• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
YakuzA schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Als je alle uitzonderingen moet gaan opnoemen past dat niet in zo’n domme tweet natuurlijk.

De tenzij je huisarts een aap is en dat hij je is vergeten uit te nodigen hoeft hij toch ook niet elke tweet te herhalen?
Iedereen met een medische indicatie tussen 18-60 jaar die elk jaar de griepprik krijgt, is een uitnodiging toegestuurd. Nu gaan we weer verder op volgorde van leeftijd (oud ➡️ jong). Mensen uit 1963 en 1964 zijn aan de beurt zijn om online hun prikafspraak te maken. 👉 https://t.co/atuKEXyXpm https://t.co/mpq06QdBK1
Zo moeilijk is dit toch niet.
Touchdomex schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Ik denk juist dat een deel waarom zijn beleid onder vuur ligt is juist de manier waarop hij communiceert en dit is een voorbeeld er weer van.

Het gaat niet slecht maar het had zeker met communicatie zoveel beter gekund en dat is wat wij nu juist nodig hebben. Heldere en constante communicatie
Precies mijn punt. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 17:23
De Jonge moet dit überhaupt niet doen. Dit is aan de GGD om te communiceren.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xzaz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:04:
De Jonge moet dit überhaupt niet doen. Dit is aan de GGD om te communiceren.
Het RIVM toch?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• xzaz
  • Laatst online: 13-01 17:23
Misschien nog wel beter. In ieder geval niet de minister.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:48
Even een tweet naar buiten gestuurd naar Hugo,GGD en de RIVM waarom niet mogelijk is om je uitnodiging te zien met je DigiD. En waar niet gewoon via DigiD dat je daar gelijk kan zien of je aan de beurt bent.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:14
Evertt schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:20:
Even een tweet naar buiten gestuurd naar Hugo,GGD en de RIVM waarom niet mogelijk is om je uitnodiging te zien met je DigiD. En waar niet gewoon via DigiD dat je daar gelijk kan zien of je aan de beurt bent.
Je vind dit wel erg belangrijk of niet ? Heb het al meerdere keren in je posts gezien :D

Het zal vast mogelijk zijn om die uitnodiging digitaal in te zien, maar de kans zit er dik in dat het dan niet voor iedereen werkt. Waarom: werkgevers in de zorg (incl. ziekenuizen) en zorginstellingen sturen ook uitnodigingen. Dan moeten die de uitnodiging beschikbaar maken in het digitale systeem. Weer een extra ICT ding dat fout kan gaan...
Dus dan krijg je ook weer "waarom zie ik hem niet en andere wel".

Ten tweede denk ik dat het een beetje onnodig is. Bij de meeste mensen komt de uitnodiging gewoon per post binnen en het is dan meteen makkelijk om die ook mee te nemen naar de priklocatie. Daarnaast is het zo dat het overgrote deel van de mensen op geboortejaar wordt uitgenodigd. De uitnodigingsbrief heb je dan niet eens nodig.

Ten derde: waarom zou je met DigiD willen zien dat je aan de beurt bent ? Dan moet je om de zoveel tijd inloggen ? Ja, ze zouden ook een mail/sms kunnen sturen... maar hebben ze actuele emailadressen en telefoonnummers van iedereen ? Kortom weer een ICT ding dat fout kan gaan.

TL;DR
Voor uitnodigingen wil je het simpel houden en zorgen dat iedereen die kan ontvangen. Want je wil iedereen bereiken om de vaccinatiegraad hoog te krijgen. Post is dan de beste optie. En op basis van geboortejaar heb je niet eens een uitnodiging nodig.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Je vind dit wel erg belangrijk of niet ? Heb het al meerdere keren in je posts gezien :D

Het zal vast mogelijk zijn om die uitnodiging digitaal in te zien, maar de kans zit er dik in dat het dan niet voor iedereen werkt. Waarom: werkgevers in de zorg (incl. ziekenuizen) en zorginstellingen sturen ook uitnodigingen. Dan moeten die de uitnodiging beschikbaar maken in het digitale systeem. Weer een extra ICT ding dat fout kan gaan...

Ten tweede denk ik dat het een beetje onnodig is. Bij de meeste mensen komt de uitnodiging gewoon per post binnen en het is dan meteen makkelijk om die ook mee te nemen naar de priklocatie. Daarnaast is het zo dat het overgrote deel van de mensen op geboortejaar wordt uitgenodigd. De uitnodigingsbrief heb je dan niet eens nodig.

Ten derde: waarom zou je met DigiD willen zien dat je aan de beurt bent ? Dan moet je om de zoveel tijd inloggen ? Ja, ze zouden ook een mail/sms kunnen sturen... maar hebben ze actuele emailadressen en telefoonnummers van iedereen ? Kortom weer een ICT ding dat fout kan gaan.

TL;DR
Voor uitnodigingen wil je het simpel houden en zorgen dat iedereen die kan ontvangen. Want je wil iedereen bereiken om de vaccinatiegraad hoog te krijgen. Post is dan de beste optie. En op basis van geboortejaar heb je niet eens een uitnodiging nodig.
Naast de technische problemen verwacht ik eerder dat de juridische kant de grootste spelbreker zal zijn.
Dan moet je weer de dataset van de huisarts koppelen aan de RIVM/GGD datasets.
Die je dan weer direct kan koppelen aan afspraak gemaakt of niet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-01 06:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zie net dat 1964 al een afspraak kan plannen, het gaat wel behoorlijk vlot. Wat wel opvallend is, er wordt expliciet aangegeven dat er met een mRNA vaccin wordt geprikt. Wordt Janssen nu alleen via de huisarts gegeven of levert Janssen niks?

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:35
codex schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:28:
Ik zie net dat 1964 al een afspraak kan plannen, het gaat wel behoorlijk vlot. Wat wel opvallend is, er wordt expliciet aangegeven dat er met een mRNA vaccin wordt geprikt. Wordt Janssen nu alleen via de huisarts gegeven of levert Janssen niks?
Ik vind het nog vrij langzaam gaan eigenlijk, iedere keer maar met twee bouwjaren opschuiven, tempo mag nog wel wat omhoog.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheRicolaa10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Ik vind het nog vrij langzaam gaan eigenlijk, iedere keer maar met twee bouwjaren opschuiven, tempo mag nog wel wat omhoog.
Het zijn 300k mensen per bouwjaar dacht ik, dus verder dan 2 a 3 per week zal het nu (in mei) nog niet gaan.

PSN

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04:16

Rzaan

Altijd zoekende

Zijn er voldoende vaccins voor meer?
Ik ben het overzicht een beetje kwijt...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:49:
Zijn er voldoende vaccins voor meer?
Ik ben het overzicht een beetje kwijt...
Ongeveer 1M per week geleverd, maar met 2e prikken en mensen die al via risico groep of zorg ingeënt zijn zal het in Mei niet veel harder kunnen.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

PSN

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
TheRicolaa10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Ik vind het ook veel te langzaam gaan. Waarom is nog niet iedereen gevaccineerd? :(

• TheRicolaa10
Emgeebee schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Ik vind het ook veel te langzaam gaan. Waarom is nog niet iedereen gevaccineerd? :(
Omdat we als EU zijnde een hoop exporteren. Japan bijvoorbeeld heeft 70 miljoen shots in de vriezer liggen, maar slechts 1% van de bevolking heeft een vaccinatie gehad.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Emgeebee schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Volg je wel wat er aan de hand is met leveringen e.d.?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:06
YakuzA schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Ongeveer 1M per week geleverd, maar met 2e prikken en mensen die al via risico groep of zorg ingeënt zijn zal het in Mei niet veel harder kunnen.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Gaat de 2e prik dan nog roet in het eten gooien voor de "jongeren" (even plat gezegd, de 40 minners)? De 60+ mensen die met Astra geprikt gaan worden, moeten nog op herhaling maar die zullen dan ook weer een tweede Astra prik krijgen. Daar zijn er voldoende van op voorraad, dus dat gat wel goed komen. Maar de groep 60- en degene die een medische indicatie hebben (de "griepprik" groep), worden sinds begin mei geprikt met Pfizer. De herhaling daarvan zal dan halverwege juni/juli plaatsvinden. Net op het moment dat de 40 minners aan de beurt zijn.

Is er ondertussen dan genoeg Pfizer in voorraad om dan de tweede shot te geven en de 40 minners te gaan prikken?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Een kennis van me woont in de regio Eindhoven.
Zij kan de eerstkomende 2 maanden niet terecht in Helmond, Eindhoven, Den Bosch, Weert, Tilburg. Boxtel.
Dat klinkt toch wel redelijk absurd.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:41:
Zij kan de eerstkomende 2 maanden niet terecht in Helmond, Eindhoven, Den Bosch, Weert, Tilburg. Boxtel.
Ik denk eigenlijk onzin.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Leg uit aub.
Haar verhaal klopt.

Ze heeft nu van lieverlee een afspraak gemaakt in een oord dat nog veel verder weg is voor haar en waar ze met openbaar vervoer niet kan komen.
Aan alles is een mouw aan te passen natuurlijk.
Maar dat houdt dus in dat wie in diezelfde regio woont, sowieso moet uitwijken.

• Evertt
Plenkske schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:57:
[...]

TL;DR
Vindt dit wel belangrijk.

Er zitten veel mensen met bijvoorbeeld long afwijking of wat anders en niet de deur uit durven. Voor deze groep moet gewoon mogelijk zijn om een uitnodiging in te zien. En niet zoals nu op een brief moeten wachten die soms vertraagd aan komt of helemaal.

Alleen hoop ik dat zo veel mensen hun laten vaccineren. Je doet het ook voor anderen mensen.
En hopelijk hebben we over aantal jaren Covid 19 onder controle of bestaat deze virus niet meer.

• giantgiantus
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Leg uit aub.
Haar verhaal klopt.

Ze heeft nu van lieverlee een afspraak gemaakt in een oord dat nog veel verder weg is voor haar en waar ze met openbaar vervoer niet kan komen.
Ja het kan zijn. Misschien was m’n stelling te heftig, maar hier in Adam hoef je maar weekje of 2 te wachten. Ik kan me twee maanden gewoon echt niet voorstellen.

• Evertt
Soms is bellen wat sneller. Iemand kan door te bellen de volgende dag al omdat iemand anders de afspraak heeft geannuleerd.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ze belt nu elke dag om een wijziging voor elkaar te krijgen, maar dat lukt dus niet.
De eerder genoemde plaatsen zitten blijkbaar allemaal al vol.
Wat ik haast niet kan geloven.
Lijkt me eerder een fuckup van het systeem.

Ik ging online en was de volgende dag aan de beurt voor mijn 1ste prik.
Noord-Holland.

• Plenkske
Bullshit.
Ik woon in dezelfde regio en heb gisteren een afspraak gemaakt voor as. woensdag. Ook stonden er nog andere datums in de komende week.
Lijkt me sterk dat het een dag later ineens voor 2 maanden vol is.

• Gizz
  • Laatst online: 18:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

giantgiantus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:51:
[...]

Ja het kan zijn. Misschien was m’n stelling te heftig, maar hier in Adam hoef je maar weekje of 2 te wachten. Ik kan me twee maanden gewoon echt niet voorstellen.
Mocht het in sommige regio's wel 2 maanden duren, dan lijkt me dat een groot maatschappelijk probleem waar tot nu toe niets over bekend is in media. Dus ik snap je reactie wel. Anderzijds, wellicht ontdekken we hier op het forum iets dat pas volgende week landelijk bekend wordt :P

Jouw beeld van regio Amsterdam kan ik bevestigen. Mijn vriendin logde vorige week vrijdag (7 mei) in en kon kiezen voor twee vaccinatie-locaties in Amsterdam voor 18 en 19 mei. Daarnaast kon ze kiezen voor Koog aan de Zaan op vrijdag 14 mei. Die laatste locatie gekozen, dus een week later direct een prik. Vanuit dat perspectief lijkt het mij ook sterk dat er in andere regio's een wachtrij van letterlijk 2 maanden is. Wellicht een fout in het systeem waardoor beschikbare locaties niet zichtbaar worden?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
Plenkske schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Bullshit.
Ik woon in dezelfde regio en heb gisteren een afspraak gemaakt voor as. woensdag. Ook stonden er nog andere datums in de komende week.
Lijkt me sterk dat het een dag later ineens voor 2 maanden vol is.
Ik heb gisteren ook een afspraak gemaakt en kan volgende week zondag al. :)
Dit is inderdaad gewoon een bullshit verhaal.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het lijkt er eerder op dat er iets gruwelijk mis gaat bij haar.
Ze is niet van type jokkebrok of sensatie.

Kan ze een afspraak ook totaal cancellen?

En dan opnieuw gaan proberen online?
Want als ik hier lees dat mensen wel enkele dagen later een afspraak hebben, dan is dat misschien een betere route.

[ Voor 48% gewijzigd door Rzaan op 16-05-2021 17:01 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:59:
Maar daar kunnen wij dan toch ook niks aan veranderen?

• giantgiantus
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:59:
Veel mensen verpakken wappie gedrag door twijfel te zaaien. Zie je ook met vaccinaties en bijwerkingen vaak. Ik weet natuurlijk niet hoe goed je haar kent, maar dat kan ook verklaring zijn.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DoeEensGek schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Maar daar kunnen wij dan toch ook niks aan veranderen?
Vraag ik dan of jullie iets kunnen veranderen?
Dit is een forum; mensen doen mededelingen. En sommigen vragen advies.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 15:46
Gizz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Mocht het in sommige regio's wel 2 maanden duren, dan lijkt me dat een groot maatschappelijk probleem waar tot nu toe niets over bekend is in media. Dus ik snap je reactie wel. Anderzijds, wellicht ontdekken we hier op het forum iets dat pas volgende week landelijk bekend wordt :P

Jouw beeld van regio Amsterdam kan ik bevestigen. Mijn vriendin logde vorige week vrijdag (7 mei) in en kon kiezen voor twee vaccinatie-locaties in Amsterdam voor 18 en 19 mei. Daarnaast kon ze kiezen voor Koog aan de Zaan op vrijdag 14 mei. Die laatste locatie gekozen, dus een week later direct een prik. Vanuit dat perspectief lijkt het mij ook sterk dat er in andere regio's een wachtrij van letterlijk 2 maanden is. Wellicht een fout in het systeem waardoor beschikbare locaties niet zichtbaar worden?
In Enschede duurt het tot 5 weken. Maar je kan dan wel naar andere dorpen/steden in de buurt. Maar Markelo is wat verder fieten. Dus die 14 dagen extra (want dat is het verschil) neem ik dan maar voor lief.

Vorige week kon je niet eens een afspraak maken in Enschede. (Op de tijden dat ik keek).

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Maar is een gemaakte afspraak te cancellen en kun je dan weer alsnog online gaan om een afspraak proberen te fixen?

• Adlermann
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:09:
Maar is een gemaakte afspraak te cancellen en kun je dan weer alsnog online gaan om een afspraak proberen te fixen?
Nee, alleen als je ziek bent met klachten die corona kunnen zijn of andere klachten. En daarvoor moet je bellen.

Maar je kan altijd bellen. Ik ga het ook proberen voor een afspraak in een andere stad (dan kan ik namelijk nog in Mei terecht ipv juni). Maar dan moet ik voor een vaccinatie even een auto huren :)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:25

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik hoor hier ook dat als je verder wilt reizen er vaak eerder plek is. in den Haag 3 weken wachten, wil je naar Hoek van Holland rijden kan het deze week nog.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Adlermann schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:03:
[...]

In Enschede duurt het tot 5 weken. Maar je kan dan wel naar andere dorpen/steden in de buurt. Maar Markelo is wat verder fieten. Dus die 14 dagen extra (want dat is het verschil) neem ik dan maar voor lief.

Vorige week kon je niet eens een afspraak maken in Enschede. (Op de tijden dat ik keek).
Vanuit Enschede kun je qua afstand nog relatief makkelijk uitwijken naar Hengelo, Oldenzaal of Almelo (desnoods met auto). Maar het lijkt overal redelijk druk.

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 16-05-2021 18:10 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
Culemborg een week wachttijd. Twintig minuten van Utrecht. Prima.

Lekker!

• Adlermann
vickypollard schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:09:
[...]

Vanuit Enschede kun je qua afstand nog relatief makkelijk uitwijken naar Hengelo, Oldenzaal of Almelo (desnoods met auto). Maar het lijkt overal redelijk druk.
Klopt, Hengelo was begin deze week al. Markelo en Hengelo het snelst, daarna Oldenzaal en daarna Enschede. Maar ik moet met de fiets.

Maar de huisarts heeft de boel pas laat voor elkaar gemaakt, dus ik krijg pas volgende week de brief (moet onder water alwel goed zijn). Dus dat risico wilde ik voor deze week niet lopen. 13 maanden zelfisolatie of 14. Dat maakt het verschil ook niet meer. Maar het is gewoon op, compleet op. De PTSS heeft het niet makkelijker gemaakt de afgelopen 13 maanden :(

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17

vliegnerd

Nintendo fan.

Robkazoe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:20:
[...]
Is er ondertussen dan genoeg Pfizer in voorraad om dan de tweede shot te geven en de 40 minners te gaan prikken?
Eind mei worden er 600K Pfizer vaccins per week geleverd. Zes weken eerder was dat 300K per week.

Er zijn dus 300K beschikbaar voor eerste prikken. (Het prikken gaat dus helemaal niet veel sneller!!! Wel veel prikken, maar de helft is de tweede prik)

Vanaf rind juni worden er dan wel 1M per week geleverd. Dus 700K per week extra voor nieuwe prikken. Het aantal mensen per bouwjaar is ook nog eens flink kleiner onder de 50 (200k per jaargang) dus alleen al Pfizer kun je dan 3 jaargangen per week prikken. Dan gaat het heel snel. Maar er is nog steeds VEEL meer per week nodig om begin juli te halen.

Daarbovenop komt Moderna, maar daar geldt WEL dat de leveringen constant blijven en dat de tweede prikken van 40/50ers de voorraad opmaken tot ver in juli.

Janssen is erg onduidelijk nu. GGD prikt alleen met Pfizer en Moderna. De mensen onder de 40 krijgen nooit op tijd voor de vakantie een vaccinatiepasspoort als het nog steeds mRNA vaccins zijn.

(Ik ga gewoon in NL op vakantie en wil zsm een prik)

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 16-05-2021 18:27 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• vickypollard
Adlermann schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Klopt, Hengelo was begin deze week al. Markelo en Hengelo het snelst, daarna Oldenzaal en daarna Enschede. Maar ik moet met de fiets.

Maar de huisarts heeft de boel pas laat voor elkaar gemaakt, dus ik krijg pas volgende week de brief (moet onder water alwel goed zijn). Dus dat risico wilde ik voor deze week niet lopen. 13 maanden zelfisolatie of 14. Dat maakt het verschil ook niet meer. Maar het is gewoon op, compleet op. De PTSS heeft het niet makkelijker gemaakt de afgelopen 13 maanden :(
Erg vervelend! Ik zag al meer verhalen van mensen met medische indicatie die nog niks hadden ontvangen. Hopelijk komt er nog eerder een plekje vrij voor je als je af en toe belt.

Hier heeft het tot zaterdag geduurd voor mijn partner en zij kon gelukkig nog wel redelijk snel terecht. Ik ben zelf benieuwd of ik er "per ongeluk" nog een uitnodiging krijg, aangezien huisartsen nogal breed geselecteerd lijken te hebben. Ik heb ben zelf voor een paar dingen geweest die wat mij betreft geen medische indicatie vormen, maar die wel net onder de gezochte keywords kunnen vallen. We gaan het zien...

• Plenkske
vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Eind mei worden er 600K Pfizer vaccins per week geleverd. Zes weken eerder was dat 300K per week.

Er zijn dus 300K beschikbaar voor eerste prikken. (Het prikken gaat dus helemaal niet veel sneller!!! Wel veel prikken, maar de helft is de tweede prik)

Vanaf rind juni worden er dan wel 1M per week geleverd. Dus 700K per week extra voor nieuwe prikken. Het aantal mensen per bouwjaar is ook nog eens flink kleiner onder de 50 (200k per jaargang) dus alleen al Pfizer kun je dan 3 jaargangen per week prikken. Dan gaat het heel snel. Maar er is nog steeds VEEL meer per week nodig om begin juli te halen.

Daarbovenop komt Moderna, maar daar geldt WEL dat de leveringen constant blijven en dat de tweede prikken van 40/50ers de voorraad opmaken tot ver in juli.

Janssen is erg onduidelijk nu. GGD prikt alleen met Pfizer en Moderna. De mensen onder de 40 krijgen nooit op tijd voor de vakantie een vaccinatiepasspoort als het nog steeds mRNA vaccins zijn.

(Ik ga gewoon in NL op vakantie en wil zsm een prik)
Check even de datums opnieuw van de leveringen op het coronadashboard.
Pfizer is vanaf begin mei 600k geworden.
En vanaf begin juni wordt het 1M

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Plenkske schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Check even de datums opnieuw van de leveringen op het coronadashboard.
Pfizer is vanaf begin mei 600k geworden.
En vanaf begin juni wordt het 1M
Goed punt!

Vanaf eerste week juni worden er per week (op donderdag) 1M pfizer vaccins geleverd. Die gaan dan twee weken later in een arm, dus vanaf half juni (niet eind juni). Dat scheelt 2 weken!

Het is best een lastige puzzel…

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

franssie

Save the albatross

Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:09:
Ik zou (evt samen met haar) de GGD eens bellen om dit te bespreken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Iemand zit enorm te k*tten.
Of zij, of de telefonische desk van de GGD.

Maar ergens gaat er iets goed mis.

Ik heb haar geadviseerd om te kijken of ze hem toch kan cancellen en dan online te werk gaan en dan met de postcodes een beetje spelen.
Ze gaat een poging doen, zegt ze.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 01:10
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Leg uit aub.
Haar verhaal klopt.

Vreemd verhaal.. Toen ik vorige week zaterdag belde was Weert ook een optie voor een week later (zou dus nu zijn). Uiteindelijk Venlo gekozen , omdat ik daar de volgende dag kon..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Zaterdag mijn oproep gekregen (risico groep) en voor a.s. woensdag afspraak kunnen plannen op 20min reistijd (Beverwijk, woonplaats Akersloot).

Kon morgen terecht in Rijswijk(? hoe deze in mijn suggesties komt geen idee) en Uitgeest volgende week. Dus dat is best wel snel in deze regio.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 07:54
vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Vanaf eind juni worden er dan wel 1M per week geleverd. Dus 700K per week extra voor nieuwe prikken. Het aantal mensen per bouwjaar is ook nog eens flink kleiner onder de 50 (200k per jaargang) dus alleen al Pfizer kun je dan 3 jaargangen per week prikken. Dan gaat het heel snel. Maar er is nog steeds VEEL meer per week nodig om begin juli te halen.
Heb je ook rekening gehouden met de vaccinatiebereidheid? Niet alle mensen willen een prik.

Maar het blijft zeker een lastige puzzel.

Zijn er op basis van de verwachte leveringen en de verwachte vaccinatiebereidheid genoeg vaccins om iedereen die dat wil voor 1 juli de eerste prik te geven?

[ Voor 84% gewijzigd door _starbuck_ op 16-05-2021 23:35 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
_starbuck_ schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:30:
[...]

[...]

Heb je ook rekening gehouden met de vaccinatiebereidheid? Niet alle mensen willen een prik.

Maar het blijft zeker een lastige puzzel.
ik denk dat de vaccinatiebereidheid nog nooit zo hoog is geweest dan nu ..70%..80% ??

• Minaaj
  • Laatst online: 12-01 22:26
Mr. Detonator schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:33:
[...]

ik denk dat de vaccinatiebereidheid nog nooit zo hoog is geweest dan nu ..70%..80% ??
Om eerlijk te zijn zal die bereidheid nooit lager geprojecteerd worden in het nieuws, want als het in het nieuws zou komen dat vaccinatiebereidheid maar 20% zou zijn zouden er veel meer mensen gaan twijfelen.

Hetzelfde speelt met de vaccinatiecijfers, des te hoger, des te meer mensen er overstag "zullen" gaan. Wantja, als er nu al 7/8 miljoen mensen gevaccineerd zijn.

Psychische oorlogsvoering. :*)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Vaccanatiebereidheid is pas een relevant gegeven als aanbod groter wordt dan de vraag. Dat is nu bij lange na niet het geval.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
Minaaj schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:11:
[...]

Om eerlijk te zijn zal die bereidheid nooit lager geprojecteerd worden in het nieuws, want als het in het nieuws zou komen dat vaccinatiebereidheid maar 20% zou zijn zouden er veel meer mensen gaan twijfelen.

Hetzelfde speelt met de vaccinatiecijfers, des te hoger, des te meer mensen er overstag "zullen" gaan. Wantja, als er nu al 7/8 miljoen mensen gevaccineerd zijn.

om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zoveel mensen in mijn omgeving gehad die inmiddels de eerste en/of tweede prik hebben gehad..mijn beide ouders...beide ouders van broer zijn vriendin.... meerdere ooms en tantes... verschillende collega's van rond de 60... een vriend van 48 met copd krijgt volgende week eerste prik..ik ken al tientallen mensen die gevaccinneerd zijn (damn begin oud te worden :+ )......de vaccinatiebereidheid is gewoon hoog.... behalve in bepaalde kringen natuurlijk

psychologishe oorlogsvoering idd ... maar dan eerder om mensen te laten geloven dat er maar 20% vaccinatiebereidheid is :X

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-05-2021 00:46 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Minaaj schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:11:
[...]

Dat is gewoon een beetje bla bla.
Afgelopen zomer toen de vaccinatie bereidheid rond de 50% was, is dat juist veelvuldig in het nieuws geweest.

PSN

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
En dan nu de vaccinatiebereidheid in het echt: https://www.rivm.nl/gedra...nden/vaccinatiebereidheid

Lekker!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

_starbuck_ schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:30:
[...]
Zijn er op basis van de verwachte leveringen en de verwachte vaccinatiebereidheid genoeg vaccins om iedereen die dat wil voor 1 juli de eerste prik te geven?
Volgens mij zit het zo:

RIVM/GGD verwacht dat er (met de verwacht opkomst en leveringen) precies genoeg vaccin is om begin Juli iedereen een uitnodiging te sturen

Omdat je niet iedereen 1 dag na uitnodigen de eerste prik kan geven (twee weken), duurt het wel tot eind juli (als je echt pessimistisch rekent wellicht begin augustus) voordat die prikken ook echt in een arm zitten.

Let wel dat er straks veel meer dan een miljoen prikken per week gezet worden. Als je dus 25 bent, dan zit je samen met 18-25 in "de laatste" week. Je moet echt je best gaan doen in dat cohort om half juli te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door vliegnerd op 17-05-2021 08:15 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Is er inmiddels al duidelijkheid wanneer het RIVM met advies komt of zwangeren voorrang krijgen vanwege medische implicaties?

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:48
Even een vraag uit interesse: als je bij het maken van een afspraak kiest voor een locatie, moet de tweede prik dan op dezelfde locatie?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Eskimootje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:30:
Is er inmiddels al duidelijkheid wanneer het RIVM met advies komt of zwangeren voorrang krijgen vanwege medische implicaties?
Goede vraag! Vrouw van mijn broer is zwanger en is inmiddels gevaccineerd maar geen idee of dat de reden was of een medische indicatie mbt iets anders.

Overigens voor wat betreft vaccineren: ik belde vorige week zaterdagmorgen met GGD voor een afspraak, kon diezelfde middag nog terecht in Groningen (Martiniplaza). Vond het allemaal prima geregeld en georganiseerd ter plekke :)

Volgende keer een bakkie koffie bij het wachten :P

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
autje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:37:
Even een vraag uit interesse: als je bij het maken van een afspraak kiest voor een locatie, moet de tweede prik dan op dezelfde locatie?
Nee die kun je onafhankelijk van elkaar kiezen (gezien bij mijn ouders).

Ik ben toch malle pietje niet!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shadow_Agent schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Volgende keer een bakkie koffie bij het wachten :P
Das wel een puik plan, ik zet de thermoskop met koffie erbij op mijn lijstje om mee te nemen voor als ik ooit aan de beurt kom :P

PSN

• Plenkske
autje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:37:
Online volgens mij wel, maar telefonisch kan er meer.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:22
Plenkske schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Online volgens mij wel, maar telefonisch kan er meer.
Die kan verschillend zijn, dacht dat je meerdere keuzes krijgt met de lokaties voor #1 en #2 al ingevuld.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
loekf2 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Die kan verschillend zijn, dacht dat je meerdere keuzes krijgt met de lokaties voor #1 en #2 al ingevuld.
Klopt, en ook niet op alle locaties liggen alle smaken klaar. Je kan niet eerst naar een Pfizer locatie en voor de tweede naar een Moderna locatie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Plenkske
loekf2 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Ja dat bedoel ik ook.
Je krijgt een aantal locaties. Daarbij zie je dan datum/tijd voor #1 en #2. Een mix van locaties voor #1 en #2 heb ik nog niet gezien.

• vickypollard
LordSinclair schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Klopt, en ook niet op alle locaties liggen alle smaken klaar. Je kan niet eerst naar een Pfizer locatie en voor de tweede naar een Moderna locatie.
Is het op voorhand wel duidelijk voor de inplanners van het callcenter wat waar geprikt wordt? Want wij kregen alleen te horen dat het een mRNA-vaccin werd en dat ze sinds kort niet meer zagen welke van de twee het dan ging worden. Nabellen bij de specifieke priklocatie gaf meer duidelijkheid: ze prikken hier enkel met Pfizer.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:41

Shadow_Agent

vickypollard schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Is het op voorhand wel duidelijk voor de inplanners van het callcenter wat waar geprikt wordt? Want wij kregen alleen te horen dat het een mRNA-vaccin werd en dat ze sinds kort niet meer zagen welke van de twee het dan ging worden. Nabellen bij de specifieke priklocatie gaf meer duidelijkheid: ze prikken hier enkel met Pfizer.
heb ik ook gevraagd, degene die ik aan de lijn had kon het niet zeggen. Maar bij "ons" ook Pfizer :)

Verwijderd

Om nog even terug te komen op de situatie van (veel?) mensen uit de griepprik groep. Als je nu de uitnodiging nog niet ontvangen hebt, moet je direct met je huisarts gaan bellen. Dan is er zeker iets mis. Onze huisarts gaat nu achter een nieuwe uitnodiging voor mijn vrouw aan, want de eerste lijkt gewoon "verdwenen" te zijn bij de post. Arts beaamde direct dat die uitnodiging écht al binnen had moeten zijn en dat haar naam zeker wel op de lijst stond. Bellen dus!

@Rzaan :
Je zou je afspraken gewoon telefonisch moeten kunnen wijzigen. Mijn vader (toevallig ook Noord Brabant) heeft dat een poosje terug ook gedaan. Hij moest er wel 3 keer (even uit mijn hoofd) voor bellen. Volgens mij gaat er daar in de regio inderdaad iets niet helemaal lekker. Mijn vader kon absoluut geen afspraak maken in Tilburg, niets beschikbaar. Hij sprak daarna de huisarts (woont bij hen in de straat en ze kennen elkaar) en die verklaarde hem voor gek dat hij helemaal naar Breda ging reizen voor een prik. Volgens de huisarts was het erg slap op de vaccinatielocatie in Tilbrug en kon die echt onmogelijk vol zitten.

Na 2 of 3 keer bellen stonden zijn afspraken allebei in Tilburg. Maar dacht je dat het daar druk was? Nee, ze verveelden zich daar te pletter.

• Plenkske
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:08:
Volgens de huisarts was het erg slap op de vaccinatielocatie in Tilbrug en kon die echt onmogelijk vol zitten.

Na 2 of 3 keer bellen stonden zijn afspraken allebei in Tilburg. Maar dacht je dat het daar druk was? Nee, ze verveelden zich daar te pletter.
Lijkt wel alsof sommige locaties niet lekker in het systeem zitten (online of telefonisch maakt dan niet uit).
Alsof ze veel minder slots toegewezen krijgen. Bv. maar 100 ipv 300 in bepaalde tijd.
Je zou zeggen dat er iemand is die de gehele planning wel in de gaten houdt....

Verwijderd

Plenkske schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Lijkt wel alsof sommige locaties niet lekker in het systeem zitten (online of telefonisch maakt dan niet uit).
Alsof ze veel minder slots toegewezen krijgen. Bv. maar 100 ipv 300 in bepaalde tijd.
Je zou zeggen dat er iemand is die de gehele planning wel in de gaten houdt....
Daar lijkt het inderdaad wel op. Misschien ook niet helemaal netjes, maar het advies richting pa was om gewoon te blijven bellen tot het geregeld was. Dat moet je precies tegen mijn vader zeggen. Die is al bijna 15 jaar gepensioneerd en heeft alle tijd van de wereld, dus die is gewoon gaan bellen.... en bellen.... maar het werkte wel. :)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19
Ook even mijn verhaal. Krijg jaarlijks uitnodiging griepprik. Heb donderdag 6 mei direct via DigiD afspraak gemaakt ik had en heb nog steeds geen brief. Vandaag had ik vaccinatie afspraak. Alleen mijn id en gezondheidcheck zijn gecontroleerd en ik ben gevaccineerd. Er is helemaal niet naar afspraakbevestiging of uitnodiging gevraagd.

Ben blij dat ik hem heb. Op naar nummer 2

• vickypollard
Tito129 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:21:
Ook even mijn verhaal. Krijg jaarlijks uitnodiging griepprik. Heb donderdag 6 mei direct via DigiD afspraak gemaakt ik had en heb nog steeds geen brief. Vandaag had ik vaccinatie afspraak. Alleen mijn id en gezondheidcheck zijn gecontroleerd en ik ben gevaccineerd. Er is helemaal niet naar afspraakbevestiging of uitnodiging gevraagd.

Ben blij dat ik hem heb. Op naar nummer 2
Ben blij voor je dat je hem toch hebt kunnen krijgen. Tegelijkertijd is blijkbaar controle niet altijd even scherp. Zou natuurlijk niet moeten mogen, maar aan de andere kant had jij ook al je uitnodiging moeten hebben. Tja...

Als dit maar de uitzonderingen zijn :)

• Dennis1812
  • Laatst online: 21:25

Dennis1812

Amateur prutser

Om nog even terug te komen op de situatie van (veel?) mensen uit de griepprik groep. Als je nu de uitnodiging nog niet ontvangen hebt, moet je direct met je huisarts gaan bellen. Dan is er zeker iets mis. Onze huisarts gaat nu achter een nieuwe uitnodiging voor mijn vrouw aan, want de eerste lijkt gewoon "verdwenen" te zijn bij de post. Arts beaamde direct dat die uitnodiging écht al binnen had moeten zijn en dat haar naam zeker wel op de lijst stond. Bellen dus!

@Rzaan :
Je zou je afspraken gewoon telefonisch moeten kunnen wijzigen. Mijn vader (toevallig ook Noord Brabant) heeft dat een poosje terug ook gedaan. Hij moest er wel 3 keer (even uit mijn hoofd) voor bellen. Volgens mij gaat er daar in de regio inderdaad iets niet helemaal lekker. Mijn vader kon absoluut geen afspraak maken in Tilburg, niets beschikbaar. Hij sprak daarna de huisarts (woont bij hen in de straat en ze kennen elkaar) en die verklaarde hem voor gek dat hij helemaal naar Breda ging reizen voor een prik. Volgens de huisarts was het erg slap op de vaccinatielocatie in Tilbrug en kon die echt onmogelijk vol zitten.

Verveelden ze zich omdat niemand een afspraak had of verveelden ze zich omdat er weinig afspraken gemaakt konden worden door gebrekkige vaccin leveringen. Dat laatste is naar mijn ervaring (werkervaring op posten) vaker het geval.
En constant personeel naar huis sturen en dus geen geld laten verdienen is ook niet chique en heb je over een paar weken als er wel vaccins zijn geen personeel meer.
De meeste prikkers weten ook niet precies hoeveel er binnen komt. Alleen hoeveel er op die dag gepland staat.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

Shabbaman

Got love?

Ik kreeg vrijdag het antwoord dat ik mijn brief rond de 20e zou moeten krijgen en dat ze alle adressen aan de GGD hadden doorgegeven (nadat ik bij mijn eerste vraag een week eerder had vernomen dat de GGD ze nog niet had gevraagd om de brieven te versturen). Eerlijk gezegd verwacht ik dat ik gewoon geen uitnodiging meer krijg.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51
Shabbaman schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Ik kreeg vrijdag het antwoord dat ik mijn brief rond de 20e zou moeten krijgen en dat ze alle adressen aan de GGD hadden doorgegeven (nadat ik bij mijn eerste vraag een week eerder had vernomen dat de GGD ze nog niet had gevraagd om de brieven te versturen). Eerlijk gezegd verwacht ik dat ik gewoon geen uitnodiging meer krijg.
Ik zou gewoon online een afspraak inplannen op https://coronatest.nl (evt in een incognito scherm als je er niet door komt, iets met cookies). De gezondheidsverklaring uitprinten en invullen en die meenemen samen met een id bewijs, meer had ik niet nodig. Hele uitnodiging vroegen ze niet naar en als je eigenlijk een uitnodiging had moeten krijgen zie ik niet in wat je dan verkeerd doet.

...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shabbaman schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:40:
[...]
Kortom, ze waren het initieel vergeten en geven het mee aan de 2e (veeg)ronde namen die ze deze week aan de GGD/RIVM doorgeven?

PSN

• Plenkske
YakuzA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Kortom, ze waren het initieel vergeten en geven het mee aan de 2e (veeg)ronde namen die ze deze week aan de GGD/RIVM doorgeven?
Toen ik de berichtgeving las op lhv.nl was die 2e ronde altijd al de bedoeling. Voor huisartsen die te laat adressen aanleveren of die het liever zelf versturen ipv via centrale organisatie.

• Adlermann
Plenkske schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Toen ik de berichtgeving las op lhv.nl was die 2e ronde altijd al de bedoeling. Voor huisartsen die te laat adressen aanleveren of die het liever zelf versturen ipv via centrale organisatie.
Ja, ik heb zo'n vermoeden dat mijn huisarts het ook zelf doet. Ik kreeg via twitter een mail van iemand die dat uitgezocht (die had m'n emailadres gevonden via m'n wetenschappelijke publicaties) had.

Huisarts kan ook zelf aanmelden en dan een brief zelf sturen. Dat gaat via een aantal verschillende systemen.

Mar ik blijf erbij dat ik het schandalig vind dat ze zolang hiermee bezig zijn. Nu kom je dus 'achter' de bulk en zijn de goede plekjes al vergeven.

Ik ga 3 weken na vaccinatie (de eerste) uit zelfisolatie, dus tot begin juli zit ik er nog in. 2 weken na de tweede lebber ik alle muren, tafeltjes, bierglazen in de stad weer af.

• Plenkske
Adlermann schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Ja, ik heb zo'n vermoeden dat mijn huisarts het ook zelf doet. Ik kreeg via twitter een mail van iemand die dat uitgezocht (die had m'n emailadres gevonden via m'n wetenschappelijke publicaties) had.

Huisarts kan ook zelf aanmelden en dan een brief zelf sturen. Dat gaat via een aantal verschillende systemen.

Mar ik blijf erbij dat ik het schandalig vind dat ze zolang hiermee bezig zijn. Nu kom je dus 'achter' de bulk en zijn de goede plekjes al vergeven.
Tja, het was altijd al de bedoeling om de uitnodigingen t/m deze week te versturen. En dat men in deze groep uiterlijk begin juni de eerste prik kon krijgen. Wat dat betreft zit het nog wel binnen planning hoor. Het is geluk hebben als je de eerste was en veel pech als je bij de laatste hoort.
Adlermann schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:30:
2 weken na de tweede lebber ik alle muren, tafeltjes, bierglazen in de stad weer af.
:D _O-

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

Shabbaman

Got love?

YakuzA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Vergeten, of niet begrepen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Coffeemonster
Vergelijkbaar hier. De assistente vertelde me dat ik wel geregistreerd sta als voor griepprik in aanmerking komende, maar dat ik om onbekende reden niet op de vaccinatielijst beland ben. Ze gaan dat nu herstellen. Dus ik zou zeker bellen als je nog geen uitnodiging hebt gehad terwijl je wel de griepprik krijgt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58

pro_6or

amateur_60r

Adlermann schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Ja, ik krijg de griepvaccinatie om twee redenen; ik heb last van chronische darmonstekingen (maar relatief rustig nu) + bijbehorende 3x-10x per dag naar het toilet (en twee darmscheuringen verder, diffuse buikvliesonsteking, etc etc.).
Influenza (zonder vaccinatie) wordt standaard een longontsteking die 3 maanden duurt. Er staat tussen a en b geen directe relatie? Maar sinds ik de griepprik krijg heb ik geen longontsteking meer. De griep duurt nog wel 10 dagen, maar ik hoef niet meer maanden ziek thuis te zitten.

Dus zover de medische achtergrond. Ik heb me alvast aangemeld, de huisarts zeg dat ik erin aanmerkign voor kom, maar hij was eind vorige week nog niet begonnen met het aanmelden/versturen (want druk).

Nu komt het tweede punt, in Enschede kan ik pas midden juni terecht (geen auto). Ik heb die afspraak alvast geboekt, maar dan zou ik volgens mij ook al ruim met m'n geboortejaar in aanmerking komen (of net niet). In Markelo kan ik morgen terecht, Hengelo en Oldenzaal ook.

Ik heb nu wel een bevestiging gekregen dat de afspraak staat, maar die kan dus nog verwijderd worden als de huisarts gefaald heeft? Maar waar ik vooral boos om ben, is dat de huisarts wacht tot het allerlaatste moment. Waarom? Waarom zou je het risico lopen dat je de zooi niet op tijd voor elkaar krijgt en dat je patienten langer moeten wachten. En het is gewoon iets wat een stagiaire bij hem uitzoekt (dat doet hij slim, hij heeft altijd handenvol stagiaires rondlopen voor ondersteunend werk).

Maar ok, een maand langer complete zelfisolatie is nog wel te doen. Maar de fut is er uit, als dit niet werkt laat ik mezelf gewoon besmetten met covid-19 ofzo :)
Dit is de mop van de belgische zwemmer die het kanaal over stak en in de branding van het strand bij Dover roept, ik ben moe, ik ga terug. :*)

een treffende spreuk

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:11:
[...]

Dit is de mop van de belgische zwemmer die het kanaal over stak en in de branding van het strand bij Dover roept, ik ben moe, ik ga terug. :*)
Begon die met zwemmen in de UK of in Belgie? B)

PSN

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Begon die met zwemmen in de UK of in Belgie? B)
Het zou wel slim zijn geweest wanneer hij in de UK was begonnen! Dat laten we even in het midden dan :P

een treffende spreuk

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 10:31
Op het UMC waar ik werk is de vaccinatie nu ook opengesteld voor 'overig' (nog steeds op=op, van de 3e ziekenhuisbatch). Liep eerder nog niet echt storm, je kon je nog voor tijdsloten over een kwartier aanmelden. Dus vanmiddag Moderna ingespoten gekregen.

offtopic:
deze boodschap werd mogelijk gemaakt door Microsoft© Windows10®. Met dank aan Bill Gates. Bill Gates is geweldig. All hail Bill Gates!

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Verveelden ze zich omdat niemand een afspraak had of verveelden ze zich omdat er weinig afspraken gemaakt konden worden door gebrekkige vaccin leveringen. Dat laatste is naar mijn ervaring (werkervaring op posten) vaker het geval.
En constant personeel naar huis sturen en dus geen geld laten verdienen is ook niet chique en heb je over een paar weken als er wel vaccins zijn geen personeel meer.
De meeste prikkers weten ook niet precies hoeveel er binnen komt. Alleen hoeveel er op die dag gepland staat.
Oh, ik ga er direct vanuit dat het door (nog) gebrekkige vaccin leveringen is. Zal absoluut geen kwade opzet zijn ofzo. Voor de mensen die daar staan, is het net zo vervelend.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
ijdod schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:19:
offtopic:
deze boodschap werd mogelijk gemaakt door Microsoft© Windows10®. Met dank aan Bill Gates. Bill Gates is geweldig. All hail Bill Gates!
offtopic:
Je beseft dat je vrouw/vriendin zich door deze chip zorgen moet gaan maken, 'infidelity patch installed'... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• hoevenpe
Om nog even terug te komen op de situatie van (veel?) mensen uit de griepprik groep. Als je nu de uitnodiging nog niet ontvangen hebt, moet je direct met je huisarts gaan bellen. Dan is er zeker iets mis.
Lekker dan, heb ook nog niets ontvangen.
Site van de huisarts zegt echter dat je tot 21 mei nog een uitnodiging kan krijgen?

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Site van de huisarts zegt echter dat je tot 21 mei nog een uitnodiging kan krijgen?
Denk dat ze een paar dagen extra marge hebben genomen voor deze datum. Zo'n grote groep is het nou ook weer niet. Het grootste deel van de "griepprikkers" is inmiddels al gevaccineerd (of in ieder geval uitgenodigd) op leeftijd (tenminste, dat is mijn indruk).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2021 17:37 ]

• Coffeemonster
hoevenpe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Ze hebben de boel versneld, en afgelopen week zouden alle uitnodigingen verstuurd moeten zijn door GGD/RIVM. Uiteraard kan er wat vertraging in de post zitten, of dat de huisarts zelf de uitnodigingen laat heeft verstuurd, maar het kan geen kwaad om even te informeren als je nog niets hebt gehad.

• TheRicolaa10
Ben ik weer, bouwjaar 1965 kan een afspraak maken ;)

https://ggdghor.nl/actueel-bericht/1965/

Verwijderd

Ah, mooi, dan hoef ik "nog maar een kleine 15 jaar" te wachten. :)

• TheRicolaa10
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Ah, mooi, dan hoef ik "nog maar een kleine 15 jaar" te wachten. :)
32 jaar hier :/

• hoevenpe
Coffeemonster schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:37:
Uiteraard kan er wat vertraging in de post zitten, of dat de huisarts zelf de uitnodigingen laat heeft verstuurd, maar het kan geen kwaad om even te informeren als je nog niets hebt gehad.
Heb al een afspraak, lijkt me toch dat mijn digid geweigerd zou zijn als ik niet op de lijst sta?

Wacht wel die paar dagen met bellen, ga sowieso over twee weken die prik halen. Als het echt zo rustig is sturen ze je heus niet weg.

• s3n
  • Laatst online: 14-01 16:45

s3n

7 juni kunnen alle Duitsers die willen zich aanmelden. Hopelijk volgt Nederland deze trend.

Is er een site bekend die een beetje accuraat kan schatten wanneer je mag? Over 17 jaargangen ben ik aan de beurt. Ik gok iig 3e of 4e week juni

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Hoelang zal het duren voor Hugo ingrijpt -O-

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik kreeg ook al een melding van mijn scriptje. Is vanmiddag om 16u30 open gegaan.

Zouden echt zoveel “grieprikkers” geen afspraak maken?? Of gaan ze verder vooruit plannen?Want er zijn 250k mensen per cohort. Die zijn nog niet weggeprikt.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Tito129 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:21:
Krijg jaarlijks uitnodiging griepprik. Heb donderdag 6 mei direct via DigiD afspraak gemaakt ik had en heb nog steeds geen brief. Vandaag had ik vaccinatie afspraak. Alleen mijn id en gezondheidcheck zijn gecontroleerd en ik ben gevaccineerd. Er is helemaal niet naar afspraakbevestiging of uitnodiging gevraagd.
IceM schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:55:
[...]
Ik zou gewoon online een afspraak inplannen op https://coronatest.nl (evt in een incognito scherm als je er niet door komt, iets met cookies). De gezondheidsverklaring uitprinten en invullen en die meenemen samen met een id bewijs, meer had ik niet nodig. Hele uitnodiging vroegen ze niet naar en als je eigenlijk een uitnodiging had moeten krijgen zie ik niet in wat je dan verkeerd doet.
2 voorbeelden van waar niet om de brief werd gevraagd.
Terwijl ik ook lees dat mensen zonder brief weer naar huis werden gestuurd.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-01 14:47
s3n schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:02:
7 juni kunnen alle Duitsers die willen zich aanmelden. Hopelijk volgt Nederland deze trend.

Is er een site bekend die een beetje accuraat kan schatten wanneer je mag? Over 17 jaargangen ben ik aan de beurt. Ik gok iig 3e of 4e week juni
In Polen kan dat al sinds 10 mei, gek dat NL en DE achterlopen op dit vlak.

Datum schatten zou je kunnen doen door te kijken naar het tempo nu en dat te extrapoleren o.b.v. de geplande leveringen (aangenomen dat we de koelkast kunnen blijven leegprikken). Maar blijft natte vingerwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door tobitronics op 17-05-2021 18:19 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het tot nu toe gevoerde beleid is duidelijk en veelvuldig gecommuniceerd: de volgorde van uitvopering is waar het stuk lijkt te lopen. Prikkende instanties buitelen over elkaar heen om zoveel mogelijk mensen op te roepen en groepen met voorrang te helpen.

Waar het mij persoonlijk raakt - geboren in 1959 - is dan toch de 'vergeten groep' aan het worden, althans in Zuid-Holland en Gelderland. In plaats van elkaar helpen de achterstand weg te werken zie ik op hoog niveau met misplaatste trots snorkende bestuurders al borstkloppend en juichend 'Juni! Juni!' uitroepen, terwijl deze vergeten groep waar ik toe behoor nog van niets weet en aldus vóór juni zeker niet gevaccineerd zal zijn.

Geen uitnodiging, geen communicatie op andere wijze, geen vaccinatie. Alleen de continue stroom aankondigingen bij de GGD, waar we nu bij 1965 zijn beland.

Ook mijn eigen huisarts lijkt bij navraag al licht geirriteerd te worden en kan alleen benadrukken dat 1958, 1959 en 1960 'zal moeten wachten tot er meer bekend is'.

Specs ... 67 is twee jaren te lang!

• TheRicolaa10
tobitronics schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat er in de oostbloklanden meer mensen de vaccinaties wantrouwen.
vliegnerd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Zouden echt zoveel “grieprikkers” geen afspraak maken?? Of gaan ze verder vooruit plannen?Want er zijn 250k mensen per cohort. Die zijn nog niet weggeprikt.
Minder dan helft kwetsbaren maakte prikafspraak, vijftigers versneld uitgenodigd
Van de 1,5 miljoen mensen die op basis van een medische indicatie de afgelopen weken zijn opgeroepen voor een coronavaccinatie, hebben er slechts 670.000 een afspraak gemaakt. Dat meldt de GGD. Vijftigers worden deze week daarom versneld uitgenodigd voor een prikafspraak.

• Coffeemonster
tobitronics schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Datum schatten zou je kunnen doen door te kijken naar het tempo nu en dat te extrapoleren o.b.v. de geplande leveringen (aangenomen dat we de koelkast kunnen blijven leegprikken). Maar blijft natte vingerwerk.
Had Polen niet het Sinovac-vaccin erbij gekocht naast de EU-leveringen? Dan gaat het wel wat sneller ja.

Edit: Nee dus, dan zal het wel bij plannen voor inkoop zijn gebleven.
TheRicolaa10 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Ik denk dat er in de oostbloklanden meer mensen de vaccinaties wantrouwen.

[...]

Minder dan helft kwetsbaren maakte prikafspraak, vijftigers versneld uitgenodigd

[...]
Ik ben wel benieuwd hoeveel kwetsbaren nog geen afspraak hebben gemaakt omdat ze om wat voor reden dan ook nog geen uitnodiging hebben gehad. Maar ik vrees dat we daar nooit achter zullen komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Coffeemonster op 17-05-2021 18:28 ]

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-01 14:47
Coffeemonster schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Had Polen niet het Sinovac-vaccin erbij gekocht naast de EU-leveringen? Dan gaat het wel wat sneller ja.
Nee hebben ze niet, alleen de 4 EMA vaccins. Wellicht dat de adoptiegraad onder ouderen daar wat lager is, zou kunnen.
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.