Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hij gaf ook gewoon aan dat 53/54 volgende week de brief krijgen, dat ie niet benoemde dat 53/54 nu ook al afspraak kunnen maken is nou ook weer niet echt een groot probleem.Drardollan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:53:
[...]
Ik draai niets, ik houd mij zoals altijd aan de feiten.
De officiële berichtgeving is dat 1953 en 1954 afspraken kan maken, zo staat het ook op de site waar je de afspraak maakt (www.coronatest.nl) én de medewerkers van de GGD hebben hier gisteren instructie over gehad (bron: eigen contact met GGD). Tevens staat het op de site van het RIVM. Ofwel, dit is al veelvuldig en luid gecommuniceerd ondertussen en er worden al volop afspraken gemaakt.
Dat Hugo dit schijnbaar niet weet en het moment niet gebruikt om dit nog eens extra te pluggen, dat is een grote flater in mijn ogen.
Een vaccinatie dashboard ken ik niet, ik neem aan dat je niet coronabeeld.nl bedoeld?
Ik ben vrij kritisch op De Jonge, maar om nu over dit soort futiliteiten te vallen
Gezien het feit dat Rutte en hij al een jaar lang ontzettend moeilijke beslissingen moeten nemen, met altijd kritiek op wat ze ook beslissen, dat ze nagenoeg 24/7 aan het werk zijn en dan ook nog gewoon matig betaald worden gezien 't aantal uren en de verantwoordelijkheid, benijd ik ze absoluut niet.
Ondanks alle foutjes die ze maken, vind ik toch an sich de grote lijn niet heel verkeerd.
Dan klopte de data op het dashboard eerder toch niet:eamelink schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:36:
Dit zijn de geplande leveringen van Janssen de komende weken:
* Week 17 136800
* Week 18 0
* Week 19 158200
* Week 20 113000
* Week 21 463300
Daarna zijn er nog zo’n vijf weken in Juni waar de resterende twee miljoen voor dit kwartaal aan moeten komen; zo’n 400k per week dus.
YakuzA in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Daar kwamen we al tot een mismatch tussen de data die op het dashboard stond, en de data die naar de kamer ging.
Had een mooie meevaller geweest als er echt 700k begin mei geleverd zouden worden
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 20-04-2021 22:59 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Jupz, pindakaas.Woy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:57:
[...]
Dan klopte de data op het dashboard eerder toch niet:
YakuzA in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Daar kwamen we al tot een mismatch tussen de data die op het dashboard stond, en de data die naar de kamer ging.
Had een mooie meevaller geweest als er echt 700k begin mei geleverd zouden worden
De cijfers op het vaccinatie dashboard zijn vandaag eindelijk wel ge-update:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
T/m 10 Mei staat er nu 375k J&J geleverd, wat overeen komt met de andere cijfers die in de kamer rapportages staan en @eamelink in het lijstje heeft staan.
Volgende week wel 1,4M geplande leveringen, maar nu vertrouw ik die grafiek niet meer
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2021 23:51 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er wordt al maanden op de allerkleinste slak zout gelegd hier, dus ik weet niet hoor....Nox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:51:
[...]
Maar hij heeft ook een semi-onmogelijke taak. Dan moet je niet gaan zeuren over dit soort details, die vent is bezig met de grote lijn, niet of pietje of jantje uit jaar x wel of niet mag bellen. Ik vind het een beetje jammer dat we hierover gaan zitten muggenziften op dit forum.Er zijn zat facebookpagina's waar dit meer gewaardeerd wordt.
Ik vind dit niet klein, ik vind het een zorgelijk teken. Ik vond Hugo hakkelen en onzeker overkomen, en dan ook nog getallen mis hebben. Geen goede ontwikkeling wat mij betreft.
[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2021 08:05 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
[ Voor 77% gewijzigd door Standeman op 21-04-2021 09:55 ]
Misschien is hij moe?Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:56:
[...]
Er wordt al maanden op de allerkleinste slak zout gelegd hier, dus ik weet niet hoor....
Ik vind dit niet klein, ik vind het een zorgelijk teken. Ik vond Hugo hakkelen en onzeker overkomen, en dan ook nog getallen mis hebben. Geen goede ontwikkeling wat mij betreft.
Trakteer hem volgende week eens op een biertje en laat die man even een dag of 2 uitrusten. Doet hem vast goed.
Kan hij zich daarna druk maken over jaartallen die hem geen zier hoeven te interesseren.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Grote kans van. Zeer zorgelijk.
Wordt lastig, ik werk van 9 tot 6.Trakteer hem volgende week eens op een biertje en laat die man even een dag of 2 uitrusten. Doet hem vast goed.
Wat interesseert hem nog wel?Kan hij zich daarna druk maken over jaartallen die hem geen zier hoeven te interesseren.
Dat commentaar is vooralsnog vooral op beleid en strategie, beslissingen, niet op de man zelf. Die vent is waarschijnlijk 80 uur per week aan het werk en moet allemaal beslissingen nemen voor het land en iedereen proberen tevreden te houden. Kijk naar de versoepelingen, je maakt de horeca-ondernemers blij en het zorgpersoneel boos. Dat zijn geen makkelijke beslissingen, hier anoniem op een forum een beetje gal spuwen is veel makkelijker...Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:56:
[...]
Er wordt al maanden op de allerkleinste slak zout gelegd hier, dus ik weet niet hoor....
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
De hoofdlijnen, de vaccinatiestrategie, de inkoop en logistiek etc etc.Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:02:
[...]
Grote kans van. Zeer zorgelijk.
[...]
Wordt lastig, ik werk van 9 tot 6.
[...]
Wat interesseert hem nog wel?
Of 1953 nu aan de beurt is of over een week is geen spannend detail nee.
Ik ken weinig directeuren die elk klein detail weten hoor.
Of zou de directeur van de AH weten dat de bananen 20ct duurder zijn dan vorig jaar? Zonee mag hij direct aftreden toch?
Dit is wat vermoeidheid doet met een mens:Nox schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:04:
[...]
Dat commentaar is vooralsnog vooral op beleid en strategie, beslissingen, niet op de man zelf. Die vent is waarschijnlijk 80 uur per week aan het werk en moet allemaal beslissingen nemen voor het land en iedereen proberen tevreden te houden. Kijk naar de versoepelingen, je maakt de horeca-ondernemers blij en het zorgpersoneel boos. Dat zijn geen makkelijke beslissingen, hier anoniem op een forum een beetje gal spuwen is veel makkelijker...
Jij en een paar anderen mogen zich dan geen zorgen maken. Ik doe dat wel. De gezondheid van minister de Jonge vind ik erg belangrijk. We hebben hem keihard nodig om uit deze shit te komen.
Dus je kan het weg wapperen en afdoen als gal spuwen. Geen idee waarom je dat gif in jezelf naar boven haalt, want ik ben niet degene die commentaar op minister de Jonge of zijn beleid heeft gehad. Ik maak mij zorgen om zijn gezondheid, niet meer en niet minder. En dat doe ik op basis van mijn waarneming gisteren waarbij ik minister de Jonge hakkelend vond overkomen en het mij opviel dat hij voor het eerst sinds hij begonnen is duidelijk fout zat.
[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2021 10:14 ]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je denkt dat De Jonge moe is omdat hij een paar jaartallen verkeerd benoemd ?Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:13:
[...]
Dit is wat vermoeidheid doet met een mens:
[YouTube: Minister Bruins onwel tijdens coronadebat]
[YouTube: Denmark official faints during Covid-19 conference]
Jij en een paar anderen mogen zich dan geen zorgen maken. Ik doe dat wel. De gezondheid van minister de Jonge vind ik erg belangrijk. We hebben hem keihard nodig om uit deze shit te komen.
Dus je kan het weg wapperen en afdoen als gal spuwen. Geen idee waarom je dat gif in jezelf naar boven haalt, want ik ben niet degene die commentaar op minister de Jonge of zijn beleid heeft gehad. Ik maak mij zorgen om zijn gezondheid, niet meer en niet minder. En dat doe ik op basis van mijn waarneming gisteren waarbij ik minister de Jonge hakkelend vond overkomen en het mij opviel dat hij voor het eerst sinds hij begonnen is duidelijk fout zat.
Mijn gok: het stond verkeerd in zijn tekst, die al eerder is gemaakt en niet meer is aangepast.
Daarnaast vond ik dat hij gisteren niet anders overkwam dan anders. Hij is altijd al wat minder vloeiend dan Rutte.
Ik citeer:
Heeft hij de realiteit nog wel in de gaten
Dat Hugo dit schijnbaar niet weet en het moment niet gebruikt om dit nog eens extra te pluggen, dat is een grote flater in mijn ogen.
Ik krijg hier geen warme, bezorgde gevoelens van eerlijk gezegd.Het is slechts zijn werk
Tot gisteren had hij dat zo details altijd accuraat. Of het nu wel of geen spannend detail is, ik vind het bijzonder zorgelijk dat iemand die eerst zo goed geïnformeerd en betrokken was nu hakkelend foute getallen oplepelde.Dennis1812 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:11:
[...]
De hoofdlijnen, de vaccinatiestrategie, de inkoop en logistiek etc etc.
Of 1953 nu aan de beurt is of over een week is geen spannend detail nee.
Ik ken toevallig een aantal directeuren, waaronder toevallig ook enkele met een supermarkt, en die zijn inderdaad behoorlijk goed op de hoogte van de inkoopprijzen.Ik ken weinig directeuren die elk klein detail weten hoor.
Of zou de directeur van de AH weten dat de bananen 20ct duurder zijn dan vorig jaar? Zonee mag hij direct aftreden toch?
Dat denk ik ja, en ik maak mij zorgen dat hij dezelfde kant opgaat als Bruins of de dame uit Denemarken. Dat het niet moe is, maar een tandje erger (opgebrand). Daar maak ik mij zorgen over, inderdaad.Plenkske schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:17:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je denkt dat De Jonge moe is omdat hij een paar jaartallen verkeerd benoemd ?
Mijn gok: het stond verkeerd in zijn tekst, die al eerder is gemaakt en niet meer is aangepast.
Daarnaast vond ik dat hij gisteren niet anders overkwam dan anders. Hij is altijd al wat minder vloeiend dan Rutte.
Wellicht heb ik het verkeerd gezien, ik vond hem vermoeid en wat matjes ogen. En de getallen die hij normaal altijd heel helder voor de geest heeft, daar zat hij mis mee. Zijn aandeel aan de persco was ook kleiner dan normaal voor mijn gevoel. Ik vind het oprecht zorgelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2021 10:23 ]
Je haalt 3 verschillende dingen uit elkaar en uit de context.MikeyMan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:
@Drardollan Dat komt er dan wel enorm rottig uit...
Ik citeer:
[...]
[...]
[...]
Ik krijg hier geen warme, bezorgde gevoelens van eerlijk gezegd.
Je eerste citaat kwam er wellicht wat rot uit, maar was bedoeld als zorgelijk.
Je tweede citaat gaat erover dat ze juist deze persco hadden kunnen gebruiken om 1953 en 1954 te pluggen, als ze er toch staan en de boel een extra zetje willen geven. Dat vind ik een misser.
Je derde citaat gaat erover of wij mogen verwachten dat onze leiders de situatie nog aankunnen.
De telefoonlijn is constant vol en er worden meer dan 100k prikken per dag gezet.
Alle avond sloten in Utrecht zitten ook direct vol.
Dat mensen niet afspreken lijkt me niet aan de orde. Dat er een tekort is aan vaccins lijkt me eerder de bottleneck.
Ik zou het eerder als een zorgelijk teken zien als hij daar had gewezen op de online mogelijkheid om alvast een afspraak te maken voor bouwjaren die nog niet een uitnodiging thuis hebben ontvangen. De online mogelijkheid is een extraatje waardoor het voor een deel van de mensen die deze weg weten te vinden mogelijk wordt om net wat eerder een afspraak te maken waardoor er ook net wat meer spreiding is.Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:56:
[...]
Dat werkt prima dus het is mij een raadsel waarom je dat zou willen verstoren door dat tijdens een persconferentie zomaar eventjes te roepen waarbij je er ook nog niet bent met roepen alleen want mensen moeten ook die site weten te vinden.
Wil je dan tijdens een persconferentie weet ik hoeveel mensen hebben die eventjes gaan kijken of het kan en hoe dat nu precies zit waarna men weer massaal kan klagen dat "de overheid" de ICT niet op orde heeft omdat er een site plat gaat?
Lijkt mij dan ook dat hij helemaal niks mis had maar bewust de goede keuze heeft gemaakt door het gewoon niet te noemen.
[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 21-04-2021 10:32 ]
Dit is helemaal geen "online mogelijkheid" wat een "extraatje" is. Je kan zowel online als telefonisch een afspraak maken en dat is officiële communicatie vanuit onder andere de overheid (coronatest.nl) als de RIVM.ninjazx9r98 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:26:
[...]
Ik zou het eerder als een zorgelijk teken zien als hij daar had gewezen op de online mogelijkheid om alvast een afspraak te maken voor bouwjaren die nog niet een uitnodiging thuis hebben ontvangen. De online mogelijkheid is een extraatje waardoor het voor een deel van de mensen die deze weg weten te vinden mogelijk wordt om net wat eerder een afspraak te maken waardoor er ook net wat meer spreiding is.
Als positief duwtje in de rug kan je dat prima gebruiken.Dat werkt prima dus het is mij een raadsel waarom je dat zou willen verstoren door dat tijdens een persconferentie zomaar eventjes te roepen waarbij je er ook nog niet bent met roepen alleen want mensen moeten ook die site weten te vinden.
"De vaccinaties liggen op schema. Eerder dan verwacht kunnen geboortejaren 1953 en 1954 al een afspraak maken."
[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 21-04-2021 10:36 ]
Wat absoluut goed nieuws is.Dennis1812 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:25:
Waarom moet alles een extra zetje?
De telefoonlijn is constant vol en er worden meer dan 100k prikken per dag gezet.
Alle avond sloten in Utrecht zitten ook direct vol.
De telefoonlijn is niet de enige optie en de mensen die ik de afgelopen 4 dagen gesproken heb die via de telefoon een afspraak hebben gemaakt in die tijd hebben niet langer dan 3 minuten in de wacht gestaan. N=1, dat weet ik.
Laten we het hopen.Dat mensen niet afspreken lijkt me niet aan de orde.
Gras is groen inderdaad.Dat er een tekort is aan vaccins lijkt me eerder de bottleneck.
[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2021 10:30 ]
Je maakt anders geen indruk dat je bezorgd bent, het komt op mij echt over als klagen en zeiken dat hij moe is, niet dat je je zorgen maakt dat hij moe is. Je verwijt hem van flaters en wat details. We doen nu in een paar dagen een jaargang vaccineren, no shit dat die zich wat eerder opvolgen, misschien was het een foutje van onderaf, die vent heeft geen tijd om handmatig die details te gaan zitten doorneuzen in een afspraaksysteem.Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:13:
[...]
Dit is wat vermoeidheid doet met een mens:
[YouTube: Minister Bruins onwel tijdens coronadebat]
[YouTube: Denmark official faints during Covid-19 conference]
Enfin, genoeg van dit me dunkt.
Het is een extraatje dat je daar alvast een afspraak kunt maken voor de je uitnodiging hebt.Drardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:29:
[...]
Dit is helemaal geen "online mogelijkheid" wat een "extraatje" is. Je kan zowel online als telefonisch een afspraak maken en is officiële communicatie vanuit onder andere de overheid (coronatest.nl) als de RIVM.
Dat extraatje slaat dan ook op de paar zinnen die ik daarvoor schreef, niet op de online mogelijkheid zelf.
Ik zie werkelijk waar de toegevoegde waarde niet en alleen maar de mogelijkheid tot verwarring en een hoop gezeik in de samenleving.[...]
Als positief duwtje in de rug kan je dat prima gebruiken.
"De vaccinaties liggen op schema. Eerder dan verwacht kunnen geboortejaren 1953 en 1954 al een afspraak maken."
Nu is het toevallig 1953 en 1954 maar over een paar dagen is het 1955 en 1956 maar is er geen persconferentie. Had hij nu de mogelijkheid benoemd had er vast weer een hoop gezeik geweest ala "waarom wel bij 53 en 54 maar niet bij 55 en 56"
Gewoon vast houden aan het proces en wie de weg weet te vinden kan net wat eerder een afspraak maken, meer dan dat is het ook echt niet.
[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 21-04-2021 10:38 ]
https://www.ad.nl/binnenl...lands-vaccin-br~a16df4ec/n het Leidse wetenschapsmuseum Boerhaave zijn vandaag de eerste prikken met het in dezelfde stad ontwikkelde coronavaccin van farmaceut Janssen gezet. Vijf GGD-medewerkers kregen er, gadegeslagen door zorgminister Hugo de Jonge en burgemeester Henri Lenferink, hun vaccinatie met het middel.
De eerste die de naald in haar arm kreeg, was Baudette Engelsman van GGZ Rivierduinen. ,,We hebben de prik echt wel nodig voor het werk, wij moeten soms gewoon dichtbij komen'', liet ze weten. De Jonge zegt dat met 'het zetten van het eerste Nederlandse vaccin op Nederlandse bodem een mijlpaal is bereikt'.
Nederland ontving vorige week een kleine 80.000 doses van het Janssen-vaccin. Na het groene licht van de Europese medicijnwaakhond EMA - dat vindt dat de kleine kans op ernstige tromboseklachten niet opweegt tegen de voordelen van het middel - worden aanstaande vrijdag de vaccins aan ziekenhuizen een GGZ-instellingen geleverd.
In eerste instantie is het vaccin bedoeld voor ziekenhuispersoneel dat in direct contact komt met patiënten en voor patiënten en medewerkers van ggz-instellingen. Het gaat daarbij om respectievelijk 39.000 medewerkers onder de 60 jaar en 40.000 onder de 65 die met Janssen worden ingeënt.
Netjes, gisteren door de EMA beoordeeld en Hugo gaf gisteravond al aan dat we zouden starten vandaag. Dat is gelukt.
Iemand op het netvlies hoelang het duurt voor de opbouw van de afweer afdoende bij J&J?
Vanaf ongeveer 2 weken begint de bescherming, na 4 weken is deze optimaalDrardollan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:58:
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...lands-vaccin-br~a16df4ec/
Netjes, gisteren door de EMA beoordeeld en Hugo gaf gisteravond al aan dat we zouden starten vandaag. Dat is gelukt.
Iemand op het netvlies hoelang het duurt voor de opbouw van de afweer afdoende bij J&J?
https://www.nu.nl/uitleg-...en-vaccin-op-een-rij.html
Dank.Empathy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:00:
[...]
Vanaf ongeveer 2 weken begint de bescherming, na 4 weken is deze optimaal
https://www.nu.nl/uitleg-...en-vaccin-op-een-rij.html
Deze ? https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogrammat_captain schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:30:
Heeft iemand een bron waar met meer detail staat wanneer aan welke groep vaccinaties is begonnen / de voortgang binnen de groepen?
@eamelink percentages / grootte van de doelgroepen staan er he;aas niet bij.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 21-04-2021 16:50 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
90-plussers: 65.375x eerste dosis op 131.075 inwoners (49,8%)
85-89-jarigen: 181.847x eerste dosis op 257.386 inwoners (70,7%)
80-84-jarigen: 359.686x eerste dosis op 448.770 inwoners (80,1%)
75-79-jarigen: 473.560x eerste dosis op 650.144 inwoners (72,8%)
70-74-jarigen: 355.408x eerste dosis op 972.627 inwoners (36,5%)
Be yourself, no matter what they say ...
https://www.ad.nl/binnenl...nd-nog-onbekend~acc57ca9/
Toezichthouder VS legt productie Janssen-vaccin stil, gevolgen voor Nederland nog onbekend
Een Amerikaanse fabriek waar het mede door Leidse onderzoekers ontwikkelde Janssen-vaccin wordt geproduceerd, mag voorlopig geen nieuwe vaccins maken. Dat heeft de Amerikaanse toezichthouder FDA bepaald. In de fabriek zijn de nodige tekortkomingen aangetroffen, onder meer op het gebied van hygiëne. Volgens een expert kan herstel maanden duren.
[ Voor 58% gewijzigd door MdO82 op 21-04-2021 21:18 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ah, oud nieuws idd, dat was de fabriek waar zowel AZ als het J&J vaccin werd geproduceerd die al sinds begin april gesloten was?MdO82 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:16:
Opnieuw problemen met Janssen
https://www.ad.nl/binnenl...nd-nog-onbekend~acc57ca9/
[...]
/edit: qua EU zal dit hopelijk wel meevallen, sowieso worden de batches voor de EU in Leiden gemaakt vziw.
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2021 21:31 ]
PSN
De correcte percentages kun je uit het RIVM archief uit die link halen.voske schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:59:
Het is ook zo goed als onmogelijk om die percentages te bepalen door de uitsplitsing tussen thuiswonende ouderen en overige personen in dat document. Uitgaande van de voorlopige bevolkingscijfers per 1 maart 2021 zijn er wel minimumpercentages te berekenen:
90-plussers: 65.375x eerste dosis op 131.075 inwoners (49,8%)
85-89-jarigen: 181.847x eerste dosis op 257.386 inwoners (70,7%)
80-84-jarigen: 359.686x eerste dosis op 448.770 inwoners (80,1%)
75-79-jarigen: 473.560x eerste dosis op 650.144 inwoners (72,8%)
70-74-jarigen: 355.408x eerste dosis op 972.627 inwoners (36,5%)
Van oudere weken hadden ze de vaccinatie percentage grafiekjes voor die groepen er nog bij staan.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2021 21:25 ]
PSN
Ja, Emergent Biosolutions in Baltimore. Eerst was het probleem dat ze de twee door elkaar hadden geproduceerd maar nu ook problemen met een vaccin.YakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:22:
[...]
Ah, oud nieuws idd, dat was de fabriek waar zowel AZ als het J&J vaccin werd geproduceerd die al sinds begin april gesloten was?
https://www.fda.gov/media/147762/download
Dat is nogal een lijst.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Van wat ik de laatste keer heb begrepen werkt het iets anders, hoewel de batches hier gemaakt worden, gaat het product vanuit leiden naar de VS om daar te worden afgevuld.YakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:22:
[...]
Ah, oud nieuws idd, dat was de fabriek waar zowel AZ als het J&J vaccin werd geproduceerd die al sinds begin april gesloten was?
/edit: qua EU zal dit hopelijk wel meevallen, sowieso worden de batches voor de EU in Leiden gemaakt vziw.
Dat is overigens wel een serieus risico voor alle landen buiten de VS, wanneer we in NL maar een half fabricaat produceren. Op het moment dat de VS kiest voor vasthouden en inzet binnen de eigen grenzen komen de gevolgen daarvan dus voor rekening van de complete wereldwijde distributielijn.
Ik meen overigens dat het naast het afvullen ook ging om het samenvoegen van het basis vaccin met een aantal ingrediënten? Ik denk ook dat het daarom eerder deze maand mis kon gaan daar in Baltimore waarbij de verkeerde producten werden samengevoegd.
Aanvulling:
Volgens het NOS journaal van vanochtend, zijn er nog geen vaccins vanuit de betreffende fabriek uitgeleverd, dus laten we hopen dat het meevalt voor de beschikbaarheid van vaccins.
[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 22-04-2021 08:33 ]
De NOS:
Er worden ook Janssen-vaccins geproduceerd in Leiden en in India. Vanwege het hoge aantal besmettingen in India beperkt de overheid de export van vaccins.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
De fabriek iin Leiden maakt de grondstoffen (dus het virale materiaal) voor de Europese markt. Voor zover ik weer produceert Leiden alleen voor de EU. Zoals met alle vaccins doen ze de flacons weer ergens anders.Lordy79 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 07:56:
@TIGER1125 ik meen gelezen te hebben dat er een hoop geëxporteerd wordt naar India maar dat de exportvergunningen worden gelimiteerd.
De NOS:
Er worden ook Janssen-vaccins geproduceerd in Leiden en in India. Vanwege het hoge aantal besmettingen in India beperkt de overheid de export van vaccins.
Die fabriek in Baltimore is wel een smeerpijp. Slecht schoonmaken, slecht reinigen na batches, afbladerende verf, vloeren met gaten in het cement, medewerkers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn etc.
Je zou toch meer verwachten van een farmaceut als Johnson.
EDIT: In India wordt ook AZ geproduceerd trouwens. AZ wordt ook in Leiden gemaakt (net als in Engeland).
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 22-04-2021 08:59 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
https://nos.nl/l/2377730#UPDATE-container-52605576
In Nederland werden deze week volgens het RIVM 42.000 doses van het AstraZeneca-middel geleverd, zo'n 130.000 minder dan verwacht.
PSN
Ik zou wel eens willen weten wat nou het probleem is. Supply chain ? Bv. afhankelijkheid van India en UK, die beiden maar mondjesmaat vaccins exporteren. Gewoon te weinig productie capaciteit ? Het "recept" wat gewoon heel lage yield heeft ?YakuzA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:15:
De lever zekerheid van AZ is nog steeds heel erg stroef lees ik.
https://nos.nl/l/2377730#UPDATE-container-52605576
[...]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 22-04-2021 10:43 ]
Van wat ik begrijp is het een zeer lastig proces om het vaccin te maken en is biologisch, cellen produceren het vaccin en als de temperatuur iets afwijkt of je roert iets te hard dan heb je al problemen. Echter zou je wel verwachten dat men dit ondertussen onder de knie heeft. Maar wmb is AZ een beetje afgeschreven. De naam is beschadigd (nee een nieuwe naam helpt dan niet), toepasbaarheid relatief laag geacht en met de extra pfizer halen we de planning ook wel. Bovendien heeft pfizer laten weten zien dat zij wel betrouwbaar kunnen leveren en het een beetje de techniek v.d. toekomst is.loekf2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:23:
[...]
Ik zou wel eens willen weten wat nou het probleem is. Supply chain ? Bv. afhankelijkheid van India en UK, die beiden maar mondjesmaat vaccins exporteren. Gewoon te weinig productie capaciteit ? Het "recept" wat gewoon heel lage yield heeft ?
Dus 'houd je spulletjes maar' als je het mij vraagt
Ik had laatst toen de fabriek al een waarschuwing had gehad, dat de vaccins die al in de VS waren gebruikt konden worden omdat die niet daar maar in Leiden gemaakt waren. Dus mogelijk is er een voorraad door Leiden gemaakt, met de hoop dat het daarna door Amerikaanse fabrieken overgenomen kon worden.loekf2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:58:
[...]
De fabriek iin Leiden maakt de grondstoffen (dus het virale materiaal) voor de Europese markt. Voor zover ik weer produceert Leiden alleen voor de EU.
Edit: Found it
BronThe agency last week cleared a bottling facility that Johnson & Johnson uses in Indiana, allowing the release of more doses made in the Netherlands. But that facility cannot send out doses produced in the Emergent plant until the Food and Drug Administration authorizes it.
Nearly seven million doses of the vaccine have been delivered so far, and about half of those have been administered, according to the Centers for Disease Control and Prevention.
[ Voor 34% gewijzigd door Pompi op 22-04-2021 10:03 ]
Ik weet niet of je deze post al gelezen had over het productieproces van de verschillende vaccins:Nox schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:52:
[...]
Van wat ik begrijp is het een zeer lastig proces om het vaccin te maken en is biologisch, cellen produceren het vaccin en als de temperatuur iets afwijkt of je roert iets te hard dan heb je al problemen. Echter zou je wel verwachten dat men dit ondertussen onder de knie heeft. Maar wmb is AZ een beetje afgeschreven. De naam is beschadigd (nee een nieuwe naam helpt dan niet), toepasbaarheid relatief laag geacht en met de extra pfizer halen we de planning ook wel. Bovendien heeft pfizer laten weten zien dat zij wel betrouwbaar kunnen leveren en het een beetje de techniek v.d. toekomst is.
Dus 'houd je spulletjes maar' als je het mij vraagt
JvS in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Ik vond deze heel leerzaam, maar kost wel een paar keer lezen voordat je de text kan doorgronden.
PSN
Die had ik gelezen inderdaad, was wel even avondje met een goede bak koffie om het een beetje te begrijpen. Maar ik vermoed dat het daar dus snel mis kan gaan. Ook 1 bacterie in je brouwsel en het is naar de haaien bij wijze van.YakuzA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:01:
[...]
Ik weet niet of je deze post al gelezen had over het productieproces van de verschillende vaccins:
JvS in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Ik vond deze heel leerzaam, maar kost wel een paar keer lezen voordat je de text kan doorgronden.
Janssen garandeert levering coronavaccins aan EU
De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson houdt vast aan de toezegging van de 200 miljoen coronavaccins van Janssen voor dit jaar aan de Europese Unie en de landen Noorwegen en IJsland. De vestiging in Leiden verwijst naar een verklaring die het moederbedrijf afgelopen nacht uitdeed.
Mja dat gaat over het hele jaar, het is afwachten wat ze de komende maanden leveren.Bandicoot schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:38:
De sluiting van de Janssen fabriek lijkt (nog) geen gevolgen te hebben voor de leveringen in Europa. Fingers crossed dan maar.
[...]
Echt, waarom doen we die moeite nog. Dump die handel, dit is geen doen zo toch? We blijven aan het emmeren met AZ.
Het eventuele dumpen is een losstaand traject.Drardollan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:29:
De EU bereid een rechtszaak voor tegen AZ ivm constante leugens over leveringen.
Echt, waarom doen we die moeite nog. Dump die handel, dit is geen doen zo toch? We blijven aan het emmeren met AZ.
https://www.nd.nl/nieuws/...u-mogelijk-niet-verlengd-
Ik verwacht niet dat de EU hier nog mee verwacht dat de leveringen opeens wel in orde komen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
- 1 persoon gevaccineerd is beter dan 0Drardollan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:29:
De EU bereid een rechtszaak voor tegen AZ ivm constante leugens over leveringen.
- mensen die een 2e dosis van AZ moeten krijgen
PSN
En dan geen 2e dosis hebben?
Die maken we af wat mij betreft, en dan afronden en doorrrr.- mensen die een 2e dosis van AZ moeten krijgen
Er moet toch een manier zijn dat wanneer de opkomst te laag is, dat ze een vrije opkomst creëren zodat die vaccinaties niet verloren gaan?
Jongere generaties moeten nu onnodig langer wachten.
Ik leg de spuiten neer en zie wel wie er komt.
Niet echt een handige actie in deze
2250 WP Zuid PVoutput
Sorry hoor, maar die HA is ook niet bijster intelligent. Maak iets minder klaar en zorg dat je je registratie/administratie op orde hebt. Zoals ik het nu lees heeft deze HA gewoon 2x een algemene brief uitgestuurd dat mensen kunnen komen in plaats van gericht oproepen en eventueel controleren waarom iemand de eerste keer niet kwam.FabianGTI schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:41:
https://www.rtlnieuws.nl/...eg-opkomst-onvoorstelbaar
Er moet toch een manier zijn dat wanneer de opkomst te laag is, dat ze een vrije opkomst creëren zodat die vaccinaties niet verloren gaan?
Jongere generaties moeten nu onnodig langer wachten.
Maar het is ook allemaal wel weer overdreven, 60 stuks. Woohoo. Natuurlijk, zonde. Maar we doen nu net of de wereld vergaat en elke HA vele vaccins in de prullenbak gooit. Het tegenovergestelde is waar. Er zal altijd wat spillage zijn, dat is niet te voorkomen. Het is zaak om de huisartsen waar nodig te ondersteunen in hun processen om zoveel mogelijk te voorkomen, daar is veel meer winst te halen denk ik.
Absoluut niet handig, je moet de oproep altijd per persoon regelen en zorgen voor een concrete afspraak. Na bellen als men de eerste keer niet komt, wat is de reden?MdO82 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:51:
Geen handige actie van die HA.
Ik leg de spuiten neer en zie wel wie er komt.![]()
Niet echt een handige actie in deze
[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 23-04-2021 09:12 ]
Het meest rationele om nu te doen is zoveel mogelijk prikken inderdaad, niet vaccins gaan dumpen omdat het onderbuikske er klaar mee is. Zo moeilijk is het allemaal niet.YakuzA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:50:
[...]
- 1 persoon gevaccineerd is beter dan 0
- mensen die een 2e dosis van AZ moeten krijgen
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Waar lees je dat? Zie niets op de website (staat nog op 1954) noch op twitter GGD/RIVM.TheRicolaa10 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:00:
Bouwjaar 1955 kan ook een afspraak maken nu!
Staat op Reddit, iemand die werkt bij het callcenter voor vaccinaties.martwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:45:
[...]
Waar lees je dat? Zie niets op de website (staat nog op 1954) noch op twitter GGD/RIVM.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Bedankt. Ik heb het aan mijn moeder doorgegeven. Die is van 1955. Ze gaat later deze ochtend bellen.TheRicolaa10 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:52:
[...]
Staat op Reddit, iemand die werkt bij het callcenter voor vaccinaties.
Ben benieuwd wanneer die op de website ook om gaat, zodat het gewoon via de digid kan ipv bellenTheRicolaa10 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:52:
[...]
Staat op Reddit, iemand die werkt bij het callcenter voor vaccinaties.
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken
PSN
Ik heb net even voor m'n moeder gebeld, in het bandje wordt je verwezen naar de website wanneer je nog geen uitnodiging hebt. (die gaat echter maar tot 1954martwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:53:
Even een terugkoppeling van mijn moeder. Ze heeft gebeld en op bandje werd het al gemeld. Ze is komende donderdag aan de beurt. Zelfde lokatie hier in de woonplaats.
M'n moeder gaat nu zelf even bellen met alle paparassen bij de hand om te kijken of ze gewoon telefonisch alsnog een afspraak kan maken.
Edit:
Zojuist is de 1954 datum veranderd naar 1955
Dus de 1955 groep kan vanaf nu afspraken maken!
[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 23-04-2021 12:08 ]
Ja, dat het nu zo per bouwjaar te volgen is, is wel mooi.NMH schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:22:
Nice, ik krijg de indruk dat sinds een week of drie het tempo er goed ingekomen is met alle jaargangen die "unlocked" worden.
edit: 30 tot 60 minuten nadat het bij de bel-desk bekend is wordt dus de online ook geupdate.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 23-04-2021 12:28 ]
PSN
Mijn moeder had de bevestigingsmails al binnen. 1 juni krijgt ze de 2e. Ze krijgt Pfizer. Ze is de laatste qua 1e prik. Ik (vanochtend) en mijn vader hebben hem al gehad.TIGER1125 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:07:
[...]
Ik heb net even voor m'n moeder gebeld, in het bandje wordt je verwezen naar de website wanneer je nog geen uitnodiging hebt. (die gaat echter maar tot 1954)
M'n moeder gaat nu zelf even bellen met alle paparassen bij de hand om te kijken of ze gewoon telefonisch alsnog een afspraak kan maken.
Edit:
Het is telefonisch gewoon gelukt, en de update op de website werd tijdens het telefoongesprek toevallig gedaan. Ze loopt nu een week achter m'n vader qua prikken. Hij is a.s. maandag aan de beurt zij de week daarop voor de 1e prik.martwoutnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:56:
[...]
Mijn moeder had de bevestigingsmails al binnen. 1 juni krijgt ze de 2e. Ze krijgt Pfizer. Ze is de laatste qua 1e prik. Ik (vanochtend) en mijn vader hebben hem al gehad.
Schoonmoeder was al geweest voor haar 1e prik en krijgt haar 2 prik een week of 2 na mijn ouders, m'n schoonvader is nog een jong broekie
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 23-04-2021 13:01 ]
Ja ik geloof het wel. Mijn vader krijgt zondag zijn eerste prik en mijn moeder op koningsdag.Rzaan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:54:
Wordt er in het weekend gewoon op volle kracht doorgeprikt door de GGD's?
Zon en feestdagen wordt er dus gewoon geprikt.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Day 422, The We-gaan-het-zien edition
— Yorick (@YorickB) 23 april 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.613 (-69)
🟢Clinic: 1.776 (-67)
🟢ICU: 837 (-2)
New:
🔴Clinic: 237 (20x #TooHigh)
🔴ICU: 49 (16x #TooHigh)#COVID19 pic.twitter.com/RYKpJHpG9l
In de verkeerde draad gepost 😟
[ Voor 19% gewijzigd door Stinger_Ventura op 23-04-2021 17:28 ]
American Express vraagbaak
Bedankt voor de heads-up.TIGER1125 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:07:
[...]
Ik heb net even voor m'n moeder gebeld, in het bandje wordt je verwezen naar de website wanneer je nog geen uitnodiging hebt. (die gaat echter maar tot 1954)
Edit:
Tussen het bericht dat 1954 en ouder gepikt konden worden, en het het bericht van vandaag dat 1955 en ouder geprikt konden worden, zaten maar 4 dagen.
De groep 1956 - 1960 wordt door huisarts geprikt met AZ.
Dat zou dus kunnen betekenen dat over een dag of 2 de jaargangen 1961 en 1962 zich kunnen gaan melden. Want 1955 is maar 1 jaargang.
Welke paperassen doel je op?TIGER1125 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:07:
[...]
Het nummer voor dit topic is dus 80.000 voor gisteren, helaas iets lager dan het 7-daags gemiddelde.
PSN
Opnieuw ? Wat bedoel je daarmee ?codex schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:00:
Mijn vrouw heeft vandaag te horen gekregen dat ze opnieuw mag komen, ze werkt in de thuiszorg (kantoor). Ze gaven aan dat iedereen na 1960 Pfizer krijgt, dat wilde ze ook graag dus dat is mooi meegenomen. Ben benieuwd waarbij Janssen dan wordt geprikt.
De huidige Janssen voorraad wordt ingezet in ziekenhuizen (personeel) en bij GGZ instellingen. Wat met nieuwe voorraden gebeurt is onduidelijk. Ik vermoed huisartsen, rest ziekenhuispersoneel en wat over is GGD.
Mijn huisarts vertelde desgevraagd dat dat nog opgaat voor 1959 en verder, maar dat er niets wordt uitgeleverd aan huisartsen.Rzaan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:08:
De groep 1956 - 1960 wordt door huisarts geprikt met AZ.
Sinds 23 maart is er niet meer geprikt in deze regio (Apeldoorn), verwacht wordt dat het 'ergens in mei' gaat worden bij huisartsen.
Ik ben van 1959 en bekijk met toenemende verbazing berichten als in Zwolle, waar huisartsen in arren moede vaccins weggooien wegens lage opkomst. Het zijn incidenten - ik weet het.
Specs ... 67 is twee jaren te lang!
Met het huidige leveringstempo van AZ lijkt het idd alsof de laatste mensen uit de 60-65 categorie na de 40-50 categorie geprikt gaan worden ;oDeBolle schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:55:
[...]
Mijn huisarts vertelde desgevraagd dat dat nog opgaat voor 1959 en verder, maar dat er niets wordt uitgeleverd aan huisartsen.
Sinds 23 maart is er niet meer geprikt in deze regio (Apeldoorn), verwacht wordt dat het 'ergens in mei' gaat worden bij huisartsen.
Ik ben van 1959 en bekijk met toenemende verbazing berichten als in Zwolle, waar huisartsen in arren moede vaccins weggooien wegens lage opkomst. Het zijn incidenten - ik weet het.
PSN
Ze stond gepland voor AZ, ze zou geprikt worden toen de stop kwam.Plenkske schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:43:
[...]
Opnieuw ? Wat bedoel je daarmee ?
De huidige Janssen voorraad wordt ingezet in ziekenhuizen (personeel) en bij GGZ instellingen. Wat met nieuwe voorraden gebeurt is onduidelijk. Ik vermoed huisartsen, rest ziekenhuispersoneel en wat over is GGD.
Volgens mij zijn er ook huisartsen die hun hele patientenbestand 1956-1960 al gehad hebben (voor de 1ste prik dan)DeBolle schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:55:
Mijn huisarts vertelde desgevraagd dat dat nog opgaat voor 1959 en verder, maar dat er niets wordt uitgeleverd aan huisartsen.
Dus het zal niet overal zo in het land zijn.
Grofweg, de groep die ook elk jaar een griepprik krijgt (± 1 miljoen mensen)
Dus andere mensen met geboortejaar 1961 en later moeten nog even wachten.
Is dit correct?
Weet iemand dit?
Het schema is nog vergelijkbaar met zoals als het in Feb/Maart was.Rzaan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:26:
Als ik het goed begrijp komen de komende tijd eerst 18-60 met een medische indictie aan bod.
Grofweg, de groep die ook elk jaar een griepprik krijgt (± 1 miljoen mensen)
Dus andere mensen met geboortejaar 1961 en later moeten nog even wachten.
Is dit correct?
Weet iemand dit?
https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken
PSN
Maar daar zie je dat de groep met laag medisch risico op hetzelfde moment start als mensen zonder medisch risico.YakuzA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:31:
[...]
Het schema is nog vergelijkbaar met zoals als het in Feb/Maart was.
Maar naar wat ik begrepen heb, worden de mensen zonder medisch risico even on hold gezet en gaan eerst de mensen met een laag medisch risico aan de beurt zijn.
De groep Laag medisch risico zou eerder door de huisartsen gevaccineerd worden, maar zij worden nu ook door de GGD gevaccineerd.
https://corona.nhg.org/co...ar-selecteren-uitnodigen/
[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 23-04-2021 19:03 ]
Ik zie nergens staan dat die groep ‘on hold’ wordt gezet?Rzaan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:01:
[...]
Maar daar zie je dat de groep met laag medisch risico op hetzelfde moment start als mensen zonder medisch risico.
Maar naar wat ik begrepen heb, worden de mensen zonder medisch risico even on hold gezet en gaan eerst de mensen met een laag medisch risico aan de beurt zijn.
De groep Laag medisch risico zou eerder door de huisartsen gevaccineerd worden, maar zij worden nu ook door de GGD gevaccineerd.
https://corona.nhg.org/co...ar-selecteren-uitnodigen/
Ik lees daar idd wel dat de huisartsen De groep 18-60 met indicatie naar de GGD toe schuiven.
Maar dat zal wel 1 van de reden zijn dat 1972 en nieuwer pas medio Juni op de planning staan.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 23-04-2021 19:10 ]
PSN
Maar wellicht werd er bedoeld dat als de mensen met een laag medisch risico ook door de GGD geprikt worden, dat je dan automatisch als 'geen medisch risico'-persoon naar achteren schuift in de kalender.
Ik zou denken van niet, de hoeveelheid geleverde vaccins blijft gelijk.Rzaan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:11:
Dat 'on hold' had ik weer ergens anders gelezen, maar dat kan ik niet meer gevonden krijgen.
Maar wellicht werd er bedoeld dat als de mensen met een laag medisch risico ook door de GGD geprikt worden, dat je dan automatisch als 'geen medisch risico'-persoon naar achteren schuift in de kalender.
Alleen die groep wordt door de GGD geprikt ipv door de huisarts.
De laag risico medisch staat op de overheidslink die ik hierboven post ook al bij de GGD.
Die hele tabel lijkt helemaal up to date.
PSN
Behalve als de huisartsen ook mee gaan helpen op de GGD locaties,
Op de vaccinatieplanning van de Rijksoverheid valt de groep hoog + laag medisch risico nog onder de huisarts
Maar deze is van 13 april.
[ Voor 46% gewijzigd door Rzaan op 23-04-2021 19:40 ]
[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 23-04-2021 19:51 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
https://www.ed.nl/binnenl...and-al-in-zicht~a03948a0/
Volgens mij hebben we hier de mogelijkheid om iedereen die het wil, voor 15-6 of zelfs 30-5 een eerste prik te geven, en laten we die liggen?Miljoenen vaccins ongebruikt
Nederland heeft 11,7 miljoen doses AstraZeneca besteld. Daarvan zijn er naar schatting een kleine 1,5 miljoen toegediend. Het leeuwendeel wordt na half mei geleverd, waardoor miljoenen vaccins niet gebruikt zullen worden.
Ze zeggen nu dat het huisartsen vrij staat het te geven aan 60-. Wij hadden ons voor dat bericht al bij onze huisarts gemeld (toen die nog zei het niet te mogen). We gaan zien of hij het nu wel aandurft.t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:12:
Linkdrop:
[...]
Volgens mij hebben we hier de mogelijkheid om iedereen die het wil, voor 15-6 of zelfs 30-5 een eerste prik te geven, en laten we die liggen?
Anders kan doneren aan Covax ook altijd nog.
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 24-04-2021 08:22 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Met AZ weet je natuurlijk nooit wat er nou uiteindelijk daadwerkelijk geleverd gaat worden. Los van de trombose risico's is dat in het Nederlandse systeem heel problematisch, meer dan de minder strak geregelde 'kom maar een vaccin halen' uitrol in andere landen.t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:12:
Linkdrop:
[...]
Volgens mij hebben we hier de mogelijkheid om iedereen die het wil, voor 15-6 of zelfs 30-5 een eerste prik te geven, en laten we die liggen?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik zit een beetje dubbel in die opmerking in dat interview, je kunt je inderdaad afvragen waarom niet inzetten op AZ voor iedereen die dat wil? (de rest kan dan wel even wachten tot zijn leeftijdsgroep aan de beurt is)t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:12:
Linkdrop:
[...]
Dat gezegd hebbende moet je die opmerking: "Het leeuwendeel wordt na half mei geleverd." namelijk nog wel even nuanceren. Na half mei kan namelijk ook betekenen dat we pas in december aan die 11,5 miljoen doses zitten
[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 24-04-2021 08:38 ]
Op zich een zeer nobel voorstel en ik denk dat je daarmee ook twee vliegen in één klap slaat, minder kans op spillage en de mensen voor wie het van belang is (maar geen voorrang krijgen) kunnen dan ook direct geholpen worden. Dus in die zin kan ik dat alleen maar toejuichen.t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:37:
Mijn voorstel is om precies dat in te richten. Een “kom maar halen”, naast de bestaande infrastructuur.
De vraag is alleen of er in die periode (na mei volgens de Jonge) wel voldoende AZ vaccins zijn om in die behoefte te voorzien. Dat (de leveringszekerheid) is gewoonweg een reëel risico bij AZ hebben we het laatste half jaar gemerkt.
Maar op zich zou ik het niet verkeerd vinden, wanneer men "overschot" op die manier zou gaan inzetten.
Wanneer ik overigens naar mezelf kijk, weet ik niet of ik dan voor AZ zou kiezen te meer ook vanwege de lange doorlooptijd. Mijn schoonmoeder is nu 2/3 weken eerder voor haar eerste prik geweest dan mijn ouders, en mijn ouders krijgen hun tweede prik weer 2/3 weken eerder dan mijn schoonmoeder.
Dan kies ik zeker wanneer we medio juli/augustus komen persoonlijk liever voor een vaccin dat sneller volledige dekking biedt door de grotere beschikbaarheid dan voor AZ.
[ Voor 39% gewijzigd door TIGER1125 op 24-04-2021 08:53 ]
Ik maak hieruit op dat de Gezondheidsraad ook het advies geeft om AstraZeneca niet toe te dienen bij mensen jonger dan 60 jaar vanwege de bijwerkingen. Schijnbaar vinden ze de gezondheidsschade van COVID-19 minder erg dan die na AstraZeneca. (Voor mensen in hoogrisicogroepen is de gezondheidsschade van COVID-19 erger dan die van AstraZeneca, waardoor deze groep mensen ook voor AstraZeneca in aanmerking komen.)Mensen vanaf 60 jaar, geboren in 1960 of eerder, kunnen veilig een prik met AstraZeneca blijven krijgen. Mensen onder de 60 jaar ontvangen een ander vaccin. Minister Hugo de Jonge (VWS) volgt hiermee het advies van de Gezondheidsraad. Die stelt dat het risico op gezondheidsschade als gevolg van COVID-19 bij 60-plussers vele malen groter is dan het risico op de zeer zeldzame gemelde bijwerking van ernstige trombose met een laag aantal bloedplaatjes. Ook worden de bijwerkingen tot op heden vooral gezien bij mensen onder de 60 jaar.
Zou dit op individueel niveau bekeken zijn en niet naar het totale beeld van de gehele Nederlandse bevolking?
Ik verwacht dat dit wel wordt toegestaan als we meer betrouwbaar kunnen plannen op de levering van de vaccins.t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:12:
Aan de andere kant worden die vaccins zeker niet weggegooid. Desnoods sturen we die naar arme landen niet te weinig geld hebben om zelf vaccins te kopen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Waarom ga je mee in de denkwijze dat AZ ineens wel gaat leveren op magische wijze na 15-5.t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:12:
Linkdrop:
[...]
Ik denk dat je dan weer/nog steeds elke week maar 40.000 van de beloofde 300.000 per week geleverd krijgt.
PSN
Afgezien van een enkele huisarts die een verkeerde inschatting maakt heb ik verder niks over spillage gezien en wordt alles gewoon weg geprikt.TIGER1125 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:42:
[...]
Op zich een zeer nobel voorstel en ik denk dat je daarmee ook twee vliegen in één klap slaat, minder kans op spillage en de mensen voor wie het van belang is (maar geen voorrang krijgen) kunnen dan ook direct geholpen worden. Dus in die zin kan ik dat alleen maar toejuichen.
De vraag is alleen of er in die periode (na mei volgens de Jonge) wel voldoende AZ vaccins zijn om in die behoefte te voorzien. Dat (de leveringszekerheid) is gewoonweg een reëel risico bij AZ hebben we het laatste half jaar gemerkt.
Met AZ zal het idd even aankijken worden wat de tactiek is nadat alle 60+ gedaan is.
Misschien moeten ze daarna kijken of ook de 50+ gedaan kan worden, of dat we die doneren aan een ander land dat nog bezig is met de 60+
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 24-04-2021 09:32 ]
PSN
Ik probeer geen aluminium hoedje op te zetten, maar het AZ verhaal doet me toch sterk denken dat dit een resultaat is van de ruzie tussen Europa en AZ.YakuzA schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:25:
[...]
Waarom denk je dat AZ ineens wel gaat leveren op magische wijze na 15-5.
Ik denk dat je dan weer/nog steeds elke week maar 40.000 van de beloofde 300.000 per week geleverd krijgt.
Volgens mij draai je oorzaak en gevolg om.grote_oever schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:32:
[...]
Ik probeer geen aluminium hoedje op te zetten, maar het AZ verhaal doet me toch sterk denken dat dit een resultaat is van de ruzie tussen Europa en AZ.
De ‘ruzie’ tussen de EU en AZ komt door de leveringsissues en gebroken beloftes van AZ.
De leveringsissues van AZ komen niet door de ‘ruzie’.
PSN
Ik bedoel meer het advies om alleen 60+ te vaccineren met AZ.YakuzA schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:35:
[...]
Volgens mij draai je oorzaak en gevolg om.![]()
De ‘ruzie’ tussen de EU en AZ komt door de leveringsissues van AZ.
De leveringsissues van AZ komen niet door de ‘ruzie’.
Ik had eigenlijk deze link moeten quoten: https://www.ed.nl/binnenl...and-al-in-zicht~a03948a0/
[ Voor 17% gewijzigd door grote_oever op 24-04-2021 09:36 ]
De leeftijds restricties voor het toedienen worden ook buiten de EU toegepast en de leeftijdsrestricties worden ook niet overal in de EU toe gepast, of liggen op verschillende leeftijden in de EU.grote_oever schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:36:
[...]
Ik bedoel meer het advies om alleen 60+ te vaccineren met AZ.
Ik had eigenlijk deze link moeten quoten: https://www.ed.nl/binnenl...and-al-in-zicht~a03948a0/
Een directe link tussen de leeftijdsrestrictie op AZ en de politieke kant van de EU lijken me dan ook erg onwaarschijnlijk.
PSN
Deze week had Israel bijvoorbeeld een flinke shipment die niet meer nodig is en waarvoor ze rerouting zochten. Dat kan de voorbode zijn van meer.
Ik denk dat toenemende shipments in de tijd gaan samenvallen met wegvallende klanten.
De kans dat we in de tweede helft van mei een fors overschot hebben aan AZ is wel een scenario om rekening mee te houden.
Rekening mee houden: ja, dat wel.t_captain schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:49:
Op dit moment zie ik dat nieuwe batches AZ vlot worden weggeprikt. Maar die 60-64 groep loopt ten einde en de tekorten aan AZ gaan wegsmelten.
Deze week had Israel bijvoorbeeld een flinke shipment die niet meer nodig is en waarvoor ze rerouting zochten. Dat kan de voorbode zijn van meer.
Ik denk dat toenemende shipments in de tijd gaan samenvallen met wegvallende klanten.
De kans dat we in de tweede helft van mei een fors overschot hebben aan AZ is wel een scenario om rekening mee te houden.
Maar bedenk ook dat elke geprikte AZ nu, nog een tweede dosis nodig heeft(12 weken na eerste prik). Laat die eerst maar eens geleverd zijn...
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.