• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-01 16:42
RIVM gaat 18-60 met risico versnelt uitnodigen. Deze week nog een brief binnen.
https://nos.nl/artikel/23...kafspraken-staan-nog-open

Nou vraag ik mij af wie de uitnodiging stuurt? zijn dat nou de huisartsen of het RIVM die een lijst ontvangen?
Hoe weet je of je echt op die lijst staat? Ik krijg sowieso elk jaar een uitnodiging voor de griepprik, maar dan kan je zelf nergens checken he?

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-01 11:17
GAIAjohan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:51:
Maar hoe kun je in de risicogroep nu een afspraak maken via internet? Ik werd gisteren nml op die website gewoon geweigerd op geboortejaar en moest bellen en mijn code doorgeven..
Overigens niet bepaald vriendelijk voor doven en slechthorenden..

Snap sowieso niet waarom de code niet online in te voeren is. Via telefoon wordt er meteen naar gevraagd.
Heb gewoon mij geboortejaar ingevuld. Zonder code.
Heb alleen nog geen uitnodiging ontvangen.

En ik val onder deze risico groep ga er gewoon vanuit dat het bij hun in het systeem staat
Zoniet hadden ze zeker nu mij afspraak geannuleerd. Anders kan iedereen zo een afspraak maken.

Zoniet dan geeft weer dat ICT daar weer niet orde is.

Ik snap ik brief niet zo en zeker niet dat je het nergens online kan inzien.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Misschien dat ze morgen dan ook maar 1963 moeten vrijgeven.
Dan kunnen er weer een flink aantal mensen instromen om de afspraak gaten te vullen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
crimby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:03:

Nou vraag ik mij af wie de uitnodiging stuurt? zijn dat nou de huisartsen of het RIVM die een lijst ontvangen?
Hoe weet je of je echt op die lijst staat? Ik krijg sowieso elk jaar een uitnodiging voor de griepprik, maar dan kan je zelf nergens checken he?
Zover ik weet is het de huisarts die die informatie aan het RIVM doorgeeft, dus ik zou het bij je huisarts navragen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 19:24
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:23:
Misschien dat ze morgen dan ook maar 1963 moeten vrijgeven.
Dan kunnen er weer een flink aantal mensen instromen om de afspraak gaten te vullen.
Helaas staat in de net geplaatste link onderaan:
Het RIVM verwacht vanaf volgende week verder te gaan met het uitnodigen van de leeftijdsgroepen. Het geboortejaar 1963 komt dan als eerste aan de beurt, dat zijn mensen van 57 of 58 jaar oud. Iedereen daarboven is inmiddels uitgenodigd, behalve een deel van de 60- tot 64-jarigen in de provincies Gelderland en Zuid-Holland. Zij krijgen via de huisarts hun vaccinatie tegen covid-19.
Kleine kans dus.

• crimby
Woy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Zover ik weet is het de huisarts die die informatie aan het RIVM doorgeeft, dus ik zou het bij je huisarts navragen.
Ik wilde de huisarts even ontlasten aangezien ze non stop vragen krijgen over vaccinaties hehe

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
crimby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Ik wilde de huisarts even ontlasten aangezien ze non stop vragen krijgen over vaccinaties hehe
Toch is dat volgens mij de enige die het zou kunnen bevestigen. Maar als je altijd uitgenodigd wordt voor de griep prik zou ik er gewoon van uit gaan dat je een uitnodiging ontvangt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:57
Evertt schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Heb gewoon mij geboortejaar ingevuld. Zonder code.
Heb alleen nog geen uitnodiging ontvangen.
Bij mij ging dus de online optie uit vanuit vanwege mijn geboortejaar.
Keuze 1 was uitnodiging binnen van huiaarts/ggd : ja
2. Bent u eerder in afgelopen 6maand positief getest: nee
3 geboorte jaar: Ingevuld.
U kunt online geen afspraak maken
Kijk hier voor meer informatie

Heb ook 1980 (flink vóór mijn geboortejaar) ingevuld, zelfde resultaat.

Alleen bellen dus..
Nummer gebeld
Direct code invullen
Iemand aan de lijn.

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2021 19:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12
Woy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Toch is dat volgens mij de enige die het zou kunnen bevestigen. Maar als je altijd uitgenodigd wordt voor de griep prik zou ik er gewoon van uit gaan dat je een uitnodiging ontvangt
Of even de assistente bellen/vragen. Heeft de arts zelf geen last. BIj ons kon ik het via een intern messaging systeem in de patientenomgeving doen. Had binnen een uur bevestiging, dus alvast een vaccinatie ingepland.

"Better ask questions before you shoot"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Schokkend is het aantal dat de uitnodiging laat liggen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GAIAjohan

De brief die je ontvangt zit in een rivm enveloppe in rijksstijl. Ziet er heel anders uit dan de brief voor de griepprik (die bij ons altijd deels met de hand is ingevuld)..

Ook de bijgeleverde papieren zijn in dezelfde format.

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
GAIAjohan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:16:
[...]

Probeer in incognito modus of andere browser. Afgelopen donderdag online afspraak gemaakt en morgen krijg ik de eerste.
De brief kwam afgelopen zaterdag binnen.

Alleen bellen dus..
Nummer gebeld
Direct code invullen
Iemand aan de lijn.

• Evertt
GAIAjohan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:16:
[...]

Alleen bellen dus..
Nummer gebeld
Direct code invullen
Iemand aan de lijn.
Dit heb ik ook gehad. In Firefox kon ik niet verder na de geboorte jaar in Chrome weer geprobeerd ging gelijk door.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 16:41
Mooi is dat, ze worden er te snel tussendoor gedrukt, ruimte voor geclaimd, terwijl er andere die niet op de lijst staan maar (langer) moeten wachten terwijl ze ook graag geprikt worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• crimby
LordSinclair schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Mooi is dat, ze worden er te snel tussendoor gedrukt, ruimte voor geclaimd, terwijl er andere die niet op de lijst staan maar (langer) moeten wachten terwijl ze ook graag geprikt worden.
Bedoel je dan 60+?
Vanaf het begin was 18-60 met risicogroep al net op hetzelfde moment als 60+ of zelfs 65+ (Niet zeker)

• LordSinclair
crimby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Bedoel je dan 60+?
Vanaf het begin was 18-60 met risicogroep al net op hetzelfde moment als 60+ of zelfs 65+ (Niet zeker)
Nee de "kwetsbare" groep. 525.000 uitnodigingen verstuurd. Ruimte voor geclaimd op de priklocaties.. nog maar 180.000 mensen hebben een afspraak gemaakt. Dus er zijn zo'n 350.000 prikmomenten die verloren gaan.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-01 16:33
Eigenlijk hadden ze dus de uitnodigingen eerder moeten sturen, minstens 1 week eerder. Het is erger dat er nu slots leeg blijven, dan dat iemand die is uitgenodigd iets later hun afspraak kunnen inplannen.

• crimby
LordSinclair schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Nee de "kwetsbare" groep. 525.000 uitnodigingen verstuurd. Ruimte voor geclaimd op de priklocaties.. nog maar 180.000 mensen hebben een afspraak gemaakt. Dus er zijn zo'n 350.000 prikmomenten die verloren gaan.
Ja zeer triest! Ik zit zelf in die groep en nog geen uitnodiging ontvangen...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gunner schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Schokkend is het aantal dat de uitnodiging laat liggen.
Hebben ze al bij de PostNL gecheckt hoeveel er al echt afgeleverd zijn?

PSN

• LordSinclair
Plenkske schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:42:
Eigenlijk hadden ze dus de uitnodigingen eerder moeten sturen, minstens 1 week eerder. Het is erger dat er nu slots leeg blijven, dan dat iemand die is uitgenodigd iets later hun afspraak kunnen inplannen.
Of pas 1 a 2 weken later er ruimte voor claimen. Lijkt inderdaad allemaal te snel op elkaar.. de ontvangers zitten nog in shock thuis. Ze hadden die wat ademtijd moeten geven.

• Plenkske
LordSinclair schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:51:
[...]

Of pas 1 a 2 weken later er ruimte voor claimen. Lijkt inderdaad allemaal te snel op elkaar.. de ontvangers zitten nog in shock thuis. Ze hadden die wat ademtijd moeten geven.
Ja.
Als je 26 april begint met uitnodigen, en je hebt prikslots vrij vanaf 8 mei. Dan kan je gewoon zorgen dat de mensen vanaf die dag slots gaan vullen.

Nu zijn ze 8 mei begonnen met uitnodigen en konden mensen slots zsm vullen. En dan nu zeuren dat er nog veel open staat...

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 14:58
Plenkske schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Ja.
Als je 26 april begint met uitnodigen, en je hebt prikslots vrij vanaf 8 mei. Dan kan je gewoon zorgen dat de mensen vanaf die dag slots gaan vullen.

Nu zijn ze 8 mei begonnen met uitnodigen en konden mensen slots zsm vullen. En dan nu zeuren dat er nog veel open staat...
Misschien doen ze dat wel omdat de leveringen niet bepaald betrouwbaar en consequent zijn gebleken?

Want als die afspraken vervolgens afgezegd moeten worden is de wereld ook weer te klein. Het is niet makkelijk hoor, balanceren op die dunne lijn getrokken door 17 miljoen vaccinatie-experts.

