Wat extra context. J&J zegt binnen 48 uur daadwerkelijk te kunnen prikken. De county (soort gemeente) waar ik woon krijgt "deze week" 5200 J&J vaccins, dat is op een inwoneraantal van 1,1 miljoen. Er zit natuurlijk altijd wat vertraging in, maar 5200 is natuurlijk wel een relatief klein aantal en daarmee moeten ze het hier dan doen voor zo'n 1e week. Die heb je er, zodra echt alles op volle stoom komt, landelijk in een uur bij geprikt.
Het is inderdaad mogelijk dat ze de feedback van de ene instantie gebruiken voor de indiening bij de andere instantie. Dat wordt geregeld gedaan. Of dat hier ook het geval was, weet ik uiteraard nietMikeyMan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:36:
[...]
Vergeet niet dat indienen ter goedkeuring ook de fabrikant veel tijd kan kosten. De review leidt tot een hele berg vragen om toelichting en/of extra materialen. Ik snap wel dat ze dat niet op 15 plekken tegelijk willen hebben lopen.
Besmettingen van alle mensen:
/f/image/dh3dbJXvPpucod89rNyfpSdO.png?f=fotoalbum_large)
Besmettingen in verpleeghuizen:
/f/image/vKnO8DJzS1ionc2IlMXlK9FK.png?f=fotoalbum_large)
Dat werkt wel goed, die vaccinaties
Merk op dat sinds begin februari bij 'alle mensen' de besmettingen langzaam weer oplopen, terwijl bij de verpleeghuisbewoners de daling doorzet.
/f/image/dh3dbJXvPpucod89rNyfpSdO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vKnO8DJzS1ionc2IlMXlK9FK.png?f=fotoalbum_large)
Merk op dat sinds begin februari bij 'alle mensen' de besmettingen langzaam weer oplopen, terwijl bij de verpleeghuisbewoners de daling doorzet.
[ Voor 8% gewijzigd door eamelink op 02-03-2021 11:00 ]
Wat een aparte grafiek over één dageamelink schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:36:
[Afbeelding]
Kun je achterhalen wanneer die piek in de besmettingen bij de verpleeghuizen plaatsvond? Er staat helaas weinig informatie op de X-as, dus de timing is zo lastig in te schatten.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 02-03-2021 10:41 ]
17 december is de piek in besmettingen bij verpleeghuizen; 467 personen.RoD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:40:
[...]
Wat een aparte grafiek over één dag
Kun je achterhalen wanneer die piek in de besmettingen bij de verpleeghuizen plaatsvond? Er staat helaas weinig informatie op de X-as, dus de timing is zo lastig in te schatten.
Ah ok. Als je naar de dalende trend kijkt, dan werd die al ingezet voordat er werd gevaccineerd. Dus ik vind dit nog niet het sterkste bewijs van het effect van vaccinatie. Je ziet nu aan het uiteinde van de lijn wel een scherp dalende lijn, maar het is wmb nog iets te vroeg om te zeggen hoe robuust dit is.eamelink schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:42:
[...]
17 december is de piek in besmettingen bij verpleeghuizen; 467 personen.
Natuurlijk is er wel ander bewijs dat de effectiviteit van de vaccinaties aantoont, maar deze lijn verdient nog wat langere opvolging.
Ik doelde vooral op de trendbreuk vanaf begin februari dit jaar: waar over de gehele bevolking de besmettingen weer beginnen toe te nemen, blijft het gewoon doordalen in de verpleeghuizen. Het hele jaar ervoor was de trend in de verpleeghuizen altijd identiek aan de trend in de hele samenleving
Tja, als je in januari iedereen in het verpleeghuis hebt gevaccineerd zou het ook gek zijn dat dat nog ging stijgen. Als je alle kappers vaccineert dan staan die over 2 maanden ook op 0.eamelink schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:36:
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook met het andere bewijs dat er voor de effectiviteit van de vaccinaties is. Alleen uit deze grafiek hierboven kan je het niet echt halen.eamelink schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:58:
Ik doelde vooral op de trendbreuk vanaf begin februari dit jaar: waar over de gehele bevolking de besmettingen weer beginnen toe te nemen, blijft het gewoon doordalen in de verpleeghuizen. Het hele jaar ervoor was de trend in de verpleeghuizen altijd identiek aan de trend in de hele samenleving
Wat is het totaal van alle geïnfecteerden in de verpleeghuizen, en hoeveel mensen zitten er überhaupt in verpleeghuizen? Op een gegeven moment wordt de kans kleiner om daar nog iemand te besmetten.eamelink schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:42:
[...]
17 december is de piek in besmettingen bij verpleeghuizen; 467 personen.
Geloof dat deze nog niet langs was gekomen?
Mooi nieuws! Vanaf april gaat #BioNTech/@pfizer fors meer vaccins leveren. Nederland ontvangt die maand elke week ongeveer een half miljoen doses. Een dikke verdubbeling. En dat zorgt dus opnieuw voor versnelling. #mouwenopstropen pic.twitter.com/0NoYvpWOls
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 2 maart 2021
Niet direct langsgekomen maar stond wel zo in de strategie.MikeyMan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:07:
Geloof dat deze nog niet langs was gekomen?
[Embed]
Q2 = april/mei/juni = 14 weken x 0.5 = 7 miljoen vaccins
In de strategie staat 7,8 miljoen van Pfizer in Q2 . Het zijn er zelfs nog te weinig !
We kunnen ook niks met De Jonge he
De productie van het Janssen vaccin gaat ook stevig opgeschroefd worden. Ik denk dat wij er zelf weinig aan zullen hebben gezien het wel even duurt voordat de fabrieken up en running zijn maar op wereldschaal is meer productie natuurlijk zeer goed. Helemaal als we zoals sommigen verwachten nog wel even in de weer zullen zijn met alle varianten.
Nu.nl vermeld dit op haar liveblog en verwijst als bron naar een artikel van The Washington Post
Nu.nl vermeld dit op haar liveblog en verwijst als bron naar een artikel van The Washington Post
Lijkt inderdaad meer een bevestiging van een leverschema te zijn. Eerder meer vaccins, maar gelijkblijvend totaal voor het kwartaal.Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:21:
[...]
Niet direct langsgekomen maar stond wel zo in de strategie.
Q2 = april/mei/juni = 14 weken x 0.5 = 7 miljoen vaccins
In de strategie staat 7,8 miljoen van Pfizer in Q2 . Het zijn er zelfs nog te weinig !
We kunnen ook niks met De Jonge he
Pfizer verdubbelt aantal leveringen aan Nederland: half miljoen doses per week https://www.nu.nl/coronav...ljoen-doses-per-week.html (via @NUnl)
ik hoorde gisteren dat Nederland nu in Europa in de hogere regionen scoort vwb het aantal geprikten.
Maar als ik naar de cijfers kijk die Yorick Bleijenberg hanteert, dan staan we nog steeds op de 4de plek van onderen.
Weet effe niet welke informatiebron het 't meest bij het juiste eind heeft.
Niet dat ik me heel veel zorgen maak of het 5.8% of 7.1% is.
Maar als zulke relatief lage aantallen blijkbaar al veranderingen laten zien in het aantal besmettingen bij ouderen, dan maakt 1.3% verschil misschien wel veel uit.
Maar als ik naar de cijfers kijk die Yorick Bleijenberg hanteert, dan staan we nog steeds op de 4de plek van onderen.
Weet effe niet welke informatiebron het 't meest bij het juiste eind heeft.
Niet dat ik me heel veel zorgen maak of het 5.8% of 7.1% is.
Maar als zulke relatief lage aantallen blijkbaar al veranderingen laten zien in het aantal besmettingen bij ouderen, dan maakt 1.3% verschil misschien wel veel uit.
Nu hopen dat de GGD'en en huisartsen ook kunnen opschalen in april. In theorie moeten we op 30 juli voldoende vaccins hebben om iedereen gevaccineerd te hebben, maar ik denk zelf dat we eind september pas iedereen zullen hebben gehad.
Ik weet het, anekdotisch maar ik ken nu een aantal locaties waarin wel besmetting onder medewerkers zijn maar niet onder cliënten. Dat is eerder echt nog niet zo duidelijk geweest voor zover ik weet. Ik begin er toch wel echt vertrouwen in te krijgenRoD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Ah ok. Als je naar de dalende trend kijkt, dan werd die al ingezet voordat er werd gevaccineerd. Dus ik vind dit nog niet het sterkste bewijs van het effect van vaccinatie. Je ziet nu aan het uiteinde van de lijn wel een scherp dalende lijn, maar het is wmb nog iets te vroeg om te zeggen hoe robuust dit is.
Natuurlijk is er wel ander bewijs dat de effectiviteit van de vaccinaties aantoont, maar deze lijn verdient nog wat langere opvolging.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Eerder zelfs want we vaccineren voorlopig vanaf 18 jaar. Geen idee hoeveel personen we hebben van 0-18LongBowNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:31:
Nu hopen dat de GGD'en en huisartsen ook kunnen opschalen in april. In theorie moeten we op 30 juli voldoende vaccins hebben om iedereen gevaccineerd te hebben, maar ik denk zelf dat we eind september pas iedereen zullen hebben gehad.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er ook vertrouwen in. Wat jij beschrijft hoor je ook van anderen, en daarnaast zijn er voldoende cijfers (in Nederland maar zeker in buitenland) die de effectiviteit van de vaccins laten zien. Het ging mij specifiek om de eerdergenoemde grafiekP_de_B schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:31:
[...]
Ik weet het, anekdotisch maar ik ken nu een aantal locaties waarin wel besmetting onder medewerkers zijn maar niet onder cliënten. Dat is eerder echt nog niet zo duidelijk geweest voor zover ik weet. Ik begin er toch wel echt vertrouwen in te krijgen
Het valt me alleen een beetje tegen dat de ziekenhuisopnames nog niet afnemen, ik had daar wel een effect verwacht, althans een beginnetje.
Gaat die leeftijdsgroep naar beneden? Zou wel interessant zijn om te weten.RoD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:33:
[...]
Het valt me alleen een beetje tegen dat de ziekenhuisopnames nog niet afnemen, ik had daar wel een effect verwacht, althans een beginnetje.
3,4 miljoen ongeveer.Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:32:
[...]
Eerder zelfs want we vaccineren voorlopig vanaf 18 jaar. Geen idee hoeveel personen we hebben van 0-18
Dat is waar ook.Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:32:
[...]
Eerder zelfs want we vaccineren voorlopig vanaf 18 jaar. Geen idee hoeveel personen we hebben van 0-18
Ik was net te laat met uitrekenen. CBS geeft inderdaad 3,337,245 personen t/m 17 jaar aan op 1 januari 2020.
[ Voor 1% gewijzigd door LongBowNL op 02-03-2021 16:37 . Reden: datum toegevoegd ]
Volgens mij zijn de meeste mensen (op basis van leeftijd) die in het ziekenhuis belanden nog niet gevaccineerd. Dus dat duurt nog wat langer.RoD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:33:
Dat is inderdaad interessant. Ik heb nog geen uitsplitsing gezien, alleen een uitsplitsing van de besmettingen waarbij je de verschillen tussen de leeftijdsgroepen ziet. Maar dus nog niet van de ziekenhuisopnames. Ben benieuwd of die er is.P_de_B schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:34:
[...]
Gaat die leeftijdsgroep naar beneden? Zou wel interessant zijn om te weten.
Zeker interessant om te weten.P_de_B schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:34:
[...]
Gaat die leeftijdsgroep naar beneden? Zou wel interessant zijn om te weten.
Maar als de besmettelijkheid van het virus toeneemt (met nieuwe mutaties) zal het moeilijk zijn om precies uit te rekenen welke invloed het vaccin heeft op de ziekenhuiscijfers.
Denk ik...
Dan zouden we op basis van verwachtte leveringen ergens in juli genoeg vaccins binnen moeten hebben om iedereen volledig te vaccineren.
Dat is aannemelijk, maar ik zou door het relatief grote aantal vaccinaties al een reductie in het aantal ziekenhuisopnames verwachten (los even van het feit dat de kans groter is om in het ziekenhuis te belanden als je niet gevaccineerd bent).Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:40:
[...]
Volgens mij zijn de meeste mensen (op basis van leeftijd) die in het ziekenhuis belanden nog niet gevaccineerd. Dus dat duurt nog wat langer.
En daarnaast ook nog eens de vaccinatiebereidheid, die staat meen ik op 77%Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:41:
[...]
Dan zouden we op basis van verwachtte leveringen ergens in juli genoeg vaccins binnen moeten hebben om iedereen volledig te vaccineren.
Heeel voorzichtig met veel mitsen en maren ben ik een beetje positief
Ik bedoelde het anders.RoD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:42:
[...]
Dat is aannemelijk, maar ik zou door het relatief grote aantal vaccinaties al een reductie in het aantal ziekenhuisopnames verwachten (los even van het feit dat de kans groter is om in het ziekenhuis te belanden als je niet gevaccineerd bent).
De meeste die nu gevaccineerd zijn belandden (voorheen) niet per se in het ziekenhuis. De meeste vaccinaties zijn nu gezet onder zorgpersoneel, verpleeghuisbewoners, mensen van 80+ en nog wat losse groepen (maar nog kleine aantallen).
Als je kijkt op NICE dan zijn de meeste mensen die in het ziekenhuis belanden tussen 60 en 85.
De meeste mensen in die groep hebben nu nog geen vaccin gehad.
https://www.nu.nl/coronav...ljoen-doses-per-week.html
Mooi dat Pfizer meer gaat leveren vanaf april. Gaat echt op stoom komen, zeker ook met de goedkeuring van Janssen.
Mooi dat Pfizer meer gaat leveren vanaf april. Gaat echt op stoom komen, zeker ook met de goedkeuring van Janssen.
Zie paar berichten hierbovenMr.Joker schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:57:
https://www.nu.nl/coronav...ljoen-doses-per-week.html
@RoD hierbij de laatste RIVM vaccinatiecijfers:
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Helaas is een gedeelte nog steeds op basis van schattingen.
Maar als je bedenkt dat de groep thuiswonende 60+ in totaal ~4,3 miljoen mensen zijn, is er nog veel vaccinatie nodig om de ziekenhuisopnames flink terug te dringen.
Ik denk dat we midden eind maart / midden april wel dat effect gaan zien. Je hebt een gedeelte wat het al heeft gehad, een gedeelte wat zich al zelf isoleert en een gedeelte wat zich niet aan regels houdt. Zodra het vaccineren daar op gang komt zal het ook wel snel gaan.Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:02:
[...]
Zie paar berichten hierboven![]()
Maar als je bedenkt dat de groep thuiswonende 60+ in totaal ~4,3 miljoen mensen zijn, is er nog veel vaccinatie nodig om de ziekenhuisopnames flink terug te dringen.
Goed punt. Lijkt dus inderdaad aannemelijk dat er gewoon nog behoorlijk meer gevaccineerd moet worden.Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:02:
[...]
Zie paar berichten hierboven![]()
Ze is net gebeld dat er een fout gemaakt is. Wordt nu dus wel AZ en daardoor ook stukken later, april en juni...FreakNL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:33:
[...]
Mijn vriendin ook, ook gehandicapten sector.. Wel pas in maart en dan in april de 2e.
Wat haar erg verbaasde is dat ze met Pfizer gevaccinneerd gaat worden.. Hoe is dat bij jullie?
Terwijl ze dus wel met kwetsbaren werkt.. Lekker handig geregeld weer...
[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 02-03-2021 18:56 ]
https://nos.nl/l/2370990
Het imago probleem van AZ begint toch schrikbarende vormen aan te nemen lijkt het.
Het imago probleem van AZ begint toch schrikbarende vormen aan te nemen lijkt het.
Het lijkt alsof de grote media aandacht toch de amateur viroloog in iedereen heeft wakker gemaakt om de 60% maar zelf te interpreteren.Duitsland heeft een AstraZeneca-probleem. Het land heeft tot nu toe 1,5 miljoen doses van het Britse vaccin ontvangen, maar daarvan is pas vijftien procent geprikt.
[ Voor 64% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2021 21:34 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou stuur ze maar door naar Nederland danYakuzA schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:32:
https://nos.nl/l/2370990
[...]
Het lijkt alsof de grote media aandacht toch de amateur viroloog in iedereen heeft wakker gemaakt om de 60% maar zelf te interpreteren.
Overigens lijkt het probleem kleiner dan in eerste instantie uit het artikel blijkt. Verderop staat dit
De populariteit speelt wel mee, maar het is ook gewoon slechte planningMaar volgens Reinhardt wordt het grootste deel van het probleem veroorzaakt doordat er simpelweg te weinig mensen in de eerste vaccinatiegroep zitten die in aanmerking komen voor AstraZeneca. Het vaccin wordt - net als in Nederland - alleen gegeven aan mensen onder de 65. Daarmee vallen alle 80-plussers af en blijft in groep 1 alleen medisch en verplegend personeel over. "Juist daar zag je ook best wat scepsis", zegt Reinhardt.
Om niet met vaccins te blijven zitten, besloot Reinhardt drie weken terug op eigen houtje de vaccinatievolgorde open te breken. Uitnodigingen gingen ook naar mensen in groep 2 en 3: GGD-medewerkers, agenten, brandweermannen en mensen van kinderdagverblijven. Tegen de instructie van de deelstaat en de landelijke vaccinatiecommissie in. Het kwam hem op flink wat kritiek te staan, maar "het heeft gewerkt", zegt hij. "Nu is de agenda weer bijna vol."
[ Voor 47% gewijzigd door Woy op 02-03-2021 21:40 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik zag op het Journaal wel dat sommige Duitse burgemeester ter plekke het besluit nemen om dan maar vast andere mensen te vaccineren met AZ, zoals politie-agenten. Ze laten ze niet in de koelkast staan, dus.
Die negatieve berichtgeving over AZ kwam op het hoogtepunt van de crisis tussen de EU en de farmaceut. Toeval? Ongetwijfeld
. Feit is wel dat de weigeraars zichzelf te pakken hebben want er schijnt weinig mis te zijn met het vaccin.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Goed gerekend: https://www.ad.nl/binnenl...ls-geprikt-zijn~ad6ae557/Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:41:
[...]
Mijn zus werkt in het ziekenhuis met patiënten die gedialyseerd moeten worden (bv ook s nachts aan de machine). Die zijn ook heel kwetsbaar en hebben soms ook Corona maar moeten natuurlijk gewoon gedialyseerd worden. Ze krijgt helemaal geen prik. Pas wanneer ze op haar leeftijd aan de beurt zal zijn. Dus knijp je handjes maar toe want het is inderdaad enorm handig geregeld.FreakNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:55:
[...]
Ze is net gebeld dat er een fout gemaakt is. Wordt nu dus wel AZ en daardoor ook stukken later, april en juni...
Terwijl ze dus wel met kwetsbaren werkt.. Lekker handig geregeld weer...
een treffende spreuk
Wij hadden ca 500 medewerkers voor Pfizer en 1500 voor AZ, maar ik merk aan de hand van vragen die er bij onze medewerkers leven duidelijk een veel grotere weerstand tegen AZ waarbij negatieve berichtgeving (welke dan ook) en lagere effectiviteit een belangrijke rol spelen.Woy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:37:
[...]
Nou stuur ze maar door naar Nederland dan, ten minste ik heb ik nederland nog niet die indruk gekregen. Wel de negatievere berichtgeving natuurlijk, maar niet dat de bereidheid om het AZ vaccin te nemen zo veel lager is.
Gelukkig wil verreweg het grootste deel wel vaccineren, maar ik merk echt grotere weerstand bij AZ. Interessante is dat dit in december andersom was, want Pfizer = mRNA = eng. Heel interessant om te zien hoe berichtgeving zo'n mindshift kan veroorzaken.
Denk dat het eerder aan de 65% berichtgeving komt, die lag nog ver voor de leveringsproblemen en de fittie met de EU.alexbl69 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:
Die negatieve berichtgeving over AZ kwam op het hoogtepunt van de crisis tussen de EU en de farmaceut. Toeval? Ongetwijfeld. Feit is wel dat de weigeraars zichzelf te pakken hebben want er schijnt weinig mis te zijn met het vaccin.
PSN
Is er eigenlijk meer inzicht in wanneer andere provincies dan Zeeland en Limburg de groep 60+ gaan prikken?
https://www.rivm.nl/nieuw...-beschikbaar-via-huisarts
Hier zie ik alleen dat ze van zuid naar noord gaan, maar niet wat de echte planning is, buiten dat het idee is om in maart de meeste mensen gehad te hebben.
Hier zie ik alleen dat ze van zuid naar noord gaan, maar niet wat de echte planning is, buiten dat het idee is om in maart de meeste mensen gehad te hebben.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
https://www.rijksoverheid...natie&utm_medium=redirectWoy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:02:
Is er eigenlijk meer inzicht in wanneer andere provincies dan Zeeland en Limburg de groep 60+ gaan prikken?
Gister zei De Jonge nog, dat vanaf eind deze week een deel van de 75-80 jarigen een uitnodiging krijgt
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, maar het ging mij specifiek over de mensen die in 56/57 geboren zijn. Die krijgen astrazeneca, in Zeeland en Limburg zijn ze daar al mee bezig. De 75-80 jarige krijgen Pfizer, dat is dus een andere groepHackus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:17:
[...]
https://www.rijksoverheid...natie&utm_medium=redirect
Gister zei De Jonge nog, dat vanaf eind deze week een deel van de 75-80 jarigen een uitnodiging krijgt
Brabant ook al sinds vorige week.Woy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:31:
Ja, maar het ging mij specifiek over de mensen die in 56/57 geboren zijn. Die krijgen astrazeneca, in Zeeland en Limburg zijn ze daar al mee bezig.
Ik kan me voorstellen dat er simpelweg nog weinig verdere planning is, als het afhangt van leveringen van AZ.
Hoezo weinig mis? Effectiviteit van 60% vs 95% Pfizer, ik wacht wel tot er voldoende Pfizer (over) is.alexbl69 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:
Die negatieve berichtgeving over AZ kwam op het hoogtepunt van de crisis tussen de EU en de farmaceut. Toeval? Ongetwijfeld. Feit is wel dat de weigeraars zichzelf te pakken hebben want er schijnt weinig mis te zijn met het vaccin.
Staar je niet blind op eenvoudige getalletjes, de effectiviteit van die vaccins liggen wel anders.ocn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:04:
[...]
Hoezo weinig mis? Effectiviteit van 60% vs 95% Pfizer, ik wacht wel tot er voldoende Pfizer (over) is.
Je hebt percentages waarbij mensen nog covid positief worden getest als ze gevaccineerd zijn, een percentage wat ziekenhuisopname voorkomt en een percentage wat overlijden voorkomt.
Ze zijn in omgekeerde volgorde het meest belangrijke.
https://www.parool.nl/ned...-nadere-analyse~b78e3fa8/
''Bovendien beschermt het aan de universiteit van Oxford ontwikkelde vaccin na meer dan 22 dagen na de eerste prik voor 100 procent tegen ernstige ziekte, ziekenhuisopname en overlijden, schrijven Oxford en AstraZeneca in een persbericht. Al na die eerste dosis wordt tot wel 76 procent bescherming tegen het virus opgebouwd. Nog meer goed nieuws: voor de effectiviteit is het gunstig om de tweede prik uit te stellen, zelfs tot meer dan twaalf weken. Na die tweede prik stijgt de effectiviteit tot 82 procent.''
Tuurlijk wil je liefst dat de overdracht voor 100% wordt gestopt, maar dat is niet altijd mogelijk. Zo te zien is de Pfizer daar wat beter in (Als we veronderstellen dat een positieve pcr test betekent dat je besmettelijk bent), maar je lichaam neutraliseert de ziekte vele malen sneller, waardoor je ook een stuk minder lang besmettelijk bent en dus ook per definitie minder besmettelijk bent.
Volgens mij halen de griepprikken niet eens de 50%? Die wordt ook altijd zonder morren gehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Joker op 04-03-2021 00:33 ]
Ik meen zelfs 40% effectief. Dat griep vaccin wordt samengesteld aan de hand van statistische gegevens van het jaar daarvoor en voorspellingen van de uitkijkposten van het WHO.Mr.Joker schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:33:
[...]
Volgens mij halen de griepprikken niet eens de 50%? Die wordt ook altijd zonder morren gehaald.
Daar komt een inschatting uit van welke virussen actief zouden kunnen worden en hoe het vaccin dan moet worden samengesteld. Echter gaat het virus vaak een andere kant op dan voorspeld is en ontstaan er mutaties waarop het virus niet werkt. Daarom wordt het elk jaar vernieuwd.
We gaan zien of dat met het huidige vaccin ook moet.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik blijf het frappant vinden hoe Rutte hier in zo heeft kunnen falen en hem dat niet echt wordt aangerekend.Rzaan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:27:
ik hoorde gisteren dat Nederland nu in Europa in de hogere regionen scoort vwb het aantal geprikten.
Nederland is enorm rijk, heeft zo'n beetje de beste infrastructuur van Europa en iedereen woont vlak bij elkaar.
Ze hadden een goede vaccinatiestructuur/plan al maanden geleden goed voorbereid kunnen hebben en zelfs al waren ze iets later begonnen dan de rest van Europa, met goede organisatie was dat zo ingehaald. We hadden stijf bovenaan kunnen staan op wellicht de UK na.
Waarschijnlijk gewoon cheap-ass gedrag. Geen geld er voor willen uittrekken.
[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 04-03-2021 10:38 ]
Dit dus.
Waaruit blijkt dat Rutte (of wie dan ook) heeft gefaald op het vlak van vaccinatie?
Als ze nu, zoals het lijkt, op de 4de plaats staan?
Daarnaast denk ik dat je Nederland meer credits geeft dan het verdient.
Andere landen zoals Denemarken, Zweden, Duitsland, Noorwegen, Finland scoren in menig top-10 lijstje boven Nederland.
Als ze nu, zoals het lijkt, op de 4de plaats staan?
Daarnaast denk ik dat je Nederland meer credits geeft dan het verdient.
Andere landen zoals Denemarken, Zweden, Duitsland, Noorwegen, Finland scoren in menig top-10 lijstje boven Nederland.
Ik betwijfel het gezien de kosten van deze crisis en het afbrokkelende draagvlak. Ik denk dat ze er graag een miljard extra tegenaan zouden gooien als het probleem dan een maand eerder opgelost is.FunkyTrip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:38:
[...]
Over een jaar? Twee jaar? En dan zolang maar het risico op besmetting lopen omdat jij nog steeds op je dosis Pfizer wacht en alleen jij en de wappies nog ongevaccineerd zijn?ocn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:04:
[...]
Hoezo weinig mis? Effectiviteit van 60% vs 95% Pfizer, ik wacht wel tot er voldoende Pfizer (over) is.
Ik neem wat ik kan krijgen. Alle goedgekeurde vaccins voldoen om sterfte en ziekenhuisopnames te voorkomen. Ik heb ook liever Pfizer maar ik bedank echt niet als ik AZ kan krijgen.
En met welke vaccins had je verwacht dat te doen? Als ik naar de vaccinatie dashboards kijk zie ik juist een redelijk nette opschaling terug in relatie met het aantal geleverde vaccins. Dat is een veel beter idee dan het constant als een idioot op en afschalen na een levering. Alle EU landen krijgen gewoon volgens de verdeelsleutel geleverd dus zolang je niet zoals Hongarije niet goedgekeurde vaccins inzet kan je niet (efficiënt) veel sneller dan dit. Of had je de strategie van Duitsland willen volgen? Want daar werkt dat te snel opschalen inderdaad er goed....FunkyTrip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:38:
[...]
Ik blijf het frappant vinden hoe Rutte hier in zo heeft kunnen falen en hem dat niet echt wordt aangerekend.
Nederland is enorm rijk, heeft zo'n beetje de beste infrastructuur van Europa en iedereen woont vlak bij elkaar.
Ze hadden een goede vaccinatiestructuur/plan al maanden geleden goed voorbereid kunnen hebben en zelfs al waren ze iets later begonnen dan de rest van Europa, met goede organisatie was dat zo ingehaald. We hadden stijf bovenaan kunnen staan op wellicht de UK na.
Prima als je commentaar wil leveren op het beleid. Het gaat inderdaad niet perfect. Maar doet dan met een onderbouwing en niet met je onderbuikgevoel of de onzin die je in talkshows voorbij ziet komen (Klaver die 24/7 wou vaccineren bijvoorbeeld).
Ik denk niet dat er veel op de plank blijft liggen, er wordt geen voorraad aangehouden. Wel was er gerekend op een grotere hoeveelheid Astra Zenica. (dat goedkope inderdaad).FunkyTrip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:38:
[...]
Ik blijf het frappant vinden hoe Rutte hier in zo heeft kunnen falen en hem dat niet echt wordt aangerekend.
Voor de rest zitten we in Europa allemaal in dezelfde boot. En die vaart niet snel.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Waarvan al de Scandinavische landen het voordeel hebben dat ze een stuk minder inwoners hebben, waardoor ze met minder dan de helft van het aantal vaccinaties dat NL heeft gezet qua percentage voorlopen.Rzaan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:46:
(grooteste uitschieter is Malta, procentueel gezien staat Malta ver voor op alle andere EU lidstaten, al hebben ze nog maar minder dan 85k prikken gezet)
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2021 14:10 ]
PSN
Als iedereen vaccins krijgt naar verhouding tot het aantal inwoners, zou dit toch niet per sé iets hoeven uit te maken.YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Waarvan al de Scandinavische landen het voordeel hebben dat ze een stuk minder inwoners hebben, waardoor ze met minder dan de helft van het aantal vaccinaties dat NL heeft gezet qua percentage voorlopen.
Ik dacht dat er wel wel verschillen waren in de hoeveel vaccinates die per producent werden ingekocht. Zo heeft NL vrij veel van J&J uit Leiden ingekocht.
Ik heb deze wijsheid niet uit een officieel document, maar wel gehoord e/o gelezen.
Ik heb deze wijsheid niet uit een officieel document, maar wel gehoord e/o gelezen.
Het komt ook een beetje omdat zo'n verdeelsleutel leuk is, maar in de praktijk natuurlijk niet 100% perfect is. Zo kregen alle EU landen aan het begin een symbolische levering van 9750 Pfizer vaccins. Voor ons een druppel op de hete plaat, maar voor een land als Malta een best flinke eerste levering. Snel gerekend is dat 1/5 van het totaal aantal prikken dat ze hebben gezet. Ja dat maakt procentueel nogal snel verschil (de extra dosis die je uit container kon halen nog achterwege gelaten). Als we even aannemen dat de fabrikanten in redelijk grote batches leveren, dan heeft Malta maar een paar leveringen nodig om een flinke voorsprong procentueel te behalen.YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Waarvan al de Scandinavische landen het voordeel hebben dat ze een stuk minder inwoners hebben, waardoor ze met minder dan de helft van het aantal vaccinaties dat NL heeft gezet qua percentage voorlopen.
(grooteste uitschieter is Malta, procentueel gezien staat Malta ver voor op alle andere EU lidstaten, al hebben ze nog maar minder dan 85k prikken gezet)
Het geinige is trouwens, Malta heeft zelf aangegeven dat ze zonder de EU met alle waarschijnlijkheid juist veel later zouden zijn met toegang to vaccins dan andere landen. Omdat ze als heel klein land een veel lastigere onderhandelingspositie hebben.
Van het NOS liveblog.EU blokkeert export van AstraZeneca-vaccin naar Australië
Voor het eerst is de export van coronavaccins vanuit de Europese Unie naar een ander land tegengehouden, melden verschillende Europese media. Italië zou de export van 250.000 doses van het AstraZeneca-vaccin naar Australië hebben geblokkeerd.
Dus, de EU/Italië durft het toch aan om de export te blokkeren. Dit zal nog wel een staartje krijgen.
EU heeft bakken geld in de ontwikkeling gestoken, net als de Amerikanen, dus beetje terecht dat je vooraan wilt staan. De EU ambtenaren hadden alleen geen kaas gegeten van beetje fatsoenlijke contracten. Dus het schuurt. Ik ben ook heel benieuwd wie z'n rug recht houdt.RoD schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:55:
[...]
Van het NOS liveblog.
Dus, de EU/Italië durft het toch aan om de export te blokkeren. Dit zal nog wel een staartje krijgen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Is er nog wel plek in de vriezers in Duitsland voor die AZ vaccins die men daar niet wil nemen ?RoD schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:55:
[...]
Van het NOS liveblog.
And to think they once said that computers would take away jobs.
AZ zit in de koelkast toch? Niet in de vriezer?IJzerlijm schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Is er nog wel plek in de vriezers in Duitsland voor die AZ vaccins die men daar niet wil nemen ?
PSN
Vanaf zaterdag 6 maart:
Vanaf morgen ontvangen de eerste mensen uit de leeftijdsgroep 75 tot en met 79-jarigen van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu een uitnodiging voor een coronavaccinatie. Het gaat om mensen die geboren zijn in de geboortejaren 1941 tot en met 1946. Zij kunnen na ontvangst van de brief zelf een afspraak maken voor een vaccinatie via de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst . In totaal gaat het om ongeveer 812.000 mensen. Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer.
De uitnodigingen in deze doelgroep worden verspreid over de komende twee weken verstuurd. De volgorde van het uitnodigen is van oud naar jong. De GGD heeft inmiddels ruim 60 locaties geopend waar mensen terecht kunnen voor een vaccinatie.
https://www.rivm.nl/nieuw...ngen-75-79-jarigen-op-mat
Vanaf morgen ontvangen de eerste mensen uit de leeftijdsgroep 75 tot en met 79-jarigen van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu een uitnodiging voor een coronavaccinatie. Het gaat om mensen die geboren zijn in de geboortejaren 1941 tot en met 1946. Zij kunnen na ontvangst van de brief zelf een afspraak maken voor een vaccinatie via de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst . In totaal gaat het om ongeveer 812.000 mensen. Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer.
De uitnodigingen in deze doelgroep worden verspreid over de komende twee weken verstuurd. De volgorde van het uitnodigen is van oud naar jong. De GGD heeft inmiddels ruim 60 locaties geopend waar mensen terecht kunnen voor een vaccinatie.
https://www.rivm.nl/nieuw...ngen-75-79-jarigen-op-mat
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
De GGD's zijn flink aan het opschalen zo te zien, ik kreeg via onze ehbo-vereniging de vraag om te helpen bij observeren in de wachtruimte omdat er veel personeel nodig is. Duty calls dus heb me beschikbaar gemeld. (En als er spuitjes over zijn misschien eentje meepakken
) Tevens gisteren nog een artikel gelezen over het opschalen van met name administratief personeel. 4 man op 1 prikker, die prikker kan straks 60 prikken per uur zetten.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
het staartje is er al meteen, nos liveblogloekf2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:12:
[...]
EU heeft bakken geld in de ontwikkeling gestoken, net als de Amerikanen, dus beetje terecht dat je vooraan wilt staan. De EU ambtenaren hadden alleen geen kaas gegeten van beetje fatsoenlijke contracten. Dus het schuurt. Ik ben ook heel benieuwd wie z'n rug recht houdt.
De Europese Unie gaat er bij de Verenigde Staten op aandringen om de export van miljoenen AstraZeneca-vaccins toe te staan. Ook wil de EU dat Washington de uitvoer van cruciale ingrediënten voor vaccins niet blokkeert, meldt the Financial Times. Het gaat dan bijvoorbeeld om spullen die nodig zijn voor de mRNA-vaccins van farmaceuten Moderna en Pfizer.
tja, gek verzoek natuurlijk als je zelf wel blokkeert.
Er schijnt een tekort aan die nano vetbolletjes te zijn waarin je RNA verpakt om het ongeschonden door je lichaam heen te krijgen.DaTimMan schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:49:
[...]
het staartje is er al meteen, nos liveblog
De Europese Unie gaat er bij de Verenigde Staten op aandringen om de export van miljoenen AstraZeneca-vaccins toe te staan. Ook wil de EU dat Washington de uitvoer van cruciale ingrediënten voor vaccins niet blokkeert, meldt the Financial Times. Het gaat dan bijvoorbeeld om spullen die nodig zijn voor de mRNA-vaccins van farmaceuten Moderna en Pfizer.
tja, gek verzoek natuurlijk als je zelf wel blokkeert.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zijn de uitnodigingen individueel? Dus bij een, laten we zeggen, 77-jarige met een 74 jarige partner, krijgen die hun uitnodigingen op de volgorde van leeftijd?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ja, de planning is nu al een chaos. Als ze ook nog is met alle onderlinge relaties rekening moeten gaan houden is het einde zoek. In principe dus individueel, je gezondheid is immers ook individueel. Echter meen ik wel gelezen te hebben dat iemand hier bij het maken van de afspraak vroeg of beide ouders tegelijk konden en dat was wel mogelijk, je kan het dus proberen maar ik acht de kans heel klein.ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:13:
Zijn de uitnodigingen individueel? Dus bij een, laten we zeggen, 77-jarige met een 74 jarige partner, krijgen die hun uitnodigingen op de volgorde van leeftijd?
Waar baseer je dit op?
Ik heb nog nergens gelezen dat het daadwerkelijk een chaos is.
Noch laten de vaccinatie-aantallen zien dat dit zo is.
Oprecht benieuwd.
Ze vallen in 2 verschillende doelgroepen dus lijkt me niet. Iemand die obesitas heeft met een partner met normaal gewicht gaan ook niet tegelijk. Is administratief niet te doen en waar trek je dan de grens? Zijn ook mensen van 77 met een partner van 35.ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:13:
@BlackMonkey@jongetje Ik zeg niet dat dit 'moet' of zo; ik was gewoon oprecht nieuwsgierig, maar de genoemde argumenten zijn niet heel sterk. Het is dezelfde risicogroep (dat er binnen die groep van oud naar jong wordt gewerkt is daarvoor eigenlijk niet relevant); dus if same adress and same risk group do invite. Dat is nauwelijks complexer dat het nu al moeten zoeken op leeftijd. De informatie zit in dezelfde dataset.
Ook internationaal lijken daar verschillende inzichten in te zijn; soms zelfs buiten de risicogroepen. (inwonende familie van zorgpersoneel is geen ongebruikelijke bijvoorbeeld). Uiteindelijk is het, net zoals veel van de strategie, een keuze.
Ook internationaal lijken daar verschillende inzichten in te zijn; soms zelfs buiten de risicogroepen. (inwonende familie van zorgpersoneel is geen ongebruikelijke bijvoorbeeld). Uiteindelijk is het, net zoals veel van de strategie, een keuze.
Ik doel met chaos op het constant wijzigen van de vaccinatiestrategie en welke groepen voorrang krijgen. Dat gecombineerd met de wisselende leveringen van de hoeveelheid van vaccins maakt dat in mijn ogen een georganiseerde chaos. Bij chaos betekend het niet gelijk dat alles helemaal fout loopt maar wel dat de boel flink door elkaar heen loopt.Rzaan schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:02:
[...]
Waar baseer je dit op?
Ik heb nog nergens gelezen dat het daadwerkelijk een chaos is.
Noch laten de vaccinatie-aantallen zien dat dit zo is.
Oprecht benieuwd.
Als je mijn eerdere posts in dit topic leest zal je zien dat ik juist vind dat het gezien de huidige ontwikkelingen nog best prima gaat.
Het zijn niet dezelfde vaccinatiegroepen zoals gedefinieerd in de strategie. Daar is de groep van 75-79 toch echt apart neergezet. Tuurlijk ze zullen ongeveer hetzelfde risico lopen, maar waar leg je die grens? Je hebt niet veel aan een strategie als je voor elke unieke situatie een uitzondering gaat maken (en waarom de ene 74 jarige wel die toevallig een oudere partner heeft, en de andere alleenstaande 74 jarige niet?). Het klinkt leuk, zo'n magische dataset waar elk detail voor elke situatie inzit, maar zolang we de registratie van de vaccinaties nog niet (eens) redelijk accuraat kunnen bijhouden is het vragen op problemen. Ja voor de individu is het minder flexibel maar voor de hele bevolking is het een stuk eenvoudiger als we ons gewoon netjes laten vaccineren zodra de oproep er is en we de vaccins gestructureerd kunnen wegzetten (laten we de voordringende wijkverpleging niet vergeten bijvoorbeeld). Indien we genoeg vaccins hebben is het natuurlijk prima om wat flexibeler te zijn in de afspraken.ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:53:
@BlackMonkey@jongetje Ik zeg niet dat dit 'moet' of zo; ik was gewoon oprecht nieuwsgierig, maar de genoemde argumenten zijn niet heel sterk. Het is dezelfde risicogroep (dat er binnen die groep van oud naar jong wordt gewerkt is daarvoor eigenlijk niet relevant); dus if same adress and same risk group do invite. Dat is nauwelijks complexer dat het nu al moeten zoeken op leeftijd. De informatie zit in dezelfde dataset.
@ijdod het gaat inderdaad gewoon los van elkaar. Ik breng vandaag mijn oom van in de 80 langs de vaccinatie locatie, maar mijn tante van in de 70 wordt pas op een later moment uitgenodigd.
@BlackMonkey Ik zie in de vaccinatiestrategie (dd 23/2) alleen '65+' als brede groep? Ik moet daarbij direct toegeven dat ik uit eerdere plaatjes het beeld had dat de groepen eerder 80+, 70-79, en 65+ waren. Tot zoverre je punt dat het een moving target is...
[ Voor 21% gewijzigd door ijdod op 06-03-2021 17:50 ]
In principe wel, maar op steeds meer plaatsen wordt dan degene die iets lager in de prio staat gewoon toch meegenomen voor zover ik meekreeg.ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:13:
Maar dat was dan voornamelijk als die samen in 1 verzorgingshuis zaten.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 06-03-2021 18:17 ]
PSN
Kijk eens op https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werkenijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:48:
@BlackMonkey Ik zie in de vaccinatiestrategie (dd 23/2) alleen '65+' als brede groep? Ik moet daarbij direct toegeven dat ik uit eerdere plaatjes het beeld had dat de groepen eerder 80+, 70-79, en 65+ waren. Tot zoverre je punt dat het een moving target is...
Daar staat dat thuiswonende 65+ers in batches van 5 jaar worden uitgenodigd, van oud naar ‘jong’.
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik zou daar zelf niet het woord 'chaos' voor gebruiken.BlackMonkey schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:11:
Ik doel met chaos op het constant wijzigen van de vaccinatiestrategie en welke groepen voorrang krijgen. Dat gecombineerd met de wisselende leveringen van de hoeveelheid van vaccins maakt dat in mijn ogen een georganiseerde chaos. Bij chaos betekend het niet gelijk dat alles helemaal fout loopt maar wel dat de boel flink door elkaar heen loopt.
Want dan is elk proces wat aan veranderingen van buitenaf onderhevig is en waar je de strategie op aanpast, chaos te noemen.
In mijn werk gaat er steeds vanalles anders dan verwacht (bij wiens werk niet, zou je bijna zeggen).
Daar reageren we dan zo adequaat mogelijk op met de kennis, verwachtingen en de middelen die we op dat moment hebben. Bijna altijd gaat dat goed, maar soms ook fout.
Ik denk dat dit zelfde gaande is bij de vaccinaties.
Ze kunnen toch ook wachten totdat ze beiden een uitnodiging hebben? Lijkt me niet zo'n issue.ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:13:
Dat zou vast kunnen maar mijn ouders doen dat in ieder geval niet. Die staan beiden te springen om het vaccin en die gaan wanneer het kan.HeldereM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 01:05:
[...]
Ze kunnen toch ook wachten totdat ze beiden een uitnodiging hebben? Lijkt me niet zo'n issue.
Gezien de reden waarom we vaccineren lijkt me dat niet een wenselijk of waarschijnlijk scenario.HeldereM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 01:05:
[...]
Ze kunnen toch ook wachten totdat ze beiden een uitnodiging hebben? Lijkt me niet zo'n issue.
mijn zoon zit ook nog op zijn oproep te wachten hij zit op dagbesteding waar die al maanden niet is geweest
het gekke is dat er al genoeg jongens zijn die ook op zijn dagbesteding zitten en wel zijn gevaccineerd en die het minder hard nodig hebben
het enige verschil is dat mijn zoon nog thuis woont en de andere jongens op een woongroep zitten/wonen dus hij wordt eigenlijk gestraft om dat die nog thuis woont
goed we wachten af
het gekke is dat er al genoeg jongens zijn die ook op zijn dagbesteding zitten en wel zijn gevaccineerd en die het minder hard nodig hebben
het enige verschil is dat mijn zoon nog thuis woont en de andere jongens op een woongroep zitten/wonen dus hij wordt eigenlijk gestraft om dat die nog thuis woont
goed we wachten af
[ Voor 7% gewijzigd door bie100 op 07-03-2021 10:54 ]
Ik denk dat het net als met ouderen zo is. Je wilt op een locatie waar veel kwetsbaren wonen sowieso voorkomen dat het zich snel kan verspreiden. Dat is de gedachte hierachter.bie100 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:52:
Overigens heel begrijpelijk dat jij als vader daar geen boodschap aan hebt. Sterkte met het wachten!
ik begrijp de gedachte daar achter maar het is voor zijn ontwikkeling ook niet goed al vermaakt die zich eigen thuis welP_de_B schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:47:
[...]
Ik denk dat het net als met ouderen zo is. Je wilt op een locatie waar veel kwetsbaren wonen sowieso voorkomen dat het zich snel kan verspreiden. Dat is de gedachte hierachter.
Overigens heel begrijpelijk dat jij als vader daar geen boodschap aan hebt. Sterkte met het wachten!
gelukkig
Die 74 jarige valt in een andere 'periode', dus nee, dat gaat niet.ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:13:
Was de een 79 geweest en de ander 75, dan had het telefonisch wel geregeld kunnen worden.
(bron: situatie van mijn grootouders een maand geleden)
Steam ID = Ackerfiets
2,5 mil per week zal wel opschieten!Prikweekends
Het ministerie van Volksgezondheid heeft met de GGD, huisartsen en ziekenhuizen afgesproken dat er wordt opgeschaald om vanaf mei 2,5 miljoen prikken per week te kunnen zetten. Of die aantallen ook worden gehaald, hangt af van de leveringen. Voldoende personeel en de logistiek zijn hier niet het probleem, benadrukt een woordvoerder van het ministerie.
Van de 2,5 miljoen prikken per week zullen er 1,5 miljoen worden gezet bij de GGD. Daarvoor komen er in totaal 140 priklocaties. De huisartsen gaan maximaal 250.000 prikken per week zetten. De overige 750.000 prikken per week worden gezet tijdens speciale 'prikweekends'.
De prikweekends zijn een nieuw plan om grote aantallen vaccinaties in één keer mogelijk te maken. Vanaf begin mei zouden ze moeten gaan plaatsvinden per doelgroep en op uitnodiging. Dit is nog wel afhankelijk van voldoende leveringen.
Voor de uitvoering van de 'prikevents' zijn het ministerie en RIVM nog in gesprek met de GGD, huisartsen en ziekenhuizen. Ze moeten gaan gebeuren op grote evenementenlocaties waar duizenden mensen 1,5 meter afstand kunnen houden en er voldoende ruimte is om mensen die een prik hebben gehad een kwartier te observeren.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik las net op nu.nl dat AZ nog maar 10% het aantal beloofde vaccins heeft geleverd https://www.nu.nl/coronav...oofde-vaccins-aan-eu.html
Weet iemand waarom het Janssen vaccin niet word meegenomen in de grafiek van aantal verwachte vaccins op corona dashboard?
Weet iemand waarom het Janssen vaccin niet word meegenomen in de grafiek van aantal verwachte vaccins op corona dashboard?
In welk overzicht? Die waar de tijdslijn loopt tot 11 april?PEBKAC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:37:
Ik las net op nu.nl dat AZ nog maar 10% het aantal beloofde vaccins heeft geleverd https://www.nu.nl/coronav...oofde-vaccins-aan-eu.html
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Aangezien de verwachting is dat J&J pas vanaf april/mei geprikt kan worden is dat logisch toch?
https://nos.nl/l/2371821
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 08-03-2021 19:56 ]
PSN
Ik dacht dat Janssen begin April zou worden geleverd, maar dat zou inderdaad een hoop verklarenYakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:51:
[...]
In welk overzicht? Die waar de tijdslijn loopt tot 11 april?
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Aangezien de verwachting is dat J&J pas vanaf mei geprikt kan worden is dat logisch toch?
Er is blijkbaar nog niets bevestigd. (Zie nos link)PEBKAC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:57:
[...]
Ik dacht dat Janssen begin April zou worden geleverd, maar dat zou inderdaad een hoop verklaren
Zal wel ergens in de loop van april/mei zijn iig.
PSN
Janssen is ook nog niet officieel goedgekeurd door de EMA, dus daar kunnen ze ook nog op wachten. (11 maart naar verwachting)
Voorlopig is Janssen onzeker geworden voor de EU:
https://www.volkskrant.nl...losse-schroeven~ba67086c/
Het begint wel op te vallen hoe de EU iedere keer genaaid wordt. In Amerika gaat het in een noodtreinvaart en hier lopen we achter de feiten aan sinds januari.Tierelier schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:02:
Voorlopig is Janssen onzeker geworden voor de EU:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ter geruststelling; ik denk dat ze daar ook tegenvallers hebben hoor. Alleen valt ons dat niet op (en interesseert ons dat veel minder).TheRicolaa10 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Het begint wel op te vallen hoe de EU iedere keer genaaid wordt. In Amerika gaat het in een noodtreinvaart en hier lopen we achter de feiten aan sinds januari.
Heeft er al iemand gehoord van een kennis of familielid van 75 - 80 jaar, dat deze nog deze week of volgende week haar of zijn 1ste vaccin gaat krijgen?
Ik ben het overzicht een beetje kwijt.
Ik ben het overzicht een beetje kwijt.
Als ik hier kijk (https://ourworldindata.org/covid-vaccinations) heeft de USA al ruim 27,8 doses per 100 mensen gegeven. De EU zit ongeveer op 9,5 per 100.Tierelier schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Ter geruststelling; ik denk dat ze daar ook tegenvallers hebben hoor. Alleen valt ons dat niet op (en interesseert ons dat veel minder).
[ Voor 6% gewijzigd door LongBowNL op 10-03-2021 09:01 . Reden: % naar doses ]
Ze hebben daar veel meer mensen gevaccineerd ja. Maar óók verhitte discussies over staten die minder krijgen dan ze beloofd was... Niemand heeft echt genoegLongBowNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:57:
[...]
Als ik hier kijk (https://ourworldindata.org/covid-vaccinations) heeft de USA al ruim 27,8 doses per 100 mensen gegeven. De EU zit ongeveer op 9,5 per 100.
[ Voor 14% gewijzigd door Tierelier op 10-03-2021 09:15 ]
Toch schat ik dat ze in veel landen betere afspraken hebben gemaakt over de leveringen, en/of meer betalen. Het is wel opvallend dat de fabrikanten zobveel mogelijk proberen hun vaccins buiten de EU te krijgen.Tierelier schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Ter geruststelling; ik denk dat ze daar ook tegenvallers hebben hoor. Alleen valt ons dat niet op (en interesseert ons dat veel minder).
[removed]
Eigen markt eerst?TheRicolaa10 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Het begint wel op te vallen hoe de EU iedere keer genaaid wordt. In Amerika gaat het in een noodtreinvaart en hier lopen we achter de feiten aan sinds januari.
alles kan off-topic
Ik hoop ontzettend dat Europa grote fabrieken bouwt om voortaan zelf de productie voor eigen markt op zich te kunnen nemen. Daar kun je je toch haast geen buil aan vallen? Dat geeft ook een stuk politieke onafhankelijkheid. En zelfs een stukje (alhoewel het een vies woord is) meetellen.. Je kunt de kosten (lijkt mij) zelfs verantwoorden door te zeggen dat we overcapaciteit ter beschikking stellen aan landen die nu pas als laatste aan de beurt zijn.
In het algemeen geldt dat voor de fabrikage van medicijnen natuurlijk.. Daarin wil je echt niet afhankelijk zijn van bijvoorbeeld een China of Rusland (ik noem het maar bij de namen).
In het algemeen geldt dat voor de fabrikage van medicijnen natuurlijk.. Daarin wil je echt niet afhankelijk zijn van bijvoorbeeld een China of Rusland (ik noem het maar bij de namen).
[ Voor 14% gewijzigd door Tierelier op 10-03-2021 10:22 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.