Nederland begon van de westerse landen zo een beetje als laatste met vaccineren in januari. We zouden het volgens Hugo de Jonge zorgvuldig doen en waren de IT systemen nog niet klaar. Prima.Miki schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:52:
[...]
Ik kan dus ook niets met posts zoals die van jou die alleen maar klagen over wat er al niet goed aan en dat met de nodige krachttermen. Dat is precies waarom ik er zo op ageer.
Toen was er druk vanuit de samenleving dat het wel heel erg laat was. Hugo de Jonge vond dat vroege vaccineren maar symbolisch. Maar ging even later toch maar eerder zorgpersoneel vaccineren.
Ondertussen is het 1 februari en schatten we het aantal vaccinaties maar omdat de ziekenhuizen laat de data aanleveren. Alleen de ziekenhuizen ontkennen dat.
Van de beloofde zorgvuldigheid is niet zoveel gebleken. En dit is een patroon bij Hugo de Jonge, het boetekleed echt aantrekken en gewoon zeggen we hebben een fout gemaakt zit er niet in. En daar zou een merendeel van de Nederlanders echt wel begrip voor hebben.
Nee, maar de verantwoordelijk minister heeft ook bij alle grote dossiers in de crisis steken laten vallen keer op keer. Dezelfde opsomming die ik hiervoor maakte kan ik maken voor PBM, BCO, testen etc. Moeten we dat maar klakkeloos accepteren? Mogen we niet (forse) kritiek hebben? Ja fouten maken hoor erbij, maar verbetering is nauwelijks zichtbaar.Je doet namelijk voorkomen of Nederland geheel uniek is in het niet goed kunnen handelen van deze pandemie terwijl ook de rest van de wereld tobt met diverse problemen. Onze maatschappij en onderliggende systemen met gepolderde maatschappelijke afspraken zijn niet ingericht om een pandemie van deze schaal te kunnen managen alsof het een eenvoudige crisis is die je met wat stroomschema’s af kunt handelen.
Tja, nogmaals als het ergens anders ook gaan mag je geen onderbouwde kritiek leveren?Het loopt in heel Europa en ver daarbuiten voor geen meter alleen doordat ieder land zijn eigen strategie heeft bepaald hebben ze verschillende problemen.
Dat is natuurlijk totale onzin. Je kan prima af met wat minder overleg en wat meer daadkracht op dit specifieke dossier werken zonder in een totalitair systeem te vervallen.Het kan overigens wel maar dan is de vraag of je wel in zo’n land wilt wonen. Je komt dan tenslotte uit op een totalitair systeem waarin men alleen naar het groter geheel kijkt en alle in de weg staande raakvlakken als niet waardevol beschouwd.