• Plenkske
Emgeebee schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Misschien doen ze dat wel omdat de leveringen niet bepaald betrouwbaar en consequent zijn gebleken?

Want als die afspraken vervolgens afgezegd moeten worden is de wereld ook weer te klein. Het is niet makkelijk hoor, balanceren op die dunne lijn getrokken door 17 miljoen vaccinatie-experts.
De vaccins die deze groep krijgen leveren wel betrouwbaar: Pfizer en Moderna.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hmmmz. Wel of niet in het gele boekje bijschrijven is blijkbaar lokaal GGD beleid :S

https://nos.nl/l/2380218

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 10-05-2021 22:40 ]

PSN

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:50
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:32:
Hmmmz. Wel of niet in het gele boekje bijschrijven is blijkbaar lokaal GGD beleid :S

Ik vraag me echt af wat sommige GGDs bezield, vul het boekje gewoon in wat maakt het voor hun uit.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 12:41
menzo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Ik vraag me echt af wat sommige GGDs bezield, vul het boekje gewoon in wat maakt het voor hun uit.
Kost extra tijd en ze zoeken nog nodig personeel

Freelance Drupal Developer

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:32:

Ik heb niet eens een geel boekje. Ik heb dus ook geen idee welke vaccinaties ik als kind heb gehad. Misschien ben ik wel helemaal niet gevaccineerd. En mijn ouders leven niet meer dus kan het ook niet vragen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TimDJ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Kost extra tijd en ze zoeken nog nodig personeel
Ja de discussie aan gaan duurt vast een stuk korter.

@downtime ik heb wel een geel boekje, maar daar staan geen jeugd inentingen in. Alleen reis inentingen.

Hoewel ik meen nog ergens wel een of ander groen boekje bij m'n ouders te hebben zien rond slingeren.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:50
downtime schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Ik heb niet eens een geel boekje. Ik heb dus ook geen idee welke vaccinaties ik als kind heb gehad. Misschien ben ik wel helemaal niet gevaccineerd. En mijn ouders leven niet meer dus kan het ook niet vragen.
Als je dat wil weten, je kan bij de rivm het opvragen. Krijg je een brief met alles er in.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vragen

Verwijderd

crimby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Ja zeer triest! Ik zit zelf in die groep en nog geen uitnodiging ontvangen...
Volgens mij heeft in ieder geval een deel nog niets ontvangen en van een enkeling hebben we gehoord dat er vorige week donderdag een uitnodiging ontvangen is. Vast problemen met het versturen van de uitndoigingen ofzo. Juis die groep zit de springen om de vaccinatie, dus die gaan echt wel massaal reageren. Misschien niet direct 100%, maar als pas 1/3 gereageerd heeft, dan gok ik dat velen gewoon nog niets ontvangen hebben.

Verwijderd

Plenkske schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:42:
Die slots daar hebben ze er momenteel meer dan genoeg van. Dat zal pas vanaf einde van de maand kritieker worden, als er meer vaccin beschikbaar komt en ze harder kunnen gaan prikken. Het lijkt nu heel druk, omdat je lang niet altijd zomaar op een bepaalde locatie terecht kunt. Maar dat ligt niet aan de beschikbare slots. Die locatie krijgt momenteel gewoon maar X doses vaccin. Mijn vader moest behoorlijk lastig doen om op een bepaalde locatie terecht te kunnen. Die dacht dus ook dat het er gewoon retedruk zou zijn en dat he tdaarom zo lastig was. Maar ze kregen daar gewoon maar vrij weinig vaccin, dus al die slots daar hebben ze nu nog niet zoveel aan. Er was bijna niets te doen op de locatie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

downtime schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Het gele boekje bevat je reis-vaccinaties, niet je kind vaccinaties :)

Meeste mensen die een keer naar Azië, Afrika of Zuid-Amerika zijn geweest hebben die over het algemeen.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 11-05-2021 00:02 ]

PSN

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:59:
[...]

Meeste mensen die een keer naar Azië, Afrika of Zuid-Amerika zijn geweest hebben die over het algemeen.
Misser van mijn kant, je hebt natuurlijk gelijk, ik bedoelde het boekje met de kindvaccinaties.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:59:
[...]

Wordt dat eigenlijk ook ergens geregistreerd? Ik heb wel een geel boekje, maar zou echt niet weten waar :X

• Plenkske
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Die slots daar hebben ze er momenteel meer dan genoeg van. Dat zal pas vanaf einde van de maand kritieker worden, als er meer vaccin beschikbaar komt en ze harder kunnen gaan prikken. Het lijkt nu heel druk, omdat je lang niet altijd zomaar op een bepaalde locatie terecht kunt. Maar dat ligt niet aan de beschikbare slots. Die locatie krijgt momenteel gewoon maar X doses vaccin. Mijn vader moest behoorlijk lastig doen om op een bepaalde locatie terecht te kunnen. Die dacht dus ook dat het er gewoon retedruk zou zijn en dat he tdaarom zo lastig was. Maar ze kregen daar gewoon maar vrij weinig vaccin, dus al die slots daar hebben ze nu nog niet zoveel aan. Er was bijna niets te doen op de locatie.
Vreemd dat ze dan nu aangeven dat nog maar iets meer dan 1/3 van de uitgenodigde "griepprik groep" mensen een afspraak hebben gemaakt en ze sneller de rest gaan uitnodigen in die groep om de slots maar gevuld te krijgen.

Maw: ze hadden verwacht dat de slots sneller gevuld zouden zijn en ze versnellen nu het uitnodigen maar omdat anders te veel slots open blijven staan.

Ze geven aan "er is plek binnen 3 weken" dus het gaat om slots de komende 3 weken. Dan valt het wellicht nog mee... Ik dacht eerst dat het al om de huidige week ging.

• LordSinclair
Ze kunnen nu mooi legen sloten vullen met ziekenhuispersoneel dat nog geprikt moet worden lijkt mij. Hoor net op de radio dat die ook nog zitten te wachten.

• crimby
Vandaag valt de uitnodiging bij mij in de bus (18-60 met medische indicatie). Ben benieuwd of ik nog steeds snel terecht kan zoals ik hier in mijn omgeving hoor! Gisteren en vandaag redelijk op het nieuws geweest dat er zo weinig gepland was.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Huisartsenpraktijk uit Utrecht met een pagina gewijd aan het helpen bij het maken van een keuze om je al dan niet te laten vaccineren. Wat mij betreft een duidelijk, nuchter en eerlijk* verhaal. Zal vast weer een hoop negatieve reacties uitlokken omdat dit stukje niet blindelings de vaccinatie-bandwagon volgt. Ik kan het echter wel waarderen, huisartsen die hun discretionaire bevoegdheid ter harte nemen en patiënten voorzien van informatie op een nuchtere, pragmatische wijze. Dit geldt ook zeker voor de huisarts achter het initiatief www.prullenbakvaccin.nl/ d:)b
Hoe moet ik beslissen?

Het kan lastig zijn om nu te beslissen wat voor u het beste is. Informatie op internet en social media is niet altijd even betrouwbaar. Helaas is er, ook voor artsen, nog veel onbekend en kan informatie in de loop van de tijd wijzigen. Dat maakt het lastiger om alle informatie goed af te wegen. Indien u zich zo goed mogelijk hebt geïnformeerd en zich bewust bent van de voor- en nadelen kunt u beter afwegen of u zich wilt laten vaccineren. Wie ouder is, loopt meer kans op sterfte aan corona, wie jong is loopt juist weinig risico. Lange termijn bijwerkingen zullen voor een oudere wellicht minder relevant zijn, dan voor een jongere. Het kan zijn dat u het vaccin zo snel mogelijk wilt hebben. Het is ook mogelijk dat u liever nog wilt wachten of dat u helemaal geen vaccin wilt. Uiteraard kunt u bij uw huisarts terecht om met u mee te denken, want wij vinden het belangrijk dat u ondanks alle onzekerheden uw eigen keuze kunt maken en dat u daarin gerespecteerd wordt. Want uiteindelijk bent u zelf de baas over uw lichaam. Wat ons betreft blijft dat zo!

Deze informatie is gebaseerd op de actuele bij ons bekende informatie en bedoeld om u te ondersteunen bij het maken van uw eigen keuzes. De informatie wordt regelmatig up to date gehouden.
edit & disclaimer: bij nader inzien staan er enkele onwaarheden en zaken in de tekst die niet volledig belicht c.q. onderbouwd zijn. Derhalve is "eerlijk" hier wellicht niet volledig op zijn plaats.

[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 11-05-2021 09:48 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:07:
Huisartsenpraktijk uit Utrecht met een pagina gewijd aan het helpen bij het maken van een keuze om je al dan niet te laten vaccineren. Wat mij betreft een duidelijk, nuchter en eerlijk verhaal. Zal vast weer een hoop negatieve reacties uitlokken omdat dit stukje niet blindelings de vaccinatie-bandwagon volgt. Ik kan het echter wel waarderen, huisartsen die hun discretionaire bevoegdheid ter harte nemen en patiënten voorzien van informatie op een nuchtere, pragmatische wijze. Dit geldt ook zeker voor de huisarts achter het initiatief www.prullenbakvaccin.nl/ d:)b

[...]
Zeer onbevooroordeeld ook :X

Enige doel is om zogenaamd lekker kritisch twijfel te zaaien. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing en eenzijdig blikveld.

Eens kijken of we hier ergens een klacht over in kunnen dienen.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 11-05-2021 08:15 ]

• Jedi_Pimp
MikeyMan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:12:
[...]

Zeer onbevooroordeeld ook :X

Enige doel is om zogenaamd lekker kritisch twijfel te zaaien. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing en eenzijdig blikveld.

Eens kijken of we hier ergens een klacht over in kunnen dienen.
Deze pagina eenzijdig noemen en dan een dergelijke reactie neerzetten. Succes! d:)b

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:06
menzo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Nou inderdaad.
Naar mijn idee is het een bestaand en goedwerkend systeem.
Waarom zo moeilijk doen om speciale corona vaccinatie bewijsjes te maken.
Plak gewoon een sticker in het gele boekje.

En voor de mensen die niet zo'n boekje hebben, geef er gewoon een.
Het is gewoon een veredeld geel school schriftje met een mooi logo'tje voorop.
Woy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:58:
[...]

Wordt dat eigenlijk ook ergens geregistreerd? Ik heb wel een geel boekje, maar zou echt niet weten waar :X
Daarom bewaar ik mijn gele boekje in mijn paspoort.

Maar waar mijn paspoort ligt zou ik even aan mijn vrouw moeten vragen :+

[ Voor 44% gewijzigd door FRANQ op 11-05-2021 08:25 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Deze pagina eenzijdig noemen en dan een dergelijke reactie neerzetten. Succes! d:)b
Kom op zeg. Alles is erop gericht om twijfel te zaaien. Niet om deze weg te nemen. Of überhaupt een objectieve weergave van zaken te geven.

Is het vaccin effectief? Daar is twijfel over
Is het vaccin veilig? Daar is twijfel over.

Dat is nieteens het halve verhaal. Typische antivaxx tactieken.

Zal best lekker in je straatje passen, maar het is een arts onwaardig.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Dit is toch gewoon een leugen ?

"aangenomen dat het vaccin inderdaad sterfte voorkomt, hetgeen dus niet onderzocht is"

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:25:
[...]

"aangenomen dat het vaccin inderdaad sterfte voorkomt, hetgeen dus niet onderzocht is"
Alleen dat?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat sprong er wel uit. Een hoop andere zaken over hoe vaccins niet hoeven zijn op zich wel correct.

Maar om even terug te komen op waar het topic over gaat, de uitrol, komen we nu in een situatie waar serieuze aantallen niet op komen dagen, zelfs bij een Pfizer waar geen schandelen rond zijn. En ook de groep die nu sneller een brief krijgt (voor zover een brief snel kan zijn) gaat weer een deel niet reageren waardoor het vaccinatietempo gaat kelderen en er wellicht een hoop door de gootsteen moet.

Hier moet je gaan prikken op verzoek maar ik denk niet dat het systeem daar klaar voor is. De top-down aanpak is nou eenmaal waar 100% op is ingezet in Nederland.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 12:06
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Hebben ze al bij de PostNL gecheckt hoeveel er al echt afgeleverd zijn?
en Postnl bezorgd hier alleen op dinsdag en woensdag ongeveer de post. dus verwacht dat er nog heel veel onderweg zijn

• Plenkske
IJzerlijm schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:30:
[...]

Dat sprong er wel uit. Een hoop andere zaken over hoe vaccins niet hoeven zijn op zich wel correct.

Maar om even terug te komen op waar het topic over gaat, de uitrol, komen we nu in een situatie waar serieuze aantallen niet op komen dagen, zelfs bij een Pfizer waar geen schandelen rond zijn. En ook de groep die nu sneller een brief krijgt (voor zover een brief snel kan zijn) gaat weer een deel niet reageren waardoor het vaccinatietempo gaat kelderen en er wellicht een hoop door de gootsteen moet.

Hier moet je gaan prikken op verzoek maar ik denk niet dat het systeem daar klaar voor is. De top-down aanpak is nou eenmaal waar 100% op is ingezet in Nederland.
Ik denk dat het dikgedrukte nog een beetje voorbarig is. Er wordt iets geconstateerd wat men niet verwacht had, maar de achterliggende reden is nog niet meteen dat die mensen het vaccin niet willen. Het kan ook zijn dat nog veel minder mensen de brief hebben ontvangen (postnl verwerking) of dat mensen de brief nog niet hebben gelezen en de afspraak nog niet hebben gemaakt (meivakantie bv.).

Door de gootsteen hoeft het sowieso niet. Ze gaan geen prikken klaar leggen voor afspraken die niet gemaakt zijn...

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

IJzerlijm schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:30:
[...]

Om die reden is die "prullenbakvaccin" (naam :r ) website best een goed initiatief: ongebruikte vaccins (die wel op moeten) gewoon wegprikken, daar had vanuit de overheid/GGD ook best een alternatief voor mogen komen.

En de website van die huisarts, ik lees vooral heel veel "we weten het niet zeker", terwijl we volgens mij best veel dingen al weten. Je zou kunnen beargumenteren dat Pfizer/Astra/Moderna niet hebben onderzocht of er daadwerkelijk minder sterfte is (ik weet niet of dit in hun trials zat), maar wees dan als huisarts wel zo eerlijk om te benoemen dat de resultaten in het veld daar wel op lijken te wijzen....

• Jedi_Pimp
MikeyMan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:24:
[...]

Kom op zeg. Alles is erop gericht om twijfel te zaaien. Niet om deze weg te nemen. Of überhaupt een objectieve weergave van zaken te geven.

Is het vaccin effectief? Daar is twijfel over
Is het vaccin veilig? Daar is twijfel over.

Dat is nieteens het halve verhaal. Typische antivaxx tactieken.

Zal best lekker in je straatje passen, maar het is een arts onwaardig.
Die laatste zin is natuurlijk ook volledig op jou van toepassing, dat snap je zelf ook wel. Waar jij op basis van selectieve quotes concludeert dat deze pagina eenzijdig en artsonwaardig is, lees ik een stukje dat patiënten geenszins een richting in probeert te duwen in het maken van de keuze omtrent vaccineren. Eén van de primaire taken van de eerstelijnszorg is informeren, dat is wat hier gebeurt.

Heeft mijn interpretatie met mijn perceptie en misschien zelfs voorkeur te maken ex-ante? Ongetwijfeld. Heeft jouw antipathie met dit artikel te maken met jouw perceptie en misschien zelfs voorkeur? Ongetwijfeld. Het hele probleem is dat men overal "straatjes" ziet: niet alleen in het perspectief vanuit de eerstelijnszorg, maar zeker ook bij wetenschappers.
IJzerlijm schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Dat vind ik inderdaad geen sterke opmerking, volgens mij is dat recent nog in Israël onderzocht.

• Evertt
In mij Postnl app staat dat ik post kan verwachten alleen staat erbij geen afbeelding. Ik denk dat het mij uitnodiging is. Heb al een afspraak staan voor donderdag. Wel slordig dat sommige ziekenhuis personeel wachten op hun prik.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:43:
[...]

Die laatste zin is natuurlijk ook volledig op jou van toepassing, dat snap je zelf ook wel. Waar jij op basis van selectieve quotes concludeert dat deze pagina eenzijdig en artsonwaardig is, lees ik een stukje dat patiënten geenszins een richting in probeert te duwen in het maken van de keuze omtrent vaccineren. Eén van de primaire taken van de eerstelijnszorg is informeren, dat is wat hier gebeurt.

Heeft mijn interpretatie met mijn perceptie en misschien zelfs voorkeur te maken ex-ante? Ongetwijfeld. Heeft jouw antipathie met dit artikel te maken met jouw perceptie en misschien zelfs voorkeur? Ongetwijfeld. Het hele probleem is dat men overal "straatjes" ziet: niet alleen in het perspectief vanuit de eerstelijnszorg, maar zeker ook bij wetenschappers.
Je kiest hier een positie die de laatste tijd nogal populair is. Het gelijk waarderen van wetenschappelijke feiten en meningen. Punt is dat ik vaar op wetenschap en onderzoek en op basis daarvan een mening vorm. In plaats van een anti-vaccin standpunt te kiezen en hier halve waarheden bij te zoeken.

Het is geen mening dat deze site onterecht twijfel wil zaaien. Er worden feiten verdoezeld om een punt te maken. Onder informeren versta ik; de beschikbare informatie duiden. Niet cherry picken omdat het bij je mening past.

"er is twijfel over of het wel werkt" ==> Vertel dan wat de bijdrage van de vaccinaties is in landen zoals Israël, en de UK. Of zelfs over de werking die we nu al zien in verpleeghuizen. Dat gebeurt niet.
"er is twijfel over de bijwerkingen" ==> welke percentages hebben we het over dan? Duizendsten van procenten. Een beetje spierpijn of een middagje verhoging daargelaten.

Nogmaals; het is een patroon dit.

Voor de liefhebbers:

https://www.igj.nl/onderw.../contact/contactformulier

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 11-05-2021 09:39 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Huisartsenpraktijk uit Utrecht met een pagina gewijd aan het helpen bij het maken van een keuze om je al dan niet te laten vaccineren. Wat mij betreft een duidelijk, nuchter en eerlijk verhaal. Zal vast weer een hoop negatieve reacties uitlokken omdat dit stukje niet blindelings de vaccinatie-bandwagon volgt. Ik kan het echter wel waarderen, huisartsen die hun discretionaire bevoegdheid ter harte nemen en patiënten voorzien van informatie op een nuchtere, pragmatische wijze. Dit geldt ook zeker voor de huisarts achter het initiatief www.prullenbakvaccin.nl/ d:)b

[...]
Jammer dat deze huisarts er geen bal van snapt. Dit "duidelijk en eerlijk" noemen geeft niet echt veel inzicht in de materie aan. Een paar zaken die meteen opvallen:
Is het vaccin effectief?

Zelfs hierover zijn de meningen verdeeld. Dat komt omdat de meeste mensen niet heel ziek worden van corona en omdat je eerst goed moet weten wat je onder effect verstaat.
De huisarts snapt zelf het begrip effectiviteit niet. Hier zijn de meningen niet over verdeeld. Dit is klip en klaar, maar als je niet snapt wat bepaalde woorden betekenen kun je inderdaad tot een ander oordeel komen. Tsja.
Als je daarentegen onder effect verstaat dat je wilt voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden of dood gaan, is het effect veel kleiner. Dat heeft de fabrikant echter niet getest.
Dit is een leugen.
Je voorkomt met het vaccin wel gevallen van corona, maar dat zijn vooral milde gevallen.
Nog een leugen.
In het algemeen is bekend dat oudere mensen na vaccinatie vaak minder afweer opbouwen dan jongeren. Dat zou betekenen dat zij minder goed afweer opbouwen na vaccinatie.
Ook onzin, we weten dat het uitstekend werkt bij ouderen.
In de medische vakbladen wordt er doorgaans van uitgegaan dat het vaccin redelijk veilig is, maar er is wel discussie over.
Onzin. Totaal onwaar.
Ook zijn de studies beperkt in hun opzet: er is niet gekeken of het vaccin inderdaad sterfte voorkomt, of het ziekenhuisopnames voorkomt en of de besmettelijkheid verdwijnt na vaccinatie.
En nog maar eens een leugen die herhaald wordt.
Het is mogelijk dat er ernstige bijwerkingen zijn, die minder vaak voorkomen. Daar kom je pas achter als er heel veel mensen gevaccineerd zijn. Zover zijn we nog niet. Allergische reacties kunnen voorkomen en sommige mensen kunnen heftig allergisch zijn. Als je daarmee bekend bent, is het goed om even te overleggen.
Jawel, dit weten we dus wel, want er is al een jaar ervaring met de vaccins, en daarnaast zie de episode met AZ. Daarnaast komen allergische reacties niet op lange termijn voor, alleen acuut. Weer volslagen onzin dus.
Helaas is er, ook voor artsen, nog veel onbekend en kan informatie in de loop van de tijd wijzigen.
:X
Deze informatie is gebaseerd op de actuele bij ons bekende informatie en bedoeld om u te ondersteunen bij het maken van uw eigen keuzes. De informatie wordt regelmatig up to date gehouden.
_O-

Maargoed, die hele website staat vol kwakzalverij, dus dit past er dan prima bij.

• codex
  • Laatst online: 00:01

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]
Ik hoop dat je niet meent dat je dit een positief vindt, want de eerste alinea is zoals @RoD aangeeft echt tenenkrommend. Ik vraag mij af of hier iets aan gedaan moet/kan worden, huisartsen hebben best wel een dubieuze rol hierdoor.

Wij hebben hier in het dorp ook een huisarts zitten die oa aan mijn schoonouders heeft verkondigd dat corona maar een griepje is. Nu is hij al zes weken uitgevallen doordat hij besmet is geraakt, iets met karma.

• Plenkske
RoD schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Jammer dat deze huisarts er geen bal van snapt. Dit "duidelijk en eerlijk" noemen geeft niet echt veel inzicht in de materie aan. Een paar zaken die meteen opvallen:

[...]

De huisarts snapt zelf het begrip effectiviteit niet. Hier zijn de meningen niet over verdeeld. Dit is klip en klaar, maar als je niet snapt wat bepaalde woorden betekenen kun je inderdaad tot een ander oordeel komen. Tsja.

[...]

Dit is een leugen.

[...]

Nog een leugen.

[...]

[...]

Onzin. Totaal onwaar.

[...]

[...]

Jawel, dit weten we dus wel, want er is al een jaar ervaring met de vaccins, en daarnaast zie de episode met AZ. Daarnaast komen allergische reacties niet op lange termijn voor, alleen acuut. Weer volslagen onzin dus.

[...]

[...]

_O-

Maargoed, die hele website staat vol kwakzalverij, dus dit past er dan prima bij.
Het lijkt wel alsof die pagina meer dan een jaar geleden is gemaakt. En zelfs dan staan er gekke dingen. Up to date is het zeker niet in ieder geval :)

Overigens is die website een verzamelsite van een "gezondheidscentrum" in Utrecht met oa. een paar huisartsen, maar dat is maar een klein onderdeel van die locatie.

Er wordt wel gevaccineerd: https://www.therapeuticum...pagina/corona-vaccinaties
Maar ook die pagina is niet volledig up to date.

• RoD
  • Niet online

RoD

Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Het lijkt wel alsof die pagina meer dan een jaar geleden is gemaakt. En zelfs dan staan er gekke dingen. Up to date is het zeker niet in ieder geval :)

Overigens is die website een verzamelsite van een "gezondheidscentrum" in Utrecht met oa. een paar huisartsen, maar dat is maar een klein onderdeel van die locatie.

Er wordt wel gevaccineerd: https://www.therapeuticum...pagina/corona-vaccinaties
Maar ook die pagina is niet volledig up to date.
Als het een jaar geleden gemaakt zou zijn, dan was er begrijpelijkerwijs minder bekend. Maar dan zou er uberhaubt niet zo'n tekst gemaakt moeten zijn. Een oneliner als "we weten het nog niet want de studies zijn nog gaande" had destijds volstaan.

• Jedi_Pimp
RoD schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:24:
[...]

[...]

[...]

Dit is een leugen.

[...]

Nog een leugen.

[...]

[...]

Onzin. Totaal onwaar.

[...]

[...]

[...]

[...]

_O-

Na herlezen van de tekst heb ik een disclaimer in mijn originele post gezet. Inderdaad staan er zinsnedes in de tekst die onwaarheden zijn en worden bepaalde zaken niet volledig belicht. Neemt niet weg dat ik het persoonlijk overwegend zie als informerend in plaats van sturend. Het valt me overigens op dat er al snel gesproken wordt in termen van "leugens", terwijl onze overheidsinstanties vaak onthouden worden van deze mate van repliek als zij met onwetenschappelijke of eenzijdige berichtgeving komen.

Daar zit voor mij dan ook de crux van de intentie c.q. doelstelling van huisartsen om patiënten in te lichten en bij te staan in het maken van hun keuze over een vaccin. Los van de zinsnedes die jij terecht aanhaalt, vind ik het sterk dat een huisarts de context schetst en de verschillen belicht tussen de voordelen voor jongeren versus ouderen.

Verder zou ik het eerlijk vinden om dezelfde wetenschappelijke kwaliteitsiesen te stellen aan eenzijdige hype-berichtgeving niet geremd door enige nuance. Wij (jij en ik) hebben volgens mij al eerder een discussie gehad over het nut van het vaccineren van een jong gezond iemand, zowel vanuit het perspectief vanuit het "collectief" als het perspectief van een individu. Ik heb vooralsnog geen enkel gedegen, wetenschappelijk stuk gelezen over het nut van een dergelijke strategie - ik sta open voor input. Oneliners zonder onderbouwing als "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor een ander" vallen voor mij onder dezelfde noemer als de door jou terecht benoemde onwetenschappelijke uitspraak "vaccins voorkomen geen sterfte".

• Plenkske
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:09:
terwijl onze overheidsinstanties vaak onthouden worden van deze mate van repliek als zij met onwetenschappelijke of eenzijdige berichtgeving komen.
In de verschillende corona topics op Tweakers is vaak genoeg kritiek over keuzes en communicatie van de overheid.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 13:26

[...]
Het is uiteraard alleraardigst dat een huisarts duidelijkheid wenst te verschaffen, maar duidelijkheid verschaffen doe je niet door desinformatie te verspreiden. En dat is wat hier gebeurd. Daar hoeft overigens geen opzet in te zitten, maar het leest in ieder geval alsof de betreffende huisarts gewoonweg weinig ervaring heeft met medische wetenschap, statistiek en epidemiologie.

In het begin gaat het namelijk al fout, de effectiviteit van het vaccin staat namelijk helemaal niet ter discussie. Daarnaast staan hierin multipele onwaarheden, zoals dat vaccins geen ziekenhuisopnames en sterfte voorkomen. Dit zijn simpelweg feitelijke onjuistheden. Dit soort onjuistheden dragen helemaal niet bij aan het verschaffen van duidelijkheid.

De brief is opgesteld door Jan Vingerhoets, zoals in ieder geval staat aangegeven. Kijkende naar zijn CV wordt hierin ook geen wetenschappelijke ervaring beschreven. Ook geen publicaties te vinden op zijn naam als uiting van eigen wetenschappelijke activiteit. Dus opzettelijk misleiden dan wel simpelweg zelf de materie niet begrijpen wil ik in het midden laten, maar het is gewoonweg niet valide.

In het stukje veiligheid van vaccins herhaalt een enkel van deze onwaarheden zich weer.

Ten aanzien van zwangerschap is de informatie momenteel achterhaald. Natuurlijk niet goed te plaatsen wanneer exact deze brief is opgesteld, maar het zou net zijn om dit soort informatie wel aan te passen naar de laatste stand van zaken.
De informatie wordt regelmatig up to date gehouden.
Over de definitie van regelmatig valt mogelijkerwijs in ieder geval ook nog te discussiëren in ieder geval.

Het stukje voor wat betreft versnelde procedure, minder tijd om veiligheid en werkzaamheid te beoordelen is iets dat natuurlijk veel gehoord wordt. Maar ook dit is niet direct waar. Het is helemaal niet zo veel sneller als normaal. Er zijn met name veel dode wachtmomenten weg komen te vallen waarin er verder niets gedaan wordt omdat er nu prioriteit aangegeven wordt.

Eigen proefdieronderzoeken bijvoorbeeld. Tussen schrijven en wachten op eerste oordeel dier ethische goedkeuring heeft in het verleden 4 maanden gezeten. Na enkele kleine revisies nog eens 3 maanden op zich laten wachten. Dan moet je na goedkeuring bij het lokale dierexperimentele centrum je plan neerleggen, ook naar nog eens 2 maanden kunnen wachten op respons. Bestellen van benodigde materialen, grofweg een maand overheen gegaan. Bestellen van de proefdieren nadat alles aanwezig was voor het onderzoek. Ook hier circa een maand levertijd. Het experiment zelf duurde 5 weken. Analyse van de samples door diverse partijen waar we mee samen werkten, bij lage prioriteit voor enkele hierbij, heeft uiteindelijk ruim 12 maanden geduurd. Niet omdat de analyses twaalf maanden duren, nee dat kost gewoon een dag of 2 hoogstens. En dan zijn we er nog lang niet. Maar voor effectief 6 weken werk heb je ruim 2 jaar regulier nodig. Nu niet omdat het merendeel van die 2 jaar zinnig besteed wordt. Maar omdat het allemaal redelijk ineffectief kan verlopen.

Ja, met dat soort werkwijzen kom je natuurlijk wel aan ontwikkeltijden van 10 - 15 jaar voor een medicijn. Maar haal je alle tijd weg waarin eigenlijk niets gedaan is, dan zijn de huidige vaccins helemaal zo veel sneller niet eens.

Voor wat betreft een bepaalde 'druk' om je te laten vaccineren, dit kennen we binnen Nederland natuurlijk al. De hepatitis B vaccinatie binnen de gezondheidszorg. En hoewel de griepvaccinatie voor gezondheidszorgmedewerkers in Nederland nog niet 'verplicht' is, zal het mij niet verbazen om over enkele jaren het Amerikaanse model te zien waarin mensen die zich niet vaccineren 'the mask of shame' moeten dragen. Dit is natuurlijk een valide discussie punt, waar je van alles en nog wat van kunt vinden. Maar dan vind ik wel dat wil je mensen echt informeren, je meer moet uitweiden waarom dit goed of slecht is. Ook is enige nuancering wel op de plaats bij wat voor een soort beroepsgroepen het maatschappelijk wenselijk is en waar het beroepsmatig misschien minder logisch is.

Zo heb ik en mijn patiënten er niets aan als ik ze behandel voor kanker, hiermee de overleving doe verlengen, om ze vervolgens op te zadelen met COVID en mogelijk zelfs eerder dood te laten gaan. In dat kader heeft een vaccinatie naar mijn mening meerwaarde uit sociaal maatschappelijk oogpunt. Iemand die voor de zaak veel vliegbewegingen maakt, totaal niet met risicogroepen werkt, maar door de werkgever verplicht wordt om quarantine problematiek te omzeilen uit oogpunt van financieel gewin voor het bedrijf? (theoretisch, ik weet niet of dit momenteel [in NL] gebeurd) Ja, daar in vind ik dat de autonomie van de persoon geschonden zou worden.

En het feit dat ik deze brief dus niet kan onderschrijven heeft verder weinig te maken met blindelings de vaccinatie-bandwagon volgen. Het is prima om kritisch te zijn. Maar wil je je patiëntenbestand informeren, dan moet je er wel voor zorgen dat de informatieverstrekking correct is.

Jij beschrijft het als een duidelijk, nuchter en eerlijk verhaal. Maar dan ben ik persoonlijk eigenlijk wel benieuwd welke vragen die je had nu daadwerkelijk beantwoord zijn. Want met name op het punt waar het eindelijk om draait, 'hoe moet ik beslissen?', wordt wel erg op de oppervlakte gebleven. Er wordt ook maar niets dat maar enigszins lijkt op onderbouwde risk-benefit uitleg gedaan.

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Evertt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:52:
In mij Postnl app staat dat ik post kan verwachten alleen staat erbij geen afbeelding. Ik denk dat het mij uitnodiging is. Heb al een afspraak staan voor donderdag. Wel slordig dat sommige ziekenhuis personeel wachten op hun prik.
Had ik dus ook, op de gok een afspraak gemaakt om vanmorgen een vaccin te krijgen, in de hoop dat die brief eerder binnen zou komen. Vanmorgen was de brief er niet, naar de vaccinatielocatie gegaan en daar is me en niet om de brief gevraagd en ik ben gevaccineerd. Ik vermoed dat er toch een koppeling ergens onder water is. In mijn geval een gok op goed geluk, die goed uitgepakt is. De brief met de uitnodiging is overigens 5 minuten geleden in de bus gevallen. Gaat hier om een vaccinatie ivm indicatie, niet vanwege leeftijd.

Geen enkele garantie dat dit overal zo gaat, maar het doet me toch sterk vermoeden dat er een systeem is waarin ze die indicatie kunnen opzoeken :)

[ Voor 7% gewijzigd door vistu op 11-05-2021 10:21 ]

• Plenkske
vistu schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Had ik dus ook, op de gok een afspraak gemaakt om vanmorgen een vaccin te krijgen, in de hoop dat die brief eerder binnen zou komen. Vanmorgen was de brief er niet, naar de vaccinatielocatie gegaan en daar is me en niet om de brief gevraagd en ik ben gevaccineerd. Ik vermoed dat er toch een koppeling ergens onder water is. In mijn geval een gok op goed geluk, die goed uitgepakt is. De brief met de uitnodiging is overigens 5 minuten geleden in de bus gevallen. Gaat hier om een vaccinatie ivm indicatie, niet vanwege leeftijd.

Geen enkele garantie dat dit overal zo gaat, maar het doet me toch sterk vermoeden dat er een systeem is waarin ze die indicatie kunnen opzoeken :)
In principe is die er ook, want de huisartsen hebben gegevens moeten doorgeven en de uitnodigingen worden centraal verstuurd. Dat je geen uitnodiging hebt hoeven laten zien zal dan wel komen doordat het op de achtergrond al gecontroleerd is. Mensen waarbij die controle niet gelukt is zullen wellicht wel de uitnodiging moeten laten zien dan ? Gok ik...

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:
[...]

In principe is die er ook, want de huisartsen hebben gegevens moeten doorgeven en de uitnodigingen worden centraal verstuurd. Dat je geen uitnodiging hebt hoeven laten zien zal dan wel komen doordat het op de achtergrond al gecontroleerd is. Mensen waarbij die controle niet gelukt is zullen wellicht wel de uitnodiging moeten laten zien dan ? Gok ik...
Ja, dat klinkt als een plausibele verklaring. Fijn dat het zo werkte!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Na herlezen van de tekst heb ik een disclaimer in mijn originele post gezet. Inderdaad staan er zinsnedes in de tekst die onwaarheden zijn en worden bepaalde zaken niet volledig belicht. Neemt niet weg dat ik het persoonlijk overwegend zie als informerend in plaats van sturend. Het valt me overigens op dat er al snel gesproken wordt in termen van "leugens", terwijl onze overheidsinstanties vaak onthouden worden van deze mate van repliek als zij met onwetenschappelijke of eenzijdige berichtgeving komen.
Ik noem het leugens omdat het leugens zijn. Dit is niet grijs, maar zwart-wit.
Daar zit voor mij dan ook de crux van de intentie c.q. doelstelling van huisartsen om patiënten in te lichten en bij te staan in het maken van hun keuze over een vaccin. Los van de zinsnedes die jij terecht aanhaalt, vind ik het sterk dat een huisarts de context schetst en de verschillen belicht tussen de voordelen voor jongeren versus ouderen.
Prima om een context te schetsen, maar dan wel met zinnige informatie. Ja, het is zinnig om te spreken over jong vs. oud, maar als je daar dan vervolgens onzin bij verteld is het volslagen onnodig.
Verder zou ik het eerlijk vinden om dezelfde wetenschappelijke kwaliteitsiesen te stellen aan eenzijdige hype-berichtgeving niet geremd door enige nuance. Wij (jij en ik) hebben volgens mij al eerder een discussie gehad over het nut van het vaccineren van een jong gezond iemand, zowel vanuit het perspectief vanuit het "collectief" als het perspectief van een individu. Ik heb vooralsnog geen enkel gedegen, wetenschappelijk stuk gelezen over het nut van een dergelijke strategie - ik sta open voor input. Oneliners zonder onderbouwing als "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor een ander" vallen voor mij onder dezelfde noemer als de door jou terecht benoemde onwetenschappelijke uitspraak "vaccins voorkomen geen sterfte".
Ja, je kan praten over benefit-risk van het vaccineren van jongeren. Ik heb geen zin om een hele discussie over te doen, maar dat kan je in het AZ-topic over trombose bijvoorbeeld nog uitgebreid terugvinden inclusief gedegen onderbouwing. En dan heb je het dus over de context van het AZ-vaccin met een (zeer zeldzame ernstige) bijwerking, waarbij de benefit-risk voor de meeste groepen nog aantoonbaar positief is. En voor de mRNA-vaccins is het dus nog veel positiever.

Het gaat om benefit-risk, en dat:
  • Komt totaal niet terug in het betoog van deze huisarts
  • Wordt verkeerd voorgesteld op basis van dingen die totaal onwaar zijn
  • Is niet gebaseerd op beschikbare informatie.
En daarmee heeft het gehele betoog geen enkele waarde meer. Echt, het enige wat je hoeft te doen als arts is even de EPARs door te nemen van de desbetreffende vaccins. Dan heb je in alle detail, alle informatie die je maar nodig zou kunnen hebben. Hier is die van Comirnaty: https://www.ema.europa.eu...-assessment-report_en.pdf

Daarnaast zijn de real-life studies verplichte kost:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2101765
https://www.gov.uk/govern...s-of-covid-19-vaccination
https://khub.net/document...79fc2cc1b?t=1614617945615

Zonder dit gelezen te hebben, kan je ook niets zeggen over vaccineffectiviteit.

Verwijderd

Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:26:
[...]

Vreemd dat ze dan nu aangeven dat nog maar iets meer dan 1/3 van de uitgenodigde "griepprik groep" mensen een afspraak hebben gemaakt en ze sneller de rest gaan uitnodigen in die groep om de slots maar gevuld te krijgen.

Maw: ze hadden verwacht dat de slots sneller gevuld zouden zijn en ze versnellen nu het uitnodigen maar omdat anders te veel slots open blijven staan.

Ze geven aan "er is plek binnen 3 weken" dus het gaat om slots de komende 3 weken. Dan valt het wellicht nog mee... Ik dacht eerst dat het al om de huidige week ging.

De "griepprik groep" lijkt dus nog niet helemaal uitgenodigd te zijn (of heeft de uitnodiging nog niet ontvangen voor een deel). Die gaan dus ook zeker nog niet bellen, zonder uitnodiging. Maar als die uitnodigingen de komende dagen allemaal binnendruppelen (en mensen bellen misschien ook niet allemaal binnen 24 uur) dan zou het best eens drukker kunnen worden w.b. bellers.

Ik denk dat het gewoon een beetje misloopt met het beeld van de tijd die nodig is tussen het verzendklaar maken van een uitnodiging en het moment dat iemand ook daadwerkelijk belt. Mogelijk verwacht men dat een grote groep mensen de uitnodiging al ontvangen heeft, maar is die in de praktijk nog onderweg.

• Plenkske
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:43:
[...]

De "griepprik groep" lijkt dus nog niet helemaal uitgenodigd te zijn (of heeft de uitnodiging nog niet ontvangen voor een deel). Die gaan dus ook zeker nog niet bellen, zonder uitnodiging. Maar als die uitnodigingen de komende dagen allemaal binnendruppelen (en mensen bellen misschien ook niet allemaal binnen 24 uur) dan zou het best eens drukker kunnen worden w.b. bellers.
Ik zei uitgenodigde groep he. Dus gisteren zeiden ze dat 500k+ uitgenodigd was en 180k afspraken gemaakt waren. Uiteindelijk is de groep bijna 1,5 miljoen mensen (waarvan een klein deel het vaccin mogelijk al gehad heeft ivm zorgmedewerker).
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:43:
Ik denk dat het gewoon een beetje misloopt met het beeld van de tijd die nodig is tussen het verzendklaar maken van een uitnodiging en het moment dat iemand ook daadwerkelijk belt. Mogelijk verwacht men dat een grote groep mensen de uitnodiging al ontvangen heeft, maar is die in de praktijk nog onderweg.
Dat denk ik ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 11-05-2021 10:46 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 12:52
Ik heb de gok maar genomen dat ik deze dagen de brief krijg en daarom al voor zaterdag online mn prikafspraak gemaakt. De week erop ga ik op vakantie en dan wordt het meteen wat langer wachten.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

psychodude schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:17:
[...]

De brief is opgesteld door Jan Vingerhoets, zoals in ieder geval staat aangegeven. Kijkende naar zijn CV wordt hierin ook geen wetenschappelijke ervaring beschreven. Ook geen publicaties te vinden op zijn naam als uiting van eigen wetenschappelijke activiteit. Dus opzettelijk misleiden dan wel simpelweg zelf de materie niet begrijpen wil ik in het midden laten, maar het is gewoonweg niet valide.
Met Vingerhoets werd ik in december al geconfronteerd door een familielid die het als zoete koek slikte. Deze tekst kreeg ik toen toegestuurd: https://nl.linkedin.com/p...n-deel-jan-vingerhoets-1f

Als je de laatste alinea leest dan wordt het probleem wel duidelijk. Deze man “vertrouwt het allemaal niet” en is niet alleen tegen vaccinatie maar wil een einde aan alle maatregelen tegen Covid.
Verblind door naïef vertrouwen in een vaccin dat ons ondanks genoemde twijfels opgedrongen wordt, accepteren we dat ons letterlijk de mond gesnoerd wordt, dat we onze naasten niet meer mogen omhelzen, dat we niet meer bijeen mogen komen, dat duizenden failliet gaan, de media gecensureerd worden en nog veel meer. De avondklok, zinloos symbool van onderdrukking, is al geen taboe meer en wekt buitengewoon kwalijke associaties op. Als we ons onze vrijheid laten afnemen riskeren we, om maar te spreken met met een zeer treffend gedicht van een groot verzetsheld, uiteindelijk om meer dan lijf en goed te verliezen. Die vrijheid, 75 jaar geleden met bloed en levens voor ons bevochten door moedige helden, wordt geleidelijk voor onze ogen afgebroken. En we laten het gebeuren!

Dit gaat over veel meer dan een virus. Alles in mij schreeuwt dat het tijd is om de naïviteit af te schudden. Niet comfortabel, maar wel bitter noodzakelijk. Laat het licht niet doven.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
.

[ Voor 101% gewijzigd door blissard op 11-05-2021 15:13 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:25
Niet alleen westerse farmaceuten kampen met problemen rond de productie van hun coronavaccins. Ook de makers van het Russische Spoetnik V-vaccin hebben zo hun sores. Het middel van de Russen bestaat, anders dan andere vaccins, uit twee verschillende doses die niet uitwisselbaar zijn. Wie een eerste prik heeft gehad, moet absoluut het tweede deel krijgen om afdoende beschermd te zijn.

Het vaccin is gebaseerd op een normaal verkoudheidsvirus (adenovirus) dat het afweersysteem 'op scherp' zet tegen het coronavirus. De tweede prik gebruikt net een ander soort adenovirus als zogenoemde 'booster'. Na de halve wereld van Spoetnik V te hebben voorzien, blijkt het nu behoorlijk lastig de tweede boosterprik op tijd te produceren en leveren. Het tweede verkoudheidsvirus groeit langzamer.

Landen die hun bevolking met Spoetnik hebben ingeënt, wachten nu met smart op deel twee van de vaccinatie. ,,De afgelopen maanden is de productie van de eerste dosis uit de pas geraakt met die van de tweede'', zegt de Mexicaanse minister voor Volksgezondheid Hugo López-Gatell.
https://www.ad.nl/binnenl...lessen-gevraagd~a995cf74/

Een beetje hetzelfde probleem als AZ heeft.

Sidenote, moet je perse Hugo heten voor die functie? :P

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:21:
[...]

https://www.ad.nl/binnenl...lessen-gevraagd~a995cf74/

Een beetje hetzelfde probleem als AZ heeft.

Sidenote, moet je perse Hugo heten voor die functie? :P
Het probleem is wel iets erger dan bij AZ, want blijkbaar is de 2e prik bij Spoetnik anders dan de eerste. Dus de landen moeten echt wachten op levering van die 2e prik. Ze kunnen niet bestaande voorraden van de eerste gebruiken en Rusland kan die ook niet herverdelen ofzo om het op te lossen. Dat kan bij AZ wel.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:24
Hoe ontzettend slim het idee achter Sputnik ook is (twee verschillende Adeno's heeft zeer zeker voordelen) en hoe ontzettend veel expertise er nog steeds rondloopt in Rusland, het gaat hem gewoon niet worden.

