Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
tomcornet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:48:
Heeft er nog iemand problemen met snelladen? Ik heb dit zelden nodig en laad steeds aan een gewone wallbox al dan niet geactiveerd met rfid chip, maar af en toe heb ik dit wel eens nodig maar tot 3x toe problemen mee gehad, eens viel de lader uit maar startte wel, en 2x wilde deze gewoon niet starten, zou er iets met de “handshake” aan de hand kunnen zijn? Met de gewone laadpalen nog nooit problemen gehad! Gebruik ook telkens dezelfde chips om te betalen…
Ja, laden bij 150/175-snelladers van Fastned, Shell en BP lukt mij niet tenzij ik de lader er onder een hoek in forceer door de auto haaks op zo'n lader te parkeren en de slang er nog maar net in past maar doe dat toch niet graag want straks begeeft ie het nog. Hoorde van een taxichauffeur dat dit vaker voorkomt. Bij de 350-snelladers van Ionity en Fastned met de dunnere kabels geen enkel probleem, net als aan de straatladers. Dealer heeft dit issue voor me aangekaart bij Hyundai.

[ Voor 7% gewijzigd door MeelezerT op 02-02-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Gerrit-GTi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:10:
[...]

Ik ben zojuist mijn profiel kwijt geraakt in de auto. Mijn vrouw had het vanmorgen toen zij de auto gebruikte.
Alles was dus weg en stond op engels.

Net alle instellingen weer terug gezet waar ze op stonden.

Zag ook dat je een backup kon maken van je instellingen. Iemand hier al ervaring mee?
Heb net 10min geleden alle instellingen weer gedaan in de auto. Als ik nu de backup maak in BlueLink krijg ik deze instellingen dan als de backup?

Lijkt me een andere als dit vaker gaat gebeuren..
Ik heb de backup ook gemaakt maar nog niet nodig gehad. De dealer vertelde me dat dit kan gebeuren wanneer de auto geen connectie kan maken met de Bluelink app op je telefoon. Dit zou via Bluetooth gaan bij het starten. Weet niet of dit correct is. Ik heb tijdelijk mijn wireless CarPlay adapter afgekoppeld en kijk of dit beter werkt. De eerste keer dat ik dit deed, laadde hij wel direct ook mijn profielfoto. Na het starten koppelde ik mijn Carplay-adapter aan de USB-poort voorin en dit werkte daarna ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeelezerT
Je zal sushi gehaald hebben. Zet dat maar 's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
kor952 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Waarom staan je kleppen eigenlijk open? Zo warm is het toch niet?!
Ja dat zag ik ook, ging dus kijken nadat ik hem in de garage had gezet en nu staan ze dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
ijssgerb schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:51:
Bij mij gisteren ook profiel weg. Kwam erachter toen alles ineens in het Engels stond en mijn profielfoto verdwenen was. Alles weer opnieuw ingesteld en weer door. Overigens dit al een keer eerder gehad. Geen idee waar dit door komt.
Ik was vrijdag ook mijn profiel kwijt, alles opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvanB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09-2023
Naaldhak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Ik was vrijdag ook mijn profiel kwijt, alles opnieuw moeten instellen.
Ook ik heb dit inmiddels al 2x gehad. Als je even een backup maakt van je profiel vanuit de Bluelink app kan je deze eenvoudig herstellen mocht het probleem zich nogmaals voordoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 15:43
Vandaag gemerkt hoeveel de buitentemperatuur scheelt in verbruik. Zat afgelopen 2 maanden (6 a 7 graden) op 21/22 kWh per 100 km.
Vandaag (11 graden) op zelfde soort rit en rijstijl op 18//19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
MeelezerT schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Ja, laden bij 150/175-snelladers van Fastned, Shell en BP lukt mij niet tenzij ik de lader er onder een hoek in forceer door de auto haaks op zo'n lader te parkeren en de slang er nog maar net in past maar doe dat toch niet graag want straks begeeft ie het nog. Hoorde van een taxichauffeur dat dit vaker voorkomt. Bij de 350-snelladers van Ionity en Fastned met de dunnere kabels geen enkel probleem, net als aan de straatladers. Dealer heeft dit issue voor me aangekaart bij Hyundai.
y

Ik had met mijn eerste I5 ook problemen bij Shell Recharge waarbij het volgens mij ook om de handshake gaat.
Het hele proces ging goed totdat het laden zou starten, en toen niets, de snellader wachte op de auto.

Ben er bewust met mijn nieuwe I5 weer er naartoe gegaan en nu ging alles goed, nu heb ik een sterk vermoeden dat ik andere hardware heb want heb de auto flush handles en de LKA is minder nerveus. De HDA2 werkt soms en soms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52
art-core schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Net terug van de garage. Blijkt een motortje kapot te zijn van de warmtepomp en daar komt het geluid vandaan. Het geluid wordt kennelijk ook steeds erger. Was nu niet op voorraad, maar wordt binnenkort vervangen.
Dank voor het melden! Ik ga ook een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel ik meestal in SCC rijd en de auto zoveel mogelijk het remmen laat bepalen adhv het verkeer, ben ik nu ook wat aan het experimenteren met Regeneratie op 0. Wat me opvalt is dat de auto dan minder weerstand lijkt te hebben tijdens het rijden. Dus als je een bepaalde snelheid rijdt en dus het stroompedaal actief indrukt, en je gaat van Level 1 naar 0, voel je de auto versnellen. Alsof er dus de hele tijd een extra weerstand op zit wanneer regeneratie in een actieve stand staat.

Het zou kunnen dat het stroompedaal anders is ingesteld afhankelijk van de regeneratie, maar dat is toch vreemd.

Is dit iemand anders ook opgevallen?

Het suggereert dat het met regeneratie op 0 zuiniger rijden is. Ik heb het hier dus niet over uitrollen, maar actief versnellen of snelheid houden.

Ik vind het alleen wel prettig om een steviger regeneratie ingesteld te hebben. Ook al rijd ik meestal op SCC, er zijn toch situaties waarin ik die moet uitschakelen omdat ie het verkeerd inschat. Dan is het veiliger als de auto meteen begint af te remmen wanneer ik de SCC uitzet.

Ben wel benieuwd of dit daadwerkelijk scheelt in verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Vandaag weer gepland laden ingesteld maar nu in de auto ipv Bluelink. En geloof het of niet maar het werkte meteen. Ook het leuke LED effect had ik nog niet eerder gezien dus was wel een filmpje waard.

[ Voor 11% gewijzigd door ijssgerb op 03-02-2022 10:27 ]

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
bilgy_no1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:06:
Hoewel ik meestal in SCC rijd en de auto zoveel mogelijk het remmen laat bepalen adhv het verkeer, ben ik nu ook wat aan het experimenteren met Regeneratie op 0. Wat me opvalt is dat de auto dan minder weerstand lijkt te hebben tijdens het rijden. Dus als je een bepaalde snelheid rijdt en dus het stroompedaal actief indrukt, en je gaat van Level 1 naar 0, voel je de auto versnellen. Alsof er dus de hele tijd een extra weerstand op zit wanneer regeneratie in een actieve stand staat.

Het zou kunnen dat het stroompedaal anders is ingesteld afhankelijk van de regeneratie, maar dat is toch vreemd.

Het suggereert dat het met regeneratie op 0 zuiniger rijden is. Ik heb het hier dus niet over uitrollen, maar actief versnellen of snelheid houden.

