• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tobitronics schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:18:
[...]
In Polen kan dat al sinds 10 mei, gek dat NL en DE achterlopen op dit vlak.

Datum schatten zou je kunnen doen door te kijken naar het tempo nu en dat te extrapoleren o.b.v. de geplande leveringen (aangenomen dat we de koelkast kunnen blijven leegprikken). Maar blijft natte vingerwerk.
De vaccinatie bereidheid is een stuk lager in Polen, dus ben je eerder bij de jongeren aangekomen:
https://nos.nl/artikel/23...s-zegt-vaccin-te-weigeren

In NL zou je alleen maar de telefooncentrale plat leggen als je nu met dit plan zou komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07
TheRicolaa10 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Ik denk dat er in de oostbloklanden meer mensen de vaccinaties wantrouwen.

[...]

Minder dan helft kwetsbaren maakte prikafspraak, vijftigers versneld uitgenodigd

[...]
Daar blijkt dus ook uit dat ze werkelijk iedereen die een medische indicatie heeft, ongeacht of die actueel is, een uitnodiging heeft gehad. Zelfs mensen die geregistreerd staan als hooikoorts patient hebben uitnodigingen gekregen. Dan zal het hard gaan en dus ook met hoeveel mensen geen gehoor gaan geven.

Zo is iedereen die wat voor vorm dan ook van astma heeft uitgenodigd. Sowieso ben je met astma of COPD niet vatbaarder, bron Longfonds trouwens, dan een ander. Wordt je echter wel ziek door corona kunnen de klachten, net zoals bij de griep, ernstiger zijn afhankelijk van de vorm van astma die je hebt, met COPD zeker. Er is nogal een verschil of je zogenaamd allergisch astma hebt, inspannings astma of chronisch. En dan zijn die ook nog eens onderverdeeld in categorieën van controle.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:02
JeroenNietDoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Daar blijkt dus ook uit dat ze werkelijk iedereen die een medische indicatie heeft, ongeacht of die actueel is, een uitnodiging heeft gehad. Zelfs mensen die geregistreerd staan als hooikoorts patient hebben uitnodigingen gekregen. Dan zal het hard gaan en dus ook met hoeveel mensen geen gehoor gaan geven.
Nou ja ik ben hooikoorts patient en niet uitgenodigd, terwijl ik van 3 verschillende mensen gehoord heb die wel uitgenodigd zijn voor die indicatie (of minder zelfs). Er is helaas gewoon veel willekeur onder huisartsen die niet even het lijstje van de RIVM erbij pakken.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05:51

Rzaan

Altijd zoekende

JeroenNietDoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:43:

Zo is iedereen die wat voor vorm dan ook van astma heeft uitgenodigd.
Nee hoor. Mijn vrouw had als kind astma.
Maar aangezien ze niet in aanmerking komt voor de griepprik, geeft haar huisarts haar ook geen uitnodiging voor vaccinatie.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-02 17:06
Ik heb inspanningsastma en na een dubbelcheck bij de huisarts vanochtend, ben ik niet uitgenodigd :)

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 17-05-2021 19:08 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
vickypollard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:48:
Ik heb inspanningsastma en na een dubbelcheck bij de huisarts vanochtend, ben ik ook niet uitgenodigd :)
Kreeg je wel een oproep voor de griepprik?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Een vriend van me krijgt ook geen oproep voor de griepprik, maar had als kind wel astma.
Hij kreeg wel een uitnodiging.
Wist eerst niet eens waarom.

• JeroenNietDoen
Rzaan schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Nee hoor. Mijn vrouw had als kind astma.
Maar aangezien ze niet in aanmerking komt voor de griepprik, geeft haar huisarts haar ook geen uitnodiging voor vaccinatie.
hoevenpe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Rzaan schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:57:
Een vriend van me krijgt ook geen oproep voor de griepprik, maar had als kind wel astma.
Hij kreeg wel een uitnodiging.
Wist eerst niet eens waarom.
De huisarts bepaalt wie van zijn patienten wel en wie niet vermoed ik dan. Dus daar zal best willekeur in zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-05-2021 18:58 ]

• vickypollard
hoevenpe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Nee, nooit gehad ook. Heb er verder ook geen last van. Ik had het vooral even gecheckt, omdat ik zag dat er zo breed werd uitgenodigd (dus ook buiten de griepprik om) en ik me kon voorstellen dat ik daartussen zou zitten.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:01
vliegnerd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Ik kreeg ook al een melding van mijn scriptje. Is vanmiddag om 16u30 open gegaan.

Zouden echt zoveel “grieprikkers” geen afspraak maken?? Of gaan ze verder vooruit plannen?Want er zijn 250k mensen per cohort. Die zijn nog niet weggeprikt.
Ik vermoed dat ze iets verder vooruit plannen, rekening houden met iets van 80% opkomst en een stijging van vaccinatiesnelheid tot 200.000 per dag. Dan doe je al snel 1 jaargang per 1 a 1,5 dagen.
Dan kun je maar beter wat vooruit plannen. Volgende week zit je dan al op 1975.

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 17-05-2021 19:00 ]

• JeroenNietDoen
vickypollard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:48:
Ik heb inspanningsastma en na een dubbelcheck bij de huisarts vanochtend, ben ik ook niet uitgenodigd :)
Fijn om te horen :) Ik had tot mijn 14de inspannings- en allergisch astma. Ever since heb ik alleen nog last van allergische astma voor bepaalde diersoorten. Maar vanwege jeugd kreeg ik al heel lang uitnodiging voor de griepprik en nu dus ook voor covid. Overigens ook (nog) geen gehoor aan gegeven. Niet principieel tegen vaccineren, wel wat sceptisch tegen een toch wel vrij nieuw vaccin, daarom nog twijfels.

• vickypollard
Ik weet niet zeker of je eroverheen gelezen hebt, maar ik ben dus niet uitgenodigd. Of is dat wat je fijn vond om te horen? :P

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 18:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wolly schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:03:
[Embed]

Hoelang zal het duren voor Hugo ingrijpt -O-
Geen idee maar wel waarschijnlijk.

Ik vindt dit onbegrijpelijk. In mijn gele vaccinatieboekje staan ook mijn andere inentingen zoals DTP en Hepatitis A. Het zou prima gebruikt kunnen worden hiervoor.

Ik denk dat Hugo nu een maniertje heeft gevonden om zijn app op te dringen aan het volk in Nederland . Na de eerdere mislukte Hugo app's moet ie wat. 8)7

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

TheRicolaa10 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Ik denk dat er in de oostbloklanden meer mensen de vaccinaties wantrouwen.

[...]

Minder dan helft kwetsbaren maakte prikafspraak, vijftigers versneld uitgenodigd

[...]
Die brieven zijn ook nogal verspreid aangekomen. Ik kreeg afgelopen zaterdag betreffende uitnodiging pas.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• hoevenpe
  • Nu online
Osxy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:33:
Die brieven zijn ook nogal verspreid aangekomen. Ik kreeg afgelopen zaterdag betreffende uitnodiging pas.
Wie verzint dan ook fysieke brieven...

Een afspraak bevestig je met je digid, hoe moeilijk kan het zijn om een lijst van opgeroepen bsn nummers hieraan te koppelen?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

hoevenpe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Een afspraak bevestig je met je digid, hoe moeilijk kan het zijn om een lijst van opgeroepen bsn nummers hieraan te koppelen?
Ja dat deel snap ik dus echt niet, waarom kunnen mensen die nog niet mogen komen gewoon een afspraak maken...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02 09:49
YakuzA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:35:
[...]

De vaccinatie bereidheid is een stuk lager in Polen, dus ben je eerder bij de jongeren aangekomen:
https://nos.nl/artikel/23...s-zegt-vaccin-te-weigeren

In NL zou je alleen maar de telefooncentrale plat leggen als je nu met dit plan zou komen.
Nou we gaan het zien. Volgens het Dashboard is de vaccinatie bereidheid voor onder de 40 jaar 65% en dat stijgt al een tijdje niet meer. Straks schijnt d zon en dan zijn er zoveel dingen belangrijker dan een prikje halen.
Ik verwacht dat ze het hier (net als in Polen waar een 25 jarige kennis haar 1e prik al kreeg) binnen twee weken los gaan gooien.
Als het RIVM al bang is voor stilvallen zie tekst in het AD artikel over de 1,5 miljoen risico gevallen met 50% opkomst.
Vorige week was het in Veghel druk met 9 vd 10 prikstraten in bedrijf maar zowel in Uden als in Berghem maar 2 vd 10.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Verwijderd

Laat ze het maar lekker open gooien. Anders moet ik nog '35 jaar' wachten.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:37
Dit is wel gunstig voor de mensen die wel een prik willen hebben. De bouwjaren vliegen voorbij! Maar vrees wel een beetje voor dit alles. Als de licht kwetsbaren de prik al niet willen hebben…

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:27

vliegnerd

Nintendo fan.

blissard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Ik vermoed dat ze iets verder vooruit plannen, rekening houden met iets van 80% opkomst en een stijging van vaccinatiesnelheid tot 200.000 per dag. Dan doe je al snel 1 jaargang per 1 a 1,5 dagen.
Dan kun je maar beter wat vooruit plannen. Volgende week zit je dan al op 1975.
Zo snel gaat het niet want er komen veel tweede prikken tussendoor. Als je 200K per dag prikt (dat is 1,4M per week, dat is nog weken weg) dan zijn dat niet 200K eerste prikken maar ook het aantal prikken van 6 weken geleden voor de tweede prik.

Maar op Twitter lees je dat 1965ers al over twee dagen geprikt worden. Het is dus opengezet omdat de griepprikkers geen afspraak willen of kunnen maken. Er dreigen te weinig armen te zijn voor alle beschikbare prikken.

(Ik vraag mij echt af waarom ik ook niet gewoon opgeef dat ik uitgenodigd ben door huisarts en dan over 2 dagen een prik in mijn arm krijg. Het antwoord is simpel: anderen hebben meer risico dus ik moet niet voordringen)

[ Voor 3% gewijzigd door vliegnerd op 17-05-2021 19:51 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• blissard
henkzelf schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Nou we gaan het zien. Volgens het Dashboard is de vaccinatie bereidheid voor onder de 40 jaar 65% en dat stijgt al een tijdje niet meer.
Volgens mij nog bijna 80% https://www.rivm.nl/gedra...nden/vaccinatiebereidheid
(R11)
@vliegnerd ik was inderdaad te positief. Stel dat er werkelijk 80% komt opdagen en we vanaf nu structureel 150k vaccins zetten. Dan doen we ca. 2 dagen over een jaargang. De 2e prik is immers nog lang niet op 100k/dag

[ Voor 22% gewijzigd door blissard op 17-05-2021 19:56 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:43
De overheid moet ook een veel sterkere vaccinatiecampagne opzetten... Hang bushokjes vol, koop reclametijd, doe interviews in kranten en talkshows over het belang van een prik...

• JeroenNietDoen
vickypollard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:09:
[...]

Ik weet niet zeker of je eroverheen gelezen hebt, maar ik ben dus niet uitgenodigd. Of is dat wat je fijn vond om te horen? :P
Ik bedoelde dat het fijn voor jou is dat jouw huisarts je gezond genoeg acht :Y

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Basekid schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:52:
De overheid moet ook een veel sterkere vaccinatiecampagne opzetten... Hang bushokjes vol, koop reclametijd, doe interviews in kranten en talkshows over het belang van een prik...
Ik geloof dat hier wel over nagedacht wordt, inclusief positieve stimulering van het halen van een prik. Maar ik had dit eigenlijk nu al wel willen zien. Het duurt ook even voordat zo'n campagne effect heeft. Duurt te lang wat mij betreft.

• vickypollard
JeroenNietDoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Ik bedoelde dat het fijn voor jou is dat jouw huisarts je gezond genoeg acht :Y
Ah op die manier ;) Ik weet niet of ze er zó bewust mee bezig zijn geweest eigenlijk. Ik was in ieder geval niet ongezond genoeg om op de radar te komen :P

• vickypollard
vliegnerd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:50:
[...]

(Ik vraag mij echt af waarom ik ook niet gewoon opgeef dat ik uitgenodigd ben door huisarts en dan over 2 dagen een prik in mijn arm krijg. Het antwoord is simpel: anderen hebben meer risico dus ik moet niet voordringen)
En je hebt je uitnodigingsbrief nodig als het goed is. Dus als je die niet hebt... Of je gokt het erop en houdt je van de domme zodra je er bent ("och, helemaal vergeten!") en dan lukt het misschien alsnog. Maar ja, wat je al zegt.

[ Voor 14% gewijzigd door vickypollard op 17-05-2021 20:04 ]

• blissard
RoD schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Ik geloof dat hier wel over nagedacht wordt, inclusief positieve stimulering van het halen van een prik. Maar ik had dit eigenlijk nu al wel willen zien. Het duurt ook even voordat zo'n campagne effect heeft. Duurt te lang wat mij betreft.
De campagne straalt inderdaad niet echt. Dat begon al bij de trage start, want snel is nergens voor nodig.
Maar nu de GGD de boel goed op de rit hebben, had ik eigenlijk wel verwacht dat daar volop goede sier mee gemaakt zou worden.

Aan de andere kant, waarom zou er hard op zo veel mogelijk vaccinatie moeten worden gestuurd? De overheid voldoet momenteel immers aan zijn zorgplicht. Iedereen die wil is ruim voor de beloofde tijd gevaccineerd. Waarom zouden we nog meer van de BV Nederland verwachten?
(Ietwat gechargeerd uiteraard )

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02 09:49
blissard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Volgens mij nog bijna 80% https://www.rivm.nl/gedra...nden/vaccinatiebereidheid
(R11)
@vliegnerd ik was inderdaad te positief. Stel dat er werkelijk 80% komt opdagen en we vanaf nu structureel 150k vaccins zetten. Dan doen we ca. 2 dagen over een jaargang. De 2e prik is immers nog lang niet op 100k/dag
Vreemde verschillen weer. Jouw link gaat t/m 28 maart. Het Dashboard t/m 27 april maar het verschil tussen 65% of bijna 80% (77 dis ) is dan nog te groot. Misschien iets van samen tellen van "zeker wel" en "misschien wel".
Hoe dan ook: i ben daar wat pessimistisch over.
Ook erg jammer dat in de weekrapportage de % per leeftijdsgroep met 1e en/of 2e prik niet meer getoond worden. Gaat ook moeilijk zolang de ziekenhuis en huisarts prikken geschat worden en dus niet verwerkt zijn naar leeftijd.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Indoubt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Geen idee maar wel waarschijnlijk.

Ik vindt dit onbegrijpelijk. In mijn gele vaccinatieboekje staan ook mijn andere inentingen zoals DTP en Hepatitis A. Het zou prima gebruikt kunnen worden hiervoor.

Ik denk dat Hugo nu een maniertje heeft gevonden om zijn app op te dringen aan het volk in Nederland . Na de eerdere mislukte Hugo app's moet ie wat. 8)7
Mooie is dat dit het officiele standpunt van GGD Drenthe is die gereageerd heeft
Op dit moment bestaat er in Nederland geen officieel vaccinatiebewijs voor corona. VWS werkt aan een fraudebestendig vaccinatiebewijs voor álle Nederlanders als onderdeel van het Digitaal Groen Certificaat dat op Europees niveau wordt ontwikkeld. Het gele boekje voldoet niet aan deze eisen en heeft geen status als officieel COVID-19 vaccinatiebewijs. Ook niet voor reizigers die willen/moeten reizen.
En dat terwijl dat het enige is wat nu her en der officieel geaccepteerd wordt en al jaren wereldwijd. 8)7

We moeten natuurlijk opnieuw een nieuw systeem uitvinden. Als dat net zo snel gaat als de Corona App kunnen we tegen de zomer van 2022 wel weer over de grens op pad 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 17-05-2021 20:11 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-02 22:07
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:45:
Laat ze het maar lekker open gooien. Anders moet ik nog '35 jaar' wachten.
Mag van mij ook, stuitend om te lezen dat mensen niet bereid zijn om te komen of niet opdagen. Geef mij als 30 jarige dan maar de kans om te prikken. (juni/juli is imo te laat).

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Mensen die veel waarde hechten aan het gele boekje, lijken me de mensen die zelden tot nooit reizen.
Ik heb het boekje al weet ik niet hoe lang. Ben al aan mijn zoveelste toe.
Ding is nog nooit gevraagd aan een grensovergang.

Wel is het een handig boekje om in een ziekenhuis te laten zien.
Maar daarvoor is dat printje wat je krijgt van de GGD ook voldoende.

• vickypollard
Ik heb geeneens een idee of ik wel zo'n ding heb? Nog nooit nodig gehad ook, dat is dan wel weer zo.

• Minaaj
  • Laatst online: 10-02 22:09
@vickypollard @Rzaan

Als je nu over de grens naar duitsland gaat kan je zo maar staande gehouden worden om dit bewijs te laten zien.

Hier stond nog wel dat je in gele boekje kan laten zetten
Na een volledige inenting bij de huisarts of GGD krijgen Nederlanders daar een bevestiging van, bijvoorbeeld in de vorm van een kaartje of papier met daarop gegevens over de vaccinatie. Voor wie dat wil, kan de bevestiging ook in het gele vaccinatieboekje worden gezet.

,,Wij hebben gehoord dat als je dat laat zien, dat dat voldoende is’’, zegt Heidi de Ruiter van samenwerkingsverband Euregio Rijn-Waal na contact met Noordrijn-Westfalen. Het gebruikte vaccin moet wel zijn goedgekeurd in de Europese Unie en de inenting moet minstens 14 dagen terug zijn voltooid.
Voorheen werd je daar nooit op gecontroleerd, nu wel. Niet zo gek dat jullie iets anders ervaren. Het is iets nieuws.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 18:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rzaan schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:22:
Mensen die veel waarde hechten aan het gele boekje, lijken me de mensen die zelden tot nooit reizen.
Ik heb het boekje al weet ik niet hoe lang. Ben al aan mijn zoveelste toe.
Ding is nog nooit gevraagd aan een grensovergang.

Wel is het een handig boekje om in een ziekenhuis te laten zien.
Maar daarvoor is dat printje wat je krijgt van de GGD ook voldoende.
Onzin, Er zijn tijden geweest dat ik voor mijn werk soms 2 bestemmingen en 4 vluchten per week had. Ik heb het gele vaccinatieboekje verschillende keren nodig gehad bij de douane. Wel is het zo dat je het eerder tegen kom in Afrika en Azie. Nooit in Europa of Amerika nodig gehad.

Gelukkig is dat vele vliegen voorbij. ik vlieg nu bijna nooit meer

Dus heb je mijn N=1 tegen jouw N=1

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18

Onbekend

...

AMARONE schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:18:
[...]

Mag van mij ook, stuitend om te lezen dat mensen niet bereid zijn om te komen of niet opdagen. Geef mij als 30 jarige dan maar de kans om te prikken. (juni/juli is imo te laat).
Wat mij betreft mogen ze ook mensen onafhankelijk van hun leeftijd inplannen.
Ik hoef zo'n vaccinatie (voorlopig nog) niet, en zodra ik de uitnodiging ontvang zou ik die graag aan iemand anders door willen geven. Maar ik denk dat het zoveel extra werkt met zich mee brengt waardoor het gemakkelijker is om gewoon niet op te komen dagen.

Maar schijnbaar vinden ze het nog steeds nodig om mensen o.b.v. leeftijd uit te nodigen voor een vaccinatie, want anders hadden ze dat al lang al losgelaten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 11:40
LordSinclair schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Mooie is dat dit het officiele standpunt van GGD Drenthe is die gereageerd heeft

[...]

En dat terwijl dat het enige is wat nu her en der officieel geaccepteerd wordt en al jaren wereldwijd. 8)7

We moeten natuurlijk opnieuw een nieuw systeem uitvinden. Als dat net zo snel gaat als de Corona App kunnen we tegen de zomer van 2022 wel weer over de grens op pad 8)7
Fraudebestending is wel een sleutelwoord. Dat is het gele boekje absoluut niet. Dat was tot nu toe nooit echt een probleem, maar dat zal het denkelijk rond Corona wel gaan zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Onbekend schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:40:
[...]

Wat mij betreft mogen ze ook mensen onafhankelijk van hun leeftijd inplannen.
Ik hoef zo'n vaccinatie (voorlopig nog) niet, en zodra ik de uitnodiging ontvang zou ik die graag aan iemand anders door willen geven. Maar ik denk dat het zoveel extra werkt met zich mee brengt waardoor het gemakkelijker is om gewoon niet op te komen dagen.

Maar schijnbaar vinden ze het nog steeds nodig om mensen o.b.v. leeftijd uit te nodigen voor een vaccinatie, want anders hadden ze dat al lang al losgelaten.
Totdat alle 50+ geprikt is/kans heeft gehad, lijkt me op leeftijd prikken sowieso nog het beste.

/edit: alles tegelijk vrijgeven lijkt me ook niet zo slim, dan krijg je de 1 maart belastingdienst taferelen dat de digid login er direct een week uit ligt :+

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 17-05-2021 21:19 ]

PSN

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 12:24
Ze zijn aardig ver in Duitsland.
https://www.nu.nl/coronav...i-prikafspraak-maken.html

Ben benieuwd of Nederland deze lijn ook gaat inzetten.

• TheRicolaa10
Evertt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:11:

Laten we het hopen, helaas werkt Janssen nog niet echt mee..

https://www.reuters.com/w...eek-eu-source-2021-05-17/

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

hoevenpe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Ik snap het ook niet, mijn broer en ik, beiden bij een andere huisarts kregen de brief op een ander oud adres. Maar goed dat we in contact staan met nieuwe bewoners.

Maar wellicht dat heel wat mensen de brief missen...

In beide gevallen is gewoon netjes de BRP gewijzigd bij verhuizen (18 maanden geleden).

[ Voor 8% gewijzigd door Lawwie op 17-05-2021 22:35 ]

• Wolly
  • Niet online
Lawwie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Ik snap het ook niet, mijn broer en ik, beiden bij een andere huisarts kregen de brief op een ander oud adres. Maar goed dat we in contact staan met nieuwe bewoners.

In beide gevallen is gewoon netjes de BRP gewijzigd bij verhuizen (18 maanden geleden).
Hey wat toevallig, ik zag gisteren mijn oude buurman van 3 jaar terug in de straat. Praatje gemaakt en de reden dat hij er was: zijn vaccinatiebrief ophalen terwijl hij dus al drie jaar elders (andere gemeente) staat ingeschreven en zelfs van huisarts was veranderd.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ah, je nam aan dat huisartsen vast wel aan de GBA waren gekoppeld? ;)

Zelf nooit getest, maar zo te lezen dus niet, of niet allemaal?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 17-05-2021 23:01 ]

PSN

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

YakuzA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Ah, je nam aan dat huisartsen vast wel aan de GBA waren gekoppeld? ;)
Zoals denk ik zoveel nederlanders, vind het sowieso omslachtig want ik had de GGD gebeld, de dame aan de telefoon gaf aan dat de GGD de selectie maakte, de brieven naar de huisarts stuurde en deze huisartsen ze naar de mensen stuurt.

Dubbelop, want de GGD is wel aangesloten op de BRP.

• Devian
  • Laatst online: 10:28
Evertt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:11:

Mijn ouders wonen in Duitsland, en in Nederland lopen we voor.

Mijn vader, 1956, was 2wk terug aan de beurt. Mijn stiefvader, ergens rond 1958, mag komende week. Mijn moeder, 1957, is net geweest.

https://wren.co/join/Devian

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:27
Indoubt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Onzin, Er zijn tijden geweest dat ik voor mijn werk soms 2 bestemmingen en 4 vluchten per week had. Ik heb het gele vaccinatieboekje verschillende keren nodig gehad bij de douane. Wel is het zo dat je het eerder tegen kom in Afrika en Azie. Nooit in Europa of Amerika nodig gehad.

Alleen in Afrika is er een (behoorlijk) aantal landen dat vaccinatie tegen gele koorts verplicht stelt als je uit Nederland komt, maar dat zijn niet echt de landen die de meeste toeristen trekken (alhoewel ik iedereen Oeganda aan kan raden). In Azië geen enkel land. Wel moet je als je terugkomt naar Nederland vanuit één van de risicolanden in principe gevaccineerd zijn. In geen van bovenstaande gevallen ooit controle gehad, noch daar, noch hier.

Verder moet je verplicht gevaccineerd zijn tegen meningokokken als je naar Libië wil (maar wie wil dat?), en je mag Pakistan niet in zonder polio-vaccinatie (niet echt een veilig land op het ogenblik) en officieel Afghanistan en Syrië niet uit zonder vaccinatie.

• ijdod
@autje Die doelgroep ging dan ook gewoon de benodigde shots halen. Ik zou niet verwachten dat daar veel gefraudeerd werd wegens illuminatie, discriminatie, new world order en/of aliens.

---
Ik moet zeggen dat de restvaccins op het werk mij wel enige zorgen baren. Niet zozeer dat ze niet nuttig gezet worden, maar meer de aantallen ervan; gezien de rij en doorlooptijden hebben we het niet over 10 shots of zo. Dat zijn dus vaccins die niet gebruikt zijn door mensen die een persoonlijke uitnodiging hebben ontvangen. Nu zal een deel elders al gevaccineerd zijn, maar gevoelsmatig zou ik daar ook geen grote aantallen van verwachten.

[ Voor 29% gewijzigd door ijdod op 18-05-2021 08:50 ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39
Devian schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:30:
[...]

Mijn ouders wonen in Duitsland, en in Nederland lopen we voor.

Mijn vader, 1956, was 2wk terug aan de beurt. Mijn stiefvader, ergens rond 1958, mag komende week. Mijn moeder, 1957, is net geweest.
Hier idem, jaargang 1970, dus bijna in NL aan de beurt. Duitsland gooit per 7 juni alles open, maar dan kun je dus in de rij gaan staan. Heb me ook al bij m'n huisarts aangemeld, maar nog niks gehoord. Zodra 1970 vrijgegeven wordt meld ik me in NL aan. Is het maar gedaan.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:27
ijdod schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:29:
@autje Die doelgroep ging dan ook gewoon de benodigde shots halen. Ik zou niet verwachten dat daar veel gefraudeerd werd wegens illuminatie, discriminatie, new world order en/of aliens.
Neuh, dat denk ik ook niet (hoewel ik nog twijfel over aliens). Het gaat ook om ziektes die je helemaal niet wil hebben, dus je zal wel gek zijn om je niet te laten vaccineren.

Verwijderd

[...]

Als je hem geen adreswijziging hebt doorgegeven, vind ik dat niet zo heel gek. Volgens mij is de koppeling van GBA-wijzigingen met de medische wereld beperkt. En als je "geheimhouding" aan hebt staan in de GBA, is het om precies te zijn 0. Daar kwamen wij achter bij het UMC. Die kregen het nieuwe adres niet door omdat mijn vrouw geheimhouding aan had staan vanwege wat opdringerige religieuze instellingen. Huisarts moet je echt zelf regelen, net als je tandarts bijvoorbeeld.

Misschien klopt mijn beeld m.b.t. de kwaliteit van de uitnodigingsronde voor de "griepprikkers" niet, maar ik heb de indruk dat er heel veel mensen gewoon niets ontvangen hebben (om welke reden dan ook) en dat men daarom nu denkt dat er maar een klein percentage ingaat op de uitnodiging. Maar iemand is natuurlijk pas "uitgenodigd", als de uitnodiging hem of haar bereikt heeft. Volgens mij geeft dat een heel vertekend beeld. Ook moeten mensen die nu "ziek" zijn (en er gaat een griepje rond) wachten met het maken van een afpsraak tot ze weer beter zijn.

Ik hoop voor de mensen die daar nu actie op gaan ondernemen en zelf achter een uitnodiging aangaan, dat hun vaccin nu niet als prullenbakvaccin bij iemand anders is gezet en alle slots nu vergeven zijn aan eerder opgengezette jaargangen. Die mensen gaan namelijk allemaal deze of volgende week een afspraak proberen te maken natuurlijk. Mijn vrouw ook, die krijgt de uitnodiging nu deze week. Die gaat direct na ontvangst een afspraak maken, dus zeggen dat ze "te laat" is kan ook weer niet. We weten snel genoeg of daar op geanticipeerd is.

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:58:
Die mensen gaan namelijk allemaal deze of volgende week een afspraak proberen te maken natuurlijk. Mijn vrouw ook, die krijgt de uitnodiging nu deze week. Die gaat direct na ontvangst een afspraak maken, dus zeggen dat ze "te laat" is kan ook weer niet. We weten snel genoeg of daar op geanticipeerd is.
Daarom kan je beter gewoon een afspraak maken als je een brief verwacht, afzeggen (of gewoon gaan) kan altijd nog...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Ik hoop voor de mensen die daar nu actie op gaan ondernemen en zelf achter een uitnodiging aangaan, dat hun vaccin nu niet als prullenbakvaccin bij iemand anders is gezet
Dat sowieso niet, want de GGD doet daar terrecht niet aan mee, sowieso hebben die niet veel last van spillage, omdat ze gewoon weten hoeveel afsrpaken er gemaakt zijn, en gedurende de dag bij kunnen sturen op de no-shows.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• vickypollard
*knip* we gaan hier, op geen enkele manier, bespreken hoe je eventueel om het systeem heen kan, of codes wel of niet uniek zijn, etc...

[ Voor 118% gewijzigd door ZieMaar! op 18-05-2021 11:28 ]

Verwijderd

Prima, maar dat is niet wat er gecommuniceerd wordt. Dat wat assertievere mensen dit doen, maakt het natuurlijk geen onderdeel van de procedure. Meer een manier om om een haperende procedure heen te werken. Het lijkt mij (even principiëel gezien) ook niet echt gewenst dat degenen die netjes wachten (zoals hen opgedragen wordt) nu achteraan komen te staan. Als we dat bij een volgend "big event" allemaal gaan doen, dan lijkt mij dat aardig ondermijnend.

We volgen nu gewoon netjes de instructies. *knip*

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 18-05-2021 10:45 ]

• vickypollard
Nobel van je, maar ik vermoed dat je jezelf tekort doet. De uitnodiging binnen deze groep is willekeurig voor zover ik weet. Het is dus niet zo dat iemand die toevallig de uitnodiging eerder ontvangt, meer recht heeft op een afspraak dan jij.
Mocht blijken dat we achteraf gezien beter de instructies hadden kunnen negeren
Denk dat je het antwoord daarop al weet ;)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Indoubt schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Waar heb je het nodig gehad en voor welk vaccin?
Welke jaren was dit?

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Welke jaren was dit?
Is vooral voor gele koorts in een aantal Afrikaanse landen denk ik? Of zijn er meerdere?

[ Voor 11% gewijzigd door ultimateharry op 18-05-2021 10:33 ]

Verwijderd

vickypollard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
Nobel van je, maar ik vermoed dat je jezelf tekort doet. De uitnodiging binnen deze groep is willekeurig voor zover ik weet. Het is dus niet zo dat iemand die toevallig de uitnodiging eerder ontvangt, meer recht heeft op een afspraak dan jij.

[...]

Denk dat je het antwoord daarop al weet ;)
Natuurlijk weet ik dat al wel (overheid, wat verwacht je anders...). Maar ik vind het voor mezelf beter te verantwoorden om dergelijke procedures te negeren in de toekomst, als "bewezen" is dat ze dit niet op een nette en goede manier kunnen oplossen. Ze krijgen nu de kans, afhankelijk van de uitkomst mogelijk een volgende keer niet meer. Dat vertrouwen zal dan eerst teruggewonnen moeten worden.

Theoretisch gezien zou het nog prima mogelijk zijn dat mijn vrouw op korte termijn een afspraak kan gaan maken. Lukt dat niet, dan is dat vertrouwen er voor de toekomst natuurlijk niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 10:39 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ultimateharry schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:31:
Is vooral voor gele koorts in een aantal Afrikaanse landen denk ik? Of zijn er meerdere?
Klopt, maar dat zijn zo weinig landen die vaccinatie eisen.
Afrikaanse en Zuid-amerikaanse landen komt het voor.
Maar bijvoorbeeld Brazilië, Peru en Colombia vragen het al niet.

Bij een reis naar Pakistan in 1999 werd bij de visum aanvraag de vraag volgens mij gesteld of ik gevaccineerd was. Met 'ja' ingevuld, maar nooit iemand naar gevraagd.

Maar zo'n Geel Boekje vul je zelf alles in. Zit geeneens een pasfoto bij. Gewoon online te bestellen. Iets wat bijvoorbeeld bij het Internationaal Rijbewijs (wat ook uit de Copyshop lijkt te komen) al weer niet kan.

Daarom zou ik het ook heel gek vinden als het Gele Boekje als een bewijs van vaccinatie zou gelden.
Want dan weet je zeker dat mensen die zich bewust niet laten vaccineren en schijt hebben aan regels & verantwoordelijk gedrag... dat zij de eersten zullen zijn om zo'n boekje te bestellen... stickertje erin... en reizen maar.

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 18-05-2021 10:40 ]

• AMARONE
Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Welke jaren was dit?
In Zuid-Amerika en Azië neem ik het boekje ook altijd mee, ondanks dat ze het vaker niet vragen dan wel is het prettig om hem toch bij je te hebben voor als ze het die ene keer net wel vragen.

Van mij mag het trouwens prima in een app komen want als je het gele boekje kwijtraakt is er verder geen centrale registratie (voorheen niet). Maar voor de landen die wat minder ver zijn is een geel boekje wel prettig om te hebben. Ook hier faalt Nederland weer, ze hadden een jaar om over alles na te denken en goed te regelen, nu is het allemaal weer achteraf of te laat.

• ultimateharry
  • Nu online

ultimateharry

Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Maar zo'n Geel Boekje vul je zelf alles in. Zit geeneens een pasfoto bij. Gewoon online te bestellen. Iets wat bijvoorbeeld bij het Internationaal Rijbewijs (wat ook uit de Copyshop lijkt te komen) al weer niet kan.
Ik krijg in mijn gele boekje bij vaccinaties altijd de aantekening van de GGD, met nog een stickertje dat van het ampul komt meen ik? Tenminste de laatste jaren gaat het zo.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ben aan mijn zoveelste Gele Boekje toe. Staat ramvol met vanalles en nog wat. De gebruikelijke vaccinaties zoals Gele Koorts, DTP, maar ook Rabbies en Hepatitis B.
De stempels zijn steeds anders. Als je het bijvoorbeeld bij de KLM reiskliniek haalt, ziet het er weer anders uit. Soms wel een sticker, maar vaker geen. Soms alleen een datum-stempel en een handtekening.

Het boekje is vooral handig als je het wil laten zien bij een dokter of in een ziekenhuis als je iets overkomen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Rzaan op 18-05-2021 10:44 ]

• ultimateharry
  • Nu online

ultimateharry

Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:43:
Ik ben aan mijn zoveelste Gele Boekje toe. Staat ramvol met vanalles en nog wat. De gebruikelijke vaccinaties zoals Gele Koorts, DTP, maar ook Rabbies en Hepatitis B.
De stempels zijn steeds anders. Als je het bijvoorbeeld bij de KLM reiskliniek haalt, ziet het er weer anders uit. Soms wel een sticker, maar vaker geen. Soms alleen een datum-stempel en een handtekening.
Ja, ik heb ook het gebruikelijke rijtje, Hep A en Buiktypfus er nog bij.
Wat er precies in het boekje komt zal inderdaad wel afhangen van waar je ze haalt.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 12:24
Ze kunnen dat nooit maken om te zeggen je ben te laat. Je kan covid hebben gehad dan is de advies om 4 weken te wachten.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ultimateharry schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Ja, ik heb ook het gebruikelijke rijtje, Hep A en Buiktypfus er nog bij.
Wat er precies in het boekje komt zal inderdaad wel afhangen van waar je ze haalt.
Precies, die heb ik ook allemaal.
Maar toch maar Rabbies gedaan. En Hepatitis B was ooit een actie van de gemeente Amsterdam.
Heb volgens mij ook ooit iets tegen Teken gehad, maar die is verlopen.

Het is wel verstandig om het boekje bij je te hebben als je naar verre landen gaat, maar in de praktijk komt het zelden tot nooit voor dat er naar gevraagd wordt.
Of je moet naar bepaalde gebieden in Afrika reizen blijkbaar.
Maar niemand (denk ik) zal een Gele Koorts stempel vervalsen om naar Angola te kunnen reizen.

Maar een zelfgemaakt stickertje met daarop een badge nummer van Pfizer in een online besteld boekje, zodat je weer naar een resort kan, is wat anders.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Precies, die heb ik ook allemaal.
Maar toch maar Rabbies gedaan. En Hepatitis B was ooit een actie van de gemeente Amsterdam.
Heb volgens mij ook ooit iets tegen Teken gehad, maar die is verlopen.

Het is wel verstandig om het boekje bij je te hebben als je naar verre landen gaat, maar in de praktijk komt het zelden tot nooit voor dat er naar gevraagd wordt.
Of je moet naar bepaalde gebieden in Afrika reizen blijkbaar.
Maar niemand (denk ik) zal een Gele Koorts stempel vervalsen om naar Angola te kunnen reizen.

Maar een zelfgemaakt stickertje met daarop een badge nummer van Pfizer in een online besteld boekje, zodat je weer naar een resort kan, is wat anders.
Fraude met een officieel document is een best hoge drempel voor normale mensen.

PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

YakuzA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Fraude met een officieel document is een best hoge drempel voor normale mensen.
De meeste mensen zullen er inderdaad niet mee frauderen, maar er blijven er genoeg over.

In de VS bijvoorbeeld zitten clubs en bars vol met mensen van 20 met vervalste ID om toch binnen te komen.

Ook vervalste coronatesten kwamen al voorbij.
Ook de https://www.parool.nl/ams...se-coronatesten~b89b9a07/
En die zijn vast een stuk lastiger na te maken dan zo'n stickertje met een badge-nummer.
Heb je zo'n stickertje al eens bekeken? Stelt echt niks voor.
Ook nauwelijks te bewijzen dat het vervalst is.

• ijdod
@Rzaan Die Coronatesten waren (destijds?) makkelijker na te maken dan een stickertje, al was het maar omdat je simpelweg geen sticker nodig had. Photoshop en een printer, dat niveau.

Het IDP is een beetje een vreemde eend in de bijt; daar het op zichzelf geen waarde heeft; het betreft formeel gezien slechts een gestandaardiseerde vertaling van het eigen rijbewijs, wat er ook altijd bij getoond moet worden en geldig moet zijn. Waarom er zo'n formeel document van gemaakt is, is me niet helemaal duidelijk, maar mogelijk om tekortkomingen aan bepaalde nationale rijbewijzen te compenseren.

• TheRicolaa10
Iemand op Reddit heeft een wijziging gespot op de website, we gaan verder gaan versnellen:

https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

Oude planning:
1972 t/m 1981 Vanaf medio juni 2021
1982 t/m 1991 Vanaf eind juni 2021
1992 t/m 2003 Vanaf eind juni 2021

Nieuwe planning:
1972 t/m 1981 Vanaf begin juni 2021
1982 t/m 1991 Vanaf medio juni 2021
1992 t/m 2003 Vanaf medio juni 2021

Dus zou over 4 weekjes al wat kunnen plannen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 18-05-2021 13:40 ]

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 19:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Als ik de berichtgeving over de vaccinatiecampagne een beetje volg, begrijp ik dat de inzet is om vanaf juni 2 miljoen prikken per week te gaan zetten (dat lijkt mij ook nodig om het doel van begin juli iedereen die wil een eerste prik te halen). Wat ik mij echter steeds meer begin af te vragen is hoe men ooit tegen die tijd zoveel prikken wil kunnen zetten? Als ik naar de verwachte leveringen kijk, dan levert Pfizer tegen die tijd 1M per week, Jansen en Moderna zo'n 200-300K bij elkaar, en AZ zou eind mei nog 600K moeten leveren (maar die zijn niet inzetbaar voor de groep die nog gevaccineerd moet worden). Daarmee kom ik in de verste verte niet op die 2 miljoen...

Of zie ik het te somber in en/of zie ik iets over het hoofd?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ijdod schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:16:
@Rzaan Die Coronatesten waren (destijds?) makkelijker na te maken dan een stickertje, al was het maar omdat je simpelweg geen sticker nodig had. Photoshop en een printer, dat niveau.
Ja, je moet nu inderdaad eerst effe naar de Bruna om stickervellen te kopen. :)

Nu weet ik ook wel dat niet hele volksstammen dit gaan doen.
Maar er wordt teveel waarde gehecht aan het Gele Boekje. Dat is meer mijn punt.
Mijn broer kreeg een sticker, maar had voor de rest nog niets ingevuld in zijn boekje.
Ook vulde de GGD-medewerkster voor de rest niets in. Dat moest hij zelf maar doen, zei ze.
Hij had het boekje dus gewoon aan iemand anders kunnen geven.
Of de sticker eruit halen en bij iemand anders in het boekje plakken.
Er is geen centrale database (bij mijn weten) waar voor buitenlandse partijen of de Nederlandse Marechaussee te zien is wie wel of niet gevaccineerd is.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
vickypollard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Ben blij voor je dat je hem toch hebt kunnen krijgen. Tegelijkertijd is blijkbaar controle niet altijd even scherp. Zou natuurlijk niet moeten mogen, maar aan de andere kant had jij ook al je uitnodiging moeten hebben. Tja...

Als dit maar de uitzonderingen zijn :)
Vandaag uit eindelijk de brief gekregen, blijkbaar aardig wat vertraging

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
https://www.rtlnieuws.nl/...ude-brief-zorgmedewerkers

Niet geheel onverwachts. Wel goed dat hij het onderzocht heeft en weer lekker knullig gereageert door de GGD :D

Zie ook zijn tweets, vanaf hier:
https://twitter.com/danielverlaan/status/1394612222773665792

[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 18-05-2021 14:07 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52
Wat maakt het uit, als die prikken maar gezet worden... Die paar mensen die het op deze manier doen, wat maakt het uit op miljoenen prikken. 99,5% van de mensen zal het gewoon via de normale weg doen..

Soms vraag ik me af waarom er altijd maar gezocht wordt naar problemen en zaken waar we over kunnen zeuren? Er is maar 1 prioriteit en dat is dat de prikken in de armen komen.

Natuurlijk had het mooi geweest als alles perfect dichtgetimmerd zou zijn, maar dan hadden we waarschijnlijk nog later begonnen met het daadwerkelijk prikken en hadden er wel weer andere problemen naar boven gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 18-05-2021 14:38 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-02 10:28
Adlermann schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Ja, ik krijg de griepvaccinatie om twee redenen; ik heb last van chronische darmonstekingen (maar relatief rustig nu) + bijbehorende 3x-10x per dag naar het toilet (en twee darmscheuringen verder, diffuse buikvliesonsteking, etc etc.).
Influenza (zonder vaccinatie) wordt standaard een longontsteking die 3 maanden duurt. Er staat tussen a en b geen directe relatie? Maar sinds ik de griepprik krijg heb ik geen longontsteking meer. De griep duurt nog wel 10 dagen, maar ik hoef niet meer maanden ziek thuis te zitten.

Dus zover de medische achtergrond. Ik heb me alvast aangemeld, de huisarts zeg dat ik erin aanmerkign voor kom, maar hij was eind vorige week nog niet begonnen met het aanmelden/versturen (want druk).

Nu komt het tweede punt, in Enschede kan ik pas midden juni terecht (geen auto). Ik heb die afspraak alvast geboekt, maar dan zou ik volgens mij ook al ruim met m'n geboortejaar in aanmerking komen (of net niet). In Markelo kan ik morgen terecht, Hengelo en Oldenzaal ook.

Ik heb nu wel een bevestiging gekregen dat de afspraak staat, maar die kan dus nog verwijderd worden als de huisarts gefaald heeft? Maar waar ik vooral boos om ben, is dat de huisarts wacht tot het allerlaatste moment. Waarom? Waarom zou je het risico lopen dat je de zooi niet op tijd voor elkaar krijgt en dat je patienten langer moeten wachten. En het is gewoon iets wat een stagiaire bij hem uitzoekt (dat doet hij slim, hij heeft altijd handenvol stagiaires rondlopen voor ondersteunend werk).

Maar ok, een maand langer complete zelfisolatie is nog wel te doen. Maar de fut is er uit, als dit niet werkt laat ik mezelf gewoon besmetten met covid-19 ofzo :)
Dan snap ik dat je staat te springen om een vaccinatie, en dan is het heel frustrerend dat de huisarts gewoon een beetje loopt te klooien. Zit je sinds het begin van de covid al thuis?

Ondertussen al een uitnodiging gehad? Die van mij is vandaag net binnen gekomen.
Ik ben niet een hoog medisch risico (zoals jij). Ik ben astmatisch, gebruik regelmatig puffers, maar haal nooit de griepprik(ik krijg wel elk jaar een uitnodiging). Wil mij nu de mogelijkheid zich aandient toch graag laten vaccineren :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tijn.online schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:42:
Als ik de berichtgeving over de vaccinatiecampagne een beetje volg, begrijp ik dat de inzet is om vanaf juni 2 miljoen prikken per week te gaan zetten (dat lijkt mij ook nodig om het doel van begin juli iedereen die wil een eerste prik te halen). Wat ik mij echter steeds meer begin af te vragen is hoe men ooit tegen die tijd zoveel prikken wil kunnen zetten? Als ik naar de verwachte leveringen kijk, dan levert Pfizer tegen die tijd 1M per week, Jansen en Moderna zo'n 200-300K bij elkaar, en AZ zou eind mei nog 600K moeten leveren (maar die zijn niet inzetbaar voor de groep die nog gevaccineerd moet worden). Daarmee kom ik in de verste verte niet op die 2 miljoen...

Of zie ik het te somber in en/of zie ik iets over het hoofd?
Janssen zou in Juni ook een stuk meer gaan leveren.
Die geven de uiteindelijke planning alleen pas 2 of 3 weken vooruit.

PSN

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:06:

Niet geheel onverwachts. Wel goed dat hij het onderzocht heeft en weer lekker knullig gereageert door de GGD :D

Wat ie zich niet had gerealiseerd (tweet hij ook ergens) dat ie nu wel staat geregistreerd als ontvanger van een AZ-vaccin, maar hem dus niet heeft gehad.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Plenkske
M@cer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:
Wat maakt het uit, als die prikken maar gezet worden... Die paar mensen die het op deze manier doen, wat maakt het uit op miljoenen prikken. 99,5% van de mensen zal het gewoon via de normale weg doen..

Soms vraag ik me af waarom er altijd maar gezocht wordt naar problemen en zaken waar we over kunnen zeuren? Er is maar 1 prioriteit en dat is dat de prikken in de armen komen.

Natuurlijk had het mooi geweest als alles perfect dichtgetimmerd zou zijn, maar dan hadden we waarschijnlijk nog later begonnen met het daadwerkelijk prikken en hadden er wel weer andere problemen naar boven gekomen.
In principe ben ik het me je eens hoor.

Maar aan de andere kant... als de uitnodigingen zo knullig zijn zou je bijna zeggen waarom dan nog uitnodigingen versturen ;)
Even serieus: het hoeft echt niet moeilijk te zijn. Maar het is altijd zo dat een ICT project icm overheid al standaard extra moeilijkheden geeft.

Er is nu een systeem waar je met digid kan inloggen en op basis van geboortejaar kan je een afspraak inplannen. Prima. Je hebt geen uitnodiging nodig hierbij. Op locatie checken ze dan met je ID of je geboortejaar klopt en je kan door. Opzich prima.
Maar omdat de strategie was om ook groepen zorgmedewerkers en nog andere groepen voorrang te geven, zijn er uitnodigingen gemaakt. Werkgevers konden die sturen naar medewerkers maar sommige hebben die ook gewoon online gezet en iedereen kon die downloaden. Dat is dom, maar als de controle op locatie goed is dan is dat niet zo erg. Echter is de controle alleen of de naam overeen komt. Dat is dus makkelijk te vervalsen.

Hoe dan ?
Degene die een persoonlijke uitnodiging krijgen moeten daarbij ook een unieke code (eventueel QR) krijgen. Die kan dan bij het maken van de afspraak en op locatie gecontroleerd worden. Komt die niet overeen met je ID, dan heb je het vervalst. Komt het wel overeen, kan je door.

• vickypollard
Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:06:

Ik voeg deze daaraan toe: https://www.nu.nl/uit-and...bleem-een-coronaprik.html

Lijkt wel hamstergedrag all over again... Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Hoe dan ?
Degene die een persoonlijke uitnodiging krijgen moeten daarbij ook een unieke code (eventueel QR) krijgen. Die kan dan bij het maken van de afspraak en op locatie gecontroleerd worden. Komt die niet overeen met je ID, dan heb je het vervalst. Komt het wel overeen, kan je door.
Dat klinkt leuk. Maar er zijn duizenden instellingen die zelf hun personeel van brieven hebben voorzien. Hoe had je dat willen doen met unieke codes? Mijn vrouw had vertraging omdat degene die de brief moest maken niet wist hoe een PDF op te slaan.

Er was geen systeem voor, dat tuig je ook niet zomaar op. Om die paar duizend mensen tegen te houden, had je vertraging opgelopen EN waren er waarschijnlijk mensen die wel mochten weggestuurd omdat de brief niet klopte.

We kunnen niet altijd de overheid de schuld geven.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 18-05-2021 15:23 ]

• Plenkske
PWM schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Dat klinkt leuk. Maar er zijn duizenden instellingen die zelf hun personeel van brieven hebben voorzien. Hoe had je dat willen doen met unieke codes? Mijn vrouw had vertraging omdat degene die de brief moest maken niet wist hoe een PDF op te slaan.
Alleen al je laatste opmerking laat blijken dat sommige instellingen dat helemaal niet kunnen.
Ze kunnen vast nog net wel een adressenbestand mailen naar het RIVM of GGD of w/e en die kunnen dan de uitnodiging versturen.

Ik bedoel hier wel alleen de mensen die via GGD geprikt moeten worden. Instellingen die zelf prikken hebben gezet hoeven dit uiteraard niet. Want die kunnen wel op makkelijkere manieren zien of die persoon daar werkt of verblijft.

• Plenkske
PWM schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:22:
Er was geen systeem voor, dat tuig je ook niet zomaar op. Om die paar duizend mensen tegen te houden, had je vertraging opgelopen EN waren er waarschijnlijk mensen die wel mochten weggestuurd omdat de brief niet klopte.

We kunnen niet altijd de overheid de schuld geven.
Unieke codes genereren op basis van wat persoonsinfo en een uitnodiging genereren is echt niet moeilijk hoor. Dat ICT en overheid niet samengaat is wel bekend. Daarom komt die vertraging (die er toch al was).

Het enige waar ik even omheen ga zijn waarschijnlijk de privacy bezwaren. Geen idee hoe moeilijk dat nog is.

• Fisico
  • Laatst online: 10-02 20:09

Fisico

by Fabian

PEBKAC schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Dan snap ik dat je staat te springen om een vaccinatie, en dan is het heel frustrerend dat de huisarts gewoon een beetje loopt te klooien. Zit je sinds het begin van de covid al thuis?

Ondertussen al een uitnodiging gehad? Die van mij is vandaag net binnen gekomen.
Ik ben niet een hoog medisch risico (zoals jij). Ik ben astmatisch, gebruik regelmatig puffers, maar haal nooit de griepprik(ik krijg wel elk jaar een uitnodiging). Wil mij nu de mogelijkheid zich aandient toch graag laten vaccineren :)
Net liep de postbode voorbij zonder te stoppen, dus vandaag weer de brief niet. Ik heb dezelfde klachten als jij hebt. Alleen heb ik bij het inschrijven bij de huisarts aangegeven dat ik geen griepprik hoef, dat scheelde er ook weer een bestellen voor hun. Dus ik ontvang die uitnodiging niet. Gelukkig zit ik wel in het bestand watt mijn huisarts naar het RIVM heeft gestuurd, maar helaas heb ik de brief nog steeds niet. Een beetje wrang dat Hugo de Jonge dan zegt dat iedereen is uitgenodigd.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Fisico schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:11:
[...]

Net liep de postbode voorbij zonder te stoppen, dus vandaag weer de brief niet. Ik heb dezelfde klachten als jij hebt. Alleen heb ik bij het inschrijven bij de huisarts aangegeven dat ik geen griepprik hoef, dat scheelde er ook weer een bestellen voor hun. Dus ik ontvang die uitnodiging niet. Gelukkig zit ik wel in het bestand watt mijn huisarts naar het RIVM heeft gestuurd, maar helaas heb ik de brief nog steeds niet. Een beetje wrang dat Hugo de Jonge dan zegt dat iedereen is uitgenodigd.
Kan je niet al de afspraak plannen? Dan staat die en ontvang je in de tussentijd de brief?

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 19:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

YakuzA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Janssen zou in Juni ook een stuk meer gaan leveren.
Die geven de uiteindelijke planning alleen pas 2 of 3 weken vooruit.
Dan zullen ze nog wel een behoorlijk 'gat' moeten gaan dichten. En dat met de onzekere berichten over hun processen in de afgelopen periode... :/ Ik maak me er toch wel wat zorgen om...

[ Voor 4% gewijzigd door tijn.online op 18-05-2021 16:14 ]

• Fisico
  • Laatst online: 10-02 20:09

Fisico

by Fabian

Homeland schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Kan je niet al de afspraak plannen? Dan staat die en ontvang je in de tussentijd de brief?
In Utrecht kan je de dag nadat je de brief krijgt op dit moment terecht. Dus dat scheelt. En ik kan digitaal niets plannen. Ik heb namelijk mijn huisarts gemaild of ik op de lijst stond en heb toen direct een afspraak gemaakt. Ik stond toen zonder brief in de jaarbeurs en werd weer naar huis gestuurd. Nu staat in het systeem dat ik een afspraak heb en dat ik dus moet bellen en dan heb ik het nummer op de brief nodig.

Ik hoop maar dat de brief nog moet komen en dat mijn niet al te snuggere postbode de brief niet bij iemand anders heeft afgegeven. Want dan komt over een maand eens bovenwater zodra ze in een van de studentenhuizen eens door de post gaan. Ik heb de huisarts nu al een paar keer benaderd, maar die wil niet zelf een brief geven.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 09:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sowieso een beetje 1978 dat ze alles per brief doen. Kan dat niet via bijv. de berichtenbox van de overheid?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:52:
Sowieso een beetje 1978 dat ze alles per brief doen. Kan dat niet via bijv. de berichtenbox van de overheid?
Zodat je een hoop mensen uitsluit?

Wel hadden er wat combinaties gemaakt kunnen worden.
Zo krijg ik van sommige instanties een brief maar ook via "mijnhupseflups".

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:47
PEBKAC schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Nee nog niet. Maar de aanmelding bij vaccinatie blijft wel staan als het goed is. Deze week moet de uitnodiging komen. Ik bel gewoon elke dag nu :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 09:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Wel hadden er wat combinaties gemaakt kunnen worden.
Zo krijg ik van sommige instanties een brief maar ook via "mijnhupseflups".
Je kunt toch zelf aangeven wat je in de berichten box wilt ontvangen? Als je niets aangeeft, krijg je het gewoon per post.

Ik weet niet of we het nu over hetzelfde hebben? Ik bedoel gewoon deze he: https://mijn.overheid.nl/wat-is-de-berichtenbox/

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• hoevenpe
  • Nu online
Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:05:
Afspraak maken moet online met digid, dat had men toch relatief eenvoudig kunnen controleren/combineren?

Het CJIB heeft de boete met foto ook eenvoudig gekoppeld, zelfs met 'handig' ideal linkje.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:10
M@cer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:

Het ligt een beetje in de natuur van de mens (Nederlander?) om het systeem te willen verslaan.

Irritante is echter dat dergelijke succesjes breed uitgemeten worden in de media zonder dat de media daar kritische vragen bij stellen en de persoon die trots is op het omzeilen van de regels door gewoon keihard te liegen daar op te wijzen en dat hij/zij nu wellicht iemand een vaccinatie onthoudt die het veel beter kon gebruiken?

Natuurlijk lukt het iemand om er door heen te komen, geen enkel systeem is 100% waterdicht, dus mijn idee is om ze geen podium te geven...

Ik vraag mij af als iemand aangeeft dat hij een brief heeft gehad en dat via een website ingeeft als je een afspraak maakt of je dan geen valsheid in geschrifte pleegt... (of wellicht het bewust onthouden van medische noodzakelijke hulp aan een ander?)

• vickypollard
BB-One schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:08:
[...]

Natuurlijk lukt het iemand om er door heen te komen, geen enkel systeem is 100% waterdicht, dus mijn idee is om ze geen podium te geven...
Tja, dan kan het zomaar ineens de andere kant op gaan: berichten over dat dit stilgehouden is ("het is in de doofpot gestopt!"), dat de media bloed aan de handen heeft, hoe dit allemaal wel niet kon gebeuren, etc. Het is sowieso nooit goed :)

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 22:41
hoevenpe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Afspraak maken moet online met digid,
Nee hoor, kan ook telefonisch.

Je onderschat hoeveel mensen nog ffline leven. Mijn broer (Universitair geschoold, 60 jaar oud ) heeft een PC en mail maar het zweet breekt hem dit als hij dit soort dingen online moet doen.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:37:
Iemand op Reddit heeft een wijziging gespot op de website, we gaan verder gaan versnellen:

https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

Oude planning:
1972 t/m 1981 Vanaf medio juni 2021
1982 t/m 1991 Vanaf eind juni 2021
1992 t/m 2003 Vanaf eind juni 2021

Nieuwe planning:
1972 t/m 1981 Vanaf begin juni 2021
1982 t/m 1991 Vanaf medio juni 2021
1992 t/m 2003 Vanaf medio juni 2021

Dus zou over 4 weekjes al wat kunnen plannen! :)
Dit is wel erg goed nieuws zeg!

Ik kan het niet rijmen met vaccinleveringen. Ofwel ik ben veel te pessimistisch, ofwel de opkomst is laag. (Of beide, hopelijk vooral het eerste)

Dat betekent dat “1 juli, oh nee, begin juli” nu gewoon simpel gehaald wordt en “medio juni” is geworden.

• AMARONE
En ik hoop dat ze hier nog een versnelling op doen zodat medio juni ook begin juni gaat worden.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ben ook wel benieuwd of ze het per jaargang blijven doen zoals nu, of dat ze in een keer een groep van 10 jaar open gaan gooien.

Het is natuurlijk wel lekker nieuws als je bijna elke dag een nieuw jaar de toegang kunt geven, als dat elke keer in het nieuws komt kan dat mogelijk extra mensen motiveren om zich toch te laten vaccineren

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Adlermann schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:07:
[...]
Deze week moet de uitnodiging komen. Ik bel gewoon elke dag nu :)
Ik belde tot vrijdag ook iedere dag - tot ik lichte irritatie hoorde bij de assistente.
Vandaag daarom een email gestuurd et voila!
Er komt een uitnodiging mijn kant op en mijn eerste vaccinatie is bepaald op 15 juni.

Ik zit in de groep geboren in 1958, 1959 en 1960 en *moet* naar de huisarts. Niks tweede week van mei dus.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
Ik hoorde vandaag dat mijn tante een dubbele uitnodiging heeft ontvangen. Mijn tante is geboren in het jaar 1963 en kreeg een paar dagen geleden een uitnodiging van de GGD en heeft daarvoor direct een afspraak gemaakt. Vandaag kreeg ze nóg een uitnodiging binnen via de post, van de huisarts, want medische indicatie. Maar bij haar eigen weten heeft ze helemaal geen medische indicatie, dus heeft ze de huisarts gebeld om te vragen wat nu die medische indicatie dan zou moeten zijn. Nu komt het.. scoliose.

Tja, zelf vond ze het ook belachelijk. Nu maakt het qua vaccin niet uit, in beide gevallen zou het Pfizer zijn, maar als huisartsen scoliose al gaan opgeven als medische indicatie, dan gaat het vaccineren van mensen in risicogroepen onnodig lang duren.

Sowieso al vreemd dat een huisarts personen gaat uitnodigen die juist nu van de GGD een brief binnen krijgen. Het geeft maar weer aan hoe knullig er soms gewerkt wordt.

Ik krijg zelf komende vrijdag mijn eerste vaccinatie (Pfizer) vanwege een medische indicatie. Tweede afspraak op 25 juni.

[ Voor 16% gewijzigd door MadDogMcCree op 18-05-2021 19:43 ]

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

MadDogMcCree schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:38:
Nu maakt het qua vaccin niet uit, in beide gevallen zou het Pfizer zijn, maar als huisartsen scoliose al gaan opgeven als medische indicatie, dan gaat het vaccineren van mensen in risicogroepen onnodig lang duren.
Ik begrijp dat huisartsen ook de gezinsleden van kwetsbaren opgeven. Tja dan kom je aan 1,5M kwetsbaren.

Note to self: zorg voor een griepprikindicatie. De komende jaren zijn er vast nog een aantal vaccinatierondes.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@MadDogMcCree Kan door scoliose ook niet je long-capaciteit afnemen?

[ Voor 13% gewijzigd door Rzaan op 18-05-2021 19:46 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.