- Geopolitieke belangen (EU wil niet gebonden zijn aan Putin, Putin wil het vaccin juist gebruiken als breekijzer)
- Typisch Russische disinformatie chaos en dat is in mijn ervaring niet eens allemaal kwade wil, als wel gewoon extreem bureaucratisch en wereldvreemd (als in niet goed begrijpen hoe de wereld buiten Rusland werkt).
- Zakendoen met Russen is vaak gedonder. Ik heb wel wat meegemaakt met Russen en het is meestal bizar en helaas te vaak over de grenzen van de wet/regelgeving.

De EU gaat gewoon vol op de MRNA toer en dat is volkomen logisch.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Met een achternaam die begint met een letter uit het laatste gedeelte van het alfabet verwacht ik nog wel even te mogen wachten op een uitnodigingsbrief.

Toch vind ik het niet zo raar dat een gedeelte van die brieven nog niet verstuurd is.
Je mag toch hopen dat deze uitnodigingen in batches gaan, een soort getrapte release omdat er anders weer 4 dagen de afsprakenlijn volledig overbelast raakt, mensen vervolgens pas over een flinke tijd hun afspraak kunnen maken samen met alle negatieve publiciteit die dit dan weer op gaat leveren.

1,5 miljoen brieven tegelijk de deur uit doen gaat in de hele keten voor problemen zorgen met een tsunami aan werk tot gevolg en daarna wordt het een tijdje flink stil, lijkt me niet de handigste methode.
Er valt dus wel wat voor te zeggen dat niet iedereen tegelijk zijn uitnodiging krijgt, ondanks dat je in een risicogroep zit.

• Plenkske
PalingDrone schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
Met een achternaam die begint met een letter uit het laatste gedeelte van het alfabet verwacht ik nog wel even te mogen wachten op een uitnodigingsbrief.

Toch vind ik het niet zo raar dat een gedeelte van die brieven nog niet verstuurd is.
Je mag toch hopen dat deze uitnodigingen in batches gaan, een soort getrapte release omdat er anders weer 4 dagen de afsprakenlijn volledig overbelast raakt, mensen vervolgens pas over een flinke tijd hun afspraak kunnen maken samen met alle negatieve publiciteit die dit dan weer op gaat leveren.

1,5 miljoen brieven tegelijk de deur uit doen gaat in de hele keten voor problemen zorgen met een tsunami aan werk tot gevolg en daarna wordt het een tijdje flink stil, lijkt me niet de handigste methode.
Er valt dus wel wat voor te zeggen dat niet iedereen tegelijk zijn uitnodiging krijgt, ondanks dat je in een risicogroep zit.
Ze gaan ook in batches. En ze versturen per huisartsenpraktijk.
Nu hebben ze echter de batches wat groter gemaakt dan wat eerst de bedoeling was. Dus in plaats van 9 werkdagen gaan ze het nu in iets van 5-7 werkdagen versturen.
Je kan overigens ook gewoon online een afspraak maken.

• Plenkske
GGD prikt er voor het eerst meer dan 100k in een dag:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1HGUHlXEAoeTxc?format=png&name=4096x4096

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-01 15:09
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:26:
[...]

Ik vermoed dat een heleboel mensen niet weten dat ze tot de doelgroep behoren. Zo ook hier: mijn zoon van 25 kreeg vandaag een oproep per brief. Hij kreeg ooit een pufje omdat hij het benauwd had bij een zware verkoudheid. Ook werd hij tot tot we het 13 jaar geleden stopzette uitgenodigd voor de griepprik.

Nu krijgt hij dus als verrassing als 25 jarige voorrang op iemand van 57 jaar. Ik vermoed dat dat veel voorkomt en kan daar dus met mijn botte verstand niet bij.

Analoog komt weer helemaal terug

• Plenkske
bert pit schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:45:
[...]

Ik vermoed dat een heleboel mensen niet weten dat ze tot de doelgroep behoren. Zo ook hier: mijn zoon van 25 kreeg vandaag een oproep per brief. Hij kreeg ooit een pufje omdat hij het benauwd had bij een zware verkoudheid. Ook werd hij tot tot we het 13 jaar geleden stopzette uitgenodigd voor de griepprik.

Nu krijgt hij dus als verrassing als 25 jarige voorrang op iemand van 57 jaar. Ik vermoed dat dat veel voorkomt en kan daar dus met mijn botte verstand niet bij.
Dat maakt toch niks uit ? Na uitnodiging kan je afspraak maken. Of denk jij dat mensen geen afspraak maken omdat ze de uitnodiging niet verwacht hadden ?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-01 15:09
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Dat maakt toch niks uit ? Na uitnodiging kan je afspraak maken. Of denk jij dat mensen geen afspraak maken omdat ze de uitnodiging niet verwacht hadden ?
Dat laatste denk ik ja. Mijn zoon staat vermoedelijk al 15 jaar als astma patiënt in de boeken. Het zou mij dus niet verbazen als dit bij anderen ook zo is en dat er pas gehandeld wordt als de uitnodiging in de bus ligt.

Analoog komt weer helemaal terug

• LordSinclair
bert pit schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Dat laatste denk ik ja. Mijn zoon staat vermoedelijk al 15 jaar als astma patiënt in de boeken. Het zou mij dus niet verbazen als dit bij anderen ook zo is en dat er pas gehandeld wordt als de uitnodiging in de bus ligt.
Is toch ook logischer dan wat sommige Tweakers al doen, alvast reserveren en hopen dat de uitnodiging op tijd in de bus valt.

Het moment van de post versturen (en ontvangen) ligt gewoon te dicht op de vrijgemaakte vaccinatieruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 11-05-2021 15:57 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-01 10:49

Rzaan

Altijd zoekende

Een vriend van me had als kind ook Astma.
Kreeg ook een uitnodiging.
Hij was zelf verbaasd. Hij haastte zich ook niet voor de afspraak.
Waar ik dan weer geen reet van snap.

Ik kreeg zojuist ook een uitnodiging vanwege een medische indicatie.
Maar ik heb vanwege mijn leeftijd 10 dagen geleden al mijn 1ste vaccinatie Pfizer gekregen.
En zo zullen er wel meer dubbelingen inzitten.

Wellicht is het slim om ook slim om de jaargang 1963 open te zetten.
Tenminste, als er nu veel ongebruikte time-slots blijken te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 11-05-2021 16:09 ]

• Plenkske
bert pit schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Ja, maar dat laatste is ook gewoon de bedoeling. En daar ging het bericht van de NOS ook niet over. Ze beweerde dat 500k+ mensen de uitnodiging al in de bus hadden en slechts 180k een afspraak hadden gemaakt.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
Mijn vriendin (33) heeft vandaag uitnodiging ontvangen en kan inloggen om afspraak te maken. Puur obv dat ze jaarlijks de griep prik krijgt. En blijkbaar krijgt ze die om iets met 2x keelontsteking gehad in jeugd ofzo.

Er staat niet bij welke vaccinatie ze krijgt.

Ex (34) trouwens idem. Maar die is astmatisch.

• Plenkske
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:13:
Mijn vriendin (33) heeft vandaag uitnodiging ontvangen en kan inloggen om afspraak te maken. Puur obv dat ze jaarlijks de griep prik krijgt. En blijkbaar krijgt ze die om iets met 2x keelontsteking gehad in jeugd ofzo.

Er staat niet bij welke vaccinatie ze krijgt.

Ex (34) trouwens idem. Maar die is astmatisch.
Griepprik groep, dus klopt helemaal :)
Pfizer of Moderna zal ze krijgen.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Ja, maar dat laatste is ook gewoon de bedoeling. En daar ging het bericht van de NOS ook niet over. Ze beweerde dat 500k+ mensen de uitnodiging al in de bus hadden en slechts 180k een afspraak hadden gemaakt.
Daar zitten ook dubbelingen in maar dat zal niet het volledige verschil verklaren. Mijn vrouw is als verpleegkundige al enige tijd geleden volledig gevaccineerd maar vandaag lag de uitnodiging in de bus omdat ze ook onderdeel is van een risicogroep (krijgt ook uitnodiging voor griepprik en kan die op het werk krijgen). De huisarts had kunnen weten dat ze al gevaccineerd is aangezien hij een verklaring heeft moeten schrijven in verband met een nsaid allergie maar het zal sneller/eenvoudiger zijn om gewoon maar uit te nodigen denk ik zo.

Schoonmoeder, bouwjaar 1938, heeft ook twee uitnodigingen gekregen. Eerste was vanwege leeftijd en op basis daarvan is ze gevaccineerd. Tweede is vermoedelijk vanwege risico (hartpartient, astma) en daar stond ook iets in dat ze mogelijk al uitgenodigd en/of gevaccineerd was en dat ze in dat geval de brief als niet verzonden kon beschouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-05-2021 16:18 ]

• Plenkske
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:17:

Schoonmoeder, bouwjaar 1938, heeft ook twee uitnodigingen gekregen. Eerste was vanwege leeftijd en op basis daarvan is ze gevaccineerd. Tweede is vermoedelijk vanwege risico (hartpartient, astma) en daar stond ook iets in dat ze mogelijk al uitgenodigd en/of gevaccineerd was en dat ze in dat geval de brief als niet verzonden kon beschouwen.
Was die tweede uitnodiging dan een tijdje terug bij een andere risicogroep ?
Want nu zou het alleen moeten gaan over mensen van 18-60 jaar.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Was die tweede uitnodiging dan een tijdje terug bij een andere risicogroep ?
Want nu zou het alleen moeten gaan over mensen van 18-60 jaar.
In gedachte had ik dat erbij geschreven maar kennelijk niet :)
Die tweede voor m'n schoonmoeder was volgens mij een week of twee a drie geleden. Denk dat dat de mobiele risicogroep was geboren voor 1960 maar de reden stond volgens mij niet in de brief.
Zal straks eens lezen wat er in de brief staat die m'n vrouw vandaag gekregen heeft.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:25
Rzaan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:01:
Wellicht is het slim om ook slim om de jaargang 1963 open te zetten.
Tenminste, als er nu veel ongebruikte time-slots blijken te zijn.
Ik vind het heel lastig in te schatten, we hebben geen zicht op de time-slots. Waar we wel zicht op hebben is het aantal vaccinaties per dag, hoewel dat deels via een voorspelling loopt. En daarin zien we geen daling op dit moment, we zitten al een tijdje op 120k+ en vandaag een nieuw record met 126k. Tevens daalt het aantal vaccinaties in de vriezer (ook dat is een schatting, nu van Coronabeeld.nl). Beide zaken suggereren op zijn minst dat de sloten afdoende gevuld zijn.

Ik ben benieuwd wat de volgende stap wordt, gaan we nog steeds 1 jaartal opengooien of gaat binnenkort 1963-1971 oid open?

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 11-05-2021 16:49 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• crimby
Net mijn uitnodiging binnen en blijkbaar heeft de media aandacht geholpen. Waar men vrijdag nog kon bellen om maandag gevaccineerd te worden, kon ik nu als eerste op 20 mei terecht. Nog steeds best snel maar toch niet dezelfde week.

2e prik op 24 juni dus mooi een maand er tussen (pfizer/moderna).

• Plenkske
Dashboard is ook weer ge-update: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Geplande prikken deze week: 962.818

Leveringen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UawK3GLWBorZZfx8cIV8QobjYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s1mec6UBe18IhEVRRJHwID9U.png?f=fotoalbum_large

Vorige week zag het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYRAojIhuAgZtflcT4fQ09RFd2Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m9Lwj4f0M8ACGLLGHKqAXpPm.png?f=user_large

Van AZ meer bekend dus, Janssen nog niet.
En Pfizer gaat per juni naar 1 miljoen per week :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is te hopen dat Janssen gewoon nog niet bekend is, en niet dat er niks geleverd wordt. Ik had daar eigenlijk toch minstens 400 a 500k van gehoopt te zien.

Pfizer is inderdaad wel weer een erg mooi aantal.

Zullen ze van AZ nog snel even een bups extra leveren voor eind mei omdat het contract niet meer na 1 Juni verlengd wordt?

[ Voor 37% gewijzigd door Woy op 11-05-2021 17:00 ]

• Plenkske
Woy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:59:
Het is te hopen dat Janssen gewoon nog niet bekend is, en niet dat er niks geleverd wordt. Ik had daar eigenlijk toch minstens 400 a 500k van gehoopt te zien.

Pfizer is inderdaad wel weer een erg mooi aantal.

Zullen ze van AZ nog snel even een bups extra leveren voor eind mei omdat het contract niet meer na 1 Juni verlengd wordt?
AZ moet in het huidige contract nog heel veel leveren aan de EU, dat staat volgens mij los van de verlenging.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 12:41
Rzaan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:01:
Hij was zelf verbaasd. Hij haastte zich ook niet voor de afspraak.
Waar ik dan weer geen reet van snap.
Op zich als je jezelf niet als risico groep inschat is het netjes anderen voor te laten?

Freelance Drupal Developer

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 12:02

pro_6or

amateur_60r

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Ik vind het heel lastig in te schatten, we hebben geen zicht op de time-slots. Waar we wel zicht op hebben is het aantal vaccinaties per dag, hoewel dat deels via een voorspelling loopt. En daarin zien we geen daling op dit moment, we zitten al een tijdje op 120k+ en vandaag een nieuw record met 126k. Tevens daalt het aantal vaccinaties in de vriezer (ook dat is een schatting, nu van Coronabeeld.nl). Beide zaken suggereren op zijn minst dat de sloten afdoende gevuld zijn.

Ik ben benieuwd wat de volgende stap wordt, gaan we nog steeds 1 jaartal opengooien of gaat binnenkort 1963-1971 oid open?
Collega van me is 58, geboren in 63 en hij had gisteren meen ik de uitnodiging eenzaat vanochtend al in de auto richting de ggd voor de prik. Hij woont in het gooi. Of zoals de engelsen zeggen, the throw.

een treffende spreuk

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:03:
[...]

AZ moet in het huidige contract nog heel veel leveren aan de EU, dat staat volgens mij los van de verlenging.
Ja dat vraag ik mij dus wel af. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkele voorwaarden aan de termijn zit, maar wel een afnameplicht. Anders kunnen ze net zo goed na de Corona crisis nog vaccins van leveren.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:59:
De EU sluit alleen geen nieuwe contracten met AZ af.
Alle lopende contracten blijven doorlopen met de bestaande leververplichting. (al trekt AZ zich niet zoveel van die leververplichting gekoppeld aan datum aan.)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 11-05-2021 17:22 ]

PSN

• GAIAjohan
PalingDrone schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:

Mijn achternaam zit ook in het laatste kwart qua beginletter ;). Toch had ik 'm zaterdag in de bus.

• Tito129
LordSinclair schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Is toch ook logischer dan wat sommige Tweakers al doen, alvast reserveren en hopen dat de uitnodiging op tijd in de bus valt.

Het moment van de post versturen (en ontvangen) ligt gewoon te dicht op de vrijgemaakte vaccinatieruimte.
Dit heb ik dus ook gedaan. Afspraak maken kan gewoon op basis van DigiD. Denk zelf trouwens dat iedereen afspraak kan maken. Ik zie om mij heen allemaal mensen een brief krijgen. Mijn Huisarts verzekerde mij dat ik er ook 1 krijg.
Ik vraag mij af of bij het vaccineren nog gechecked wordt of je wel een brief hebt gekregen.

• GAIAjohan
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:50:
Net mijn uitnodiging binnen en blijkbaar heeft de media aandacht geholpen. Waar men vrijdag nog kon bellen om maandag gevaccineerd te worden, kon ik nu als eerste op 20 mei terecht. Nog steeds best snel maar toch niet dezelfde week.

2e prik op 24 juni dus mooi een maand er tussen (pfizer/moderna).
Heb je ook om andere locaties gevraagd?
Ik had 'm dus zaterdag binnen. Dichtstbijzijnde locatie (5km) kon 23 mei. Toen doorgevraagd naar andere locaties in de regio. En toen kon ik de volgende dag (zondag) direct terecht (op30km).

• crimby
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Heb je ook om andere locaties gevraagd?
Ik had 'm dus zaterdag binnen. Dichtstbijzijnde locatie (5km) kon 23 mei. Toen doorgevraagd naar andere locaties in de regio. En toen kon ik de volgende dag (zondag) direct terecht (op30km).
Oohh nee niet gedaan, vond het gesprek sowieso beetje vreemd maargoed.
Tweede vaccinatie kon toch niet eerder ivm (hopelijk) vakantie.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Mijn achternaam zit ook in het laatste kwart qua beginletter ;). Toch had ik 'm zaterdag in de bus.
Iets doortastender huisarts wellicht of je hoort bij de vlotte batch.
Ik F5 de brievenbus voorlopig en zal met een paar dagen de doktersassistente eens vragen of alles wel goed gegaan is mocht er geen magische code per post komen.
Er is hier net een nieuw prikpaleis geopend en gezien de leeftijdsopbouw in de omgeving heeft het gros zijn vaccin al gehad dus verwacht geen lange wachttijd voor een afspraak.
5 GGD prikplekken binnen een radius van 15 km rond de woning kan het probleem niet zijn.
@pro_6or Zit ook middenin "the throw", meer prikposten dan Jumbo supermarkten hier iig.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 11-05-2021 17:43 ]

• Tito129
PalingDrone schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Iets doortastender huisarts wellicht of je hoort bij de vlotte batch.
Ik F5 de brievenbus voorlopig en zal met een paar dagen de doktersassistente eens vragen of alles wel goed gegaan is mocht er geen magische code per post komen.
Er is hier net een nieuw prikpaleis geopend en gezien de leeftijdsopbouw in de omgeving heeft het gros zijn vaccin al gehad dus verwacht geen lange wachttijd voor een afspraak.
5 GGD prikplekken binnen een radius van 15 km rond de woning kan het probleem niet zijn.
Je kan gewoon via de website afspraak maken. Gewoon de vragen invullen. Niks code nodig

• crimby
Tito129 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Je kan gewoon via de website afspraak maken. Gewoon de vragen invullen. Niks code nodig
Vreemd! Net op telefoon en pc geprobeerd maar ik krijg steeds dat niet online geen afspraak kan maken.
Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.