Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dracula schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Interessant dat jij weet hoe ik denk?

Ik weeg gewoon de voor en nadelen af en ben benieuwt naar ervaringen van andere.

Tot op heden heeft ze elke prik gehad die aangeboden is, incl Mexicaanse griep en HPV.

Het is en blijft een risico afweging maar goed kennelijk is het al 25 keer gepost en mag ik er dus niks over posten… |:(
DevWouter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

LZ86 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"

JvS in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

psychodude in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

roffeltjes in "De Covid kroeg"

En klap op de vuurpijl: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

Er is genoeg te vinden als je in dit themaforum zoekt. Zeggen dat je twijfelt omdat je de langetermijn effecten niet weet, maar dan wel met je armen over elkaar gaat wachten totdat iemand die informatie komt brengen, dan vul je het plaatje van je gedachtenproces hierover zelf in toch?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Dat deden ze voorheen al, dus ik zou niet weten waarom dat met corona beter geworden is.
Vooralsnog niks aan de hand voor deze mensen, zij kunnen gaan en staan waar ze willen in Italie.
De Nederlanders zijn op geen enkele manier gecontroleerd, ook niet op de op websites genoemde digitale medische documenten. Niet onderweg en niet op hun plaats van bestemming. „We hadden ons het geld van die test net zo goed kunnen besparen”, moppert een andere Nederlander voor zijn caravan.

Een keer aangehouden

Marco en Genita zijn wel een keer aangehouden door een agent, toen ze het land net inkwamen. „Maar toen ik zei dat we naar de camping reden, kon ik meteen door. Niks laten zien.” Verder is er niemand te vinden die ook maar iets is gevraagd.
Ook elders in het noorden van Italië wordt weinig gecontroleerd. In Venetië, op ruim anderhalf uur rijden, vraagt helemaal niemand om een bewijs dat je niet bent besmet. Niet bij de gondels, maar ook niet in restaurantjes, merkte deze krant.

Ook in Verona, niet ver van het Gardameer, in de toeristische trekpleister Juliet’s House, waar het beroemde balkon uit Romeo en Julia de inspiratiebron voor Shakespeare zou zijn geweest, vraagt niemand iets. Alleen een mondkapje is hier verplicht.
Nederlanders in Italië spoor bijster: ’Niemand vraagt om testbewijs’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
nst6ldr schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:07:
[...]

DevWouter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

LZ86 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"

JvS in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

psychodude in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

En klap op de vuurpijl: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

Er is genoeg te vinden als je in dit themaforum zoekt. Zeggen dat je twijfelt omdat je de langetermijn effecten niet weet, maar dan wel met je armen over elkaar gaat wachten totdat iemand die informatie komt brengen, dan vul je het plaatje van je gedachtenproces hierover zelf in toch?
Brengen ook.? Was gewoon gedachten en ideeën aan het uitwisselen maar goed fijn dat je lekker in je ivoren toren zit en neer kijkt op de gewone mens en denkt goh wat ben ik toch perfect.

En daarnaast gaan alle linkjes die je stuurt over volwassenen, dit gaat over onder de 18 en die worden pas sinds 2 maanden geprikt….

[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 04-07-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
Wolly schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Zijn redenatie was dat er voor de waterpokken geen vaccinatie is opgenomen in het standaard programma terwijl juist die ziekte bij ongekend veel kinderen voorkomt én op latere leeftijd bij veel mensen weer serieuze ellende kan opleveren.

Logischer zou dus zijn om daar maar eens mee te beginnen gezien de cijfers.

Nogmaals, wij laten de keuze aan hem (16 jaar) en hij mag zelf uitzoeken waar hij waarde aan hecht. Ik vond het alleen wel een interessante wending omdat ik deze niet zag aankomen.
Die redenatie klopt niet helemaal. De Gezondheidsraad heeft eind 2020 nog geadviseerd over opname in het Rijksvaccinatieprogramma. De ziektelast door waterpokken is zeer laag, juist doordat bijna alle kinderen de ziekte doormaken. Als je de ziekte hebt doorgemaakt kun je later niet alsnog ernstig ziek worden. Ernstiger ziek kun je dus alleen worden als je de besmetting als kind niet hebt doorgemaakt. En dat zijn dus <5% van de mensen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Die redenatie klopt niet helemaal. De Gezondheidsraad heeft eind 2020 nog geadviseerd over opname in het Rijksvaccinatieprogramma. De ziektelast door waterpokken is zeer laag, juist doordat bijna alle kinderen de ziekte doormaken. Als je de ziekte hebt doorgemaakt kun je later niet alsnog ernstig ziek worden. Ernstiger ziek kun je dus alleen worden als je de besmetting als kind niet hebt doorgemaakt. En dat zijn dus <5% van de mensen.
Dat is dus niet waar volgens die link, je kan later juist gordelroos krijgen omdat je waterpokken hebt gehad.
Wat voor veel mensen onbekend is, is dat gordelroos wordt veroorzaakt door hetzelfde virus als waterpokken: het varicellazostervirus (VZV). Meestal krijg je als kind de waterpokken en blijft het virus het hele leven in zenuwcellen in het ruggenmerg aanwezig. Vooral bij een verminderde weerstand kan het virus na jaren weer actief worden, vaak op oudere leeftijd. Het uit zich dan als gordelroos, wat je alleen kan krijgen als je ook de waterpokken hebt gehad. Terwijl de symptomen van waterpokken - op jongere leeftijd - meestal meevallen, kan gordelroos heel vervelend zijn met nog lange tijd erna nare pijnklachten. Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.
Gordelroos begint vaak met jeuk, tintelingen of intense brandende of stekende pijn in een bepaald gebied van de huid. Na een paar dagen ontstaan plaatselijk, meestal rond de buik of taille, blaasjes die ook weer indrogen tot korstjes. Langdurige pijn is de meest voorkomende complicatie van gordelroos. Deze pijn heeft een aanzienlijke impact op de kwaliteit van leven en de behandelopties zijn beperkt. Ongeveer een derde van alle mensen krijgt naar schatting te maken met gordelroos.
En over die opname in het RVP:
De commissie adviseert vaccinatie tegen
waterpokken in Caribisch Nederland wel toe te
voegen aan het Rijksvaccinatieprogramma
(RVP) en in Europees Nederland niet. D

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 04-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
Gordelroos is geen ernstige ziekte ;)

In Caribisch Nederland maken veel minder mensen de infectie als kind door, en daarom is hetzelfde virus daar gevaarlijker. Omdat er meer ouderen zonder antistoffen zijn die besmet kunnen raken. Niet vreemd dus dat het daar wel en hier niet in het RvP zit.

