• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:51
Ik lees in de SNPG nieuwsbrief van vandaag dat de GGD erg opschiet met de groep 65+.
https://us20.campaign-arc...ebe2afe1329&id=d64939d3b2
Doelgroep 1953, 1954 en 1955 binnenkort naar GGD
Een andere reden om zo zuinig mogelijk te bestellen is het feit dat u niet kunt ‘doorprikken’ in oudere geboortecohorten (1955 of eerder) als u vaccins over heeft. De GGD vaccineert de mobiele thuiswonende 65-plussers van oud naar jong en nadert deze week de 65-jarigen, mede door een extra levering van Pfizer-vaccins. Mensen geboren in 1953 en 1954 ontvangen deze week al een uitnodiging voor vaccinatie bij de GGD. Mensen uit 1955 ontvangen volgende week woensdag en donderdag de uitnodiging van het RIVM. Zij krijgen een afspraak bij de GGD voor vaccinatie met het vaccin van BioNTech/Pfizer. De GGD heeft inmiddels ruim 100 vaccinatielocaties geopend.
Mensen geboren tussen 1956 t/m 1960 en niet-mobiele thuiswonende ouderen hebben voorlopig alleen de mogelijkheid om zich via de huisarts te laten vaccineren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LongBowNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:24:
Ik lees in de SNPG nieuwsbrief van vandaag dat de GGD erg opschiet met de groep 65+.

[...]
Ze zeggen naar 1,5 miljoen per week op te schalen binnenkort. Dan gaat het inderdaad hard.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:50
Artwido schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:23:
Mijn vrouw, heeft vandaag de nieuwe uitnodiging gekregen nadat twee weken geleden gestopt was met Astrazeneca.
Ze krijgt nu Pfizer.
Mijn vrouw heeft de uitnodiging net als ik gekregen omdat we zorgverleners zijn van onze gehandicapte zoon.
Ik heb 3 weken geleden nog Astrazeneca gehad.
We konden toen allebei tegelijk gevaccineerd worden maar mijn vrouw was zo slim om haar vaccinatie op een later tijdstip in te plannen. Dit omdat ze bang was dat wanneer we beide ziek van de vaccinatie zouden worden we een probleem zouden hebben.
Haar vooruitziende blik kwam uit want ik ben twee weken ziek geweest van de Astrazeneca.
is je zoon ook al gevaccineerd @Artwido ?

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12-2025

[...]
Mooi ! Gaat dan snel inderdaad, aangezien geboortejaar 1952 sinds afgelopen donderdag online afspraken kon maken. Terwijl de officiële uitnodiging waarschijnlijk pas morgen in de bus valt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:33:
[...]

Ze zeggen naar 1,5 miljoen per week op te schalen binnenkort. Dan gaat het inderdaad hard.
Dat lijkt me sterk; met name dat 'binnenkort' dan want pfizer gaat naar tops 800k prikken per week (de 480k per week die nu al loopt + ~150-200k extra). En dan heb je alleen nog AZ/JJ waarvan AZ ondertussen geen voorraad meer is en JJ nog goedkeuring moet krijgen. Tenzij ze van JJ ook nog eens maandelijks een miljoen doses gaan krijgen lijkt het me sterk dat de GGD er anderhalf miljoen weg gaat prikken per week. JJ kan ook uitstekend door de huisarts gedaan worden vanwege de relatief hoge bewaartermperatuur.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:27:
[...]

Dat lijkt me sterk; met name dat 'binnenkort' dan want pfizer gaat naar tops 800k prikken per week (de 480k per week die nu al loopt + ~150-200k extra). En dan heb je alleen nog AZ/JJ waarvan AZ ondertussen geen voorraad meer is en JJ nog goedkeuring moet krijgen. Tenzij ze van JJ ook nog eens maandelijks een miljoen doses gaan krijgen lijkt het me sterk dat de GGD er anderhalf miljoen weg gaat prikken per week. JJ kan ook uitstekend door de huisarts gedaan worden vanwege de relatief hoge bewaartermperatuur.
Doet dat wat af aan de capaciteit die de GGD neerzet? :?

Dat de leveringen de beperkende factor zijn wisten we al.

• Nox

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:35:
[...]

Doet dat wat af aan de capaciteit die de GGD neerzet? :?

Dat de leveringen de beperkende factor zijn wisten we al.
In min of mindere mate; je suggereert dat de GGD anderhalf miljoen prikken gaat zetten. Die capaciteit hebben ze nu wel hoor, het is dat er niet tot 's avonds doorgeprikt wordt maar anders halen ze dat tempo wel.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
[...]

Binnenkort is een relatief begrip uiteraard, maar alleen Pfizer gaat vanaf eind mei al 1 miljoen vaccins per week leveren. Dus 1,5 miljoen prikken totaal is best haalbaar dan.

PVOutput: VO18

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bandicoot schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
[...]

Binnenkort is een relatief begrip uiteraard, maar alleen Pfizer gaat vanaf eind mei al 1 miljoen vaccins per week leveren. Dus 1,5 miljoen prikken totaal is best haalbaar dan.
En voor Janssen is de planning ook 3 miljoen in Q2, als de levering daarvan weer hervat kan worden dan zou het qua antallen vaccins wel moeten gaan lukken eind mei/begin juni.

Voor wat betreft Janssen is het natuurlijk nog even afwachten hoe het gaat lopen, maar ik blijf er nog redelijk positief over.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:06
Is er eigenlijk een tijdlijn met wat er nu gaat gebeuren met het Janssen vaccin? Wanneer komen FDA en EMA met hun oordeel?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

japie06 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:57:
Is er eigenlijk een tijdlijn met wat er nu gaat gebeuren met het Janssen vaccin? Wanneer komen FDA en EMA met hun oordeel?
Morgen (dinsdag) staat er een EMA persco gepland dacht ik.

Nog even zoeken naar waar ik de dinsdag gelezen had, in dit nieuwsbericht gaat het iig over dat het deze week is:
https://www.ema.europa.eu...s-low-platelets-continues

Link naar de dinsdag referentie:
https://nos.nl/l/2376902#UPDATE-container-52485165

[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2021 13:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Artwido
  • Laatst online: 02:04
bie100 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:38:
[...]

is je zoon ook al gevaccineerd @Artwido ?
Nee daar zijn we ook kwaad over.
Hij heeft het syndroom van Williams, heeft lage weerstand, hartproblemen en zwakke nieren.
Maar mensen met het syndroom van Down zijn wel uitgenodigd en gevaccineerd maar hij valt er buiten.
We hebben zijn huisarts gevraagd of hij er tussen door mocht. Maar ondanks dat zij weet dat hij bij de risicogroep hoort wil ze geen uitzondering maken. Daarna hebben we contact met de GGD gehad en die verwees ons door naar het Rivm.
Die zeggen dat de risicogroepen in mei aan de beurt zijn.
Maar nu doordat niet meer met Astrazeneca geprikt word, is dat pas in juni.

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
[...]

We hebben toch ook nog Moderna?

• Plenkske
Artwido schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:41:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Ze gaan nog steeds starten in mei, doorlooptijd door wegvallen AZ wordt alleen langer...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Type-R739 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:44:
[...]

Levering/bestelling bij Moderna is maar 60k/week ongeveer:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

PSN

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32
Type-R739 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:44:
[...]

Ja, maar de leveringen zijn veel lager.

Het is wel interessant dat de EU een optie licht voor nog eens 100M Pfizer doses en waarschijnlijk niet verder met AZ in zee gaat. Schijnen te hebben besloten dat mRNA vaccins de toekomst zijn. Betekent dit dat Janssen op de den duur ook einde oefening is ?

Denk dat het voordeel van mRNA vaccins is dat je veel sneller kan inspelen op mutaties.
(en minder last van gekke immuum systeem effecten)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• bie100
Artwido schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:41:
[...]

Nee daar zijn we ook kwaad over.
Hij heeft het syndroom van Williams, heeft lage weerstand, hartproblemen en zwakke nieren.
Maar mensen met het syndroom van Down zijn wel uitgenodigd en gevaccineerd maar hij valt er buiten.
We hebben zijn huisarts gevraagd of hij er tussen door mocht. Maar ondanks dat zij weet dat hij bij de risicogroep hoort wil ze geen uitzondering maken. Daarna hebben we contact met de GGD gehad en die verwees ons door naar het Rivm.
Die zeggen dat de risicogroepen in mei aan de beurt zijn.
dat dacht ik al zit in hetzelfde schuitje vandaar mijn vraag mijn zoon is al een jaar niet op zijn dagbesteding geweest

de reden dat die nog niet gevaccineerd is omdat die nog thuis woont was het antwoord van het RIVM

• Nox

Nox

Noxiuz

loekf2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:55:
[...]

Ja, maar de leveringen zijn veel lager.

Het is wel interessant dat de EU een optie licht voor nog eens 100M Pfizer doses en waarschijnlijk niet verder met AZ in zee gaat. Schijnen te hebben besloten dat mRNA vaccins de toekomst zijn. Betekent dit dat Janssen op de den duur ook einde oefening is ?

Denk dat het voordeel van mRNA vaccins is dat je veel sneller kan inspelen op mutaties.
(en minder last van gekke immuum systeem effecten)
Plus dat productie stabieler is. Of je nou cellen gebruikt om virus te kweken of een meer synthetische methode gebruikt om nanolipides te produceren. Laatste heeft een stabielere output en is makkelijker op te schalen schijnbaar.

mRNA is inderdaad te toekomst denk ik dan maar zo en dan ook de politici. Zeker met de genoemde testresultaten...
Woy schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:55:
[...]

En voor Janssen is de planning ook 3 miljoen in Q2, als de levering daarvan weer hervat kan worden dan zou het qua antallen vaccins wel moeten gaan lukken eind mei/begin juni.

Voor wat betreft Janssen is het natuurlijk nog even afwachten hoe het gaat lopen, maar ik blijf er nog redelijk positief over.
Dat is 250k per week inderdaad, maar nog steeds onder voorbehoud.
Bandicoot schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
[...]

Ze gingen toch een half miljoen per week + een 150 tot 200 duizend leveren? Zitten we samen met Janssen heel misschien op de 1 miljoen. Reken de 60k van moderna erbij en dan zitten we met alle vaccins (ex AZ) op exact 1 miljoen per week. AZ levert geen half miljoen, en er zijn ook nog huisartsen, zorginstellingen etc. die prikken. Dus de GGD kan die anderhalf miljoen niet wegprikken omdat het er simpelweg niet is. Dan kan de GGD wel fijn die capaciteit hebben (en daar is niks mis mee; immers als een derde prik of jaarlijkse prik nodig is dan wil je die vlot kunnen uitrollen in bijvoorbeeld een najaar. Maar voor nu? Nee, ik zie ze die anderhalf niet halen in Q2.

[ Voor 44% gewijzigd door Nox op 19-04-2021 14:35 ]

• Artwido
  • Laatst online: 02:04
bie100 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:04:
[...]

dat dacht ik al zit in hetzelfde schuitje vandaar mijn vraag mijn zoon is al een jaar niet op zijn dagbesteding geweest

de reden dat die nog niet gevaccineerd is omdat die nog thuis woont was het antwoord van het RIVM
Klopt. Hier exact hetzelfde. Hij heeft lotgenoten met dezelfde diagnose maar die wonen bij een zorginstelling en die zijn wel gevaccineerd. Maar omdat mijn zoon thuis woont valt hij buiten de boot.

• Bandicoot
Nox schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:13:
[...]
Ze gingen toch een half miljoen per week + een 150 tot 200 duizend leveren? Zitten we samen met Janssen heel misschien op de 1 miljoen. Reken de 60k van moderna erbij en dan zitten we met alle vaccins (ex AZ) op exact 1 miljoen per week. AZ levert geen half miljoen, en er zijn ook nog huisartsen, zorginstellingen etc. die prikken. Dus de GGD kan die anderhalf miljoen niet wegprikken omdat het er simpelweg niet is. Dan kan de GGD wel fijn die capaciteit hebben (en daar is niks mis mee; immers als een derde prik of jaarlijkse prik nodig is dan wil je die vlot kunnen uitrollen in bijvoorbeeld een najaar. Maar voor nu? Nee, ik zie ze die anderhalf niet halen in Q2.
Pfizer gaat inderdaad 651.000 vaccins per week leveren in mei, maar in juni stijgt het wel degelijk tot 1 miljoen per week. Zie:

https://www.volkskrant.nl...n-extra-vaccins~b7955fa5/

• bie100
Artwido schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:36:
[...]

Klopt. Hier exact hetzelfde. Hij heeft lotgenoten met dezelfde diagnose maar die wonen bij een zorginstelling en die zijn wel gevaccineerd. Maar omdat mijn zoon thuis woont valt hij buiten de boot.
yep al heeft het niks met een diagnose te maken wonen in een instelling geeft je al voorrang welke diagnose je ook heb

• Nox

Nox

Noxiuz

Bandicoot schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:38:
[...]

Pfizer gaat inderdaad 651.000 vaccins per week leveren in mei, maar in juni stijgt het wel degelijk tot 1 miljoen per week. Zie:

https://www.volkskrant.nl...n-extra-vaccins~b7955fa5/
Aha, die waren mij niet bekend :X Het is daar wel meevaller op meevaller zeg maar :D Goed, denk dat we in totaal nog niet aan de anderhalf komen maar wellicht in de buurt :P

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

[...]
Voor Tweakers uit 1953 en 1954 of Tweakers met ouders uit deze jaren: de vaccinatielijn mag nu afspraken maken voor deze jaren!

• Bandicoot
RobbertC schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:39:
[...]

Voor Tweakers uit 1953 en 1954 of Tweakers met ouders uit deze jaren: de vaccinatielijn mag nu afspraken maken voor deze jaren!
Ah, dat is top. Mag ik vragen waar je deze info gevonden hebt? Ik geef m'n ouders uit 1955 ook graag een seintje als het zover is.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:33
RobbertC schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:39:
[...]

Dat staat er niet
Mensen geboren in 1953 en 1954 ontvangen deze week al een uitnodiging voor vaccinatie bij de GGD.
Was blijkbaar via een interne bron.
Nu is het wel mogelijk een afspraak te maken. Gelijk gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door mesa57 op 19-04-2021 18:05 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02
Bandicoot schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:54:
[...]

Ah, dat is top. Mag ik vragen waar je deze info gevonden hebt? Ik geef m'n ouders uit 1955 ook graag een seintje als het zover is.
Mijn vriendin werkt bij de vaccinatielijn, en de website (https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken) is nu ook aangepast.

@mesa57, was ook meer als follow-up van dat nieuwsbericht bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbertC op 19-04-2021 17:57 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Maar op welke website staat dit? Niet op rivm.nl

• Plenkske
Rockvee2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:57:
[...]

Maar op welke website staat dit? Niet op rivm.nl
De site waar je de afspraak maakt:
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

mesa57 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:54:
[...]

Dat staat er niet

[...]

Was blijkbaar via een interne bron.
Nu is het wel mogelijk een afspraak te maken. Gelijk gedaan.
Mijn vader zag het ook. Hij heeft zich al aangemeld.
Op Koningsdag is hij aan de beurt voor deel 1 _O_
Daarna op 1 juni _O_

En de vaccinatie vind plaats in het oude bedrijfspand waar hij vroeger jaren lang gewerkt heeft :D
Prachtlocatie voor hem, vooral omdat hij bijna met pensioen gaat _O_

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 19-04-2021 19:02 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Cass Casey schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:34:
[...]

No problem! Hoop dat je snel aan de beurt bent.

Ik heb me nu toch een bizar verhaal!

Goed, dus gisterochtend belde ik de GGD om te vragen of ik eerder aan de beurt kon zijn, omdat ik op meerdere vlakken een verhoogd risico had. Maar helaas: RIVM richtlijnen golden, dus afwachten maar.

Twee uur later word ik door dezelfde dame teruggebeld. Ze had nét een nieuwe update/richtlijn op het bureau gekregen en ze had gelukkig mijn telefoonnummer gekrabbeld op een kladbriefje en zodoende. Advies: bel de huisarts en hij kan je doorverwijzen. Dit was om 14:22 uur.

Vanochtend om ca. 11:00 uur had ik de brief op de deurmat. Eerste keer bellen met GGD: te veel wachtende, dus verbinding verbroken. Even later (11:21 uur) weer gebeld en in de wachtrij gekomen. Tot 13:50 moeten luisteren naar twee irritante muziekjes en elke 10 seconden een dame die zei dat ik zo snel mogelijk geholpen zou worden. Jullie mogen uitrekenen hoe vaak ik dat gehoord heb.

Om 13:50 dus contact. Vragenlijst doorgenomen en de dame ging zoeken naar de eerste mogelijkheid. Dat zou zijn in Gouda op vrijdag.... (ik ging al bladeren naar vrijdagen in mei) ...16 april.
Ik: "Dat is vandaag!"
- Oh ja, dat gaat niet meer lukken
-- Ohhhh ja wel hoor! Hoe laat?
- Om 14:10 (het was op dat moment 13:55) en helaas is dat de enige mogelijkheid.
-- Nou, als we nú afronden, spring ik in de auto en dan haal ik 't wel.

En reken maar dat ik 't gehaald heb. Overigens hanteren ze niet echt tijdsloten op de vaccinatielocatie, maar dat terzijde. Anyway: om ca. 14:20 had ik mijn eerste vaccinatie in de arm zitten! Pas toen ik weer thuis was, kwam de afspraakbevestiging binnen. Tweede prik op 21 mei.

Hieperdepiep en taart voor iedereen!
Gefeliciteerd. d:)b Zijn deze richtlijnen ook gepubliceerd? Zou ze graag nog even nalezen voordat ik straks de huisarts bel en wordt uitgelachen. :+

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:10:
[...]

Gefeliciteerd. d:)b Zijn deze richtlijnen ook gepubliceerd? Zou ze graag nog even nalezen voordat ik straks de huisarts bel en wordt uitgelachen. :+
Ik heb geen idee. Maar elke ggd heeft een artsenlijn. Die kan je huisarts bellen erover.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kom nu pas dit topic tegen. Veel nuttige info, dank.

Vraag, ik lees dat mensen van geboortejaar 1951 nu al voor de eerste prik gaan. Mijn vader, van 1946, kon eigenlijk pas eind april voor de eerste prik. Door een opening bij een nieuwe vaccinatielocatie kon hij dan afgelopen week al terecht, en tweede prik begin juni.

Mijn moeder, ook 1946, kon vandaag voor de eerste prik. Tweede prik eind mei. Beiden hebben, direct na het ontvangen van de brief, gebeld voor afspraken. Hoe kan het dan dat mensen van 1951 tegelijk aan de beurt zijn?

Geen negativiteit bedoeld hoor, ik vraag het me oprecht af hoe zoiets werkt.

Ben wel benieuwd hoeveel sneller ze kunnen gaan de komende tijd. Als 1946 in juni pas volledig gevaccineerd is, dan ben ik pas in augustus/september aan de beurt denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003

Indoubt

Always be indoubt until sure

BeQuietAndDrive schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:02:
Ik kom nu pas dit topic tegen. Veel nuttige info, dank.

Vraag, ik lees dat mensen van geboortejaar 1951 nu al voor de eerste prik gaan. Mijn vader, van 1946, kon eigenlijk pas eind april voor de eerste prik. Door een opening bij een nieuwe vaccinatielocatie kon hij dan afgelopen week al terecht, en tweede prik begin juni.

Mijn moeder, ook 1946, kon vandaag voor de eerste prik. Tweede prik eind mei. Beiden hebben, direct na het ontvangen van de brief, gebeld voor afspraken. Hoe kan het dan dat mensen van 1951 tegelijk aan de beurt zijn?

Geen negativiteit bedoeld hoor, ik vraag het me oprecht af hoe zoiets werkt.

Ben wel benieuwd hoeveel sneller ze kunnen gaan de komende tijd. Als 1946 in juni pas volledig gevaccineerd is, dan ben ik pas in augustus/september aan de beurt denk ik.
Verschillen per provincie/regio. Een bekende is uit 51 en heeft een afspraak voor 1e prik in mei terwijl in andere regio's er nu al jongere mensen hun eerste prik hebben gehad.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:05:
[...]

Verschillen per provincie/regio. Een bekende is uit 51 en heeft een afspraak voor 1e prik in mei terwijl in andere regio's er nu al jongere mensen hun eerste prik hebben gehad.
Verschilt ook best veel per locatie.
Van iemand die gisteren een afspraak maakte was op 1 locatie pas half mei mogelijk, een andere locatie begin mei en op een derde was eind april mogelijk.

Als je een beetje mobiel en flexibel valt er nog wel wat te schuiven/winnen.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2021 07:55 ]

PSN

• ijdod
  • Laatst online: 29-12-2025
@BeQuietAndDrive Wat je volgens mij ook ziet is het effect van opschalen op alle fronten (vaccins, prikcapaciteit), los nog van regionale verschillen. Hoewel dat hier niet de factor zal zijn lopen er sowieso ook meerdere groepen parallel.

Mijn vader ('45) kreeg iets ven 23/3 de uitnodiging, en is afgelopen weekeinde gevaccineerd volgens de toen gemaakte afspraak. Mijn moeder is van 47, kon op 2/4 de afspraak maken, en is op 4/4 gevaccineerd. Zelfde vaccinatiecentrum, beiden via internet.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 20-04-2021 08:03 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:54:
[...]

Verschilt ook best veel per locatie.
Van iemand die gisteren een afspraak maakte was op 1 locatie pas half mei mogelijk, een andere locatie begin mei en op een derde was eind april mogelijk.

Als je een beetje mobiel en flexibel valt er nog wel wat te schuiven/winnen.
Aha, helder. Ze moest nu naar Arnhem, wat al 35-40 minuten rijden is (woont wel vlak bij Arnhem, maar vaccineren is helemaal in Arnhem Noord). En dat was de dichtstbijzijnde. Een andere locatie kan wel, maar dan moet ik even rijden denk ik. Ik zal het haar eens voorstellen, misschien moet ze dan nog maar eens bellen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:
[...]
Aha, helder. Ze moest nu naar Arnhem, wat al 35-40 minuten rijden is (woont wel vlak bij Arnhem, maar vaccineren is helemaal in Arnhem Noord). En dat was de dichtstbijzijnde. Een andere locatie kan wel, maar dan moet ik even rijden denk ik. Ik zal het haar eens voorstellen, misschien moet ze dan nog maar eens bellen.
Als je met digid inlogt kun je het allemaal zelf kiezen, de extra stap met een telefoon en helpdesk waar je 3 uur extra mag wachten klinkt niet erg aanlokkelijk iig.
Maar als ze de 1e prik vandaag krijgt, heb je niks meer te regelen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2021 09:24 ]

PSN

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Cass Casey schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:30:
[...]

Ik heb geen idee. Maar elke ggd heeft een artsenlijn. Die kan je huisarts bellen erover.
Dank. Ik zie geen artsenlijn bij de lokale GGD, maar uiteraard is er wel een nummer voor vragen mbt Corona. Straks maar eens bellen en kijken of ze iets kunnen doen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:23:
[...]

Als je met digid inlogt kun je het allemaal zelf kiezen, de extra stap met een telefoon en helpdesk waar je 3 uur extra mag wachten klinkt niet erg aanlokkelijk iig.
Maar als ze de 1e prik vandaag krijgt, heb je niks meer te regelen toch?
Misschien kan de tweede eerder. Vooral voor mijn vader misschien, die mocht vorige week voor de eerste, en pas begin juni voor de tweede. Die tweede kan misschien wel iets eerder. Er zit ruim 7 weken tussen. Maar inderdaad, misschien is het niet nodig. Thanks.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018

Rzaan

Altijd zoekende

YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:23:
Ben er nog niet helemaal in thuis, vandaar een vraag:
Mijn broer uit 1954 heeft gisteren meteen gebeld en zijn afspraken kunnen maken voor 26 april en 31 mei.
Dat is al snel.
Nu zou hij toch liever nog iets eerder willen (vooral die 2de prik) omdat hij dan nog net een aantal zaken kan regelen in het buitenland die hem na 31 mei veel geld gaan kosten.

Kan hij nu online gaan zoeken naar mogelijk andere datums?
Vooral voor die 2de prik?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rzaan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:09:
[...]

Ben er nog niet helemaal in thuis, vandaar een vraag:
Mijn broer uit 1954 heeft gisteren meteen gebeld en zijn afspraken kunnen maken voor 26 april en 31 mei.
Dat is al snel.
Nu zou hij toch liever nog iets eerder willen (vooral die 2de prik) omdat hij dan nog net een aantal zaken kan regelen in het buitenland die hem na 31 mei veel geld gaan kosten.

Kan hij nu online gaan zoeken naar mogelijk andere datums?
Vooral voor die 2de prik?
Kortere tussenperiode lijkt me sowieso niet de bedoeling?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik dacht dat die 5 weken alleen maar de richtlijn waren, maar dat het medisch ook 4 zou mogen zijn.
Maar geen idee eerlijk gezegd. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rzaan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:19:
Ik dacht dat die 5 weken alleen maar de richtlijn waren, maar dat het medisch ook 4 zou mogen zijn.
Volgens mij is de geadviseerde tussentijd van de fabrikant 3-4 weken voor Pfizer, alleen is dat in Nederland opgerekt naar maximaal 6 weken.

Op zich zou een kortere tussentijd dus geen probleem moeten zijn. Ik weet alleen niet hoe dat qua afspraak maken zit. Kun je dat niet beter telefonisch regelen? Al snap ik wel dat ze er bij het callcenter mogelijk niet aan mee willen werken omdat de normale richtlijn in nederland 5-6 weken is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:19:
Het zal wel kunnen medisch gezien, echter zorg je er dan wel voor dat iemand anders dus zijn 1e prik misschien 1 of 2 weken later pas kan halen.

Denk dat ze vanuit de GGD wel redelijk aan de 5/6 weken voor de 2e prik zullen vasthouden.

PSN

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik verwacht overigens ook niet dat je er significant minder door beschermd bent tegen een heftig verloop. De 2e prik is vooral voor langdurige bescherming. Na 2/3 weken na eerste prik ben je al behoorlijk beschermd als ik deze bron moet geloven:
https://www.newscientist....-en-de-mensen-om-je-heen/

Even doorscrollen naar beneden daar staat er meer info en goed lezen. De onderzoeken hebben een lagere zekerheid, maar het is zeker niet zo dat je van nul naar maximaal gaat na de 2e prik, ook na 1 prik heb je al bescherming. Dus laat het lekker 5-6 weken zijn, als je na 3 weken je 2e haalt of na 5 zal verwacht ik niet een fors verschil opleveren.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:34:
Ik verwacht overigens ook niet dat je er significant minder door beschermd bent tegen een heftig verloop. De 2e prik is vooral voor langdurige bescherming. Na 2/3 weken na eerste prik ben je al behoorlijk beschermd als ik deze bron moet geloven:
https://www.newscientist....-en-de-mensen-om-je-heen/

Even doorscrollen naar beneden daar staat er meer info en goed lezen. De onderzoeken hebben een lagere zekerheid, maar het is zeker niet zo dat je van nul naar maximaal gaat na de 2e prik, ook na 1 prik heb je al bescherming. Dus laat het lekker 5-6 weken zijn, als je na 3 weken je 2e haalt of na 5 zal verwacht ik niet een fors verschil opleveren.
Zoals alle fase 3 test grafieken met de placebo groepen ook lieten zien:
eamelink in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Afbeeldingslocatie: https://wp.technologyreview.com/wp-content/uploads/2020/12/PFIZER_CHART_NEW.png?w=1800
Visueel is altijd wat aantrekkelijker voor representatie

PSN

• Nox

Nox

Noxiuz

YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:47:
[...]

Zoals alle fase 3 test grafieken met de placebo groepen ook lieten zien:
eamelink in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
[Afbeelding]
Visueel is altijd wat aantrekkelijker voor representatie
Wel mooi dat je hier ook echt het omslagpunt kan zien van ~14 dagen, mooie grafiek.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Maar is het uberhaupt mogelijk om je 2de prik nog online te verplaatsen als je inmiddels je 1ste prik gehad hebt?
Of zijn die 2 datums aan elkaar gekoppeld door het systeem?

• Plenkske
Rzaan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:21:
Maar is het uberhaupt mogelijk om je 2de prik nog online te verplaatsen als je inmiddels je 1ste prik gehad hebt?
Online kan dat denk ik niet, maar dan zal je moeten inloggen om te bekijken wat mogelijk is.
Maar ik gok dat het alleen telefonisch kan.

• Plenkske
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:54:
[...]

Misschien kan de tweede eerder. Vooral voor mijn vader misschien, die mocht vorige week voor de eerste, en pas begin juni voor de tweede. Die tweede kan misschien wel iets eerder. Er zit ruim 7 weken tussen. Maar inderdaad, misschien is het niet nodig. Thanks.
Als je vader AstraZeneca heeft gekregen dan is 7 weken nog vrij kort. Daar wordt maximaal 12 weken voor aangehouden.
Bij een ander vaccin is het vreemd en zou ik even bellen.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:55:
[...]

Wel mooi dat je hier ook echt het omslagpunt kan zien van ~14 dagen, mooie grafiek.
Als je hier nog een incubatie-tijd vanaf haalt, lijkt het erop dat je vanaf een goede week na de prik beschermd bent. Bij dag 12 zie je de afbuiging, en dat zijn mensen die rond dag 7 niet besmet zijn geraakt.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
Ik denk dat de koppeling in het systeem gemaakt wordt met de beschikbare plekken op de gekozen locatie. Mijn vader heeft een tijd van 5 weken en 1 dag tussen de beide prikken terwijl mijn oom exact 5 weken tussen beide prikken heeft.

Volgens de afspraak bevestiging:
Tussen beide vaccinaties zitten ongeveer 35 tot 42 dagen
Dus die 5 weken lijkt me op basis van die info een beetje het minimum.

Bij de keuzes voor de locaties zag ik toen ook al dat er wisselende tijdens tussen 1 en 2 zaten, toen hebben we maar gekozen voor zo snel mogelijk prik 1. :9

Het lijkt me overigens theoretisch mogelijk om de prik te verzetten naar een kortere tussentijd of dat online te regelen is en of je dan naar korter dan 35 dagen kunt afwijken weet ik niet. Maar op de bevestiging stond het volgende:
We verzoeken u dringend om uw afspraken alleen te verzetten als het écht niet anders kan. Bijvoorbeeld bij corona-gerelateerde klachten, andere medische redenen of bij uiterst dringende persoonlijke omstandigheden.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Plenkske schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:11:
[...]

Als je vader AstraZeneca heeft gekregen dan is 7 weken nog vrij kort. Daar wordt maximaal 12 weken voor aangehouden.
Bij een ander vaccin is het vreemd en zou ik even bellen.
Het is Pfizer. Het komt denk ik omdat hij die eerste afspraak heeft kunnen verzetten, maar die tweede is toen niet aangepast. Thanks,

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01
Of het ook online kan weet ik niet, maar een vriend van me heeft zijn tweede prik onlangs telefonisch verplaatst.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De EMA uitspraak waarvan je wist dat ie ging komen.
EMA: Mogelijk link Janssen-vaccin met zeer zeldzame bijwerking, maar voordelen wegen op tegen risico
Er is mogelijk een link tussen zeer zeldzame gevallen van ernstige bloedproppen en het Janssen-vaccin, stelt de Europese medicijnwaakhond EMA. Om die reden zou er een waarschuwing in de productinformatie moeten worden opgenomen, stelt het EMA.
https://www.ad.nl/binnenl...op-tegen-risico~a3f0fe33/

Nu nog even wachten welke (veel te brede) groep het CBG gaat uitsluiten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:23:
De EMA uitspraak waarvan je wist dat ie ging komen.

[...]

https://www.ad.nl/binnenl...op-tegen-risico~a3f0fe33/

Nu nog even wachten welke (veel te brede) groep het CBG gaat uitsluiten.
Misschien dezelfde als bij AZ ?

2250 WP Zuid PVoutput

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53

ultimateharry

Team Slayer:-)

MdO82 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:25:
[...]

Misschien dezelfde als bij AZ ?
Mag ik hopen van niet, dan komen we echt in de knel, en levert vertraging op.
Bovendien veel lager aantal / ratio, dus zou echt niet conform benefit / risk zijn volgens mij.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36
ultimateharry schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:38:
[...]
Mag ik hopen van niet, dan komen we echt in de knel, en levert vertraging op.
Bovendien veel lager aantal / ratio, dus zou echt niet conform benefit / risk zijn volgens mij.
Tja, maar door de lage aantallen hoeven er maar een paar bij te komen om wel dezelfde ratio te krijgen. En dan is het raar als AZ wel verbannen wordt, maar Janssen niet.

Ik zou er niet raar van opkijken als Janssen net als AZ ook door het CBG wordt gestopt.

[removed]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso zou het wel goed zijn om beter naar de leeftijdsgroepen te kijken (ik neem aan dat de EMA dat ook gedaan heeft ). Hier wordt ook meteen in de media gezegd "alle gevallen waren onder de 60". Maar daar kunnen ze ook 100 invullen. Het blijft lastig om een goed risico profiel te maken met dergelijke aantallen, maar mogelijk is het nog wel terug te brengen naar bijvoorbeeld over de 30 begint de Risk Benefit minder duidelijk te worden ( zoals in het VK astrazeneca beoordeeld is )

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53

ultimateharry

Team Slayer:-)

redwing schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:45:
[...]

Tja, maar door de lage aantallen hoeven er maar een paar bij te komen om wel dezelfde ratio te krijgen. En dan is het raar als AZ wel verbannen wordt, maar Janssen niet.

Ik zou er niet raar van opkijken als Janssen net als AZ ook door het CBG wordt gestopt.
Nou dat valt mee, 222 gevallen op 34 mio AZ, 8 gevallen op 7 mio Janssen.
Janssen ligt al weer een hele tijd stil in de VS, dus de kans dat daar nog heel veel gevallen bijkomen lijkt me niet zo groot.

• redwing
ultimateharry schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:50:
[...]

Nou dat valt mee, 222 gevallen op 34 mio AZ, 8 gevallen op 7 mio Janssen.
Janssen ligt al weer een hele tijd stil in de VS, dus de kans dat daar nog heel veel gevallen bijkomen lijkt me niet zo groot.
Klopt, het lijkt wat beter te zijn, aan de andere kant zal elk geval heel erg uitvergroot worden. Reken er dus maar op dat er meer gevallen bij zullen komen.

Maar we zullen zien, mijn voorkeur is nog steeds met beide gewoon doorgaan maar niet te geven aan 30-

[removed]

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:00
redwing schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:00:
[...]

Klopt, het lijkt wat beter te zijn, aan de andere kant zal elk geval heel erg uitvergroot worden. Reken er dus maar op dat er meer gevallen bij zullen komen.

Maar we zullen zien, mijn voorkeur is nog steeds met beide gewoon doorgaan maar niet te geven aan 30-
En is het een idee om de grens voor Jansen en AZ op minimaal 50 jaar bij vrouwen en op (bijvoorbeeld) minimaal 40 jaar bij mannen te zetten? Ik zou voor zijn ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• redwing
nocalimero schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:34:
[...]

En is het een idee om de grens voor Jansen en AZ op minimaal 50 jaar bij vrouwen en op (bijvoorbeeld) minimaal 40 jaar bij mannen te zetten? Ik zou voor zijn ...
Tja, de voordelen van AZ zijn er voor iedereen behalve voor vrouwen onder de 30 is de winst nihil. Dus met AZ/Janssen van oud naar jong prikken en met de andere vaccins van jong naar oud. Tegelijk zo snel mogelijk afstappen van AZ/Janssen (dus zodra er voldoende vaccins beschikbaar zijn) en je hebt het optimale scenario te pakken lijkt me.

[removed]

• MdO82
  • Laatst online: 30-12-2025
En als straks de 60+ groep is gevaccineerd gebruiken ze AZ en Janssen wellicht alleen bij mannen.

Zover ik heb begrepen dan is het voornamelijk voorgekomen bij vrouwen.

Maar goed ik ben geen deskundige en het is een aanname van mij

2250 WP Zuid PVoutput

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MdO82 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:46:
En als straks de 60+ groep is gevaccineerd gebruiken ze AZ en Janssen wellicht alleen bij mannen.
Voor AZ gaan ze die PR niet meer goed krijgen verwacht ik. Boven de 60 is het animo al flink gekelderd. Dat zou alleen lukken als het vrijwillig is. Zelf zou ik het overigens vooral niet meer nemen omdat de tussentijd tussen 2 prikken 12 werken is. Ik zou liever 2 weken extra wachten en Pfizer nemen, dan ben je alsnog 4 weken eerder volledig gevaccineerd.

Voor Janssen zou een strategie zoals @redwing mij ook wel wat lijken ( hoewel ik dan waarschijnlijk helemaal als laatste aan de beurt zijn aangezien ik precies in het midden van de 18 en 60 zit :+ )

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MdO82 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:46:

Zover ik heb begrepen dan is het voornamelijk voorgekomen bij vrouwen.

Maar goed ik ben geen deskundige en het is een aanname van mij
Ik ook niet maar uit de gegevens lijkt dit me gewoon een logische conclusie

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:45:
[...]

Tja, de voordelen van AZ zijn er voor iedereen behalve voor vrouwen onder de 30 is de winst nihil. Dus met AZ/Janssen van oud naar jong prikken en met de andere vaccins van jong naar oud. Tegelijk zo snel mogelijk afstappen van AZ/Janssen (dus zodra er voldoende vaccins beschikbaar zijn) en je hebt het optimale scenario te pakken lijkt me.
Het is voor de IC bezetting veruit te prefereren om gewoon iedereen van oud naar jong te prikken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:54:
Het is voor de IC bezetting veruit te prefereren om gewoon iedereen van oud naar jong te prikken.
Is er dan al aanleiding om aan te nemen dat ook 65- de IC vol weet te krijgen? Of doel je puur op de volgorde?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:59:
[...]

Is er dan al aanleiding om aan te nemen dat ook 65- de IC vol weet te krijgen? Of doel je puur op de volgorde?
Nou vooral de volgorde. Denk dat het op de IC nog wel twee maanden sappelen blijft zo.

Hoewel het percentage lager is zal ook de groep onbewust kwetsbaren en dikkerds onder de 65 nog best voor wat aanwas zorgen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat geloof ik ook wel, maar dan zouden we daar toch allang veel van op de IC moeten zien? Het is niet dat die in de wachtrij staan of zo, besmet raken en ziek worden doet ook die groep al een jaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Plenkske
De groep van ongeveer 1 miljoen mensen 18-60 die ook elk jaar een oproep tot griepprik krijgen gaan iig niet AZ of Janssen krijgen. Ze gaan geprikt worden bij GGD met Pfizer of Moderna.
Zie hier voor meer info: https://nos.nl/artikel/23...an-huisarts-naar-ggd.html

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Janssen gaat ieder geval ook gewoon door. Goed om te horen, hopelijk komt er niet al te veel kritiek op

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:37
Verrassend, een hele snelle beslissing omtrent J&J.

Hugo wel opvallend, weet niet dat 53 en 54 al loopt?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:51
Woy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:17:
Janssen gaat ieder geval ook gewoon door. Goed om te horen, hopelijk komt er niet al te veel kritiek op
Staat nu ook op het NOS liveblog: https://nos.nl/liveblog/2...nsen-thuis-ontvangen.html

Ik ben er wel blij mee :)

• Bandicoot
Alles leuk en aardig, maar Janssen is toch gestopt met leveren? Er liggen er nog 80k in de koelkast hier, maar als dat op is dan zullen we toch eerst moeten wachten tot ze weer gaan leveren. Daar is volgens mij nog niets over bekend.

• Plenkske
Bandicoot schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:22:
Alles leuk en aardig, maar Janssen is toch gestopt met leveren? Er liggen er nog 80k in de koelkast hier, maar als dat op is dan zullen we toch eerst moeten wachten tot ze weer gaan leveren. Daar is volgens mij nog niets over bekend.
Hebben al aangegeven dat ze weer doorgaan.
Volgende levering was sowieso volgende 'pas' weer.

• Bandicoot
Plenkske schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:23:
[...]

Hebben al aangegeven dat ze weer doorgaan.
Volgende levering was sowieso volgende 'pas' weer.
Ah, toevallig ook vanavond inderdaad, had ik even gemist.
https://www.nu.nl/coronav...-dubt-nog-over-inzet.html

• ijdod
Hopelijk is J&J wel blijven produceren, dan kan de planning ingehaald worden.

• mb1
  • Registratie: September 2011

mb1

ijdod schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:26:
Een wat gebeurt er met de in de tussentijd opgebouwde buffer voorraad? Blijft deze in de VS..

• Plenkske
ijdod schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:26:
Wat J&J betreft is er amper vertraging geweest. Alleen die 80k die dus op de plank lagen een week.

• ijdod
@Plenkske Er was al een kleine geleverde voorraad, die is (grotendeels) op de plank gebleven. Ik ging er van uit (maar heb de verwachtingen niet scherp) dat er meer leveringen gepland waren (die dus niet doorgegaan zijn). Die zouden gewoon nu geleverd kunnen worden.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mb1 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:27:
[...]

Een wat gebeurt er met de in de tussentijd opgebouwde buffer voorraad? Blijft deze in de VS..
Ik verwacht dat gewoon de afgesproken hoeveelheden geleverd worden. Als de VS besluit niet verder te gaan met Janssen zou het zelfs positief uit kunnen vallen

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ijdod schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:31:
@Plenkske Er was al een kleine geleverde voorraad, die is (grotendeels) op de plank gebleven. Ik ging er van uit (maar heb de verwachtingen niet scherp) dat er meer leveringen gepland waren (die dus niet doorgegaan zijn). Die zouden gewoon nu geleverd kunnen worden.
Volgens mij hebben we nog niet echt een levering gemist. De grote levering stonden pas vanaf begin mei gepland. Maar anders gaat het om een kleine levering die ongetwijfeld gewoon ingehaald word

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dit zijn de geplande leveringen van Janssen de komende weken:

* Week 17 136800
* Week 18 0
* Week 19 158200
* Week 20 113000
* Week 21 463300

Daarna zijn er nog zo’n vijf weken in Juni waar de resterende twee miljoen voor dit kwartaal aan moeten komen; zo’n 400k per week dus.

• ijdod
Waarbij het voordeel van Janssen natuurlijk nog steeds is dat dit slechts 1 shot nodig heeft, ipv de 2 voor de rest.

• redwing
MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:54:
[...]
Op korte termijn wel, op de iets langere termijn wil je gewoon zoveel mogelijk mensen gevaccineerd hebben. Voor beide is dus iets te zeggen.

[removed]

• Drardollan
Opvallend dat Hugo niet wist dat 1953 en 1954 allang afspraken aan het maken zijn. Heeft hij de realiteit nog wel in de gaten?

• joppe113
  • Laatst online: 15-12-2025
Zoveel dingen aan je hoofd en dan even iets niet meer scherp hebben en dan kom je gelijk met of hij de realiteit nog wel in de gaten heeft? Beetje overdreven...
Drardollan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:17:
Opvallend dat Hugo niet wist dat 1953 en 1954 allang afspraken aan het maken zijn. Heeft hij de realiteit nog wel in de gaten?

• Drardollan
joppe113 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:20:
Zoveel dingen aan je hoofd en dan even iets niet meer scherp hebben en dan kom je gelijk met of hij de realiteit nog wel in de gaten heeft? Beetje overdreven...

[...]
Zijn toespraken worden geschreven, herschreven, nagekeken en nog eens gezien. Hij verzint het niet ter plekke. Dit is niet om 17:50 op een kladje bedacht.

Het viel mij op, sowieso was hij heel erg aan het stuntelen omtrent de vaccinatiecijfers vond ik.

• joppe113
  • Laatst online: 15-12-2025
[
Voelt de druk van deze beslissingen denk ik.....

quote]Drardollan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:23:
[...]

Zijn toespraken worden geschreven, herschreven, nagekeken en nog eens gezien. Hij verzint het niet ter plekke. Dit is niet om 17:50 op een kladje bedacht.

Het viel mij op, sowieso was hij heel erg aan het stuntelen omtrent de vaccinatiecijfers vond ik.
[/quote]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:17:
Beetje jammer dat je het zo probeert te draaien.

Op het vaccinatie dashboard staat deze ook nog niet vermeld en nog niemand van die groep heeft de brief in huis.

PSN

• loekf2
YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:48:
[...]

Op het vaccinatie dashboard staat deze ook nog niet vermeld en nog niemand van die groep heeft de brief in huis.
Maar je mag wel online “los”, gisteren al:

https://www.rivm.nl/nieuw...-1954-en-1955-snel-op-mat

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Drardollan
YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:48:
[...]

Ik draai niets, ik houd mij zoals altijd aan de feiten.

De officiële berichtgeving is dat 1953 en 1954 afspraken kan maken, zo staat het ook op de site waar je de afspraak maakt (www.coronatest.nl) én de medewerkers van de GGD hebben hier gisteren instructie over gehad (bron: eigen contact met GGD). Tevens staat het op de site van het RIVM. Ofwel, dit is al veelvuldig en luid gecommuniceerd ondertussen en er worden al volop afspraken gemaakt.

Dat Hugo dit schijnbaar niet weet en het moment niet gebruikt om dit nog eens extra te pluggen, dat is een grote flater in mijn ogen.

Een vaccinatie dashboard ken ik niet, ik neem aan dat je niet coronabeeld.nl bedoeld?

[ Voor 23% gewijzigd door Drardollan op 20-04-2021 20:54 ]

• loekf2
Beste is om de vaccinatie aanmeld site regelmatig te checken. Persbericht van de RIVM kwam gister ook pas vroeg in de avond.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ja sinds gisteravond, dat weet ik.

PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Drardollan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:53:
Dat Hugo dit schijnbaar niet weet en het moment niet gebruikt om dit nog eens extra te pluggen, dat is een grote flater in mijn ogen.
Dat is toch geen grote flater?
Hij heeft effe de jaartallen niet helder voor ogen. Nou en?
Die man heeft iets meer aan zijn kop dan wij, die de hele dag meninkjes kunnen neerpennen op een of ander forum vanuit onze luie stoel.

• Bandicoot
Daarnaast kan het best zijn dat ze het bewust op deze manier doen om de druk op de telefoonlijnen wat te spreiden.

• Drardollan
Bandicoot schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:51:
Daarnaast kan het best zijn dat ze het bewust op deze manier doen om de druk op de telefoonlijnen wat te spreiden.
Dan moet hij ze nog niet openen of zorgen voor personeel.

• Drardollan
Rzaan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:47:
[...]

Dat is toch geen grote flater?
Hij heeft effe de jaartallen niet helder voor ogen. Nou en?
Die man heeft iets meer aan zijn kop dan wij, die de hele dag meninkjes kunnen neerpennen op een of ander forum vanuit onze luie stoel.
Het is slechts zijn werk moeten we maar denken.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.