Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Doe een soft reset van het infotainment (even met een pen even het puntje indrukken in de buurt van de P van parkeersensoren knoppen). Bij was daarna het submenu terug.
Yep, werkt! Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:01
Tweakx schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Heb je een link naar de gordijnen op Amazon? _/-\o_
Zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

igor4all schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:51:
Hi! Ik ben benieuwd of iemand dit als eens is tegengekomen (kon het niet in deze thread vinden)

Ik rij mijn ioniq 5 lounge nu sinds begin december en sinds vorige week is de 360 graden camera op eens helemaal van slag. Hij toont alles in idiote proporties naast de auto. Parkeren met die camera was heel fijn en was er net helemaal aan gewend. Nu is het niet meer te vertrouwen. Maandag naar de dealer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik herken het wel. Hoort dit niet bij de fish eye techniek? Als er geen auto naast je staat, lijkt het goed te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2cEMdtlg-KGxiuFPY7v7TGV9NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoVXodHy8umHgHJzdQG9iFuq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoxXv-bx6OUzkB3koBZGD09ZQeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK4TNplP2e5riWve5OBrokJk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Sjoerdvt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Gezien alle snellaad commentaren vandaag voor het 1st een proefje gedaan met de i5 bij een Ionity snellader van 350KW. Vier palen en ik was de enige klant. Buitentemperatuur 7 graden. Auto had een ritje van 80 km achter de rug en nog 60% capaciteit. Ik had van tevoren gehoopt dat ik wellicht de 125 Kw nog kon aantikken (Hoop omdat ik nog op 60% zat en bepaald niet echt leeg) en anders zeker met 75Kw zou laden. Mooi niet. Laden met max 43 Kw en gemiddeld 40Kw. Wat een domper….. Dat moet echt snel beter en mag wat mij betreft mee in het rijtje klachten. Ook al zou er dan een update aan komen dan nog (zoals eerder gezegd) dient er een functie te zijn waarmee je zelf het verwarmingspakket voor de accu kan aanzetten.
Ook hier (58 kwh RWD Lounge, dus met WP), nog geen hoge laadsnelheden gezien. Vandaag stond een Etron voor mij, die (veel) langzamer zou moeten laden, met 115kw te laden. Toen ik begon was het 50kw met een piek naar 100kw. Hoger heb ik ook nog niet gezien. Dit was een 175kw lader, maar eerder ook bij de 320kw haalde ik niet hoger dan 100. Iemand ideeën?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Vandaag even een retourtje randstad gedaan vanwege een marktplaats aankoop. Met 272 afgelegde km's nog 18 over bij terugkomst. 100% soc bij vertrek, 7 graden, 110-118 km/h, kachel gewoon op 20, rijmodus normaal en op 19" CrossClimates SUV.

Wel aan de laadpaal voorverwarmd voor vertrek.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 16-01-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02:15
Helaas is het lijstje met problemen na dit weekend iets groter geworden dan alleen de vibratie in het chassis.
Vanochtend de bekende ghost mode gehad, auto wilde niet meer in D of R. Auto uitgezet en na 10 minuten opnieuw geprobeerd toen deed deze het gelukkig wel.
Op de rit naar mijn bestemming meerdere keren de verwarming die spontaan uitging terwijl deze op auto 1 stond, zeker 3 keer gebeurd op een rit van net geen 100km. Op de terugweg heeft de verwarming het wel weer gewoon gedaan.
Bij vertrek naar huis opnieuw de auto niet in versnelling kunnen krijgen en nu na een paar keer starten deed deze het wel.
Straks maar gelijk een mail naar de dealer sturen zodat dit eventueel dinsdag met het nakijken van de vibratie gelijk meegenomen kan worden.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu toch wel een beetje begin te twijfelen of de koop wel een goede keuze is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan_haarlem op 16-01-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Stephan_haarlem schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:35:
Helaas is het lijstje met problemen na dit weekend iets groter geworden dan alleen de vibratie in het chassis.
Vanochtend de bekende ghost mode gehad, auto wilde niet meer in D of R. Auto uitgezet en na 10 minuten opnieuw geprobeerd toen deed deze het gelukkig wel.
Op de rit naar mijn bestemming meerdere keren de verwarming die spontaan uitging terwijl deze op auto 1 stond, zeker 3 keer gebeurd op een rit van net geen 100km. Op de terugweg heeft de verwarming het wel weer gewoon gedaan.
Bij vertrek naar huis opnieuw de auto niet in versnelling kunnen krijgen en nu na een paar keer starten deed deze het wel.
Straks maar gelijk een mail naar de dealer sturen zodat dit eventueel dinsdag met het nakijken van de vibratie gelijk meegenomen kan worden.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu toch wel een beetje begin te twijfelen of de koop wel een goede keuze is geweest.
Dit al geprobeerd als hij niet in D or R wil? Rem indrukken en ingedrukt houden terwijl je (rustig aan) 1 of 2 of soms wel 3 keer rustig achter elkaar op de startknop drukt. Dan krijg je vanzelf rechts een melding dat de auto gereed is om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
MeelezerT schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Dit al geprobeerd als hij niet in D or R wil? Rem indrukken en ingedrukt houden terwijl je (rustig aan) 1 of 2 of soms wel 3 keer rustig achter elkaar op de startknop drukt. Dan krijg je vanzelf rechts een melding dat de auto gereed is om te rijden.
Ja heb alle op internet bekende trucjes geprobeerd maar mocht helaas niet helpen bij de eerste keer. Op de terugweg was twee keer opnieuw alles aan/uit zetten voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

de meester01 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:33:
Vandaag even een retourtje randstad gedaan vanwege een marktplaats aankoop. Met 272 afgelegde km's nog 18 over bij terugkomst. 100% soc bij vertrek, 7 graden, 110-118 km/h, kachel gewoon op 20, rijmodus normaal en op 19" CrossClimates SUV.

Netjes toch?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Jazeker, viel niet tegen maar met de snelheden van 'vroegah' hadden we het net niet gehaald zonder even aan de high voltage te gaan. Ik schat dat we met 15+ graden ongeveer 325 moeten kunnen halen, op de speciale EV zomerbanden 350.

Ik pleit er overigens voor om de snelheidsbeperkingen voor EV's op te heffen, wij veroorzaken geen stikstofprobleem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
de meester01 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Jazeker, viel niet tegen maar met de snelheden van 'vroegah' hadden we het net niet gehaald zonder even aan de high voltage te gaan. Ik schat dat we met 15+ graden ongeveer 325 moeten kunnen halen, op de speciale EV zomerbanden 350.

Ik pleit er overigens voor om de snelheidsbeperkingen voor EV's op te heffen, wij veroorzaken geen stikstofprobleem 8)
En waardoor denk jij wordt de meeste stroom geproduceerd die in die EV’s gaat ? Het gros tapt stroom uit fossiele energie centrales.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
de meester01 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:33:

Kijk, zo kunnen we vergelijkingsmateriaal verzamelen.

Ik reed vandaag vanuit de omgeving Alkmaar terug naar Arnhem. In totaal 174 km. 100% SoC bij vertrek, rond de 7 graden. zo'n 50 km op 80 / 50 km wegen (i-pedal / ACC). De rest op de snelweg met een snelheid van 103 km/u, ACC. Kachel op 19 graden, stoel verwarming op 1. 54% SoC over bij thuiskomst.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
Richard-I5 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Kijk, zo kunnen we vergelijkingsmateriaal verzamelen.

Ik reed vandaag vanuit de omgeving Alkmaar terug naar Arnhem. In totaal 174 km. 100% SoC bij vertrek, rond de 7 graden. zo'n 50 km op 80 / 50 km wegen (i-pedal / ACC). De rest op de snelweg met een snelheid van 103 km/u, ACC. Kachel op 19 graden. 54% SoC over bij thuiskomst.
Handig en behulpzaam die vergelijkingen. Wellicht nog handiger als de batterij capaciteit erbij wordt vermeld. Eventueel ook met of zonder wp en welke bandenmaat.thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
hessas schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Handig en behulpzaam die vergelijkingen. Wellicht nog handiger als de batterij capaciteit erbij wordt vermeld. Eventueel ook met of zonder wp en welke bandenmaat.thx in advance
En welke rijmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Dit weekend heb ik in de HUD ingesteld op standaard. (zonder Augmented Reality).

Deze modus vind ik echt super handig. Geeft meer informatie, oa. de melding dat je je handen aan het stuur moet houden (hiervoor hoef je dus niet meer op het dashboard te kijken). Of dat je stap voor stap ziet hoe de lane-change werkt (of niet).

Meest handige is toch wel dat je in deze modus ziet hoe de auto tegen het verkeer om je heen aan kijkt. Andere voertuigen zijn (gestileerde) grijze dozen en van voertuigen waar de auto op reageert, kleurt de achterkant wit.
Hierdoor weet ik of de auto gaat stoppen op basis van de auto voor mij of niet. Met name op N wegen een aantal tricky situaties mee gemaakt en nu wist ik van te voren: Waarschijnlijk moet ik ingrijpen, dat geeft toch dat stukje meer controle. Tenminste voor mij. Mijn vrouw (als bijrijdster) is er nog steeds niet erg happig op.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
[...]

De auto waarin ik rijd staat in de voetnoot van mijn berichten vermeld. Mijn auto rijdt op de standaard Michelin zomerbanden die bij de auto meegeleverd worden.
@de meester01 heeft eerder op dit forum gemeld dat hij een P45 rijdt.

[ Voor 12% gewijzigd door Richard-I5 op 16-01-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Rijmodus: i-pedal en ACC. Dit stond al in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:35

-CJ

Not remastered

Richard-I5 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:12:
Dit weekend heb ik in de HUD ingesteld op standaard. (zonder Augmented Reality).

Deze modus vind ik echt super handig. Geeft meer informatie, oa. de melding dat je je handen aan het stuur moet houden (hiervoor hoef je dus niet meer op het dashboard te kijken). Of dat je stap voor stap ziet hoe de lane-change werkt (of niet).

Meest handige is toch wel dat je in deze modus ziet hoe de auto tegen het verkeer om je heen aan kijkt. Andere voertuigen zijn (gestileerde) grijze dozen en van voertuigen waar de auto op reageert, kleurt de achterkant wit.
Hierdoor weet ik of de auto gaat stoppen op basis van de auto voor mij of niet. Met name op N wegen een aantal tricky situaties mee gemaakt en nu wist ik van te voren: Waarschijnlijk moet ik ingrijpen, dat geeft toch dat stukje meer controle. Tenminste voor mij. Mijn vrouw (als bijrijdster) is er nog steeds niet erg happig op.
Dat scherm met de rijbanen wat je noemt kun je ook op het hoofdscherm laten tonen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:22:
[...]

En waardoor denk jij wordt de meeste stroom geproduceerd die in die EV’s gaat ? Het gros tapt stroom uit fossiele energie centrales.
Ik heb groene stroom dus dan is het goed 8)

Bovendien gaat het om de lokale uitstoot bij stikstof, uitstoot die overigens magisch ophoudt exact bij onze landsgrenzen dus als het geïmporteerde groene stroom is dan is het nog beter _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Dat (accu en inch maat) staat toch in zijn onderschrift?? En als je ziet dat het een Lounge is: die hebben altijd een WP

[ Voor 10% gewijzigd door de meester01 op 16-01-2022 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Richard-I5 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:13:
[...]
@de meester01 heeft eerder op dit forum gemeld dat hij een P45 rijdt.
I wish :+

Dat was alleen de proefrit, ik heb een magere RWD Lounge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
de meester01 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:58:
[...]

I wish :+

Dat was alleen de proefrit, ik heb een magere RWD Lounge ;)
Ohh, heel vervelend zo'n RWD Lounge.

Dat AWD hoeft niet zo van mij. Het enige echt goede aan de P45 was de financiële deal waarmee je deze auto kon leasen bij Hyundai. Voor de rest ben ik heel erg blij met mijn IONIQ, echt een top auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
-CJ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Dat scherm met de rijbanen wat je noemt kun je ook op het hoofdscherm laten tonen.
Klopt. Alleen nu kan ik in het hoofdscherm de verbruikscijfers tonen en de auto's volgen in de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
In onderstaande video een heel ongelukkige i5 P45rijder. Met veel problemen. Heel veel problemen.
Bijzonder is dat hij aan geeft dat de problemen (het schudden van het stuur) bij de stuurassistent ontstaan zijn na de dealer updates van afgelopen najaar. Daarvoor reed het probleemloos.

YouTube: Was ist da los? - Interview mit unglücklichem Ioniq 5 Fahrer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Richard-I5 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Ohh, heel vervelend zo'n RWD Lounge.

