• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 15:52
MadDogMcCree schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:38:
Ik hoorde vandaag dat mijn tante een dubbele uitnodiging heeft ontvangen. Mijn tante is geboren in het jaar 1963 en kreeg een paar dagen geleden een uitnodiging van de GGD en heeft daarvoor direct een afspraak gemaakt. Vandaag kreeg ze nóg een uitnodiging binnen via de post, van de huisarts, want medische indicatie. Maar bij haar eigen weten heeft ze helemaal geen medische indicatie, dus heeft ze de huisarts gebeld om te vragen wat nu die medische indicatie dan zou moeten zijn. Nu komt het.. scoliose.

Tja, zelf vond ze het ook belachelijk. Nu maakt het qua vaccin niet uit, in beide gevallen zou het Pfizer zijn, maar als huisartsen scoliose al gaan opgeven als medische indicatie, dan gaat het vaccineren van mensen in risicogroepen onnodig lang duren.

Sowieso al vreemd dat een huisarts personen gaat uitnodigen die juist nu van de GGD een brief binnen krijgen. Het geeft maar weer aan hoe knullig er soms gewerkt wordt.

Ik krijg zelf komende vrijdag mijn eerste vaccinatie (Pfizer) vanwege een medische indicatie. Tweede afspraak op 25 juni.
Het is in dit geval gewoon toeval en niet per se knullig. Ze gaan niet checken of iemand al een uitnodiging gehad heeft (kan bv ook van werkgevers komen). Op basis van geboortejaar pakken ze gewoon iedereen. Dus over een tijdje krijgen jongeren die nu op medische indicatie zijn uitgenodigd nog een keer een brief.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 14:15
Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:46:
@MadDogMcCree Kan door scoliose ook niet je long-capaciteit afnemen?
Wellicht in een extreem geval, maar mijn tante heeft slechts een zeer matige vorm, ooit ergens in het jaar 0 geregistreerd, daar heeft ze nooit klachten van. We hebben het overigens allemaal, het is nogal een familiekwaal.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
MadDogMcCree schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:38:
Ik hoorde vandaag dat mijn tante een dubbele uitnodiging heeft ontvangen. Mijn tante is geboren in het jaar 1963 en kreeg een paar dagen geleden een uitnodiging van de GGD en heeft daarvoor direct een afspraak gemaakt. Vandaag kreeg ze nóg een uitnodiging binnen via de post, van de huisarts, want medische indicatie. Maar bij haar eigen weten heeft ze helemaal geen medische indicatie, dus heeft ze de huisarts gebeld om te vragen wat nu die medische indicatie dan zou moeten zijn. Nu komt het.. scoliose.

Tja, zelf vond ze het ook belachelijk. Nu maakt het qua vaccin niet uit, in beide gevallen zou het Pfizer zijn, maar als huisartsen scoliose al gaan opgeven als medische indicatie, dan gaat het vaccineren van mensen in risicogroepen onnodig lang duren.

Sowieso al vreemd dat een huisarts personen gaat uitnodigen die juist nu van de GGD een brief binnen krijgen. Het geeft maar weer aan hoe knullig er soms gewerkt wordt.
Ik vind dit een beetje zeuren om het zeuren.

Ze gaan bij het versturen van brieven geen checks inbouwen of iemand mogelijk al geprikt is. Gevolg zou kunnen zijn dat iemand geen brief krijgt die wel 1 hoorde te hebben.
Verder hebben huisartsen vast geen koppeling met het rivm om te controleren of iemand al gevaccineerd is, laat staan dat tot delen toestemming is gegeven.

Wat maakt bovendien een dubbele uitnodiging nou uit? Verloopt toch grotendeels geautomatiseerd.

Verder kan scoliose leiden tot ademhalingsproblemen, wat me geen pretje lijkt icm covid.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GAIAjohan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Ik vind dit een beetje zeuren om het zeuren.
Enige wat je terecht kan opmerken is dat je statistieken van verstuurde uitnodigingen en daadwerkelijk gezette prikken een steeds groter verschil in gaat krijgen. Ga je straks weer klachten krijgen dat te weinig mensen reageren op hun uitnodiging :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vraag mij af hoeveel mensen met een intellectuele uitdaging bij een dubbele uitnodiging ook idd twee keer een prik gaan halen.

alles kan off-topic

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Je kunt toch zelf aangeven wat je in de berichten box wilt ontvangen? Als je niets aangeeft, krijg je het gewoon per post.

Ik weet niet of we het nu over hetzelfde hebben? Ik bedoel gewoon deze he: https://mijn.overheid.nl/wat-is-de-berichtenbox/
Hoe en wanneer had dat aangegeven moeten worden dan? De enkele keren per jaar dat ik inlog kan ik een paar nieuwe instanties en dergelijke goedkeuren maar dan moet ik maar net inloggen om dat te weten.
Heb net even gekeken, GGD en RIVM staan er niet in (ik heb alles goedgekeurd wat daar bestaat voor zover ik weet) dus die hadden ook niks kunnen sturen.
Alhoewel ik zoveel mogelijk digitaal doe en wil ontvangen kan ik goed begrijpen dat men in dit geval voor een betrouwbare laagdrempelige oplossing heeft gekozen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Hoe en wanneer had dat aangegeven moeten worden dan? De enkele keren per jaar dat ik inlog kan ik een paar nieuwe instanties en dergelijke goedkeuren maar dan moet ik maar net inloggen om dat te weten.
Heb net even gekeken, GGD en RIVM staan er niet in (ik heb alles goedgekeurd wat daar bestaat voor zover ik weet) dus die hadden ook niks kunnen sturen.
Alhoewel ik zoveel mogelijk digitaal doe en wil ontvangen kan ik goed begrijpen dat men in dit geval voor een betrouwbare laagdrempelige oplossing heeft gekozen.
Gaat er niet om hoe of wanneer je het doet. Het gaat erom dat, als je het zou willen, dat het kan, anno 2021. Even om misverstanden te voorkomen: je geeft in de berichtenbox aan wat je daarin wilt ontvangen. Geef je dit niet aan, dan krijg je gewoon een brief per post. Niemand loopt zo iets mis. Niets onbetrouwbaars aan. Als er iets nieuws in staat, krijg je daarvan een mailtje of notificatie.

GGD en RIVM hadden erin gezet kunnen worden natuurlijk: kennelijk is dat nu niet zo. Ik vraag me af waarom dat allemaal per ouderwetse brief moet. Ik kijk hooguit 1x per week in onze brievenbus en dan ligt er alleen een krantje in.

[ Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-05-2021 21:36 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• ninjazx9r98
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Gaat er niet om hoe of wanneer je het doet. Het gaat erom dat, als je het zou willen, dat het kan. Even om misverstanden te voorkomen: je geeft in de berichtenbox aan wat je daarin wilt ontvangen. Geef je dit niet aan, dan krijg je gewoon een brief per post. Niemand loopt zo iets mis.
Als je dan toch misverstanden wil voorkomen, je maakt keuzes in een lijst van aangesloten instanties. Er is geen mogelijkheid om iets te kiezen wat er niet is.
GGD en RIVM kun je niet kiezen dus kun je ook niet aangeven dat je iets van ze wil ontvangen.
Al zou je het nog zo graag willen, het kan dus niet.

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:28
Wij snappen het niet helemaal. Nog geen dag geleden las je dat iedereen geboren in 1963 & 1964 een uitnodiging kan verwachten.

Vandaag hebben wij (vriendin en ik) alle 2 een brief van de GGD gekregen om te worden gevaccineerd.
Geboortejaar 1989 & 1992 wonend in Noord-Holland. Wij hebben nooit een griepprik gehaald dus geen idee waarom wij dan al eerder worden uitgenodigd. 8)7

Op 6 juni kan ik mijn prik gaan halen in ieder geval. :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NeonovA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:55:
Wij snappen het niet helemaal. Nog geen dag geleden las je dat iedereen geboren in 1963 & 1964 een uitnodiging kan verwachten.

Vandaag hebben wij (vriendin en ik) alle 2 een brief van de GGD gekregen om te worden gevaccineerd.
Geboortejaar 1989 & 1992 wonend in Noord-Holland. Wij hebben nooit een griepprik gehaald dus geen idee waarom wij dan al eerder worden uitgenodigd. 8)7

Je huisarts heeft jullie dus per abuis opgegeven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:30

Rzaan

Altijd zoekende

Omdat een flink aantal huisartsen hun zaakjes niet op orde hebben, daarom.

• NeonovA
YakuzA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Je huisarts heeft jullie dus per abuis opgegeven?
Wij zouden het niet weten, we hebben nooit klachten, dus zou niet weten waarom wij dan zijn opgegeven.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:05

vliegnerd

Nintendo fan.

NeonovA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Wij zouden het niet weten, we hebben nooit klachten, dus zou niet weten waarom wij dan zijn opgegeven.
Helaas hoor ik dit soort verhalen in mijn omgeving ook. Ofwel iemand heeft ooit astma gehad en nooit griepprik ofzo gehad ofwel alle huisgenoten van iemand in de risico groep ook meteen uitgenodigd… ik ken de details niet helemaal, dus niet te veel waarde aan hechten. Maar het zijn niet voor niets 1,5M uitnodigingen geworden.

Fijn als je politieagent of basisschoolleraar bent en elke dag beroepsmatig binnen 1,5m van anderen moet komen. Maar niet gevaccineerd bent. En dan dringen er letterlijk 100.000den voor zonder dat ze er zelf maar om gevraagd hebben.

Goed bezig huisartsen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Als je dan toch misverstanden wil voorkomen, je maakt keuzes in een lijst van aangesloten instanties. Er is geen mogelijkheid om iets te kiezen wat er niet is.
GGD en RIVM kun je niet kiezen dus kun je ook niet aangeven dat je iets van ze wil ontvangen.
Al zou je het nog zo graag willen, het kan dus niet.
We gaan steeds een stap terug heb ik het gevoel. Ik vroeg me vooral af waarom dat niet zou kunnen. Was nu wel erg makkelijk geweest.

• ninjazx9r98
  • Nu online

En er staat helemaal niets in de brieven waarom jullie nu al uitgenodigd zijn? Bij mijn vrouw staat er gewoon letterlijk in dat ze extra risico loopt, dat men dat een medische indicatie noemt en dat er een vaccin klaar ligt bij de GGD.
Veder uiteraard geen details over de indicatie, leest gewoon als een standaardbrief die in bulk verstuurd kan worden qua tekst.
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:34:
[...]

We gaan steeds een stap terug heb ik het gevoel. Ik vroeg me vooral af waarom dat niet zou kunnen. Was nu wel erg makkelijk geweest.
Uiteraard zou het technisch wel kunnen maar dan had men ergens in het verleden een kristallen bol moeten hebben om te voorspellen dat het ooit nodig zijn voor de GGD en/of RIVM daar berichten heen te sturen of het had met spoed mogelijk gemaakt moeten worden in het afgelopen jaar.
Vervolgens heb je mensen die computers niet snappen, die computers eng vinden, die de overheid wantrouwen en er geen gebruik van maken zolang het nog anders kan en dan nog mensen die er toegevoegde waarde in zien maar wel een en ander hadden moeten activeren ergens in het afgelopen jaar.
Vraag me eerlijk gezegd af wat het bereik en daarmee de toegevoegde waarde had geweest ten opzichte van de oude vertrouwde brief als dat even snel geregeld had moeten worden.
Wat is nu eigenlijk het probleem van een brief, alleen dat het 2021 is en daardoor ouderwets? Het werkt tot de dag van vandaag toch nog gewoon prima? Zie ook niet direct wat er makkelijk aan is, zo moeilijk is een brief immers ook niet.

[ Voor 40% gewijzigd door ninjazx9r98 op 18-05-2021 23:27 ]

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-01 11:24

Er was een huisarts die "per ongeluk" z'n voltallige praktijk heeft doorgegeven. Misschien de jouwe? :P

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 21:10
Die huisartsen geven onderhand toch wel een bijzondere invulling aan "essentieel" onderdeel van de vaccinatie strategie :F.
Voor de tweede keer al, de rol bij het prikken is niet uit de verf gekomen en een beetje selecteren lukt kennelijk ook maar betrekkelijk matig.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:08:
[...]

En er staat helemaal niets in de brieven waarom jullie nu al uitgenodigd zijn? Bij mijn vrouw staat er gewoon letterlijk in dat ze extra risico loopt, dat men dat een medische indicatie noemt en dat er een vaccin klaar ligt bij de GGD.
Veder uiteraard geen details over de indicatie, leest gewoon als een standaardbrief die in bulk verstuurd kan worden qua tekst.

[...]

Uiteraard zou het technisch wel kunnen maar dan had men ergens in het verleden een kristallen bol moeten hebben om te voorspellen dat het ooit nodig zijn voor de GGD en/of RIVM daar berichten heen te sturen of het had met spoed mogelijk gemaakt moeten worden in het afgelopen jaar.
Vervolgens heb je mensen die computers niet snappen, die computers eng vinden, die de overheid wantrouwen en er geen gebruik van maken zolang het nog anders kan en dan nog mensen die er toegevoegde waarde in zien maar wel een en ander hadden moeten activeren ergens in het afgelopen jaar.
Vraag me eerlijk gezegd af wat het bereik en daarmee de toegevoegde waarde had geweest ten opzichte van de oude vertrouwde brief als dat even snel geregeld had moeten worden.
Wat is nu eigenlijk het probleem van een brief, alleen dat het 2021 is en daardoor ouderwets? Het werkt tot de dag van vandaag toch nog gewoon prima? Zie ook niet direct wat er makkelijk aan is, zo moeilijk is een brief immers ook niet.
Het is ook geen probleem verder, ik vroeg me alleen af waarom het niet opgetuigd is. Kennelijk wil de overheid sowieso die digitale weg in, anders had de berichtenbox nooit bestaan.

Het enige probleem met een brief, kan zijn dat je je vaccinatie oproep enkele dagen later pas in je brievenbus vind. Je kunt digitaal een paar dagen tijd winnen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vickypollard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Er was een huisarts die "per ongeluk" z'n voltallige praktijk heeft doorgegeven. Misschien de jouwe? :P
Een? Volgens mij waren het er meer dan een paar.

• Dennis1812
  • Laatst online: 09:26

Dennis1812

Amateur prutser

Wel jammer dat er geen inventarisatie kan zijn hoeveel mensen dubbel of zelfs 3 dubbel uitgenodigd worden.
Ik via mijn werk, medische risico groep en straks nog op leeftijd.

Als je dan t aantal brieven afzet tegen de hoeveelheid prikken gaat dat vies tegenvallen en krijg je daar weer allemaal media oproer over.
Ipv afspraak maken via die brief zou online een vinkje met "reeds gehad" en een foto van je kaart als bewijs ook moeten kunnen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:41:
Wel jammer dat er geen inventarisatie kan zijn hoeveel mensen dubbel of zelfs 3 dubbel uitgenodigd worden.
Ik via mijn werk, medische risico groep en straks nog op leeftijd.

Als je dan t aantal brieven afzet tegen de hoeveelheid prikken gaat dat vies tegenvallen en krijg je daar weer allemaal media oproer over.
Ipv afspraak maken via die brief zou online een vinkje met "reeds gehad" en een foto van je kaart als bewijs ook moeten kunnen.
Aan de andere kant: voor hoeveel mensen speelt dit?

Het kost zonder twijfel meer moeite om het systeem waterdicht te krijgen dan bij wijze van spreken 25 miljoen uitnodigingen te versturen.

Beter een uitnodiging te veel dan te weinig ook toch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 19-05-2021 08:44 ]

• Dennis1812
  • Laatst online: 09:26

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:43:
[...]

Aan de andere kant: voor hoeveel mensen speelt dit?

Het kost zonder twijfel meer moeite om het systeem waterdicht te krijgen dan bij wijze van spreken 25 miljoen uitnodigingen te versturen.

Beter een uitnodiging te veel dan te weinig ook toch ;)
1.5 miljoen risico groepers en al het zorgpersoneel.
Die worden sowieso allen al dubbel genodigd.
Best veel dus.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Plenkske
Dennis1812 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:41:
Het is dan aan de media om eens wat meer diepgang te verschaffen in plaats van de korte "liveblog" berichtjes met clickbait titel. En aan de mensen om na te denken bij wat ze lezen.

Uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel uitnodigingen verstuurd zijn of op hoeveel uitnodigingen een afspraak gemaakt wordt, maar het gaat wél om de vaccinatiegraad en gezette prikken.

Ik denk ook niet dat ze uberhaupt bijhouden hoeveel uitnodigingen in totaal verstuurd zijn. Ze zullen alleen wat extra aandacht vragen als ze merken dat bepaalde groepen minder afspraken maken dan ze verwacht hadden.

• NeonovA
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:08:
[...]

Ja, nu je het zegt.
"U heeft een extra risico om ziek te worden van het coronavirus."
Maar inderdaad, geen details verder.

Nu werkt mijn vriendin wel in de zorg, en die heeft al een eerste prik gehad ondertussen, dus deze uitnodiging had helemaal niet gehoeven voor haar. Ik weet ook niet of de reden dat ze in de zorg werkt een reden kan zijn waardoor ik dan ook een "extra risico" loop. :?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 21:35
NeonovA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:59:
[...]

Ja, nu je het zegt.
"U heeft een extra risico om ziek te worden van het coronavirus."
Maar inderdaad, geen details verder.

Nu werkt mijn vriendin wel in de zorg, en die heeft al een eerste prik gehad ondertussen, dus deze uitnodiging had helemaal niet gehoeven voor haar. Ik weet ook niet of de reden dat ze in de zorg werkt een reden kan zijn waardoor ik dan ook een "extra risico" loop. :?
Nee hoor. Met jullie geboortejaren moet dit toch 100% via een huisarts lijst/aanmelding gelopen zijn.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Mij vrouw kreeg geen uitnodiging via de huisarts. Dit terwijl ze toch onder de richtlijnen valt qua medisch verleden.
Dus gisteren gebeld, en zojuist telefoontje dat ze toch een uitnodiging kan verwachten.
"U moet de brief binnen 1 of 2 weken binnenkrijgen"
Dat is natuurlijk mooi nieuws voor haar.

Maar nu weet ik even niet wat te doen...
Moet ze nu alvast online trachten een afspraak te maken voor over een week? En hopen dat de brief er dan is?
Staat ze over een paar dagen ook al in een systeem waardoor ze op de priklocatie kunnen zien dat ze door de huisarts is aangemeld? Oftewel: Kan ze de afspraak maken voor volgende week woensdag bijvoorbeeld en komt alles sowieso goed?

(en is dit het juiste topic voor deze vraag?)

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 19-05-2021 11:35 ]

• roffeltjes
  • Laatst online: 15-01 20:09
Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:59:
Omdat een flink aantal huisartsen hun zaakjes niet op orde hebben, daarom.
Het probleem is dat het voor een huisarts verdomd lastig is om morbiditeit van een virus wat de medische wetenschap überhaupt nog niet helemaal begrijpt in te schatten.

Ik praat het niet goed, ik vind het kwalijk, maar ik snap wel dat een huisarts een query loslaat op zijn bestand: *allergie*hartpatient*overgewicht*hypertensie*luchtwegklachten*astma*longontsteking*griep*bronchitis* en die hele bups doorkopt zonder ze van geval tot geval te bekijken. Dat je dan mensen te pakken hebt die een huisstofmijt allergie hebben of 20 jaar gelden een griepje hebben gehad ga je dan inderdaad wel zien.

De willekeur is onvermijdelijk als er geen duidelijke richtlijnen zijn.

En ach, dan worden er een paar 100.000 mensen "onterecht" eerder geprikt... ik lig er niet wakker van nu de snelheid elke dag wordt opgevoerd.

Anders gezegd, ik vind het veel vervelender dat ze A-Z niet even doorprikken dan dit soort gerommel. Je wil gewoon dat we in juni voor het grootste deel een prik hebben gehad en wie er dan eerder of later was is op dat moment water onder de brug. Er zit ook geen kwade opzet achter.

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 19-05-2021 11:53 ]

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

roffeltjes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:45:
Het probleem is dat het voor een huisarts verdomd lastig is om morbiditeit van een virus wat de medische wetenschap überhaupt nog niet helemaal begrijpt in te schatten.
Ik heb het verzoek van RIVM/GGD aan huisartsen niet gezien, maar was het niet gewoon "wie staat op de priklijst voor griepvaccins?". Dat de huisartsen zelf aan het beslissen/bepalen zijn gegaan, dat vind ik nou juist raar.

Ik denk dat het niet ging om de afweging, maar gewoon de administratie niet op orde is. Kun je ze dat kwalijk nemen. Ja want griepvaccin is jaarlijks.
En ach, dan worden er een paar 100.000 mensen "onterecht" eerder geprikt... ik lig er niet wakker van nu de snelheid elke dag wordt opgevoerd.
Ik vind het wel erg moeilijk te verkopen aan basisschoolleerkrachten die beroepsmatig geen 1,5m houden. Er zijn in mijn kennissenkring (Zuid-Holland) 61 jarige leerkrachten die nog zitten te wachten op AZ. Als je dan hoort dat 22 jarige kerngezonde studenten wel uitgenodigd worden. Dat de kok in keuken van de zorginstelling inmiddels al 2x Pfizer heeft gehad, dat ze in het ziekenhuis inmiddels de administratieve krachten Janssen geeven...

Ik snap die "vaccinjalouzie" wel. Dus ik vind het wel een ding.

Voor mij persoonlijk maakt het inderdaad niet heel veel uit of er 100k mensen extra voordringen. Hoewel ik het inmiddels ook wel zuur vind dat er mischien wel een miljoen mensen die jonger zijn dan ik een vaccin hebben gekregen zonder dat ze meer risco lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door vliegnerd op 19-05-2021 12:02 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

In vervolg op een eerdere vraag van mij (waar nog niemand op geantwoord heeft)

Stel:
Je hebt de brief van de GGD nog niet binnen.
Je gaat naar de priklokatie en je wordt geweigerd, want geen brief.
De volgende dag komt de brief alsnog.
Kun je dan gewoon weer naar de priklokatie gaan? Zonder afspraak dus?

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Empathy

Extreme Audio

Rzaan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:02:
In vervolg op een eerdere vraag van mij (waar nog niemand op geantwoord heeft)

Stel:
Je hebt de brief van de GGD nog niet binnen.
Je gaat naar de priklokatie en je wordt geweigerd, want geen brief.
De volgende dag komt de brief alsnog.
Kun je dan gewoon weer naar de priklokatie gaan? Zonder afspraak dus?
Je moet altijd eerst een afspraak maken.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toen ik zelf bij de priklocatie kwam, controleerde niemand of ik een afspraak had in een systeem.
Ik kwam daar weliswaar op leeftijd (dat werd wel gecontroleerd), maar dat was het.
Of ik heb het totaal gemist (van de zenuwen :) )

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Empathy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Je moet altijd eerst een afspraak maken.
Ik bedoelde ook: stel dat je wel een afspraak gemaakt had.
dus afspraak op maandag, maar nog geen brief. Toch proberen. Helaas 'geen brief. Daaaag"
Dinsdag wel een brief. Dan weer terug naar dezelfde priklocatie.

• roffeltjes
vliegnerd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb het verzoek van RIVM/GGD aan huisartsen niet gezien, maar was het niet gewoon "wie staat op de priklijst voor griepvaccins?". Dat de huisartsen zelf aan het beslissen/bepalen zijn gegaan, dat vind ik nou juist raar.
Dat zou kunnen, dan is het inderdaad typisch.

Dat van de administratie geloof ik niet, die uitnodiging maken ze elk jaar, dus die gegevens zullen ze echt wel kunnen ophoesten.
Ik vind het wel erg moeilijk te verkopen aan basisschoolleerkrachten die beroepsmatig geen 1,5m houden. Er zijn in mijn kennissenkring (Zuid-Holland) 61 jarige leerkrachten die nog zitten te wachten op AZ.
Dat basisschoolleerkrachten vanaf dag 1 in het spoed rijtje hadden moeten komen ben ik het 100% mee eens, ik vind het een grof schandaal. Alleen heeft deze actie van huisartsen daar verder geen invloed op. (Ja misschien gaan op die manier leraren iets later, maar er zullen hierdoor ook leraren iets sneller aan de beurt komen, dat zal zich redelijk middelen).

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:56
roffeltjes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Ik praat het niet goed, ik vind het kwalijk, maar ik snap wel dat een huisarts een query loslaat op zijn bestand: *allergie*hartpatient*overgewicht*hypertensie*luchtwegklachten*astma*longontsteking*griep*bronchitis* en die hele bups doorkopt zonder ze van geval tot geval te bekijken. Dat je dan mensen te pakken hebt die een huisstofmijt allergie hebben of 20 jaar gelden een griepje hebben gehad ga je dan inderdaad wel zien.
De huisarts hier heeft dat blijkbaar niet gedaan. Ik heb al sinds kinds af aan sporadische astmatische klachten. Dit komt met vlagen. Geen idee hoe, maar een keer in de zoveel tijd heb ik hier last van. Al meerdere keren ook medicijnen voor gehad. Vorige keer was 2 jaar geleden. Toen ook een paar maanden medicijnen gebruikt. Het is iedere keer paar jaar niet en dan weer ineens last van.

Echter geen uitnodiging ontvangen. Nu vind ik dit niet erg want ik, vind persoonlijk dat ik niet tot risicogroep behoor en ik wacht wel tot ik op leeftijd aan de beurt ben.

Maar het is toch raar dat als je leest dat huisgenoten van mensen uit de risicogroep uitgenodigd worden. Nu heeft mijn vrouw astma en gebruikt dagelijks medicijnen en heeft de eerste prik ook al gehad. Waarom nodigt de ene praktijk wel de huisgenoten uit en de andere niet? 8)7

Het lijkt echt op totale willekeur bij de huisartsen. Nu heeft onze huisarts gelukkig wel zijn administratie op orde want daags na aankondiging dat de risicogroep mocht prikken viel de uitnodiging al op de mat voor mijn vrouw. (y)

Hier werd bij prikken overigens wel om uitnodiging gevraagd. Zonder brief rechtsomkeer en doei. Kom maar terug als je een brief mee hebt. :/

• roffeltjes
Highfive95 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Het lijkt echt op totale willekeur bij de huisartsen.
Jep, maar dat is dus te verwachten als je opeens de huisartsen als poortwachter inzet. Ze hebben allemaal een andere visie en interpretatie van de richtlijnen.

Wat ik bij jou zie herken ik natuurlijk ook. Mijn kerngezonde broer(1961) moest langs bij de huisarts voor een jaarlijkse checkup en kwam thuis met A-Z in zijn arm (paar dagen voordat zijn cohort werd opgeroepen en terwijl A-Z niet meer mocht). Die huisarts zal wel gedacht hebben: Opprikken die voorraad, stelletje idioten in Den Haag.

Ik heb als kind ziekenhuizen van onder tot boven bezocht, ik ben allergisch voor alles wat los en vast zit (wat neer komt op zware pollenallergie, de rest merk ik niet) en heb last van astmatische bronchitis (flipflapflauwekul, ik ben nooit benauwd en heb prima longfunctie, maar die diagnose uit een ver verleden is nooit meer bijgesteld).

Gelukkig allemaal op papier en in de praktijk ben ik super fit, dus ik snap wel dat ik niet op de lijst sta. Maar als de brief op de mat zou vallen zou ik ook weer niet verbaasd zijn, want je kan een heleboel vinkjes bij mijn dossier zetten.

En zo zal je talloze mensen hebben die als je tussen je oogwimpers gluurt voldoen aan bepaalde risico profielen... allemaal arbitrair.

Wat dat betreft is het gewoon fijn dat het vaccinatie tempo erin zit en we nu heel rap de vijftigjarigen prikken waardoor de zorg eindelijk weer een beetje ademsruimte krijgt. De hele discussie over wie/wanneer kunnen we dan achter ons laten.

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 19-05-2021 13:42 ]

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:56
roffeltjes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Gelukkig allemaal op papier en in de praktijk ben ik super fit, dus ik snap wel dat ik niet op de lijst sta. Maar als de brief op de mat zou vallen zou ik ook weer niet verbaasd zijn, want je kan een heleboel vinkjes bij mijn dossier zetten.
Zoveel vinkjes heb ik gelukkig niet. En ook ik ben gelukkig fit en gezond. De brief verwacht ik niet meer, die had ik dan waarschijnlijk ook al gehad. Ach, als het goed is nog twee weekjes wachten en dan op leeftijd maar een afspraak maken.

Gedachte van gevaccineerd te zijn is wel fijn, maar is nu niet dat ik heel veel contacten heb of dingen opzoek. Dus de kans dat ik het krijg is minimaal. Maar goed, nog altijd aanwezig.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 19:15
roffeltjes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:20:
[...]

ik vind het een grof schandaal.
je snapt dat in tijden van schaarste keuzes gemaakt worden? Als de scholen dicht zijn kan ik me voorstellen dat een IC of ER verpleger eerst komt.

Dat je het niet eens bent met keuzes kan, maar een grof schandaal is echt toch wat anders

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• roffeltjes
Highfive95 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:41:
[...]
Zoveel vinkjes heb ik gelukkig niet.
Die luchtweg vinkjes hingen gewoon samen. was een episode van pak hem beet een half jaar toen ik 15 was, waarvan er maar twee weken echt acuut waren.

• roffeltjes
Bockelaar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:55:
[...]

je snapt dat in tijden van schaarste keuzes gemaakt worden? Als de scholen dicht zijn kan ik me voorstellen dat een IC of ER verpleger eerst komt.

Dat je het niet eens bent met keuzes kan, maar een grof schandaal is echt toch wat anders
De basisscholen waren open. Dus ja, ik vind het een grof schandaal dat we mensen dwingen om door te werken in een contactberoep. Daarbij is ook heel wat emotionele chantage losgelaten (welzijn van het kind).

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 19-05-2021 13:57 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
roffeltjes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:55:
[...]

De basisscholen waren open. Dus ja, ik vind het een grof schandaal dat we mensen dwingen om door te werken in een contactberoep. Daarbij is ook heel wat emotionele chantage losgelaten (welzijn van het kind).
Het helpt ook niet mee dat ze vanaf het begin geroepen hebben dat de kans op overdracht via een kind heel klein is.
Daarnaast zijn er nog veel meer contactberoepen die ook niet allemaal vooraan in de rij worden geplaatst, die doe je dan allemaal te kort.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• roffeltjes
LordSinclair schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Het helpt ook niet mee dat ze vanaf het begin geroepen hebben dat de kans op overdracht via een kind heel klein is.
Daarnaast zijn er nog veel meer contactberoepen die ook niet allemaal vooraan in de rij worden geplaatst, die doe je dan allemaal te kort.
Als we diegenen dwongen vanwege "landsbelang" hadden die uiteraard voorin de rang meoten worden geplaatst.

Zorg, politie, brandweer, basisschoolleraren, mis ik dan nog significante groepen van wie we eisten dat ze door gingen?

.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Vanmorgen een telefoontje gehad van de huisarts die mijn vaccinatie wilde inplannen (bouwjaar 1960, Astra Zenica).
De 1e vaccinatie krijg ik op 2 juni, 2e op 26 augustus.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Verwijderd

Moet zeggen dat ik toch blij ben dat we nog even gewacht hebben met een afspraak maken tot we de uitnodiging voor mijn vrouw binnen hadden. Maandag de huisarts gebeld, vandaag de uitnodiging in de bus, over iets meer dan een week de eerste prik, hier gewoon in onze woonplaats.

Wat mij betreft boven verwachting. Mag ook best een keer gezegd worden.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag toch wel zoiets bizars meegemaakt...
Volgens de definitie van de "medische indicatie" zou ik een indicatie hebben. (Aandoening aan het hart). En daarom had ik 2 weken geleden al een afspraak ingepland voor vandaag, in de hoop dat de brief op tijd binnen kwam...dien heb ik dus nog niet binnen. Op goed geluk vanmorgen naar de vacinatie locatie gegaan. Werd gelijk gemeld, zonder brief geen prik!

Een mevrouw van de GGD daar heeft nog mijn BSN gechecked op de computer. Maar zonder brief alsnog geen prik..kreeg nog wel haar 06 die ik mocht bellen als ik volgende week nog steeds geen brief had.

Mijzelf veronschuldigd, en weer naar huis.

Belt ze me een half uur later op. "Heb je nu toch een prik gekregen??, Ik snap er niks van??".

Blijkt dat de volgende in de rij, op mijn BSN(!!) (die nog open stond) de prik te hebben gehad. Dat had ze inmiddels weer hersteld. Maar ze kon die prik registratie bij mij niet meer verwijderen...enige oplossing was om alsnog een spuit in mijn arm te zetten. Ik mocht dus weer terug komen _/-\o_

Overigens had ze wel even gecontroleerd bij de huisarts of ik echt wel een indicatie had, en dat was zo.

Ze had ook nog een postit met mijn BSN erop. En ze zei ook best overdreven. "Die gaat nu in de speciale container voor persoonsgegevens, dan wordt er niet nogmaals een fout gemaakt"

• vickypollard
Geluk bij een ongeluk dus. Klinkt als een menselijke fout, kan gebeuren. Wel netjes hersteld verder :)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja.dat zei ik ook tegen haar. Ze voelde der wel beetje schuldig dat ze een verkeerde registratie had gemaakt. Maar er voor mij idd een geluk bij een ongeluk. Dus ik klaag niet :+

Gelukkig ook goed opgelost voor die man na mij. Nogal lullig als hij officieel niet geprikt zou zijn

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:44:
Moet zeggen dat ik toch blij ben dat we nog even gewacht hebben met een afspraak maken tot we de uitnodiging voor mijn vrouw binnen hadden. Maandag de huisarts gebeld, vandaag de uitnodiging in de bus, over iets meer dan een week de eerste prik, hier gewoon in onze woonplaats.
Die brief is afkomstig van het RIVM toch?

• Plenkske
Vanmiddag heb ik mijn vaccin gekregen, Pfizer, en de vaccinlocatie was erg strikt in de controles merkte ik.
Zo hoorde ik een conversatie van iemand van de GGD met een vrouw die een afspraak had, maar de uitnodigingsbrief nog niet. Ze kreeg geen prik en moest de huisarts maar bellen.
Op deze locatie kon je er dus niet doorheen komen.

Overigens waren op deze locatie nog maar iets van 4-5 prikplekken van de ~16 open. Ruimte genoeg nog voor opschaling dus. Ze zullen dan wel meer parkeerplekken nodig hebben zag ik, en wat meer mensen voor de papiercontroles etc. want dat kost het meeste tijd.
Al denk ik dat het straks op leeftijd wel sneller gaat. En hoe lager de leeftijden, des te beter de doorstroming :+

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 20:19
De doorstroming gaat beter als die rare uitzonderingen voor de huisartsen ivm het AZ debacle achter de rug zijn. Gewoon RIVM uitnodigingen op leeftijdscohort. Makkelijke te controleren en te sturen.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 21:35
mesa57 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:53:
De doorstroming gaat beter als die rare uitzonderingen voor de huisartsen ivm het AZ debacle achter de rug zijn. Gewoon RIVM uitnodigingen op leeftijdscohort. Makkelijke te controleren en te sturen.
Het aantal controle handelingen is hetzelfde. Iemand wegsturen na uitleg en discussie kost wel veel extra tijd.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:59

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zat even te rekenen, er zijn ongeveer 14.000.000 mensen die een vaccin moeten krijgen conform het 18 jaar en ouder criterium waarvan er 7.700.000 weg zijn geprikt. Bij de overgebleven groep is de bereidheid gemiddeld 75%. Dan kom je op ongeveer 4,7 miljoen die nog gevaccineerd moeten worden (1e prik). Met het huidige tempo zit je dan inderdaad in de voorlaatste week van juni.

Ik had niet verwacht dat dit haalbaar was toen De Jonge het benoemde, maar het ziet er goed uit!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:11
Plenkske schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:49:
Vanmiddag heb ik mijn vaccin gekregen, Pfizer, en de vaccinlocatie was erg strikt in de controles merkte ik.
Zo hoorde ik een conversatie van iemand van de GGD met een vrouw die een afspraak had, maar de uitnodigingsbrief nog niet. Ze kreeg geen prik en moest de huisarts maar bellen.
Op deze locatie kon je er dus niet doorheen komen.

Overigens waren op deze locatie nog maar iets van 4-5 prikplekken van de ~16 open. Ruimte genoeg nog voor opschaling dus. Ze zullen dan wel meer parkeerplekken nodig hebben zag ik, en wat meer mensen voor de papiercontroles etc. want dat kost het meeste tijd.
Al denk ik dat het straks op leeftijd wel sneller gaat. En hoe lager de leeftijden, des te beter de doorstroming :+
Locatie waar ik afgelopen maandag was gebruikte ook maar 6 van de 12 prikplekken. Als ze de rest opengooien moet de wachtruimte wel vergroot worden, die zat nu wel redelijk gevuld.

• Plenkske
codex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:17:
Ik zat even te rekenen, er zijn ongeveer 14.000.000 mensen die een vaccin moeten krijgen conform het 18 jaar en ouder criterium waarvan er 7.700.000 weg zijn geprikt. Bij de overgebleven groep is de bereidheid gemiddeld 75%. Dan kom je op ongeveer 4,7 miljoen die nog gevaccineerd moeten worden (1e prik). Met het huidige tempo zit je dan inderdaad in de voorlaatste week van juni.

Ik had niet verwacht dat dit haalbaar was toen De Jonge het benoemde, maar het ziet er goed uit!
Van die 7,7 miljoen zijn er echter bijna 2 miljoen tweede prikken.
En tussen nu en eind juni - begin juli zijn er nog een hoop die de tweede prik krijgen ook.

Zie voor data over tweede prikken hier: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

• Plenkske
henkzelf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Het aantal controle handelingen is hetzelfde. Iemand wegsturen na uitleg en discussie kost wel veel extra tijd.
Het verschil is denk ik klein inderdaad. Want nu controleren ze alleen even snel de uitnodiging en dat is het enige wat dan wegvalt.
Echter zal het met de "gezonde groep" wel sneller gaan puur op loopsnelheid en de conversaties die sneller gaan.
Nu zaten er namelijk nog veel ouderen tussen die slechter te been zijn of niet meer goed horen. En ook de mensen die wellicht extra controle nodig hebben van een arts (die worden apart "behandeld").
Zo kan het bij die mensen minuten duren voor die prik erin zit terwijl het bij mij in 30 seconden ging. Ik moest alleen wachten op degene voor mij ;)

Verwijderd

Rzaan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Die brief is afkomstig van het RIVM toch?
Ja.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
henkzelf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Precies, mij werd ook eerst (in het telefoongesprek) gevraagd of ik überhaubt wel met AZ gevaccineerd wilde worden. Deze gesprekken zullen de assistenten van de huisarts wel tijd kosten, maar altijd nog beter zo dan op de afspraak voor het prikken zelf de hele discussie met de persoon aangaan. Nu plannen ze (in mijn leeftijdscohort, zijnde geboren in 1959-1960) alleen prikken in. Moeten ze ook wel, want ze weten hoeveel vaccins ze krijgen en hoeveel er daarmee geprikt kunnen worden. Bij de huisarts gaat het iets anders (kleinschaliger) dan op de GGD priklocaties. Ik zie het gebeuren, GGD priklocatie en huisarts zitten op nog geen 50 meter van waar ik woon. Het gaat wel hard trouwens, de auto's voor de GGD priklocatie rijden af en aan en af en toe staan mensen zelfs in een rij te wachten buiten. En er staan al een aantal weken verkeersregelaars bij die GGD locatie om al die auto's in goede banen te leiden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• marteltor
  • Laatst online: 01:26
Plenkske schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Van die 7,7 miljoen zijn er echter bijna 2 miljoen tweede prikken.
En tussen nu en eind juni - begin juli zijn er nog een hoop die de tweede prik krijgen ook.

Zie voor data over tweede prikken hier: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
maar er hoeven geen 14 Mio mensen geprikt te worden, maar 12.5 oid. Aanzienlijk deel wil geen plek.

• marteltor
Ik ben bang dat veel mensen nu een afspraak maken terwijl ze nog niet mogen. Je leest overal dat er doorgedrongen wordt of dat mensen iig een prik krijgen die eigenlijk nog niet aan de beurt zijn.

Gevolg van die afspraken die gemaakt worden maar nog niet mochten, is dat leeftijd waarop je mag inplannen langzamer zal dalen. Als die mensen vervolgens bij de locatie weer weggestuurd worden zijn we met z'n allen nog verder van huis. Ik hoop dan ook dat Hugo het gewoon helemaal vrij geeft per eind mei. Dan hebben alle risicogroepen hun uitnodiging al gehad. En het absolute risico op een ernstig verloop is zowel bij gezonde twintigers alsmede gezonde veertigers heel klein, dus er is ook niet echt reden de volgorde oud naar jong te handhaven.

(Ben zelf geen twintiger meer overigens)

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 19-05-2021 18:32 ]

• Plenkske
marteltor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:24:
[...]
maar er hoeven geen 14 Mio mensen geprikt te worden, maar 12.5 oid. Aanzienlijk deel wil geen plek.
Dat zeg ik toch ook niet ?
Degene waar ik op reageerde ging al uit van een percentage, maar het ging mij met name om het feit dat er nog geen 7,7 miljoen mensen zijn geprikt, maar iets van 2 miljoen minder ivm 2e prikken.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:16
marteltor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:30:
Ik ben bang dat veel mensen nu een afspraak maken terwijl ze nog niet mogen. Je leest overal dat er doorgedrongen wordt of dat mensen iig een prik krijgen die eigenlijk nog niet aan de beurt zijn.

Gevolg van die afspraken die gemaakt worden maar nog niet mochten, is dat leeftijd waarop je mag inplannen langzamer zal dalen. Als die mensen vervolgens bij de locatie weer weggestuurd worden zijn we met z'n allen nog verder van huis. Ik hoop dan ook dat Hugo het gewoon helemaal vrij geeft per eind mei. Dan hebben alle risicogroepen hun uitnodiging al gehad. En het absolute risico op een ernstig verloop is zowel bij gezonde twintigers alsmede gezonde veertigers heel klein, dus er is ook niet echt reden de volgorde oud naar jong te handhaven.

Eens. Maar dat durven ze hier vast niet of nadat heel de wereld het al doet.

• Fisico
  • Laatst online: 22:17

Fisico

by Fabian

Een gezette prik is een gezette prik. Na de risicogroep mag van mijn de boel los worden gelaten. Laat mensen die willen vooral komen, want meer is echt beter dus hoe dichterbij het aantal prikken het aantal geleverde weer te naderen hoe beter.

Zelf heb ik eindelijk de risicogroepbrief gehad en ik ben nog dit weekend ingepland. Dus de tweede prik is ook weer voor alles 'relatief' normaal wordt. Dat is mooi meegenomen en hopelijk is dat voldoende om weer dingen te doen zonder getest te worden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• hoevenpe
  • Nu online
Nog steeds geen brief binnen hier, morgen toch maar de huisarts bellen. Afspraak staat gelukkig al, wat een chaos.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• marteltor
Fisico schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Een gezette prik is een gezette prik.
Klopt, maar je zult genoeg mensen hebben die nu een afspraak inplannen met de gedachte "tegen die tijd mag mijn jaartal vast wel"

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En dan loggen er 8 miljoen mensen tegelijk in met hun digid, ligt die er weken uit, waarna de wachttijd aan de telefoon oploopt naar 8 uur+.

Alles tegelijk vrijgeven lijkt me niet zo’n puik plan.
We zien elk jaar weer hoe goed dat gaat bij de belastingdienst op 1 Maart :+

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

marteltor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:49:
[...]

Klopt, maar je zult genoeg mensen hebben die nu een afspraak inplannen met de gedachte "tegen die tijd mag mijn jaartal vast wel"
0 want dat kan niet via de online planner vziw.
Digid inlog is gelinkt aan leeftijd filter.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2021 19:55 ]

PSN

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

De chaos/willekeur is toch niet de schuld van de huisartsen, maar vooral omdat het heel onduidelijk is/was wat nou precies de definitie van “kwetsbaar” is. Zie dit artikel uit de Groene, uit een tweet van Yorrick Blijenberg
https://t.co/j6JAHGq0KF

Frappant is ook het voordringen van de zorg in brede zin. Dit verhaal doet mij toch realiseren dat het goed is dat ook de leraren, politieagenten enz geen voorrang krijgen. Voorrrang is echt heel slecht voor het tempo van het vaccineren van de risicogroepen.

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:41:
Nog steeds geen brief binnen hier, morgen toch maar de huisarts bellen. Afspraak staat gelukkig al, wat een chaos.
De signaler daarover beginnen al wel wat te veranderen. Volgens mij heeft men door dat er veel "shortcuts" genomen worden en wordt het nu vaker: geen brief, geen prik. Voor alle zekerheid misschien toch maar even de huisarts bellen, anders mag je met wat pech straks gewoon bellen voor een nieuwe afspraak.

Ik lees ook veel mensen voorstellen om na de laatste risicogroep "alles maar gewoon open te gooien". Dat lijkt me geen goed idee, tenzij je echt beschikt over "more than plenty" vaccin en slots. Anders krijg je straks een wachttijd oplopend tot een dikke maand en dan gaan de mensen die "bijna aan de beurt waren op leeftijd" natuurlijk niet heel erg blij zijn. "ja, we beloven u eigenlijk al maanden dat u volgende week aan de beurt bent, maar we hebben het toch maar veranderd!" Denk niet dat ze dat aandurven. Volgens mij is daar politiek gezien ook niet zoveel mee te winnen. Zolang ze maar zorgen dat ze volop doorprikken en er dus genoeg aanbod van armen is uit de jaartallen, maakt het voor de doorlooptijd ook niks uit natuurlijk.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het Corona dashboard voor de leveringen is deze week nog niet geüpdatet: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

De laatste weken gebeurde dat elke keer op dinsdag. Is daar een reden voor bekend?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:22:
Het Corona dashboard voor de leveringen is deze week nog niet geüpdatet: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

De laatste weken gebeurde dat elke keer op dinsdag. Is daar een reden voor bekend?
Dat gebeurde ook vaker ergens op woensdag dacht ik, vorige week idd netjes op dinsdag.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2021 20:31 ]

PSN

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Eens. Maar dat durven ze hier vast niet of nadat heel de wereld het al doet.
Nou ik vraag me af of zie zichzelf hierdoor niet blootstellen aan rechtzaken over onterechte leeftijdsdiscriminatie. Differentiatie <50 is medisch gezien namelijk nauwelijks te rechtvaardigen.

Ook vanuit logistiek lijkt het mij veel slimmer om breder uit de nodigen straks, zodat we gegarandeerd op capaciteit prikken komende weken.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Laatste weken gebeurde dat juist ook vaker ergens op woensdag of donderdag dacht ik.
Laatste 2 weken was dinsdag ( 11 en 4 mei ) de week daarvoor op woensdag, maar dat was volgens mij omdat de 27ste natuurlijk een feestdag was.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Laatste 2 weken was dinsdag ( 11 en 4 mei ) de week daarvoor op woensdag, maar dat was volgens mij omdat de 27ste natuurlijk een feestdag was.
Zag het idd toen ik het ging checken :)

PSN

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:41:
Same here, zelfs nadat mij beloofd was dat ik er in de 2e bubs adressen vanaf de huisarts richting GGD bij zou zitten.
Morgenvroeg eerst sporten en wanneer er daarna nog niks in de bus ligt maar weer eens de assistente lastigvallen.
Straks ben ik eerder op bouwjaar dan op medische indicatie geprikt.

En ondertussen gaat iedereen er maar vanuit dat de prikbereidheid laag is en alle voorrangsgroepen al geweest zijn/een afspraak hebben kunnen maken/hun uitnodiging gehad hebben.

Kan natuurlijk ook nog dat ik een "vrijheidsstrijder" als postbode heb die dit soort post met melding over de inhoud op de buitenkant van de envelop structureel niet bezorgt.

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 19-05-2021 20:43 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

Osxy

Holy crap on a cracker

PalingDrone schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:35:
[...]

Kan natuurlijk ook nog dat ik een "vrijheidsstrijder" als postbode heb die dit soort post met melding over de inhoud op de buitenkant van de envelop structureel niet bezorgt.
Protip; PostNL app, krijg je notificaties vanuit het sorteerproces incl. foto

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• ijdod
  • Laatst online: 15-01 07:07
link0007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Nou ik vraag me af of zie zichzelf hierdoor niet blootstellen aan rechtzaken over onterechte leeftijdsdiscriminatie. Differentiatie <50 is medisch gezien namelijk nauwelijks te rechtvaardigen.
Vanaf ca 25 zit er een stijgende lijn in, maar niet heel groot. vanaf 40 begint het op te lopen, vanaf 45 gaat het echt fors.

Dan nog is medisch een ding, logistiek een tweede. Ik verwacht eerlijk gezegd nog steeds staffels, maar dat die brij rap op elkaar gaan volgen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:35:
[...]

Same here, zelfs nadat mij beloofd was dat ik er in de 2e bubs adressen vanaf de huisarts richting GGD bij zou zitten.
Morgenvroeg eerst sporten en wanneer er daarna nog niks in de bus ligt maar weer eens de assistente lastigvallen.
Straks ben ik eerder op bouwjaar dan op medische indicatie geprikt.

En ondertussen gaat iedereen er maar vanuit dat de prikbereidheid laag is en alle voorrangsgroepen al geweest zijn/een afspraak hebben kunnen maken/hun uitnodiging gehad hebben.

De “oeps we zijn je vergeten” lading zou toch ook pas vanaf de 20e kunnen aankomen?

(Initiële lading zou tot de 20e verstuurd worden, en daarna nog de oeps veegronde)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2021 21:06 ]

PSN

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:05:
[...]

De “oeps we zijn je vergeten” lading zou toch ook pas vanaf de 20e kunnen aankomen?

(Initiële lading zou tot de 20e verstuurd worden, en daarna nog de oeps veegronde)
Argh, je hebt gelijk, ergens in de bovenkamer had ik de link met een dinsdag gelegd....
Ik wacht dan nog wel eventjes braaf, als ik mij goed herinner zou vandaag pas die lading 2ekansjes de deur uit gaan (bij mijn huisarts), hoe ik dan bij afgelopen dinsdag kom :?

• marteltor
YakuzA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:50:
[...]

En dan loggen er 8 miljoen mensen tegelijk in met hun digid, ligt die er weken uit, waarna de wachttijd aan de telefoon oploopt naar 8 uur+.

Alles tegelijk vrijgeven lijkt me niet zo’n puik plan.
We zien elk jaar weer hoe goed dat gaat bij de belastingdienst op 1 Maart :+
je kan het ook met 1 dag er tussen vrij geven per 10 jaar, dus vandaag tot 1970, morgen tot 1980. Die load moet te managen zijn.

• marteltor
YakuzA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:54:
[...]

0 want dat kan niet via de online planner vziw.
Digid inlog is gelinkt aan leeftijd filter.
Als ik aangeeft medische indicatie te hebben dan kan ik gewoon afspraak maken. AFAIK weet GGD niet dat ik afspraak heb ivm medische indicatie.

• marteltor
vliegnerd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
De chaos/willekeur is toch niet de schuld van de huisartsen, maar vooral omdat het heel onduidelijk is/was wat nou precies de definitie van “kwetsbaar” is. Zie dit artikel uit de Groene, uit een tweet van Yorrick Blijenberg
https://t.co/j6JAHGq0KF
los van wiens schuld het is, is het gevolg nu wel dat er een hoop mensen gevaccineerd worden die eigenlijk nog niet mochten waardoor nu iemand van 50 nog wachtende is.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

marteltor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:46:
[...]
Als ik aangeeft medische indicatie te hebben dan kan ik gewoon afspraak maken. AFAIK weet GGD niet dat ik afspraak heb ivm medische indicatie.
Maar weten ze op de priklocatie wel dat je een afspraak hebt ivm medische indicatie?
Of is alleen de brief die je behoort te ontvangen daarvoor het bewijs?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

marteltor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:45:
[...]
je kan het ook met 1 dag er tussen vrij geven per 10 jaar, dus vandaag tot 1970, morgen tot 1980. Die load moet te managen zijn.
Of per jaar vrijgeven, en dan iets van 5 per week :+

PSN

• marteltor
Rzaan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Maar weten ze op de priklocatie wel dat je een afspraak hebt ivm medische indicatie?
Of is alleen de brief die je behoort te ontvangen daarvoor het bewijs?
Voor zover ik weet kan de GGD niet zien of je wel echt een echte uitnodiging hebt gehad. En ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat ze ook niet weten of je komt op medische indicatie of leeftijd. De uitnodiging wordt verzonden door RIVM, en we weten hoe goed de systemen gekoppeld zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 19-05-2021 22:08 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik had inderdaad liever dat ze het wel wisten.
Mijn vrouw kreeg vandaag telefonisch bericht van de huisarts dat ze alsnog in aanmerking komt voor een prik.
De brief zou er binnen 1 of 2 weken moeten zijn...
Dat is een redelijke marge. Als ze wacht op de brief met een afspraak maken is ze pas over 3 tot 4 weken aan de beurt.
Maar als ze nu al online een afspraak maakt, en de brief is er nog niet, krijgt ze ook geen prik waarschijnlijk.
Want dan wordt ze op de locatie rechtsomkeert gestuurd.

• hoevenpe
  • Nu online
Hoeveel dagen doet men eigenlijk over een geboortejaar? Wellicht dat met 1972 ook zonder brief begin juni al aan de beurt ben, scheelt weer gedoe met de assistente van de huisarts.

• vickypollard
Een dag of 2/3, zoiets? Tegen die tijd moet je natuurlijk nog wel je afspraak inplannen. Geen idee wanneer je dan terecht kunt, dus dat is ook een gokje :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:29

franssie

Save the albatross

Er is altijd wel ergens een GGD met ruimte te vinden toch? Ik vind autorijden prima dus rij er makkelijk een uur enkele reis voor om, even een stadswandeling maken om dris te worden van het rijden, lunch op een terras, prikken en thuis voor de bijwerkingen beginnen. (wat ik in hte bijwerkingen topic lees en om mij heen hoor is dat als je geen allergie schock krijgt, je een uur 4 hebt om thuis te komen).

edit: nu heb ik wel de mazzel dat ik vrij centraal woon dus in een uur 70% van NL kan aanrijden. De circel is vrij groot zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 19-05-2021 23:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• marteltor
hoevenpe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:42:
Hoeveel dagen doet men eigenlijk over een geboortejaar? Wellicht dat met 1972 ook zonder brief begin juni al aan de beurt ben, scheelt weer gedoe met de assistente van de huisarts.
Volgens mij was het idee dat TM 1971 nog in mei de uitnodiging zou krijgen. Dus denk 1972 eerste week juni uiterlijk.

• hoevenpe
  • Nu online
Het gaat inderdaad niet lekker met de brieven:
RIVM moet nog 170.000 prikuitnodigingen versturen: 'Het voelt zo oneerlijk'

Dat bevestigt René den Otter van DMDR, het bedrijf dat de uitnodigingen namens het RIVM verstuurt. ,,De laatste 10 procent van de 1,64 miljoen brieven wordt deze week verwerkt en zal uiterlijk zaterdag worden bezorgd. Daarna volgt nog een veegronde van de nazendingen die de huisartsen hebben doorgegeven, maximaal tienduizend. Die worden maandag aangeboden bij PostNL en dinsdag bezorgd.’’

Verwijderd

hoevenpe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:35:
Het gaat inderdaad niet lekker met de brieven:

[...]
Precies wat ik dacht. De risicogroep is deels ingehaald door eerder opengezette jaartallen. Ze proberen dat nog een beetje te verhullen met zogenaamde "gereserveerde slots", maar als je dan hoort over wachttijden van 3+ weken voor een plekje in heel Brabant, dan geloof ik daar geen sikkepit van. Gewoon mislukt.

"Goh, wat is de animo in de risicogroep toch laag!" Vooral zo'n beschuldiging is dan natuurlijk niet meer dan beschamend. Vooral omdat degene die de beschudliging uit nu zelf de schuldige blijkt te zijn. Wel schokkend dat daar niemand inzag, dat het vrij onlogisch zou zijn dat de animo onder de risicogroep laag zou zijn. Juist daar hadden we kunnen rekenen op een enorme animo. Met dat besef hadden ze die uitspraak over lage animo onder de risicogroep natuurlijk niet gedaan. Dat besef was er dus niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2021 08:22 ]

• Mfpower
  • Laatst online: 14-01 23:18

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:45:
[...]

Precies wat ik dacht. De risicogroep is deels ingehaald door eerder opengezette jaartallen. Ze proberen dat nog een beetje te verhullen met zogenaamde "gereserveerde slots", maar als je dan hoort over wachttijden van 3+ weken voor een plekje in heel Brabant, dan geloof ik daar geen sikkepit van. Gewoon mislukt.

"Goh, wat is de animo in de risicogroep toch laag!" Vooral zo'n beschuldiging is dan natuurlijk niet meer dan beschamend. Vooral omdat degene die de beschudliging uit nu zelf de schuldige blijkt te zijn.
Ik zit ook nog te wachten evenals een écht kwetsbare vriend. Het is ook altijd hetzelfde, het ligt aan de ander. Ze kunnen bij het rivm toch ook even nabellen of alle brieven wel goed zijn verstuurd ipv aannames te doen. Prutsers. Nu moet ik waarschijnlijk nog weken wachten omdat de volgende groep al ingepland staat.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Mfpower schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:51:
[...]

Ik zit ook nog te wachten evenals een écht kwetsbare vriend. Het is ook altijd hetzelfde, het ligt aan de ander. Ze kunnen bij het rivm toch ook even nabellen of alle brieven wel goed zijn verstuurd ipv aannames te doen. Prutsers. Nu moet ik waarschijnlijk nog weken wachten omdat de volgende groep al ingepland staat.
Dat zal wel meevallen toch? In mijn omgeving zie ik dat mensen tussen de 3 dagen en 1,5 week meestal wel de eerste prik kunnen halen.

• hoevenpe
  • Nu online
Ga zo in ieder geval bellen met de huisarts, is toch van de zotte dat straks de mensen die netjes op de brief gewacht hebben achteraan mogen aansluiten.

Geloof trouwens niets van die 'voorrangs plekjes', toen ik zaterdag zonder brief online mijn afspraak maakte kon ik kiezen uit 25 mei op 70km afstand en 2 juni hier om de hoek. Als 2,5 week wachten 'voorrang' is wil ik niet weten wanneer mensen die nu het proberen aan de beurt zijn.

Verwijderd

Robkazoe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Dat zal wel meevallen toch? In mijn omgeving zie ik dat mensen tussen de 3 dagen en 1,5 week meestal wel de eerste prik kunnen halen.
3 dagen hoor ik eigenlijk alleen voor mensen die er 30+ kilomter voor gaan reizen. Er zijn dus wel locaties waar ruimte is, waarschijnlijk omdat ze op een wat onhandige plek liggen. Hier (kop van Noord Holland) was de wachttijd gisteren (10 minuten nadat de post langskwam) 10 dagen. Maar... op 17 mei is 1965 vrijgegeven, dus die beginnen nu ook langzaamaan allemaal te bellen. Veel mensen kijken niet elke dag op de site van het RIVM om te kijken of hun jaartal al open staat. Daar zal dus een kleine vertraging inzitten.

Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat lopen met de volgende risicogroep (16-18 jarigen) die volgens het RIVM sinds eergisteren een uitnodiging kunnen ontvangen. Dat klinkt wat raar als ze nu nog niet eens klaar blijken te zijn met het uitnodigen van de vorige risicogroep.

• Mfpower
  • Laatst online: 14-01 23:18

Mfpower

In dubio

Robkazoe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Ik hoop het. Mijn collega kon pas over twee weken of moest een uur reizen (wat ie heeft gedaan).

Inmiddels heb ik de brief in de PostNL app staan dus er is hoop.

• hoevenpe
  • Nu online
Mfpower schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:10:
Inmiddels heb ik de brief in de PostNL app staan dus er is hoop.
offtopic:
Dat kan je toch pas zien nadat je de code per brief ontvangen hebt?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:17:
[...]

offtopic:
Dat kan je toch pas zien nadat je de code per brief ontvangen hebt?
De foto van Postnl komt uit het sorteer centrum. Dus voor de ontvangst :)

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:19:
De foto van Postnl komt uit het sorteer centrum. Dus voor de ontvangst :)
Maar om de PostNL app te activeren heb je een code nodig die per brief komt...

Kip-ei :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Maar om de PostNL app te activeren heb je een code nodig die per brief komt...

Kip-ei :)
Oh ja dat wel :)

Heb dat al jaren. En ik krijg nooit post :P

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Is dit iets wat specifiek geldt voor de griepgroep? Dat met het per se moeten wachten op een uitnodiging? Mijn pa was aan de beurt enkel om zijn leeftijd. Die heeft wel twee brieven gekregen (super laat overigens), maar kon zich daarvoor al aanmelden zonder brief omdat dat kon op de website voor mensen uit zijn geboortejaar.
Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.