• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:07
_Anvil_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:25:
[...]

No sh*t Sherlock, lees even mijn hele post ;)

EDIT: https://www.ed.nl/eindhov...ikafspraak-maken~a07b0889

"Wie in 1947 of 1948 geboren is hoeft de brief dus niet af te wachten. ,,We willen graag zo snel mogelijk afspraken inplannen en vaccineren en willen daarom in het paasweekend alvast plannen", zegt een woordvoerster van de landelijke GGD GHOR."

"De doelgroep van 73- en 74- jarigen die vanaf volgende week aan de beurt is, omvat 390.000 mensen. De GGD nodigt mensen uit deze groep uit de afspraak vast te maken, maar dan wel via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Dat online inplannen heeft de voorkeur boven bellen van het landelijke afsprakennummer, omdat de GGD die telefoonlijnen niet onnodig wil belasten.

Complicatie is dat op de afsprakenwebsite juist staat dat een gemaakte afspraak geannuleerd wordt als achteraf blijkt dat de persoon in kwestie nog geen uitnodiging heeft gehad, maar voor deze doelgroep geldt dus nu een uitzondering, aldus Toonen. ,,Zij kunnen ondanks deze melding gewoon de afspraak maken.”"
Zolang je geen uitnodiging hebt moet je bellen, dan hoor je het vanzelf. Belafspraken worden, naar mijn weten, niet afgezegd. Online is een ander verhaal, als blijkt dat je voordringt. In dit geval kan 1947 en 1948 dus ook online een afspraak maken zoals je al aangeeft.

Mijn moeder is uit 1948 en heeft vrijdag gebeld en vanmorgen vaccinatie ontvangen, ging als de gesmeerde bliksem. 10 seconden wachttijd aan de telefoon, keuze uit dagen/tijdstippen en netjes volgens afspraak vaccin erin.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:45:
[...]

Zolang je geen uitnodiging hebt moet je bellen, dan hoor je het vanzelf. Belafspraken worden, naar mijn weten, niet afgezegd. Online is een ander verhaal, als blijkt dat je voordringt. In dit geval kan 1947 en 1948 dus ook online een afspraak maken zoals je al aangeeft.

Mijn moeder is uit 1948 en heeft vrijdag gebeld en vanmorgen vaccinatie ontvangen, ging als de gesmeerde bliksem. 10 seconden wachttijd aan de telefoon, keuze uit dagen/tijdstippen en netjes volgens afspraak vaccin erin.
Nee, je moet NIET bellen, lees hier nou even: https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatie

Alleen lukt dat pas als je aanvinkt dat je WEL een uitnodiging hebt ontvangen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Drardollan
henkzelf schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:56:
[...]

Nee, je moet NIET bellen, lees hier nou even: https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatie

Allen lukt dat pas als je aanvinkt dat je WEL een uitnodiging hebt ontvangen.
Prima joh, dan verander ik toch de tekst: "Je MAG bellen.". Of het online doen. Wat je wil, de keuze is reuze.

Het gaat erom dat er een afspraak gemaakt wordt, al stuur je het verzoek per postduif of tamtam. Lekker belangrijk.

Ouderen worden door de tekst op de officiele site op het verkeerde been gezet/onzeker en zullen dus veelal de telefoon pakken. Prima, dat MAG ook.
U kunt alleen een afspraak maken als u hiervoor een brief heeft ontvangen van het RIVM, de huisarts of uw zorgwerkgever. U maakt een afspraak voor een vaccinatie bij de GGD door te bellen met het landelijk belcentrum van de GGD. Het belcentrum is 7 dagen per week open: van 8.00 tot 20.00 uur. U vindt het telefoonnummer in de uitnodiging voor de vaccinatie die u per post krijgt. Als u een uitnodiging voor vaccinatie bij uw huisarts heeft ontvangen maakt u een afspraak met uw huisarts.
Digitaal een afspraak maken

Bent u 65 jaar of ouder en heeft u een uitnodiging gekregen voor een vaccinatie bij de GGD? Dan kunt u ook digitaal een afspraak maken. Dat kan via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. U heeft hiervoor uw DigiD nodig.
https://www.rijksoverheid...r-vaccinatie-tegen-corona

[ Voor 59% gewijzigd door Drardollan op 06-04-2021 15:02 ]

• henkzelf
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:00:
[...]

Prima joh, dan verander ik toch de tekst: "Je MAG bellen.". Of het online doen. Wat je wil, de keuze is reuze.

Het gaat erom dat er een afspraak gemaakt wordt, al stuur je het verzoek per postduif of tamtam. Lekker belangrijk.

Ouderen worden door de tekst op de officiele site op het verkeerde been gezet/onzeker en zullen dus veelal de telefoon pakken. Prima, dat MAG ook.
Mijn punt is dat "men" stuurt richting online afspreken om overbelasting van het callcenter te voorkomen (nadat er weer een paar zakken vol brieven bezorgd zijn). Maar daarna is men nog te sullig om de afspraken website daarop aan te passen. (Want 90% van die brave boomers zet echt geen vinkje bij "ja, ik heb de uitnodiging ontvangen" als ze die brief nog niet binnen hebben.

In totaal gaat het om ruim 950.000 mensen. Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer toegediend. Mensen uit de geboortejaren 1947 en 1948 die nog geen uitnodiging hebben ontvangen kunnen al wel vast een online afspraak inplannen via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Voor de mensen in de overige geboortejaren (1949, 1950, 1951) geldt dat zij een afspraak kunnen maken zodra zij de uitnodiging hebben ontvangen. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst heeft inmiddels ruim 80 locaties geopend waar mensen terecht kunnen voor een vaccinatie.

[ Voor 23% gewijzigd door henkzelf op 06-04-2021 15:15 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:37
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:24:
[...]

Volgens de officiële website kun je die wel maken maar wordt deze geannuleerd als men er achteraf achter komt dat je geen uitnodiging hebt.
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken

[...]
Niet helemaal correct. Mijn moeder is 74 en is vorige week al gevaccineerd. Ze was dus een week te vroeg met bellen, maar kon met m'n pa (78) al terecht na GGD bellen.

Dus ja pro-actief bellen helpt. Je moet wel een uitnodiging hebben of zicht op een brief hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Drardollan
Dagrecord! +89.734!

Die had ik niet aan zien komen. Én Pasen én stop van AZ en dan alsnog op bijna 90k komen. Dat zijn mooie cijfers.

Ik heb iets met factoren in cijfertjes. Qua vaccineren moeten we voor mijn gevoel minstens een factor 10 meer vaccineren dan we besmettingen hebben. Dat wordt hiermee ruim overtroffen, dit betekent dat we het virus steeds verder de pas afsnijden. Ruwweg 16x meer vaccinaties dan besmettingen gisteren.

We komen nu dicht bij de 3 miljoen, benieuwd hoe snel we bij de 4 miljoen komen. Ik verwacht een verdere versnelling, vorige week is er voor het eerst 500k geleverd vanuit Pfizer en vaccins doen er ongeveer een week over van ontvangst naar distributie (ivm controles). Dat betekent dat we deze week boven de 100k per dag moeten kunnen komen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 16:32
Number10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:09:
Alternatieve link: https://www.militairespectator.nl/auteurs/am-hume

Het artikel is de moeite waard om te lezen volgens mij.
Mja. Het is voor een leek moeilijk te zien of er echt steekhoudende zaken worden genoemd. Ik lees wel wat punten waardoor ik het het gevoel van @Rzaan deel dat hier wel heel makkelijk lijkt te worden gesteld dat de militaire organisatie het wel goed zou hebben gedaan. Zo speelden een deel van de issues waar men tegenaan is gelopen met de huidige vaccins niet bij het vaccin voor de Mexicaanse griep. Dat was een maand houdbaar bij koelkast temperatuur. Verder is het de vraag of de militaire organisatie van 2009 dezelfde is als van 2021, qua capaciteit.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:11

Rzaan

Altijd zoekende

Daarnaast zijn wij ook als samenleving weer wat verder (of dat ook vooruitgang is, weet ik niet)
Maar bijvoorbeeld op het vlak van privacy zijn onze zienswijzen toch wel veel veranderd in 12 jaar tijd.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Dat geeft de burger moed! ( niet toevallig paasdagen opgeteld he >:) )

....via het corondashboard lijkt het veel minder te zijn namelijk.
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:36:
Dagrecord! +89.734!

Die had ik niet aan zien komen. Én Pasen én stop van AZ en dan alsnog op bijna 90k komen. Dat zijn mooie cijfers.

Ik heb iets met factoren in cijfertjes. Qua vaccineren moeten we voor mijn gevoel minstens een factor 10 meer vaccineren dan we besmettingen hebben. Dat wordt hiermee ruim overtroffen, dit betekent dat we het virus steeds verder de pas afsnijden. Ruwweg 16x meer vaccinaties dan besmettingen gisteren.

We komen nu dicht bij de 3 miljoen, benieuwd hoe snel we bij de 4 miljoen komen. Ik verwacht een verdere versnelling, vorige week is er voor het eerst 500k geleverd vanuit Pfizer en vaccins doen er ongeveer een week over van ontvangst naar distributie (ivm controles). Dat betekent dat we deze week boven de 100k per dag moeten kunnen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door joppe113 op 06-04-2021 15:47 ]

• Drardollan
joppe113 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:44:
Dat geeft de burger moed! ( niet toevallig paasdagen opgeteld he >:) )

....via het corondashboard lijkt het veel minder te zijn namelijk.

[...]
Coronadashboard loopt meestal een maand of 3 achter (dit is schromelijk overdreven!).

Paasdagen zijn er ook gewoon veel vaccinaties gerapporteerd, dus dat zal wel loslopen.

Als we het gemiddelde per dan op 100.000 krijgen, dan zouden we op 1 mei 2,5 miljoen vaccinaties verder zijn. Dan krijgen we pas echt moed!

• joppe113
  • Laatst online: 15-12 10:03
Top!
Waar haal jij die cijfers dan vandaan?
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:54:
[...]

Coronadashboard loopt meestal een maand of 3 achter.

Paasdagen zijn er ook gewoon veel vaccinaties gerapporteerd, dus dat zal wel loslopen.

Als we het gemiddelde per dan op 100.000 krijgen, dan zouden we op 1 mei 2,5 miljoen vaccinaties verder zijn. Dan krijgen we pas echt moed!

• Drardollan
joppe113 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:02:
Top!
Waar haal jij die cijfers dan vandaan?

[...]
Volgens mij is het dashboard nu wel up to date.

Meestal 1 van deze 3:
https://twitter.com/kalahiri
https://twitter.com/YorickB
https://coronabeeld.nl/

En dan is de eerste meestal het snelste is mijn ervaring. Coronabeeld.nl is de site van Yorick met nog wat meer interessante info.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 06-04-2021 16:04 ]

• henkzelf
Dat dagrecord is aan het coronadashboard niet af te zien. Die hebben t/m 4 april 2.854.234 staan. En na 5 april: 2.909.446
De Yoricks doen eigen sommetjes door elke dag totalen van de vorige (vroege) melding af te trekken of zo.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-12 16:49
henkzelf schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:18:
Dat dagrecord is aan het coronadashboard niet af te zien. Die hebben t/m 4 april 2.854.234 staan. En na 5 april: 2.909.446
De Yoricks doen eigen sommetjes door elke dag totalen van de vorige (vroege) melding af te trekken of zo.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• henkzelf
En of nou daarom de weekrapportage vaccinatie cijfers van het RIVM op zich laat wachten? Of kijk ik er over heen?

• Drardollan
henkzelf schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:18:
Mooie chaos maakt de overheid ervan he.

• henkzelf
Als ik via https://coronatest.nl/vaccinaties/mijn-vaccinaties mijn status controleer dan is deze nog niet aangepast (na de 1e prik vanmiddag om 13.00 uur). Nou maar hopen dat ze een degelijk lokaal netwerkje met backup hebben. En dat het 's nachts? uploaden ook goed gaat.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

henkzelf schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:42:
Als ik via https://coronatest.nl/vaccinaties/mijn-vaccinaties mijn status controleer dan is deze nog niet aangepast (na de 1e prik vanmiddag om 13.00 uur). Nou maar hopen dat ze een degelijk lokaal netwerkje met backup hebben. En dat het 's nachts? uploaden ook goed gaat.
Waarom zou het niet zo zijn?

• henkzelf
Empathy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:48:
[...]

Waarom zou het niet zo zijn?
Dat kan ik niet weten want ik ben geen IT-er.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44

Dennis1812

Amateur prutser

Zowel ik als mijn vrouw beiden 2 prikken via GGD. Staat niet op die website.
En prikken zijn al eventjes geleden inmiddels.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik bezocht zojuist coronabeeld.nl.
Zag daar dat de cijfers van gisteren veranderd zijn.
Stond er eerst nog dat er op Paasmaandag bijna 90.000 mensen gevaccineerd waren, lijkt dat nu eerder om 50.000 te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://github.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/raw/master/plots/95_vaccinated_week_day.png

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rzaan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:10:
Ik bezocht zojuist coronabeeld.nl.
Zag daar dat de cijfers van gisteren veranderd zijn.
Stond er eerst nog dat er op Paasmaandag bijna 90.000 mensen gevaccineerd waren, lijkt dat nu eerder om 50.000 te gaan.

[Afbeelding]
Tsja, zo'n website van een 3e partij is minder accuraat dan de website bij de bron zelf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• henkzelf
YakuzA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:59:
[...]

Tsja, zo'n website van een 3e partij is minder accuraat dan de website bij de bron zelf.
Uh, de bron (Coronadashboard ) heeft gisteren later in de middag met terugwerkende kracht nogal wat cijfers aangepast (en heeft nog steeds niet het weekrapport vaccinatie gepubliceerd).

• Drardollan
AMSTERDAM - Ernstige problemen met het bloed moeten inderdaad worden beschouwd als zeer zeldzame bijwerkingen van het coronavaccin van AstraZeneca, oordeelt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). De voordelen van het vaccin wegen echter zwaarder dan het zeer kleine risico op de vorming van bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie), concluderen onderzoekers die alle meldingen tegen het licht hebben gehouden.
https://www.telegraaf.nl/...eer-zeldzame-bijwerkingen

Benieuwd wanneer onze overheid er iets mee gaat doen. Ik zeg gas erop en bij voorkeur mannelijk Nederland doen.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 10:32
Les net ook dat er tot nu toe 3 trombose gevallen zijn gemeld met het Jansen vaccin.

Wat je daar ook maar van wil vinden,

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dracula schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:03:
Les net ook dat er tot nu toe 3 trombose gevallen zijn gemeld met het Jansen vaccin.

Wat je daar ook maar van wil vinden,
Op 4.5 miljoen vaccinaties. Hoeven we vooralsnog niet zoveel van te vinden :)

• henkzelf
07-04-2021 | 15.50 uur

Rapportage vaccinatiecijfers vertraagd
Door een technische storing is het niet mogelijk om vandaag een rapportage van de vaccinatiecijfers te publiceren. De storing heeft invloed op de aanlevering van vaccinatieregistratiegegevens aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . Deze informatie is nodig om een accurate rapportage te kunnen maken. Er wordt alles aan gedaan om de storing te verhelpen. Zodra het mogelijk is, deelt het RIVM de rapportage.
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

• Drardollan
Ik zou eerst maar eens een paar dagen geduld hebben, vaak duurt het even voor de administratie geregeld is bij de overheid.

Belangrijkste is dat je je papiertje hebt en bewaard, die heb je straks weer nodig.

• Drardollan
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:15:
[...]

Zowel ik als mijn vrouw beiden 2 prikken via GGD. Staat niet op die website.
En prikken zijn al eventjes geleden inmiddels.
Geluksvogel! Of ben je al 80? Haha

• Drardollan
Morgen beslissing van Hugo over AZ. Ik ben benieuwd.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:15
Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:21:
[...]

Ik zou eerst maar eens een paar dagen geduld hebben, vaak duurt het even voor de administratie geregeld is bij de overheid.

Belangrijkste is dat je je papiertje hebt en bewaard, die heb je straks weer nodig.
Ik heb geen papiertje gehad, printer kapot.
Gelukkig staat het wel bij mijn DigID, met daarbij ook de bevestiging van de tweede vaccinatie.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:21:
[...]

Geluksvogel! Of ben je al 80? Haha
Nee. 25. Wel risicogroep maar dat was niet belangrijk.
2x Pfizer ivm acute zorg medewerker.
Vrouw 2x Pfizer revalidatie zorg cohort afdeling covid.
Paar dagen geduld is al wel voorbij eerste prik was 3 februari. Tweede 25 februari.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis1812 op 07-04-2021 20:00 ]

• henkzelf
Arjantje72 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:35:
[...]

Ik heb geen papiertje gehad, printer kapot.
Gelukkig staat het wel bij mijn DigID, met daarbij ook de bevestiging van de tweede vaccinatie.
Welke URL bedoel je dan? (als ik vragen mag).

• Arjantje72
henkzelf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:01:
[...]

Welke URL bedoel je dan? (als ik vragen mag).
https://coronatest.nl/ :)

• henkzelf
Dank je, die kende ik en daar staat nu alleen nog maar de planning en niet de gedeeltelijke realisatie voor mij.
Google vond nog wel deze die moet half april live gaan: https://www.rivm.nl/mijnrivm-vaccinaties

• Arjantje72
henkzelf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:13:
[...]

Dank je, die kende ik en daar staat nu alleen nog maar de planning en niet de gedeeltelijke realisatie voor mij.
Google vond nog wel deze die moet half april live gaan: https://www.rivm.nl/mijnrivm-vaccinaties
25 maart had ik de vaccinatie en ongeveer een week later stond het op die site genoteerd.
Misschien eerder maar ik had niet eerder gekeken :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:50

franssie

Save the albatross

Wel aardig, lees net een oproep van de huisartsenpraktijk hier in het stadje, op facebook (niet dat alle van de doelgroep erop zitten maar familie voor een deel wellicht wel).
Start Corona vaccinaties op de praktijk
Op zaterdag 10 april tussen 9-16 uur is de eerste vaccinatie tegen Corona voor mensen in de leeftijdscategorie 60 t/m 64 jaar voor patiënten van Huisarts van Muiden.
Gisteren zijn de meeste uitnodigingsbrieven (met daarin een tijdslot van 1 uur) door ons rondgebracht in Muiden en Muiderberg.
Mocht U donderdag 8 april deze uitnodigingsbrief van ons nog niet ontvangen hebben EN wel in de leeftijdscategorie 60 t/m 64 vallen, zou U dan contact willen op nemen met de assistentes van Uw Huisarts.
Wij vaccineren met het Astrazeneca vaccin. Een ander vaccin hebben wij op dit moment niet en wij kunnen u dat nu ook niet aanbieden.
edit - toch jammer dat als er AZ overblijft aan het einde van de dag - ik niet even mag langsfietsen :+

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 07-04-2021 22:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:30:
Wel aardig, lees net een oproep van de huisartsenpraktijk hier in het stadje, op facebook (niet dat alle van de doelgroep erop zitten maar familie voor een deel wellicht wel).

[...]

edit - toch jammer dat als er AZ overblijft aan het einde van de dag - ik niet even mag langsfietsen :+
Jij bent nog veel te jong, eerst de oudjes he ;)
Misschien mag jij binnenkort wel naar de (ex)golfbaan in het Naarderbos fietsen, daar schijnt ook een prikpaviljoen te komen op een parkeerplaats al was daar vandaag nog geen spoor van te bekennen.
Reed daar toevallig langs nadat ik mijn moeder een spuitje heb laten geven in Almere Haven, flinke sporthal en hoorde dat alles binnen prima geregeld was, volgende prik gelukkig wat dichterbij*.

*Kadastraal gezien is dat in Huizen maar feitelijk ligt het aan de afrit Naarden-Bussum, naast de A1

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 07-04-2021 23:35 ]

• franssie
  • Laatst online: 01:50

franssie

Save the albatross

@PalingDrone te jong, te fit - ik weet het. maar met veel mensen om mij heen die in de zorg werken wil ik nu ook wel even een prik om eerlijk te zijn. Ik merk dat het hun rust geeft om te zorgen (al na de eerste vaccinatie)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:44:
@PalingDrone te jong, te fit - ik weet het. maar met veel mensen om mij heen die in de zorg werken wil ik nu ook wel even een prik om eerlijk te zijn. Ik merk dat het hun rust geeft om te zorgen (al na de eerste vaccinatie)
De wetenschap dat zij reeds gevaccineerd zijn en de kans op jou besmetten daarom ook afneemt is weer niet genoeg? ;)
Maar ik snap het wel hoor, ga mij ook even terloops melden wanneer ze hier over 10 dagen naast de voordeur aan het prikken zijn. Hoewel het niet mijn eigen huisarts is laat ik wel even weten dat ik dan op 12 meter afstand zit en wanneer ze een druppeltje over hebben ik nog 2 armen beschikbaar heb.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27
PalingDrone schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:24:
[...]
Reed daar toevallig langs nadat ik mijn moeder een spuitje heb laten geven in Almere Haven
Dat zou ik toch iets anders hebben verwoord...

• alexbl69
  • Laatst online: 29-12 16:46
Duitsland is van plan het Sputnik vaccin aan te schaffen, buiten de EU om.

Deutschland plant bilateralen Vertrag zum Sputnik-V-Ankauf

Hopelijk is iemand in Den Haag zo goochem om even met Berlijn te bellen met de vraag of wij ook mee mogen doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:19:

Hopelijk is iemand in Den Haag zo goochem om even met Berlijn te bellen met de vraag of wij ook mee mogen doen.
Hopelijk krijgen ze dat idee niet in Den Haag.

PSN

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:47:
[...]

Hopelijk krijgen ze dat idee niet in Den Haag.
Waarom niet? Wat is er objectief mis met Sputnik?

Als het om poetin gaat moeten we ook het WK voetbal schrappen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met landen die t minder nauw nemen met mensenrechten waar we wel handel mee drijven (wel eens van China gehoord?)

• JvS
  • Laatst online: 28-12 21:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarschijnlijk is Sputnik gewoon helemaal goed en veilig. Maar ik vind het wel prettig dat vaccins door het ema goedkeuringsprocedure en monitoringsprogramma zitten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarbij gaat de EMA eerst een GCP-inspectie doen om te bekijken of alle trials wel netjes zijn uitgevoerd (ik kan het me niet voorstellen gegeven de rammelende designs). Voordat die goedkeuring er eenmaal ligt, er afspraken zijn gemaakt over levering, én er voldoende hoeveelheid is om een deuk in de vaccinatiestrategie te slaan, zijn we maanden verder.

Ik mag dus hopen dat het niet nodig is.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dennis1812 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:42:
Waarom niet? Wat is er objectief mis met Sputnik?
Wat mij persoonlijk zou tegenhouden is omdat ik niets vertrouw dat afkomstig is uit Rusland en waar een semi-staatstgeurtje aanhangt.
Zelfs als de EMA het zou goedkeuren, zou ik het nog niet accepteren. Want ik heb gewoonweg geen vertrouwen in hoe de data tot stand zijn gekomen.
Het is niet zo dat Russische wetenschappers niet een zeer goed vaccin kunnen maken.
Ze zijn vast zeer kundig.
Maar ze hebben daar ook wetenschappers die data zo kunnen opschrijven dat niet meer te achterhalen valt of deze nu verzonnen zijn, of daadwerkelijk gedistilleerd zijn uit juist (en ethisch) uitgevoerde testen.

De mensenrechten heb ik in alle bezwaren nog nooit voorbij horen komen. Jij bent de eerste die ze benoemd.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rzaan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:57:
[...]

Wat mij persoonlijk zou tegenhouden is omdat ik niets vertrouw dat afkomstig is uit Rusland en waar een semi-staatstgeurtje aanhangt.
Zelfs als de EMA het zou goedkeuren, zou ik het nog niet accepteren. Want ik heb gewoonweg geen vertrouwen in hoe de data tot stand zijn gekomen.
Het is niet zo dat Russische wetenschappers niet een zeer goed vaccin kunnen maken.
Ze zijn vast zeer kundig.
Maar ze hebben daar ook wetenschappers die data zo kunnen opschrijven dat niet meer te achterhalen valt of deze nu verzonnen zijn, of daadwerkelijk gedistilleerd zijn uit juist (en ethisch) uitgevoerde testen.

De mensenrechten heb ik in alle bezwaren nog nooit voorbij horen komen. Jij bent de eerste die ze benoemd.
Ik haalde ze aan omdat het een van de eerste dingen is buiten vodka en poetin als ik aan Rusland denk.
Nog altijd een vrij subjectief verhaal.
Desnoods worden er met Sputnik nieuwe trials hier opgezet als ze dubieus zijn in Rusland. Maar om het maar af te schrijven omdat er wat pannenkoeken tussenzitten daar.. hier hebben we vast ook pannenkoeken tussen de wetenschappers.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dennis1812 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:00:
Ik haalde ze aan omdat het een van de eerste dingen is buiten vodka en poetin als ik aan Rusland denk.
Desnoods worden er met Sputnik nieuwe trials hier opgezet als ze dubieus zijn in Rusland. Maar om het maar af te schrijven omdat er wat pannenkoeken tussenzitten daar.. hier hebben we vast ook pannenkoeken tussen de wetenschappers.
Ik denk dat het aandeel pannenkoeken in Rusland niet veel hoger of lager zal zijn dan in andere landen.
Wel denk ik dat de druk vanuit de overheid ervoor kan zorgen dat wetenschappers de juiste methodiek wat eerder aan de kant zullen schuiven of de uitkomsten zo noteren dat het echt een top-product lijkt.
Ook dat zal in meer landen voor komen, maar bij Rusland (en China) zijn mijn vermoedens dat het daar bijna gemeengoed is.

Nu mag van mij Spoetnik best goed gekeurd worden en laten we vooral zoveel mogelijk mensen er mee prikken (die dat willen).
Alleen ik wacht dan nog wel een paar weken langer voor een ander vaccin.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:19:

Na alle issues met het goedgekeurde AstraZeneca lijkt het me niet slim om risico's te nemen met een vaccin wat nog niet goedgekeurd is en afkomstig is uit een land waar ze nooit om een mensenleven meer of minder gaven.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:11

ultimateharry

Team Slayer:-)

downtime schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:06:
[...]

Na alle issues met het goedgekeurde AstraZeneca lijkt het me niet slim om risico's te nemen met een vaccin wat nog niet goedgekeurd is en afkomstig is uit een land waar ze nooit om een mensenleven meer of minder gaven.
Exact, zal ook niet helpen met de bereidheid onder de doelgroep: "oh u wilt geen AZ, we hebben nog wel een doosje niet-goedgekeurd Sputnik achter staan, rol de mouw maar vast op".

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:10

Nox

Noxiuz

Ik vermoed dat de Russen best een goed vaccin kunnen produceren, echter is validatie hiervan wel een punt waar ik ze niet op vertrouw. Als het werkt prima, maar als het ook nog veilig moet en als heilige graal vermarkt moet worden zullen er hier en daar vermoedelijk wat cijfers anders zijn. Misschien ook niet, maar het vooroordeel hebben ze wel tegen hun.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast vraag ik me serieus af of er nu ineens veel productiecapaciteit voor die vaccins is.

Als het gewoon door alle reguliere inspecties komt (dus alle data, de methoden, etc kunnen gecontroleerd worden, alsmede de productiekwalificatie en de algehele kwaliteitsstatus van de productie locaties), kan je die gewoon nemen hoor.

Zat medicatie (alle) bevat sowieso componenten die uit china en india komen alvast.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 10:01

TrailBlazer

Karnemelk FTW

JvS schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:02:
Daarnaast vraag ik me serieus af of er nu ineens veel productiecapaciteit voor die vaccins is.

Als het gewoon door alle reguliere inspecties komt (dus alle data, de methoden, etc kunnen gecontroleerd worden, alsmede de productiekwalificatie en de algehele kwaliteitsstatus van de productie locaties), kan je die gewoon nemen hoor.

Zat medicatie (alle) bevat sowieso componenten die uit china en india komen alvast.
*knip* geen HK

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 08-04-2021 17:31 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennis1812 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:00:
[...]

Het heeft alleen zo weinig zin, tegen de tijd dat de trials zijn afgelopen is iedereen die het wil in de EU al meer dan 2x geprikt.

PSN

• ijdod
Het EHRM heeft inmiddels uitspraak gedaan in een Tsjechische zaak over verpliche vaccinaties; in de zin dat dit mag onder voorwaarden. Dat betekent dat een eventuele verplichting daar dus niet meer (edit: op voorhand) op stuk loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 08-04-2021 15:03 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Nou, dat is niet de uitkomst van deze uitspraak.
Tenminste, niet per definitie.
Alleen is de kans groter, mocht er een zaak komen, dat het hof wel eens in het voordeel van de staat zou kunnen oordelen, zou deze een vorm van vaccinatie-verplichting voorstaan.

• ijdod
@Rzaan Er zijn uiteraard wat terechte nuances, maar het heeft een hele grote deuk geslagen in het standaard argument er tegen. Zoals ik het begrijp is dit best wel een significante uitspraak.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dat is het zeker.
Het is ook het hoogste rechtscollege dat Europa volgens mij kent.
Daarnaast strekt het zich verder uit dan alleen landen van de EU. Er zijn ook andere landen bij aangesloten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rzaan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:20:

Daarnaast strekt het zich verder uit dan alleen landen van de EU. Er zijn ook andere landen bij aangesloten.
Zover ik weet heeft het EHRM helemaal niets met de EU te maken.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Volgens mij zeg ik hetzelfde; alleen had ik wat duidelijker kunnen zijn.

• Drardollan
Ook in de UK begint men nu ook te twijfelen over AZ.
Nu ook Britse twijfel over AstraZeneca-vaccin

Londen - De Britten proberen uit alle macht de reputatie van ’hun’ AstraZeneca/Oxford vaccin te redden. De Britse toezichthouder oordeelde echter dat het vaccin niet gebruikt mag worden voor personen die jonger zijn dan dertig jaar. De kans op levensbedreigende bloedstolsels is voor hen te hoog.
https://www.telegraaf.nl/...-over-astra-zeneca-vaccin

Ik blijf erbij, we moeten heel snel en duidelijk een keuze maken en dan stoppen met als dat gestop en gesputter. Mijn inziens moeten we stoppen met AZ in het standaard programma en vol gaan voor Pfizer/Moderna/Janssen (al is de laatste ook nog niet onomstreden).

Ik zou zelf zorgen dat er met AZ op inschrijving gevaccineerd wordt, laat iedereen die het wil het maar nemen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12 15:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dat kan maar er zijn ook een heleboel mesnen die de mRNA vaccins niet vertrouwen omdat je daar naar verluidt later parkinson van krijgt.

Is natuurlijk van een feestboek gehalte van heb ik jou daar maar genoeg mensen die zich daar zorgen over maken en geen mRNA vaccin willen.

Strak is er niks meer, van mRNA krijg je parkinson en van AZ krijg je trombose :+

• ultimateharry

ultimateharry

Indoubt schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:15:

Strak is er niks meer, van mRNA krijg je parkinson en van AZ krijg je trombose :+
En dan waren er ook nog plannen om ze te combineren voor nog betere respons :+

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12 15:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

ultimateharry schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:19:
[...]

En dan waren er ook nog plannen om ze te combineren voor nog betere respons :+
Nieuwe ziekte: Parkibose :+

Zonder gekheid, er is nooit een vaccin geweest wat 100% veilig is geweest en ja, daar moeten we uiterst kritisch op zijn en alles op alles zetten wat we er aan kunnen doen om het zo veilig mogelijk te maken.

Ook oude vaccins hebben geleid tot doden zij het dan in heel beperkte vorm.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53

Dennahz

Life feels like hell should.

Mensenrechtenhof beslist dat landen vaccinatieplicht mogen invoeren.

Beseffen ze dan niet, dat door al dat gedram en gepush, mensen juist minder geneigd zijn om dat vaccin te nemen? Een vaccinatieplicht gaat hier in Nederland sowieso niet werken. We zijn hier niet zo volgzaam.

Er zijn landen waar de bevolking direct doet wat de overheid vraagt, maar hier is dat absoluut niet zo. Wel enorm verontrustend deze trend. Stukje bij beetje pakken ze toch een beetje meer macht.

Twitter

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:47
Wat ik begreep stoppen ze met het AZ vaccin voor mensen onder de 60 jaar, maar hoe zit dit dan met de 2de prik? Mijn eerste heb ik al gehad alleen mijn tweede zou ik in begin mei krijgen. Kan het nergens zo 123 vinden

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JvS schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:02:

Zow, dit is wel effe een heftig beschuldiging:
Slowakije: Rusland heeft afwijkende vaccins naar ons gestuurd

Slowakije zegt dat de 200 duizend door hen ontvangen doses Spoetnik V afwijken van het vaccin dat de Russen naar de Europese medicijnwaakhond EMA hebben gestuurd ter beoordeling voor eventueel gebruik binnen de Europese Unie. Ook zou het een ander vaccin zijn dat eerder werd beoordeeld door medisch tijdschrift The Lancet.

Het Russische fonds dat verantwoordelijk is voor de marketing van Spoetnik in het buitenland reageerde donderdag gepikeerd op die beschuldiging. Via Twitter riep het Slowakije op de rest van de ontvangen doses zo snel mogelijk terug te sturen wegens ‘contractbreuk’.

Het Spoetnik-vaccin is al langer een hoofdpijndossier in Slowakije. Vorige week moest premier Igor Matovič nog aftreden nadat bekend werd dat hij, zonder te overleggen met zijn coalitiepartners en tegen de lijn van de EU in, een geheime deal had gesloten met de Russen voor de levering van Spoetnik V.

Zijn eveneens afgetreden minister van Buitenlandse Zaken noemde Spoetnik later ‘geen vaccin maar een werktuig in de hybride oorlog die Rusland tegen het westen voert.’ De Russen zouden erop uit zijn om met de vaccins verdeeldheid te zaaien, aldus de minister.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12 12:33
Pfff das balen. Nog langer wachten op een vaccinatie. Zou zelf zo AZ laten inspuiten...

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennahz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:48:

Beseffen ze dan niet, dat door al dat gedram en gepush, mensen juist minder geneigd zijn om dat vaccin te nemen? Een vaccinatieplicht gaat hier in Nederland sowieso niet werken. We zijn hier niet zo volgzaam.

Er zijn landen waar de bevolking direct doet wat de overheid vraagt, maar hier is dat absoluut niet zo. Wel enorm verontrustend deze trend. Stukje bij beetje pakken ze toch een beetje meer macht.
Daar heeft de natuur iets voor, dat heet survival of the fittest. In dit geval survival van degenen die niet uit weerbarstigheid weigeren vaccins te nemen die hun leven kunnen redden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53

Dennahz

Life feels like hell should.

IJzerlijm schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:23:
[...]

Daar heeft de natuur iets voor, dat heet survival of the fittest. In dit geval survival van degenen die niet uit weerbarstigheid weigeren vaccins te nemen die hun leven kunnen redden.
Tja, dikke prima allemaal hoor. Maar als iemand niet wil, dan wil ie niet.
Begrijpen ze dan niet dat juist door dit gedram mensen die prik gaan weigeren? Zeker als ze niet in de risicogroep zitten.

Ik wacht zelf bijvoorbeeld nog een jaar af om te zien wat de situatie dan is qua covid en de vaccins. En dat is m'n goed recht.

Twitter

• RoD
  • Niet online

RoD

Wow. En ik kan me niet voorstellen dat de Russen niet wisten dat de Slowaken hier achter zouden komen. Als ze gewoon de EU-richtlijnen volgen dan wordt er een analyse gedaan van de materialen bij invoer in de EU, en dan wordt dat natuurlijk gewoon gedetecteerd.

Ben benieuwd wat daar achter zit, want dit helpt natuurlijk niet voor Rusland om politieke goodwill te creëren.

• Arjantje72
Pukson schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:15:
Wat ik begreep stoppen ze met het AZ vaccin voor mensen onder de 60 jaar, maar hoe zit dit dan met de 2de prik? Mijn eerste heb ik al gehad alleen mijn tweede zou ik in begin mei krijgen. Kan het nergens zo 123 vinden
Ik zit met dezelfde vraag. Mijn tweede zou ik in juni krijgen.
Gisteren dacht ik dat ik de tweede zeker zou krijgen, nu twijfel ik weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 08-04-2021 18:32 ]

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dennahz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:48:

Dus Artikel 11 van de grondwet heeft nooit mogen bestaan?

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Aiii, de Gezondheidsraad adviseert nu idd te stoppen mensen onder de 60 te vaccineren met AZ. Bron.

Dit lijkt me funest voor de vaccinatiestrategie, toch? Iemand die daar een goede kijk op heeft?

Nederland had toch veruit de meeste van dit type vaccins besteld?

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Gitarist schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:40:
Aiii, de Gezondheidsraad adviseert nu idd te stoppen mensen onder de 60 te vaccineren met AZ. Bron.

Dit lijkt me funest voor de vaccinatiestrategie, toch? Iemand die daar een goede kijk op heeft?

Dat is ergens ironisch. Dat de samenleving in haar coronagreep wordt gehouden, omdat de groep die amper te leiden heeft onder het virus (althans: de kleinste kans heeft flink ziek te worden) niet gevaccineerd kan worden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook hier maar dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcpwE0wSdC5PknTenbr6we2SQdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lm7SDQO4rA7RDfXtogvedrIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj44FPvlkqB5HDie9aURFrWR0ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEyVcWHKTgGOAybFpXsWsoO3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTlE1VpwXZtjFq1Qx2YhpAXX8KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2w0FYoTDB9kFtgkr4FQ1gd3C.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal onzinnige beslissing :(

• ultimateharry

ultimateharry

Pfff, onbegrijpelijk op basis van de informatie, benefit/risk.

Nou ja, dan in ieder geval AZ opmaken aan 60+ en Pfizer en Moderna voor 60-.

• RoD
  • Niet online

RoD

MikeyMan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:52:
[...]

Ook hier maar dan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Totaal onzinnige beslissing :(
Ik lees het net bij de NOS.

Gezondheidsraad: ander vaccin bij <60, want hoger risico
EMA: we hebben geen effect van leeftijd of geslacht kunnen vinden, de benefit-risk blijft positief.

Gezondheidsraad: Je mag de tweede prik nog halen omdat de bijwerkingen vooral na de eerste prik voorkomen.
EMA: we hebben alleen data van de eerse prik omdat er aanzienlijk minder mensen een tweede prik hebben gekregen.

En geen woord over het afwegen van benefit-risk, wat de basis zou moeten zijn van het advies.

Wat een totale aanfluiting.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12 14:53
1 maand geleden, AstraZeneca: uit al onze data blijkt niks over dat bloedproppen een bijwerking zijn van ons vaccin.
Hier in Noorwegen kwamen ze met de bevinding dat de correlatie tussen het vaccin en bloedproppen toch wel verdacht hoog lag. Vervolgens stop vaccin, Denemarken ook mee. Nu komt de EMA er mee dat bloedproppen wel degelijk een gevolg kunnen zijn van het AstraZeneca vaccin.

Ik mocht niet zeggen in vorige topics dat het een "experimenteel" vaccin was omdat we nog niet alle bijwerkingen kennen. Dat werd weggemod. Nu blijkt toch dat er wel degelijk aspecten aan zitten die dus niet gezien waren in de eerdere clinical trial.

Ondertussen wil de overheid iedereen vaccineren, waarom? Waarom zou je in hemelsnaam ook gezonde jonge mensen verplicht willen vaccineren? Alleen als je het virus denkt te kunnen uitroeien heeft dat nut. Maar, wat zegt 89% van de ondervraagden wetenschappers? Het virus wordt endemisch (en waarschijnlijk minder gevaarlijk), we komen hier niet van af.

En hier staan we nu. Uitgesproken is dat landen de mensen verplicht kunnen vaccineren als ze die noodzaak zien. We weten allemaal dat dit soort nieuws artikelen waarin staat dat landen nu die mogelijkheid hebben, ze hoogstwaarschijnlijk dit gaan uitvoeren.

Ik mag dus mogelijk straks niet meer zelf de afweging maken of ik iets (en ik ga het toch weer roepen) experimenteels in mijn lichaam laat injecteren, of dat ik kies voor corona, waarvan mijn hele familie het gehad heeft en niemand er ook maar iets serieus aan over heeft gehouden. Dus waarschijnlijk ben ik genetisch goed bestand tegen corona. Ik heb echter wel eerder een anafylactische shock gehad, en bloedproppen komt familiair voor. Dat laatste hoeft geen issue te zijn bij andere vaccins, maar ik bedoel maar: de overheid ging eerst ook prat op dat AstraZeneca alles goed had getest. Een jongen van 29 die ik ken via de sportschool heeft ook één week plat gelegen door AstraZeneca met slechte bloedwaardes en moest naar de eerste hulp. Gelukkig wel goedgekomen.

Laat mensen die risico lopen zelf kiezen. Diegenen die gevaar lopen bij een corona-infectie doen er verstandig aan wel het vaccin te nemen, aangezien voor hun het risico bij coronabesmetting hoger ligt. En als die mensen zichzelf vaccineren, dan zijn we er toch? We krijgen het immers niet uitgeroeid, en het doel is dat de ziekenhuizen en uitvaartcentra niet overlopen.

Tot voor één jaar geleden lachten we allemaal om China en hun controledrang. Nu implementeren we het beetje bij beetje zelf, en een grote meerderheid van het volk is het er nog mee eens ook. Maar ik mag natuurlijk ook geen glijdende schaal-argument gebruiken, ook al is dat wel wat er het laatste jaar is gebeurd.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12 22:00
Ik mag toch wel hopen dat de al bestaande afspraken bij de GGD gewoon doorgaan, maar dan met een ander vaccin. Maakt me niet uit wat ik krijg, ALS ik maar wat krijg. Zou wel extreem lullig zijn als ik ein-de-lijk een afspraak heb en hij om deze reden geannuleerd wordt.

Zou het aantal vaccins wat nog in de vriezer lag bij Pfizer/Moderna(/Janssen) voldoende zijn zodat daarmee de al bestaande AstraZeneca 60- afspraken weggeprikt kunnen worden?

Verwijderd

Wat een poppenkast. Mag hopen dat dit voor korte duur is.

Of is er een kans dat Hugo het advies niet overneemt?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 19:14 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10
RoD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:02:
[...]

Ik lees het net bij de NOS.

Gezondheidsraad: ander vaccin bij <60, want hoger risico
EMA: we hebben geen effect van leeftijd of geslacht kunnen vinden, de benefit-risk blijft positief.

Gezondheidsraad: Je mag de tweede prik nog halen omdat de bijwerkingen vooral na de eerste prik voorkomen.
EMA: we hebben alleen data van de eerse prik omdat er aanzienlijk minder mensen een tweede prik hebben gekregen.

En geen woord over het afwegen van benefit-risk, wat de basis zou moeten zijn van het advies.

Wat een totale aanfluiting.
Écht. Niet te geloven gewoon.

In de komende 3 weken stonden er circa 900k prikken met AZ binnen de verwachting. Indien dit wegvalt is het een aderlating van zo'n 40% van de verwacht te zetten vaccins in deze weken.

Zelfs voor wat betreft de tweede prik zal het mij niet verbazen dat veel nu toch wel zullen gaan zeggen, laat maar, ik wacht wel op Pfizer.

Juli klaar kunnen we langzamerhand lijkt het dan ook echt wel gaan vergeten. En het is maar te hopen dat het vaccin van Jansen geen zeldzame bijwerking gaat laten zien... dan zijn we straks al helemaal tot 2022 bezig.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
psychodude schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:16:
[...]

In de komende 3 weken stonden er circa 900k prikken met AZ binnen de verwachting. Indien dit wegvalt is het een aderlating van zo'n 40% van de verwacht te zetten vaccins in deze weken.

Zelfs voor wat betreft de tweede prik zal het mij niet verbazen dat veel nu toch wel zullen gaan zeggen, laat maar, ik wacht wel op Pfizer.

Juli klaar kunnen we langzamerhand lijkt het dan ook echt wel gaan vergeten. En het is maar te hopen dat het vaccin van Jansen geen zeldzame bijwerking gaat laten zien... dan zijn we straks al helemaal tot 2022 bezig.
Exact, de ironie is dat door al die berichtgeving en dat gestopt en weer gestart AZ eigenlijk steeds minder mensen geneigd waren zich er mee in te laten enten. Misschien ben ik wat cynisch maar nu kunnen we mooi de andere vertragingen onder dit besluit vegen. Juli was wellicht al krap, en komt het wellicht ook wel goed uit. Politiek gezien.

Diezelfde mensen die nu geen AZ meer willen willen natuurlijk wel graag dat alles open gaat. Nu geef je ze op een vlak in ieder geval ergens hun zin mee.

• MdO82
  • Laatst online: 22:33
Kon het zo snel even niet vinden in het topic.
Mensen geboren in of voor 1931 zouden inmiddels al iets gehoord moeten hebben over de vaccinatie?

Bij bewoners van zorginstellingen wordt dit intern geregeld en mensen die nog zelfstandig wonen krijgen een brief om een afspraak te maken.

Mijn oma heeft dus nog altijd niks gehoord.
Kan je gewoon het algemene nummer bellen om dit na te vragen ?

Vindt daar geen duidelijkheid over op de website van de GGD. Enkel dat er een nummer in de brief staat die we niet gehad hebben

2250 WP Zuid PVoutput

• RoD
  • Niet online

RoD

benchMarc schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:06:
1 maand geleden, AstraZeneca: uit al onze data blijkt niks over dat bloedproppen een bijwerking zijn van ons vaccin.
Hier in Noorwegen kwamen ze met de bevinding dat de correlatie tussen het vaccin en bloedproppen toch wel verdacht hoog lag. Vervolgens stop vaccin, Denemarken ook mee. Nu komt de EMA er mee dat bloedproppen wel degelijk een gevolg kunnen zijn van het AstraZeneca vaccin.

Ik mocht niet zeggen in vorige topics dat het een "experimenteel" vaccin was omdat we nog niet alle bijwerkingen kennen. Dat werd weggemod. Nu blijkt toch dat er wel degelijk aspecten aan zitten die dus niet gezien waren in de eerdere clinical trial.
Het is dan ook niet experimenteel.

Niet alle bijwerkingen worden gezien in klinische onderzoeken, en komen pas naar buiten als het vaccin/medicijn op de markt is. Zo ook hier. Dit zou nooit zijn gedetecteerd in klinische onderzoeken want te zeldzaam. Het heeft dus niets te maken met "experimenteel" zijn. De vaccins voldoen aan de eisen mbt effectiviteit/veiligheid, en ook na deze vondst blijft dat zo, zoals beoordeeld door de EMA.
Ondertussen wil de overheid iedereen vaccineren, waarom? Waarom zou je in hemelsnaam ook gezonde jonge mensen verplicht willen vaccineren? Alleen als je het virus denkt te kunnen uitroeien heeft dat nut. Maar, wat zegt 89% van de ondervraagden wetenschappers? Het virus wordt endemisch (en waarschijnlijk minder gevaarlijk), we komen hier niet van af.
Omdat je ziekenhuisopnames en dood wil voorkomen. Ook bij jonge mensen, en daarnaast is groepsimmuniteit wel degelijk belangrijk: dit vat het wel aardig samen: MikeyMan in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

De benefit-risk is gewoon keihard positief. Vaccineren dus.
Ik mag dus mogelijk straks niet meer zelf de afweging maken of ik iets (en ik ga het toch weer roepen) experimenteels in mijn lichaam laat injecteren, of dat ik kies voor corona, waarvan mijn hele familie het gehad heeft en niemand er ook maar iets serieus aan over heeft gehouden. Dus waarschijnlijk ben ik genetisch goed bestand tegen corona. Ik heb echter wel eerder een anafylactische shock gehad, en bloedproppen komt familiair voor. Dat laatste hoeft geen issue te zijn bij andere vaccins, maar ik bedoel maar: de overheid ging eerst ook prat op dat AstraZeneca alles goed had getest. Een jongen van 29 die ik ken via de sportschool heeft ook één week plat gelegen door AstraZeneca met slechte bloedwaardes en moest naar de eerste hulp. Gelukkig wel goedgekomen.
Oef... we doen het maar even puntsgewijs:
  • Anekdotes zijn weinig relevant. Kijk naar de grote getallen en je ziet dat de benefit-risk positief is, in alle leeftijdsgroepen (zie hierboven). Alleen in de leeftijdsgroep 20-29 bij laag risico op exposure is het mogelijk negatief. Maar zelfs dat is twijfelachtig. Zie link hierboven.
  • Familiaire trombose is niet relevant en geen risicofactor, heeft hier niets mee te maken.
  • Als je niet allergisch bent voor een van de bestandsdelen van het vaccin hoef je ook geen anafylactische reactie te verwachten. Dit is ook extreem zeldzaam.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MdO82 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:47:
Mensen geboren in of voor 1931 zouden inmiddels al iets gehoord moeten hebben over de vaccinatie?

Bij bewoners van zorginstellingen wordt dit intern geregeld en mensen die nog zelfstandig wonen krijgen een brief om een afspraak te maken.

Vindt daar geen duidelijkheid over op de website van de GGD. Enkel dat er een nummer in de brief staat die we niet gehad hebben
Als ze eronder zou moeten vallen kan ze bellen. Staat ook op de website van de GGD als ik mij niet vergis. Boven de 65. Ze moet dit echter wel ZELF! doen! Anders gaan de mensen van de GGD over de hobbel. Daar hebben wij hier ervaring mee gehad met eentje van bouwjaar 1927.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:18
Als ik kijk naar de verhoudingen heeft 1 op de 50.000 mensen dus deze bijwerking. Ik vind dat eigenlijk ook wel te hoog voor een vaccin dat als oplossing wordt aangeboden. Gewoon wat langer wachten en als je je ondertussen aan de regels gaat houden is je kans op corona nihill.

Verder zullen de 60- gewoon in de rij moeten aansluiten die van boven naar beneden werkt. Ze zijn nu ergens tussen de 79 en 75 dacht ik. En ergens eind mei heeft iedereen boven de 65 een prik kunnen krijgen. En dan komen de 64- aan de beurt.

Tenzij er een vaccin beschikbaar komt dat niet geschikt is voor de ouderen doelgroep, dan kun je dat natuurlijk direct inzetten bij de hoogste leeftijd waarbij het wel is toegestaan.

Ik denk dat zodra alle 60+ ge vaccineert zijn de ziekenhuizen het significanter rustiger krijgen en dan kunnen we de teugels kwa vrijheden geleidelijk laten vieren.

Stja dit is natuurlijk gewoon een mening zuil je zeggen, maar het is een uitwerking van het advies dat de gezondheidsraad heeft gegeven en waar onze regering, met haar eigenwijze en soms terechte andere zienswijze, een klap op heeft gegeven.
De beschikbaarheid van de vaccin heeft daar geen invloed op. Dat bepaald alleen het moment waarop we weer vrij zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

royaljoop schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:57:
Als ik kijk naar de verhoudingen heeft 1 op de 50.000 mensen dus deze bijwerking. Ik vind dat eigenlijk ook wel te hoog voor een vaccin dat als oplossing wordt aangeboden. Gewoon wat langer wachten en als je je ondertussen aan de regels gaat houden is je kans op corona nihill.
Dat is niet wat de EMA zegt. Die heeft het over de 1:100.000 of 1:150.000.

Edit: overigens weten we ook dat mensen zich niet altijd goed aan de regels houden. Elke dag worden er weer duizenden mensen besmet en de IC's liggen net zo vol als een jaar geleden. De praktijk is dus dat corona nog heel erg veel medisch leed veroorzaakt dat bijna met 100% voorkomen kan worden door vaccins.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 08-04-2021 20:01 ]

• henkzelf

Zij moet die brief al lang gehad hebben dus gewoon digitaal een afspraak maken via coronatest.nl (ja, ook voor vaccinatieafspraken) en meteen aanvinken dat zij die brief heeft gehad. (Deze heb je verder niet nodig bij het invullen, wel haar digid).

Heeft u vragen over het coronavirus? U kunt terecht bij het publieksinformatienummer 0800 - 1351 (tussen 08:00 en 20:00 uur). Vanuit het buitenland is het nummer te bereiken door te bellen naar +31 20 205 1351

[ Voor 10% gewijzigd door henkzelf op 08-04-2021 20:06 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12 22:00
Grote vraag is echter, ze zeggen dat het geen grote gevolgen heeft voor de strategie. Maar wat gaan ze dan wel doen? 60+ alleen nog maar AZ en de rest Pfizer, dus eigenlijk omdraaien van wat ze eerder van plan waren?

• RoD
  • Niet online

RoD

RadioAir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:09:
Grote vraag is echter, ze zeggen dat het geen grote gevolgen heeft voor de strategie. Maar wat gaan ze dan wel doen? 60+ alleen nog maar AZ en de rest Pfizer, dus eigenlijk omdraaien van wat ze eerder van plan waren?
Ik heb je reactie even naar het juiste topic verplaatst. Het loopt vandaag wat door elkaar, wat natuurlijk begrijpelijk is :)

Hoe dan ook, Ik hoorde Hugo de Jonge net zeggen dat het geen invloed gaat hebben op de strategie om vanaf begin mei de risicogroepen een prik te hebben gegeven. Daarmee zegt hij dus niets over de niet-risicogroepen (dus iedereen een prik vanaf juli). Ik vermoed zomaar dat dat deel achterwege is gebleven omdat dat niet meer haalbaar is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In of voor 1931 hebben al vrijwel allemaal 2 prikken gehad.
Denk dat ze de brief gemist heeft.

PSN

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:46
Ik snap nog steeds niet waarom er niet vrijwillige keus voor AZ gemaakt kan worden. Doe mij die prik maar.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Plenkske
  • Laatst online: 28-12 10:03
YakuzA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:15:
[...]

In of voor 1931 hebben al vrijwel allemaal 2 prikken gehad.
Denk dat ze de brief gemist heeft.
Of valt onder "niet mobiel thuiswonend" , die zijn deze week pas begonnen.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03
Met de stop van AZ vaccinaties, ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren in Europees verband!

Omdat de Oostblok landen zwaar hadden ingezet op AZ ivm prijs/kosten en deze leveringen acherblijven, heeft de EU bepaald dat de westerse landen 30% van hun voorraad Pfizer gaan leveren aan die Oostblok landen.
Maar nu wij geen AZ meer doen, gaan we die dan doorstoten naar het oosten ipv de Pfizer??? Hoop het wel!

https://www.telegraaf.nl/...-vaccins-naar-oost-europa

https://www.dagelijksesta...t-het-vaccineren-zo-snel/

American Express vraagbaak

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:55

LankHoar

Langharig tuig

ijdod schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:54:
Het EHRM heeft inmiddels uitspraak gedaan in een Tsjechische zaak over verpliche vaccinaties; in de zin dat dit mag onder voorwaarden. Dat betekent dat een eventuele verplichting daar dus niet meer (edit: op voorhand) op stuk loopt.
Ik was verbaasd toen ik het nieuws hierover hoorde. Zo'n twee weken geleden hoorde ik juist nog precies het tegenovergestelde, dat de EU Parliamentary Assembly had besloten dat het COVID-19 vaccin niet alleen niet verplicht gesteld mag worden, maar ook dat niet-gevaccineerden geen negatieve gevolgen mochten ondervinden. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze twee berichten?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:26:
Met de stop van AZ vaccinaties, ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren in Europees verband!

Omdat de Oostblok landen zwaar hadden ingezet op AZ ivm prijs/kosten en deze leveringen acherblijven, heeft de EU bepaald dat de westerse landen 30% van hun voorraad Pfizer gaan leveren aan die Oostblok landen.
Maar nu wij geen AZ meer doen, gaan we die dan doorstoten naar het oosten ipv de Pfizer??? Hoop het wel!

Ik heb geen idee waar je het over hebt.
EU breed is er ingekocht en dat wordt naar rato verdeeld.
We hebben voor iedereen ongeveer 5 spuiten gekocht in de EU, dus snap niet waarom je post vol met !!! En ??? Staat.

De prikken die over zijn gaan via COVAX door naar de rest van de wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 08-04-2021 20:29 ]

PSN

• Plenkske
  • Laatst online: 28-12 10:03
Stinger_Ventura schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:26:

Dat ging maar over een deel van een extra levering van Pfizer. Een bonus zegmaar. Dus nee niet 30% van de voorraad, het is 30% van een eenmalige extra levering.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

psychodude schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:16:
[...]

De vraag is hoeveel er voor 60- was gepland de komende weken. Maar dat het zeker voor de groep 50-60 heeft het nogal impact
Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.