[ Voor 85% gewijzigd door The Legend op 04-07-2021 13:37 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:35:
Geen ervaring mee, maar dit stemt mij niet hoopvol.
. Langdurige pijn is de meest voorkomende complicatie van gordelroos. Deze pijn heeft een aanzienlijke impact op de kwaliteit van leven en de behandelopties zijn beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
Wolly schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Vooralsnog niks aan de hand voor deze mensen, zij kunnen gaan en staan waar ze willen in Italie.

[...]

[...]

Zoals gezegd zal het in de meeste gevallen goed gaan, zeker nu veel landen nog geel/groen zijn. Op het moment dat er ergens een uitbraak is en ze wel gaan controleren ga je pas een probleem krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Brengen ook.? Was gewoon gedachten en ideeën aan het uitwisselen maar goed fijn dat je lekker in je ivoren toren zit en neer kijkt op de gewone mens en denkt goh wat ben ik toch perfect.

En daarnaast gaan alle linkjes die je stuurt over volwassenen, dit gaat over onder de 18 en die worden pas sinds 2 maanden geprikt….
Maar goed afspraak staat, was al plek as vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Wolly schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Geen ervaring mee, maar dit stemt mij niet hoopvol.

[...]
Gordelroos is zeker niet fijn, maar ook volkomen irrelevant in bepalen of je een COVID vaccin wel of niet neemt natuurlijk. Verder is gelukkig iedereen vrij om te kiezen, maar gezien de voordelen op de lange termijn voor de samenleving én het voorkomen van vervelende langdurige klachten (bijvoorbeeld reukverlies) is er eigenlijk weinig reden om niet te vaccineren. Ook voor jongeren. Natuurlijk mag iedereen zelf bepalen, maar enige adviserende rol zou wel gepast kunnen zijn: je kunt immers op die leeftijd nog niet echt een goede afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer ontopic. Gordelroos etc heeft hier geen plaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Maar goed afspraak staat, was al plek as vrijdag.
Ow ok, afspraak niet geregistreerd… nieuwe afspraak morgenochtend al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

[...]

[...]

Dat is in andere buitenlanden niet anders. In DE was waar wij zaten een test verplicht voor een retaurantbezoek binnen. Die hadden we, maar er is niet om gevraagd. Geen van de grenspassages is gecontroleerd. Wel waren zowel DE, CH als IT op de hoogte via de daarvoor bedoelde formulieren, maar ik vaarg me af of Bep en Henk op de Camping dat allemaal uberhaupt hebben ingevuld…

Ook daar zal het vooral issues geven als je, because of reasons, met de autoriteiten te maken krijgt en dan opeens buiten de lijntjes blijkt te hebben gekleurd.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 04-07-2021 17:57 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Wat is er belangrijker, vaccineren of een paar festivals? Volgens onze overheid zijn de festivals belangrijker, weer een goed staaltje uitstralen dat het vaccineren geen urgentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Het gaat wel lekker hoor! Ik gok dat we nog maar zo'n 3,5 miljoen eerste prikken hoeven te zetten! Met een tempo van 100k per dag eerste prikken, zijn we over een maand dus alleen nog maar 2e prikken aan het zetten en kan het afgeschaald worden en zijn we over een 2 maanden op een 80+ volledige vaccinatie graad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
[...]

Klinkt vooral als Nederlanders die totaal niet willen begrijpen waarom ze geacht worden iets te doen.
Continuering van de troosteloosheid van wat men als marketing een "kennis economie" tracht noemen ...

Die test is niet voor een controle, die test is er om te zorgen dat de kans dat jij andere besmet zo klein mogelijk wordt en daarmee ook de kans dat je zelf besmet raakt, omdat voor andere hetzelfde geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Klinkt vooral als Nederlanders die totaal niet willen begrijpen waarom ze geacht worden iets te doen.
Continuering van de troosteloosheid van wat men als marketing een "kennis economie" tracht noemen ...

Die test is niet voor een controle, die test is er om te zorgen dat de kans dat jij andere besmet zo klein mogelijk wordt en daarmee ook de kans dat je zelf besmet raakt, omdat voor andere hetzelfde geldt.
Yep

“Program testing can be used to show the presence of bugs, but never to show their absence!” - Dijkstra

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
gekkie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Past precies in het straatje van "je hoeft toch geen kaartje voor de trein te kopen, je wordt toch niet gecontroleerd" of "Bellen en appen achter het stuur kan prima, pakkans is toch erg klein".

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
LordSinclair schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:59:
[...]
Past precies in het straatje van "je hoeft toch geen kaartje voor de trein te kopen, je wordt toch niet gecontroleerd" of "Bellen en appen achter het stuur kan prima, pakkans is toch erg klein".
Yups, het komt niet uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
De Gezondheidsraad kwam gisteren naar buiten met de melding het "geen bezwaar" heeft tegen het prikken van Pfizer na een eerste prik AstraZeneca.

Weet iemand of je als 60-65 jarige met een eerste AZ prik nu gewoon kan bellen naar GGD voor een afspraak of moeten we wachten op wat ome Hugo gaat zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Farid_A schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:37:
De Gezondheidsraad kwam gisteren naar buiten met de melding het "geen bezwaar" heeft tegen het prikken van Pfizer na een eerste prik AstraZeneca.

Weet iemand of je als 60-65 jarige met een eerste AZ prik nu gewoon kan bellen naar GGD voor een afspraak of moeten we wachten op wat ome Hugo gaat zeggen?
Wachten. Ome Hugo moet dat advies eerst omzetten in beleid/praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Wachten. Ome Hugo moet dat advies eerst omzetten in beleid/praktijk.
Balen, dan wachten we maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
Ik ga toch even bellen of mijn 2e Pfizer niet een weekje eerder kan ivm internationaal reizen en dat landen misschien wel beleid gaan voeren dat het alleen geldig is na 2 weken.

Ik ben ook benieuwd hoe je qua qr code dan zit als je 1x az en 1x Pfizer hebt.. Is het dan ook 2/2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

AMARONE schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:13:
Ik ga toch even bellen of mijn 2e Pfizer niet een weekje eerder kan ivm internationaal reizen en dat landen misschien wel beleid gaan voeren dat het alleen geldig is na 2 weken.

Ik ben ook benieuwd hoe je qua qr code dan zit als je 1x az en 1x Pfizer hebt.. Is het dan ook 2/2..
Iemand anders in het certificaat topic heeft ook 2 verschillende en bij hem staat alles goed:
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Afgelopen woensdag mijn 2e vaccinatie met Pfizer gehad.
Was benieuwd hoe dit ging aflopen in de Corona Check app, maar net na de laatste update van de app (2.1.4 iOS), staat alles nu goed in de app zowel NL qr-code / Int. qr-code.
Dus al met al 1e vaccinatie AstraZeneca met 2e vaccinatie Pfizer bijt elkaar niet in de Corona Check app :)
maar later wel:
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Nee, bij mij ging het om de 1e vaccinatie AstraZeneca en de 2e Pfizer.
Dus dan moet het systeem ook even geholpen worden :)
Dus misschien moet je nog even bellen na vacciantie als het niet werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 10-07-2021 14:58 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:13:

Ja, klopt staat bij mij als 2/2.
1e AstraZeneca/2e Pfizer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Transportman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:10:
Wat is er belangrijker, vaccineren of een paar festivals? Volgens onze overheid zijn de festivals belangrijker, weer een goed staaltje uitstralen dat het vaccineren geen urgentie heeft.
Dit probleem heeft zichzelf in ieder geval opgelost...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 19-09 18:32
RocketKoen schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Dit probleem heeft zichzelf in ieder geval opgelost...
De vraag is natuurlijk of die eerder gemaakte afspraken alsnog door zullen gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 10-07-2021 17:20 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Napsju schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:20:
[...]

De vraag is natuurlijk of die eerder gemaakte afspraken alsnog door zullen gaan?
Die zijn intussen al verzet naar andere locaties in de stad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:07
The Legend schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:35:
Klopt maar o zo pijnlijk, daar heb je wel echt zware pijnstilling voor nodig. En ik had het toen ik 20 was.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
De GGD is ook zo star als het maar zijn kan. Krijg net iemand aan de lijn die strak de 5 weken qua tijdspanne blijft houden, ik was in de veronderstelling dat het al minder kon tussen 2 prikken.

Mensen meer die ervaring of hoe kan je zorgen dat het wel eerder kan, of gewoon bellen en iemand anders aan de lijn krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
AMARONE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:19:
De GGD is ook zo star als het maar zijn kan. Krijg net iemand aan de lijn die strak de 5 weken qua tijdspanne blijft houden, ik was in de veronderstelling dat het al minder kon tussen 2 prikken.

Mensen meer die ervaring of hoe kan je zorgen dat het wel eerder kan, of gewoon bellen en iemand anders aan de lijn krijgen?
Volgens mij laat het systeem het niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AMARONE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:19:

Hangt ook van het vaccin af. Het officiële beleid van het RIVM is momenteel zelfs 6 weken voor Moderna/Pfizer en 4-12 weken voor AstraZeneca.

Volgens https://www.farmacotherap...paraatteksten/atc/J07BX03 is de aanbevolen tussentijd:
  • 28 dagen voor Moderna
  • 3 weken voor Pfizer
  • 4-12 weken voor AstraZeneca

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 15:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ja precies, maar afwijken doen ze dus ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
laat maar!

[ Voor 116% gewijzigd door Ryur op 13-07-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:43
Terugbellen en verzoeken of ze eerdere dagen willen toevoegen aan de zoekquery (dus gewoon meerdere dagen aanvinken bij het zoeken). Zo ben ik van 22 juni teruggezet naar 19 juni en dus van 5 naar 4,5 week.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De bereidheid lijkt op te lopen gelukkig:

weet dat @t_captain hier ook met interesse naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Dat strookt weer niet met deze, want ik meen vorige week al ergens 44% langs te zien komen met een bereidheid richting de 80+%:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5qPlXMiogaV3-8hGKVcxdN-5Lg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/erW1OLzRpQ5vmvwDf3o86bIi.png?f=user_large

Helaas paywalled, dus kan hem niet verder lezen. Bij abo: https://www.volkskrant.nl...n-nadelen-weten~b55ed99f/

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 13-07-2021 16:52 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:50:
Dat strookt weer niet met deze, want ik meen vorige week al ergens 44% langs te zien komen met een bereidheid richting de 80+%:

[Afbeelding]

Helaas paywalled, dus kan hem niet verder lezen. Bij abo: https://www.volkskrant.nl...n-nadelen-weten~b55ed99f/
De jongste groep op het dashboard is 16-24 jaar en daar is de bereidheid 78%. Ik kan mij voorstellen dat in de groep 12-18 de bereidheid lager is, maar dat ga je niet terugzien op het dashboard.

[ Voor 7% gewijzigd door vickypollard op 13-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
RadioAir schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:08:
Terugbellen en verzoeken of ze eerdere dagen willen toevoegen aan de zoekquery (dus gewoon meerdere dagen aanvinken bij het zoeken). Zo ben ik van 22 juni teruggezet naar 19 juni en dus van 5 naar 4,5 week.
Dat gaf ik ook aan maar ik zat al op het minimale, 5 weken + 1 dag. Eerder kon dus niet.

Ondanks dat er vast wel plek is, etc. Mja, kan dat dametje ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:12
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Hangt ook van het vaccin af. Het officiële beleid van het RIVM is momenteel zelfs 6 weken voor Moderna/Pfizer en 4-12 weken voor AstraZeneca.

Volgens https://www.farmacotherap...paraatteksten/atc/J07BX03 is de aanbevolen tussentijd:
  • 28 dagen voor Moderna
  • 3 weken voor Pfizer
  • 4-12 weken voor AstraZeneca
Medisch gezien maakt het tussen de vaccins helemaal niks uit. Minimaal 3 weken tussen de vaccins, maximaal is er nauwelijks een limiet. De fabrikant stelt wel eisen, maar dat heeft meer te maken met waarvoor het vaccin geregistreerd is. Het gaat erom dat je voldoende neutraliserende antistoffen hebt.
Je kunt ook prima vaccins met elkaar verwisselen. Maakt niks uit en is ook veilig.

De vaccinatie-afsprakenlijn zijn gewoon medewerkers die zich moeten houden aan een protocol. Zij kunnen en mogen daar niet van afwijken. De artsen binnen de GGD mogen dat wel, maar die zul je normaal niet komen te spreken.

Ik hoop dat ze ook een tweede prik voor Janssen gaan aanbieden. Het is jammer dat jongeren zo weinig voorgelicht werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
AMARONE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Dat gaf ik ook aan maar ik zat al op het minimale, 5 weken + 1 dag. Eerder kon dus niet.

Ondanks dat er vast wel plek is, etc. Mja, kan dat dametje ook niets aan doen.
Hier met hetzelfde probleem...
Zou bijna gewoon een week te vroeg naar de priklocatie gaan en me "vergissen" in de hoop dat ze zeggen loop maar door... 2e prik is bij mij zoiezo buiten werktijd dus als ik voor de tijd niet kan verzetten probeer ik het denk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

vickypollard schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:17:
[...]

De jongste groep op het dashboard is 16-24 jaar en daar is de bereidheid 78%. Ik kan mij voorstellen dat in de groep 12-18 de bereidheid lager is, maar dat ga je niet terugzien op het dashboard.
Dat is omdat de data bij die grafiek aangeeft: Enquête is afgenomen tussen dinsdag 29 juni en maandag 5 juli. Wordt 3-wekelijks bijgewerkt.

En in die periode kon de groep vanaf 12 jaar nog geen afspraak maken en dan is het meten wat de bereidheid is ook minder zinvol.

Maar wat dat betreft heeft de overheid het slim gedaan. De jongeren even een flinke worst voorhouden door ze 2 weken los te laten gaan en daarna de noodrem zodat een grote groep nu denkt... dan maar een prik, feestjes terug boven alles. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
honey schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Medisch gezien maakt het tussen de vaccins helemaal niks uit. Minimaal 3 weken tussen de vaccins, maximaal is er nauwelijks een limiet. De fabrikant stelt wel eisen, maar dat heeft meer te maken met waarvoor het vaccin geregistreerd is. Het gaat erom dat je voldoende neutraliserende antistoffen hebt.
Je kunt ook prima vaccins met elkaar verwisselen. Maakt niks uit en is ook veilig.
Jammer dat de onderzoekers van Oxford dit voor niks hebben onderzocht dan... Hebben ze geen contact met jou gehad? En de WHO en de Gezondheidsraad ook niet? Schande, wat een amateurs zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Cocytus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:06:
Volgens de Volkskrant liggen er 200.000 vaccins bij huisartsen die binnenkort over de houdbaarheidsdatum heen zijn. Het artikel gaat erover dat ze misschien vernietigd moet worden, maar daarnaast lijkt dit me een sterke aanwijzing dat de vaccinatiegraad in de groep 60-65 misschien wel iets achter blijft bij wat de verwachting (en de 'berekening' in de officiële cijfers) is.

[...]
Of die mensen laten zich voor de 2e prikken met Pfizer/Moderna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 19-09 07:12
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Jammer dat de onderzoekers van Oxford dit voor niks hebben onderzocht dan... Hebben ze geen contact met jou gehad? En de WHO en de Gezondheidsraad ook niet? Schande, wat een amateurs zeg...
Er is een verschil wat medisch kan en wat juridisch kan. Ik mag wel afwijkende adviezen geven en doe dat ook regelmatig. Off-label toedienen van vaccinaties heet dat.

Trouwens. Pfizer geven na een AstraZeneca is ook off-label gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door honey op 13-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verzamelen en naar Suriname (of elders) sturen?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
honey schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Er is een verschil wat medisch kan en wat juridisch kan. Ik mag wel afwijkende adviezen geven en doe dat ook regelmatig. Off-label toedienen van vaccinaties heet dat.
En dat doe jij regelmatig met nieuwe vaccins waar niemand nog onderzoek naar heeft gedaan? Hopelijk heb je dan een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering...
Trouwens. Pfizer geven na een AstraZeneca is ook off-label gebruik.
Yup, en daar hebben ze nu dus onderzoek naar gedaan om te kijken of dat veilig kan en of het dan nog effectief is.

Dat jij dan uit het niets claimt dat dat voor alle combinaties zomaar kan, komt wel erg hooghartig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nieuwe vaccinatiecijfers zijn gepubliceerd door het RIVM: https://www.rivm.nl/nieuw...gegevens-steeds-completer. cijfers zijn, voor zover ik kan nagaan, t/m week 26 en we zitten nu net in week 28 dus ze lopen ongeveer een week achter. 27. edit: ik zie dat in de grafieken er tweemaal 26 staat, stelletje prutsers :F

Wat duiding bij het nos liveblog:
Het RIVM heeft voor het eerst cijfers gepubliceerd over de vaccinatiegraad van 60- tot en met 64-jarigen. Dit is de enige groep die in principe door de huisarts wordt gevaccineerd met AstraZeneca.

Van hen heeft 87 procent een eerste prik gehad, 61 procent heeft twee prikken gehad. Dat is minder dan de leeftijdsgroep 55 tot en met 59 jaar, daar is 66 procent al volledig gevaccineerd.

Er waren tot nu toe alleen cijfers van personen uit deze leeftijdsgroep die zich bij de GGD hadden laten vaccineren, bijvoorbeeld omdat ze zorgmedewerker zijn. Overigens kunnen mensen die de tweede AstraZeneca-prik nog moeten halen, ook kiezen voor Pfizer. Ze moeten dan de GGD bellen voor een afspraak.
de grafieken (je kan zelf verschillende leeftijdsgroepen uitzetten op de site):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh3cXt_7uaHp1H4BtU-PhglvAb8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5uWVLmW7fsZcmt0dWp3YjQLs.png?f=fotoalbum_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
user_tweakers schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Hier met hetzelfde probleem...
Zou bijna gewoon een week te vroeg naar de priklocatie gaan en me "vergissen" in de hoop dat ze zeggen loop maar door... 2e prik is bij mij zoiezo buiten werktijd dus als ik voor de tijd niet kan verzetten probeer ik het denk gewoon.
Ja, dat zou zomaar kunnen lukken inderdaad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Er wordt gelinked naar een pdf op de site: https://www.rivm.nl/sites...10712_1122_aangepast2.pdf
met net wat duidelijker grafieken vanwege een grotere y-as

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGUAG3dwLAXF1Jen4HS7IQ9WZx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TiT8HSbsXV1CJ99gvZnWR7AO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOh8-Y9AA-Z-960T7OsyNXNlX6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wUXMFTLaLXuxNpiWkuGrMMub.png?f=user_large

Er staan aardig wat mitsen en maren onder elke grafiek maar wel even de volgende alhoewel het denk ik aardig voor de hand liggend is:

De term 'opkomst' wordt gebruikt om weer te geven welk deel van de bevolking een bepaalde dosis uit een vaccinatie reeks gekregen heeft. De term 'vaccinatiegraad' wordt gebruikt om aan te geven welk deel van de bevolking volledig gevaccineerd is.

===========================
Edit: en Urk blijft natuurlijk het dorp wat stand blijft houden :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF2w1q9GRYP35WddlKD2BDacDPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UDMrvMqFEVqFnhi2XpOuSetK.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door gws24 op 13-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iets meer info nu:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
gws24 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:43:
Er wordt gelinked naar een pdf op de site: https://www.rivm.nl/sites...10712_1122_aangepast2.pdf

Edit: en Urk blijft natuurlijk het dorp wat stand blijft houden :P :
[Afbeelding]
En de volgende lichte vlek op de kaart is Staphorst. Sowieso een lichte streep precies over de bible belt. :N

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

Ik zie net dat Moderna later 336k doses per week gaat leveren medio augustus. Het is de laatste geplande levering dus of het structureel is weet ik niet.

Tevens valt me op dat er erg veel AZ en JJ vaccins op de plank blijven liggen volgens het dashboard. Er wordt niet mee geprikt, ook niet JJ als 'reisvaccin' of 'snel dansen met jansen' vaccin lijkt wel. Of de data klopt niet, AZ kan sowieso wel naar de covax denk ik, er zijn zat landen waar men staat te springen om welk westers vaccin dan ook.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nox schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:28:
Of de data klopt niet, AZ kan sowieso wel naar de covax denk ik, er zijn zat landen waar men staat te springen om welk westers vaccin dan ook.
Vraag is wellicht wel hoeveel er al niet meer in bulk verpakking, maar bij huisartsen matig gecontroleerd in de koeling ligt, of ze dat nog (op tijd) gaan verzamelen herverpakken en verschepen .. zie het toch wel gebeuren dat we daar aardig wat vaccin gaan verspillen (in het helaas toch al wat vervelend verlopen AZ en huisartsen hoofdstuk).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Ik sta nu bij de RAI; je kan nu zonder afspraak terecht _/-\o_ Enige criteria is dat je eerste prik minimaal 3 weken geleden is gezet. Locatie waar die eerste is gezet of afspraak voor de tweede staat maakt niet uit. Deze afspraak melden ze hier gelijk af. Drukte valt mee en ze prikken iedereen snel weg dus kom vooral als dat beter uitkomt voor vakantie bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Katseviool schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:09:
Ik sta nu bij de RAI; je kan nu zonder afspraak terecht _/-\o_ Enige criteria is dat je eerste prik minimaal 3 weken geleden is gezet. Locatie waar die eerste is gezet of afspraak voor de tweede staat maakt niet uit. Deze afspraak melden ze hier gelijk af. Drukte valt mee en ze prikken iedereen snel weg dus kom vooral als dat beter uitkomt voor vakantie bijvoorbeeld :)
Of, afgezien van de vakantie, om gewoon eerder klaar te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
MikeyMan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Of, afgezien van de vakantie, om gewoon eerder klaar te zijn :)
Ook dat inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 19-09 15:07

Alpine

Twisted animator

Is dat echt waar?
Ik zie namelijk op de site GGD Amsterdam dat dat niet kan:
Let op: Als u de eerste vaccinatie al gehad heeft, kunt u niet zonder afspraak uw tweede prik gaan halen. Dit vanwege de tijd die er tussen de twee vaccinaties moet zitten.
https://www.ggd.amsterdam...cht/eerste-prik-afspraak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
Hier ben in ook wel geïnteresseerd naar, morgen precies 3 weken en ik woon in Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
Alpine schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Is dat echt waar?
Ik zie namelijk op de site GGD Amsterdam dat dat niet kan:

[...]

https://www.ggd.amsterdam...cht/eerste-prik-afspraak/
Ja klopt maar als je gewoon bij de ingang aangeeft dat je voor de inloop komt mag je gewoon doorlopen. Bij de registratiebalie checken ze termijn van minimaal 3 weken met eerste prik en halen evt geplande afspraak er gewoon uit. Ik kom er net vandaan. Zonder problemen tweede gehaald.
menzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:36:
Hier ben in ook wel geïnteresseerd naar, morgen precies 3 weken en ik woon in Amsterdam.
Dan zou ik morgen even langs een van die locaties fietsen :)

Op Twitter zijn meer mensen die het ook net hebben gedaan:

https://twitter.com/fiere.../1416363434128596993?s=21

[ Voor 27% gewijzigd door Katseviool op 17-07-2021 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 19-09 15:07

Alpine

Twisted animator

Katseviool schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Ja klopt maar als je gewoon bij de ingang aangeeft dat je voor de inloop komt mag je gewoon doorlopen. Bij de registratiebalie checken ze termijn van minimaal 3 weken met eerste prik en halen evt geplande afspraak er gewoon uit. Ik kom er net vandaan. Zonder problemen tweede gehaald.

[...]

Dan zou ik morgen even langs een van die locaties fietsen :)

Op Twitter zijn meer mensen die het ook net hebben gedaan:

https://twitter.com/fiere.../1416363434128596993?s=21
Top, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Deze kwam ik net tegen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/25326.jpeg

Interessant gegeven is dat daar waar vaccinaties voor alle volwassenen verplicht zijn, men op het moment van schrijven in Tajikistan slechts 5% enkelvoudig heeft geprikt, en van een tweede dosis nauwelijks sprake is. Van Turkmenistan zijn helemaal geen openbare gegevens beschikbaar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Napsju schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:33:
Deze kwam ik net tegen.
[Afbeelding]

Interessant gegeven is dat daar waar vaccinaties voor alle volwassenen verplicht zijn, men op het moment van schrijven in Tajikistan slechts 5% enkelvoudig heeft geprikt, en van een tweede dosis nauwelijks sprake is. Van Turkmenistan zijn helemaal geen openbare gegevens beschikbaar.
Aan de andere kant weer niet opvallend, omdat een overheid pas vaccineren gaat verplichten zodra de vaccinatie graad te laag is en achter blijf bij hun wensen voor de vaccinatie graad.
Bijv. Rusland zat ook pas op 10% oid vorige maand.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2021 09:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Mogelijk is dat niet meer toegestaan nu:
Meerdere mensen hebben dit weekend zonder afspraak een tweede prik gehaald bij een vaccinatielocatie in Amsterdam. Dat is absoluut niet de bedoeling, zegt een woordvoerder van GGD Amsterdam. Alle vaccinatielocaties in de hoofdstad krijgen opnieuw de oude werkinstructies doorgestuurd om misverstanden hierover te voorkomen.

"Als mensen zonder een afspraak een tweede prik hebben kunnen halen, is dat echt tegen de instructie. Dat mag echt niet", zegt de woordvoerder. Gisteren en vandaag verschenen op sociale media berichten van mensen die zeiden dat ze dat hadden gedaan.
Voor mensen die al een afspraak hebben staan voor een tweede vaccinatie, is het niet mogelijk om het interval te verkorten en de afspraak te vervroegen. "Hiervoor is op dit moment onvoldoende vaccin beschikbaar. Mensen wordt dan ook verzocht hierover geen contact op te nemen met de GGD", aldus een woordvoerder.

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 18-07-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
user109731 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Mogelijk is dat niet meer toegestaan nu:

[...]

[...]
Bij de RAI lukt het nog steeds:
https://twitter.com/affie.../1416718409270808576?s=21

Voorraden zijn het probleem niet meer, zie ook recente zorgen OMT wbt voorraden. Dus mocht je in de buurt wonen dan zou ik nog steeds gaan. Ze annuleren gewoon je latere slot dus er wordt niks weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Bij de RAI lukt het nog steeds:
https://twitter.com/affie.../1416718409270808576?s=21

Voorraden zijn het probleem niet meer, zie ook recente zorgen OMT wbt voorraden. Dus mocht je in de buurt wonen dan zou ik nog steeds gaan. Ze annuleren gewoon je latere slot dus er wordt niks weggegooid.
Raar dat het niet zou mogen, er is blijkbaar een grote behoefte aan en mensen worden hiermee sneller gevaccineerd.

Dat was toch het hele doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:51
Vind het ook bureaucratie ten top. Hoe zou het (in theorie natuurlijk) gaan als ik mijn 2e afspraak voor over 9 dagen afzeg en vervolgens weer een nieuwe maak? Mogen ze dan ineens wel binnen de 5 weken plannen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:46:
Mogelijk is dat niet meer toegestaan nu
Ik ben een groot voorstander van vaccineren dus het lijkt mij een fantastisch systeem als het niet tot ongewenste neveneffecten leidt, maar er staan enkele kernwoorden in het bericht:
(…) Hiervoor is op dit moment onvoldoende vaccin beschikbaar (…)
Dit is uitermate relevant.

Als dat zo is, betekent dat simpelweg dat er mensen met een afspraak die niet op inloopbasis binnenstappen vertraging gaan oplopen door deze ongetwijfeld goed bedoelde actie in Amsterdam. Een overheid moet dus handelen naar wat er is gecommuniceerd en niet plotseling meer gaan doen dan dat (ook al bedoel je het goed) want het leidt tot scheve gezichten (vervelend) of kan zorgen voor andere effecten (wellicht ongewenst).

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat er extra reisbewegingen naar of binnen Amsterdam worden gemaakt met risicocontacten tot gevolg die ook nog eens onnodig zijn als de GGD de tweede vaccins niet (meer) plaatst zoals is genoemd in dat bericht. Worst case krijg je zelfs een verkeersinfarct als Nederland massaal naar Amsterdam zou gaan.

Het kan ook betekenen dat er tegen het advies van de GR in wordt gevaccineerd van jong naar oud ipv oud naar jong. En er is toename in sociale ongelijkheid omdat niet iedereen zomaar naar Amsterdam kan reizen, maar anderen wel.
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:51:
[...]
Voorraden zijn het probleem niet meer (…)
Dat maakt het wezenlijk anders. Is dat zo? Hoe weet je dat? Komen andere afspraken later of elders in Nederland door de actie in Amsterdam in het geding? Als dat soort dingen namelijk niet heel anders gaan worden, dan is het al weer logischer.
zie ook recente zorgen OMT wbt voorraden.(…)
Die gingen over vaccinatslots (mensuren dus) volgens mij, maar ook over weggooien van voorraad?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Number10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Ik ben een groot voorstander van vaccineren dus het lijkt mij een fantastisch systeem als het niet tot ongewenste neveneffecten leidt, maar er staan enkele kernwoorden in het bericht:

[...]

Dit is uitermate relevant.

Als dat zo is, betekent dat simpelweg dat er mensen met een afspraak die niet op inloopbasis binnenstappen vertraging gaan oplopen door deze ongetwijfeld goed bedoelde actie in Amsterdam. Een overheid moet dus handelen naar wat er is gecommuniceerd en niet plotseling meer gaan doen dan dat (ook al bedoel je het goed) want het leidt tot scheve gezichten (vervelend) of kan zorgen voor andere effecten (wellicht ongewenst).

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat er extra reisbewegingen naar of binnen Amsterdam worden gemaakt met risicocontacten tot gevolg die ook nog eens onnodig zijn als de GGD de tweede vaccins niet (meer) plaatst zoals is genoemd in dat bericht. Worst case krijg je zelfs een verkeersinfarct als Nederland massaal naar Amsterdam zou gaan.

Het kan ook betekenen dat er tegen het advies van de GR in wordt gevaccineerd van jong naar oud ipv oud naar jong. En er is toename in sociale ongelijkheid omdat niet iedereen zomaar naar Amsterdam kan reizen, maar anderen wel.

[...]

Dat maakt het wezenlijk anders. Is dat zo? Hoe weet je dat? Komen andere afspraken later of elders in Nederland door de actie in Amsterdam in het geding? Als dat soort dingen namelijk niet heel anders gaan worden, dan is het al weer logischer.

[...]

Die gingen over vaccinatslots (mensuren dus) volgens mij, maar ook over weggooien van voorraad?
Andere GGD regio’s gaan komende week ook gewoon inloop bieden. Daarbij zijn ze bij de GGD Amsterdam/VWS ook niet achterlijk - de RAI is de/een van de grootste vaccinatielocaties van Nederland. Het is niet een of andere achteraf locatie die ze niet in de hand hebben. Als ze echt voorraadproblemen hebben dan gaat er wel een marsorder naar de locatie uit. Nu staan ze actief al die rijen jongeren weg te werken en vinden ze tweede afspraken allemaal geen probleem.

Daarbij is die tussenperiode tussen vaccinmomenten ook niet voor niks verkort van 5 naar 3 weken.

Allicht is deze berichtgeving meer om mensen uit andere windstreken niet naar Amsterdam te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:24:
Raar dat het niet zou mogen, er is blijkbaar een grote behoefte aan en mensen worden hiermee sneller gevaccineerd.

Dat was toch het hele doel?
Te kortzichtig. Het is een behoorlijke operatie: eindig aantal vaccins, beperkt aantal medewerkers, veel afspraken, veel locaties. Het loopt als een trein maar ook logisch dat de GGD het systeem niet verder onder druk wil zetten.

Ik moet nog twee weken wachten op de tweede prik en dat is zeker vervelend, maar ik snap wel dat de GGD niet de capaciteit heeft om super flexibel te zijn hierin (zie het enorme aantal telefoontjes voor Janssen een paar weken terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:30:
[...]
Andere GGD regio’s gaan komende week ook gewoon inloop bieden. (…)
Citation needed en als dat zo is komt de vraag of het dan ook 2e vaccinaties betreft.
(…) ze bij de GGD Amsterdam/VWS ook niet achterlijk (…)
Dat zeg ik ook niet, maar ineens heel anders gaan handelen dan de rest van Nederland - hoewel goedbedoeld - en daarover anders communiceren ('alleen 1e, 2e vaccin niet mogelijk') vind ik dan weer niet erg handig.
(…) de RAI is de/een van de grootste vaccinatielocaties van Nederland. Het is niet een of andere achteraf locatie die ze niet in de hand hebben. (…)
Afgaande op de berichtgeving en de handelswijze kun je concluderen dat die stelling niet klopt, of er wordt bewust iets anders gecommuniceerd dan er wordt gedaan. Beiden lijken mij niet erg wenselijk. En dat ook nog in Amsterdam en niet een of andere locatie 'achteraf' (wat je daar ook maar mee bedoelt).
(…) ze echt voorraadproblemen hebben dan gaat er wel een marsorder naar de locatie uit. (…)
Zoals nu lijkt te zijn gedaan, maar wel te laat als de voorraad daadwerkelijk meer is geslonken dan mogelijk was.
(…) Nu staan ze actief al die rijen jongeren weg te werken en vinden ze tweede afspraken allemaal geen probleem.(…)
Maar dat was dus een van mijn punten: we vaccineren van oud naar jong. Dus als er nu jongeren voorgaan op ouderen is dat tegen het GR advies in.
(…) is die tussenperiode tussen vaccinmomenten ook niet voor niks verkort van 5 naar 3 weken. (…)
Dat geldt voor heel Nederland, dus is geen zinnig argument om dit alleen in Amsterdam te gaan doen
(…) Allicht is deze berichtgeving meer om mensen uit andere windstreken niet naar Amsterdam te laten komen.
Dat sluit dus aan bij wat ik hierboven schreef. Een overheid mag niet iets anders communiceren dan ze feitelijk doen, want daarmee schenden ze het vertrouwensbeginsel (omgekeerd in dit geval).

Maar nogmaals: als er geen effecten zijn voor anderen, dan is er niks op tegen. Maar vooralsnog is de berichtgeving van de woordvoerder daarover niet in lijn met wat jij (niet onderbouwd) stelt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Andere GGD regio’s gaan komende week ook gewoon inloop bieden.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Number10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Citation needed en als dat zo is komt de vraag of het dan ook 2e vaccinaties betreft.

[...]

Dat zeg ik ook niet, maar ineens heel anders gaan handelen dan de rest van Nederland - hoewel goedbedoeld - en daarover anders communiceren ('alleen 1e, 2e vaccin niet mogelijk') vind ik dan weer niet erg handig.

[...]

Afgaande op de berichtgeving en de handelswijze kun je concluderen dat die stelling niet klopt, of er wordt bewust iets anders gecommuniceerd dan er wordt gedaan. Beiden lijken mij niet erg wenselijk. En dat ook nog in Amsterdam en niet een of andere locatie 'achteraf' (wat je daar ook maar mee bedoelt).

[...]

Zoals nu lijkt te zijn gedaan, maar wel te laat als de voorraad daadwerkelijk meer is geslonken dan mogelijk was.

[...]

Maar dat was dus een van mijn punten: we vaccineren van oud naar jong. Dus als er nu jongeren voorgaan op ouderen is dat tegen het GR advies in.

[...]

Dat geldt voor heel Nederland, dus is geen zinnig argument om dit alleen in Amsterdam te gaan doen

[...]

Dat sluit dus aan bij wat ik hierboven schreef. Een overheid mag niet iets anders communiceren dan ze feitelijk doen, want daarmee schenden ze het vertrouwensbeginsel (omgekeerd in dit geval).

Maar nogmaals: als er geen effecten zijn voor anderen, dan is er niks op tegen. Maar vooralsnog is de berichtgeving van de woordvoerder daarover niet in lijn met wat jij (niet onderbouwd) stelt.
Check gewoon gasten als Lars Duursma voor dit soort voorraad staatjes.

Maar ik ga er vanuit dat de GGD een beter zicht op voorraden hebben dat jij, ik en de rest van Nederland, dus als zij gewoon een vaccin geven (zie ook), wie zijn wij dan om dat ter zijde te schuiven?

Maar als je deze actie niks vindt, dan helemaal prima maar dan wacht je toch gewoon rustig het moment van je afspraak af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
MarcoC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Dit geldt alleen als je nog geen 1e vaccinatie hebt gehad.
Klopt, maar is gewoon inloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Check gewoon gasten als Lars Duursma en andere gasten voor dit soort voorraad staatjes. (…)
Maar de woordvoerder zegt dus wat anders
(…) ik ga er vanuit dat de GGD een beter zicht op voorraden hebben dat jij, ik en de rest van Nederland dus als zij gewoon een vaccin geven (zie ook), wie zijn wij dan om dat ter zijde te schuiven? (…)
Omdat de woordvoerder wat anders zegt
(…) Maar als je deze actie niks vindt, dan helemaal prima maar dan wacht je toch gewoon rustig het moment van je afspraak af :)
Dit is wel een hele vreemde opmerking, want ik zeg bij herhaling dat ik het juist heel goed vindt, mits anderen er geen nadeel door ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Number10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:00:
[...]

Maar de woordvoerder zegt dus wat anders

[...]

Omdat de woordvoerder wat anders zegt

[...]

Dit is wel een hele vreemde opmerking, want ik zeg bij herhaling dat ik het juist heel goed vindt, mits anderen er geen nadeel door ondervinden.
Ik vertrouw zelf eerder de boots on the ground met lokale voorraden dan een woordvoerder, zeker omdat het zo’n grote locatie betreft.

Je hebt inderdaad gelijk dat je positief was over de ontwikkeling als het maar niemand te kort zou doen :)

Ach ja, ze zijn er inmiddels weer mee gestopt las ik op Twitter. Hopelijk dat we het binnenkort, wel officieel gecoördineerd en gecommuniceerd, terug gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:09:
[...]
Ik vertrouw zelf eerder de boots on the ground met lokale voorraden dan een woordvoerder, zeker omdat het zo’n grote locatie betreft.(…)
Waarom zou je dat nu doen? Het zegt mij ook niets dat er nu naar ik begrijp 0,5-1 miljoen vaccins op voorraad zijn, want welke voorraad is dat? De landelijke voorraad? Want die is uiteraard ook gereserveerd voor andere delen van Nederland.
(…) Je hebt inderdaad gelijk dat je positief was over de ontwikkeling als het maar niemand te kort zou doen :) (…)
(y) Ik ben voor vaccinaties en dit initiatief is op zich heel mooi, maar niet als daardoor willekeurige anderen schade zouden oplopen, waaronder vertraging of overdracht door drukte/reisbewegingen.
Ach ja, ze zijn er inmiddels weer mee gestopt las ik op Twitter. Hopelijk dat we het binnenkort, wel officieel gecoördineerd en gecommuniceerd, terug gaan zien.
Dat hoop ik ook, en wel via de GGD Nederland, zodat het duidelijk is dat het overal kan en niet zomaar op een willekeurige locatie omdat ze daar denken 'moet kunnen'. En dat kon dus ook niet als ik uitga van de woordvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Katseviool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Ik vertrouw zelf eerder de boots on the ground met lokale voorraden dan een woordvoerder, zeker omdat het zo’n grote locatie betreft.

Je hebt inderdaad gelijk dat je positief was over de ontwikkeling als het maar niemand te kort zou doen :)

Het is wel positief dat ze gewoon inloop vaccinaties gaan doen, ik betwijfel alleen hoeveel mensen je daar mee trekt, alleen de mensen die te lui zijn om te bellen of online in te loggen (of geen DigiD hebben)

Zolang ze genoeg voorraad aanhouden voor de mensen die die dag een afspraak hebben kan ik het alleen maar positief vinden.

(Verder zijn nu bijna overal de vervroegde 2e prik mogelijk als je op de locatie komt)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2021 18:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:51
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:39:
[...]

(Verder zijn nu bijna overal de vervroegde 2e prik mogelijk als je op de locatie komt)
Hoe kom je daar bij? Dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:49
Number10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
[...]
Het is allemaal heel opvallend.

Prik 1 was voor regio Amsterdam bij mij bomvol, prik 2 was veel rustiger terwijl je zo'n verloop niet zou verwachten.

Ik moest ruim 2 weken wachten en dat was met bellen en een callcenter mdw die eraan trok. Mijn zoon kon meteen 2 dagen na inloggen...

Wat natuurlijk meespeelt is de relatief lage vaccinatie bereidheid. Ik kan me voorstellen dat de grote steden daardoor vaccins over hebben (te hoog geraamd).

Hoe dan ook, mijn zoon is straks geprikt voor het schooljaar begint... Dat is een fijn gevoel als ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:16:
[...]
Wat natuurlijk meespeelt is de relatief lage vaccinatie bereidheid. Ik kan me voorstellen dat de grote steden daardoor vaccins over hebben (te hoog geraamd).
Dat zou kunnen, alhoewel de distributie de afspraken volgen neem ik aan. No show wordt al wat ingewikkelder.

Hoe dan ook: communiceren om te vaccineren via inloop mits nog geen afspraak en dan toch 2e vaccins gaan geven is is goedbedoeld, maar volgens mij vragen om problemen. Alles met de beste bedoelingen, maar het had ook kunnen leiden tot chaotische taferelen ter plaatse omdat mensen van heinde en verre aan komen zetten en dus de drukte en reisbewegingen toenemen. Ook interessant als die drukte tot extra besmettingen ter plaatse had geleid, wat dan?

Het geheel gaf mij ook weer een groot 'Amsterdam, center of the universe' gevoel. Niks ten nadele van Amsterdammers, maar het stuk land om Amsterdam heen heet dus Nederland en die betalen die vaccins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:16:
[...]

Het is allemaal heel opvallend.

Prik 1 was voor regio Amsterdam bij mij bomvol, prik 2 was veel rustiger terwijl je zo'n verloop niet zou verwachten.

Ik moest ruim 2 weken wachten en dat was met bellen en een callcenter mdw die eraan trok. Mijn zoon kon meteen 2 dagen na inloggen...

Hoe dan ook, mijn zoon is straks geprikt voor het schooljaar begint... Dat is een fijn gevoel als ouder
Het is niet zo raar, tot een paar weken geleden zat het ramvol met 1e en 2e prikken.
En nu eigenlijk voornamelijk 2e prikken en een paar 1e uit jongere groepen waarbij niet de volledige capaciteit benut hoeft te worden.

(Van 200k+ per dag naar nu een 150k/dag)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Het is wel positief dat ze gewoon inloop vaccinaties gaan doen, ik betwijfel alleen hoeveel mensen je daar mee trekt, alleen de mensen die te lui zijn om te bellen of online in te loggen (of geen DigiD hebben)

Zolang ze genoeg voorraad aanhouden voor de mensen die die dag een afspraak hebben kan ik het alleen maar positief vinden.

De inloop in Amsterdam is vooral gericht op mensen die geen digiD kunnen krijgen. Bijvoorbeeld buitenlanders zonder geldige verblijfsvergunning.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:19:
[...]

De inloop in Amsterdam is vooral gericht op mensen die geen digiD kunnen krijgen. Bijvoorbeeld buitenlanders zonder geldige verblijfsvergunning.
Ok.
Wel goed dat ze dit iig zo doen.
Vaccineren is voor deze groepen belangrijker dan correct registreren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Ok.
Wel goed dat ze dit iig zo doen.
Vaccineren is voor deze groepen belangrijker dan correct registreren.
Ze registreren wel. Maar ze geven dit niet door aan de politie of IND.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat registreren ze als je geen ID bewijs overdraagt?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The Zep Man schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:49:
[...]
Wat registreren ze als je geen ID bewijs overdraagt?
Je moet je wel identificeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:41
Ik sprak vanochtend een medewerker op de vaccinatie locatie in de RAI. Ze waren blij met de aanloop, zeker omdat het anders doodstil zou zijn geweest.

Niet handig is A communiceren en B doen. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat dit een test was, iets te succesvol mogelijk.

Verder niets dan lof over de snelheid en zorgvuldigheid van de medewerkers en organisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:54
@RobbertC Hebben jullie al instructies ontvangen over het vervroegen van de 2e prik? Of is het nog beleid hier niet aan te beginnen?

EDIT: Volgens deze post lijkt het al te kunnen: Arrne in "Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties", mooi!

[ Voor 35% gewijzigd door BlackMonkey op 19-07-2021 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
BlackMonkey schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:20:
@RobbertC Hebben jullie al instructies ontvangen over het vervroegen van de 2e prik? Of is het nog beleid hier niet aan te beginnen?
Ik werk niet voor de vaccinatielijn, mijn vriendin doet dat :) Ik weet nu alleen dat bestaande afspraken niet vervroegd worden, bij nieuwe afspraken kan de tweede prik wel minder dan 5 weken daarna gepland worden. Maar deze info is van donderdag, voor ze 3 dagen vrij was.

Edit: "Nee, dat mag absoluut niet" is het antwoord of afspraken verzet mogen worden naar <5 weken.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbertC op 19-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:49
RocketKoen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Je moet je wel identificeren.
Gerelateerd; Kinderen kunnen met afspraak met vertoon van zorgpas en paspoort begeleidende ouder gewoon een prik krijgen.

Onze zoon werd wel ondervraagd over zijn naam en geboortedatum, wat hilarisch werd toen hij het geboortejaar van zijn zus opgaf (toch ietsje zenuwachtig). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Iedereen die één AZ heeft gehad kan nu bellen voor Pfizer als tweede. Dat was oorspronkelijk 22 juli pas maar vandaag toch opengegooid voor elke jaargang:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
user109731 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
Iedereen die één AZ heeft gehad kan nu bellen voor Pfizer als tweede. Dat was oorspronkelijk 22 juli pas maar vandaag toch opengegooid voor elke jaargang:
[Twitter]
Ik vraag me af hoeveel dat er zijn, de meeste eerste en tweede az vaccinaties zijn toch al gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
jongetje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Ik vraag me af hoeveel dat er zijn, de meeste eerste en tweede az vaccinaties zijn toch al gezet?
Er was een groep die de tweede AZ niet meer wilde hebben. En volgens mij zijn er nog wat mensen die wat later door huisarts de eerste kregen.
Hoeveel precies... geen idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:31
Zonet voor de tweede keer gevaccineerd: op de bonnefooi naar de vaccinatie gereden eigenlijk was ik pas volgende week aan de beurt maar ik had geluk er was een vaccin over: ze waren eigenlijk wel blij met me, nu hoefden ze dat niet weg te gooien, en ik weet zeker dat ik in Frankrijk het terras op mag :)
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.