• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:14
Wel vreemd, ik meende dat die groep al lang gedaan was.
Nox schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Hier in deze regio niet. Hoor nog steeds schrijnende verhalen van ambulanceverpleegkundigen die niet gevaccineerd worden. En gewoon coronaritten maken met herverdelingen :X

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 21:36
joppe113 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:59:
Wel vreemd, ik meende dat die groep al lang gedaan was.

[...]
Zal wel gedeeltelijk zijn dan...

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:03
DaTimMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:50:
[...]

ik kon binnen een week. heb wel gebeld en overlegt met de dame aan de lijn op welke plek het snelste plek was. Heb de prikken ook op 2 verschillende locaties.
Brief is toevallig net binnen gekomen. Eerste mogelijkheid was aankomende maandag al. Maar dat is niet in onze woonplaats en komt niet uit op dat tijdstip. Dus nu volgende week zaterdag eerste prik en dan in juni de andere.

Ik zal nog wel even moeten wachten ;(

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:55

NMH

Moderator General Chat
Patriot schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:48:
Voor zover ik begrijp is 't nu niet de bedoeling dat ze zomaar op een heel andere tijd aan komt zetten.
Nee, ze zullen het vast wel een beetje gespreid willen houden zodat niet iedereen op hetzelfde moment aan komt waaien. Maar van wat ik van mijn ouders heb begrepen is het ook niet zo dat er strak om XX:XX een prikker op je staat te wachten. Voor hun tweede prik hebben ze een afspraak op dezelfde dag maar met een uur ertussen; bij de eerste prik kregen ze te horen dat ze dan gewoon samen mochten komen en dat er niet eentje een uur in de auto hoeft te wachten. :)

LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:09:
Ik wil prima op mijn beurt wachten. De wachtrij was van oud naar jong, prima, maar ik word gek van alle groepen die vinden dat ze maar eerder aan de beurt moeten zijn waardoor de standaard wachtrij steeds maar naar achteren geschoven wordt.
Ja, zo sta ik er ook in. Zoveel mogelijk op volgorde van medische noodzaak (dus leeftijd, onderliggende aandoeningen, etc.) en zo min mogelijk uitzonderingen. Want als de politie eerst mag omdat ze geen afstand kunnen houden, dan moet je de BOAs ook doen. En daarna zullen de leraren ook willen, want die kunnen ook geen afstand houden. En dan kun je de kappers, pedicures etc. ook niet weigeren, en de mensen die op het OV zijn aangewezen eigenlijk ook niet. En zo heeft opeens half Nederland prioriteit en moeten de mensen die het harder nodig hebben wachten.

Overigens is het ook niet de eerste keer dat de politie om voorrang vraagt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Highfive95 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Brief is toevallig net binnen gekomen. Eerste mogelijkheid was aankomende maandag al. Maar dat is niet in onze woonplaats en komt niet uit op dat tijdstip. Dus nu volgende week zaterdag eerste prik en dan in juni de andere.

Ik zal nog wel even moeten wachten ;(
Wees blij, het gros krijgt pas de 1e prik ergens in Juni.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16
NMH schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:16:
[...]
Ja, zo sta ik er ook in. Zoveel mogelijk op volgorde van medische noodzaak (dus leeftijd, onderliggende aandoeningen, etc.) en zo min mogelijk uitzonderingen. Want als de politie eerst mag omdat ze geen afstand kunnen houden, dan moet je de BOAs ook doen. En daarna zullen de leraren ook willen, want die kunnen ook geen afstand houden. En dan kun je de kappers, pedicures etc. ook niet weigeren, en de mensen die op het OV zijn aangewezen eigenlijk ook niet. En zo heeft opeens half Nederland prioriteit en moeten de mensen die het harder nodig hebben wachten.

Overigens is het ook niet de eerste keer dat de politie om voorrang vraagt.
Ik vind dat eerder andersom :+ De mensen die je specifiek vraagt om meer risico te lopen (politie/leraren e.d.) behoor je ook zo snel mogelijk te beschermen. Voor kappers e.d. vind ik het echter veel meer hun eigen keuze.

Ik vind het dus heel raar dat we de scholen asap open moeten hebben omdat het zo belangrijk is, maar dat we daarna de leraren niet versneld inenten waardoor alsnog regelmatig klassen thuis moeten zitten. En zo geldt dat ook voor een heel deel van het verplegend personeel dat nog steeds niet is ingeënt maar wel wordt gevraagd diensten over te nemen waarbij ze met corona-patiënten moeten werken.

Je moet dus zeker niet teveel groepen voor willen trekken, maar de huidige keuze vind ik wel erg raar.

[removed]

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:03
YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Oh zeker! Voor mijn vrouw is het goed dat ze nu gevaccineerd kan worden. En ik moet gewoon nog even wachten. ;)

• NMH

NMH

Moderator General Chat
redwing schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:28:
Ik vind dat eerder andersom :+
Dat mag uiteraard. ;)
De mensen die je specifiek vraagt om meer risico te lopen (politie/leraren e.d.) behoor je ook zo snel mogelijk te beschermen.
Gevoelsmatig snap ik dat, maar statistisch is de kans dat een politieagent van 25 een ernstig ziekteverloop kent veel kleiner dan een vrachtwagenchauffeur van 60. Dan kun je toch beter die laatste eerst vaccineren, ondanks dat de eerste een hogere kans op besmetting loopt. Idealiter zou je van iedereen een besmettingskans moeten berekenen en die vermenigvuldigen met de "schadelijkheid", maar dat is ondoenlijk. :)
Voor kappers e.d. vind ik het echter veel meer hun eigen keuze.
Die volg ik dan weer even niet. In beide gevallen (politieagent/kapper) is afstand houden onmogelijk. Dus beiden hebben de keus tussen hun beroep uitoefenen waarbij geen afstand gehouden kan worden of ander werk zoeken.
Ik vind het dus heel raar dat we de scholen asap open moeten hebben omdat het zo belangrijk is, maar dat we daarna de leraren niet versneld inenten waardoor alsnog regelmatig klassen thuis moeten zitten.
Maar de klas zal sowieso thuis komen te zitten bij een besmetting onder de kinderen om te voorkomen dat het zich onder de kinderen verspreid (en via hen naar de ouders en de rest van de samenleving) en er is maar 1 leraar en 25 (give or take) kinderen. Gevoelsmatig snap ik heel goed dat een leraar graag gevaccineerd zou willen worden (dat zou ik ook willen), maar in het kader van effectieve bestrijding van (de gevolgen van) het virus is het niet de meest optimale keuze.

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07-2025
YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Als de GGD er klaar voor is ja. https://nos.nl/artikel/23...kort-voor-massavaccinatie

Als je nu nog duizenden werknemers tekort komt, moet je flink aan de bak om dit recht te zetten.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Soccer98 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Als de GGD er klaar voor is ja. https://nos.nl/artikel/23...kort-voor-massavaccinatie

Als je nu nog duizenden werknemers tekort komt, moet je flink aan de bak om dit recht te zetten.
De huisartsen hebben al het werk aan de GGD terug gegeven, dus die hebben nu vast wel een beetje tijd over om te observeren? :)

Of ze moeten bedenken dat de observatie origineel alleen voor Pfizer was en dat het dus voor de andere prikken niet hoeft?

PSN

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Het Robert Koch Institut (Duitse evenknie van het RIVM) adviseert om Jansen in principe alleen voor 60+ te gebruiken:

Via nos.nl.
Benieuwd of dat navolging gaat krijgen in andere landen (en Nederland).

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 105% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:57 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:48

Rzaan

Altijd zoekende

NMH schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:16:
Want als de politie eerst mag omdat ze geen afstand kunnen houden....

En dan kun je de kappers, pedicures etc. ook niet weigeren..
Je ziet niet het verschil tussen het belang van de politie voor ons allen, en het belang van kappers voor de samenleving?
Je enige criterium lijkt 'geen afstand kunnen houden'.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rzaan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Je ziet niet het verschil tussen het belang van de politie voor ons allen, en het belang van kappers voor de samenleving?
Hoho... Naast onze horeca boa's doen de kappers en pedicures het ook prima in de handhaving hoor!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
NMH schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:43:
Het Robert Koch Institut (Duitse evenknie van het RIVM) adviseert om Jansen in principe alleen voor 60+ te gebruiken:
[Twitter]
Via nos.nl.
Benieuwd of dat navolging gaat krijgen in andere landen (en Nederland).
Waarom doet iedereen moeilijk over bijwerkingen. De kans is super klein. De kans op covid is groter met daarop de kans op trombose nog groter.

Als we deze pandemie willen bestrijden is vaccinatie de enige optie.
Brittannië is bezig om de 1.5 meter regel te schrappen en laat zijn dat vaccinatie werkt.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Rzaan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
Zeer zeker wel, maar de stelling waar ik op reageerde was "Voor kappers e.d. vind ik het echter veel meer hun eigen keuze.". En mijn antwoord ging er over dat het voor de kapper net zo min als voor de politieagent een keuze is om afstand te houden. Die optie hebben ze geen van beide, tenzij ze ervoor zouden kiezen om hun werk niet meer te doen (en dat is geen redelijke optie).

En uiteraard staat de politie hoger op prioriteitenlijst dan de kapper. Dat is waarom we (terecht) de kappers een aantal maanden hebben gesloten en de politie niet. De kapper kunnen we wel even zonder, de politie niet.
Ho ho, dat was niet mijn criterium, dat is het argument dat de korpschef hanteert:
"Dit betekent meer drukte op straat en ook meer confrontatie met de politie." Als voorbeeld noemt hij de drukte op Koningsdag. Agenten moeten dan optreden en kunnen geen 1,5 meter afstand houden. Daardoor komen ze in 'risicovolle' situaties terecht. En dat gebeurt ook bij het normale werk. [...] "Het is onevenredig belastend indien je vanwege je werk niet meer naar dierbaren toe durft of zelfs je kinderen niet meer durft te knuffelen."
En dan sta ik achter mijn stelling dat als je de politie op die grond voorrang geeft, de andere groepen die ik noemde daar net zo goed aanspraak op kunnen maken.

Het was een andere zaak geweest als het probleem was geweest "Er zitten zoveel agenten met corona (of een verdenking daarvan) thuis dat we de handhaving niet meer kunnen garanderen." Dan had je (net zoals met de mensen van de acute zorg in januari) een goed argument gehad om vanwege het maatschappelijk belang voorrang te verlenen en dat had ik dan ook zeker kunnen billijken. En in dat geval is er absoluut een verschil met bijvoorbeeld kappers, omdat we een kapperschaarste een stuk beter kunnen tolereren dan een politieschaarste. Maar dat was dus niet het argument. :)

• Evertt
Dat de politie voorrang wil snap ik wel. Politie is bij alles als eerste ook bij een reanimatie dan is wel het handig dat ze gevaccineerd zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@NMH de kapper kan geen afstand houden van mensen die normaal gesproken goede bedoelingen hebben.

De politie heeft vaak te maken met mensen die zich doelbewust nergens iets van aan trekken. Of sowieso al extra risico lopen. En bij een aanhouding spugen, bijten of innige omhelzingen nodig hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2021 20:25 ]

• NMH

NMH

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:24:
@NMH de kapper kan geen afstand houden van mensen die normaal gesproken goede bedoelingen hebben.

De politie heeft vaak te maken met mensen die zich doelbewust nergens iets van aan trekken. Of sowieso al extra risico lopen. En bij een aanhouding spugen, bijten of innige omhelzingen nodig hebben.
Fair point. :)

Hoewel ik denk dat sommige leerkrachten van de (lagere groepen) van de basisschool zich ook wel in die taakomschrijving herkennen. :+

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16
NMH schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:18:
Gevoelsmatig snap ik dat, maar statistisch is de kans dat een politieagent van 25 een ernstig ziekteverloop kent veel kleiner dan een vrachtwagenchauffeur van 60. Dan kun je toch beter die laatste eerst vaccineren, ondanks dat de eerste een hogere kans op besmetting loopt. Idealiter zou je van iedereen een besmettingskans moeten berekenen en die vermenigvuldigen met de "schadelijkheid", maar dat is ondoenlijk. :)
De kans dat een politieagent het echter oploopt is een stuk groter dan de gemiddelde Nederlander/vrachtwagenchauffeur. Naar mijn idee hoort er ook wat tegenover te staan als je mensen verplicht een groter risico te lopen.
[...]
Die volg ik dan weer even niet. In beide gevallen (politieagent/kapper) is afstand houden onmogelijk. Dus beiden hebben de keus tussen hun beroep uitoefenen waarbij geen afstand gehouden kan worden of ander werk zoeken.
Omdat ik een kapper met geen mogelijkheid een essentieel beroep kan vinden dat verplicht door moet gaan. Iets wat bij een leraar of politieagent wel het geval is.
[...]
Maar de klas zal sowieso thuis komen te zitten bij een besmetting onder de kinderen om te voorkomen dat het zich onder de kinderen verspreid (en via hen naar de ouders en de rest van de samenleving) en er is maar 1 leraar en 25 (give or take) kinderen. Gevoelsmatig snap ik heel goed dat een leraar graag gevaccineerd zou willen worden (dat zou ik ook willen), maar in het kader van effectieve bestrijding van (de gevolgen van) het virus is het niet de meest optimale keuze.
Maar zodra er een leerling positief getest wordt, is die al een paar dagen besmettelijk geweest. Dus wederom heb je een groep die door de regering verplicht wordt te gaan werken, maar welke daarbij niet ondersteund worden met een vaccinatie. Ik vind het echt van de zotte dat je sommige groepen als essentieel benoemd, maar ze dan niet zo behandelt.

Oftewel, of ze moeten helemaal geen uitzondering maken (dus ook niet de zorg) of dat soort groepen gelijk trekken en dus de groepen die echt essentieel worden gevonden ook vaccineren. Nu zit het er allemaal tussenin.

[removed]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EX7389 is dat een bekende code voor merk vaccin ?
(staat op NL vaccinatiekaart.
productnaam batchnummer
covid-19 vaccin comirnaty injvlst 0,3ml ex7389)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:39

vliegnerd

Nintendo fan.

Cominaty is Pfizer BIONtech.

[ Voor 20% gewijzigd door vliegnerd op 07-05-2021 21:37 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• Evertt
Daar komt bij een politie agent is voor de samenleving in goede banen te leiden. Dan vind dat de brandweer ook voorrang moet krijgen.
Deze discussie blijft moeilijk dan wil dadelijk een andere beroep ook voorrang.

Ik heb liever deze doelgroep dan beroep sporters.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:52
MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:24:

Als ik de kapster van m'n vrouw mag geloven vallen die goede bedoelingen daar ook vies tegen zo afentoe. In de periodes dat ze open zijn geweest en nu weer open zijn zijn ze meermaals gebeld door klanten die klachten verzwegen hadden en toch positief bleken, nog even snel naar de kapper gingen voor een test (daarna mocht het vermoedelijk even niet meer, zucht) en later positief bleken, of toch besmet bleken door de partner die al ziek thuis was.
Moedeloos wordt je er soms van.

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 10:56
Even een theoretische vraag aan de mensen met verstand van vaccinaties:

Stel, je bent op een dag aan de beurt voor de 1e vaccinatie. 's Morgens nog even snel naar de bakker. Helaas hoest iemand je recht in je gezicht. Deze persoon heeft corona, maar dat weet je niet.

Je krijgt die dag dus een echte besmetting en je wordt gevaccineerd. Krijg je het dan extra zwaar of juist niet? Of maakt het geen verschil?

(Puur uit interesse dit vraagstuk.)

We see things as we are, not as they are

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

TutanRamon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:51:

Stel, je bent op een dag aan de beurt voor de 1e vaccinatie. 's Morgens nog even snel naar de bakker. Helaas hoest iemand je recht in je gezicht. Deze persoon heeft corona, maar dat weet je niet.

Je krijgt die dag dus een echte besmetting en je wordt gevaccineerd. Krijg je het dan extra zwaar of juist niet? Of maakt het geen verschil?

Kun je niet zeggen. De meeste mensen hebben geen last van de vaccinatie, daar zal het weinig tot niks uitmaken. Sommigen worden al ziek van de vaccinatie en voelen zich grieperig. Dan zou het uit kunnen maken.

Je kan daar eigenlijk pas wat van zeggen als je van tevoren zou weten hoe iemand op de vaccinatie zou reageren. Dat is zelden het geval.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:41
NMH schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:18:
[...]
Wut?

Leraren zijn de compleet vergeten groep die na de zorg verreweg de meeste risico's lopen en de meeste impact op de maatschappij hebben.

Laat ik het je maar even uitleggen, want ik geloof dat je hem niet helemaal goed op je netvlies hebt. Een basisschool leraar is dag in dag uit een nexus van 30 verschillende huishoudens. Een middelbare schooldocent komt in aanraking met pak hem beet 150 leerlingen (=huishoudens) per dag. Op weekbasis misschien wel het dubbele... En al die kinderen mengen ook nog met elkaar.

Op Amsterdamse scholen is Corona als een zeis door bepaalde scholen gegaan, wat natuurlijk compleet voorspelbaar is. En dat levert dan meteen stress op bij al die huishoudens, iedereen getest, wat bij kinderen ook weer heel vervelend is (veel mislukte tests en dan moet je nog een keer). Ondertussen moet dan maar een ouder thuis blijven, terwijl de samenleving doet alsof de scholen weer open zijn. BRILJANT |:(

Ik neem aan dat nu je dit leest je beseft hoe krankzinnig het is dat we niet zoals andere landen onze leraren zijn gaan vaccineren . Voor de effectieve bestrijding hadden we ze vooraan moeten zetten, net na de zorg. Dat we dat niet doen is IMHO het grootste schandaal van het hele Vaccinatieplan.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 08-05-2021 11:09 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Op de Seychellen gaat het allemaal niet zo goed ondanks de hoge vaccinatiegraad: https://www.seattletimes....ike-in-coronavirus-cases/

Sterker nog, sinds de vaccinatieuitrol sinds januari zijn er alleen maar coronabesmette gevallen en doden bijgekomen. Dat ligt niet aan het openen van het land, want dat is pas eind maart gedaan.

https://www.worldometers....virus/country/seychelles/
Voorheen zonder vaccinatie amper besmettingen, bij uitrol van het vaccin oplopend, plus doden. Precies het omgekeerde van wat er beoogd wordt.

Vraag me af wat deze siuatie in de praktijk voor andere landen kan betekenen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TutanRamon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:51:

Zou verwachten dat je er profijt van hebt, van de gewone infectie zal het een aantal dagen duren voordat je lichaam antistoffen gaat aanmaken, terwijl van het vaccin je lichaam (vrijwel) direct begint met antistoffen maken.

Je hebt dus een paar dagen voorsprong met de antistoffen productie t.o.v. geen prik.

PSN

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 22:24

codex

Geen OpenAI agent :)

benchMarc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:16:
Op de Seychellen gaat het allemaal niet zo goed ondanks de hoge vaccinatiegraad: https://www.seattletimes....ike-in-coronavirus-cases/

Sterker nog, sinds de vaccinatieuitrol sinds januari zijn er alleen maar coronabesmette gevallen en doden bijgekomen. Dat ligt niet aan het openen van het land, want dat is pas eind maart gedaan.

Voorheen zonder vaccinatie amper besmettingen, bij uitrol van het vaccin oplopend, plus doden. Precies het omgekeerde van wat er beoogd wordt.

In het artikel staat dat de besmettingen voor 65 procent onvolledig of niet gevaccineerden betreft. De overige besmettingen zouden dan onder gevaccineerden moeten zijn, maar ook met een vaccin bestaat de kans op besmetting.

Er is daar met AZ en het net goedgekeurde Chinese vaccin gevaccineerd. We weten van AZ dat een derde nog besmet kan raken:
According to DiGregorio, Seychelles started vaccinating its population in January with 100,000 doses of the Oxford Astra-Zeneca vaccine donated by India and 50,000 doses of China’s Sinopharm vaccine donated by the United Arab Emirates.
Ik vind dit persoonlijk weinig schokkend.

[ Voor 9% gewijzigd door codex op 08-05-2021 11:29 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

En wat bedoel je nu precies. Dat de besmettingen komen door vaccinaties?

Help, misschien moeten we ophouden met vaccineren!!!

Note: de officiële weergave van hetgeen je vindt in de media en de realiteit op de Seychellen zijn niet hetzelfde. Net als veel andere landen in bijvoorbeeld Afrika. Madagaskar was ook een leuke met hun inheemse kruidendrankje. Daardoor stierf er vrijwel niemand en was vaccineren niet nodig. Men vergat er even bij te vertellen dat de gemiddelde leeftijd daar heel erg laag is

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roffeltjes schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Op Amsterdamse scholen is Corona als een zeis door bepaalde scholen gegaan, wat natuurlijk compleet voorspelbaar is. En dat levert dan meteen stress op bij al die huishoudens, iedereen getest, wat bij kinderen ook weer heel vervelend is (veel mislukte tests en dan moet je nog een keer). Ondertussen moet dan maar een ouder thuis blijven, terwijl de samenleving doet alsof de scholen weer open zijn. BRILJANT |:(

Ik neem aan dat nu je dit leest je beseft hoe krankzinnig het is dat we niet zoals andere landen onze leraren zijn gaan vaccineren . Voor de effectieve bestrijding hadden we ze vooraan moeten zetten, net na de zorg. Dat we dat niet doen is IMHO het grootste schandaal van het hele Vaccinatieplan.
Heel weinig landen prioriteren leraren?
the research found that only 19 countries coming from several regions prioritize teachers within the first group for vaccination, including Kyrgyzstan and Uzbekistan, as well as a number of other middle- and low-income countries recently supported by the COVAX programme including Chile, Cambodia and Viet Nam and The Gambia, Rwanda and Uganda.
https://en.unesco.org/new...id-19-vaccination-efforts

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 08-05-2021 11:32 ]

PSN

• benchMarc
  • Nu online
codex schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:28:
[...]

In het artikel staat dat de besmettingen voor 65 procent onvolledig of niet gevaccineerden betreft. De overige besmettingen zouden dan onder gevaccineerden moeten zijn, maar ook met een vaccin bestaat de kans op besmetting.

Er is daar met AZ en het net goedgekeurde Chinese vaccin gevaccineerd. We weten van AZ dat een derde nog besmet kan raken:

[...]

Ik vind dit persoonlijk weinig schokkend.
Maar een heel groot gedeelte heeft al wel die eerste prik gehad, en zou in elk geval minder zware gevolgen moeten ondervinden.
Indoubt schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:28:
[...]

En wat bedoel je nu precies. Dat de besmettingen komen door vaccinaties?

Help, misschien moeten we ophouden met vaccineren!!!
Dat ik het raar vind dat er voorheen dus amper iemand dood ging, en nu ondanks een aardig hoge vaccinatiegraad wel. Dat er besmettingen plaatsvinden is nog tot daaraantoe, maar ook meer doden terwijl die er voorheen zo goed als niet waren vind ik onverwacht.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32

Vooral even goed lezen welk ‘vaccin’ ze gebruiken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• benchMarc
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Vooral even goed lezen welk ‘vaccin’ ze gebruiken.
60% Sinopharm, goedgekeurd door de WHO met een effectiviteit van 79%. Resterende AZ met een effectiviteit van 76%.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

benchMarc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Maar een heel groot gedeelte heeft al wel die eerste prik gehad, en zou in elk geval minder zware gevolgen moeten ondervinden.
Ok, hoeveel gevaccineerde mensen liggen er daar dan in het ziekenhuis?

Verder gaat het dodental idd omhoog omdat ze daar nog nooit een uitbraak hebben gehad, ik zou gokken dat ze een 1e golf hebben waarbij de mensen die nog niet gevaccineerd zijn het hardst worden getroffen.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 08-05-2021 11:54 ]

PSN

• codex

codex

benchMarc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:43:
[...]

[...]

Dat ik het raar vind dat er voorheen dus amper iemand dood ging, en nu ondanks een aardig hoge vaccinatiegraad wel. Dat er besmettingen plaatsvinden is nog tot daaraantoe, maar ook meer doden terwijl die er voorheen zo goed als niet waren vind ik onverwacht.
Ik zie hier niks spannends in, als 65 procent van de cases onvolledig of niet gevaccineerd is en er 1 of 2 doden per dag vallen dan is er met geen mogelijkheid een conclusie uit te trekken.

• benchMarc
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Ok, hoeveel gevaccineerde mensen liggen er daar dan in het ziekenhuis?
Dat zou ik ook graag willen weten.
codex schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Ik zie hier niks spannends in, als 65 procent van de cases onvolledig of niet gevaccineerd is en er 1 of 2 doden per dag vallen dan is er met geen mogelijkheid een conclusie uit te trekken.
Dat klopt, daarom ben ik ook op zoek naar een oorzaak. Voorheen waren die mensen totaal niet gevaccineerd en vielen er amper doden. Nu juist wel terwijl er alleen maar meer mensen gevaccineerd zijn. Dus wat is er veranderd? Hebben ze hun schouders laten hangen omdat ze vermoeden dat het nu wel allemaal kan? Zijn het mensen die zich na een eerste prik onoverwinnelijk voelen? Etc etc... Van alles wat mogelijk is, maar het is niet makkelijk om een oorzaak te vinden. Desondanks had ik eerder verwacht dat het zou blijven zoals het vorig jaar was, niet dat er vanaf januari ineens stijgingen in de besmettingen ontstaan.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:53

3DDude

I void warranty's

Eens ik vind het ook knap, heel jaar lang dodged the corona bullit zullen we maar zeggen.
Nu met vaccinatie op eens een oplopende grafiek, Waarom?

Be nice, You Assholes :)

• Evertt
Dat komt omdat de virus aan het muteren is geweest. En de besmetting zijn daardoor meer geworden. In de eerste golf hielden de mensen maar dan de regels dan nu.
Kijk maar naar Tsjechië of naar India weer de maatregelen afgeschaft zijn en de virus vrij spel had.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:13
Evertt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:31:
Zijn er al mensen die hun uitnodiging hebben ontvangen op hun medische verklaring van de huisarts?
Zojuist ontvangen.
Via internet afspraak maken niet mogelijk vanwege leeftijd.
Dus bellen, en de eerste prik staat voor morgenochtend.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49
Zijn er al mensen die hun uitnodiging hebben ontvangen op hun medische verklaring van de huisarts?
Nog niet. Was wel doorgegeven, kon ook een afspraak maken voor volgende week vrijdag. Dus nog 6 dagen om de brief te ontvangen. :)

"Better ask questions before you shoot"

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3DDude schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:04:
Eens ik vind het ook knap, heel jaar lang dodged the corona bullit zullen we maar zeggen.
Nu met vaccinatie op eens een oplopende grafiek, Waarom?
Het is een eiland, nu mensen gevaccineerd zijn houden ze vast geen afstand meer, mondkapjes en de hele reutemeteut.
1 virusje ingevlogen en het gaat als wild vuur rond zonder maatregelen.

PSN

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

benchMarc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten.

[...]

Dat klopt, daarom ben ik ook op zoek naar een oorzaak. Voorheen waren die mensen totaal niet gevaccineerd en vielen er amper doden. Nu juist wel terwijl er alleen maar meer mensen gevaccineerd zijn. Dus wat is er veranderd? Hebben ze hun schouders laten hangen omdat ze vermoeden dat het nu wel allemaal kan? Zijn het mensen die zich na een eerste prik onoverwinnelijk voelen? Etc etc... Van alles wat mogelijk is, maar het is niet makkelijk om een oorzaak te vinden. Desondanks had ik eerder verwacht dat het zou blijven zoals het vorig jaar was, niet dat er vanaf januari ineens stijgingen in de besmettingen ontstaan.
De groep volledig gevaccineerden(80+) zie je niet snel meer op IC. de leeftijd ligt nu lager.
Grootste deel daarvan is nog niet 'volledig' gevaccineerd (op leeftijd).

Je bent beter beschermt tegen Covid-19, maar je kunt het wel krijgen. Net als met de griepprik.
Als je het krijgt, zullen de klachten milder zijn dan wanneer je niet gevaccineerd bent.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

benchMarc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:49:
[...]

60% Sinopharm, goedgekeurd door de WHO met een effectiviteit van 79%. Resterende AZ met een effectiviteit van 76%.
Er gaan wat berichten dat sinopharm de 50% net aan haalt. En dat is nog best case afhankelijk van welke variant je treft.

https://www.bloomberg.com...ovid-in-half-in-key-study

Edit: zou vooral de zuid Afrikaanse variant zijn. Deel die effectiviteit maar door tweeën dus.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 08-05-2021 13:49 ]

• Drardollan
benchMarc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Van AZ weten we allang dat deze enkel tegen het originele virus werkt.

Sinopharm werkt sowieso maar amper tegen de originele variant (die 79% is een utopie) en tegen andere varianten is het maar afwachten.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
Hij lag zojuist op de mat. Mijn medische indicatie is dat ik tussen mijn geboorte en 14de actief astma had. Sindsdien is het passief geworden. Speelt lichtjes op als het bijvoorbeeld heel erg warm en vochtig weer is i.c.m. veel smog. Verder nooit last van. Voor die enkele keer per jaar heb ik noodmedicatie die meestal over datum gaat voor ik het 10 keer heb kunnen gebruiken ofzo.

• roffeltjes
Okay. Anders gezegd, de USA is wel zo slim... en late die vanuit een shit positie naar zonlicht aan het bewegen zijn, daar waar Nederland het echt dramatisch doet. :X

We hebben het sterfte cijfer aardig onder controle, maar het aantal infecties per capita is (ondanks dat het nu eindelijk daalt) echt heel hoog, ook globaal gezien.

• roffeltjes

Ik vind het een klein beetje hijgerig opgeschreven, ondanks dat het aantal besmettingen explodeert is het een heel ander verhaal dan India.
Government data released this week found that of 1,068 active cases, around 65% involved residents who were either completely unvaccinated or had received only one dose.

Francis emphasized that even people who have been vaccinated can get infected. “Vaccines are very effective at preventing serious illness and death; they are less good at preventing infection,” Francis said.

So far, the number of deaths in the Seychelles attributed to the virus is relatively low — 28 out of more than 6,000 cases. But the surge in new cases may also confirm that the vaccines being used in the country have comparatively low effectiveness.
Allereerst, je bent gevaccineerd niet immuun of steriel, dus dat je als gevaccineerde nog COVID kan oplopen en daarna doorgeven is geen verassing. Wat een vaccin vooral doet is de ernst van de ziekte aanmerkelijk afzwakken en dat lijkt toch heel netjes te gebeuren. Ik ben verder geen medicus, maar je kan wel gokken dat in het aantal sterfgevallen een substantieel aandeel niet gevaccineerd/te laat gevaccineerd zit.

Het is absoluut iets om in de gaten te houden, maar gezien de gebruikte vaccins en de vooralsnog lage sterftecijfers zie ik nog geen reden voor *ZOMG VACCINS WERKEN NIET GOED*.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 16:25

pro_6or

amateur_60r

PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:35:
[...]

"Die" patient die voorkomt dat er verspilling is :p

Ik was nu Nr. 30 op de lijst en ze hebben al heel wat weggeprikt. Bij mijn huisarts lijken ze er dus wel voor ingericht.
Aan jouw avatar te zien woon je in Rotterdam, daar is er een hoge No show omdat men bang is voor vaccinatie (streetwise > wijs) dus dan is er meer ruimte voor No spillage prikken. Zoiets vermoed ik dan toch.

een treffende spreuk

• crimby
  • Laatst online: 06:25
Nog niet! Wel al mensen in nabije dorpen iets ouder dan ik. Zelf nog niet en heb astma (griepprikgroep) met medicatie.
Geen idee hoe mijn gemeente het verder doet qua vaccinatiesnelheid.

• codex

codex

Verkeerd topic

[ Voor 96% gewijzigd door codex op 09-05-2021 07:25 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

pro_6or schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:34:
[...]

Aan jouw avatar te zien woon je in Rotterdam, daar is er een hoge No show omdat men bang is voor vaccinatie (streetwise > wijs) dus dan is er meer ruimte voor No spillage prikken. Zoiets vermoed ik dan toch.
Blaricum ;) We weinig streetwise :p

• Evertt
Jammer dat je de uitnodiging niet gewoon online kan downloaden. Zeker in deze tijd moet je toch kunnen inloggen met je DigiD en downloaden.

Ik hoop dat ik voor donderdag de uitnodiging kreeg. Heb alvast een afspraak gemaakt voor deze dag.

• GAIAjohan
Maar hoe kun je in de risicogroep nu een afspraak maken via internet? Ik werd gisteren nml op die website gewoon geweigerd op geboortejaar en moest bellen en mijn code doorgeven..
Overigens niet bepaald vriendelijk voor doven en slechthorenden..

Snap sowieso niet waarom de code niet online in te voeren is. Via telefoon wordt er meteen naar gevraagd.

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 09-05-2021 09:54 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:09
Evertt schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:49:
Jammer dat je de uitnodiging niet gewoon online kan downloaden. Zeker in deze tijd moet je toch kunnen inloggen met je DigiD en downloaden.

Ik hoop dat ik voor donderdag de uitnodiging kreeg. Heb alvast een afspraak gemaakt voor deze dag.
Je krijgt sowieso 2 dagen van te voren een sms (via telefoon afspraak) of email (online afspraak).

Deze wordt goedgekeurd, enige wat je verder bij moet hebben is medische verklaring (dat papier met al die ja/nee vragen), id kaart (of rijbewijs, paspoort, ... ) en in geval van medicatie een lijstje met welke medicatie je neemt.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49
99ruud99 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Je krijgt sowieso 2 dagen van te voren een sms (via telefoon afspraak) of email (online afspraak).

Deze wordt goedgekeurd, enige wat je verder bij moet hebben is medische verklaring (dat papier met al die ja/nee vragen), id kaart (of rijbewijs, paspoort, ... ) en in geval van medicatie een lijstje met welke medicatie je neemt.
Duurde ook even voor ik de bevestiging had viel me op. Bij de keren dat ik ben getest was de bevestiging er binnen twee minuten, nu duurde het bijna een half uur.

Voor de duidelijkheid, heb dus nog geen code binnen, maar kon gewoon met mijn reguliere gegevens inloggen. Vermoed dus een handmatige check.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocovla op 09-05-2021 11:31 ]

"Better ask questions before you shoot"

• Evertt
99ruud99 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Het gaat mij om dat ik nog geen uitnodiging hebt. Dit staat in de mail dat ik deze moet laten zien.
Ik ben bang dat ik wordt weg gestuurd. Maar ik ga het wel proberen als ik dit niet heb.
De huisarts heeft mij verteld dat ik hier onder valt.
Heb sinds mij geboorte last van astma/bronchitis. Heb dit ook ingevuld in de medische verklaring dat ik hier last van heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 09-05-2021 13:41 ]

• Drardollan
Weken geleden heb ik dit al een soort van voorspeld:
De Europese Unie heeft besloten om geen geen nieuwe vaccins meer te bestellen bij AstraZeneca. De EU beschuldigt de farmaceut ervan dat het de al bestelde vaccins niet op tijd levert. Het contract is daarom niet verlengt.
https://www.metronieuws.n...euwe-astrazeneca-vaccins/

Logische en verstandige stap wat mij betreft. Wie wil er nog een inferieur vaccin als er al 3 betere vaccins zijn die wél leveren?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:57 ]

• Drardollan
Cocytus schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:14:
Die extra AstraZeneca-vaccins zijn inderdaad mosterd na de maaltijd. Ik wil als 30er best nú zo'n prik in m'n arm, maar over een half jaar is er genoeg Pfizer/BioNTech om iedereen in te enten. Dan mag AstraZeneca die dingen houden. Inferieur wil ik het vaccin overigens niet noemen. Het is nog steeds een heel goed vaccin, veel effectiever dan bijv. de griepvaccins die we zonder discussie elk jaar bij veel mensen in de arm zetten. De nieuwe mRNA vaccins zijn echter zó ontzettend goed dat we kunnen bedanken voor AZ.
In vergelijking met Pfizer/Moderna kan ik niet anders concluderen dat ze inferieur zijn. AZ heeft meer lichte bijwerkingen, er zijn serieuze bijwerkingen als bloedklonters, de bescherming tegen de Wuhan-variant is op orde maar andere varianten lopen gewoon langs AZ (bv. ZA variant).

Janssen heeft dan nog 2 grote voordelen, de bloedklonters zijn vele malen zeldzamer en je hebt er slechts 1 prik van nodig.

Persoonlijk verwacht ik overigens dat iedereen die AZ heeft gehad nog een booster Pfizer/Moderna kan gaan halen eind dit jaar.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:10

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

ik las ergens dat AZ pas 30 mljoen vaccins geleverd had aan de EU van de afgesproken 120 miljoen.
Komen die 90 miljoen dan nog wel?

Als we ze nog gaan gebruiken....

Steam ID = Ackerfiets

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Family Guy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:19:
ik las ergens dat AZ pas 30 mljoen vaccins geleverd had aan de EU van de afgesproken 120 miljoen.
Komen die 90 miljoen dan nog wel?

Als we ze nog gaan gebruiken....
Gedeeltelijk voor 2e prikken, de rest zal gewoon aan COVAX gedoneerd worden denk ik.

(verder zijn er binnen de EU ook veel landen met verschillende regels, Duitsland prikt weer iederen met AZ bijvoorbeeld)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 10-05-2021 10:23 ]

PSN

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13

Nox

Noxiuz

pro_6or schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:34:
[...]

Bij de GGD's in die regio verwacht ik nog steeds weinig anti-spillageprikken, het is niet zo dat ze iedere dag X doses optrekken 's morgens voor de mensen die een brief gehad hebben. Ze doen dat op basis van afspraken en eind v.d. dag gaat het tempo wat rustiger voor zover ik weet en is het simpel: de spillage is het restant wat nog in het laatste aangebroken flesje zat. Dit is in ieder geval wat ik opmaak aan wat ik zie als ik er een dienst draai (ik prik zelf niet, maar zie dit af aan de in/uitstroom van genodigden). Tenzij de GGD in Rotterdam anders opereert dan de GGD hier, dat kan natuurlijk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13

Nox

Noxiuz

Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:51:
[...]

In vergelijking met Pfizer/Moderna kan ik niet anders concluderen dat ze inferieur zijn. AZ heeft meer lichte bijwerkingen, er zijn serieuze bijwerkingen als bloedklonters, de bescherming tegen de Wuhan-variant is op orde maar andere varianten lopen gewoon langs AZ (bv. ZA variant).

Janssen heeft dan nog 2 grote voordelen, de bloedklonters zijn vele malen zeldzamer en je hebt er slechts 1 prik van nodig.

Persoonlijk verwacht ik overigens dat iedereen die AZ heeft gehad nog een booster Pfizer/Moderna kan gaan halen eind dit jaar.
Ligt er aan welke definitie van inferieur je aanhoudt. Het kan 'minder goed' zijn of 'beneden peil'. Daar zit nogal wat tussen :) Ze zijn minder goed maar werken wel degelijk nog steeds om ernstige ziekte te voorkomen en de ernstige bijwerkingen kennen een heel klein risico.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Drardollan
Nox schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Ligt er aan welke definitie van inferieur je aanhoudt. Het kan 'minder goed' zijn of 'beneden peil'. Daar zit nogal wat tussen :) Ze zijn minder goed maar werken wel degelijk nog steeds om ernstige ziekte te voorkomen en de ernstige bijwerkingen kennen een heel klein risico.
Daar zit nogal wat tussen, ik zou het "veel minder goed" noemen. AZ is ongeveer 30% minder effectief dan Pfizer/Moderna en heeft serieus meer bijwerkingen.

Vergelijk het met een auto die je kan krijgen, kies je dan de Dacia Sandero die direct beschikbaar is of de Volkswagen Polo waar je 3 maanden op moet wachten?
Beiden brengen je van A naar B, je zit droog en met wat geluk krijg je de radio afgestemd op de radiozender die je prefereert. De Dacia schakelt echter vervelender, veert minder goed en de banden die vanuit de fabriek geleverd worden hebben een 30% kortere levensduur dan die van VW.
Moet je snel van A naar B en zijn de randvoorwaarden minder belangrijk, dan kies je de Dacia. Wil je jaren plezierig rondrijden met een bepaalde mate van comfort en geeft het niet dat je even moet wachten dan kies je de VW.

Zo zie ik het ook met de vaccins. AZ was top om mee te starten, in de UK plukken ze daar de vruchten van. Wij zijn helaas te laat gestart om er serieus profijt van te hebben, we hebben simpelweg de boot gemist met de trage opstart. Toen wij begonnen met vaccineren begon Pfizer al goed op stoom te komen.

Ik denk dat je ondertussen beter kan kiezen voor een kwalitatief beter vaccin wat beter beschermd en minder bijwerkingen geeft dan kiezen voor de mindere variant. Als ik naar de dagelijkse cijfers kijk dan lijkt alles erop te wijzen dat we de daling voorlopig ingezet hebben, de noodzaak om enkel op de snelheid te focussen neemt met de dag af.

Ik verwacht dat ook Janssen over niet al te lange tijd aan de kant wordt gezet. In andere landen is dit zelfs al het geval. Voor nu wegen de voordelen (1 prik, betrouwbare leveringen en een voldoende bescherming) nog op tegen de nadelen (bloedklonters, minder bescherming dan Pfizer/Moderna), maar ik verwacht eerlijk gezegd dat die voordelen over enkele weken geen voordelen meer zijn. En ik sta daar niet alleen in, de EU heeft niet voor niets al zijn geld op Pfizer gezet (extra order voor 1,8 miljard vaccins).

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:16
Nou ja, op het gebied waar 't om gaat, namelijk voorkomen van ziekenhuisopnames en overlijdens, zit er eigenlijk geen verschil tussen de verschillende in de EU goedgekeurde vaccins;

En ja, AZ heeft een gevaarlijke bijwerking, maar als je daar tijdig bij bent, is dat volgens mij goed behandelbaar. Ja, op het totaalplaatje is AZ een minder goed vaccin, maar wel veel goedkoper, makkelijker te vervoeren/bewaren en in 1e instantie ook beter beschikbaar; Met name hun PR-afdeling is veel slechter volgens mij...

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:28
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Daar zit nogal wat tussen, ik zou het "veel minder goed" noemen. AZ is ongeveer 30% minder effectief dan Pfizer/Moderna en heeft serieus meer bijwerkingen.
Ik zou me wat minder blind staren op die percentages van vaccins. AZ voorkomt dat je in het ziekenhuis beland, long covid krijgt, minder overdracht (aannames) of overlijdt. Volgens mij is dat het belangrijkste van een vaccin. Pfizer doet het inderdaad goed, maar ook daar krijgen mensen nog covid als ze pech hebben. Bij sommige varianten lijken daar de percentages ook omlaag te gaan, is het dan ook een slecht vaccin?

[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 10-05-2021 13:10 . Reden: Fix doodstaren ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• Drardollan
TheRicolaa10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Ik zou me wat minder doodstaren op die percentages van vaccins. AZ voorkomt dat je in het ziekenhuis beland, long covid krijgt, minder overdracht (aannames) of overlijdt.
Ik staar mij daar zeker niet blind op (doodstaren heb ik nog nooit gehoord), maar het is wel een indicator hoe goed een vaccin is. Zo verwacht ik zelf ook dat iedereen die AZ of Janssen heeft gehad nog een oproep krijgt voor een booster Pfizer.

Op zeker helpt AZ tegen ernstige Corona, dat zal en heb ik nooit ontkend.
Volgens mij is dat het belangrijkste van een vaccin.
In mijn ogen ligt het eraan in welke fase je je bevindt. Als het gierend uit de hand loopt dan is elk vaccin meegenomen, al zou het maar 25 procent effectief zijn. Als je in een andere fase komt gaan er andere dingen spelen. De snelheid is dan niet meer het belangrijkste, de weging van de voor en nadelen veranderd in elke fase.
Pfizer doet het inderdaad goed, maar ook daar krijgen mensen nog covid als ze pech hebben. Bij sommige varianten lijken daar de percentages ook omlaag te gaan, is het dan ook een slecht vaccin?
Nee, want geen enkel vaccin zal 100% alles tegenhouden. Uiteindelijk moet je immuunsysteem het doen, een vaccin kan dat opleiden maar dat is het dan ook wel. En dat hoeft ook niet en is niet het doel. Als je voldoende tegenhoudt dan dooft een virus vanzelf uit tenslotte.

Maar wie weet blijkt CureVac of een ander vaccin wat nog in ontwikkeling is nog veel beter te werken dan Pfizer of Moderna. Op dat moment schudden we de kaarten weer opnieuw en moeten we de situatie opnieuw bekijken. Dat is koffiedik kijken. Met wat we nu weten is mijn inziens onweerlegbaar dat Pfizer/Moderna het beste is wat we hebben, gevolgd door Janssen en daarna AZ (die rommel uit Rusland en China vertrouw ik niet dus neem ik niet mee).

In de voetballerij zouden ze dit doorselecteren noemen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 10-05-2021 13:07 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:06:

Er zal zeker doorgeselecteerd worden. Dat gebeurt immers al nu er geen nieuwe AZ-leveringen meer worden gevraagd, en er een dik contract is afgesloten met Pfizer. Maar vooralsnog, is een AZ-vaccin beter dan géén vaccin. Het stoppen met AZ gaat op een gegeven moment relevant worden, naar verwachting ergens in de zomer, maar nu nog niet.

• Drardollan
RoD schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Er zal zeker doorgeselecteerd worden. Dat gebeurt immers al nu er geen nieuwe AZ-leveringen meer worden gevraagd, en er een dik contract is afgesloten met Pfizer. Maar vooralsnog, is een AZ-vaccin beter dan géén vaccin. Het stoppen met AZ gaat op een gegeven moment relevant worden, naar verwachting ergens in de zomer, maar nu nog niet.
Vooralsnog is AZ enkel nog goedgekeurd voor 60+ en daar hebben de meesten al een eerste prik gehad en zal er enkel nog een tweede volgen. Iedereen onder de 60 krijgt Pfizer of Janssen.

Ik denk niet dat het tot de zomer duurt (alhoewel die dichtbij is met 6 weken natuurlijk) voor AZ minder relevant zal zijn. Ik denk dat de eerste prikken met AZ ongeveer klaar zijn in de groep 60-64 en dan is het toch afgelopen?

En dat een vaccin beter is dan geen vaccin geldt voor mij enkel in de eerste fase (tenzij het het enige beschikbare vaccin is natuurlijk), een fase die wij helaas grotendeels hebben overgeslagen maar in de UK wel ten volle benut is.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:16
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Ik staar mij daar zeker niet blind op (doodstaren heb ik nog nooit gehoord), maar het is wel een indicator hoe goed een vaccin is. Zo verwacht ik zelf ook dat iedereen die AZ of Janssen heeft gehad nog een oproep krijgt voor een booster Pfizer.

Op zeker helpt AZ tegen ernstige Corona, dat zal en heb ik nooit ontkend.

[...]

In mijn ogen ligt het eraan in welke fase je je bevindt. Als het gierend uit de hand loopt dan is elk vaccin meegenomen, al zou het maar 25 procent effectief zijn. Als je in een andere fase komt gaan er andere dingen spelen. De snelheid is dan niet meer het belangrijkste, de weging van de voor en nadelen veranderd in elke fase.

[...]

Nee, want geen enkel vaccin zal 100% alles tegenhouden. Uiteindelijk moet je immuunsysteem het doen, een vaccin kan dat opleiden maar dat is het dan ook wel. En dat hoeft ook niet en is niet het doel. Als je voldoende tegenhoudt dan dooft een virus vanzelf uit tenslotte.

Maar wie weet blijkt CureVac of een ander vaccin wat nog in ontwikkeling is nog veel beter te werken dan Pfizer of Moderna. Op dat moment schudden we de kaarten weer opnieuw en moeten we de situatie opnieuw bekijken. Dat is koffiedik kijken. Met wat we nu weten is mijn inziens onweerlegbaar dat Pfizer/Moderna het beste is wat we hebben, gevolgd door Janssen en daarna AZ (die rommel uit Rusland en China vertrouw ik niet dus neem ik niet mee).

Ja, maar om terug te komen op je auto-vergelijking: Of je betaalt nu 25k voor een VW Polo die over 2 weken geleverd wordt, of je betaald 150k voor een ferrari waar je een half jaar op moet wachten.

Want beide auto's brengen je van A naar B & beide vaccins beëindigen de crisis waar we nu in zitten. Wat is het grote verschil? Bij AZ is de kans dat je verkoudheidsklachten/ een griepje qua klachten krijgt een stuk groter, maar je komt nog steeds niet in 't ziekenhuis, je overlijdt er nog steeds niet aan, de kans op ernstige klachten is nog steeds minimaal.

Het grote nadeel dat AZ heeft, de productie/levering is heel onvoorspelbaar. En er is een minimale kans op een dodelijke bijwerking als je niet voldoende oplet. Maar wel bijna 7x zo goedkoop;

Op de 2 miljard verwachte benodigde vaccins scheelt dat 15 miljard...

edit: Uiteindelijk zijn er wat mij betreft maar 2 factoren van belang:
- Het nut van het vaccin (effectiviteit & bijwerkingen)
- De beschikbaarheid van het vaccin

En wat mij betreft verliest AZ het juist op punt 2, niet op punt 1; Ja, daar is het minder goed, maar als Pfizer daar een 10 scoort, scoort AZ een 9,5

[ Voor 6% gewijzigd door rik86 op 10-05-2021 13:16 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 21:36
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:13:
[...]

Vooralsnog is AZ enkel nog goedgekeurd voor 60+ en daar hebben de meesten al een eerste prik gehad en zal er enkel nog een tweede volgen. Iedereen onder de 60 krijgt Pfizer of Janssen.

Ik denk niet dat het tot de zomer duurt (alhoewel die dichtbij is met 6 weken natuurlijk) voor AZ minder relevant zal zijn. Ik denk dat de eerste prikken met AZ ongeveer klaar zijn in de groep 60-64 en dan is het toch afgelopen?

En dat een vaccin beter is dan geen vaccin geldt voor mij enkel in de eerste fase (tenzij het het enige beschikbare vaccin is natuurlijk), een fase die wij helaas grotendeels hebben overgeslagen maar in de UK wel ten volle benut is.
Ik denk dat het in Nederland met AZ klaar is zodra iedereen de tweede prik heeft gehad (van degene die de eerste hebben gehad én 60-64).
Ik zag dat hier in de buurt over een week een priksessie is voor de eerste prik in leeftijden 60-62 en voor degene die nog willen tot en met 64 jaar. De tweede prikronde is dan midden juli stond er bij.

• Drardollan
rik86 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Ja, maar om terug te komen op je auto-vergelijking: Of je betaalt nu 25k voor een VW Polo die over 2 weken geleverd wordt, of je betaald 150k voor een ferrari waar je een half jaar op moet wachten.

Want beide auto's brengen je van A naar B & beide vaccins beëindigen de crisis waar we nu in zitten. Wat is het grote verschil? Bij AZ is de kans dat je verkoudheidsklachten/ een griepje qua klachten krijgt een stuk groter, maar je komt nog steeds niet in 't ziekenhuis, je overlijdt er nog steeds niet aan, de kans op ernstige klachten is nog steeds minimaal.
Dan moet je hem eigenlijk verder doortrekken en kijken naar hoe het autobezit van de mens veranderd in de loop der jaren.

De meeste mensen beginnen met een barrel wat ze van A naar B brengt en slechts 1000 euro kost. Het biedt voldoende bescherming tegen de regen en bij een ongeluk zit je een stuk beter dan op de brommer die je ervoor had. Dat de stoelveren tegen je kont prikken en je stuur wat plakt door de vele handjes neem je voor lief. Die gebreken zijn niet zodanig dat je naar iets anders zoekt.
Na enkele jaren ben je er echter wel klaar mee, je hebt wat meer te besteden en gaat op zoek naar een net wat betere auto. Fijnere stoelen en vooral net wat luxer, door de airco hoef je zelfs niet meer te zweten. Niet dat de vorige auto geen optie had om de ramen open te doen, maar niet zweten is toch net wat aangenamer.
Weer wat jaren later wil je toch liever een nieuwe auto. Lekker luxe, climate controle en voorzien van de meest moderne uitrusting die je veiligheid en comfort bieden.
Het grote nadeel dat AZ heeft, de productie/levering is heel onvoorspelbaar. En er is een minimale kans op een dodelijke bijwerking als je niet voldoende oplet. Maar wel bijna 7x zo goedkoop;

Op de 2 miljard verwachte benodigde vaccins scheelt dat 15 miljard...
Dan praat je over de hele EU, daar is 15 miljard toch peanuts?
edit: Uiteindelijk zijn er wat mij betreft maar 2 factoren van belang:
- Het nut van het vaccin (effectiviteit & bijwerkingen)
- De beschikbaarheid van het vaccin

En wat mij betreft verliest AZ het juist op punt 2, niet op punt 1; Ja, daar is het minder goed, maar als Pfizer daar een 10 scoort, scoort AZ een 9,5
Ik denk dat je te makkelijk over dingen als de bijwerkingen heen stapt. Je kan deze niet op 1 hoop vegen. Elk punt moet je apart wegen en meten naar wat er op dat moment nodig is.

Mijn inziens, en dat is dus slechts mijn beperkte visie, zijn we aanbeland in fase 2 van de vaccinatie. En daar gelden andere voorwaarden dan in fase 1.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De complete leiding van het vaccinatieprogramma wordt door het RIVM vervangen:
https://www.nu.nl/coronav...-vaccinatieprogramma.html

Benieuwd wat we hiervan terug gaan zien.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 10-05-2021 14:32 ]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:28
Nederlandse website om spillage tegen te gaan, hopelijk snel binnenkort meer huisartsen, ziekenhuizen en instellingen:

https://www.prullenbakvaccin.nl/

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• Drardollan
TheRicolaa10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:42:
Nederlandse website om spillage tegen te gaan, hopelijk snel binnenkort meer huisartsen, ziekenhuizen en instellingen:

https://www.prullenbakvaccin.nl/
Ik wilde het net gaan posten.

Treurig dat de overheid zoiets niet heeft geregeld :{

• joppe113
Offtopic, Hij is er, dat is toch belangrijk......moet nu tegenwoordig overal gelijk dat overheid bashen bij?

Ontopic: Goed initiatief!
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:48:
[...]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:19
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Vergelijk het met een auto die je kan krijgen, kies je dan de Dacia Sandero die direct beschikbaar is of de Volkswagen Polo waar je 3 maanden op moet wachten?
Beiden brengen je van A naar B, je zit droog en met wat geluk krijg je de radio afgestemd op de radiozender die je prefereert. De Dacia schakelt echter vervelender, veert minder goed en de banden die vanuit de fabriek geleverd worden hebben een 30% kortere levensduur dan die van VW.
Het punt is dat beide auto's even goed zijn, echter er zijn 700K Dacia geleverd en inmiddels zijn daar 70 dodelijke ongelukken mee gebeurd. Vooral bij vrouwen beneden de 60 treedt het dodelijk ongeluk op. Er was al een VW kever, die nog veel meer ongelukken veroorzaakte (anticonceptiepil), maar die is zo ingeburgerd dat we zelf wel kunnen inschatten of het veilig is om in de rijden of niet.

Waar het om draait is dat bij onbekende onzekerheid (vaccin wat je niet kent) voor veiligheid wordt gekozen.

[ Voor 13% gewijzigd door bert pit op 10-05-2021 15:04 ]

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Ik vind het dan weer niet zo raar dat de overheid het niet faciliteert dat het AZ vaccin, wat alleen voor 60+ wordt aangeraden door de gezondheidsraad, voor andere bevolkingsgroepen als anti-spillage wordt gebruikt.

PSN

• pro_6or
  • Laatst online: 06-02 16:25

pro_6or

amateur_60r

Nox schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Bij de GGD's in die regio verwacht ik nog steeds weinig anti-spillageprikken, het is niet zo dat ze iedere dag X doses optrekken 's morgens voor de mensen die een brief gehad hebben. Ze doen dat op basis van afspraken en eind v.d. dag gaat het tempo wat rustiger voor zover ik weet en is het simpel: de spillage is het restant wat nog in het laatste aangebroken flesje zat. Dit is in ieder geval wat ik opmaak aan wat ik zie als ik er een dienst draai (ik prik zelf niet, maar zie dit af aan de in/uitstroom van genodigden). Tenzij de GGD in Rotterdam anders opereert dan de GGD hier, dat kan natuurlijk.
Ik had het hier metname over de huisartsen. daar schijnt het dus in oa Rotterdam soms erg moeilijk voor te zijn om de prikken ook daadwerkleijk kwijt te raken.

een treffende spreuk

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:05
*knip* je bedoelt die site die letterlijk een aantal posts hierboven ook genoemd wordt ;)?

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2021 09:51 ]

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:49:
Offtopic, Hij is er, dat is toch belangrijk......moet nu tegenwoordig overal gelijk dat overheid bashen bij?

Ontopic: Goed initiatief!

[...]
Heeft niets met overheid bashen te maken, maar wil je zeggen dat ze een puike taak hebben geleverd in deze? Ben je trots op onze overheid voor wat betreft de hele vaccinatiecampagne?

• Drardollan
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Ik vind het dan weer niet zo raar dat de overheid het niet faciliteert dat het AZ vaccin, wat alleen voor 60+ wordt aangeraden door de gezondheidsraad, voor andere bevolkingsgroepen als anti-spillage wordt gebruikt.
In dat geval moeten ze dit soort initiatieven dus verbieden, ook dat is een optie.

Nu hebben wat huisartsen zelf maar wat bedacht, met alle risico's van dien.

• joppe113
Nee gek he, dat er hier en daar eens wat niet soepel verloopt! Maar een hele hoop mensen denken dat een overheid in een pandemie alle antwoorden achter de hand heeft.

We doen het over het algemeen niet veel slechter qua vaccinaties dan andere landen, behalve dan de landen die op wat voor manier dan vooraan in de rij van vaccinatie leveringen zijn gekomen.

Maar elke keer als er een goed idee ontstaat wat niet door de overheid word bedacht dan is onze overheid zo fout bezig.....
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Heeft niets met overheid bashen te maken, maar wil je zeggen dat ze een puike taak hebben geleverd in deze? Ben je trots op onze overheid voor wat betreft de hele vaccinatiecampagne?

• Wilke
  • Laatst online: 20:29
joppe113 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:49:
Nee gek he, dat er hier en daar eens wat niet soepel verloopt! Maar een hele hoop mensen denken dat een overheid in een pandemie alle antwoorden achter de hand heeft.
Totdat crisismanagement wegbezuinigd werd kon de rijksoverheid dat dan ook wel degelijk een stuk beter:

https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

Of als je nog wat meer inkleuring wilt (ja, 2009 was natuurlijk anders, want er was toen gewoon 1 vaccin beschikbaar, maar toch een behoorlijk aantal steekhoudende punten):

http://www.defensieplatfo...ambtelijke-werkelijkheid/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:47:
In dat geval moeten ze dit soort initiatieven dus verbieden, ook dat is een optie.

Nu hebben wat huisartsen zelf maar wat bedacht, met alle risico's van dien.
Gelukkig zijn er meer mogelijkheden dan zwart/wit.

Ik moet nog maar zien hoe hard dit gaat lopen. De gedachte van het verminderen van spillage is prima, maar een huisartsenpraktijk moet dit ook wel weer gaan bijhouden. Ik heb niet het gevoel dat ze normaal gesproken veel tijd over hebben, maar misschien zijn er toch een hoop die het er voor over hebben.
Daarnaast kan je ook niet een vaccin claimen, je moet gewoon maar heen wanneer er één beschikbaar is. De kans dat anderen je voor zijn is dan ook significant.
Ik denk dat dit een leuk initiatief uit principe is, maar dat het in de praktijk niet zoveel gaat brengen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:49:

We doen het over het algemeen niet veel slechter qua vaccinaties dan andere landen, behalve dan de landen die op wat voor manier dan vooraan in de rij van vaccinatie leveringen zijn gekomen.

Maar elke keer als er een goed idee ontstaat wat niet door de overheid word bedacht dan is onze overheid zo fout bezig.....

[...]
Ik denk dat je wat meer posts van mij moet lezen voor je zo reageert.

Maar om het in perspectief te plaatsen, wat heeft overheid volgens jouw wél goed gedaan in de laatste 15 maanden omtrent de Corona crisis? Gingen de testen goed, of de vaccinaties? Of misschien de wetgeving voor de avondklok of testsamenleving?

Nee, het is constant achter de feiten aanhobbelen geweest.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:51:
Maar hoe kun je in de risicogroep nu een afspraak maken via internet? Ik werd gisteren nml op die website gewoon geweigerd op geboortejaar en moest bellen en mijn code doorgeven..
Overigens niet bepaald vriendelijk voor doven en slechthorenden..

Snap sowieso niet waarom de code niet online in te voeren is. Via telefoon wordt er meteen naar gevraagd.
Ik werd obv mijn geboortejaar gewoon toegelaten op de site, zodoende kon ik een afspraak inplannen.

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Gelukkig zijn er meer mogelijkheden dan zwart/wit.

Ik moet nog maar zien hoe hard dit gaat lopen. De gedachte van het verminderen van spillage is prima, maar een huisartsenpraktijk moet dit ook wel weer gaan bijhouden. Ik heb niet het gevoel dat ze normaal gesproken veel tijd over hebben, maar misschien zijn er toch een hoop die het er voor over hebben.
Daarnaast kan je ook niet een vaccin claimen, je moet gewoon maar heen wanneer er één beschikbaar is. De kans dat anderen je voor zijn is dan ook significant.
Ik denk dat dit een leuk initiatief uit principe is, maar dat het in de praktijk niet zoveel gaat brengen.
Ik verwacht ook dat het weinig oplevert, maar ik ben niet zo van dit soort initiatieven. Zulke dingen moeten centraal geregeld worden voordat dit ook weer een grote chaos wordt. Risico is dat mensen geen 2e prik krijgen met alle problemen van dien.

Ben absoluut voor het voorkomen van verspilling, maar dit is niet de manier.

• joppe113
Ontzettend veel bedrijven met steun overeind gehouden, gezorgd dat er uiteindelijk toch goed getest kon worden. Prima op schema liggen met vaccinaties op dit moment ( binnen de mogelijkheden van de leveringen). Gezorgd dat de zorg niet in code zwart terecht is gekomen. Dat soort dingen....

Ik kon in 5 minuten 2 afspraken inplannen voor het vaccineren. En tuurlijk er gaat ontzettend veel mis, zoals op de hele aardkloot, maar ik bekijk dingen liever wat positiever.
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat je wat meer posts van mij moet lezen voor je zo reageert.

Maar om het in perspectief te plaatsen, wat heeft overheid volgens jouw wél goed gedaan in de laatste 15 maanden omtrent de Corona crisis? Gingen de testen goed, of de vaccinaties? Of misschien de wetgeving voor de avondklok of testsamenleving?

Nee, het is constant achter de feiten aanhobbelen geweest.

• joppe113
Je ziet het niet zitten, maar toch is het treurig dat de overheid het niet heeft geregeld.....
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Ik verwacht ook dat het weinig oplevert, maar ik ben niet zo van dit soort initiatieven. Zulke dingen moeten centraal geregeld worden voordat dit ook weer een grote chaos wordt. Risico is dat mensen geen 2e prik krijgen met alle problemen van dien.

Ben absoluut voor het voorkomen van verspilling, maar dit is niet de manier.

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:42:
Je ziet het niet zitten, maar toch is het treurig dat de overheid het niet heeft geregeld.....
Ik zie het niet zitten op deze manier...

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:41:
Ontzettend veel bedrijven met steun overeind gehouden, gezorgd dat er uiteindelijk toch goed getest kon worden. Prima op schema liggen met vaccinaties op dit moment ( binnen de mogelijkheden van de leveringen). Gezorgd dat de zorg niet in code zwart terecht is gekomen. Dat soort dingen....
Met geld smijten is geen kunst. Maar zelfs dat lukte niet, je moet eens rondkijken hoeveel er fout gaat en is gegaan met al die steunmaatregelen.

Uiteindelijk kon er getest worden, klopt. Ongeveer 8 maanden na het uitbreken van de shizzle.

Code zwart voorkomen heb je te danken aan de zorgmedewerkers en ziekenhuizen.

Over beschermende middelen hebben we het nog maar niet gehad. Vorig jaar waren ze niet voorradig met alle gevolgen van dien.

Vaccinaties lopen wel, maar vergeet niet dat alles schattingen zijn omdat de registratie flink te wensen overlaat. Het is dus maar te hopen dat het loopt zoals we denken dat het loopt.

Ik wacht nog even op iets wat goed geregeld is door de overheid en niet door anderen.
Ik kon in 5 minuten 2 afspraken inplannen voor het vaccineren. En tuurlijk er gaat ontzettend veel mis, zoals op de hele aardkloot, maar ik bekijk dingen liever wat positiever.
Ik wacht al maanden op een oproep. Mijn vrienden van dezelfde leeftijd in de UK en US hebben al lang en breed een prik te pakken.

Maar ik denk dat ik op dit forum ongeveer mister positivo ben, dus daar zullen we het maar niet over hebben. En het heeft er ook niets mee te maken, want het gaat erom dat de overheid weer een steek laat vallen bij iets wat ze wel hadden kunnen regelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 10-05-2021 16:49 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De privacy van iedereen wordt gerespecteerd, hoeveel doden het ook kost.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• joppe113
Geen idee hoe je alleen een stukje kan quoten, maar heel veel waardering voor de zorg maar zonder een lockdown hadden ze geen code zwart kunnen voorkomen lijkt me. Dan was het voor hun dweilen met de kraan open geweest, want er zijn te veel mensen in Nederland die zich niet ( goed genoeg) aan de regels houden....

Dus toch wel ergens iets wat de overheid goed gedaan heeft, en wat ze ook doen, er is altijd een partij die het niet streng genoeg of te streng vind....

Maar verder vind ik het de discussie niet waard meer. Zoals over zoveel zaken hoeven we het niet eens te zijn met elkaar! Dat is het mooie van Nederland.
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Met geld smijten is geen kunst. Maar zelfs dat lukte niet, je moet eens rondkijken hoeveel er fout gaat en is gegaan met al die steunmaatregelen.

Uiteindelijk kon er getest worden, klopt. Ongeveer 8 maanden na het uitbreken van de shizzle.

Code zwart voorkomen heb je te danken aan de zorgmedewerkers en ziekenhuizen.

Over beschermende middelen hebben we het nog maar niet gehad. Vorig jaar waren ze niet voorradig met alle gevolgen van dien.

Vaccinaties lopen wel, maar vergeet niet dat alles schattingen zijn omdat de registratie flink te wensen overlaat. Het is dus maar te hopen dat het loopt zoals we denken dat het loopt.

Ik wacht nog even op iets wat goed geregeld is door de overheid en niet door anderen.

[...]

Ik wacht al maanden op een oproep. Mijn vrienden van dezelfde leeftijd in de UK en US hebben al lang en breed een prik te pakken.

Maar ik denk dat ik op dit forum ongeveer mister positivo ben, dus daar zullen we het maar niet over hebben. En het heeft er ook niets mee te maken, want het gaat erom dat de overheid weer een steek laat vallen bij iets wat ze wel hadden kunnen regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door joppe113 op 10-05-2021 17:01 ]

• GAIAjohan
S_Chief schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Ik werd obv mijn geboortejaar gewoon toegelaten op de site, zodoende kon ik een afspraak inplannen.
Dan zal die grens toch misschien op bv 1980 of 1985 zitten?

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:05
Ministerie bekijkt website restvaccins; overweegt actie ertegen: https://www.ad.nl/binnenl...-geen-goed-idee~a7ace08d/

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

IJzerlijm schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:53:
De privacy van iedereen wordt gerespecteerd, hoeveel doden het ook kost.
Wat zou je zeggen als de privacyregels wel overboord werden gegooid? Gewoon alle databases bij elkaar gooien en dan open voor iedereen die "iets met zorg" doet. Dan is het ook niet goed want dan gaan er weer andere dingen fout. We hoeven alleen maar te kijken naar het boegeroep toen bleek dat GGD-medewerkers gegevens van bekende Nederlanders inkeken, om maar te zwijgen over het verkopen van databases. Linksom of rechtsom, goed is het nooit.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49
Ondertussen is 1 van de locaties ook verdwenen en is er nog maar 1 locatie over, die van één van de initiatiefnemers.
Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.