Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De bierviltjes variant van deze berekening is vrij eenvoudig. Een leeftijdscohort van één jaargang is gemiddeld ruim 200k mensen. Er worden per dag ook ruim 200k prikken gezet. Maar per persoon heb je 2 prikken nodig. We nodigen dus ongeveer twee keer zoveel mensen uit als we per dag volledig kunnen vaccineren.roffeltjes schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:30:
[...]
Dat zal op individuele basis helemaal kloppen, maar als groep natuurlijk niet. Er is echt wel een reden dat de app mensen over drie weken naar de andere kant van de provincie stuurt
[...]
Eigenlijk is de bepalende factor het aantal prikken per dag, of dat nu een vroege 20 jarige is of een 60 jarige laatkomer boeit voor het halen van die eindstreep niet.
We zouden dus het antwoord op onze vraag kunnen inschatten met het aantal nog te zetten prikken versus het gemiddelde dagelijkse priktempo.
Ik heb alleen niet de motivatie om daar in te duiken (zonder ironie mijn gemeende excuses voor deze luiheid).
Daar moet je dan weer bij optellen dat een deel van de mensen al eerder aan de beurt is geweest, vanwege kwetsbare groep of beroep. Ook ongeveer 20% schat ik. En de vaccinatiebereidheid is ongeveer 80%. Dan kom ik er op uit dat we elke dag ongeveer anderhalf keer meer mensen uitnodigen dan we vaccineren, van het totaal dat zich überhaupt gaat laten vaccineren. Tot vandaag dus, want we zijn klaar met volwassenen uitnodigen, dus vanaf nu lopen we dat weer in met een half cohort per dag. Allemaal zeer grove schattingen uiteraard.
En dan heb je ook nog de gedeeltes van mensen die al geprikt zijn ivm zorg/risico groep etc en maar 20% van de mensen die de hele dag aan het F5’en zijn om een afspraak er maken en 40% die pas in actie komt als de brief komt en de rest laat de brief nog een weekje op tafel liggen voordat ze in actie komen etcLapa schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:07:
[...]
De bierviltjes variant van deze berekening is vrij eenvoudig. Een leeftijdscohort van één jaargang is gemiddeld ruim 200k mensen. Er worden per dag ook ruim 200k prikken gezet. Maar per persoon heb je 2 prikken nodig. We nodigen dus ongeveer twee keer zoveel mensen uit als we per dag volledig kunnen vaccineren.
Daar moet je dan weer bij optellen dat een deel van de mensen al eerder aan de beurt is geweest, vanwege kwetsbare groep of beroep. Ook ongeveer 20% schat ik. En de vaccinatiebereidheid is ongeveer 80%. Dan kom ik er op uit dat we elke dag ongeveer anderhalf keer meer mensen uitnodigen dan we vaccineren, van het totaal dat zich überhaupt gaat laten vaccineren. Tot vandaag dus, want we zijn klaar met volwassenen uitnodigen, dus vanaf nu lopen we dat weer in met een half cohort per dag. Allemaal zeer grove schattingen uiteraard.
PSN
Ik kan je volgen, maar ik mis dan nog wel de "start getallen"(waar zijn we nu).
Als ik hier kijk kan ik met mijn oogbal wel wat schattingen doen
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Het beeld dat ik vorige week had dat we nog met de vijftigers en veertigers bezig waren klopt (uiteraard met wat lagere en hogere cohorten meegenomen)
-40-44 zat vorig week op 40% (eerste prik)
-45-49 51% (eerste prik)
-50-54 67% (eerste prik)
Heel grof: als je 50% in x aantal weken haalt dan ligt het plateau waar het echt gaat afvlakken op 2x. Het is leuk om te zien dat die groffe vuistregel redelijk klopt over alle cohorten
Dus: 50-54 startte week 18, haalde 50% op week 22 en zal ongeveer klaar zijn (eerste prik) op week 26.
Je ziet ook dat het langzaam iets langer duurt, ongetwijfeld vanwege de tweede prikken, iets grotere cohorten, het naijlen, sneller uitnodigen etc.
Het is geen gekke schatting om te denken dat we over 8 weken "klaar" zijn met de bulk eerste prik, dus dan zou 4 weken later de tweede prik zijn gezet: 12 weken vanaf vandaag =>
Week 36. tweede week september.
Dat is mijn gok dat we dan klaar zijn met de bulk en dat we dan alleen nog wat bezemen. Als we nog 17-12 prikken komt daar nog wat weken bij (ik gok dat dat sneller gaat, kleine cohorten, meer leveringen, deel tweede prikken al gedaan).
Uiteraard is mijn gok totaal niet niveau Nostradamus/ Hari Sheldon, we weten dat het ergens in die buurt zou zitten
Andere manier van prikken misschien ook, want de GGD's waren volgens mij al aan het voorbereiden om priklocaties te gaan afschalen. (GGD Rijnmond ging in de 1e week juli? al 3 of 4 locaties sluiten omdat de grootste bulk in juni zat.)roffeltjes schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:45:
[...]
Dat is mijn gok dat we dan klaar zijn met de bulk en dat we dan alleen nog wat bezemen. Als we nog 17-12 prikken komt daar nog wat weken bij (ik gok dat dat sneller gaat, kleine cohorten, meer leveringen, deel tweede prikken al gedaan).
Of een enkele locatie, in een GGD gebied, per x1000 inwoners, of op een bepaald moment op een locatie in een gemeente. (zoals je dat nu ook met HPV ziet zeg maar, alle zoveel jarigen op een bepaalde plek.)
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 22-06-2021 13:13 ]
Geweest in Naarden (voormalig golfbaan). Prettige locatie moet ik zeggen, snel en efficiënt. Toen ik aankwam was het overigens niet erg druk (stukje drukker toen ik wegging).
Maar na binnenkomst zat ik binnen 5 minuten de vaccinatie er in.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Jongeren vanaf 12 jaar met medisch risico kunnen vanaf vandaag een afspraak maken voor #vaccinatie bij de GGD. Zij ontvangen een uitnodiging van hun huisarts. Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer.
— RIVM (@rivm) 22 juni 2021
Meer informatie 👉 https://t.co/kRdzKXD8UZ pic.twitter.com/Gwv8Cu6mkk
Meer informatie op de website.
[ Voor 145% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:59 ]
Op dezelfde pagina zie je de prik prognose waaruit blijkt dat het kan?Cocytus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:42:
Ik word echt niet blij van het de leveringen van Pfizer en Moderna zoals die nu op het Coronadashboard vermeld staan. Deze en volgende week levert Pfizer nog 1,3 miljoen vaccins, maar daarna zakt dat behoorlijk in. En Moderna gaat nauwelijks meer leveren. De eerste weken van juli worden er daardoor maar ong. 875.000 mRNA vaccins per week geleverd. Dat is significant minder dan de afgelopen weken. Kunnen we daarmee nog wel alle (tweede) prikken zetten die gepland zijn?
PSN
Je ziet in de prikprognose dat we tegen half juli al minder gaan prikken. Het zal dan vooral gaan om de 2e prikken. 18 juli zouden we dan op 19 miljoen prikken moeten zitten.Cocytus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:42:
Ik word echt niet blij van het de leveringen van Pfizer en Moderna zoals die nu op het Coronadashboard vermeld staan. Deze en volgende week levert Pfizer nog 1,3 miljoen vaccins, maar daarna zakt dat behoorlijk in. En Moderna gaat nauwelijks meer leveren. De eerste weken van juli worden er daardoor maar ong. 875.000 mRNA vaccins per week geleverd. Dat is significant minder dan de afgelopen weken. Kunnen we daarmee nog wel alle (tweede) prikken zetten die gepland zijn?
[...]
We zouden in Q3 juist méér mRNA vaccins moeten krijgen dan in Q2 (11,8 miljoen vs 9,2 miljoen). Maar goed, de bulk van Q2 zat in juni en oktober is ook Q3 natuurlijk.
Q3 lijkt me juli, augustus, september. Oktober is Q4.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
[ Voor 105% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:59 ]
We hebben eerst een paar weken alleen eerste prikken gezet, toen een paar maanden eerste en tweede tegelijk, en de aandacht verschuift nu naar én relatief kleinere jaargangen (al dan niet door reeds gevaccineerd want zorg) én naar steeds minder eerste prikken.
Volgens mij komt het redelijk uit zo toch?
Edit: er zijn ook nog flink wat mensen aan het klooien met de afspraken ivm vakantieplannen en/of aan het gokken op Janssen volgens mij.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 22-06-2021 23:02 ]
Dat soort vergelijkingen zoals je probeert voor de 55-59 groep over 2e prik zijn erg moeilijk te maken en waarschijnlijk niet accuraat aangezien er een grote disclaimer bij het RIVM staat:Cocytus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:51:
[...]
[...]
Ik zie inderdaad dat we volgens de prognose minder prikken zetten dan er vaccins beschikbaar zijn (nogal wiedes) en dat het tempo met Pfizer gaat vertragen vanaf de week van 11 juli. Daar word ik dus sowieso al niet vrolijk van. Hoe dat zich verhoudt tot reeds gemaakte afspraken, en vooral het feit dat elke 1e prik die in de week van 7 juni is gezet moet worden gevolgd door een 2e prik in de week van 11 juli, en het feit dat we in de week van 11 juli ook nog een heleboel eerste prikken zouden moeten zetten, is me helemaal niet duidelijk. Je ziet nu al dat afgelopen week bijv. het percentage 55-59 met een 2e prik veel minder hard toeneemt dan 5 weken geleden het percentage 55-59 met een 1e prik. Daar gaat dus iets mis; een significant deel haalt z'n tweede prik niet of later dan zou moeten.
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogrammaStoring GGD
Bij de GGD is door een storing een aantal vaccinaties, op een aantal dagen in de afgelopen twee weken, niet volledig doorgegeven aan het RIVM. Daarom is een schatting doorgegeven op basis van het aantal afspraken op die dagen. Het gaat om ongeveer 840.000 vaccinaties. Met deze schatting is het niet mogelijk om onderscheid te maken op leeftijd of tussen de eerste en tweede vaccinatie. Daarom zijn de 840.000 vaccinaties alleen bij het totaal aantal vaccinaties opgeteld. De GGD is bezig met het oplossen van de storing.
Hopelijk corrigeren ze dit ergens in de komende weken zodat we er wel wat over kunnen overanalyzeren
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2021 23:37 ]
PSN
Dat cohort heeft ook niet als enige een kleine afbuiging. Dus dat lijkt inderdaad de oorzaak. Verder waren er aan het begin ook meer dan genoeg mensen die hard twijfelden aan het op en afschaal beleid, maar tot nu toe lijkt dat toch echt efficiënt te gebeuren. Ze hebben het niet op een bierviltje berekend.YakuzA schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:31:
[...]
Dat soort vergelijkingen zoals je probeert voor de 55-59 groep over 2e prik zijn erg moeilijk te maken en waarschijnlijk niet accuraat aangezien er een grote disclaimer bij het RIVM staat:
[...]
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Communicatie erover valt wel nog tegen, welke locaties gaan ze zetten.. Etc.
Ik heb eens geprobeerd op te zoeken of ze dit in andere landen ook zo doen, maar daar vind ik helemaal niks over en vraag me nu af of ik niet gewoon voor de zekerheid de GGD moet bellen en vragen of ik de tweede prik ook mag laten zetten.
Weten jullie of er meer documentatie te vinden is over dit onderwerp en of deze tactiek in andere landen ook wordt toegepast?
Ik ga het wel proberen. Scheelt mij weer een prikAMARONE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:44:
Benieuwd hoeveel mensen nou echt overstappen morgen naar Janssen. Nu 17+ een datum kan plannen is er eigenlijk bijna geen noodzaak om over te stappen op janssen.
Communicatie erover valt wel nog tegen, welke locaties gaan ze zetten.. Etc.
Vaak bu'j te bang!
Eerst stonden de leveringen op 1 miljoen per week, voor de komende weken. Nu zijn die vier weken van zeg maar 1 miljoen per week naar 1,3 / 1,3 / 0,7 / 0,7 miljoen gegaan, dus precies hetzelfde totaal. Interessanter is wat er na 11 juli gaat gebeuren qua leveringen. Feit is wel dat dan een vrij groot gedeelte 2e vaccinaties al is gegeven en het dan alleen ook nog maar gaat over de 2e vaccinaties van de groep 45- (grof geschat).Cocytus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:42:
Tussentijd voor Pfizer staat op 5 weken, mocht er echt een issue zijn met leveringen kan je evt nog een week oprekken en afspraken opnieuw inplannen. Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat
Misschien niet-tom-562 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:52:
[...]
Ik ga het wel proberen. Scheelt mij weer een prik
Onderzoek naar effect tweede coronaprik na één shot Janssen
Vier academische ziekenhuizen gaan onderzoeken of het nuttig is om mensen een tweede prik te geven die gevaccineerd zijn met het Janssen-vaccin. Je hebt van dit vaccin (in principe) maar één prik nodig. Maar, zegt het Erasmus MC: "Omdat er meer coronavarianten opkomen, is een aanvullende vaccinatie na het Janssen-vaccin mogelijk noodzakelijk.
Die kunnen ze natuurlijk hoe dan ook breder trekken. Het mixen van vaccins is daarin misschien ook nog interessant.barber schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:23:
[...]
Misschien niet
Onderzoek naar effect tweede coronaprik na één shot Janssen
[...]
Mijn vriendin moet voor Brazilië gewoon 1 prik hebben, als dan na dit onderzoek blijkt dat een 2e wenselijk is.. Prima.
edit: waarschijnlijk deze
Enne, zo te zien is het nummer voor een prik met Janssen dat je morgen vanaf 10:00 uur kunt bellen 0800-1295. ‘Dit is het landelijke nummer voor vrijwillige vaccinatie met het Janssen vaccin. Dit nummer is nog niet in gebruik.’ 😬😎 https://t.co/Ov5OLitwJL
— Kirsten Verdel (@locuta) 22 juni 2021
[ Voor 27% gewijzigd door basvn op 23-06-2021 07:12 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het enige wat ik daarover ben tegengekomen is deze passage op de site van het RIVM:SaN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:48:
Weten jullie of er meer documentatie te vinden is over dit onderwerp en of deze tactiek in andere landen ook wordt toegepast?
Dus het mag, maar ik weet niet of je de GGD zo ver kunt krijgen om je een tweede prik te geven. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de policy daaromtrent is.Mag ik wel twee vaccinaties, ook al heb ik corona gehad vóór de eerste vaccinatie?
Ja, dat mag. Het is niet nodig, maar het mag wel en het is niet bezwaarlijk.
Hoe dan?AMARONE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:23:
Het Jannssen nummer is dus overbelast, was ergens ook wel te verwachten. Hat handiger gekund.
behalve bij 90+ en 85-90 (dus de alleroudste groepen, waar er vast ook praktische/medische redenen aan ten grondslag liggen, lijken we idd hele hoge percentages gevaccineerd te gaan halen. Ik hoop het echt.MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:48:
Die 66% moeten we toch wel gaan halen? Op naar de eerste plek wereldwijd?
Wat mij betreft door prikken tot 16 en dan de focus op de buitenlanden.
Ik wil er van af, dat is 1, en ik wil ook graag dat niemand erg of langdurig ziek wordt. Het kleine risico van Vaccineren met Mrna vind ik dat zeker waard.
een treffende spreuk
Misschien een online systeem zoals bij kaarten voor grote concerten met een wachtrij principe. Daarnaast nog het nummer als alternatief. Er zijn volgens mij zat partijen die veel ervaring hebben met een hele horde mensen die tegelijk een ticket/afspraak willen maken.
Hallo met Janssen.basvn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:08:
Is er al een telefoonnummer bekend om een afspraak te maken voor het Jansen vaccin? zou vanochtend ergens gemeld worden zeiden ze..
edit: waarschijnlijk deze
[Twitter]
Ja, ik ben er doorgekomen, wanneer kan ik prikken?
Met Theo.
Eeuh, van het Mrna vaccin?
Nee, Mrarnhem.
[ Voor 5% gewijzigd door pro_6or op 23-06-2021 10:57 ]
een treffende spreuk
Kan ook een slimme actie zijn, op deze manier haal je overal het nieuws en voedt je het FOMO gevoel.
Zeker omdat door dit FOMO je YOLO wel eens flink bekort kan worden.Wolly schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Kan ook een slimme actie zijn, op deze manier haal je overal het nieuws en voedt je het FOMO gevoel.
een treffende spreuk
word er na 2 minuten gezegd dat er geen plek meer is in de wachtrij, dus word verbinding evengoed verbroken
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Inderdaad, in plaats van dat ze nu gelijk keuze 1 laten maken moet je eerst een lange tekst afluisteren om dan alsnog te horen dat er geen medewerkers beschikbaar zijn en je later terug moet bellen.basvn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:48:
lekker dan, gaat hij een keer wel verder als dat de lijn vol is/ het nummer niet actief is
word er na 2 minuten gezegd dat er geen plek meer is in de wachtrij, dus word verbinding evengoed verbroken
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Vanwege de overweldigende belangstelling voor het Janssen vaccin zijn wij telefonisch tijdelijk niet bereikbaar. Voor testen ga naar https://t.co/EIFbFTa6LV en voor vaccineren https://t.co/MjnBpgjE2T. Geïnteresseerd in het Janssen vaccin? Wacht op nadere berichtgeving.
— GGD GHOR Nederland (@GGDGHORNL) 23 juni 2021
Dacht dat iedereen zogenaamt zo bang was voor die 0,00001% kans op trombose? Dat was wel het geval met astrazenica, dus snap nu niet zo goed wat de mens zo heeft doen omkeren.
Niet zo gek. Ik scrolde net even door twitter en een DDOS is er niks bij. Screenshots van mensen die echt 300x bellen. Begrijp wel dat het niet zo lekker loopt. Wel vermakelijk wat voor sport sommigen er van maken.
Ik denk niet dat ze voor die 200.000 dosissen echt het FOMO gevoel hoeven aan te wakkeren. Voor de overige vaccins loopt de normale promotiecampagne natuurlijk al. Als je denkt dat dit een slim georganiseerde actie is, waardeer ik je vertrouwen in de overheidWolly schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Vakantie. dat is de enige reden. Feit dat je direct klaar bent voor de vakantie is voor veel mensen de reden.Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
dus snap nu niet zo goed wat de mens zo heeft doen omkeren.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
159x maar ik heb een afspraak staan :-)BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Niet zo gek. Ik scrolde net even door twitter en een DDOS is er niks bij. Screenshots van mensen die echt 300x bellen. Begrijp wel dat het niet zo lekker loopt. Wel vermakelijk wat voor sport sommigen er van maken.
[...]
Ik denk niet dat ze voor die 200.000 dosissen echt het FOMO gevoel hoeven aan te wakkeren. Voor de overige vaccins loopt de normale promotiecampagne natuurlijk al. Als je denkt dat dit een slim georganiseerde actie is, waardeer ik je vertrouwen in de overheid, maar denk ik dat je er iets teveel achter zoekt.
Voor mij niet, prik-angst dan maar liever 1 prik.mystic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:37:
[...]
Vakantie. dat is de enige reden. Feit dat je direct klaar bent voor de vakantie is voor veel mensen de reden.
[ Voor 16% gewijzigd door Ora et Labora op 23-06-2021 11:38 ]
Er zijn zoveel lui die geen vaccin hebben en op vakantie gaan, dus daar zal het niet aan liggen.mystic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:37:
[...]
Vakantie. dat is de enige reden. Feit dat je direct klaar bent voor de vakantie is voor veel mensen de reden.
vanmiddag maar bellen om mijn afspraak van volgende week te verzetten naar morgen als dat kan.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:28:
Ben benieuwd hoeveel gaten er ineens in de planning vallen door deze wisselingen. En de bijbehorende spillage...
denk dat Jansen hem niet meer gaat worden
Er is een deel van de mensen bang voor, die komen ook wel voorbij in dit topic. Er zijn er ook meer dan genoeg die het helemaal niks uitmaakt en gewoon snel een prik willen. Dan heb je nog de groep die om specifieke redenen Janssen willen:Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
Ik zat zelf ook al te kijken voor een jansen vaccin, maar ik zie hier dat ik daar beter even op wacht gezien de drukte.![]()
Dacht dat iedereen zogenaamt zo bang was voor die 0,00001% kans op trombose? Dat was wel het geval met astrazenica, dus snap nu niet zo goed wat de mens zo heeft doen omkeren.
- Angst voor mRNA vaccins (zag je na de effectiviteit cijfers ironisch genoeg verschuiven)
- Prikangst (maar 1 prik ipv 2)
- Nederlandse trots
- Vakantie
- Bestanddelen van vaccin
Genoeg redenen te verzinnen voor 200.000 man. Jij twijfelt zelf immers ook.
Dat was Twitter.Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik twijfel niet, ik wil jansen, maar ik ga niet 6 uur in een wachtrij staan om vervolgens afgesloten te worden.BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:41:
[...]
Genoeg redenen te verzinnen voor 200.000 man. Jij twijfelt zelf immers ook.
Ik kan mijn tijd beter verdoen dan dat lol.
Ik denk dat er juist extreem weinig mensen zich zorgen maken om trombose; maar voor jongeren was de keuze al gemaakt door de overheid dat ze geen Janssen krijgen. Nu is voor velen de eerste gelegenheid dat ze aan kunnen geven dat vaccin wel te willen ontvangen.Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
Ik zat zelf ook al te kijken voor een jansen vaccin, maar ik zie hier dat ik daar beter even op wacht gezien de drukte.![]()
Zou 'm zelf ook wel willen hebben, maar heb morgen m'n eerste prikafspraak dus ik laat het maar zoals het nu is.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Waarom zou dit voor spillage zorgen?MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:28:
Ben benieuwd hoeveel gaten er ineens in de planning vallen door deze wisselingen. En de bijbehorende spillage...
De oude ingeplande prik wordt gecanceld, dus die wordt die dag ook niet meegenomen in de planning of geprepareerd.
PSN
Dit zijn ze voor mij
Mondkapje > de mondkapjesplicht blijft bestaan op de vaccinatielocaties!
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
De uitnodigingsbrief om u te laten vaccineren
Een ingevulde gezondheidsverklaring. Die heeft u gekregen bij uw uitnodiging. U kunt de gezondheidsverklaring ook downloaden door op deze zin te klikken. U vindt hem dan terug in de map "downloads" op uw apparaat.
Zonder de bovengenoemde items kunnen we u niet vaccineren.
Nu heb ik alleen de uitnodigingsbrief niet meer, waarschijnlijk weggegooid.
Zou dit erg zijn? Ik kan het de GGD nu ook niet vragen ivm overbezetting lijnen
Is toch gek als je die brief mee moet nemen? Hoe kan je anders die afspraak gemaakt hebben? Gaat nu allemaal op bouwjaar... Staat toch ook gewoon in het systeem dat je een afspraak hebt?Ora et Labora schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:22:
In m'n mail zie ik:
Deze afspraakbevestiging
Een ingevulde gezondheidsverklaring. Die heeft u gekregen bij uw uitnodiging. U kunt de gezondheidsverklaring ook downloaden door op deze zin te klikken. U vindt hem dan terug in de map "downloads" op uw apparaat.
Paspoort en ingevulde gezondheidsverklaring is waar ze naar kijken.
[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 23-06-2021 12:41 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Systeem per jaargang heeft het een stuk georganiseerder laten verlopen.
Zouden die zelf doorhebben dat ze onderdeel zijn van het probleem
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 23-06-2021 12:41 ]
PSN
Natuurlijk ligt het daar wel aan. Met Janssen ben je in 1 keer klaar en kun je in juli/augustus gewoon op vakantie zonder te testen om een land in te komen (en/of terug te keren in NL). Blijkbaar is het trombose angst minder erg dan een test te doen voor vakantie, deze wordt tenslotte ook gratis aangeboden door de belastingbetaler.Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:38:
[...]
Er zijn zoveel lui die geen vaccin hebben en op vakantie gaan, dus daar zal het niet aan liggen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt meer dan OK dat iedereen de keus heeft om Janssen te nemen. De kans dat je iets oploopt is kleiner dan de bijwerkingen van een asperine.
[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 23-06-2021 12:43 ]
yup morgen/overmorgen wordt het weer massaal bashen dat je met de coronacheck app, je vaccinatie niet kan "syncen"YakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:41:
Al die hipsters die trots op twitter lopen te patsen dat ze 200+ keer met de afspraken lijn hebben gebeld om die grondig te DDOS'en zijn ook best hopeloos?
Zouden die zelf doorhebben dat ze onderdeel zijn van het probleem
Het is voor veel mensen ook belangrijk om zelf wat te kunnen kiezen. Zelfs als het voor een vaccin is dat strikt gesproken inferieur is aan wat de overheid voor je kiest dan nog zullen velen daarvoor kiezen om maar even iets zelf te kunnen bepalen.jongetje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:42:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt meer dan OK dat iedereen de keus heeft om Janssen te nemen. De kans dat je iets oploopt is kleiner dan de bijwerkingen van een asperine.
Het is misschien lullig voor iedereen die niet hebben kunnen kiezen maar alles dat de vaccinatiebereidheid verhoogt hebben we allemaal plezier van.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dan ga je er én vanuit dat de afspraak netjes gecanceld wordt, wat volgens mij ook via de telefoon moet én dat er geen last is van een niet-volle planning. Ik help het je hopen uiteraard, maar wordt wel een hoop gepuzzel zo.YakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Waarom zou dit voor spillage zorgen?
De oude ingeplande prik wordt gecanceld, dus die wordt die dag ook niet meegenomen in de planning of geprepareerd.
Ze had al 2 prikken ingeplant staan voor haar is hoofdreden voor vaccin;
- Veiliger
- Meewerken aan minder besmettingen
Reden voor Janssen;
- Vakantie die we geboekt hebben naar land waar je 14 dagen na vaccinatie good to go bent. En de tweede prik van Pfizer pas na de vakantie gezet kon worden.
Werden de Pfizer afspraken automatisch gecanceld?perspectivebass schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:59:
Ik heb voor mijn vrouw gebeld voor Janssen en haar uiteindelijk erbij ingebelt, want zij kon zelf niet bellen ivm werk![]()
Ze had al 2 prikken ingeplant staan voor haar is hoofdreden voor vaccin;
- Veiliger
- Meewerken aan minder besmettingen
Reden voor Janssen;
- Vakantie die we geboekt hebben naar land waar je 14 dagen na vaccinatie good to go bent. En de tweede prik van Pfizer pas na de vakantie gezet kon worden.
In alle nieuwsberichten die ik heb gezien staat vermeld dat ze aan de telefoon eventueel bestaande vaccinatie afspraken omzetten naar Janssen.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:57:
[...]
Dan ga je er én vanuit dat de afspraak netjes gecanceld wordt, wat volgens mij ook via de telefoon moet én dat er geen last is van een niet-volle planning. Ik help het je hopen uiteraard, maar wordt wel een hoop gepuzzel zo.
Mensen die al een afspraak voor een prik met een ander vaccin hebben staan, kunnen bellen met het nieuwe telefoonnummer van de GGD om de afspraak om te zetten.
PSN
Ik had de brief in de auto laten liggen. De mail tonen, met barcode en afspraak tijd was voldoende.Ora et Labora schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:22:
In m'n mail zie ik:
Deze afspraakbevestiging
(En natuurlijk wel je paspoort en andere items van het lijstje.)
[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 23-06-2021 13:12 ]
2 Miljoen keer gebeldAfsprakennummer Janssen al twee miljoen keer gebeld
Het speciale telefoonnummer dat mensen kunnen bellen voor een prik met het coronavaccin van Janssen is in de eerste twee uur meer dan twee miljoen keer gebeld door meer dan 130.000 mensen. Dat laat demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) weten.
PSN
-een degelijk afsprakensysteem waar je afspraken gemakkelijk kan aanpassen
-alle ggd nummers beschikbaar stellen ipv een apart nummer
-meer Jannssen inkopen
Niet raar als ik op twitter allemaal screenshots langs zie komen van mensen die 200+ keer gebeld hebben(200 is blijkbaar de max wat hij laat zien)
hier na ''maar'' 49x gelukt
Vrijdagmiddag
Ja, iedereen met teveel vrije tijd gaat 6u lang non-stop per direct proberen erdoorheen te komen, bellen soms 300 (!) keer... geen wonder dat het druk is.AMARONE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:23:
Het Jannssen nummer is dus overbelast, was ergens ook wel te verwachten. Hat handiger gekund.
Als je dat nu gewoon vanavond of morgenvroeg even probeert, is het waarschijnlijk lekker rustig.
einde rant
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Vrijdag middag al? Lekker snelbasvn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Niet raar als ik op twitter allemaal screenshots langs zie komen van mensen die 200+ keer gebeld hebben(200 is blijkbaar de max wat hij laat zien)
Vrijdagmiddag
Tijdens lunchtijd ging het een stuk soepeler.basvn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:32:
Vrijdagmiddag
Wat gebeurt er (als je al afspraken hebt staan)?
• Medewerker bevestigt identiteit beller gebaseerd op aangeleverde gegevens afgelopen afspraken.
• Medewerker vraagt of beller zich heeft ingelezen over Janssen, en of beller akkoord gaat met dat Janssen een eigen keuze is.
• Medewerker gaat door het standaard vragenlijstje m.b.t. medische geschiedenis.
• Medewerker maakt een nieuwe afspraak met beller.
• Medewerker annuleert de oude afspraken.
Via SMS en mail worden even later bevestigingen gestuurd.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 23-06-2021 13:45 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja, deze werden in het gesprek direct opgezegd. Denk dat als je vandaag belt dat je Pfizer vaccinatie wel naar voren getrokken kan worden. Want zijn heus wel gaten gevallen natuurlijk.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Werden de Pfizer afspraken automatisch gecanceld?
Kon mijn 2de prik niet meer voor mijn vakantie krijgen, dus ben er wel blij mee.
Komende zondag ben ik aan de beurt.
Komt goed uit: Dinsdag 27july ga ik op vakantie ( Frankrijk ) en daarvoor moet je minimaal 4 weken geleden geprikt zijn. Dus dat is komende dinsdag over 4 weken.
Idem als hierboven, mijn 2e prik kon ik niet voor mijn vakantie krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door Androo op 23-06-2021 14:07 ]
Echt serieus, je gaat 300+ keer bellen. Dat is... redelijk absurd. Niet gek dat de boel onderuit gaat met dit soort gedrag.Rudolf schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:01:
Hier ook 300+ keer gebeld. Ik schaam me er niet voor. Het is wel gelukt. Maandag word ik geprikt.
Kon mijn 2de prik niet meer voor mijn vakantie krijgen, dus ben er wel blij mee.
Mag ik vragen waarom je niet gewoon iets later belt als het rustiger is?Rudolf schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:01:
Hier ook 300+ keer gebeld. Ik schaam me er niet voor. Het is wel gelukt. Maandag word ik geprikt.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Wel na de FP hoop ik?basvn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Vrijdagmiddag
Tja... dat is een gevolg van het ondoordachte opengooien van de sluizen. Ik neem hem niks kwalijk hoor. Als mijn vaccinatie met Pfizer niet al vandaag was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.Empathy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Echt serieus, je gaat 300+ keer bellen. Dat is... redelijk absurd. Niet gek dat de boel onderuit gaat met dit soort gedrag.
Hoi.
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen. De voorraad van Janssen is niet erg groot, dus als je even wacht lijkt mij de kans best aanwezig dat je te laat bent. Niet dat ik er 300+ keer voor zou gaan bellen, maar als je dit als oplossing voor je vakantie ziet snap ik het wel.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Mag ik vragen waarom je niet gewoon iets later belt als het rustiger is?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ja dat lijkt mij ook, ik ben (ook) Belg en sta daar op de lijst maar werd niet gebeld. Toen ik het centrum belde dat ik hun pfizer aanbod afwees (want afspraak in NL systeem kon eerder) vertelden ze me dat ze niks konden doen wat Janssen betreft, dat was puur geluk hebben. In NL heb ik nu Janssen geregeld voor zaterdag. Dus het Belgische systeem is minder stressvol, maar je moet er wel geluk mee hebben als snel gevaccineerd zijn je 1ste prioriteit is.Admiral Freebee schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:19:
In België kunnen jongeren er ook vrijwillig voor kiezen om met Janssen gevaccineerd te worden maar dat verloopt met een wachtlijst waar je je beschikbaarheden kan aangeven. Als er dan plek/een vaccin beschikbaar is in je vaccinatiecentrum word je opgebeld. Lijkt me een stuk efficiënter
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
En daar gaat mijn angst dat Nederlanders bang waren voor Janssens door de afvoer
Ik ken het Belgische systeem niet, maar als je vandaag moet werken, en pas vanavond tijd hebt, dan sta je dus 1-0 achter ten opzichte van de mensen met een vrije dag helaas.LordSinclair schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:22:
Het Belgische systeem geeft iedereen een gelijke kans, het Nederlandse systeem is voor diegene die tijd hebben om vandaag lang aan de telefoon te hangen.
Het was beter en eerlijker geweest als je kon aanmelden vooraf op basis van interesse en dat de GGD dan volgens loting die lijst ging opbellen met een aanbod van afspraak lijkt me. Maar goed, nu kunnen de mensen die het écht graag willen wel iets meer kans maken door als een gek te bellen. Desnoods neem je dan een (halve) dag vrij ervoor als je werk die wens zo hard in de weg zit.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Ik ken het Belgische systeem niet, maar als je vandaag moet werken, en pas vanavond tijd hebt, dan sta je dus 1-0 achter ten opzichte van de mensen met een vrije dag helaas.
Je komt sowieso in aanmerking voor een vaccin maar kan zelf extra voor Janssen kiezen.
Het is nu niet dat je anders geen vaccin krijgt.
In België werken ze met een online reservelijst genaamd Qvax. Je kan je er op inschrijven zolang je nog geen reguliere uitnodiging hebt gekregen en als iemand dan afbelt of niet komt opdagen dan kan je zelf een sms of email krijgen naargelang je ingegeven beschikbaarheden.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Ik ken het Belgische systeem niet, maar als je vandaag moet werken, en pas vanavond tijd hebt, dan sta je dus 1-0 achter ten opzichte van de mensen met een vrije dag helaas.
Recent heeft men er aan toegevoegd dat min 40 jarigen kunnen aanduiden dat men het Janssen vaccin wilt ondanks het kleine risico op bloedklonters. De overheid gebruikt het momenteel niet in de standaard uitnodigingen voor min 40 jarigen en op deze manier kunnen jonge mensen sneller gevaccineerd worden.
Dat heeft meer te maken met de manier waarop en de timing.... Zwitserland heeft het meer egalitair aangepakt en is gewoon al vroeg in het jaar iedereen de kans gegeven zich op te geven, waarna de regering de boel is gaan inplannen.gekkie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:40:
Laat wel mooi zien waarom het matig verstandig zou zijn geweest om al eerder een "free for all, wie het eerst komt wie het eerst maalt" in te voeren.
Systeem per jaargang heeft het een stuk georganiseerder laten verlopen.
Rannasha in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Niks 300 keer bellen, of f5en zodat je binnen 10km van je huis kan worden geprikt.
Ik heb gebeld, er is geen gat gekomen.perspectivebass schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Ja, deze werden in het gesprek direct opgezegd. Denk dat als je vandaag belt dat je Pfizer vaccinatie wel naar voren getrokken kan worden. Want zijn heus wel gaten gevallen natuurlijk.
Vrienden hebben wel de afspraak naar voren kunnen halen doordat er slots vrij zijn gekomen. Dus je kant het later nog is proberen of voor een andere locatie. Je moet alleen geluk hebben doordat het natuurlijk maar een beperkte groep is welke over het hele land verspreid is.
Grappige is trouwens, het normale nummer en het Janssen nummer worden door dezelfde telefooncentra en medewerkers opgenomen. Niet echt apart dat ze beiden plat zijn gegaan dus. Haalt ook het nut van een speciaal nummer een beetje weg maar goed.
Ik heb gewoon het reguliere afspraaknummer gebeld. Moet er dan een ander nummer gebeld worden?BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Vrienden hebben wel de afspraak naar voren kunnen halen doordat er slots vrij zijn gekomen. Dus je kant het later nog is proberen of voor een andere locatie. Je moet alleen geluk hebben doordat het natuurlijk maar een beperkte groep is welke over het hele land verspreid is.
Grappige is trouwens, het normale nummer en het Janssen nummer worden door dezelfde telefooncentra en medewerkers opgenomen. Niet echt apart dat ze beiden plat zijn gegaan dus. Haalt ook het nut van een speciaal nummer een beetje weg maar goed.
hier ook, 2 vrienden hebben 3 uur geleden gebeld, konden bijna direct heenBlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:50:
[...]
afgelopen zondag exact hetzelfde. of ze met 50 min op locatie konden zijn (die op 40min rijden was)
Op zich ook een prima systeem, zo'n systeem heeft ook als nadeel dat je helemaal geen idee hebt in welke periode je je oproep SMSje kunt verwachten. Criteria als prioriteit en aanmelding welke dan je positie zouden bepalen lijken me dan nog meer in de blackbox te zitten dan hier het geval is.roffeltjes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Dat heeft meer te maken met de manier waarop en de timing.... Zwitserland heeft het meer egalitair aangepakt en is gewoon al vroeg in het jaar iedereen de kans gegeven zich op te geven, waarna de regering de boel is gaan inplannen.
Rannasha in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Niks 300 keer bellen, of f5en zodat je binnen 10km van je huis kan worden geprikt.
Hier kon je nog wel aardig gokken hoelang het nog zou duren. En wellicht daardoor ook wat minder verzette afspraken.
En ik heb geen 300x gebeld of gef5'd en toch op de dichtstbijzijnde locatie geprikt, maar goed een heleboel mensen lijken het dan ook wel zo moeilijk mogelijk te willen maken voor zich zelf en voor anderen.
Niet als je alleen een afspraak wil verzetten. Het andere nummer is alleen om een afspraak voor het Janssen vaccin te maken.daanb14 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:51:
[...]
Ik heb gewoon het reguliere afspraaknummer gebeld. Moet er dan een ander nummer gebeld worden?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hebben zij gewoon het regulier afspraaknummer gebeld, voor verzetten gekozen en gevraagd of er iets vrijgekomen is?basvn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:55:
[...]
hier ook, 2 vrienden hebben 3 uur geleden gebeld, konden bijna direct heen
afgelopen zondag exact hetzelfde. of ze met 50 min op locatie konden zijn (die op 40min rijden was)
Dat is wel hoe ik en mijn vrienden dat hebben gedaan. Bij mijzelf was er eerst geen andere slot beschikbaar en raadde ze zelf aan gewoon later nog is te bellen omdat er steeds slots bijkomen. Dat gebeurde volgens haar voornamelijk in de ochtend (op vandaag na dan).daanb14 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Hebben zij gewoon het regulier afspraaknummer gebeld, voor verzetten gekozen en gevraagd of er iets vrijgekomen is?
Thanks! Probeer ik het straks gewoon even nog een keertje.BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Dat is wel hoe ik en mijn vrienden dat hebben gedaan. Bij mijzelf was er eerst geen andere slot beschikbaar en raadde ze zelf aan gewoon later nog is te bellen omdat er steeds slots bijkomen. Dat gebeurde volgens haar voornamelijk in de ochtend (op vandaag na dan).
Dit is toch geen excuus meer tegenwoordig of wel? Als je werkt kan je best wel momentjes vinden om af en toe ene belletje te wagen.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Tussenstand:
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 23 juni 2021
- 3,6 miljoen telefoontjes
- door 186.000 bellers
- 70.000 afspraken gemaakt
(Jullie hebben écht zin in de zomer…)#KeepCalm #PlanDePrik https://t.co/JR6ir8FVvc
Jezus... Ook echt gemiddeld (!) 20 keer gaan bellen
Allemaal vakantie reeds geboekt op de gok dat ze er met een Janssen vaccin zouden zijn?
Lijkt er dan overigens wel op dat het én een beperkte groep is én dat we er genoeg vaccins voor hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 23-06-2021 16:14 ]
Wij hadden geboekt in wetenschap dat een PCR test bij aankomst verplicht was. Dit is veranderd naar Vaccinatie of testen bij aankomst en dan 5 dagen in quarantaine voor hertest.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:12:
[Twitter]
Jezus... Ook echt gemiddeld (!) 20 keer gaan bellen
Allemaal vakantie reeds geboekt op de gok dat ze er met een Janssen vaccin zouden zijn?
Lijkt er dan overigens wel op dat het én een beperkte groep is én dat we er genoeg vaccins voor hebben.
Dus ja was een gok, maarja als niet was gelukt hadden we geld terug gekregen van de boeking dus was ook weer niet z'n groot risico.
Ik denk vooral risicomijding van eventueel gedoe met moeten testen of andere restricties in het buitenland waar je wellicht tegen aan zou kunnen lopen. Op zich niet onbegrijpelijk, al is de moeite die sommigen er voor willen doen misschien wat apart.MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:12:
[Twitter]
Ja, maar niet 300 keer... dat heet gewoon een vrije dag.AMARONE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:12:
[...]
Dit is toch geen excuus meer tegenwoordig of wel? Als je werkt kan je best wel momentjes vinden om af en toe ene belletje te wagen.
Laat ik het anders zeggen; degenen die ik ken die persé Janssen moesten hebben zouden hun geboekte vakantie met Pfizer niet gered hebbengekkie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:18:
[...]
Ik denk vooral risicomijding van eventueel gedoe met moeten testen of andere restricties in het buitenland waar je wellicht tegen aan zou kunnen lopen. Op zich niet onbegrijpelijk, al is de moeite die sommigen er voor willen doen misschien wat apart.
Wie gaat er anno 2021 nog een telefoonnummer openen voor zoiets massaals.
[ Voor 10% gewijzigd door Rudolf op 23-06-2021 16:35 ]
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.