Dat AWD hoeft niet zo van mij. Het enige echt goede aan de P45 was de financiële deal waarmee je deze auto kon leasen bij Hyundai. Voor de rest ben ik heel erg blij met mijn IONIQ, echt een top auto.
Ik ben wel van de (tussen-)sprintjes en dat gaat met 305 pk beter dan met 217 ;)

Alhoewel Petmans in zijn CLA 200 het vandaag niet kon winnen van die accu bak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:16
Trekhaak gemonteerd op de Ioniq 5
Nu op de zijkant van de bumper een deukje van binnen naar buiten 😭
Kijken hoe ze dit gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
PollenR schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Ook hier (58 kwh RWD Lounge, dus met WP), nog geen hoge laadsnelheden gezien. Vandaag stond een Etron voor mij, die (veel) langzamer zou moeten laden, met 115kw te laden. Toen ik begon was het 50kw met een piek naar 100kw. Hoger heb ik ook nog niet gezien. Dit was een 175kw lader, maar eerder ook bij de 320kw haalde ik niet hoger dan 100. Iemand ideeën?
Ik heb weinig mensen gehoord die veel sneller laden... Het snelle laden is enige reden waarom ik voor een ioniq 5 zou kiezen. Hopelijk gaat de software update wonderen verrichten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Richard-I5 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:12:

Ik ben vorige week ook overgestapt op de standaard HUD in plaats van AR. Precies om dezelfde redenen. Stom dat AR alleen bij HDA laat zien of de voorganger is gedetecteerd.
AR is grafisch aantrekkelijker, maar verder weinig meerwaarde.
De navigatiebegeleiding is bovendien ook duidelijker bij standaard. Hoewel, ik gebruik nu alleen nog maar Carplay (via Ottocast, werkt perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 12-09 18:19
Vermeer10 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:43:
Trekhaak gemonteerd op de Ioniq 5
Nu op de zijkant van de bumper een deukje van binnen naar buiten 😭
Kijken hoe ze dit gaan oplossen.
Vervelend, ik snap alleen de zijkant van de bumper niet zo met de trekhaak.

Verder, welke heb je? Ik zit nog steeds te wachten op mijn wegklapbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:16
amw82 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Vervelend, ik snap alleen de zijkant van de bumper niet zo met de trekhaak.

Verder, welke heb je? Ik zit nog steeds te wachten op mijn wegklapbare.
Zelf denk ik dat ze de bumper eraf gehaald hebben. En met terug monteren daar de deuk gemaakt hebben.
Zie ook soort potloodstreepje staan.

Ik heb de afneembare trekhaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Zaterdag lekker ritje Zwolle-Amsterdam en v.v.
Een keer niet gereden op AA-Waze, maar op de ingebouwde Nav. HUD op Standaard i.p.v. AR.

samenvatting
* geen trillingen e.d. Lucky me!
* ik kan prima overweg met de HDA. Ja, je moet soms wat tegensturen, maar die ellendige "handen aan het stuur" melding is er niet voor niks.
* ingebouwde NAV is sowieso mooier dan de 3/4 scherm AA-Waze en mooi in combi met de HUD. Ik blijf in deze modus. Overigens maakte de nav wel een fout, ik dacht zelf de afslag te moeten nemen naar de ring A10, maar NAV wees ijskoud rechtdoor aan naar Edam/Volendam.... Heb dus moeten keren. Mmmmmm....grafisch is het allemaal dus wel leuk, maar kwaliteit? Ook ben ik natuurlijk verwend met de altijd 100% up-to-date kaarten van Waze. Ik had overigens Waze wel aan staan in AA (zonder route) en als het goed is krijg ik dan wel de gesproken gevaar-/flitsmeldingen.

Nog even aan de lader gedaan in P-Oosterdok en stond daar naast een collega in Gravity Gold (denk een Lounge met pano-dak).

Dikke blij met deze auto; heerlijke reiswagen! Even weer wat goed nieuws op deze site, want de zurigheid begint te overheersen zo langzamerhand.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Bodioniq5 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:56:
Al iemand ervaring met wasstraat shooting star mat?
Neeeeeeee! Dat mag niet hè?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

jrk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:01:
[...]

H-Point in Dordrecht (van Mill) zeiden ze dat het geen kwaad kon. Ik ga hem overigens wel met
de hand doen denk ik, ik heb een gravity gold...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Stephan1337 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Ik heb weinig mensen gehoord die veel sneller laden... Het snelle laden is enige reden waarom ik voor een ioniq 5 zou kiezen. Hopelijk gaat de software update wonderen verrichten :9
Weet iemand voor wanneer die nieuwe software update gepland staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05
Gisteren 332km (166km enkele reis) gereden. Verbruik was ongeveer 23kWh/100km waarbij we 106-108km/h op de ACC reden. We gingen heen met 93% SoC. Tussendoor 2,5 uur aan de 11kW lader zorgde ervoor dat we met 20% SoC thuiskwamen. Al met al een prima reiswagen. Geen range anxiety gehad :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
PollenR schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Ik herken het wel. Hoort dit niet bij de fish eye techniek? Als er geen auto naast je staat, lijkt het goed te gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee het ziet er bij jou normaal uit zoals ik het gewend was ja. Als ik langs een auto rij ziet je die eerst niet, dan het midden en dan weer niet. Het lijkt gewoon dat waar de camera’s zouden moeten blenden (bij gebrek aan een beter woord of enige kennis) het verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

jrk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Of de wasstraat een goed idee is, hangt ook af van de afdichting van je sensoren. ;) Bij mij is na een bezoek aan de wasstraat één van de parkeersensoren defect. De sensor moet vervangen worden, maar de dealer kan geen uitsluitsel geven of de levertijd een kwestie is van dagen, weken of maanden. Aan de andere kant, zonder die wasstraat was het defect waarschijnlijk toch wel opgetreden.

Fijn om ook weer wat positieve geluiden te horen. Ik rijd ook nog altijd met veel plezier met de IONIQ 5 (parkeren is door de piep wat minder) en heb gelukkig geen storingen, trillingen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Hein66 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:31:
In onderstaande video een heel ongelukkige i5 P45rijder. Met veel problemen. Heel veel problemen.
Bijzonder is dat hij aan geeft dat de problemen (het schudden van het stuur) bij de stuurassistent ontstaan zijn na de dealer updates van afgelopen najaar. Daarvoor reed het probleemloos.

Die ervaring kan ik beamen. Aanvankelijk kon de auto autonoom afritten nemen. Na enkele updates niet meer en ontstond dat gestuiter tussen de lijnen. Nu, na kalibreren van de sensoren/camera's, is het weer in orde.
Na 6 maanden heb ik nog steeds een verder probleemloze P45 (klop, klop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Die ervaring kan ik beamen. Aanvankelijk kon de auto autonoom afritten nemen. Na enkele updates niet meer en ontstond dat gestuiter tussen de lijnen. Nu, na kalibreren van de sensoren/camera's, is het weer in orde.
Dat autonoom afritten nemen weet ik niet zeker maar ik heb tijdens de proefrit in september met een P45 wel ervaren dat deze mij strak langs de linker zijlijn van de afrit stuurde toen ik de snelweg afging. Daarbij stond het volledige HDA2 aan en was er geen sprake van gezwalk. De afrit boog overigens naar links dus niet dat het idee ontstaat dat hij de verkeerde kant vd weg pakte :)

Hopelijk wordt de camera van mijn auto binnenkort ook gekalibreerd en is de pingpong wedstrijd verleden tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hein66 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:31:

Ik begrijp die halsstarrige houding van de importeurs niet. Zou dat in opdracht van de Europeese vestiging of zelfs de hoofdvestiging in Korea zijn?? Je gooit je naam nl. wel te grabbel. Verder is het volgens mij in Nederland zo geregeld dat je als klant bij de verkoper van het product voor garantie moet aankloppen en heb je in principe als klant niet met de importeur te maken. Als je probleem niet opgelost wordt door de dealer kun je hem in gebreke stellen (bv. middels je rechtsbijstandverzekering) en zal hij voor een oplossing moeten zorgen.
Correct me if I am wrong.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
kor952 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Ik begrijp die halsstarrige houding van de importeurs niet. Zou dat in opdracht van de Europeese vestiging of zelfs de hoofdvestiging in Korea zijn?? Je gooit je naam nl. wel te grabbel. Verder is het volgens mij in Nederland zo geregeld dat je als klant bij de verkoper van het product voor garantie moet aankloppen en heb je in principe als klant niet met de importeur te maken. Als je probleem niet opgelost wordt door de dealer kun je hem in gebreke stellen (bv. middels je rechtsbijstandverzekering) en zal hij voor een oplossing moeten zorgen.
Hij noemt zich Hyundai-fanboy en is veel te lief waarbij een deel van zijn problemen pas na maanden optrad bij kouder weer en na updates. Had achteraf gezien allang ingebreke moeten stellen / de koop moeten ontbinden / vervanging eisen. Maar ja, geen P45 meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
[...]

Heb je meer informatie wat betreft het kalibreren? Mijn dealer geeft aan dat hij niet op de hoogte is van een update omtrent kalibreren. Ik heb vervolgens weer aangegeven dat het volgens mij ook geen update is, maar gewoon het opnieuw instellen van dit systeem.
Mocht je maar informatie hebben over wat ze precies gedaan hebben hoor ik dat graag, dan kan ik dat namelijk doorsturen en kunnen ze wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Zou iemand mij de lengte van de bijgeleverd grannylader door kunnen geven? 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
revo37 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Heb je meer informatie wat betreft het kalibreren? Mijn dealer geeft aan dat hij niet op de hoogte is van een update omtrent kalibreren. Ik heb vervolgens weer aangegeven dat het volgens mij ook geen update is, maar gewoon het opnieuw instellen van dit systeem.
Mocht je maar informatie hebben over wat ze precies gedaan hebben hoor ik dat graag, dan kan ik dat namelijk doorsturen en kunnen ze wellicht helpen.
of de dealer, dan moeten ze maar even zelf heen en weer bellen ;)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

HDA2, vervolg.

Na kalibratie vorige week was het aanzienlijk beter en ik wilde vandaag wat testen.
Dus de auto weer eens uitgelaten, een langere rit over snelwegen. Het lijkt wel alsof er een algoritme aan het werk is dat even bij de les moet komen. De auto is vies en dus de sensoren/camera's ook. De eerste momenten weer even dat gezwalk, totdat ik zachtjes tegendruk gaf op het stuur. De auto zocht ondanks de tegendruk het midden van de rijstrook op en bleef daar rustig rijden, geen onrust meer. En geen gezanik meer dat je je poten op het stuur moet houden. Ik leg mijn arm op de steun in de deur en het gewicht van mijn hand permanent links op het stuur. Snaarstrak rijgedrag.

Autonoom afritten nemen kan mijn auto niet meer (in augustus nog wel). Middenin de bocht schakelt het systeem uit en wil de vangrail insturen.

Nu nog uitzoeken hoe het automatisch van rijstrook wisselen in HDA2 werkt, dat heb ik nog niet gevonden.

Hyundai moet nog wat huiswerk doen.

[ Voor 99% gewijzigd door MicheldeGoey op 17-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:30
Stephan1337 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:22:
Zou iemand mij de lengte van de bijgeleverd grannylader door kunnen geven? 🙂
6 meter van stekker tot stekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:06:

Nu nog uitzoeken hoe het automatisch van rijstrook wisselen in HDA2 werkt, dat heb ik nog niet gevonden.

Als HDA2 en alle componenten aanstaan (groene HDA2 indicatie in de HUD) is het een kwestie van de richtingaanwijzer naar links (of rechts) aantikken en dan gaat hij vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Je verhaal klopt wel maar de dealer kan weinig als de importeur niets doet of afhankelijk is van de club in Korea. De dealer kan de auto niet zelf programmeren.

Ik denk dat ze in Korea meer druk zijn met het optimaliseren van het productieproces dan met dit soort zaken. Dat sluit ook wel aan bij het gegeven dat een dealer na het ingeven van een bestelling geen enkele info meer krijgt tot het ding een VIN krijgt en op de boot staat.

Mijn dealer gaf aan dat er soms zo ineens out of the blue één of meerdere auto's voor de deur werden gezet.

Veel zaken worden toch al opgelost: Vierkante banden, verkleurde interieurdelen, HDA2, accu voorverwarmen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
[...]

Tja ik heb dit ook ondervonden die I5 die ze hebben geleverd was gewoon niet goed, in plaats van mij een goede auto te leveren heeft de dealer de koop ontbonden en me het bos in gestuurd. De importeur komt zelfs met een verhaal dat ik toen nieuwe banden had gehad en had ingestemd dat alles nu goed was!!
De dealer wou gewoon van me af en ik zie hier dat zijn andere klanten nu ook komen met de klachten.

Ben ongeveer 1500 meer kwijt voor een minder luxe auto die overigens wel beter is met uitzondering van de Michelin banden die bij hoge snelheid blijven trillen om de 19" wielen. Het kan verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
HDA2, vervolg.

Na kalibratie vorige week was het aanzienlijk beter en ik wilde vandaag wat testen.
Dus de auto weer eens uitgelaten, een langere rit over snelwegen. Het lijkt wel alsof er een algoritme aan het werk is dat even bij de les moet komen. De auto is vies en dus de sensoren/camera's ook. De eerste momenten weer even dat gezwalk, totdat ik zachtjes tegendruk gaf op het stuur. De auto zocht ondanks de tegendruk het midden van de rijstrook op en bleef daar rustig rijden, geen onrust meer. En geen gezanik meer dat je je poten op het stuur moet houden. Ik leg mijn arm op de steun in de deur en het gewicht van mijn hand permanent links op het stuur. Snaarstrak rijgedrag.

Autonoom afritten nemen kan mijn auto niet meer (in augustus nog wel). Middenin de bocht schakelt het systeem uit en wil de vangrail insturen.

Inderdaad bij mij werkt het al veel beter dan mn eerste I5 want die was onhandelbaar, en toch snap ik het niet ik heb twee andere auto's mee gehad waar de HDA perfect werkte, een Santa Fe en een Tucson. Deze hebben dan wel geen HDA2 maar ik had liever de HDA die daar in zit dan deze die niet 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Naaldhak schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Tja ik heb dit ook ondervonden die I5 die ze hebben geleverd was gewoon niet goed, in plaats van mij een goede auto te leveren heeft de dealer de koop ontbonden en me het bos in gestuurd. De importeur komt zelfs met een verhaal dat ik toen nieuwe banden had gehad en had ingestemd dat alles nu goed was!!
De dealer wou gewoon van me af en ik zie hier dat zijn andere klanten nu ook komen met de klachten.

Ben ongeveer 1500 meer kwijt voor een minder luxe auto die overigens wel beter is met uitzondering van de Michelin banden die bij hoge snelheid blijven trillen om de 19" wielen. Het kan verkeren.
Heb al nieuwe 19 inch banden gekregen, maar er blijf een vervelende vibratie in de auto zitten. Vooral voelbaar in het midden console en de voorstoelen.
Morgen samen de dealer een stuk rijden, maar telefonisch gaven ze aan dat het heel normaal was.
Hopelijk zijn ze bereid om de velgen/banden van de demo Ioniq 5 onder mijn auto te monteren om te kijken of er dan verschil is.

Baal er wel van, is verder op de kleine bekende irritaties na een schitterend auto. Kan er alleen nog niet echt van genieten.
Gister overigens even in een andere Ioniq 5 gereden en wat een verschil. Geen trillingen en zwevend over het wegdek, dit was overigens een versie met de 20 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Diverse Kia e-Niro's hadden dit ook, dit blijken "minder" balanceerde aandrijfassen te zijn. Ik vermoed dat dat een dingetje is binnen het concern, want ik heb ook al wat EV6's horen klagen (maar nog geen aandrijfas conclusie).

Kia deed er verder niks mee (1x meten, en meestal "normaal" bevonden).

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 17-01-2022 14:42 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Stephan_haarlem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Heb al nieuwe 19 inch banden gekregen, maar er blijf een vervelende vibratie in de auto zitten. Vooral voelbaar in het midden console en de voorstoelen.
Morgen samen de dealer een stuk rijden, maar telefonisch gaven ze aan dat het heel normaal was.
Hopelijk zijn ze bereid om de velgen/banden van de demo Ioniq 5 onder mijn auto te monteren om te kijken of er dan verschil is.

Baal er wel van, is verder op de kleine bekende irritaties na een schitterend auto. Kan er alleen nog niet echt van genieten.
Gister overigens even in een andere Ioniq 5 gereden en wat een verschil. Geen trillingen en zwevend over het wegdek, dit was overigens een versie met de 20 inch.
Ik herken je verhaal,ik had ook tijdelijk de 20 inch velgen er onder en die reden beter, bij mij zat er ook nog een andere trilling in het chassis die men nooit heeft kunnen verhelpen. Het is wel een issue met die 19 inch velgen wat ik begrijp en je wordt niet serieus genomen als je er wat van zegt. Bij mij hielpen de nieuwe banden dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 13:54

dgb

Ik heb momenteel 20" banden er onder zitten en hier baalde ik van vooral vanwege het bereik.
Maar na alle verhalen hier vind ik het wel prima zo.

Lounge, hda2 werkt niet perfect maar niet zodanig dat het storend is.
Geen trillingen bij welke snelheid dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
dgb schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:45:
Ik heb momenteel 20" banden er onder zitten en hier baalde ik van vooral vanwege het bereik.
Maar na alle verhalen hier vind ik het wel prima zo.

Lounge, hda2 werkt niet perfect maar niet zodanig dat het storend is.
Geen trillingen bij welke snelheid dan ook.
Het scheelt 30km bereik volgens de beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
de meester01 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Als HDA2 en alle componenten aanstaan (groene HDA2 indicatie in de HUD) is het een kwestie van de richtingaanwijzer naar links (of rechts) aantikken en dan gaat hij vanzelf.
Ik heb automatisch wisselen uit staan, en wel HDA2 in beeld. Dus dat klopt niet. :)
Er moet ook een groen pijltjes symbool rechts naast het groene stuurtje staan. Dus groen stuurtje, groen pijltje en groen lane assist logo. Als het groene pijltje er niet staat moet je automatisch rijstrook wisselen aanzetten in: instellingen - voertuig - rijhulpsystemen o.i.d.

Wij gaan vandaag voor het eerst DC laden. Ben benieuwd hoe snel hij gaat bij +- 10 graden Celcius en <20% SoC. Straks een update :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Ik heb automatisch wisselen uit staan, en wel HDA2 in beeld. Dus dat klopt niet. :)
Er moet ook een groen pijltjes symbool rechts naast het groene stuurtje staan. Dus groen stuurtje, groen pijltje en groen lane assist logo. Als het groene pijltje er niet staat moet je automatisch rijstrook wisselen aanzetten in: instellingen - voertuig - rijhulpsystemen o.i.d.

Wij gaan vandaag voor het eerst DC laden. Ben benieuwd hoe snel hij gaat bij +- 10 graden Celcius en <20% SoC. Straks een update :>
Uhm "Als HDA2 en alle componenten aan staan" ;)

Onder alle componenten schaar ik dan de rijbaanwissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT

Bij groen oplichtende pijlen richtingaanwijzer kort aanraken en daarna klein tikje tegen het stuur geven (mag ook de andere kant op) waarna de rijbaan ernaast groen kleurt als aan alle voorwaarden voor baanwisselen wordt voldaan. Zelf teveel sturen annuleert het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
_eLMo_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:42:
Diverse Kia e-Niro's hadden dit ook, dit blijken "minder" balanceerde aandrijfassen te zijn. Ik vermoed dat dat een dingetje is binnen het concern, want ik heb ook al wat EV6's horen klagen (maar nog geen aandrijfas conclusie).

Kia deed er verder niks mee (1x meten, en meestal "normaal" bevonden).
Dit zou dan sowieso trilling geven wat voor wielen er ook onderstaan toch? Bij de I5 is de trilling met 20 inch wielen niet of nauwelijks aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
MeelezerT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Bij groen oplichtende pijlen richtingaanwijzer kort aanraken en daarna klein tikje tegen het stuur geven (mag ook de andere kant op) waarna de rijbaan ernaast groen kleurt als aan alle voorwaarden voor baanwisselen wordt voldaan. Zelf teveel sturen annuleert het systeem.
ik heb nooit een tikje tegen het stuur gegeven en dan werkte het gewoon. echter het gaat zooooooo traaaaaaag (hele beweging duurt 10(?) knippers lang) dat ik het weer uitgezet heb en zelf de rijbaan wissel doe, eenmaal op de andere baan pakt de LFA het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Tiggy80 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:25:
[...]

ik heb nooit een tikje tegen het stuur gegeven en dan werkte het gewoon. echter het gaat zooooooo traaaaaaag (hele beweging duurt 10(?) knippers lang) dat ik het weer uitgezet heb en zelf de rijbaan wissel doe, eenmaal op de andere baan pakt de LFA het weer op.
Door dat tikje direct na de richtingaanwijzer te geven gaat hij vrijwel meteen en dat maakt de hele actie acceptabel snel. Heb daarbij automatisch knipperen op 7x gezet zodat het 10 x knipperen me niet meer opvalt.

Bij 2 banen naar links of rechts is het niet ideaal. Dan duurt het mij ook te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Door dat tikje direct na de richtingaanwijzer te geven gaat hij vrijwel meteen en dat maakt de hele actie acceptabel snel. Heb daarbij automatisch knipperen op 7x gezet zodat het 10 x knipperen me niet meer opvalt. Fijne is dat hij zich meteen op de nieuwe strook goed positioneert.

Bij 2 banen naar links of rechts is het niet ideaal. Dan duurt het mij ook te lang.

[ Voor 14% gewijzigd door MeelezerT op 17-01-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
De Ioniq 5 is een prachtige auto, die paar zaken zoals trillen en de HDA2 die niet 100% werkt doen jammer genoeg afbraak aan de auto.

Ik hoop dat rijders hierover hun beklag doen, desnoods vervangen ze die 19 inch wielen + banden voor een trillingsloze ervaring. Hyundai heeft in een email naar mij toegegeven dat het probleem met Michelin bestaat in de 19 Inch uitvoering.

Ik heb een auto uit Belgie met de auto flush handles en heb in deze auto overigens nog geen Ghost mode meegemaakt, ik krijg toch het vermoeden dat er andere hardware is gebruikt in sommige autos waaronder mijn vorige. Die zat voortdurend in de Ghost mode (wil niet meer in Drive) en een heel nerveuze HDA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
HDA2 heb ik niet in de Style uitvoering. Heb ook 19" banden, verder totaal geen trillingen. Zoevend over het wegdek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
GoodPeople schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:45:
HAD2 heb ik niet in de Style uitvoering. Heb ook 19" banden, verder totaal geen trillingen. Zoevend over het wegdek.
Wrijf het er maar in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
HAD2 heb ik niet in de Style uitvoering. Heb ook 19" banden, verder totaal geen trillingen. Zoevend over het wegdek.
Kijk dus het kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ik zie iedereen hierboven over "HDA2" schrijven. Ik heb een Connect+, maar ik heb nog nooit "HDA2" zie staan in mijn display. Bij mij is het HDA (in het groen). Is die "HDA2" voorbehouden aan topmodel Lounge? Of begrijp ik iets niet goed?

[ Voor 12% gewijzigd door jrk op 17-01-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ga het merken van de week. Deze week wordt hier de I5 Lounge thuis gedropt. Huidige auto wordt volgende week opgehaald. Hoop dat ze asap het plaatsen van een laadpaal inplannen (LM).

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

igor4all schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Nee het ziet er bij jou normaal uit zoals ik het gewend was ja. Als ik langs een auto rij ziet je die eerst niet, dan het midden en dan weer niet. Het lijkt gewoon dat waar de camera’s zouden moeten blenden (bij gebrek aan een beter woord of enige kennis) het verkeerd gaat.
Ah zo… vreemd. Tja, kinderziektes hè! Ik had er al rekening mee gehouden, maar toch… wat zegt de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Stephan1337 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Geen idee. Ik zie mensen die met 125kw tot 150 kw laden en in reviews tot over de 200kw. Nu is het op dit moment kouder, maar toch.

Weet iemand of er nog verschil is tussen de 58kw en 72kw batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
jrk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:14:
Ik zie iedereen hierboven over "HDA2" schrijven. Ik heb een Connect+, maar ik heb nog nooit "HDA2" zie staan in mijn display. Bij mij is het HDA (in het groen). Is die "HDA2" voorbehouden aan topmodel Lounge? Of begrijp ik iets niet goed?
Ik heb een lounge en heb ook gewoon HDA in het display staan. Volgens Hyundai heeft de Ioniq 5 HDA2 dus ik neem aan alle uitvoeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
PollenR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Geen idee. Ik zie mensen die met 125kw tot 150 kw laden en in reviews tot over de 200kw. Nu is het op dit moment kouder, maar toch.

Ik heb diverse keren geladen bij een 175kW HPC met 175kW, dus ja snelladen werkt. Echter bij een (te) koude batterij gaat dat minder. Wachten op de firmware update voor extra batterijverwarming of wachten op warmere tijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
PollenR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Het is echt heel erg afhankelijk van de temp van de batterij, toen ik op 31 december na een rit van 2,5 uur ging laden bij Ionity 350kw ging het als een trein met 150kw, toen ik onder iets warmere buitentemperatuur maar na een rit van 20 minuten naar dezelfde lader ging was het niet meer dan 90kw.

Ik ben wel tevreden, mijn vorige auto (Leaf 2) kwam niet verder dan 43 kw tot 40% en daarna donderde de snelheid in elkaar tot 18 kw bij 80%. 3 kwartier laden voor 150 km extra 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
Nee het logo is HDA, Hyundai zegt dat het HDA2 is in haar sales & marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
Heeft er iemand al een goede hondenrek in de Ioniq 5 geplaatst? Of kan iemand mij een goede aanraden?

De dealer kon deze vanuit Hyundai zelf niet leveren en deze koste ook nog eens €329,- wat een behoorlijk bedrag is voor de vakantieritjes waarbij het gebruikt zal worden.

Wij bezitten geen hond maar met ons gezin zijn we gewend meer mee te nemen dan wat er past in de Ioniq 5 onder de bagage "flap". Ivm veiligheidsoverwegingen bij een noodstop etc stapel ik bagage nooit boven de flap. Wil niet dat er bij een noodstop iets tegen de hoofden van mijn passagiers aanvliegt.

Helaas is de I5 qua bagage ruimte een grote teruggang tov mijn vorige auto's. Minder bagage mee is niet een optie aangezien we een vouwwagen trekken waar dus bijna geen bagage in kan. De koelbox moet in de kofferbak mee evenals kleding, snacks voor de rit etc. Dit zal voor ons dus betekenen dat ik moet gaan stapelen tot aan het plafond.

Bij de keuze voor de I5 had ik al rekening gehouden dat dit moest gaan gebeuren. Nu ben ik dus op zoek naar een handige en stevige scherm dat de bagage in de kofferbak gaat houden tijdens onze ritten.

Wie o wie heeft al zoiets geplaatst in zijn I5? Of kan me al op weg helpen naar een goed merk dat geen €329,- kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nou, mijn vrouw is bij Fastned Knorrestein geweest aan de 300kW lader. Ritje er naar toe was 8 minuten, SoC bij start 16%.

De info op het scherm klopte in ieder geval niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3fjPYfvUatguyFzg5Dsjq1KWjs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ed6N2VBE9mJJCvxItTd8pCSq.jpg?f=user_large

Hij begon op 64kW, toen een tijd 73kW en bij 55% 119kW. Uiteindelijk 16 -> 90% in 35min. Niet de beloofde waarden maar prima. Ik had haar wel meegegeven dat ze de verwarming even uit moest zetten op weg er naar toe. :P

Hopelijk snel de update van de batterijverwarming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
PollenR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Ah zo… vreemd. Tja, kinderziektes hè! Ik had er al rekening mee gehouden, maar toch… wat zegt de dealer?
Vandaag dus bij de dealer geweest met het camera probleem. De reactie was tweeledig:

- “We hebben hier twee demo auto’s staan en daar is het hetzelfde.” Oftewel het is ‘normaal’.

Waarop mijn reactie was dat als ik met een deuk in mijn deur kwam ze dan ook niet zouden zeggen dat er op de parkeerplaats ook een auto met een deuk staat en het dus geen deuk is.

Op mijn verzoek hebben ze het laten zien en die auto had inderdaad hetzelfde probleem.

Maar goed het komt dus waarschijnlijk (veel) vaker voor.

Het was bij mij echt perfect toen ik de auto kreeg, en nu niet, dus het is een defect. Dat waren ze uiteindelijk wel eens.

- “We hebben het gemeld bij de importeur maar die heeft geen oplossing.”

Ze gaan contact opnemen zodra ze een oplossing hebben.

Ik heb de reset nog niet geprobeerd maar was ook van plan de update te gaan doen deze week, wellicht helpt het..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Gerrit-GTi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:52:
Heeft er iemand al een goede hondenrek in de Ioniq 5 geplaatst? Of kan iemand mij een goede aanraden?

De dealer kon deze vanuit Hyundai zelf niet leveren en deze koste ook nog eens €329,- wat een behoorlijk bedrag is voor de vakantieritjes waarbij het gebruikt zal worden.

Wij bezitten geen hond maar met ons gezin zijn we gewend meer mee te nemen dan wat er past in de Ioniq 5 onder de bagage "flap". Ivm veiligheidsoverwegingen bij een noodstop etc stapel ik bagage nooit boven de flap. Wil niet dat er bij een noodstop iets tegen de hoofden van mijn passagiers aanvliegt.

Helaas is de I5 qua bagage ruimte een grote teruggang tov mijn vorige auto's. Minder bagage mee is niet een optie aangezien we een vouwwagen trekken waar dus bijna geen bagage in kan. De koelbox moet in de kofferbak mee evenals kleding, snacks voor de rit etc. Dit zal voor ons dus betekenen dat ik moet gaan stapelen tot aan het plafond.

Bij de keuze voor de I5 had ik al rekening gehouden dat dit moest gaan gebeuren. Nu ben ik dus op zoek naar een handige en stevige scherm dat de bagage in de kofferbak gaat houden tijdens onze ritten.

Wie o wie heeft al zoiets geplaatst in zijn I5? Of kan me al op weg helpen naar een goed merk dat geen €329,- kost.
Als iemand een oplossing weet, dan houd ik me ook aanbevolen. Gelijksoortige uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

igor4all schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Vandaag dus bij de dealer geweest met het camera probleem. De reactie was tweeledig:

- “We hebben hier twee demo auto’s staan en daar is het hetzelfde.” Oftewel het is ‘normaal’.

Waarop mijn reactie was dat als ik met een deuk in mijn deur kwam ze dan ook niet zouden zeggen dat er op de parkeerplaats ook een auto met een deuk staat en het dus geen deuk is.

Op mijn verzoek hebben ze het laten zien en die auto had inderdaad hetzelfde probleem.

Maar goed het komt dus waarschijnlijk (veel) vaker voor.

Het was bij mij echt perfect toen ik de auto kreeg, en nu niet, dus het is een defect. Dat waren ze uiteindelijk wel eens.

- “We hebben het gemeld bij de importeur maar die heeft geen oplossing.”

Ze gaan contact opnemen zodra ze een oplossing hebben.

Ik heb de reset nog niet geprobeerd maar was ook van plan de update te gaan doen deze week, wellicht helpt het..
Misschien een factory reset van het infotainment systeem doen? Ik dacht die optie ergens gezien te hebben. Je profiel kan je toch op je app opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdegroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:33
Ik heb deze:
Prima rek, houdt de honden ook een beetje op afstand van de achterbank (wit leer). Bevalt uitstekend en heel betaalbaar: € 46,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Style uitvoering is alleen HDA, daarboven is het HDA2 (als ik het me goed herinner uit de prijslijst, kan ook vanaf Connect+ zijn). In de cockpit staat in alle uitvoeringen een lichtje met HDA (ik neem aan voor de eenvoud van het display en het programmeren).

HDA heeft Lane Follow Assist en Adaptive Cruise Control. Verder ook het Navigation Based Cruise Control met automatische snelheidsherkenning en -aanpassing.

HDA2 heeft daarbovenop de Automatic Lane Change Assist. Hiervoor is het systeem uitgerust met meer sensoren rondom. Verder ook het Navigation Based Cruise Control met automatische snelheidsherkenning en -aanpassing.

Aangepast nav correctie door @itsme

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 17-01-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
bilgy_no1 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:10:
[...]

De Style uitvoering is alleen HDA, daarboven is het HDA2 (als ik het me goed herinner uit de prijslijst, kan ook vanaf Connect+ zijn). [...]
Klopt, hier een Connect en die heeft standaard HDA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij neemt ie sommige afritten wel (door de rijstrookwissel assistent), andere niet. Hangt volgens mij af van de lijnen en verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDA2, vervolg.

Ja precies, dat beetje tegengewicht houdt hem bij de les. En wellicht is het ook wel bedoeld om de bestuurder bij de les te houden... En zo inderdaad geen gezanik over handen aan het stuur.

Ik heb zeker de indruk dat er een Machine Learning aspect is, want het wiebelende stuur is bij mij veel minder geworden nadat ik flink wat kilometers heb gereden met tegendruk. Nu gaat ie ook veel minder snel wiebelen dan aan het begin.

Mooiste is natuurlijk als ie helemaal strak kan sturen zonder handen aan het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week mijn Style Cyber Grey ontvangen, heb de auto beslist dit zien doen:
Navigation Based Cruise Control met automatische snelheidsherkenning en -aanpassing. Er staat ook NAV boven het icoontje voor de cruise. Dat is dus geen HDA2 feature, al zou ik m niet missen, hij vergiste zich in de snelheid :X

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsie91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 07:11
Gerrit-GTi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:52:

Ik heb deze https://www.amazon.nl/dp/...QEWC?_encoding=UTF8&psc=1, is universeel, goedkoop en best eenvoudig te monteren. Wel even opletten met het verstellen van de onafhankelijke achterbankdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Luft schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Ik heb diverse keren geladen bij een 175kW HPC met 175kW, dus ja snelladen werkt. Echter bij een (te) koude batterij gaat dat minder. Wachten op de firmware update voor extra batterijverwarming of wachten op warmere tijden...
Ok. Dus er is hoop 😁. Welke batterij heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
PollenR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Ok. Dus er is hoop 😁. Welke batterij heb jij?
Had je kunnen zien aan de voetnoot: P45. Dus 72,6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Ik heb regelmatig problemen met laden. Gisteren weer naar Fastned en continue communicatieprobleem met voertuig. Ionity ernaast werkte wel. Net weer bij een AC lader; werkte ook niet. Allego gebeld en gaven aan dat er een uur ervoor nog iemand heeft geladen. Heeft iemand toevallig de gouden oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Luft schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Had je kunnen zien aan de voetnoot: P45. Dus 72,6kW
🤭 ben meer van het vragen dan het lezen 😂

P45 is ook erg mooi! Ik denk echter dat de 58kW sowieso langzamer laadt. Dus wellicht is die 100kWu niet eens zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn aankomende ioniq5 heeft geen AVM (around view monitor) en volgens mij dus ook niet die mooie 3d weergave inclusief omgeving wat ik me afvraag: wat zie ik dan wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
[...]

Wie is jouw dealer? Mijn dealer wil hem graag bellen zodat hij weet wat hij moet doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Markprinsen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:37:
Mijn aankomende ioniq5 heeft geen AVM (around view monitor) en volgens mij dus ook niet die mooie 3d weergave inclusief omgeving wat ik me afvraag: wat zie ik dan wel?
Ik zie wat zich achter de wagen bevindt. Je hebt ook een standje dat de camera recht naar beneden kijkt. Geen idee wat je daar mee moet.

[ Voor 3% gewijzigd door Superpioneer op 17-01-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Ja precies, dat beetje tegengewicht houdt hem bij de les. En wellicht is het ook wel bedoeld om de bestuurder bij de les te houden... En zo inderdaad geen gezanik over handen aan het stuur.

Ik heb zeker de indruk dat er een Machine Learning aspect is, want het wiebelende stuur is bij mij veel minder geworden nadat ik flink wat kilometers heb gereden met tegendruk. Nu gaat ie ook veel minder snel wiebelen dan aan het begin.

Mooiste is natuurlijk als ie helemaal strak kan sturen zonder handen aan het stuur.
grappig, bij mij wiebelt het stuur juist meer dan in het begin. maar het is heel wisselend, van de week kon ik de A6 tussen lelystad en almere eigenlijk zonder wiebel rijden...... en de dag erna weer "worstelen" (overdreven uiteraard, maar wel meer wiebel) met het stuur
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

igor4all schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:00:
[...]

….
Hier hetzelfde, maar een ander euvel. Mijn elektromotor maakt een piepend geluid vanaf 95km/u. Dealer heeft geluisterd en hoorde het ook. Maar ook bij mij had de dealer auto het ook. 🤔. Blijkbaar allemaal naar de zelfde customer Relations cursus geweest 😂

Bij Hyundai NL hetzelfde. Eerst maar eens wat meer kilometers rijden en dan kijken. Ben benieuwd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luft
Nieuwsgierig wat er in het batterij pakket van de ioniq 5 zit ?

https://youtu.be/tkPHsD4wf2A

https://youtu.be/zkRHcJhG2AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik heb een vraag, hoe werkt nou eigenlijk die rijstrook wisselaar. Ik zie dat de ioniq het soms aangeeft en soms ook niet en dan staat er dat ik op oké moet drukken. Welke oké is dat dan? Druk me een *** maar er gebeurd niks. Of kan dat alleen als je niet op CarPlay rijd? Soms rij ik achter een auto en dan geeft ie het aan probeer ik alle oké knoppen maar er gebeurd niks. Andere keer rij ik achter een auto en geeft ie niks aan. Help 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Kevink78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:36:
Ik heb een vraag, hoe werkt nou eigenlijk die rijstrook wisselaar. Ik zie dat de ioniq het soms aangeeft en soms ook niet en dan staat er dat ik op oké moet drukken. Welke oké is dat dan? Druk me een *** maar er gebeurd niks. Of kan dat alleen als je niet op CarPlay rijd? Soms rij ik achter een auto en dan geeft ie het aan probeer ik alle oké knoppen maar er gebeurd niks. Andere keer rij ik achter een auto en geeft ie niks aan. Help 💪
Linker knopje dat aan de rechterkant op het stuur zit indrukken zodra de "Ok"-melding verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
[quote]MeelezerT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Linker knopje dat aan de rechterkant op het stuur zit indrukken zodra de "Ok"-melding verschijnt.
[/quot

Welke dan precies? Die ok knop of die knop die ophoog en maar beneden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Kevink78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:36:
De handleiding is sowieso aan te bevelen om die eens te lezen. Als HDA2 aan staat en de rijstrook wisselaar groen is (stuurtje + lijnen + pijlen ) dan volstaat even kort de richtingaanwijzer aan te tikken en hij wisselt van baan. Er kan af en toe de vraag komen om de wissel assistent te bevestigen dat je hem wilt blijven gebruiken. Dan druk je op de OK knop, linkse fysieke knop rechts op het stuur. Staat ook in de handleiding.

RTFM

Pagina: 1 ... 66 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic