• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
migchiell schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:25:
Maar het blijft gek imho dat een ziekenhuis meer vaccins krijgt dan nodig zijn voor het zorgpersoneel.
Ik blijf het nog veel gekker vinden dat er kennelijk zoveel verschil daarin is tussen ziekenhuizen. Bij ons is er nog helemaal geen sprake van vaccinaties buiten de frontlinies/patientencontact van de zorg. Ik ben erg benieuwd hoe de verdeelsleutel daar tot stand is gekomen, en of alle huizen hetzelfde in de wedstrijd zitten (als ze daar zelf opgave voor konden doen)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
IJzerlijm schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Het is een beetje een zuur stuk dat twee zaken met elkaar gelijk stelt die dat niet kunnen. Een aantal zaken maken 2009 onvergelijkbaar met nu:
-Beschikbaarheid vaccins. Als er 1/1/2021 een vlucht met 40 miljoen vaccins was geleverd zou je het als in 2009 kunnen aanpakken.
In 2009 was het vaccin houdbaar in de koelkast. Ook een detailverschil :D

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:58
ijdod schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Ik blijf het nog veel gekker vinden dat er kennelijk zoveel verschil daarin is tussen ziekenhuizen. Bij ons is er nog helemaal geen sprake van vaccinaties buiten de frontlinies/patientencontact van de zorg. Ik ben erg benieuwd hoe de verdeelsleutel daar tot stand is gekomen, en of alle huizen hetzelfde in de wedstrijd zitten (als ze daar zelf opgave voor konden doen)
Ja, ik heb geen idee hoe een ziekenhuis aan vaccins komt, of ze die moeten aanvragen en of alle aanvragen dan ook gehonoreerd worden. Uit eerdere berichten hier in huis meende ik op te maken dat het ziekenhuis ook maar een beetje moest afwachten wat er geleverd werd, het was zeker niet zo dat er direct voor alle zorgfuncties vaccins beschikbaar waren, en zelfs niet direct voor alle mensen op IC en SEH, het kwam een beetje mondjesmaat binnen.

Het is bij ons ook pas sinds gisteren dat mensen buiten de directe zorg zich konden aanmelden voor een vaccin, en ik weet ook niet of er nu voldoende beschikbaar zijn voor alle medewerkers.

Maar goed, ik ben wel blij dat ik volgende week aan de beurt ben :)

• ijdod
@migchiell Zou ik ook zijn :D. Bij ons zijn net de uitnodigingen voor de 3e batch zorgpersoneel (patientencontact) er uitgegaan, die worden vanaf morgen gevaccineerd. Twee weken geleden de 2e batch, de 1e was in januari (IC/SEH)

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-01 20:41
Evertt schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Je moet de brief laten. Heb gebeld en ze kunnen blijkbaar niet in de systeem zien of je in aanmerking komt voor een uitnodiging. Mij huisarts zegt van wel.

Ik ga er vanuit dat ze niet moeilijk doen als je geen brief hebt. Brief kan je ook vergeten of raakt zoek bij de post.

Vanavond even bellen vaak ben je sneller aan de beurt.
Als je de brief laat hoef je ook niet te bellen, want het kan online ook gewoon.
Het blijft een gok, want in principe moet je de uitnodiging laten zien als je op locatie bent. En als je die dan nog niet hebt en ze doen moeilijk kan je dus een nieuwe afspraak maken. Die nieuwe afspraak is dan mogelijk later dan wanneer je gewoon gewacht had.

Voor die paar dagen verschil wacht ik gewoon, dat kan er nog wel bij ;)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RadioAir schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:51:
Dan over minstens 9 dagen plannen, dan moet je de brief sowieso gehad hebben.
Vanwaar deze zekerheid? Ik kan dit nergens terugvinden.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
De brief die ik heb gehad bevat een persoonlijke toegangscode die je moet intikken. Dus ik denk dat zomaar bellen niet echt zal werken, of je moet mazzel hebben aan de telefoon ;)

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Mijn vrouw heeft vanmorgen de huisarts gebeld om te checken of zijn wel goed in het systeem staat m.b.t. de griepprik, om te voorkomen dat ze straks niet voor niets zit te wachten op een uitnodiging. Dat bleek wel het geval te zijn, maar de assistente noemde ook iets dat ze nog bezig zouden zijn met selecteren en doorgeven aan de GGD? Hadden huisartsen dit niet al gedaan moeten hebben? Ik zou het toch wel erg zuur vinden als zij langer moet wachten door iets wat bij de huisarts niet goed is gegaan...

[ Voor 13% gewijzigd door tijn.online op 06-05-2021 15:19 ]

• DaTimMan
tijn.online schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:18:
Mijn vrouw heeft vanmorgen de huisarts gebeld om te checken of zijn wel goed in het systeem staat m.b.t. de griepprik, om te voorkomen dat ze straks niet voor niets zit te wachten op een uitnodiging. Dat bleek wel het geval te zijn, maar de assistente noemde ook iets dat ze nog bezig zouden zijn met selecteren en doorgeven aan de GGD? Hadden huisartsen dit niet al gedaan moeten hebben? Ik zou het toch wel erg zuur vinden als zij langer moet wachten door iets wat bij de huisarts niet goed is gegaan...
van wat ik begrepen heb , worden de uitnodigingen de komende 7 dagen verstuurd.

• S_Chief
  • Niet online
DaTimMan schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:15:
De brief die ik heb gehad bevat een persoonlijke toegangscode die je moet intikken. Dus ik denk dat zomaar bellen niet echt zal werken, of je moet mazzel hebben aan de telefoon ;)
Ik kan het gewoon via de website doen.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 16:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als ik haar was zou ik morgen gewoon even kijken via coronatest.nl. De kans is aanwezig dat ze dan gewoon een afspraak kan maken (als ze niet al een uitnodiging heeft tegen die tijd).

• Plenkske
In principe moesten ze dit doen uiterlijk gisteren (5 mei)
Zie:
https://www.lhv.nl/actuee...te-nieuws-voor-huisartsen

en:
https://www.lhv.nl/actuee...indiceerden-en-vergoeding

Ze kunnen het uiteindelijk ook zelf doen, de uitnodigingen versturen, maar dat is meer werk voor ze. En voor de patiënten zal het dan paar dagen later binnen komen.

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb 'm maar gewoon gemaakt. 22 mei, dan moet de brief toch echt binnen zijn.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06
Plenkske schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:36:
[...]

In principe moesten ze dit doen uiterlijk gisteren (5 mei)
Zie:
https://www.lhv.nl/actuee...te-nieuws-voor-huisartsen

en:
https://www.lhv.nl/actuee...indiceerden-en-vergoeding

Ze kunnen het uiteindelijk ook zelf doen, de uitnodigingen versturen, maar dat is meer werk voor ze. En voor de patiënten zal het dan paar dagen later binnen komen.
Ik kreeg gister vanuit mijn huisarts bericht dat ik op de lijst van de griepprik sta, en daardoor binnenkort word opgeroepen door de GGD. En dat er een lijst is ingestuurd vanuit de huisarts naar de GGD met de indicatie griepprik.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:02
roffeltjes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat met de registratie, je huisarts moet dan toch bekennen dat hij een A-Z heeft gezet in iemand die hem eigenlijk niet hoort te krijgen. Hoewel ik het fout vindt dat ze richtlijnen van het RIVM breken moet ik toch wel zeggen dat vanuit de hippocratische gedachte ik hier helemaal achter sta.
Het is zijn eigen inschatting. Een arts heeft gezworen goed voor zijn patiënten te zorgen, niemand zal hem aanspreken op het feit dat hij een prik zet.