Ik vind het alleen wel prettig om een steviger regeneratie ingesteld te hebben. Ook al rijd ik meestal op SCC, er zijn toch situaties waarin ik die moet uitschakelen omdat ie het verkeerd inschat. Dan is het veiliger als de auto meteen begint af te remmen wanneer ik de SCC uitzet.

Ik herken dit ook. Als je met een vaste snelheid rijdt zonder cruisecontrol op lvl 3 en dan naar lvl 0 schakelt, versneld de auto inderdaad. Of dit van invloed is op het verbruik weet ik niet. Ik vind lvl 3 AUTO lekker rijden behoudens snelweg (lvl 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

tomcornet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:48:
Heeft er nog iemand problemen met snelladen? Ik heb dit zelden nodig en laad steeds aan een gewone wallbox al dan niet geactiveerd met rfid chip, maar af en toe heb ik dit wel eens nodig maar tot 3x toe problemen mee gehad, eens viel de lader uit maar startte wel, en 2x wilde deze gewoon niet starten, zou er iets met de “handshake” aan de hand kunnen zijn? Met de gewone laadpalen nog nooit problemen gehad! Gebruik ook telkens dezelfde chips om te betalen…
Tijdens de handshake de stekker van de laadpaal even goed in de laadpoort drukken is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

TOMm1e schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Ik herken dit ook. Als je met een vaste snelheid rijdt zonder cruisecontrol op lvl 3 en dan naar lvl 0 schakelt, versneld de auto inderdaad. Of dit van invloed is op het verbruik weet ik niet.
Verbruiksmeter resetten en 5 km rijden. Daarna hetzelfde doen met het andere recu level.

Meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
de meester01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:03:
[...]

Tijdens de handshake de stekker van de laadpaal even goed in de laadpoort drukken is de oplossing.
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Oké, bij Shell werkte het voor mij. 3 x een misfire en daarna laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
bilgy_no1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:06:

klopt, als je op i-pedal begint en dan steeds een level lager gaat, versneld de auto bij het gelijkhouden van het padaal. dat is ook logisch; je hebt minder slag nodig voor het regenereren. op level 0 is het pedaal vanaf aanraken in het "acceleratie bereik" bij level 3 moet je eerst door het regenereer bereik van het pedaal heen.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
de meester01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:42:
[...]

Oké, bij Shell werkte het voor mij. 3 x een misfire en daarna laden.
Na 3 x proberen is voor mij geen "werkt bij mij". Dit hoort gewoon tik en lopen te zijn.

Ik ben de afgelopen weken alle types snelladers langs geweest om m'n dealer van zo specifiek mogelijke informatie te voorzien waar de fout zit om dat door te kunnen geven aan de importeur. Dacht het aanvankelijk gevonden te hebben omdat 1 specifieke lader (die dikke zwarte) het consequent niet doet, maar bij het proberen van nog meer laders lijkt het toch niet in die hardware te zitten. Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt in Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:12:
[...]

klopt, als je op i-pedal begint en dan steeds een level lager gaat, versneld de auto bij het gelijkhouden van het padaal. dat is ook logisch; je hebt minder slag nodig voor het regenereren. op level 0 is het pedaal vanaf aanraken in het "acceleratie bereik" bij level 3 moet je eerst door het regenereer bereik van het pedaal heen.
Als dat zo is, dan is het stroompedaal dus anders ingesteld per regeneratieniveau. Dat vind ik zelf niet zo logisch. Wel dat de auto anders reageert wanneer je 'stroom terug neemt', maar niet wanneer je het pedaal indrukt.

Ik ga er verder mee experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Twee dagen geleden mijn bestelde wireless adapter gekregen (ottocast u2-x) voor Android auto en carplay. Werkt prima met mijn android telefoon, maakt automatisch verbinding en hoef geen kabel meer te verbinden met de telefoon.

Dan heeft het nu ook zin om een draadloze lader in de auto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
mystici5 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:04:
Dan heeft het nu ook zin om een draadloze lader in de auto te hebben.
Helaas is de ingebouwde draadloze lader dermate zwak dat tijdens navigeren via wireless CarPlay de telefoon niet meer oplaadt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Deze week eens gereden met een OBD2 dongle en tegelijk dus uitlezen wat power betreft.
Nu was het wegdek nat maar ik kwam op een accelaratie (sportstand, antislip uit) van 8,2 seconden van 0-100.
Power was max 155kw.

Had al 15 minuten gereden dus auto was 'warm'...

Is dat normaal voor de tijd van het jaar?
Had namelijk al langer het idee dat de auto niet accelereerde zoals net na ontvangst.
En met de meting bleek dat dus ook wel.
Of komt dat door de weersomstandigheden?

(ps: niet dat ik elke keer vol wil accelereren want dan sta je zo weer aan bij de lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astronaut schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Helaas is de ingebouwde draadloze lader dermate zwak dat tijdens navigeren via wireless CarPlay de telefoon niet meer oplaadt ;(
Ik heb juist de indruk dat de telefoon best wel snel oplaadt wanneer hij op de laadmat ligt. Ik heb geen Wireless adapter, maar dat zou toch niet zoveel moeten vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HJ92 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:00:
Deze week eens gereden met een OBD2 dongle en tegelijk dus uitlezen wat power betreft.
Nu was het wegdek nat maar ik kwam op een accelaratie (sportstand, antislip uit) van 8,2 seconden van 0-100.
Power was max 155kw.

Had al 15 minuten gereden dus auto was 'warm'...

Is dat normaal voor de tijd van het jaar?
Had namelijk al langer het idee dat de auto niet accelereerde zoals net na ontvangst.
En met de meting bleek dat dus ook wel.
Of komt dat door de weersomstandigheden?

(ps: niet dat ik elke keer vol wil accelereren want dan sta je zo weer aan bij de lader)
Ik neem aan dat je de LR RWD hebt? Dan is dit niet zo'n groot verschil met de 7,4 seconde en zou dit deels ook te maken kunnen hebben met weer en wind. 155 kW is net iets minder dan 160 kW volgens de specificatie.

Vraag is ook hoe vol je batterij was op dat moment. EVs hebben hun volle vermogen wanneer de batterij vol genoeg is.

Verder zou het ook te maken kunnen hebben met het regeneratie verhaal hierboven. Met regeneratie op niveau 0 reageert de auto sneller op het stroompedaal dan in i-Pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

bilgy_no1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb juist de indruk dat de telefoon best wel snel oplaadt wanneer hij op de laadmat ligt. Ik heb geen Wireless adapter, maar dat zou toch niet zoveel moeten vragen?
Ik heb ook een wireless adapter en heb het idee dat dit inderdaad flink wat van mijn telefoonbatterij vergt in combinatie met Apple Carplay. Met de telefoon op de oplader is het mooi in balans en wordt er inderdaad wel opgeladen maar minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Ik neem aan dat je de LR RWD hebt? Dan is dit niet zo'n groot verschil met de 7,4 seconde en zou dit deels ook te maken kunnen hebben met weer en wind. 155 kW is net iets minder dan 160 kW volgens de specificatie.

Vraag is ook hoe vol je batterij was op dat moment. EVs hebben hun volle vermogen wanneer de batterij vol genoeg is.

Verder zou het ook te maken kunnen hebben met het regeneratie verhaal hierboven. Met regeneratie op niveau 0 reageert de auto sneller op het stroompedaal dan in i-Pedal.
Klopt, LR RWD. En wind mee, level 0 regeneratie. Maar dus wel nat wegdek. Zal het binnenkort nog eens proberen.
Want de accu was iets van 38%. Dat zou dus ook oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HJ92 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Klopt, LR RWD. En wind mee, level 0 regeneratie. Maar dus wel nat wegdek. Zal het binnenkort nog eens proberen.
Want de accu was iets van 38%. Dat zou dus ook oorzaak kunnen zijn.
Ja, je hebt kans dat het met een volle batterij net wat sneller gaat. Typische Discharge Curve van een Li-Ion batterij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_6eCBU01qwWnKwSwGmN_FtGnpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J3sQ6oHSlTiqytKY0ebINUim.jpg?f=user_large

Nu heeft de de Ioniq 5 batterij een buffer, dus 100% in het display is iets lager (97%?) in dit plaatje en 0% in het display is misschien iets van 5% op de schaal in dit plaatje. Dus het hoogste vermogen heb je bij 100% en onder 40% begint het vermogen iets af te nemen.

Je had nog 155 kW t.o.v. 160 kW nominaal vermogen. Dat is 3% minder vermogen dan het nominale vermogen en bij 38% klinkt dat niet heel onaannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:10:
[...]

zou niet uit moeten maken met de uitgelezen gegevens. ik ga er van uit dat de 8,5 sec was start acceleratie tot 100km/u en niet vanaf bewegen pedaal tot 100km/u.

de verdeling van het pedaal zal idd anders zijn in verschillende regeneratie standen. je hebt de volledige uitslag van het pedaal en die moet worden verdeeld over alleen maar stroom leveren in stand 0 tot in de i-pedal stand max regenereren tot 100% stroom leveren. het zou pas gek zijn als je in stand 0 eerst een loos stuk moet intrappen en dna pas van je plek komt :*) (of dat je wel gelijk stroom geeft maar dat het laatste stukje niets meer toevoegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:53:
[...]

zou niet uit moeten maken met de uitgelezen gegevens. ik ga er van uit dat de 8,5 sec was start acceleratie tot 100km/u en niet vanaf bewegen pedaal tot 100km/u.

de verdeling van het pedaal zal idd anders zijn in verschillende regeneratie standen. je hebt de volledige uitslag van het pedaal en die moet worden verdeeld over alleen maar stroom leveren in stand 0 tot in de i-pedal stand max regenereren tot 100% stroom leveren. het zou pas gek zijn als je in stand 0 eerst een loos stuk moet intrappen en dna pas van je plek komt :*) (of dat je wel gelijk stroom geeft maar dat het laatste stukje niets meer toevoegd)
Maar dat is in jouw voorbeeld dan het geval bij i-Pedal. Want als in i-Pedal ook het regenereren over het bereik van het stroompedaal wordt verdeeld dan is daar dus het eerste stuk indrukken alleen maar regenereren.

Maar dat is ook niet zo: wanneer je het pedaal in i-Pedal maar een klein beetje indrukt begint de auto toch te accelereren.

Wat ik verwachtte is dat het regenereren relatief is vanaf het punt dat je het pedaal loslaat. Het gaat er immers om dat je een bepaalde snelheid hebt en wilt vertragen. De mate waarin je vertraagt wordt dan bepaald de ingestelde weerstand (regeneratie 0/1/2/3/i-Pedal) van de motor.

De reactie op het indrukken van het stroompedaal wordt bepaald door de gekozen rijmodus: Eco (sloom), Normal of Sport (agressief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJ92
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Ja, je hebt kans dat het met een volle batterij net wat sneller gaat. Typische Discharge Curve van een Li-Ion batterij:

[Afbeelding]

Nu heeft de de Ioniq 5 batterij een buffer, dus 100% in het display is iets lager (97%?) in dit plaatje en 0% in het display is misschien iets van 5% op de schaal in dit plaatje. Dus het hoogste vermogen heb je bij 100% en onder 40% begint het vermogen iets af te nemen.

Je had nog 155 kW t.o.v. 160 kW nominaal vermogen. Dat is 3% minder vermogen dan het nominale vermogen en bij 38% klinkt dat niet heel onaannemelijk.
Helder uitgelegd, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cvanmansom schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb ook een wireless adapter en heb het idee dat dit inderdaad flink wat van mijn telefoonbatterij vergt in combinatie met Apple Carplay. Met de telefoon op de oplader is het mooi in balans en wordt er inderdaad wel opgeladen maar minder snel.
Werkt zo'n wireless adapter met een App, of maakt het gewoon verbinding met de dongle via Wifi? Zou ook nog zo kunnen zijn dat zo'n app een enorme battery drain heeft. Vaak genoeg meegemaakt met diverse Android apps.

EDIT:
@de meester01 dank voor de toevoeging over de wifi hotspot. Dat verklaart een hoop.

Ik denk dat ik maar even doorga met het kabeltje en wacht op de update die wireless AA mogelijk maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-02-2022 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

cvanmansom schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Dat komt omdat je telefoon een hotspot aanmaakt en dus continue aan het 'zenden' is icm de apps die draaien.

Als je gaat navigeren via CP dan gaat het nog een tikkie harder. Dus idd op het laadmatje.

Dat is beter dan vroegah waarbij mij telefoon ergens halverwege Duitsland meer had opgemaakt dat de lader kon toevoegen en de telefoon plat ging >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Goedemorgen mede-tweakers.

Ik ben erg gecharmeerd van de Ioniq 5. Persoonlijke situatie: 4x per week retourtje a 180 km. Tussen de 35k en 40k km per jaar. Ik kan laden op mijn werk en ik krijg binnen enkele maanden zonnepanelen.
Nu het volgende, ik kijk naar zowel private lease als huurkoop. Bij allebei zijn genoeg voor- en nadelen te bedenken. Het grootste nadeel wat ik aan huurkoop zie is het eventuele onderhoud. Ik denk dat EV's bandenvreters zijn, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de remmen. Is er iemand die kan inschatten wat de onderhoudskosten zijn de 1e 5 jaar?

Private lease heeft natuurlijk als voordeel dat er geen verrassingen zijn qua kosten, wel zijn de maandkosten natuurlijk fors met dit kilometrage. Alleen de aller-kaalste 58kWh komt onder de 45k uit en daardoor is subsidie mogelijk, waardoor je misschien rond de 700eu kan uitkomen met een lange looptijd. Maar met een beetje aangeklede, en eigenlijk wil je toch voor de 73kWh gaan, zit je daar al dik boven en zo komen de maandkosten ruim boven de 800eu. Ik zou overigens prima die 58kWh kunnen rijden, maar als ik voor huurkoop kies, lijkt me dat niet de beste optie.

Ik, of waarschijnlijk toch mijn vrouw ;) heeft 700eu per maand als max.
Bij huurkoop zou er dan een begin- en slottermijn zijn van 10k. Ik verwacht de auto dan ergens tussen de 15-20k te kunnen doorverkopen na 5 jaar, maar ook dat is koffiedik kijken. En dan heb je dus het onderhoud van de slijtage onderdelen erbij waar ik geen idee van heb wat de kosten daarvan zullen zijn.

Wat wil ik nu eigenlijk weten? Een heleboel.. Ook ben ik benieuwd naar de gemiddelde kosten om bij te laden. Ja gegoogled, maar google is niet altijd je vriend.
Kan iemand bv iets zinnigs zeggen over de voor- en nadelen van private lease of huurkoop, of zeggen jullie zoiets als, doe dat absoluut niet, dat is helemaal niks! Of kijk maar lekker naar een Peugeot e-2008! Of ga maar lekker fietsen!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Maar dat is in jouw voorbeeld dan het geval bij i-Pedal. Want als in i-Pedal ook het regenereren over het bereik van het stroompedaal wordt verdeeld dan is daar dus het eerste stuk indrukken alleen maar regenereren.

Maar dat is ook niet zo: wanneer je het pedaal in i-Pedal maar een klein beetje indrukt begint de auto toch te accelereren.

Wat ik verwachtte is dat het regenereren relatief is vanaf het punt dat je het pedaal loslaat. Het gaat er immers om dat je een bepaalde snelheid hebt en wilt vertragen. De mate waarin je vertraagt wordt dan bepaald de ingestelde weerstand (regeneratie 0/1/2/3/i-Pedal) van de motor.

De reactie op het indrukken van het stroompedaal wordt bepaald door de gekozen rijmodus: Eco (sloom), Normal of Sport (agressief).
Hmm daar heb je wel weer gelijk in, was mij nog niet bewust zo opgevallen; dan heb ik geen idee hoe ze het precies regelen 8)7 het verschil in snelheid bij dezelfde stand was mij wel opgevallen en somehow was deze verklaring in mijn hoofd opgekomen, maar je hebt gelijk, de auto begint gelijk te rollen als je het pedaal aanraakt in alle standen O-) wellicht hebben ze een config specifiek voor wegrijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
MarkHero schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:07:

Ik ben erg gecharmeerd van de Ioniq 5. Persoonlijke situatie: 4x per week retourtje a 180 km. Tussen de 35k en 40k km per jaar. Ik kan laden op mijn werk en ik krijg binnen enkele maanden zonnepanelen.
Nu het volgende, ik kijk naar zowel private lease als huurkoop. Bij allebei zijn genoeg voor- en nadelen te bedenken. Het grootste nadeel wat ik aan huurkoop zie is het eventuele onderhoud. Ik denk dat EV's bandenvreters zijn, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de remmen. Is er iemand die kan inschatten wat de onderhoudskosten zijn de 1e 5 jaar?

Private lease heeft natuurlijk als voordeel dat er geen verrassingen zijn qua kosten, wel zijn de maandkosten natuurlijk fors met dit kilometrage. Alleen de aller-kaalste 58kWh komt onder de 45k uit en daardoor is subsidie mogelijk, waardoor je misschien rond de 700eu kan uitkomen met een lange looptijd. Maar met een beetje aangeklede, en eigenlijk wil je toch voor de 73kWh gaan, zit je daar al dik boven en zo komen de maandkosten ruim boven de 800eu. Ik zou overigens prima die 58kWh kunnen rijden, maar als ik voor huurkoop kies, lijkt me dat niet de beste optie.

Bij huurkoop zou er dan een begin- en slottermijn zijn van 10k. Ik verwacht de auto dan ergens tussen de 15-20k te kunnen doorverkopen na 5 jaar, maar ook dat is koffiedik kijken. En dan heb je dus het onderhoud van de slijtage onderdelen erbij waar ik geen idee van heb wat de kosten daarvan zullen zijn.

Wat wil ik nu eigenlijk weten? Een heleboel.. Ook ben ik benieuwd naar de gemiddelde kosten om bij te laden. Ja gegoogled, maar google is niet altijd je vriend.
Kan iemand bv iets zinnigs zeggen over de voor- en nadelen van private lease of huurkoop, of zeggen jullie zoiets als, doe dat absoluut niet, dat is helemaal niks! Of kijk maar lekker naar een Peugeot e-2008! Of ga maar lekker fietsen!

Bedankt!
Ik zou nog even goed nadenken of je deze auto wil rijden. Laatste info (vandaag van mijn dealer) is levering in Q4 2022 tenzij je bepaalde opties weglaat (zie nieuwe brochure en prijslijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik denk dat ik maar even doorga met het kabeltje en wacht op de update die wireless AA mogelijk maakt.
Als die er ooit komt. Volgens deze meneer in ieder geval niet: YouTube: Wireless Android Auto Apple CarPlay Questions Answered! Our most fre...

Je hoeft die video niet te bekijken want dat is weer zo iemand die 10 min. nodig heeft om 1 volzin te zeggen. Komt erop neer: volgens zijn contacten bij Hyundai komt er geen wireless CarPlay of AA via een update.

Niks is ooit zeker natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

In het kader van updates, en dan specifiek OTA, bij mij geeft het systeem nog steeds aan dat je een abonnement oid nodig hebt. Weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
cooper_s1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:59:
In het kader van updates, en dan specifiek OTA, bij mij geeft het systeem nog steeds aan dat je een abonnement oid nodig hebt. Weet iemand waar dat aan ligt?
Is toch gewoon je Bleulink abo ?

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
ernestalmere schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik zou nog even goed nadenken of je deze auto wil rijden. Laatste info (vandaag van mijn dealer) is levering in Q4 2022 tenzij je bepaalde opties weglaat (zie nieuwe brochure en prijslijst).
Mijn dealer (in België) moet zeggen van de invoerder dat de levering voor december is.
Op de offerte/bestelbon staat oktober. In realiteit levering mogelijks begin juli.

Wagens die eerder besteld waren en leverdatum augustus hadden, worden hier eind deze maand al geleverd.

Volgens mijn dealer zijn ze bij Hyundai bang dat er vertragingen zouden komen in de productie door bijvoorbeeld COVID besmettingen in de fabriek of bij toeleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Is toch gewoon je Bleulink abo ?
Zou je zeggen, maar dat werkt gewoon. Let wel, ik heb een lease auto. Moet er ergens iets vrijgegeven
worden door de dealer ofzo? Verder had ik wel die laatste update op het infotainment die de OTA bewerkstelligde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
eyegraphic schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Mijn dealer (in België) moet zeggen van de invoerder dat de levering voor december is.
Op de offerte/bestelbon staat oktober. In realiteit levering mogelijks begin juli.

Wagens die eerder besteld waren en leverdatum augustus hadden, worden hier eind deze maand al geleverd.

Volgens mijn dealer zijn ze bij Hyundai bang dat er vertragingen zouden komen in de productie door bijvoorbeeld COVID besmettingen in de fabriek of bij toeleveranciers.
Ik kreeg zojuist deze mail:

Goedemiddag,

Wij hebben vanuit de importeur het volgende bericht ontvangen ( zie hieronder ) en dit is normaal standaard op uw nieuwe Ioniq 5 , echter door leveringsproblemen gaan ze deze zonder produceren of anders als u deze opties wel op de Ioniq 5 wilt wordt het zeker levering Q4 2022.

Wij horen graag wat u voorkeur heeft zonder deze opties en snellere levering of met deze opties en dan levering Q4.
Bij vragen horen wij het ook graag.

Hierbij het bericht van de importeur:

Vanwege leveringsproblemen bij onze fabrikant zijn de uitvoeringen voorzien van Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel tijdelijk niet leverbaar.
Ten gunste van de levertijd is daarom besloten om de IONIQ 5 in Connect, Connect+ en Lounge uitvoering, tijdelijk enkel bestelbaar te maken zónder Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist 2 (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel.
Voor de volledigheid onderstaand de werking van deze ADAS-systemen welke ontbreekt bij het selecteren van deze optie, welke achteraf niet alsnog kan worden ingebouwd:
Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX)
Wanneer er boven een bepaalde snelheid wordt gereden, kan bij het naderen van een kruispunt zijwaarts verkeerd worden gedetecteerd. Wanneer gevaar dreigt waarschuwt dit systeem de bestuurder en als de bestuurder niet reageert op de waarschuwing, zorgen dat de auto toch remt.
Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel
Als er boven een bepaalde snelheid wordt gereden, kan met het bedienen van de richtingaanwijzerschakelaar automatisch van rijstrook in de aangegeven richting worden verandert.
Let op, de optie heeft geen effect op de standaard uitgeruste noodremassistent met voetganger en fietserherkenning plus tegemoetkomend verkeer en Adaptieve Cruise control met Stop & Go-functie, snelheidslimiet en navigatieondersteuning (NSCC). Deze blijft bij het selecteren van de optie beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Net van Hyundai rubberen achterbak, achterbank bescherming en rubberen matten ontvangen en in de auto gelegd. Hier is het binnen no time een zandbak in de auto O-)

Rubberen bak en achterbank bescherming leek mij dit keer wel verstandig gezien ik nog wel eens mijn mbt nat en met blubber achterin leg. .

[ Voor 27% gewijzigd door Daan_ op 03-02-2022 13:54 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
ernestalmere schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Oh ik dacht dat Hyundai juist één van de weinigen was die wel redelijk snel konden leveren, omdat zij de chips zelf maken. Ik hoorde gister ongeveer 4 maanden levertijd. Volkswagen ID3 zit momenteel op ongeveer 14 maanden, dat vind ik echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
MarkHero schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:56:
[...]

Oh ik dacht dat Hyundai juist één van de weinigen was die wel redelijk snel konden leveren, omdat zij de chips zelf maken. Ik hoorde gister ongeveer 4 maanden levertijd. Volkswagen ID3 zit momenteel op ongeveer 14 maanden, dat vind ik echt bizar.
Bepaalde opties (chips) kun je weglaten en dan is levertijd nu juni/juli. Wil je die opties wel, dan levertijd eind 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Tiggy80 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:12:
[...]

Iets dergelijks merk je ook wanneer je van ECO naar Sport schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Daan_ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:53:
Net van Hyundai rubberen achterbak, achterbank bescherming en rubberen matten ontvangen en in de auto gelegd. Hier is het binnen no time een zandbak in de auto O-)

Rubberen bak en achterbank bescherming leek mij dit keer wel verstandig gezien ik nog wel eens mijn mbt nat en met blubber achterin leg. .
Die had ik ook besteld maar helaas nog niet geleverd. Past het wel netjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

cooper_s1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Die had ik ook besteld maar helaas nog niet geleverd. Past het wel netjes?
Kreeg ze als tegemoetkoming, omdat mijn sleutels beschadigd waren. Vorige week hebben ze de sets besteld. Vandaag aan huis geleverd. De matten zelf passen netjes de bak ook. Alleen de achterbank bescherming had wel iets beter mogen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ernestalmere schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Ik kreeg zojuist deze mail:

Goedemiddag,

Wij hebben vanuit de importeur het volgende bericht ontvangen ( zie hieronder ) en dit is normaal standaard op uw nieuwe Ioniq 5 , echter door leveringsproblemen gaan ze deze zonder produceren of anders als u deze opties wel op de Ioniq 5 wilt wordt het zeker levering Q4 2022.

Wij horen graag wat u voorkeur heeft zonder deze opties en snellere levering of met deze opties en dan levering Q4.
Bij vragen horen wij het ook graag.

Hierbij het bericht van de importeur:

Vanwege leveringsproblemen bij onze fabrikant zijn de uitvoeringen voorzien van Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel tijdelijk niet leverbaar.
Ten gunste van de levertijd is daarom besloten om de IONIQ 5 in Connect, Connect+ en Lounge uitvoering, tijdelijk enkel bestelbaar te maken zónder Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist 2 (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel.
Voor de volledigheid onderstaand de werking van deze ADAS-systemen welke ontbreekt bij het selecteren van deze optie, welke achteraf niet alsnog kan worden ingebouwd:
Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX)
Wanneer er boven een bepaalde snelheid wordt gereden, kan bij het naderen van een kruispunt zijwaarts verkeerd worden gedetecteerd. Wanneer gevaar dreigt waarschuwt dit systeem de bestuurder en als de bestuurder niet reageert op de waarschuwing, zorgen dat de auto toch remt.
Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel
Als er boven een bepaalde snelheid wordt gereden, kan met het bedienen van de richtingaanwijzerschakelaar automatisch van rijstrook in de aangegeven richting worden verandert.
Let op, de optie heeft geen effect op de standaard uitgeruste noodremassistent met voetganger en fietserherkenning plus tegemoetkomend verkeer en Adaptieve Cruise control met Stop & Go-functie, snelheidslimiet en navigatieondersteuning (NSCC). Deze blijft bij het selecteren van de optie beschikbaar.
opzich mag die HDA2 (in huidige vorm) best met een leuke korting wegblijven, dat wisselen van rijstrook lukt zelf nog prima, de vraag is alleen wel of het dan HDA(1) is wat op de auto zit of helemaal niets. die kruisend verkeer detectie zou wel jammer zijn (hopelijk mis je het nooit, maar het kan net die ene schade voorkomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernestalmere
Tiggy80 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:24:
[...]

opzich mag die HDA2 (in huidige vorm) best met een leuke korting wegblijven, dat wisselen van rijstrook lukt zelf nog prima, de vraag is alleen wel of het dan HDA(1) is wat op de auto zit of helemaal niets. die kruisend verkeer detectie zou wel jammer zijn (hopelijk mis je het nooit, maar het kan net die ene schade voorkomen)
Ze schrijven in de mail -> Let op, de optie heeft geen effect op de standaard uitgeruste noodremassistent met voetganger en fietserherkenning plus tegemoetkomend verkeer en Adaptieve Cruise control met Stop & Go-functie, snelheidslimiet en navigatieondersteuning (NSCC). Deze blijft bij het selecteren van de optie beschikbaar.

De HDA blijft ook beschikbaar want die gaat over het binnen de lijntjes (autonoom) rijden. Kruisend verkeer signaleren is dan helaas niet meer beschikbaar, wel dus detectie van fietsers en voetgangers (FCA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bedankt!
De specifieke berekeningen kun over private lease vs huurkoop kun je alleen maar voor jezelf maken. Maar hier een paar hints over je andere vragen:

- Dat van dat bandenvreten valt volgens mij enorm mee. Ik heb de Ioniq 5 nog niet lang genoeg om het te kunnen beoordelen, maar bij de eerdere LEAF zijn op 60.000 km de voorbanden vervangen (voorwielaandrijving) en op 90.000 de achterbanden. Gewoon een beetje beheerst rijden en dan valt het mee. Het is wel zo dat de standaard banden van Michelin flink prijzig zijn. Maar je kunt uiteraard goedkopere vervanging kiezen wanneer ze aan de beurt zijn. Denk voor een budget band vanaf €100 per band, merk met enige reputatie €150 - €200 en voor de Michelins aan > €200 per band.
- Overig onderhoud: remmen zul je weinig onderhoud aan hebben doordat de auto veelal op de elektromotor remt om energie terug te winnen. Airco zal wel wat aan reiniging/onderhoud nodig hebben en verder lijkt het me tientjes werk met af en toe een filter voor de cabine. Er zit een lange garantie op, dus als iets kapot gaat is dat ook gedekt.
- 180 km moet je ook wel met de 58 kWh kunnen halen, zelfs in de winter. Als je uitgaat van 100 km/h of zelfs iets harder, op de NL snelwegen is dat geen enkel probleem. En bij een lease is dat waarschijnlijk ook wel verstandig, want je doet de auto weer weg voordat je iets merkt van degradatie of restwaarde.
- Laadkosten zijn volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie. Je geeft aan dat je zonnepanelen neemt, dus ik neem aan dat je op eigen terrein kunt opladen. Dat is bijna altijd het meest gunstig, maar afhankelijk van je energiecontract. Als je op een 2022 woekercontract zit kan het goedkoper zijn om bij een publieke laadpaal te laden. Dan heb je bijvoorbeeld voor €10 per maand Charge My Hyundai en betaal je €0,25 bij een publieke AC laadpaal. Bij dit aantal kilometers heb je die abonnementskosten er snel uit.

Als je uitgaat van 40.000 km per jaar, een gemiddeld verbruik van 20 kWh / 100 km en €0,25 per kWh heb je het over 8000 kWh / €2000 per jaar, oftewel €167 per maand. Ter vergelijking: met benzine is dat tegenwoordig al snel €400 per maand bij 6 liter / 100 km en €2 per liter benzine.

Maar goed. Of de Ioniq 5 de beste keuze voor jullie is hangt af waarvoor je de auto verder gebruikt. Puur voor het forensen kun je wel toe met iets simpelers en ben je waarschijnlijk goedkoper uit met bijvoorbeeld een ID.3, Zoe 64 kWh, MG ZS EV, Citroën ë-C4, etc. Die zijn ook prima bruikbaar op die dagelijkse afstand en veelal nog een stukje zuiniger.

Is het jullie hoofd-auto en moet het gezin ermee op vakantie kunnen, dan is het snelle laden van de Ioniq 5 wel een groot voordeel, en zou ik alsnog voor de grotere batterij gaan als dat binnen je budget past.

Succes met de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
Daan_ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Kreeg ze als tegemoetkoming, omdat mijn sleutels beschadigd waren. Vorige week hebben ze de sets besteld. Vandaag aan huis geleverd. De matten zelf passen netjes de bak ook. Alleen de achterbank bescherming had wel iets beter mogen aansluiten.
Ik heb ze ook in de kofferbak liggen.
Moet zeggen dat ik er niet heel erg tevreden mee ben. Vooral de achterbank bescherming ziet er niet uit en past niet 100% lijkt het. Kan mogelijk aan de manier van monteren liggen maar voor het geld was ik niet heel blij.

Dealer zit 2u rijden hier vandaag dus geen issue meer van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gerrit-GTi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Ik heb ze ook in de kofferbak liggen.
Moet zeggen dat ik er niet heel erg tevreden mee ben. Vooral de achterbank bescherming ziet er niet uit en past niet 100% lijkt het. Kan mogelijk aan de manier van monteren liggen maar voor het geld was ik niet heel blij.

Dealer zit 2u rijden hier vandaag dus geen issue meer van gemaakt.
Als ik er zelf voor zou moeten betalen dan had ik de achterbank bescherming niet gekozen. De twee stukken sluiten niet erg mooi aan. hadden ze wat beter kunnen doen. De matten en de kuip zijn welkome aanvulling.

[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 03-02-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Daan_ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Goh, ik wacht er al enkele weken op. Hoop ze voor wintersport te ontvangen. 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
GoodPeople schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Ik kocht deze rubberen matjes geschikt voor bij de voorstoelen en voor de achterbank. Werden met een paar dagen geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIpTjVJHPSpJ4zS9YXxbT3Z1boQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dp5oTsVpsLJzs1PlJTJb570E.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ebay.nl/itm/L...9&mkrid=707-127634-2357-0

Heb nog geen geschikte en snel leverbare rubberen matten voor achter kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliseth
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
Sinds een week worden ritten die ik maak niet meer weergegeven in de bluelink app… Hij werkt wel constant bij en alle andere info klopt gewoon (accu, range, etc). Enkel ritten leeg. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zRcXjV0-o-5GzwCcGbBZtzrlGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Y2MxxpmqRubs7YK6IX2DqMT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoodPeople schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Hier al geprobeerd?

https://hyundaizubehoer.de/en/386-ioniq-5?page=1

Weet niet wat de levertijd is, maar je kunt ze mailen om te vragen hoe snel ze kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:23
[...]

Heb dit ook gehad: Shell Labbegat Noord startte sessie, maar stopte direct. Shell Labbegat Zuid geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
edvanleeuwen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Heb dit ook gehad: Shell Labbegat Noord startte sessie, maar stopte direct. Shell Labbegat Zuid geen problemen.
Lijkt me toch geen fijn gevoel, als je met 5% aan komt en de snellader functioneerd niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Stephan1337 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:51:
[...]

Lijkt me toch geen fijn gevoel, als je met 5% aan komt en de snellader functioneerd niet 8)7
Daarom eea in kaart gebracht voor de dealer om door te geven aan Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het geval dat je 12 Volt accu leeggelopen is.

Het is misschien handig om een jumpstarter in de frunk te leggen (heb ik in ieder geval gedaan, ooit gekocht voor 17 euro exclusief verzendkosten bij Aliexpress)
En niet in de kofferbak O-)

Valt me op dat in deze Engelse IONIQ 5 Project45 een alarm zit (deur en motorkap open). Volgens mij zit deze op onze Nederlandse versie niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Meten is weten dus ik heb de sleutel uit de remote gehaald en de bestuurdersdeur open gemaakt. Het alarm, dmv de claxon gaat af. Niet hetzelfde alarm zoals bij Andrew Mr EV.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:45:
Voor het geval dat je 12 Volt accu leeggelopen is.

Het is misschien handig om een jumpstarter in de frunk te leggen (heb ik in ieder geval gedaan, ooit gekocht voor 17 euro exclusief verzendkosten bij Aliexpress)
En niet in de kofferbak O-)

Valt me op dat in deze Engelse IONIQ 5 Project45 een alarm zit (deur en motorkap open). Volgens mij zit deze op onze Nederlandse versie niet?

[YouTube: IONIQ 5’s 12-volt battery is dead: here's how I jump-started it]
Ik heb er toevallig gisteren één besteld bij 'Ali' alleen kosten ze tegenwoordig rond de 50 Euro incl. verzendkosten.
Misschien heeft hij zelf een alarm laten plaatsen? Ik heb er voor aflevering naar gevraagd maar omdat het behoorlijk duur was (rond de 700 Euro) en het voor de verzekering niet vereist was heb ik het niet gedaan.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Het commentaar van zijn vrouw op mensen bij laadstations is trouwens ook het kijken waard :-)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

kor952 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb er toevallig gisteren één besteld bij 'Ali' alleen kosten ze tegenwoordig rond de 50 Euro incl. verzendkosten.
Misschien heeft hij zelf een alarm laten plaatsen? Ik heb er voor aflevering naar gevraagd maar omdat het behoorlijk duur was (rond de 700 Euro) en het voor de verzekering niet vereist was heb ik het niet gedaan.
Bij de Lidl ook te bestelen.

https://www.lidl.nl/p/ult...YuOoaAcO2hh0aAmXJEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:11
Lidl ding is prima, heb hem ook liggen

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

rvdgaag schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:43:
Lidl ding is prima, heb hem ook liggen
In mijn youngtimer heb ik hem redelijk onzichtbaar aangesloten op een usb lader zodat bij elke rit dat ding in ieder geval bijgeladen wordt en je op het moment suprême niet met 2 lege accu's staat te knoeien O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023

Bedankt!
Lease is altijd duurder dan koop. Daarbij is private lease geregistreerd bij bkr dus als je nog iets met een hypotheek aankomend hebt of andere investeringen die lening behoeven dan drukt dat flink negatief. Mijn gemiddeld verbruik voor de dual motor uitvoering is 21 -22 kw per 100km. Dat zal in de zomer beter zijn. Grof gezegd 5km per kilowatt. En dan hangt het nog af van je laadprofiel. Thuisladen a 22ct is 88ct voor 20km, vergeleken met een litertje euro95 voor een zuinige benzineslurper. Maar als je voor 74ct gaat snelladen dan is het 4x0,74 = nie goeiekoop. Kortom een rekensommetje blijft het altijd.
Zonnepanelen helpt natuurlijk bij thuisladen en als je baas het laden op je werk betaalt is dat natuurlijk het goedkoopste. Onderhoud is weer lekker goedkoop want geen vervangingsonderdelen anders dan ruitensproeiert en remolie. Als je er lol in hebt dan rem je nauwelijks met de remmen dus die gaan zeker 3 keer zo lang mee als bij een ICE auto, zoniet langer… als je echt goekoop wilt rijden zijn er goedkopere alternatieven waarbij ik zeker niet gelijk denk aan de peug. Dit jaar komen er nog een paar chinezen aan, dus de keuze wordt binnen afzienbare tijd reuze. Maar ja dan heb je geen fijne ioniq5…….
Veel succes

[ Voor 10% gewijzigd door suffuhrt op 04-02-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
suffuhrt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Lease is altijd duurder dan koop. Daarbij is private lease geregistreerd bij bkr dus als je nog iets met een hypotheek aankomend hebt of andere investeringen die lening behoeven dan drukt dat flink negatief. Mijn gemiddeld verbruik voor de dual motor uitvoering is 21 -22 kw per 100km. Dat zal in de zomer beter zijn. Grof gezegd 5km per kilowatt. En dan hangt het nog af van je laadprofiel. Thuisladen a 22ct is 88ct voor 20km, vergeleken met een litertje euro95 voor een zuinige benzineslurper. Maar als je voor 74ct gaat snelladen dan is het 4x0,74 = nie goeiekoop. Kortom een rekensommetje blijft het altijd.
Zonnepanelen helpt natuurlijk bij thuisladen en als je baas het laden op je werk betaalt is dat natuurlijk het goedkoopste. Onderhoud is weer lekker goedkoop want geen vervangingsonderdelen anders dan ruitensproeiert en remolie. Als je er lol in hebt dan rem je nauwelijks met de remmen dus die gaan zeker 3 keer zo lang mee als bij een ICE auto, zoniet langer… als je echt goekoop wilt rijden zijn er goedkopere alternatieven waarbij ik zeker niet gelijk denk aan de peug. Dit jaar komen er nog een paar chinezen aan, dus de keuze wordt binnen afzienbare tijd reuze. Maar ja dan heb je geen fijne ioniq5…….
Veel succes
Ik vond dit wel een aardige review over kopen vs leasen:

https://www.autoreview.nl...ase-voordeliger-dan-kopen

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
[...]

Past de stekker dan niet goed of zo? Met ioniq nog niet gesnellaadt , maar met mijn kona nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Wij hadden geen 55K “over” op de bank, hebben besloten privé te leasen. Doen we met onze huidige auto ook, bevalt prima maar is uiteraard niet gratis. Maar, als je het aanschaf bedrag niet heb liggen, eigenlijk niet duurder. Hangt echt af van je situatie, aantal km’s die je rijdt, de uitvoering die je op het oog hebt. Voor ons kwam het uiteindelijk goedkoper uit, maar dat is ook omdat wij graag na 4/5 jaar weer inruilen. Ben je van plan veel langer door te rijden is aanschaf goedkoper…

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Zeker. Blijft wel dat je moet realiseren dat de hele auto als geleend bij bkr staat. Hoeft geen issue te zijn maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
suffuhrt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Past de stekker dan niet goed of zo? Met ioniq nog niet gesnellaadt , maar met mijn kona nog nooit een probleem gehad.
Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad bij hoofdzakelijk Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

mh514452 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Wij hadden geen 55K “over” op de bank, hebben besloten privé te leasen. Doen we met onze huidige auto ook, bevalt prima maar is uiteraard niet gratis. Maar, als je het aanschaf bedrag niet heb liggen, eigenlijk niet duurder. Hangt echt af van je situatie, aantal km’s die je rijdt, de uitvoering die je op het oog hebt. Voor ons kwam het uiteindelijk goedkoper uit, maar dat is ook omdat wij graag na 4/5 jaar weer inruilen. Ben je van plan veel langer door te rijden is aanschaf goedkoper…
Wij hebben (deels gefinancierd) zakelijk gekocht. De rente maak ik gedeeltelijk goed met het MIA voordeel van ca. € 1.000 netto. Wij doen doorgaans 7-8 jaar met een auto. Dan is de afschrijving een stuk beter te verteren dan na 4 jaar.

Na 5 jaar gaan we ws alleen zakelijk met de auto rijden en regel ik voor de privé km's wel weer wat anders. Ik ga geen 22% bijtelling over 57K aftikken |:( .

Maar als de markt voor 2e hands net zo bizar is als nu dan wil ik misschien wel eerder inruilen. Afgelopen december een Toyota na 3,5 jaar ingeruild en € 1.800 afgeschreven in die tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
suffuhrt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Stekker past wel op die 150/175 maar communicatie tussen auto en lader gaat vaker fout dan goed waardoor laden niet lukt of soms pas na een aantal keer. Hiervoor jaren met een andere electrische auto gereden en zonder problemen snelgeladen met uitzondering van laders die zelf wel eens storing hadden. Een communicatieprobleem zoals de Ioniq 5 heeft met diverse laders is volstrekt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
MeelezerT schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Stekker past wel op die 150/175 maar communicatie tussen auto en lader gaat vaker fout dan goed waardoor laden niet lukt of soms pas na een aantal keer. Hiervoor jaren met een andere electrische auto gereden en zonder problemen snelgeladen met uitzondering van laders die zelf wel eens storing hadden. Een communicatieprobleem zoals de Ioniq 5 heeft met diverse laders is volstrekt onacceptabel.
Ah ok, zoals gezeit, ik heb die ervaring nog niet. Maar wat heeft dwars staan daar dan mee te maken en scheef inpluggen en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

suffuhrt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Ah ok, zoals gezeit, ik heb die ervaring nog niet. Maar wat heeft dwars staan daar dan mee te maken en scheef inpluggen en zo
Ik vermoed dat de laadstekker alleen op die manier het contact met de contra stekker in de auto behoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
suffuhrt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Bij de 150/175 laders de slang er geforceerd in steken verhoogt de kans op een goede connectie is mijn ervaring (ben bij een tiental laders wezen proefladen om er achter te komen wat de oorzaak is) maar dat kan nooit de bedoeling zijn dus vandaar dat het via mijn dealer nu bij Hyundai ligt. Een taxichauffeur die ik daar sprak had dat geforceerd er in steken al eerder als oplossing gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:31

-CJ

Not remastered

Ik heb de laatste dagen last van het feit dat de auto enorm beslaat als ik 'm voorverwarm. Ingestelde temperatuur is 21 graden, defrost en achteruit verwarming staan uit. Meer mensen met dit probleem of hebben jullie tips?

Ik heb niks vochtigs in de auto en normaal nooit last van beslagen ruiten.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Laatst online: 31-05-2024
-CJ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:41:
Ik heb de laatste dagen last van het feit dat de auto enorm beslaat als ik 'm voorverwarm. Ingestelde temperatuur is 21 graden, defrost en achteruit verwarming staan uit. Meer mensen met dit probleem of hebben jullie tips?

Nu je het zegt, ik heb het 1 keer gehad op mijn eerste verre rit op eerste kerstdag. Dat was meteen ook de laatste keer dat ik heb voorverwarmd. Ik heb gemerkt dat de auto zonder voorverwarmen na een paar honderd meter al warm genoeg wordt, daarna dus nooit meer voorverwarmd en ook nooit meer beslagen ramen. Maar eerlijk gezegd ook nooit een verband gelegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Superpioneer op 04-02-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft

Hoe groter het temperatuur verschil binnen met buiten hoe meer de auto beslaat. Is gewoon natuurkunde. Dus lagere temperatuur instellen en achterruitverwarming etc aan. Het zal eerst beslaan maar na verloop van tijd zou het beter moeten worden als de ruiten verder opwarmen en het vocht (condens) verdampt

[ Voor 4% gewijzigd door Luft op 04-02-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Defrost aanzetten.

Ik weet niet hoe koud het is in jouw regio maar de meeste airco systemen stoppen met werken rond de 2-4 graden Celsius. En dus ontvochtigen ze dan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80

ik had dezelfde ervaring (welliswaar op 19 graden, maar wel volledig dicht beslagen en dus nog 5 min moeten wachten in de auto met de blower op max). vind het gek dat de airco niet zijn werk doet met het voorverwarmen, die zou toch moeten ontvochtigen......

maar ben dus (gelukkig) niet de enige die dit ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
de meester01 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Defrost aanzetten.

Ik weet niet hoe koud het is in jouw regio maar de meeste airco systemen stoppen met werken rond de 2-4 graden Celsius. En dus ontvochtigen ze dan ook niet meer.
was vandaag gewoon 8 graden volgens de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik jheb het niet in de handleiding kunnen vinden, maar weet iemand of de gordel melding voor passagiers op de achterbank uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Laatst online: 16-02 16:18
[...]

Blijft gedoe, niet alleen bij snelladers. Maandag wordt het “stopcontact” van de auto vervangen in de hoop dat het probleem daarmee is opgelost. Laden bij Fastned gaat prima, maar bij Shell recharge moet ik stekker omhoog drukken om te laden. Bij Tango stopt het laden na een paar kw. Ev-box laadt helemaal niet, ecotap wel. In alle gevallen is er wel connectie tussen auto en laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Matdehaas schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 03:37:
[...]

Blijft gedoe, niet alleen bij snelladers. Maandag wordt het “stopcontact” van de auto vervangen in de hoop dat het probleem daarmee is opgelost. Laden bij Fastned gaat prima, maar bij Shell recharge moet ik stekker omhoog drukken om te laden. Bij Tango stopt het laden na een paar kw. Ev-box laadt helemaal niet, ecotap wel. In alle gevallen is er wel connectie tussen auto en laadpaal.
Hoor graag of het daarna wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
MeelezerT schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Bij de 150/175 laders de slang er geforceerd in steken verhoogt de kans op een goede connectie is mijn ervaring (ben bij een tiental laders wezen proefladen om er achter te komen wat de oorzaak is) maar dat kan nooit de bedoeling zijn dus vandaar dat het via mijn dealer nu bij Hyundai ligt. Een taxichauffeur die ik daar sprak had dat geforceerd er in steken al eerder als oplossing gezien.
Nou dat is wel een dingetje dan. Benieuwd wat en of hyundai iets doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
Na 2 x ritjes Oostenrijk balans opmaken van laadkosten Ioniq 5 RWD lounge (inmiddels 8600 km)
Premium abonnement Ionity (1 jr gratis):
Kosten per kWh hpc laden aan de snelweg/autohof
Ionity euro 0,24
All mobil 0,48 ( slechte, heel slechte locatie Porschestrasse Wals Siezenheim)
Allego. 0,54,5 (Hippoltstein)
En de topper is EnBW 0,62
Geen klachten over snelladers, werken allemaal goed, Max laadtijd ongeveer 35 min tot 90% en gemiddeld tussen 55 en 67 kWh geladen
Deze post hier geplaatst daar we korting via Hyundai krijgen bij Ionity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Damn, auto weer na lange tijd in zombie modes.
Blij met de steeksleutel.

Maar ja, blijft waardeloos en geeft geen vertrouwen.

Shit happens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Vandaag 20.000km aangetikt. Deze week voor het eerst een andere Ioniq 5 op de weg zien rijden.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/0PQGi3ml.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Laatst online: 31-05-2024
Heeft er iemand iets te melden over de montage van de afneembare trekhaak door de dealer? Ik heb op 1 maart een afspraak staan. Volgens degene van de garage die mij belde wordt er een uitsparing gemaakt in de bumber. Hebben meer mensen deze ervaring? Foto misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:48
Superpioneer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:31:
Heeft er iemand iets te melden over de montage van de afneembare trekhaak door de dealer? Ik heb op 1 maart een afspraak staan. Volgens degene van de garage die mij belde wordt er een uitsparing gemaakt in de bumber. Hebben meer mensen deze ervaring? Foto misschien?
Woensdag mogen ze het opnieuw proberen
Let goed op dat ze netjes werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAsn4PC3VTF0yKEyvKVc46tTsMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z92AvQ14Q4jqzsr3eOWsArel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j6tayHz66zWBZOr4ISLdsjn8CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiAa1OnCDfK3mmUGUhf8uUh2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtiGFAVQp3hl6-S6jd57eSApFMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUP45hlh4QQt26HBGuHmz74j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFi_Ujr6g5lkCo5tOfADPI3u838=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYfsGqcTRkZADUQc0jDqLf2e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EjjBLi6U_M97zh2yADEblYt3tE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tt71ibijBPP01LI847rHyhpR.jpg?f=fotoalbum_tile

Er wordt inderdaad een gat in de bumper gezaagd. Ik ben 2x terug geweest voor de montage van de trekhaak. Bumper stond onder spanning door montage. Hierna is er een stukje bumper meer weggehaald waarna de bumper ‘vrij’ zit. Ik vind hem nu redelijk los zitten, dealer zegt dat het niet anders gaat omdat er precies op het punt van de trekhaak een ondersteuningspunt van bumper naar chassis zit wat ze dus moeten wegzagen voor montage van de afneembare trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Restwaarde 15k na vijf jaar met 50k km? Dat lijkt me wat pessimistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Markprinsen schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Restwaarde 15k na vijf jaar met 50k km? Dat lijkt me wat pessimistisch...
Anders klopt het plaatje niet: er staan niet voor niets allerlei leaseprijzen onderaan. Dit verhaal wekt bij mij aan alle kanten 'reclame voor de private lease van Hyundai' op. Hoe kom je anders uit op een restwaarde van 35% na 5 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeelezerT
Vermeer10 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn God op een sloperij werken ze netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vermeer10 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
WTF bizar dit. Als je dus de trekhaak afneemt is dit hoe de auto eruit ziet? Niet OK...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Kijk hier kun je de 'fitting instructions' downloaden (onderaan de pagina), daar in kun je zien hoe de uitsparing er uit gaat zien en als het goed is er nieuwe steunen geplaatst worden om de achterbumper stevig op zijn plek te houden.

https://www.mobisparts.eu/accessories/detail/47

3000Wp op 't dak

Pagina: 1 ... 74 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic