Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:54:
Ik blijf er moeite mee houden dat door een sterke lobby er afgeweken wordt van een samenhangend plan.
Daar kun je het uiteraard mee eens zijn of niet, maar doel van dat plan was om de kraan dicht te draaien.
Niet om harder te gaan dweilen.

En daar wordt nu op chaotische wijze vanaf geweken.

Ik vrees nog voor andere lobbys die deze week van zich gaan laten horen :X

edit: begrijp me niet verkeerd; ik ben niet tegen het inenten van zorgmedewerkers, verre van. Maar als dat niet de meest optimale strategie zou zijn; niet doen als je het mij vraagt. Glijdende schaal zoals we nu al zien.
Eens, Ik snap wel dat we de zorgmedewerkers voorrang geven. Dat had eigenlijk wat mij betreft al vanaf het begin in de vaccinatiestrategie moeten zitten.

Als we de strategie bij elke roepende groep gaan aanpassen komen we niet verder want dan vind elke splintergroep dat ze als eerste aan de beurt zijn.

De originele strategie is gebaseerd op die groep die in het ziekenhuis terecht komt. Komt die groep niet meer in het ziekenhuis terecht dan verminderd ook de druk op de zorg. Dat lijkt me toch een hele zinvolle strategie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ik blijf er moeite mee houden dat door een sterke lobby er afgeweken wordt van een samenhangend plan.
Daar kun je het uiteraard mee eens zijn of niet, maar doel van dat plan was om de kraan dicht te draaien.
Niet om harder te gaan dweilen.

En daar wordt nu op chaotische wijze vanaf geweken.

edit: begrijp me niet verkeerd; ik ben niet tegen het inenten van zorgmedewerkers, verre van. Maar als dat niet de meest optimale strategie zou zijn; niet doen als je het mij vraagt. Glijdende schaal zoals we nu al zien.
Over 2 weken blijkt iedereen 'voorrang' te hebben 8)7

Maar dit is dus precies waar ik al weken tegen ageer, al dat commentaar op een paar daagjes later van start gaan hangt mij al tijden de strot uit. Ik ben bang voor 1 grote chaos, mede omdat er simpelweg geen vaccins beschikbaar zijn. Maar de bühne moet en zal zich laten gelden en zet er lekker de druk op. Alles en iedereen vindt zichzelf top-prio en al weken lees je niet anders dan dat wij zo'n slecht land zijn omdat we een paar dagen later beginnen met vaccineren. Net of het uitmaakt op 10 maanden ellende.

Hopelijk houden de belangrijkste instanties in deze het hoofd koel en laten ze zich niet beïnvloeden door al die randzaken. Beter 2 dagen later beginnen en het goed doen dan hals over kop maar wat gaan doen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Indoubt schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Eens, Ik snap wel dat we de zorgmedewerkers voorrang geven. Dat had eigenlijk wat mij betreft al vanaf het begin in de vaccinatiestrategie moeten zitten.

Als we de strategie bij elke roepende groep gaan aanpassen komen we niet verder want dan vind elke splintergroep dat ze als eerste aan de beurt zijn.

De originele strategie is gebaseerd op die groep die in het ziekenhuis terecht komt. Komt die groep niet meer in het ziekenhuis terecht dan verminderd ook de druk op de zorg. Dat lijkt me toch een hele zinvolle strategie.
Op elke strategie is iets aan te merken. Ik was juist zo content met het feit dát er een strategie was. Je moet keuzes maken, dat is niet altijd leuk voor iedereen maar met alle beperkingen die er zijn (levering, logistiek, ICT, personeel, etc.) moet je gewoon iets kiezen. En daar wordt nu alweer weken over geklaagd en aan gemorreld, dat komt het allemaal niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Houdt die parade van maffe mensen dan nooit op ?
https://www.ed.nl/oss-ude...a-te-versnellen~a32c010c/

*edit* linkdumps zijn ongewenst, vat dan in ieder geval samen waar het over gaat en/of quote de relevante stukken

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 04-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Wordt er een keer vóór vaccinatie gedemonstreerd, is het ook weer niet goed! :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Over 2 weken blijkt iedereen 'voorrang' te hebben 8)7
Normaal doen ambtenaren inderdaad twee weken over iets, maar als het om eigen belang gaat zijn ze er sneller bij >:)
11:06

Ook agenten zouden zo snel mogelijk gevaccineerd moeten worden, vindt politievakbond ACP. ,,We hebben afgelopen dagen veel vragen van leden gekregen over dit onderwerp. We zijn in gesprek met de korpsleiding en het ministerie of sneller vaccineren mogelijk is en hoe snel dat kan", zegt voorzitter Gerrit van de Kamp.

Agenten komen volgens de bond veel in contact met mensen die besmet zijn met corona. Agenten worden al versneld getest op corona, dus zou versneld vaccineren 'de volgende stap' zijn, meent Van de Kamp. ,,Het kabinet bestempelt de politie als vitaal beroep, dan is het logisch om deze beroepsgroep ook snel te vaccineren."

Van de Kamp: ,,Als ik kijk naar de ontwikkelingen van afgelopen dagen, ziet dat er heel chaotisch uit. We kiezen voor een weg om het vaccineren van politiemedewerkers op een goede manier voor elkaar te krijgen. Het is logisch dat de politie voorrang krijgt. Vanuit die logica is het goed dat het kabinet daar snel op reageert."
https://www.ad.nl/binnenl...aakt-duikvlucht~a5d54174/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Op elke strategie is iets aan te merken. Ik was juist zo content met het feit dát er een strategie was. Je moet keuzes maken, dat is niet altijd leuk voor iedereen maar met alle beperkingen die er zijn (levering, logistiek, ICT, personeel, etc.) moet je gewoon iets kiezen. En daar wordt nu alweer weken over geklaagd en aan gemorreld, dat komt het allemaal niet ten goede.
Nu begint de politievakbond ook te eisen dat agenten voorrang moeten krijgen. De docenten uit het PO zullen ook nog wel gaan klagen.

Dit is dus precies wat je wel dient te voorkomen. Er is een strategie met wetenschappelijke onderbouwing, volg die!

Dat de acute zorg nu even voorrang krijgt, kan ik me nog wel iets bij voorstellen, want als die instort heeft dat ook veel doden tot gevolg. Maar kom op zeg. Nu gaan we dus ruzieen om wie het eerste het vaccin krijgt en de zieke mensen die het meeste risico lopen komen fors later....

Lastig allemaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Een nieuwe ergernis gloort aan de horizon, namelijk de reistijd naar de priklocaties.

Zorgen om bereikbaarheid van priklocaties: een flinke reis voor wie geen auto heeft

Ik kan mij goed voorstellen dat dit lastig is, veel thuiszorg schattebouten(het zijn allemaal dames) die ik ken hebben een fiets en soms niet eens een auto of rijbewijs. Hopelijk kan je bij het maken van de afspraak ook regelen dat je in hetzelfde tijdsblok terecht komt als een collega met vervoer zodat je samen kan reizen.

Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nu denken 'die prik komt later wel' omdat ze geen zin hebben om het OV te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhEIxzm8h2yf2ooWB8WzMO2LIQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWtA7AQ0ytIw7tID75yJ9pm1.png?f=fotoalbum_large

Hier krijg je ook grijze haren van
Bron is de NOS

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Pierre schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:26:
[Afbeelding]

Bron is de NOS
Echt ongelofelijk hoe naief mensen kunnen zijn idd. Alsof ze maar even zeggen alsjeblieft joh hier heb je voor 100K aan vaccins doe er wat mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:42:
[...]
Wordt er een keer vóór vaccinatie gedemonstreerd, is het ook weer niet goed! :+
Mjah straks staat de ijscoman er ook met z'n karretje ... ik heb ook een vriezer en ik distribueer normaal gesproken ook dingen. Het simplistisch verbond heeft een doorstart gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Pierre schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:26:
Zo te zien was het ContainmentNu! die deze actie deed. Zijn zeg maar de tegenpool van Viruswaanzin, maar niet minder gek.

Overigens hoe denken ze die -70 te halen in een gehuurd koelwagentje? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Zo te zien was het ContainmentNu! die deze actie deed. Zijn zeg maar de tegenpool van Viruswaanzin, maar niet minder gek.

Misschien op dezelfde manier als het gehuurde koelwagentje waarmee de vaccins worden geleverd? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DoeEensGek schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Nouja dat probeer ik eigenlijk ook aan te geven. Zo'n pdfje heb je als leek niks aan.
Inderdaad, hier moeten artsen naar kijken, en dan met het complete klinische beeld van de patiënt in de hand. Bij vaccinaties verwacht je altijd bijwerkingen; pijn rond de injectieplek komt heel vaak voor, en dingen zoals duizeligheid / kortademigheid (omdat mensen een beetje zenuwachtig worden van een prikje). Je moet het dus eigenlijk in trial-setting vergelijken met de placebo-groep; die krijgen immers ook een prik en zullen ook vergelijkbare bijwerkingen melden.

Zonder die context heb je er weinig aan: bij onze fase 1-studies zie je bijvoorbeeld een heel sterk seizoensafhankelijk effect; in de herfst worden veel meer bijwerkingen gemeld, omdat mensen met een lagere weerstand, verkoudheid etc zitten, die zich pas bij het meedoen aan een klinisch onderzoek manifesteert. Daarom moet je altijd een controlegroep hebben.

Kortom, we kunnen hier inderdaad niet veel mee. Er zitten, snel scrollend door de lijst, een paar zorgelijke gevallen bij waarbij het lijkt te gaan om een allergische reactie, maar dat was al bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:06
dr.lowtune schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:40:
[...]

Daarom word ik er zo moe van dat mensen maar zoveel mogelijk redenen bedenken om niet te hoeven vaccineren. Ook in mijn directe omgeving, zwager, schoonouders, de wildste verhalen om maar geen prik te hoeven halen. Het recentste smoesje: " een vriendin van een collega van me heeft meegewerkt aan een van deze vaccins en zij wacht ook nog even"....
Ach ja, ik ken iemand die werkt bij een geneesmiddelenbedrijf en "uit eigen ervaring" van alles en nog wat de wereld inslingert over medicijnen en nu ook over het vaccin. Die persoon wordt bij wijze van spreken als een soort autoriteit gezien door redelijk wat mensen die dat weer verder verspreiden "goh heb je het al gehoord van persoon X en die kan het weten want die werkt bij Y"
Beetje jammer alleen dat je moet denken aan een functie richting magazijn en niet in een laboratorium of op een andere manier dicht bij het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Gaan ze dan ook even bij Pfizer een half miljoen extra vaccins uit de mouw schudden?
Ja .. echt .. kom op .. zo'n virus schud dat mRNA spul zo uit z'n mouw, echt moeilijk kan het dus niet zijn.
De grootste bottleneck blijft liggen bij de supply chain.
Neu .. dat blijft dat we voor het zingen al de kerk uit gaan !
Zie het nieuwe juweeltje in alle varianten van de DPG-kerk (ad, ed, tubantia en co)

We hebben een wetenschapper die in een technische commissie zou zitten voor het RIVM en die vernietigd eiwitten in alle hoeken en gaten met z'n op een draaggolf vliegende gebalanceerde positieve en negatieve gesubsidieerde ionen, geheel veilig voor mens en dier behalve dus eiwitten in hoekjes en gaten.
Uiteraard wordt het eerst uitgetest in een kerk, een beetje geloof in de goede zaak is immers mooi meegenomen. Later zat deze wetenschapper het wetenschappelijk werk door wetenschappers van wellicht de TU/e laten verifiëren in een wetenschappelijk onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:24:
@Plenkske als ze zoals voorgenomen pas gaan prikken zodra ook de tweede prik is veilig gesteld, kom je sowieso maar op de helft natuurlijk.
Dan nog.
Volgens laatste info die ik kon vinden komen er zo'n 2.5M Pfizer vaccins en bijna 400k Moderna (mits goedkeuring) vaccins binnen in Q1

Dan willen ze dus de komende 6 weken (dan zit in laatste week februari) deze groepen vaccineren:
- personeel verpleeghuis/gehandicaptenzorg/thuiszorg (225k of 613k)
- acute zorg personeel (er werd gesproken over 30k)
- huisartsen met Moderna (hoeveel ?? )
- bewoners verpleeghuizen / gehandicapten met Moderna (232k)

Die eerste groep is onduidelijk, want gisteren werd ook gesproken over 225k mensen (NOS) maar dat staat hier toch heel anders:
https://www.rijksoverheid...ste-fase-coronavaccinatie

Met Moderna vaccins willen ze er zo te zien meer prikken dan binnenkomen.
Maar die van Pfizer komen er toch gaandeweg meer dan genoeg binnen. Dus dan zou je zeggen dat je ook al andere groepen kan gaan uitnodigen.

Nogmaals, er zou vandaag nog meer info komen en het is natuurlijk de vraag hoe het verder gaat na deze eerste groepen. Als ze meteeen doorpakken is er niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:50:
[...]
Maar die van Pfizer komen er toch gaandeweg meer dan genoeg binnen. Dus dan zou je zeggen dat je ook al andere groepen kan gaan uitnodigen.
Denk dat op 4 januari al mensen uitnodigen die op 14 maart voor een afspraak zouden kunnen als alles volgens plan loopt nog niet heel nuttig is :)
(denk ook dat de extra locaties die in feb/mrt geopend worden nog niet vast staan?)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
gekkie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:48:
Ja .. echt .. kom op .. zo'n virus schud dat mRNA spul zo uit z'n mouw, echt moeilijk kan het dus niet zijn.
Wij zijn niet de enige klant bij Pfizer en uiteindelijk hebben ze ook een limiet hoeveel ze kunnen produceren. In de EU zijn ze de enige leverancier met een coronavaccin wat goedgekeurd is. Als Moderna en AstraZeneca ook goedkeuring krijgen zal er meer lucht komen omdat we dan drie leveranciers hebben.

Alternatief hadden we moeten kijken of het mogelijk was vaccins in licentie te produceren, maar dat had eerder ingezet moeten worden die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Was het niet zo dat de fabrikanten het recht hebben om minder te leveren dan afgesproken als landen (te)veel vaccins in voorraad hielden? Ik kan mij zoiets herinneren maar kan het met die zoektermen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:56:
[...]
Wij zijn niet de enige klant bij Pfizer en uiteindelijk hebben ze ook een limiet hoeveel ze kunnen produceren. In de EU zijn ze de enige leverancier met een coronavaccin wat goedgekeurd is. Als Moderna en AstraZeneca ook goedkeuring krijgen zal er meer lucht komen omdat we dan drie leveranciers hebben.

Alternatief hadden we moeten kijken of het mogelijk was vaccins in licentie te produceren, maar dat had eerder ingezet moeten worden die route.
Duidelijke de :+ vergeten, sorry 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Pfizer had ook al aangegeven dat hun grootste beperkende factor de aanvoer is van grondstoffen, dus in licentie produceren gaat je dan niet veel snellere productie opleveren.

Als AstraZeneca straks wordt goedgekeurd dan komt er ineens een hele bulk beschikbaar die prima inzetbaar is voor de 'algemene' groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:00:
Was het niet zo dat de fabrikanten het recht hebben om minder te leveren dan afgesproken als landen (te)veel vaccins in voorraad hielden? Ik kan mij zoiets herinneren maar kan het met die zoektermen niet vinden.
Nope.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Pfizer had ook al aangegeven dat hun grootste beperkende factor de aanvoer is van grondstoffen, dus in licentie produceren gaat je dan niet veel snellere productie opleveren.

Als AstraZeneca straks wordt goedgekeurd dan komt er ineens een hele bulk beschikbaar die prima inzetbaar is voor de 'algemene' groep.
Hoop dat AZ idd binnenkort bij het EMA aanklopt voor goedkeuring.
Het blijft een raar verhaal hoe ze nu alleen in de UK goedkeuring hebben aangevraagd.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Als jij nope zegt ga ik harder zoeken 8)
Mevrouw de voorzitter. Het kabinet schets in de brief verschillende stappen tussen nu en 8 januari: Europa, Gezondheidsraad, RIVM, uitwerking protocollen. Kunnen die stappen ook parallel plaatsvinden, of is het een estafette waarin steeds één handeling tegelijk kan plaatsvinden?

De keuze is om richting 8 januari, maar ook daarna, op afspraak te werken. Waarom is dat de keuze die het kabinet maakt? Kan ook worden aangegeven of andere Europese landen voor ditzelfde systeem kiezen? Ik vraag dat vanwege het feit dat het nogal omslachtig klinkt. Dat zien we ook in de ICT-infrastructuur, opleiding, belprotocollen die nu moeten worden gemaakt. We moeten voorkomen dat in plaats van de beschikbaarheid van de vaccins, straks de administratieve processen die daaraan ten grondslag liggen de beperkende factor zijn. Dat zal ongetwijfeld ook de bedoeling van de minister zijn, maar dit lijkt wel een risico in de gekozen route.

Ik vraag dat ook tegen de achtergrond van een schema dat de Wereldgezondheidsorganisatie heeft uitgevaardigd en dat bepaalt dat je pas vaccins geleverd krijgt als de vorige levering is opgebruikt. Dus als je nu vertraging oploopt, dan blijf je vertraging oplopen. Dat voorkomt hamsteren en dat is goed, maar een trage start kan wel gevolgen hebben voor de beschikbaarheid van een vaccin in een later stadium.
https://www.christenunie....t-meer-in-2020-start.html

Helaas kan ik niet zien wat de minister hierop heeft geantwoord omdat de site van de tweedekamer een storing heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is wel als zodanig benoemd door de jonge in het laatste debat.

Bron moet ik wel schuldig blijven, was eigen waarneming ;)

Ah, @Wolly was me voor, dat was het idd.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:17
YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Hoop dat AZ idd binnenkort bij het EMA aanklopt voor goedkeuring.
Het blijft een raar verhaal hoe ze nu alleen in de UK goedkeuring hebben aangevraagd.
Wellicht omdat ze waarschijnlijk bij de EMA niet een goedkeuring gaan krijgen lijkt me?
Anders hadden ze het natuurlijk allang gedaan. Van koploper naar lachertje van de vaccinboeren atm.

De UK is nu met die noodtoestemmingen wat makkelijker zo lijkt het, bij de EMA willen ze meteen voor algehele goedkeuring gaan zo begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Wellicht omdat ze waarschijnlijk bij de EMA niet een goedkeuring gaan krijgen lijkt me?
Dat lijkt me heel sterk, dan zou het hele AZ vaccin dus de gootsteen in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:06:
Als jij nope zegt ga ik harder zoeken 8)
Er was sprake van dat dit mogelijk binnen het EU inkoop collectief afgesproken zou gaan worden.
Maar dat is vanuit het EU collectief, en niet vanuit de fabrikant.

Heb daar verder niks meer over gelezen wat er nu uiteindelijk uitgekomen is, zal wel gewoon pappen en nathouden geworden zijn zonder strikte regels.
https://www.christenunie....t-meer-in-2020-start.html

Helaas kan ik niet zien wat de minister hierop heeft geantwoord omdat de site van de tweedekamer een storing heeft.
Vanuit de WHO is het COVAX initialtief, waarbij het EU collectief is aangesloten, dat is vooral gericht op alles voorbij de initiele 20%.
(plus dat we alle vaccins 4-dubbel hebben ingekocht, wat hier niet nodig is, wordt naar de rest van de wereld gedistribueerd)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:24:
Een nieuwe ergernis gloort aan de horizon, namelijk de reistijd naar de priklocaties.

Zorgen om bereikbaarheid van priklocaties: een flinke reis voor wie geen auto heeft

Ik kan mij goed voorstellen dat dit lastig is, veel thuiszorg schattebouten(het zijn allemaal dames) die ik ken hebben een fiets en soms niet eens een auto of rijbewijs. Hopelijk kan je bij het maken van de afspraak ook regelen dat je in hetzelfde tijdsblok terecht komt als een collega met vervoer zodat je samen kan reizen.

Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nu denken 'die prik komt later wel' omdat ze geen zin hebben om het OV te gebruiken.
Om heel eerlijk te zijn, kan ik mij zelf ook niet echt vinden in de huidige priklocaties. Enkel Houten in de provincie Utrecht is eigenlijk wel beschamend terwijl ze in Noord Holland struikelen over de locaties. Ik werk zelf niet in de zorg, ben geen politieagent, doe niets met ouderzorg, ben geen leraar, [vul hier uw beroep in die vindt dat ze ook voorrang willen hebben] of wat dan ook. Ik woon in Amersfoort, dan zou Houten (2x keer met de trein), Huizen (niet te bereiken met de trein), Zwolle (drie kwartier in de trein) of Apeldoorn (half uur in de trein) nou niet echt locaties die om de hoek zijn en dan moet je nog hopen dat het in de buurt van het station ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:10:
[...]
Anders hadden ze het natuurlijk allang gedaan. Van koploper naar lachertje van de vaccinboeren atm.

De UK is nu met die noodtoestemmingen wat makkelijker zo lijkt het, bij de EMA willen ze meteen voor algehele goedkeuring gaan zo begreep ik.
Mjah misschien zoek ik er te veel achter, maar het vroegtijdig (want ze waren toch nog met een aanvulling op hun fase 3 studie bezig) gereutel van die CEO over een "winnende formule" en vervolgens al het gebrek aan logische opvolging daar op (aanvraag etc.) verbazen mij nogal en doen mij nogal twijfelen of als de puntjes uiteindelijk bij de paaltjes terechtkomen, hoeveel er dan nog over is van die "winnende formule", of dat dat meer "een matige effectiviteit" gaat worden. Wat spijtig zou zijn aangezien dat het paard is waar we om diverse redenen het meest op gewed hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Is wel als zodanig benoemd door de jonge in het laatste debat.

Bron moet ik wel schuldig blijven, was eigen waarneming ;)

Ah, @Wolly was me voor, dat was het idd.
De site werkt weer, dit was het antwoord van de minister.
Is het zo dat de WHO-richtlijnen verbieden dat wij vaccins op de plank houden en dat onze leveranties in gevaar komen als wij nu niet beginnen met vaccineren? Ik meen dat de heer Asscher en ook de heer Segers en de heer Heerma dat vroegen. Het antwoord is: nee, dat klopt niet. De WHO heeft richtlijnen gericht op het voorkomen dat landen massaal voor zichzelf inkopen, met als gevolg dat andere landen geen toegang hebben. Maar dat is niet de situatie waar we nu in zitten. We kunnen heel erg snel gaan starten met vaccineren na de levering, echt heel erg snel, maar net ietsje minder snel dan een aantal andere landen. Dat is de situatie.
https://www.tweedekamer.n...b5-4998-a823-1919c389688c

Dus ja, de fabrikanten zouden met die WHO richtlijnen in de hand kunnen zeggen dat ze niets leveren tot de voorraad is gebruikt maar dat is nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Dat lijkt me heel sterk, dan zou het hele AZ vaccin dus de gootsteen in kunnen.
AZ heeft de papierwinkel niet voldoende op orde.. Ze hebben (mogelijk) nog niet de optimale dosering te pakken. De Uk zegt: het is veilig en voorkomt dat mensen in eht ziekenhuis komt. We hebben i.t.t. de andere vaccins veel van, en kunnen daardoor duizenden doden voorkomen en de economie kan eerder open. De EMA zal eerst de optimale dosis willen zien, dat kost gewoon minstens

Uiteindelijk verwacht ik dat meer landen de strategie van de Vk gaan volgen. De maatschappelijke druk gaat echt wel hard toenemen als we zien dat iedereen in de Vk weer aan het feesten is en wij nog blijven steken op 5% vaccinatiegraad van de populatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Uiteindelijk verwacht ik dat meer landen de strategie van de Vk gaan volgen. De maatschappelijke druk gaat echt wel hard toenemen als we zien dat iedereen in de Vk weer aan het feesten is en wij nog blijven steken op 5% vaccinatiegraad van de populatie.
Voor die maatschappelijke druk, die ook hier wordt de boventoon voert moet men immuun (haha) zijn. Volg de protocollen zoals ze er zijn en laat je niet gek maken.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Mag een land dan zelf los van de EMA een medicijn toe laten op de markt? Het VK mag dit natuurlijk vanwege Brexit wel...

Het is daarom natuurlijk ook een politiek statement van "Kijk die EMA sloom zijn, bij ons gebruiken we het vaccin al!"

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 04-01-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Mag een land dan zelf los van de EMA een medicijn toe laten op de markt? Het VK mag dit natuurlijk vanwege Brexit wel...
In het geval van een land dat lid is van de EU: Ja, dat mag.

Zie https://www.cbgjaarversla...el-op-de-markt-te-brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
CMD-Snake schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:40:

In een piepschuim box met droogijs, die je gewoon kunt kopen https://www.droogijs-shop...ystyreen-bak-of-container voor minder dan het huren van dat busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:17:
[...]

De site werkt weer, dit was het antwoord van de minister.

[...]

https://www.tweedekamer.n...b5-4998-a823-1919c389688c

Dus ja, de fabrikanten zouden met die WHO richtlijnen in de hand kunnen zeggen dat ze niets leveren tot de voorraad is gebruikt maar dat is nu niet het geval.
Hoe kom je tot de conclusie 'Ja' als er staat: "Het antwoord is: nee, dat klopt niet."

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:31:
[...]

In het geval van een land dat lid is van de EU: Ja, dat mag.

Zie https://www.cbgjaarversla...el-op-de-markt-te-brengen
Als je het niet erg vind, denk ik eerder dat de comment van @Holk klopt:
Holk in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Dus ja het zou potentieel kunnen, maar denk dat de procedure langer duurt dan wachten op de EMA goedkeuring :)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2021 13:35 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:17
[...]

Het is daarom natuurlijk ook een politiek statement van "Kijk die EMA sloom zijn, bij ons gebruiken we het vaccin al!"
Vraag me ook af of het mag

Maar je kan je afvragen wat het met de vaccinatiebereidheid doet als het afgeraffeld wordt. Men zat maanden te zeiken dat het te snel ging. Dat gaat het in de UK nu wel, die nemen een risico wat je m.i. niet kan nemen voordat je de optimale dosering weet. Ik wil heel heel graag gevaccineerd worden, en dat gaat binnen niet al te lange tijd ook gebeuren (ondanks dat ik al covid heb gehad ja!)

Maar dat AZ vaccin hoef ik nog niet zolang het papierwerk nog niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, kan ik mij zelf ook niet echt vinden in de huidige priklocaties. Enkel Houten in de provincie Utrecht is eigenlijk wel beschamend terwijl ze in Noord Holland struikelen over de locaties. Ik werk zelf niet in de zorg, ben geen politieagent, doe niets met ouderzorg, ben geen leraar, [vul hier uw beroep in die vindt dat ze ook voorrang willen hebben] of wat dan ook. Ik woon in Amersfoort, dan zou Houten (2x keer met de trein), Huizen (niet te bereiken met de trein), Zwolle (drie kwartier in de trein) of Apeldoorn (half uur in de trein) nou niet echt locaties die om de hoek zijn en dan moet je nog hopen dat het in de buurt van het station ligt...
Huizen als plaats zonder station is inderdaad geen superlogische keuze maar wanneer je met de bus gaat dan is het vanaf Amersfoort goed te bereiken.(anders naar station Hilversum of Naarden Bussum en dan de bus) Er zijn maar weinig plaatsen waar ze vlak naast het station een priklocatie hebben maar ov houd niet op bij de trein.
In eerste instantie zat de GGD plek vlak naast station Bussum Zuid maar door de extra capaciteit en daarvoor benodigde ruimte hebben ze de locatie verplaatst naar een kolossaal leeg parkeerterrein bij een zwembad in Huizen.

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 04-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

En de volgende groep roepers staan klaar voor voorrang, zie rtlnieuws:
Niet alleen politieagenten dringen aan op een snelle coronavaccinatie, ook boa's en leraren vinden dat zij voorrang moeten hebben bij het inenten. "Boa's worden gezien als een vitaal en essentieel beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Hoe kom je tot de conclusie 'Ja' als er staat: "Het antwoord is: nee, dat klopt niet."
Mijn vraag was de volgende:
Mijn vraag was dus niet de vraag die Segers stelde.

Het antwoord wat ik zie op mijn vraag is:
De WHO heeft richtlijnen gericht op het voorkomen dat landen massaal voor zichzelf inkopen, met als gevolg dat andere landen geen toegang hebben.
Dus dan is mijn conclusie dat het antwoord op mijn vraag 'Ja' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Adlermann schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Nu begint de politievakbond ook te eisen dat agenten voorrang moeten krijgen. De docenten uit het PO zullen ook nog wel gaan klagen.

Dit is dus precies wat je wel dient te voorkomen. Er is een strategie met wetenschappelijke onderbouwing, volg die!
Al zou het zonder wetenschappelijke onderbouwing zijn, volg gewoon de keuze zou ik zeggen. Tenzij je, zoals nu bij de acute zorg, een echt ander inzicht krijgt (zie hieronder).
Dat de acute zorg nu even voorrang krijgt, kan ik me nog wel iets bij voorstellen, want als die instort heeft dat ook veel doden tot gevolg. Maar kom op zeg. Nu gaan we dus ruzieen om wie het eerste het vaccin krijgt en de zieke mensen die het meeste risico lopen komen fors later....
Helemaal mee eens, er is bij de opzet van de strategie vanuit gegaan dat de ziekenhuizen niet zo vol als nu zouden liggen. Dat lijkt mij een zeer legitieme reden om het plan licht aan te passen, die 30k vaccinaties die nu veranderen zijn maar een kleine druppel. Dat lijkt mij logisch en verdedigbaar.

Maar zoals jij en @Wolly al opmerken, er roeren zich nu alweer 3 of 4 groepen die voorrang 'eisen' :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:36:
[...]
Mijn vraag was de volgende:
[...]
Mijn vraag was dus niet de vraag die Segers stelde.

Het antwoord wat ik zie op mijn vraag is:
[...]
Dus dan is mijn conclusie dat het antwoord op mijn vraag 'Ja' is.
De fabrikant heeft sowieso dat recht niet, want de fabrikant levert aan het EU inkoop collectief.

Bij de distributie door het EU inkoopcollectief zou je misschien tegen die richtlijn aan lopen, maar verwacht niet dat ze daarop sturen, aangezien het een richtlijn is en geen verplichting.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2021 13:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Als je het niet erg vind, denk ik eerder dat de comment van @Holk klopt:
Holk in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Ik zal het je uitleggen, de vraag was:
Zoals je op de site van CBG duidelijk kunt lezen zijn er dus procedures om geneesmiddelen (daar versta ik medicijn onder) ook buiten de EMA op de markt te brengen.

De reactie van Holk gaat over vaccins, wellicht loopt het daar anders dan bij geneesmiddelen. De vraag van @Stoney3K ging over medicijnen en dat is duidelijk na te lezen op de link van het CBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

s3n schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:35:
En de volgende groep roepers staan klaar voor voorrang, zie rtlnieuws:

[...]
Denk dat de cassieres van de supermarkten zodrekt de volgende worden? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Denk dat de cassieres van de supermarkten zodrekt de volgende worden? :)
En dan de postbezorgers. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:40:
[...]
Ik zal het je uitleggen, de vraag was:
[...]
Zoals je op de site van CBG duidelijk kunt lezen zijn er dus procedures om geneesmiddelen (daar versta ik medicijn onder) ook buiten de EMA op de markt te brengen.

De reactie van Holk gaat over vaccins, wellicht loopt het daar anders dan bij geneesmiddelen. De vraag van @Stoney3K ging over medicijnen en dat is duidelijk na te lezen op de link van het CBG.
Uit de context van de post van @Stoney3K is duidelijk dat het over vaccins gaat iig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. 60% van Nederland werkt in een vitaal beroep. Schoonmakers, leraren, productiemedewerkers, vakkenvullers etc. etc. Zou bespottelijk zijn als politie nu opeens voor zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Uit de context van de post van @Stoney3K is duidelijk dat het over vaccins gaat iig :)
Ik ben blij dat het nu is opgehelderd en @Stoney3K een volledig antwoord heeft gekregen met bron en een link naar een antwoord van een forumuser.

Misschien dat @Holk nog even kan toelichten of een vaccin niet onder een geneesmiddel valt zoals beschreven op https://www.cbgjaarversla...el-op-de-markt-te-brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar een wil is is een weg. Ga er zomaar vanuit dat het in EU landen best wel lukt om een noodprocedure of desnoods een spoedwet op te tuigen.

Dat die route niet gevolgd wordt snap ik prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
In een een interview met de Boer (CBG) : door de NOS lees ik:
"Minister De Jonge (Volksgezondheid) zou ook toestemming kunnen geven voor noodgebruik. Maar hij heeft altijd duidelijk gezegd dat hij wil wachten op goedkeuring van het EMA."
Bron: https://nos.nl/artikel/23...-wel-en-wij-nog-niet.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Experts zijn verdeeld over de aanpak, maar ook Duitsland bekijkt nu de mogelijkheid om mensen hun tweede inenting met een coronavaccin later te geven, meldt persbureau Reuters. Door de tweede prik uit te stellen, kunnen meer mensen worden gevaccineerd met de beperkte voorraad.

Het gaat daarbij om het vaccin van Pfizer en BioNTech, dat twee keer moet worden toegediend om het maximale effect te bereiken. Critici van het vaccinatiebeleid zeggen dat er te weinig doses van het vaccin zijn ingekocht. Duitsland heeft tot nu toe zo'n 239.000 inwoners gevaccineerd.
https://www.ad.nl/binnenl...ersneld-inenten~a5d54174/

239.000 van de ongeveer 80.000.000 inwoners. Dat is 0,3 procent van de bevolking. In 8 dagen tijd. Over 2.666 dagen hebben alle inwoners daar straks de eerste prik gehad. Over iets meer dan 7 jaar zijn ze dus aan de beurt voor de 2e prik. Ik ben benieuwd of 7 jaar tijd tussen de prikken wel veilig is.

Ik bedoel dus een beetje gekscherend om vooral aan te geven dat het mediaoffensief van de Nederlandse media over die paar dagen eerder beginnen echt lachwekkend triest was. Natuurlijk is snelheid geboden en natuurlijk is het jammer dat we niet al veel eerder konden beginnen, maar het is niet zo dat landen als Duitsland (wat breed uitgemeten werd als koplopers en topper in deze strijd tegen Corona) nu zo keihard voorop lopen. Het is allemaal maar zeer marginaal.
Hopelijk is die discussie in Nederland nu ook ten einde nu blijkt dat in ieder geval het UMC deze week al start met vaccineren (zelfde bron, AD blog) en we over 4 dagen starten met de grootscheepse campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Ik ben blij dat het nu is opgehelderd en @Stoney3K een volledig antwoord heeft gekregen met bron en een link naar een antwoord van een forumuser.

Misschien dat @Holk nog even kan toelichten of een vaccin niet onder een geneesmiddel valt zoals beschreven op https://www.cbgjaarversla...el-op-de-markt-te-brengen
Dan gaan we het werk van de EMA doen, want de richtlijnen voor Nederland zijn niet anders. We besteden dat juist uit aan de Europese EMA om niet 26 keer hetzelfde te doen in Europa. En ik betwijfel of het sneller gat dan de EMA, zeker omdat onze infra ingericht is rond de Europese goedkeuring en wij zelf dit waarschijnlijk niet meer kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Dan gaan we het werk van de EMA doen, want de richtlijnen voor Nederland zijn niet anders. We besteden dat juist uit aan de Europese EMA om niet 26 keer hetzelfde te doen in Europa. En ik betwijfel of het sneller gat dan de EMA, zeker omdat onze infra ingericht is rond de Europese goedkeuring en wij zelf dit waarschijnlijk niet meer kunnen
Noodprocedure zal automatisch inhouden dat je dus ook niet die richtlijnen 100% naleeft, maar gewoon de gok neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Enige tijd geleden hebben we hier in dit topic een discussie hierover gevoerd. De uitkomst was dat we de EMA kunnen passeren, maar dat niet willen. En dat zie ik ook niet gebeuren nu Pfizer is goedgekeurd en Moderna eraan komt.

Ik ben sowieso geen groot van van het AZ vaccin en hoop dat ik die niet ga krijgen. Het AZ vaccin werkt op de 'oude' methode en is mogelijk niet te boosten las ik ergens en in de ontwikkeling hebben ze ook wel wat haken en ogen gekend. Als klap op de vuurpijl is de goedkeuring (zover mij nu bekend) nog niet eens aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Noodprocedure zal automatisch inhouden dat je dus ook niet die richtlijnen 100% naleeft, maar gewoon de gok neemt.
Maar zowel de EMA als de CBG hebben aangegeven niet voor deze noodprocedure te willen gaan maar volledige procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Dank voor de snelle toelichting. Dat het EMA efficienter of sneller is dan het CBG kan ik plaatsen, maar theoretisch zou het CBG de goedkeuring dus ook kunnen doen?

Of valt het Pfizer vaccin onder de "Mandatory Scope" van het EMA omdat het met mRNA is geconstrueerd?
Geneesmiddelen met een nieuwe werkzame stof die ingezet zullen worden voor aids, kanker, neurodegeneratieve stoornissen of diabetes vallen onder de "mandatory scope" (verplicht bereik). Alle geneesmiddelen die hieraan voldoen moeten, volgens artikel 3(1) van de annex van verordening 726/2004.

Ook geneesmiddelen die van biotechnologische producten afkomstig zijn, bijvoorbeeld eiwitten, recombinant-DNA-technologie of hybridomen en antilichamen moeten via de centrale procedure worden geregistreerd.

Daarnaast moeten weesgeneesmiddelen via deze procedure worden geregistreerd.
Wikipedia: Europees Geneesmiddelenbureau

Het AZ vaccin is niet gebaseerd op mRNA dus die zou buiten bovengenoemde uitzonderingen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Maar zowel de EMA als de CBG hebben aangegeven niet voor deze noodprocedure te willen gaan maar volledige procedure.
Uiteraard, niet meer dan terecht ook.

Maar dat maakt het niet meteen onmogelijk om shortcuts te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Uiteraard, niet meer dan terecht ook.

Maar dat maakt het niet meteen onmogelijk om shortcuts te nemen ;)
Ja. Maar of je onder grote druk een instantie een goedkeuring wil laten afgeven waar ze zelf op tegen zijn... iets wringt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Dank voor de snelle toelichting. Dat het EMA efficienter of sneller is dan het CBG kan ik plaatsen, maar theoretisch zou het CBG de goedkeuring dus ook kunnen doen?

Of valt het Pfizer vaccin onder de "Mandatory Scope" van het EMA omdat het met mRNA is geconstrueerd?

[...]

Wikipedia: Europees Geneesmiddelenbureau

Het AZ vaccin is niet gebaseerd op mRNA dus die zou buiten bovengenoemde uitzonderingen vallen?
Maar wel onder recombinanten DNA technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:52:
[...]

https://www.ad.nl/binnenl...ersneld-inenten~a5d54174/

239.000 van de ongeveer 80.000.000 inwoners. Dat is 0,3 procent van de bevolking. In 8 dagen tijd. Over 2.666 dagen hebben alle inwoners daar straks al de eerste prik gehad. Over iets meer dan 7 jaar zijn ze dus aan de beurt voor de 2e prik. Ik ben benieuwd of 7 jaar tijd tussen de prikken wel veilig is.

Ik bedoel dus een beetje gekscherend om vooral aan te geven dat het mediaoffensief van de Nederlandse media over die paar dagen eerder beginnen echt lachwekkend triest was. Natuurlijk is snelheid geboden en natuurlijk is het jammer dat we niet al veel eerder konden beginnen, maar het is niet zo dat landen als Duitsland (wat breed uitgemeten werd als koplopers en topper in deze strijd tegen Corona) nu zo keihard voorop lopen. Het is allemaal maar zeer marginaal.
Hopelijk is die discussie in Nederland nu ook ten einde nu blijkt dat in ieder geval het UMC deze week al start met vaccineren (zelfde bron, AD blog) en we over 4 dagen starten met de grootscheepse campagne.
Natuurlijk zijn ze in duitsland ook pas net begonnen he, kwestie van opschalen. Ik dat dat dit vooral ligt aan het feit hoeveel mensen beschikbaar zijn om te prikken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Ja. Maar of je onder grote druk een instantie een goedkeuring wil laten afgeven waar ze zelf op tegen zijn... iets wringt dan :)
Het is natuurlijk ook een politiek issue, als landen de EMA overslaan zijn er verschillende uitkomsten die politiek natuurlijk lastig uit te leggen zijn:

- Het land keurt het goed en de EU staat in zijn hemdje vanwege de trage processen.
- Het land keurt het goed en de EMA keurt het niet goed
- Het land keurt het niet goed en de EMA keurt het wel goed

De laatste twee opties ondermijnen het vertrouwen in zowel de instantie van het land als de EMA.

Met bovenstaande uitkomsten is het natuurlijk begrijpelijker om één instantie de opdracht te geven als politicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Maar wel onder recombinanten DNA technologie
AZ valt (ook) onder de recombinanten DNA ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:06:
[...]

AZ valt (ook) onder de recombinanten DNA ?
Zowel AZ als J&J zijn recombinanten adenovirale vectoren en vallen daar onder. Zie eerste post in het Vaccin topic voor uitleg

[ Voor 9% gewijzigd door Holk op 04-01-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Tja.. het zal een politieke keuze zijn. utieindelijk is alles een volledige afweging tussen risico's en baten. De Vk weegt de baten af tegen de risico's en komt to de conclsuie.. we starten. Wij (als rest EU) kiezen voor nog veiliger en vollediger... politiek de veiligste keuze. Consequentie zal zijn dat er daardoor waarschijnlijk in europa nog 100-200K extra doden zullen gaan vallen (inclusief achtergestelde zorg) en de economie nog maanden extra op slot zal zitten... dat moet je als overheid ook eerlijk op tafel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 16:16
[...]

Dat mag. Waar het in dit geval om gaat (de laastste benodigde klinische informatie is op 21 december bij de EMA aangeleverd) is het bewijs dat het ook daadwerkelijk geproduceerd wordt op een wijze die voldoet aan de Europese standaarden. Dat lijkt me relevant in een tijd waar alle productielocaties onder hoge druk staan en wellicht makkelijker een kwaliteits- of veiligheidseis even wordt omzeild.

Het gaat om een marktautorisatie voor een jaar voor de hele EU, wat in het geval van dit vaccin waarschijnlijk richting het totale productievolume gaat. Een noodautorisatie (zoals de britse) gaat vergezeld van batch-steekproeven die de boel verschrikkelijk vertragen en theoretisch ervoor kunnen zorgen dat een batch weggegooid moet worden na een monster van slechte kwaliteit.

Ik snap niet dat AstraZeneca het niet voor elkaar heeft gekregen om op tijd de juiste informatie te verstrekken over het productieproces.

https://www.brusselstimes...izer-biontech-commission/

Wij zouden ook een noodautorisatie kunnen verlenen, maar NL is te klein wanneer vervolgens blijkt dat vanwege de productiekwaliteit mensen schade ondervinden van het vaccin.

[ Voor 5% gewijzigd door __fred__ op 04-01-2021 14:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Dat is dan een verwachting die wij deelden en die inmiddels is uitgekomen (politie, BOAs en onderwijs willen ook). Zo ging het ook toen de testen schaars waren; iedereen wilde voorrang bij het testen.

Ik heb er begrip voor dat het zorgpersoneel dat letterlijk elke dag corona staat te snuiven op de corona-afdelingen voorrang wil en krijgt, maar wat mij betreft trekken we daar wel de grens. Anders moet iedereen straks voorrang en staan de mensen die het kwetsbaarst zijn en het het hardst nodig hebben straks achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
NMH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Dat is dan een verwachting die wij deelden en die inmiddels is uitgekomen (politie, BOAs en onderwijs willen ook). Zo ging het ook toen de testen schaars waren; iedereen wilde voorrang bij het testen.

Ik heb er begrip voor dat het zorgpersoneel dat letterlijk elke dag corona staat te snuiven op de corona-afdelingen voorrang wil en krijgt, maar wat mij betreft trekken we daar wel de grens. Anders moet iedereen straks voorrang en staan de mensen die het kwetsbaarst zijn en het het hardst nodig hebben straks achteraan.
De waan van de dag is moeilijk in te schatten, alsook de duizend stemmen die zo hard mogelijk roepen in de media.

Maar in beginsel heeft de Gezondheidsraad wél expliciet de optie open gehouden voor vaccinatie van zorg, maar níet voor andere doelgroepen. Dus zolang De Jonge volhoudt dat hij gewoon het advies van de Gezondheidsraad opvolgt, kan hij volhouden dat hij helemaal niet van koers gewijzigd is. Hij volgt immers nog steeds het advies op wat hem gegeven is sinds november.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:29

Rzaan

Altijd zoekende

Adlermann schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Volgens mij is er geen strategie met een wetenschappelijke onderbouwing.
Er ligt een advies van de gezondheidsraad.
Maar die maken een afweging hoe je wellicht de meeste mensenlevens kunt redden of het beste de zorg kunt ontlasten. En dat kunnen ze dan waarschijnlijk aantonen met cijfers.

Maar wat nu als je een ander uitgangspunt neemt, zoals bijvoorbeeld de economie draaiende houden? Dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat we misschien beter eerst leerkrachten kunnen vaccineren zodat scholen weer open kunnen en ouders weer aan het werk (ik geef slechts een voorbeeld, en weet niet of het klopt)
Of stel dat je als uitgangspunt neemt dat je de veiligheid in het land wilt waarborgen, dan zouden bijvoorbeeld politie-agenten voorrang moeten krijgen.

Wat ik wil zeggen: Je moet weten wat de doelstelling is, en als je die weet, baseer je daar je vaccinatie-programma op. Heeft m.i. weinig met wetenschappelijke onderbouwing te maken. Wel met onderbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Rzaan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Maar die maken een afweging hoe je wellicht de meeste mensenlevens kunt redden of het beste de zorg kunt ontlasten. En dat kunnen ze dan waarschijnlijk aantonen met cijfers.

Maar wat nu als je een ander uitgangspunt neemt, zoals bijvoorbeeld de economie draaiende houden? Dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat we misschien beter eerst leerkrachten kunnen vaccineren zodat scholen weer open kunnen en ouders weer aan het werk (ik geef slechts een voorbeeld, en weet niet of het klopt)
Of stel dat je als uitgangspunt neemt dat je de veiligheid in het land wilt waarborgen, dan zouden bijvoorbeeld politie-agenten voorrang moeten krijgen.

Wat ik wil zeggen: Je moet weten wat de doelstelling is, en als je die weet, baseer je daar je vaccinatie-programma op. Heeft m.i. weinig met wetenschappelijke onderbouwing te maken. Wel met onderbouwing
Ja en dat is een wetenschappelijke organisastie, dus ga ik er gemakshalve van uit dat het ook een wetenschappelijke onderbouwing is. Sterker nog in hun eigen rapport noemen ze het een wetenschappelijke evaluatie!
Bij advisering over vaccinaties hanteert de Gezondheidsraad een vast beoordelingskader (te vinden op www.gezondheidsraad.nl). Voor de beoordeling van de verschillende criteria baseert de commissie zich zoveel mogelijk op peer-reviewed publicaties uit wetenschappelijke tijdschriften. Daarnaast heeft zij beschikking over gegevens (zoals het European public assessment report (EPAR)) die door registratieautoriteiten EMA en de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) gepubliceerd zijn bij de registratie van het vaccin. Van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn actuele gegevens verkregen over de epidemiologie van COVID-19 in Nederland.
De commissie heeft bekeken of er reden was om af te wijken voor Caribisch Nederland. Dat bleek niet het geval te zijn en daarom is de inhoud van dit advies ook voor Caribisch Nederland toepasbaar.
De gezondsheidsraad, de naam zegt het al, heeft dus gezondheid als uitgangspunt. En op die doelstelling hebben ze peer reviewed publicaties bekeken.

En als je ook nog eens kijkt naar naar de auteurs, dan durf ik het predicaat wetenschappelijk er wel aan te plakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 04-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Rzaan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Dat advies heeft trouwens wel een goede wetenschappelijke onderbouwing. Ik weet niet of je het advies gelezen hebt, maar als ik het advies lees, zie ik dat er naar meer aspecten is gekeken dan alleen mensenlevens redden. Er zitten ook juristen en economen als adviseurs bij dit advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 04-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:29

Rzaan

Altijd zoekende

Ik denk ook niet dat het broddelwerk is, of onwetenschappelijk.
Verre van dat.

Maar waar ik op doel: Voor een beleid moet je eerst een uitgangspositie bepalen.
Dat is een politiek besluit.
Heeft niets met wetenschap te maken. Je maakt een afweging van wat je meer gewicht wil geven en wat minder. Dan vraag je (in dit geval) aan de Gezondheidsraad om een plan te maken om dat te bereiken.
Maar als je nu als politiek tussentijds bepaalt dat de eerdere uitgangspositie misschien toch niet de juiste was of bijsturing verdient, kun je het plan aanpassen.
Daarmee doe je de wetenschap geen geweld aan.
Je geeft alleen meer gewicht aan het ene aspect en wat minder aan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ziekenhuizen en GGD Hart voor Brabant (in Veghel) beginnen woensdag 6 januari met vaccineren.

https://nos.nl/artikel/23...en-en-verpleeghuizen.html

Verder zijn er al meer dan 10k afspraken ingepland:
43 MINUTEN GELEDEN
Ruim 10.000 aanmeldingen voor coronaprik
Bij de GGD's hebben zich tot nu toe ruim 10.000 zorgmedewerkers gemeld voor een vaccinatie-afspraak. De medewerkers worden door hun werkgever per brief uitgenodigd om een afspraak te maken en kunnen dan contact opnemen met het callcenter. Omdat het zo druk is kunnen de wachttijden aan de telefoon oplopen, zegt koepelorganisatie GGD GHOR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:42:
Ziekenhuizen en GGD Hart voor Brabant (in Veghel) beginnen woensdag 6 januari met vaccineren.

https://nos.nl/artikel/23...en-en-verpleeghuizen.html

Verder zijn er al meer dan 10k afspraken ingepland:

[...]
Ze doen er ook alles aan om niet op vrijdag 8 januari te beginnen he :D

In de tussentijd de kamerbrief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6ohTMAcdBhFshJFjA7TTgZ_cGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2xRxYrP6tbq2hqnWqslT7Acp.png?f=fotoalbum_large

https://www.tweedekamer.n...2021Z00043&did=2021D00364

enkele quotes uit de brief:
In de afgelopen weken deden zich drie ontwikkelingen voor die het kabinet nopen tot het maken van keuzes binnen de vastgestelde hoofdroute.
⦁ Allereerst het advies van de Gezondheidsraad van 24 december jl. waarin de Gezondheidsraad adviseert het BioNTech/Pfizer vaccin zo veel mogelijk te reserveren voor mensen van 60 jaar en ouder en te starten met het vaccineren van de oudsten.
⦁ Ten tweede, heeft het RIVM -als gevolg van dit advies- gekeken of inzet van het BioNTech/Pfizer vaccin mogelijk is bij de kwetsbare groepen in de huisartspraktijken en geconcludeerd dat dit niet mogelijk is.
⦁ En tot slot, de veranderende epidemiologische situatie van de afgelopen weken, waaronder de ontwikkelingen van de VK variant van het virus en de grotere druk in de acute COVID-zorg in de ziekenhuizen
Afhankelijk van de grootte en de timing van de leveringen, de snelheid van de uitvoering, en de vaccinatiebereidheid, verwacht ik dat eind derde kwartaal 2021 de hele Nederlandse volwassen bevolking (van 18 jaar en ouder) de mogelijkheid moet hebben gekregen zich te laten vaccineren.
Op 20 november jl. heb ik uw Kamer geïnformeerd over de vaccinatiestrategie. Deze strategie is vastgesteld op basis van het advies van de Gezondheidsraad van 19 november jl. en is leidend in de keuzes voor de uitvoering. De strategie richt zich op het voorkomen en verminderen van (ernstige) ziekte en sterfte als gevolg van COVID-19. Hierbij wordt prioriteit gegeven aan kwetsbare groepen (60-plussers en medische risicogroepen) en zorgmedewerkers die met deze groepen in contact komen. Het kabinet heeft ervoor gekozen te beginnen met die groep waar de kans op ernstige ziekte en overlijden het hoogst is.
Op 21 december jl. heeft het European Medicine Agency (EMA) positief geoordeeld over toelating van het BioNTech/Pfizer vaccin tot de Europese markt. De Gezondheidsraad heeft, op mijn verzoek, op 24 december jl. zijn vervolgadvies opgeleverd over de doelgroepen die in aanmerking komen voor vaccinatie met het BioNTech/Pfizer vaccin en eventuele contra-indicaties. De Gezondheidsraad adviseert het BioNTech/Pfizer vaccin zo veel als mogelijk te reserveren voor mensen van 60 jaar en ouder en te starten met het vaccineren van de oudsten. Reden hiervoor is dat het vaccin boven verwachting goed werkt bij 60-plussers (werkzaamheid van boven de 90%). Dat betekent dat de werkzaamheid van het vaccin niet afneemt op hoge leeftijd, wat bij veel vaccins wel het geval is. Ik heb u dit advies aangeboden met mijn brief van 24 december jl. In deze brief heb ik op basis van dit advies gemeld dat ik , na vaccinatie van de eerste groep zorgmedewerkers, de volgende leveringen van het BioNTech/Pfizer vaccin primair wil inzetten voor die groepen waarvoor dit vaccin boven verwachting werkzaam is: de mensen boven de 60 jaar.
@Plenkske leveringsschema lijkt niet veranderd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii0oh6cxUr6une_IXnm2lz8tl-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rQAUTp88MZPwJJkpmP8upEfG.png?f=user_large

@Wolly Ja, had de roadmap al geplaatst, maar of deze nog aangepast is vandaag heb in nog niet bekeken.

[ Voor 105% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Was deze al langsgekomen?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eq5aUoWW8AMMuo7?format=jpg&name=large
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Bensimpel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Natuurlijk zijn ze in duitsland ook pas net begonnen he, kwestie van opschalen. Ik dat dat dit vooral ligt aan het feit hoeveel mensen beschikbaar zijn om te prikken.
Nee, het ligt vooral aan het feit dat er niet voldoende vaccins zijn.

Maar wekenlang zijn we hier platgebombardeerd met negatieve berichten in de media dat o.a. Duitsland zo voortvarend was en wij achterliepen. Maar puntje bij paaltje is de Duitse voorsprong een lachertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Maar wekenlang zijn we hier platgebombardeerd met negatieve berichten in de media dat o.a. Duitsland zo voortvarend was en wij achterliepen. Maar puntje bij paaltje is de Duitse voorsprong een lachertje.
0,29% voorsprong hebben ze iig al. :)

(verder moest ik gniffelen om de combi platbombarderen en Duitsland in 1 zin ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2021 17:11 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Vernieuwde strategie hier te downloaden:

Flowchart - https://www.rijksoverheid...inatiestrategie-flowchart
Roadmap - https://www.rijksoverheid...ccinatiestrategie-roadmap

Best wel wat wijzigingen.
De flowchart gaat ervanuit dat het AZ/Oxford vaccin ergens in februari wordt goedgekeurd.
De GGZ (cliënten en medewerkers) wordt nu ook apart vernoemd, wat goed is want ook daar zijn blijkbaar 60k mensen die verblijven in een GGZ insteling.
Verder willen ze blijkbaar mensen vanaf 60 jaar liever inenten met Pifzer of Moderna.
Want mensen van 18-60 met medische indicatie zouden ook al in februari kunnen starten met AZ-Oxford of (later) Janssen.

Voor de korte termijn nog wat info: https://www.rijksoverheid...a-vaccinatie-op-6-januari

Zo blijkt dus dat er nu begonnen is met een groep van 269k zorgmedewerkers en 30k acute zorg (via ziekenhuizen).
Later deze maand zouden dan de andere groepen zorgmedewekers (gehandicaptenzorg en thuiszorg) erbij komen. En het zou dan zelfs kunnen dat die met het AZ-Oxford worden gevaccineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:47:

@Plenkske leveringsschema lijkt niet veranderd:
[Afbeelding]

@Wolly Ja, had de roadmap al geplaatst, maar of deze nog aangepast is vandaag heb in nog niet bekeken.
Inderdaad, zo op het eerste oog niet (veel) veranderd. Alleen die "Pfizer opties" is erbij gekomen.
Zie roadmap links hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 04-01-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat me vooral nu opvalt uit die brief is de nadruk op het toedienen van Pfizer aan ouderen (60+) aan ouderen, omdat het daar extreem goede resultaten laat zien. Nu gaan we dus anderen hiermee inenten (zorgmedewerkers, acute zorg); en schakelen we op een later moment over op Moderna of AZ voor die groepen. Dan krijg je dus minimaal twee stromen inentingen per instelling. Lijkt me onwenselijk/foutgevoelig.

Doelstelling lijkt overigens om in april/mei te beginnen met de groep 18-60. Dat zal dan vooral afhangen van de beschikbaarheid van het Astra Zeneca vaccin.
En als de tijdslijnen kloppen zie ik de CureVac en Sanofi vaccins linea recta doorgestuurd worden naar andere landen.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:16:
Wat me vooral nu opvalt uit die brief is de nadruk op het toedienen van Pfizer aan ouderen (60+) aan ouderen, omdat het daar extreem goede resultaten laat zien. Nu gaan we dus anderen hiermee inenten (zorgmedewerkers, acute zorg); en schakelen we op een later moment over op Moderna of AZ voor die groepen. Dan krijg je dus minimaal twee stromen inentingen per instelling. Lijkt me onwenselijk/foutgevoelig.
Die anderen die je noemt laten bij Pfizer ook goede resultaten zien. Van de andere vaccins dan Pfizer of Moderna lijkt de effectiviteit lager uit te komen bij ouderen (maar nog niet alles is bekend).
Ik denk dat ze dit nu vooral doen omdat ze nu zeker weten dat Pfizer en Moderna goed werken bij de ouderen en omdat die nou eenmaal meest kwetsbaar zijn.

Ik denk dat die stromen of foutgevoeligheid wel meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Die anderen die je noemt laten bij Pfizer ook goede resultaten zien. Van de andere vaccins dan Pfizer of Moderna lijkt de effectiviteit lager uit te komen bij ouderen (maar nog niet alles is bekend).
Ik denk dat ze dit nu vooral doen omdat ze nu zeker weten dat Pfizer en Moderna goed werken bij de ouderen en omdat die nou eenmaal meest kwetsbaar zijn.

Ik denk dat die stromen of foutgevoeligheid wel meevalt.
Nouja, ik bedoel meer dat er instanties nu zorgmedewerkers alvast een eerste shot Pfizer gaan geven. Maar tegen de tijd dat ze het tweede shot Pfizer gaan geven ligt de koeling ook vol met Moderna. Of het wat uitmaakt uiteindelijk is vraag twee. Prikken met die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Nouja, ik bedoel meer dat er instanties nu zorgmedewerkers alvast een eerste shot Pfizer gaan geven. Maar tegen de tijd dat ze het tweede shot Pfizer gaan geven ligt de koeling ook vol met Moderna. Of het wat uitmaakt uiteindelijk is vraag twee. Prikken met die handel!
Ik neem aan dat ze dit wel goed gaan registreren zodat dit niet door elkaar heen gaat lopen.
In principe een zelfde controle als bij andere vaccinaties/medicijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:19
Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Nou ja, volgens mij is vooral de UK hier genoemd als land dat veel voorsprong heeft. Met nu 1 miljoen gevaccineerden begint dat aardig te lopen.
De 0,3 % die de Duitsers nu hebben gedaan is inderdaad niet veel, maar:
a. ze hebben / halen de kinderziektes nu uit hun processen waar wij nog tegenaan gaan lopen en
b. voor wij op 0,3% zitten, zijn we ook een maand verder.
Ze hebben het dus gewoon beter op orde en lopen een maand voor. Wat je daarvan vindt mag ieder voor zich bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Mjah in theorie was dat toch nou net een van de dingen waar men zich zo voor inspande .. een registratie systeem zodat dat niet tot een hoop gedoe zou moeten gaan leiden in de (nabije) toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:16:
Doelstelling lijkt overigens om in april/mei te beginnen met de groep 18-60. Dat zal dan vooral afhangen van de beschikbaarheid van het Astra Zeneca vaccin.
En als de tijdslijnen kloppen zie ik de CureVac en Sanofi vaccins linea recta doorgestuurd worden naar andere landen.
Volgens de flowchart zou het zelfs al in februari/maart kunnen zijn. Maar uiteraard wel overal disclaimers dat het nog kan wijzigen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:26:
[...]

Volgens de flowchart zou het zelfs al in februari/maart kunnen zijn. Maar uiteraard wel overal disclaimers dat het nog kan wijzigen etc.
Deze weergave is ook wel aardig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_fusLK2-z0EtDFTpNB88Z4DjjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ktLsIvbhhZvx7WxL68Q1Rl1X.png?f=fotoalbum_large

bron: https://twitter.com/YorickB/status/1346123966319112192?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Hij is aardig gemaakt maar ik vind hem een beetje lastig te lezen. Het komt uiteraard op hetzelfde neer als tabelvorm/flowcharts. Mits de belangrijkste vaccins goedgekeurd worden zouden we het eerste half jaar wel 60% kunnen halen.
"aantal doses geleverd" vind ik wel grappig, heeft hij een direct lijntje met het opslagpunt ? :D

Overigens gaat die 100% sowieso niet gebeuren, omdat oa. <18 niet worden gevaccineerd voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
Het probleem van deze weergave, niet alle 17 miljoen mensen worden gevaccineerd. Bijvoorbeeld iedereen onder de 18 jaar krijgt geen vaccinatie. Als ik alle groepen uit het overzicht van de overheid bij elkaar op tel kom ik uit op 14.160.000. (exclusief Alle overige zorgmedewerkers, hier staat geen aantal bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LongBowNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:41:
Het probleem van deze weergave, niet alle 17 miljoen mensen worden gevaccineerd. Bijvoorbeeld iedereen onder de 18 jaar krijgt geen vaccinatie. Als ik alle groepen uit het overzicht van de overheid bij elkaar op tel kom ik uit op 14.160.000. (exclusief Alle overige zorgmedewerkers, hier staat geen aantal bij).
Er vanuit gaan de dat we 60-70% nodig zouden hebben voor groepsimmuniteit, is dat natuurlijk prima uit te lezen.

Ik verwacht ook de komende tijd dat die leeftijdsgrens nog wel omlaag wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jammer dat ze AZ niet gecorrigeerd hebben, die komt niet meer in januari iig.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Jammer dat ze AZ niet gecorrigeerd hebben, die komt niet meer in januari iig.
Correct, verwachting half feb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
blissard schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Nou ja, volgens mij is vooral de UK hier genoemd als land dat veel voorsprong heeft. Met nu 1 miljoen gevaccineerden begint dat aardig te lopen.
De 0,3 % die de Duitsers nu hebben gedaan is inderdaad niet veel, maar:
a. ze hebben / halen de kinderziektes nu uit hun processen waar wij nog tegenaan gaan lopen en
b. voor wij op 0,3% zitten, zijn we ook een maand verder.
Ze hebben het dus gewoon beter op orde en lopen een maand voor. Wat je daarvan vindt mag ieder voor zich bedenken.
Nee hoor, álle EU landen werden geroemd omdat ze zo fantastisch snel waren. Nederland was maar laks, traag en het slechtste jongetje van de klas.

En dan lees je vandaag:
De vaccinatiecampagne in Frankrijk komt buitengewoon traag op gang. Het land heeft 500.000 doses liggen, maar sinds 27 december zijn nog geen 400 mensen ingeënt.
Jaloers werd hier gekeken naar de snelheid waarmee de Duitsers overal in het land inentingsstraten inrichtten zodat dagelijks tienduizenden burgers met het vaccin geïnjecteerd konden worden. Maar de inentingsstraten zijn goeddeels leeg.
https://www.telegraaf.nl/...and-complexer-dan-gedacht

Nee echt, we zijn zo slecht in Nederland. Dat blijkt maar weer eens.

Woensdag gaan we beginnen met 30.000 zorgmedewerkers. Ongeveer 0,18 procent van Nederland (uitgaande van 17 miljoen). Dat duurt zeker geen maand voor er hier 0,3 procent de eerste prik heeft gehad.

Ik ben blij dat wij een uitgedachte strategie hebben en niet maar lukraak wat gedaan hebben voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Correct, verwachting half feb.
Voorlopig nergens op gebasseerd. Onduidelijk is welke aanvraag er is gedaan.. En of de EMA het goed gaat keuren. Eerlijk gezegd kan je allen van pfizer en moderna zeker zijn, de rest kan zo een paar maanden vertragen. Janssen staat hier op april, maar de kans dat het dan al goedgekeurd is, is extreem klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Voorlopig nergens op gebasseerd. Onduidelijk is welke aanvraag er is gedaan.. En of de EMA het goed gaat keuren. Eerlijk gezegd kan je allen van pfizer en moderna zeker zijn, de rest kan zo een paar maanden vertragen. Janssen staat hier op april, maar de kans dat het dan al goedgekeurd is, is extreem klein.
Betreft Janssen zijn er genoeg berichten te vinden dat het best zou kunnen voor/rond die tijd.
Hier bv: https://sleutelstad.nl/20...cin-in-stroomversnelling/

Ze zijn ook gewoon in rolling review bij EMA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Betreft Janssen zijn er genoeg berichten te vinden dat het best zou kunnen voor/rond die tijd.
Hier bv: https://sleutelstad.nl/20...cin-in-stroomversnelling/

Ze zijn ook gewoon in rolling review bij EMA
Hier ook nog iets over Janssen: https://www.nporadio1.nl/...-mikt-met-vaccin-op-maart

Dus, deze maand resultaten van de fase 3 op basis van 40.000 deelnemers, als er geen kink in de kabel is gekomen, en dan willen ze goedkeuring in maart. Het lijkt niet onrealistisch, maar alles hangt natuurlijk van de data af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 08:13

ultimateharry

Team Slayer:-)

Helaas vandaag nog geen groen licht voor Moderna: https://nos.nl/l/2362967#UPDATE-container-50103840

Woensdag volgende vergadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Benieuwd wat de vragen zijn die voor uitstel lijken te zorgen bij de EMA. Eigenlijk geen uitstel omdat ze een extra vergadering hadden staan (vandaag) voor de beoogde datum van goedkeuring (6de) en ze dachten dat ze er wel uit waren. Kan zomaar zijn dat het gaat om vragen over enkele dosis en verlengde toediening van tweede dosis nu Engeland vanalles off label doet. We gaan het zien
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.