HJ92 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Dank voor je reactie. Kan het me goed voorstellen, het weggedrag is gewoon niet zoals beloofd: comfortabel.
Goed dat je een mail hebt gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.
Even voor de zelfdiagnose

:
Auto naar dealer gebracht, auto is gebalanceerd en naar bandencentrum gebracht voor uitgebreide balancering. De wielen zijn er toen vanaf geweest. Vervolgens er weer aangezet, auto teruggebracht naar dealer en vervolgens merk ik dat de klachten erger zijn geworden..
Dan zou je wel weer denken: het is iets met de banden.
Als het de schokdempers zijn, die waarschijnlijk ook bij serie worden gebruikt, zouden meer Ioniq5 gebruikers er last van moeten hebben lijkt me?!..
Zijn er ook weggebruikers met banden van een ander merk als Michelin met dezelfde klachten?
Bij mij zijn de volgende stappen gedaan:
1) dag na aflevering Primacy 4 banden en velgen opnieuw gebalanceerd zonder effect
2) Primacy banden vervangen voor door Pilot Sport 4 SUV vanwege hoogteslag Primacy banden. Echter klachten grotendeels nog steeds aanwezig
3) Banden laten Road Force balanceren, geen benoem waardige afwijkingen gevonden.
4) Dealer heeft 20 inch Pilot Sport van hun demo auto onder mijn auto gemonteerd, iets verbetering maar vibratie en bonkerig gedrag nog steeds aanwezig.
Door de laatste stap lijkt mij dat het probleem bij mijn auto dus niet in de banden/velgen kan zitten, anders zou deze stap het moeten oplossen.
Dus vandaar mijn redenatie dat het in het chassis of de ophanging moet zitten.
Maar inderdaad wel interessant om te weten of er ook mensen zijn die er met een ander merk banden last van hebben.