Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Mijn 81-jarige moeder heeft net de uitnodiging gekregen, ik neem aan dat de 80-jarigen gaan volgenTrailBlazer schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:32:
Enig idee hoever ze zijn met de 80+ groep dat is volgens mij nergens te vinden?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Want ik bemerk verschillen tussen de regio's (Alkmaar t.o.v. Eindhoven bijvoorbeeld)
Gisteravond om precies te zijnP_de_B schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:32:
[...]
Hmm, heb jij ook deze week de uitnodiging gekregen van je werkgever?
fijn om te zien dat daar nu voor de GHZ ook voortgang in zit
Wij merken overigens nog wel veel drukte en weinig plaats. Veel collega's hangen lang in de wacht (Verpleeghuispersoneel in dit geval die vanaf afgelopen vrijdag weer konden bellen)
Goed punt, Regio UtrechtRzaan schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:56:
Welke regio?
Want ik bemerk verschillen tussen de regio's (Alkmaar t.o.v. Eindhoven bijvoorbeeld)
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 16-02-2021 14:13 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwachting is dat het midden Maart goedgekeurd kan worden, en Janssen wil meteen leveren na goedkeuring
Zeker niet omdat er gesproken wordt over versoepelingen voor ingeënte mensen ("nog niet aan de orde", maar er wordt dus wel over nagedacht). Als gezonde, niet te oude Nederlander sta je mooi aan het einde van de rij en zit je voorlopig nog thuis
[ Voor 46% gewijzigd door LordSinclair op 16-02-2021 17:23 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik gok ook dat het Janssen vaccin het vaccin wordt waarmee iedereen die in de gezonde groep van 18-60 valt wordt ingeënt. 1 dosis en makkelijke logistiek. De grootste groep (7,1 miljoen) wil je maar 1 keer oproepen. Aangezien de geplande leveringen 3 miljoen in Q2 en 6 miljoen in Q3 zijn, zijn er genoeg om voor eind september deze hele groep te vaccineren. De andere vaccins met betere werking zijn er dan voor de hoog risico groepen.eamelink schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:02:
Janssen heeft zich bij de EMA gemeld: https://nos.nl/artikel/23...uring-janssen-vaccin.html
Verwachting is dat het midden Maart goedgekeurd kan worden, en Janssen wil meteen leveren na goedkeuring
Ja, maar dat is wel een onterecht pessimistische extrapolatie van de huidige snelheid. Tot nu toe gaat het versnellen vrij goed, dus er is weinig reden om aan te nemen dat het versnellen stokt.LordSinclair schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:18:
628000 prikken in 1 maand tijd. Dat betekend dat we nog 27 maanden, dus ruim 2 jaar bezig zijn met dit tempo. Dat is niet echt hoopgevend moet ik zeggen.
Als alles meezit, dan zijn er zo rond eind juli voldoende vaccins geleverd om iedereen in Nederland twee keer te vaccineren (éénmaal bij het Janssen vaccin). Ik zie geen reden waarom het daadwerkelijk vaccineren niet rond eind augustus klaar zou kunnen zijn.
En maatregelen loslaten kan denk ik al een flink stuk eerder; het seizoen zit mee, en in juni kunnen er al tien miljoen mensen gevaccineerd zijn.
Het zou me niks verbazen als we straks een zorgeloze zomer tegemoet gaan zonder COVID
Ja als ze er nou 4 miljoen hadden ingeënt waren we er voor de zomer vanaf.LordSinclair schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:18:
628000 prikken in 1 maand tijd. Dat betekend dat we nog 27 maanden, dus ruim 2 jaar bezig zijn met dit tempo. Dat is niet echt hoopgevend moet ik zeggen.
Zeker niet omdat er gesproken wordt over versoepelingen voor ingeënte mensen ("nog niet aan de orde", maar er wordt dus wel over nagedacht). Als gezonde, niet te oude Nederlander sta je mooi aan het einde van de rij en zit je voorlopig nog thuis![]()
Oh wacht, we zijn al aan het interen op de voorraad tweede prikken.
Begrijp me niet verkeerd, zeker de eerste weken hadden beter en sneller gemoeten. En je kunt allerlei vragen stellen bij wie dan dat vaccin gekregen heeft. Maar ik heb niet het idee dat het opschalen nu zo rampzalig gaat.
Vorige week dinsdag zag ik de teller, als ik mij niet vergis, op 525k staan; vandaag op 800k - dus 275k in een week, ofwel zo'n 1,2 miljoen per maand. Het is wat lastig extrapoleren als je niet precies de verhouding tussen de 1 en 2-shots vaccins weet, maar al met al is ruim een jaar in dit tempo niet zo gek geschat, vrees ik.LordSinclair schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:18:
Vooralsnog ga ik er van uit dat er nog wel meer versnelt gaat worden en we rond het eind van de zomer wel het belangrijkste deel van de bevolking gehad hebben. Met wat mazzel ook nog wat seizoenseffecten en de eerste vaccinatie-effecten in het R-cijfer, dus ik hoop eigenlijk dat we voor de zomer de ergste maatregelen wel kwijt zijn.
Tja, we zijn allemaal zielig. Jongeren omdat ze veel sociale contacten op school missen. Dertigers, veertigers en zo omdat ze de uitjes naar concerten, theaters, bioscopen en sportclubs missen. Bejaarden omdat ze veel minder bezoek krijgen en daardoor vereenzamen.Zeker niet omdat er gesproken wordt over versoepelingen voor ingeënte mensen ("nog niet aan de orde", maar er wordt dus wel over nagedacht). Als gezonde, niet te oude Nederlander sta je mooi aan het einde van de rij en zit je voorlopig nog thuis![]()
Zo lang er nog geen regels zijn die ingeënte mensen meer rechten geven dan niet-ingeënte lijkt het mij niet zinnig om te klagen. Ik ben zelf wel voorstander van zo'n systeem, maar alleen als iedereen de kans heeft gehad zich te laten inenten, en mensen die om medische reden niet ingeënt mogen worden uitgezonderd worden.
