Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Kevink78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:55:
[quote]MeelezerT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Linker knopje dat aan de rechterkant op het stuur zit indrukken zodra de "Ok"-melding verschijnt.
[/quot

Welke dan precies? Die ok knop of die knop die ophoog en maar beneden kan?
Rechts zitten twee knoppen die je in kunt drukken maar ook naar boven of naar beneden kunt duwen. De linker indrukken na de melding betekent "Ok" voor het activeren van de rijbaanwisselassistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:00:
[...]

grappig, bij mij wiebelt het stuur juist meer dan in het begin. maar het is heel wisselend, van de week kon ik de A6 tussen lelystad en almere eigenlijk zonder wiebel rijden...... en de dag erna weer "worstelen" (overdreven uiteraard, maar wel meer wiebel) met het stuur
8)7
Ik heb ook wel de indruk dat het ietwat gevoelig is voor slechte zichtbaarheid. Bijvoorbeeld tussen licht/donker, goede/slechte lijn, droog/nat.

En ik merkte een dikke maand terug in Frankrijk dat het wiebelen op de Autoroute, met 140 km/h, veel minder was.

Weird stuff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luft schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:57:
[...]

De handleiding is sowieso aan te bevelen om die eens te lezen. Als HDA2 aan staat en de rijstrook wisselaar groen is (stuurtje + lijnen + pijlen ) dan volstaat even kort de richtingaanwijzer aan te tikken en hij wisselt van baan. Er kan af en toe de vraag komen om de wissel assistent te bevestigen dat je hem wilt blijven gebruiken. Dan druk je op de OK knop, linkse fysieke knop rechts op het stuur. Staat ook in de handleiding.

RTFM
Je hebt helemaal gelijk, daar begint het mee...

Maar, ter verdediging van @Kevink78 is de omschrijving daar ook niet heel duidelijk. En de schrijfwijze van de manual draagt ook niet bij. Dat en de wirwar aan namen en systemen maakt het een zooitje... Beter noemen ze het Autopilot en maken ze er één knopje voor... 😉

Dus in aanvulling op de manual nog wat tips voor Kevin:
Wanneer je de cruise control inschakelt en de Lane Follow Assist, dan schakelt op de snelweg automatisch de HDA in. Je krijgt dan de vraag om de Rijstrookwissel Assistent te activeren door op OK te drukken (zie eerdere toelichting door anderen).

Als dat symbooltje met de pijltjes links en rechts groen is kun je de rijstrookwissel gebruiken.

Om te wisselen tik je de richtingaanwijzer in de richting waar je heen wilt, zonder deze door te drukken ('vast te zetten'). De auto gaat nu kijken of de baan vrij is en of de lijnen van die baan herkend worden.

- hij doet het niet als je zelf stuurt. Foutmelding: 'Stuuractiviteit gedecteerd'
- hij doet het niet als je handen niet aan het stuur zijn. Foutmelding: 'Plaats uw handen op het stuur'
- als er een doorgetrokken streep is doet ie het ook niet (bijv bij een vluchtstrook als spitsstrook). Foutmelding: 'Lijn wordt niet ondersteund'
- hij doet het niet als er een auto in de dode hoek zit. Foutmelding: 'Controleer uw omgeving'

Dit laatste is wel gevoelig afgesteld (veilig dus), maar betekent in de praktijk dat ie snel te krap vindt. Ik geef dan een pluk elektronen en voeg alsnog makkelijk in.

Om te voorkomen dat de snelheid teveel mindert door voorgangers stel ik de volgafstand zo kort mogelijk in.

Als het heel druk is werkt het door dit alles niet prettig. Maar als er de ruimte is gebruik ik het graag. Check of er veel ruimte is achter je op de linkerbaan, geef zeer ruim op tijd al aan dat je van rijstrook wilt veranderen, beweeg niet zelf het stuur*, heb even geduld en laat hem zijn werk doen terwijl je je handen aan het stuur houdt. '

's Avonds op lange stukken rijdt het wel relax zo.

*Deze tip ga ik wel nog even proberen. Klein tikje tegen het stuur geven en dan zou het sneller werken. Zal mij benieuwen...

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 17-01-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:27
bilgy_no1 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:45:
[...]

Ik heb ook wel de indruk dat het ietwat gevoelig is voor slechte zichtbaarheid. Bijvoorbeeld tussen licht/donker, goede/slechte lijn, droog/nat.

En ik merkte een dikke maand terug in Frankrijk dat het wiebelen op de Autoroute, met 140 km/h, veel minder was.

Weird stuff...
ik merk geen consequente verschillen in zichtbaarheid/donker soms doet hij het snachts beter en soms overdag....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:27
toch jammer van die 2 lege plekjes.....had die nou gewoon ook opgevuld zoals bij de EV6 :-(

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
Gijsie91 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Ik heb deze https://www.amazon.nl/dp/...QEWC?_encoding=UTF8&psc=1, is universeel, goedkoop en best eenvoudig te monteren. Wel even opletten met het verstellen van de onafhankelijke achterbankdelen.
Heel erg bedankt voor het delen van de link!
Ik was eerder al zoiets tegen gekomen. Is dat stevig te monteren? En hoe erg drukt het tegen de hoofdsteun?
Op de foto's lijkt het heel erg er tegen aan te drukken waardoor je mogelijk blijvende afdrukken gaat krijgen in de hoofdsteunen.
Is het mogelijk om daar een doekje of iets tussen te zetten om dat tegen te gaan denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
tdegroot schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:46:
Ik heb deze:
Prima rek, houdt de honden ook een beetje op afstand van de achterbank (wit leer). Bevalt uitstekend en heel betaalbaar: € 46,95
Heel erg bedankt voor deze link!
Het ziet er goed uit. Zie dat je het bevestigd aan de hoofdsteunen en je de verticale poten kan uitschuiven. Lukt dit ook tot aan het plafond zodat het een beetje "klem" zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Markprinsen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:37:
Mijn aankomende ioniq5 heeft geen AVM (around view monitor) en volgens mij dus ook niet die mooie 3d weergave inclusief omgeving wat ik me afvraag: wat zie ik dan wel?
gewoon achteruitrij camera

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Kevink78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:55:
[quote]MeelezerT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Linker knopje dat aan de rechterkant op het stuur zit indrukken zodra de "Ok"-melding verschijnt.
[/quot

Welke dan precies? Die ok knop of die knop die ophoog en maar beneden kan?
het knopje wat naar beneden/naar boven kan (tuimelschakelaartje) --> die indrukken.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Gerrit-GTi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:52:
Heeft er iemand al een goede hondenrek in de Ioniq 5 geplaatst? Of kan iemand mij een goede aanraden?

De dealer kon deze vanuit Hyundai zelf niet leveren en deze koste ook nog eens €329,- wat een behoorlijk bedrag is voor de vakantieritjes waarbij het gebruikt zal worden.

Wij bezitten geen hond maar met ons gezin zijn we gewend meer mee te nemen dan wat er past in de Ioniq 5 onder de bagage "flap". Ivm veiligheidsoverwegingen bij een noodstop etc stapel ik bagage nooit boven de flap. Wil niet dat er bij een noodstop iets tegen de hoofden van mijn passagiers aanvliegt.

Helaas is de I5 qua bagage ruimte een grote teruggang tov mijn vorige auto's. Minder bagage mee is niet een optie aangezien we een vouwwagen trekken waar dus bijna geen bagage in kan. De koelbox moet in de kofferbak mee evenals kleding, snacks voor de rit etc. Dit zal voor ons dus betekenen dat ik moet gaan stapelen tot aan het plafond.

Bij de keuze voor de I5 had ik al rekening gehouden dat dit moest gaan gebeuren. Nu ben ik dus op zoek naar een handige en stevige scherm dat de bagage in de kofferbak gaat houden tijdens onze ritten.

Wie o wie heeft al zoiets geplaatst in zijn I5? Of kan me al op weg helpen naar een goed merk dat geen €329,- kost.
Die van de dealer was voor mij in ieder geval nogo. Ik heb deze erin gehad, maar vond em niet goed. Het rek zit vastgeschroefd aan de achterbanken, waardoor je deze niet kunt klappen of verschuiven zonder het rek los te halen. Dus, of permanent erin, of een gedoe om het eruit te halen. Maar mocht je dit geen probleem vinden, dan ligt er wellicht in Venlo bij Hekkert nog eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
PollenR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Die van de dealer was voor mij in ieder geval nogo. Ik heb deze erin gehad, maar vond em niet goed. Het rek zit vastgeschroefd aan de achterbanken, waardoor je deze niet kunt klappen of verschuiven zonder het rek los te halen. Dus, of permanent erin, of een gedoe om het eruit te halen. Maar mocht je dit geen probleem vinden, dan ligt er wellicht in Venlo bij Hekkert nog eentje.
Bedankt. Echter de dealer optie was eigenlijk bij bestelling al een moeilijke optie ivm de prijs. Maar nu ik hoor dat je hem vast moet schroeven dan is dat al helemaal een no-go!
Bedankt voor het delen van je ervaring!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdegroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:05
Heel erg bedankt voor deze link!
Het ziet er goed uit. Zie dat je het bevestigd aan de hoofdsteunen en je de verticale poten kan uitschuiven. Lukt dit ook tot aan het plafond zodat het een beetje "klem" zit?

Ja hoor, kan tot het plafond, inclusief “zuignappen” ter bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:09
PollenR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:36:
[...]

🤭 ben meer van het vragen dan het lezen 😂

P45 is ook erg mooi! Ik denk echter dat de 58kW sowieso langzamer laadt. Dus wellicht is die 100kWu niet eens zo gek.
De 58kWh heeft dezelfde laadtechniek als de 73kWh versie, dus het lijkt me sterk dat er in laadsnelheid nou heel veel verschil hoort te zitten. Sterker nog; in de configurator spreekt Hyundai over de snellaadtijd en die is bij de 58kWh versie lager, dus korter, dan bij de 73kWh versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:21:
[...]

toch jammer van die 2 lege plekjes.....had die nou gewoon ook opgevuld zoals bij de EV6 :-(
Ja, bizar eigenlijk. Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn om daar nog twee modules extra in te zetten?

Maar in de praktijk (voor mij) is de 72,6 kWh wel voldoende, ook voor lange reizen in de winter. Iets meer bereik is altijd fijn, maar ik red toch wel de praktisch haalbare afstand tussen twee pauzes. En dan vind ik het ook wel mooi als ze die overgebleven modules gebruiken om meer auto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:24
Op internet zijn er diverse berichten te lezen waarin aangegeven wordt dat die twee lege plekjes opgevuld gaan worden en de IONIQ 5 dus ook 77kWh batterij gaat krijgen. Dit zou al dit jaar moeten gaan gebeuren (iig voor de VS).
Of bovenstaande al bevestigd is door Hyundai weet ik niet, maar ik denk dat de kans behoorlijk groot is dat het klopt.

Edit: onderstaande link toegevoegd

https://english.etnews.com/20211102200002

[ Voor 11% gewijzigd door Franciesco op 18-01-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Franciesco schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:17:
Op internet zijn er diverse berichten te lezen waarin aangegeven wordt dat die twee lege plekjes opgevuld gaan worden en de IONIQ 5 dus ook 77kWh batterij gaat krijgen. Dit zou al dit jaar moeten gaan gebeuren (iig voor de VS).
Of bovenstaande al bevestigd is door Hyundai weet ik niet, maar ik denk dat de kans behoorlijk groot is dat het klopt.

Edit: onderstaande link toegevoegd

https://english.etnews.com/20211102200002
Denk maar niet dat Hyundai de reeds afgeleverde auto's gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13

cooper_s1

MINI's rule

suffuhrt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Vermoedelijk wordt zoiets ook een enorme klus, tenzij het accu pakket van onderaf open te maken is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
cooper_s1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Vermoedelijk wordt zoiets ook een enorme klus, tenzij het accu pakket van onderaf open te maken is...
Iemand zin om dit even te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:24
suffuhrt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik denk niet dat iemand dat verwacht. Ik in ieder geval niet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
AkakoMinami schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:32:
[...]

De 58kWh heeft dezelfde laadtechniek als de 73kWh versie, dus het lijkt me sterk dat er in laadsnelheid nou heel veel verschil hoort te zitten. Sterker nog; in de configurator spreekt Hyundai over de snellaadtijd en die is bij de 58kWh versie lager, dus korter, dan bij de 73kWh versie.
de 58kWh kan maximaal 175kW laden, de 73kWh 221Kw. Dat ze uiteindelijk allebei in 18 minuten vol zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze precies dezelfde laadtechniek hebben, immers de 58kWh is sneller vol dan de 73kWh versie.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Beetje off topic, Bright heeft de Kia EV6 naar Zweden gereden (YouTube: Review KIA EV6: nog beter dan de Hyundai Ioniq 5?). Worden ook wel leuke vergelijkingen gemaakt met de Ioniq 5.

De EV6 hield zich overigens prima in de extreme kou. (op de interieurverwarming na dan)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Gerrit-GTi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Bedankt. Echter de dealer optie was eigenlijk bij bestelling al een moeilijke optie ivm de prijs. Maar nu ik hoor dat je hem vast moet schroeven dan is dat al helemaal een no-go!
Ik zelf draai de kofferbak afdek klep 90% zodat de klep omhoog staat. Daarmee heb ik ook voldoende afscherming en hebben de honden hun ruimte. Dat scheelt weer een extra hekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Hein66 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Ik zelf draai de kofferbak afdek klep 90% zodat de klep omhoog staat. Daarmee heb ik ook voldoende afscherming en hebben de honden hun ruimte. Dat scheelt weer een extra hekje.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
[...]

Die gaat niet mee op vakantie. De koelbox past er niet onder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:30

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Gerrit-GTi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Die gaat niet mee op vakantie. De koelbox past er niet onder |:(
Wat slepen jullie allemaal mee op vakantie?

Voor 5 dagen kleding en een creditcard is toch genoeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
de meester01 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Wat slepen jullie allemaal mee op vakantie?

Voor 5 dagen kleding en een creditcard is toch genoeg :+
Met die instelling kan je natuurlijk ook de 5 dagen kleding achterwege laten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Gerrit-GTi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Met die instelling kan je natuurlijk ook de 5 dagen kleding achterwege laten 8)
Het is nu veel te koud om naar een naturisten resort te gaan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
[...]

Ik heb hondenbench achterin gezet. Afdekzeiltje eruit en netjes opgeborgen.
Ideaal en scheelt een hele hoop haren op de bekleding ook nog eens ook. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 12:49
HJ92 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Grappig en toevallig:)..
Ik hoop woensdag naar de dealer in Zwolle te gaan om de problemen door te spreken met de werkplaats.
Ben benieuwd inderdaad of je het bij een andere Ioniq5 ook ervaart. Ik dacht het ook niet ervaren te hebben tijdens de proefrit. Toen 'zoefde' je over de weg. Nu nog af en toe wel, maar meestal inderdaad continu vibraties...
Vandaag paar uurtjes bij de dealer rondgehangen om een en ander uit te proberen. Ik heb zowel in mijn eigen auto als de demo P45 gereden en in beide auto's voel je de trilling/vibratie in het midden console. Het lijkt dus op dat het bij meerdere modellen voorkomt.
Echter de demo gleed over de weg zonder de oneffenheden door te geven en ook de stoelen trillen niet.
Het maakte bij mijn auto niet uit of ik nou op de 19 inch banden reed of de 20 inch banden eronder had zitten, bij beide banden was het aanwezig.
De monteur heeft in beide auto's het opgemerkt en erkende het probleem ook.
Hij heeft zelfs mijn eigen banden nog op een vrij lage bandenspanning 1,7 bar gezet en toen voelde de auto opeens een stuk comfortabeler. Trilling in de auto was ook veel minder. Leek wel alsof de auto opeens de oneffenheden beter kon opvangen.
Dealer heeft het probleem ook bij Hyundai aangeven dus wellicht dat er nog een vervolg op komt.
Probleem komt dus bij meerdere modellen voorkomt is en wellicht toch iets te maken heeft met de combi Ioniq 5 onderstel en Michelin banden (Primacy of Pilot Sport)

[ Voor 7% gewijzigd door Stephan_haarlem op 07-04-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Vandaag paar uurtjes bij de dealer rondgehangen om een en ander uit te proberen. Ik heb zowel in mijn eigen auto als de demo P45 gereden en in beide auto's voel je de trilling/vibratie in het midden console en de voorstoelen. Het lijkt dus op dat het bij meerdere modellen voorkomt.
Het maakte bij mijn auto niet uit of ik nou op de 19 inch banden reed of de 20 inch banden eronder had zitten, bij beide banden was het aanwezig.
Hij heeft zelfs mijn eigen banden nog op een vrij lage bandenspanning 1,7 bar gezet en toen voelde de auto opeens een stuk comfortabeler. Trilling in de auto was ook veel minder. Leek wel alsof de auto opeens de oneffenheden beter kon opvangen.
Dealer heeft het probleem ook bij Hyundai aangeven dus wellicht dat er nog een vervolg op komt.
Probleem komt dus bij meerdere modellen voorkomt is en wellicht toch iets te maken heeft met de combi Ioniq 5 onderstel en Michelin banden (Primacy of Pilot Sport)
Het probleem is zo groot dat er inmiddels een procedure is opgezet door de importeur. Zelf ga ik het ook bij Michelin melden omdat ik een import auto heb zit ik in een lastige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Naaldhak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Het probleem is zo groot dat er inmiddels een procedure is opgezet door de importeur. Zelf ga ik het ook bij Michelin melden omdat ik een import auto heb zit ik in een lastige situatie.
Kreeg net ook nog een mail van de dealer of ik eventueel een rapport had van de road force balancering zodat ze die konden toevoegen aan het dossier. Vraag kwam vanuit Hyundai zelf, dus ze zijn er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 10:57
@Stephan_haarlem Heb je de road force balancering dan extern laten doen? Of kan geen enkele dealer dat omdat het zo speciaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Naaldhak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Hoezo? Je hebt toch gewoon garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
ditbenikecht schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:13:
@Stephan_haarlem Heb je de road force balancering dan extern laten doen? Of kan geen enkele dealer dat omdat het zo speciaal is?
Meeste bandenboeren of dealers hebben een standaard balanceermachine staan.
Bij een Road Force balanceermachine wordt er een aandrukrol (iets van 700kg) op de band gezet om te kijken of er een afwijking in de band zit of dat de band op een andere positie van de velg zit.
Dit heb ik dus bij een extern bedrijf laten doen.
Kwam alleen maar naar voren dat de banden goed gebalanceerd waren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Vandaag paar uurtjes bij de dealer rondgehangen om een en ander uit te proberen. Ik heb zowel in mijn eigen auto als de demo P45 gereden en in beide auto's voel je de trilling/vibratie in het midden console en de voorstoelen. Het lijkt dus op dat het bij meerdere modellen voorkomt.
Dank voor je update, goed dat de dealer het herkent. Hoop dat dit morgen bij mij ook zal zijn. Is er ook getest met een ander merk banden?
En zou het kwaad kunnen om met zo'n lage bandenspanning te rijden? Want dan zou je voor het comfort dat zo doen;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Markprinsen schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Hoezo? Je hebt toch gewoon garantie?
Ja dat klopt maar de Hyundai dealer wil dat ik eerst naar Michelin ga, als dat niets wordt kan ik bij hun terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Gerrit-GTi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Graag gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Dank voor je update, goed dat de dealer het herkent. Hoop dat dit morgen bij mij ook zal zijn. Is er ook getest met een ander merk banden?
En zou het kwaad kunnen om met zo'n lage bandenspanning te rijden? Want dan zou je voor het comfort dat zo doen;)..
Nee helaas niet met een ander merk. Beide auto's hadden Michelin Pilot Sport (eigen auto de SUV versie en de P45 de EV). Op de Michelin banden staat trouwens GEO, dus banden zijn speciaal voor de Genesis, Hyundai, Kia auto geschikt.
Wellicht dat iemand anders een ander merk onder zijn/haar auto heeft liggen en dat de trillingen dan minder of anders zijn dan met de originele Michelin banden, dan horen wij dat graag natuurlijk :-)

Zou niet continu met zo'n lage bandenspanning rijden, lijkt mij niet goed voor de slijtage van zowel de banden als ophanging. Ga het de komende dagen kijken of er ook verschil merkbaar is met bijvoorbeeld 2.3 bar i.p.v. de 2.5 bar, aangezien je met rijden toch snel 0,2 bar erbij rijdt als de banden warmer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Vandaag zijn mijn winterbanden eindelijk binnengekomen die ik had besteld met black friday. Op twee banden zit een sticker R en op twee een sticker L. Maar is rechts van voren of van achter de auto bekeken? En waarom zou dat uitmaken, want ze zijn toch allen gebalanceerd?

Wat kost zo'n road force balancering per band? En betaald Hyundai dat om de trilling weg te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Nee helaas niet met een ander merk. Beide auto's hadden Michelin Pilot Sport (eigen auto de SUV versie en de P45 de EV). Op de Michelin banden staat trouwens GEO, dus banden zijn speciaal voor de Genesis, Hyundai, Kia auto geschikt.
Wellicht dat iemand anders een ander merk onder zijn/haar auto heeft liggen en dat de trillingen dan minder of anders zijn dan met de originele Michelin banden, dan horen wij dat graag natuurlijk :-)

Zou niet continu met zo'n lage bandenspanning rijden, lijkt mij niet goed voor de slijtage van zowel de banden als ophanging. Ga het de komende dagen kijken of er ook verschil merkbaar is met bijvoorbeeld 2.3 bar i.p.v. de 2.5 bar, aangezien je met rijden toch snel 0,2 bar erbij rijdt als de banden warmer worden.
Ja ben ook erg nieuwsgierig of berijders met andere banden de trillingen hebben, met name op de 19" want ik begin ook te twijfelen aan de wielen. Het zijn bepaalde snelheden waarop het irritant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
ditbenikecht schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:30:
Vandaag zijn mijn winterbanden eindelijk binnengekomen die ik had besteld met black friday. Op twee banden zit een sticker R en op twee een sticker L. Maar is rechts van voren of van achter de auto bekeken? En waarom zou dat uitmaken, want ze zijn toch allen gebalanceerd?

Wat kost zo'n road force balancering per band? En betaald Hyundai dat om de trilling weg te nemen?
Banden hebben een loop/draairichting! Vandaar links en rechts. Staat er geen draairichting pijl op de band ?

[ Voor 6% gewijzigd door Luft op 18-01-2022 20:36 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
ditbenikecht schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:30:

Veel banden hebben een kant die aan de buitenkant gemonteerd moet worden, staat vaak een symbool "outside" op je band. Dus denk dat ze dat extra hebben aangegeven voor je ivm monteren. Kijk dus even op welke kant de outside of een pijl met draai richting staat.

Road Force balanceren kost echt overal verschillend heb ik gemerkt na het opvragen van prijzen. Kreeg ze van € 20 per maand tot totaal bijna € 200.
Hyundai zal het niet betalen, wellicht dat je met je dealer hierover in gesprek kan gaan. Anders kost het je in het ergste geval rond de €80 a €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
[...]

Ben benieuwd inderdaad, kijken waar 'mijn' dealer mee komt morgen.
Was jij ook bij de dealer voor het zogenaamde 'zwabberen' en kalibreren van de camera/ sensoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Ben benieuwd inderdaad, kijken waar 'mijn' dealer mee komt morgen.
Was jij ook bij de dealer voor het zogenaamde 'zwabberen' en kalibreren van de camera/ sensoren?
Nee was er puur alleen voor de vibratie.
Moet eerlijk zeggen dat ik nog tot nu toe weinig problemen heb met zwabberen tijdens de enkele keren dat ik het systeem heb gebruikt.
Moet dat nog flink gaan testen maar nog geen tijd voor gehad ivm de problemen met de banden in het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Veel banden hebben een kant die aan de buitenkant gemonteerd moet worden, staat vaak een symbool "outside" op je band. Dus denk dat ze dat extra hebben aangegeven voor je ivm monteren. Kijk dus even op welke kant de outside of een pijl met draai richting staat.

Road Force balanceren kost echt overal verschillend heb ik gemerkt na het opvragen van prijzen. Kreeg ze van € 20 per maand tot totaal bijna € 200.
Hyundai zal het niet betalen, wellicht dat je met je dealer hierover in gesprek kan gaan. Anders kost het je in het ergste geval rond de €80 a €100.
Ik heb dit laten doen bij beterband in Buitenpost. 80 euro voor 4 banden.
Een normale waarde voor een kwaliteits band zoals je van bijv Michelin mag verwachten is rond de 25 Newton. Bij mij waren 2 banden rond de 90 Newton en deze worden binnenkort vervangen. De andere 2 zijn al vervangen deze waren 20 en 30 Newton.
Officieel is afkeur boven de 120 Newton. Maar 90 komt al dicht in de buurt en aangezien onze ioniqs gevoelig zijn voor het doorgeven van trillingen moeten er waarschijnlijk hogere eisen aan de banden gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Luft schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:35:
[...]
Banden hebben een loop/draairichting! Vandaar links en rechts. Staat er geen draairichting pijl op de band ?
De looprichting komt inderdaad overeen met de sticker L of R. Weet ik alleen nog niet of voor of achter uitmaakt.
De productieweek deel van de DOT code staat alleen aan de binnenkant (van velg zijde) vermeld. Is dat normaal? Ze zijn wel vers, productieweek 51 van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Ja ben ook erg nieuwsgierig of berijders met andere banden de trillingen hebben, met name op de 19" want ik begin ook te twijfelen aan de wielen. Het zijn bepaalde snelheden waarop het irritant wordt.
Ik heb sinds oktober de CMS C23 19" ET45 velgen met de Michelin Cross Climate II 235/55 R19 banden erop
tijdens aflevering waren de originele 20" velgen met Michelin EV banden gemonteerd. Bij geen van beide wielen heb ik trillingen ervaren. Wat wel voorkomt is wanneer ik op een klinker weg rijd het console tussen de stoelen behoorlijk trilt maar op een asfalt weg heb ik daar geen last van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cQY3iFPmjfEHbJOuMVM_snSRz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tGhS7ZsOWai4f9XkTevpgOF.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
mystici5 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Ik heb dit laten doen bij beterband in Buitenpost. 80 euro voor 4 banden.
Een normale waarde voor een kwaliteits band zoals je van bijv Michelin mag verwachten is rond de 25 Newton. Bij mij waren 2 banden rond de 90 Newton en deze worden binnenkort vervangen. De andere 2 zijn al vervangen deze waren 20 en 30 Newton.
Officieel is afkeur boven de 120 Newton. Maar 90 komt al dicht in de buurt en aangezien onze ioniqs gevoelig zijn voor het doorgeven van trillingen moeten er waarschijnlijk hogere eisen aan de banden gesteld worden.
Bedankt voor het adres. Dit is meer in de buurt dan de 4 andere adressen die ik vond met de zoekmachine.
Vervang je de banden op eigen initiatief, of vind de dealer zo'n waarde ook niet kunnen? Kost nogal wat zo'n band namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
ditbenikecht schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:19:
[...]

De looprichting komt inderdaad overeen met de sticker L of R. Weet ik alleen nog niet of voor of achter uitmaakt.
De productieweek deel van de DOT code staat alleen aan de binnenkant (van velg zijde) vermeld. Is dat normaal? Ze zijn wel vers, productieweek 51 van 2021.
Voor of achter maakt niks uit.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
ditbenikecht schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Bedankt voor het adres. Dit is meer in de buurt dan de 4 andere adressen die ik vond met de zoekmachine.
Vervang je de banden op eigen initiatief, of vind de dealer zo'n waarde ook niet kunnen? Kost nogal wat zo'n band namelijk.
De road force heb ik zelf laten doen. Dit om de dealer te kunnen overtuigen waar het probleem van trillingen kan zitten. De banden worden vervangen door de dealer.
Ik vind het een geweldige auto als de trillingen de wereld uit zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Stephan1337 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Ik heb weinig mensen gehoord die veel sneller laden... Het snelle laden is enige reden waarom ik voor een ioniq 5 zou kiezen. Hopelijk gaat de software update wonderen verrichten :9
Zomerse temperaturen, rit naar Polen met P45, stukjes van 200a250km.
Volop laden, foto's van2 sessies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t3jhQfGDcjNLTUki85uTc3iM8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAPpfSpduX3M6RtdHx5Wf3uG.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aewH89Ji1s7S5yaYb-lQ7Zwz6mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tL96kjDNyGqqMbOQQb0sf2cB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb me in elk geval door de dealer laten vertellen dat de batterij speciaal is ontworpen om makkelijk individuele modules te kunnen vervangen. Daardoor hoeft bij een gebrekkige module niet hele pakket te worden vervangen en dat bespaart weer aanzienlijke kosten.

Als je dat filmpje ziet lijkt dat ook wel enigszins te kloppen.

Maar ik geloof inderdaad niet dat die modules nog achteraf gaan worden ingebouwd. Dat leert Hyundai niet meer zoveel op. En zolang batterijcapaciteit een beperkende factor is zullen zie liever meer auto's kunnen verkopen dan een paar early adopters in Europa blij te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Naaldhak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Ik heb al eerder gepost dat ik 7.000 km trillingvrij heb gereden op m'n all season 20 inch banden van Vredestein. Na de laatste wasbeurt 3 weken geleden opeens volop trillingen. Laten balanceren (er was idd onbalans) maar nog steeds trillingen, vooral in middenconsole goed voelbaar en ook zichtbaar.
Dus schiet mij maar lek, 7.000 km geen vuiltje aan de lucht en opeens is het over met trillingvrij rijden. Het lijkt erop alsof het niet in banden of velgen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Sjoerdvt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:35:
[...]

Ik heb al eerder gepost dat ik 7.000 km trillingvrij heb gereden op m'n all season 20 inch banden van Vredestein. Na de laatste wasbeurt 3 weken geleden opeens volop trillingen. Laten balanceren (er was idd onbalans) maar nog steeds trillingen, vooral in middenconsole goed voelbaar en ook zichtbaar.
Dus schiet mij maar lek, 7.000 km geen vuiltje aan de lucht en opeens is het over met trillingvrij rijden. Het lijkt erop alsof het niet in banden of velgen zit.
Bizar zeg inderdaad.. laat je het nog onderzoeken? Samen komen we vast elke keer een stukje verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
[...]

Wat vreemd! Heb je voor het pakket "bodem wassen" gekozen. Denk steeds meer dat het iets met steekas of draagarm of kogelhoes te maken heeft. Google even over de symptomen en je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat kan eigenlijk alleen na vele kms voor komen. Of het is een batch met ondeugdelijk materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
HJ92 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Bizar zeg inderdaad.. laat je het nog onderzoeken? Samen komen we vast elke keer een stukje verder ;)
Ja, wacht alleen nog steeds op antwoord van Michel om te horen bij welke dealer hij de autosteer heeft laten kalibreren. Dan kan alles in 1x. Ik zag dat hij alweer diverse keren heeft gepost en dat inmiddels meerdere hem om zn dealernaam hebben gevraagd. Wellicht deelt hij dit liever niet, ook goed natuurlijk maar hoop wel binnenkort op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
[...]

Sinds vorige week ben ik gewisseld van de originele 19” Michelins naar Vredestein quatrac pro banden 19” op de standaard 19” velgen. Ik heb geen trillingen meer bij ca. 105kmh - 115kmh, althans verwaarloosbaar en niet meer storend. Verbruik op snelweg neemt wel al snel toe met zo’n 2 tot 3 kwh/100km…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
hessas schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Wat vreemd! Heb je voor het pakket "bodem wassen" gekozen. Denk steeds meer dat het iets met steekas of draagarm of kogelhoes te maken heeft. Google even over de symptomen en je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat kan eigenlijk alleen na vele kms voor komen. Of het is een batch met ondeugdelijk materiaal.
Nee, handwas. Gravity gold O-)
Dat maakt het alleen maar onbegrijpelijker, dacht 1st dat ik met de hoge drukspuit misschien een plakloodje van de velg had gespoten. Maar dat was het dus niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
TOMm1e schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Sinds vorige week ben ik gewisseld van de originele 19” Michelins naar Vredestein quatrac pro banden 19” op de standaard 19” velgen. Ik heb geen trillingen meer bij ca. 105kmh - 115kmh, althans verwaarloosbaar en niet meer storend. Verbruik op snelweg neemt wel al snel toe met zo’n 2 tot 3 kwh/100km…
Ik rijd die band in 20 inch. Eerste 7.000 km dus ook probleemloos….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
Sjoerdvt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:10:
[...]

Nee, handwas. Gravity gold O-)
Dat maakt het alleen maar onbegrijpelijker, dacht 1st dat ik met de hoge drukspuit misschien een plakloodje van de velg had gespoten. Maar dat was het dus niet. :?
Oops, zelfde kleur besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Sjoerdvt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Ja, wacht alleen nog steeds op antwoord van Michel...
You've got mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Mijn Ioniq doet op het moment (uit het niets) helemaal niets meer. Geen enkele teken van leven.
Alsof de accu volledig leeg is gelopen vannacht (hij had iig 30% lading). Hij laad ook niet meer op.

Iemand dit toevallig eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:16
ckoopmanschap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:
Mijn Ioniq doet op het moment (uit het niets) helemaal niets meer. Geen enkele teken van leven.
Alsof de accu volledig leeg is gelopen vannacht (hij had iig 30% lading). Hij laad ook niet meer op.
Diverse fora staat er vol me .

je 12V accu is leeggelopen. Auto openen met sleutel, "motorkap" openen en een lader of starthulp op je 12V zetten en je kan de auto activeren met start.

Oorzaak leeglopen 12V kan zijn een defect relais van het laadklepje of het continue pollen van data via de bluelink app.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
rvdgaag schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:41:
[...]

Diverse fora staat er vol me .

je 12V accu is leeggelopen. Auto openen met sleutel, "motorkap" openen en een lader of starthulp op je 12V zetten en je kan de auto activeren met start.

Oorzaak leeglopen 12V kan zijn een defect relais van het laadklepje of het continue pollen van data via de bluelink app.
Ik had wel de laadklep open staan met een kabel die op "stop" stond (Zappi, vergeten naar eco te zetten) en wellicht dat de bluelink app overuren zat te draaien, omdat ik de auto niet op slot had gedaan 8)7. Daar kwam ik ook pas vanochtend achter.

Dat wordt denk ik een belletje richting Autopalace of ALD (c.q. de ANWB) dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ckoopmanschap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Ik had wel de laadklep open staan met een kabel die op "stop" stond (Zappi, vergeten naar eco te zetten) en wellicht dat de bluelink app overuren zat te draaien, omdat ik de auto niet op slot had gedaan 8)7. Daar kwam ik ook pas vanochtend achter.

Dat wordt denk ik een belletje richting Autopalace of ALD (c.q. de ANWB) dan.
Gewoon het nummer op het pasje in de hoes waar de handleiding in zit bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
ZuinigeRijder schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Gewoon het nummer op het pasje in de hoes waar de handleiding in zit bellen....
Top bedankt, die had ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
[...]

Ja dit is dan ook weer merkwaardig, je begint je af te vragen of het echt de banden zijn. Het wordt tijd dat Hyundai en het dealer netwerk dit serieus gaat nemen en er echt iets aan gaat doen in plaats van elke klant apart behandelen zou er een vast proces moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Inmiddels is de auto bij de dealer.
Heb nu een Kona meegekregen als leenauto.

Vier dingen vallen op:
1: Veel minder isolatie dan in de Ioniq5. De Ioniq is dan echt stil;
2: Wat een bult harde plastics in de Kona. Ioniq5 is dan prachtig afgewerkt;
2: Kona kan de auto wel perfect tussen de lijnen houden zonder slingeren;
3: Kona rijdt in principe nog 'rustiger' als het gaat om weggedrag. Je merkt wel kortere wielbasis maar geen last van trillingen of dergelijke.

Hoop dat ze met punt 3 en 4 echt wat kunnen doen. Hou jullie op de hoogte!

(Overigens ook aangegeven dat de portieren trillingen hebben, weet niet of meer mensen daar last van hebben. Vooral bij koude temperaturen, koude auto. Trek je van binnenuit het portier naar je toe, is het weg. Zowel voor als achter.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HJ92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:12:
Inmiddels is de auto bij de dealer.
Heb nu een Kona meegekregen als leenauto.

Vier dingen vallen op:
1: Veel minder isolatie dan in de Ioniq5. De Ioniq is dan echt stil;
2: Wat een bult harde plastics in de Kona. Ioniq5 is dan prachtig afgewerkt;
2: Kona kan de auto wel perfect tussen de lijnen houden zonder slingeren;
3: Kona rijdt in principe nog 'rustiger' als het gaat om weggedrag. Je merkt wel kortere wielbasis maar geen last van trillingen of dergelijke.

Hoop dat ze met punt 3 en 4 echt wat kunnen doen. Hou jullie op de hoogte!

(Overigens ook aangegeven dat de portieren trillingen hebben, weet niet of meer mensen daar last van hebben. Vooral bij koude temperaturen, koude auto. Trek je van binnenuit het portier naar je toe, is het weg. Zowel voor als achter.)
Ja, die trillende portieren heb ik ook al gemeld bij de monteur. Dit gaat vooral om de achterportieren. Soms hoor ik het links, soms rechts. Vooral bij een bepaalde snelheid over bijv. een klinkerweg, maar soms ook op een weg met hogere snelheid. Een resonantie met best hoge frequentie. Aan de telefoon begon de dealer over de gordels, maar dat is het niet (is meer een laag frequent getokkel).

Ik kan het zelf niet helemaal herleiden waar het precies aan ligt, omdat ik op dat moment aan het sturen ben. Ik hoop dat ik het morgen kan reproduceren wanneer ik de auto bij de dealer breng voor de roze panelen. Ik dacht zelf dat het misschien aan de gordijntjes ligt die ergens tegenaan resoneren in de deur. Dat probeer ik vanmiddag nog even uit.

Er is overigens ook een kleine beschadiging op de hard plastic 'marmer effect met pixels' balk in de bestuurdersportier. Ik dacht dat dat met een bioverf was gedaan, maar het lijkt toch een film te zijn. Vorige week stond de deur even open toen het regende. Toen ik de boel met een zachte doek droogde viel me opeens op dat er een scheurtje in de film is gekomen en het een beetje los komt. Wellicht wordt dit ook in 1x vervangen; de monteur zei dat het om meer gaat dan alleen de roze panelen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
bilgy_no1 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Ja, die trillende portieren heb ik ook al gemeld bij de monteur. Dit gaat vooral om de achterportieren. Soms hoor ik het links, soms rechts. Vooral bij een bepaalde snelheid over bijv. een klinkerweg, maar soms ook op een weg met hogere snelheid. Een resonantie met best hoge frequentie. Aan de telefoon begon de dealer over de gordels, maar dat is het niet (is meer een laag frequent getokkel).

Ik kan het zelf niet helemaal herleiden waar het precies aan ligt, omdat ik op dat moment aan het sturen ben. Ik hoop dat ik het morgen kan reproduceren wanneer ik de auto bij de dealer breng voor de roze panelen. Ik dacht zelf dat het misschien aan de gordijntjes ligt die ergens tegenaan resoneren in de deur. Dat probeer ik vanmiddag nog even uit.

Er is overigens ook een kleine beschadiging op de hard plastic 'marmer effect met pixels' balk in de bestuurdersportier. Ik dacht dat dat met een bioverf was gedaan, maar het lijkt toch een film te zijn. Vorige week stond de deur even open toen het regende. Toen ik de boel met een zachte doek droogde viel me opeens op dat er een scheurtje in de film is gekomen en het een beetje los komt. Wellicht wordt dit ook in 1x vervangen; de monteur zei dat het om meer gaat dan alleen de roze panelen zelf.
Wat betreft die beschadiging, er zit door die versiering bij mij ook een kras, in het achterportier. Maar niet ernstig genoeg om er wat mee te doen;).

De trilling ligt volgens mij niet aan de gordijntjes. Althans, ik merk geen verandering als ik er aan zit.
Inderdaad is het voornamelijk aanwezig op klinkerweggetjes.
Stopt het bij je als je het portier naar binnen trekt?

Dit lijntje volg ik ook en lijkt om dezelfde problemen te gaan:
https://www.goingelectric...hp?f=531&t=74750&start=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJ92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Wat betreft die beschadiging, er zit door die versiering bij mij ook een kras, in het achterportier. Maar niet ernstig genoeg om er wat mee te doen;).

De trilling ligt volgens mij niet aan de gordijntjes. Althans, ik merk geen verandering als ik er aan zit.
Inderdaad is het voornamelijk aanwezig op klinkerweggetjes.
Stopt het bij je als je het portier naar binnen trekt?

Dit lijntje volg ik ook en lijkt om dezelfde problemen te gaan:
https://www.goingelectric...hp?f=531&t=74750&start=30
Ik heb het nog niet kunnen proberen door het portier naar binnen te trekken. Eigenlijk moet mijn vrouw dan een keer achterin zitten, maar het is ook niet altijd aan het trillen.

Dat gordijntje was een idee, maar zoals gezegd ook dat nog niet kunnen proberen. Ik zal die thread even checken en vanmiddag eea proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Naaldhak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Ja dit is dan ook weer merkwaardig, je begint je af te vragen of het echt de banden zijn. Het wordt tijd dat Hyundai en het dealer netwerk dit serieus gaat nemen en er echt iets aan gaat doen in plaats van elke klant apart behandelen zou er een vast proces moeten zijn.
Als het bij verschillende merken qua banden voorkomt dan lijkt mij de kans niet groot dat het aan de banden ligt.
Zou zeggen dat je dan eerder moet gaan zoeken in het chassis/ophanging/velgen of iets in die richting.
Maar dat is echt speculeren, laten we hopen dat Hyundai snel met een oplossing komt, want als het zo blijft dan weer ik niet of ik de auto ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
Stephan_haarlem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Als het bij verschillende merken qua banden voorkomt dan lijkt mij de kans niet groot dat het aan de banden ligt.
Zou zeggen dat je dan eerder moet gaan zoeken in het chassis/ophanging/velgen of iets in die richting.
Maar dat is echt speculeren, laten we hopen dat Hyundai snel met een oplossing komt, want als het zo blijft dan weer ik niet of ik de auto ga houden.
Even een out-of-the box gedachte.
Ik lees dat de trillingen zich voordoet bij meerdere merken banden en ook bij verschillende grotes.
Volgens mij kan de stuur van de Ioniq 5 trillen als een waarschuwing.
Zou het misschien kunnen dat daar een storing inzit waardoor die extreem veel gaat trillen?

Ikzelf heb geen merkbaar last van trillingen.
Uiteraard hoor je hier en daar wel af en toe wat lichte gekraak van de deuren maar niet meer of minder dan wat ik in andere auto's heb ervaren.
Wat ik wel heb zijn de tikkende autogordels achterin. Maar hiervoor zijn de silicone hoezen al onderweg! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Gerrit-GTi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik lees dat de trillingen zich voordoet bij meerdere merken banden en ook bij verschillende grotes.
Zou het misschien kunnen dat daar een storing inzit waardoor die extreem veel gaat trillen?

Uiteraard hoor je hier en daar wel af en toe wat lichte gekraak van de deuren maar niet meer of minder dan wat ik in andere auto's heb ervaren.
Wat ik wel heb zijn de tikkende autogordels achterin. Maar hiervoor zijn de silicone hoezen al onderweg! 8)
Als het alleen het stuur zou zijn dat trilt dan zou het een logische gedachten zijn inderdaad.
Maar de trilling (of eigenlijk meer een constante vibratie) zit volgens mij bij de meeste in het chassis, stoelen of midden console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ckoopmanschap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:

Iemand dit toevallig eerder gehad?
Toevallig de laadklep met de app geopend? Dat schijnt 'klepgate' te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Als het alleen het stuur zou zijn dat trilt dan zou het een logische gedachten zijn inderdaad.
Maar de trilling (of eigenlijk meer een constante vibratie) zit volgens mij bij de meeste in het chassis, stoelen of midden console.
Ik heb het hier al eens eerder genoemd maar toen ik in december in de auto zat te wachten tot de update klaar was stond de middenconsole flink te schudden. Bij stilstand dus. Oorzaak?? Warmtepomp was het enige onderdeel dat 'draaide' op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
Sjoerdvt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Ik rijd die band in 20 inch. Eerste 7.000 km dus ook probleemloos….
Ik blijf het in de gaten houden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
de meester01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Ik heb het hier al eens eerder genoemd maar toen ik in december in de auto zat te wachten tot de update klaar was stond de middenconsole flink te schudden. Bij stilstand dus. Oorzaak?? Warmtepomp was het enige onderdeel dat 'draaide' op dat moment.
Kan inderdaad een optie zijn. Alleen bij mijn auto is het puur alleen tijdens het rijden, bij stilstand heb ik nergens last van. De vibratie wordt erger naarmate de snelheid omhoog gaat.
Dus ik wacht even rustig af of er vanuit Hyundai iets komt voordat ik definitieve conclusies ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

TOMm1e schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Best een pittige verhoging van het verbruik. Ik heb ze in 20". Ben benieuwd of de Michelins Crossclimate echt beter zijn op dit vlak.
Heeft iemand feitelijke ervaringen?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

mdeiman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Best een pittige verhoging van het verbruik. Ik heb ze in 20". Ben benieuwd of de Michelins Crossclimate echt beter zijn op dit vlak.
Heeft iemand feitelijke ervaringen?
Mijn Hi5 staat op 19" CrossClimates SUV. Die zijn qua energie label volgens mij 1 stapje lager dan de CrossClimates 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAIoCpv9G9pBfLul7BAmQ_h_aok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yY2HrjRrggyrY8nDDbLOeaIg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN9OmL-eG93IN3AcUB9282Xk3lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZPKF03mvcCHZ0onpAjSl7kb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bO4S2xzJNmvMsNAZrWaRFyxhXBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ok9T21uADlmYNJg4olQ9a791.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door de meester01 op 19-01-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ckoopmanschap
de meester01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Toevallig de laadklep met de app geopend? Dat schijnt 'klepgate' te triggeren.
Hij doet het ondertussen weer (accu inderdaad leeg), geen oorzaak bekend.
Ik heb de laadklep met de knop geopend, gebruik de app daar eigenlijk nooit voor (alleen de sleutel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Laatst online: 16-06 16:28
de meester01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Mijn Hi5 staat op 19" CrossClimates SUV. Die zijn qua energie label volgens mij 1 stapje lager dan de CrossClimates 2.

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk jij dat de verbruiksgegevens in de bluelink app kloppen?
Bij mij geeft de bluelink app aan dat ik veel meer verbruikt heb dan dat er überhaupt is opgeladen. Waardoor bij het gemiddeld verbruik een waarde staat van 1.27 km/kWh.
Ik vertrouw toch meer op de cijfers die ik via de OBD connector binnen krijg. Die ga ik binnenkort wel posten.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HJ92
Net belletje vanuit de dealer gehad.
Ze voelen, na balanceren, inderdaad een lichte trilling in de banden. Ze hebben dit richting Hyundai gemeld, op basis van chassisnummer.
Ze willen de auto tot vrijdag hebben want dan gaat hij naar een bedrijf die kijkt of de band vlak is. (Zal wel de hier op het forum al eerder genoemde handeling zijn)
Trilling in portieren gaf hij aan dat het waarschijnlijk komt door de banden ook en eerst dat probleem verholpen moet zijn alvorens daar naar te kijken.. Aangegeven dat ik dat niet waarschijnlijk vind en ze beter even een stukje kunnen rijden met de auto om het te traceren.

Wat betreft het 'zwabberen', hun zegt kalibratie niet iets. Ze wijden het aan de software, en geven aan ook dit op basis van chassisnummer aan Hyundai doorgegeven te hebben en denken dat daar op termijn een software update voor komt.

Al met al volgens mij nog niet veel verder..?!

Vrijdag hopelijk weer nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
Gerrit-GTi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Nee het is een echte voelbare trilling waarbij je je steeds afvraagt is het de weg, maar dan toch weer denkt dat kan niet ik had in mijn vorige auto dit ook niet. Ik voel het dan bewust even op de midden console en niet aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
HJ92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:36:
Net belletje vanuit de dealer gehad.
Ze voelen, na balanceren, inderdaad een lichte trilling in de banden. Ze hebben dit richting Hyundai gemeld, op basis van chassisnummer.
Ze willen de auto tot vrijdag hebben want dan gaat hij naar een bedrijf die kijkt of de band vlak is. (Zal wel de hier op het forum al eerder genoemde handeling zijn)
Trilling in portieren gaf hij aan dat het waarschijnlijk komt door de banden ook en eerst dat probleem verholpen moet zijn alvorens daar naar te kijken.. Aangegeven dat ik dat niet waarschijnlijk vind en ze beter even een stukje kunnen rijden met de auto om het te traceren.

Wat betreft het 'zwabberen', hun zegt kalibratie niet iets. Ze wijden het aan de software, en geven aan ook dit op basis van chassisnummer aan Hyundai doorgegeven te hebben en denken dat daar op termijn een software update voor komt.

Al met al volgens mij nog niet veel verder..?!

Vrijdag hopelijk weer nieuws.
Ik heb precies zo een traject door gelopen en was de auto 2 weken kwijt en ze hebben er duizend km mee gereden zonder oplossing overigens.

Kreeg eerst een Santa Fe en daarna een Tucson mee dit niet trilden en ook nog beide een werkende HDA hadden. ben er als ik terug kijk nog boos over, steeds maar horen dat het maar een perceptie van mij was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdvt

Dealer gesproken die hetzelfde zegt. Kalibreren niet bekend wel dat de laatste LKA update van plusminus 6-8 weken geleden bij sommige auto's effect heeft en bij anderen niet. Het lijkt erop dat sommige dealers een LKA update ook als "kalibreren" zien, wellicht "taal verwarring". Hun eigen demo auto heeft het probleem ook en ze krijgen het er niet uit. Mijn auto heeft ook de LKA update gehad en het maakt bij mij helaas ook niet uit. Volgens hem heeft de importeur het probleem erkent en is het wachten op de volgende update (geen planning bekend). Tot slot gaf hij aan dat de nieuwe Tucson met hetzelfde LKA systeem nagenoeg foutloos werkt. Dus hij verwacht dat het met de I5 ook moet lukken. Naar zijn mening is de I5 net wat te snel op de markt gebracht en duurt het even voordat alle kinderziektes eruit zijn.

Voor het trillings probleem werken zij nu alleen nog met een extern bedrijf voor road forcing balanceren (hebben Hyundai dealers niet in de regel) en daar worden de beste resultaten mee geboekt maar ook niet altijd volledig 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Sjoerdvt schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:53:

Dealer gesproken die hetzelfde zegt. Kalibreren niet bekend wel dat de laatste LKA update van plusminus 6-8 weken geleden bij sommige auto's effect heeft en bij anderen niet. Het lijkt erop dat sommige dealers een LKA update ook als "kalibreren" zien, wellicht "taal verwarring". Hun eigen demo auto heeft het probleem ook en ze krijgen het er niet uit. Mijn auto heeft ook de LKA update gehad en het maakt bij mij helaas ook niet uit. Volgens hem heeft de importeur het probleem erkent en is het wachten op de volgende update (geen planning bekend). Tot slot gaf hij aan dat de nieuwe Tucson met hetzelfde LKA systeem nagenoeg foutloos werkt. Dus hij verwacht dat het met de I5 ook moet lukken. Naar zijn mening is de I5 net wat te snel op de markt gebracht en duurt het even voordat alle kinderziektes eruit zijn.

Voor het trillings probleem werken zij nu alleen nog met een extern bedrijf voor road forcing balanceren (hebben Hyundai dealers niet in de regel) en daar worden de beste resultaten mee geboekt maar ook niet altijd volledig 100%.
En toch bestaat er iets als kalibreren, ik had ooit een schade aan de voorkant van mijn MB C350e en toen moest dat schadebedrijf de auto ook opnieuw kalibreren door er mee te rijden en waardes in te geven in een speciaal menu. Ze vertelden me dat toen ik de auto kwam ophalen dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt maar dat dat moest voor de radar sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Richard-I5 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Denk jij dat de verbruiksgegevens in de bluelink app kloppen?
Bij mij geeft de bluelink app aan dat ik veel meer verbruikt heb dan dat er überhaupt is opgeladen. Waardoor bij het gemiddeld verbruik een waarde staat van 1.27 km/kWh.
Ik vertrouw toch meer op de cijfers die ik via de OBD connector binnen krijg. Die ga ik binnenkort wel posten.
Dit is het enige dat ik zo voorhanden heb om mijn fellow tweakers te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:02:
[...]
En toch bestaat er iets als kalibreren, ik had ooit een schade aan de voorkant van mijn MB C350e en toen moest dat schadebedrijf de auto ook opnieuw kalibreren door er mee te rijden en waardes in te geven in een speciaal menu. Ze vertelden me dat toen ik de auto kwam ophalen dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt maar dat dat moest voor de radar sensoren.
Bij Mercedes moeten ze er inderdaad mee rijden om de auto praktijk data te geven - de auto geeft dan zelf aan welke snelheid (veelal onder de 50). Bij andere auto's moet er een bord met referentie symbolen op een bepaalde manier voor de auto worden gehangen. Meestal na (ruit-)schade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hML7HZdmPeZP_pWbAw9WIobnRWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fiyRJFpZj1N8ENUw8s7mZiM3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
de meester01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Bij Mercedes moeten ze er inderdaad mee rijden om de auto praktijk data te geven - de auto geeft dan zelf aan welke snelheid (veelal onder de 50). Bij andere auto's moet er een bord met referentie symbolen op een bepaalde manier voor de auto worden gehangen. Meestal na (ruit-)schade.

[Afbeelding]
Goed te weten! Maar de link naar LKA is op dit moment nog niet gelegd. Wellicht komt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naaldhak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb precies zo een traject door gelopen en was de auto 2 weken kwijt en ze hebben er duizend km mee gereden zonder oplossing overigens.
Djeez... 1000 km in twee weken? Klinkt alsof iemand die op 50 km van het werk woont er twee weken mee heeft geforenst... Of een tripje naar Parijs of zo... Bizar veel kilometers en dan niets kunnen achterhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Munro Live bekijkt de IONIQ 5 in Digital Teal Green. Meestal zijn zij zeer pro Amerikaans en Sandy heeft altijd een bold mening.

Meer afleveringen zullen volgen.....

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-01-2022 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:38

-CJ

Not remastered

Vreemd dat die auto een "normaal" dashboardkastje heeft en niet de lade zoals in Europa.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Driekussie
  • Laatst online: 10-09 09:48
Vanmiddag geladen bij 300 kWh lader FastNed. Had eerder zo’n 70 km gereden en wilde voor terugreis wat meer dan de resterende 16% in de batterij. Auto had ruim 2 uur stilgestaan maar laadde, gezien de lage temperatuur van batterij en omgeving, vlot op. Eerst met zo’n 66 kWh maar vanaf 40 tot 80% met het lekkere gangetje van 120-125 kWh. Ben verder ook heel tevreden, lichte trillingen vanaf 107 km maar denk eerlijk gezegd niet dat het van de (zomer) banden komt..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNKNGGEtu9ilqXNPYhmSwAJQFgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFViFOVN2RvSHflLMfVHLLmf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Jullie ook opgevallen dat wij aan de bestuurders kant geen 'hanger' hebben of hoe noem je dat ding bovenaan waar je je aan kan optrekken en soms een jas ophangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Driekussie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:30:
Vanmiddag geladen bij 300 kWh lader FastNed. Had eerder zo’n 70 km gereden en wilde voor terugreis wat meer dan de resterende 16% in de batterij. Auto had ruim 2 uur stilgestaan maar laadde, gezien de lage temperatuur van batterij en omgeving, vlot op. Eerst met zo’n 66 kWh maar vanaf 40 tot 80% met het lekkere gangetje van 120-125 kWh. Ben verder ook heel tevreden, lichte trillingen vanaf 107 km maar denk eerlijk gezegd niet dat het van de (zomer) banden komt..[Afbeelding]
Dat valt niet tegen inderdaad..

Aangaande de lichte trillingen, waar denk jij dat het vandaan zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

ZuinigeRijder schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:13:
Meer afleveringen zullen volgen.....
Zouden ze hem ook uit elkaar mogen halen ?
Ben wel benieuwd naar de conclusies en opmerkingen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
Heb eerder het idee dat het iets met de overbrenging van het vermogen te maken heeft (vroeger zou ik dat transmissie noemen), maar dat is ook een slag in de lucht.. Las net de post van demeester01 van 12.49 u met de afbeelding van zijn verbruik. Ik heb in ongeveer dezelfde periode iets meer dan hij gereden, minder gerecupereerd maar toch gemiddeld meer km’s uit een kWh gehaald. Las eerder al eens dat recuperatie en zuinig verbruik niet per se met elkaar van doen hebben ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrYi9PXjHamLmOanqu352Qaik3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyZ7GdGCVdsG9ZLCql48LZ1w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 19:43
Driekussie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:48:
Heb eerder het idee dat het iets met de overbrenging van het vermogen te maken heeft (vroeger zou ik dat transmissie noemen), maar dat is ook een slag in de lucht.. Las net de post van demeester01 van 12.49 u met de afbeelding van zijn verbruik. Ik heb in ongeveer dezelfde periode iets meer dan hij gereden, minder gerecupereerd maar toch gemiddeld meer km’s uit een kWh gehaald. Las eerder al eens dat recuperatie en zuinig verbruik niet per se met elkaar van doen hebben ;-)
[Afbeelding]
Is dit op 19 of 20 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
De standaard 20 inch wielen met zomerbanden.
Pagina: 1 ... 67 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic