PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
In elk systeem gaat wel wat fout, maar het is niet zo dat het vaccineren opeens uit de lucht komt vallen, of dat we niet iedereen tegelijk kunnen doen en daarom iets van prioritering moeten hebben, of dat dit een of ander "nieuw" probleem is waar we nog geen oplossing voor hebben. Er is altijd wel wat (testbeleid aan het begin, datalekken bij de GGD omdat de boel open stond en de bijbehorende verklaringen, weken nodig hebben om vaccinaties in te plannen terwijl ze al in de opslag liggen), maar nooit lijkt hij in de spiegel te kijken en eerlijk te zeggen dat er tekortkomingen zitten in hoe het aangepakt wordt.Rzaan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:55:
[...]
'Verknalt'?
Er is in no time een hele organisatie opgetuigd met duizenden mensen.
Ja, dan gaat er her en der wel eens wat fout.
Elk systeem valt te omzeilen als je ter kwader trouw bent.
Zoals @ninjazx9r98 al aangaf zou er best iets georganiseerd kunnen worden dat volledig dichtgetimmerd zit, maar dan zijn we maanden verder en staat Nederland in brand 'want privacy'.
Van Rossem is gewoonweg vervelend bezig. Kan goed zijn dat hij aan de beurt is, of bijna, maar hij hij heeft gewoon een paar keer gebeld en toen kreeg hij een medewerker aan de telefoon die wellicht wat minder sterk in zijn schoenen staat, of die denkt 'ach, die oude morsige dwaas is toch bijna aan de beurt: ik plan hem wel in'.
Hugo is niet mijn politieke vriend, maar ik zie nog eigenlijk nergens waar de organisatie dusdanig blundert dat ik hoofdschuddend thuis zit.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Bedoel je met 'leger' dat leger dat geen warme jassen bestelde voor een missie in de vrieskou in Noorwegen in 2015?PalingDrone schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:52:
Wil je een grote logistieke operatie goed uitvoeren dan moet je dat lekker aan het leger overlaten, die hebben daar verstand van
Waar men jarenlang personeel liet werken met Chroom-6 terwijl men allang wist hoe schadelijk het was?
Het leger waar soldaten zelf pang-pang moesten roepen op de schietbaan, bij gebrek aan munitie?
Waar commando's kankerverwekkende dampen binnenkregen op hun schietbaan?
Bedoel je dat leger?
Had voor mijn werk een tijd lang veel met defensie te maken.
Zelden zoveel geklungel bij elkaar gezien.
Denk zelf dat het komt doordat iemand de baas is omdat hij een hogere rang heeft. En ze hebben een soort van automatisch systeem dat je gewoon steeds een trapje hoger komt naarmate je ouder wordt. In de meeste gevallen wordt je dan ook beter, maar leeftijd is geen garantie hiervoor.
Daarnaast loopt het middenkader - de onderofficieren - niet over van intelligentie. Dan zeg ik het nog aardig. De gasten die er net boven komen, de luitenants, zijn piepjong en komen net van de KMA. Hebben nauwelijks ervaring in management.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Maakt geen reet uit of je dit door de GGD, het leger, event-organisaties of door wie dan ook laat doen.
Ik volg het nieuws aardig en ik lees eigenlijk weinig over echte blunders die er gemaakt worden.
Afgezet tegen de schaal van de operatie dan.
[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 15-03-2021 07:50 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik zou even wachten met het ophemelen van het Jansen vaccin.hoevenpe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:30:
[...]
Als er nou geen alternatief was geweest dan was het een ander verhaal, maar er zijn 3 betere goedgekeurde vaccins waar vrijwel geen twijfel over is en die praktischer zijn (Jansen slechts 1 doses) of hogere effectiviteit bieden (Pfizer, Moderna)
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dacht dat de komende maanden de groep 50-60 op de planning staat voor AZ, maar de leveringen van dat bedrijf zijn gewoon r*k of er is gedoe met export licenties (geloof dat de US niet happig is om daar geproduceerde vaccins richting de EU te sturen). Dus ook ik.ik222 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:35:
[...]
Het is voor mij persoonlijk vooral ook de afweging van dat ik jong ben en het corona virus dus hoogstwaarschijnlijk geen hele grote bedreiging voor mij vormt. Met die redenatie kan ik me zelf ook heel goed voorstellen dat ik er voor kies AZ over te slaan met alles wat je er nu over hoort, als je oud of kwetsbaar bent waardoor de impact van corona waarschijnlijk veel groter is kan de afweging wellicht anders uitvallen.
Doe mij dan ook maar Jansen. In principe is de basis van AZ en Jansen geloof ik hetzelfde (traditioneel vaccin op basis van een virus, net als bv. Sputnik, geen RNA vaccin).
Het blijft natuurlijk knutselen met erfelijk materiaal en niet iedereen z'n DNA en afweer is 100% hetzelde.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Want als je de hele bevolking gaat inenten en niet een zelf selecterende groep vrijwilligers zullen er best wel wat mensen zijn die complicaties zullen krijgen, al dan niet door het vaccin veroorzaakt.Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:37:
[...]
Ik zou even wachten met het ophemelen van het Jansen vaccin.
Tegen die tijd zal er wel een nieuw vaccin zonder enige bewezen bij effecten in de maak zijn voor de echte connaiseurs die dan daarop gaan wachten.
Of ook Janssen heeft problemen met de produktie en het is toch niet alleen de klunzigheid van AZ maar een daadwerkelijk enorm moeilijke operatie om enorm op te schalen met dezelfde kwaliteit.
[ Voor 15% gewijzigd door IJzerlijm op 15-03-2021 08:43 ]
Het idee achter het toedienen van een ongerelateerd vaccin als placebo is dat het er hopelijk voor zorgt dat het gedrag van mensen in de placebo-groep hetzelfde is als in de vaccin-groep.Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Meer representatief qua bijwerkingen? Een echt en bekend middel zet je immuunsysteem aan het werk, een zoutoplossing doet niets.
Als je weet dat het placebo een zoutoplossing is die sowieso geen bijwerkingen oplevert, dan weet je ook dat je in de vaccin-groep zit zodra je bijwerkingen krijgt. Als je weet dat je het echte vaccin hebt gehad, beinvloedt dat mogelijk je gedrag en daarmee de uitkomst van het onderzoek.
Als het placebo een vergelijkbaar patroon van bijwerkingen heeft, dan zul je dit verschil tussen de twee groepen niet hebben.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik geef ze ongelijk, maar moet erbij zeggen: ik ben een rationeel ingesteld mens en kan mij wel voorstellen dat anderen daar anders over denken.Lordy79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:16:
[...]
Kijkend naar een jaar corona beleid kun je niet beweren dat het daar in voorgaande keren dat er zeer slecht werd gecommuniceerd aan lag.
Neem nou de avondklok: ligt bovenop de stapel om weer af te schaffen. Maar een paar weken later toch niet en mogen winkels iets meer.
Ik vind winkels een beetje (meer) open overigens belangrijker dan afschaffen avondklok maar anderen denken daar misschien anders over.
Het gaat om de communicatie.
Reken maar dat er nu heel veel mensen zijn die zeggen: ik blief geen AZ. Geef mij maar Pfizer. En geef ze eigenlijk eens ongelijk...