Meen je dit? Je kijkt er wel met een hele zure blik naar. Er zijn net 2 vaccins in gebruik genomen, de derde gisteren. Leveringen zijn net op gang aan het komen en jij klaagt dat we met dit tempo nog 2 jaar bezig zijn.LordSinclair schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:18:
Zeker niet omdat er gesproken wordt over versoepelingen voor ingeënte mensen ("nog niet aan de orde", maar er wordt dus wel over nagedacht). Als gezonde, niet te oude Nederlander sta je mooi aan het einde van de rij en zit je voorlopig nog thuis![]()
Met het tempo van de eerste dag waren we nooit klaar geweest, dan werden er meer mensen geboren dan we vaccins zetten.
Overigens gaat het om ongeveer 80 procent van de 18+'ers, zal iets van 11-12 miljoen zijn geloof ik, rekening houdend met 80 procent vaccinatiebreidheid. (13miljoen 18+'ers)
Kinderen krijgen hem niet c.q. (nog) niet getest.
[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 16-02-2021 21:51 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
En er openen wekelijks nieuwe locaties, tot 100 in totaal in april. Dat scheelt nogal
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 16-02-2021 22:15 ]
In Q2 kunnen er 2500k vaccinaties per week gezet worden door huisartsen, 700k per week op de priklocaties van de GGD, en de ziekenhuizen willen ook nog wel helpen. Dan komen we aan een capaciteit van tegen de half miljoen per dag.In het tweede kwartaal bestaat de mogelijkheid dat er circa 21,9 miljoen vaccins beschikbaar zijn. In dat geval is het noodzakelijk per week tussen de 1,5 en 2 miljoen vaccinaties te kunnen zetten en soms zelfs meer als de vaccins ongelijkmatig binnenkomen. Zowel huisartsen als de GGD’en hebben aangegeven in het tweede kwartaal ruim op te kunnen schalen. De LHV geeft aan dat huisartsen twee weken voorbereidingstijd nodig hebben om, indien nodig, 2,5 miljoen vaccinaties per week te kunnen toedienen. Daarbij moeten wel een aantal randvoorwaarden op orde zijn. Mocht de capaciteit van GGD’en en huisartsen nog niet voldoende zijn, dan ligt er nog het aanbod van de ziekenhuizen om capaciteit in te zetten. Dit geeft mij vertrouwen dat in het geval dat nodig is voldoende capaciteit ingezet kan worden.
Het lijkt er dus op dat de geplande 22 miljoen vaccins van Q2 prima weggeprikt kunnen worden
[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 16-02-2021 22:47 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
We hebben ook best veel huisartsen.carpebios schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:48:
2500k per week? Dat is wel heel erg veel door alleen de huisartsen!
8000 huisartsen, 5 dagen in de week is 62,5 per dag. 8 per uur.carpebios schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:48:
2500k per week? Dat is wel heel erg veel door alleen de huisartsen!
Seems doable.
Zullen we er nog een stuk of wat parttime werken, maar een hoger aantal per uur lijkt me haalbaar. En een paar weken doorpakken ook.
Logistiek zal nog het lastigst worden denk ik. Waar laat je de patiënten?
Edit: assistente of praktijk ondersteuner mag zo te zien ook onder toezicht vaccineren.
[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 16-02-2021 22:57 ]
[ Voor 80% gewijzigd door carpebios op 16-02-2021 23:06 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En huisarts assistenten.
Elke keer dat ik bij de huisarts kom is die er zelf niet maar is er een battalion aan assistenten die alles doen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is wel de bedoeling jacarpebios schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:00:
edit: als ze het zeggen, dan zal het zo zijn! Maar dan moet Nederland toch snel gevaccineerd kunnen zijn.
Die zelf nog niet eens gevaccineerd zijn, maar waarvan wel verwacht wordt dat ze mee gaan prikken... idioterie. We hebben het hier over de front linie, komen vaak eerder in contact met patiënten dan SEH / IC / ambu e.d.YakuzA schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:05:
[...]
En huisarts assistenten.
Elke keer dat ik bij de huisarts kom is die er zelf niet maar is er een battalion aan assistenten die alles doen.
[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 17-02-2021 00:08 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Je zou denken dat die zichzelf zo mee kunnen nemen met de dosissen die aan het eind van de dag over zijnTommyGun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:07:
[...]
Die zelf nog niet eens gevaccineerd zijn, maar waarvan wel verwacht wordt dat ze mee gaan prikken... idioterie. We hebben het hier over de front linie, komen vaak eerder in contact met patiënten dan SEH / IC / ambu e.d.
De huisarts zal het waarschijnlijk niet doen maar de assistent kan prima prikken. Mijn zus is huisarts-assistente (geweest) en daar lopen er nog wel wat meer van rond. Ze zetten ook de griepprikken, en daarvan doen we er jaarlijks wel honderdduizenden in een paar weken tijd geloof ik. Benieuwd als de organisatie straks echt op volle toeren gaat, dan staan we zo bovenaan de lijstjes denkMikeyMan schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:54:
[...]
8000 huisartsen, 5 dagen in de week is 62,5 per dag. 8 per uur.
Seems doable.
Zullen we er nog een stuk of wat parttime werken, maar een hoger aantal per uur lijkt me haalbaar. En een paar weken doorpakken ook.
Logistiek zal nog het lastigst worden denk ik. Waar laat je de patiënten?
Edit: assistente of praktijk ondersteuner mag zo te zien ook onder toezicht vaccineren.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Als ik naar het vaccinatieschema kijk zie ik nergens meer de 60 plussers staan met een medische indicatie.
Is dat een gevolg van alle subgroepen die er in de loop van de tijd bijgekomen zijn of beleid :-)
Overigens als we het hebben over het opschalen dan is dat natuurlijk alleen mogelijk in de samenhang tussen beschikbare vaccinaties en priklocaties. Ik geloof wel dat er de komende tijd voldoende vaccinaties beschikbaar komen. Maar als ik naar de priklocaties kijk denk ik toch dat dit veel fijnmaziger moet. Mensen moeten soms echt wel meer dat 30 kilometer enkele reis afleggen om ergens te komen. Of gaan die dan naar hun huisarts? In dat geval de vraag wie gaat er dan naar de huisarts en wie naar de priklocaties en wat zijn de onderscheidende kenmerken?
Ik vind het kwa proces wel steeds onoverzichtelijk worden, maar dat zullen we dan maar onder de noemer maatwerk moeten accepteren.
Nu jullie twee zelf mogen gaat het inderdaad opeens superhard, ik heb het compleet verkeerd gezien.carpebios schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:52:
Mijn vriendin en ik mogen donderdag voor de 1ste, heel de Gehandicapten sector en iets later de ggz komt er nu bij. Dus dan gaat het wel hard inderdaad met het aantal gevaccineerde.
Laten we zeggen dat ik hoop dat alles wat jullie zeggen meer de waarheid wordt dan waar ik tegen aan kijk. Tot nu toe is geen enkele uitspraak over de toekomst inderdaad gegaan zoals het op de roadmap stond.
Dan zouden we toch al lang klaar zijn met prikken?De Europese Commissie (EC) heeft met farmaceuten Pfizer en BioNTech een deal gesloten over de levering van nog eens 200 miljoen doses van het coronavaccin. De vaccins worden waarschijnlijk nog voor het einde van het jaar geleverd aan de 27 EU-landen, waaronder Nederland.
[ Voor 27% gewijzigd door LordSinclair op 17-02-2021 11:03 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zie niet hoe dat relevant is?TommyGun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:07:
[...]
Die zelf nog niet eens gevaccineerd zijn, maar waarvan wel verwacht wordt dat ze mee gaan prikken... idioterie. We hebben het hier over de front linie, komen vaak eerder in contact met patiënten dan SEH / IC / ambu e.d.
De eerste linie in de zorg is al een maand geleden gevaccineerd
Mensen die in de teststraten werken schrapen al een jaar lang neuzen zonder te hoog risico op besmetting.
Wat maakt een prikje zetten zo gevaarlijk?
PSN
Nou.... dat klopt niet. Acute zorg misschien, maar ouderen- en gehandicaptenzorg nog zeker niet.YakuzA schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:25:
[...]
Zie niet hoe dat relevant is?
Dat post ik toch ook niet?P_de_B schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:44:
[...]
Nou.... dat klopt niet. Acute zorg misschien, maar ouderen- en gehandicaptenzorg nog zeker niet.
Ik reageer op:
Met:We hebben het hier over de front linie, komen vaak eerder in contact met patiënten dan SEH / IC / ambu e.d.
PSN
Huisartsen behoren niet tot de eerste linie? Wauw...YakuzA schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:56:
[...]
Dat post ik toch ook niet?
Ik reageer op:
[...]
Met:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 17-02-2021 10:12 ]
Misschien had je het gemist, maar de huisartsen uit de 1e linie hebben al voorrang gekregen bij de vaccinatie halenTommyGun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:08:
[...]
Huisartsen behoren niet tot de eerste linie? Wauw...
PSN
Ze zijn inderdaad net begonnen....YakuzA schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:32:
[...]
Misschien had je het gemist, maar de huisartsen uit de 1e linie hebben al voorrang gekregen bij de vaccinatie halen
DINSDAG 16 FEBRUARI
https://www.lhv.nl/actuee...te-nieuws-voor-huisartsenEerste vaccinatieronde huisartsen
Met enige vertraging door een verlate levering van het Moderna-vaccin en daarna de sneeuwval, is afgelopen weekend de eerste ronde van de vaccinatie van huisartsen grotendeels afgerond (op een enkele “veegsessie” na). Ook is een deel van de huisartsenpostmedewerkers gevaccineerd. In totaal zijn 14.253 mensen ingeënt in deze eerste ronde. Binnen nu en enkele weken vindt de tweede prikronde plaats.
En dan zijn dit nog enkel de huisartsen - niet bijvoorbeeld de assistentes.
[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 17-02-2021 10:44 ]
Die groep was als subgroep al langer geleden verdwenen.royaljoop schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:20:
Kijk ik er nou overheen?
Als ik naar het vaccinatieschema kijk zie ik nergens meer de 60 plussers staan met een medische indicatie.
Is dat een gevolg van alle subgroepen die er in de loop van de tijd bijgekomen zijn of beleid :-)
Worden gewoon meegenomen in de andere 60plussers.
Dat lijkt mij een fout in het systeem. Of hebben jullie het beeld dat dit opeens niet meer nodig is?
Dus door deze er uit te lichten zou je niet veel voordeel behalen.
Hoogstens zou het de uitrol bemoeilijken.
Interessant!TommyGun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Ze zijn inderdaad net begonnen....
DINSDAG 16 FEBRUARI
[...]
https://www.lhv.nl/actuee...te-nieuws-voor-huisartsen
Dat is in ieder geval goed voor het daggemiddelde van gisteren!Eerste vaccinatieronde huisartsen
Met enige vertraging door een verlate levering van het Moderna-vaccin en daarna de sneeuwval, is afgelopen weekend de eerste ronde van de vaccinatie van huisartsen grotendeels afgerond (op een enkele “veegsessie” na). Ook is een deel van de huisartsenpostmedewerkers gevaccineerd. In totaal zijn 14.253 mensen ingeënt in deze eerste ronde. Binnen nu en enkele weken vindt de tweede prikronde plaats.
Niet net begonnen, maar net afgerond als ik het goed lees.TommyGun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Ze zijn inderdaad net begonnen....
DINSDAG 16 FEBRUARI
[...]
Begonnen waren ze eind januari:
https://www.rivm.nl/nieuw...e-90-plussers-uitgenodigd
https://www.rtvoost.nl/ni...nd-gevaccineerd-in-Twente
Destijds waren de huisartsen boos en dat zorgde voor wat versnelling:
https://www.ad.nl/nieuws/...eft-geen-sjoege~a9498ea4/
Ok, maar waar vallen ze dan onder in het dashboard? Of zijn ze nog niet meegenomen?Plenkske schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:04:
[...]
Niet net begonnen, maar net afgerond als ik het goed lees.
Begonnen waren ze eind januari:
https://www.rivm.nl/nieuw...e-90-plussers-uitgenodigd
https://www.rtvoost.nl/ni...nd-gevaccineerd-in-Twente
Destijds waren de huisartsen boos en dat zorgde voor wat versnelling:
https://www.ad.nl/nieuws/...eft-geen-sjoege~a9498ea4/
528.988 gezet door GGD'en
Gemeld aantal tot en met 15 februari
94.551 gezet in ziekenhuizen
177.366 gezet in langdurige zorginstellingen
Berekend aantal tot en met 15 februari
Volgens mij zijn die (deels) gezet in ziekenhuizen, maar geen idee verder.dangerousp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:13:
[...]
Ok, maar waar vallen ze dan onder in het dashboard? Of zijn ze nog niet meegenomen?
528.988 gezet door GGD'en
94.551 gezet in ziekenhuizen
177.366 gezet in langdurige zorginstellingen
Berekend aantal tot en met 15 februari
Hier zie je een betere verdeling(1x per week update):
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Maar ook daar is een deel geschat...
Hele registratie omtrent vaccinatie is echt om te huilen. Hoe moeilijk kan het nou zijn ? Laat elk systeem dat de cijfers heeft een export aanleveren aan RIVM en je hebt alles.
Dank je! Geeft inderdaad iets meer detail.Plenkske schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:17:
[...]
Volgens mij zijn die (deels) gezet in ziekenhuizen, maar geen idee verder.
Hier zie je een betere verdeling(1x per week update):
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Maar ook daar is een deel geschat...
Hele registratie omtrent vaccinatie is echt om te huilen. Hoe moeilijk kan het nou zijn ? Laat elk systeem dat de cijfers heeft een export aanleveren aan RIVM en je hebt alles.
https://www.rivm.nl/sites...0Nederland_2021_02_16.pdf
Mijn vriendin ook, ook gehandicapten sector.. Wel pas in maart en dan in april de 2e.carpebios schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:52:
Mijn vriendin en ik mogen donderdag voor de 1ste, heel de Gehandicapten sector en iets later de ggz komt er nu bij. Dus dan gaat het wel hard inderdaad met het aantal gevaccineerde.
Wat haar erg verbaasde is dat ze met Pfizer gevaccinneerd gaat worden.. Hoe is dat bij jullie?
https://www.nu.nl/coronav...es-van-pfizer-vaccin.html
Nu ook 150 miljoen extra Moderna vaccins:
https://www.nu.nl/coronav...-extra-coronavaccins.html
En versnelde toelating van vaccins voor mutaties:
https://www.nu.nl/coronav...tegen-coronamutaties.html
:fill(white):strip_exif()/f/image/RIl5CZQRGo5SMR5UOPsKIxhJ.png?f=user_large)
Doelgroep :
In deze ronde komen de volgende mensen in aanmerking voor vaccinatie:
1.Medewerkers in uw huisartsenpraktijk die nog niet elders zijn gevaccineerd.
2.Alle personen geboren in 1956 en 1957.1
3.Thuiswonende mensen met het syndroom van Down geboren in de periode van 1-1-1956 tot en met 31-12-2002.
4.Mensen met morbide obesitas (BMI >40) geboren in de periode
Nee, dit is de meest recente plaat: https://www.rijksoverheid...02/05/vaccinatiestrategieSoccer98 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:27:
Is dit écht de meest recente variant van de vaccinatieplanning? Hoewel geen echte noodzaak, zou het best fijn zijn denk ik voor het perspectief als er één dezer dagen/weken een geüpdated versie van de planning komt, met alle tegenvallers en meevallers die er afgelopen maand zijn gebeurd.
Ook alweer bijna 2 weken oud.
AZ krijgen wij, dat is wel bijzonder inderdaad!FreakNL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:33:
[...]
Mijn vriendin ook, ook gehandicapten sector.. Wel pas in maart en dan in april de 2e.
Wat haar erg verbaasde is dat ze met Pfizer gevaccinneerd gaat worden.. Hoe is dat bij jullie?
De latere injectie in mei is omdat wij in het buitenland zijn voor werk.
[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 17-02-2021 15:54 ]
Ik stel me zo voor dat dit uiteindelijk resulteert in de mogelijkheid om binnen enkele weken een nieuwe variant van een corona-vaccin te maken, produceren én uit te rollen onder de hele EU bevolking.Zo wil de Commissie met farmaceuten overleggen hoeveel geld ze nodig hebben om vaccins aan te passen op nieuwe coronavarianten. De aangepaste vaccins moeten ook snel op grote schaal worden geproduceerd.
Verwijderd
Het is allemaal een beetje koffiedik kijken. Leuk die groep 18-60 jarigen met medische indicatie, maar wie heeft die medische indicatie? Mijn vrouw heeft al eens geinformeerd over hoe en wat, maar niemand weet het. In onze beleving kan "medische indicatie" iets heel anders betekenen in verschillende situaties. De specialisten van mijn vrouw roepen al vanaf het begin dat ze erg voorzichtig moet zijn en dat het risico op een slecht verloop hoog is, maar dat wil niet zeggen dat de overheid dat schaart onder "medische indicatie hoog risico".royaljoop schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:55:
@Rzaan Dat is wel heel erg vreemd. Dat was eerst de groep die als allereerste aan de beurt zou komen (dus mensen met een medische indicatie). Nu zie ik alleen nog een groep van 18-60 jarig die met een medische indicatie in de planning staan. Maar de groep met de leeftijd daarboven is niet meer in beeld.
Dat lijkt mij een fout in het systeem. Of hebben jullie het beeld dat dit opeens niet meer nodig is?
Je merkt vanzelf wel of je die indicatie hebt, als je de uitnodiging ontvangt. Dat is eigenlijk waar het op neer komt als je informeert.
Uit nieuwsgierigheid, wat doe je dan voor werk dat je een in aanmerking komt voor de vaccinatie en in buitenland werkt? Dan kun je toch al iemand in Nederland besmetten of ben je risico groep?carpebios schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:54:
[...]
AZ krijgen wij, dat is wel bijzonder inderdaad!
De latere injectie in mei is omdat wij in het buitenland zijn voor werk.
Meerdere opdrachtgevers. En het koninkrijk bestaat niet alleen uit Nederlandjongetje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:41:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, wat doe je dan voor werk dat je een in aanmerking komt voor de vaccinatie en in buitenland werkt? Dan kun je toch al iemand in Nederland besmetten of ben je risico groep?
Daar ben ik inderdaad ook wel eens naar aan het zoeken geweest. En ik snap best dat het vrij lastig is, maar tot nog toe is er inderdaad zover ik kan vinden geen enkele informatie waar aan gedacht wordt bij medische indicatieVerwijderd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:28:
[...]
Het is allemaal een beetje koffiedik kijken. Leuk die groep 18-60 jarigen met medische indicatie, maar wie heeft die medische indicatie? Mijn vrouw heeft al eens geinformeerd over hoe en wat, maar niemand weet het. In onze beleving kan "medische indicatie" iets heel anders betekenen in verschillende situaties. De specialisten van mijn vrouw roepen al vanaf het begin dat ze erg voorzichtig moet zijn en dat het risico op een slecht verloop hoog is, maar dat wil niet zeggen dat de overheid dat schaart onder "medische indicatie hoog risico".
Je merkt vanzelf wel of je die indicatie hebt, als je de uitnodiging ontvangt. Dat is eigenlijk waar het op neer komt als je informeert.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
ik neem aan dat ze daar de lijst van hoogrisicogroepen voor het coronavirus voor gebruiken:Woy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:17:
[...]
Daar ben ik inderdaad ook wel eens naar aan het zoeken geweest. En ik snap best dat het vrij lastig is, maar tot nog toe is er inderdaad zover ik kan vinden geen enkele informatie waar aan gedacht wordt bij medische indicatie
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Ja daar ga ik ook vanuit, maar dat is nog wel erg generiek wat mij betreft. Ik zou zelf in principe ook onder chronische luchtweg- of longproblemen vallen, maar verwacht niet direct in de categorie te vallen die met voorrang gevaccineerd zal worden.Philpend schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:28:
[...]
ik neem aan dat ze daar de lijst van hoogrisicogroepen voor het coronavirus voor gebruiken:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als je voor je klachten onder behandeling bent van een longarts wel volgens deze lijst. Je zou eens bij je longarts kunnen informeren, die zou het moeten weten.Woy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:37:
[...]
Ja daar ga ik ook vanuit, maar dat is nog wel erg generiek wat mij betreft. Ik zou zelf in principe ook onder chronische luchtweg- of longproblemen vallen, maar verwacht niet direct in de categorie te vallen die met voorrang gevaccineerd zal worden.
Sommige categorieën zijn inderdaad wat onduidelijk, ik dacht dat de grens van overgewicht nu op een BMI van 40 ligt, maar dat staat er niet uitdrukkelijk bij.
[ Voor 13% gewijzigd door Philpend op 17-02-2021 18:43 ]
Gelukkig gaat het nu weer wat beter maar dit had ik toch echt niet verwacht. Van de 10 collega’s die hem hebben gehad afgelopen dagen waren er 6 waaronder ik met deze heftige bijwerkingen.
Ben heel eerlijk gun dit echt niemand, wat had ik het slecht. Nu alleen nog last van koorts, rillingen en spierpijn. Hopelijk trekt het snel weg!
Vervelend inderdaad. Overigens niet helemaal onverwacht, maar het zijn wel best veel collega's die meer dan milde klachten hebben. Dat lijkt meer dan verwacht mocht worden.Pukson schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:00:
Gisteren mn eerste vaccinatie gehad met het AZ vaccin. Poah. De bijwerkingen waren niet mals voor mij. Koorts, rillingen, hoofdpijn, spierpijn en had een hartslag van 150 midden in de nacht.
Gelukkig gaat het nu weer wat beter maar dit had ik toch echt niet verwacht. Van de 10 collega’s die hem hebben gehad afgelopen dagen waren er 6 waaronder ik met deze heftige bijwerkingen.
Ben heel eerlijk gun dit echt niemand, wat had ik het slecht. Nu alleen nog last van koorts, rillingen en spierpijn. Hopelijk trekt het snel weg!
Aan de andere kant, ik heb COVID19 gehad in december. Dat heeft veel langer geduurd en ik ben wel 5 tot 6 weken heel moe geweest. Dat gun je ook niemand
Ik raad je aan om dit te melden op https://www.lareb.nl/pages/wat-meldenPukson schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:00:
Gisteren mn eerste vaccinatie gehad met het AZ vaccin. Poah. De bijwerkingen waren niet mals voor mij. Koorts, rillingen, hoofdpijn, spierpijn en had een hartslag van 150 midden in de nacht.
Ook voor je collega's trouwens dezelfde tip.
Heb je wel een griepprik gehad?Woy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:37:
[...]
Ja daar ga ik ook vanuit, maar dat is nog wel erg generiek wat mij betreft. Ik zou zelf in principe ook onder chronische luchtweg- of longproblemen vallen, maar verwacht niet direct in de categorie te vallen die met voorrang gevaccineerd zal worden.
Thanks voor de tip, ga ik zeker doen.Wolly schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Ik raad je aan om dit te melden op https://www.lareb.nl/pages/wat-melden
Ook voor je collega's trouwens dezelfde tip.
Nee, maar het gaat mij in deze eigenlijk ook niet perse om mijzelf, ik verwacht dat ik niet perse enorm veel meer risico loop op een ernstiger verloop, en hoef dus ook niet perse voorrang o.i.d.
Ik verbaasde mij er meer over dat er nog zo weinig over die strategie te vinden is buiten het standaard lijstje dat hierboven al genoemd is. Dat terwijl er volgens de laatste gepubliceerde roadmap ( https://www.rijksoverheid...1/01/13/flowchart-vaccins ) al in februari gestart moet worden. Ik snap dat dat nog best een beetje kan schuiven aan de hand van de beschikbaarheid van de vaccins, maar ik zou al wel een duidelijker plan verwachten. Mogelijk is dat er ook wel, maar ik kan er niks over vinden.
Ik kreeg (als niet 60plusser) afgelopen jaar ook ineens een uitnodiging voor de griepprik.
Blijkbaar was mijn medische indicatie van dien aard dat dit nodig was.
Ik zie in het schema van de Rijksoverheid ook nog een verschil tussen 18-60 jarigen met een medische indicatie 'hoog' en 'overig'. Het prikken van de groep 'overig' lijkt bijna gelijktijdig te beginnen met het prikken van de groep 8-60 jarigen zonder een medische indicatie.
[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 18-02-2021 11:06 . Reden: afbeelding toegevoegd ]
Wat jammer is, is dat iedere partij (HA, doktersdienst) zelfstandig weer een logistiek plan aan het maken is.
[ Voor 35% gewijzigd door P_de_B op 18-02-2021 11:08 ]
Al snap ik dat het ook risico's meebrengt van misinterpretatie, en verkeerde verwachtingen. Al heb je dat risico nu ook. Aangezien de risico categorieen zo ruim opgesteld staan zullen mensen al snel redeneren dat ze er onder vallen.
Verder zou ik inderdaad ook hopen dat het iets meer centraal geregeld of aangestuurd wordt. Prima dat er vrijheid is om lokaal wat af te kunnen wijken waar nodig, maar ik heb het idee dat door de decentrale aanpak wel erg inefficient gewerkt wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 18-02-2021 11:17 ]
Ik neem aan dat de huisartsen de komende weken een flink deel voor hun rekening zullen nemen. We beginnen wel wat achter te lopen op het schema dat begin van de maand gepubliceerd is. Deze week zouden er toch wel zo'n 300k mensen gevaccineerd moeten worden, en volgende week 400k om daarbij in de buurt te blijven
Hier wordt de oorzaak genoemd:eamelink schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:21:
Inmiddels is op het Corona dashboard ook het aantal vaccinaties gegeven door huisartsen toegevoegd: 1473 t/m 16 februari.
Ik neem aan dat de huisartsen de komende weken een flink deel voor hun rekening zullen nemen. We beginnen wel wat achter te lopen op het schema dat begin van de maand gepubliceerd is. Deze week zouden er toch wel zo'n 300k mensen gevaccineerd moeten worden, en volgende week 400k om daarbij in de buurt te blijven
Eerste vaccinatieronde huisartsen
Vanaf nu gaat dus vanuit het zuiden (Zeeland, Brabant, Limburg) omhoog gewerkt worden in het opschalen van AZ vaccinaties voor 60-64, obesitas en mensen met downsyndroom.
Dit stukje tekst gaat over het vaccineren van de huisartsen zelf, niet het vaccineren door de huisartsen.dangerousp schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:38:
[...]
Eerste vaccinatieronde huisartsen
Dus als ik deze planning goed begrijp gaan deze provincies pas vanaf begin mei verder met nieuwe doelgroepen (via de huisartsen) ?mesa57 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:34:
Planning voor de huisartsen :
[Afbeelding]
Doelgroep :
[...]
Mag hopen dat die doelgroep dan wel een erg grote wordt, want in Q2 worden heel veel vaccins verwacht.
Parallel daaraan vindt vaccinatie van andere doelgroepen plaats met Moderna of Pfizer.
Ooh 2e prik. Dat verklaart het wel inderdaad.mesa57 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:17:
Nou in mei is de 2e prik gepland. Let wel, het gaat om het Astra-Zenica vaccin omdat dat beter naar huisartsen gedistribueerd kan worden en minder geschikt zou zijn voor oudere doelgroepen. Ik verwacht dat ze direct hierop verder gaan met de volgende provincies.
Parallel daaraan vindt vaccinatie van andere doelgroepen plaats met Moderna of Pfizer.
Dan zullen ze gewoon verder gaan met andere doelgroepen zodra er vaccin is.
https://www.ft.com/conten...e0-4e32-8399-6fde8b71c579 (paywall denk ik)
Dat betekent, stam + t .
Je kunt ze daarna ook doorschuiven naar landen die er minder hebben en ze niet kunnen betalen.
Vraag me alleen af hoe de rest van de wereld gevaccineerd moet gaan worden, gezien dat voor een totale beperking wel fijn zou zijn.
De vraag is of die vaccinaties maar eenmalig (twee prikken) zijn, of dat het misschien toch elk jaar een herhaling nodig is voor de mensen in risicogroepen.joppe113 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:45:
Wat ik me afvraag, we hebben straks voorraad om iedereen 4 keer te vaccineren, hebben we niet genoeg zo?
Mochten die extra vaccins toch overbodig zijn, dan zullen ze waarschijnlijk aan armere landen worden geschonken. (Er zitten trouwens meer redenen achter die extra bestellingen. Bijvoorbeeld dat de fabrikant zeker weet dat ze er kopers zijn, en nu al weten dat ze de extra investeringen van nu kunnen terugverdienen.)
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het probleem is dat er niet bekend was bij het bestellen welke vaccins of en wanneer beschikbaar zouden komen. En nu is onduidelijk welke wanneer geleverd worden. Op deze manier beschik je het snelste over zoveel mogelijk vaccins.joppe113 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:45:
Wat ik me afvraag, we hebben straks voorraad om iedereen 4 keer te vaccineren, hebben we niet genoeg zo?
En zoals gezegd worden ze heus niet weggegooid maar kunnen andere landen ze ook nog prima gebruiken.
Maar de huisartsen en zorginstellingen prikken zo te zien niet door in het weekend... dus we gaan maar net boven de 200k uitkomen deze week...
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat. Dan zouden we richting de 400k moeten gaan
En we kopen ook niet de variant die nu al geleverd wordt, maar de bijgewerkte variant als door mutaties aan het virus een aanpassing nodig is. In die zin zijn de extra bestellingen vooral daarop gericht, de "wat als" het huidige vaccin minder werkt tegen mutaties.Onbekend schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:54:
[...]
De vraag is of die vaccinaties maar eenmalig (twee prikken) zijn, of dat het misschien toch elk jaar een herhaling nodig is voor de mensen in risicogroepen.
Ik ben benieuwd wat er nu als reden uit de hoge hoed komt
En dan los van of die denkwijze verstandig en terecht is... geeft weinig vertrouwen in het al erg populaire AstraZeneca. Indien het zorgpersoneel het al niet wilt, waarom zou iemand anders dat wél willen dan?Woy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:33:
Ja inderdaad, door het geblunder lijkt het vertrouwen van de bevolking ook een aardige klap gekregen te hebben: https://www.hln.be/buiten...op-concurrenten~a8c4af99/
Voor mij als 35 jarige zonder verdere klachten gaat het wel even duren voordat ik aan de beurt ben. Ik hoop echter ook dat t.z.t. AstraZeneca gewoon weg is als optie - tenzij er wat betere verhalen voorbij gaan komen maar ik heb daar erg weinig vertrouwen in.
Ook veel mensen die aangeven dat je niet kan/mag kiezen maar iets zegt mij wanneer er genoeg mensen bedanken voor dit zooitje ellende men niet anders kan.
En ja... ik zou graag b.v. 100 euro bijbetalen indien dat zou betekenen dat ik dan kon kiezen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ja helemaal mee eens, ik zou ook gewoon het AZ vaccin nemen als dat beschikbaar is, maar het toont wel aan dat er nog wel wat te winnen valt bij het publieke vertrouwen.TrailBlazer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:07:
Ik zou het prima vinden om AZ te krijgen. Dit is een beetje klagen dat een auto niet goed rijdt omdat de fabriek die hem bouwt gesloten is en daarom vertraging opgelopen heeft.
Het voelt in ieder geval alsof mijn vrouw een BMW M3 krijgt en ik straks ja/nee mag zeggen tegen een Fiat Panda. Ja, ze komen beide aan op de plek van bestemming aan echter....
En een gegeven paard mag niet niet in de bek kijken, prima, dan betaal ik wel bij. Maar ook dat is geen optie momenteel dus tsja... dan is de vraag; Wil ik een Fiat Panda of wacht ik het even af tot er alsnog een BMW beschikbaar komt? Gezien iedereen erbij gebaat is dat iedereen zich laat vaccineren geloof ik ook niet dat die optie niet alsnog komt voor diegene die eerst weigeren.
Indien ik Hugo was zou ik mijn geld terughalen vanwege al het gepruts bij AZ en inzetten of alternatieven. Al zal het hem wellicht goed uitkomen omdat het zijn eigen gepruts dan wellicht wat maskeert.
Maar goed, ik mag vermoedelijk nog een half jaar wachten op een uitnodiging dus ik zie het zoals aangegeven wel even aan. Wellicht valt het allemaal goed mee t.z.t. of mogelijk juist niet... Ik zie dan wel
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik begrijp dat het allemaal geen fijn gevoel geeft, maar de data die er ligt mbt AZ, die is gewoon solide. Als er een vervolgvaccinatie nodig is, denk ik niet dat je aan AZ vast zit, dat kan dan, tegen die tijd, waarschijnlijk gewoon een vaccin van een ander merk krijgen. Het is nu gewoon AZ, of niet. En dan is AZ helemaal niet zo'n slecht vaccin, gezien dat het de meeste ziekenhuisopnames lijkt te voorkomen. Zie ook: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"Thalaron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:27:
Ik zeg ook niet dat ik het niet zou nemen, echter is dat wel de enige waarbij ik geen prettig gevoel heb momenteel en waarbij ik twijfel. Sterker nog... mijn vrouw heeft reeds 2 prikken gehad (werkt in de zorg) en zou het ook niet kunnen zeggen of ze AZ ook zou hebben gepakt.
Het voelt in ieder geval alsof mijn vrouw een BMW M3 krijgt en ik straks ja/nee mag zeggen tegen een Fiat Panda. Ja, ze komen beide aan op de plek van bestemming aan echter....
En een gegeven paard mag niet niet in de bek kijken, prima, dan betaal ik wel bij. Maar ook dat is geen optie momenteel dus tsja... dan is de vraag; Wil ik een Fiat Panda of wacht ik het even af tot er alsnog een BMW beschikbaar komt? Gezien iedereen erbij gebaat is dat iedereen zich laat vaccineren geloof ik ook niet dat die optie niet alsnog komt voor diegene die eerst weigeren.
Indien ik Hugo was zou ik mijn geld terughalen vanwege al het gepruts bij AZ en inzetten of alternatieven. Al zal het hem wellicht goed uitkomen omdat het zijn eigen gepruts dan wellicht wat maskeert.
Maar goed, ik mag vermoedelijk nog een half jaar wachten op een uitnodiging dus ik zie het zoals aangegeven wel even aan. Wellicht valt het allemaal goed mee t.z.t. of mogelijk juist niet... Ik zie dan wel
een treffende spreuk
Precies, alternatief is blijven staan op de plek waar je nu bent en we hadden al vastgesteld dat dat sowieso niet wenselijk is. Dan maar met paard en wagen op naar de gewenste bestemming.pro_6or schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:16:
de ene is een paard en wagen en de andere een auto, maar het gaat hier puur om aankomen op de bestemming en dat gaat met AZ toch ook echt heel goed, las zelfs een hoger percentage dan Pfizer bij niet in het ziekenhuis komen.
Hoewel paard en wagen AZ niet helemaal voldoende recht aandoet denk ik. Een griepvaccinatie is meestal niet 66 effectief en 85% effectief ter voorkomen van ernstige klachten.
dat klopt, is wat oneerbiedig maar de beeldspraak in deze slaat op het systeem dat beide vaccins gebruiken om je immuunsysteem de corona spikes te leren herkennen.P_de_B schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Precies, alternatief is blijven staan op de plek waar je nu bent en we hadden al vastgesteld dat dat sowieso niet wenselijk is. Dan maar met paard en wagen op naar de gewenste bestemming.
Hoewel paard en wagen AZ niet helemaal voldoende recht aandoet denk ik. Een griepvaccinatie is meestal niet 66 effectief en 85% effectief ter voorkomen van ernstige klachten.
een treffende spreuk
Heh, dat was ook mijn eerste reactie. Maar eerlijk is eerlijk; ook Pfizer had een tijdje terug een tijdelijke reductie in leveringen. Maar bij AZ komt het natuurlijk wel bovenop al het andere gedoe (fouten bij de trials, veel minder leveren, etc.).TrailBlazer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:29:
Echt verbazingwekkend wat een gestuntel bij AZ. Ook een lekker late aankondiging weer.
Ik denk dat je het nog wel wat krasser kunt stellen, AZ is als een oudere wagen met harde stoelen (meer bijwerkingen), geen airbags (lager beschermingspercentage) terwijl er een spookrijder aankomt (de Zuid-Afrikaanse variant waar het minder bescherming tegen biedt). Dat gezegd hebbende, momenteel zijn we uberhaupt niet gevaccineerd, dus zitten we nu op een fiets op de snelweg zonder enige bescherming.Thalaron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:27:
Ik zou AZ dan ook niet weigeren als ik het nu aangeboden kreeg en het is eigenlijk ook wel kwalijk dat die zorgmedewerkers dat wel doen, ook omdat ze daarmee hun patienten aan een hoger risico blootstellen. Misschien dat ze de vaccinatiebereidheid kunnen opkrikken als ze beloven dat je later "the good stuff" kunt krijgen als upgrade. Daar zou ik wel in geinteresseerd zijn, ook als ik daarvoor zou moeten betalen. (Dat heeft trouwens wel een ethische component, kunnen we het maken om in de westerse wereld mensen extra prikken te geven terwijl elders mensen nog op hun eerste wachten.)
wat we eigenlijk moeten doen (waar o.a. Bill Gates al jaren voor predikte) is de productie capaciteit (ook met aanleveren grondstoffen en getraind personeel) klaar hebben staan (en houden, medewerkers gaan dan natuurlijk andere taken vervullen maar blijven getraind/beschikbaar) voor volgende ziektes. Zodat we dan, na (en al tijdens) onderzoek direct op kunnen starten en binnen een paar maanden die miljarden dosissen kunnen leveren.
Dan blijf je ook niet constant tegen de mutanten knokken.
een treffende spreuk
Vanaf woensdag is (meen ik) Noord Brabant aan de beurt met de huisartsen. Dan zou donderdag een behoorlijke piek kunnen zijn qua vaccinaties.. maar dat zijn AZ vaccinaties, waarvan net is gemeld dat die 2 weken zijn uitgesteld..
We hebben nu nog zo'n 300.000 op voorraad en dat is met een week of 2 weggeprikt in het huidige tempo. Hopelijk komt de Moderna levering wel op tijd!
Als ik het goed begrepen heb prikken ze deze en volgende week gewoon de voorraad weg, en hebben ze vanaf vandaag even nieuwe afspraken stilgezet. Die starten ze weer op zodra er nieuwe levering is. En die verwachten ze op 7 maart, dus als die er is dan is het hooguit 1 dag wat minder AZ prikken en daarna weer verder.dangerousp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:36:
Vanaf woensdag is (meen ik) Noord Brabant aan de beurt met de huisartsen. Dan zou donderdag een behoorlijke piek kunnen zijn qua vaccinaties.. maar dat zijn AZ vaccinaties, waarvan net is gemeld dat die 2 weken zijn uitgesteld..
Neemt niet weg dat het jammer is weer, want eigenlijk hadden er deze en volgende week al meer mensen gevaccineerd kunnen worden.
Tja, ik hoop ook dat AZ vervangen gaat worden met dank aan een capaciteitsverhoging bij Pfizer, Moderna of misschien wel Curevac, Al lijkt het wel, zoals @RoD aangeeft, een ziekenhuisopname te kunnen voorkomen. In beginsel is de grootste bedreiging voor mijn leeftijdscategorie en gezondheid een zeldzame ziekenhuisopname of long covid. Als beide voorkomen kunnen worden dan is de onvolledige bescherming niet zo'n big issue.Thalaron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:03:
[...]
En dan los van of die denkwijze verstandig en terecht is... geeft weinig vertrouwen in het al erg populaire AstraZeneca. Indien het zorgpersoneel het al niet wilt, waarom zou iemand anders dat wél willen dan?
Voor mij als 35 jarige zonder verdere klachten gaat het wel even duren voordat ik aan de beurt ben. Ik hoop echter ook dat t.z.t. AstraZeneca gewoon weg is als optie - tenzij er wat betere verhalen voorbij gaan komen maar ik heb daar erg weinig vertrouwen in.
Ook veel mensen die aangeven dat je niet kan/mag kiezen maar iets zegt mij wanneer er genoeg mensen bedanken voor dit zooitje ellende men niet anders kan.
En ja... ik zou graag b.v. 100 euro bijbetalen indien dat zou betekenen dat ik dan kon kiezen.
De paper uit Oxford die eerder deze maand als preprint beschikbaar was, is vrijdag in The Lancet gepubliceerd: Single-dose administration and the influence of the timing of the booster dose on immunogenicity and efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 (AZD1222) vaccine: a pooled analysis of four randomised trialsRoD schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:58:
Ik begrijp dat het allemaal geen fijn gevoel geeft, maar de data die er ligt mbt AZ, die is gewoon solide.
Deze paper stelt een effectiviteit van ~81% bij een interval van 3 maanden. Het feit dat de Gezondheidsraad (en anderen) hebben afgewogen om de tweede prik van AZ maximaal op te rekken omwille van zoveel-mogelijk-prikken lijkt daarmee ook nog eens goed uit te pakken, en dan is het verschil met de mRNA-vaccins niet zo groot meer (op de PR- en distributieramp na).
[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 22-02-2021 23:13 ]
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.