Ik heb een mail naar mijn dealer gestuurd om meer informatie:
Ik wilde informeren of er al meer bekend is omtrent de levering van de Ioniq 5 Project45. De order periode is gesloten, dus neem aan dat er nu ook meer informatie is van de bestellingen/orders.
Wat is het ordernummer en de hoeveelste sta ik in de lijst?
Is mijn Ioniq 5 Project45 al geproduceerd en zo ja, wat is de VIN code?
Staat deze al op een boot en zo ja, welke?
Bij het begin van de Ioniq 5 werd er gezegd dat de 'gelukkigen' op de hoogte zouden worden gehouden van bovenstaande vragen, dus daarom informeer ik hiernaar.
Alvast bedankt,
Zuinige Rijder
Mijn gok is dat er een gedeelte op de boot "Morning Pilot" naar Rotterdam staat:
Hier kun je Morning Pilot informatie zien en hier kun je deze
op kaart volgen.
Vertrek Ulsan, Korea: 23 April 2021
Aankomst Le Havre, Frankrijk 19 Mei 2021
Aankomst Rotterdam Nederland: 21 Mei 2021
Aankomst Immingham Engeland 23 Mei 2021
Aankomst Wallhamn, Zweden 24 Mei 2021
Aankomst Bremerhaven Duitsland: 27 Mei 2021
Waarom denk ik dat?
Omdat
op 4 april nog een heleboel Ioniq 5 klaarstonden, dus die konden toen nog niet op een boot staan.
En ook op 18 april zijn nog geproduceerde Ioniq 5 gezien,
zie deze post.
Daarnaast komt de Morning Pilot aan in alle landen die meedoen met de 3000 uit Europa.
In Noorwegen denkt men er anders over, men denkt dat de
Morning Lady al de eerste Ioniq 5 voor Noorwegen zal afleveren. 27 maart vertrokken uit Ulsan en op weg naar Noorwegen (aankomst 12 mei) en 15 mei in Bremerhaven Duitsland. Er wordt er daar vanuit gegaan dat al vóór april de meeste Ioniq 5 Project45 gemaakt zouden zijn (omdat de kleuren van de inschrijving al op 26 feb bekend zijn).
In Duitsland denkt men dat de
Morning Pride een grote kans maakt, omdat Sangl dit gezegd heeft. Dus is 15 april vertrokken en komt op 17 mei in Bremerhaven aan. Echter komt deze niet langs Nederland.
Wat ook nog zou kunnen dat het de Bess is, vertrokken op 16 april en komt 23 mei in Bremerhaven aan, maar ook niet in Nederland.
Er kunnen op z
o een boot trouwens 8500 auto's, meer dan genoeg voor de 3000 van Project45. Maar ze hoeven natuurlijk niet allemaal op dezelfde boot, dus misschien is Noorwegen een uitzondering, omdat de Morning Pilot bijvoorbeeld niet in Noorwegen aanmeert (en het laatste stuk niet met vrachtauto's verder gedistribueerd wordt)
Hoop dat Hyundai Nederland of dealer zeer binnenkort licht in de duisternis brengt

want de informatie van die kant is zeer matig en de meeste informatie vind je op forums op internet

In ieder geval niet wat men beloofd had vóór de inschrijving.