De Jonge moet wat als ie de belofte van begin juli wil halenmesa57 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:12:
[...]
Daar zullen mensen die in het buitenland op vakantie willen niet blij mee zijn.
Is dat wel zo? Leuk dat je na 12 weken dan extra beschermt bent maar hoe zit het tussen de eerste en de tweede prik?Bandicoot schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:46:
https://www.nu.nl/coronav...oor-meer-antistoffen.html
[...]
Hoppa. Direct de interval verhogen naar 12 weken zeg ik, dan halen we 1 juli misschien nog.
Nee, dat zou ook te gemakkelijk zijn. Zo'n vaccinatiepaspoort welke vele al jaren hebben gebruiken. Daar kun je niets aan verdienen natuurlijkWolly schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Het beleid is nu afgestemd, voortaan wordt er niet meer in het gele boekje gestempeld voor de COVID vaccinatie.
[Twitter]
Kansloos, dus voor de komende jaren genaaid als je buiten de EU wil reizen, tenzij het bestemmingsland toevallig de EU QR code heeft geïmplementeerdWolly schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Het beleid is nu afgestemd, voortaan wordt er niet meer in het gele boekje gestempeld voor de COVID vaccinatie.
[Twitter]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je zal tegen die tijd ongetwijfeld een gewaarmerkt uitreksel kunnen vragen bij je gemeente tegen kostendekkend tariefYakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Kansloos, dus voor de komende jaren genaaid als je buiten de EU wil reizen, tenzij het bestemmingsland toevallig de EU QR code heeft geïmplementeerd
Dat zit wel snor.downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Is dat wel zo? Leuk dat je na 12 weken dan extra beschermt bent maar hoe zit het tussen de eerste en de tweede prik?
Gelukkig is hierover kortgeleden advies gevraagd aan de Gezondheidsraad en is er voor gekozen om dit niet te implementeren. Ook gelukkig is dat dit alleen onder ouderen getest is en niet onder de groep die nu aan de beurt gaat komen, de 60 minners.Bandicoot schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Hoppa. Direct de interval verhogen naar 12 weken zeg ik, dan halen we 1 juli misschien nog.
Gewoon vasthouden aan het beleid zoals het er nu staat is beter voor iedereen. Geen voorrang meer voor bijzondere groepen als de hoog risico patiënten ingeënt zijn en gewoon per leeftijdsgroep naar beneden wandelen. GB maakt zich nu al grote zorgen om de Indiase variant, daar heeft NL dus weer een voordeel omdat zij veel eerder de tweede prik al geven.
Ik denk dat de invloed op de ziekenhuisopnames hoger is als je zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk een eerste injectie geeft. Als blijkt dat het verlengen van de interval naar 12 weken geen negatief effect heeft (maar zelfs een positief effect) dan zie ik het probleem niet om de tweede prik wat uit te stellen. Volgens mij is de reden dat GB zich zorgen maakt om de Indiase variant vooral doordat het grootste deel daar is ingeënt met AstraZeneca i.p.v. Pfizer.
Men krijgt nu al alle prikplekken niet vol, dus momenteel is dat geen issue. En er is géén bewijs, nog niet, dat dit ook zo gaat werken bij de groepen die binnenkort geprikt gaan worden.
Als je nu van 6 naar 12 gaat krijg je ook weer een enorme load bij de GGD zelf. Er is een reden waarom ze er voor gekozen hebben dit niet te doen. En terecht ook voor diegenen die op hun tweede prik zitten te wachten, dit zijn nog steeds allemaal mensen die een verhoogd risico hebben ten opzichte van de groepen die nog geen prik hebben gehad, maar die wel binnen twee maanden gaan krijgen.
Wees blij als je nog geen prik gehad hebt, dan ben je een (stuk) gezonder dan de groep die al aan de beurt is.
Als je nu van 6 naar 12 gaat krijg je ook weer een enorme load bij de GGD zelf. Er is een reden waarom ze er voor gekozen hebben dit niet te doen. En terecht ook voor diegenen die op hun tweede prik zitten te wachten, dit zijn nog steeds allemaal mensen die een verhoogd risico hebben ten opzichte van de groepen die nog geen prik hebben gehad, maar die wel binnen twee maanden gaan krijgen.
Wees blij als je nog geen prik gehad hebt, dan ben je een (stuk) gezonder dan de groep die al aan de beurt is.
[ Voor 8% gewijzigd door RadioAir op 14-05-2021 15:06 ]
Net de assistente gesproken en het is dus onduidelijk of ik bij de aangemelde groep zit, dat kon blijkbaar niet meer achteraf nagekeken worden.PalingDrone schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:12:
[...]
In het geval dat dat je huisarts het wel gewoon correct doorgegeven heeft...
Ik ga morgenvroeg maar eens de assistente bellen, geen zin om voor Jan Joker op de prikplek te verschijnen en in een discussie te belanden.
Er ging hier wel meer mis bij de huisarts, administratie is volgens mij niet het sterkste punt.
Kan ook een erfenis van de vorige arts zijn waar ze de praktijk van overgenomen heeft.
Toen ik vroeg of ze dan wel kon zien of ik voor een griepprik in aanmerking zou komen was dat dus wel zichtbaar, na ruggespraak met de arts werd duidelijk dat er 19 mei nog een lading namen van gegadigden richting de GGD gestuurd gaat worden door de huisarts.
Dan zit ik er dus sowieso bij en tegen die tijd zal het ook in het GGD systeem staan wanneer ik een afspraak maak c.q. een afspraak heb.
Niet een erg efficiënte manier van werken op deze manier maargoed .
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 14-05-2021 15:09 ]
Heb je al eens ooit zo'n geel boekje en de stempels bekeken?YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Kansloos, dus voor de komende jaren genaaid als je buiten de EU wil reizen, tenzij het bestemmingsland toevallig de EU QR code heeft geïmplementeerd
En heb je de stickers gezien die de GGD voorheen dus wel in een geel boekje plakte?
Dat is echt niveau 'printer van 3 tientjes' en een stempel van een aardappel.
Als landen dat als bewijs gaan aanvaarden....
Als de mensen van de helpdesk vastlopen in je vraag, dan probeer je het maar op GoT..
Mijn schoonmoeder van 69 is in Brazilië en heeft haar eerste dosis Sinovac gehad. Nu zijn in Brazilië de vaccins op, waardoor ze haar tweede prik niet kan krijgen voordat ze terugkomt naar Nederland. Ze kan haar reis uitstellen, maar het kan weken tot maanden duren voordat er een vaccin beschikbaar is voor haar in Brazilië. Een andere optie is wel terugreizen en na de quarantaine een tweede vaccinatie met een in Nederland beschikbaar vaccin nemen.
Huisarts (assistente aan de telefoon): wij prikken alleen Astra Zenica, wellicht dat dat kan. Maar de GGD moet aangeven welk vaccin het best aansluit, daarvoor kunt u het publieksinformatienummer bellen (0800-1351).
Bij 0800-1351 krijg je een callcenter medewerker aan de lijn die alleen maar een script doorloopt en 0,0 medisch onderlegd is:
Iemand een idee hoe dit zit? Een duidelijke bron dan wel een geheim telefoonnummer waarop je iemand kan spreken die niet vastzit aan een script?
Mijn schoonmoeder van 69 is in Brazilië en heeft haar eerste dosis Sinovac gehad. Nu zijn in Brazilië de vaccins op, waardoor ze haar tweede prik niet kan krijgen voordat ze terugkomt naar Nederland. Ze kan haar reis uitstellen, maar het kan weken tot maanden duren voordat er een vaccin beschikbaar is voor haar in Brazilië. Een andere optie is wel terugreizen en na de quarantaine een tweede vaccinatie met een in Nederland beschikbaar vaccin nemen.
Huisarts (assistente aan de telefoon): wij prikken alleen Astra Zenica, wellicht dat dat kan. Maar de GGD moet aangeven welk vaccin het best aansluit, daarvoor kunt u het publieksinformatienummer bellen (0800-1351).
Bij 0800-1351 krijg je een callcenter medewerker aan de lijn die alleen maar een script doorloopt en 0,0 medisch onderlegd is:
- Callcenter-student: Ja, dan moet uw schoonmoeder wachten totdat dit vaccin in Nederland verkrijgbaar is, want je mag natuurlijk niet opeens een andere doen.
- Ik: Nederland heeft geen Sinovac besteld en er is ook geen intentie om dat in de toekomst te doen.. En de huisarts geeft aan dat ik bij jullie kan checken welk vaccin dat wél in Nederland wordt aangeboden het best aansluit.
- Callcenter-student: Nee, ja, uh, je mag niet verschillende vaccins krijgen.
- Ik: Dus mijn schoonmoeder kan nooit een boostershot krijgen in Europa?
- Callcenter-student: Uh hmm ja uh hmm nee inderdaad.
Iemand een idee hoe dit zit? Een duidelijke bron dan wel een geheim telefoonnummer waarop je iemand kan spreken die niet vastzit aan een script?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik bedoelde niet het verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden maar het verschil tussen mensen die na 4 weken de tweede prik krijgen, en dan optimaal beschermd zijn, en mensen die pas na 12 weken de tweede prik krijgen en dus 8 weken langer niet optimaal beschermd zijn.
Of zit ik ernaast en ben je 4 weken na de eerste prik sowieso optimaal beschermd maar is de tweede prik alleen om op langere termijn beschermd te blijven?
Dat doen ze al, het gele boekje is al een officieel erkend internationaal vaccinatie bewijs.Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:10:
[...]
Heb je al eens ooit zo'n geel boekje en de stempels bekeken?
En heb je de stickers gezien die de GGD voorheen dus wel in een geel boekje plakte?
Daarom mag je nu met je gele boekje wel Duitsland in zonder te testen, maar met dat domme printje moet je alsnog testen.
PSN
Ze kan toch ook gewoon twee nieuwe vaccinaties hier krijgen? Probleem opgelost.Gizz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:12:
Heb je wel eens een internationaal rijbewijs gezien? Wordt gewoon met balpen ingevuld door een ANWB medewerker en dan komt er een stempel onder. Heeft toch een officiele status (toegegeven: Dat is wel in combinatie met het echte rijbewijs).Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:10:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 14-05-2021 15:21 ]
Veel hangt af van de nationaliteit van je schoonmoeder.Gizz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:12:
Als de mensen van de helpdesk vastlopen in je vraag, dan probeer je het maar op GoT..![]()
Bij 0800-1351 krijg je een callcenter medewerker aan de lijn die alleen maar een script doorloopt en 0,0 medisch onderlegd is:Dit lijkt me voornamelijk een antwoord dat voortkomt uit het script als mensen vragen of ze in Nederland als tweede prik een ander vaccin mogen krijgen dan de eerste.
- Callcenter-student: Ja, dan moet uw schoonmoeder wachten totdat dit vaccin in Nederland verkrijgbaar is, want je mag natuurlijk niet opeens een andere doen.
- Ik: Nederland heeft geen Sinovac besteld en er is ook geen intentie om dat in de toekomst te doen.. En de huisarts geeft aan dat ik bij jullie kan checken welk vaccin dat wél in Nederland wordt aangeboden het best aansluit.
- Callcenter-student: Nee, ja, uh, je mag niet verschillende vaccins krijgen.
- Ik: Dus mijn schoonmoeder kan nooit een boostershot krijgen in Europa?
- Callcenter-student: Uh hmm ja uh hmm nee inderdaad.
Is ze een Nederlandse met BSN nummer? zoniet, dan weet ik niet of ze überhaupt in NL geprikt kan worden.
PSN
Verschil met alle andere vaccinaties in het gele boekje is dat het in dat geval erom gaat dat je beschermd bent tegen een ziekte die in het land wat je bezoekt rondwaart. Daarom kijken die landen vrijwel nooit als je binnenkomt in dat gele boekje.Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:10:
[...]
In dit geval gaat het erom dat zo'n land zeker wil zijn dat jij de ziekte niet het land binnenbrengt (even afgezien van de discussie over besmettelijkheid van gevaccineerde personen). Dus die aardappel kun je gewoon opeten, want landen gaan aardappelstempels niet accepteren. Tenzij de toerisme-kassa echt moet gaan rinkelen natuurlijk, want als die nood hoog is gaan alle deuren open (afhankelijk van het land).
Technisch gezien zou dat kunnen. Medisch gezien weet ik niet of het handig is, vanwege de berichten dat vaccins mengen sowieso een hogere kans op bijwerkingen geeft? De huisarts noemde het in ieder geval niet als optie, maar ik heb er ook niet naar gevraagd.downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Ze kan toch ook gewoon twee nieuwe vaccinaties hier krijgen? Probleem opgelost.
Ze is 69 en ongeneeslijk ziek (kanker), wellicht speelt dat ook nog een rol.
Ja, gewoon de Nederlandse nationaliteit. Dat is het probleem niet, de huisarts en de GGD die me niet echt verder helpen welYakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Veel hangt af van de nationaliteit van je schoonmoeder.
Is ze een Nederlandse met BSN nummer?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ja, dan zal het wel kunnen, weet alleen niet of iemand het aan durft, gezien het Chinese Sinovac vaccin in de EU niet goedgekeurd of geprikt is.Gizz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:26:
[...]
Ja, gewoon de Nederlandse nationaliteit. Dat is het probleem niet, de huisarts en de GGD die me niet echt verder helpen wel
PSN
Nee, dat is onjuist. De situatie is precies hetzelfde als met gele koorts bijvoorbeeld alleen is covid op een veel grotere schaal. Het gaat erom of je de ziekte niet het land inbrengt. De kans dat dat gebeurt als je bent ingeënt is heel klein.autje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:26:
[...]
Verschil met alle andere vaccinaties in het gele boekje is dat het in dat geval erom gaat dat je beschermd bent tegen een ziekte die in het land wat je bezoekt rondwaart. Daarom kijken die landen vrijwel nooit als je binnenkomt in dat gele boekje.
In dit geval gaat het erom dat zo'n land zeker wil zijn dat jij de ziekte niet het land binnenbrengt (even afgezien van de discussie over besmettelijkheid van gevaccineerde personen). Dus die aardappel kun je gewoon opeten, want landen gaan aardappelstempels niet accepteren. Tenzij de toerisme-kassa echt moet gaan rinkelen natuurlijk, want als die nood hoog is gaan alle deuren open (afhankelijk van het land).
Daarvoor is altijd het gele boekje gebruikt en ik heb die ook wel eens moeten laten zien bij de douane bij binnenkomst in een land. Deze worden internationaal erkend over het algemeen *knip* constructief graag
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 14-05-2021 18:52 ]
Ik denk dat dat een hele grote rol kan spelen. Ik denk dat je dan echt met de behandelend arts moet spreken. Dat is niet een onderwerp voor GGD of huisarts.Gizz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:26:
[...]
Ze is 69 en ongeneeslijk ziek (kanker), wellicht speelt dat ook nog een rol.
Nou, bijna. De eerste prik zorgt voor een bescherming van zo'n 80% tegen het oplopen van Corona en nog een hoger percentage tegen ziekenhuisopname. Die bescherming is na 10-12 weken niet of nauwelijks afgenomen.downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:17:
[...]
Ik bedoelde niet het verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden maar het verschil tussen mensen die na 4 weken de tweede prik krijgen, en dan optimaal beschermd zijn, en mensen die pas na 12 weken de tweede prik krijgen en dus 8 weken langer niet optimaal beschermd zijn.
Of zit ik ernaast en ben je 4 weken na de eerste prik sowieso optimaal beschermd maar is de tweede prik alleen om op langere termijn beschermd te blijven?
Er zijn inderdaad studies naar het mixen van vaccins. Com-cov en Com-cov2, hieruit is inderdaad de (voorlopige) conclusie dat er wat meer bijwerkingen zijn. Verder lijkt er niet zoveel op tegen te zijn en zou het vermoedelijk zelfs beter kunnen werken.Gizz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:26:
[...]
Technisch gezien zou dat kunnen. Medisch gezien weet ik niet of het handig is, vanwege de berichten dat vaccins mengen sowieso een hogere kans op bijwerkingen geeft? De huisarts noemde het in ieder geval niet als optie, maar ik heb er ook niet naar gevraagd.
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon in Nederland dus nog 1 dosis halen. Het probleem is alleen dat niemand je dat officieel zal gaan adviseren zonder dat we echt wetenschappelijk bewijs hebben. Dus misschien moet je het gesprek met je huisarts wat hypothetischer insteken en vervolgens een reguliere afspraak maken.
Ik ben al in heel wat 'vage' landen geweest en heb dus de hele riedel aan vaccinaties, en men heeft mij nog nooit om mijn gele boekje gevraagd. Over het algemeen weet de douane zelf wel dat als er iemand uit Nederland komt dat hij waarschijnlijk niet de gele koorts etc. meebrengt. Over het algemeen raadt de GGD die vaccinaties ook aan omdat een betreffende ziekte juist in dat land aanwezig is.Indoubt schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Nee, dat is onjuist. De situatie is precies hetzelfde als met gele koorts bijvoorbeeld alleen is covid op een veel grotere schaal. Het gaat erom of je de ziekte niet het land inbrengt. De kans dat dat gebeurt als je bent ingeënt is heel klein.
Daarvoor is altijd het gele boekje gebruikt en ik heb die ook wel eens moeten laten zien bij de douane bij binnenkomst in een land. Deze worden internationaal erkend over het algemeen knip
Er zijn landen die op vaccinaties controleren om te zorgen dat jij de ziekte het land niet uit brengt, en dus vaccinatiebewijs ook verplichten. Dat is althans de theorie. In de praktijk nooit meegemaakt. Overigens ook niet bij grensovergangen tussen dat soort buitenlanden (waarbij controle het meest logisch is), maar dat zijn dan ook soms grensovergangen waarbij je denkt, "Als ik gewoon doorloop is er geen haan die er naar kraait" (en vaak is er nog een haan ook).
[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 14-05-2021 18:53 ]
Dat laatste is het verschil.downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:20:
Heb je wel eens een internationaal rijbewijs gezien? Wordt gewoon met balpen ingevuld door een ANWB medewerker en dan komt er een stempel onder. Heeft toch een officiele status (toegegeven: Dat is wel in combinatie met het echte rijbewijs).
Een internationaal rijbewijs stelt inderdaad niks voor, en de stempel al helemaal niet.
Wordt niet voor niks zoveel mee gefraudeerd.
Gele boekje idem dito.
Overigens was tot Corono alleen de gele koorts stempel de enige vaccinatie waar een overheid ooit naar vroeg.
En zelfs dat gebeurde al nooit.
Maar als het gele boekje een status gaat krijgen, dan ga ik zelf wel een stickertje printen en plak dat erin.
Appeltje eitje.
Eerlijk gezegd, als een document wereldwijd gebruikt moet worden, dan zal het zo simpel moeten zijn. De hele wereld moet zo'n document kunnen opstellen, ook dat ene kantoortje in het hart van het Amazone gebied waar ze alleen stroom hebben als er die week diesel voor het aggregaat is geleverd, en dus wordt het een papieren boekje met een stempel er in.Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:09:
[...]
Dat laatste is het verschil.
Een internationaal rijbewijs stelt inderdaad niks voor, en de stempel al helemaal niet.
Wordt niet voor niks zoveel mee gefraudeerd.
Gele boekje idem dito.
Van Pfizer is vanuit Israel bekend dat 2 tot 3 weken na de 1e vaccinatie er 46% minder kans op besmetting is en er 74% minder mensen in het ziekenhuis worden opgenomen. Het aantal dat overlijdt neemt met 72% af na de eerst vaccinatie.downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:17:
[...]
Weken na de 2e prik liggen de cijfers uiteraard gunstiger.
[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 14-05-2021 17:18 ]
Analoog komt weer helemaal terug
Maar dan moet je ook niet gek opkijken als mensen dit 'bewijs' gewoon zelf gaan maken.downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:25:
[...]
Eerlijk gezegd, als een document wereldwijd gebruikt moet worden, dan zal het zo simpel moeten zijn. De hele wereld moet zo'n document kunnen opstellen, ook dat ene kantoortje in het hart van het Amazone gebied waar ze alleen stroom hebben als er die week diesel voor het aggregaat is geleverd, en dus wordt het een papieren boekje met een stempel er in.
Wat waarschijnlijk vooral zal gebeuren door de mensen die niet gevaccineerd zijn.
Dus schijnveiligheid.
Dat gebeurt ook al.Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:04:
[...]
Maar dan moet je ook niet gek opkijken als mensen dit 'bewijs' gewoon zelf gaan maken.
Wat waarschijnlijk vooral zal gebeuren door de mensen die niet gevaccineerd zijn.
Dus schijnveiligheid.
Er zijn in de VS verschillende arrestaties in het nieuws geweest.
Ze worden aangeklaagd voor:
1) Vervalsen van een officieel document
2) Vervalsen van medische gegevens
3) Identiteitsdiefstal
Het is ook niet voor niets dat die "uitgezonderd van mondkapjes" kaartjes geen officiele logo's gebruiken of zeggen dat ze zijn uitgegeven door een overheidsinstantie. Als je dat wel claimt dan kun je namelijk best lang in quarantaine in het staatshotel.
Dat is wel mazzel hebben. In Utrecht was stap 1: heb je een brief?. Die had ik helaas nog niet maar wel een afspraak kunnen maken omdat ik online gewoon door alle stappen kon en ook had ik een mail van de huisarts waaruit bleek dat ik op de lijst sta. Maar de coördinator was onverbiddelijk en ik kon mooi zonder prik naar huis. Voor en na mij nog iemand dus helaas. Inmiddels heeft een vriendin van mij, die toevallig na mij zonder brief stond en dezelfde huisarts heeft, wel de brief ontvangen maar ik nog niet. Nu maar hopen dat de postbode morgen wel zin heeft, want ik neem aan dat die gewoon komt. Anders had ik immers ook niet in kunnen loggen, toch?Evertt schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:29:
Ben net terug van de vaccinatie.
Ze vroegen niet om de uitnodiging wel moesten ze dit even nakijken in de computer of het in orde was.
Met uitnodiging zal sneller zijn.
Het staat gewoon in het systeem dat je onder de medische groep valt.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Iedereen kan inloggen en een afspraak maken. Daarom zijn ze ook zo druk met afbellen (en afwijzen op locatie). Blijkbaar mist de koppeling op de website website tussen je Digid en of je recht heb op een prik of niet. Ze zullen wel zo snel niet alle ict systemen aan elkaar gekoppeld kunnen hebben.Fisico schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:18:
Anders had ik immers ook niet in kunnen loggen, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 14-05-2021 22:00 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Blijkbaar zit er veel verschil bij de GGD prik locatie. Ik heb gewoon alle documenten ingeleverd en niet bij vermeld dat ik nog geen uitnodiging had. Ze moesten mij gegevens wel even in de computer na kijken. Blijkbaar wil niet ieder GGD personeel even in de computer na kijken.Fisico schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:18:
[...]
Dat is wel mazzel hebben. In Utrecht was stap 1: heb je een brief?. Die had ik helaas nog niet maar wel een afspraak kunnen maken omdat ik online gewoon door alle stappen kon en ook had ik een mail van de huisarts waaruit bleek dat ik op de lijst sta. Maar de coördinator was onverbiddelijk en ik kon mooi zonder prik naar huis. Voor en na mij nog iemand dus helaas. Inmiddels heeft een vriendin van mij, die toevallig na mij zonder brief stond en dezelfde huisarts heeft, wel de brief ontvangen maar ik nog niet. Nu maar hopen dat de postbode morgen wel zin heeft, want ik neem aan dat die gewoon komt. Anders had ik immers ook niet in kunnen loggen, toch?
Alles staat gekoppeld aan je BSN nummer ga ik vanuit. Snap niet waarom ze dan moeilijk doen over een brief.
Kan zijn dat ze volgende week wat makkelijker over doen omdat iedereen dan uitgenodigd is.
Ik heb hem op dit moment nog niet ontvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Evertt op 14-05-2021 22:13 ]
Er zat een uur tussen afspraak maken en de bevestiging en ik ben ook niet afgebeld, dus ik denk dat ik wel een groen vlaggetje heb gehad van iets. Alleen de persoon achter de balie was in een geen brief is geen toegang bui. Wat wel apart is, is dat een kennis van mij 10 minuten later zonder brief wel door is gegaan en nu een prik heeft gehad. Zelf zou ik bij zo'n balie ook denken, boeiuh als iemand door het systeem heen komt dan krijgt ie mooi die prik. Dat scheelt toch weer een mogelijke COVID-patient.LordSinclair schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:58:
[...]
Iedereen kan inloggen en een afspraak maken. Daarom zijn ze ook zo druk met afbellen (en afwijzen op locatie). Blijkbaar mist de koppeling op de website website tussen je Digid en of je recht heb op een prik of niet. Ze zullen wel zo snel niet alle ict systemen aan elkaar gekoppeld kunnen hebben.
@Evertt bij mij bleef de coördinator maar herhalen dat zij echt de code uit de brief nodig hadden voor de registratie, maar die heb jij dus ook niet kunnen geven?
wat haaks staat op het advies bij leeftijdsgroepen om wel een afspraak te plannen als je in de groep valt. Ik heb mijn huisarts gevraagd of ik was doorgegeven. Toen dacht ik nou dan maak ik een afspraak en pas daarna merk je bij de balie dat het inderdaad niet kan. En zelfs daar lijkt het willekeur te zijn. Ik zie dit niet als voordringen, maar het gevolg van matige communicatie en een slechte check bij de inlog, want invullen van de code had een hoop gedoe bespaart.LordSinclair schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:47:
[...]
Dus niet alvast een afspraak maken terwijl je de uitnodiging nog niet hebt.
[...]
Kost alleen maar weer capaciteit die beter gebruikt kan worden.
@frisico er is bij mij helemaal geen code gevraagd. Misschien hielp mij medische invul lijst ook daarbij heb vermeld dat ik astma heb.
Vindt dat ze wel moeilijk doen met online of telefonisch. Waarom niet inloggen met je DigiD en daar zie of je een afspraak kan maken of niet. Daarna een vragenlijst. De groep die nu aan de beurt hebben wel een DigiD code.
Maar telefonisch moet ook te gebruiken zijn
Vindt dat ze wel moeilijk doen met online of telefonisch. Waarom niet inloggen met je DigiD en daar zie of je een afspraak kan maken of niet. Daarna een vragenlijst. De groep die nu aan de beurt hebben wel een DigiD code.
Maar telefonisch moet ook te gebruiken zijn
Zelfde ervaring hier.Fisico schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:26:
[...]
wat haaks staat op het advies bij leeftijdsgroepen om wel een afspraak te plannen als je in de groep valt. Ik heb mijn huisarts gevraagd of ik was doorgegeven. Toen dacht ik nou dan maak ik een afspraak en pas daarna merk je bij de balie dat het inderdaad niet kan. En zelfs daar lijkt het willekeur te zijn. Ik zie dit niet als voordringen, maar het gevolg van matige communicatie en een slechte check bij de inlog, want invullen van de code had een hoop gedoe bespaart.
Ik krijg de griepprik sinds twee jaar, maar meer als voorzorg ivm regelmatige oorontstekingen en sinus infecties. Volgens mijn huisarts waren de criteria heel helder en als je die checked zijn ze die ook. Echter niet alle huisartsen zijn zo strikt, zie ook het artikel in het AD vanmorgen.
Ik dacht toch eens proberen wat die site doet. Blijkbaar checked de afspraak site niets op basis van je BSN, want ik kon gewoon een afspraak inplannen. Gisteren een medewerker aan de lijn gehad, je moet echt die brief hebben anders wordt je alsnog ter plekke geweigerd.
Dat vind ik weer een IT fail. Als het goed kregen de GGDs of RIVM een lijst van de huisartsen. Waarom ze die dan niet gebruiken bij het plannen van afspraken is mij een raadsel.
Ok, kijken of ze na twee weken risicogroepen het volgende week weer aandurven om “thuiswonenden zonder medische indicatie” jonger dan 59 te gaan uitnodigen.
Kijkenend naar de data waarop ik terecht kon is 1 juli bull shit. We zijn nog wel even bezig. Geloof dat 23 mei tot half juni was voor de eerste prik, voor Gelderland, afhankelijk van de locatie.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hier in Flevoland kan ik gewoon in mijn eigen woonplaats voor a.s. woensdag nog inplannen online. Of anders een dagje later op 15km afstand.
Niet overal is het dus zo druk schijnbaar
Niet overal is het dus zo druk schijnbaar
@loekf2 heb het AD artikel ook gelezen herken mij er in. Zelf ook op de griepprik lijst voor iets dat misschien al wel 10 jaar geleden speelde. Nog nooit de griepprik, afgezien van vorig jaar gehaald. Via het werk overigens wel de voorgaande 3 jaar. Maar goed, ik krijg nu dus een uitnodiging voor de covidvaccinatie. Toch krom. Vind niet dat ik er perse recht op heb, itt ziekenhuispersoneel met patiëntencontact dat nog altijd niet gevaccineerd is, mensen die zoals in het artikel wachten op chemo's etc. Waarom mogen die niet eerder via de zkh geprikt worden? Ziekenhuizen prikken wel hoog risico medische patiënten maar dat is lang niet alles. Weet ik uit ervaring.
Het hele vaccinatie project blijft toch lastig. Overigens morgen gaat ie er in!
Het hele vaccinatie project blijft toch lastig. Overigens morgen gaat ie er in!
Do { Ping } while ( LOL )
Hoe doen andere landen het? Ik heb het idee dat we het in Nederland veel te ingewikkeld hebben gemaakt. Ze hadden gewoon vanaf 80 naar beneden moeten gaan.Shadow_Agent schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:04:
@loekf2 heb het AD artikel ook gelezen herken mij er in. Zelf ook op de griepprik lijst voor iets dat misschien al wel 10 jaar geleden speelde. Nog nooit de griepprik, afgezien van vorig jaar gehaald. Via het werk overigens wel de voorgaande 3 jaar. Maar goed, ik krijg nu dus een uitnodiging voor de covidvaccinatie. Toch krom. Vind niet dat ik er perse recht op heb, itt ziekenhuispersoneel met patiëntencontact dat nog altijd niet gevaccineerd is, mensen die zoals in het artikel wachten op chemo's etc. Waarom mogen die niet eerder via de zkh geprikt worden? Ziekenhuizen prikken wel hoog risico medische patiënten maar dat is lang niet alles. Weet ik uit ervaring.
Het hele vaccinatie project blijft toch lastig,
Let op. Deze studie is dus gedaan bij 80 plussers, wellicht gaat de opbouw van afweer bij hen langzamer en is dat de oorzaak dat de interval bij hen beter 12 weken kan zijn.Bandicoot schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:46:
[...]
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dat deze week alle griepprikkers een brief zullen krijgen is niet gebeurd. Ik sta op de lijst maar heb hem iig niet binnen (en komt ook niet vandaag volgens de post app).
Toch maar kijken of m'n afspraak vandaag wel gewoon lukt, hoop het!
Ik heb ook mijn uitnodiging nog niet gekregen, terwijl ik wel elk jaar een oproep krijg. Heb gebeld met het RIVM, als jij je normale uitnodiging van de griepprik kan laten zien dan geld dit ook als "toegangsbewijs", helaas had ik die van mij al weggegooid...Basekid schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:50:
Dat deze week alle griepprikkers een brief zullen krijgen is niet gebeurd. Ik sta op de lijst maar heb hem iig niet binnen (en komt ook niet vandaag volgens de post app).
Mijn indruk bij alle berichten (en na ervaringen van directe familieleden en vrienden) is dat zaken overlaten aan huisartsen, misschien wel niet het beste idee was.
Wellicht zijn we nog een beetje blijven hangen in de gedachte dat de dokter, de notaris en de burgemeester en de dominee/pastoor het allemaal wel weten.
Wellicht zijn we nog een beetje blijven hangen in de gedachte dat de dokter, de notaris en de burgemeester en de dominee/pastoor het allemaal wel weten.
Weet je zeker dat de huisarts het goed heeft doorgegeven ? Ik vraag dit omdat hier een paar personen waren die de huisarts hadden gebelt en een reactie kregen als "we weten van niks".Basekid schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:50:
Ik zag vanochtend de brief in PostNL app en heb meteen een afspraak gemaakt, online, voor as.woensdag hier in de buurt.
Nou dat vraag ik mij dus bij mezelf ook af. Ik heb luchtwegklachten en gebruik al jaren buffers en kom braaf naar het tweejaarlijkse onderzoek. Alleen bij de intake heb ik aangegeven geen griepprik te willen omdat ik a nooit griep heb gehad en b als de dood voor naalden ben, ik val bijna altijd flauw. Dus ik heb de huisarts gemaild met de vraag sta ik op de lijst en het antwoord is ja.Plenkske schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:10:
Weet je zeker dat de huisarts het goed heeft doorgegeven ? Ik vraag dit omdat hier een paar personen waren die de huisarts hadden gebelt en een reactie kregen als "we weten van niks".
Ik dacht dat als ik een afspraak kon maken dat ik dat kon gebruiken als check, maar blijkbaar kan iedereen een afspraak maken en is de controle dus de brief. Het electronisch patiëntensysteem was zo gek nog niet. Ik zou na deze risicogroep gewoon zeggen iedereen die wil kan een afspraak maken.
Tja ik vroeg of ik op de lijst stond en ze hebben terplekke (was sws bij de huisarts) gekeken. Ik zag m'n naam inderdaad. Of het daarna goed is gegaan met de lijst...Plenkske schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:10:
[...]
Weet je zeker dat de huisarts het goed heeft doorgegeven ? Ik vraag dit omdat hier een paar personen waren die de huisarts hadden gebelt en een reactie kregen als "we weten van niks".
Ik zag vanochtend de brief in PostNL app en heb meteen een afspraak gemaakt, online, voor as.woensdag hier in de buurt.
Dus wel lijst maar (nog) geen brief.
Ik werd gisteravond (rond tienen) gebeld dat ik, als ik binnen tien minuten bij het GGD-vaccinatiecentrum kon komen, een AZ-vaccinatie kon krijgen. Zo gezegd, zo gedaan, hard gefietst en op tijd op het centrum.
Ik had in april (toen al die ophef rond AZ in de media was) een mail naar mijn huisarts gestuurd. Hij zei toen dat het niet kon en mocht (geen zestigminners en genoeg patiënten die nog wel in aanmerking kwamen), maar hij zou me op de reservelijst zetten...
Ik was het allang vergeten tot ik gisteren dus gebeld werd!
Maar blijkbaar hebben huisartsen en de GGD al een systeem om spillage tegen te gaan.
Dan vraag ik me af waarom er zo'n initiatief als prullenbakvaccin.nl er is?
Is dat beleid/systeem gewoon per GGD-regio verschillend? Of voelde de GGD genoodzaakt om door dat initiatief het zelf ook te doen?
Ik had in april (toen al die ophef rond AZ in de media was) een mail naar mijn huisarts gestuurd. Hij zei toen dat het niet kon en mocht (geen zestigminners en genoeg patiënten die nog wel in aanmerking kwamen), maar hij zou me op de reservelijst zetten...
Maar blijkbaar hebben huisartsen en de GGD al een systeem om spillage tegen te gaan.
Is dat beleid/systeem gewoon per GGD-regio verschillend? Of voelde de GGD genoodzaakt om door dat initiatief het zelf ook te doen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
GGD voorkwam in eerste instantie spillage door de medewerkers van de prikstraten ermee in te enten. Maar dat is natuurlijk ook een keer afgerond.anandus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:29:
Ik werd gisteravond (rond tienen) gebeld dat ik, als ik binnen tien minuten bij het GGD-vaccinatiecentrum kon komen, een AZ-vaccinatie kon krijgen. Zo gezegd, zo gedaan, hard gefietst en op tijd op het centrum.
Zo te lezen gaat er veel fout bij de GGD. Waarom kan je niet de uitnodiging bekijken met je digid en deze uit printen. Nu moet je wachten en hopen dat je de brief binnen krijgt. Een brief is zo oud gewoon digitaal.
De vragen lijst moet ook anders eerst inloggen met je digid waar je gelijk kan zien of je in aanmerking komt.
Voor de GGD is dat ook makkelijker hoeven de gegevens niet nog eens te controleren.
ICT en de overheid is al jaren een drama.
De vragen lijst moet ook anders eerst inloggen met je digid waar je gelijk kan zien of je in aanmerking komt.
Voor de GGD is dat ook makkelijker hoeven de gegevens niet nog eens te controleren.
Privacy wetgeving helpt ook niet mee, ik weet niet eens of ze de DigiD wel mogen koppelen aan de huisarts gegevens etcEvertt schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:47:
Zo te lezen gaat er veel fout bij de GGD. Waarom kan je niet de uitnodiging bekijken met je digid en deze uit printen. Nu moet je wachten en hopen dat je de brief binnen krijgt. Een brief is zo oud gewoon digitaal.
PSN
Uiteraard.tobitronics schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:32:
[...]
GGD voorkwam in eerste instantie spillage door de medewerkers van de prikstraten ermee in te enten. Maar dat is natuurlijk ook een keer afgerond.
Maar is dat prullenbakvaccin.nl dan niet gewoon overbodig?
We wilden (terecht of niet) destijds vooral geen centraal EPD. Dan moeten we nu niet zeuren dat we features missen die bij zo'n centraal EPD horen.Evertt schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:47:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Mijn werkgever (UMC) geeft nu aan dat 'de rest van het personeel' gewoon via de GGD gevaccineerd gaat worden, volgens reguliere schema. Dat is opvallend daar de overheid nog steeds stelt dat alle ziekenhuismedewerkers gewoon via hun werkgever gevaccineerd zouden moeten worden, vanaf begin mij. Nu hebben we al eerder het gevoel gehad dat onze werkgever wat dat betreft het braafste jongetje is van de klas.
[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 15-05-2021 15:42 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nou het is gelukt zonder fysieke brief. Je moet wel 3 checks door maar zolang ik kon aantonen dat ik een afspraakbevestiging had was het OK.
Ze vroegen nog ff wat de reden was dat ik nu al aan de beurt was, en aangeven dat ik al jaren griepprik krijg was genoeg.
Ze vroegen nog ff wat de reden was dat ik nu al aan de beurt was, en aangeven dat ik al jaren griepprik krijg was genoeg.
Hier idem, zo'n brief ga je niet jaren bewaren.PEBKAC schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:31:
Ik heb ook mijn uitnodiging nog niet gekregen, terwijl ik wel elk jaar een oproep krijg. Heb gebeld met het RIVM, als jij je normale uitnodiging van de griepprik kan laten zien dan geld dit ook als "toegangsbewijs", helaas had ik die van mij al weggegooid...
@Basekid hoe heb jij dat 'bewezen', gewoon bellen en overtuigend overkomen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Afspraak online gemaakt en op de vaccinatieplek dus soort van overtuigen (met behulp van afspraakbevestiging)hoevenpe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Hier idem, zo'n brief ga je niet jaren bewaren.
@Basekid hoe heb jij dat 'bewezen', gewoon bellen en overtuigend overkomen?
De vraag is hoe je op zo'n lijst terecht komt.anandus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:07:
[...]
Uiteraard.
Maar is dat prullenbakvaccin.nl dan niet gewoon overbodig?
Wist overigens niet dat de GGD ook met AZ prikte?
Ik heb hem ook nog niet. Mijn huisarts wa ser woensdag nog niet aan begonnen met aanmelden. Oh wee als hij te laat is hierdoor. Ik wacht tot dinsdag (dan zouden de laatsten ontvangen moeten zijn).Mijn hele humeur is nu wel even weg ja.PEBKAC schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Ik heb ook mijn uitnodiging nog niet gekregen, terwijl ik wel elk jaar een oproep krijg. Heb gebeld met het RIVM, als jij je normale uitnodiging van de griepprik kan laten zien dan geld dit ook als "toegangsbewijs", helaas had ik die van mij al weggegooid...
Maar die brief van de griepprik heb ik ook niet meer volgens mij
[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 15-05-2021 17:24 ]
Jazeker. Eerste groep van pgb zorgverleners bijvoorbeeld. Ik zou ook AZ krijgen maar werd Pfizer, maar genoeg collega’s die gewoon AZ hebben gehad net voor de stop :-)
Ik heb dus gewoon mijn huisarts gemaild.MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:51:
[...]
De vraag is hoe je op zo'n lijst terecht komt.
Ik denk dat het overschot van huisartsen is?Wist overigens niet dat de GGD ook met AZ prikte?
Oh dat wilde ik destijds wel om dit soort gedoe niet te hebben. Ik zeg ook standaard bij de fysio, ja hoor stuur maar door naar de huisarts. Nu zit ik dus met de vragen of mijn huisarts inderdaad iets heeft doorgegeven, de GGD de brief heeft verstuurd en of de postbode het wel op de juiste plek heeft gebracht. \ijdod schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:07:
[...]
We wilden (terecht of niet) destijds vooral geen centraal EPD. Dan moeten we nu niet zeuren dat we features missen die bij zo'n centraal EPD horen.
Maandag maar weer de huisarts mailen.
Voor een groot deel eens, maar er zijn redenen om dit op papier te doen en dat werkt nog steeds prima.Evertt schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:47:
Laaggeletterden, sommige ouderen en personen die de NL taal niet goed machtig zijn kunnen een brief door een hulpverlener of kind laten lezen. Ze kunnen makkelijk vastlopen in ingewikkelde digitale processen die voor een ander juist weer heel handig zijn.
Ik ben het overigens niet met je eens dat er bij de GGD een heleboel fout gaat, er gaat juist een heleboel goed vanaf het begin van het vaccinatie programma. GGD is de uitvoerende partij en wordt aangestuurd door de overheid, die zorgt voor verwarring, door steeds het stilleggen van prikken met AZ en de doelgroepen selectie. Daarnaast stuurt de huisdokter nu ook mensen tussen de 18 en 60 met huisdier allergie of hooikoorts met voorrang de vaccinatiestraat in.
Analoog komt weer helemaal terug
dat klopt niet helemaal.YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Veel hangt af van de nationaliteit van je schoonmoeder.
Is ze een Nederlandse met BSN nummer? zoniet, dan weet ik niet of ze überhaupt in NL geprikt kan worden.
- COA gebbruikt geen BSN voor de asielzoekers en die krijgen ook gewoon de prikken
- DJI gebruikt voor gevangenen geen BSN, maar je wordt als gevangene ook gewoon geprikt
- Zorginstellingen gebruikten geen BSN maar een ZorgID, en in zorginstellingen .... juist, wordt ook gewoon geprikt.
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Niets gekregen vandaag, toch maar online een afspraak gemaakt voor over twee weken. Tegen die tijd is een bewijs van griepprik wel te regelen, best een apart systeem.
https://www.nu.nl/coronav...recht-buiten-de-boot.html
Blijkbaar een grote zootje daar. Huisartsen houden zich niet aan de regels.
[ Voor 24% gewijzigd door Evertt op 15-05-2021 21:21 ]
Hmmja, ik stond blijkbaar bekend als prikweigeraar omdat ik ooit wel eens een griepprik gehad heb maar de laatste jaren wegens verbeterde gezondheid en meer last van die prik dan dat ik ooit van griep gehad heb de jaarlijkse griepprik aan mij voorbij heb laten gaan.Evertt schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:19:
Wel een puffer voor incidentele luchtweg klachten (wat vroeger serieus erger was) en toevallig een maand geleden nog een verse inhaler van de huisarts gekregen.
Dat was blijkbaar geen reden om mij op de eerste lijst te zetten.
Gelukkig na een kort telefoontje werd er totaal niet moeilijk gedaan en kan ik binnenkort wel een brief verwachten. Ik ga mee met de 2e ronde aanmeldingen, 19 mei versturen ze die namen.
Sinds een pneumokokken vaccinatie ben ik vrijwel klachtenvrij en ben daar ook nogal jubelend over, ik zie het nut echt wel in van vaccins, scheelt mij jaarlijks meerdere longontstekingen.
Hoe ik dan in vredesnaam te boek sta als iemand die niet staat te springen om een covid vaccin is mij werkelijk een raadsel.
Zeker met een flinke historie bij long- en KNO artsen, de laatste jaren klachtenvrij maar blijkbaar ben je na x keer een griepprik weigeren geen risicogroep meer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Tja, maar ik snap iets niet helemaal. Kennelijk is 'pak de grieppriklijst' de way to go. Die lijst lijkt niet helemaal kloppend. En de ene huisarts is welwillend en behulpzaam (zoals het hoort!) terwijl de ander als militaire precisie de instructie opvolgt en geen empathisch vermogen lijkt te hebben. Bekende met astma en jaarlijks een longontsteking stond niet op de grieppriklijst en kon geen uitnodiging krijgen want 'tja je staat niet op de lijst'.Evertt schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:19:
Is er bekend wat 'medische indicatie' is qua richtlijn? Kenmelijk moet je toch weer zelf hier achteraan gaan om aan te tonen dat je een medische indicatie hebt. Voor de ene huisarts is hooikoorts voldoende reden voor een uitnodiging en de ander zegt nee, bevel is bevel
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wat vreemd, sta zelf al jaren op de grieppriklijst terwijl ik al jaren vrijwel geen last heb. Krijg je met deze best ernstige klachten wel de griepprik of dat niet?Nox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 06:03:
Bekende met astma en jaarlijks een longontsteking stond niet op de grieppriklijst en kon geen uitnodiging krijgen want 'tja je staat niet op de lijst'.
Op zich kan je online nog steeds een afspraak maken, je moet aanvinken dat je een griepprik krijgt en dat lijkt me in jouw geval toch gewoon de bedoeling. Het is een zooitje, je hebt geen enkele manier om te controleren of de brief nog komt. Kan je niet je aanmelden en bij je huisarts een briefje vragen dat je (al dan niet met terugwerkende kracht) in aanmerking komt voor een griepprik?
@PalingDrone
Het zou echt een schande zijn als 'prikweigeraars' eruit gefilterd zijn, ben dit jaar bewust niet komen opdagen omdat er een groot tekort aan doses was. Met mijn vrijwel afwezige klachten vond ik dat iemand anders de griepprik veel beter kon gebruiken.
Het zou echt een schande zijn als 'prikweigeraars' eruit gefilterd zijn, ben dit jaar bewust niet komen opdagen omdat er een groot tekort aan doses was. Met mijn vrijwel afwezige klachten vond ik dat iemand anders de griepprik veel beter kon gebruiken.
Bij mijn huisarts kon dat niet, omdat alles geautomatiseerd gaat ook de brieven voor de griepprik. De assistente zei : dat zij niet zomaar een brief voor de griepprik kan uitdraaien(of een bewijs daarvan). De enigste optie was volgens haar te wachten.hoevenpe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:47:
[...]
Kan je niet je aanmelden en bij je huisarts een briefje vragen dat je (al dan niet met terugwerkende kracht) in aanmerking komt voor een griepprik?
Zucht, lekker systeem zo...en dan in het nieuws te horen krijgen dat er niet zoveel afspraken worden gemaakt vanuit de groep van de griepprik.
Edit : niet goed gelezen, de situatie van @Nox is anders omdat hij niet op de lijst staat. Wel ontzettend vervelend dat je (nog) niet in aanmerking kan komen voor een vaccin.
[ Voor 16% gewijzigd door PEBKAC op 16-05-2021 09:26 ]
De richtlijn staat op de LCIH site of het RIVM en die is behoorlijk scherp. Denk aan luchtweg aandoeningen, long en hart aandoeningen, immuunsysteem onderdrukkers etc. Ik wordt door mijn huisarts ook handmatig elk jaar toegevoegd, maar met de COVID vaccinaties heb ik ook pech, omdat mijn huisarts zich aan de richtlijnen houdt en niet er van afwijkt.Nox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 06:03:
[...]
Tja, maar ik snap iets niet helemaal. Kennelijk is 'pak de grieppriklijst' de way to go. Die lijst lijkt niet helemaal kloppend. En de ene huisarts is welwillend en behulpzaam (zoals het hoort!) terwijl de ander als militaire precisie de instructie opvolgt en geen empathisch vermogen lijkt te hebben. Bekende met astma en jaarlijks een longontsteking stond niet op de grieppriklijst en kon geen uitnodiging krijgen want 'tja je staat niet op de lijst'.
Is er bekend wat 'medische indicatie' is qua richtlijn? Kenmelijk moet je toch weer zelf hier achteraan gaan om aan te tonen dat je een medische indicatie hebt. Voor de ene huisarts is hooikoorts voldoende reden voor een uitnodiging en de ander zegt nee, bevel is bevel
Straks nog maar eens een klaagmail naar mijn huisarts sturen, want ik vind het niet kunnen dat er willkeur is.
Ik zie ondertussen op Twitter dat er ook al mensen uit 1963 - 1971 die uitnodigingen krijgen, maar kan een regionaal dingetje zijn, omdat er bv in sommige regio’s gewoon minder mensen wonen.
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 16-05-2021 10:55 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bedoel je mensen uit 1963-1971 die in de risicogroep vallen of de reguliere groep van 1963-1971? Ik kan over de reguliere groep nog niets vindenloekf2 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:52:
[...]
De richtlijn staat op de LCIH site of het RIVM en die is behoorlijk scherp. Denk aan luchtweg aandoeningen, long en hart aandoeningen, immuunsysteem onderdrukkers etc. Ik wordt door mijn huisarts ook handmatig elk jaar toegevoegd, maar met de COVID vaccinaties heb ik ook pech, omdat mijn huisarts zich aan de richtlijnen houdt en niet er van afwijkt.
Straks nog maar eens een klaagmail naar mijn huisarts sturen, want ik vind het niet kunnen dat er willkeur is.
Ik zie ondertussen op Twitter dat er ook al mensen uit 1963 - 1971 die uitnodigingen krijgen, maar kan een regionaal dingetje zijn, omdat er bv in sommige regio’s gewoon minder mensen wonen.
Reguliere groep denk ik. Maar bouwjaar > 1962 wordt door de online afspraken site geblokkeerd.Indoubt schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Bedoel je mensen uit 1963-1971 die in de risicogroep vallen of de reguliere groep van 1963-1971? Ik kan over de reguliere groep nog niets vinden
Nogmaals, ik snap niet hoe ze 1 juli denken te halen. Ook bij het versturen van brieven zit een bottleneck en die brief moet je echt bij je hebben wil je door een zich strak aan de regels houdende GGDer niet weggejaagd worden.
Die brieven is eigenlijk ook onzin en achterhaald. Nu ze bij 60 jaar en lager zijn beland moet het toch kunnen dat je die electronisch via de Berichtenbox van Mijnoverheid stuurt, net als je belastingaanslag, toeslagen of WOZ.
Ik heb zelf nadat mijn vrouw via de HA aangemeld is (risicogroep) en haar eerste prik heeft gehad, contact opgenomen met de HA en aangegeven dat ik geen problemen heb met AZ en dat als er over blijft, ik graag op de lijst wil komen. Met de reden dat ik niet onder enige groep val, maar straks ouders, schoonouders en mijn vrouw gevaccineerd zijn en ik dan nog wie weet hoe lang kan wachten.
Werd op de lijst gezet en gisteren kwam de brief. Meteen afspraak gemaakt en in de vragen eerlijk geweest.
Weet niet hoe het allemaal loopt en welke ik straks ga krijgen, maar we zien het wel. Ben blij dat ik straks ook aan de beurt ben.
Terugkomend op het onderwerp van dit topic. Ik begrijp echt totaal niets van de manier van uitrollen en waarom ze nu pas die site hebben waarop je kunt vinden waar vaccins over zijn.
Werd op de lijst gezet en gisteren kwam de brief. Meteen afspraak gemaakt en in de vragen eerlijk geweest.
Weet niet hoe het allemaal loopt en welke ik straks ga krijgen, maar we zien het wel. Ben blij dat ik straks ook aan de beurt ben.
Terugkomend op het onderwerp van dit topic. Ik begrijp echt totaal niets van de manier van uitrollen en waarom ze nu pas die site hebben waarop je kunt vinden waar vaccins over zijn.
Bouwjaar 1963 en 1964 kunnen een afspraak maken!
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/1963-1964/
[ Voor 33% gewijzigd door TheRicolaa10 op 16-05-2021 11:29 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
De huisarts van mijn vrouw is zo'n purist.Nox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 06:03:
Kennelijk is 'pak de grieppriklijst' de way to go. Die lijst lijkt niet helemaal kloppend. En de ene huisarts is welwillend en behulpzaam (zoals het hoort!) terwijl de ander als militaire precisie de instructie opvolgt en geen empathisch vermogen lijkt te hebben.
Tenminste... de assistente want verder kwam mijn vrouw telefonisch niet.
Huisartsen maken er blijkbaar in het hele land een potje van.
Dat is een beetje overdreven, maar dat er veel willekeur is, of sommige huisartsen het systeem niet lijken te begrijpen, is wel duidelijk.
Allemaal begrijpelijk, en het geeft maar weer eens aan dat aan wie je een systeem ook over laat, dat er altijd wel zaken misgaan.
Ditzelfde zou zijn gebeurt als je het aan Defensie of de Event Industrie had overgelaten.
[ Voor 30% gewijzigd door Rzaan op 16-05-2021 11:35 ]
Vaccinatie zal de komende weken weer veranderen omdat er een nieuwe bestuur komt. Denk dat het slechte idee ooit om nu de bestuur te veranderen.
Ik hoop dat iedereen de komende week de uitnodiging kan inzien online of vragen bij de HA.
Heb mij uitnodiging nog niet ontvangen. Ben bang dat deze kwijt is geraakt. Andere met dezelfde HA hebben de brief wel ontvangen. Ondanks dat ik afgelopen donderdag ben gevaccineerd.
Het is en blijft een zooitje hoe alles is geregeld. Maar er gaan wel een hoop dingen goed.
Ik hoop dat iedereen de komende week de uitnodiging kan inzien online of vragen bij de HA.
Heb mij uitnodiging nog niet ontvangen. Ben bang dat deze kwijt is geraakt. Andere met dezelfde HA hebben de brief wel ontvangen. Ondanks dat ik afgelopen donderdag ben gevaccineerd.
Het is en blijft een zooitje hoe alles is geregeld. Maar er gaan wel een hoop dingen goed.
Ik heb dat net ook gehoord en het schijnt inderdaad zo te zijn. Ik heb al van verschillende 1964 ers gehoord dat ze kunnen aanmelden en een afspraak maken. Die zitten niet in een risico groepTheRicolaa10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:28:
Bouwjaar 1963 en 1964 kunnen een afspraak maken!
Hugo de Jonge heeft het ook opnieuw geframed tot “begin Juli”. (Ondanks dat hij letterlijk 1 juli zei op de persconferentie) En het gaat niet om “prik in arm” maar “de kans gekregen hebben om te vaccineren”. Dus “site open voor jouw jaargang” is voldoende.loekf2 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:13:
[...]
Nogmaals, ik snap niet hoe ze 1 juli denken te halen.
Dus dat 25% (?) de prik niet wil helpt de Jonge enorm.
Als ik de leveringen extrapoleer dan kom ik voor midden 40 op eind juni (en dat klopt met de “medio juni” ambtenaren taal.) Als je dan snel bent op de site kun je wellicht de prik nog voor 1 juli krijgen, maar begin juli is realistischer. De prikken liggen immers gemiddeld twee weken in opslag tussen levering en in arm. Zo extrapolerend zal het tot in augustus duren om ALLE 18+ ers een eerste prik te geven.
Maar vanaf begin juli heb je dan “de kans gehad” ofzo.
Ik zie Hugo nog wel succes claimen ergens begin Juli. (Terwijl ik dan nog niet gevaccineerd ben)
Hopelijk ben ik te pessimistisch en komt er meer vaccin en sneller binnen.
[ Voor 8% gewijzigd door vliegnerd op 16-05-2021 12:38 ]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Zijn er hier toevallig mensen die NIET via de GGD geprikt zijn, maar via bijvoorbeeld het ziekenhuis? Mijn vrouw ziet haar vaccinaties nog steeds niet staan op Mijn RIVM.nl en dat wordt straks natuurlijk een probleem met de Corona Pass... Zal toch niet zo zijn dat we niet op vakantie kunnen omdat die gegevens niet goed doorgegeven zijn
Waarom zou je nog qua leeftijd dat onderscheid moeten/willen maken? Waarom niet gewoon vanaf half juni iedereen die wil boven 18+ kan een afspraak maken. Er vanuitgaande dat 70% zich laat vaccineren, lijkt me dat er genoeg is.vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Hugo de Jonge heeft het ook opnieuw geframed tot “begin Juli”. (Ondanks dat hij letterlijk 1 juli zei op de persconferentie) En het gaat niet om “prik in arm” maar “de kans gekregen hebben om te vaccineren”. Dus “site open voor jouw jaargang” is voldoende.
Als ik de leveringen extrapoleer dan kom ik voor midden 40 op eind juni (en dat klopt met de “medio juni” ambtenaren taal.) Als je dan snel bent op de site kun je wellicht de prik nog voor 1 juli krijgen, maar begin juli is realistischer. De prikken liggen immers gemiddeld twee weken in opslag tussen levering en in arm. Zo extrapolerend zal het tot in augustus duren om ALLE 18+ ers een eerste prik te geven.
Ik zie Hugo nog wel succes claimen ergens begin Juli. (Terwijl ik dan nog niet gevaccineerd ben)
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik deel je pessimisme een klein beetje.vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Hugo de Jonge heeft het ook opnieuw geframed tot “begin Juli”. (Ondanks dat hij letterlijk 1 juli zei op de persconferentie) En het gaat niet om “prik in arm” maar “de kans gekregen hebben om te vaccineren”. Dus “site open voor jouw jaargang” is voldoende.
Je redenatie klopt best aardig maar je vergeet denk ik een paar dingen. In dit topic hebben we al eens op bierviltjes zitten berekenen wat het wegvallen voor AZ betekende met de doorlooptijd. Toen was de conclusie ook al dat de doorlooptijd voor eerste prik waarschijnlijk tot halverwege juli zou zijn. Alleen zijn er in de tussentijd wel een aantal zaken veranderd:
- De prikfrequentie is behoorlijk verhoogd en is nog steeds aan het versnellen.
- We krijgen dit kwartaal extra prikken van Pfizer.
Maar we zijn een beetje gewend geraakt een slecht nieuws en tot nu toe loopt alles wel redelijk op rolletjes. Nu kan de klad er altijd nog inschieten. Grootste gevaar zou zijn dat Pfizer niet kan leveren door problemen. Maar ik geloof oprecht dat we halverwege juli nog steeds kunnen halen.
Niet ondenkbaar dat dit ook gebeurt zodra de 50+ers klaar zijn… Dus als 1971 aan de beurt is geweest. Dan is er eigenlijk geen reden meer om nog verder te gaan op leeftijd.TheRicolaa10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Waarom zou je nog qua leeftijd dat onderscheid moeten/willen maken? Waarom niet gewoon vanaf half juni iedereen die wil boven 18+ kan een afspraak maken. Er vanuitgaande dat 70% zich laat vaccineren, lijkt me dat er genoeg is.
Dus allemaal opletten en de site F5en. ;-)
Ja hij had idd ooit 1x 1 Juli gezegd, en daarna consequent 100x begin Juli.vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Maargoed iedereen wil graag ergens op wijzen en continu “oho” roepen en op de 1 Juli wijzen.
Verder worden er idd genoeg vaccins geleverd om idd alle 18+ rond begin Juli een 1e prik te geven.
PSN
Ja, ik krijg de griepvaccinatie om twee redenen; ik heb last van chronische darmonstekingen (maar relatief rustig nu) + bijbehorende 3x-10x per dag naar het toilet (en twee darmscheuringen verder, diffuse buikvliesonsteking, etc etc.).PEBKAC schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Bij mijn huisarts kon dat niet, omdat alles geautomatiseerd gaat ook de brieven voor de griepprik. De assistente zei : dat zij niet zomaar een brief voor de griepprik kan uitdraaien(of een bewijs daarvan). De enigste optie was volgens haar te wachten.
Zucht, lekker systeem zo...en dan in het nieuws te horen krijgen dat er niet zoveel afspraken worden gemaakt vanuit de groep van de griepprik.
Edit : niet goed gelezen, de situatie van @Nox is anders omdat hij niet op de lijst staat. Wel ontzettend vervelend dat je (nog) niet in aanmerking kan komen voor een vaccin.
Influenza (zonder vaccinatie) wordt standaard een longontsteking die 3 maanden duurt. Er staat tussen a en b geen directe relatie? Maar sinds ik de griepprik krijg heb ik geen longontsteking meer. De griep duurt nog wel 10 dagen, maar ik hoef niet meer maanden ziek thuis te zitten.
Dus zover de medische achtergrond. Ik heb me alvast aangemeld, de huisarts zeg dat ik erin aanmerkign voor kom, maar hij was eind vorige week nog niet begonnen met het aanmelden/versturen (want druk).
Nu komt het tweede punt, in Enschede kan ik pas midden juni terecht (geen auto). Ik heb die afspraak alvast geboekt, maar dan zou ik volgens mij ook al ruim met m'n geboortejaar in aanmerking komen (of net niet). In Markelo kan ik morgen terecht, Hengelo en Oldenzaal ook.
Ik heb nu wel een bevestiging gekregen dat de afspraak staat, maar die kan dus nog verwijderd worden als de huisarts gefaald heeft? Maar waar ik vooral boos om ben, is dat de huisarts wacht tot het allerlaatste moment. Waarom? Waarom zou je het risico lopen dat je de zooi niet op tijd voor elkaar krijgt en dat je patienten langer moeten wachten. En het is gewoon iets wat een stagiaire bij hem uitzoekt (dat doet hij slim, hij heeft altijd handenvol stagiaires rondlopen voor ondersteunend werk).
Maar ok, een maand langer complete zelfisolatie is nog wel te doen. Maar de fut is er uit, als dit niet werkt laat ik mezelf gewoon besmetten met covid-19 ofzo
Je kan heel goed gelijk krijgen dat we half juli halen, maar:Robkazoe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:56:
[...]
- We krijgen dit kwartaal extra prikken van Pfizer.
Maar we zijn een beetje gewend geraakt een slecht nieuws en tot nu toe loopt alles wel redelijk op rolletjes. Nu kan de klad er altijd nog inschieten. Grootste gevaar zou zijn dat Pfizer niet kan leveren door problemen.
Als Janssen alsnog in de ban gaat voor 60-, dan is Hugo de Jonge af. (Mede daarom denk ik dat dit niet zal gebeuren).
De prikfrequentie is irrelevant, dwz die volgt rechtstreeks uit de leveringen en twee weken koelkast/distributie vertraging.
Maar AZ had 12 weken tussen de prikken en Pfizer 6. Dus een deel van de extra Pfizer gaat al voor hakf juli op aan tweede prikken. De inhaalslag is dus niet 100%
Hopelijk komt er gewoon NOG meer Pfizer. Dat is niet ondenkbaar gezien de leveringen van de laatste weken.
Pfizer gaat al naar 1M per week vanaf 1 Juni.vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Je kan heel goed gelijk krijgen dat we half juli halen, maar:
Als Janssen alsnog in de ban gaat voor 60-, dan is Hugo de Jonge af. (Mede daarom denk ik dat dit niet zal gebeuren).
De prikfrequentie is irrelevant, dwz die volgt rechtstreeks uit de leveringen en twee weken koelkast/distributie vertraging.
Maar AZ had 12 weken tussen de prikken en Pfizer 6. Dus een deel van de extra Pfizer gaat al voor hakf juli op aan tweede prikken. De inhaalslag is dus niet 100%
Hopelijk komt er gewoon NOG meer Pfizer. Dat is niet ondenkbaar gezien de leveringen van de laatste weken.
Dus dan kan er tenminste weer wat harder doorgeprikt worden.
PSN
"dan is hugo de jonge af"vliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Ik snap deze retoriek nooit. Waarom is HdJ dan af?
Als je naar deze pagina gaat: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinatiesvliegnerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:08:
[...]
En je naar "Geleverde en gecontroleerde vaccins & gezette prikken in totaal" dan zie je dat Janssen eigenlijk compleet verwaarloosbaar is. Voor 6 juni verwachten ze 400K Janssen vs 7100K Pfizer / 745K Moderna. Dus zelfs als we Janssen in de ban gaan doen, is dat eigenlijk niet erg.
Geen idee voor welke groep Janssen nu actief gebruikt wordt. Maar de kans dat je Janssen krijgt is dus <5%.
t/m 1964 is nu mogelijk via de site…
nog ff volhouden voor mezelf, nog 4 jaar
nog ff volhouden voor mezelf, nog 4 jaar
Janssen zit ook te knoeien met productie. Er waren (dacht ik) twee fabrieken voor de grondstoffen, in Leiden en de US. Die fabriek in de US ligt stil omdat het een “zwijnenstal” was. Dus kan best dat Leiden ook de rest van de wereld nu moet bedienen omdat niets leveren geen optie is.Robkazoe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:16:
[...]
Als je naar deze pagina gaat: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
En je naar "Geleverde en gecontroleerde vaccins & gezette prikken in totaal" dan zie je dat Janssen eigenlijk compleet verwaarloosbaar is. Voor 6 juni verwachten ze 400K Janssen vs 7100K Pfizer / 745K Moderna. Dus zelfs als we Janssen in de ban gaan doen, is dat eigenlijk niet erg.
Geen idee voor welke groep Janssen nu actief gebruikt wordt. Maar de kans dat je Janssen krijgt is dus <5%.
Hij noemt die datum! In plaats van “als [voorwaarde] dan” zegt hij “op 1 juli dan…” Dat moet dan snel worden gecorrigeerd tot “begin juli”. En hij doet net of we dan gevaccineerd zijn, terwijl het stiekem is “de afspraak kan maken”Emgeebee schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:16:
[...]
"dan is hugo de jonge af"
Ik snap deze retoriek nooit. Waarom is HdJ dan af?We hebben dan toch als NL een probleem?
Dus daarom “is hij af” als het langzamer gaat. Hij doet die uitspraken en hij loopt dat vol trots te roeptoeteren.
Terwijl er echt niets goed is aan zijn beleid. Het vaccin waar we op gewed hebben (AZ) is niet geleverd en heeft hij met zijn beleid vermoord.
In de VS hebben ze in april 2020 Moderna een paar miljard toegeschoven om alles uit de handen te laten vallen en een vaccin te ontwikkelen. (Project “Warpspeed”). Hugo heeft ergens in september AZ voor een koopje geregeld. De resultaten zijn duidelijk. Dus ja, ik ben geen fan…
De communicatie van Hugo de Jonge is ronduit slecht. Als je dit soort tweets op twitter gaat zetten:
terwijl oorspronkelijk werd gezegd dat de griepprik-groep tot 20 mei zou worden uitgenodigd, en er nu nog heel veel mensen uit die groep (mij incluis) nog geen uitnodiging hebben ontvangen, dan is dit funest voor je geloofwaardigheid.
Iedereen met een medische indicatie tussen 18-60 jaar die elk jaar de griepprik krijgt, is uitgenodigd. Nu gaan we weer verder op volgorde van leeftijd (oud ➡️ jong). Mensen uit 1963 en 1964 zijn aan de beurt zijn om online hun prikafspraak te maken. 👉 https://t.co/atuKEXyXpm https://t.co/mpq06QdBK1
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 16 mei 2021
terwijl oorspronkelijk werd gezegd dat de griepprik-groep tot 20 mei zou worden uitgenodigd, en er nu nog heel veel mensen uit die groep (mij incluis) nog geen uitnodiging hebben ontvangen, dan is dit funest voor je geloofwaardigheid.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Maar als de RIVM dus wel de brieven heeft verstuurd, maar PostNL ze nog niet heeft bezorgd is hij af?Coffeemonster schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:42:
De communicatie van Hugo de Jonge is ronduit slecht. Als je dit soort tweets op twitter gaat zetten:
[Twitter]
Ik dacht dat er heel veel Janssen in juli geleverd zou worden. Moet ik opzoeken. Edit: kan de figuur niet invoegen nu, maar op coronabeeld.nl (Yorick Blijenberg) zie je significante leveringen Janssen vanaf mei.Robkazoe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:16:
[...]
Als je naar deze pagina gaat: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
En je naar "Geleverde en gecontroleerde vaccins & gezette prikken in totaal" dan zie je dat Janssen eigenlijk compleet verwaarloosbaar is.
En heeeeeel veel mensen onder de 50 hopen op Jansen want met Pfizer haal je augustus niet omdat je 6 weken op de tweede prik moet wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door vliegnerd op 16-05-2021 13:56 ]
Als het goed is verteld de GGD hetzelfde via tweets of in ieder geval op de website. Want daarmee gaan ze ook door.Coffeemonster schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:42:
[Twitter]
Als er iets meer tijd tussen zit dan is het wel wat redelijker zodat mensen wel de mogelijkheid om van de prioriteit die ze hebben gebruik te kunnen maken. Er is een reden dat het gaat om een groep met een medisch risico. Die wil je niet achteraan hebben.Hortz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:44:
[...]
Maar als de RIVM dus wel de brieven heeft verstuurd, maar PostNL ze nog niet heeft bezorgd is hij af?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dan moet hij zeggen dat alle uitnodigingen zijn verstuurd. Zijn communicatie moet echt zorgvuldiger, zeker nu hij en zijn beleid zo onder vuur liggen. Niet dat ik persoonlijk vind dat het vaccinatiebeleid zo slecht loopt, in tegendeel, maar die communicatie eromheen kan zoveel beter.Hortz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:44:
[...]
Maar als de RIVM dus wel de brieven heeft verstuurd, maar PostNL ze nog niet heeft bezorgd is hij af?
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Als je alle uitzonderingen moet gaan opnoemen past dat niet in zo’n domme tweet natuurlijk.Coffeemonster schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:47:
[...]
Dan moet hij zeggen dat alle uitnodigingen zijn verstuurd. Zijn communicatie moet echt zorgvuldiger, zeker nu hij en zijn beleid zo onder vuur liggen. Niet dat ik persoonlijk vind dat het vaccinatiebeleid zo slecht loopt, in tegendeel, maar die communicatie eromheen kan zoveel beter.
De tenzij je huisarts een aap is en dat hij je is vergeten uit te nodigen hoeft hij toch ook niet elke tweet te herhalen?
PSN
Ik denk juist dat een deel waarom zijn beleid onder vuur ligt is juist de manier waarop hij communiceert en dit is een voorbeeld er weer van.Coffeemonster schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:47:
[...]
Dan moet hij zeggen dat alle uitnodigingen zijn verstuurd. Zijn communicatie moet echt zorgvuldiger, zeker nu hij en zijn beleid zo onder vuur liggen. Niet dat ik persoonlijk vind dat het vaccinatiebeleid zo slecht loopt, in tegendeel, maar die communicatie eromheen kan zoveel beter.
Het gaat niet slecht maar het had zeker met communicatie zoveel beter gekund en dat is wat wij nu juist nodig hebben. Heldere en constante communicatie
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.