• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-12-2025

Rzaan

Altijd zoekende

Toen ik vanochtend keer stond de teller nog steeds op 1955.
Hadden ze niet wat door kunnen prikken vannacht? :)

https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rzaan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:09:
Toen ik vanochtend keer stond de teller nog steeds op 1955.
Hadden ze niet wat door kunnen prikken vannacht? :)

Het volgende jaartal wat daar komt zal de ‘61 zijn, maar weet niet of ze die al in april beginnen. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01 15:20

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:49:
De kans dat we in de tweede helft van mei een fors overschot hebben aan AZ is wel een scenario om rekening mee te houden.
Zou het dan niet goed zijn om voor die batches een reservelijst aan te leggen voor groepen die voorrang willen, maar niet per sé voorrang nodig hebben?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:11
Dit is misschien een klein beetje off-topic maar ik ben eigenlijk benieuwd naar wat jullie zouden doen. Ik ben nu in Amerika (niet toerisme) en heb hier de mogelijkheid om de Moderna vaccine te krijgen, mijn 2e shot krijg ik dan ongeveer 1.5 week voordat ik weer permanent naar Nederland terugkeer. Zouden jullie dit doen? Weet ook niet of het bewijs dan makkelijk overgezet kan worden naar wat Nederland gaat gebruiken in de toekomst als dat er überhaupt gaat komen.

Verwijderd

Stroopwafels schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:20:
Dit is misschien een klein beetje off-topic maar ik ben eigenlijk benieuwd naar wat jullie zouden doen. Ik ben nu in Amerika (niet toerisme) en heb hier de mogelijkheid om de Moderna vaccine te krijgen, mijn 2e shot krijg ik dan ongeveer 1.5 week voordat ik weer permanent naar Nederland terugkeer. Zouden jullie dit doen? Weet ook niet of het bewijs dan makkelijk overgezet kan worden naar wat Nederland gaat gebruiken in de toekomst als dat er überhaupt gaat komen.
Waarom niet?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Stroopwafels schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:20:
doen als je het zelf wil dan er zijn er genoeg die gaan naar Servië voor een prikje ( voor een prikje daar bedoel ik mee niet wat het kost om er heen te gaan :) )

• Stroopwafels
Enigste zorg is eigenlijk of het kan worden overgezet naar wat Nederland (in de toekomst?) gaat gebruiken als bewijs, maar blijkbaar gaat het ook geen probleem worden met een Amerikaanse vaccinatie bewijs.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:04
Stroopwafels schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:36:
[...]

Enigste zorg is eigenlijk of het kan worden overgezet naar wat Nederland (in de toekomst?) gaat gebruiken als bewijs, maar blijkbaar gaat het ook geen probleem worden met een Amerikaanse vaccinatie bewijs.
Lijkt me geen enkel probleem, en zelfs al was dat zo, dan nog gezondheid boven bureaucratie.

^ Wat hij zegt.

• Stroopwafels
Z-Dragon schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:41:
[...]

Lijkt me geen enkel probleem, en zelfs al was dat zo, dan nog gezondheid boven bureaucratie.
Uiteraard. Was er al erg zeker van dat ik deze vaccine ging nemen maar een second opinion kan geen kwaad.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In België gaat de minimumleeftijd voor AZ naar 41:

Leeftijdsgrens voor AstraZeneca-vaccin in België naar 41 jaar https://www.nu.nl/coronav...-belgie-naar-41-jaar.html (via @NUnl)

Mag toch hopen dat hier de ogen ook open gaan, en er geschoven wordt met de leeftijdsgrens.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:45:

Leeftijdsgrens voor AstraZeneca-vaccin in België naar 41 jaar https://www.nu.nl/coronav...-belgie-naar-41-jaar.html (via @NUnl)

Mag toch hopen dat hier de ogen ook open gaan, en er geschoven wordt met de leeftijdsgrens.
In België was het al vanaf 50 of 55 toch?

PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

De Servische route is inmiddels al weer tot een (voorlopig) einde gekomen, zo stond in het Eindhovens Dagblad.
Prik in de VS zou ik altijd doen. Als je er toch zit.

Las zelfs verhaal van een Belg die er speciaal naar toe was gevlogen.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14

jdh009

FP ProMod
YakuzA schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:16:
[...]

In België was het al vanaf 50 of 55 toch?
Het was 56 jaar maar nu dus naar 41 jaar.

https://www.vrt.be/vrtnws...hnsonjohnson-astrazeneca/

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 24-04-2021 17:52 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:45:

Ik hoop eigenlijk dat ze dat hier in NL ook gaan doen. Nu wil ik het trombose probleem niet bagatelliseren maar de kans erop is uitermate klein en bovendien goed te behandelen naar ik heb begrepen.

Als we daardoor meer opschieten met het vaccinatie programma: Ik wil hem wel en ben ouder dan 41

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

In Nederland gaan we iets heel anders doen:

Helaas niet de heer van Delden ontslaan...
De baas van het RIVM die de vaccinatie tegen het coronavirus coördineert, heeft in een interview met het AD uitspraken over AstraZeneca gedaan die bij huisartsen in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Zo zegt hij dat we half mei waarschijnlijk geen AstraZeneca-vaccins meer nodig hebben en dat hij zelf ook liever later het Pfizer-vaccin zou nemen als hij 66 was en de huisarts hem zou bellen voor een afspraak. "Hij weet niet waar hij het over heeft", zegt de Ridderkerkse huisarts Jeanette Caljouw-Vos gefrustreerd. "Inhoudelijk heeft Van Delden er de ballen verstand van. Je wil zo snel mogelijk vaccineren met alles wat voorhanden is."

Het is de zoveelste onduidelijkheid rond het vaccineren in Nederland die zorgt voor frustratie bij huisartsen. De lage opkomst van mensen tussen de 60 en de 65, voornamelijk uit angst voor bijwerkingen van het AstraZeneca-vaccin, deden huisartsen al eerder de noodklok luiden. Dit weekend is het een interview met RIVM-baas Jaap van Delden dat de huisartsen tot wanhoop drijft.

Jeanette Caljouw-Vos heeft een huisartsenpraktijk in Ridderkerk. Volgens haar klopt het helemaal niet wat Van Delden in het interview zegt. "We gaan in juni pas beginnen aan de tweede ronde met AstraZeneca, ik ben half mei nog helemaal niet klaar. Misschien ook wel, maar dan is het omdat niemand meer wil. We zijn enorm pissig."

Meer zieken dan ooit in de praktijk

Het is razend druk in de praktijk van Caljouw. Ze heeft met meer besmettingen te maken dan ooit tevoren en heeft ook patiënten in het ziekenhuis. Die liggen vanwege het beddentekort in de regio inmiddels door het hele land. "Mensen van nog geen 40 belanden ernstig ziek in het ziekenhuis."

Het vaccineren is al een heel gedoe en kost enorm veel overredingskracht. "Dit is de doodssteek voor onze campagne", zucht Caljouw. Haar dochter, derdejaarsstudent Geneeskunde en invalassistent in de praktijk, belt de hele dag om mensen bijna te smeken een prik te komen halen. "We hebben iedereen persoonlijk opgebeld. 122 mensen zijn nu bij ons gevaccineerd en er staan er 50 ingepland." Haar dochter heeft als zorgmedewerker al een prik gehad en gebruikt dat als laatste poging om mensen te overtuigen zich in te laten enten.

Opnieuw vertraging

Het is niet alleen de frustratie van een mislukte vaccinatiecampagne. Ook het toenemende aantal besmettingen maar tóch versoepelingen geven de huisarts zorgen. "Eerst werd AstraZeneca al stilgelegd voor mensen onder de 60. Dit gaat opnieuw vertraging opleveren bij het vaccineren. Mensen overschatten het risico van het vaccin en onderschatten het risico van corona."

Caljouw vertelt over een patiënt die zorgt voor iemand met een ernstige spierziekte, maar zich niet wilde vaccineren uit angst voor bijwerkingen. "Na veel gesprekken is hij toch overtuigd, maar als hij uit zou vallen door corona, komt zij in een verpleeghuis terecht."

De discussie over kunnen kiezen welk vaccin je wil, speelt al een hele tijd. "Die luxe is er niet en ik kan me niet voorstellen dat die luxe er over een paar weken wel is", zegt Caljouw. "Inhoudelijk heeft Van Delden er de ballen verstand van. Je wil zo snel mogelijk vaccineren met alles wat voorhanden is."

Volgens de huisarts waren we in Nederland al rijkelijk laat met een vaccinatiestrategie. "Daarbij komt nu een doorgeschoten veiligheidsdenken. We durven geen risico te nemen wat betreft bijwerkingen van vaccins, maar weer wel het risico van versoepelingen. Het aantal doden aan corona is veel groter dan het aantal doden door vaccins. En de AstraZeneca-vaccins die over zijn, gaan straks naar derdewereldlanden. Maakt het voor Afrika dan opeens niet meer uit dat je er trombose van kunt krijgen?"

Genadeklap

Het is een vaker terugkerende frustratie bij de huisarts: dat er mensen communiceren over het virus en de vaccins die geen idee hebben welke invloed hun woorden hebben. Nu is het Van Delden over AstraZeneca, maar eerder was die frustratie er ook over het stopzetten van het vaccin. Als het zo doorgaat, denken huisartsen erover om de handdoek in de ring te gooien en de GGD iedereen maar te laten vaccineren. "Ik red het nog wel in Ridderkerk, maar ik maak me grote zorgen om achterstandswijken in steden. We gaan in grote steden grote groepen ongevaccineerden overhouden. Die moeten misschien straks door de GGD hun tweede prik krijgen."

Is deze schade in het beeld over het vaccineren nog te repareren? "Ik denk dat het te laat is, dat dit de genadeklap is voor het vaccineren door ons."

De huisarts krijgt steun van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV): "Wat ons betreft is het duidelijk: als de keuze is tussen AstraZeneca nu of mogelijk een ander vaccin op een later moment, dan moet de keuze absoluut voor AstraZeneca nu zijn", schrijft de vakvereniging in een reactie. "Door de beleidswijzigingen rondom dit vaccin kost het huisartsen al meer moeite dan daarvoor om een goede vaccinatie-opkomst te krijgen. Dit helpt daar absoluut niet in". De LHV pleit voor heldere voorlichting over AstraZeneca.

RIVM betreurt ontstane onrust

Naar aanleiding van de verklaring van de LHV zegt het RIVM de ontstane onrust onder huisartsen te betreuren. "Het is niet de bedoeling om hen ongerust te maken. We hebben elkaar namelijk heel hard nodig", aldus een woordvoerder van het RIVM tegen de NOS.

Het RIVM wijst er daarnaast op dat AstraZeneca voor de huidige fase in het vaccinatieschema wel degelijk belangrijk is. "Veel mensen moeten hun tweede prik nog krijgen en we gaan het gewoon gebruiken." Het RIVM raadt - net als de LHV - mensen van 60 tot 64 jaar dan ook niet aan te wachten tot de andere vaccins breder beschikbaar komen.
Ook opmerkelijk hoe de reactie van het RIVM eigenlijk niet echt excuses bevat, maar een dooddoener dat ze elkaar nodig hebben. Zorg er gewoon voor dat je personeel op de hoogte is van wat er op het terrein gebeurt voordat ze domme uitspraken gaan doen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het 'schoenmaker blijf bij je leest'-gedrag lijkt wel niet meer dan deze tijd.
Ik heb Gommers en andere medische slimmeriken ook dingen horen zeggen, waarvan ik me afvroeg of dat nou wel zo verstandig was.
Maar ja, er wordt iets gevraagd en dan antwoorden de meeste mensen gewoon.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:32

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Het blijft toch beschamend hoe allerlei partijen allerlei meningen de media in slingeren en daardoor alleen maar meer en meer onrust veroorzaken :X nu weer die RIVM kerel, zeg dan niets.... Man man man

Do { Ping } while ( LOL )

• alexbl69
  • Laatst online: 22:23
Rzaan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:53:
Maar je hoeft toch niet te antwoorden?

Laten al die deskundigen nou gewoon lekker 'deskundig' zijn en hun mond houden naar de media. Ze moeten inmiddels toch wel geleerd hebben dat iedereen er met hun uitspraken vandoor gaat?

Waarom geeft het hoofd vaccinatie van het RIVM in vredesnaam een interview 8)7. Het is alsof Eisenhower in 1944 een openhartig interview geeft over wat de zwakke plekken van het Amerikaanse leger zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Waarom verkondigen wij hier allemaal onze mening?
Het zit blijkbaar in de mens.
Tenminste, bij velen.

Ik moet soms ook wel eens een verhaal over mijn vakgebied houden.
Voor ik het weet, zit ik ook te praten over zaken die zijdelings met mijn werk te maken hebben.
Je trapt blijkbaar snel in die val.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Rzaan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:46:
Waarom verkondigen wij hier allemaal onze mening?
Het zit blijkbaar in de mens.
Tenminste, bij velen.

Ik moet soms ook wel eens een verhaal over mijn vakgebied houden.
Voor ik het weet, zit ik ook te praten over zaken die zijdelings met mijn werk te maken hebben.
Je trapt blijkbaar snel in die val.
Ja, maar wij zitten natuurlijk op een forum te discussiëren. Je mening, buiten je expertise, in de media geven is toch andere koek. Een Gommers of een Kuipers mag er best bij stilstaan of het verstandig is als ze zich inhoudelijk over de vaccins uitlaten.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, maar wat ik wil aangeven is dat het een valkuil is waar velen intrappen.
Omdat het blijkbaar in ons zit om datgene wat wij denken ook naar buiten te brengen.
Zeker als daar om gevraagd wordt op een vriendelijke manier. Of dwingende manier.

Of het verstandig is? Nee, soms niet.
Is het menselijk? Ja, zeer zeker.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:10
alexbl69 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:39:
[...]

Maar je hoeft toch niet te antwoorden?

Laten al die deskundigen nou gewoon lekker 'deskundig' zijn en hun mond houden naar de media. Ze moeten inmiddels toch wel geleerd hebben dat iedereen er met hun uitspraken vandoor gaat?

Waarom geeft het hoofd vaccinatie van het RIVM in vredesnaam een interview 8)7. Het is alsof Eisenhower in 1944 een openhartig interview geeft over wat de zwakke plekken van het Amerikaanse leger zijn.
Als ze geen uitspraken doen gaat de media er ook wel mee vandoor, dan hebben ze zogenaamd iets te verbergen, of zoekt de media wel iemand die wel antwoord wil geven. Daarom snap ik ook wel dat het hoofd vaccinatie van het RIVM een interview geeft, we verwachten op dit soort vlakken openheid en dan kan het maar beter bij de bron vandaan komen dan dat er een paar lagen tussen zitten en iemand de antwoorden gaat geven die het eigenlijk helemaal niet snapt.

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08-2025
Misschien weten sommige mensen dat AZ maar ~10% efficient is tegen de ZA variant is?

https://www.forbes.com/si...-variant/?sh=4ea164866526

En misschien is het ook beter dat niet te zeggen? Stel dat de politici en het RIVM dat nu roepen, en stel dat de ZA, de BR en de IN varianten in de komende herfst en winter zich snel verspreiden, wat zeg je dan tegen al die mensen die met AZ zijn gevaccineerd, en nu nog de tweede prik verwachten?

Wat zij(?) en de EU wel doen, denk ik, is het voorbereiden van dit scenario, bijv door de focus op de mRNA vaccins te zetten. Het is bekend van BionTech (en ook CureVac als ik het goed heb) dat ze al langer werken om hun vaccin aan te passen, ze zijn in staat binnen 6 weken hun hele productie te wijzigen (bron is Duitse TV, interview met BionTech mens).

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

shyblue schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:29:
Misschien weten sommige mensen dat AZ maar ~10% efficient is tegen de ZA variant is?

Heel belangrijk punt:
Yet the authors did caution that the relatively young median age of participants (30 years) likely influenced the lack of severe Covid-19 cases.
Die 'severe cases' is waar het vaccin voor nodig is. Als het dertigers minder goed beschermt dan Pfizer tegen een dagje snotteren is minder belangrijk. In een wereld waar 10 miljard doses van alle types vaccin klaar liggen zou je rustig alle AZ door de plee kunnen spoelen maar voorlopig is een dosis AZ nu beter dan Pfizer over 2 maanden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

shyblue schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:29:

En misschien is het ook beter dat niet te zeggen? Stel dat de politici en het RIVM dat nu roepen, en stel dat de ZA, de BR en de IN varianten in de komende herfst en winter zich snel verspreiden, wat zeg je dan tegen al die mensen die met AZ zijn gevaccineerd, en nu nog de tweede prik verwachten?

Wat zij(?) en de EU wel doen, denk ik, is het voorbereiden van dit scenario, bijv door de focus op de mRNA vaccins te zetten. Het is bekend van BionTech (en ook CureVac als ik het goed heb) dat ze al langer werken om hun vaccin aan te passen, ze zijn in staat binnen 6 weken hun hele productie te wijzigen (bron is Duitse TV, interview met BionTech mens).
En in het artikel staat duidelijk:
It is important to note that there were still no cases of hospitalization for severe Covid-19 or deaths observed in the study.
Waarom zou je weer paniek willen zaaien als het AZ vaccin dus nog steeds 100% werkt tegen ziekenhuis opname met de ZA variant.

PSN

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08-2025
Als ik me niet vergis was de efficacy criteria (bescherming voor infectie) voor een covid vaccin 50%. Waarom?

Ik probeerde mezelf te vragen wat mogelijk op lange termijn kan gebeuren, in de herfst, winter.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met ´paniek zaaien´, doet toch niemand.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik denk dat de fout die veel mensen maken is dat ze denken dat een vaccin de hele besmetting moet voorkomen. Het idee is juist om alle zware gevolgen van een infectie op te vangen, niet op te zorgen dat je er niets van merkt. Ik hoorde het ook al in mijn vriendengroep: "Hoe kunnen die mensen uit India nu besmet zijn als ze gevaccineerd zijn?". Daarom moet iedereen ook ZSM aan een vaccin, om te voorkomen dat de ziekenhuizen vollopen. Want niet alleen mensen met corona gaan er aan onderdoor, maar ook mensen die ten gevolge van corona niet geholpen kunnen worden.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Is het niet èn èn?
Dat je door vaccinatie besmettingen voorkomt èn de gevolgen - zoals zorg die het niet aankan - voorkomen?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ze gaan snel nu, zo te lezen. Mensen die 9 jaar jonger zijn dan mijn vader krijgen kennelijk maar een paar dagen later dan hem, al de 2e prik. Ze zijn dus een inhaalslag aan het maken denk ik?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-01 11:50
Rzaan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:53:
Het 'schoenmaker blijf bij je leest'-gedrag lijkt wel niet meer dan deze tijd.
Ik heb Gommers en andere medische slimmeriken ook dingen horen zeggen, waarvan ik me afvroeg of dat nou wel zo verstandig was.
*knip* graag constructief reageren. Wat jij gehoord over de broer van Gommers is niet relevant en constructief.

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 25-04-2021 22:16 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:37
AD Liveblog:
Nederland ontvangt vandaag een eerste versnelde levering van het Pfizer-BioNTech-vaccin. Deze week gaat het in totaal om 680.940 doses, 190.000 meer dan eigenlijk gepland stonden. Vanaf volgende week levert Pfizer telkens 651.690 doses per week, een ruime 140.000 meer per week dan gepland.
Lekker hoor!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-01 16:51

Nox

Noxiuz

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210423_97119112

De EU heeft nog eens 1800 miljoen doses Pfizer besteld voor 2022/23 en productie in Puurs gaat nog eens omhoog :) Die 1800 miljoen zijn voor kinderen en booster shots tegen mutaties. Mooi om te zien, hopelijk kan straks zo'n beetje alles in de EU gemaakt worden, doses die over zijn kunnen we schenken of tegen zeer lage kosten leveren aan landen die zelf geen toegang hebben of droppen via een luchtbrug in Brazilië... :X

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59
Nox schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:51:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210423_97119112

De EU heeft nog eens 1800 miljoen doses Pfizer besteld voor 2022/23 en productie in Puurs gaat nog eens omhoog :) Die 1800 miljoen zijn voor kinderen en booster shots tegen mutaties. Mooi om te zien, hopelijk kan straks zo'n beetje alles in de EU gemaakt worden, doses die over zijn kunnen we schenken of tegen zeer lage kosten leveren aan landen die zelf geen toegang hebben of droppen via een luchtbrug in Brazilië... :X
EU heeft ongeveer 450 miljoen inwoners. Met die 1800 miljoen kan je dus iedereen precies 4 keer inenten. Dus of ze verwachten dat het 2 keer per jaar nodig is, of ze kopen zoveel in "just to be sure" en dan inderdaad verkopen aan andere landen.

• Indoubt

Indoubt

Plenkske schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:56:
[...]

EU heeft ongeveer 450 miljoen inwoners. Met die 1800 miljoen kan je dus iedereen precies 4 keer inenten. Dus of ze verwachten dat het 2 keer per jaar nodig is, of ze kopen zoveel in "just to be sure" en dan inderdaad verkopen aan andere landen.
Landen uit de EU exporteren ook veel vaccins. Dat vertraagt de uitrol in de EU maar zolang het virus elders welig tiert krijg je het toch weer terug hier middels reizigers of je moet alles dicht willen houden.

Het zou kunnen dat het voor booster doses is maar ik denk dat het ook naar landen gaat die zelf veel slechter aan vaccins kunnen komen.

We hebben als EU al 136 miljoen vaccins verstuurd tussen 31 januari en 19 april naar landen buiten de EU

https://www.bloomberg.com...-amid-uneven-home-rollout

Of we een pietsje meer zelf hadden moeten houden laat ik even in het midden

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

bie100 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:26:
[...]

doen als je het zelf wil dan er zijn er genoeg die gaan naar Servië voor een prikje ( voor een prikje daar bedoel ik mee niet wat het kost om er heen te gaan :) )
Die mogelijkheid is recent de nek omgedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-RO-1MkoDPi9spnx7DIQ-6BacE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ZdGUizHJDzasurMNNkHyMZ3.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 26-04-2021 13:30 ]

Elect a clown, expect a circus.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:26:
[...]

Die mogelijkheid is recent de nek omgedraaid.
ja dat had ik al meegekregen nou goed wachten we hier toch op het prikje :)

• Plenkske
Indoubt schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:21:
[...]

Landen uit de EU exporteren ook veel vaccins. Dat vertraagt de uitrol in de EU maar zolang het virus elders welig tiert krijg je het toch weer terug hier middels reizigers of je moet alles dicht willen houden.

Het zou kunnen dat het voor booster doses is maar ik denk dat het ook naar landen gaat die zelf veel slechter aan vaccins kunnen komen.

We hebben als EU al 136 miljoen vaccins verstuurd tussen 31 januari en 19 april naar landen buiten de EU

https://www.bloomberg.com...-amid-uneven-home-rollout

Of we een pietsje meer zelf hadden moeten houden laat ik even in het midden
Haal je niet wat dingen door elkaar nu ?
EU koopt vaccins van farmaceuten, voor EU landen.
Farmaceuten produceren overal ter wereld, ook in EU.
Farmaceuten exporteren dus ook voor de landen buiten de EU die bij hun vaccins hebben gekocht.

• Indoubt

Indoubt

Plenkske schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:31:
[...]

Haal je niet wat dingen door elkaar nu ?
EU koopt vaccins van farmaceuten, voor EU landen.
Farmaceuten produceren overal ter wereld, ook in EU.
Farmaceuten exporteren dus ook voor de landen buiten de EU die bij hun vaccins hebben gekocht.
Dat is waar maar dan heb je het wel over semantics. Het verenigd koninkrijk heeft bijvoorbeeld 0 vaccins vrijgegeven voor export en tot voor kort de verenigde staten ook niet.

Dus de EU, of beter de 27 landen die gezamenlijk de EU vormen geven wel exportvergunningen af en wel voor 136 miljoen vaccins. Het VK en de VS niet of nauwelijks

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Teleurstellend vaccinatieweekje, volgend op een teleurstellend vaccinatieweekje. Praktisch twee weken lang dagelijks dalende cijfers.

Maar, vanaf deze week gaat het aantal leveringen weer flink omhoog, gemiddeld tot meer dan een miljoen per week :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
eamelink schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:57:
Teleurstellend vaccinatieweekje, volgend op een teleurstellend vaccinatieweekje. Praktisch twee weken lang dagelijks dalende cijfers.

Maar, vanaf deze week gaat het aantal leveringen weer flink omhoog, gemiddeld tot meer dan een miljoen per week :)
Ik ben vooral benieuwd hoe het vanaf half mei gaat lopen met de grotere leveringen van Jansen. Als die net zo betrouwbaar leveren als Pfizer kan het dan snel gaan. Zeker omdat elk Jansen vaccin eigenlijk dubbel telt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Woy schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:08:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe het vanaf half mei gaat lopen met de grotere leveringen van Jansen. Als die net zo betrouwbaar leveren als Pfizer kan het dan snel gaan. Zeker omdat elk Jansen vaccin eigenlijk dubbel telt
Zeker! Als ze volgens planning leveren krijgen we er in Mei ongeveer een miljoen en in Juni zo’n twee miljoen :)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Prikken nu maar met die AZ , ook al beschermt deze minder. Over een half jaar maar allemaal opnieuw aan de Pfizer of Jansen.
En repeat ieder jaar of half jaar.

Als jij met je vrouw een brandend huis uit moet en je hebt een branddeken en een katoenenlaken te verdelen, geef je toch ook jezelf het katoenenlaken?

[ Voor 32% gewijzigd door Cobb op 26-04-2021 19:44 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:40
Cobb schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:42:
Prikken nu maar met die AZ , ook al beschermt deze minder. Over een half jaar maar allemaal opnieuw aan de Pfizer of Jansen.
En repeat ieder jaar of half jaar.

Als jij met je vrouw een brandend huis uit moet en je hebt een branddeken en een katoenenlaken te verdelen, geef je toch ook jezelf het katoenenlaken?
We prikken AZ gewoon weg? Als je op het dashboard kijkt zie je dat we het gewoon inzetten en enkel de minimale voorraad aanhouden. Het helpt alleen niet dat AZ fors minder levert, maar wat ze leveren gebruiken we gewoon.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
@BlackMonkey was meer een reactie op het bericht over de RIVM baas die aangeeft zelf te kiezen voor Phizer i.p.v. AZ. En de verhalen van huisartsen in de media dat AZ vaker geweigerd wordt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bouwjaar 1961 kan zich ook aanmelden voor wat vloeistof in de arm:

• Indoubt

Indoubt

Rzaan schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:59:
Bouwjaar 1961 kan zich ook aanmelden voor wat vloeistof in de arm:

Vreemd, 1955 tot 1960 moet wachten op een uitnodiging, 1961 kan zich aanmelden lijkt het.

We gaan het zien, het lijkt wel iets sneller te gaan

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Indoubt schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:11:
[...]

Vreemd, 1955 tot 1960 moet wachten op een uitnodiging, 1961 kan zich aanmelden lijkt het.

1955 kan al een afspraak maken, 1956 t/m 1960 wordt door de huisarts gedaan met AstraZeneca.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:11:
[...]

Niet heel vreemd, aangezien de tussenliggende jaren met AZ bij de huisarts worden gedaan en niet direct via deze GGD route lopen.

‘55 tot ‘60 zullen deze uitnodiging überhaupt niet krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 27-04-2021 08:47 ]

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof dat De Jonge het licht gezien heeft:

https://www.dvhn.nl/extra...g-voor-prik-26784749.html

Vraagt nieuw advies aan Gezondheidsraad mbt minimum leeftijd voor AZ en korter interval tussen de prikken.

Ben benieuwd wat voor clusterfuck de Gezondheidsraad deze keer van hun advies maakt :P

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11

orf

Waarom krijgt het zorgpersoneel bijna uitsluitend eerst AstraZeneca en daarna Janssen?

Ik lees overal wel dat het zo is, maar niet waarom die verdeling qua vaccins zo gemaakt wordt. Waarom bijvoorbeeld geen Phizer toen AstraZeneca on hold werd gezet?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
orf schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:54:
Waarom krijgt het zorgpersoneel bijna uitsluitend eerst AstraZeneca en daarna Janssen?

Ik lees overal wel dat het zo is, maar niet waarom die verdeling qua vaccins zo gemaakt wordt. Waarom bijvoorbeeld geen Phizer toen AstraZeneca on hold werd gezet?
Beschikbaarheid. Er waren ook al afspraken dat het zorgpersoneel Pfizer zou krijgen als Janssen niet goedgekeurd zou worden voor mensen onder de 60.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:51:
Geloof dat De Jonge het licht gezien heeft:

https://www.dvhn.nl/extra...g-voor-prik-26784749.html

Vraagt nieuw advies aan Gezondheidsraad mbt minimum leeftijd voor AZ en korter interval tussen de prikken.

Ben benieuwd wat voor clusterfuck de Gezondheidsraad deze keer van hun advies maakt :P
Toch denk ik dat dat wel te laat is, het vertrouwen is zo geschaad, dat ik het niet meer goed zie komen. Als ze dit nou meteen hadden gedaan bij het eerste advies, van: "Ok we doen tijdelijk alleen mensen boven de 60, maar kunnen jullie een advies geven wat een realistische leeftijdsgrens is"

Het is zeker wel positief dat ze ook kijken naar een kortere periode tussen de prikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 27-04-2021 09:01 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-01 12:10

codex

Geen OpenAI agent :)

Woy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:58:
[...]

Toch denk ik dat dat wel te laat is, het vertrouwen is zo geschaad, dat ik het niet meer goed zie komen. Als ze dit nou meteen hadden gedaan bij het eerste advies, van: "Ok we doen tijdelijk alleen mensen boven de 60, maar kunnen jullie een advies geven wat een realistische leeftijdsgrens is"

Het is zeker wel positief dat ze ook kijken naar een kortere periode tussen de prikken.
Die prikken zijn echt niet meer te slijten aan 60-. Ze zouden hooguit de vaccins beschikbaar kunnen maken op aanmelding.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denk dat er genoeg mensen 60- zijn die het AZ vaccin wel willen.

Als men morgen een hotline open zou gooien met 'Bent u geboren in 1960 of later en wilt u AZ?', dan denk ik dat vele honderdduizenden jonge mensen zich aanmelden.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 10:33
Rzaan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:01:

Als men morgen een hotline open zou gooien met 'Bent u geboren in 1960 of later en wilt u AZ?', dan denk ik dat vele honderdduizenden jonge mensen zich aanmelden.
Tsja, ik weet het zo net nog niet. Als je ook al ziet dat 60 tot 64 jarige ze al links laten liggen.

Ik heb er zelf ook een beetje moeite mee, terecht of onterecht dat laat ik even in het midden.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denk dat veel jonge mensen wat realistischer in de wedstrijd staan.
Snappen misschien iets meer van kansberekening.

Daarnaast zijn er nog 2 'voordelen'.
- Als je wacht tot je volgens schema aan de beurt bent, wordt het waarschijnlijk midden juni voor sommigen.
Maar als je nu al mag, dan loop je dik anderhalve maand voor.
- Weet niet exact hoe groot de groep 60- is, maar laten we effe doen alsof dit 11 miljoen mensen betreft. Zouden er in die immense groep niet voldoende mensen zitten die dit vaccin graag komen halen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dracula schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:06:
[...]

Tsja, ik weet het zo net nog niet. Als je ook al ziet dat 60 tot 64 jarige ze al links laten liggen.

Ik heb er zelf ook een beetje moeite mee, terecht of onterecht dat laat ik even in het midden.
Als je boven de 40 bent en man dan is dat gewoon onterecht imho

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-01 12:10

codex

Geen OpenAI agent :)

Rzaan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:01:

Ik ben daar ook voorstander van, ik snap niet waarom ze dat niet doen. Er zijn genoeg 60 minners met angst of gewoon de wens om asap gevaccineerd te worden.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar er is toch helemaal geen AZ beschikbaar nu voor mensen onder de 60? Volgens de minister is alles wat er van AZ binnenkomt tot eind mei voor de groep tot 65 jaar.

Dus pas over een maand zouden eventueel 60 minners hiervoor kunnen kiezen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik AZ kan krijgen ga ik gelijk. Gok alleen wel dat ze het niet zomaar helemaal vrij geven. Grens kan wel makkelijk 10 jaar naar beneden.

Voorraad is idd wel een punt.

[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2021 10:38 ]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
TripleQ schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:30:
Maar er is toch helemaal geen AZ beschikbaar nu voor mensen onder de 60? Volgens de minister is alles wat er van AZ binnenkomt tot eind mei voor de groep tot 65 jaar.

Dus pas over een maand zouden eventueel 60 minners hiervoor kunnen kiezen
Wel voor zorgverleners :)
Ik krijg in juni de tweede vaccinatie(49 jaar oud)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ben niet zo op de hoogte hoeveel AZ er beschikbaar is.
Mijn reacties gingen meer over het gevoel van sommigen dat je AZ aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou op dit moment alleen AZ nemen als de tweede prik ook eerder is. Nu AZ nemen betekend dat de tweede prik pas over 12 weken is, over 2 maanden Pfizer met 6 weken later een tweede prik kom je bijna op hetzelfde uit. Tel daarbij op dat het ook nog minstens 1 maand duurt voordat AZ beschikbaar zou zijn. Kies ik liever voor een kans op Janssen zodat ik eind Juni helemaal klaar ben.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:06
codex schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:24:
[...]

Ik ben daar ook voorstander van, ik snap niet waarom ze dat niet doen. Er zijn genoeg 60 minners met angst of gewoon de wens om asap gevaccineerd te worden.
Op zich en logische gedachte gezien vanuit mensen die nog niet aan de beurt zijn. Maar ik denk dat na alle kritiek, de instanties niet nog meer gedoe willen en het nu afhandelen met de vaccins die iedereen wil hebben.

Bij voldoende vaccin is topdown op leeftijd met voorang voor zorgverleners mijns inziens een goed uitvoerbare eenvoudige strategie.

Dat een huisarts af en toe een prik zet voor specifieke gevallen met hoog risico is wat mij betreft prima.

Analoog komt weer helemaal terug

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik vraag me af of de overheveling van mensen met een laag medisch risico van de huisartsen naar de GGD nog voor veel vertraging in het vaccinatie-tempo gaat zorgen.

https://www.rivm.nl/nieuw...en-18-60-jaar-uitgenodigd

Die groep van ± 1 miljoen mensen zou oorspronkelijk door de huisartsen gedaan worden, maar nu dus door de GGD.
Als men daar niet meer menskracht heeft, zou dit wellicht er voor kunnen zorgen dat mensen van 50 tot 60 zonder medische indicatie iets langer moeten wachten tot ze aan de beurt zijn.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 10:33
TrailBlazer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:19:
[...]

Als je boven de 40 bent en man dan is dat gewoon onterecht imho
En daarom ben ik zo blij dat we in een vrij land leven en we keuzes hebben 😁

Dus als het echt een probleem is (gevoelsmatig, terecht of onterecht) heb je een afweging te maken.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik ben van bouwjaar 1971 maar ze hoeven nu niet meer met AZ aan te komen, die tijd is geweest. Met ieder paar dagen hoogt men het geboortejaar op dus ik schat tussen de 20 a 40 dagen aan de beurt te zijn. Als men nu nog een beslissing moet gaan nemen zijn er weer een paar dagen voorbij en zie ik nauwelijks nog voordeel in tijd voor AZ ten opzichte van de anderen.
Of ik nu één of twee weken eerder mag maakt me nu geen fluit meer uit.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:30:
Ik vraag me af of de overheveling van mensen met een laag medisch risico van de huisartsen naar de GGD nog voor veel vertraging in het vaccinatie-tempo gaat zorgen.

Die groep van ± 1 miljoen mensen zou oorspronkelijk door de huisartsen gedaan worden, maar nu dus door de GGD.
Als men daar niet meer menskracht heeft, zou dit wellicht er voor kunnen zorgen dat mensen van 50 tot 60 zonder medische indicatie iets langer moeten wachten tot ze aan de beurt zijn.
Aangezien de GGD’s aan het opschalen zijn om 1M(+) prikken per week te zetten vermoed ik dat juist vanwege een overschot aan capaciteit daar die omschakeling gedaan is.
Echter kan ik idd niet in de GGD agenda kijken of dat klopt, maar anders lijkt me dit omschakelen ook niet logisch.

Voorlopig is bouwjaar 1961 nu nog voor de origineel geplande datum, begin mei, opgeroepen om een afspraak te maken.

PSN

• Transportman

Is de beperking bij de GGD de menskracht of het aantal beschikbare vaccins? Volgens mij is dat momenteel het aantal beschikbare vaccins (al zijn de signalen soms wisselend).

• Plenkske
YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:46:
[...]

Aangezien de GGD’s aan het opschalen zijn om 1M(+) prikken per week te zetten vermoed ik dat juist vanwege een overschot aan capaciteit daar die omschakeling gedaan is.
Echter kan ik idd niet in de GGD agenda kijken of dat klopt, maar anders lijkt me dit omschakelen ook niet logisch.

Voorlopig is bouwjaar 1961 nu nog voor de origineel geplande datum, begin mei, opgeroepen om een afspraak te maken.
Ik denk ook vanwege het feit dat ze die groep nu Pfizer/Moderna geven en de hele logistiek nu ingericht is om die vaccins via de GGD's te geven.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wat wel een gegeven is, dat men langer heeft gedaan om van 1955 naar 1961 te gaan, dan van bijvoorbeeld 1952 naar 1954.
Nu is de groep 1955 ook weer groter dan de voorgaande groepen, dus misschien zit het daar in.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
Ik snap het nieuws e.d. ook niet.
Ik snap dat de medicijn bedrijfen de cijfers moeten geven betreft die trombose, maar gooi dat dan niet in het nieuws als het maar 0,00001% is.... Dat is bang maken voor niks.

Nu hebben er veel mensen afgebelt omdat rtl/nos hun bang gemaakt heeft.
Als ze dit nooit naar buiten gebracht hadden op het nieuws, dan hadden er een stuk meer gevaccineerd geweest.

• Transportman
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:25:
Ik snap het nieuws e.d. ook niet.
Ik snap dat de medicijn bedrijfen de cijfers moeten geven betreft die trombose, maar gooi dat dan niet in het nieuws als het maar 0,00001% is.... Dat is bang maken voor niks.

Nu hebben er veel mensen afgebelt omdat rtl/nos hun bang gemaakt heeft.
Als ze dit nooit naar buiten gebracht hadden op het nieuws, dan hadden er een stuk meer gevaccineerd geweest.
Probleem is alleen dat zulke dingen achterhouden niet echt bij onze samenleving en normen en waarden past, waardoor de schade als het uitkomt veel groter zouden zijn. Dat de media wel iets meer hadden mogen doen om de risico's in context te plaatsen had wel wenselijk geweest.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
Transportman schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:
[...]

Probleem is alleen dat zulke dingen achterhouden niet echt bij onze samenleving en normen en waarden past, waardoor de schade als het uitkomt veel groter zouden zijn. Dat de media wel iets meer hadden mogen doen om de risico's in context te plaatsen had wel wenselijk geweest.
Het publiceren is het probleem niet. Gooi het op een nieuwsweb pagina en het is aangekondigt.
Het had nooit op het acht uur journaal moeten komen is mijn punt meer.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Volgens mij heb je een meldingsplicht (of publicatieplicht of hoe heet dat)
En dan halen persagentschappen het daar vandaan.
Zo hoort dat ook in een open samenleving.

Waar het eerder een beetje aan schort, is dat de duiding door de media niet heel erg goed was.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Rzaan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:40:
Volgens mij heb je een meldingsplicht (of publicatieplicht of hoe heet dat)
En dan halen persagentschappen het daar vandaan.
Zo hoort dat ook in een open samenleving.

Waar het eerder een beetje aan schort, is dat de duiding door de media niet heel erg goed was.
Duiding was prima de conclusie die er getrokken wed door de overheid niet.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik denk dat het gevolg van de slechte duiding was, dat de overheid meer emotioneel dan rationeel reageerde.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rzaan schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:02:
Is het niet èn èn?
Dat je door vaccinatie besmettingen voorkomt èn de gevolgen - zoals zorg die het niet aankan - voorkomen?
Idealiter wel, vooral voor marketing, vertrouwen bij leken en een nog stevigere knauw aan verspreiding geven is dat perfect. Maar het moet zeker niet. Het moet gewoon ziekenhuisopnamen en doden voorkomen en vespreiding sterk verminderen. En dat doet AZ prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:27
Intussen staan we al twee weken in de Europese top-5 met het percentage eerste prikken per 18+-er: https://qap.ecdc.europa.e...e-tracker.html#uptake-tab
En dat mag ook wel eens gezegd worden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:07
Done! Zojuist m’n tweede Moderna vaccinatie gekregen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• henkzelf
Waarbij het dan wel weer jammer is dat het actuele weekrapport "vaccinaties" op zich laat wachten: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma want deze is van 18 april.
En de 2e grafiek op het Dashboard met de week prestaties en prognoses is ook nog niet bijgewerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door henkzelf op 28-04-2021 10:31 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:35

Agent47

I always close my contracts.

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:29:
[...]

Het publiceren is het probleem niet. Gooi het op een nieuwsweb pagina en het is aangekondigt.
Het had nooit op het acht uur journaal moeten komen is mijn punt meer.
Dat is social media. " Vroeger" was het in het nieuws gekomen en klaar. Nu komt alles op Feesboek en kunnen onze trieste Willem Engel aanhangers lekker mensen bang maken met het feit dat je er dood aan gaat. 8)7

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

henkzelf schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:29:
Waarbij het dan wel weer jammer is dat het actuele weekrapport "vaccinaties" op zich laat wachten: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma want deze is van 18 april.
En de 2e grafiek op het Dashboard met de week prestaties en prognoses is ook nog niet bijgewerkt.
Met Koningsdag als officiele vrije dag is dat niet zo raar inderdaad ;)

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uiteindelijk wordt nu iedereen sneller geprikt:
https://nos.nl/l/2378577
De GGD’s hebben voldoende capaciteit hiervoor :)

PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denk alleen dat we dat 'sneller' pas over 2 weken gaan merken.
Vooralsnog was vorige week trager, en deze week lijkt zelfs nog iets trager.
Tenminste als je naar de maandag van deze week kijkt in de grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://github.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/raw/master/plots/95_vaccinated_week_day.png

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rzaan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:13:
Denk dat veel jonge mensen wat realistischer in de wedstrijd staan.
Snappen misschien iets meer van kansberekening.

Daarnaast zijn er nog 2 'voordelen'.
- Als je wacht tot je volgens schema aan de beurt bent, wordt het waarschijnlijk midden juni voor sommigen.
Maar als je nu al mag, dan loop je dik anderhalve maand voor.
- Weet niet exact hoe groot de groep 60- is, maar laten we effe doen alsof dit 11 miljoen mensen betreft. Zouden er in die immense groep niet voldoende mensen zitten die dit vaccin graag komen halen?
Tja, de kans dat ik met AZ vaccinatie trombose krijg is x
De kans dat ik binnen nu en een paar weken zonder vaccinatie corona oploop en er aan doodga is bijv. 100*x

Ik zou er geen problemen mee hebben als mid-veertiger. Veel mensen lijken dit rekensommetje niet te kunnen maken ofzo.

Dit dus.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:19:
Denk alleen dat we dat 'sneller' pas over 2 weken gaan merken.
Vooralsnog was vorige week trager, en deze week lijkt zelfs nog iets trager.
Tenminste als je naar de maandag van deze week kijkt in de grafiek.

[Afbeelding]
Deze grafiek kan je alleen duiden als je de leveringen per week er direct onder zet :)
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Als er vorige week maar 600k geleverd werden en de week daarvoor 800k kun je niet verwachten dat er meer geprikt wordt, omdat die vaccins er gewoon niet zijn.

PSN

• Plenkske
YakuzA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:37:
[...]

Deze grafiek kan je alleen duiden als je de leveringen per week er direct onder zet :)
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Als er vorige week maar 600k geleverd werden en de week daarvoor 800k kun je niet verwachten dat er meer geprikt wordt, omdat die vaccins er gewoon niet zijn.
Precies. De komende weken komen er alleen van Pfizer al meer vaccins binnen dan vorige week van alle vaccins.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Rivanov schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:57:
Done! Zojuist m’n tweede Moderna vaccinatie gekregen. :)
Hoe bevalt 'ie? ;)

Morgen krijg ik mijn 1e, ook Moderna. Ik doe mee aan een onderzoek mbt aut-immuun ziekte en medicatie die ik slik. Zou eerst geen voordeel hebben voor mij, maar werd deze week gebeld of ik morgen toevallig tijd had voor een prik, want ze gaan een klein groepje zelf vaccineren. Nou daar maak ik wel tijd voor 8)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Vanavond en vannacht kun je je niet online aanmelden voor een vaccinatie of een test.
Onderhou blijkbaar.

• henkzelf
YakuzA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:54:
[...]

Met Koningsdag als officiele vrije dag is dat niet zo raar inderdaad ;)
Alsof ze op de IC ook Koningsdag hebben. :(

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het hele land hoeft toch niet op Koningsdag te gaan werken omdat men op de IC ook werkt?
Als het alleen maar gaat om cijfers aanpassen, dan is er niks mis mee als die mensen een dagje vrij hebben.
Scheelt niks voor de situatie.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04-2025

Cai

Weet iemand of je het aantal gezette vaccinaties per huisartspraktijk kunt inzien?

De praktijk van moeders wordt gerund door een huisarts die parttime werkt en niet heel veel vaart er achter zet.

Het gevolg is dat in de regio ze nu leeftijdsgroepen achter lopen en de assistente blijft aangeven “dat de maar geduld moet hebben”

• Dennis1812
  • Laatst online: 21:16

Dennis1812

Amateur prutser

Rzaan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:43:
Het hele land hoeft toch niet op Koningsdag te gaan werken omdat men op de IC ook werkt?
Als het alleen maar gaat om cijfers aanpassen, dan is er niks mis mee als die mensen een dagje vrij hebben.
Scheelt niks voor de situatie.
Nou vooruit, de crisisorganisatie mag ook best een dagje vrij.
Maar is vandaag ook een feestdag die ik gemist heb dan?
Laatste data is nog steeds van de 26ste en er is nog geen weekstreven en we zitten al halverwege de week.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Vanavond en vannacht is er onderhoud.
Wellicht dat dit verband houdt met de vertraging.
Zolang het vaccineren maar doorgaat, geen paniek.

Afbeeldingslocatie: https://www.civilcertificates.ie/images/galleries/_101980608_mediaitem101980605.jpg

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
Mocht AZ weer beschikbaar komen, dan zou ik 'm halen wanneer het kan. De manier waarop de raad, overheid en media daarover praatten is echt te zot voor woorden.. Vaccineren die handel.
Vrijwel iedereen die ik ken die gevaccineerd is heeft AZ zonder problemen gehad. Zowel 60+ als 40+ en -.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• ijdod
  • Laatst online: 29-12-2025
@GAIAjohan De reputatieschade is hoog. Bij ons op intranet (een UMC...) reageerde een 60-plusser dat hij zijn AZ uitnodiging had geweigerd, hij de keuze wilde hebben, en dat hij het belachelijk vond dat de organisatie zo star was in het beleid 'en zijn veiligheid'.

Waarbij de organisatie zelf niet eens de keuze heeft. De vaccinatiestrategie binnen het ziekenhuis wordt op hogerhand bepaald, net als wat er aan vaccins geleverd wordt...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Standeman
  • Laatst online: 06:52

Standeman

Prutser 1e klasse

GAIAjohan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:51:
Mocht AZ weer beschikbaar komen, dan zou ik 'm halen wanneer het kan. De manier waarop de raad, overheid en media daarover praatten is echt te zot voor woorden.. Vaccineren die handel.
Vrijwel iedereen die ik ken die gevaccineerd is heeft AZ zonder problemen gehad. Zowel 60+ als 40+ en -.
Ik zit me ook af te vragen of het ze AZ vaccin niet beter kunnen vrijgeven (geen idee hoeveel er op de plank liggen te wachten) aan "vrijwilligers". Ik zou direct in de rij gaan staan om deze in mijn arm te laten zetten. Papiertje ondertekenen dat ik bewust ben van de risico's en niemand aansprakelijk stel. Ik vermoed dat een significant aantal mensen er net zo over denken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Standeman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:03:
[...]

Ik zit me ook af te vragen of het ze AZ vaccin niet beter kunnen vrijgeven (geen idee hoeveel er op de plank liggen te wachten) aan "vrijwilligers".
Volgens de laatste cijfers liggen er ongeveer 69.000 klaar om gezet te worden? Maar veel van de leveringen van AZ zullen ook nodig zijn voor 2e prikken?

En bovendien zijn ze in de groep 60-65 nog bezig met 1e keer AZ prikken.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2021 09:07 ]

PSN

• Standeman
  • Laatst online: 06:52

Standeman

Prutser 1e klasse

YakuzA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:06:
[...]

Volgens de laatste cijfers liggen er ongeveer 69.000 klaar om gezet te worden? Maar veel van de leveringen van AZ zullen ook nodig zijn voor 2e prikken?

En bovendien zijn ze in de groep 60-65 nog bezig met 1e keer AZ prikken.
Ah, dan heeft mijn vrijwilliger-plan weinig zin.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.