Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Maar dat doen we helemaal niet?Onbekend schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:46:
[...]
Je kan het ook andersom zien:
Ondanks allerlei verhalen over bijwerkingen die kunnen lijden tot de dood, negeert Nederland dat volledig en doet net of er niets aan de hand is.
Ik denk dat het vertrouwen in de werking van vaccins los staat van het geneuzel in Den Haag.Je ziet al dat mensen steeds kritischer worden op de beperkingsmaatregelen die genomen worden, en er komt nog bij dat in de afgelopen week in de politiek het e.e.a. is verzwegen en gelogen. Dit laatste heeft weliswaar niet direct met het vaccin of virus te maken, maar helpt zeker niet mee in het algemene vertrouwen tussen "Den Haag" en de bevolking.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dat zou een prima optie zijn. Helaas zijn er burgemeesters die eisen dat er ook een vaccinatiestraat in hun gemeente komt. Stel je eens voor dat burgers 15 minuten verder moeten rijden. Dat kan echt niet.P_de_B schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:54:
[...]
Beter zou zijn om alles op één locatie te prikken, maar dan moet weer iedereen zo ver rijden.
Een prima voorbeeld dat deskundigen en bestuurders soms andere belangen hebben.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
https://www.bbc.co.uk/news/health-56620646
Stukje uit het artikel:
So, the real question is: Are the risks worth the benefits?
Even if the vaccine was the cause, and this is still not proven, the numbers suggest around one death in every 2.5 million people vaccinated.
However, this has to be weighed against the known threat posed by coronavirus.
If 2.5 million 60-year-old people caught coronavirus then around 50,000 would die. If they were all 40-year-olds then around 2,500 would die.
Als we een avondklok moeten verdedigen dan is er sprake van een acute noodsituatie. Diezelfde noodsituatie lijkt bij het vaccineren plots verdwenen. Alle tijd en laten we er nog even rustig over nadenken. Uitermate frustrerend.
De Jonge wel.
De Jonge: Vaccin AstraZeneca is veilig, prikken gaat door
Het is niet nodig dat mensen zich zorgen maken over AstraZeneca - Minister De Jonge
Die drong zelfs aan om toch vooral AZ te nemen:
Als je nu bedankt voor AstraZeneca, sta je achteraan in de rij. Dan kan het maanden duren voor je aan de beurt bent voor een ander vaccin
11-03.BarôZZa schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:13:
[...]
De Jonge wel.
De Jonge: Vaccin AstraZeneca is veilig, prikken gaat door
Het is niet nodig dat mensen zich zorgen maken over AstraZeneca - Minister De Jonge
Die drong zelfs aan om toch vooral AZ te nemen:
Als je nu bedankt voor AstraZeneca, sta je achteraan in de rij. Dan kan het maanden duren voor je aan de beurt bent voor een ander vaccin
April belt.
Om een voorbeeld te noemen: het meerendeel prefereert 10% kans op het winnen van een miljoen boven 80% kans op het winnen van een half miljoen. Dit lijkt (omgekeerd dan wel) ook het geval te zijn bij het wel of niet nemen van een vaccin. Hoewel hier ook andere motieven een rol spelen zoals wantrouwen.
Rationeel gezien is het redt het vaccin veel levens en kost het er een paar. In het enige mij bekende geval van een zeer heftige toestand (toevallig of niet) na de AZ vaccinatie betrof het iemand met een vuistdik medisch dossier met allerlei onderliggende problemen als gevolg van 45 jaar roken, suikerziekte, extreem hoge bloeddruk en alcoholisme.
Analoog komt weer helemaal terug
Precies dat. Kans op een probleem met trombose is heel gering, Kans op corona is behoorlijk. Kans op coronaxcomplicaties is nog steeds behoorlijk veel groter dan kans op trombose.gustaveau schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:58:
Nu ook een tegenbericht vanuit de UK, BBC schrijft precies zoals ik had gehoopt dat de berichtgeving in NL en Europa zou zijn:
Stukje uit het artikel:
Even if the vaccine was the cause, and this is still not proven, the numbers suggest around one death in every 2.5 million people vaccinated.
If 2.5 million 60-year-old people caught coronavirus then around 50,000 would die. If they were all 40-year-olds then around 2,500 would die.
Doorprikken met die zooi, eventueel voor wie wil en op iets minder lokaties. Ik rij er wel voor om en zeker als ik daardoor eerder aan de beurt kan komen.
Let wel: ik acht het risico op trombose echt niet nul. Maar ik kan wel heel behoorlijk kansrekenen en risico calculatie is een specialiteit. Ik schat dat voor mijzelf in. Wat een ander doet moet diegene zelf weten.
Ik wil wel en hoe eerder hoe beter.
* CurlyMo second
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Zo simpels is het imho niet. Zodra die ander een (te) grote groep wordt is het leuk dat hij/zij het zelf moet weten maar is er wel een negatieve invloed op de groepsimmuniteit en ziten we nog langer in deze narigheid met z'n allen. Het is wat mij betreft zeer onwenselijk dat een grote groep mensen afziet van vaccinatie puur vanwege het merk en we daardoor langer moeten wachten op een alternatief. Ik sluit ook niet uit dat die groep groter wordt als duidelijk zou worden dat het een reële optie is om te wachten op iets anders.Indoubt schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:48:
[...]
Wat een ander doet moet diegene zelf weten.
Ik wil wel en hoe eerder hoe beter.
Als men met een aantal dagen pauze de rust kan doen wederkeren dan is het beter om die paar dagen verlies te nemen dan weken/ maanden te moeten wachten op een alternatief voor weigeraars.
Ben zelf overigens ook van hoe eerder hoe beter en zou AZ gewoon nemen. Dat gezegd hebbende, als ik de keuze kreeg AZ morgen of Pfizer over twee maanden dan sluit ik ook niet volledig uit dat ik dan toch Pfizer zou kiezen.
Is het morgen AZ en een alternatief over "onbekend" dan ga ik toch voor AZ.
Hier geldt helaas hetzelfde, als voor die andere risicoafwegingen. Wachten levert zeker doden op. Er is een kans dat het rust oplevert. Er is echter een net zo grote (mijn inschatting) kans dat het juist voor onrust zorgt.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:35:
[...]
Als men met een aantal dagen pauze de rust kan doen wederkeren dan is het beter om die paar dagen verlies te nemen dan weken/ maanden te moeten wachten op een alternatief voor weigeraars.
Daarom zou je bij dit soort kleine onzekerheden, imho moeten kiezen voor doorgaan met vaccineren.
Voor jou en mij een kleine onzekerheid, vele anderen zien dat mogelijk niet zo en daar moet je toch iets mee.blissard schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:07:
[...]
Daarom zou je bij dit soort kleine onzekerheden, imho moeten kiezen voor doorgaan met vaccineren.
Doorgaan kan alleen als er ook armen zijn om die spuit in te zetten. Dat is wel iets dat ik zou willen weten, hoeveel afmeldingen waren er nadat andere landen besloten om te stoppen en wij nog door gingen?
Doet men onderzoek naar de bereidheid om AZ te nemen?
Als je doorgaat maar na een aantal dagen niks te doen hebt omdat er niemand komt opdagen sta je immers ook stil maar ben je zelf niet in control.
Tante van mij belde week of wat geleden voor de afspraak. Welke krijg ik? Als het die AZ is dan wacht ik nog wel een tijdje.... Heeft ze daarna nog m'n moeder gebeld, welke krijg jij? Weet je dat niet, dat had je moeten vragen!? Je moet bellen en als het AZ is moet je annuleren!
Moeder heeft het toen weggewuifd, ging van de week twijfelen ivm het nieuws, heeft nu vertrouwen in de prikpauze maar heeft geen idee welke ze krijgt.
Advocaat van de duivel maar als ik al een jaar corona vrij kan blijven, bij weigering van AZ gegarandeerd een ander vaccin kan krijgen en we ondertussen niet of nauwelijks gaan/kunnen versoepelen omdat we nog geen kritische massa hebben bereikt waarom zou ik dan niet nog even wachten?
Denk dat dat is wat je moet willen voorkomen en ook dan vallen er doden als mensen zelf besluiten om te wachten en het gooit mogelijk allerlei plannen/voorbereidingen in de war.
Dat was ruim na de signalen.
Of wacht, het is nu april, dus als ze bijna een maand later ineens draaien dan is er niks meer aan de hand en zijn we alles vergeten.
Als je iets geleerd zou moeten hebben in de afgelopen 13 maanden is het wel dat de werkelijkheid van vandaag totaal anders kan zijn dan gisteren. Moet je nagaan als je het over weken danwel maanden hebt.BarôZZa schreef op zondag 4 april 2021 @ 05:57:
[...]
Dat was ruim na de signalen.
Of wacht, het is nu april, dus als ze bijna een maand later ineens draaien dan is er niks meer aan de hand en zijn we alles vergeten.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Wat een warrig verhaal. Je zegt willekeurige zaken die er niks mee te maken hebben. Het verhaal over AZ is vanaf het begin niet goed geweest, alleen bleven we hier eraan vasthouden omdat het goedkoop is en we er heel veel van hebben beeld en er daardoor afhankelijk van zijn.Drardollan schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:13:
[...]
Als je iets geleerd zou moeten hebben in de afgelopen 13 maanden is het wel dat de werkelijkheid van vandaag totaal anders kan zijn dan gisteren. Moet je nagaan als je het over weken danwel maanden hebt.
Tot nu toe is het vrij voorspelbaar allemaal: de politiek probeert de situatie continu rooskleuriger voor te stellen dan het is en een paar weken later draaien ze.
Ik denk dat ze dat sowieso moeten doen, er is geen directe doelgroep meer over voor AZ. Als je enkel nog 60 plus wil doen dan is er namelijk nog maar weinig over, want vanaf 65 is het weer Pfizer.CurlyMo schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:14:
Als het mogelijk tot onrust zorgt. Leg dan pro-actief een cohort aan van bereidwillige. Zet mij maar op de AZ lijst ondanks dat ik nog lang niet aan de beurt ben.
Volgens mij kunnen ze nu beter beginnen met inschrijven op AZ en dan enkel mannen onder de 60. Die lopen aanzienlijk minder risico op trombose is nu gebleken. Dat is misschien zuur voor de vrouwen, maar voor de vrouwen blijven er hierdoor meer andere vaccins over. Dus op de iets langere termijn maakt dat helemaal niets uit.
Je maakt het zelf nogal warrig, en je bedenkt er nu ineens bij dat we doorgegaan zijn met AZ vanwege de prijs.BarôZZa schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:24:
[...]
Wat een warrig verhaal. Je zegt willekeurige zaken die er niks mee te maken hebben. Het verhaal over AZ is vanaf het begin niet goed geweest, alleen bleven we hier eraan vasthouden omdat het goedkoop is en we er heel veel van hebben beeld en er daardoor afhankelijk van zijn.
Tot nu toe is het vrij voorspelbaar allemaal: de politiek probeert de situatie continu rooskleuriger voor te stellen dan het is en een paar weken later draaien ze.
Er wordt niets rooskleuriger voorgedaan dan is het omtrent AZ. De situatie, kennis en inzicht wisselt per dag en er wordt per dag op geacteerd door de overheid.
volgens mij waren het tienduizend prikafsprakenDrardollan schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:44:
Voor AZ stonden nog maar 700 afspraken, dat zou betekenen dat we niet sterk zullen dalen in het aantal vaccinaties?
bie100 schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:20:
[...]
volgens mij waren het tienduizend prikafspraken
Bron: Nu.nlDe GGD stopt tijdelijk helemaal met het toedienen van het AstraZeneca-vaccin om verspilling tegen te gaan. Hierdoor lopen zevenhonderd zestigplussers hun vaccin voorlopig net mis.
...
"Het vaccineren met de andere vaccins gaat wel gewoon door", benadrukt een woordvoerder van de GGD GHOR. In totaal zijn er voor komende week gemiddeld zo'n 40.000 vaccinatie-afspraken per dag gemaakt die wel gewoon plaatsvinden.
Lijkt me dan ook dat 700 (veel?) te weinig is.
Bericht is van gisteren, dus na de volledige stop.ninjazx9r98 schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:42:
Eerst werd 60 min gestopt, daarna een volledige stop. Als 60 plus om 700 gaat dan mist het aantal van de 60 min nog.
Lijkt me dan ook dat 700 (veel?) te weinig is.
ja dat begrijp ik dan val het nog wel mee dan ( als je die tienduizend niet voor de tijd niet mee rekent danDrardollan schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:56:
[...]
Bericht is van gisteren, dus na de volledige stop.
Zevenhonderd zestigplussers lopen het mis. Dat bericht zegt dus niks over 60 min.Drardollan schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:56:
[...]
Bericht is van gisteren, dus na de volledige stop.
Daarvoor moet je dus even verder zoeken
https://www.rtlnieuws.nl/...ers-bijwerkingen-trombose
Of bedoel je dat er nog maar 700 over waren na de stop van 60 min? Realiseer me nu dat je het ook zo zou kunnen lezen.De pauze geldt in eerste instantie tot 7 april, volgende week woensdag. Er moeten per direct 10.000 prikafspraken worden geschrapt, meldt de landelijke koepel GGD GHOR. Mensen die de komende dagen een afspraak hebben bij de GGD worden gebeld of gesmst.
[ Voor 9% gewijzigd door ninjazx9r98 op 04-04-2021 16:24 . Reden: Toon aangepast na nogmaals eea lezen ]
Ik heb geen idee, vandaar dat ik het vroegninjazx9r98 schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:22:
[...]
Zevenhonderd zestigplussers lopen het mis. Dat bericht zegt dus niks over 60 min.
Daarvoor moet je dus even verder zoeken
https://www.rtlnieuws.nl/...ers-bijwerkingen-trombose
[...]
Of bedoel je dat er nog maar 700 over waren na de stop van 60 min? Realiseer me nu dat je het ook zo zou kunnen lezen.
Het wordt tijd om een beslissing te nemen, wel of geen AZ meer. Dit gefreubel is ook niets. Misschien kunnen we de voorraad verkopen aan de UK?
Pfizer stroomt steeds harder binnen (500k per week nu) en Janssen komt er snel aan.
Het is tijd om richting de miljoen vaccinaties per week te groeien
[ Voor 22% gewijzigd door eamelink op 04-04-2021 19:53 ]
Ik hoop het ook, maar heb er een hard hoofd in.eamelink schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:51:
Ik hoop dat ze geleerd hebben van de vorige keer, en dat er na positief advies van de EMA woensdag snel weer opgestart wordt
Het is tijd om richting de miljoen vaccinaties per week te groeien
Overigens zijn volgens mij de huisartens niet gestopt met vaccineren, dus de groep 60-65 die door de huisartsen gedaan worden gaan volgens mij wel gewoon door. Wat ik gelezen heb is het alleen de GGD die volledig gestopt is, omdat die maar weinig 60+ vaccineren en dus niet genoeg massa hebben.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik hoop dat ze snel weer doorprikken en het goed uitleggen via het nieuws. De trombose artsen in NL en Europa zijn woest om deze toch vooral politiek ingegeven actie.
een treffende spreuk
Dit is ook wat ik niet snap en ik vind het uitermate zwak van de overheid dat ze in een stuip schieten over nog geen handjevol mógelijke gevallen van ernstig bij-effect. Minder mensen kunnen nu geprikt worden, wat statistisch gezien tot meer doden zal leiden dan dat enkele trombose geval.gustaveau schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:58:
Nu ook een tegenbericht vanuit de UK, BBC schrijft precies zoals ik had gehoopt dat de berichtgeving in NL en Europa zou zijn:
Stukje uit het artikel:
[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 04-04-2021 21:59 ]
Dit dus.
Heel simpel, veel mensen zullen denken: "Wat als ik die uitzondering ben?". En die mensen weten ook dat er vaccins zijn die dit niet veroorzaken (althans, niet zover bekend). Die paar weken wachten is na 13 maanden dan ook niet zo boeiend meer zal er dan gedacht worden.FunkyTrip schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:59:
[...]
Dit is ook wat ik niet snap en ik vind het uitermate zwak van de overheid dat ze in een stuip schieten over nog geen handjevol mógelijke gevallen van ernstig bij-effect. Minder mensen kunnen nu geprikt worden, wat statistisch gezien tot meer doden zal leiden dan dat enkele trombose geval.
Nu even geen vaccinatie betekend een kans op corona die je door je aan de regels te houden tot een minimum kan beperken en door volledige isolatie minimaal is. Dus de kans op overlijden heb je zelf in de hand.
VERSUS:
Je nu laten vaccineren met een kans op trombose met dodelijke afloop, waar je zelf niets aan kan doen om dat te voorkomen. Tenzij je je NU niet laat vaccineren en je dus de bovenstaande afweging maakt.
Kortom: je kunt het bekijken als homo economicus en dan bepaald de uitkomst de mogelijkheden die je zelf ziet om je gedrag te bepalen.
https://www.ad.nl/buitenl...-niet-vertrouwt~a026a88a/
Volgens het artikel waren er vorige week 22.000 buitenlanders die een vaccinatie hebben gekregen. Je kan zelfs kiezen welk vaccin je graag toegediend wil krijgen!
Heb de site al gevonden waar je jezelf kan opgeven als buitenlander 😃
En de Volkskrant heeft ook een artikel
https://www.volkskrant.nl...-prikhal-binnen~b99766f8/
[ Voor 17% gewijzigd door Stinger_Ventura op 05-04-2021 15:14 ]
American Express vraagbaak
Busreisje doen met wat mensen?Stinger_Ventura schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:49:
Iemand al naar Servië geweest voor een Corona vaccinatie??
Volgens het artikel waren er vorige week 22.000 buitenlanders die een vaccinatie hebben gekregen. Je kan zelfs kiezen welk vaccin je graag toegediend wil krijgen!
Gaat maar 1 vlucht per week vanaf Schiphol rechtstreeks.
[ Voor 28% gewijzigd door Rzaan op 05-04-2021 14:21 ]
Holy shit, je moet wel heel wanhopig een vaccin willen krijgen om naar Servië af te reizen.. Klinkt zeer betrouwbaar.Stinger_Ventura schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:49:
Iemand al naar Servië geweest voor een Corona vaccinatie??
Belgrado is prachtige stad en heeft een aantal zeer moderne ziekenhuizen en klinieken.
Ze hebben vaccins van een aantal fabrikanten, waaronder bijvoorbeeld ook Pfizer.
Als ik 100% zeker zou zijn dat ik daar een Pfizer-prik zou kunnen krijgen, dan ging ik volgende week met het vliegtuig daar naar toe.
[ Voor 42% gewijzigd door Rzaan op 05-04-2021 14:27 ]
En dan nog een keer terug voor de tweede prik?Rzaan schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:25:
Niet veel mis met Servie hoor.
Belgrado is prachtige stad en heeft een aantal zeer moderne ziekenhuizen en klinieken.
Ze hebben vaccins van een aantal fabrikanten, waaronder bijvoorbeeld ook Pfizer.
Als ik 100% zeker zou zijn dat ik daar een Pfizer-prik zou kunnen krijgen, dan ging ik volgende week met het vliegtuig daar naar toe.
Ja, 2 x 2 retouren van €150 Amsterdam-Schiphol/Belgrado..
Je kan je interesse tonen via een overheidsite, en dan krijg je een vrijblijvende uitnodiging.
Vraag me wel af hoe het gaat met de accreditering naar een vaccinatie paspoort in de toekomst. Zou toch vooral zijn om sneller vrij te reizen tov wachten in west europa op Hugo....
American Express vraagbaak
Zou geen probleem zijn. Of 3 weken daar verblijven. Is een mooi land.autje schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:32:
En dan nog een keer terug voor de tweede prik?
Een vaccinatiepaspoort zou iets van later zorg zijn.
Het is een beetje gedoe en ik denk dat je door miscommunicatie en burocratie wellicht voor de kat z'n viool op het vliegtuig stapt.
blocked by paywall.Stinger_Ventura schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:49:
En de Volkskrant heeft ook een artikel
https://www.volkskrant.nl...-prikhal-binnen~b99766f8/
Elect a clown, expect a circus.
Maar helaas.
Wel een bericht van de Servische regering dat je zonder afspraak niet hoeft te komen.
Het zal toch geen fake nieuws zijn zeker?Rzaan schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:11:
Ik heb overigens gezocht naar de instantie in Servie waar je je aan kunt melden voor een vaccin.
Maar helaas.
Wel een bericht van de Servische regering dat je zonder afspraak niet hoeft te komen.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Denk het niet, zie Servië heeft zo veel vaccins dat er keuze is, en bussen uit buurland toestromen
Ze hebben daar kennelijk echt een enorm overschot, en veel complottheorie-aanhangers die geen vaccinatie willen.Het rappe tempo heeft ook een keerzijde, legt Godfroid uit. "De mensen die gevaccineerd willen worden, beginnen zo langzamerhand op te raken."
Virussen? Scan ze hier!
Gouwe handel!
Nu zijn de mensen met down wel allemaal uitgenodigd voor vaccinatie maar hij valt buiten de boot.
We hebben zijn huisarts gevraagd maar die wil geen uitzondering maken maar weet ook niet wanneer hij aan de beurt is.
Ik heb vervolgens contact gehad met de GGD en die weten het ook niet maar verwezen mij naar het Rivm.
Deze verwachten dat de andere risicogroepen in mei aan de beurt komen.
We zijn een land waar over het algemeen alles goed geregeld is maar hier hebben ze de plank misgeslagen.
Vraag het eens aan Pfizer zou ik zeggen.Monkeydancer schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:46:
Wat ik niet begrijp is het volgende; waarom wordt niet het pfizer vaccin in Nederland geproduceerd? Nederland heeft toch de productiefaciliteiten ervoor? Waarom dan toch doorgaan met Astra?
NL overheid etc heeft daar niet zoveel over te zeggen iig.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is de link: https://imunizacija.euprava.gov.rs/Rzaan schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:25:
Als Janssen beschikbaar zou worden daar is het wel een interessante optie. Als twintiger moet ik nog maar zien wanneer ik het krijg hier in Nederland. Twee keer op en neer + covid tests is toch wel een gedoe.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
De keuzes van onze leiders zijn soms niet te volgen. 1/3 van de bevolking van de VS heeftBrons schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:41:
Waarom draaien we de vaccinatiestrategie eigenlijk niet om? Geef AZ aan de ouderen, want de bijwerkingen zijn minder erg dan covid-19. Geef de overige vaccines aan de mensen waarbij de bijwerkingen van AZ niet acceptabel zijn.
minimaal een prik gehad, Pfizer dus. Israel zit al op 5M bewoners die 2x prikken gehad hebben en bestellen ff 34M bij.
En ondertussen zijn onze trombose experts woest.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Omdat AZ bij ouderen slechter werkt en de risicoanalyse dus weer heel anders wordt. Alles wat ik lees over de trombose klachten van AZ is dat het jonge vrouwen treft. Dan heb je nog steeds 50% van potentiele ontvangers over lijkt me. Het lijkt ook wel een politieke keuze om dat ook niet te willen.Brons schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:41:
Waarom draaien we de vaccinatiestrategie eigenlijk niet om? Geef AZ aan de ouderen, want de bijwerkingen zijn minder erg dan covid-19. Geef de overige vaccines aan de mensen waarbij de bijwerkingen van AZ niet acceptabel zijn.
Dat klopt niet. Er was aanvankelijk te weinig data omdat AZ een slechte trial had uitgevoerd waarin niet genoeg ouderen zaten om een gedegen analyse te doen, maar inmiddels is die data er wel, en daaruit blijkt dat het net zo effectief is bij ouderen.TrailBlazer schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:30:
[...]
Omdat AZ bij ouderen slechter werkt en de risicoanalyse dus weer heel anders wordt.
Zie: https://www.astrazeneca.c...met-primary-endpoint.html
En terecht! Het beleid omtrent vaccineren is een schande voor de gezondheid! Snap er werkelijk niets van! Een miljoen prikken liggen te wachten..... Hallo? Er is een pandemie gaande. Dat GGDtjes zelf regie voeren, dat huisartsen regie voeren, dat ziekenhuizen regie voeren het is echt een zooitje. Er had al vanaf het moment dat duidelijk werd dat alleen vaccins uitweg boden een crisis organisatie moeten worden opgetuigd die landelijk de vaccinatie doet. Niet allerlei partijen die allemaal wat in de melk te brokkelen willen hebben. Te veel eilandjes, te veel belangen.loekf2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:26:
[...]
De keuzes van onze leiders zijn soms niet te volgen. 1/3 van de bevolking van de VS heeft
minimaal een prik gehad, Pfizer dus. Israel zit al op 5M bewoners die 2x prikken gehad hebben en bestellen ff 34M bij.
En ondertussen zijn onze trombose experts woest.
Het beleid hoe er nu met AZ wordt omgegaan is een schande. Talloze mensen gaan dood of worden ernstig ziek door Covid doordat er een, in mijn ogen, politieke keuze gemaakt wordt om met AZ wederom te stoppen. Terwijl trombose maar zeeeeer sporadisch voorkomt in uitzonderlijke gevallen. De kans om als gezonde persoon op de IC te komen vanwege covid is groter dan de kans op trombose door AZ
Het maakt mij steeds bozer. Ondernemers mogen verrekken. Schande!
Do { Ping } while ( LOL )
Helemaal mee eens. Hoorde dat de tijd dat alleen hoog bejaarden op de IC liggen voorbij is. De gemiddelde leeftijd is 63. Juist nu had je de groep 60 plus al gevaccineerd moeten hebben.Shadow_Agent schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:36:
[...]
En terecht! Het beleid omtrent vaccineren is een schande voor de gezondheid! Snap er werkelijk niets van! Een miljoen prikken liggen te wachten..... Hallo? Er is een pandemie gaande. Dat GGDtjes zelf regie voeren, dat huisartsen regie voeren, dat ziekenhuizen regie voeren het is echt een zooitje. Er had al vanaf het moment dat duidelijk werd dat alleen vaccins uitweg boden een crisis organisatie moeten worden opgetuigd die landelijk de vaccinatie doet. Niet allerlei partijen die allemaal wat in de melk te brokkelen willen hebben. Te veel eilandjes, te veel belangen.
Het beleid hoe er nu met AZ wordt omgegaan is een schande. Talloze mensen gaan dood of worden ernstig ziek door Covid doordat er een, in mijn ogen, politieke keuze gemaakt wordt om met AZ wederom te stoppen. Terwijl trombose maar zeeeeer sporadisch voorkomt in uitzonderlijke gevallen. De kans om als gezonde persoon op de IC te komen vanwege covid is groter dan de kans op trombose door AZwie snapt dit nog?
Het maakt mij steeds bozer. Ondernemers mogen verrekken. Schande!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De gemiddelde leeftijd op de IC ligt al sinds het begin tussen de 60 en 64:loekf2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:44:
[...]
Helemaal mee eens. Hoorde dat de tijd dat alleen hoog bejaarden op de IC liggen voorbij is. De gemiddelde leeftijd is 63. Juist nu had je de groep 60 plus al gevaccineerd moeten hebben.
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport_20210322.pdf
Zie pagina 13.
Mrt/Apr staat nog niet bij de gemiddeldes, maar die lijkt redelijk hetzelfde op de hoofdgrafiek.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 05-04-2021 23:18 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoog bejaarden gaan sowieso amper naar de IC. En terecht.loekf2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:44:
[...]
Helemaal mee eens. Hoorde dat de tijd dat alleen hoog bejaarden op de IC liggen voorbij is. De gemiddelde leeftijd is 63. Juist nu had je de groep 60 plus al gevaccineerd moeten hebben.
Doe is lief. Ik begrijp wel wat je bedoelt maar het komt er zo rot uit.MikeyMan schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:17:
[...]
Hoog bejaarden gaan sowieso amper naar de IC. En terecht.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Veel liever dan bejaarden een IC opname met alle gevolgen besparen wordt het niet.henkzelf schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:18:
[...]
Doe is lief. Ik begrijp wel wat je bedoelt maar het komt er zo rot uit.
Doorprikken met die zooi, genoeg mensen die wel willen!Patiënten uit risicogroepen 'smeken' bij GGD tevergeefs om vaccin
Bij de GGD melden zich dagelijks tientallen mensen die graag gevaccineerd willen worden tegen corona, maar daar nog niet voor in aanmerking komen. Vaak zijn dat mensen die een ziekte of aandoening hebben, maar nog niet aan de beurt zijn, schrijft Trouw. Ze hopen aan het eind van de dag een prik te krijgen met een vaccin dat over is.
Volgens de GGD zijn het soms ook mensen die "niet lang meer te leven hebben en de tijd die ze nog hebben graag nog een beetje in de buitenwereld willen komen." Vaak zijn de verzoeken tevergeefs; omdat bijna iedereen voor zijn vaccinatieafspraak komt opdagen, blijft er nauwelijks vaccin over.
Op sommige priklocaties staat elke dag een handjevol mensen aan de deur te smeken of ze een prik mogen hebben. De GGD gaat niet op die verzoeken in. Een woordvoerder zegt: "We begrijpen hun vraag, maar wij bepalen niet de vaccinatiestrategie."
Als ik de verhalen moet geloven dan zit men op de priklokaties duimen te draaien, en staan de vriezers vol moet vaccins. Dus nu maar hopen dat genoeg mensen op komen dagen.eamelink schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:55:
Nou, deze week zouden we zo'n beetje de 100k prikken per dag op de doordeweekse dagen moeten gaan doorbreken. Ben benieuwd
Ik weet niet of dit veel of weinig is (afgezet tegen de hoeveelheid vaccins die er voorradig zijn)
Ik las gisteren ook een artikel over een reisorganisatie uit Eindhoven die inmiddels al voor zo'n 15 ouderen een trip naar Servië had georganiseerd.TheRicolaa10 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:28:
[...]
Dit is de link: https://imunizacija.euprava.gov.rs/
Als Janssen beschikbaar zou worden daar is het wel een interessante optie. Als twintiger moet ik nog maar zien wanneer ik het krijg hier in Nederland. Twee keer op en neer + covid tests is toch wel een gedoe.
https://www.ed.nl/binnenl...rip-naar-servie~abec861a/
Normaliter organiseren ze party reizen, maar dit deden ze even tussendoor.
Quote uit het artikel: Hij zegt er niet veel aan over te houden. ,,Als het straks weer kan, willen we gewoon weer mooie reizen voor groepen aanbieden. Daar doen we het voor. Tot die tijd helpen we mensen als ze erom vragen en als we dat kunnen, op basis van onze contacten en ervaringen.”
Als ik hem was zou ik het in de voor de reiswereld slechte tijden, goed ter hand nemen. Ik zie er ethisch niet veel verkeerds in.
In de periode 29-maart tot en met 4-april 440906, volgens het coronadashboard. Wat duidelijk meer is dan de laatste planning voor vorige week (maar, ook riant minder dan de oorspronkelijke planning van 516k of zo voor vorige week).Rzaan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:02:
Afgelopen week iets van 400.000 prikken gezet, volgens coronabeeld.nl.
Ik weet niet of dit veel of weinig is (afgezet tegen de hoeveelheid vaccins die er voorradig zijn)
Ofwel, duidelijke steigende lijn van vaccinaties. Minder stevig dan eerst gepland, maar wel de goede kant op. Hopelijk dat het AZ gerommel niet te veel invloed gaat hebben.
Voor wie waren die vaccins initieel bedoeld?Rzaan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:08:
[...]
Als ik hem was zou ik het in de voor de reiswereld slechte tijden, goed ter hand nemen. Ik zie er ethisch niet veel verkeerds in.
Omdat dan je hele planning op de schop moet, maar belangrijker: AZ is niet getest/akkoord bevonden voor 65+.Brons schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:41:
Ik zou het veel simpeler doen, AZ enkel aan mannen voorlopig. Dat is relatief simpel te regelen en je prikt in ieder geval +/- 50% van de bevolking.
Zoals ik het begrijp voor de Servische bevolking, maar die laten het blijkbaar massaal afweten.MikeyMan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:33:
Voor wie waren die vaccins initieel bedoeld?
Dit is toch achterhaalde info?Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:49:
Omdat dan je hele planning op de schop moet, maar belangrijker: AZ is niet getest/akkoord bevonden voor 65+.
Inmiddels zijn er toch genoeg data bekend dat het wel akkoord is? Of nog niet officieel?
https://www.gezondheidsra...ragen-covid-19-vaccinatieDrardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:49:
[...]
Omdat dan je hele planning op de schop moet, maar belangrijker: AZ is niet getest/akkoord bevonden voor 65+.
Ik zou het veel simpeler doen, AZ enkel aan mannen voorlopig. Dat is relatief simpel te regelen en je prikt in ieder geval +/- 50% van de bevolking.
"Over het AstraZeneca-vaccin adviseerde de raad eerder om dat in te zetten tot 65 jaar. Recent wetenschappelijk onderzoek laat echter zien dat het ook bij mensen boven de 65 jaar goed werkt. De Gezondheidsraad adviseert daarom om het ook voor die groep in zetten."
De gezondheidsraad is slechts een adviserend orgaan. Zolang de juiste instanties (EMA/CBG) het niet goedkeuren kan je het niet gebruiken.Farid_A schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:53:
[...]
https://www.gezondheidsra...ragen-covid-19-vaccinatie
"Over het AstraZeneca-vaccin adviseerde de raad eerder om dat in te zetten tot 65 jaar. Recent wetenschappelijk onderzoek laat echter zien dat het ook bij mensen boven de 65 jaar goed werkt. De Gezondheidsraad adviseert daarom om het ook voor die groep in zetten."
Ik weet het, het is geneuzel. Maar het is nu eenmaal hoe het moet werken, veiligheid staat voorop.
Maar sowieso vraag ik mij af wat de winst is, we zijn nu bezig met geboortejaar 1947/1948 en zijn dus bijna bij de 65 (1956). Leveringen van Pfizer lopen goed en zijn recent meer dan verdubbeld.
Persoonlijk zou ik kiezen om 60-64 af te maken bij mannen met AZ en vrouwen Pfizer. En daarna gaan we van 60 naar beneden en zou je kunnen kiezen voor:
Mannen: AZ/Pfizer/Moderna/Janssen
Vrouwen: Pfizer/Moderna/Janssen
Logistiek is dat niet zo heel ingewikkeld, je sluit de risico's voor nu grotendeels uit (AZ bij vrouwen 25-65 is in onderzoek) en je houdt het tempo erin door geen vaccins in de vriezer te laten liggen. Tevens hoef je dan niet meer op de rem te trappen als toch blijkt dat er een relatie is tussen AZ en Trombose bij de vrouwen.
Maar goed, ik ben slechts een buitenstaander
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 06-04-2021 11:01 ]
Naar mijn weten inderdaad achterhaald, maar niet officieel. En dan kan je dus niets.Rzaan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:52:
[...]
Dit is toch achterhaalde info?
Inmiddels zijn er toch genoeg data bekend dat het wel akkoord is? Of nog niet officieel?
Dat is vervelend en eigenlijk geneuzel, maar laten we aub wel de juiste paden blijven volgen. Dat is beter dan achteraf terug moeten krabbelen.
https://www.telegraaf.nl/...-astra-zeneca-en-tromboseEMA-bestuurder: verband tussen vaccin AstraZeneca en trombose
„Er is een verband met het vaccin. Maar wat deze reactie veroorzaakt, dat weten we nog niet”, zegt Cavaleri. Het is nog niet duidelijk of het aan het vaccin van AstraZeneca zelf ligt, of aan het soort vaccin, maar volgens Cavaleri blijft het zo dat de zeldzame combinatie van klachten „onder jonge gevaccineerden vaker voorkomt dan we zouden verwachten. Dat moeten we zeggen.”
De dagen van AZ zijn geteld, let maar op mijn woorden. Jammer maar helaas, dit gaat ons een paar weken vertraging opleveren met vaccineren. Ik denk niet dat AZ nog toegestaan wordt, en zo wel dan denk ik dat veel mensen het niet meer willen (mijzelf inclusief, zoals eerder aangegeven).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het is niet enkel Telegraaf...ijdod schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:21:
@Drardollan Ik zou nog een slag om de arm houden. Het is De Telegraaf, die een uitspraak van iemand in buitenlandse media citeerd. Ik zie daar een enorme hoop ruimte voor nuance (en het verlies daaraan bij De Telegraaf). Dit in context van formele goedkeuring. Vertrouwen is twee, maar ik ben wel benieuwd naar de overlap tussen de groepen 'geen mRNA', 'oudjes die doodgaan is gewoon, dus shit happens' en nu 'ik wil geen AZ'. Het zou mij niet verbazen als er een aanzienlijke overlap is in die groepen...
https://www.parool.nl/wer...se-arbeidsmarkt~b09ed54b/
https://www.ad.nl/binnenl...durige-klachten~a9d61924/
Ik denk echt dat het over is voor AZ. Logistiek kan dit een gigantische nachtmerrie worden omdat men het niet wil/wel wil/toch weer niet. Dan kan je het beter schrappen, heb je er ook geen kopzorgen meer over. Vandaag ook een heel artikel over Moviato in Oss, Pfizer/Moderna loopt top en AZ is een en al ellende.
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:30:
[...]
Het is niet enkel Telegraaf...
https://www.parool.nl/wer...se-arbeidsmarkt~b09ed54b/
https://www.ad.nl/binnenl...durige-klachten~a9d61924/
Ik denk echt dat het over is voor AZ. Logistiek kan dit een gigantische nachtmerrie worden omdat men het niet wil/wel wil/toch weer niet. Dan kan je het beter schrappen, heb je er ook geen kopzorgen meer over. Vandaag ook een heel artikel over Moviato in Oss, Pfizer/Moderna loopt top en AZ is een en al ellende.
Zover ik weet waren de trombose problemen alleen bij vrouwen toch? Laat dan gewoon alleen mannen tussen de 18-60 inenten met AZ? Ik zie geen probleem.joppe113 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:35:
Ik denk dat als je bijvoorbeeld az vrijwillig zou kunnen nemen, er nog genoeg mensen zijn die dat willen hoor....
[...]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat kan, de vraag is of je dat logistiek moet willen regelen. Als je AZ met al zijn problemen schrapt (in Oss zoals gezegd ook veel gedoe omdat het zo onvoorspelbaar is) dan zou je al je energie in Pfizer/Moderna/Janssen kunnen stoppen. Ik denk dat dat meer oplevert op termijn.joppe113 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:35:
Ik denk dat als je bijvoorbeeld az vrijwillig zou kunnen nemen, er nog genoeg mensen zijn die dat willen hoor....
[...]
Wat wel een idee zou zijn is om 1 grote AZ prik lokatie in de Utrechtse Jaarbeurs te maken inclusief opslag (dus AZ weg uit Oss). En daar een inschrijving voor te maken. Hoef je maar op 1 plek te prikken met AZ en kan iedereen er zelf voor kiezen. Als je er dan voor kiest is de reistijd maar een klein ding voor veel mensen. Iedereen die dit dan vrijwillig wil en doet kan van de lijst voor Pfizer/Moderna/Janssen af.
Dat zou de simpelste oplossing zijn die eenvoudig in te regelen is. Maar de vraag is of er genoeg bereidheid is onder de groep die dan aan de beurt is, ouderen zijn toch veelal wat voorzichtiger._eLMo_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:41:
[...]
Zover ik weet waren de trombose problemen alleen bij vrouwen toch? Laat dan gewoon alleen mannen tussen de 18-60 inenten met AZ? Ik zie geen probleem.
_eLMo_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:41:
[...]
Zover ik weet waren de trombose problemen alleen bij vrouwen toch? Laat dan gewoon alleen mannen tussen de 18-60 inenten met AZ? Ik zie geen probleem.
Maar goed, ik ken er maar een paar, maar denk dat er genoeg wel willen worden geprikt met AZ
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:43:
[...]
Dat kan, de vraag is of je dat logistiek moet willen regelen. Als je AZ met al zijn problemen schrapt (in Oss zoals gezegd ook veel gedoe omdat het zo onvoorspelbaar is) dan zou je al je energie in Pfizer/Moderna/Janssen kunnen stoppen. Ik denk dat dat meer oplevert op termijn.
Wat wel een idee zou zijn is om 1 grote AZ prik lokatie in de Utrechtse Jaarbeurs te maken inclusief opslag (dus AZ weg uit Oss). En daar een inschrijving voor te maken. Hoef je maar op 1 plek te prikken met AZ en kan iedereen er zelf voor kiezen. Als je er dan voor kiest is de reistijd maar een klein ding voor veel mensen. Iedereen die dit dan vrijwillig wil en doet kan van de lijst voor Pfizer/Moderna/Janssen af.
Op termijn wel, maar denk dat je nu gewoon moet kijken naar massa.Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:43:
Dat kan, de vraag is of je dat logistiek moet willen regelen. Als je AZ met al zijn problemen schrapt (in Oss zoals gezegd ook veel gedoe omdat het zo onvoorspelbaar is) dan zou je al je energie in Pfizer/Moderna/Janssen kunnen stoppen. Ik denk dat dat meer oplevert op termijn.
Zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk prikken.
Ook al kost dat iets meer energie en inzet.
Als die energie en inzit vervolgens stranden omdat men geen afspraken wil maken voor AZ, dan is het verspilde energie en inzet.Rzaan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:03:
[...]
Op termijn wel, maar denk dat je nu gewoon moet kijken naar massa.
Zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk prikken.
Ook al kost dat iets meer energie en inzet.
Het is een hele lastige situatie. Het belangrijkste is eigenlijk dat de overheid zo snel mogelijk, liefst vandaag, een besluit neemt. Wat het besluit is, dat kan van alles zijn. Maar je moet een besluit nemen en weer vol gas gaan.
Ook in Belgie hebben ze met dit probleem te kampen, en daar zetten ze mensen die wel willen op een lijst.
Er zijn duizenden mensen die wel op die lijst willen blijkt uit een artikel:
In België is een run ontstaan op overgebleven coronavaccins. Een website waar Belgen zich konden aanmelden voor vaccinatie kon de toeloop nauwelijks aan en was vandaag soms urenlang niet toegankelijk. Als mensen met een afspraak niet komen opdagen voor hun vaccinatie, schieten er soms vaccins over. Die zijn bederfelijk en een reservelijst moet voorkomen dat ze ongebruikt worden weggegooid.
Wie in België staat ingeschreven, kan zich op de lijst laten zetten. Dat geldt ook voor 'Nederbelgen' die in de grensstreek wonen. De reservelijst is geen sluiproute naar een voortijdige vaccinatie. Ook wie op de lijst staat, komt pas in aanmerking als zijn leeftijdsgroep aan de beurt is. Veel vaccinatiecentra hanteren ook lokale reservelijsten, waardoor er niet heel vaak een beroep op de nieuwe lijst zal worden gedaan.
Eerst waren er te weinig vaccins en nu maken we er een logistiek probleem vanDrardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:43:
[...]
Het risico op trombose van het AZ virus is gewoon heel erg laag. Van een lange vlucht krijg je ook trombose en daar maakt niemand zich zorgen over.
Trombose specialisten snappen er niks meer van dat er wordt gestopt.
Gewoon lekker doorprikken met AZ en als iemand niet wil dan is dat prima maar dan moet je langer wachten. Desnoods op wat minder lokaties als ze bang zijn dat er te weinig mensen komen. Er zijn er echt genoeg die wel een stukje willen omrijden om eerder gevaccineerd te kunnen worden.
Ik ken mensen die overwegen om naar Dubai/Israel/Tsechië te vliegen om eerder gevaccineerd te kunnen worden
Daar moet je volgens mij aan eisen voldoen die niet heel eenvoudig zijn.
Tsjechië en Israel weet ik niet.
Vooralsnog weet ik alleen van Servie, maar daar kun je blijkbaar ook niet zomaar naar toe en dan 'hallo, hier ben ik. Waar kan ik mijn prik halen?'
Tsjah, ik kan er ook niets aan veranderen. Dat geldt overigens alleen voor AZ:Indoubt schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:19:
[...]
Eerst waren er te weinig vaccins en nu maken we er een logistiek probleem van
https://www.telegraaf.nl/...ins-te-wachten-op-een-arm"Ze zijn nogal onstabiel in de levering"
Dat is niet altijd even makkelijk, met name door toedoen van vaccinproducent AstraZeneca. Want waar Pfizer altijd op woensdag levert en ook Moderna keurig netjes op afgesproken tijden en in vooraf bekende hoeveelheden bezorgt, geldt dat niet voor de leverancier van het ’derde’ vaccin. „Ze zijn nogal onstabiel in de levering. Het is afwachten wat en wanneer ze komen”, zegt Kleijn daarover. Menno Koorn van het RIVM vult aan: „Soms horen we ’s ochtends dat ze ’s middags leveren. Dat maakt het erg lastig.”
Een idee zou zijn om de voorraad Pfizer/Moderna op korte termijn te minimaliseren, die leveren wel. En van AZ te zorgen dat er een buffer is zodat de leveringen minder invloed hebben op het proces.
Daar is men al mee bezig volgens de laatste presentatie van Jaap van Delden: Pfizer gaat van 5 naar 3 dagen veiligheidsvoorraad en Moderna geen veiligheidsvoorraad meer. AstraZeneca is helaas niet betrouwbaar genoeg qua leveringen om dat terug te brengen.Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:42:
[...]
[...]
https://www.telegraaf.nl/...ins-te-wachten-op-een-arm
Een idee zou zijn om de voorraad Pfizer/Moderna op korte termijn te minimaliseren, die leveren wel. En van AZ te zorgen dat er een buffer is zodat de leveringen minder invloed hebben op het proces.
De luitenant-konolel-arts (buiten dienst) die destijds betrokken was legt uit hoe de vaccinatie in 2009 verliep en beschrijft de huidige aanpak in niet mis te verstane woorden zoals blijkt uit o.a. dit citaat:
https://www.militairespec...atiecampagne-tegen-covid-‘amateurisme-ten-top’(...) Nu is er heel veel onnodige, geen enkel doel dienende, vertragende bureaucratie. De uitvoering is een en al micromanagement. In mijn specialistische ogen is de organisatie van de huidige campagne amateurisme ten top. Dit valt niet alleen mij op, maar ook heel veel logistieke burgerbedrijven. (...)
Alternatieve link: https://www.militairespectator.nl/auteurs/am-hume
Het artikel is de moeite waard om te lezen volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 06-04-2021 13:19 ]
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
AZ kan je wel zelf iets mee regelen. Als je zeg 50.000 stuks op voorraad houdt en dan alles wat binnenkomt direct uitlevert dan kan je nooit in de problemen komen. Dat betekent misschien 1 of 2 weken wat vertraging nu, maar daarna heb je daar geen last meer van.Alfisti schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:00:
[...]
Daar is men al mee bezig volgens de laatste presentatie van Jaap van Delden: Pfizer gaat van 5 naar 3 dagen veiligheidsvoorraad en Moderna geen veiligheidsvoorraad meer. AstraZeneca is helaas niet betrouwbaar genoeg qua leveringen om dat terug te brengen.
Is vast een leuk artikel, maar valt in dezelfde categorie als de incidentele andere meningen van mensen met een bepaalde achtergrond.Number10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:09:
De militaire spectator is een krijgswetenschappelijk tijdschrift gericht op officieren van de krijgsmacht,
De luitenant-konolel-arts (buiten dienst) die destijds betrokken was legt uit hoe de vaccinatie in 2009 verliep en beschrijft de huidige aanpak in niet mis te verstane woorden zoals blijkt uit o.a. dit citaat:
Het leger in Nederland blinkt nou ook niet echt uit als het om de categorie 'top-organisatie' gaat.
Als je ziet wat daar allemaal misliep en nog steeds misloopt.
Dus het geeft voor mij een beetje 'Wij van WC-eend'-gevoel.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de vaccinatie-aanpak niet voor verbetering vatbaar is.
Kan ik daaruit opmaken dat je het artikel niet gelezen hebt? En zo ja, mag ik je vragen wat de reden is om je mening te geven zonder het artikel eerst te lezen?Rzaan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:29:
Is vast een leuk artikel
Dat doet toch afbreuk aan de input die deze auteur probeert te geven aan het maatschappelijk debat, door niet op de inhoud in te gaan maar een derde op voorhand te diskwalificeren? Of begrijp ik het verkeerd?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ja, ik heb het gelezen.Number10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:45:
[...]
Kan ik daaruit opmaken dat je het artikel niet gelezen hebt? En zo ja, mag ik je vragen wat de reden is om je mening te geven zonder het artikel eerst te lezen?
Dat doet toch afbreuk aan de input die deze auteur probeert te geven aan het maatschappelijk debat, door niet op de inhoud in te gaan maar een derde op voorhand te diskwalificeren? Of begrijp ik het verkeerd?
Ik werd er een beetje lacherig van.
Maar dat komt vast omdat ik vanuit mijn werk veel te maken had met defensie.
Die mensen hadden het altijd over hun training en hun efficiënte manier van werken.
Nou wil ik niks afdoen aan de trainingen van het Korps Mariniers of Commandotroepen, maar voor de rest is defensie net zo'n georganiseerd (en ongeorganiseerd) als elke andere overheidsclub.
Gaat heel veel mis, en kritiek op het eigen apparaat ontbreekt veelal.
Dus die mevrouw heeft het vast goed gedaan als je haar verhaal leest. Maar ja, ik heb zelden iemand horen zeggen 'nou, wij deden het toch een partijtje kut!'.
Maatschappelijk debat is prima, maar ik geef niet meer gewicht aan deze bijdrage omdat ze militair was.
Anders zou ik de veteranen op het Museumplein ook allemaal serieus moeten nemen omdat ze militairen waren.
Ze mag het vertellen, net zoals elke huisarts van mij mag vertellen hoe hij/zij vindt dat het verloopt.
Als jouw leeftijdsgroep aan de beurt is, kun je dan zelf pro actief een afspraak maken of niet?
We hadden een tijdje terug het "Maarten van Rossem relletje" omdat deze op goed geluk de GGD ging bellen en volgens de Jonge voordrong (diezelfde de Jonge had eerder gecommuniceerd dat je zelf een afspraak mocht maken als jou groep aan de beurt was en ook de website van de GGD suggereerde dit).
Op meerdere plekken (NPO programma's, zijn eigen podcasts) heeft van Rossem zijn gelijk gekregen en toegelicht, waar de lokale GGD's hem gelijk gaven en dus schijnbaar het landelijke beleid tegenspreken.
Mijn ouders uit 1944 hebben inmiddels 3 weken terug een prik gehad, maar dit was ook een zeer verwarrend. Aan het einde van de gecommuniceerde periode van 2 weken waarin alle 75-79 jarigen een uitnodiging zouden krijgen per post, werden mijn ouders wat onrustig en was er ook lichte twijfel of de brief niet bij het oud papier was beland (oude mensen zijn soms warrig) of niet zou komen. In hun omgeving hadden meerdere 80 plussers de brief ook niet gehad en anderen weer wel. Ik ben dus gaan bellen naar de GGD.
Lang verhaal kort: elk call center en elke call agent heeft zijn eigen verhaal. Mijn eigen ervaring:
agent 1: *loopt hele programma met me af en beseft zich dan dat "ze pas bij 1943 zijn en mijn ouders dus nog een week of 2 moeten wachten"
agent 2: geen uitnodiging, dan geen afspraak!
agent 3: "ja hoor geen probleem, uw ouders zijn gewoon aan de beurt" dit meisje nam vervolgens alle opties in de regio met me door en mijn ouders konden binnen 2 dagen terecht in een kleinere gemeente waar het relatief rustig was (ze hebben een auto en zijn nog gewoon mobiel)
Kort daarna viel alsnog de uitnodiging in de bus. Deze is overigens niet nodig voor vaccinatie, het formulier dat je vooraf moet invullen is ook beschikbaar op locatie werd me telefonisch verteld. Op sommige websites staat weer van niet.. Op de locatie zelf werd aan mijn ouders verteld dat het op sommige plekken erg rustig was en in de steden juist te druk. zodoende waren ze erg blij met mobiele ouderen die zelf initiatief namen en af konden reizen naar rustigere plekken, ipv aan te sluiten bij de overvolle rijen in de grote steden. In de media is dit verhaal ook een aantal keer vanuit de GGD bevestigd..
Nu mijn ooms en tantes van 70-74 jaar aan de beurt zijn, zie ik weer tegenstrijdige informatie. En net zie ik tot mijn stomme verbazing op https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken dit staan " Als achteraf blijkt dat u nog geen uitnodiging heeft gekregen, wordt uw afspraak geannuleerd." Dit is in de praktijk dus niet het geval en spreekt de signalen weer tegen dat je wel pro actief een afspraak mag maken als je in de groep zit die aan de beurt is.... en anders mag je maar hopen dat die post uberhaupt komt..
Disclaimer: ik zit niet te wachten op allemaal emotie/moraalridder reacties. Ik had hier zelf ook al gemengde gevoelens over, maar de nasleep lijkt te bevestigen dat er toch geen sprake was van "voordringen". Zeker mijn vader heeft een verhoogd risico, dus als ik alle verhalen hoor van misstanden bij de groep 80plus (geen uitnodiging, pas over 2 maanden aan de beurt etc.) ben ik blij dat ik proactief ben geweest. Mijn vraag: is er hier iemand die deze brei van zich elkaar tegensprekende informatie nog snapt?
Volgens de officiële website kun je die wel maken maar wordt deze geannuleerd als men er achteraf achter komt dat je geen uitnodiging hebt._Anvil_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:19:
Tweakers, even een vraag.
Als jouw leeftijdsgroep aan de beurt is, kun je dan zelf pro actief een afspraak maken of niet?
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken
Als achteraf blijkt dat u nog geen uitnodiging heeft gekregen, wordt uw afspraak geannuleerd.
No sh*t Sherlock, lees even mijn hele postninjazx9r98 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:24:
[...]
Volgens de officiële website kun je die wel maken maar wordt deze geannuleerd als men er achteraf achter komt dat je geen uitnodiging hebt.
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken
[...]
EDIT: https://www.ed.nl/eindhov...ikafspraak-maken~a07b0889
"Wie in 1947 of 1948 geboren is hoeft de brief dus niet af te wachten. ,,We willen graag zo snel mogelijk afspraken inplannen en vaccineren en willen daarom in het paasweekend alvast plannen", zegt een woordvoerster van de landelijke GGD GHOR."
"De doelgroep van 73- en 74- jarigen die vanaf volgende week aan de beurt is, omvat 390.000 mensen. De GGD nodigt mensen uit deze groep uit de afspraak vast te maken, maar dan wel via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Dat online inplannen heeft de voorkeur boven bellen van het landelijke afsprakennummer, omdat de GGD die telefoonlijnen niet onnodig wil belasten.
Complicatie is dat op de afsprakenwebsite juist staat dat een gemaakte afspraak geannuleerd wordt als achteraf blijkt dat de persoon in kwestie nog geen uitnodiging heeft gehad, maar voor deze doelgroep geldt dus nu een uitzondering, aldus Toonen. ,,Zij kunnen ondanks deze melding gewoon de afspraak maken.”"
[ Voor 61% gewijzigd door _Anvil_ op 06-04-2021 14:33 ]
Dan heb ik je verkeerd begrepen vrees ik.Rzaan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:10:
Maatschappelijk debat is prima, maar ik geef niet meer gewicht aan deze bijdrage omdat ze militair was.
Persoonlijk hoef ik in ieder geval niet ieders individuele mening te weten over het gewicht dat wordt toekent aan een bijdrage als een inhoudelijke onderbouwing verder ontbreekt. Ik kan daar zelf niet zoveel mee. Stel dat er nu iemand reageert die stelt bijzondere goede ervaringen te hebben uit het verleden zonder inhoudelijke onderbouwing, hoe moet ik dat dan wegen?
Het artikel is neem ik aan ook niet geschreven omdat de auteur sec een militair was, maar vanwege de betrokkenheid bij de vorige massa-vaccinatie. De verschillen t.o.v. het huidige beleid die worden opgemerkt kunnen wellicht bijdragen aan het huidige beleid.
Of de opmerkingen in dat artikel hout snijden t.o.v. het huidige beleid weet ik ook niet, maar ik zou persoonlijk niet dergelijke feedback terzijde schuiven op grond van een generaliserende opinie over een hele organisatie. Maar dat ben ik.
Daar wilde ik het onderling verder maar even bij laten.
Klopt. Ik ben van 1948. De brief is er nu nog niet; zou vanaf vanmorgen komen. En, ik ben een uur geleden gevaccineerd._Anvil_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:25:
[...]
No sh*t Sherlock, lees even mijn hele post
EDIT: https://www.ed.nl/eindhov...ikafspraak-maken~a07b0889
"Wie in 1947 of 1948 geboren is hoeft de brief dus niet af te wachten. ,,We willen graag zo snel mogelijk afspraken inplannen en vaccineren en willen daarom in het paasweekend alvast plannen", zegt een woordvoerster van de landelijke GGD GHOR."
"De doelgroep van 73- en 74- jarigen die vanaf volgende week aan de beurt is, omvat 390.000 mensen. De GGD nodigt mensen uit deze groep uit de afspraak vast te maken, maar dan wel via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Dat online inplannen heeft de voorkeur boven bellen van het landelijke afsprakennummer, omdat de GGD die telefoonlijnen niet onnodig wil belasten.
Complicatie is dat op de afsprakenwebsite juist staat dat een gemaakte afspraak geannuleerd wordt als achteraf blijkt dat de persoon in kwestie nog geen uitnodiging heeft gehad, maar voor deze doelgroep geldt dus nu een uitzondering, aldus Toonen. ,,Zij kunnen ondanks deze melding gewoon de afspraak maken.”"
Ik schreef al in het België/Nederland topic: zo jammer dat de info van het RIVM zelf over nu al zelf actief al een afspraak maken, niet is doorgezet op die afspraken site. Je moet nu gewoon aanklikken dat je de brief wel hebt (leugentje om bestwil). En straks gaan RIVM, GGD en De Jonge weer klagen dat iedereen belt.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.