Acties:
  • 0 Henk 'm!
slvans schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:28:
Diegene die naar Oostenrijk op wintersport gaan, nemen jullie sneeuwkettingen mee? Ik vind de sneeuwkettingen wel erg duur en heb bij mijn laatste auto (afgelopen vijf jaar) geen sneeuwkettingen gebruikt, daarvoor wel enkele keren. Hoe doen jullie dit?
Ik heb ook nog nooit eerder sneeuwkettingen hoeven te gebruiken, maar was afgelopen december toch blij dat ik ze mee had... Dikke sneeuwdump de nacht voor we helemaal omhoog reden tot boven in de vallei op 1800m.

Naast dat het een verplichting is in sommige gebieden, is het gewoon ruk als je onder aan een berg moet gaan wachten op de sneeuwschuivers. Ik heb een zelfspannend setje gevonden voor €170 of daaromtrent. Even slikken, maar ze gaan ook wel even mee en ik ga nog wel eens vaker naar de bergen...

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 27-01-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Als ik m'n data uit Bluelink van de afgelopen 30 dagen haal, dan zie ik dat dit de verantwoordelijken zijn voor het verbruik:
- Motor: 85%
- Climate: 9%
- Electronic devices: 5%

Ik rijd altijd met verwarming aan (meestal niet driver-only) en meestal staat de stuurverwarming en stoelverwarming aan (stand 1 of 2). Bij mij is dus 9% van het verbruik te wijten hieraan.

Bluelink zegt dat m'n verbruik 180W/km is (afgelopen 30 dagen), maar ik vermoed dat ie "vals" speelt door de regeneration mee te rekenen en daardoor voor mijn gevoel een lager verbruik weergeeft. Of iets dergelijks.

(LR 2WD 19 inch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdj schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:52:
Ik blijf me verbazen over het verbruik van de verwarming. Ik heb de warmtepomp. Ik rij regelmatig korte ritten van 20 min., heel rustig in Eco en nooit sneller dan 90 km/u, verwarming op 21° en Auto 1, buiten ongeveer 5°. Ik geraak in zo'n gevallen nooit onder de 20 kwh.

Gisteren bij wijze van test de Heater eens uit gezet. Ventilator nog aan gelaten om beslagen ruiten te voorkomen. Comfortabel is dat natuurlijk niet, maar resultaat: 15,8 kwh! Het is een RWD op 19 inch.

Ik probeer ook te kijken wat het verschil is qua verbruik tussen de verwarming op Eco modus en niet. Je moet telkens heel de menustructuur door om het aan/uit te zetten en naar het verbruiksscherm te gaan. Wetenschappelijk is het allemaal niet. Ik heb de indruk dat het rond de 0,3 kw scheelt. Soms iets meer, soms geen verschil. Qua comfort maakt het wat mij betreft niets uit: ook in Eco heb ik na een 10 à 20s al veel warme lucht. Dus geen idee wat het nut is van Eco op uit te zetten.
Ja, op korte afstanden is het totaal niet efficient om de verwarming aan te hebben. Die is draait dan volop om de hele cabine op te warmen, maar nog voordat hij de ingestelde temperatuur bereikt ben je al op de bestemming.

Oplossing is inderdaad: temperatuur op laagste stand houden (of verwarming uit), jas aan en dan de stoelverwarming gebruiken. Is nog altijd een stuk warmer dan op de fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astronaut schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:04:
Als ik m'n data uit Bluelink van de afgelopen 30 dagen haal, dan zie ik dat dit de verantwoordelijken zijn voor het verbruik:
- Motor: 85%
- Climate: 9%
- Electronic devices: 5%

Ik rijd altijd met verwarming aan (meestal niet driver-only) en meestal staat de stuurverwarming en stoelverwarming aan (stand 1 of 2). Bij mij is dus 9% van het verbruik te wijten hieraan.

Bluelink zegt dat m'n verbruik 180W/km is (afgelopen 30 dagen), maar ik vermoed dat ie "vals" speelt door de regeneration mee te rekenen en daardoor voor mijn gevoel een lager verbruik weergeeft. Of iets dergelijks.

(long range / 19 inch)
Die data in de Bluelink app kloppen in mijn ervaring voor geen meter. Komt een heel ander getal uit dan wat de boordcomputer aangeeft en ook dan wat ik zelf bereken als ik kijk hoeveel ik heb bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Diegene die naar Oostenrijk op wintersport gaan, nemen jullie sneeuwkettingen mee? Ik vind de sneeuwkettingen wel erg duur en heb bij mijn laatste auto (afgelopen vijf jaar) geen sneeuwkettingen gebruikt, daarvoor wel enkele keren. Hoe doen jullie dit?
Ik neem altijd sneeuwkettingen mee. Het is sowieso op sommige wegen verplicht. Omdat je nooit weet wat voor weer je krijgt, kun je ze maar beter in je auto hebben liggen. Je wil echt niet stil staan met je wagen omdat je te eigenwijs was om ze om te doen. Ik ga al 15 jaar op wintersport en heb ze slechts 2x gebruikt. Maar dan ben je blij dat je ze hebt.

Ik heb op aanraden van een mede tweaker deze besteld: https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ja, op korte afstanden is het totaal niet efficient om de verwarming aan te hebben. Die is draait dan volop om de hele cabine op te warmen, maar nog voordat hij de ingestelde temperatuur bereikt ben je al op de bestemming.

Oplossing is inderdaad: temperatuur op laagste stand houden (of verwarming uit), jas aan en dan de stoelverwarming gebruiken. Is nog altijd een stuk warmer dan op de fiets...
Waarom jezelf zo pesten?
Ook op korte afstanden wil ik het gewoon behaaglijk hebben, dus gaat de verwarming aan.
Bovendien is het dan veelal toch ook niet zo belangrijk?
Bij lange afstanden (efficientere verwarming) is de range belangrijk. Bij korte stukjes voor mij helemaal niet.
Range is dan geen criterium en teruggekomen gaat de I5, indien nodig, direct op de wallbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Ik kan niet terug vinden wat de oplossing was voor het probleem met achteruitrijden met een trekhaak/aanhanger. een aantal mensen hier had dan dat de auto in noodstop ging. ik heb de work arounds met parkeersensoren wel gevonden, maar niet hoe (en of) de dealers het nu opgelost hadden. ik heb sinds gisteren namelijk de trekhaak eronder en kan idd niet achteruitrijden met een aanhanger.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
chrvdbos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Waarom jezelf zo pesten?
Ook op korte afstanden wil ik het gewoon behaaglijk hebben, dus gaat de verwarming aan.
Bij lange afstanden (efficientere verwarming) is de range belangrijk. Bij korte stukjes voor mij helemaal niet.
Range is dan geen criterium en teruggekomen gaat de I5, indien nodig, direct op de wallbox.
Helemaal met je eens. Overigens hebben ICE's ook een hoog verbruik bij korte afstanden en daar het is het nooit een thema.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Luft schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Helemaal met je eens. Overigens hebben ICE's ook een hoog verbruik bij korte afstanden en daar het is het nooit een thema.
Ik maak er mij ook niet druk om, en ik ga er zeker geen comfort voor laten. Maar bij ICE is dat verschil niet zo groot hoor. Als je daar een paar minuten mee rijdt, dan is het verbruik inderdaad een pak hoger. Maar na 20 min. is het al lang afgevlakt. ICE verbruikt de eerste minuten meer omdat de motor dan koud is, maar de verwarming van het interieur is een 'gratis' neveneffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:48:
Ik kan niet terug vinden wat de oplossing was voor het probleem met achteruitrijden met een trekhaak/aanhanger. een aantal mensen hier had dan dat de auto in noodstop ging. ik heb de work arounds met parkeersensoren wel gevonden, maar niet hoe (en of) de dealers het nu opgelost hadden. ik heb sinds gisteren namelijk de trekhaak eronder en kan idd niet achteruitrijden met een aanhanger.
Omdat ik wist dat ik het ook niet terug zou kunnen vinden heb ik dit bericht ooit eens opgeslagen....

"
@Blittkit ik heb begrepen dat de veiligheidssystemen niet automatisch uitgezet worden bij de aanhanger, ondanks dat deze gedetecteerd wordt. Misschien dat dit in een toekomstige software update verholpen wordt. Je moet het volgende doen: P knop van parkeren uitzetten (eenmaal drukken) en daarna deze knop een paar seconden inhouden. Dit zou het probleem met achteruitrijden met een aanhanger oplossen. Dus iedere keer aan denken bij aanhanger en Ready mode.

Maar ik heb (nog) geen trekhaak, dus kan dit niet controleren.

Dus de meeste rechtse P knop onder het infotainment, niet de P van de versnellingen.

"

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

dvdj schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:52:... Ik geraak in zo'n gevallen nooit onder de 20 kwh.

Gisteren bij wijze van test de Heater eens uit gezet. Ventilator nog aan gelaten om beslagen ruiten te voorkomen. Comfortabel is dat natuurlijk niet, maar resultaat: 15,8 kwh! Het is een RWD op 19 inch.
Ik rij met de stoel- stuurverwarming aan en de ruimteverwarming uit. Na een paar minuten krijg je een melding dat Slimme ventilatie inschakelt. Geen beslagen ruiten.
Als het me te koud wordt gaat de verwarming even op 17 °C.
P45 4WD, 20", ECO, L3, bandenspanning 2,5 bar. Overal de toegestane snelheid plus 2%. Verbruik gemiddeld 16,9 kWh/100km. Snelweg <19 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
MicheldeGoey schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Ik rij met de stoel- stuurverwarming aan en de ruimteverwarming uit. Na een paar minuten krijg je een melding dat Slimme ventilatie inschakelt. Geen beslagen ruiten.
P45 4WD, 20", ECO, L3, bandenspanning 2,5 bar. Overal de toegestane snelheid plus 2%. Verbruik gemiddeld 16,9 kWh/100km. Snelweg <19 kWh.
Super !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
MicheldeGoey schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Knap hoor, call me impressed. Voor mij is comfort ook wat waard. Laag verbruik is leuk, maar als de spreekwoordelijke ballen van je kont vriezen, word ik daar ook niet blij van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
kor952 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Omdat ik wist dat ik het ook niet terug zou kunnen vinden heb ik dit bericht ooit eens opgeslagen....

"
@Blittkit ik heb begrepen dat de veiligheidssystemen niet automatisch uitgezet worden bij de aanhanger, ondanks dat deze gedetecteerd wordt. Misschien dat dit in een toekomstige software update verholpen wordt. Je moet het volgende doen: P knop van parkeren uitzetten (eenmaal drukken) en daarna deze knop een paar seconden inhouden. Dit zou het probleem met achteruitrijden met een aanhanger oplossen. Dus iedere keer aan denken bij aanhanger en Ready mode.

Maar ik heb (nog) geen trekhaak, dus kan dit niet controleren.

Dus de meeste rechtse P knop onder het infotainment, niet de P van de versnellingen.

"
Tnx, wist niet zeker of dit nu de officiele oplossing was, dan hebben ze bij Hyundai nog wat te doen want dit is natuurlijk geen oplossing. die paar keer dat ik met een aanhanger ga rijden weet ik nu al dat ik al die keren ga staan kloten hoe het ook alweer was...... (net als de trekhaak monteren; sleuteltje draaien, knopdraaien enz (of andersom)). moet gewoon een update komen met de voorwaarde; trekhaak stekker ingplugd = collision detection achter uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Tnx, wist niet zeker of dit nu de officiele oplossing was, dan hebben ze bij Hyundai nog wat te doen want dit is natuurlijk geen oplossing. die paar keer dat ik met een aanhanger ga rijden weet ik nu al dat ik al die keren ga staan kloten hoe het ook alweer was...... (net als de trekhaak monteren; sleuteltje draaien, knopdraaien enz (of andersom)). moet gewoon een update komen met de voorwaarde; trekhaak stekker ingplugd = collision detection achter uitschakelen.
Als het werkt even een korte notitie in het dashboard kastje of in de centrale armsteun...hoef je alleen nog maar te onthouden dat het daar ligt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Zo'n 10 jaar geleden een nare ervaring gehad met een voor mij totaal onverwachtse heftige sneeuwbui in de Ardennen. Auto op zomerbanden en jonge kinderen op de achterbank. Vanaf dat moment voor veiligheid en zekerheid gekozen met winterbanden in de winterperiode en sneeuwkettingen mee op wintersport.

Heb voor de Ioniq AutoSocks gekocht als alternatief voor sneeuwkettingen. Eenvoudig te monteren en geen risico op schade aan je velgen. https://autosock.nl/

Verwacht ze niet nodig te hebben, maar zoals anderen als schreven ... mocht je ze onvoorzien toch nodig hebben, dan ben je heel blij dat je ze hebt meegenomen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
WilliamGeluk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Zo'n 10 jaar geleden een nare ervaring gehad met een voor mij totaal onverwachtse heftige sneeuwbui in de Ardennen. Auto op zomerbanden en jonge kinderen op de achterbank. Vanaf dat moment voor veiligheid en zekerheid gekozen met winterbanden in de winterperiode en sneeuwkettingen mee op wintersport.

Heb voor de Ioniq AutoSocks gekocht als alternatief voor sneeuwkettingen. Eenvoudig te monteren en geen risico op schade aan je velgen. https://autosock.nl/

Verwacht ze niet nodig te hebben, maar zoals anderen als schreven ... mocht je ze onvoorzien toch nodig hebben, dan ben je heel blij dat je ze hebt meegenomen.
Autosock is in oostenrijk geen alternatief https://www.anwb.nl/exper...uiken-ipv-sneeuwkettingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

[...]

Waarom jezelf zo pesten?
Precies dat dus. Sommige mensen gaan wel wat ver in hun benadering, in ieder geval ruimschoots over mijn persoonlijke comfort grens. Hier gaat 27% naar de klimaatregeling en dat blijft zo gedurende de rest van de winter. Mijn vrouw ziet me al aankomen: zeg schat, wil je de kachel niet aandoen op de ritjes naar kantoor want dat rijdt zuiniger zeggen ze op Tweakers _O- _O-

Los daarvan is een (dikke) jas achter het stuur gevaarlijk bij een aanrijding. Lees de adviezen van de ANWB maar eens:

https://www.rtlnieuws.nl/...oek-adac-duitsland-gordel

[ Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 27-01-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
In dit artikel , ook van de anwb site staat wat meer uitleg. Ook is het recenter. Van 2022 ipv 2017

https://www.anwb.nl/exper...natief-voor-sneeuwketting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Waarom jezelf zo pesten?
Ik zie het niet als mezelf pesten hoor en ik maak er ook niet zo'n zorgen over. Maar voor echt kleine stukjes heb je er toch geen extra comfort aan als de verwarming full power draait, want het duurt gewoon even voor het opwarmt. Dan doe ik liever de stoelverwarming aan. En voor die kleine stukjes doe ik ook mijn jas niet uit, dus echt koud heb ik het dan niet.

Sowieso heb ik het eerder te warm dan te koud. 19° in de auto vind ik wel prima voor langere ritten en 17° acceptabel voor korte ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu we het toch met z'n allen over zuinig rijden hebben... Ik kwam dit kanaal tegen van een Oostenrijkse 'professionele' ecodriver (wat dat ook in moge houden). Hij heeft ook een test gedaan met de Ioniq 5:

YouTube: Hyundai Ioniq 5 - real-world consumption test

En hier ook een video met algemene tips:

YouTube: Driving EVs efficiently - 5 Tips by Ecodriver

1. Accelereer rustig: het accelereren naar een snelheid kost net zoveel als wanneer je dit snel doet, maar je legt een grotere afstand af met die energie.
2. Vermijd hard remmen: regeneratief remmen heeft een power limit. Als je harder moet remmen, moet de auto ook de schijven gebruiken (dus verlies aan energie).
3. Zoveel mogelijk uitrollen: behoud van momentum is altijd efficiënter dan afremmen en weer optrekken. Zelfs met regeneratief remmen.
4. Let op de weg: bijv bij een brug of viaduct laat je snelheid iets zakken wanneer je omhoog rijdt en versnel weer wanneer je omlaag rijdt.
5. Nog wat externe zaken, inclusief hoe om te gaan met verwarmen (zoals gebruik stoelverwarming en zet de temperatuur iets lager), belading van de auto (geen onnodig gewicht meeslepen).

Kortom, het kijken waard als je spaarzaam wilt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Ik zie het niet als mezelf pesten hoor en ik maak er ook niet zo'n zorgen over. Maar voor echt kleine stukjes heb je er toch geen extra comfort aan als de verwarming full power draait, want het duurt gewoon even voor het opwarmt. Dan doe ik liever de stoelverwarming aan. En voor die kleine stukjes doe ik ook mijn jas niet uit, dus echt koud heb ik het dan niet.

Sowieso heb ik het eerder te warm dan te koud. 19° in de auto vind ik wel prima voor langere ritten en 17° acceptabel voor korte ritten.
10 minuten voor vertrek zet ik de kachel aan ;) Lang leve de app. Kantoor is 7 km/12 minuten rijden.

Behalve als ik naar de Appie ga (ik woon op 400 meter afstand van 2 supermarkten).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-09 18:19
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:29:

4. Let op de weg: bijv bij een brug of viaduct laat je snelheid iets zakken wanneer je omhoog rijdt en versnel weer wanneer je omlaag rijdt.
Mensen die dit doen mag van mij hun rijbewijs van afgepakt worden :+
de meester01 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
[...]

10 minuten voor vertrek zet ik de kachel aan ;) Lang leve de app. Kantoor is 7 km/12 minuten rijden.
Mooi fietsafstandje. Is nog zuiniger O-)

[ Voor 29% gewijzigd door amw82 op 27-01-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

de meester01 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Behalve als ik naar de Appie ga (ik woon op 400 meter afstand van 2 supermarkten).
7 km doe ik ook elektrisch, maar dan anders. Appie komt bij mij aan huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sODGb8y33mIt-Mkpp_QFcxFmc2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYlAwqQdJ6Uy2uI7cHivIv5s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:05:
[...]

7 km doe ik ook elektrisch, maar dan anders. Appie komt bij mij aan huis.
[Afbeelding]
Bij 20+ graden, droog weer en geen afspraken bij klanten doe ik dat quasi elektrisch:

en soms ook naar de Appie als ik niet zoveel nodig heb 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB2HEjBWdvxAz5pxPwBwCbiVhTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYOYmvJZlgP2d2TzvdsVLTI4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deliyoruk
  • Laatst online: 14-12-2024
Beste allemaal, ik weet niet of ik goed zit bij dit forum voor mijn vraag. Ook gelukkige berijder van een Ionic5.
Ik heb nog steeds last van klapperende veiligheidsgordels op achterbank welke tegen hard plastic aankomt.
Ik heb gehoord dat dit o.a op te lossen is door gordelbeschermers te gebruiken. Heeft iemand misschien een voorbeeld en bron waar ik deze zou kunnen aanschaffen? Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Deliyoruk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:53:
Beste allemaal, ik weet niet of ik goed zit bij dit forum voor mijn vraag. Ook gelukkige berijder van een Ionic5.
Ik heb nog steeds last van klapperende veiligheidsgordels op achterbank welke tegen hard plastic aankomt.
Ik heb gehoord dat dit o.a op te lossen is door gordelbeschermers te gebruiken. Heeft iemand misschien een voorbeeld en bron waar ik deze zou kunnen aanschaffen? Alvast bedankt
De zoekfunctie op dit forum is geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

portefam schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Leuk, je kunt maar 1 stuks per bestelling doen....
Gewoon 1 selecteren en dan in je winkelmandje ophogen naar 2 of meer. Werkte hier net op deze manier

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 27-01-2022 15:17 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
portefam schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Leuk, je kunt maar 1 stuks per bestelling doen....
Dat herken ik niet, ik heb er gewoon 6 stuks binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03
Daan_ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Gewoon 1 selecteren en dan in je winkelmandje ophogen naar 2 of meer.
Werkt thans niet, niet voldoende voorraad...slechts 1 per klant. Heb het ergens anders gewoon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amw82 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Mensen die dit doen mag van mij hun rijbewijs van afgepakt worden :+
De grap is dat veel mensen dit onbewust al doen. Ik rijd bijna altijd op de cruise control en dan valt dit erg op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Deliyoruk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:53:
Ik weet eigenlijk niet waar jullie zo moeilijk over doen met dat klapperen. Tot aan vorige week had ik volgens mij nog niemand achterin gehad, dus die gordels nog niet gebruikt en dus geen geklapper. Vorige week voor het eerst de achterbank bezet en inderdaad direct geklapper. Ik heb de gordels even "goed" gehangen' (dus niet random laten hangen) en geen problemen meer.

Onderstaand = FOUT = geklapper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeMZNIHXhAUfcK0YHACkYlwY83Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15kWOIMFM9vUebJAijfZGGVk.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaand = GOED = geen geklapper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxaQiGwuLLEc_qOpKDZQsoz47s0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gc4eEi0RBXOwdFUxxBsb5Y8D.jpg?f=fotoalbum_large

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Ik weet eigenlijk niet waar jullie zo moeilijk over doen met dat klapperen. Tot aan vorige week had ik volgens mij nog niemand achterin gehad, dus die gordels nog niet gebruikt en dus geen geklapper. Vorige week voor het eerst de achterbank bezet en inderdaad direct geklapper. Ik heb de gordels even "goed" gehangen' (dus niet random laten hangen) en geen problemen meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
met kinderen heb je vrij vaak iemand achterin zitten en geloof mij; die hangen die gordel niet "even"goed bij het uitstappen. dus daarna geklapper achterin..... gaan we er stuk van? nee, is het irritant, ja zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:20:
[...]

De grap is dat veel mensen dit onbewust al doen. Ik rijd bijna altijd op de cruise control en dan valt dit erg op.
Weet ik en ik erger me er iedere keer weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

jrk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op die tweede foto staat de rugleuning wat rechterop. En dat is ook een oplossing. Ik heb er gewoon wat Ali rubber om gedaan en je hoeft er nooit meer mee bezig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Tiggy80 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:48:
Er komt geen oplossing volgens de dealer maar na de 1e stop iets langer je rempedaal ingedrukt houden deactiveert direct de noodstop en je kan achteruit. Zodra je weer naar P/N of D bent gegaan en daarna opnieuw naar R begint het feest weer van vooraf aan. Hij onthoud het alleen zolang je in R blijft helaas.
Deze is iets makkelijker te onthouden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

timovd

Voorsprong door techniek

amw82 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Mooi fietsafstandje. Is nog zuiniger O-)
Vroeger, lang geleden, kindertjes, fietste ik iedere dag langere afstanden naar kantoor (op een gewone fiets, geen boomerfiets). De auto is sneller, maar als er file staat (vooral op de terugweg) is de fiets sneller en nog eens goed voor je conditie. Het bespaart mij een abonnement op de sportschool. Nu ik bijna alleen nog maar thuiswerk, is mijn conditie hard achteruit gegaan.
Op de fiets wordt je vanzelf warm in de winter, daar heb je geen stoelverwarming voor nodig. In de auto is het overigens wel erg fijn om te hebben, net als stuurverwarming.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 08:15
Wellicht interessant voor de mensen die nog steeds of alweer de trillingen/slechte wegligging in de auto hebben.
Op het Kia EV6 forum komen deze klachten ook naar boven en aangezien deze op een ander merk banden wordt geleverd lijkt het toch meer een probleem van het platform te zijn.
Volgens een poster schijnt er zelf een dealer geweest te zijn dat er problemen waren bij Kia met de ophanging en/of de elektromotor.
Ik weet niet hoeveel Hyundai en Kia gelijk zijn aan elkaar qua deze onderdelen maar zou dus zomaar kunnen dat het bij beide merken dezelfde oorzaak is.

[ Voor 15% gewijzigd door Stephan_haarlem op 27-01-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
Stephan_haarlem schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:31:
Wellicht interessant voor de mensen die nog steeds of alweer de trillingen/slechte wegligging in de auto hebben.
Op het Kia EV6 forum komen deze klachten ook naar boven en aangezien deze op een ander merk banden wordt geleverd lijkt het toch meer een probleem van het platform te zijn.
Volgens een poster schijnt er zelf een dealer geweest te zijn dat er problemen waren bij Kia met de ophanging en/of de elektromotor.
Ik weet niet hoeveel Hyundai en Kia gelijk zijn aan elkaar qua deze onderdelen maar zou dus zomaar kunnen dat het bij beide merken dezelfde oorzaak is.
Dan hoop ik dat er een gezamenlijke oplossing komt.
Heb je een link naar desbetreffend draadje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Dan hoop ik dat er een gezamenlijke oplossing komt.
Heb je een link naar desbetreffend draadje?
Het grote KIA EV6 topic
post over de ophanging en elektromotor is van 27 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Die data in de Bluelink app kloppen in mijn ervaring voor geen meter. Komt een heel ander getal uit dan wat de boordcomputer aangeeft en ook dan wat ik zelf bereken als ik kijk hoeveel ik heb bijgeladen.
Maandag heb ik een rit van 251 kilometer gereden met een gemiddelde snelheid van 94km/h. Begonnen met 100% en geeindigd met 30% batterij.

Uit de data uit Bluelink reken ik dat het verbruik 184 W/km is.
Reken ik het terug vanuit de batterijpercentage (70% van 72,6kwh), dan kom ik uit op 202 W/km

Reken ik de Bluelink data terug naar een batterijpercentage, dan had ik na de rit van 251km nog 36% in de tank moeten hebben ipv 30%.

Dus inderdaad, de info in de Bluelink app klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Zijn er hier ook mensen die Navigation Updater op een Mac draaien? Ik krijg het programma geïnstalleerd, maar het crasht zodra het downloaden begint. Dit gebeurt bij mij op 2 verschillende Macs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
souris schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:32:
Zijn er hier ook mensen die Navigation Updater op een Mac draaien? Ik krijg het programma geïnstalleerd, maar het crasht zodra het downloaden begint. Dit gebeurt bij mij op 2 verschillende Macs.
Ik heb het probleemloos draaien op mijn MacBook Pro (2019) - MacOS Montery. Downloaden gaat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52
Had al een keer eerder gepost maar kwam toen terecht tussen de vele update-posts:
Heeft iemand ook "last" van een overijverige lichtsensor? Bij elke tegenligger, ook overdag, worden de schermen even feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Laatst online: 16-02 16:18
Gepland opladen en klimaatregeling.

Gepland opladen met bijbehorende klimaatregelen krijg ik niet aan de praat. Ik verbind de laadpaal aan de auto en activeer deze met behulp van de laadpas/druppel. Het laden start direct. In Bluelink stel ik de datum, vertrektijd en de gewenste temperatuur in, en stuur de opdracht vervolgens naar de auto. Maar dit zorgt er niet voor dat het laden stopt en wordt overgenomen door het laadschema.

Iemand enig hoe dit werkt c.q. wat de juiste volgorde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Jbee81 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:08:
Had al een keer eerder gepost maar kwam toen terecht tussen de vele update-posts:
Heeft iemand ook "last" van een overijverige lichtsensor? Bij elke tegenligger, ook overdag, worden de schermen even feller.
Ik merk het vooral bij filerijden in het donker. Als je achter de auto voor je rijdt, en zijn remlichten gaan aan, worden de schermen ineens ook veel feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Matdehaas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:11 Gepland opladen en klimaatregeling.
Dit werkt bij mij ook niet altijd. Als ik het via Bluelink instel en upload naar de auto dan gebeurd er vaak niets en blijft het laden doorgaan terwijl ik daluren heb ingesteld. Zodra ik in de auto handmatig eerst alles uitvink bij Daluurtarieven hebben prioriteit en Alleen daluren en vervolgens alleen Daluurtarieven hebben prioriteit aanvink stopt het laden direct en gaat laden volgens vooraf ingestelde daluren. Kortom het werkt slecht! Soms uitsluitend via Bluelink waarna het de volgende dag weer niet werkt ondanks dat er niets aan de instellingen is verandert. Zo kan het in je Bluelink ingesteld staan en in de auto geeft hij aan dat er niets is ingesteld en vice versa. Dit is hetzelfde met de klimaatregeling. Heb je geluk dan doet hij het maar vaak doet hij niks! Zal dus hoop ik met de volgende s/w update opgelost worden.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
ijssgerb schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Dit werkt bij mij ook niet altijd. Als ik het via Bluelink instel en upload naar de auto dan gebeurd er vaak niets en blijft het laden doorgaan terwijl ik daluren heb ingesteld. Zodra ik in de auto handmatig eerst alles uitvink bij Daluurtarieven hebben prioriteit en Alleen daluren en vervolgens alleen Daluurtarieven hebben prioriteit aanvink stopt het laden direct en gaat laden volgens vooraf ingestelde daluren. Kortom het werkt slecht! Soms uitsluitend via Bluelink waarna het de volgende dag weer niet werkt ondanks dat er niets aan de instellingen is verandert. Zo kan het in je Bluelink ingesteld staan en in de auto geeft hij aan dat er niets is ingesteld en vice versa. Dit is hetzelfde met de klimaatregeling. Heb je geluk dan doet hij het maar vaak doet hij niks! Zal dus hoop ik met de volgende s/w update opgelost worden.
Gewoon de Hyundai SmartCharging app gebruiken voor laden in daluren, en dan klimaatregeling instellen via de Bluelink app. Nog makkelijker.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

maax schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:55:
Heeft iemand goede ervaring met de achterbak-mat met flap? Ivm onze hond overweeg ik een dergelijke mat aan te schaffen.

[Afbeelding]
Superlate reactie... :X maar ik heb em al vanaf het begin en het werkt goed. je moet em klemmen tussen bumer en laadvloer. Er zitten drukknoppen aan, maar deze werken niet met de kunststoffen inlegger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

souris schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:32:
Bij mij ook geen problemen, alleen bij de installatie. Omdat het "vreemde" software is, moest ik een workaround gebruiken. Voor de rest geen problemen.

Wat wel lastig is, is dat je de update niet meteen op de USB stick kunt downloaden. Alleen op de interne harde schijf. Ik heb dus behoorlijk wat moeten opruimen voordat dat lukte. Een externe harde schijf werkte bij mij trouwens ook niet.

Herkend iemand dit, of heeft iemand een workaround voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
krizzziz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Gewoon de Hyundai SmartCharging app gebruiken voor laden in daluren, en dan klimaatregeling instellen via de Bluelink app. Nog makkelijker.
Bedankt!

Ik heb het inmiddels geïnstalleerd en dat ziet er beter uit dan via Bluelink! Nu nog uitvogelen hoe ik ook efficiënt de auto kan laden via mijn zonnepanelen. Zou mooi zijn als dit ook via deze app ingesteld zou kunnen worden.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Laatst online: 16-02 16:18
krizzziz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Werkt dat ook met een laadpas van de leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:55
PollenR schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Bij mij ook geen problemen, alleen bij de installatie. Omdat het "vreemde" software is, moest ik een workaround gebruiken. Voor de rest geen problemen.

Wat wel lastig is, is dat je de update niet meteen op de USB stick kunt downloaden. Alleen op de interne harde schijf. Ik heb dus behoorlijk wat moeten opruimen voordat dat lukte. Een externe harde schijf werkte bij mij trouwens ook niet.

Herkend iemand dit, of heeft iemand een workaround voor dit probleem?
Herken dit ook. Heb een wat ouder macbook met maar 128GB SSD.. lukt dus niet om 60GB download te doen. Externe disk wordt niet geaccepteerd door de software.. ook niet als symlink. Nu wachten op OTA update en dan even kijken waar ik die kan downloaden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Matdehaas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Werkt dat ook met een laadpas van de leasemaatschappij?
Zeker!

Heeft niks met je laadpas aanbieder of electricteitsleverancier te maken.

Aan de achterkant wordt je stroom voordeliger ingekocht als je de app gebruikt. Van dat voordeel profiteer je door dat geld aan jezelf uit te laten keren.

Thuis of publiek laden. Werkt altijd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

krizzziz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Zeker!

Heeft niks met je laadpas aanbieder of electricteitsleverancier te maken.

Aan de achterkant wordt je stroom voordeliger ingekocht als je de app gebruikt. Van dat voordeel profiteer je door dat geld aan jezelf uit te laten keren.

Thuis of publiek laden. Werkt altijd.
Voor de publieke laadpalen is dit niet zo handig denk ik?
Dan , zo lijkt het althans, moet ik de hele tijd aan de paal hangen totdat hij gescheduled gaat laden?
Ofwel bezet je een publieke laadpaal voor langer dan je zou willen... voor thuisladen lijkt het me wel handig inderdaad. Maar als leaserijder overbodig denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ijssgerb schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:06:
Nu nog uitvogelen hoe ik ook efficiënt de auto kan laden via mijn zonnepanelen. Zou mooi zijn als dit ook via deze app ingesteld zou kunnen worden.
Koop een Zappi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Matdehaas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:11:

Gepland opladen met bijbehorende klimaatregelen krijg ik niet aan de praat. Ik verbind de laadpaal aan de auto en activeer deze met behulp van de laadpas/druppel. Het laden start direct. In Bluelink stel ik de datum, vertrektijd en de gewenste temperatuur in, en stuur de opdracht vervolgens naar de auto. Maar dit zorgt er niet voor dat het laden stopt en wordt overgenomen door het laadschema.

Hier werkt het ook af en toe niet.
Alles ingesteld op daluren en toch start het laden direct na aansluiten. In Bluelink het laden stoppen en na een tijdje komt de melding dat Gepland laden actief is. Daarnaast ook allerlei spookmeldingen, "Laden volgens planning beëindigd", terwijl het nog niet gestart is.
Zooitje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Je moet wel éérst de vertrektijd instellen in Bluelink. Daarna aankoppelen en met je pas activeren. Hij gaat dan niet direct laden (blauwe lamp bji NewMotion), maar pas vanaf wanneer dat nodig is. Het werk bij mij wel doorgaans, al heb ik ook mijn twijfels of de klimaatregeling. Volgens mij heeft die nog nooit gewerkt bij mij. Ik vind het ook jammer dat klimaatregeling alleen in ingebouwd i.c.m. het laden. Verder kun je via remote in de app alleen maar de airco starten, maar daar kun je geen temperatuur mee instellen. Toch?????

Uiteindelijk had ik de Bluelink liefst gewoon een temp. willen instellen en dat ik de klimaatregeling gewoon zelf kan inschakelen. Bij voorkeur natuurlijk als ie aan de stekker staat, zodat de stroom niet uit het accupakket wordt getrokken.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCol
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-12-2024
jrk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Ik vind het ook jammer dat klimaatregeling alleen in ingebouwd i.c.m. het laden. Verder kun je via remote in de app alleen maar de airco starten, maar daar kun je geen temperatuur mee instellen. Toch?????

Uiteindelijk had ik de Bluelink liefst gewoon een temp. willen instellen en dat ik de klimaatregeling gewoon zelf kan inschakelen. Bij voorkeur natuurlijk als ie aan de stekker staat, zodat de stroom niet uit het accupakket wordt getrokken.
Het is dat ze dit bij de dealer hadden uitgelegd maar anders had ik dit ook niet geweten:
In Bluelink bij "Remote" kan je de klimaatinstellingen doen. Temperatuur bijvoorbeeld maar ook of de ruiten en stuur verwarming aan moeten gaan. Deze instelling wordt gebruikt als je met de app de regeling start.

Ik heb het eenmaal zo ingesteld en druk inderdaad gewoon zelf een 15min van te voren op de knop. Of niet, want het interieur is op zich ook snel warm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vielleicht
BCol schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Het is dat ze dit bij de dealer hadden uitgelegd maar anders had ik dit ook niet geweten:
In Bluelink bij "Remote" kan je de klimaatinstellingen doen. Temperatuur bijvoorbeeld maar ook of de ruiten en stuur verwarming aan moeten gaan. Deze instelling wordt gebruikt als je met de app de regeling start.
Had nog lekkerder geweest als ook de stoelverwarming aan kon. Nu stap ik in een warme auto met warm stuur, en ga ik in een koude stoel zitten. #firstworldproblems

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
GoodPeople schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Ik heb het probleemloos draaien op mijn MacBook Pro (2019) - MacOS Montery. Downloaden gaat vlekkeloos.
Probleem gevonden. Navigation Updater vindt mijn proxy niet leuk. Proxy uitgezet en het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdegroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:33
ImreD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Herken dit ook. Heb een wat ouder macbook met maar 128GB SSD.. lukt dus niet om 60GB download te doen. Externe disk wordt niet geaccepteerd door de software.. ook niet als symlink. Nu wachten op OTA update en dan even kijken waar ik die kan downloaden…
Herkenbaar. Ik heb een schijf van mijn NAS gebruikt en dat werkt wel. Wordt herkend als harde schijf en de download werkt vervolgens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
cooper_s1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Voor de publieke laadpalen is dit niet zo handig denk ik?
Dan , zo lijkt het althans, moet ik de hele tijd aan de paal hangen totdat hij gescheduled gaat laden?
Ofwel bezet je een publieke laadpaal voor langer dan je zou willen... voor thuisladen lijkt het me wel handig inderdaad. Maar als leaserijder overbodig denk ik?
Juist niet! Voor een leaserijder juist interessant. Je verdient geld met de app en voor je werkgever/leasemij blijft alles zoals het is.

Volgens de uitleg op de website:
De financiële beloning die je krijgt voor Slim laden is een beloning voor het aanbieden van je laadflexibiliteit en voor je bijdrage aan de energietransitie. Dankzij deze flexibiliteit help je mee om de balans te bewaren op het elektriciteitsnet. Dit doe je door het laden te vermijden tijdens de piekperiodes met hoge energieconsumptie en juist wel te gaan laden wanneer er veel duurzame energie op het net is.

Het enige dat je moet doen is iedere keer de app invullen met de vertrektijd en gewenste SoC.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27

Bij mij werkt het soms, als de I5 op gepland staat dan zie je dat aan de laad leds die gaan dan trapsgewijs gaan knipperen. Ik merk ook dat het plan soms gewoon zomaar uit staat terwijl ik het had geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
jrk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Je moet wel éérst de vertrektijd instellen in Bluelink. Daarna aankoppelen en met je pas activeren. Hij gaat dan niet direct laden (blauwe lamp bji NewMotion), maar pas vanaf wanneer dat nodig is. Het werk bij mij wel doorgaans, al heb ik ook mijn twijfels of de klimaatregeling. Volgens mij heeft die nog nooit gewerkt bij mij. Ik vind het ook jammer dat klimaatregeling alleen in ingebouwd i.c.m. het laden. Verder kun je via remote in de app alleen maar de airco starten, maar daar kun je geen temperatuur mee instellen. Toch?????

2 dingen. Via de app kun je een schema instellen betreffende de klimaatregeling maar buiten het laden om.
Alleen het onderste gedeelte aanvinken.

Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.ioniqforum.com/attachments/1628509153405-png.34903/

Daarnaast kun je ook gewoon op een knop drukken om per direct de klimaatregeling te starten, waarbij je ook de temp meteen kan instellen.
Druk op het tabblad remote binnen je Bluelink app. Bovenin zit de knop om de klimaatregeling te starten, iets naar beneden heb je de mogelijkheid om de temp in te stellen. Stel eerst de temp in, dan pas klimaatregeling aanzetten.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Is het dan ook zo dat als je auto aan een laadpaal staat en deze klaar is met laden, hij wel de stroom uit de laadpaal haalt wanneer je vast je scheduled climate control aan zet? Of rij je dan gewoon weg met 97% SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Vielleicht schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Had nog lekkerder geweest als ook de stoelverwarming aan kon. Nu stap ik in een warme auto met warm stuur, en ga ik in een koude stoel zitten. #firstworldproblems
Mega probleem inderdaad 😂. Speelde ook al door mijn hoofd, tot ik het zelfde gevoel had dan jij... #realiteitszin 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Heb je al reactie gehad op je mail?
Reactie van de dealer gehad, om het kort samen te vatten is het heel normaal bij deze auto en moet je niet zeuren. Valt allemaal onder fabrieksspecificaties ondanks dat andere berijders er dus duidelijk geen last van hebben.
Ga volgende week kijken of ik een afspraak bij een andere dealer kan maken om te zien wat die ervan vindt en dan aan de hand van hun bevindingen de volgende stappen ondernemen.

Of wellicht is er iemand in de buurt van Haarlem die eens een test wil doen met beide auto's om te zien of het echt aan de auto ligt of aan mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Stephan_haarlem op 28-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Reactie van de dealer gehad, om het kort samen te vatten is het heel normaal bij deze auto en moet je niet zeuren. Valt allemaal onder fabrieksspecificaties ondanks dat andere berijders er dus duidelijk geen last van hebben.
Ga volgende week kijken of ik een afspraak bij een andere dealer kan maken om te zien wat die ervan vindt en dan aan de hand van hun bevindingen de volgende stappen ondernemen.

Of wellicht is er iemand in de buurt van Haarlem die eens een test wil doen met beide auto's om te zien of het echt aan de auto ligt of aan mij.
In Haarlem zijn relatief veel klinkerstraatjes. Heb je daar met name last of op asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik woon ook in Haarlem. We zitten dit weekend helaas wel even in quarantaine met een volle ziekenboeg.

Maar ik ben wel heel geïnteresseerd om het verschil te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImreD
Ben benieuwd wat er uit de vergelijking gaat komen…
Heb vandaag ook mijn dealer geschreven over alle grote en kleine dingen - trillen, zwabberen, piep vanuit motor >95km/h, ‘plakkend’ sturen, traag laden bij kou, update app voor mac die alleen hdd accepteerd voor download.
Ben benieuwd, heb vooral aangegeven dag ze dit het Hyundai moeten bespreken.

De reactie lijkt mij meer te zijn in de lijn; we weten het ook niet, dus dan moet het wel kloppen en aan de bestuurder liggen. Maar dat kan niet als er meerdere zijn, inclusief Kia EV6…

Bij mijn wissel naar winterbanden was er een EV6 bestuurder die ook trillingen had en hoopte dat de banden dat zouden oplossen..

Nu op winterbanden heb ik meeste trilling 70-90 ipv 100-110. Ook is het wat minder heftig, de banden zijn zachter en vangen meer op, ook hebben ze meer weerstand (C ipv A).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImreD
Mochten er in de regio Eindhoven nog mensen zijn zonder trillingen die willen vergelijken, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

ImreD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:30:
Mochten er in de regio Eindhoven nog mensen zijn zonder trillingen die willen vergelijken, laat maar weten.
Ik zit niet ver van Eindhoven (45 km) en ben benieuwd naar de problemen.
Bij mij rammelt niets, trilt niets, piept niets. De auto stuurt nu perfect op HDA2. Versie 220107.
Alleen LKA schakelt in een bocht ineens uit en dan wil de auto strak de vangrail in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Ik zou een niet 'meewerkende' dealer altijd in gebreke stellen, kijken of ze dan nog zo makkelijk zeggen dat het bij het type auto hoort....ach eigenlijk heeft ie nog gelijk ook alleen breng hem maar eens aan zijn verstand dat dat niet normaal is, en dat het ontwerp en/of fabricage fouten zijn.
Ik woon wat verder weg, Amsterdam ZO bij het AMC in de buurt. Mocht je het er voor over hebben ben je welkom.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
MicheldeGoey schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ik zit niet ver van Eindhoven (45 km) en ben benieuwd naar de problemen.
Bij mij rammelt niets, trilt niets, piept niets. De auto stuurt nu perfect op HDA2. Versie 220107.
Alleen LKA schakelt in een bocht ineens uit en dan wil de auto strak de vangrail in.
Bij mij heeft de update totaal geen invloed gehad op de HDA2 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
kor952 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:41:
[...]

Ik zou een niet 'meewerkende' dealer altijd in gebreke stellen, kijken of ze dan nog zo makkelijk zeggen dat het bij het type auto hoort....ach eigenlijk heeft ie nog gelijk ook alleen breng hem maar eens aan zijn verstand dat dat niet normaal is, en dat het ontwerp en/of fabricage fouten zijn.
Ik woon wat verder weg, Amsterdam ZO bij het AMC in de buurt. Mocht je het er voor over hebben ben je welkom.
Toch gek dat ze bij uitlevering van de auto juist bedelen om een goede beoordeling, en als de auto eenmaal op de weg is, ze dat totaal overboord gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
bilgy_no1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Ik woon ook in Haarlem. We zitten dit weekend helaas wel even in quarantaine met een volle ziekenboeg.

Maar ik ben wel heel geïnteresseerd om het verschil te checken.
Als jij mij een berichtje zou kunnen sturen zodra je uit quarantaine mag om een afspraak te plannen om het verschil eens te checken dan zou dat echt heel top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
[...]

Ik heb de dealer officieel in gebreke gesteld en ik kreeg de reactie terug dat het allemaal conform fabrieksspecificaties is en daarmee was het goed volgens de dealer.
Heb niet echt het idee dat de manager klantenservice een idee heeft wat officieel in gebreke stellen betekend.
Amsterdam ZO is niet zover van mij vandaan, ik woon in Haarlem-Zuid dus recht stukje op de snelweg :-)
Ik stuur je wel even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 21:40
[...]

Hersenspinsel, in het leveringen topic veel berichten dat de leveringen worden verlaat (mijn auto zou begin maart worden geleverd, wordt nu (waarschijnlijk) mei). Zouden ze het fabricageproces aan het verbeteren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

BCol schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Ik heb het eenmaal zo ingesteld en druk inderdaad gewoon zelf een 15min van te voren op de knop. Of niet, want het interieur is op zich ook snel warm.
Ja, dat snap ik en dat heb ik ook ingesteld op alles aan. Maar jij zegt "dan druk ik 15 min. van te voren op de knop" ==> welke knop dan? Ik weet daar geen knop voor, en ga er van uit dat de auto dit automatisch doet a.d.h.v. de ingestelde vertrektijd én dat werkt bij mij gewoon niet of niet goed. Dus welke knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

krizzziz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:10:
[...]

2 dingen. Via de app kun je een schema instellen betreffende de klimaatregeling maar buiten het laden om.
Alleen het onderste gedeelte aanvinken.

[Afbeelding]

Daarnaast kun je ook gewoon op een knop drukken om per direct de klimaatregeling te starten, waarbij je ook de temp meteen kan instellen.
Druk op het tabblad remote binnen je Bluelink app. Bovenin zit de knop om de klimaatregeling te starten, iets naar beneden heb je de mogelijkheid om de temp in te stellen. Stel eerst de temp in, dan pas klimaatregeling aanzetten.
Ah... er waar zit die knop dan voor handmatig starten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as5ACzgIk-u5vJD1APuRX94lCuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKmDhxojXiv1lTSBYSdpG9tJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
jrk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Ah... er waar zit die knop dan voor handmatig starten?
[Afbeelding]
De knop Airco starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Stomme naam dan, als dan ook de stuurverwarming e.d. aangaat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
jrk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Nu misschien wel maar in de zomer is het weer niet stom. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deliyoruk
  • Laatst online: 14-12-2024
Dag allemaal, ik ben goed geholpen vwb de gordelbeschermers, inmiddels ook besteld dus even afwachten wanneer ze binnenkomen. Nu heb ik een volgende raadsel. Heb mijn ionic 5 dus net 2,5 week in bezit, afgelopen weekend kom ik er toevallig achter dat er 2 deukjes in/op het dak zitten. Geen idee hoe die daar zijn gekomen, je moet echt met blote ogen vanuit een bepaalde hoek kijken om ze te zien. Gemeld bij de dealer en die geeft aan dat ze er niet in gezeten kunnen hebben omdat zij een controle process hebben bij ontvangst van de auto en voor aflevering. Zojuist langs een schadeherstelbedrijf gereden en de deukjes laten zien, daar vonden ze het vreemde deukjes. Misschien rare opmerking werd er gezegd maar het lijkt wel of er een spant in het dak zit. Advies was om een andere Ionic5 ‘s te bekijken of deze ook niet van deze deukjes hebben. Heeft iemand er wel eens opgelet of er deukjes op het dak opvallen? Ik ga komende dinsdag ook langs een andere schadeherstelbedrijf, ben benieuwd of die hetzelfde zegt. Het is gewoon balen van die deukjes en een raadsel. Ben benieuwd of anderen ook zelfde ervaring hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
[...]

dat vind ik ook van het "gepland opladen"; ik heb mij mottig gezocht waar ik nou die geplande voorverwarming moest doen.....

en dan hebben we het nog niet eens over de " warmer" knop op het dashboard voor de stoel verwarming :? die koeraans>nederlands tolk was niet de beste die ze konden treffen iig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 20:35

-CJ

Not remastered

[...]

Dat zit op een andere plek. In het Engels heet de knop overigens climate controle iets logischer.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Ben benieuwd naar de uitkomst van vergelijking tussen de Ioniq's... Zit zelf in Elburg dus wordt lastig om even die kant op te komen;).

Vandaag de dealer aan de telefoon gehad n.a.v. een mail door mij gestuurd met daarin de bekende problematiek gemeld.
Ze geven aan dat de problemen bekend zijn (voornamelijk zwabberen LKA en trillingen in de banden).. Zij denken dat het toch de banden zijn en dan voornamelijk de 'schuimvulling' daarin. Omdat de Kia EV6 ook deze problemen lijkt te hebben. Zij het wel ander merk banden, maar ook met schuimvulling.
Maar het probleem is nu bij Hyundai in progress en die spreken weer met de bandenleverancier.
Hij verwacht dat er een bandenwissel gaat komen, hetzij individueel of met terugroepactie. Maar het is nu echt even wachten op Hyundai. Wat betreft LKA denk hij dat een software-update verschil moet gaan maken.
Als het bandenprobleem opgelost is, gaat hij kijken naar de trillingen in de portieren.

Heb het idee dat ze het wel serieus nemen en onderkennen, maar de officiële procedure moeten volgen en daarom nog niet hét antwoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:40:
Ben benieuwd naar de uitkomst van vergelijking tussen de Ioniq's... Zit zelf in Elburg dus wordt lastig om even die kant op te komen;).

Vandaag de dealer aan de telefoon gehad n.a.v. een mail door mij gestuurd met daarin de bekende problematiek gemeld.
Ze geven aan dat de problemen bekend zijn (voornamelijk zwabberen LKA en trillingen in de banden).. Zij denken dat het toch de banden zijn en dan voornamelijk de 'schuimvulling' daarin. Omdat de Kia EV6 ook deze problemen lijkt te hebben. Zij het wel ander merk banden, maar ook met schuimvulling.
Maar het probleem is nu bij Hyundai in progress en die spreken weer met de bandenleverancier.
Hij verwacht dat er een bandenwissel gaat komen, hetzij individueel of met terugroepactie. Maar het is nu echt even wachten op Hyundai. Wat betreft LKA denk hij dat een software-update verschil moet gaan maken.
Als het bandenprobleem opgelost is, gaat hij kijken naar de trillingen in de portieren.

Heb het idee dat ze het wel serieus nemen en onderkennen, maar de officiële procedure moeten volgen en daarom nog niet hét antwoord hebben.
Welke banden heb jij nu onder de auto zitten dan? Bij mij zitten er nu Michelin Pilot Sport 4 SUV (originele Primacy 4 banden zijn door de dealer al vervangen) onder en deze hebben beide volgens mij geen schuimvulling. Dan moet je echt de EV variant hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 28-01-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

maax schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Hersenspinsel, in het leveringen topic veel berichten dat de leveringen worden verlaat (mijn auto zou begin maart worden geleverd, wordt nu (waarschijnlijk) mei). Zouden ze het fabricageproces aan het verbeteren zijn?
Nee, Noord-Amerika en Australië zijn nu aan de beurt met leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
de meester01 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Nee, Noord-Amerika en Australië zijn nu aan de beurt met leveringen.
Oké, weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

maax schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Oké, weet je dat zeker?
Het gaat er niet exclusief naar toe maar daar is net de marktintroductie geweest en beginnen de eerste leveringen nu te lopen dus dan is voor mij wel duidelijk waarom de levertijden hier oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Een vergelijk tussen een Model Y en de Ioniq 5 door een Model Y rijder. Eerlijk en helder met, voor mij, toch wat verrassende zaken.

https://youtu.be/hPj13xtRdCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Welke banden heb jij nu onder de auto zitten dan? Bij mij zitten er nu Michelin Pilot Sport 4 SUV (originele Primacy 4 banden zijn door de dealer al vervangen) onder en deze hebben beide volgens mij geen schuimvulling. Dan moet je echt de EV variant hebben.
Ik heb ik sinds een week pilot sport 4 SUV 19 inch. Het rijgedrag is behoorlijk op vooruit gegaan. Ik heb nu nog bij115 tot 120 op de snelweg nog een beetje trillingen in de armsteun. Voor het vervangen van de banden was dit bij 105 tot 125 km/uur en ook in die mate dat ik deze snelheid ging vermeiden. Het vermijden van deze snelheden die ik nu niet meer omdat het zoveel is verbeterd. Dit is bij rijden op snelweg of autoweg.

Ik heb met wat neopreen stripjes de arm steun vast geklemd. Door een beetje extra stijfheid in de middenconsole worden de trillingen hier wat gedempt. De middenconsole geeft ook wel erg snel trillingen door een het is nu ook een beetje minder. Ach je moet wat voor een beetje comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
de meester01 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:56:
[...]

Het gaat er niet exclusief naar toe maar daar is net de marktintroductie geweest en beginnen de eerste leveringen nu te lopen dus dan is voor mij wel duidelijk waarom de levertijden hier oplopen.
Maar dat is dus wel een aanname en waarschijnlijk ook lastig te staven met data. Dat bedoel ik niet negatief, ben zelf ook erg teleurgesteld in de nog te leveren Ioniq 5 en zeer slechte reclame voor het merk. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om verkoopcijfers naast productie cijfers te leggen (dit hoort wellicht in het andere topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
mystici5 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Ik heb ik sinds een week pilot sport 4 SUV 19 inch. Het rijgedrag is behoorlijk op vooruit gegaan. Ik heb nu nog bij115 tot 120 op de snelweg nog een beetje trillingen in de armsteun. Voor het vervangen van de banden was dit bij 105 tot 125 km/uur en ook in die mate dat ik deze snelheid ging vermeiden. Het vermijden van deze snelheden die ik nu niet meer omdat het zoveel is verbeterd. Dit is bij rijden op snelweg of autoweg.

Ik heb met wat neopreen stripjes de arm steun vast geklemd. Door een beetje extra stijfheid in de middenconsole worden de trillingen hier wat gedempt. De middenconsole geeft ook wel erg snel trillingen door een het is nu ook een beetje minder. Ach je moet wat voor een beetje comfort.
Dat het midden console iets trilt bij hogere snelheden dat neem ik ook voor lief gezien de constructie ervan.
Maar bij mij trilt ie al zodra je gaat rijden haha. En naar mate de snelheid omhoog gaat beginnen de trillingen ook in de stoelen en ligt de auto gewoon niet strak op de weg aan de rechterkant. Blijf het gevoel houden van hoogteslag of kromme velg. Maar beide is het volgens de dealer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb inderdaad nog de Primacy banden eronder.
Eerste stap zal dan waarschijnlijk de pilot sport banden worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Dat het midden console iets trilt bij hogere snelheden dat neem ik ook voor lief gezien de constructie ervan.
Maar bij mij trilt ie al zodra je gaat rijden haha. En naar mate de snelheid omhoog gaat beginnen de trillingen ook in de stoelen en ligt de auto gewoon niet strak op de weg aan de rechterkant. Blijf het gevoel houden van hoogteslag of kromme velg. Maar beide is het volgens de dealer niet.
Ik meende eerder gelezen te hebben dat je ook road force meeting had gedaan. Bij mij waren eerst 2 banden vervangen. De trillingen waren nog steeds aanwezig. Ik heb toen road force laten doen voor eigen rekening.
De waarden waren 85 en 95 voor primacy en 20 en 30 Newton voor de pilot sport 4. 85 en 95 is eigenlijk geen afkeur maar wel slechter als wat je van een kwaliteit band mag verwachten. Michelin zit normaal rond 25 Newton.
Aan de hand hiervan heb ik mijn dealer kunnen overtuigen om ook de andere twee te vervangen.
Het hele proces heeft bijna drie maand geduurd met wekelijks e-mailen, bellen en bezoeken van de dealer en klantenservice Hyundai NL. Het leek alsof ze allemaal naar elkaar wijzen en niemand die de kosten wil dragen voor de oplossing.

Als een road force meting goed is dan hoef je niet meer je velgen te controleren.
Pagina: 1 ... 72 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic