300+ keer, echt? Ik zit me nu voor te stellen hoe iemand driehonderdplus keer probeert een instantie aan de lijn te krijgen. Moet je nou echt met dit soort mensen rekening houden bij zoiets? Da's toch niet te doen..basdej schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Tja... dat is een gevolg van het ondoordachte opengooien van de sluizen. Ik neem hem niks kwalijk hoor. Als mijn vaccinatie met Pfizer niet al vandaag was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Uit de NOS liveblogEmpathy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:35:
[...]
300+ keer, echt? Ik zit me nu voor te stellen hoe iemand driehonderdplus keer probeert een instantie aan de lijn te krijgen. Moet je nou echt met dit soort mensen rekening houden bij zoiets? Da's toch niet te doen..
Dus dan is 300 keer nog niks."Wij werden overweldigd door de hoeveelheid bellers", zegt Jaap Donker van de GGD GHOR. Er zaten 3500 mensen klaar om de telefoontjes te gaan beantwoorden. "Maar dit is overmacht, we horen van mensen die ons 500 keer bellen. Meer mensen kunnen we niet aan de lijnen zetten. Tegen dit soort enorme pieken zijn onze systemen niet opgewassen."
Absoluut, er zijn vele wegen naar Rome.
Voordeel is dat je als overheid alles vol kan plannen, nadeel is dat je meer moet verschuiven, al is dat lastig in te schatten (de meeste mensen willen wel heel graag een prik).
Lijn open zetten met een FIFO systeem is duidelijk geen succes
Via een app die gewoon blijft bellen gok ik ?Empathy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:35:
[...]
300+ keer, echt? Ik zit me nu voor te stellen hoe iemand driehonderdplus keer probeert een instantie aan de lijn te krijgen. Moet je nou echt met dit soort mensen rekening houden bij zoiets? Da's toch niet te doen..
Nee hoor, als je systemen niet werken of geen wachtrij hebt dan krijg je dit. Je belt en hoort al snel of je bij het eerste bandje komt. Ophangen en meteen weer bellen. 300x kost je zo maar weinig tijd.
Ze hadden het dus slimmer moeten inrichten imo. Aan de andere kant zou ik nooit voor Janssen kiezen als je nu al Pfizer kan krijgen op een enkele echt goede reden na.
Er worden al ik weet niet hoe lang jaargangen van dergelijke orde open gezet. Soms twee keer per dag. Voor zover ik kan terugvinden zonder noemenswaardige problemen.AMARONE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:09:
[...]
Nee hoor, als je systemen niet werken of geen wachtrij hebt dan krijg je dit. Je belt en hoort al snel of je bij het eerste bandje komt. Ophangen en meteen weer bellen. 300x kost je zo maar weinig tijd.
Ze hadden het dus slimmer moeten inrichten imo. Aan de andere kant zou ik nooit voor Janssen kiezen als je nu al Pfizer kan krijgen op een enkele echt goede reden na.
Is het probleem dan de techniek?
Welk land is dat dan?perspectivebass schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Wij hadden geboekt in wetenschap dat een PCR test bij aankomst verplicht was. Dit is veranderd naar Vaccinatie of testen bij aankomst en dan 5 dagen in quarantaine voor hertest.
Dus ja was een gok, maarja als niet was gelukt hadden we geld terug gekregen van de boeking dus was ook weer niet z'n groot risico.
2 vrienden hebben gebeld om te verzettendaanb14 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Hebben zij gewoon het regulier afspraaknummer gebeld, voor verzetten gekozen en gevraagd of er iets vrijgekomen is?
2 om nieuwe afspraak te maken.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het verschil is dat het gros verliep via een website, in dit geval is het alleen dat telefoonnummer.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Er worden al ik weet niet hoe lang jaargangen van dergelijke orde open gezet. Soms twee keer per dag. Voor zover ik kan terugvinden zonder noemenswaardige problemen.
Dus de techniek is zeer zeker niet hetzelfde
Normaal is het gevolg van iets later bellen wellicht een dagje later een prik.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:18:
Nu is het gevolg van ietsje later bellen wellicht het mislopen van Janssen en daarmee het mislopen van vakantie. Dus ik snap best dat sommige mensen het veelvuldig proberen
Voor welke landen is een volledige vaccinatie dan vereist? Ik vind het dan weer niet zo handig om dan maar te gokken en te boeken. Naja, mijn mening is nu wel duidelijk volgens mij.eamelink schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:04:
[...]
Normaal is het gevolg van iets later bellen wellicht een dagje later een prik.
Nu is het gevolg van ietsje later bellen wellicht het mislopen van Janssen en daarmee het mislopen van vakantie. Dus ik snap best dat sommige mensen het veelvuldig proberen
Ja, de Fomo is ver te zoeken. Die lui die trots zijn dat ze 200x hebben gebeld zijn rijp voor een spoedbehandeling bij de ggz.BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Niet zo gek. Ik scrolde net even door twitter en een DDOS is er niks bij. Screenshots van mensen die echt 300x bellen. Begrijp wel dat het niet zo lekker loopt. Wel vermakelijk wat voor sport sommigen er van maken.
[...]
Ik denk niet dat ze voor die 200.000 dosissen echt het FOMO gevoel hoeven aan te wakkeren. Voor de overige vaccins loopt de normale promotiecampagne natuurlijk al. Als je denkt dat dit een slim georganiseerde actie is, waardeer ik je vertrouwen in de overheid, maar denk ik dat je er iets teveel achter zoekt.
Je loopt geen vakantie mis, want met de door de staat gesponsorde PCR test kun je ook gewoon gaan.eamelink schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:04:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik las iets hoger al een voorbeeld van iemand die naar een land gaat waar het vaccinatie OF test + 5 dagen quarantaine + hertest is. Vijf dagen in quarantaine op vakantie zullen veel mensen niet zien zittenYakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:27:
Je loopt geen vakantie mis, want met de door de staat gesponsorde PCR test kun je ook gewoon gaan.
Mislopen van Janssen betekent natuurlijk niet dat je vakantie niet doorgaat. Dat betekent alleen dat je net voor je vakantie even langs de teststraat moeteamelink schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:04:
[...]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Verwijderd
Ook een afspraak kunnen regelen voor vrijdag. Stuk of 10x gebeld, waarvan maar 2x in de wachtrij uuteindelijk.
Ligt heel erg aan het land waar je heen gaat.Blackouts schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:21:
[...]
Mislopen van Janssen betekent natuurlijk niet dat je vakantie niet doorgaat. Dat betekent alleen dat je net voor je vakantie even langs de teststraat moet
Buiten de EU heb je een hoop landen die 14 dagen quarantaine aanhouden voor niet gevaccineerde reizigers.
Ja, voor zo’n geval zal het inderdaad wel wat helpeneamelink schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:54:
[...]
Ik las iets hoger al een voorbeeld van iemand die naar een land gaat waar het vaccinatie OF test + 5 dagen quarantaine + hertest is. Vijf dagen in quarantaine op vakantie zullen veel mensen niet zien zitten
PSN
Je zou ook kunnen zeggen, waarom plan je je vakantie dan niet gewoon eind augustus? Je kunt vooraf wel aardig inschatten dat het met twee prikken krap aan kan worden.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:20:
[...]
Laat ik het anders zeggen; degenen die ik ken die persé Janssen moesten hebben zouden hun geboekte vakantie met Pfizer niet gered hebben
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Auto redial functie en je telefoon geeft een ringetje wanneer je beet hebt.Empathy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:35:
[...]
Kan mij herinneren dat ik dat in een ver verleden ook weleens gebruikt heb, zal wel voor een festivalkaartje o.i.d. geweest zijn.
Bij overbelaste lijnen kan dat handig zijn om er toch als een van de eerste door te kunnen komen maar eigenlijk ben je gewoon aan het dos'en.
Wanneer je een bandje aan de lijn krijgt werkt die functie uiteraard niet en dan is het gewoon ouderwets handwerk; redial, hangup, repeat.
5x per minuut is makkelijk te halen dus dan zit je zomaar op 300 pogingen met een uurtje werk...
Uitstekende motivator zo'n buitenlandvakantie, vraag mij alleen af waarmee ze de rest van de bevolking over willen halen zich te laten vaccineren.
Het is bijzonder dat mensen kiezen voor een vaccin dat bewezen minder effectief is tegen de nieuwe varianten en dodelijke bijwerkingen heeft (voor zo'n 1 op de 80.000 als je een vrouw bent in de groep 25-40 zo uit mijn hoofd) om daardoor makkelijker op vakantie te kunnen.
Maarja, men is er vrij in en zolang iedereen ook goed over de risico's word geinformeerd neem ik aan dat iedereen dus ook weloverwogen die keuze maakt.
Maarja, men is er vrij in en zolang iedereen ook goed over de risico's word geinformeerd neem ik aan dat iedereen dus ook weloverwogen die keuze maakt.
Blijkbaar zijn er mensen die 1 prik willen en kiezen voor Jansen.
Maar vergeten dat Jansen voor 67% bescherming bied tegen 90% van de mRNA vaccin.
En vaak zeggen dat ze op vakantie willen. Of vakantie nu op dit moment het belangrijkste is.
Maar het belangrijkste is dat ze een vaccinatie halen.
Ik ken ook mensen die Jansen niet willen en niet zo makkelijk kunnen kiezen voor een mRNA vaccin. En komen ze onderaan de lijst. Blijkbaar is nog niet alles goed geregeld wat Hugo de Jonge beweerd.
Maar vergeten dat Jansen voor 67% bescherming bied tegen 90% van de mRNA vaccin.
En vaak zeggen dat ze op vakantie willen. Of vakantie nu op dit moment het belangrijkste is.
Maar het belangrijkste is dat ze een vaccinatie halen.
Ik ken ook mensen die Jansen niet willen en niet zo makkelijk kunnen kiezen voor een mRNA vaccin. En komen ze onderaan de lijst. Blijkbaar is nog niet alles goed geregeld wat Hugo de Jonge beweerd.
@Homeland
Zo stellig kun je dat niet zeggen. Er is nog zoveel onbekend over alle Corona vaccins.
Het Janssen vaccin is bijzonder omdat je maar 1 prik nodig hebt. Het vaccin vaccineert je daarna vanzelf steeds opnieuw. Het is niet bekend wat de beschermingsfactor na die meerdere keren is omdat het nog niet is getest.
Pfizer en Moderna hebben ook dodelijke bijwerkingen. Pfizer kent een hartspierontsteking (myocardites) die vooral bij jonge mannen optreedt na de 2e prik. Hoeft niet altijd heel ernstig te zijn maar het blijft bij alle vaccins opletten die eerste weken.
Was er maar een strategie dat er een compleet veilig vaccin beschikbaar was. De nieuwste generatie vaccins die nu in testfase zijn zullen heel anders zijn. Ga er maar vanuit dat je een abonnement aan prikken zult krijgen. En mogelijk als een pilletje en neusspray, die zijn nu ook in ontwikkeling en testfase.
@Evertt
Zo simpel kun je dus niet vergelijken.
https://www.urmc.rocheste...-effective-than-you-think
Zo stellig kun je dat niet zeggen. Er is nog zoveel onbekend over alle Corona vaccins.
Het Janssen vaccin is bijzonder omdat je maar 1 prik nodig hebt. Het vaccin vaccineert je daarna vanzelf steeds opnieuw. Het is niet bekend wat de beschermingsfactor na die meerdere keren is omdat het nog niet is getest.
https://www.nporadio1.nl/...anssen-vaccin-virusfeitenHet Janssen-vaccin wekt een andere immuunreactie op bij het lichaam. "Het Janssen-vaccin zit zo in elkaar dat je lichaam na de prik zichzelf steeds opnieuw vaccineert. De immuunreactie wordt meerdere keren opgewekt", zei immunoloog Huub Savelkoul onlangs tegen de NOS.
Pfizer en Moderna hebben ook dodelijke bijwerkingen. Pfizer kent een hartspierontsteking (myocardites) die vooral bij jonge mannen optreedt na de 2e prik. Hoeft niet altijd heel ernstig te zijn maar het blijft bij alle vaccins opletten die eerste weken.
Was er maar een strategie dat er een compleet veilig vaccin beschikbaar was. De nieuwste generatie vaccins die nu in testfase zijn zullen heel anders zijn. Ga er maar vanuit dat je een abonnement aan prikken zult krijgen. En mogelijk als een pilletje en neusspray, die zijn nu ook in ontwikkeling en testfase.
@Evertt
[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 23-06-2021 23:05 ]
https://www.ft.com/conten...0c-42d8-a8e6-c16a1e401884CDC panel finds ‘likely association’ between mRNA jabs and heart inflammation
Of: https://www.google.nl/amp...-covid-vaccine-shots.html
Die zijn dus ook niet meer veilig.
[ Voor 36% gewijzigd door CyberMania op 23-06-2021 22:57 ]
Ik ben er blijkbaar niet in geslaagd de sarcastische ondertoon over te brengen.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:11:
[...]
Je zou ook kunnen zeggen, waarom plan je je vakantie dan niet gewoon eind augustus? Je kunt vooraf wel aardig inschatten dat het met twee prikken krap aan kan worden.
Niets is "veilig" als je geen enkele bijwerking accepteert, daarom spreken we over benefit-risk. En die is nog uitermate positief. De range is 4.4 tot 12.6 cases per miljoen shots, 80% recovery.CyberMania schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:56:
[...]
https://www.ft.com/conten...0c-42d8-a8e6-c16a1e401884
Of: https://www.google.nl/amp...-covid-vaccine-shots.html
Die zijn dus ook niet meer veilig.
Prima. Lekker doorprikken.
Eerste keer dat ik dit lees, heb in het verleden een myocarditis gehad en fijn is anders zeg maarCR2032 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:45:
Pfizer en Moderna hebben ook dodelijke bijwerkingen. Pfizer kent een hartspierontsteking (myocardites) die vooral bij jonge mannen optreedt na de 2e prik. Het blijft bij alle vaccins opletten die eerste weken.
Tweede Pfizer zit er al in, kreeg voorrang omdat vanwege bovenstaande ik in de risicogroep zit. Als ik dit ergens had gelezen, had ik zeker even de huisarts gebeld
Heb je ergens een bron voor me? (Ga ondertussen zelf ook even Googlen)
Edit: ik heb leesvoer gevonden
https://www.lareb.nl/news...spier-na-coronavaccinatie
[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 23-06-2021 23:06 ]
Waiting on the world to change
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/03/myocarditis/pinda powerrr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:00:
[...]
NRC heeft er ook een artikel over geschreven.In Israël heeft een beperkt aantal jonge mannen een hartspierontsteking gekregen nadat ze hun tweede Pfizer-prik hadden gekregen. Het gaat om 275 gevallen op meer dan 5 miljoen gevaccineerden. Door dit geringe aantal ziet cardioloog Steven Droogmans (UZ Brussel) geen reden tot ongerustheid. Te meer omdat virussen, zoals het coronavirus, op zich veel meer ontstekingen van de hartspier veroorzaken.
Dat je het al hebt gehad, betekent niets voor je risico nu. En als je je vaccinatie al een poosje geleden hebt gehad, is er niets om je druk over te makenpinda powerrr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:00:
[...]
Eerste keer dat ik dit lees, heb in het verleden een myocarditis gehad en fijn is anders zeg maar![]()
Tweede Pfizer zit er al in, kreeg voorrang omdat vanwege bovenstaande ik in de risicogroep zit. Als ik dit ergens had gelezen, had ik zeker even de huisarts gebeld
De tweede zit er net een paar dagen inRoD schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:06:
[...]
Dat je het al hebt gehad, betekent niets voor je risico nu. En als je je vaccinatie al een poosje geleden hebt gehad, is er niets om je druk over te maken
En ik weet dat het niet een "herhalende" ziekte is, maar ja, dat op de cardioafdeling liggen doe je ook niet voor je lol hè
Ben een jaar bezig geweest met herstellen, vandaar dat ik even schrik en gelijk even info zoek.
Waiting on the world to change
Snap ik, rationele overwegingen doen er dan ook even niet toe. Weet ik ook alles van met mijn milde naaldenfobiepinda powerrr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:10:
[...]
De tweede zit er net een paar dagen in![]()
En ik weet dat het niet een "herhalende" ziekte is, maar ja, dat op de cardioafdeling liggen doe je ook niet voor je lol hè![]()
Ben een jaar bezig geweest met herstellen, vandaar dat ik even schrik en gelijk even info zoek.
Zal wel goedkomen, nog een paar daagjes wachten en dan is het gevaar geweken
Myocarditis en pericarditis als zeldzame bijwerking bij Pfizer en Moderna is al even bekend. Check vooral de CDC site, dat is de Amerikaanse RIVM. Daar is veel meer info over te vinden, ook waar je op moet letten.pinda powerrr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:00:
[...]
Eerste keer dat ik dit lees, heb in het verleden een myocarditis gehad en fijn is anders zeg maar![]()
https://www.lareb.nl/news...spier-na-coronavaccinatie
https://www.cdc.gov/coron...s/safety/myocarditis.html
Dus ga je naar een land binnen de EU.RocketKoen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Ligt heel erg aan het land waar je heen gaat.
Buiten de EU heb je een hoop landen die 14 dagen quarantaine aanhouden voor niet gevaccineerde reizigers.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Iedereen kan toch al even kiezen voor rMNA? Er worden al even geen AZ afspraken gemaakt en de janssen kunnen ook al even omgezet worden naar Pfizer/moderna.Evertt schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:44:
Die overigens pas na 1 juli gesponsord wordt. En inmiddels de meeste landen waar je uberhaupt in mag de gebruikelijke bewijzen gewoon accepteren.YakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:27:
[...]
Je loopt geen vakantie mis, want met de door de staat gesponsorde PCR test kun je ook gewoon gaan.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
@RoD Nee, ik maak mij er niet druk om, ga over vier weken gewoon voor de 2e shot Pfizer, maar ben wel benieuwd naar dit soort dingen: 4.4 - 12.6 gevallen per miljoen, maar hoe zit dat dan ten opzichte van wat @Ryur quote:RoD schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:00:
[...]
Niets is "veilig" als je geen enkele bijwerking accepteert, daarom spreken we over benefit-risk. En die is nog uitermate positief. De range is 4.4 tot 12.6 cases per miljoen shots, 80% recovery.
Prima. Lekker doorprikken.
(bron)In Israël heeft een beperkt aantal jonge mannen een hartspierontsteking gekregen nadat ze hun tweede Pfizer-prik hadden gekregen. Het gaat om 275 gevallen op meer dan 5 miljoen gevaccineerden.
Dat is toch eerder 55 gevallen per miljoen? Wat is daar de verklaring dan voor? Israëliers meer gevoelig er voor? Of ik die de statistiek niet snapt? Of 5 miljoen een te kleine groep voor dit soort statistiek?
Het plotseling vrijkomen van "prikslots" voor de rMNA vaccinaties omdat mensen kiezen voor Jansen heeft ook zo zijn positieve kanten.
Mijn dochter uit 2003 welke in de zorg stage loopt (en daar ook een bijbaantje heeft) viel al lange tijd buiten de boot. Via de werkgever nog niet gevaccineerd omdat ze nog net geen 18 was, maar zij staat wel aan het bed....
Afgelopen week via de reguliere weg een afspraak gemaakt voor de eerste prik in juli.
Gisteren heeft zij eens gebeld met de afsprakenlijn na het horen van alle berichten inde media van de vele mensen die nu kiezen voor Jansen.
Uitkomst, vandaag haar 1e prik, nog voor onze zomervakantie de 2e😀
Mijn dochter uit 2003 welke in de zorg stage loopt (en daar ook een bijbaantje heeft) viel al lange tijd buiten de boot. Via de werkgever nog niet gevaccineerd omdat ze nog net geen 18 was, maar zij staat wel aan het bed....
Afgelopen week via de reguliere weg een afspraak gemaakt voor de eerste prik in juli.
Gisteren heeft zij eens gebeld met de afsprakenlijn na het horen van alle berichten inde media van de vele mensen die nu kiezen voor Jansen.
Dat is Israël, de cijfers die ik noemde komen van het CDC. Het is lastig vergelijken als je niet precies de case definities weet en hoe het is onderzocht. Sowieso lijken de Israëliers de cases van de eerste en tweede prik te hebben opgeteld, terwijl de CDC dit los van elkaar rapporteert.vanaalten schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:12:
[...]
@RoD Nee, ik maak mij er niet druk om, ga over vier weken gewoon voor de 2e shot Pfizer, maar ben wel benieuwd naar dit soort dingen: 4.4 - 12.6 gevallen per miljoen, maar hoe zit dat dan ten opzichte van wat @Ryur quote:
[...]
(bron)
Dat is toch eerder 55 gevallen per miljoen? Wat is daar de verklaring dan voor? Israëliers meer gevoelig er voor? Of ik die de statistiek niet snapt? Of 5 miljoen een te kleine groep voor dit soort statistiek?
Inderdaad de mensen die nu een prik krijgen zijn voor de zomervakantie klaar.mb1 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:13:
Het plotseling vrijkomen van "prikslots" voor de rMNA vaccinaties omdat mensen kiezen voor Jansen heeft ook zo zijn positieve kanten.
En als dat niet zo is is er altijd wel te schuiven met de 2deprik.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de planning voor de komende 2 maanden. Ik (een '86er) zat te f5en op het moment dat ik een afspraak kon maken. Bij jongeren in mijn omgeving (n=3) wordt er veel lakser gereageerd.. o, ik moet nog een afspraak maken.
Weet iemand hoeveel van de NL bevolking al een afspraak heeft gemaakt?
https://www.hartvannederl...ij-stormloop-voor-janssenCR2032 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:45:
@Homeland
[...]
https://www.nporadio1.nl/...anssen-vaccin-virusfeiten
@Evertt
Gommers:
"Als we bang zijn voor de deltavariant dan wil je liever de mRNA-vaccins hebben", legde hij uit. "Van AstraZecena, wat net als Janssen een vectorvaccin is, weten we al wel dat het iets minder goed werkzaam is tegen deze variant." Maar van het in Leiden ontwikkelde vaccin weten we dit echter nog niet, aldus de ic-arts. "Daarom sta ik er dubbel in."
Da's een goeie vraag, daar zul je bij de GGD's naar moeten vragen. Ik sprak er toevallig twee van mijn leeftijd en beide bang voor de lange termijn van de mRNA vaccins. Gek genoeg dan weer niet bang voor de eventuele gevolgen die Covid aanricht (nu en lange termijn).dangerousp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:27:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dat is de europese keuze. Voglens mij is Pfizer na 2 weken na de eerste prik effectief. Dat duurt X tijd. En voor langere tijd heb je die tweede nodig.Homeland schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:49:
[...]
https://www.hartvannederl...ij-stormloop-voor-janssen
Gommers:
"Als we bang zijn voor de deltavariant dan wil je liever de mRNA-vaccins hebben", legde hij uit. "Van AstraZecena, wat net als Janssen een vectorvaccin is, weten we al wel dat het iets minder goed werkzaam is tegen deze variant." Maar van het in Leiden ontwikkelde vaccin weten we dit echter nog niet, aldus de ic-arts. "Daarom sta ik er dubbel in."
Het was dus prima mogelijk geweest om met één prik en maximaal 2 maanden oud (deze tijd weet ik niet maar is vast bekend) je ook op vakantie kon. Dat zou in Nederland niet spelen omdat je standaard na 6 weken de tweede prik krijg. Maar dan had iedereen die nu ongeveer de eerst prik heeft gehad begin juli op vakantie gekund.
Dan was dus uiteindelijk Janssen minder gebruikt en bijna iedereen met Pfizer geprikt.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ook met Pfizer ben je na 1 prik nog zeker niet heel goed beschermd tegen de Delta-variant. Effectiveness = 33,5%Kevinp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:26:
[...]
Dat is de europese keuze. Voglens mij is Pfizer na 2 weken na de eerste prik effectief. Dat duurt X tijd. En voor langere tijd heb je die tweede nodig.
Het was dus prima mogelijk geweest om met één prik en maximaal 2 maanden oud (deze tijd weet ik niet maar is vast bekend) je ook op vakantie kon. Dat zou in Nederland niet spelen omdat je standaard na 6 weken de tweede prik krijg. Maar dan had iedereen die nu ongeveer de eerst prik heeft gehad begin juli op vakantie gekund.
Dan was dus uiteindelijk Janssen minder gebruikt en bijna iedereen met Pfizer geprikt.
En hoe zit dat met mensen die al besmet zijn geweest met Covid-19 en voor wie in principe het advies is om zich maar één keer te laten prikken? Dat advies voelt voor mij, zeker in het licht van de Delta-variant, nogal twijfelachtig.ultimateharry schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:12:
[...]
Ook met Pfizer ben je na 1 prik nog zeker niet heel goed beschermd tegen de Delta-variant. Effectiveness = 33,5%
[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 24-06-2021 16:16 ]
Hmm de GGD heeft met terugwerkende kracht mijn vaccinatie in het gele boekje gekrast met een stempel. Nu hebben ze ook mijn naam, voorletters en geboortedatum overgenomen maar de overige gegevens van paspoort weer niet. Is dat zo volledig ingevuld en geldig icm paspoort? Er zelf bij zetten kan, maar dan heb ik 2 verschillende handschriften
Mijn boefje is liev!
Het gele boekje is gewoon niet geldig en je moet geluk hebben als het geaccepteerd wordt als bewijs van vaccinatie. Zelf iets erbij schrijven zou ik dus niet doen omdat het dan alleen maar minder betrouwbaar er uit ziet.JB schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:20:
Hmm de GGD heeft met terugwerkende kracht mijn vaccinatie in het gele boekje gekrast met een stempel. Nu hebben ze ook mijn naam, voorletters en geboortedatum overgenomen maar de overige gegevens van paspoort weer niet. Is dat zo volledig ingevuld en geldig icm paspoort? Er zelf bij zetten kan, maar dan heb ik 2 verschillende handschriften
[removed]
Er kwam vanochtend in 1 van de andere topics een onderzoek voorbij dat leek te wijzen op een mindere bescherming van een besmetting vs vaccinatie voor de Delta-variant. Kan het zo even niet meer vinden.posttoast schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:15:
[...]
En hoe zit dat met mensen die al besmet zijn geweest met Covid-19 en voor wie in principe het advies is om zich maar één keer te laten prikken? Dat advies voelt voor mij, zeker in het licht van de Delta-variant, nogal twijfelachtig.
Er was geloof ik niet onderzocht hoe de combinatie besmetting + 1 prik qua bescherming uitpakte.
Voor DE en AT is dat prima en geaccepteerd toch? Dan maar even terug in de hoop dat die dame er morgen ook is…redwing schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Het gele boekje is gewoon niet geldig en je moet geluk hebben als het geaccepteerd wordt als bewijs van vaccinatie. Zelf iets erbij schrijven zou ik dus niet doen omdat het dan alleen maar minder betrouwbaar er uit ziet.
Mijn boefje is liev!
Nou ik ga sowieso voor 2 prikken (na in februari besmet geweest te zijn), better safe than sorry aangezien het RIVM zelf aangeeft dat er geen medische contra-indicatie is...ultimateharry schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Er kwam vanochtend in 1 van de andere topics een onderzoek voorbij dat leek te wijzen op een mindere bescherming van een besmetting vs vaccinatie voor de Delta-variant. Kan het zo even niet meer vinden.
Er was geloof ik niet onderzocht hoe de combinatie besmetting + 1 prik qua bescherming uitpakte.
Meestal wel, maar zelfs daar heb je geen garanties. Maar terug gaan heeft weinig nut, je naam kun je zelf voorin zetten en bij de vaccinaties staat meestal alleen een stempel met om welke vaccinatie het gaat. Voor de rest staat er meestal niets bij. Ze zullen het dus niet beter accepteren als je er nog meer bij laat zetten, daar doen ze niets mee.JB schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:26:
[...]
Voor DE en AT is dat prima en geaccepteerd toch? Dan maar even terug in de hoop dat die dame er morgen ook is…
[removed]
Ik heb een deel ingevuld staan dus alleen mijn naam en geboortedatum door iemand anders. Beter niets meer aan doen dus? GGD gaat me niet helpen. Ze kunnen me niet zeggen wanneer die persoon weer werkzaam is zodat ik het volledig in kan laten vullen met hetzelfde handschriftredwing schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:32:
[...]
Meestal wel, maar zelfs daar heb je geen garanties. Maar terug gaan heeft weinig nut, je naam kun je zelf voorin zetten en bij de vaccinaties staat meestal alleen een stempel met om welke vaccinatie het gaat. Voor de rest staat er meestal niets bij. Ze zullen het dus niet beter accepteren als je er nog meer bij laat zetten, daar doen ze niets mee.
Het is sowieso een nietszeggend stuk papier want hoe kan iets legitiem zijn als je nadien zelf je gegevens erin kan knallen… Kan ik de buurvrouw ook sturen voor een stempel in een leeg boekje en vervolgens zelf mijn naam erin zetten…
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 24-06-2021 16:37 ]
Mijn boefje is liev!
Als ik bij mij kijk naar de gele koorts (de enige waar voorheen dit boekje voor werd gebruikt) is dat ook niet meer dan de naam van het vaccin en een stempel. Dus ik zou het lekker zo laten. Of ze accepteren het, of ze accepteren het niet, maar dat zal niet liggen aan wat extra bijgeschreven gegevensJB schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:35:
[...]
Ik heb een deel ingevuld staan dus alleen mijn naam en geboortedatum door iemand anders. Beter niets meer aan doen dus? GGD gaat me niet helpen. Ze kunnen me niet zeggen wanneer die persoon weer werkzaam is zodat ik het volledig in kan laten vullen met hetzelfde handschrift
Het is sowieso een nietszeggend stuk papier want hoe kan iets legitiem zijn als je nadien zelf je gegevens erin kan knallen… Kan ik de buurvrouw ook sturen voor een stempel in een leeg boekje en vervolgens zelf mijn naam erin zetten…
[removed]
Voor Oostenrijk geldt het volgende:
https://www.sozialministe...ise-nach-Oesterreich.html
https://www.sozialministe...ise-nach-Oesterreich.html
- PCR test max 72 uur oud in het engels of duits
- Antigeentest max 48 uur oud, ik denk dat dat een sneltest is, in het engels of duits.
- Vaccinatiecertifikaat: 1 vaccinatie 22 dagen van te voren maar niet langer dan 3 maanden geleden. Bij 2 vaccinaties mogen deze niet langer dan 9 maanden geleden gezet zijn.
https://www.ris.bka.gv.at...Anlage=9&Uebergangsrecht= - Verklaring dat u corona heeft gehad en bent genezen, niet ouder dan 6 maanden door een PCR test in het engels of duits
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Zeg het maar…OneTimer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:12:
Voor Oostenrijk geldt het volgende:
https://www.sozialministe...ise-nach-Oesterreich.htmlDus een stempel in het gele boekje is zo te zien niet genoeg. Je moet echt een certificaat hebben dat je een vaccinatie hebt gekregen.
- PCR test max 72 uur oud in het engels of duits
- Antigeentest max 48 uur oud, ik denk dat dat een sneltest is, in het engels of duits.
- Vaccinatiecertifikaat: 1 vaccinatie 22 dagen van te voren maar niet langer dan 3 maanden geleden. Bij 2 vaccinaties mogen deze niet langer dan 9 maanden geleden gezet zijn.
https://www.ris.bka.gv.at...Anlage=9&Uebergangsrecht=- Verklaring dat u corona heeft gehad en bent genezen, niet ouder dan 6 maanden door een PCR test in het engels of duits
https://www.anwb.nl/vakan...onamaatregelen-oostenrijk
Ja. Het "gele vaccinatieboekje" wordt per 1 juli geaccepteerd als vaccinatiebewijs. Heb je dat niet, dan kun je het beste een negatieve PCR-test meenemen. Onduidelijk wanneer het Digitale Corona Certificaat geldig wordt in Europa
Mijn boefje is liev!
@JB Haha ja zeg het maar.
De info van mij is van de oostenrijkse overheid. Misschien passen die het nog aan voor 1 juli.
De info van mij is van de oostenrijkse overheid. Misschien passen die het nog aan voor 1 juli.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Eindstand vandaag:
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 24 juni 2021
- 606.000 telefoontjes vandaag
- door 103.000 bellers
- 154.000 afspraken in totaal gemaakt sinds gisteren#KeepCalm #PlanDePrik https://t.co/5fWEojBz5R
Uitgaande van 200.000 vaccins, straks zijn er nog over
[ Voor 15% gewijzigd door user109731 op 24-06-2021 21:24 ]
Precies wat ik aangaf. Van alle vaccins is nog weinig bekend over de werking op de lange termijn.Homeland schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:49:
[...]
https://www.hartvannederl...ij-stormloop-voor-janssen
Gommers:
https://www.bloomberg.com...-u-s-covid-cases-cdc-saysData are showing the mRNA vaccines made by Pfizer Inc. and Moderna Inc. should work well against the variant, and the CDC is examining how the Johnson & Johnson vaccine performs, she said.
Given the J&J vaccine is similar to the AstraZeneca vaccine, which looks to protect against severe and deadly disease from the variant, the agency anticipates the J&J vaccine will also work well at preventing severe disease, she said.
We hebben nu een Europees systeem hoe ga je dat verder doen?redwing schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Het gele boekje is gewoon niet geldig en je moet geluk hebben als het geaccepteerd wordt als bewijs van vaccinatie. Zelf iets erbij schrijven zou ik dus niet doen omdat het dan alleen maar minder betrouwbaar er uit ziet.
Het gele boekje is blijkbaar een wereldwijd bekend fenomeen en zal naar mijn verwachting op meer plekken geaccepteerd worden dan niet.
Overigens schrijven sowieso verschillende mensen er in dus verschillende handschriften zal niet zoveel uitmaken. Mijn Corona vaccinatie staat 2 dagen verkeerd op 20 ipv 22 juni.
En dat kopietje met je bewijs is in mijn ogen net zo goed als een heel boekje dat papiertje is net zo goed super simpel na te maken. Zeker als je weet hoe het eruit moet zien.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Het gaat om de gegevens van eigenaar boekje. Bij mij heeft de GGD dus een deel ingevuld. Naam en geboortedatum. De overige velden zoals paspoortnr postcode, huisnr en woonplaats zijn nog leeg. Ik kan die wel invullen maar dan staan er 2 verschillende handschriften door elkaar. Ik laat het zo. Adhv naam en geboortedatum kunnen ze op mijn ID zien dat het om dezelfde persoon gaat maar dit is alles behalve waterdicht. Die stempel wordt gewoon in een leeg boekje geknald dus iemand anders kan m vervolgens ook invullen voor eigen gewin…Kevinp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:28:
[...]
We hebben nu een Europees systeem hoe ga je dat verder doen?
Het gele boekje is blijkbaar een wereldwijd bekend fenomeen en zal naar mijn verwachting op meer plekken geaccepteerd worden dan niet.
Overigens schrijven sowieso verschillende mensen er in dus verschillende handschriften zal niet zoveel uitmaken. Mijn Corona vaccinatie staat 2 dagen verkeerd op 20 ipv 22 juni.
En dat kopietje met je bewijs is in mijn ogen net zo goed als een heel boekje dat papiertje is net zo goed super simpel na te maken. Zeker als je weet hoe het eruit moet zien.
De Corona Check app is vanaf 1 juli ook actief dus die maar als backup inzetten.
Mijn boefje is liev!
Ik lees hier verschillende verhalen over het vervroegen van de tweede Pfizer prik. Weet iemand wat daarvoor nu als richtlijn aangehouden wordt? Ik zou graag de tweede prik naar voren halen (indien er een plek is natuurlijk) ivm vakantie. Dit zou dan 3.5 week na de eerste prik moeten worden. Doet de GGD dit, of houden ze vast aan het interval van 5 weken?
Ze houden zich aan de 5 weken, eerder kan niet aldus de dame aan de telefoonlijn van de ggdSlurf1 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:03:
Ik lees hier verschillende verhalen over het vervroegen van de tweede Pfizer prik. Weet iemand wat daarvoor nu als richtlijn aangehouden wordt? Ik zou graag de tweede prik naar voren halen (indien er een plek is natuurlijk) ivm vakantie. Dit zou dan 3.5 week na de eerste prik moeten worden. Doet de GGD dit, of houden ze vast aan het interval van 5 weken?
Jammer dat ze zo strikt zijn, maar ik had dit al wel verwacht. De aanbeveling vanuit de fabrikant is om de tweede prik na 21 dagen te geven. Je zou toch ook denken dat maximaal gebruik maken van de prik capaciteit de voorkeur heeft.Dracula schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:08:
[...]
Ze houden zich aan de 5 weken, eerder kan niet aldus de dame aan de telefoonlijn van de ggd
Het Europese systeem staat volledig los van het gele boekje. Het gele boekje is heel simpel geen officieel corona-vaccinatiebewijs. En dus kun je geluk hebben dat ze het accepteren, maar net zo goed pech. Aan de andere kant zullen ze met dalende cijfers toch al niet teveel controleren en dan is de kans groot dat ze het wel accepteren. Maar op het moment dat de cijfers weer gaan stijgen en de controles strenger worden, denk ik dat ie vooral geweigerd zal worden.Kevinp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:28:
[...]
We hebben nu een Europees systeem hoe ga je dat verder doen?
Tuurlijk, vandaar ook dat ze naar de app toegaan met barcode die uitgelezen wordt. Maar dit is ook precies de reden waarom ze het gele boekje niet als officieel bewijs wilden gaan gebruiken.Overigens schrijven sowieso verschillende mensen er in dus verschillende handschriften zal niet zoveel uitmaken. Mijn Corona vaccinatie staat 2 dagen verkeerd op 20 ipv 22 juni.
[removed]
Hoe kan iemand anders hem invullen Als je naam en geb datum al ingevuld zijn door de GGD?JB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:32:
[...]
Het gaat om de gegevens van eigenaar boekje. Bij mij heeft de GGD dus een deel ingevuld. Naam en geboortedatum. De overige velden zoals paspoortnr postcode, huisnr en woonplaats zijn nog leeg. Ik kan die wel invullen maar dan staan er 2 verschillende handschriften door elkaar. Ik laat het zo. Adhv naam en geboortedatum kunnen ze op mijn ID zien dat het om dezelfde persoon gaat maar dit is alles behalve waterdicht. Die stempel wordt gewoon in een leeg boekje geknald dus iemand anders kan m vervolgens ook invullen voor eigen gewin…
De Corona Check app is vanaf 1 juli ook actief dus die maar als backup inzetten.
Joh, je weet dat iemand kan verhuizen? En hoe zou het dan gaan? Boekje niet meer geldig?JB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:32:
[...]
Het gaat om de gegevens van eigenaar boekje. Bij mij heeft de GGD dus een deel ingevuld. Naam en geboortedatum. De overige velden zoals paspoortnr postcode, huisnr en woonplaats zijn nog leeg. Ik kan die wel invullen maar dan staan er 2 verschillende handschriften door elkaar. Ik laat het zo. Adhv naam en geboortedatum kunnen ze op mijn ID zien dat het om dezelfde persoon gaat maar dit is alles behalve waterdicht. Die stempel wordt gewoon in een leeg boekje geknald dus iemand anders kan m vervolgens ook invullen voor eigen gewin…
Er is een reden dat er geen adres op je paspoort of ID staat hè?
Dus vul gewoon die gegevens in als je wil, maar zou er niet zo spastisch over doen. Hele gele boekje heeft de vibe van het internationale rijbewijs; een knutsel projectje van de sociale werkplaats.
Wij gaan (hopelijk) naar Oostenrijk over een paar weken, met de app en het printje van de GGD. Ik heb wel een geel boekje maar moet nog even nadenken of ik er voor naar de prikstraat wil om m in te vullen.
Omdat de GGD dat niet hoort te doen en bij mij toevallig wel gebeurd is maar dan incompleet.Wolly schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Hoe kan iemand anders hem invullen Als je naam en geb datum al ingevuld zijn door de GGD?
Dus bij mij ging die vlieger niet op nee maar zo zou het wel gegaan zijn normaliter als je met een leeg boekje komt.
Mijn boefje is liev!
Klopt. Daarom laat ik het leeg. Adv naam, voorletters en geboortedatum kunnen ze icm ID alles spiegelen. 2 verschillende handschriften door elkaar geeft meer vraagtekens IMHO. QR code komt over “7 dagen” dus moet goed komen.Barrycade schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Joh, je weet dat iemand kan verhuizen? En hoe zou het dan gaan? Boekje niet meer geldig?
Er is een reden dat er geen adres op je paspoort of ID staat hè?
Dus vul gewoon die gegevens in als je wil, maar zou er niet zo spastisch over doen. Hele gele boekje heeft de vibe van het internationale rijbewijs; een knutsel projectje van de sociale werkplaats.
Wij gaan (hopelijk) naar Oostenrijk over een paar weken, met de app en het printje van de GGD. Ik heb wel een geel boekje maar moet nog even nadenken of ik er voor naar de prikstraat wil om m in te vullen.
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 25-06-2021 10:07 ]
Mijn boefje is liev!
Lang, lang geleden toen ik voor vakantie een prik moest halen heeft de GGD bij mij ook alleen gekeken of mijn naam en geb datum erin stond. Dat lijkt mij dus wel degelijk de check te zijn die ze moeten doen.JB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:05:
[...]
Omdat de GGD dat niet hoort te doen en bij mij toevallig wel gebeurd is maar dan incompleet.
Dus bij mij ging die vlieger niet op nee maar zo zou het wel gegaan zijn normaliter als je met een leeg boekje komt.
Het lijkt mij sterk dat ze structureel niet ingevulde boekjes gaan afstempelen.
Dat doen ze ook, juist door die langere periode en dat de leveringen groter worden kunnen nu mensen sneller hun eerste prik halen. Hoe meer je de 2e prik naar voren haalt hoe sneller de capaciteit op korte termijn vol zit en andere mensen moeten wachten.Slurf1 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:11:
[...]
Jammer dat ze zo strikt zijn, maar ik had dit al wel verwacht. De aanbeveling vanuit de fabrikant is om de tweede prik na 21 dagen te geven. Je zou toch ook denken dat maximaal gebruik maken van de prik capaciteit de voorkeur heeft.
Het is alleen met AZ naar voren gehaald omdat die prikken niet meer nieuwe worden gezet maar alleen nog 2e.
Ah ja... We moeten een expositie kwijt, laten we ff de vaccinatiestraat dicht gooien...
https://www.nu.nl/rotterd...otterdamse-kunstweek.html
Are you fucking kidding me?
Dat klopte toen inderdaad nog niet iedereen een uitnodiging voor de eerste vaccinatie had ontvangen. De (voorlopig) laatste groep is echter een week geleden al uitgenodigd. Ik vraag me dan ook af of de open plekken die ontstaan inderdaad allemaal nog naar "1e prikken" gaan, of dat ze niet allemaal benut worden.jongetje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:34:
[...]
Dat doen ze ook, juist door die langere periode en dat de leveringen groter worden kunnen nu mensen sneller hun eerste prik halen. Hoe meer je de 2e prik naar voren haalt hoe sneller de capaciteit op korte termijn vol zit en andere mensen moeten wachten.
Het is alleen met AZ naar voren gehaald omdat die prikken niet meer nieuwe worden gezet maar alleen nog 2e.
Genoeg keuze verder nog lijkt mij. Er is toch meer prikcapaciteit dan vaccins om te prikken.MikeyMan schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:03:
Ah ja... We moeten een expositie kwijt, laten we ff de vaccinatiestraat dicht gooien...
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Volgens mij is er bij de GGD meer dan voldoende capaciteit op het moment. En Pfizer heeft de afgelopen 4 weken 400k vaccins per week meer geleverd dan ze de komende maand gaan doen. Dus de hoeveelheid prikken die gezet kan worden is sowieso lager.Slurf1 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:14:
[...]
Dat klopte toen inderdaad nog niet iedereen een uitnodiging voor de eerste vaccinatie had ontvangen. De (voorlopig) laatste groep is echter een week geleden al uitgenodigd. Ik vraag me dan ook af of de open plekken die ontstaan inderdaad allemaal nog naar "1e prikken" gaan, of dat ze niet allemaal benut worden.
Ik was deze week aan de beurt, en veel van mijn vriendenkring ook. Iedereen kon direct doorlopen. Totaal geen wachtrij.
Wat betreft Janssen:
[Twitter: https://twitter.com/hugodejonge/status/1408697342228844546]Eindstand vandaag:
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 25 juni 2021
- 53.000 telefoontjes vandaag
- door 38.000 bellers
- 185.000 afspraken in totaal gemaakt#KeepCalm #PlanDePrik https://t.co/90Bq7VPKdY
Er wordt nu gespeculeerd dat het vaccineren van kinderen een nieuwe golf Delta variant deels zou kunnen voorkomen. In de basis begrijp ik dat en zou ik daar als ouder bereid toe zijn. Toch knaagt bij mij het gevoel dat dit grotendeels komt door de groep die zich weigert te vaccineren en dat voelt niet goed.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Een uurtje geleden de 1e prik gehad. Was vooraf wel zenuwachtig moet ik zeggen maar was nergens voor nodig. Zodra ik daar binnenliep was ik direct ontspannen, alles super geregeld (Breda) en de spuit heb ik niet eens gevoeld. Complimenten hoor, het is echt goed geregeld allemaal.
niet iedereen heeft een bierbuikje
vaccinatie kaartje van NL

geen rare verrassingen eigenlijk..
Héél Gallië? Nee, een klein dorpje blijft dapper weerstand bieden.. pic.twitter.com/GXr0DzcclC
— Tom Beek (@tom_beek) 26 juni 2021
geen rare verrassingen eigenlijk..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nee want ook volledig gevaccineerden kunnen nog steeds besmettelijk zijn dus vaccineren is sowieso een goed plan.Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:22:
Er wordt nu gespeculeerd dat het vaccineren van kinderen een nieuwe golf Delta variant deels zou kunnen voorkomen. In de basis begrijp ik dat en zou ik daar als ouder bereid toe zijn. Toch knaagt bij mij het gevoel dat dit grotendeels komt door de groep die zich weigert te vaccineren en dat voelt niet goed.
Inderdaad, zelfs als iedereen zich zou laten vaccineren zou het alsnog slim zijn om kinderen ook te vaccineren.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Nee want ook volledig gevaccineerden kunnen nog steeds besmettelijk zijn dus vaccineren is sowieso een goed plan.
[removed]
Dat begrijp ik, maar. Kinderen worden maar zeer zelden zwaar getroffen door het virus. Wie lopen dan gevaar als we kinderen niet vaccineren? Dat zijn dan toch de volwassenen die niet gevaccineerd zijn?CyBeRSPiN schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Nee want ook volledig gevaccineerden kunnen nog steeds besmettelijk zijn dus vaccineren is sowieso een goed plan.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het concept van herd immunity en stoppen van verspreiding van het virus onder groepen ken je wel?Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Dat begrijp ik, maar. Kinderen worden maar zeer zelden zwaar getroffen door het virus. Wie lopen dan gevaar als we kinderen niet vaccineren? Dat zijn dan toch de volwassenen die niet gevaccineerd zijn?
Die schattige kinderen die je niet wil vaccineren kunnen nog prachtige mutaties produceren.
PSN
Mijn kinderen hebben allemaal al Corona gehad. Mijn oudste al twee maal. Dat doorgeven van Corona zal bij hun minimaal zijn en wellicht vergelijkbaar als dat ze gevaccineerd zouden zijn. Ben benieuwd wat uit de kinder vaccinatie trials komt.YakuzA schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:29:
[...]
Het concept van herd immunity en stoppen van verspreiding van het virus onder groepen ken je wel?
Die schattige kinderen die je niet wil vaccineren kunnen nog prachtige mutaties produceren.
[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 26-06-2021 17:34 ]
Over long-covid onder kinderen is nog weinig bekend, maar uit eerste onderzoeken ontstaat wel het beeld dat ze langdurig klachten kunnen houden: https://www.ncbi.nlm.nih....s/PMC7927578/#!po=3.57143Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Dat begrijp ik, maar. Kinderen worden maar zeer zelden zwaar getroffen door het virus. Wie lopen dan gevaar als we kinderen niet vaccineren? Dat zijn dan toch de volwassenen die niet gevaccineerd zijn?
En verder wat @YakuzA zegt, al voorkom je dat niet met enkel in NL of het Westen de vaccinatiegraad zsm hoog krijgen.
@CyBeRSPiN ik deel je zorg over long Covid. Ik heb zelf ook maanden borst pijn gehad en ben, enkele maanden na mijn eerste corona avontuur zelfs naar de grond gegaan van de pijn in mijn borststreek. Dat heeft ongeveer 7 maanden geduurd voor ik weer aan Cardio kon gaan denken. Ik weet dat mijn kinderen al Covid hebben doorlopen zonder deze klachten en dat onze tweede keer veel beter verliep.
[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 26-06-2021 17:40 ]
Ik denk dat je iets verder moet kijken dan je eigen kinderen die het dus al gehad hebben.Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:33:
[...]
Mijn kinderen hebben allemaal al Corona gehad. Mijn oudste al twee maal. Dat doorgeven van Corona zal bij hun minimaal zijn en wellicht vergelijkbaar als dat ze gevaccineerd zouden zijn. Ben benieuwd wat uit de kinder vaccinatie trials komt.
Ook gezien dat het erop lijkt dat een vaccinatie beter beschermt dan het doorleven van een besmetting.
PSN
Hoewel een kleine groep, er zijn altijd mensen die zich niet kunnen/niet mogen laten vaccineren omwille van medische redenen. Afgezien van alle andere redenen, is het alleen daarvoor doen al goed genoeg.Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:22:
&
Goede documentaire die een inkijkje geeft bij de teams die de vaccinaties hebben ontwikkeld:
Horizon Special: The Vaccine
Via vpn en bbc iplayer terug te kijken of anders op 8 juli op bbc 2 om 2:45u.
Horizon Special: The Vaccine
Via vpn en bbc iplayer terug te kijken of anders op 8 juli op bbc 2 om 2:45u.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dat is buitenkijf. Zeker voor de volwassenen onder ons die het niet aan durven of weigeren. Tot dan wacht ik eerst tot de trails op kinderen afgerond zijn.Weltschmerz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:39:
[...]
Hoewel een kleine groep, er zijn altijd mensen die zich niet kunnen/niet mogen laten vaccineren omwille van medische redenen. Afgezien van alle andere redenen, is het alleen daarvoor doen al goed genoeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 26-06-2021 21:03 ]
Iedereen blijft gevaar lopen als we iedereen niet vaccineren. Dan kan het virus blijven rondgaan en muteren tot mogelijk alle vaccins niet meer werken of ook kinderen ziek worden. Dan zijn we allemaal zwaar de pineut. Uitdoven die brand.Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:25:
[...]
President Duterte van de Filipijnen maakte deze week de keuze gemakkelijk:
Je mag kiezen, je neemt het vaccin of ik stuur je naar de gevangenis.
https://www.aljazeera.com...-covids-delta-cases-surgeAdmitting that he is growing exasperated by “these fools”, who refused to get vaccinated, Duterte then threatened to inject them “with shots intended for pigs”.
“You are all stubborn.”
[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 26-06-2021 22:44 ]
Dankje @CR2032 maar dat gaat natuurlijk veel te ver. Best wel confronterend dat jij je daar in kunt vinden.
Ik heb mij overigens al laten vaccineren.
Ook als er 100% gevaccineerd is zal het virus blijven rondgaan. Dat gaat niet meer uitdoven of weg. Het is te hopen dat het muteert naar een onschuldige variant of dat er door vaccinatie van volwassen en ouderen niemand meer ernstig ziek van wordt of overlijdt .
Ook als er 100% gevaccineerd is zal het virus blijven rondgaan. Dat gaat niet meer uitdoven of weg. Het is te hopen dat het muteert naar een onschuldige variant of dat er door vaccinatie van volwassen en ouderen niemand meer ernstig ziek van wordt of overlijdt .
[ Voor 46% gewijzigd door Cobb op 26-06-2021 23:09 ]
Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met dat Filipijnse beleid. Vond het vooral opvallend.Cobb schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:07:
Dankje @CR2032 maar dat gaat natuurlijk veel te ver. Best wel confronterend dat jij je daar in kunt vinden.
Uit eerste onderzoeken blijkt het dat het virus veel minder rond gaat bij gevaccineerde mensen. De besmettelijkheid neemt dan sterk af. Al lopen verdere onderzoeken hier nog na. Vandaar dat het goed is dat kinderen ook worden gevaccineerd. In de VS lopen onderzoeken om peuters ook mee te gaan nemen.
Waar ik mij wel in kan vinden is dat er veel meer nadruk moet komen waarom het goed is dat iedereen wordt gevaccineerd. Nu zijn vooral de versoepelingen in het nieuws en daarmee lijkt het teveel dat alles achter de rug is.
[ Voor 16% gewijzigd door CR2032 op 26-06-2021 23:25 ]
Nou ja, het blijft wel een afweging van baten en lasten natuurlijk. Bij 1 op de 15.000 jongeren die een serieuze bijwerking krijgen (ontsteking van de hartspier) is dat wel een afweging die serieus gemaakt moet worden. Voor veel minder vaak voorkomende bijwerkingen hebben we AZ al afgeserveerd.Weltschmerz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:39:
[...]
Hoewel een kleine groep, er zijn altijd mensen die zich niet kunnen/niet mogen laten vaccineren omwille van medische redenen. Afgezien van alle andere redenen, is het alleen daarvoor doen al goed genoeg.
Bij 6 jaargangen (12-18) en ca. 200.000 per jaargang heb je dan 1.2 miljoen jongeren en dus ca. 80 gevallen.
Waren dat de cijfers zoals in Israël gezien/genoteerd?blissard schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:22:
[...]
Nou ja, het blijft wel een afweging van baten en lasten natuurlijk. Bij 1 op de 15.000 jongeren die een serieuze bijwerking krijgen (ontsteking van de hartspier) is dat wel een afweging die serieus gemaakt moet worden. Voor veel minder vaak voorkomende bijwerkingen hebben we AZ al afgeserveerd.
Bij 6 jaargangen (12-18) en ca. 200.000 per jaargang heb je dan 1.2 miljoen jongeren en dus ca. 80 gevallen.
PSN
Nee, van de FDA:YakuzA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:27:
[...]
Waren dat de cijfers zoals in Israël gezien/genoteerd?
Afgelopen week bevestigde de Amerikaanse medicijnautoriteit FDA voor het eerst een nieuwe, zeldzame bijwerking van de vaccins van Pfizer en Moderna. Deze complicatie, een ontsteking van de hartspier, doet zich vooral voor bij jongeren, en dan vooral bij jongens tussen de 12 en 18 jaar. Het komt bij ongeveer één op de 15 duizend vaccinaties voor.
Achter paywall: https://www.volkskrant.nl...neer-de-tieners~b5209991/
Hier nog iets meer informatie: https://nos.nl/artikel/23...cineren-vanaf-12-jaar-oudblissard schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:33:
[...]
Nee, van de FDA:
Afgelopen week bevestigde de Amerikaanse medicijnautoriteit FDA voor het eerst een nieuwe, zeldzame bijwerking van de vaccins van Pfizer en Moderna. Deze complicatie, een ontsteking van de hartspier, doet zich vooral voor bij jongeren, en dan vooral bij jongens tussen de 12 en 18 jaar. Het komt bij ongeveer één op de 15 duizend vaccinaties voor.
Lang verhaal kort: de bijwerking is doorgaans mild en alles afwegend is de benefit-risk ook voor kinderen positief.Kinderartsen pleiten voor het vaccineren van kinderen tussen de 12 en 17 jaar oud tegen covid-19. Nu er meer bekend is geworden over een gemelde bijwerking zijn ze tot de overtuiging gekomen dat het verstandig is om deze groep tieners te vaccineren.
dat laatste is volgens mij voor Nederland nog niet bepaald.RoD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:35:
[...]
Lang verhaal kort: de bijwerking is doorgaans mild en alles afwegend is de benefit-risk ook voor kinderen positief.
Je hebt de quote wel weer precies geknipt voor de nuancering:blissard schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:33:
[...]
Nee, van de FDA:
De kinderartsen zijn om: vaccineer de tieners
Afgelopen week bevestigde de Amerikaanse medicijnautoriteit FDA voor het eerst een nieuwe, zeldzame bijwerking van de vaccins van Pfizer en Moderna. Deze complicatie, een ontsteking van de hartspier, doet zich vooral voor bij jongeren, en dan vooral bij jongens tussen de 12 en 18 jaar. Het komt bij ongeveer één op de 15 duizend vaccinaties voor. De aandoening is niet heel gevaarlijk en de benauwdheid verdwijnt in de regel vanzelf of na behandeling met ontstekingsremmers. Naar verwachting weegt deze bijwerking wel mee in de discussie in de Gezondheidsraad over de wenselijkheid van tienervaccinatie.
PSN
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
/f/image/Q6Zgq3Mr2cgNeCaqSHoGl9zD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K33MAPX3KPUnSi5eTNoXOpRE.png?f=fotoalbum_large)