Als die mensen zouden weten wat ze wekelijks aan schadelijke rommel in hun boodschappenwagen leggen (wijn, bier, transvetten, vlees, een overload aan kookhydraten, etc), om nog maar niet te spreken van roken, zonnebank, frituren en weet ik wat nog meer, dan denk ik dat het AZ vaccin "klein bier" is als het om nadelige gevolgen voor de gezondheid gaat.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik roep ook maar wat. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben.Rannasha schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:42:
[...]
Het idee achter het toedienen van een ongerelateerd vaccin als placebo is dat het er hopelijk voor zorgt dat het gedrag van mensen in de placebo-groep hetzelfde is als in de vaccin-groep.
Als je weet dat het placebo een zoutoplossing is die sowieso geen bijwerkingen oplevert, dan weet je ook dat je in de vaccin-groep zit zodra je bijwerkingen krijgt. Als je weet dat je het echte vaccin hebt gehad, beinvloedt dat mogelijk je gedrag en daarmee de uitkomst van het onderzoek.
Als het placebo een vergelijkbaar patroon van bijwerkingen heeft, dan zul je dit verschil tussen de twee groepen niet hebben.
Geen idee, maar ik zou Janssen niet ophemelen voordat daar ook een miljoen of 20-30 mee geprikt is.IJzerlijm schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Want als je de hele bevolking gaat inenten en niet een zelf selecterende groep vrijwilligers zullen er best wel wat mensen zijn die complicaties zullen krijgen, al dan niet door het vaccin veroorzaakt.
Tegen die tijd zal er wel een nieuw vaccin zonder enige bewezen bij effecten in de maak zijn voor de echte connaiseurs die dan daarop gaan wachten.
Of ook Janssen heeft problemen met de produktie en het is toch niet alleen de klunzigheid van AZ maar een daadwerkelijk enorm moeilijke operatie om enorm op te schalen met dezelfde kwaliteit.
Tenslotte is dat wat er minstens aan AZ vaccins gezet is (alleen de UK al 8 miljoen, USA en andere landen prikken er ook al tijden mee) en nu opeens is AZ zo extreem gevaarlijk dat het moet stoppen.
Je ziet nu hoe ontzettend gevaarlijk het is om vertrouwen te hebben in een vaccin.
[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 15-03-2021 08:49 ]
Tuurlijk, bijwerkingen zal je altijd houden. Alleen bij AZ lijkt het zo langzamerhand wel een opeenstapeling te worden. Sowieso was al duidelijk dat het relatief t.o.v. andere vaccins meer milde bijwerkingen gaf en nu dus in elk geval toch uit meerdere landen de verhalen over bloedstolling gerelateerde ernstige bijwerkingen. Tel daar nog het gedoe rondom de testfase en de productie bij op en dan lijkt het mij niet gek dat specifiek in dit vaccin het vertrouwen weg is...IJzerlijm schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Want als je de hele bevolking gaat inenten en niet een zelf selecterende groep vrijwilligers zullen er best wel wat mensen zijn die complicaties zullen krijgen, al dan niet door het vaccin veroorzaakt.
En los daarvan, de communicatie vanuit de regering is ook uiterst vreemd. Men besluit om het tijdelijk op te schorten maar roept er tegelijk bij dat het vaccin toch echt gewoon veilig is. Als men daar echt van overtuigt is dan had je de vaccinaties ook niet hoeven opschorten
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 15-03-2021 08:50 ]
En je ziet hoe ontzettend gevaarlijk het is niet gewoon naar de statistieken te kijken...Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:48:
.
Je ziet nu hoe ontzettend gevaarlijk het is om vertrouwen te hebben in een vaccin.
Stap jij wel eens in een vliegtuig? Daar stort er ook wel eens eentje van neer...
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Zo redenerend kunnen we prima verder met AZ als je ziet hoe laag het percentage klachten is. We stoppen immers ook niet met vliegreizen.Lordy79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:51:
[...]
En je ziet hoe ontzettend gevaarlijk het is niet gewoon naar de statistieken te kijken...
Stap jij wel eens in een vliegtuig? Daar stort er ook wel eens eentje van neer...
ik zie gelijkenissen met onze icons
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 15-03-2021 08:53 ]
Ik ga zo de straat op om m'n hond uit te laten, is ook een gok. Een veel grotere gok gezien de 700 verkeersdoden per jaar. Het alternatief is hond de deur uit en zo min mogelijk de straat op. Lijkt me ook niet echt een fijn leven. :-\hoevenpe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:03:
Gelukkig is vaccinatie niet verplicht, liever een paar maanden langer wachten op de andere vaccins dan dat ik de gok met AZ ga nemen.
Dan maar geen zomervakantie.
Het is een beetje een principe kwestie. Als vaccinaties 10000 doden voorkomen maar er 1 veroorzaken kan je redeneren dat 1 dode door iets doen een groter probleem is dan die 10000 door niets te doen. Zeker als je die ene dode op alle voorpagina's brengt en die tienduizend andere doden in de dagelijkse statistieken worden uitgesmeerd.RodeStabilo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:53:
[...]
Zo redenerend kunnen we prima verder met AZ als je ziet hoe laag het percentage klachten is. We stoppen immers ook niet met vliegreizen.
Met dien verstande dat mensen in dit geval overlijden omdat ze niet 'in' dat vliegtuig zitten op weg naar de zon (dus daarmee een 'bewust' risico incalculeren) maar meer toevallig omwonenden die zo'n ding in een freak-incident op hun hoofd krijgen.Lordy79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:51:
En je ziet hoe ontzettend gevaarlijk het is niet gewoon naar de statistieken te kijken...
De kans dat de generatie <40 aan Corona komt te overlijden is dusdanig klein dat vaccineren vooral omwille van solidariteit gebeurd dan dat jongeren het doen om zichzelf te beschermen. Risico's zijn minder acceptabel als er niet een persoonlijk voordeel tegenover staat.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
0,000000013% van de geprikte mensen heeft trombose gekregen, vergis je niet.Lordy79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:51:
[...]
Top. Hoe meer vaccins de arm in gaan hoe beter.DCG909 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:57:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar verzorgingstehuizen/ouderen instellingen zijn nog steeds al het personeel aan het vaccineren en ook mensen die al maanden geen contact meer hebben gehad met ouderen, allemaal met Pfizer ingeënt.
Ja klopt. Ouderen krijgen Pfizer. Mijn vader die begin volgende maand "op" mag krijgt ook Pfizer. Hij 78.DCG909 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:57:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar verzorgingstehuizen/ouderen instellingen zijn nog steeds al het personeel aan het vaccineren en ook mensen die al maanden geen contact meer hebben gehad met ouderen, allemaal met Pfizer ingeënt.
Krijg wel een beetje jeuk dat ze nog steeds de directeur en de thuiswerkende administratie van tehuizen ook inenten... ondanks wat de Jong roeptoetert.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tot op zekere hoogte correct.Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:58:
[...]
Top. Hoe meer vaccins de arm in gaan hoe beter.
Maar eerst zouden risicogroepen gevaccineerd worden, ouderen, mensen met longaandoeningen.
Die worden allemaal achteruit geschoven...
Who cares? Echt, die jaloezie is lachwekkend en nergens op gebaseerd.loekf2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:02:
[...]
Ja klopt. Ouderen krijgen Pfizer. Mijn vader die begin volgende maand "op" mag krijgt ook Pfizer. Hij 78.
Krijg wel een beetje jeuk dat ze nog steeds de directeur en de thuiswerkende administratie van tehuizen ook inenten... ondanks wat de Jong roeptoetert.
Verpleegtehuizen hebben de middelen en kennis om te vaccineren, op deze manier wordt er geen vaccin verspild.
Het zal je misschien schokken, maar de GGD doet exact hetzelfde. Aan het einde van de dag hebben ze in de prikstraten vaccins over en die gebruiken ze om medewerkers op die lokatie te vaccineren.
Of zie je liever dat ze ongebruikte dosis in de gootsteen gooien?
Je wil toch ook gewoon dat we weer terug kunnen naar normaal. Dat is volledig in je eigen belang en vaccineren is daar de sleutel voor. Dat is dus niet eens zo solidair.hoevenpe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:57:
[...]
Met dien verstande dat mensen in dit geval overlijden omdat ze niet 'in' dat vliegtuig zitten op weg naar de zon (dus daarmee een 'bewust' risico incalculeren) maar meer toevallig omwonenden die zo'n ding in een freak-incident op hun hoofd krijgen.
De kans dat de generatie <40 aan Corona komt te overlijden is dusdanig klein dat vaccineren vooral omwille van solidariteit gebeurd dan dat jongeren het doen om zichzelf te beschermen. Risico's zijn minder acceptabel als er niet een persoonlijk voordeel tegenover staat.
Dus jij vindt het een beter idee dat de tehuizen en de GGD's bruikbare vaccins in de gootsteen gieten? Raar standpunt.DCG909 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:03:
[...]
Tot op zekere hoogte correct.
Maar eerst zouden risicogroepen gevaccineerd worden, ouderen, mensen met longaandoeningen.
Die worden allemaal achteruit geschoven...
Geloof dat mensen niet snappen hoe virussen rond gaan. Als het blijft voortwoekeren in een deel van de bevolking heb je meer kans op mutaties.orf schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:04:
[...]
Je wil toch ook gewoon dat we weer terug kunnen naar normaal. Dat is volledig in je eigen belang en vaccineren is daar de sleutel voor. Dat is dus niet eens zo solidair.
Correcte dosissen afleveren zodat er niet nog 20+ dosissen over blijven?Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Dus jij vind het een beter idee dat de tehuizen en de GGD's bruikbare vaccins in de gootsteen gieten? Raar standpunt.
Tuurlijk moet er geen verspilling optreden, maar het is hetzelfde voorpiepen waar we schande over spreken als het in een ander land gebeurd.
Echt, ga je inlezen voor je dit soort dingen roept.DCG909 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:10:
[...]
Correcte dosissen afleveren zodat er niet nog 20+ dosissen over blijven?
Tuurlijk moet er geen verspilling optreden, maar het is hetzelfde voorpiepen waar we schande over spreken als het in een ander land gebeurd.
Het ompakken en exacte dosis leveren wordt niet gedaan omdat dit te bewerkelijk en te risicovol. Vaccins worden per doos uitgeleverd. Er zal dus altijd wat overblijven. En we moeten heel blij zijn dat die overblijvende dosis een arm in gaan en niet de gootsteen in. Bijkomend voordeel: deze mensen hoeven niet meer in de normale rij, waardoor jij en ik sneller aan de beurt zijn. Win-win.
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 15-03-2021 09:13 ]
Hopelijk snel een nieuwe variant!loekf2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Geloof dat mensen niet snappen hoe virussen rond gaan. Als het blijft voortwoekeren in een deel van de bevolking heb je meer kans op mutaties.
Die SA, Braziliaanse en UK variant zijn wat bejaard aan het worden.
/Sarcasme off
Do { Ping } while ( LOL )
Deze mensen worde echt aan het einde van een vaccinatieronde pas opgeroepen, niet bij de normale rondes.loekf2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:02:
[...]
Ja klopt. Ouderen krijgen Pfizer. Mijn vader die begin volgende maand "op" mag krijgt ook Pfizer. Hij 78.
Dus het is vooral wat over is. Is het op, dan heb je pech.
Die correcte dosis afleveren hangt ook nog eens af van degene die de prikken prepareert blijkbaar. Daar zit ook nog wel eens een groot verschil in. Je kan het ook niet op de dosis precies afleveren.DCG909 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:10:
[...]
Correcte dosissen afleveren zodat er niet nog 20+ dosissen over blijven?
En het is geen voorpiepen, het is mensen prikken nadat alle patiënten die geprikt moesten worden zijn geweest. Het is niet dat allemaal ministers en een legertop opeens voorrang krijgt, lijkt mij een groot verschil.
Roep niet van die domme dingen.Shadow_Agent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:14:
[...]
Hopelijk snel een nieuwe variant!
Die SA, Braziliaanse en UK variant zijn wat bejaard aan het worden.
Die ZA en UK variant zijn gelukkig niet heel bijzonder, maar de kans dat er een mutatie optreedt die wel problematisch is is constant aanwezig. Hoe kleiner we die kans maken, hoe meer kans wij hebben om op korte termijn uit deze shit te zijn.
En hetzelfde geldt natuurlijk als het blijft voortwoekeren (en muteren) in het buitenland. Dan zou je alsnog strenge entry controles moeten hebben als je weet / verwacht dat er nieuwe varianten zijn. Dat doet men nu niet, er zijn vooral zelf isolatieadviezen maar geen strenge quarantaine met toezicht op naleving.loekf2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Geloof dat mensen niet snappen hoe virussen rond gaan. Als het blijft voortwoekeren in een deel van de bevolking heb je meer kans op mutaties.
Als straks heel Europa gevaccineerd is en er komt een variant waar een (van de) vaccins niet (goed genoeg) tegen werkt dan is het weer hetzelfde liedje.
En dan ligt het ook nog eens aan het type spuit wat gebruikt wordt. Sommige spuiten zijn in staat om 7 ipv 6 dosissen uit een flacon te halen. Dit is al een bonus bovenop de bonus dat we 6 ipv 5 dosissen uit een flacon halen. Niet bij elke flacon is dit mogelijk, maar als het mogelijk is wordt er een 7e dosis uitgehaald en gebruikt.Panini schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:14:
[...]
Die correcte dosis afleveren hangt ook nog eens af van degene die de prikken prepareert blijkbaar. Daar zit ook nog wel eens een groot verschil in. Je kan het ook niet op de dosis precies afleveren.
Hoewel die kans heel klein is, is die kans er welzeker. Dat is ook de reden dat er initiatieven zijn opgestart om ook voor arme landen voldoende dosissen te regelen.Verwijderd1 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:16:
[...]
Als straks heel Europa gevaccineerd is en er komt een variant waar een (van de) vaccins niet (goed genoeg) tegen werkt dan is het weer hetzelfde liedje.
Goed, je mist dus elke context van mijn reactie en kiest hiervoor.Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:01:
[...]
Hoezo mist er context?
[Afbeelding]
[...]
OK, dus jij vertrouwt liever een vaccin wat nog amper tot niet gezet is (buiten de testgroep) dan een vaccin wat vele miljoenen keren gezet is? Bijzonder en duidelijk op basis van onderbuikgevoelens.
Dat je eerder zou vertrouwen op Pfizer of Moderna, dat zou ik wel begrijpen vanuit de onderbuik.
Dan nog een keertje. Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat het AstraZeneca vaccin zo slecht is. Ik zeg dat het vertrouwen in dat vaccin word beschadigd door herhaaldelijk politiek gestuntel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Neebie100 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:22:
misschien een stomme vraag maar heb je daar de keuze in met welk vaccin je ingeënt wil worden?
Dan zal ik daar heel kort in zijn, hoewel ik denk dat er niets mis is met AZ kan de politiek niet anders. Dat is geen gestuntel, dat is het zekere voor het onzekere nemen. Als er morgen 20 mensen dood zouden zijn gegaan na AZ vaccin, dan was de wereld te klein geweest.DaniëlWW2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Goed, je mist dus elke context van mijn reactie en kiest hiervoor.
Dan nog een keertje. Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat het AstraZeneca vaccin zo slecht is. Ik zeg dat het vertrouwen in dat vaccin word beschadigd door herhaaldelijk politiek gestuntel.
De illusie dat onze overheid alle ins en outs kent van het virus en alle vaccins moet je loslaten. Het is allemaal 'de waan van de dag'. Blijkbaar zijn er genoeg vraagtekens die eerst opgehelderd moeten worden, better safe then sorry. Over het algemeen kan je een overlijden niet terugdraaien.
Op dit moment niet. Je hoort wel van te voren welke je krijgt en kan dus weigeren / niet komen opdagen. Over enkele maanden zal je ongetwijfeld de mogelijkheid krijgen om een ander vaccin te laten zetten. Het risico wat je loopt is enerzijds dat je ondertussen Corona krijgt en serieuze klachten krijgt danwel overlijdt of dat je buitenspel wordt gezet als er vaccinatiebewijzen gevraagd worden.bie100 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:22:
misschien een stomme vraag maar heb je daar de keuze in met welk vaccin je ingeënt wil worden?
Maar niemand kan je, gelukkig, dwingen om een bepaald vaccin te nemen.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik mis de context van dat plaatje? Hoeveel van deze twee zijn er al gezet?Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:01:
[...]
Hoezo mist er context?
[Afbeelding]
[...]
OK, dus jij vertrouwt liever een vaccin wat nog amper tot niet gezet is (buiten de testgroep) dan een vaccin wat vele miljoenen keren gezet is? Bijzonder en duidelijk op basis van onderbuikgevoelens.
Dat je eerder zou vertrouwen op Pfizer of Moderna, dat zou ik wel begrijpen vanuit de onderbuik.
😆 - Denk ook eens om ;)
Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:16:
[...]
Roep niet van die domme dingen.
Die ZA en UK variant zijn gelukkig niet heel bijzonder, maar de kans dat er een mutatie optreedt die wel problematisch is is constant aanwezig. Hoe kleiner we die kans maken, hoe meer kans wij hebben om op korte termijn uit deze shit te zijn.
Jaja dat zal allemaal wel. Maar zolang we weinig tot niets doen om mensen van heine en verre de grens te laten passeren met boot/auto/vliegtuig is de kans op mutatie en verspreiding enorm groot.Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:16:
[...]
Roep niet van die domme dingen.
Daar hoor ik niemand vanuit de politiek over. Alleen maar over de oh zo gevreesde varianten die ik noemde. In de praktijk komt het neer op paniekzaaien, steeds meer voor mijn gevoel. Nu dat gedoe met AZ wat dan ineens weer gestopt moet worden want op 17 miljoen prikken schijnen er 37 gevallen van trombose te zijn. Daarbij niet vertellende dat trombose dagelijks mensen treft, veel meer. Ook dit is weer, althans zo lijkt het, paniek voetbal.
Zaterdag is het vaccin volledig veilig, geen aanleiding te sroppen en zondag is het ineens gevaarlijk en wordt er acuut gestopt.
Roep dan niet van alles in de media maar ga je eerst eens laten informeren (@hugo de jonge)
Dit soort paniekreacties zijn killing voor vertrouwen in de overheid
"As of 28 February, an estimated 10.7 million first doses of the Pfizer/BioNTech vaccine and 9.7 million doses of the Oxford University/AstraZeneca vaccine, had been administered, and around 0.8 million second doses, mostly the Pfizer/BioNTech vaccine, had been administered."Bensimpel schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:29:
[...]
Ik mis de context van dat plaatje? Hoeveel van deze twee zijn er al gezet?
https://www.gov.uk/govern...-of-yellow-card-reporting
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Ja, dat is een theorie die ik vaker gehoord heb:joppe113 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:34:
Oprechte gedachte, kan het ook zo zijn dat er een mutant zou verschijnen die veel besmettelijker is, en dus dominant word, maar waar je minder ziek van word?
[...]
SARS-CoV-2, of course, is well past the teetering stage. The big question now is: What happens next? One popular theory, endorsed by some experts, is that viruses often start off harming their hosts, but evolve toward a more benign coexistence. After all, many of the viruses we know of that trigger severe problems in a new host species cause mild or no disease in the host they originally came from. And from the virus’s perspective, this theory asserts, hosts that are less sick are more likely to be moving around, meeting others and spreading the infection onward.
“I believe that viruses tend to become less pathogenic,” says Burtram Fielding, a coronavirologist at the University of the Western Cape, South Africa. “The ultimate aim of a pathogen is to reproduce, to make more of itself. Any pathogen that kills the host too fast will not give itself enough time to reproduce.” If SARS-CoV-2 can spread faster and further by killing or severely harming fewer of the people it infects, we might expect that over time, it will become less harmful — or, as virologists term it, less virulent.
This kind of evolutionary gentling may be exactly what happened more than a century ago to one of the other human coronaviruses, known as OC43, Fielding suggests. Today, OC43 is one of four coronaviruses that account for up to a third of cases of the common cold (and perhaps occasionally more severe illness). But Fielding and a few others think it could also have been the virus behind a worldwide pandemic, usually ascribed to influenza, that began in 1890 and killed more than a million people worldwide, including Queen Victoria’s grandson and heir.
https://www.smithsonianma...viruses-evolve-180975343/
Volgens mij geldt dat alleen voor hele dodelijke virussen. Waarbij de dodelijker varianten moeilijker verspreiden. Daar lijkt corona als niet echt last van te hebben.Verwijderd1 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:38:
[...]
Ja, dat is een theorie die ik vaker gehoord heb:
[...]
Je kunt weigeren, en dan kom je vanzelf later nog wel een keer aan de beurt.
Als tegen die tijd andere vaccins ruim voorradig zijn heeft de overheid er geen belang bij je een Janssen of Moderna te onthouden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar hoe minder ziek je wordt, hoe eerder je toch gewoon naar buiten gaat en andere mensen besmet. Lijkt me een goede 'tactiek' van een virus.MikeyMan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Volgens mij geldt dat alleen voor hele dodelijke virussen. Waarbij de dodelijker varianten moeilijker verspreiden. Daar lijkt corona als niet echt last van te hebben.
Dat kan, eigenlijk is alles mogelijk voor zover ik weet. Het gevaar is echter dat er een mutant ontstaat die vervelender is dan de huidige. Een zwakkere mutant dan de huidige mutaties zal het niet redden en niet dominant worden.joppe113 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:34:
Oprechte gedachte, kan het ook zo zijn dat er een mutant zou verschijnen die veel besmettelijker is, en dus dominant word, maar waar je minder ziek van word?
Het kan ook zijn dat het virus zichzelf de nek omdraait, een goed voorbeeld is de Spaanse griep van 1918-1920 Een vergelijkbare situatie waarbij ze enkel de mogelijkheid hadden om afstand te bewaren en quarantaine te betrachten bij klachten. De Spaanse griep verdween vanzelf weer toen teveel mensen het gehad hadden en er geen mutatie is geweest die zodanig anders was dat deze het overnam.
[ Voor 28% gewijzigd door Drardollan op 15-03-2021 09:57 ]
Een virus dat afhankelijk is van symptomen voor verspreiding heeft er belang bij om die symptomen niet zo heftig te maken dat de zieke er snel aan dood gaat en stopt met verspreiden. Maar covid verspreid zich ook zonder of voor symptomen en kan het niet zoveel schelen wat er daarna gebeurt, als er eentje 1% beter besmet maar je later 50% zieker maakt zal deze de verspreidingsrace winnen. Ook als die 50% meer zieken leidt tot meer maatregelen blijft het een voordeel hebben dat misschien zelfs nog wel versterkt wordt als de nieuwe maatregel de oude variant harder raakt dan de nieuwe.MikeyMan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Volgens mij geldt dat alleen voor hele dodelijke virussen. Waarbij de dodelijker varianten moeilijker verspreiden. Daar lijkt corona als niet echt last van te hebben.
Je kan dit vast onderbouwen met cijfers en feiten? Boot, vliegtuig en trein staan al onder strenge controle.Shadow_Agent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:34:
[...]
Jaja dat zal allemaal wel. Maar zolang we weinig tot niets doen om mensen van heine en verre de grens te laten passeren met boot/auto/vliegtuig is de kans op mutatie en verspreiding enorm groot.
Dan moet je beter opletten.Daar hoor ik niemand vanuit de politiek over.
https://www.nrc.nl/nieuws...r-reizigers-voor-a4034765Het kabinet heeft een nieuwe wet in voorbereiding waarmee ook mensen die met de auto de grens oversteken, verplicht een verklaring bij zich dienen te hebben van een negatieve coronatest. In dat geval zouden dezelfde regels gelden als voor mensen die met de trein, bus, boot of het vliegtuig komen. Met het voorstel wordt ook geregeld dat mensen die uit zo’n gebied worden verplicht kunnen worden in quarantaine te gaan, zoals nu al wordt aangeraden. Het voorstel is dinsdag gepubliceerd voor internetconsultatie.
Welkom in Nederland, daar waar onder andere de media veel te veel macht heeft. De eerste sluiting van de basisscholen was ook op basis van dit soort bangmakerij. Maar dat kan je de overheid niet verwijten dat de media dit zo oppakt.Alleen maar over de oh zo gevreesde varianten die ik noemde. In de praktijk komt het neer op paniekzaaien, steeds meer voor mijn gevoel. Nu dat gedoe met AZ wat dan ineens weer gestopt moet worden want op 17 miljoen prikken schijnen er 37 gevallen van trombose te zijn. Daarbij niet vertellende dat trombose dagelijks mensen treft, veel meer. Ook dit is weer, althans zo lijkt het, paniek voetbal.
Overigens gaan het OMT en RIVM hierin ook zeker niet vrijuit.
Nee, dat betekent dat onze overheid de situatie serieus neemt en er als er aanleiding toe is bijstelt en bijstuurt. Zoals ze zelf heel mooi hebben gezegd vorig jaar: "We moeten met 50% van de kennis 100% van de beslissingen nemen" en "We varen in de mist".Zaterdag is het vaccin volledig veilig, geen aanleiding te sroppen en zondag is het ineens gevaarlijk en wordt er acuut gestopt.
Roep dan niet van alles in de media maar ga je eerst eens laten informeren (@hugo de jonge)
Dit soort paniekreacties zijn killing voor vertrouwen in de overheid
Bensimpel
Positieve meneer
Prima, dus loopt gelijk op.niek_nijmegen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:38:
[...]
"As of 28 February, an estimated 10.7 million first doses of the Pfizer/BioNTech vaccine and 9.7 million doses of the Oxford University/AstraZeneca vaccine, had been administered, and around 0.8 million second doses, mostly the Pfizer/BioNTech vaccine, had been administered."
https://www.gov.uk/govern...-of-yellow-card-reporting
😆 - Denk ook eens om ;)
En dat is dan ook nog eens enkel de UK. Beide vaccins worden op veel grotere schaal uitgerold, denk aan de USA en alle landen in de EU.
Absoluut, vraag is natuurlijk of dit verstandig en verantwoord is.hoevenpe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:44:
[...]
Je kunt weigeren, en dan kom je vanzelf later nog wel een keer aan de beurt.
Als tegen die tijd andere vaccins ruim voorradig zijn heeft de overheid er geen belang bij je een Janssen of Moderna te onthouden.
Dat kan je ook wel vergeten dan denk ik. Ik denk echt niet dat de overheid toe gaat staan dat je gaat 'vaccin shoppen'. Niet te vergeten de administratieve rompslomp die het met zich mee gaat brengen.
De regels zijn er wel, maar worden ze ook nageleefd? Ik ben een paar dagen geleden van Schiphol vertrokken. Een hele papierwinkel, met een formuliertje van de Nederlandse overheid. Deze dus (en dan de 'gezondheidsverklaring'):Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Je kan dit vast onderbouwen met cijfers en feiten? Boot, vliegtuig en trein staan al onder strenge controle.
[...]
Dan moet je beter opletten.
[...]
https://www.nrc.nl/nieuws...r-reizigers-voor-a4034765
Nou, ik heb hem netjes ingevuld. Ik dacht dan zal ik wel benaderd worden als iemand een paar rijen voor of achter mij achteraf positief getest wordt. Niemand heeft me om het formulier gevraagd (en er staan trouwens ook geen contactgevens op).For operators and airlines: information for passengers flying to and from the Netherlands
In order to prevent the spread of coronavirus in the Netherlands, the Dutch government has put additional rules in place for passengers flying to and from the country. These passengers must complete a Health Declaration Form. Passengers from certain countries are also urged to self-quarantine for 10 days after arriving in the Netherlands.
https://www.government.nl...-and-from-the-netherlands
Bij de bestemming neemt men het wel serieuzer. Bij aankomst al wat medische checks, vervolgens twee weken in quarantaine met tests halverwege en op het einde. Daarnaast track and trace gegevens voor je geplande verplaatsingen na de quarantaine.
In Nederland denk ik dat dat station wel gepasseerd is, er zijn al teveel besmettingen in het land zelf om nog zinvol te kunnen traceren. Wat dat betreft dus maar goed dat me vol inzet op de vaccinatie (en zelfs met de vertraging nu kan je daar denk ik nog wel van spreken).
Houdt iedereen zich aan de maximum snelheid?Verwijderd1 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:06:
[...]
De regels zijn er wel, maar worden ze ook nageleefd?
Nee, natuurlijk houdt een deel zich er niet aan. Maar dat betekent niet dat de overheid niet probeert het juiste te doen.
Zit mobiel dus quoten en reageren is wat lastig, maar voor wat betreft de ZA variant in NL https://www.google.com/am...iepraktijk-gorinchem.htmlDrardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Je kan dit vast onderbouwen met cijfers en feiten? Boot, vliegtuig en trein staan al onder strenge controle.
[...]
Dan moet je beter opletten.
[...]
https://www.nrc.nl/nieuws...r-reizigers-voor-a4034765
[...]
Welkom in Nederland, daar waar onder andere de media veel te veel macht heeft. De eerste sluiting van de basisscholen was ook op basis van dit soort bangmakerij. Maar dat kan je de overheid niet verwijten dat de media dit zo oppakt.
Overigens gaan het OMT en RIVM hierin ook zeker niet vrijuit.
[...]
Nee, dat betekent dat onze overheid de situatie serieus neemt en er als er aanleiding toe is bijstelt en bijstuurt. Zoals ze zelf heel mooi hebben gezegd vorig jaar: "We moeten met 50% van de kennis 100% van de beslissingen nemen" en "We varen in de mist".
Deze man is dus in ZA geweest, niet in quarantaine gegaan en zo de variant geïntroduceerd. Kun je wel zeggen dat er goede regels zijn maar blijkbaar niet.
Ben het met je eens dat media macht heeft. Vooral voor de clicks de meest mooie koppen. Slecht nieuws verkoopt nu eenmaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 15-03-2021 10:13 ]
Dat doet me denken aan dit bericht in februari:
https://www.nu.nl/coronav...iljoen-prikken-gezet.html
Ik snap dat er allerlei externe factoren meespelen en dat je afhankelijk bent van leveringen. Maar zo onderhand is er wel een trend zichtbaar in de goed-nieuws-show die we te horen krijgen als er kritiek komt. Als het nu om testen, b&c onderzoek, PPE spullen of vaccinaties gaat. Er lijken vaak uitspraken te komen uit de richting van onze minister met een hoge wow-factor zodat kritiek even verstomt maar waarbij dan later toch enige nuance moet worden aangebracht. Maar goed, misschien is het allemaal mijn persoonlijke perceptie. Ik houd gewoon niet zo van die manier van communiceren.Het demissionair kabinet gaat zich "maximaal inzetten" om de vaccinatieoperatie te versnellen en wil voortaan een zo klein mogelijke voorraad vaccins achterhouden, mits de hoeveelheid te verantwoorden valt. Begin maart moeten twee miljoen prikken zijn gezet, terwijl in het tweede kwartaal zo'n twee miljoen inentingen per week moeten plaatsvinden.
Dat betekent, stam + t .
Er zijn nu volgens het dashboard 1,865 miljoen prikken gezet (natuurlijk kun je discussiëren over de definitie van 'zetten', maar aangezien die definitie ook niet echt in dat artikel wordt gegevens is dat niet erg nuttig). Verschilt dat nou zoveel van de twee miljoen uit dat artikel?Apache4u schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:48:
Het is 15 maart vandaag en officieel dus geen "begin maart" meer.
Dat doet me denken aan dit bericht in februari:
https://www.nu.nl/coronav...iljoen-prikken-gezet.html
[...]
Ik snap dat er allerlei externe factoren meespelen en dat je afhankelijk bent van leveringen. Maar zo onderhand is er wel een trend zichtbaar in de goed-nieuws-show die we te horen krijgen als er kritiek komt. Als het nu om testen, b&c onderzoek, PPE spullen of vaccinaties gaat. Er lijken vaak uitspraken te komen uit de richting van onze minister met een hoge wow-factor zodat kritiek even verstomt maar waarbij dan later toch enige nuance moet worden aangebracht. Maar goed, misschien is het allemaal mijn persoonlijke perceptie. Ik houd gewoon niet zo van die manier van communiceren.
Het scheelt 30%.autje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:02:
[...]
Er zijn nu volgens het dashboard 1,865 miljoen prikken gezet (natuurlijk kun je discussiëren over de definitie van 'zetten', maar aangezien die definitie ook niet echt in dat artikel wordt gegevens is dat niet erg nuttig). Verschilt dat nou zoveel van de twee miljoen uit dat artikel?
[Twitter: https://twitter.com/voorspellingchk/status/1370792388923383811]
Als 14 maart idd nog steeds begin maart is scheelt dat 7% ongeveer?autje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:02:
[...]
Er zijn nu volgens het dashboard 1,865 miljoen prikken gezet (natuurlijk kun je discussiëren over de definitie van 'zetten', maar aangezien die definitie ook niet echt in dat artikel wordt gegevens is dat niet erg nuttig). Verschilt dat nou zoveel van de twee miljoen uit dat artikel?
Maar volgens mij verwachten mensen bij het horen van "begin maart" iets anders.
Dat betekent, stam + t .
Op 4 maart waren er 1,527 geschatte prikken gezet, afgerond is dat dus prima 2 miljoen. Hugo had het natuurlijk niet over 2,0 miljoenApache4u schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Als 14 maart idd nog steeds begin maart is scheelt dat 7% ongeveer?
En 7% is iets om heel moeilijk over te doen?Apache4u schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Ik reken zelf alles tot de 10e/11e van de maand nog tot 'begin van de maand'. De voorspelling zit er wat onder, maar er zijn ook tegenslagen geweest (minder leveringen, paar dagen zware sneeuw). Ik maak me daar niet zo druk over, en ik reken dat zeker het kabinet niet aan. Als het nou de helft was geweest... Voorlopig liggen we redelijk op schema.
Dat is te kort door de bocht. Als het gaat om vaccin wat over is en anders verloren zou gaan; helemaal prima. Als ze voor die mensen extra bestellen, zoals ze in het verleden ze onterecht naar de GGD stuurden, niet prima. Dan gaan er vaccins naar mensen die elders beter ingezet kunnen worden.Drardollan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:03:
Who cares? Echt, die jaloezie is lachwekkend en nergens op gebaseerd.
Verpleegtehuizen hebben de middelen en kennis om te vaccineren, op deze manier wordt er geen vaccin verspild.
Het zal je misschien schokken, maar de GGD doet exact hetzelfde. Aan het einde van de dag hebben ze in de prikstraten vaccins over en die gebruiken ze om medewerkers op die lokatie te vaccineren.
Of zie je liever dat ze ongebruikte dosis in de gootsteen gooien?
Dat is gebeurd, meer dan een maand geleden, en op ingegrepen op dat moment.NMH schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:30:
[...]
Dat is te kort door de bocht. Als het gaat om vaccin wat over is en anders verloren zou gaan; helemaal prima. Als ze voor die mensen extra bestellen, zoals ze in het verleden ze onterecht naar de GGD stuurden, niet prima. Dan gaan er vaccins naar mensen die elders beter ingezet kunnen worden.
Het door jouw gelinkte bericht was van begin februari.Apache4u schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Later die maand hadden we een aantal koude dagen waardoor het land tijdelijk plat lag.
Dat zal ook zijn invloed gehad hebben op het aantal vaccinaties.
Nu is Hugo natuurlijk ook verantwoordelijk voor het weer, dus het is zijn schuld.
Grappig die voorspellingschecker:
🟠Onjuiste voorspelling: Verloop ziekenhuisopnames verloopt anders dan de voorspelling (blauwe lijn) van @mauricedehond. Op dit moment rond de 160 opnames ipv 40 (4x zoveel). 🟢Wel binnen de (zeer ruime) onzekerheidsmarges. https://t.co/u3aOO3ZQeZ pic.twitter.com/bF7uRgS3CY
— De Voorspellingschecker (@voorspellingchk) 2 maart 2021
Scheelt slechts 400%
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 15-03-2021 14:06 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wacht even, wil je nou zeggen dat de modellen achter die voorspellingen een zekere mate van abstractie en aannames bevatten waardoor de complexiteit van de vaccinatieprogramma's en besmettelijkheid van het virus niet 100% correct weergegeven worden in de voorspellingen? En dat beide kanten, de overheid en critici, dus niet 100% correcte voorspellingen doen? Wat schokkend!YakuzA schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:05:
[...]
Grappig die voorspellingschecker:
[Embed]
Scheelt slechts 400%
Bizar wel dat we achteraf dan precies kunnen zeggen waar en hoeveel het fout gegaan is t.o.v de voorspellingen. Lijkt bijna wel alsof achteraf mooi praten is.
https://www.politico.eu/a..._campaign=RSS_Syndication
Blijkbaar gaat het Johnson & Johnson/Jansen vaccin ook nog geproduceerd worden in Duitsland.
Het bericht is van vandaag. Ik had het nog niet eerder gezien. Hoe snel het allemaal gaat is dan weer een tweede natuurlijk
Het wordt ook in Leiden geproduceerd, dat is niet zozeer het probleem.Indoubt schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:24:
Misschien dat dit nog een beetje gaat helpen bij de uitrol:
https://www.politico.eu/a..._campaign=RSS_Syndication
Blijkbaar gaat het Johnson & Johnson/Jansen vaccin ook nog geproduceerd worden in Duitsland.
Het bericht is van vandaag. Ik had het nog niet eerder gezien. Hoe snel het allemaal gaat is dan weer een tweede natuurlijk
Het probleem is dat nadat het geproduceerd is, het naar de VS word gevlogen om het in flacons te doen.
En na het vullen, wordt het weer terug gevlogen naar de EU om in te spuiten.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De vertraging die opgelopen wordt door het wispelturige AZ kan op deze manier goeddeels ingelopen worden verwacht ik. En dan ook nog met een vaccin wat minder weerstand oproept bij de mensen.
10 miljoen x verdeelsleutel 3,89% is toch nog altijd 389.000 ? Of er is misschien een uitzondering op de regel...
40 MINUTEN GELEDEN
10 miljoen Pfizer-vaccins versneld geleverd in tweede kwartaal
De Europese Unie krijgt in het tweede kwartaal 10 miljoen extra doses van het Pfizer/BioNtech-vaccin. Die vaccins zouden eigenlijk pas in het derde en vierde kwartaal geleverd worden.
De productie van die vaccins gaat sneller dan verwacht. Zo'n 100.000 van die doses zijn voor Nederland bestemd.
In totaal komen er in het tweede kwartaal zo'n 200 miljoen doses naar de Europese unie. "Dit is heel goed nieuws", zegt commissievoorzitter Ursula von der Leyen. "Het geeft de lidstaten de ruimte om mogelijke gaten in de leveringen op te vullen."
https://nos.nl/liveblog/2...c-s-belgie-neemt-toe.html
Het moet toch juist meer weerstand oproepen?Drardollan schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:58:
Zojuist bekend geworden dat Pfizer 10 miljoen extra vaccins gaat leveren het komende kwartaal (stond voor Q3/Q4). Dat betekent buiten de deze maand al extra te ontvangen 169.000 vaccins in april/mei/juni nog eens honderdduizenden extra vaccins die onze kant op komen.
De vertraging die opgelopen wordt door het wispelturige AZ kan op deze manier goeddeels ingelopen worden verwacht ik. En dan ook nog met een vaccin wat minder weerstand oproept bij de mensen.
Anyway, dit is zeker goed nieuws. Ik vraag me af of ons wat dat betreft ook nog wat te wachten staat van Moderna.
Moderna is het vrij stil, die leveren zoals afgesproken en dat is het. Geen idee of die ergens bezig zijn met opvoeren van de productie.autje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Het moet toch juist meer weerstand oproepen?
Anyway, dit is zeker goed nieuws. Ik vraag me af of ons wat dat betreft ook nog wat te wachten staat van Moderna.
Volgens mij gaat het ook om meer dan 100.000 extra.Plenkske schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:12:
Volgens de NOS liveblog zou het gaan om "zo'n 100.000" dosers voor NL
10 miljoen x verdeelsleutel 3,89% is toch nog altijd 389.000 ? Of er is misschien een uitzondering op de regel...
[...]
Om 14:00 persco van de EMA overigens. Dat voorspelt weinig goeds. Ik ben bang dat AZ in heel EU van het menu geschrapt gaat worden. Laten we hopen dat ik het mis heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 16-03-2021 13:01 ]
Ik vraag het me af, zeker ook gezien dit bericht.Drardollan schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:00:
[...]
Volgens mij gaat het ook om meer dan 100.000 extra.
Om 14:00 persco van de EMA overigens. Dat voorspelt weinig goeds. Ik ben bang dat AZ in heel EU van het menu geschrapt gaat worden. Laten we hopen dat ik het mis heb.
Net na dat ik op verstuur drukte hoorde ik dat op de radio.autje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:02:
[...]
Ik vraag het me af, zeker ook gezien dit bericht.
Ik hoop dat ik het mis heb en de verklaring komt dat er niets aan de hand is. Hopelijk kunnen we dan binnen enkele dagen weer op volle kracht bezig zijn.
De Zwitserse geneesmiddelen waakhond, Swissmedic, heeft afgelopen week goedkeuring gegeven aan Lonza voor de ingebruikname van een extra fabriek voor de productie van het Moderna vaccin: https://www.admin.ch/gov/...eleases.msg-id-82701.htmlDrardollan schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Moderna is het vrij stil, die leveren zoals afgesproken en dat is het. Geen idee of die ergens bezig zijn met opvoeren van de productie.
De fabriek heeft 1 productielijn die al actief is, met 2 extra productielijnen die nog worden opgezet. Het gaat om de productie van de actieve bestandsdelen van het vaccin, dus het mRNA.
Klinkt goed, bericht had ik gemist. Maar ook daar gaat de productie dus stappen maken op korte termijn, gunstig.Rannasha schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:06:
[...]
De Zwitserse geneesmiddelen waakhond, Swissmedic, heeft afgelopen week goedkeuring gegeven aan Lonza voor de ingebruikname van een extra fabriek voor de productie van het Moderna vaccin: https://www.admin.ch/gov/...eleases.msg-id-82701.html
De fabriek heeft 1 productielijn die al actief is, met 2 extra productielijnen die nog worden opgezet. Het gaat om de productie van de actieve bestandsdelen van het vaccin, dus het mRNA.
Voor zover ik heb kunnen lezen is dit een opschaling die allang gepland was en wat dat betreft dus niet een verrassing. Maar gewoon dingen die volgens de planning verlopen, dus niet bijzonder nieuwswaardig.Drardollan schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:09:
[...]
Klinkt goed, bericht had ik gemist. Maar ook daar gaat de productie dus stappen maken op korte termijn, gunstig.
Tja, op zich is het natuurlijk wel goed om af en toe te laten horen dat andere fabrikanten hun zaakjes wel op orde hebben.Rannasha schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Voor zover ik heb kunnen lezen is dit een opschaling die allang gepland was en wat dat betreft dus niet een verrassing. Maar gewoon dingen die volgens de planning verlopen, dus niet bijzonder nieuwswaardig.
[removed]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is flauw en ik vind het ook niet erg grappig. Sowieso is de indruk wekken dat het een overheidssite is niet helemaal juist En daarbij zijn mensen die denken dat onze overheid traag is nog nooit in aanraking geweest met overheden in het buitenland.Pierre schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:44:
Geen idee of dit hier kan en mag, maar vooruit https://wanneerwordikgevaccineerd.nl/ het is wel vreselijk flauw, maar ik kwam net niet meer bij.
Ja ik kijk naar jouw Spanje.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Pierre schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:44:
Geen idee of dit hier kan en mag, maar vooruit https://wanneerwordikgevaccineerd.nl/ het is wel vreselijk flauw, maar ik kwam net niet meer bij.
Mooi gemaakt als reactie op deze site
https://www.rijksoverheid...ronavaccinatie-en-wanneer
Want daar komt natuurlijk iets uit waar je geen bal aan hebt, maar wel politiek correct:
Ik heb even dikgedrukt welke woorden het belangrijkste zijn voor de politiek.Coronavaccinatie krijgen
Sluit informatie over Coronavaccinatie krijgen
U krijgt een uitnodiging van de huisarts voor vaccinatie tegen corona.
Wanneer
Vanaf mei kunt u een uitnodiging voor de vaccinatie krijgen.
De huisarts stuurt u een brief met een verdere toelichting voor de vaccinatie.
Waar
U krijgt de coronavaccinatie bij uw huisarts.
Welk vaccin
U wordt gevaccineerd tegen corona met het vaccin van BioNTech/Pfizer, Moderna of AstraZeneca*. U wordt nog geïnformeerd over welk vaccin u krijgt.
* Na goedkeuring van andere vaccins kan dit nog wijzigen.
Het enige wat ik hieruit haal: krijg het vaccin via de huisarts, niet eerder dan mei (maar (veel) later kan ook nog) en welk vaccin kom je dan wel achter want dat weten we nu ook nog niet zeker.
Natuurlijk begrijp ik wel dat ze niet kunnen zeggen: je krijgt hem op 7 mei om 15:00. Echter werd deze site aangekondigd als "je ziet daar wanneer je het vaccin krijgt". Nee, je ziet een simpele weergave van de te moeilijke strategie die we bedacht hebben. Niks nieuws dus.
Maak je niet druk, het is ook een grap, ik kreeg hem ook weer via via.xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Het is flauw en ik vind het ook niet erg grappig. Sowieso is de indruk wekken dat het een overheidssite is niet helemaal juist En daarbij zijn mensen die denken dat onze overheid traag is nog nooit in aanraking geweest met overheden in het buitenland.
Ja ik kijk naar jouw Spanje.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oh nee, maak me er ook niet druk om kan de humor er wel in zien alleen vind ik het gewoon niet grappigPierre schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:23:
[...]
Maak je niet druk, het is ook een grap, ik kreeg hem ook weer via via.
Er is al meerdere malen uitgelegd dat prikken in de vriezer niet gelijk is aan prikken die gebruikt kunnen worden. Prikken in de vriezer moeten nog gecontroleerd worden dat kost zo drie dagen. En zeker als 200.000 prikken niet door kunnen gaan wil je die op kunnen vangen.eamelink schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:57:
Man man man, wat een gekloot. Echt ondermaats dit. Zes weken lang steeds verder achterblijven op de eigen planning voor aantal prikken, en nu pauzeren. Inmiddels liggen er bijna een miljoen vaccins ongebruikt in de vriezer.
Dan zul je aan de Speld ook wel niks aan vinden?xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:13:
Het is flauw en ik vind het ook niet erg grappig.
Ik moest er erg om lachen.
Kunnen we wel gebruiken in deze tijden.
Hopelijk is dit tongue in cheeck van je, toch?xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:13:
Sowieso is de indruk wekken dat het een overheidssite is niet helemaal juist
Ik weet niet wat je bedoeld te zeggen maar moet ik nou mijn humor gaan verdedigen?Rzaan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Dan zul je aan de Speld ook wel niks aan vinden?
Ik moest er erg om lachen.
Kunnen we wel gebruiken in deze tijden.
Nee, was gewoon een vraag.xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:46:
Ik weet niet wat je bedoeld te zeggen maar moet ik nou mijn humor gaan verdedigen?
https://www.gezondheidsra...vaccinatie-janssen-vaccinCOVID-19-vaccinatie: Janssen-vaccin
Het vaccin van Janssen is werkzaam bij volwassenen, ouderen en medische risicogroepen. Het vaccin wordt in één dosis toegediend en beschermt voor 66% tegen ziekte en voor 85% tegen ernstige ziekte. Ook is het voldoende veilig: er zijn alleen bijwerkingen gebleken die binnen twee dagen zijn verdwenen. De raad adviseert het vaccin in te zetten in de huidige vaccinatiestrategie, die erop is gericht als eerste de groepen te vaccineren met het hoogste risico op ernstige ziekte en sterfte door COVID-19. Het gaat dan in de eerste plaats om ouderen van zestig jaar en ouder. De raad adviseert hen te vaccineren van oud naar jong. Daarnaast gaat het om groepen met specifieke medische aandoeningen, namelijk mensen met het syndroom van Down, met morbide obesitas (ernstig overgewicht, een body mass index boven de 40) en patiënten met neurologische aandoeningen die kunnen leiden tot ademhalingsproblemen.
Fabrikant AstraZeneca heeft opnieuw problemen met vaccinleveringen aan de Europese Unie. Het tweede kwartaal komt de Brits-Zweedse vaccinmaker met 70 miljoen vaccins over de brug in plaats van de afgesproken 180 miljoen, meldt voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, woensdag.
Het vaccin wordt in één dosis toegediend en beschermt voor --//-- voor 85% tegen ernstige ziekte.
Is dit getal niet lager dan bij bijvoorbeeld AZ en Pfizer?
[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 17-03-2021 13:23 ]
Ja, maar het zorgt er voor 100% voor dat je niet in het ziekenhuis terecht komt. Dus je kan er ziek(ig) van worden, maar niet dusdanig erg.Rzaan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:23:
Over Jansen...
Het vaccin wordt in één dosis toegediend en beschermt voor --//-- voor 85% tegen ernstige ziekte.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Word eens tijd dat er wat meer ballen getoond gaat worden. Exportverboden of gewoon die 4 fabrieken is goedkeuren. Het is toch schandalig dat de VS en VK uiterlijk juni klaar zijn en dat wij nog maanden in de ellende zitten.Rannasha schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:22:
AstraZeneca, the gift that keeps on giving...
[...]
Edit:
Ik kan straks beter zelf m'n vaccinatie gaan regelen door een keer op en neer te vliegen naar de USA voor een Janssen vaccin. Anders ben ik in 2022 nog niet aan de beurt geweest.
[ Voor 19% gewijzigd door TheRicolaa10 op 17-03-2021 13:39 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Lastig te zeggen. De trials zijn niet altijd in dezelfde regio's uitgevoerd (we weten dat de effectiviteit tussen varianten kan verschillen) en de definities van de eindpunten verschillen onderling ook.Rzaan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:23:
Over Jansen...
Belangrijkste is, zoals hierboven gezegd, die 100% bescherming tegen ziekenhuisopname en erger.
Het was al 90 miljoen:Rannasha schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:22:
AstraZeneca, the gift that keeps on giving...
[...]
https://nos.nl/artikel/23...-weer-minder-vaccins.html
Nu dus 70M.
Wat zou het uiteindelijk echt worden ? 50M ?
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.