Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
Matdehaas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:11:
Gepland opladen en klimaatregeling.

Gepland opladen met bijbehorende klimaatregelen krijg ik niet aan de praat. Ik verbind de laadpaal aan de auto en activeer deze met behulp van de laadpas/druppel. Het laden start direct. In Bluelink stel ik de datum, vertrektijd en de gewenste temperatuur in, en stuur de opdracht vervolgens naar de auto. Maar dit zorgt er niet voor dat het laden stopt en wordt overgenomen door het laadschema.

Iemand enig hoe dit werkt c.q. wat de juiste volgorde is?
Als ik de temperatuur automatisch instel via de app werkt het niet. Handmatig aanzetten, bijvoorbeeld een kwartier voor vertrek, werkt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

maax schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Maar dat is dus wel een aanname en waarschijnlijk ook lastig te staven met data. Dat bedoel ik niet negatief, ben zelf ook erg teleurgesteld in de nog te leveren Ioniq 5 en zeer slechte reclame voor het merk. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om verkoopcijfers naast productie cijfers te leggen (dit hoort wellicht in het andere topic).
Zou dat iets veranderen aan de situatie dat de levertijden in Europa lang zijn denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

GLK63 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Als ik de temperatuur automatisch instel via de app werkt het niet. Handmatig aanzetten, bijvoorbeeld een kwartier voor vertrek, werkt wel goed
Opwarmen volgens schema kan alleen als de laadkabel aangesloten is. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maax schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Maar dat is dus wel een aanname en waarschijnlijk ook lastig te staven met data. Dat bedoel ik niet negatief, ben zelf ook erg teleurgesteld in de nog te leveren Ioniq 5 en zeer slechte reclame voor het merk. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om verkoopcijfers naast productie cijfers te leggen (dit hoort wellicht in het andere topic).
Het is wel zo dat in de afgelopen 2 maanden de verkoop in de VS en Canada is gestart, met heel veel reviews en media fanfare. Als daar de 'opgespaarde' vraag ineens in het systeem komt zullen de wachttijden ook in de rest van de wereld oplopen.

Verder heeft NL in 2021 veel extra exemplaren kunnen bestellen ivm de bijtelling. Wellicht dat de orders uit andere landen nu iets meer prioriteit krijgen.

De productie is nog altijd veel lager dan de vraag. Verder zijn er nog altijd tekorten in de waardeketens.

Maar dit alles neemt niet weg dat je gewoon een redelijk robuuste schatting van de levertijd hoort te krijgen wanneer je bestelt. Het Hyundai volgsysteem voor orders is erg ondoorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 12-09 18:19
Luft schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:07:
Een vergelijk tussen een Model Y en de Ioniq 5 door een Model Y rijder. Eerlijk en helder met, voor mij, toch wat verrassende zaken.

https://youtu.be/hPj13xtRdCU
Hij begon vrij negatief, maar uiteindelijk goede keuze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
de meester01 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Opwarmen volgens schema kan alleen als de laadkabel aangesloten is. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Neen. Hij zit dan juist aan de kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
amw82 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Hij begon vrij negatief, maar uiteindelijk goede keuze :9
Vond het wel verrassend, hier wordt vaak Tesla als benchmark genoemd. Maar de rijassistenten werken niet goed, geen carplay/AA, geen geventileerde stoelen, gevaarlijk display tijdens het rijden, etc. Wist ik niet !

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Vandaag tijdens een test ritje met schoonouders en als demo even besloten even aan de IONITY 350kw te hangen. Gestart op 41% en ging laden met slechts 38kw. Vanaf 66% ging ie richting de 66-70kw. Maar meer ook niet. Ik was de enige bij de laadpalen. Auto had 10 minuten gereden, het was 8 graden.

vorig weekend tikte deze zelfde paal met gemak 175kw aan met wisselingen richting 100kw. Toen was het 6 graden. had ik een ritje van 30 minuten over snelweg gemaakt en geladen van 10 naar 80%.

Ik heb al wat gelezen over de warmtepomp issues, de lader invoeren in navigatie als bestemming, evt verwarming uit voordat je gaat laden. Zijn dat de acties om de accu beter voor te bereiden op een snellaadsessie?

Ik heb niet zoveel zin om zo traag te laden als we onze wintersport trip gaan maken; dus alle tips zijn welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GoodPeople schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:47:
Ik heb niet zoveel zin om zo traag te laden als we onze wintersport trip gaan maken; dus alle tips zijn welkom.
Gewoon pas laden rond de 10%, dan heeft de batterij bij het snelladen meer kans om op temperatuur te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 21:40
bilgy_no1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Het is wel zo dat in de afgelopen 2 maanden de verkoop in de VS en Canada is gestart, met heel veel reviews en media fanfare. Als daar de 'opgespaarde' vraag ineens in het systeem komt zullen de wachttijden ook in de rest van de wereld oplopen.

Verder heeft NL in 2021 veel extra exemplaren kunnen bestellen ivm de bijtelling. Wellicht dat de orders uit andere landen nu iets meer prioriteit krijgen.

De productie is nog altijd veel lager dan de vraag. Verder zijn er nog altijd tekorten in de waardeketens.

Maar dit alles neemt niet weg dat je gewoon een redelijk robuuste schatting van de levertijd hoort te krijgen wanneer je bestelt. Het Hyundai volgsysteem voor orders is erg ondoorzichtig.
Dat is ook eigenlijk mijn punt, heb een eigen bedrijf en als ik 3x meer verkoop dan dat geproduceerd kan worden weet je dat je in de problemen komt met alle negatieve gevolgen vandien

[ Voor 18% gewijzigd door maax op 28-01-2022 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag tijdens een test ritje met schoonouders en als demo even besloten even aan de IONITY 350kw te hangen. Gestart op 41% en ging laden met slechts 38kw. Vanaf 66% ging ie richting de 66-70kw. Maar meer ook niet. Ik was de enige bij de laadpalen. Auto had 10 minuten gereden, het was 8 graden.

vorig weekend tikte deze zelfde paal met gemak 175kw aan met wisselingen richting 100kw. Toen was het 6 graden. had ik een ritje van 30 minuten over snelweg gemaakt en geladen van 10 naar 80%.

Ik heb al wat gelezen over de warmtepomp issues, de lader invoeren in navigatie als bestemming, evt verwarming uit voordat je gaat laden. Zijn dat de acties om de accu beter voor te bereiden op een snellaadsessie?

Dat invoeren van de snellader in de navigatie werkt nog niet. Daarvoor moet nog een update worden vrijgegeven die ergens in de eerste helft van het jaar zou moeten komen. Voor komende tijd heb je daar dus nog niets aan.

Mijn ervaring in december was prima. Het was 3 graden of zo en omdat je steeds flinke stukken rijdt warmt de batterij best wel op.

Ik heb wel steeds de verwarming laag gezet zo'n 15-30 minuten voor aankomst bij de lader.

En verder: mik erop dat je met een laag percentage aankomt. Je kunt het plannen met A Better Route Planner, die geeft je de route met voorgestelde laadstops en ook tot welk percentage je moet laden. In mijn ervaring was dat redelijk conservatief en moest ik wat harder rijden (minder zuinig) om met een lager percentage aan te komen.

Het helpt ook om voor aankomst een paar keer even goed te versnellen en regenereren. Dit is uiteraard alleen mogelijk als het om je heen rustig is. In Duitsland kun je wellicht wat stukjes harder rijden.

Op de terugweg heb ik na enkele stops zelfs gewoon de 220 kW aangetikt. Maar meestal was het 145 of 175 kW of daaromtrent. Dan nog was het meestal snel gepiept. We hebben eigenlijk nauwelijks op het laden hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
maax schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Dat is ook eigenlijk mijn punt, heb een eigen bedrijf en als ik 3x meer verkoop dan dat geproduceerd kan worden weet je dat je in de problemen komt met alle negatieve gevolgen vandien
In deze video wordt eea toegelicht over de verkopen van Hyundai en Kia. Er staan momenteel 80.000 auto’s in backorder.

https://youtu.be/pYkReZaO7gA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Schokkender (voor mij) is dat ze zeggen dat de tijd tussen bestelling en aflevering 13 maanden is.
Ik heb van de dealer ongeveer 6 maanden te horen gekregen, 13 maanden zou ik echt te lang vinden.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
Dealers liegen gewoon omdat ge toch maar een verkoopsovereenkost zou tekenen en beroepen zich bij klacht
op overmacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Tester35 op 29-01-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

tdegroot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Herkenbaar. Ik heb een schijf van mijn NAS gebruikt en dat werkt wel. Wordt herkend als harde schijf en de download werkt vervolgens prima.
Heb geen NAS… kan ik een externe harde schijf instellen als NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

tdegroot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Herkenbaar. Ik heb een schijf van mijn NAS gebruikt en dat werkt wel. Wordt herkend als harde schijf en de download werkt vervolgens prima.
MicheldeGoey schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ik zit niet ver van Eindhoven (45 km) en ben benieuwd naar de problemen.
Bij mij rammelt niets, trilt niets, piept niets. De auto stuurt nu perfect op HDA2. Versie 220107.
Alleen LKA schakelt in een bocht ineens uit en dan wil de auto strak de vangrail in.
Deze versie is op dit moment niet meer te downloaden toch? HDA2 werkt bij mij niet. Op en neer naar Oostenrijk en permanente kracht training voor de armen :D . Dealer gaf gisteren aan dat men bezig is met aanpassingen in de software, maar dat er nog niets concreets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdegroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 21:33
[quote]PollenR schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:10:
[...]

[...]

Nee, dat lukt niet. De externe harde schijf wordt dan gezien als een “gewone” usb schijf en wordt dus niet geaccepteerd. Helaas …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Soms snap ik niks van het HDA2 systeem. In het begin werkte alles uitstekend bij mij, geen last van slingeren. Afgelopen weken ineens slingeren, zelfs met rechtdoor gaan. Gisteren werkte alles gewoon weer perfect. Niks veranderd qua software dus geen idee hoe het komt

Inmiddels werkt helaas gepland klimaat niet meer. Zelf op de knop drukken via Bluelink wel, maar vooraf ingestelde tijd lukt niet..
En de auto denkt ineens dat er iemand op de middelste stoel van de achterbank zit, heb nu de gordel moet vastmaken omdat anders de auto de hele tijd alarm geeft. Iemand hier al eens last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08

Ik heb exact hetzelfde en eigenlijk nog geen betere ervaringen gehad deze winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Sjoerdvt schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:24:
In deze post 2 onderwerpen
1. Nieuwe LKA storing (voor mij in ieder geval)
2. Enquête importeur

ad 1. Had gisteren voor de 2e keer het probleem dat de LKA op de snelweg (a12) op geen enkele manier groen (pictogram stuurtje) wilde worden, bleef dus grijs. HDA2 functioneerde wel gewoon. Pas na 38 km werd het opeens groen en functioneerde weer. Heel bijzonder. Vorige keer was dit ook op de A12, zelfde deel route en ging het iets eerder weer functioneren. Maar lijkt mij stug dat het iets met locatie te maken heeft. Vuile camera of sensoren zal het ook niet zijn, zo vies was hij niet en waarom functioneert het daarna opeens probleemloos?? (niet over het zwabberen beginnen, dat is er ook nog steeds 😒).

ad 2. Verder vandaag de (NPS)enquête ingevuld die door de importeur is toegezonden. Alle klachten nog eens op een rijtje gezet, was wel schrikken. Gelukkig zijn er ook nog steeds veel positieve zaken over deze auto te melden en ben ik er per saldo zeker blij mee.
Ik heb aangegeven dat voor mij de niet geleverde automatische deurgrepen en de niet correct werkende LKA de grootste irritaties zijn. Trillingen ook gemeld maar die zijn bij mij een stuk minder dan bij een aantal andere forum leden. Natuurlijk ook o.a. het gebrekkig laadvermogen in de winter en het tegenvallende bereik, naast de vele software storingen.
Zijn er meer leden die deze enquête hebben ontvangen en ingevuld? Ben zeer benieuwd of de importeur en/of dealer contact opneemt nalv de enquête. Zo niet dan is er weer een kans gemist. Niets zo erg als een enquête waar geen feedback op komt in welke vorm dan ook.
Helaas op punt 2 tot op heden nul reactie van importeur of dealer. Zijn er anderen die de enquete hebben ingevuld? Zou mooi zijn indien meer hun ervaringen ook op deze manier kenbaar maken. Bij een serieus gebruik van NPS enquêtes pak je ook als eerste de echt lage reacties op. Iin theorie zit daar het “ laag hangend fruit”, indien je een negative reactie goed opvolgt heb je redelijke kans dat je die klant alsnog tot ambassadeur maakt. Tot zover de theorie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37

Het is al heel vaak gezegd, het is allemaal afhankelijk van de temperatuur die je batterij heeft. De batterijverwarming werkt nu niet, daar komt een update voor. Als je laad wordt de accu vanzelf warmer, ik denk dat als je op wintersport gaat je eerste laadstop wat langer zal duren, omdat de batterij koud is. Bij je volgende stop zal er meer temperatuur in gebleven zijn en zul je waarschijnlijk sneller laden.
Ik merkte ook dat bij gewoon laden er wel wat effect is op de batterij temperatuur, je kunt er dus ook voor zorgen dat je zorgt dat de auto net klaar is met laden voordat je vertrekt, zo heb je al een wat hogere temperatuur in je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
revo37 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:24:
Soms snap ik niks van het HDA2 systeem. In het begin werkte alles uitstekend bij mij, geen last van slingeren. Afgelopen weken ineens slingeren, zelfs met rechtdoor gaan. Gisteren werkte alles gewoon weer perfect. Niks veranderd qua software dus geen idee hoe het komt

Inmiddels werkt helaas gepland klimaat niet meer. Zelf op de knop drukken via Bluelink wel, maar vooraf ingestelde tijd lukt niet..
En de auto denkt ineens dat er iemand op de middelste stoel van de achterbank zit, heb nu de gordel moet vastmaken omdat anders de auto de hele tijd alarm geeft. Iemand hier al eens last van gehad
Staat de instelling “achterbank passagier alarm” wel uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Luft schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Staat de instelling “achterbank passagier alarm” wel uit ?
Dat zal ik eens kijken. Maar het dashboard geeft het aan alsof er iemand op de achterbank zit. Dus alleen tegen te gaan met de gordel vastmaken. Dat achterbank passagier alarm is alleen een melding om te checken of er iemand op de achterbank zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 08:15
mystici5 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Ik meende eerder gelezen te hebben dat je ook road force meeting had gedaan. Bij mij waren eerst 2 banden vervangen. De trillingen waren nog steeds aanwezig. Ik heb toen road force laten doen voor eigen rekening.
De waarden waren 85 en 95 voor primacy en 20 en 30 Newton voor de pilot sport 4. 85 en 95 is eigenlijk geen afkeur maar wel slechter als wat je van een kwaliteit band mag verwachten. Michelin zit normaal rond 25 Newton.
Aan de hand hiervan heb ik mijn dealer kunnen overtuigen om ook de andere twee te vervangen.
Het hele proces heeft bijna drie maand geduurd met wekelijks e-mailen, bellen en bezoeken van de dealer en klantenservice Hyundai NL. Het leek alsof ze allemaal naar elkaar wijzen en niemand die de kosten wil dragen voor de oplossing.

Als een road force meting goed is dan hoef je niet meer je velgen te controleren.
Klopt inderdaad, ik verwacht ook niet dat daar het probleem in zit. Maar het voelt zo tijdens het rijden.
Overigens vandaag ook een mail van Hyundai klantenservice gekregen. Deze doen het af als afrollen van de banden en dat dit heel normaal is bij de Ioniq 5 dat er dan trillingen ontstaan. Wist niet dat een auto door afrollen van banden dan soms ook bonkerig gedrag en slechte wegligging gaat vertonen.
Kreeg ook nog te horen dat de dealer had doorgeven dat het trillen op lage snelheden nu verdwenen was, dus mag nu ook nog de conclusie trekken dat de dealer gewoon onzin aan het doorgeven is.
Want tijdens de proefrit heeft de hoofdmonteur de klacht nogmaals bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Sjoerdvt schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Helaas op punt 2 tot op heden nul reactie van importeur of dealer. Zijn er anderen die de enquete hebben ingevuld? Zou mooi zijn indien meer hun ervaringen ook op deze manier kenbaar maken. Bij een serieus gebruik van NPS enquêtes pak je ook als eerste de echt lage reacties op. Iin theorie zit daar het “ laag hangend fruit”, indien je een negative reactie goed opvolgt heb je redelijke kans dat je die klant alsnog tot ambassadeur maakt. Tot zover de theorie ;w
Alleen reacties gehad van de klantenservice maar nooit een reactie van een enquête. Ook een keer de heer Tjalling Hollander van Hyundai aangeschreven vanwege de problemen die ik had en mijn beleving om het opgelost te krijgen. Ook nul response en het was best een nette kritische brief waarbij ik aangegeven hoe moeizaam het proces was verlopen. Als meneer Hollander dan zelf het grote voorbeeld is in communicatie dan hoef je verder niet zoveel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
revo37 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Dat zal ik eens kijken. Maar het dashboard geeft het aan alsof er iemand op de achterbank zit. Dus alleen tegen te gaan met de gordel vastmaken. Dat achterbank passagier alarm is alleen een melding om te checken of er iemand op de achterbank zit toch?
De middelste positie heeft geen echte controle voor bezetting. Als het alarm uitstaat krijg je geen melding, middelste poppetje is altijd rood tenzij je de gordel vastmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revo37 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Klopt inderdaad, ik verwacht ook niet dat daar het probleem in zit. Maar het voelt zo tijdens het rijden.
Overigens vandaag ook een mail van Hyundai klantenservice gekregen. Deze doen het af als afrollen van de banden en dat dit heel normaal is bij de Ioniq 5 dat er dan trillingen ontstaan. Wist niet dat een auto door afrollen van banden dan soms ook bonkerig gedrag en slechte wegligging gaat vertonen.
Kreeg ook nog te horen dat de dealer had doorgeven dat het trillen op lage snelheden nu verdwenen was, dus mag nu ook nog de conclusie trekken dat de dealer gewoon onzin aan het doorgeven is.
Want tijdens de proefrit heeft de hoofdmonteur de klacht nogmaals bevestigd.
Ik hoop dat je met vergelijk met een andere ioniq 5 kunt aantonen dat het weggedrag toch niet normaal is. Het is lastig dat er voor dit soort kwesties geen specificaties zijn en meetgegevens/toleranties waar je binnen moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
Ik heb een aantal klachten naar de Hyundai klantenservice gezonden:

Naast mijn problemen zijn er andere eigenaren die ook met deze problemen worden geconfronteerd:

1. Vervelende trilling in het chassis waarbij of de 19" wielen of de banden een rol spelen.
2. HDA2 stoort door zwabberen en daardoor niet bruikbaar
3. Getril en gerommel in de achterportieren

Ik vindt dit allemaal niet kunnen voor premium geprijsde auto's.
Wanneer kunnen we oplossingen verwachten van Hyundai?.

En daar komt Hyundai, de call center agent meld dat de verkoper een goed product moet afleveren!! Tja dus Hyundai vindt zichzelf helemaal geen partij in deze problemen.

Vervelend dat u over uw nieuwe aankoop opmerkingen heeft. Voor eventuele klachten over uw aankoop, verwijzen wij u naar de leverende partij. Zij dienen u natuurlijk een goed product af te leveren. Wij adviseren u om zich te melden bij uw verkoper. Voor eventuele reparaties die onder de fabrieksgarantie vallen, kunt u zich uiteraard melden bij de officiële Hyundai-dealer.

Met vriendelijke groet,

Demi (achternaam weg gehaald)
Klantenservice

En zo gaan we weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

tdegroot schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:24:
[quote]PollenR schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:10:
[...]

[...]

Nee, dat lukt niet. De externe harde schijf wordt dan gezien als een “gewone” usb schijf en wordt dus niet geaccepteerd. Helaas …
No worries, ik heb gelukkig voldoende plek op mijn normale harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Hoi Allemaal,

Nieuwe “feature” in mijn Ioniq 5… de middelste gordel achterin blijft piepen als deze niet vast zit… vreemd! Nog iemand dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
PollenR schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:28:
Hoi Allemaal,

Nieuwe “feature” in mijn Ioniq 5… de middelste gordel achterin blijft piepen als deze niet vast zit… vreemd! Nog iemand dit soort problemen?
Dit heb ik dus ook sinds gisteren. Zie paar posts hierboven, wordt geschreven over een oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:31

-CJ

Not remastered

Ik heb ook een rood poppetje op mijn dashboard voor de middelste zitplaats. Brandt de eerste 5 minuten na start. Bij de dealer gemeld en die zegt dat het hoort, twee andere Ioniqs hadden het ook die daar stonden.

Verder geen piep of alarm, alleen een rood poppetje voor die 5 minuten.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:39:
Ik heb ook een rood poppetje op mijn dashboard voor de middelste zitplaats. Brandt de eerste 5 minuten na start. Bij de dealer gemeld en die zegt dat het hoort, twee andere Ioniqs hadden het ook die daar stonden.

Verder geen piep of alarm, alleen een rood poppetje voor die 5 minuten.
Ja, dat is normaal. Heeft elke I5, zie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 19:40

ibrator

ondertitel

revo37 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:24:

Ja, lampje ‘gordels omdoen’ van middelste stoel brandt ook bij mij constant, maar alarm gaat niet af gelukkig.

Oh. :o

quote]Luft schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Ja, dat is normaal. Heeft elke I5, zie handleiding.
[/quote]

[ Voor 17% gewijzigd door ibrator op 30-01-2022 10:17 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
Richard-I5 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:02:
[...]

In de Ioniq 5 zit de OBD connector net voorbij de rand van het dashboard, direct links van je linker been. De connector die ik gebruik, is de:
Vgate OBD ELM327 Bluetooth 4.0 (BLE) dongle
Deze ondersteund bluetooth 4.0 / BLE zodat deze ook werkt met mijn iPhone. Mogelijk dat je met een android telefoon iets anders wilt.
De dongle krijgt zijn voeding van de OBD connector.
Met carscanner werkt de dongle prima, ik kan allerlei meetwaarden van de auto prima uitlezen.

In combinatie met Carscanner heb ik de OBD connector vooral om de temperaturen van de batterij te kunnen monitoren. Voor snelladen is dat handig, al heb ik mijn auto nog niet aan de snellader gehad. ;)
De auto laadt namelijk sneller als de temperatuur van de batterij hoger is. 15, 20 of 25 graden maakt een groot verschil. Met de connector en de Carscanner in de hand, kan ik dan beter zien (en begrijpen) wat er gebeurt tijdens het opladen en daar eventueel op reageren.
Daarnaast kan ik op deze manier zien wat de auto echt verbruikt.

Ik heb de connector ook met ABRP geprobeerd, maar bij mij krijg ik dan een blanco scherm, dat na 30 seconden nog steeds hetzelfde is. Hier gaat dus iets mis, ik moet nog uitzoeken wat precies.
Heb jij ABRP al werkend gekregen? Carscanner werkt allemaal goed, maar ik krijg de koppeling met ABRP niet geregeld. Ook niet na de tips op de site van ABRP te hebben gevolg (app nRF Connect).

Iemand ervaringen met soortgelijke problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Laatst online: 31-10-2024
Gisteren voor het eerst de Gravity Gold lak gewassen. Ik ging altijd voor gemak een haalde mijn Octavia eens per half jaar door de wasstraat. Nu wist ik dat dit niet de meest praktische keuze was, maar ook dat ik het niet erg vind om mijn auto of motor te wassen als ik daar trots op ben.

Ik heb de Chemical Guys Meticulous Matte gebruikt met een foamer en microfiber handschoen van Nuke Guys. Twee emmers mei gritguard en gaan. Op YouTube staat een goede instructie van Chemical Guys die een matte Merc AMG wassen, dus ik zal jullie niet vervelen met de details.https://youtu.be/USTWZfp8oMwYouTube: YouTube[/url]Eenmaal klaar zag de auto er weer als nieuw uit! Detailer spray eroverheen, afdrogen en niets meer aan doen!

Resultaat mag er zijn :)
Leermomentjes: grotere handdoek voor het afdrogen en kleinere borstel voor de velgen.

Wat mij trouwens opviel was de kwaliteit van de lak langs het middenbalkje bij de spoiler. Deze was heel vlekkig en niet dekkend aangebracht. Hebben jullie dat ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Vielleicht op 30-01-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQbs8iG6jKWXlOVpl6d3RsFwUuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJfbKSXj8oXYU2oy1JJUSkPI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xP3QDhPUoJU6aAi4R6_vmxLwW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1qt63PNqiYiVE8FNfDQeuzI.jpg?f=fotoalbum_large

Weet er iemand waar deze strepen vandaan komen? Na het wassen de strepen weg gewassen. Na ca. 3000 zijn de strepen weer aanwezig… Locatie; achterschermen links en rechts hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Tweakx schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:10:
Vandaag helaas voor het eerst schade gereden met de Ioniq. In een krappe parkeergarage maakte ik een bocht en de zijkant schoof langs een zuil. Gelukkig alleen lakschade. Het is lease en werkgever betaalt de eerste 6 keer ook het eigen risico.. Ben benieuwd of ze het goed kunnen herstellen. Als ik erover heen ga met een doekje is het al weg, dus waarschijnlijk doet wat polijsten al wonderen.

Eerste keer doet het meeste pijn :+

[Afbeelding]
Schade is gerepareerd en er is niets meer van te zien. Erg fijn. De lak hebben de overgespoten en de lijst hebben ze vervangen via Hyundai (250 euro). Totale kosten: 2100,-. Blij dat ik dat niet hoef te betalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
TOMm1e schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet er iemand waar deze strepen vandaan komen? Na het wassen de strepen weg gewassen. Na ca. 3000 zijn de strepen weer aanwezig… Locatie; achterschermen links en rechts hetzelfde.
Ik had deze strepen ook links en rechts achter op dezelfde plaatsen. Het zag er voor mij uit alsof iemand ze met opzet aangebracht had, maar begreep niet waarom het zo mooi symmetrisch was. De detailer die een ceramic coating heeft aangebracht, hielp me uit deze boze droom: het zijn lijmresten die overblijven na verwijdering van de beschermende bestickering voor het vervoer op de boot. Hij heeft ze voor mij verwijderd, maar ik kan helaas niet zeggen hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Oké. Hellup

Gister een software-update gedaan op de mijne. Gekozen voor de snelle update, want ik hoefde niet weg.

Na een tijdje terug bij de auto en kreeg melding geslaagd, maar sindsdien:
-geen achteruitrijcamera meer, niet via knop of bij schakelen naar achteruit
- bij starten is het tweede scherm zwart (via kleine resetknopje komt die terug)
- geen warmer menuitem meer, dus kan de stoel en stuurverwarming niet meer inschakelen
- Bluelink krijgt geen cijfers over acculading meer

Vandaag een harde reset gedaan, op het zwarte scherm na, geen effect.

Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Marber schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:34:
Oké. Hellup

Gister een software-update gedaan op de mijne. Gekozen voor de snelle update, want ik hoefde niet weg.

- bij starten is het tweede scherm zwart (via kleine resetknopje komt die terug)
- geen warmer menuitem meer, dus kan de stoel en stuurverwarming niet meer inschakelen

Welke versie heb je erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
Die ik gister via de applicatie van Hyundai kon downloaden (de meest recente dus)

Ik mis ook knopjes in het instellingenscherm merk ik (kan niks aanpassen rondom veiligheidsfeatures) en het rechterscherm heeft geen zicht meer op de accucapaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oké. Hellup

Even 10 minuten de 12 volt accu ontkoppelen, misschien dat dat helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:29
Vandaag liep ik weer tegen de synchronisatieproblemen aan tussen de app en de auto.
Met geen mogelijkheid kreeg ik mijn auto aan het laden na een laadlimiet verhoging van 70 naar 100%. Na elke refresh op het scherm of wisselen van tabblad springt het laadpercentage weer terug naar 70%. De boostfunctie loopt vast en de gewone Bluelink app geeft een foutmelding aan dat er geen verbinding is.

Uiteindelijk de auto ingestapt en gestart en vanuit het niets sprong de limiet naar 100% en begon te laden.
Ik heb het idee dat het modem in de auto soms te diep gaat slapen om commando's te kunnen verwerken.
Maar er is meer aan de hand, want ik wilde de temperatuur instelling voor vertrek ook aanpassen, maar kreeg daarop de foutmelding: Settings could not be saved. Please try again later.
En bij de DC laadlimiet instellen kreeg ik de foutmelding: Vehicle controller is not ready. Please try again later.
Waar kunnen we dit soort problemen het beste aankaarten? Als ik de dealer bel snapt de telefoniste er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Laatst online: 16-06 16:28
MBam schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Heb jij ABRP al werkend gekregen? Carscanner werkt allemaal goed, maar ik krijg de koppeling met ABRP niet geregeld. Ook niet na de tips op de site van ABRP te hebben gevolg (app nRF Connect).

Ja ABRP werkt bij mij prima. Alleen gaan Carscanner en ABRP niet samen. Het is of de één of de ander is mijn ervaring tot nu toe. Switchen doe ik door de Carscanner app te sluiten (verwijderen uit de lijst van openstaande apps) voordat ik ABRP opstart (of andersom).

Toen de feature net beschikbaar was (net voor afgelopen kerst) kon ik ook niet verbinden met de OBD connector. Er is toen een update geweest van ABRP (ergens tussen kerst en oud & nieuw) en sinds dien werkt het goed.

Tenminste als ik ABRP gebruik, de laatste keer is zo'n twee weken geleden. Morgen ga ik weer een ritje maken. Ik zal dan ff checken.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
MBam schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik gebruik EVNotify samen met ABRP, dat werkt goed. Hier een filmpje hoe het werkt, beetje omslachtig omdat Ioniq 5 nog niet makkelijk gekoppeld kan worden. Volgens mij werkt dit op iPhone niet goed, omdat die automatisch EVNotify sluit. Het belangrijkste met Android is om EVNotify op te starten op telefoon, dan ABRP op Android Auto. En dan zorgen dat je EVNotify weer op de voorgrond hebt draaien als je je telefoon locked. Anders verliest hij na 10 minuten connectie met EVNotify.

YouTube: Hyundai Ioniq 5 How to A better Route Planer EVNotify SoC übertragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Oké. Hellup

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Gewoon de update nog een keer doen. Bij mij werkte toen alles weer naar behoren.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
Richard-I5 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Ja ABRP werkt bij mij prima. Alleen gaan Carscanner en ABRP niet samen. Het is of de één of de ander is mijn ervaring tot nu toe. Switchen doe ik door de Carscanner app te sluiten (verwijderen uit de lijst van openstaande apps) voordat ik ABRP opstart (of andersom).

Toen de feature net beschikbaar was (net voor afgelopen kerst) kon ik ook niet verbinden met de OBD connector. Er is toen een update geweest van ABRP (ergens tussen kerst en oud & nieuw) en sinds dien werkt het goed.

Tenminste als ik ABRP gebruik, de laatste keer is zo'n twee weken geleden. Morgen ga ik weer een ritje maken. Ik zal dan ff checken.
Het werkt inderdaad niet geheel lekker, maar na wat pielen pakt hij hem wel. Het lijkt erop dat als ik de Bluetooth uitschakel, dan ABRP open, vervolgens bluetooth aanzet en dan probeer te koppelen dat het werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
OBDII uitlezen met App

Ik heb de codes aangepast en uitgebreid voor het uitlezen van de IONIQ 5 via de OBDII poort via de Torque Pro App. Zie ook deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Laatste stand van zaken (Engelstalig) kun je hier vinden.

Ik ben ook met de ontwikkelaar van Soul EV Spy App voor Android bezig geweest om ondersteuning van de IONIQ 5 toe te voegen (ik gebruikte deze app ook bij mijn vorige Kia Soul EV). Vooral handig vind ik het overzicht van alle cell spanningen in 1 scherm en de temperaturen van de modules:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERBd_ZktksE1-iYZf4xu2seMGSM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xa4BIcaC9gskoZe8ufrp22ia.png?f=fotoalbum_large

Dit is nu toegevoegd in de beta versie, die ik nu aan het testen ben. Ook de Kia EV6 ondersteuning wil hij toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_lC-hY0elapoJlIbsimUew2B3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ekDs9pImUIOJ4Zi90vXJTsQG.png?f=fotoalbum_large

De ontwikkelaar van Soul EV Spy is op zoek naar iemand die mee wil helpen de Android App te vertalen naar Nederlands. En dan krijg je denk ik de App gratis. Natuurlijk moet je een Android telefoon en OBDII dongle hebben en kennis van de Engelse taal. Wil je helpen, stuur dan een email naar soulspy@evranger.com

Lijst van Apps voor uitlezen OBDII:
- Torque Pro (Android)
- Car Scanner ELM OBD2 (Android en Apple)​
- Soul EV Spy (Android)​
- EVNotify (Android en Apple)​
- ABRP (Android en Apple)​
- EV Watchdog (Android)

[ Voor 21% gewijzigd door ZuinigeRijder op 31-01-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

revo37 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Dit heb ik dus ook sinds gisteren. Zie paar posts hierboven, wordt geschreven over een oplossing
Sorry, heb gezocht, maar kan de oplossing niet vinden. De melding dat er nog een patseriger op de achterbank uit,heb ik uitgezet. Leuk voor een Maxi cosi, maar die heb ik geen meer 😁. Mijn workaround is de gordel dicht. Ik moet binnenkort naar de dealer voor het afstellen van de lampen, dan geef ik dit ook door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

mickael schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:24:
Vandaag en gister een ritje Zeist - Leuven - Ham - Zeist. Alles super gegaan, wat is die 360 graden camera fijn in een veel te krappe parkeergarage. En HDA2 doet het ook mooi in België.

Maar wel een probleem sinds ik terug ben in NL update de Bluelink app niet meer. Iemand tips?
Dit had ik ook na terugkomst uit DE. Oplossing was in de auto even de online communicatie uitzetten en weer aan. Daarna weer als een zonnetje.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Naaldhak
Per ongeluk heb ik de FCA (noodrem assistent) kunnen testen, een jongetje van ongeveer 9 jaar kwam opeens vanuit een kruislings voetpad zo de weg op stormen. De I5 nam onmiddellijk de controle over en we stonden resoluut stil. Ik had eigenlijk geen idee wat er allemaal gebeurde en zie het kind voor de auto vallen.

Het kind kreeg nog wel een tik mee maar had geen verwondingen. Je kunt stellen dat het kind er nu veel beter af kwam dan dat ik als mens had moeten reageren op de plotselinge beweging vanuit de rechterkant.

Dit is dan wel een echte verbetering die er toe doet. Alleen een kras op het onderste skirt getuigd van de aanvaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
Naaldhak schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:16:
Per ongeluk heb ik de FCA (noodrem assistent) kunnen testen, een jongetje van ongeveer 9 jaar kwam opeens vanuit een kruislings voetpad zo de weg op stormen. De I5 nam onmiddellijk de controle over en we stonden resoluut stil. Ik had eigenlijk geen idee wat er allemaal gebeurde en zie het kind voor de auto vallen.

Het kind kreeg nog wel een tik mee maar had geen verwondingen. Je kunt stellen dat het kind er nu veel beter af kwam dan dat ik als mens had moeten reageren op de plotselinge beweging vanuit de rechterkant.

Dit is dan wel een echte verbetering die er toe doet. Alleen een kras op het onderste skirt getuigd van de aanvaring.
Goed om te horen dat t kind zonder veel kleerscheuren van af heeft gebracht🤞🤞. Daar neem je alle overige tekortkomingen voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Had vandaag een goede ervaring met de I5 rijdend tijdens de forste windvlagen vanochtend. Relatief weinig last, ook mede door LKA.
Zijn er nog andere waarnemingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:29
Tot vandaag had ik eigenlijk geen last van windvlagen, maar wat wil je ook met 2000kg.
Echter vandaag schommelde ik heen en weer tussen de lijnen zonder gebruik van HDA. Ik heb flink in het stuur geknepen en moest twee keer schrikken van een heftige uitschieter/ correctie die ik moest doen. Had soms het gevoel dat het hele koetswerk opzij geblazen werd, terwijl het onderstel recht bleef. Dit was dan wel in het code rood gebied van de kust/ afsluitdijk.
Het zicht was ook vreselijk, kon soms nauwelijks de weg zien door alle regen/opspattend water. De automatische stand reageert dan soms te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Naaldhak schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:16:

Jeetje, heftig. Maar wat fijn dat hij het er goed vanaf heeft gebracht _/-\o_

Mijn FCA (of dergelijke) geeft soms ook ineens een dreigend signaal terwijl er dan niets aan de hand is, schrik ik wel van. Maar goed, nemen we maar voor lief als het zoals bovenstaand werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
Vandaag had ik een heel vreemde actie van de auto. Ik heb de auto aan de lader gehangen bij vd Valk. Nadat ik klaar ben met mijn afspraak is de auto in de tussentijd vol geladen, kreeg ik al 2 u voor het einde van mijn afspraak te zien. Ik kom bij de auto terug en zie dat de lampen aan staan. Ik kijk in de auto en zie dat er iets staat over de airco en de klimaat instellingen, de schermen waren dan ook volledig aan. Ik wil de auto open maken met het vierkantje, maar dat lukt niet. Vervolgens probeer ik het met de sleutel te openen en vervolgens te sluiten en weer te openen, maar niets lukt. Ik wil de laadkabel eruit halen, deze krijg ik wel na het afmelden uit de paal, maar niet uit de auto. Wel krijg ik de kofferbak open door aan de achterkant op het knopje te drukken. Daarna druk ik op ontgrendelen in de app en gaat hij wel open. Nu krijg ik de laadkabel ook los. Ik ga zitten en wil wegrijden, maar ik krijg hem niet in de versnelling. De auto maakt wel een soort klik geluid onder me lijkt het. Hierna zet ik de auto uit en aan, maar nog steeds krijg ik hem niet in zijn versnelling. Tussendoor klik ik via de app nog eens op airco aan (dit had ik hier wel eens gelezen) en vervolgens krijg ik hem wel in de versnelling en rij ik weg. Het valt me nog op dat hij al op 94% staat en lekker warm is. Om een of andere manier is hij dus gaan verwarmen. Ik heb dit niet aan gezet en het is in de app ook niet terug te vinden dat ik dit vroeg Heel vreemde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
slvans schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:12:
Vandaag had ik een heel vreemde actie van de auto. Ik heb de auto aan de lader gehangen bij vd Valk. Nadat ik klaar ben met mijn afspraak is de auto in de tussentijd vol geladen, kreeg ik al 2 u voor het einde van mijn afspraak te zien. Ik kom bij de auto terug en zie dat de lampen aan staan. Ik kijk in de auto en zie dat er iets staat over de airco en de klimaat instellingen, de schermen waren dan ook volledig aan. Ik wil de auto open maken met het vierkantje, maar dat lukt niet. Vervolgens probeer ik het met de sleutel te openen en vervolgens te sluiten en weer te openen, maar niets lukt. Ik wil de laadkabel eruit halen, deze krijg ik wel na het afmelden uit de paal, maar niet uit de auto. Wel krijg ik de kofferbak open door aan de achterkant op het knopje te drukken. Daarna druk ik op ontgrendelen in de app en gaat hij wel open. Nu krijg ik de laadkabel ook los. Ik ga zitten en wil wegrijden, maar ik krijg hem niet in de versnelling. De auto maakt wel een soort klik geluid onder me lijkt het. Hierna zet ik de auto uit en aan, maar nog steeds krijg ik hem niet in zijn versnelling. Tussendoor klik ik via de app nog eens op airco aan (dit had ik hier wel eens gelezen) en vervolgens krijg ik hem wel in de versnelling en rij ik weg. Het valt me nog op dat hij al op 94% staat en lekker warm is. Om een of andere manier is hij dus gaan verwarmen. Ik heb dit niet aan gezet en het is in de app ook niet terug te vinden dat ik dit vroeg Heel vreemde situatie.
Als je de bestuurdersdeur niet opent door aan de passagierszijde uit te stappen blijven de lampen en de schermen bij mij aan staan als je de auto uit en op slot doet.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52
Vorige week ben ik voor het eerst gestopt bij Fastned voor een laadsessie. Ik was heel tevreden met de laadsnelheid! (148 kw) Ik heb alleen sinds die dag bij 30 km/u+ Dat er iets aanslaat. Een zoemend geluid. Het stopt weer zodra ik onder de 30 km/u rijd. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Jbee81 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:45:
Vorige week ben ik voor het eerst gestopt bij Fastned voor een laadsessie. Ik was heel tevreden met de laadsnelheid! (148 kw) Ik heb alleen sinds die dag bij 30 km/u+ Dat er iets aanslaat. Een zoemend geluid. Het stopt weer zodra ik onder de 30 km/u rijd. Iemand een idee wat dat kan zijn?
De automatische deurvergrendeling ? VESS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
Luft schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:50:
[...]

De automatische deurvergrendeling ? VESS ?
Het lijkt op vess, alleen stopt dat bij 30 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Jbee81 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Het lijkt op vess, alleen stopt dat bij 30 km/u.
Ook als het stopt dan schakelt het toch van aan naar uit ? Een relais wat niet goed functioneert of de deurvergrendeling schakeling die niet goed werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Jbee81 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:45:
Ik heb waarschijnlijk exact hetzelfde probleem, ook een zoemend geluid wat stopt (bij mij) onder de 15 km/u. Ik ben erachter gekomen dat het de heater is en moet hiervoor nog naar de garage. Zet tijdens het rijden via Climate settings de Heater functie uit en kijk of het zoemend geluid dan stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
art-core schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Ik heb waarschijnlijk exact hetzelfde probleem, ook een zoemend geluid wat stopt (bij mij) onder de 15 km/u. Ik ben erachter gekomen dat het de heater is en moet hiervoor nog naar de garage. Zet tijdens het rijden via Climate settings de Heater functie uit en kijk of het zoemend geluid dan stopt.
Ja, dat is het! Wat gaf je dealer aan wat het probleem kon zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ook in Frankrijk (en Noorwegen) worden nu Superchargers open gesteld:

https://electrek.co/2022/...automakers-norway-france/

Maar gaan ze dan ook al beschikbaar zijn in ABRP en de Hyundai nav? Niet onmiddellijk gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
dvdj schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:50:

Maar gaan ze dan ook al beschikbaar zijn in ABRP en de Hyundai nav? Niet onmiddellijk gok ik.
In ieder geval niet vóór de volgende infotainment update. In oktober is in mijn straat ook een publieke laadpaal geplaatst, maar deze staat in mijn I5 nog niet op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
Jbee81 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Nee, ze hadden geen idee. Ik laat het weten zodra ik bij de garage geweest ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik weet nog iets wat jullie niet weten!

Je kan in de HUD ook trackinfo laten zien van de nummers die je aan het spelen bent. Werkt ook met CarPlay dus ik veronderstel hetzelfde voor Android Auto.

Je moet de HUD in standaard zetten ipv augmented. Als je dan naar de Inhoud sectie gaat, dan komt er een optie bij om trackinfo te laten zien die standaard niet aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:31

-CJ

Not remastered

dvdj schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:42:
Ik weet nog iets wat jullie niet weten!

Je kan in de HUD ook trackinfo laten zien van de nummers die je aan het spelen bent. Werkt ook met CarPlay dus ik veronderstel hetzelfde voor Android Auto.

Je moet de HUD in standaard zetten ipv augmented. Als je dan naar de Inhoud sectie gaat, dan komt er een optie bij om trackinfo te laten zien die standaard niet aangevinkt staat.
Werkt ook met Android Auto.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam

Goed nieuws! Zie dat de laadstop net boven Metz (Hauconcourt) ook wordt opengesteld. Hier staan 12 Tesla laadpunten tot 150 kW, waar Ionity er maar 5 heeft staan (wel 300kW).

Dit is richting het zuiden van frankrijk een zeer welkome toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien het nog een pilot is zal het nog even duren voordat ze daarin zichtbaar worden gemaakt. Ik denk dat Tesla dat moet doen door ze aan te melden bij een van de Europese netwerken, maar dat ze dit pas echt doen wanneer het uit de pilot-fase gaat.

Het zou fantastisch zijn als we als Nederlanders ook in bijv. Frankrijk kunnen laden en dat lijkt ook te kunnen. Duitsers en Belgen kunnen er nu ook gebruik van maken, ondanks dat Superchargers daar nog niet open zijn gesteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Voor wie denkt dat de Bose-installatie weinig toevoegt, zet bij Instellingen > Audio > Equalizer > treble +7, mid +5 en bas +8 en speel dit eens af:

https://open.spotify.com/...si=tQI2OVh4RF2T7lm0f55C6Q

https://open.spotify.com/...si=dIRcxPZoQo6IpFJDnl8CDA

https://open.spotify.com/...si=hc3S02zvRueIOBH6RH6rZg

Ook zeer goed icm Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

bilgy_no1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Aangezien het nog een pilot is zal het nog even duren voordat ze daarin zichtbaar worden gemaakt. Ik denk dat Tesla dat moet doen door ze aan te melden bij een van de Europese netwerken, maar dat ze dit pas echt doen wanneer het uit de pilot-fase gaat.

Het zou fantastisch zijn als we als Nederlanders ook in bijv. Frankrijk kunnen laden en dat lijkt ook te kunnen. Duitsers en Belgen kunnen er nu ook gebruik van maken, ondanks dat Superchargers daar nog niet open zijn gesteld...
Dit laden werkt nu al. Je kunt als Nederlander daar gewoon terecht. Helaas nog niet bij allemaal. De Tesla SuC's zullen niet snel in de publieke databases komen. Loopt een flinke discussie op EU niveau in hoeverre het SuC netwerk als public available mag worden beschouwd.
MBam schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Goed nieuws! Zie dat de laadstop net boven Metz (Hauconcourt) ook wordt opengesteld. Hier staan 12 Tesla laadpunten tot 150 kW, waar Ionity er maar 5 heeft staan (wel 300kW).

Dit is richting het zuiden van frankrijk een zeer welkome toevoeging.
Ionity heeft er 4 plus een 50kW triplecharger, maar van die 4 HPC's is er altijd wel eentje kapot. Elk weekend staan er rijen. dus die specifieke Supercharger bij Nancy (Laxou) is een mooie fallback voor als je bij Ionity niet terecht kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Hachy op 01-02-2022 18:14 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hachy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Dit laden werkt nu al. Je kunt als Nederlander daar gewoon terecht. Helaas nog niet bij allemaal. De Tesla SuC's zullen niet snel in de publieke databases komen. Loopt een flinke discussie op EU niveau in hoeverre het SuC netwerk als public available mag worden beschouwd.
Ja, super als dat kan. Helaas zijn die 15 stations voor mijn behoefte nog niet direct de beste, maar toch scheelt het enorm in Frankrijk.

Maar die databases zijn vziw niet publiek. Er zijn meerdere private databases en er is geen enkele reden ze niet op te nemen als na de pilot alle Superchargers voor niet-Tesla's worden opengesteld.

Maar dan nog is het eenvoudig opgelost met de Tesla app die je toch nodig hebt om er te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
K-Jay schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:30:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Gewoon de update nog een keer doen. Bij mij werkte toen alles weer naar behoren.
Vandaag de tijd gehad om het nog eens te proberen. Helaas geen succes.
Wordt morgen langs de dealer :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Mijn problemen met de trillingen/continu vibratie krijgt een andere wending.
Nadat het allemaal werd afgedaan als product eigenschap en ik daarna ze in gebreke heb gesteld, mag ik maandag de auto komen brengen.
De dealer neemt de auto mee naar Hyundai zodat deze ernaar kunnen kijken.
Heb verder telefonisch geen vragen gesteld maar wel verrassend gezien het feit dat zowel Hyundai als de dealer het schriftelijk afdoen als product eigenschap.
Wordt volgende week vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Stephan_haarlem schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:13:
Nadat het allemaal werd afgedaan als product eigenschap en ik daarna ze in gebreke heb gesteld, mag ik maandag de auto komen brengen.
Heb verder telefonisch geen vragen gesteld maar wel verrassend gezien het feit dat zowel Hyundai als de dealer het schriftelijk afdoen als product eigenschap.
Keep us posted.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
Wat een gedoe! Succes ermee.

Zag in een oudere post van je dat je zocht naar mensen om auto's te vergelijken. Ik zat toen in het buitenland maar indien je nog iemand zoekt stuur maar een bericht dan kunnen we afspreken. Woon zelf niet in Haarlem maar de afstand is prima te overbruggen 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Gerrit-GTi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Wat een gedoe! Succes ermee.

Zag in een oudere post van je dat je zocht naar mensen om auto's te vergelijken. Ik zat toen in het buitenland maar indien je nog iemand zoekt stuur maar een bericht dan kunnen we afspreken. Woon zelf niet in Haarlem maar de afstand is prima te overbruggen 8)
Zeker een gedoe maar goed het is even niet anders.

Bedankt voor je aanbod. Maar heb nu in 4 andere modellen waaronder die van @kor952 Nogmaals bedankt.
Heb dezelfde klacht bij geen van de modellen ontdekt behalve het licht trillen van het middenconsole.
Maar de gratis massagestoelen heeft niemand :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
Hachy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:13:
[...]
Ionity heeft er 4 plus een 50kW triplecharger, maar van die 4 HPC's is er altijd wel eentje kapot. Elk weekend staan er rijen. dus die specifieke Supercharger bij Nancy (Laxou) is een mooie fallback voor als je bij Ionity niet terecht kan.
Ik zie inderdaad dat het net een stukje zuidelijker is dan ik dacht. Niet Metz maar Nancy. Prima back-up optie inderdaad dan!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Naaldhak
Auto is in de Glass Coat gezet van Labocosmetica, eerste 10 dagen niet wassen en 4 jaar bescherming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM2gxlE9U7ve80qD7KJChh49-s0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRZf7eTz8bhHp5Hlyz16JlMD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yk01hyXBezkI9OoYqt-azEmBDnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNjk6laMdwdT1VbgJBsGGqal.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekLPLX65IUloHQhTw-E2jDZa6Sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLuWy623kPplateIOrSJPKCc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j6-42i-GR9e4fQ95xJVGx63pUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jL2BZ2shrglpqNXJcwdeyZna.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:28:
Auto is in de Glass Coat gezet van Labocosmetica, eerste 10 dagen niet wassen en 4 jaar bescherming.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn kleinzoon van 2½ zegt dan altijd "Wouwwwww!!!"

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBam

ABRP heeft ze al opgenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96yEniBfuZO7mx3VQqxGQHP5X0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piwy7oDNpeGKitEzAM3EhG57.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom staan je kleppen eigenlijk open? Zo warm is het toch niet?!

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Ben benieuwd naar de uitkomst, mooi dat er toch een vervolgstap is gezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Ik had gisteren voor de tweede keer dat bij het starten mijn profiel werd gewist. Ik heb het idee dat het een synchronisatieprobleem is met BlueLink want de niet-gelinkte profielen staan er nog. Het is vervelend omdat je alles opnieuw moet instellen en ook je navigatiegeschiedenis en favorieten etc kwijt bent.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En zijn er tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Bij mij gisteren ook profiel weg. Kwam erachter toen alles ineens in het Engels stond en mijn profielfoto verdwenen was. Alles weer opnieuw ingesteld en weer door. Overigens dit al een keer eerder gehad. Geen idee waar dit door komt.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
Prijslijst februari 2022 staat op de site van Hyundai online. Wijzigingen:

Toegevoegd aan Connect
Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten

Algemeen
Korting €750: Ten gunste van de levertijd tijdelijk leverbaar zónder Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie op snelwegen met rijstrookwissel (alleen beschikbaar op Connect, Connect+ en Lounge).

Prijzen zijn onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

ijssgerb schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:51:
Bij mij gisteren ook profiel weg. Kwam erachter toen alles ineens in het Engels stond en mijn profielfoto verdwenen was. Alles weer opnieuw ingesteld en weer door. Overigens dit al een keer eerder gehad. Geen idee waar dit door komt.
Dat kan geen toeval zijn. Misschien is er een update geweest op de Bluelink app? Ik heb nog niet de (teruggetrokken) Januari update gedaan op het entertainment systeem, dus het zal geen OTA update zijn geweest van de auto. Nog meer mensen die gisteren hun profiel opnieuw moesten aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
ijssgerb schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:51:
Ik heb het een tijdje geleden ook gehad dat alles opeens in het Engels stond. Auto was toen dagje bij de dealer geweest dus dacht eigenlijk dat zij een update of reset gedaan hadden.
Sindsdien heb ik het niet meer gehad.
Ik draai overigens nog de december versie van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Stephan_haarlem schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad dat alles opeens in het Engels stond. Auto was toen dagje bij de dealer geweest dus dacht eigenlijk dat zij een update of reset gedaan hadden.
Sindsdien heb ik het niet meer gehad.
Ik draai overigens nog de december versie van de software.
De dag dat ik afhaalde sprong hij bij mij op Italiaans. Daarna geen rariteiten meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
MeelezerT schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:42:
[...]

De dag dat ik afhaalde sprong hij bij mij op Italiaans. Daarna geen rariteiten meer gehad.
Pizza zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-08-2024
cvanmansom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:27:
Ik had gisteren voor de tweede keer dat bij het starten mijn profiel werd gewist. Ik heb het idee dat het een synchronisatieprobleem is met BlueLink want de niet-gelinkte profielen staan er nog. Het is vervelend omdat je alles opnieuw moet instellen en ook je navigatiegeschiedenis en favorieten etc kwijt bent.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En zijn er tips om dit te voorkomen?
Heb ik afgelopen vrijdag gehad. Hij gaf aan dat ik mijn Bluelink koppeling heb verbroken, o.i.d. Toen was alles gereset. Ook mijn koppeling met de app moest ik opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
Jbee81 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Net terug van de garage. Blijkt een motortje kapot te zijn van de warmtepomp en daar komt het geluid vandaan. Het geluid wordt kennelijk ook steeds erger. Was nu niet op voorraad, maar wordt binnenkort vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Glimt goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart
  • Laatst online: 18-08-2023
TOMm1e schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb deze ook! Wasbeurt met de hand, kom ze elke 2 weken tegen. Misschien door aerodynamic wind dat het vuil hier blijft zitten? Gaat wel weg met wassen maar moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Laatst online: 30-04-2023
cvanmansom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Dat kan geen toeval zijn. Misschien is er een update geweest op de Bluelink app? Ik heb nog niet de (teruggetrokken) Januari update gedaan op het entertainment systeem, dus het zal geen OTA update zijn geweest van de auto. Nog meer mensen die gisteren hun profiel opnieuw moesten aanmaken?
Ik ben zojuist mijn profiel kwijt geraakt in de auto. Mijn vrouw had het vanmorgen toen zij de auto gebruikte.
Alles was dus weg en stond op engels.

Net alle instellingen weer terug gezet waar ze op stonden.

Zag ook dat je een backup kon maken van je instellingen. Iemand hier al ervaring mee?
Heb net 10min geleden alle instellingen weer gedaan in de auto. Als ik nu de backup maak in BlueLink krijg ik deze instellingen dan als de backup?

Lijkt me een andere als dit vaker gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Heeft er nog iemand problemen met snelladen? Ik heb dit zelden nodig en laad steeds aan een gewone wallbox al dan niet geactiveerd met rfid chip, maar af en toe heb ik dit wel eens nodig maar tot 3x toe problemen mee gehad, eens viel de lader uit maar startte wel, en 2x wilde deze gewoon niet starten, zou er iets met de “handshake” aan de hand kunnen zijn? Met de gewone laadpalen nog nooit problemen gehad! Gebruik ook telkens dezelfde chips om te betalen…
Pagina: 1 ... 73 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic