Het gaat niet om mijzelf, maar als je op de man wilt spelen, dan het volgende: Ik heb als kind meningitis gehad (twee weken in quarantaine in het ziekenhuis), op sterven na dood. Daarnaast een half jaar ziekte van pfeiffer met jaren lang klachten daarna. Voor de meesten is Pfeiffer een snotneus, 90% van de NL heeft het gehad (meestal zonder het te weten). Ook griep grijpt mij altijd hard aan, steevast boven de 40 graden koorts gedurende meerdere dagen, soms maanden daarna nog klachten.Adlermann schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:41:
[...]
Alsof die 1 miljoen mensen allemaal er wat aan kunnen doen? BBQ vreten hoeft bv ook helemaal niks mis mee te zijn, of friet, of zuipen (zolang je het maar binnen de richtlijnen doet).
Ik zit ook in die 1 miljoen en ja, ik leef ook gezond (maar wel met af en toe bier, bbq en frietpan). Die dingen hebben helemaal niks met mijn klachten te maken. Maar ik leef niet perfect gezond en dat hoeft ook niet. (ik heb zware complicaties gehad bij een operatie en dat heeft gewoon mijn gezondheid gesloopt).
Het is heel simpel; je vaccineert van hoog risico naar laag. Het heeft helemaal geen zin om gezonde mensen als eerste te vaccineren ,want daar los je het probleem van een overbelastte zorg niet mee op.
Veel te simpel gedacht weer. Jij wacht maar mooi totdat wij zijn geweest. Ik zal eigenlijk graag met je ruilen!
Een gezondheid die goed is en dan maar een maandje langer wachten op een vaccin.
Dus ik ben er voorzichtig met corona, probeer alles te doen om het buiten de deur te houden.
Op het IC liggen momenteel veel 50/60 jarigen. Aanzienlijk meer dan de leeftijdscategorien er onder. Als we het aantal opnames willen beperken, zul je dus top down moeten werken. Dus onbegrijpelijk dat men weer zwabbert met het beleid.
Ook een huisarts die ik zojuist privé sprak onderschrijft dit. De huisartsen hebben de prikopdracht teruggegeven aan de GGD's. Niets voor niets.
Edit: zojuist een afspraak gemaakt, mijn bouwjaar (1962) kan zich sinds zojuist melden
[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 30-04-2021 18:08 ]
Analoog komt weer helemaal terug