Analoog komt weer helemaal terug

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kennis van m'n vader (leeftijd weet ik niet precies, 60+' ish) heeft gebeld naar de GGD omgeving Tilburg voor afspraak. Kan 22 mei pas terecht voor de eerste prik. De drukte lijkt dus wel toe te nemen.

Pfff dat wordt voor mij (40+) augustus/september in dit tempo.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:32
Heeft iemand die niet de griepprik krijgt al geprobeerd om in te loggen onder het mom van "ik zit in de griepprikgroep". Of heeft de GGD dat wel redelijk dichtgetimmerd? De GGD-systemen blinken ook niet uit qua security/doordachtheid zo hebben we in het verleden gemerkt.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:16
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:36:
Kennis van m'n vader (leeftijd weet ik niet precies, 60+' ish) heeft gebeld naar de GGD omgeving Tilburg voor afspraak. Kan 22 mei pas terecht voor de eerste prik. De drukte lijkt dus wel toe te nemen.

Of buiten de regio misschien even kijken? Weet niet of je bij andere GGD's terecht kan..

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
biobak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:37:
Heeft iemand die niet de griepprik krijgt al geprobeerd om in te loggen onder het mom van "ik zit in de griepprikgroep". Of heeft de GGD dat wel redelijk dichtgetimmerd? De GGD-systemen blinken ook niet uit qua security/doordachtheid zo hebben we in het verleden gemerkt.
Ik val er ook onder wegens mij astma. Ik zit niet in de griep prik groep.
Gewoon de huisarts bellen en dit vragen.

https://www.rivm.nl/covid...ng-medische-risicogroepen

Heb zojuist gebeld de 1 zegt dat mij doel groep nog niet aan de beurt en de ander zegt dat ik moet wachten op de brief.

Ik probeer nu online een afspraak te maken voor volgende week in de hoop dat ik een uitnodiging heb. Ik vindt dat ggd moeilijk doet het staat toch online. Een brief is zo 2000.

[ Voor 5% gewijzigd door Evertt op 06-05-2021 18:00 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:16

Wokschotel

Op 6 wielen

https://nos.nl/nieuwsuur/...a-prikken-per-week-zetten

1 miljoen extra prikken per week vanaf eind mei, dat tikt aan!

[ Voor 5% gewijzigd door Wokschotel op 06-05-2021 19:02 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:03:
Ik heb 'm maar gewoon gemaakt. 22 mei, dan moet de brief toch echt binnen zijn.
Geen code nodig gehad om een afspraak te maken?

• S_Chief
  • Niet online
Nee, en ook geen ander geboortejaar ingevuld.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 12:42

Nox

Noxiuz

Je bent iets te eufemistisch, het zijn geen 1 miljoen prikken extra, het zijn er 1 miljoen.

"Ziekenhuizen gaan ook vaccineren, 1 miljoen prikken per week gepland"

Is ook de titel. De komende maand staan er nog steeds 1M prikken gemiddeld per week in de leveringsprognoses. Of dat er 2,5 miljoen worden? Misschien later in juni, maar eerst zien dan geloven mbt leveringen...

[ Voor 28% gewijzigd door Nox op 06-05-2021 19:18 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Evertt
Ik ben eigenlijk bang dat ze je weg sturen omdat je geen uitnodiging hebt. Het lijkt mij sterk voor deze tijd van het jaar alles staat digitaal. De mensen van de ggd hebben dit mij verteld toen ik een afspraak wou maken

• Evertt
Komen ze nu mee.
Hadden ze veel eerder kunnen doen.

Ziekenhuizen hebben de middelen voor. Ik zie liever dit dan de huisartsen die niet lopen.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

Nox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:16:
[...]

Je bent iets te eufemistisch, het zijn geen 1 miljoen prikken extra, het zijn er 1 miljoen.

Is ook de titel. De komende maand staan er nog steeds 1M prikken gemiddeld per week in de leveringsprognoses. Of dat er 2,5 miljoen worden? Misschien later in juni, maar eerst zien dan geloven mbt leveringen...
Goed lezen, er staat vanaf eind mei, het totaal van 2,5 mio wordt letterlijk genoemd.

• Nox

Nox

Noxiuz

ultimateharry schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:21:
[...]

Goed lezen, er staat vanaf eind mei, het totaal van 2,5 mio wordt letterlijk genoemd.
Nou ik ben skeptisch, het is prikcapaciteit die ze toevoegen, niet geleverde vaccins. Heeft iemand inzicht in de leveringsprognoses van de farmaceuten? Zelfs Pfizer zit op 650k per week, en dat is de enige die momenteel betrouwbaar levert. Ik zie die niet even verdrievoudigen en dat de rest aanvult tot 2,5M.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

Nox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Nou ik ben skeptisch, het is prikcapaciteit die ze toevoegen, niet geleverde vaccins. Heeft iemand inzicht in de leveringsprognoses van de farmaceuten? Zelfs Pfizer zit op 650k per week, en dat is de enige die momenteel betrouwbaar levert. Ik zie die niet even verdrievoudigen en dat de rest aanvult tot 2,5M.
Prognose tot eind mei (onderaan): https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Het zal deels aankomen op de 3 mio Janssen die in Q2 geleverd zouden moeten worden.

• Nox

Nox

Noxiuz

ultimateharry schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Prognose tot eind mei (onderaan): https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Het zal deels aankomen op de 3 mio Janssen die in Q2 geleverd zouden moeten worden.
Die prognose ken ik, ben benieuwd naar juni/juli dan. 3M doses janssen in Q2 is 700k per week als je die uitsmeert over heel juni. als Pfizer dan stel naar 800k gaat (acht ik nog realistisch) zitten we op iets meer dan anderhalf miljoen... Laten we hopen dat we 2,5M kunnen halen maar zoals gezegd heb ik er een hard hoofd in.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

Nox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:16:
[...]

De ziekenhuizen gaan 1 miljoen prikken zetten bovenop de al geplande 1,5 miljoen dus wat ik zeg klopt gewoon.de bedoeling is 2,5 miljoen per week.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
Nox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Vanaf de week van 31 mei gaat pfizer ruim het dubbele per week leveren.
En omdat die inderdaad betrouwbaar blijken geeft dat weel veel ruimte natuurlijk.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:40
migchiell schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Dat komt doordat een ziekenhuis een bepaald aantal vaccins krijgt geleverd, en als alle medewerkers in de frontlinies al een prik hebben gehad dan worden de overblijvende vaccins dus verdeeld over het overige personeel.

Ik vind het heel gek dat een ziekenhuis dan dus meer vaccins krijgt geleverd dan dat er zorgpersoneel rondloopt, terwijl er inderdaad buiten het ziekenhuis nog zorgpersoneel niet gevaccineerd is. Tegelijk snap ik ook dat het ziekenhuis dan liever zijn personeel vaccineert dan de overblijvende vaccins weg te gooien, en dat dat logistiek ook een stuk handiger is dan die vaccins distribueren buiten het ziekenhuis.

Maar het blijft gek imho dat een ziekenhuis meer vaccins krijgt dan nodig zijn voor het zorgpersoneel.
Wie zegt dat ze meer krijgen dan nodig is? Als ze precies genoeg krijgen en een deel de vaccinatie niet wil / niet komt halen dan is er een overschot.

• Nox

Nox

Noxiuz

Tonkey schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Vanaf de week van 31 mei gaat pfizer ruim het dubbele per week leveren.
En omdat die inderdaad betrouwbaar blijken geeft dat weel veel ruimte natuurlijk.
Ah, da's goed nieuws :) is al een stap in de richting, zijn we nog wel een half tot heel miljoen short maar het komt in de richting.

Ik lees in het nos artikel dat ze op rustige momenten gaan prikken zoals het weekend. Ik heb even gekeken, 60 ziekenhuizen, miljoen prikken per week, da's een kleine 2400 per dag. Een ggd-prikstraat doet er op een goede dag de helft, en die prikstraten zijn relatief groot. En dan moeten de ziekenhuizen dat 'op de rustige momenten doen'. Da's een verdubbeling van een ggd-prikstraat en dat op 'rustige momenten', zeg in de helft van de tijd? Ik vind het knap als ze het halen. :+

En nu op tv (nieuwsuur):
Ernst Kuipers: "de ggd's gaan er 2 miljoen doen en de overige 500k mits geleverd gaan de ziekenhuizen zetten".

Dus die miljoen klopt niet, nos heeft de titel ook al angepast :p

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 06-05-2021 21:36 ]

• Evertt
Heb zojuist een afspraak gemaakt voor volgende week. Ik hoop dat ik dan de uitnodiging binnen heb voor de tijd.

Ik heb gelezen dat de uitnodiging voor mensen met een medische indicatie wordt verzonden op huisarts en niet om naam van de persoon zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Evertt op 06-05-2021 22:05 ]

• Dennis1812
  • Laatst online: 13:42

Dennis1812

Amateur prutser

Nox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Ah, da's goed nieuws :) is al een stap in de richting, zijn we nog wel een half tot heel miljoen short maar het komt in de richting.

Ik lees in het nos artikel dat ze op rustige momenten gaan prikken zoals het weekend. Ik heb even gekeken, 60 ziekenhuizen, miljoen prikken per week, da's een kleine 2400 per dag. Een ggd-prikstraat doet er op een goede dag de helft, en die prikstraten zijn relatief groot. En dan moeten de ziekenhuizen dat 'op de rustige momenten doen'. Da's een verdubbeling van een ggd-prikstraat en dat op 'rustige momenten', zeg in de helft van de tijd? Ik vind het knap als ze het halen. :+

En nu op tv (nieuwsuur):
Ernst Kuipers: "de ggd's gaan er 2 miljoen doen en de overige 500k mits geleverd gaan de ziekenhuizen zetten".

Dus die miljoen klopt niet, nos heeft de titel ook al angepast :p
Ja maar de GGD prikt nog lang niet op volle capaciteit.
Voorbeeld: prikstraat Rotterdam, momenteel 900 per dag ongeveer. 5 prikstraatjes open. Er zijn er 22(!) Beschikbaar in het gebouw.
Even extrapoleren kan je dus ruim 3600 prikken zetten daar op het huidige nog lage tempo. Bedoeling is dat ze er daar tot 5000 per dag gaan zetten. Dus een zkh moet dat opzich wel aankunnen. Zeker als ze met name gezonde populatie prikken die weinig extra screening nodig hebben of langere observatietijd.
(Bron, ikzelf, werk er soms op de medische dienst dus krijg de briefing mee)

Edit. Zie nu pas jouw edit. Halvering dus, dat halen ze met 2 vingers in de neus.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als jij wacht tot dan, ga ik als 40- wel in Juni/Juli d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Nox

Nox

Noxiuz

Dennis1812 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:36:
[...]

Ja maar de GGD prikt nog lang niet op volle capaciteit.
Voorbeeld: prikstraat Rotterdam, momenteel 900 per dag ongeveer. 5 prikstraatjes open. Er zijn er 22(!) Beschikbaar in het gebouw.
Even extrapoleren kan je dus ruim 3600 prikken zetten daar op het huidige nog lage tempo. Bedoeling is dat ze er daar tot 5000 per dag gaan zetten. Dus een zkh moet dat opzich wel aankunnen. Zeker als ze met name gezonde populatie prikken die weinig extra screening nodig hebben of langere observatietijd.
(Bron, ikzelf, werk er soms op de medische dienst dus krijg de briefing mee)

Edit. Zie nu pas jouw edit. Halvering dus, dat halen ze met 2 vingers in de neus.
Ik ben zelf vrijwilliger op een aantal GGD locaties, ik weet niet hoe groot jullie prikstraat in Rotterdam is (in meters) maar de meesten hier zijn grote feesttenten. De wachtruimte zal vooral de beperkende factor zijn. Een relatief klein deel is bij ons extra observatietijd (mijn gevoel zegt pak hem beet een of twee procent).

Dit is het formaat wachtruimte wat we hier hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tvn.nl/wp-content/uploads/2006/04/IMG_0754.jpg

Als je zo door kan lopen (ik vermoed dat de jeugdigen en werkenden dat meer doen) en de observatietijd niet hanteert moet dat lukken. Maar waar ga je in een ziekenhuis zoveel observeren? Dat is ook mijn voornaamste zorg. We zien overigens nu al dat de reacties vaak wat heftiger zijn bij de iets jongere mensen (60+) dan de hele oude mensen, als ze al een reactie hebben.

Enkel het prikken gaat hard, maar het is de overhead. Bij ons hebben we 5-7 prikhokken per straat. 2 straten per locatie. Als we dan eens kijken naar hoeveel wachtruimte je nodig hebt, gegeven de 2400 vaccinaties per dag gemiddeld naar rustige momenten zoals 'weekenden'. Stel dat dat de helft van de tijd is, 5000 vaccinaties per dag. 10 uurtjes prikken, 500 in een uur... 125 wachtplaatsen plus dat je wat overhead moet hebben omdat je soms mensen hebt die langer dan 15 minuten wachten, begeleiders mee hebben, je priksnelheid niet constant gelijk is etc. Dat is bijna 200 stoelen die je moet hebben op anderhalve meter afstand van elkaar. Dat zijn 2 grote feesttenten vol, mag je mij uitleggen waar je die laat in een ziekenhuis. Dat zijn allemaal kleine hokjes waar observatie lastig is.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat het echt mogelijk is, maar ik vermoed dat ze nogal wat 'beloven' en het straks niet waar kunnen maken. Het feit dat het reeds al weer terug geschroefd is van een miljoen naar een half miljoen en daarna naar 'wat er overblijft na de 2 miljoen ggd-prikken per week' doet me toch voorkomen dat ze misschien iets te hard van de daken schreeuwen.

Verwijderd

Toevallig is mijn vader pas geweest voor zijn eerste prik, in Tilburg. Je kennis kan daar waarschijnlijk pas op die datum terecht vanwege beschikbaarheid van vaccin. Er is in Tilburg niets te doen bij de prikstraat. Mijn vader heeft ook heel wat moeite moeten doen om zijn afspraken naar Tilburg te verzetten. Uiteindelijk gelukt en mijn vader had verwacht dat het er dan wel druk zou zijn, maar er was helemaal niemand. Nouja, een hoop medewerkers maar nauwelijks mensen om te vaccineren. Hij heeft nog op z'n dooie gemak een praatje kunnen maken met de mensen daar. Was verder toch niets te doen.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:21
Hoor ze net op de NOS zeggen dat de ziekenhuizen met name mensen onder de 40 gaan prikken?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
MagniArtistique schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:38:
Hoor ze net op de NOS zeggen dat de ziekenhuizen met name mensen onder de 40 gaan prikken?
Prima, rammen met die zooi.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:21
AMARONE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:54:
[...]

Prima, rammen met die zooi.
Ja lijkt mij ook. Fietste vandaag trouwens aan het einde van de dag langs een vaccinatiestraat. Denk dat ik een keer binnenloop om te checken of ze nog over hebben. Zouden ze dat doen?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:21
Ik hoor hetzelfde van kennissen: In Uden maar 2 van de 8? prik-cabines in gebruik afgelopen zaterdag. In Berghem idem. Het lijkt wel of ze opgeschaalde capaciteit niet in de plannings-agenda meenemen.
Volgende week zelf maar even controleren in Veghel. :)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Plenkske
henkzelf schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:14:
Ik hoor hetzelfde van kennissen: In Uden maar 2 van de 8? prik-cabines in gebruik afgelopen zaterdag. In Berghem idem. Het lijkt wel of ze opgeschaalde capaciteit niet in de plannings-agenda meenemen.
Ze kunnen het pas meenemen in de agenda als ze ook de vaccins hebben.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Ik ben zelf vrijwilliger op een aantal GGD locaties, ik weet niet hoe groot jullie prikstraat in Rotterdam is (in meters) maar de meesten hier zijn grote feesttenten. De wachtruimte zal vooral de beperkende factor zijn. Een relatief klein deel is bij ons extra observatietijd (mijn gevoel zegt pak hem beet een of twee procent).

Dit is het formaat wachtruimte wat we hier hebben:
[Afbeelding]

Als je zo door kan lopen (ik vermoed dat de jeugdigen en werkenden dat meer doen) en de observatietijd niet hanteert moet dat lukken. Maar waar ga je in een ziekenhuis zoveel observeren? Dat is ook mijn voornaamste zorg. We zien overigens nu al dat de reacties vaak wat heftiger zijn bij de iets jongere mensen (60+) dan de hele oude mensen, als ze al een reactie hebben.

Enkel het prikken gaat hard, maar het is de overhead. Bij ons hebben we 5-7 prikhokken per straat. 2 straten per locatie. Als we dan eens kijken naar hoeveel wachtruimte je nodig hebt, gegeven de 2400 vaccinaties per dag gemiddeld naar rustige momenten zoals 'weekenden'. Stel dat dat de helft van de tijd is, 5000 vaccinaties per dag. 10 uurtjes prikken, 500 in een uur... 125 wachtplaatsen plus dat je wat overhead moet hebben omdat je soms mensen hebt die langer dan 15 minuten wachten, begeleiders mee hebben, je priksnelheid niet constant gelijk is etc. Dat is bijna 200 stoelen die je moet hebben op anderhalve meter afstand van elkaar. Dat zijn 2 grote feesttenten vol, mag je mij uitleggen waar je die laat in een ziekenhuis. Dat zijn allemaal kleine hokjes waar observatie lastig is.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat het echt mogelijk is, maar ik vermoed dat ze nogal wat 'beloven' en het straks niet waar kunnen maken. Het feit dat het reeds al weer terug geschroefd is van een miljoen naar een half miljoen en daarna naar 'wat er overblijft na de 2 miljoen ggd-prikken per week' doet me toch voorkomen dat ze misschien iets te hard van de daken schreeuwen.
De meeste ziekenhuizen zijn groter dan de delen die jij ziet.
Denk aan grote congreszalen of leslokalen of enorme welkomsthallen.
Ook zie ik het kwartier observeren nog wel omlaag gaan nu je richting gezonde minder risico prikken gaat. Al is dat laatste een speculatie.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom zou je er 8 opengooien, of hoeveel je er dan ook hebt? Als je de vaccins niet hebt?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:21
Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:20:
[...]

Ze kunnen het pas meenemen in de agenda als ze ook de vaccins hebben.
Volgens Yorick liggen er 2,2 miljoen in de "vriezer": https://coronabeeld.nl/
Uitpakken en controleren door RIVM is denk ik nog een week winst op te halen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-01 19:44

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

henkzelf schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Klopt, maar deze moeten deels nog gecontroleerd en goedgekeurd worden.

Het wordt tijd dat we er eens op gaan vertrouwen dat het onderste uit de kan gehaald wordt. Het heeft geen zin om vandaag en morgen de voorraad leeg te spuiten en vervolgens t/m dinsdag stil te vallen. Je moet een bepaalde flow creëren en behouden om efficiënt te kunnen werken.

Steam ID = Ackerfiets

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Family Guy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:24:
[...]

Klopt, maar deze moeten deels nog gecontroleerd en goedgekeurd worden.

Het wordt tijd dat we er eens op gaan vertrouwen dat het onderste uit de kan gehaald wordt. Het heeft geen zin om vandaag en morgen de voorraad leeg te spuiten en vervolgens t/m dinsdag stil te vallen. Je moet een bepaalde flow creëren en behouden om efficiënt te kunnen werken.
Eigenlijk een soort van "back pressure".

Ik ga er ook vanuit dat ze inderdaad al een hoge utilisatie hebben met de huidige voorraden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Zoals eerder gemeld is het niet mogelijk dat er zoveel in de vriezer ligt.
Vorige keer had ik al voorgerekend dat als alles geleverd was, er een negatief aantal prikken moesten worden gezet in de hele vorige week om dat getal te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 08:31 ]

PSN

• Evertt
Zijn er al mensen die hun uitnodiging hebben ontvangen op hun medische verklaring van de huisarts?

• Plenkske
[...]

Als ik het goed begrepen heb neemt hij bepaalde verwachtingen mee met dat getal "in vriezer".
Op het dashboard van de overheid:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Staan andere getallen. Ja, dat komt ook door het controleren (en dat mag sneller, eens)
Maar als ik dan kijk.
coronabeeld: 5 mei 8,5 miljoen verwacht, 9 mei: 8,6 en 16 mei: 9,6
dashboard: 9 mei 7,4 miljoen verwacht en gecontroleerd en 16 mei 8,1 miljoen

Dan lijkt het wel alsof dat controleren steeds langer duurt ?
Ik vraag me dus sterk af of die getallen op coronabeeld wel kloppen.
En dan is dus de volgende vraag óf dat controleren wel zo lang duurt...

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 07-05-2021 08:34 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:31:
[...]

Als ik het goed begrepen heb neemt hij bepaalde verwachtingen mee met dat getal "in vriezer".
Op het dashboard van de overheid:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Staan andere getallen. Ja, dat komt ook door het controleren.
Maar als ik dan kijk.
coronabeeld: 5 mei 8,5 miljoen verwacht, 9 mei: 8,6 en 16 mei: 9,6
dashboard: 9 mei 7,4 miljoen verwacht en gecontroleerd en 16 mei 8,1 miljoen

Dan lijkt het wel alsof dat controleren steeds langer duurt ?
Ik vraag me dus sterk af of die getallen op coronabeeld wel kloppen.
Het is jammer dat de vooraad per type (de onderste grafiek) op het vaccinatie dashboard niet geupdate is.

Anders had er meer zinnigs over te zeggen geweest :)

PSN

• Plenkske
YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:34:
[...]

Het is jammer dat de vooraad per type (de onderste grafiek) op het vaccinatie dashboard niet geupdate is.

Anders had er meer zinnigs over te zeggen geweest :)
Het zal me niks verbazen als het RIVM het ook niet meer precies weet :P

En uiteindelijk is het belangrijkste dat het proces gewoon zsm doorloopt. Het is inmiddels duidelijk gemaakt dat ze steeds meer willen gaan prikken per week. Het zal dalijk blijken of dat gelukt is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:38:
[...]

Het zal me niks verbazen als het RIVM het ook niet meer precies weet :P

En uiteindelijk is het belangrijkste dat het proces gewoon zsm doorloopt. Het is inmiddels duidelijk gemaakt dat ze steeds meer willen gaan prikken per week. Het zal dalijk blijken of dat gelukt is.
Ik zie al welk grapje Yorick gebruikt: de geplande dossissen geleverd van deze week word al direct volledig meegeteld in de cijfers.
De 800k + 1,4M van vorige week komt precies uit op die genoemde 2,2M. (dus in 7 dagen wordt er 2,2M bij opgeteld)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 08:42 ]

PSN

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01 21:21
Agenten die op straat werken, moeten voorrang krijgen bij de vaccinatie tegen corona. Dat schrijft korpschef Van Essen in een vertrouwelijke brief aan minister van Justitie Grapperhaus. Volgens de politiebaas leggen burgers de regels steeds ruimer uit en dat 'betekent meer drukte op straat en ook meer confrontatie met de politie'.
De volgende groep voordringers heeft zich gemeld. Wanneer wordt de groep alleen wonende, die al een jaar in en redelijk sociaal isolement zitten, naar voren getrokken? Als ik ziek word heb ik ook een probleem, dan mag ik geen boodschappen meer doen.

Ik wil prima op mijn beurt wachten. De wachtrij was van oud naar jong, prima, maar ik word gek van alle groepen die vinden dat ze maar eerder aan de beurt moeten zijn waardoor de standaard wachtrij steeds maar naar achteren geschoven wordt.

Ook hier lees je al berichten van mensen die alvast maar een plek claimen en hopen dat ze dan alle benodigde papieren binnen hebben. Als dat niet zo is dan claimen ze onzinnig capaciteit die toch al beperkt is 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door LordSinclair op 07-05-2021 09:22 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Evertt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:31:
Zijn er al mensen die hun uitnodiging hebben ontvangen op hun medische verklaring van de huisarts?
Nope, ik kreeg vandaag, als antwoord op mijn mail vraag aan mijn huisarts, dat ik halverwege mei een uitnodiging zal krijgen van de GGD.

• ijdod
@LordSinclair Die groep is al veel eerder benoemd, en vind ik in concept niet eens een hele vreemde. Als je het verschil niet ziet met je eigen overtrokken voorbeeld zegt meer over jou dan over de genoemde groep.

Ik denk echter dat we langzamerhand in het gebied komen dat dergelijke voorrang (*als* dat al nodig is) sowieso weinig zin meer heeft in het totaalplaatje. Die paar weken gaan niet meer uitmaken.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn collega kreeg hem gisteren binnen. Hij neemt normaal de griepprik, vandaar dat hij op de lijst stond.

Uit jaloezie heb ik toen mijn huisarts gebeld. Daar mag ik nu einde dag een vaccin halen aangezien die weigert ongebruikte vaccins weg te gooien. Voordeel is dat ik dan ook binnen de 6 maanden zit na mijn eigen besmetting, dus heb aan 1 prik voldoende.
ijdod schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:35:
Die paar weken gaan niet meer uitmaken.
Vakantietechnisch natuurlijk wel. Als je eind juni je eerste krijgt en een paar weken later je tweede prik EN landen (zoals Frankrijk, Denemarken e.a.) laten mensen toe 14 dagen NA hun laatste prik... Dan word je vakantie erg krap :p

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 07-05-2021 09:49 ]

• LordSinclair
PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:45:
Vakantietechnisch natuurlijk wel. Als je eind juni je eerste krijgt en een paar weken later je tweede prik EN landen (zoals Frankrijk, Denemarken e.a.) laten mensen toe 14 dagen NA hun laatste prik... Dan word je vakantie erg krap :p
Paar weken later is 6 weken bij sommige vaccins, dan kan je de hele vakantie/zomer op je buik schrijven. Of diep in de buidel tasten als je met een PCR test wel welkom bent (met nog steeds een redelijk risico corona op te lopen).
En voor andere activiteiten sta je om de haverklap bij een teststraat 90~150 euro af te tikken.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 07-05-2021 10:01 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

NoTimeRemains

I know

@PWM even een reactie op het HK topic: jij hebt gewoon je HA gebeld en gevraagd om op de reservelijst geplaatst te worden?

This is the Way.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01 08:29
PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Die twee weken gelden alleen voor Moderna en AstraZeneca. Pfizer heeft maar een periode van 7 dagen na de tweede prik. Vond dit ook erg raar maar heb de "Vaccin in het kort" A4'tjes van Moderna en Pfizer even naast elkaar gehouden.

9 juni gaat Frankrijk open. 7 juni tweede prik, 14 juni dus volledige bescherming die het vaccin kan bieden. Laat ik nou net 18 juni willen vertrekken O-)

EDIT: De brieven worden gewoon op naam uitgestuurd. Twee vrienden van mij hebben gisteren hun afspraak alvast ingepland en hebben vandaag de brief in de PostNL app staan.

[ Voor 10% gewijzigd door RadioAir op 07-05-2021 10:16 ]

• Basekid
  • Laatst online: 13:04
Erg fijn dat de "griepprikgroep" nu ook is begonnen (dat betekent nml dat ik ook aan de beurt ben :) )

Gisteren en vandaag helaas geen brief gekregen, hopelijk ergens de komende 5 dagen dan wel....

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:39
Hier gisteren al de uitnodiging binnen i.v.m. medische indicatie, astma en jaarlijkse griepprik. Ben in januari positief getest net als mijn vriendin, dus ontvang 1 prik.

Het gekke is dat mijn vriendin (samenwonend) ook de uitnodiging ontvangen heeft, maar voor zover zij weet staat enkel hooikoorts in haar dossier bij de huisarts, niet echt een reden om de brief nu al te ontvangen. Waar ik eenvoudig online een afspraak kon maken (voor komende zondag al), lukte haar dat niet. Na een belletje met de GGD heeft ze wel telefonisch een afspraak kunnen maken voor 13 mei.

Mogelijk dat dit ook zo vlot kon door locatie, hier in Drenthe schijnen er voldoende vaccins te zijn.

• Nox

Nox

Noxiuz

Als je rond het middaguur komt zijn er vaak ook een paar dicht en aan het eind van de dag wordt er ook langzamer geprikt om zodoende spillage te beperken. Wellicht kwam je op zo'n moment?

[ Voor 34% gewijzigd door Nox op 07-05-2021 10:35 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

RadioAir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Die twee weken gelden alleen voor Moderna en AstraZeneca. Pfizer heeft maar een periode van 7 dagen na de tweede prik. Vond dit ook erg raar maar heb de "Vaccin in het kort" A4'tjes van Moderna en Pfizer even naast elkaar gehouden.

9 juni gaat Frankrijk open. 7 juni tweede prik, 14 juni dus volledige bescherming die het vaccin kan bieden. Laat ik nou net 18 juni willen vertrekken O-)

EDIT: De brieven worden gewoon op naam uitgestuurd. Twee vrienden van mij hebben gisteren hun afspraak alvast ingepland en hebben vandaag de brief in de PostNL app staan.
Houd er rekening mee dat je in de VS na 14 dagen na prik 2 'full vaccinated' wordt gezien. Als ze die norm in Frankrijk aanhouden heb je misschien net pech. Pak dan even 3 dagen later of houd het goed in de gaten.

• PWM
  • Niet online

PWM

NoTimeRemains schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:09:
@PWM even een reactie op het HK topic: jij hebt gewoon je HA gebeld en gevraagd om op de reservelijst geplaatst te worden?
Yep. Waarbij ik ook nog het argument aandroeg dat ik < 6 maanden na besmetting zit, dus dat dat sowieso wel handig zou zijn. Maar denk niet dat ik hem anders niet gekregen zou hebben.

Overigens prikken ze AZ in Duitsland ook weer gewoon vanaf 18. Maar me daar geen enkele zorgen om.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

NoTimeRemains

I know

PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Yep. Waarbij ik ook nog het argument aandroeg dat ik < 6 maanden na besmetting zit, dus dat dat sowieso wel handig zou zijn. Maar denk niet dat ik hem anders niet gekregen zou hebben.

Overigens prikken ze AZ in Duitsland ook weer gewoon vanaf 18. Maar me daar geen enkele zorgen om.
Thanks, ik hoorde t om mee heen ook al een paar keer maar ik ben eigk nog een beetje huiverig om te bellen want ik wil niet 'die' patiënt zijn... Ze hebben t al druk zat en ik kan me er nog prima aan houden.

Ik lig ook niet wakker van AZ. Die paar gevallen zijn ontzettend klote maar goed ik neem elke dag grotere risico's en daar denk ik niet eens over na.

This is the Way.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-01 21:07
SkyR schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Hier gisteren al de uitnodiging binnen i.v.m. medische indicatie, astma en jaarlijkse griepprik. Ben in januari positief getest net als mijn vriendin, dus ontvang 1 prik.

Het gekke is dat mijn vriendin (samenwonend) ook de uitnodiging ontvangen heeft, maar voor zover zij weet staat enkel hooikoorts in haar dossier bij de huisarts, niet echt een reden om de brief nu al te ontvangen. Waar ik eenvoudig online een afspraak kon maken (voor komende zondag al), lukte haar dat niet. Na een belletje met de GGD heeft ze wel telefonisch een afspraak kunnen maken voor 13 mei.

Mogelijk dat dit ook zo vlot kon door locatie, hier in Drenthe schijnen er voldoende vaccins te zijn.
Wat voor medicatie krijgt je vriendin? Ik had zojuist gebeld omdat ik gehoord had dat meerdere mensen met hooikoorts indicatie opgeroepen zijn, maar omdat ik desloratidine slik kom ik toch niet in aanmerking.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:39
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Wat voor medicatie krijgt je vriendin? Ik had zojuist gebeld omdat ik gehoord had dat meerdere mensen met hooikoorts indicatie opgeroepen zijn, maar omdat ik desloratidine slik kom ik toch niet in aanmerking.
Zij krijgt desloratadine 5 mg. Niet heel uitzonderlijk dus. Of er een andere factor is in het dossier van de huisarts waarom de uitnodiging verstuurd is, of dat het gewoon makkelijk was om het hele huishouden te doen omdat ik toch al de uitnodiging ging krijgen en we allebei in januari corona hebben gehad en dus beiden maar 1 prik nodig hebben, dat weten we dus niet. Maar het lijkt mij sterk dat hooikoorts de medische indicatie is waarvoor zij de uitnodiging heeft gehad.

• TheRicolaa10
SkyR schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Zij krijgt desloratadine 5 mg. Niet heel uitzonderlijk dus. Of er een andere factor is in het dossier van de huisarts waarom de uitnodiging verstuurd is, of dat het gewoon makkelijk was om het hele huishouden te doen omdat ik toch al de uitnodiging ging krijgen en we allebei in januari corona hebben gehad en dus beiden maar 1 prik nodig hebben, dat weten we dus niet. Maar het lijkt mij sterk dat hooikoorts de medische indicatie is waarvoor zij de uitnodiging heeft gehad.
Wat een willekeur. Slik precies dezelfde medicatie iedere dag en volgens de assistente is dat niet voldoende voor een oproep. Zonder de medische geschiedenis wel moeilijk vergelijken, maar apart is het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 07-05-2021 11:32 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 11:01
[...]

Willekeur bij huisartsen weer. Ik kwam niet op de lijst volgens mijn huisarts omdat de criteria van het RIVM of GGD heel scherp waren.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• PWM
  • Niet online

PWM

NoTimeRemains schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Thanks, ik hoorde t om mee heen ook al een paar keer maar ik ben eigk nog een beetje huiverig om te bellen want ik wil niet 'die' patiënt zijn... Ze hebben t al druk zat en ik kan me er nog prima aan houden.
"Die" patient die voorkomt dat er verspilling is :p

Ik was nu Nr. 30 op de lijst en ze hebben al heel wat weggeprikt. Bij mijn huisarts lijken ze er dus wel voor ingericht.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:34:
[...]
Willekeur bij huisartsen weer. Ik kwam niet op de lijst volgens mijn huisarts omdat de criteria van het RIVM of GGD heel scherp waren.
Ze moeten iets om te voorkomen dat er zodrekt 12M ipv 1M in de 18-60 met indicatie queue kruipen?

Het geklaag over de agenten is hard bezig, maar aan de andere kant wordt de huisarts plat gebeld door mensen die hetzelfde proberen :)

PSN

• TheRicolaa10
YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ze moeten iets om te voorkomen dat er zodrekt 12M ipv 1M in de 18-60 met indicatie queue kruipen?

Het geklaag over de agenten is hard bezig, maar aan de andere kant wordt de huisarts plat gebeld door mensen die hetzelfde proberen :)
Waarom word de lijst van het RIVM niet gebruikt dan? Huisartsen werken dit zelf in de hand door de groepen op te rekken. Niet zo gek dat mensen dan gaan bellen.

• Plenkske
loekf2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Volgens mij is dat echt onzin.
https://corona.nhg.org/co...ar-selecteren-uitnodigen/

Als ik het goed begrijp moeten ze gewoon dezelfde regels hanteren als bij griepprik 2020
Hier meer details:
https://www.nhg.org/sites.../final_griep_sep_2020.pdf

• Plenkske
RadioAir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:10:

Dat is een goeie, die PostNL app. Eerste keer voor mij dat "post" inzien nuttig is.
(helaas zie ik hem nog niet dus nog even wat dagen wachten)

De brieven worden trouwens per huisartsenpraktijk verstuurd, volgens NOS:
https://nos.nl/artikel/23...derdag-prikafspraak-maken

"Het uitnodigen start dus vanaf donderdag en verloopt niet per leeftijdsgroep en ook niet per provincie, maar per huisartsenpraktijk. Iedereen met dezelfde huisarts krijgt de brief dus op dezelfde dag. Welke praktijken als eerste aan de beurt komen is willekeurig bepaald, aldus het RIVM."

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018

Rzaan

Altijd zoekende

LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:09:
De volgende groep voordringers heeft zich gemeld. Wanneer wordt de groep alleen wonende, die al een jaar in en redelijk sociaal isolement zitten, naar voren getrokken? Als ik ziek word heb ik ook een probleem, dan mag ik geen boodschappen meer doen.
Ik vind dat er sowieso wel iets meer naar groepen gekeken had kunnen worden die dit land draaiende houden.
En nu niet meteen gaan roepen 'ja, maar dat doe ik ook en de schoonmaker ook'.
Maar brandweer, politie en ambulance-personeel is echt andere koek.
Als je daar veel uitval hebt, fikt je huis af.
Als ik zelf uitval, kan ik niet meer naar AH.
Nogal een verschil.

• Plenkske
Rzaan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ik vind dat er sowieso wel iets meer naar groepen gekeken had kunnen worden die dit land draaiende houden.
En nu niet meteen gaan roepen 'ja, maar dat doe ik ook en de schoonmaker ook'.
Maar brandweer, politie en ambulance-personeel is echt andere koek.
Als je daar veel uitval hebt, fikt je huis af.
Als ik zelf uitval, kan ik niet meer naar AH.
Nogal een verschil.
Ambulance personeel is volgens mij wel als eerste gedaan, samen met IC personeel. Destijds in januari.
Maar ik snap je punt wel.
Het is alleen erg lastig. Want hoe meer groepen je voorrang geeft, hoe meer groepen ook gaan zeuren en hoe lastiger de strategie wordt.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, maar wie niet snapt dat een politie-agent belangrijker is voor een samenleving dan een medewerker op de bouw, in de marketing of een tuinman, die mist iets.
Er zijn gewoon een aantal essentiële beroepen die 'de staat' in stand houden.

• LordSinclair
Rzaan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:59:
Ja, maar wie niet snapt dat een politie-agent belangrijker is voor een samenleving dan een medewerker op de bouw, in de marketing of een tuinman, die mist iets.
Er zijn gewoon een aantal essentiële beroepen die 'de staat' in stand houden.
Het is gewoon de zoveelste groep dit mijn emmer doet overlopen.
Want andere groepen bevatten weer een stuk minder "belangrijke" mensen voor de maatschappij.

Het gaat nu niet van oud tot jong of van belangrijk naar minst belangrijk, maar gewoon op volgorde wie het hardste roept/piept.

• Plenkske
LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Het is gewoon de zoveelste groep dit mijn emmer doet overlopen.
Want andere groepen bevatten weer een stuk minder "belangrijke" mensen voor de maatschappij.

Het gaat nu niet van oud tot jong of van belangrijk naar minst belangrijk, maar gewoon op volgorde wie het hardste roept/piept.
Gelukkig wordt het meeste "geroep" niet beantwoord.
De enige die prio hebben gekregen was destijds ziekenhuispersoneel en huisartsen.
De rest verloopt volgens plan.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
Je zal ook maar een strategie weten te bedenken waar iedereen op dit forum het mee eens is, laatst staan heel Nederland......

• LordSinclair
De strategie was bepaald, maar in de loop van de tijd de hele tijd aangepast door groepen er tussendoor te duwen (zoals die met overgewicht en/of een medische indicatie) en binnenkort wellicht dus de agenten.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
Klopt, iedereen in nederland wil altijd bij alles mee praten, mee beslissen.
LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:
De strategie was bepaald, maar in de loop van de tijd de hele tijd aangepast door groepen er tussendoor te duwen (zoals die met overgewicht en/of een medische indicatie) en binnenkort wellicht dus de agenten.

• Plenkske
Eerste roadmap die ik hier in dit topic tegen kwam (4 januari):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/5ca40ebe31b7cd2633374ffd64844b8647f3c17b/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FEq5aUoWW8AMMuo7%3Fformat%3Djpg%26name%3Dlarge

Huidige roadmap (bron coronabeeld):
Afbeeldingslocatie: https://coronabeeld.nl/wp-content/uploads/2021/04/2021-04-13-Vaccinatieplanning.png
(wat hierin niet klopt is dat de griepprik groep door GGD gezet wordt nu)

Voornamelijk onder "werkgever" zijn wat groepen uitgesplitst.
Bij medische indicatie is het uitgesplitst van hoog naar laag (waarbij laag de griepprik groep is).

Op hoofdlijnen, kijkend naar de kwartalen/maanden, is het nog aardig hetzelfde. Of mis ik iets?

• LordSinclair
Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Eerste roadmap die ik hier in dit topic tegen kwam (4 januari):
[Afbeelding]

Huidige roadmap (bron coronabeeld):
[Afbeelding]
(wat hierin niet klopt is dat de griepprik groep door GGD gezet wordt nu)

Voornamelijk onder "werkgever" zijn wat groepen uitgesplitst.
Bij medische indicatie is het uitgesplitst van hoog naar laag (waarbij laag de griepprik groep is).

Op hoofdlijnen, kijkend naar de kwartalen/maanden, is het nog aardig hetzelfde. Of mis ik iets?
Die roadmap komt totaal niet overeen met wat ze roepen in Den Haag "iedereen voor 1 juli een prik", die roadmap loopt door tot in Q4.

• Plenkske
LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Die roadmap komt totaal niet overeen met wat ze roepen in Den Haag "iedereen voor 1 juli een prik", die roadmap loopt door tot in Q4.
Staat toch los van de voorrang groepen ?

Het komt trouwens omdat ze roepen "iedereen die wil begin juli eerste prik"
Deze roadmap is volgens mij gebaseerd op iedereen van 18+ volledig gevaccineerd (dus ook tweede).

Dit plaatje is trouwens een maand geleden ongeveer het laatst ge-update, dus ik weet niet hoe actueel die nog is. Maar het was de beste vergelijking die ik kon vinden.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:44
[...]

Precies dezelfde situatie hier. Heb de huisarts gebeld om te vragen hoe en wanneer ik een uitnodiging kan verwachten. Blijkt dat ik dus niet geselecteerd ben terwijl ze zelf beamen dat dit wel zou moeten.

Informatie opgedaan bij de GGD. Schijnt dat de huisarts mij nog steeds kan aanmelden via LHV.nl (landelijke huisartsen vereniging). Alleen wist de huisarts hier dus niks van af. “Fijn dat wij dit dan ook te horen krijgen” 8)7

PSN: bollsie

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dat heet 'voortschrijdend inzicht'.
De uitgangspositie was bepaald. Zeer gehaast en vaak ad hoc.
Dan is er niks mis mee als je deze tussendoor aanpast.
Het doel van de vaccinatie is in beginsel om de Nederlandse samenleving draaiende te houden.
Niet om individuen een plezier te doen.

Het zou pas van weinig intelligentie en inzicht getuigen als je welke strategie dan ook, maar blind blijft volgen omdat het nu eenmaal ooit zo bepaald was.
Dan kunnen we een aantal instanties zoals de 1ste kamer wel afschaffen, want ja, de wetboeken staan al vol. Wat moet je nog met nieuwe wetten of veranderende wetten.

Als er bovenmatig veel mensen met veel overgewicht op de IC liggen, dan is het wellicht verstandig om die groep iets naar voren te halen. Dat doe je niet per sé voor die dikke mensen, maar voor de ziekenhuizen en de gemeenschap in zijn totaliteit. Want minder corona-mensen op de IC, beter voor de andere zorg.
Als je agenten eerder prikt, kun je bijvoorbeeld demonstraties door laten gaan (want daarvoor is veel toezicht nodig)
Het gaat niet om die agent als persoon, maar het gaat er om dat bijvoorbeeld een democratisch recht doorgang kan vinden.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 11:01
YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ik krijg ivm oorontstekingen, bijholten en sinusitus problemen bij een goeie griep sinds twer jaar ook de griepprik via de huisarts. Dat was niet erg genoeg om ook op de Corona prik lijst te komen.

Snap dan even niet waarom hooikoorts wel een criterium is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Evertt
Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Dat is een goeie, die PostNL app. Eerste keer voor mij dat "post" inzien nuttig is.
(helaas zie ik hem nog niet dus nog even wat dagen wachten)

De brieven worden trouwens per huisartsenpraktijk verstuurd, volgens NOS:
https://nos.nl/artikel/23...derdag-prikafspraak-maken

"Het uitnodigen start dus vanaf donderdag en verloopt niet per leeftijdsgroep en ook niet per provincie, maar per huisartsenpraktijk. Iedereen met dezelfde huisarts krijgt de brief dus op dezelfde dag. Welke praktijken als eerste aan de beurt komen is willekeurig bepaald, aldus het RIVM."
Niet alle post is te zien in de Postnl app. Ik check dit ook regelmatig.

Vraag me af wat gebeurt er als de brief kwijt raakt bij de post? Via de telefoon kunnen ze niet checken of je onder de uitnodiging val.

• Plenkske
sjufke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Precies dezelfde situatie hier. Heb de huisarts gebeld om te vragen hoe en wanneer ik een uitnodiging kan verwachten. Blijkt dat ik dus niet geselecteerd ben terwijl ze zelf beamen dat dit wel zou moeten.

Informatie opgedaan bij de GGD. Schijnt dat de huisarts mij nog steeds kan aanmelden via LHV.nl (landelijke huisartsen vereniging). Alleen wist de huisarts hier dus niks van af. “Fijn dat wij dit dan ook te horen krijgen” 8)7
Vaag. Lijkt er dus op dat huisartsen/assistenten zelf ook actief op zoek moeten naar informatie.

• LordSinclair
Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Staat toch los van de voorrang groepen ?

Het komt trouwens omdat ze roepen "iedereen die wil begin juli eerste prik"
Deze roadmap is volgens mij gebaseerd op iedereen van 18+ volledig gevaccineerd (dus ook tweede).

Dit plaatje is trouwens een maand geleden ongeveer het laatst ge-update, dus ik weet niet hoe actueel die nog is. Maar het was de beste vergelijking die ik kon vinden.
Ik ken geen vaccin waar je de eerste prik voor 1 juli kan krijgen en de laatste prik pas ergens begin Q4. Dus een van die twee termijnen klopt niet. En waarschijnlijk is dat die 1 juli, maar zeg het dan gewoon ipv iedereen hoop te geven op een zomervakantie zonder veel bijkomende kosten en hindernissen.

En iedereen die wil geldt ook tot de periode van Q4, want niemand wordt verplicht.

edit; ah zwangeren mogen ook al voor.. ik wach wel hoor :X

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 07-05-2021 13:07 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of er nog mensen hier op het forum zwanger zijn of zwangeren kennen. Maar mijn schoonzusje kreeg gisteren van de huisarts de mogelijkheid om met voorrang door de GGD gevaccineerd te worden. Ze heeft gelijk een afspraak gemaakt.

Van de twee ander zwangeren die ik ken was de ontvangst van dit bericht wisselend. Eentje wilde ook gelijk (ivm beperkte longcapaciteit ook). De ander vond dat "ze er bijna was" en vond het nog link. Met drie maanden te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2021 13:03 ]

• Plenkske
LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Ik ken geen vaccin waar je de eerste prik voor 1 juli kan krijgen en de laatste prik pas ergens begin Q4. Dus een van die twee termijnen klopt niet. En waarschijnlijk is dat die 1 juli, maar zeg het dan gewoon ipv iedereen hoop te geven op een zomervakantie zonder veel bijkomende kosten en hindernissen.

En iedereen die wil geldt ook tot de periode van Q4, want niemand wordt verplicht.

edit; ah zwangeren mogen ook al voor.. ik wach wel hoor :X
AZ is 12 weken. Roadmap stopt net voor Q4 streep dus dat kan...

Maar, zoals ik zei, dit plaatje is al even niet meer up to date. Er veranderd vaak iets in leveringen en of bepaalde doelgroepen een bepaald vaccin krijgt. Zo was maanden terug nog de bedoeling dat een groot deel van de bevolking AZ zou krijgen. Dat is nu heel anders door én de < 60 stop én de veel lagere leveringen.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
Evertt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Niet alle post is te zien in de Postnl app. Ik check dit ook regelmatig.
Hier is de brief voor mijn vrouw wel zichtbaar sinds vandaag. Zal dus vandaag of morgen op de mat vallen.
Ben wel benieuwd op welke termijn de afspraken gepland kunnen worden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:25:
[...]

De plaatjes lopen alleen niet door tot in Q4 ;)
De tekst is alleen te lang voor het vakje :)

PSN

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn broertje heeft gisteren de uitnodiging gekregen van de huisarts en wordt zondag geprikt. Hij is uit 1975 en heeft heeeeel soms last van astma.

• Nox

Nox

Noxiuz

Plenkske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Ambulance personeel is volgens mij wel als eerste gedaan, samen met IC personeel. Destijds in januari.
Maar ik snap je punt wel.
Het is alleen erg lastig. Want hoe meer groepen je voorrang geeft, hoe meer groepen ook gaan zeuren en hoe lastiger de strategie wordt.
Hier in deze regio niet. Hoor nog steeds schrijnende verhalen van ambulanceverpleegkundigen die niet gevaccineerd worden. En gewoon coronaritten maken met herverdelingen :X

• DaTimMan
Highfive95 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Hier is de brief voor mijn vrouw wel zichtbaar sinds vandaag. Zal dus vandaag of morgen op de mat vallen.
Ben wel benieuwd op welke termijn de afspraken gepland kunnen worden.
ik kon binnen een week. heb wel gebeld en overlegt met de dame aan de lijn op welke plek het snelste plek was. Heb de prikken ook op 2 verschillende locaties.
Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.