wil best AZ of Janssen, maar absoluut geen Pfizer. Diegene is ook absoluut niet antivaxxer.

Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar goed, dwingen kan m.i. ook niet.

Inmiddels ook gehoord van de eerste mensen dat ze in aanmerking komen voor een booster. Die hadden in de eerste rondes AZ
Nou, dan hebben ze toch de kans gehad voor AZ / Janssen? Ik denk als ze nu even informeren, dat dat best nog een optie is. Tenslotte neem ik aan dat de klant (de burger dus) gewoon de keuze zelf wel mag maken?

Ik wil straks bijv Novavax (denk ik - even afwachten wat de resultaten zijn straks), maar als ze me telkens Pfizer gaan pushen, dan is het gewoon geen prik. Zo staan veel mensen er in ;)

Twitter

• Napsju
  • Laatst online: 07:35
Vanmiddag rond 15:00 zonder uitnodiging toch maar met oma van 1933 met DigiD een online afspraak gemaakt voor een booster. Om 19:00 waren we al welkom in Culemborg. Niemand heeft naar de uitnodiging gevraagd. Oma blij.

Lekker!

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:11
Dennahz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:41:
[...]

Nou, dan hebben ze toch de kans gehad voor AZ / Janssen? Ik denk als ze nu even informeren, dat dat best nog een optie is. Tenslotte neem ik aan dat de klant (de burger dus) gewoon de keuze zelf wel mag maken?

Ik wil straks bijv Novavax (denk ik - even afwachten wat de resultaten zijn straks), maar als ze me telkens Pfizer gaan pushen, dan is het gewoon geen prik. Zo staan veel mensen er in ;)
De tweede groep waar ik over spreek zitten in de zorg, en klagen niet.. Zaten in de eerste groep die toen AZ kreeg.. binnen een paar weken krijgen ze de Pfizer booster, en zijn ze eigenlijk heel blij mee. Ook omdat Pfizer in de onderzoeken beter scoort dan AZ.

Die ene persoon die ik ken weet ik niet wat die gaat doen. Werkt ook niet in de zorg ofzo.. Volgens mij -had- die specifiek voor Janssen kunnen bellen.. maar die is nog niet gevaccineerd oid volgens mij. Maar goed ook niet mijn pakkie-an, en heb niet elke keer dat ik diegene zie zin om er nog over te praten, ;)

[Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 21-11-2021 00:28]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• NMH
U vraagt, @RoD levert: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins" :)

• NMH
AZ is in ieder geval geen optie meer: https://ggdghor.nl/actuee...ppen-gebruik-astrazeneca/. Ik weet niet of er nog Janssen geleverd wordt, maar het zou me niet verbazen als dat ook moeilijk of zelfs onmogelijk is.

• Napsju
  • Laatst online: 07:35
Napsju schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:21:
[...]

Vanmiddag rond 15:00 zonder uitnodiging toch maar met oma van 1933 met DigiD een online afspraak gemaakt voor een booster. Om 19:00 waren we al welkom in Culemborg. Niemand heeft naar de uitnodiging gevraagd. Oma blij.
Dit dus: :+

Lekker!

• user109731
  • Niet online
Er was eerder al sprake van een vertraging bij de post, lijkt erop dat ze het daarom maar helemaal open gooien voor 85+:
,,Er is de afgelopen dagen vertraging geweest in de bezorging van de uitnodigingen. Omdat wij op dit moment niet kunnen inschatten of de vertraging daadwerkelijk is weggewerkt, kunnen mensen geboren in 1936 of eerder vanaf nu ook zonder uitnodigingsbrief van het RIVM een afspraak inplannen. De GGD’en staan klaar om deze mensen een booster te geven en we zouden het zonde vinden als een te laat bezorgde brief tot onnodige vertraging leidt in de boostercampagne”, legt een woordvoerder van GGD GHOR Nederland uit.
Mooi nieuws. Hopelijk zetten ze dit snel door voor andere jaren :)

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:08

Lordy79

Fundamentalist

In heb geen harde cijfers maar bij ons in Israël heeft iedereen die wil al een booster gehad en de besmettingen en ziekenhuisopnames zijn drastisch gedaald.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• snaggyheadshot
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:08
Iemand enig idee waarom de vaccin leveringen niet meer worden bijgehouden op het dashboard? Ben wel eens benieuwd wat er op de plank ligt. Tevens snap ik niet zo goed waarom de planning qua boosterprikken voor 60+ uitgestreken wordt over januari/februari als we weer richting het voorjaar gaan. Derhalve ben ik eens benieuwd of het wederom aan de voorraad ligt.

• YakuzA

YakuzA

snaggyheadshot schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:19:
Iemand enig idee waarom de vaccin leveringen niet meer worden bijgehouden op het dashboard? Ben wel eens benieuwd wat er op de plank ligt. Tevens snap ik niet zo goed waarom de planning qua boosterprikken voor 60+ uitgestreken wordt over januari/februari als we weer richting het voorjaar gaan. Derhalve ben ik eens benieuwd of het wederom aan de voorraad ligt.
Het doet er niet meer toe, er is genoeg op voorraad om iedereen te prikken en de rest blijven we hier ook niet hamsteren, dat gaat naar landen die nog wel actief moeten prikken.

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2021 17:14]

PSN

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:22
Ik heb mijzelf en mijn vrouw zojuist aangemeld voor de melding wanneer wij aan de beurt zijn voor een 3e vaccinaties met booster prik van Pfizer. Nu zijn ze pas bij 1932.

Ik wil alleen geprikt worden met Pfizer, dit omdat ik al twee keer gevaccineerd ben met Pfizer in Juni en Juli.

Het gaat waarschijnlijk tot mei/juni duren heb ik het gevoel voordat we de 3e prik binnen hebben gekregen.

Ik ben geboren 1983 en mijn vrouw 1978

Ik neem weer mijn gele vacinatieboekje mee bij de 3e prik en mij corona check.

Is de booster prik of te wel 3e prik weer 6 maanden?

[Voor 14% gewijzigd door van der Berg op 21-11-2021 17:36]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Tenslotte neem ik aan dat de klant (de burger dus) gewoon de keuze zelf wel mag maken?
Je bent geen klant want je betaalt er niet voor. Het is geen a la carte restaurant.

• YakuzA

YakuzA

van der Berg schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:27:
Is de booster prik of te wel 3e prik weer 6 maanden?
De glazen bol waar dat in staat is nog niet gevonden ;)

PSN

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

YakuzA schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:53:
[...]

De glazen bol waar dat in staat is nog niet gevonden ;)
In Israel moet je elke 6 mnd prikken om status gevaccineerd te houden dus over 3 a 4 mnd komt er weer een prikronde. Ik ben vrij zeker dat andere landen gaan volgen.

• aaaido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 29-11 10:58
Stel corona blijft nog wel een tijdje onder ons (misschien wel voor langere tijd). Vaccineren is dan een onderdeel van de oplossing zodat je minder ziek wordt, echter je zal ook met een vaccinatie altijd besmettelijk blijven. Daarbij kan het virus muteren wat ook weer tot nieuwe problemen kan leiden. Dan is testen toch gewoon de oplossing (je hebt wellicht verschillende vormen van 1g)?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Lordy79 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:11:
[...]

In Israel moet je elke 6 mnd prikken om status gevaccineerd te houden dus over 3 a 4 mnd komt er weer een prikronde. Ik ben vrij zeker dat andere landen gaan volgen.
Ik las wel dat het bij sommige prikken zoals Moderna wellicht niet nodig is, en dat bij Pfizer het erop lijkt dat na de boosterprik de immuniteit wat duurzamer is. Dus wie zal het zeggen he?

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:22
Is er een reëel kans dat het waarschijnlijk tot de zomer gaat duren voordat wij de 3e prik of booster prik krijgen? Ik ben van 1983 en mijn vrouw van 1978. Nu zijn ze bij 1932.

De boosters of de 3e prik gaat dus langer mee? De effect van de eerste twee prikken dat wij afgelopen zomer hebben gehad, is in de zomer minder?

Ik hoor soms ook dat we na de booster prik waarschijnlijk een 4e prik komt in 2023.

Ik wil alleen geprikt worden met Pfizer. Daarmee was ik al twee keer gevaccineerd.

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• YakuzA

YakuzA

user109731 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

60- zonder complicaties is, zoals aangegeven, nog geen beslissing over genomen of die in NL boosters gaan krijgen.

[Voor 67% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2021 19:46]

PSN

• snaggyheadshot
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:08
Blijf de keuze om pas in januari te beginnen mobiele 60+’ers vreemd vinden. Waarom niet meteen doorpakken?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

snaggyheadshot schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:55:
Blijf de keuze om pas in januari te beginnen mobiele 60+’ers vreemd vinden. Waarom niet meteen doorpakken?
Een vals gevoel van controle bij de regering. Of het opschalen duurt gewoon lang. Of men wil niet zo hard opschalen nog nu.

Zelf wacht ik ws zo lang mogelijk met een booster totdat ik hem keer nodig heb voor een reis ofzo. Zeker als het met name beschermt tegen ernstige ziekte, aangezien ik niet tot de risicogroep behoor en al dubbel gevaccineerd ben met het best werkende vaccin *D

Ergens is het schandalig dat wij al met boosters bezig zijn terwijl men in bijvoorbeeld Afrika nog geen 2% van de bevolking heeft gevaccineerd omdat het westen al die grote voorraden opkopen. Nu met de boosters weer...

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:01
Als je naar die oranje balkjes kijkt over de verschillende groepen dan lijkt me dat iets met de capaciteit voor prikken te maken hebben. Ooit bijna 1 miljoen per week maar die tenten staan er nu even niet meer.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:46
The Zep Man schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:57:
[...]
1G (iedereen testen) gaat niet gebeuren, want het demotiveert men om zich te laten vaccineren. Dit terwijl een hoge vaccinatiegraad het beste wapen is tegen het virus. Zie Portugal.

[...]
Ik keek toevallig niet naar Portugal maar naar Gibraltar, oepsie :w. Wapen onklaar gemaakt denk ik.

[Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 21-11-2021 20:14]

• The Zep Man
Wietsee. schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:14:
[...]

Ik keek toevallig niet naar Portugal maar naar Gibraltar, oepsie :w. Wapen onklaar gemaakt denk ik.
Je hebt niets aan het beste wapen als je jezelf ermee in de voet schiet. Zie hoe Portugezen zich gedragen gecombineerd met het vaccin.

Het leed dat Plus heet

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:02
Lordy79 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:11:
[...]

Komend jaar verwacht ik dat wel, om namelijk in een "optimaler" prikschema te kunnen komen ten opzichte van de winterperiode. Nu zijn we betrekkelijk laat, zeker voor de latere groepen.
Bij opvolgende jaren verwacht ik niet dat het per 6 maanden zal worden voor de meeste mensen (uitzondering op immuno gerelateerde zaken en wellicht ouderen), maar jaarlijks in het najaar.
Maar goed dat is ook maar wat ik zag toen ik wat te lang naar m'n koffiedik staarde.

• user109731
  • Niet online
Ik hoop dat dit nog versneld wordt. 80+ zou pas 6 december beginnen en dat is een paar weken naar voren gehaald, en daar zou men eerst 55000 uitnodigingen per dag versturen (van 740.000 totaal), maar nu staat het dus al open tot 1936 (85+). Het zou me verbazen als ze niet met 70+ beginnen dit jaar.

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online
*knip* als je mee wil doen aan de discussie, dan graag op een normale toon. En als je stevige claims doet, dan graag met onderbouwing.

[Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-11-2021 11:57]

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

@benchMarc ik zie het zo: de vaccins en 3e en misschien 4e prik zorgen voor tijd. Tijd die nodig is om een medicijn uit te vinden. Er schijnt nu een coronapil te zijn die voorkomt dat je zwaar ziek wordt.
Als dat werkt neemt de druk op de IC af en kunnen we een hoop maatregelen hopelijk afschaffen.

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
Lordy79 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:09:
@benchMarc ik zie het zo: de vaccins en 3e en misschien 4e prik zorgen voor tijd. Tijd die nodig is om een medicijn uit te vinden. Er schijnt nu een coronapil te zijn die voorkomt dat je zwaar ziek wordt.
Als dat werkt neemt de druk op de IC af en kunnen we een hoop maatregelen hopelijk afschaffen.
Dan zullen er wel weer anti-pillenslikkers komen.

• YakuzA

YakuzA

Rzaan schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:08:
[...]
Dan zullen er wel weer anti-pillenslikkers komen.
De medicijnen zijn gevaarlijker voor je dan het vaccin, (qua effect en lange termijn risico) dus dat zou me inderdaad niet verbazen.

(maar in de alternatief denkenden community zijn medicijnen beter dan vaccins om een of andere onbekende reden)

[Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2021 11:11]

PSN

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
The Zep Man schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:20:
[...]

Je hebt niets aan het beste wapen als je jezelf ermee in de voet schiet. Zie hoe Portugezen zich gedragen gecombineerd met het vaccin.
Portugal is ook weer aan het oplopen, de Emiraten is een beter voorbeeld. Van alle landen de hoogste vaccinatiegraad, ik denk dat het wel een indicatie is van de vaccinatiegraad die je nodig hebt om het virus compleet de kop in te drukken.

• The Zep Man
codex schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:28:
Portugal is ook weer aan het oplopen,
Uiteraard, maar de cijfers staan in het niets t.o.v. andere landen met een hoog wappiegehalte. Portugal zal dit naar verwachting sneller onder de knie hebben dan Nederland.

Het leed dat Plus heet

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:10:
[...]

De medicijnen zijn gevaarlijker voor je dan het vaccin, (qua effect en lange termijn risico) dus dat zou me inderdaad niet verbazen.

(maar in de alternatief denkenden community zijn medicijnen beter dan vaccins om een of andere onbekende reden)
Nou ja, er zit wel iets van logica achter. Vaccin geef je aan gezonde mensen, medicijn aan zieke.

Niet dat ik daarin meega uiteraard :P
Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee