pro_6or schreef op donderdag  4 februari 2021 @ 01:29:
Jongens, en meisjes. Die drie weken is maar een richtlijn omdat dat is wat getest is. We hadden nu eenmaal geen tijd om 3 weken, 6 weken 3 maanden etc allemaal te proberen.  Prik nu maar gewoon meer mensen, dat is beter. Zsm alle kwetsbare vaccineren. In Israël is er al bijna niemand meer ziek geworden na 1 prik.

Ik ben geen vaccin-expert, maar dit lijkt mij korte termijn denken.
Ja, immuun na 1 prik. Maar voor hoe lang? Gaat het lichaam dit virus onthouden op basis van 1 prik? Het idee is toch juist dat een tweede prik zorgt dat het lichaam denkt "hey, ben je er nou alweer? Misschien moet ik jou in m'n permanente geheugen opslaan!"
En ik kan mij zo voorstellen dat als de tijd tussen prikken te lang wordt, er geen of minder lange termijn effect in het lichaam optreedt.
Uiteindelijk willen we er allemaal voor goed van af. Niet enkel 2021, om in 2022 weer opnieuw in lockdown te moeten.
Maar ik vind het een lastige. Ik begreep dat de EMA adviseert om de drie weken aan te houden, terwijl de gezondheidsraad juist zegt dat zes weken prima kan. In beide organisaties zitten experts met bakken meer verstand hiervan dan ik, dus geen idee wat hier verstandig is.