Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Ik mis iets denk ik, moet er nog ergens een vinkje aan om het stopcontact onder de bank te gebruiken? Schuitje heb ik open maar als ik de stofzuiger inplug gebeurd er niets. Auto helemaal aan gaat er een rood lampje branden bij het stopcontact, maar nog steeds geen stofzuiger. Ik nu maar even de omvormer buiten ingeplugd en die gebruikt, maar die binnen wil ik ook wel kunnen gebruiken

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Tiggy80 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:01:
Ik mis iets denk ik, moet er nog ergens een vinkje aan om het stopcontact onder de bank te gebruiken? Schuitje heb ik open maar als ik de stofzuiger inplug gebeurd er niets. Auto helemaal aan gaat er een rood lampje branden bij het stopcontact, maar nog steeds geen stofzuiger. Ik nu maar even de omvormer buiten ingeplugd en die gebruikt, maar die binnen wil ik ook wel kunnen gebruiken
Meest waarschijnlijk is je batterij-percentage op dit moment lager dan de grens die staat ingesteld onder de V2L-knop onderin het meest linker hoofdmenu. Ik heb die op 20% staan zodat V2L het binnen bijna altijd doet. Heb buiten nog nooit geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door MeelezerT op 23-01-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
MeelezerT schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Meest waarschijnlijk is je batterij-percentage op dit moment lager dan de grens die staat ingesteld onder de V2L-knop onderin het meest linker hoofdmenu. Ik heb die op 20% staan zodat V2L het binnen bijna altijd doet. Heb buiten nog nooit geprobeerd.
Nope, staat op 30% en de accu heeft nog 47%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin.bored
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-11-2022
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen

- voor de 58kwh eigenaren. Hoeveel km haal je momenteel(winter) met een volle accu ongeveer
- het witte scherm vind ik een minpunt. Heeft iemand geprobeerd om een vinyl wrap(zwart) te gebruiken voor de witte rand rand van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Er was wat mee heb het ook een maand of vijf geleden gehad, kan me alleen niet meer herinneren wat. Heb je de stofzuiger wel aangezet? want dan pas wordt ie blauw, hij is altijd kort rood voor hij blauw wordt als je er een apparaat insteekt. Staat het sleutelslot wel in de juiste stand? Auto afsluiten en opnieuw opstarten?

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 23-01-2022 15:11 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
De stekker in de auto doet het enkel als je in het menu hem op kampeermodus zet. anders blijft hij rood. en je kan hem dus niet tijdens het rijden gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Vandaag weer wat nieuws. Ik rij op de A2 amsterdam Utrecht ingesteld op 100km/u en alle automaten aan. De trajectcontrole wordt gezien alles prima. Sectie 2 bij vinkenveen start en hup daar springt de scc naar 130 km/u. Ik had het gelukkig gelijk door, maar het is zeer aannemelijk dat door omringend verkeer de snelheidstoename niet opvalt met bekeuring tot gevolg. Pas bij het einde van de trajectcontrole springt de snelheid weer terug naar 100.
Tip: schakel de max.snelheid automaat maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

suffuhrt schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:24:
Vandaag weer wat nieuws. Ik rij op de A2 amsterdam Utrecht ingesteld op 100km/u en alle automaten aan. De trajectcontrole wordt gezien alles prima. Sectie 2 bij vinkenveen start en hup daar springt de scc naar 130 km/u. Ik had het gelukkig gelijk door, maar het is zeer aannemelijk dat door omringend verkeer de snelheidstoename niet opvalt met bekeuring tot gevolg. Pas bij het einde van de trajectcontrole springt de snelheid weer terug naar 100.
Tip: schakel de max.snelheid automaat maar uit.
Nog leuker is...kort nadat je van de A2 de A9 richting Amstelveen neemt is er een uitrit voor zandauto's daar staat een bord 15km/h, je snapt hem al, prompt gaat het gas er af.... ik stel hem daarom altijd een paar km hoger in dan aangegeven wordt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
GTCrugged schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je moet rijden om een verbruik van 18.5 kWh/100km te realiseren? Met mijn RDW LR Lounge zit ik op zo’n 22kWh/100km bij een gemiddelde rit van 40km waarvan 85% snelweg.
Om te beginnen standaard op de CC. Zelfs in de stad. Is bij mij waarschijnlijk een afwijking maar kan ik 100 mtr rechtuit, staat de CC aan. Voor de rest zo veel mogelijk regenereren en rotondes nemen met zo veel mogelijk behoud van snelheid. Je leert vanzelf het meetpunt om de CC uit te zetten bij verschillende snelheden.
Dan op de snelweg per definitie aan de 100 km houden. Ik heb allang geleerd dat zoiets "geen drol" scheelt in totale reistijd. En als laatste als ik kan kiezen tussen een route via de snelweg en provinciaal kies ik altijd de laatste. Vind dat ook altijd prettiger rijden, heb je wat te doen/sturen.
Dan kom ik met mijn 20 inch/AWD op dit gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

nmolenbeek schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:14:
De stekker in de auto doet het enkel als je in het menu hem op kampeermodus zet. anders blijft hij rood. en je kan hem dus niet tijdens het rijden gebruiken....
Ik heb hem nog nooit op kampeermodus gezet en kan hem toch gebruiken, wellicht volstaat het als je de auto uitzet of op de accessoires stand.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Tiggy80 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Nope, staat op 30% en de accu heeft nog 47%
Okay in dat geval helaas :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
ditbenikecht schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:36:
Het filmpje van @ijssgerb valt mij reuze mee. Bij mij is de stuuruitslag nog wel 2 a 3x groter. Nu met de januari update kan de auto weer enigzins zelfstandig sturen, 90% van de tijd is het stuurtje groen. Bij de november update was het stuurtje 95% van de tijd grijs, en als die groen was, was het hoogstens enkele seconden.
En dat met een P45 op 20 inch.
Maandag heb ik een afspraak bij de dealer voor kalibratie van de sensoren en balanceren van de banden.
Wil je svp met ons delen wat de dealer straks exact heeft uitgevoerd! Ik heb meerdere dealers geraadpleegd en kalibreren zegt hen niets, tot nog toe is het antwoord dat op een LKA update gewacht moet worden.
Dus als je tijd en zin hebt svp doorvragen bij de werkplaats en in een post gooien. _/-\o_ En.... we zijn natuurlijk vooral benieuwd of het dan ook gewerkt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Ook ik kan hem in de rijmodus gebruiken maar het stopcontact is wel extreem gevoelig voor een goed stekker contact. Moet vaak meerdere malen insteken/wiebelen om letterlijk het groene licht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
nmolenbeek schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:14:
Binnen is hij ook rijdend te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
kor952 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Nog leuker is...kort nadat je van de A2 de A9 richting Amstelveen neemt is er een uitrit voor zandauto's daar staat een bord 15km/h, je snapt hem al, prompt gaat het gas er af.... ik stel hem daarom altijd een paar km hoger in dan aangegeven wordt.
En een paar kilometer lager bij trajectcontroles vanwege de continue piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

Heeft een van jullie verlichte deurhendels ? Mogelijk USA only. Viel me net op in dit filmpje.

