Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mijn regio (Noord- en Oost Gelderland) behoort bij de allerlaatste uitleveringen van AZ voor de geboortejaren 1958, 1959 en 1960.
Die groep mensen kan alleen bij de huisarts terecht: ook als iemand in een risicogroep valt.
Ook In dat geval moet je namelijk naar diezelfde huisarts, met hetzelfde vaccin. Dat is het beleid.
Inmiddels heeft mijn huisarts de lijst opgemaakt en één mogelijkheid gecommuniceerd voor deze groep: 15 juni a.s. in de middag. Brief is er nog niet - maar tijd zat in de komende vier weken.
Geen uitwijkmogelijkheid, geen afspraken voor andere datum, dit is het beleid, take it or leave it.
Nu ben ik zelf die dag niet in mijn woonplaats (werk) en kan ik daarom geen vaccin krijgen.
GGD wijst mij af, want 1959. RIVM stuurt mij naar huisarts, want 1959.
Huisarts haalt de schouders op en zegt dat ik 15 juni kan, en anders niet.
Specs ... 67 is twee jaren te lang!
Kortom als je eerder wil dan moet je een stuk rijden.
Mij maakt het niet uit, ik wil er best een flink stuk voor omrijden als dat helpt
Waar kan je dit zien op de RIVM site?Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:05:
[...] Veel mensen kijken niet elke dag op de site van het RIVM om te kijken of hun jaartal al open staat. Daar zal dus een kleine vertraging inzitten.
American Express vraagbaak
En je kan echt niet even een halve dag vrij nemen?DeBolle schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
Letterlijk 'one shot' bij mijn huisarts.
Mijn regio (Noord- en Oost Gelderland) behoort bij de allerlaatste uitleveringen van AZ voor de geboortejaren 1958, 1959 en 1960.
Die groep mensen kan alleen bij de huisarts terecht: ook als iemand in een risicogroep valt.
Ook In dat geval moet je namelijk naar diezelfde huisarts, met hetzelfde vaccin. Dat is het beleid.
Inmiddels heeft mijn huisarts de lijst opgemaakt en één mogelijkheid gecommuniceerd voor deze groep: 15 juni a.s. in de middag. Brief is er nog niet - maar tijd zat in de komende vier weken.
Geen uitwijkmogelijkheid, geen afspraken voor andere datum, dit is het beleid, take it or leave it.
Nu ben ik zelf die dag niet in mijn woonplaats (werk) en kan ik daarom geen vaccin krijgen.
Niet bepaald flexibel van de huisarts natuurlijk, helemaal mee eens.
Verwijderd
Onder "nieuws".Stinger_Ventura schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:44:
[...]
Waar kan je dit zien op de RIVM site?
Je kunt ook van huisarts wisselen; heeft mijn moeder ook gedaan gezien haar huisarts dit flikte: https://www.ad.nl/binnenl...-willen-tekenen~a8a9ac42/DeBolle schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
Ze had bij de andere huisarts na een paar dagen de prik in haar arm zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 20-05-2021 08:50 ]
Ja, die is behoorlijk zuur. Ook omdat de tweede prik dan pas in augustus/september komt. Onnodig tegen die tijd, hadden 1 Janssen of 2 Pfizer ook uit voorraad geprikt kunnen worden. Mijn ouders 1956 zijn in Oost Gelderland al in maart geprikt bij de huisarts.DeBolle schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
Overigens heeft ze geprobeerd om via de huisarts een oproep te krijgen (ze mankeert medische gezien nogal wat), maar dat is nog niet gelukt ...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
In ieder geval een klacht bij het tuchtcollege indienen lijkt meDeBolle schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
Voor de medische indicatie groep? In dat geval kun je wel wachten ja. Als het op leeftijd is gebaseerd ook wel denk ik, maar weet ik niet zeker.pven schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:54:
Ik heb de oproep voor de vaccinatie binnen, maar mijn vrouw nog niet (die komt over een week of twee). Weet iemand of ik met mijn afspraak kan wachten totdat zij haar oproep ook binnen heeft? Ik haal het niet uit de papieren, en heb nog geen zin gehad om erover te gaan bellen.
Overigens heeft ze geprobeerd om via de huisarts een oproep te krijgen (ze mankeert medische gezien nogal wat), maar dat is nog niet gelukt ...
[ Voor 24% gewijzigd door vickypollard op 20-05-2021 09:02 ]
Vergeten te melden: klopt, ik ivm medische indicatie (die mijn vrouw dus nog niet krijgt).vickypollard schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:01:
[...]
Voor de medische indicatie groep? In dat geval kun je wel wachten ja. Als het op leeftijd is gebaseerd ook wel denk ik, maar weet ik niet zeker.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dit gebeurt bij meerdere huisartsen. Ze communiceren een datum en locatie. Take it or leave it inderdaad. Hetzelfde gebeurt bij de griepprik.DeBolle schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
Je kan zo lang wachten als je zelf wil. Als je de uitnodiging maar kan laten zien op de priklocatie.pven schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:54:
Ik heb de oproep voor de vaccinatie binnen, maar mijn vrouw nog niet (die komt over een week of twee). Weet iemand of ik met mijn afspraak kan wachten totdat zij haar oproep ook binnen heeft? Ik haal het niet uit de papieren, en heb nog geen zin gehad om erover te gaan bellen.
Mensen die al lang geleden aan de beurt waren op geboortejaar maar nog geen vaccinatie hebben gehad kunnen nu ook nog steeds afspraken maken.
Ik zou zo snel mogelijk zelf de vaccinatie inplannen\halen, dan maar mogelijk een keertje extra rijden?pven schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:54:
PSN
Beetje overdreven niet? Ze krijgen die vaccins in enorme dozen aangeleverd. Je kan toch niet gaan bedenken dat ze voor iedereen die niet kan de dag dat ze die doos open trekken dat ze een andere dag een doos van 1000 vaccins open trekken om 1 persoon te vaccineren.vickypollard schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:01:
In ieder geval een klacht bij het tuchtcollege indienen lijkt meAanpakken die handel.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het klinkt, zoals opgeschreven, voornamelijk als onwil van de huisarts. Veel mensen kun je niet zomaar even een datum opleggen dat ze maar moeten komen opdagen. Zeker in een pandemie lijkt het me van belang een redelijke inspanning te leveren die mensen te vaccineren. Dus overdreven? Ik denk het niet. Maar goed, ik hou dan ook graag de boel scherp. In de zorg moet je voor jezelf opkomen en haarscherp blijven op alles, dat is een ding wat ik de afgelopen jaren heb geleerd.LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
[...]
Beetje overdreven niet? Ze krijgen die vaccins in enorme dozen aangeleverd. Je kan toch niet gaan bedenken dat ze voor iedereen die niet kan de dag dat ze die doos open trekken dat ze een andere dag een doos van 1000 vaccins open trekken om 1 persoon te vaccineren.
Dit gebeurt meteen al bij het maken van de eerste afspraak.japie06 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:40:
Ik heb nog een praktische vraag. Hoe werkt het maken van een tweede afspraak? Doe je dat meteen bij de eerste? Of moet je wachten tot je mag van de GGD? (Uitgaande dat je wordt uitgenodigd op geboortejaar).
[ Voor 20% gewijzigd door vickypollard op 20-05-2021 09:45 ]
Online krijg je een aantal datums/tijden voor je neus. Dat is meteen eerste en tweede. Je krijgt de afspraak voor de tweede dus meteen.japie06 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:40:
Ik heb nog een praktische vraag. Hoe werkt het maken van een tweede afspraak? Doe je dat meteen bij de eerste? Of moet je wachten tot je mag van de GGD? (Uitgaande dat je wordt uitgenodigd op geboortejaar).
Ongeopende flesjes van het Pfizer/BioNTech (5-6 doses) mogen 5 dagen op gewone koelkast-temperatuur bewaard worden (althans, dat was zo, de EMA heeft recentelijk die termijn verhoogd naar 30 dagen). Het is dus ook met dit vaccin prima mogelijk om het prikken uit te smeren over een aantal dagen.LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
[...]
Beetje overdreven niet? Ze krijgen die vaccins in enorme dozen aangeleverd. Je kan toch niet gaan bedenken dat ze voor iedereen die niet kan de dag dat ze die doos open trekken dat ze een andere dag een doos van 1000 vaccins open trekken om 1 persoon te vaccineren.
De andere vaccins zijn allemaal nog makkelijker wat opslag betreft.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Andersom kan je tijdens een pandemie ook van mensen verwachten dat ze flexibel zijn, zeker omdat al vanaf het begin bekend is dat vaccins in enorm grote (en onpraktische) batches geleverd worden.vickypollard schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:40:
Het klinkt, zoals opgeschreven, voornamelijk als onwil van de huisarts. Veel mensen kun je niet zomaar even een datum opleggen dat ze maar moeten komen opdagen. Zeker in een pandemie lijkt het me van belang een redelijke inspanning te leveren die mensen te vaccineren. Dus overdreven? Ik denk het niet.
Ik had sowieso al sinds het begin verwacht dat je een oproep krijgt voor moment x en y dan kom je maar langs. Dat hele afspraken systeem dat voor de rest gehanteerd wordt is al enorm flexibel en daarmee ook erg arbeidsintensief. Het zou mooi zijn als deze persoon dan via dat systeem verder kan, als deze echt een goede reden heeft (ik verwacht van werkgevers ook wat flexibiliteit in een pandemie).
De huisartsen kunnen al meer dan een maand per 11 dosissen (1 flacon AZ) aanvragen had ik gelezen hier.LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
[...]
PSN
Zo zie je dat ieder geboortejaar tussen tussen 1965 en 1971 ongeveer 250.000 mensen betreft. met 150k prikken per dag waarbij max 50% (overdreven) 2e prikken betreft kun je een beetje uitrekenen wanneer "jouw" jaar aan de beurt is.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide
Dat betekent, stam + t .
Deze keuzevrijheid met zelf afspraken maken werkt ook voor geen meter, dat blijkt al te vaak. Overbelaste telefooncentrale etc... is aan de orde van de dag. En ook hier lees je verhalen van mensen die afspraken maken zonder brief en zo, volkomen terecht, weg gestuurd worden. Heel de planning loopt zo natuurlijk fout.
Gewoon iedereen een brief sturen en een vaste datum en tijd geven. Werkt in andere landen ook
Dergelijke scenario's waren altijd al de bedoeling/verwachting, als je kijkt naar de hoogover planning. Daar liepen meerdere stromen parallel. Zelfs binnen een groep zag je dat; door het toenemen van de capaciteit was mijn moeder (1947) eerder gevaccineerd dan mijn vader (1945), ondanks dat ze de uitnodiging 2 weken later kreeg.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:45:
[...]
Precies wat ik dacht. De risicogroep is deels ingehaald door eerder opengezette jaartallen.
De 'griepprik' groep is sowieso iets wat er pas vrij recent tussengezet is als priogroep, daarvoor was dit slechts een veel specifiekere groep kwetsbaren.
[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 20-05-2021 10:10 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb net even gekeken.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:05:
[...]
3 dagen hoor ik eigenlijk alleen voor mensen die er 30+ kilomter voor gaan reizen. Er zijn dus wel locaties waar ruimte is, waarschijnlijk omdat ze op een wat onhandige plek liggen. Hier (kop van Noord Holland) was de wachttijd gisteren (10 minuten nadat de post langskwam) 10 dagen.
Kon ten noorden van Amsterdam kiezen uit data uiteenlopend van 24 mei tot 9 juni.
Alkmaar, Beverwijk, Hoorn, Koog aan de Zaan bijvoorbeeld.
Edit: Ik kijk 10 minuten later en dan komt alleen 11 juni maar voorbij. Voor dezelfde steden.
Dus geen peil op te trekken.
[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 20-05-2021 10:37 ]
Een huisarts moet dit naast zijn normale werk doen. Die moet dus zijn normale zorg stil leggen om te prikken. En het is heel simpel, zodra je 1 uitzondering maakt weet de rest dat ook in no-time en wil iedereen een uitzondering. Daarnaast gaat het dan niet alleen om deze prik, maar ook de 2e prik wordt dan voor iedereen op verschillende data. Ik snap dan ook wel dat je gewoon een datum krijgt en maar op moet kunnen dagen. Zodra je uitzonderingen gaat maken kost het hem enorm veel meer werk.Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:07:
Die huisarts kan ook 2 of 3 data pakken vlak bij elkaar. Ongeopende flacons kan je een aantal dagen bewaren. Anderzijds kan je imho prima vragen of je voor medische reden even een uurtje vrij kan nemen om dat vaccin op te halen.
[removed]
Nee, die groep zat al vanaf het begin in de planning.ijdod schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:06:
De 'griepprik' groep is sowieso iets wat er pas vrij recent tussengezet is als priogroep, daarvoor was dit slechts een veel specifiekere groep kwetsbaren.
Zie hier bv: MikeyMan in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)." , is van begin januari.
Toen noemde ze het "mensen onder de 60 met medische indicatie".
Later hebben ze alleen deze groep nog verdeelt in risiconiveau's.
edit
Oorspronkelijk was de bedoeling dat de huisarts deze groep zou doen. Maar dat is gewijzigd sinds de wijziging met het AZ vaccin.
[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 20-05-2021 10:14 ]
Je maakt geen uitzondering, je pakt 3 data. Maandag, donderdag of zaterdag kom je, kies een dag, take it or leave it. Als je 3 dagen niet kan dan euh heeft het te weinig prio voor je denk ikredwing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Een huisarts moet dit naast zijn normale werk doen. Die moet dus zijn normale zorg stil leggen om te prikken. En het is heel simpel, zodra je 1 uitzondering maakt weet de rest dat ook in no-time en wil iedereen een uitzondering. Daarnaast gaat het dan niet alleen om deze prik, maar ook de 2e prik wordt dan voor iedereen op verschillende data. Ik snap dan ook wel dat je gewoon een datum krijgt en maar op moet kunnen dagen. Zodra je uitzonderingen gaat maken kost het hem enorm veel meer werk.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
En dan moet hij dus voor 3 dagen alles regelen en zijn normale zorg stoppen, maar dus ook 3 keer vaccins aanvragen. Dat is nl. het nadeel van bij de huisarts prikken, voor hem is het puur iets extra's wat hem veel tijd kost. Bij de GGD zijn er simpelweg hallen waar ze verder niets anders doen. En dan maakt het weinig uit of iemand vandaag of volgende week komt.Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:15:
[...]
Je maakt geen uitzondering, je pakt 3 data. Maandag, donderdag of zaterdag kom je, kies een dag, take it or leave it. Als je 3 dagen niet kan dan euh heeft het te weinig prio voor je denk ik
Dus tja, meerdere dagen zal vast kunnen, maar ook veel meer werk opleveren wat ten koste gaat van andere zorg.
[removed]
Maar het punt was vooral dat in de eerdere schema's nooit gesteld is dat groep X klaar zou zijn voordat er met groep Y begonnen werd, vanaf dan en dan beginnen we met deze groep.
[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 20-05-2021 10:25 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat bevestigt René den Otter van DMDR, het bedrijf dat de uitnodigingen namens het RIVM verstuurt. ,,De laatste 10 procent van de 1,64 miljoen brieven wordt deze week verwerkt en zal uiterlijk zaterdag worden bezorgd. Daarna volgt nog een veegronde van de nazendingen die de huisartsen hebben doorgegeven, maximaal tienduizend. Die worden maandag aangeboden bij PostNL en dinsdag bezorgd.’’
Als komende dinsdag de laatste brieven moeten worden bezorgd, dan kun je dus sowieso nu al een afspraak maken voor woensdag de 26ste.
Want later kan de brief niet komen (of je moet een postbode hebben die er met de pet naar gooit)
Toch?
Nog wat plaatjes:ijdod schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
@Plenkske Medische indicatie was destijds niet hetzelfde als de groep 'griepprik' voor zover mij bekend, en was de groep die ik bedoelde met 'specifiekere groe kwetsbaren' . Dat is dezelfde groep die in de ziekenhuizen ook gevaccineerd werd.
Plenkske in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Deathchant in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Plenkske in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Tussen eind december en half januari geplaatst.
De groep medische indicatie lag toen al hoog. Er werd al vrij snel gesproken van 1,8 miljoen mensen.
De "specifiekre groep" waar jij het over hebt is de hoog risico groep en dat zijn er minder, en die hebben voorrang gekregen op de huidige groep(en).
Moet je wel zeker weten dat je bent aangemeldRzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:24:
[b]RIVM moet nog 170.000 prikuitnodigingen versturen: 'Het voelt zo oneerlijk'[/b]
Dat bevestigt René den Otter van DMDR, het bedrijf dat de uitnodigingen namens het RIVM verstuurt. ,,De laatste 10 procent van de 1,64 miljoen brieven wordt deze week verwerkt en zal uiterlijk zaterdag worden bezorgd. Daarna volgt nog een veegronde van de nazendingen die de huisartsen hebben doorgegeven, maximaal tienduizend. Die worden maandag aangeboden bij PostNL en dinsdag bezorgd.’’
Als komende dinsdag de laatste brieven moeten worden bezorgd, dan kun je dus sowieso nu al een afspraak maken voor woensdag de 26ste.
Want later kan de brief niet komen (of je moet een postbode hebben die er met de pet naar gooit)
Toch?
Dat klopt, groepen lopen wat door elkaar en dat kan prima inderdaad.ijdod schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
Maar het punt was vooral dat in de eerdere schema's nooit gesteld is dat groep X klaar zou zijn voordat er met groep Y begonnen werd, vanaf dan en dan beginnen we met deze groep.
De assistente belde daar gisteren over op, dat dit gebeurt was.
Nu kan ze het natuurlijk alsnog vergeten zijn of iets anders mis zijn gegaan.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Als je leest zie je dat een groot deel van de vertraging niet door de lobby komt maar omdat ze de doelgroep helemaal niet in kaart hadden en al die groepen tegelijk werden aangevlogen.vliegnerd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
De chaos/willekeur is toch niet de schuld van de huisartsen, maar vooral omdat het heel onduidelijk is/was wat nou precies de definitie van “kwetsbaar” is. Zie dit artikel uit de Groene, uit een tweet van Yorrick Blijenberg
https://t.co/j6JAHGq0KF
Frappant is ook het voordringen van de zorg in brede zin. Dit verhaal doet mij toch realiseren dat het goed is dat ook de leraren, politieagenten enz geen voorrang krijgen. Voorrrang is echt heel slecht voor het tempo van het vaccineren van de risicogroepen.
Voor de nierpatiënten liggen begin maart zelfs de pleisters al klaar. Toch moeten zij dan nog bijna een maand op hun vaccinatie wachten. Ze zijn aan de beurt, de vaccins zijn binnen, maar andere medische hoog-risicogroepen zijn nog niet zo ver. Het ministerie weet nog niet hoe het die groepen patiënten moet vinden – en ziet het niet zitten om alvast met de nierpatiënten, een vrij overzichtelijke groep, te beginnen..’
Voordringen is moreel niet okay, maar het grote probleem is dat we gewoon geen goed vaccinatieplan hadden en die mensen veel te laat hebben uitgenodigd. De Zorg lobby heeft zeker het onderste uit de kan gehaald, maar dat is maar een klein deel van het probleem.‘Het is één ding om als patiëntgroep benoemd te worden, maar dan moet je ook nog gevónden worden. Dat heeft veel te lang geduurd’,
En om maar terug te haken naar de huidige chaos:
Dat hebben sommige huisartsen nu dus gedaan en het resultaat is volgens ons "willekeur".Om te voorkomen dat patiënten zoals Bootsman vergeten worden hebben Illya Soffer en veel andere patiëntenorganisaties er maandenlang voor gepleit om artsen meer ruimte te geven om zelf een afweging te maken. ‘Wij wilden dat de huisarts of specialist kon zeggen: “Het is medisch onverantwoord om deze persoon niet te vaccineren”’, zegt Soffer. ‘Maar niemand wilde de regie nemen over deze medische vraag, VWS botste op tegen onwil van artsen.’ ‘Huisartsen en specialisten vonden het te ingewikkeld’, zegt ook Nicolette Rigter van de koepelorganisatie van GGD’en.
Je kan het gewoon niet goed doen.
[ Voor 21% gewijzigd door roffeltjes op 20-05-2021 10:52 ]
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de postbezorging. Hier komt post regelmatig een paar dagen nadat het verstuurd is.Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:24:
[b][i]RIVM moet nog 170.000 prikuitnodigingen versturen: 'Het voelt zo oneerlijk'[/b]
Toch?
[ Voor 38% gewijzigd door TheRicolaa10 op 20-05-2021 10:47 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
50-54 is volgens mij het grootste cohort, bierviltje zegt dart we een jaar per dag moeten schuiven, maar daar zijn we nog niet geloof ik.vliegnerd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:43:
Jaargang 1966 is nu aan de beurt: https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken
In dat geval ben ik op 2 juni sowieso aan de beurt, of die brief nog komt of niet...roffeltjes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:51:
50-54 is volgens mij het grootste cohort, bierviltje zegt dart we een jaar per dag moeten schuiven, maar daar zijn we nog niet geloof ik.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wellicht ben ik een beetje naïef hierin inderdaad.LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de postbezorging. Hier komt post regelmatig een paar dagen nadat het verstuurd is.
Tijdens de hoogtijdagen van de lockdown vorig jaar was hier de post ook traag, maar volgens mij gaat nu alles weer redelijk goed.
Welke leeftijd je ook invult... de volgende tekst verschijnt: U kunt online geen afspraak maken.
Misschien dat de jaargang 1966 massaal nu ingelogd is.
[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 20-05-2021 11:01 ]
Hier werkt het gewoon. Ik zou even "incognito" mode gebruiken of cookies wissen.Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:56:
De website om je online aan te melden doet het op dit moment sowieso niet goed.
Welke leeftijd je ook invult... de volgende tekst verschijnt: U kunt online geen afspraak maken.
Misschien dat de jaargang 1966 massaal nu ingelogd is.
Het probleem is waarschijnlijk dat jouw browser geen nieuwe request naar de API stuurt ("is deze jaargang aan de beurt?") maar de oude ("Nee!") hergebruikt.
Klopt, zie ook hier CBS Bevolkingspiramide. Grootste groep lijkt 1969 met 266.000 personen, daarna zakt het rap terug naar +-200.000 tot ca. groep 1984. Daarna loopt het weer iets op naar circa. 230.000.roffeltjes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:51:
[...]
50-54 is volgens mij het grootste cohort, bierviltje zegt dart we een jaar per dag moeten schuiven, maar daar zijn we nog niet geloof ik.
Je zou dus verwachten dat komende weken jaargroepen sneller gaan (buiten dat er meer vaccinaties gezet worden).
Dit is een 'works as designed' aangezien de medische data van iemand, zoals of die tot een kwetsbare groep behoort, niet centraal mag worden bijgehouden. Iets waar De Groene zich heel sterk voor gemaakt heeft dat dat niet mogelijk is.vliegnerd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
De chaos/willekeur is toch niet de schuld van de huisartsen, maar vooral omdat het heel onduidelijk is/was wat nou precies de definitie van “kwetsbaar” is. Zie dit artikel uit de Groene, uit een tweet van Yorrick Blijenberg
https://t.co/j6JAHGq0KF
https://www.groene.nl/artikel/exit-hippocratesJaap Dijkstra, docent recht en ICT aan de Rijksuniversiteit Groningen, is daar stellig over: ‘Wie kwaad wil, kan alle informatie stukje bij beetje verzamelen. Nu zijn de vastgelegde gegevens direct geregeld tussen de behandelend arts en de patiënt. De gegevens blijven binnen vier muren. Straks hebben tweehonderdduizend zorgverleners via het Landelijk Schakelpunt toegang tot ieder lokaal aangelegd dossier. Als je een groot systeem opzet, wordt er altijd wel ergens misbruik van gemaakt.
Onder andere het College Bescherming Persoonsgegevens pleit ervoor dat de burger zelf eigenaar wordt van zijn dossier. Maar ik wíl dat helemaal niet. Straks zijn we net als koeien geoormerkt met een chip met álle privé-informatie onder de huid.
En waarom is het nodig ? Privacy is veel belangrijker en de huisarts weet zelf wel wat noodzakelijk is.
https://www.groene.nl/artikel/immens-chaotische-toestanden‘Het is mij onvoldoende gegarandeerd dat het veilig is’, bekritiseert een huisarts het uitwisselsysteem. ‘De bescherming van de privacy van mijn patiënten is een te groot en te belangrijk goed.’ Deze huisarts is niet de enige. Minder dan de helft van de huisartsenpraktijken maakt namelijk daadwerkelijk gebruik van het uitwisselsysteem, meldt het LSP. Huisartsen zouden het toestemmingspercentage omhoogstuwen door hun patiënten op het systeem te wijzen, maar zien daar vanwege zorgen over de privacy vanaf, blijkt uit de enquête die we met vakblad Medisch Contact hielden. De helft vertrouwt de veiligheid niet.
De overgrote meerderheid van de huisartsen ziet bovendien de noodzaak van landelijke elektronische uitwisseling niet in. Huisartsen hebben vaak een jarenlange relatie met hun patiënt en bevinden zich simpelweg niet vaak in acute situaties waarin ze niet beschikken over de benodigde informatie.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Waar zou ik zijn zonder dit topic?vliegnerd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Hier werkt het gewoon. Ik zou even "incognito" mode gebruiken of cookies wissen.
Het probleem is waarschijnlijk dat jouw browser geen nieuwe request naar de API stuurt ("is deze jaargang aan de beurt?") maar de oude ("Nee!") hergebruikt.
Dank.
Ik ging inderdaad naar icongnito. En daar kon ik weer verder.
Valt me nog steeds op dat de beschikbare datums steeds veranderen (voor dezelfde lokatie)
Kon nu in Den Helder terecht voor komende maandag de 24ste.
Andere plaatsen zoals Puremerend waren even helemaal niet beschikbaar.
Logisch toch, als je bezig bent claim je tijden de drie geboden opties. Die kan iemand anders dan niet claimen.Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:15:
Valt me nog steeds op dat de beschikbare datums steeds veranderen (voor dezelfde lokatie)
Kon nu in Den Helder terecht voor komende maandag de 24ste.
Andere plaatsen zoals Puremerend waren even helemaal niet beschikbaar.
Ik bedoel meer dat als je wat verschillende postcodes invult, dat sommige plaatsen dan ineens niet meer aangeboden worden.LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:15:
[...]
Logisch toch, als je bezig bent claim je tijden de drie geboden opties. Die kan iemand anders dan niet claimen.
Maar als je een half uur later inlogt, dan ineens weer wel.
Op die manier gaat iemand uit Purmerend dan bijvoorbeeld helemaal naar Den Helder over 10 dagen. Terwijl als hij een half uur later inlogt, dan kan je misschien wel gewoon in Purmerend en dan met een dag of 4 aan de beurt zijn.
In een dynamisch systeem waar elke 5 minuten 100'en afspraken gemaakt worden en vaccinleveringen aan locaties worden bijgesteld op basis van de gemaakte afspraken en leveringen van fabrikanten vind ik dat niet heel verrassend?Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:20:
[...]
Ik bedoel meer dat als je wat verschillende postcodes invult, dat sommige plaatsen dan ineens niet meer aangeboden worden.
Maar als je een half uur later inlogt, dan ineens weer wel.
Op die manier gaat iemand uit Purmerend dan bijvoorbeeld helemaal naar Den Helder over 10 dagen. Terwijl als hij een half uur later inlogt, dan kan je misschien wel gewoon in Purmerend en dan met een dag of 4 aan de beurt zijn.
PSN
Prik dan gewoon niet en meldt dat bij het rivm/ggd.redwing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:19:
[...]
En dan moet hij dus voor 3 dagen alles regelen en zijn normale zorg stoppen, maar dus ook 3 keer vaccins aanvragen. Dat is nl. het nadeel van bij de huisarts prikken, voor hem is het puur iets extra's wat hem veel tijd kost. Bij de GGD zijn er simpelweg hallen waar ze verder niets anders doen. En dan maakt het weinig uit of iemand vandaag of volgende week komt.
Dus tja, meerdere dagen zal vast kunnen, maar ook veel meer werk opleveren wat ten koste gaat van andere zorg.
In het hele land schreeuwt men dat het lastig is de AZ vaccins weggeprikt te krijgen en dat ze graag iedereen prikken maar vervolgens maken ze het wel verdomd lastig.
Hier ook, alle huisartsen uit de regio prikken op 1 locatie (een hotel/zaal) ergens een kilometer of 15-20 verderop. Terwijl dat eerder in de kerk in het dorp kon is het nu een behoorlijk eind weg. Kap er dan maar gewoon mee, er zijn 3 GGD locaties dichterbij dan dat ene hotel.
Bepaalde groepen zijn simpelweg bij de huisarts neergelegd. Dat is niet een keuze van de huisartsen geweest maar van bovenaf opgelegd. Je kunt dus beter aan de regering vragen waarom ze dit zo gekozen hebben. Er zal vast een goede reden zijn waarom ze dit niet bij de GGD en ziekenhuizen neerleggen.Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:52:
[...]
Prik dan gewoon niet en meldt dat bij het rivm/ggd.Graag of niet, als je als huisarts het niet wil organiseren dan moet je er niet aan beginnen. GGD heeft meer dan genoeg capaciteit om te prikken en anders dan springen de ziekenhuizen wel bij.
Tja, het blijven keuzes die door de regering worden gemaakt. Dat huisartsen hier niet voor ingericht zijn en er ook weinig tijd voor hebben is simpelweg een gegeven. Als jij op je werk te horen krijgt dat je in je volle rooster even een paar dagen extra werk moet leveren maar dan wel zonder dat je iets anders mag laten vallen zul je ook niet heel flexibel zijn. En dan krijg je inderdaad constructies waarbij het jou zo min mogelijk tijd kost.In het hele land schreeuwt men dat het lastig is de AZ vaccins weggeprikt te krijgen en dat ze graag iedereen prikken maar vervolgens maken ze het wel verdomd lastig.
Hier ook, alle huisartsen uit de regio prikken op 1 locatie (een hotel/zaal) ergens een kilometer of 15-20 verderop. Terwijl dat eerder in de kerk in het dorp kon is het nu een behoorlijk eind weg. Kap er dan maar gewoon mee, er zijn 3 GGD locaties dichterbij dan dat ene hotel.
[removed]
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Je gaat naar mijnRIVM, aanloggen met DigId, vaccinatie printen en knippen en plakken in je boekje.jordyyyys schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:21:
Ik ben bij mijn eerste vaccinatie mijn gele boekje vergeten, is het überhaupt mogelijk om daar een registratie van het Pfizer vaccin in te verkrijgen?
Geadviseerd om het online te doen maar dat ligt bij broer en schoonzus niet zo voor de hand. Die hebben niet zo veel met internet dus ben benieuwd wat ze gaat doen.
Opnieuw bellen. Kijken of iemand anders in het callcenter wel al up to date is. Anders verwijzen naar dit rivm nieuwsbericht:ninjazx9r98 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:45:
Schoonzus uit 1966 heeft gebeld maar telefonisch hield men vast aan 1965. Waarom jaargenoten van haar wel een afspraak hebben kunnen maken wordt afgedaan als vergissingen.
Geadviseerd om het online te doen maar dat ligt bij broer en schoonzus niet zo voor de hand. Die hebben niet zo veel met internet dus ben benieuwd wat ze gaat doen.
https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatie
Beter maar niet doen zie ik. Staat letterlijk in dat het telefonisch pas vrijdag kan.Plenkske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:56:
[...]
Opnieuw bellen. Kijken of iemand anders in het callcenter wel al up to date is. Anders verwijzen naar dit rivm nieuwsbericht:
https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatie
Alleen online is vanaf vandaag. Kon dat eerder niet zien omdat ik de site niet goed geopend kreeg bij eerdere pogingen.
Andere met dezelfde huisarts hebben wel een brief gekregen.
Hij is gewoon kwijt of *knip* laat dat maar achterwege
[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 21-05-2021 18:37 ]
Ah, kijk aan. Ik had het niet volledig gelezenninjazx9r98 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Beter maar niet doen zie ik. Staat letterlijk in dat het telefonisch pas vrijdag kan.
Alleen online is vanaf vandaag. Kon dat eerder niet zien omdat ik de site niet goed geopend kreeg bij eerdere pogingen.
Ik heb toevallig ook een medische indicatie en heb de uitnodiging ook pas maandag gekregen. Op 4 juni is het prijs voor mij in ieder gevalEvertt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:06:
Sinds vandaag nog geen uitnodiging gekregen wegens mij medische indicatie.
Andere met dezelfde huisarts hebben wel een brief gekregen.
Hij is gewoon kwijt of *knip*
Ik zit overigens helemaal in het zuiden.
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 21-05-2021 18:37 ]
-Te huur
Vergeet bij te vermelden dat ik vorige week heb gehaald.Yagermeister schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Ik heb toevallig ook een medische indicatie en heb de uitnodiging ook pas maandag gekregen. Op 4 juni is het prijs voor mij in ieder geval![]()
Ik zit overigens helemaal in het zuiden.
Ben toen gewoon gegaan zonder dat ze vroegen om de uitnodiging wel een extra check in het systeem.
Ze kunnen het dus wel zien?Evertt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:44:
[...]
Vergeet bij te vermelden dat ik vorige week heb gehaald.
Ben toen gewoon gegaan zonder dat ze vroegen om de uitnodiging wel een extra check in het systeem.
Een brief is niet per sé nodig?
Zal wel zijn of je afspraak hebt.Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Ze kunnen het dus wel zien?
Een brief is niet per sé nodig?
Wel: https://ggdgelderlandzuid...09515820016-a8139dac-99f9
Niet: https://ggdgelderlandzuid...-van-prik-in-gele-boekje/
Zelfs binnen een GGD weten ze nog niet wat ze willen.
Maar een afspraak kan iedereen maken.marteltor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:56:
Zal wel zijn of je afspraak hebt.
Ligt er maar aan welke antwoorden je geeft bij de online-aanmelding.
Het gaat er om wat ze eenmaal op de locatie kunnen zien.
@Evertt Kunnen ze zien of je in het systeem staat van de RIVM, waar je via de huisarts terecht bent gekomen?
https://www.rijksoverheid...s-na-de-prik-tegen-coronacrimby schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:56:
Ik mag zo mijn vaccinatie gaan halen en was alvast alles bij elkaar aan het rapen. Nou wil ik mijn gele boekje meenemen, maar de website van GGD Gelderland Zuid is nogal tegenstrijdig:
Wel: https://ggdgelderlandzuid...09515820016-a8139dac-99f9
Niet: https://ggdgelderlandzuid...-van-prik-in-gele-boekje/
Zelfs binnen een GGD weten ze nog niet wat ze willen.
U krijgt na elke prik een bevestiging van de inenting. Hierop staan gegevens als het soort vaccin dat u heeft gekregen. Ook als u 2 prikken krijgt, ontvangt u na elke prik een bevestiging op papier. Het is belangrijk deze bevestiging goed te bewaren, ook voor uw eigen administratie.
Bevestiging in geel vaccinatieboekje
Heeft u een geel vaccinatieboekje? Dan kunt u als u dat wilt de bevestiging zelf invoegen of bewaren in dit boekje. Er zijn momenteel geen internationale afspraken over het gele boekje als COVID-19 vaccinatiebewijs, maar voor uw eigen administratie kan het handig zijn om uw registratiekaartje in het gele boekje in te voegen samen met uw andere vaccins. Meer informatie over de status van het gele boekje vindt u in de 'Beleidslijn Gele Boekje' op de website van GGD-GHOR.
Geen ingevuld gele boekje en geen stickers. Enkel een geprint a4-tje als registratiebewijs. Welke overigens héél makkelijk te vervalsen is...
Daar zijn ze mee bezigcrimby schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Geen ingevuld gele boekje en geen stickers. Enkel een geprint a4-tje als registratiebewijs. Welke overigens héél makkelijk te vervalsen is...
Bron: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/Fraudebestendig vaccinatiebewijs
De registratiekaart coronavaccinatie die burgers op de vaccinatielocatie krijgen heeft geen status als officieel vaccinatiebewijs voor COVID-19. VWS werkt aan een fraudebestendig vaccinatiebewijs voor álle Nederlanders als onderdeel van het Digitaal Groen Certificaat dat op Europees niveau wordt ontwikkeld.
Bizar eigenlijk dat dit zo lang duurt. Maargoed dat zal vast met privacy en grondrechten te maken hebben. Al is bewijs niet zo heel lastig lijkt me.mesa57 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:24:
[...]
Daar zijn ze mee bezig
[...]
Bron: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/
Dat zal niemand je kunnen vertellen denk ik. Dit soort zaken met betrekking tot trial-voortgang worden geheimgehouden, totdat er een resultaat te melden is. Ik heb in de wandelgangen wel gehoord dat er nog druk aan wordt gewerkt, zonder daarbij details te kennen. Edit: die zou ik ook niet mogen melden als ik het wist, ik kom er net achter (op basis van het door CureVac zelf online gezette protocol) dat het bedrijf waarbij ik werk, de trial uitvoert: https://www.curevac.com/w...l-Protocol-Phase-2b_3.pdfeamelink schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:40:
Weinig updates over CureVac de laatste tijd. Wachten ze nog steeds op voldoende infecties in de placebo-groep?
Wel is het inderdaad aannemelijk dat alles afhangt van het aantal events in de placebo-groep aangezien dat je power bepaalt.
Edit 2: de studie lijkt al wel klaar te zijn, op basis van CT.gov: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04652102. Laatste update is van gisteren.
[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 20-05-2021 20:37 ]
Ik denk het wel en als het niet zo is faalt het systeem. Mij lijkt het gewoon dat ze kunnen of je een uitnodiging heb gekregen of niet.Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:00:
[...]
Maar een afspraak kan iedereen maken.
Ligt er maar aan welke antwoorden je geeft bij de online-aanmelding.
Het gaat er om wat ze eenmaal op de locatie kunnen zien.
@Evertt Kunnen ze zien of je in het systeem staat van de RIVM, waar je via de huisarts terecht bent gekomen?
Ze hebben volgens mij niet mij afspraak gecontroleerd heb mij afspraak bevestigd mee genomen.
Vandaar mijn vraag omdat ik even dacht dat ze het bij jou nagekeken hadden.
Volgens mij kunnen ze zien of je een afspraak hebt, en je leeftijd (duh..) maar dat is het.
Lijkt me correct. Anders zou je ook die uitnodigingsbrief niet hoeven mee te nemen...Rzaan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:52:
Ik denk niet dat ze het kunnen zien.
Vandaar mijn vraag omdat ik even dacht dat ze het bij jou nagekeken hadden.
Volgens mij kunnen ze zien of je een afspraak hebt, en je leeftijd (duh..) maar dat is het.
Hugo blijft zeg minimale voorraad aan te houden. Toch hadden we een week terug meer dan 2 miljoen vaccins in de koeling, hadden we erin de loop van de week 1.6 miljoen en zijn het er nu weer 2.378.725 volgens coronabeeld.nl
Ik heb niet de indruk dat er maximaal geprikt wordt. Misschien hadden ze verwacht meer weg te zetten in de risicogroep. Maar als ik kijk naar de wachtlijsten op sommige plekken vraag ik me af 'hoe'?
[ Voor 34% gewijzigd door marteltor op 20-05-2021 19:48 ]
volgens mik liggen de 2e prikken altijd op voorraad omdat die afspraken wel al gepland zijn en dus ook al vergeven? maar nog niet daadwerkelijk geprikt. lijkt me wel een slimme strategiemarteltor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:43:
[...]
Lijkt me correct. Anders zou je ook die uitnodigingsbrief niet hoeven mee te nemen...
Hugo blijft zeg minimale voorraad aan te houden. Toch hadden we een week terug meer dan 2 miljoen vaccins in de koeling, hadden we erin de loop van de week 1.6 miljoen en zijn het er nu weer 2.378.725 volgens coronabeeld.nl
Ik heb niet de indruk dat er maximaal geprikt wordt. Misschien hadden ze verwacht meer weg te zetten in de risicogroep. Maar als ik kijk naar de wachtlijsten op sommige plekken vraag ik me af 'hoe'?
Nee, dat zou betekenen dat er 5 miljoen (aantal eerste - tweede prikken) vaccins op voorraad moeten zijn.DaTimMan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:20:
[...]
volgens mik liggen de 2e prikken altijd op voorraad omdat die afspraken wel al gepland zijn en dus ook al vergeven? maar nog niet daadwerkelijk geprikt. lijkt me wel een slimme strategie
Zo erg is het gelukkig ook weer niet.
Was wel ooit in december het plan, dacht ik.
Ik vraag me af hoe..mesa57 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:24:
[...]
Daar zijn ze mee bezig
[...]
Bron: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/
Als je in het rivm dossier staat?
Dat heeft Daniel Verlaan ook al laten zien dat dat niet klopt.
Toen hij een oneigenlijke afspraak gemaakt had heeft hij de prik uiteindelijk niet genomen (na langs alle controles te zijn gelopen), maar bij het rivm staat wel dat hij AZ gehad heeft.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Niet voor iedereen die een eerste prik heeft gehad staat de tweede ook al gepland toch? Ze zijn er vanaf gestapt om alle tweede prikken alvast te reserveren, maar degenen die echt al gepland zijn wil je wel graag in de vriezer hebben liggen lijkt mij.vliegnerd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:24:
[...]
Nee, dat zou betekenen dat er 5 miljoen (aantal eerste - tweede prikken) vaccins op voorraad moeten zijn.
Zo erg is het gelukkig ook weer niet.
Was wel ooit in december het plan, dacht ik.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij is bij iedereen 2e prik gepland en zegt Hugo voor pfizer maar max 3 dagen vooraf aan te houden. Zou waarom zijn 2e prik 6 weken te laten liggen als je een betrouwbare leverancier hebtGonadan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:47:
[...]
Niet voor iedereen die een eerste prik heeft gehad staat de tweede ook al gepland toch? Ze zijn er vanaf gestapt om alle tweede prikken alvast te reserveren, maar degenen die echt al gepland zijn wil je wel graag in de vriezer hebben liggen lijkt mij.
Ik ben afgelopen weekend geprikt met Pfizertje en bij het maken van de afspraak werd gelik al de tweede gepland. Dus die moet inderdaad gereserveerd zijn OF ze moeten zekerheid hebben dat die geleverd gaat worden op die datum.Gonadan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:47:
[...]
Niet voor iedereen die een eerste prik heeft gehad staat de tweede ook al gepland toch? Ze zijn er vanaf gestapt om alle tweede prikken alvast te reserveren, maar degenen die echt al gepland zijn wil je wel graag in de vriezer hebben liggen lijkt mij.
Do { Ping } while ( LOL )
Vandaag geprikt en mijn gele boekje is gewoon ingevuld met stempel van de GGD, sticker van de fabrikant en handtekening van de GGD arts.Basekid schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:42:
Denk dat de prio van de GGD momenteel wel ff ergens anders ligt dan gele boekjes invullen... Snap wel dat er niet echt aandacht voor is.
Niets moeilijks aan en zo gebeurt. Ik heb er niet eens om hoeven vragen. Ik had het boekje in mijn hand en ze vroegen er zelf om.
Er zijn al verschillende landen die het gele boekje als bewijs accepteren
Het lijkt me een combinatie van van alles en nog wat, maar de controle heb ik nu nog niet genoemd zien worden. Een deel is sowieso niet meteen beschikbaar om te prikken: https://coronadashboard.r...o-groot-of-zit-het-andersmarteltor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:43:
[...]
Lijkt me correct. Anders zou je ook die uitnodigingsbrief niet hoeven mee te nemen...
Ach yorick b. doet aan wat creatief boekhouden voor zijn grafieken waardoor de voorraad groter lijkt dan die ismarteltor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:43:
[...]
Er is continu tussen de 1 week en 2 weken voorraad, afhankelijk van of je op vrijdag of maandag kijkt.
In principe is er steeds op vrijdag nog net genoeg voorraad om de komende week door te prikken als er niks wordt geleverd.
PSN
Hoe werkt dat als je bijv. momenteel nog geen geel boekje hebt, maar over bijv. 5 maanden wel? Zetten ze dan al je historische vaccinaties daarin? Of is het handig om nu alvast zo'n boekje te kopen?Indoubt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Vandaag geprikt en mijn gele boekje is gewoon ingevuld met stempel van de GGD, sticker van de fabrikant en handtekening van de GGD arts.
Niets moeilijks aan en zo gebeurt. Ik heb er niet eens om hoeven vragen. Ik had het boekje in mijn hand en ze vroegen er zelf om.
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-05-2021 23:26 ]
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Het is meer een memo-blok voor wat je hebt gehad en wanneer.
Het is niet zo dat de GGD erin gaat zetten dat jij in 2015 een DTP prik hebt gekregen. Of Gele Koorts.
Maar als je die gaat halen, dan stempelen ze wel.
In het begin werd gestempeld, daarna niet meer omdat er veel mis ging. (Elk vaccin moet andere stempel, dus veel werk).
Sinds gistermiddag MAG er weer gestempeld worden. Betekend niet dat dit een garantie geeft.
Wat wel bekend is:
Het papier dat je mee krijgt is een registratiekaart, geen vaccinatie bewijs.
De stempel is geen bewijs voor corona, het is puur en alleen voor je eigen administratie (Ondanks dat 90% me hiervoor gaat afschieten, wil best discussie in pm aangaan).
Vanaf +-21 juni komt de corona checker app van het RIVM online. HIEROP inloggen met je DigiD is WEL een vaccinatie bewijs.
[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 21-05-2021 06:21 ]
Het gewoon complete willekeur met het eenduidig beleid in Nederland. Van hogerhand opgedragen niet meer te doen. Dus het resultaat, sommige GGD regio's doen het wel en andere GGD regio's absoluut niet.Indoubt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Vandaag geprikt en mijn gele boekje is gewoon ingevuld met stempel van de GGD, sticker van de fabrikant en handtekening van de GGD arts.
Ik ben blij dat de GGD's nog zelf nadenken en ook vinden dat een geel papieren reisvaccinatie boekje bij uitstek de slimme plek is om je covid vaccinatie die je voor reizen nodig hebt te registreren.LordSinclair schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:47:
[...]
Het gewoon complete willekeur met het eenduidig beleid in Nederland. Van hogerhand opgedragen niet meer te doen. Dus het resultaat, sommige GGD regio's doen het wel en andere GGD regio's absoluut niet.
PSN
Alleen jammer dat ze dit niet standaard doen en sommige lokaties het zelfs niet willen doen. Who cares dat dat gele boekje niet internationaal erkend is, voor alle andere vaccinaties wordt dat ding (ook voor het buitenland) gewoon gebruikt. Dit blijven echt van die wazige keuzes, we hebben een boekje waarin we alle vaccinaties bijhouden, dus laten we die maar niet gebruiken voor deze vaccinatie en weer iets nieuws verzinnenYakuzA schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:57:
[...]
Ik ben blij dat de GGD's nog zelf nadenken en ook vinden dat een geel papieren reisvaccinatie boekje bij uitstek de slimme plek is om je covid vaccinatie die je voor reizen nodig hebt te registreren.
[removed]
En waar haal je deze wijsheid vandaan?99ruud99 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:18:
Mensen, even wat achtergrond over het gele boekje, gezien ik heleboel verwarring hierover zie.
In het begin werd gestempeld, daarna niet meer omdat er veel mis ging. (Elk vaccin moet andere stempel, dus veel werk).
Sinds gistermiddag MAG er weer gestempeld worden. Betekend niet dat dit een garantie geeft.
Wat wel bekend is:
Het papier dat je mee krijgt is een registratiekaart, geen vaccinatie bewijs.
De stempel is geen bewijs voor corona, het is puur en alleen voor je eigen administratie (Ondanks dat 90% me hiervoor gaat afschieten, wil best discussie in pm aangaan).
Vanaf +-21 juni komt de corona checker app van het RIVM online. HIEROP inloggen met je DigiD is WEL een vaccinatie bewijs.
Inmiddels weten we wel dat Hugo de Jonge niet wil dat het gele boekje wordt gebruikt. Gelukkig heeft de kamer een motie ingediend om het gele boekje wel te gebruiken en is deze motie ook aangenomen.
Het gele boekje is dan misschien niet zo waterdicht als een regulier paspoort maar de vaccinatieregistratie mag dan ook volstrekt geen "paspoort" zijn van de EU landen.
Er is nog veel gesteggel in de verschillende EU landen over wat de EU vaccinatie registratie app nu wel of niet is. Dat maakt invoering op 21 juni onzeker.
Ik heb even geen compleet overzicht van landen die het gele boekje gewoon accepteren maar als ik me niet Vergis zitten Duitsland, Oostenrijk, Ijsland en bijvoorbeeld griekenland daarbij. Ik zal wel even zoeken of er nog meer landen zijn maar heb nu even geen tijd
Hoe zit het dan wel?Indoubt schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:46:
En waar haal je deze wijsheid vandaan?
Een paar posts hierboven staat dat je er kennelijk ook zelf vaccinaties in mag zetten. Of dat klopt weet ik niet, maar dat geeft wel wat aan over de betrouwbaarheid van dit boekje.redwing schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:24:
[...]
Alleen jammer dat ze dit niet standaard doen en sommige lokaties het zelfs niet willen doen. Who cares dat dat gele boekje niet internationaal erkend is, voor alle andere vaccinaties wordt dat ding (ook voor het buitenland) gewoon gebruikt. Dit blijven echt van die wazige keuzes, we hebben een boekje waarin we alle vaccinaties bijhouden, dus laten we die maar niet gebruiken voor deze vaccinatie en weer iets nieuws verzinnen
Ik moet zeggen dat ik er, tot een week geleden, nooit van het gele boekje gehoord had trouwens. Maar ik reis ook weinig buiten Europa, dus dat zal er wel mee te maken hebben.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Goede vraag. Er zijn blijkbaar landen die het gele boekje gewoon als bewijs erkennen en de mijne is gisteren gestempeld, getekend en gestickerd. Als de 2e erin staat dan kan ik daarmee dus naar bepaalde landen al gewoon heen, zonder app van Hugo de Jonge of van de EU.
Zeg het maar.
Ik ben toch malle pietje niet!
Het gele boekje is het officieel erkend bewijs voor vaccinatie tegen Gele Koorts. Dit is een ziekte die (tot 2020) als enige verplicht was voor alle bezoekers van deze landen ongeacht waar ze vandaan kwamen:BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:53:
[...]
Een paar posts hierboven staat dat je er kennelijk ook zelf vaccinaties in mag zetten. Of dat klopt weet ik niet, maar dat geeft wel wat aan over de betrouwbaarheid van dit boekje.
Ik moet zeggen dat ik er, tot een week geleden, nooit van het gele boekje gehoord had trouwens. Maar ik reis ook weinig buiten Europa, dus dat zal er wel mee te maken hebben.
Angola
Burundi
Centraal-Afrikaanse Republiek
Congo (Brazzaville)
Congo D.R.
Frans-Guyana
Gabon
Ghana
Guinee-Bissau
Ivoorkust
Kameroen
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Tsjaad
Uganda / Oeganda
Zuid-Soedan
Dat je er al je andere vaccinaties in zet is leuk om mee te pronken maar het heeft geen officiele waarde want die vaccinaties zijn niet verplicht voor inreizen ergens, alleen aangeraden ze te nemen.
Nu moeten alle landen in de wereld protocollen bedenken voor iets waar ze decennia niet te maken mee gehad hebben, vaccinaties controleren bij inreis. En dat zal een rommeltje aan regels en handhaving bij douanes wereldwijd opleveren waarbij er ietsje harder zal worden opgetreden dan normaal is nu een enkele die er door glipt een heel land in lockdown kan brengen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik vind het ook prima als landen dit gaan vragen, maar dan kun je eigenlijk net zo goed aan mensen vragen 'bent u gevaccinneerd? En let op: U mag niet jokken!".
Dit klopt, gele boekje is enkel en alleen voor eigen administratie. Dus als jij erin wilt kliederen mag dat...BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:53:
[...]
Een paar posts hierboven staat dat je er kennelijk ook zelf vaccinaties in mag zetten. Of dat klopt weet ik niet, maar dat geeft wel wat aan over de betrouwbaarheid van dit boekje.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.