YouTube: Door Handles | IONIQ 5 | Hyundai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 13:06
Heb je de laadkabel nog aangesloten. Volgens mij moet die afgekoppeld zijn om V2L te kunnen gebruiken. De omvormer is bidirectional en kan maar één taak uitvoeren of laden of weer terug van DC naar AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Killemall schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:22:
Heeft een van jullie verlichte deurhendels ? Mogelijk USA only. Viel me net op in dit filmpje.

We wish!! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Killemall schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:22:

De onderste raamlijst in de portier leek ook wel een chroom kleur te hebben maar dat is niet heel duidelijk te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:35

-CJ

Not remastered

Vandaag bij Fastned gestaan, kwam aan met 7% na 11km gereden te hebben. Eerst kort geladen met 70kW en daarna schoot 'ie naar 140kW (aan een 300kW paal). 7 tot 50 procent in 22 minuten.

Geen record maar opzich prima. Hoop dat ik ooit nog de 200kW aantik.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

-CJ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:21:
Vandaag bij Fastned gestaan, kwam aan met 7% na 11km gereden te hebben. Eerst kort geladen met 70kW en daarna schoot 'ie naar 140kW (aan een 300kW paal). 7 tot 50 procent in 22 minuten.

De HPC lader bij Shell (Apeldoorn Noord) begon op 65kw @40% soc en viel na een paar kWh terug naar 59. Sessie niet afgemaakt, was de eerste keer HPC laden en wilden het even testen zonder dat de thuiskomst er van af hing.

Pas bij poging nr 4 ging hij laden. 4e keer even de kabel/stekker stevig aangedrukt gehouden bij de communicatie tussen paal en auto. Na 3 minuten gestopt en thuis weer ingeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

edvanleeuwen schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:22:
Weet iemand of/hoe je een niet-Apple agenda kunt koppelen met Bluelink?
Ik kon gewoon mijn Outlook en andere agenda's kiezen in de Bluelink app...
Maar ik heb mijn bluelink app op een android toestel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 18:19
cooper_s1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Ik kon gewoon mijn Outlook en andere agenda's kiezen in de Bluelink app...
Maar ik heb mijn bluelink app op een android toestel..
Vreemd, ik kan alleen m'n Google agenda kiezen (op android). Voor m'n werk zit ik helaas vast aan Outlook, die er dus niet bijstaat. Wel iCloud agenda, die ik dan weer helemaal niet heb.
Zou wel graag m'n Outlook agenda kunnen koppelen, aangezien daar de meeste afspraken instaan.
de meester01 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:05:
[...]

De HPC lader bij Shell (Apeldoorn Noord) begon op 65kw @40% soc en viel na een paar kWh terug naar 59.

Na 3 minuten gestopt en thuis weer ingeprikt.
Niet heel vreemd als je het maar 3 minuten probeert... Dan is batterij nog niet op temperatuur.

[ Voor 26% gewijzigd door amw82 op 23-01-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:35

-CJ

Not remastered

Er zijn ook tooltjes om een Outlook agenda te synchroniseren naar Google Agenda.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
-CJ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:44:
Er zijn ook tooltjes om een Outlook agenda te synchroniseren naar Google Agenda.
Weet ik, op m'n telefoon is die ook gesynct met Google agenda, maar niet zichtbaar in bluelink/auto.
Maar sowieso vreemd dat hij er bij de een wel staat en bij mij niet.

Edit: Agendaservice een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, nu staat de naar google gesyncte agenda er wel bij.
Nog steeds geen Outlook, maar iig de afspraken die ik wil.

[ Voor 19% gewijzigd door amw82 op 23-01-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin..
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-02-2023
Hallo, ik heb sinds en aantal maanden en project 45 in bezit. Nu merk ik wat vreemde dingen en ben ik benieuwd of anderen dat ook opvalt.

1e. Op de een op andere dag kantelen me buitenspiegels niet meer naar beneden als ik achteruit rijd. Ik kan ook nergens de instellingen hiervan vinden. Heeft iemand dat ook?

2e. Als ik me head up display in me vooruit aanpast en hem helemaal naar beneden stelt dan staat die de volgende dag weer op ze oude plek.

3. Sinds ik en keer naar Duitsland ben gereden kreeg ik in de scherm te zien hoe hard je daar mag en het land nummer etc. Nu al paar weken terug in Nederland zegt die het zelfde over Nederland. Dat laat die elke keer zien als je de auto start.

Hopelijk weet iemand meer hiervan.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Voor je 1ste issue, de spiegelverstel keuze schakelaar (L of R) moet op L of R staan. Niet in het midden anders kantelen de spiegels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eighty1
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-02-2022
Hallo allen,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van diegene die een 58kwh batterij hebben.
Ik heb eind vorig jaar een ioniq5 72kwh besteld voor de lease (levering in juni vooralsnog). Nu heeft de lease maatschappij nog een ioniq staan met een kleiner accu pakket (op kenteken gezet vorig jaar dus gunstiger in de lease). Nu ben ik bang dat als ik voor een kleiner accu pakket kies dat ik in de winter mijn woon werk en woon klanten reisafstanden niet altijd ga redden. Ik woon net boven Meppel en moet naar Utrecht (en verder). Wat is jullie bereik gemiddeld deze periode van het jaar met snelweg ritten rond de 110 a 120 km/u?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Eighty1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:58:
Hallo allen,

Ik heb eind vorig jaar een ioniq5 72kwh besteld voor de lease (levering in juni vooralsnog). Nu heeft de lease maatschappij nog een ioniq staan met een kleiner accu pakket (op kenteken gezet vorig jaar dus gunstiger in de lease). Nu ben ik bang dat als ik voor een kleiner accu pakket kies dat ik in de winter mijn woon werk en woon klanten reisafstanden niet altijd ga redden. Ik woon net boven Meppel en moet naar Utrecht (en verder). Wat is jullie bereik gemiddeld deze periode van het jaar met snelweg ritten rond de 110 a 120 km/u?

Dank alvast.
Winter en winterbanden:
Bij 110km/u 360 km
Bij 120km/u 320 km
Gaat dan wel om de 73kWh.

Misschien kan je hier nog kijken:

https://ev-database.org/c...ONIQ-5-Standard-Range-2WD

https://ev-database.org/c...ai-IONIQ-5-Long-Range-2WD

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Eighty1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:58:
Hallo allen,

Dank alvast.
Mijn woon-werkverkeer is 90% snelweg. Ik haal momenteel ongeveer 360km met RWD 73 kWh. Rijdt altijd cruise control, met snelheid op 104 km/h. Stand 3 regenereren. Nu wel op winterbanden ook, dus dat zal wel wat schelen.
Het verbruik scheelt enorm veel afhankelijk van weersomstandigheden. Pas reed ik heen naar kantoor met wind tegen en regen, toen was het ongeveer 23,5 kWh/100km. De terugweg dezelfde dag ging met 19,5 kWh/100km.

Kort om, erg moeilijk in te schatten wat het exacte verbruik is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kevin..
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-02-2023
Voor als mensen het willen weten.
Ik heb en solar dak en heb de Thule Edge aangeschaft. Deze passen goed en raakt niet het dak aan maar rust echt op de rail gedeelte.
Met 3 mtb’s op het dak reed ik rond de 29kw/100km. Reed ik wel rond de 120.
Waar ik me wel aan stoor is dat de klem gedeelte bij de deuren niet en rubbere bescherming heeft. Dit kan dus krassen veroorzaken. Hier gaat ik zelf wat aan de binnenkant plaatsen zodat het niet krast.
Als iemand ze en keer wilt passen of iets moet die het maar laten weten. Ik woon zelf in Spijkenisse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgEvxOkMaYn0fNn6MVOFH6Rt-hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8FwtDzIymkcynX2hKHLXGXi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
-CJ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:21:

Ik heb vandaag voor het eerst snel-geladen. Bij IONITY 350kwh lader. 10-80% in exact 18 minuten zoals geadverteerd. Zodra 20% lading was gepasseerd schoot ie naar 175kw. En daarna vanaf 50% naar 150/140 en laatste stukje rond de 100. Zeer tevreden!

Kan ik in de Bluelink app de laadsessies ook terug kijken? Ik zie alleen de ritten terug. (Of zit daar ook niemand op te wachten misschien?). Ik ben wel benieuwd hoe het laadgedrag is over tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
Calvin.bored schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:34:
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen

- voor de 58kwh eigenaren. Hoeveel km haal je momenteel(winter) met een volle accu ongeveer
- het witte scherm vind ik een minpunt. Heeft iemand geprobeerd om een vinyl wrap(zwart) te gebruiken voor de witte rand rand van het scherm?
Ik haal 300 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Onderstaand de resultaten van HPC laden bij Shell in Den Bosch. Ondertussen koffie genuttigd en daarna weer richting Eindhoven. Ook weer eens de HDA en LKA uitgeprobeerd in NL en BE.

Stuur blijft op en neer bewegen en dit neemt toe bij hogere snelheid. Ben tot 140km/u gegaan waarbij het slingeren wel erg heftig werd. En we hadden toch echt geen snollebollekes opstaan met 'naar links ... naar rechts' .... Hierna maar even gestopt want we waren er echt misselijk van geworden. Iets wat toch niet de bedoeling is lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63R8f3axL3hSATWA5UucSn62oOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVixYEFyhdHqKr1W2djDXd2a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXRErDAL-icRI6cRFGgvzkWui-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2DVorUk8NVp6ybzSVZYJLS8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbEjf7Mksn_UaVJxkMI-OUhyxmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcH1gXtYkS3wZ0iSA7rhDL5A.jpg?f=fotoalbum_large

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen

Ongeveer 300km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

amw82 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:42:

[...]

Niet heel vreemd als je het maar 3 minuten probeert... Dan is batterij nog niet op temperatuur.
Inderdaad, er zat ook geen oordeel oid in. Maar het verbaasde me gezien het feit dat er ook genoeg mensen zijn waarbij de lader maar 40 levert bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
kor952 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Zo lang ik geen rare toestanden tegenkom laat ik hem er op staan, tot nu toe alleen maar positief nieuws dat ik hoor nl. start sneller op en stuurt beter in HDA2. Terug zetten van de oude versie kan altijd nog.
De update had ik donderdag ook direct geinstalleerd. Sinds vandaag geeft hij de verkeerde datum en tijd weer. Vanmiddag rond 15:00u gaf hij aan dat het 'zaterdag 22 januari' is en '12:08'.
Toen we 2 uur later wegreden was het opeens 11:53 (nog steeds zaterdag de 22e)? 8)7

Nu kunnen het 2 dingen zijn natuurlijk:
- Het ligt aan de update
- GPS fout

Morgen nog eens kijken welke datum en tijd hij aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Laatst online: 10-09 08:16
ppscherm schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:42:
[...]

De update had ik donderdag ook direct geinstalleerd. Sinds vandaag geeft hij de verkeerde datum en tijd weer. Vanmiddag rond 15:00u gaf hij aan dat het 'zaterdag 22 januari' is en '12:08'.
Toen we 2 uur later wegreden was het opeens 11:53 (nog steeds zaterdag de 22e)? 8)7

- Het ligt aan de update
- GPS fout

Ik heb geen software update gedaan, maar mijn tijd was vrijdag ook van de leg. Heb hem nu handmatig ingesteld. Volgens mij ging het daardoor ook 2x mis met gepland klimaat van de auto.. morgenochtend kijken of dat nu wel gelukt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

- Het ligt aan de update
- GPS fout

Vanmiddag niets gemerkt van een foutieve tijd, wel dat bij HDA2 het stuur bijna stil stond, heb het nog maar kort kunnen testen maar tot nu toe voelt het als een grote verbetering.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
  • Laatst online: 09-08-2024
kor952 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:41:
[...]

Vanmiddag niets gemerkt van een foutieve tijd, wel dat bij HDA2 het stuur bijna stil stond, heb het nog maar kort kunnen testen maar tot nu toe voelt het als een grote verbetering.
Is dit met de update die verwijderd is?
Ik heb deze versie via de Google drive van iemand op dit forum gedownload maar de auto herkent hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
revo37 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Ik heb geen software update gedaan, maar mijn tijd was vrijdag ook van de leg. Heb hem nu handmatig ingesteld. Volgens mij ging het daardoor ook 2x mis met gepland klimaat van de auto.. morgenochtend kijken of dat nu wel gelukt is
Dank voor je reply. Dan zal het niet zozeer aan de update liggen.

- edit: tijd net even gecheckt en staat weer correct. Zal wel een GPS fout zijn oid.

[ Voor 9% gewijzigd door ppscherm op 24-01-2022 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
ppscherm schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Dank voor je reply. Dan zal het niet zozeer aan de update liggen.

- edit: tijd net even gecheckt en staat weer correct. Zal wel een GPS fout zijn oid.
Klopt, heb ik ook al eerder last van gehad en gemeld. Paar dagen achter elkaar dat hij een foute tijd aangaf, nu al weer weken goed. Hou het voorlopig dus ook maar op een GPS fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 22:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vraag m.b.t. Bluelink werkt deze alleen op NL netwerk? Woon zelf op de grens van NL/DE. Grenspaaltjes staan hier in de tuin ;-) hierdoor switchen wij geregeld tussen NL en DE mobiel netwerk. Als auto hier geparkeerd staat is deze niet te benaderen. Iemand idee hoe dit op te lossen/workaround.

De MB switched netjes tussen de netwerken en is bereikbaar. Had gehoopt dat de i5 dat ook zou doen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Vraag m.b.t. Bluelink werkt deze alleen op NL netwerk? Nee. Heb deze al in Frankrijk, Belgie en Duitsland getest en werkt met de providers aldaar. Ik zou maar even checken of je je mobiele data in het buitenland (roaming e.d.) wel hebt geactiveerd ;-).

You can call me Al

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kor952 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:41:
[...]

Zou kunnen dat er al iets gedaan is aan de stuurbewegingen in de januari update. Zie deze post op goingelectric.de.
Nieuwe informatie uit mijn werkplaats: Volgens Hyundai is het probleem met het "slingerende" spoorassistenten bekend en gevonden. Blijkbaar werken ze keihard aan een nieuwe software-update die het probleem zou moeten oplossen/verbeteren. Kalibreer de camera niet, ze lijken dit te hebben getest en vonden het niet effectief, het probleem zit in de software. Blijkbaar wachten ze eigenlijk op wat software-updates, maar hij heeft niet precies gezegd wat dat allemaal is... het blijft spannend
Maar kan me voorstellen dat deze updates niet via de infotainment updates gaan, maar via een firmware update bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Daan_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:39:
Vraag m.b.t. Bluelink werkt deze alleen op NL netwerk? Woon zelf op de grens van NL/DE. Grenspaaltjes staan hier in de tuin ;-) hierdoor switchen wij geregeld tussen NL en DE mobiel netwerk. Als auto hier geparkeerd staat is deze niet te benaderen. Iemand idee hoe dit op te lossen/workaround.

De MB switched netjes tussen de netwerken en is bereikbaar. Had gehoopt dat de i5 dat ook zou doen.
Bluelink werkt ook in het buitenland. Dat will zeggen in Belgie en Frankrijk werkte het gewoon, ben niet in Duitsland geweest. Ben het netwerk wel eens kwijt geraakt in Frankrijk. Dan even de hearunit resetten met het kleine pinnetje in het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen

Ik ook rond de 300km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Trietment schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:40:
[...]

Ik heb deze versie via de Google drive van iemand op dit forum gedownload maar de auto herkent hem niet.
Ja dat is met de Januari update die verwijderd is.
Weet je zeker dat de download goed gegaan is? Want ik heb geen andere klachten gelezen over de Google Drive versie, ook niet in op het Duitse forum.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trietment schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:40:
[...]

Gebruik je een Mac? Zie ook deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-01-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
ijssgerb schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:21:
Onderstaand de resultaten van HPC laden bij Shell in Den Bosch. Ondertussen koffie genuttigd en daarna weer richting Eindhoven. Ook weer eens de HDA en LKA uitgeprobeerd in NL en BE.

Stuur blijft op en neer bewegen en dit neemt toe bij hogere snelheid. Ben tot 140km/u gegaan waarbij het slingeren wel erg heftig werd. En we hadden toch echt geen snollebollekes opstaan met 'naar links ... naar rechts' .... Hierna maar even gestopt want we waren er echt misselijk van geworden. Iets wat toch niet de bedoeling is lijkt mij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja het is gewoon een groot probleem, misschien kunnen we de VIN nummers verzamelen en dat direct naar Hyundai NL communiceren, voor sommige de trilling en de HDA2 op die manier onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
ik gebruik een Mac inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trietment schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:48:
[...]

ik gebruik een Mac inderdaad.
Zie mijn vorige post, die ik ge-edit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
kor952 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Ja dat is met de Januari update die verwijderd is.
Weet je zeker dat de download goed gegaan is? Want ik heb geen andere klachten gelezen over de Google Drive versie, ook niet in op het Duitse forum.
hmm. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Zou kunnen dat er al iets gedaan is aan de stuurbewegingen in de januari update. Zie deze post op goingelectric.de.

[...]

Maar kan me voorstellen dat deze updates niet via de infotainment updates gaan, maar via een firmware update bij de dealer.
Tot nu toe heeft iedere infotainment update bij mij een ander stuurgedrag onder HDA2 opgeleverd. Dus volgens mij gebeurt er wel degelijk iets met HDA2 in de infotainment updates. Ben ook niet de enige die dit geconstateerd heeft, in de Januari update thread https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=535&t=75266 van Goingelectric.de zijn er meerdere die hier melding van maken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
thanks. Maar nu is het bestand niet meer beschikbaar... Heeft iemand nog een kopie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Trietment schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:00:
[...]

thanks. Maar nu is het bestand niet meer beschikbaar... Heeft iemand nog een kopie liggen?
Als je in de buurt van Amsterdam woont mag je mijn USB-stick gebruiken. Maar ik heb geen ruimte voor een 27G upload.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trietment schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Deze is er nog.........

code:
1
https://drive.google.com/file/d/14vd8PqHyPuvSt4xlBuHR1bV7lIsE898R/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen

Tav vraag 2 is er een tijdje geleden iets langsgekomen met een Ali-e plakker geloof ik. Misschien even in dit topic zoeken op "bezel" of "schermrand".

Ik dacht zelf ook dat ik me aan de rand zou gaan storen, maar ik zie het niet eens meer. Ik laat het lekker zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
ZuinigeRijder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Deze is er nog.........

code:
1
https://drive.google.com/file/d/14vd8PqHyPuvSt4xlBuHR1bV7lIsE898R/view?usp=sharing
"Je kunt dit bestand momenteel helaas niet bekijken of downloaden.

Dit bestand is onlangs door teveel gebruikers bekeken of gedownload. Probeer het bestand later nogmaals te openen. Als het bestand dat je wilt bekijken of downloaden uitzonderlijk groot is of met veel mensen wordt gedeeld, dan kan het maximaal 24 uur duren voordat je het bestand kunt bekijken of downloaden. Als je het bestand na 24 uur nog steeds niet kunt openen, moet je contact opnemen met je domeinbeheerder."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@Trietment Waarschijnlijk is het zo dat er binnen een paar weken een nieuwe officiele update ter beschikking wordt gesteld, dit valt te herleiden uit contacten/chats die met de klantenservice zijn geweest.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trietment schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:05:
[...]

"Je kunt dit bestand momenteel helaas niet bekijken of downloaden.

Dit bestand is onlangs door teveel gebruikers bekeken of gedownload. Probeer het bestand later nogmaals te openen. Als het bestand dat je wilt bekijken of downloaden uitzonderlijk groot is of met veel mensen wordt gedeeld, dan kan het maximaal 24 uur duren voordat je het bestand kunt bekijken of downloaden. Als je het bestand na 24 uur nog steeds niet kunt openen, moet je contact opnemen met je domeinbeheerder."
Bij mij lukt het wel, maar ik ben wel ingelogd in Google Drive. Maar die heb jij misschien niet |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Laatst online: 16-06 16:28
[...]

- Het ligt aan de update
- GPS fout

Had gisteren ook een verkeerde datum / tijd in het scherm staan. Ik heb nog de oude software, dus wat mij betreft ligt het aan de GPS.
Later op de dag reed ik op de snelweg, terwijl de GPS dacht dat ik in een woonwijk reed. Na zo'n twee minuten waarbij de kaart continu versprong, resette de kaart zich en stond op het scherm ook meteen weer de juiste tijd.
Blijkbaar als het systeem de auto een aantal keer niet op de kaart kan plotten, dan volgt een reset, die de boel weer herstelt.

Een work around voor deze uitdaging lijkt dus een stukje rijden over de snelweg.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 22:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

ijssgerb schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:01:
Vraag m.b.t. Bluelink werkt deze alleen op NL netwerk? Nee. Heb deze al in Frankrijk, Belgie en Duitsland getest en werkt met de providers aldaar. Ik zou maar even checken of je je mobiele data in het buitenland (roaming e.d.) wel hebt geactiveerd ;-).
Hoe kan ik dit controleren of roaming aanstaat voor de auto. Mijn telefoon staat dit aan ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Gisteren weer wat nieuws, ik had 2 profielen ingesteld. 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw als ze er ooit in gaat rijden ;)

Profiel van mijn vrouw ging ik gisteren verwijderen, aangezien ze er bijna nooit in rijdt en ik het schakelen tussen profielen irritant en zeer langzaam vindt. (Schakelen tussen profielen gaat wel snel, vooral het wachten tot het waarschuwingsscherm weggaat/kan bevestigen waarna ik kan wisselen duurt soms lang.)
Echter na het verwijderen van haar profiel, stond mijn profiel er nog wel in, maar waren veel instellingen veranderd (ik neem even aan gerest naar standaard). Iemand dit ook al een keer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
amw82 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:36:
Gisteren weer wat nieuws, ik had 2 profielen ingesteld. 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw als ze er ooit in gaat rijden ;)

Profiel van mijn vrouw ging ik gisteren verwijderen, aangezien ze er bijna nooit in rijdt en ik het schakelen tussen profielen irritant en zeer langzaam vindt. (Schakelen tussen profielen gaat wel snel, vooral het wachten tot het waarschuwingsscherm weggaat/kan bevestigen waarna ik kan wisselen duurt soms lang.)
Echter na het verwijderen van haar profiel, stond mijn profiel er nog wel in, maar waren veel instellingen veranderd (ik neem even aan gerest naar standaard). Iemand dit ook al een keer gehad?
Het is mij ook overkomen dat bij het wisselen van profielen er inderdaad instellingen verdwijnen. Ik heb wel de indruk dat het met de laatste updates minder voorkomt, of dat er minder instellingen verdwijnen. Maar helemaal weg is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Laatst online: 31-10-2024
Elke keer als ik de stick in de voorste USB-poort doe, krijg ik alleen maar de melding "Er zijn geen mediabestanden beschikbaar".
Kan het zijn dat de auto een bepaalde SOC nodig heeft, voordat de update start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Vielleicht schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:13:
Elke keer als ik de stick in de voorste USB-poort doe, krijg ik alleen maar de melding "Er zijn geen mediabestanden beschikbaar".
Heb je ook langer gewacht ? Het duurt een tijdje voor eea gevonden wordt. Een te lage soc wordt gemeld

[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 24-01-2022 11:31 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Eén van mijn parkeersensoren is helaas niet 100% waterdicht en kan in ieder geval niet tegen de wasstraat. Terwijl ik wacht op vervanging (kan dagen, weken of maanden duren aldus de dealer) wil ik toch soms mijn auto wel even reinigen. Dat kan door met emmers water te slepen, biologische autoshampoo etc, maar ik las ook iets over waterloos reinigen. Iemand daar ervaring mee? Ik heb overigens een metallic lak, Galactic Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bestanden moeten in de top directory van de usb stick zitten, dus niet in een submap.....zie ook deze post:

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Kijk zo moet de root dir van je stick er uit zien

code:
1
2
3
4
22-01-2022  00:40    <DIR>     HU
22-12-2021  10:03              .lge.upgrade.xml    17.698
22-12-2021  10:03              AppUpgrade       4.976.948
22-12-2021  10:03              IONIQ5_EU.ver        2.482

Let ook op de punt bij .lge, bij een MAC moet je wss speciale handelingen doen om dat voor elkaar te krijgen, ik weet niet wat omdat ik een PC man ben.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Waarom gaat iedereen nu zo zijn best doen om een teruggetrokken versie te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

amw82 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:36:

Ik ben ook afgestapt van twee profielen. Werkt een beetje beroerd. We gebruiken nu L1 en L2 op de deur.
Goed genoeg voor nu.

Bij verwijderen van een profiel, is het andere profiel van de leg. Maar ach, zijn ergere dingen.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:37:
Waarom gaat iedereen nu zo zijn best doen om een teruggetrokken versie te installeren?
Omdat mogelijk de stuurbewegingen in deze versie minder zijn? Ik heb er trouwens niet echt last van, dus ik heb deze (1 dag beschikbaar januari) versie niet geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

de meester01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:37:
Niet iedereen. ;)
Sommigen.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
kor952 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:11:
[...]

code:
1
2
3
4

Let ook op de punt bij .lge, bij een MAC moet je wss speciale handelingen doen om dat voor elkaar te krijgen, ik weet niet wat omdat ik een PC man ben.
Het .lge.upgrade.xml is op een MAC geen probleem, kan wel zijn dat je dit niet ziet staan in de grafische interface. Maar dat is afhankelijk van de instellingen.
Bestandsnamen die beginnen met een punt is een Unix conventie voor een verborgen bestand. MacOS is onder de motorkap gewoon Unix.
Als er in de Finder - AppUpgrade, HU (als folder) en IONIQ5_EU.ver staat, dan is het goed. Open eventueel een terminal en kijk met het commando 'ls -la' wat er daadwerkelijk staat. Dan zou je de volledige lijst moeten zien.

Blijkt dat de toets combinatie: Command + SHIFT + . (punt)
Een switch is tussen weergave met en zonder verborgen bestanden. Dus gebruik de toets combinatie éénmalig om verborgen bestanden te zien en opnieuw om de verborgen bestanden weer ter verbergen.

Voor meer info, kijk eventueel hier:
https://www.macworld.co.u...hidden-files-mac-3520878/

[ Voor 14% gewijzigd door Richard-I5 op 24-01-2022 12:57 ]

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Sinds ik de auto vrijdag bij de dealer weer heb opgehaald is het bonkerige gedrag alleen maar erger geworden. Merk het nu zo'n beetje bij elke snelheid. Eerdaags maar weer eens bellen.
Alsof je in een sportauto zit die elke oneffenheid in de weg registreert om je een goed weggevoel te geven;)

Weet iemand welk aandeel de schokdempers kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 02:03
HJ92 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:54:
Sinds ik de auto vrijdag bij de dealer weer heb opgehaald is het bonkerige gedrag alleen maar erger geworden. Merk het nu zo'n beetje bij elke snelheid. Eerdaags maar weer eens bellen.
Alsof je in een sportauto zit die elke oneffenheid in de weg registreert om je een goed weggevoel te geven;)

Het is heel herkenbaar. Ik blijft ook volhouden dat het in de ophanging/dempers zit of in het chassis.
Je krijgt het gevoel alsof je in een kart zit qua rijden. Heb namelijk ook het idee dat de rechtervoorkant bij drempels veel meer moeite heeft dan de linkerkant.
Gister ritje naar Nijmegen heen en terug, mijn medepassagier voelde zit gewoon misselijk zo erg is de vibratie en het bonkerige weggedrag.

Heb gister na lang wikken en wegen een mail naar de directie van de dealer gestuurd met daarin de mededeling dat ik ze nu officieel in gebreke stel.
Ben het na een maand en ondertussen 4 bezoeken zonder oplossing wel zat, hier betaal ik geen 50k+ voor.
Dus ben benieuwd hoe ze gaan reageren en hoe snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 24-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
HJ92 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:54:

Zelf merkte ik dat de auto enorm trilde nadat ik een halfuur aan de lader had gestaan bij Ionity (langs de A15). Daarna werd het minder. Kan het zijn dat de banden bij langere tijd stilstaan gaan indeuken en dat deze door te rijden langzamerhand verdwijnen? Langzamerhand is dat er 30 tot 50 km nodig is, voordat het trillen (nagenoeg) verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Dat lijkt me niet, want dan geldt dit voor allle auto's en had je er vaker van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Richard-I5 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Zelf merkte ik dat de auto enorm trilde nadat ik een halfuur aan de lader had gestaan bij Ionity (langs de A15). Daarna werd het minder. Kan het zijn dat de banden bij langere tijd stilstaan gaan indeuken en dat deze door te rijden langzamerhand verdwijnen? Langzamerhand is dat er 30 tot 50 km nodig is, voordat het trillen (nagenoeg) verdwijnt?
Zou niet mogen en dan zou elke Ioniq 5 er last van moeten hebben. Ik gebruik de auto elke dag en maakt niet uit of ik korte of lange ritten ermee maak, trillingen/vibratie blijft net zo erg.
Daarnaast wel vaker zwaardere auto's gehad van rond de 2000kg en nog nooit problemen gehad door te lang stilstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Stephan_haarlem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Het is heel herkenbaar. Ik blijft ook volhouden het het in de ophanging/dempers zit of in het chassis.
Je krijgt het gevoel alsof je in een kart zit qua rijden. Heb namelijk ook het idee dat de rechtervoorkant bij drempels veel meer moeite heeft dan de linkerkant.
Gister ritje naar Nijmegen heen en terug, mijn medepassagier voelde zit gewoon misselijk zo erg is de vibratie en het bonkerige weggedrag.

Heb gister na lang wikken en wegen een mail naar de directie van de dealer gestuurd met daarin de mededeling dat ik ze nu officieel in gebreke stel.
Ben het na een maand en ondertussen 4 bezoeken zonder oplossing wel zat, hier betaal ik geen 50k+ voor.
Dus ben benieuwd hoe ze gaan reageren en hoe snel.
Dank voor je reactie. Kan het me goed voorstellen, het weggedrag is gewoon niet zoals beloofd: comfortabel.
Goed dat je een mail hebt gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

Even voor de zelfdiagnose ;) :
Auto naar dealer gebracht, auto is gebalanceerd en naar bandencentrum gebracht voor uitgebreide balancering. De wielen zijn er toen vanaf geweest. Vervolgens er weer aangezet, auto teruggebracht naar dealer en vervolgens merk ik dat de klachten erger zijn geworden..
Dan zou je wel weer denken: het is iets met de banden.

Als het de schokdempers zijn, die waarschijnlijk ook bij serie worden gebruikt, zouden meer Ioniq5 gebruikers er last van moeten hebben lijkt me?!..

Zijn er ook weggebruikers met banden van een ander merk als Michelin met dezelfde klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Stephan_haarlem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Zou niet mogen en dan zou elke Ioniq 5 er last van moeten hebben. Ik gebruik de auto elke dag en maakt niet uit of ik korte of lange ritten ermee maak, trillingen/vibratie blijft net zo erg.
Daarnaast wel vaker zwaardere auto's gehad van rond de 2000kg en nog nooit problemen gehad door te lang stilstaan
Dat het niet mag, lijkt mij duidelijk. Het was iets dat ik zelf opmerkte en dacht dat het wellicht verband had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Dank voor je reactie. Kan het me goed voorstellen, het weggedrag is gewoon niet zoals beloofd: comfortabel.
Goed dat je een mail hebt gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

Even voor de zelfdiagnose ;) :
Auto naar dealer gebracht, auto is gebalanceerd en naar bandencentrum gebracht voor uitgebreide balancering. De wielen zijn er toen vanaf geweest. Vervolgens er weer aangezet, auto teruggebracht naar dealer en vervolgens merk ik dat de klachten erger zijn geworden..
Dan zou je wel weer denken: het is iets met de banden.

Als het de schokdempers zijn, die waarschijnlijk ook bij serie worden gebruikt, zouden meer Ioniq5 gebruikers er last van moeten hebben lijkt me?!..

Zijn er ook weggebruikers met banden van een ander merk als Michelin met dezelfde klachten?
Bij mij zijn de volgende stappen gedaan:
1) dag na aflevering Primacy 4 banden en velgen opnieuw gebalanceerd zonder effect
2) Primacy banden vervangen voor door Pilot Sport 4 SUV vanwege hoogteslag Primacy banden. Echter klachten grotendeels nog steeds aanwezig
3) Banden laten Road Force balanceren, geen benoem waardige afwijkingen gevonden.
4) Dealer heeft 20 inch Pilot Sport van hun demo auto onder mijn auto gemonteerd, iets verbetering maar vibratie en bonkerig gedrag nog steeds aanwezig.

Door de laatste stap lijkt mij dat het probleem bij mijn auto dus niet in de banden/velgen kan zitten, anders zou deze stap het moeten oplossen.
Dus vandaar mijn redenatie dat het in het chassis of de ophanging moet zitten.

Maar inderdaad wel interessant om te weten of er ook mensen zijn die er met een ander merk banden last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Laatst online: 31-10-2024
kor952 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:11:
[...]

code:
1
2
3
4

Jeetje, ik heb een aantal posts gemist. Ik was braaf bezig met de update installeren met Hyundai's updateprogramma 8)7 Blijkbaar is die dus niet meer beschikbaar. Ik ga het proberen met de .zip bestanden die eerder gepost waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Stephan_haarlem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:24:
[...]

1) dag na aflevering Primacy 4 banden en velgen opnieuw gebalanceerd zonder effect
2) Primacy banden vervangen voor door Pilot Sport 4 SUV vanwege hoogteslag Primacy banden. Echter klachten grotendeels nog steeds aanwezig
3) Banden laten Road Force balanceren, geen benoem waardige afwijkingen gevonden.
4) Dealer heeft 20 inch Pilot Sport van hun demo auto onder mijn auto gemonteerd, iets verbetering maar vibratie en bonkerig gedrag nog steeds aanwezig.

Door de laatste stap lijkt mij dat het probleem bij mijn auto dus niet in de banden/velgen kan zitten, anders zou deze stap het moeten oplossen.

Maar inderdaad wel interessant om te weten of er ook mensen zijn die er met een ander merk banden last van hebben.
Ja, dat is al vaker gemeld. O.a. door mij Vredestein Quattro pro 4 seizoenen band (20inch standaard velg). Kreeg het pas na 7.000 km, tot dan toe het biljartlaken gevoel op de snelweg . De trilling is wel minder geworden na balanceren en daardoor nu acceptabel maar hij is er dus nog wel. Ook naar mijn idee is het dus niet alleen velgen/banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En nav punt: rijdt die dealer Demo auto met die 20" Pilot Sport wel rustig?
Want als die banden goed werken onder de Demo auto, maar bij jouw auto bonkerig zijn, dan kun je de banden uitsluiten en weet je zeker dat het aan jouw auto ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
bilgy_no1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:18:
[...]

En nav punt: rijdt die dealer Demo auto met die 20" Pilot Sport wel rustig?
Want als die banden goed werken onder de Demo auto, maar bij jouw auto bonkerig zijn, dan kun je de banden uitsluiten en weet je zeker dat het aan jouw auto ligt.
Ja, die rijdt gewoon zoals het in mijn beleving zou moeten zijn. Kleine trilling in het midden console maar dat mag geen naam hebben. Maar qua wegligging wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Ik heb 19" inch Good Year Vector 4Seasons Gen-3 SUV 235/55R19 105 W en 5.000km op de klok sinds 1-12-21. Prijs mezelf gelukkig dat ik nergens last van (denk te) heb(ben).

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
Stephan_haarlem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Ja, die rijdt gewoon zoals het in mijn beleving zou moeten zijn. Kleine trilling in het midden console maar dat mag geen naam hebben. Maar qua wegligging wel goed.
Velserbroek? Ja die rijdt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de week de auto bij de dealer gebracht. Afspraak werd gepland om de roze zijpanelen uit de voordeuren te vervangen. Dat is ook gebeurd. NB hiervoor wordt het hele binnenpaneel vervangen, inclusief het 'marmeren' balkje waar bij mij een kleine beschadiging in was gekomen. Fijn dat dit eindelijk is gedaan. Op de werkbon stond overigens 'Schimmel' vermeld, dus kennelijk is de diagnose voor de oorzaak van de roze vlekken.

Het viel me nu wel op dat de verlichting in de knoppen bij het portier blauw is. Kan me dat niet herinneren hoe het was, maar ik dacht wat anders, want het blauw viel me nu op (ik dacht dat het oranje was).

Daarnaast nog een aantal andere zaken gemeld, helaas nog geen goed resultaat:

- trilling (vooral op klinkerwegen) in achterportieren, vooral rechts maar soms ook links.
Dat zou zijn opgelost, want de achterklep is opnieuw gesteld. Er zit ook op de vergrendelingsbeugel een enorme klodder vaseline. Toen ik aangaf dat het echt in de portieren zit werd dat uiteraard ontkend, want de monteur heeft ernaar gekeken. Maar direct na wegrijden hoor ik het het getril weer... Ik ga het zelf verder proberen te pinpointen, want anders smeren ze overal vet tussen...

- Automatische achterklep werkt niet betrouwbaar:
Daar hebben ze in de werkplaats naar gekeken en het werkt gewoon hoor. Oh nou, laat me dat maar even zien dan. Verkoopleider mee en die moest ook erkennen dat het voor meter werkt, maar noemde het "een grensgeval". Gelukkig stond er nog een Ioniq 5 eigenaar te wachten, dus ik vroeg hoe het bij hem gaat. Ja, altijd probleemloos. Kortom, daar moeten ze volgende keer dus nog naar kijken.

Al met al ben ik niet erg onder de indruk van het kennisniveau van de dealers/monteurs. Het is natuurlijk een nieuw product, maar ik denk dat ze ook niet echt goed luisteren en dat ze niets kunnen als er niet een werkplaatshandleiding voor bestaat die vanuit Hyundai naar de dealers is gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephan_haarlem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:22:
[...]

En als ze jouw wielen+banden onder de demo zetten en hij rijdt dan ook nog goed, dan weet je 100% zeker dat het in jouw auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Ik zie een veel posts over trillingen en bonkerig gedrag. Even input van mijn kant. Ik heb een 58kw RWD met 19” velgen. Zover ik nu gemerkt heb, zijn er geen trillingen. Komt misschien door de 19” velgen? Ik heb momenteel wel de winterbanden erop. Geen idee of dat nog verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
PollenR schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:58:
[Afbeelding]

De Hyundai kan niet zo goed tegen sneeuw. Op de autoweg was de radar geblokkeerd, waardoor de cruise controle niet meer werkte en ook de botspreventie niet meer. Verder enorme paniek toen we achteruit reden vanuit de parkeersensoren doe vol sneeuw zaten. Als laatste de ventilatie. Eentje gaat niet meer dicht...

De radar had hij trouwens zelf weer gerepareerd. Na een tijdje deed hij het weer. 😁
Herkenbaar! In de mist richting de Alpen waren de kleppen bij mij ook dichtgevroren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

PollenR schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:58:
[Afbeelding]

De Hyundai kan niet zo goed tegen sneeuw. Op de autoweg was de radar geblokkeerd, waardoor de cruise controle niet meer werkte en ook de botspreventie niet meer. Verder enorme paniek toen we achteruit reden vanuit de parkeersensoren doe vol sneeuw zaten. Als laatste de ventilatie. Eentje gaat niet meer dicht...

De radar had hij trouwens zelf weer gerepareerd. Na een tijdje deed hij het weer. 😁
Update: de ventilatie opening is weer gefixt, heeft de auto ook zelf gedaan 😀. Da’s dan wel weer erg goed. Het zelfherstellend vermogen! 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen

Richting wintersport was de range 220km, maar dan wel met 130 km/h.

In Nederland is de range 250km-270km als het gecombineerd stad/snelweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

MBam schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Richting wintersport was de range 220km, maar dan wel met 130 km/h.

In Nederland is de range 250km-270km als het gecombineerd stad/snelweg is.
Stelletje stroomslurpers hier!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWD7lw-2WuyEPReEnLgqgSHkKNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHTufdbc1oRr1wtiVe68ule7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djanse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06-2023
Heb je soms altijd de wind mee?!?? 8)7
Ik zit ook tussen de 280 a 330.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ja, maar jij hebt een P45, dus waarschijnlijk vanaf de zomer. Dan zitten er in die totale informatie dus ook veel zomer-kilometers lijkt me. Dat kun je niet echt vergelijken met de pure winter gegevens van anderen.

Dan nog vind ik die 169 en zelfs die 178 Wh/km indrukwekkend voor gemiddelde waarden...

Ik zat zelf gisteren op een ritje terug uit Amsterdam -> Haarlem via de bebouwde kom, N200 (80 km/h) en A200 (100 km/h) op 161 Wh/km, maar dat was nadat de auto op de heenweg vlak daarvoor al was opgewarmd. Gemiddeld sinds medio november, dus alleen in de winter, staat de teller nu op 223 Wh/km (inclusief ongeveer de helft van de kilometers op snelwegen met 120-140 km/h door weer en wind).

Jouw gemiddelde snelheid over al die kilometers is 48 km/h dus ik vermoed ook veel bebouwde kom, Provinciale Wegen en relatief weinig snelweg?

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 24-01-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:38:
Van de week de auto bij de dealer gebracht. Afspraak werd gepland om de roze zijpanelen uit de voordeuren te vervangen. Dat is ook gebeurd. NB hiervoor wordt het hele binnenpaneel vervangen, inclusief het 'marmeren' balkje waar bij mij een kleine beschadiging in was gekomen. Fijn dat dit eindelijk is gedaan. Op de werkbon stond overigens 'Schimmel' vermeld, dus kennelijk is de diagnose voor de oorzaak van de roze vlekken.

Het viel me nu wel op dat de verlichting in de knoppen bij het portier blauw is. Kan me dat niet herinneren hoe het was, maar ik dacht wat anders, want het blauw viel me nu op (ik dacht dat het oranje was).

Daarnaast nog een aantal andere zaken gemeld, helaas nog geen goed resultaat:

- trilling (vooral op klinkerwegen) in achterportieren, vooral rechts maar soms ook links.
Dat zou zijn opgelost, want de achterklep is opnieuw gesteld. Er zit ook op de vergrendelingsbeugel een enorme klodder vaseline. Toen ik aangaf dat het echt in de portieren zit werd dat uiteraard ontkend, want de monteur heeft ernaar gekeken. Maar direct na wegrijden hoor ik het het getril weer... Ik ga het zelf verder proberen te pinpointen, want anders smeren ze overal vet tussen...

- Automatische achterklep werkt niet betrouwbaar:
Daar hebben ze in de werkplaats naar gekeken en het werkt gewoon hoor. Oh nou, laat me dat maar even zien dan. Verkoopleider mee en die moest ook erkennen dat het voor meter werkt, maar noemde het "een grensgeval". Gelukkig stond er nog een Ioniq 5 eigenaar te wachten, dus ik vroeg hoe het bij hem gaat. Ja, altijd probleemloos. Kortom, daar moeten ze volgende keer dus nog naar kijken.

Al met al ben ik niet erg onder de indruk van het kennisniveau van de dealers/monteurs. Het is natuurlijk een nieuw product, maar ik denk dat ze ook niet echt goed luisteren en dat ze niets kunnen als er niet een werkplaatshandleiding voor bestaat die vanuit Hyundai naar de dealers is gestuurd.
je bedoeld de verlichting in de (un)lock knoppen? die is volgens mij idd oranje, net als in de plafondunit. bij mij worden de panelen (als het goed is) woensdag vervangen, ik zal het van te voren even checken :+ blauwe lichtjes als de rest oranje is ziet er natuurlijk weer niet uit

Pagina: 1 ... 70 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic