Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
kor952 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:55:
Zat net in de auto belt de aftersales van mijn dealer, had een cc aan de dealer gestuurd, die man weet me altijd binnen 10 sec. Op de kast te jagen, en dat komt hoofdzakelijk door zijn woord keus ‘c’est le ton qui fait de la music’ oid. Maar afgesproken dat ik eerst het antwoord van de importeur afwacht.
Laat iedereen die dingen opschrijven die hem of haar het meest irriteren. V.w.b. Het licht, CarManiac maakt er melding van in zijn laatste video zie eerder bericht van mij maar ook Björn Nyland meldde het al in een van zijn video’s betreffende de Ioniq5.
De auto waar je vandaan komt speelt hier inderdaad een enorme rol in.
Mijn Passat GTE gaf ook veel meer licht dan de Ioniq 5. Moet er wel bij vermelden dat het ook een dure LED optie pakket was maar dan heb je ook wat. Meesturende koplampen in de bochten en altijd een enorme bak met licht.

Ik zie 's avonds so wie so al slechter dan de gemiddelde persoon, dus had het eerder daarop gegooid maar wat anderen nu noemen begin ik toch minder aan mijzelf te twijfelen 8)7

Heb mijn vrouw overigens nog niet horen klagen dat de auto minder licht zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
Als het op licht aankomt vind ik vooral achterruit rijden in het donker erg lastig. De camera geeft bijna geen zicht en door de spiegels zie je ook weinig.
Zou daar iets aan te doen zijn? Of ervaren jullie dit niet?
Overigens vind ik zelf ook dat de Ioniq 5 mooi en ruim licht geeft naar voren, maar ik was dan ook halogeen gewend;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 19:41
De camera is inderdaad bij nacht soms onvoldoende. Zeker als het regent en je achteruit ook geen zicht meer geeft is het bijna niet te doen.
Mijn vorige auto was een CLA en daar was de camera verder naar binnen geplaatst, die bleef schoon en goed bruikbaar. Ook het "lezen" van de hulp lijnen was prettiger, ik moet aan deze nog flink wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:29
Het lijkt me dat als je een klacht naar Hyundai NL gaat sturen, dat het dan belangrijk is dat je aangeeft dat je het betreffende probleem reeds hebt aangekaart bij je dealer. En wat daar vervolgens uitgekomen is.

Voorbeeld van lichtopbrengst dimlicht/koplampen. Is deze klacht door de dealer onderzocht? Zo ja, wat is er gedaan (calibratie, zie handleiding oid?)? Als het niet gelukt is het probleem te verhelpen door de dealer en/of ze aangeven dat het niet beter kan heb je naar mijn mening een veel sterker verhaal richting de importeur.

P.S.: Ik heb dan geen IONIQ 5, maar lees wel mee hier. Bovenstaande is alleen maar positief bedoeld richting de IONIQ 5 eigenaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@Franciesco Je bent toch niet de zwager van CarManiac??? ;) ;) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kor952 op 13-01-2022 15:09 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Not that great....

Hier de link naar het filmpje van Bjorn over de kwaliteit van de koplampen van de Ioniq 5.

Mijn probleem is dat op een donkere natte weg in de regen ik de weg belijning niet meer zie.
Omdat mijn evenwicht organen het niet doen ben ik volledig afhankelijk (vwb mijn evenwicht) van mijn zicht en als ik dat niet heb kan ik eigenlijk niet meer rijden....

[ Voor 37% gewijzigd door kor952 op 13-01-2022 15:32 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
ThaBee schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:46:
De camera is inderdaad bij nacht soms onvoldoende. Zeker als het regent en je achteruit ook geen zicht meer geeft is het bijna niet te doen.
Mijn vorige auto was een CLA en daar was de camera verder naar binnen geplaatst, die bleef schoon en goed bruikbaar. Ook het "lezen" van de hulp lijnen was prettiger, ik moet aan deze nog flink wennen.
er had best een nacht camera met IR led op gemogen van mij. de dode hoek beelden in het dashboard (lounge) bij het richting aangeven zijn snachts net zo bruikbaar als een laskap als zonnebril; daar zie je geen zak op, zeker bij regen niet. ik heb ook regelatig een druppel aan de camera hangen waardoor het beeld troebel is.

zaak is echt wel om de cameras regelmatig even schoon te vegen helaas

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Wat dat betreft blijft de VW oplossing geweldig. Camera achter het logo en klapt alleen open bij gebruik. Wordt dus niet vies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Franciesco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:05:
Het lijkt me dat als je een klacht naar Hyundai NL gaat sturen, dat het dan belangrijk is dat je aangeeft dat je het betreffende probleem reeds hebt aangekaart bij je dealer. En wat daar vervolgens uitgekomen is.

Voorbeeld van lichtopbrengst dimlicht/koplampen. Is deze klacht door de dealer onderzocht? Zo ja, wat is er gedaan (calibratie, zie handleiding oid?)? Als het niet gelukt is het probleem te verhelpen door de dealer en/of ze aangeven dat het niet beter kan heb je naar mijn mening een veel sterker verhaal richting de importeur.

P.S.: Ik heb dan geen IONIQ 5, maar lees wel mee hier. Bovenstaande is alleen maar positief bedoeld richting de IONIQ 5 eigenaren.
ik neem hyundai NL gelijk mee in de CC, hopelijk geeft dat wat druk bij de dealer en is alles in de toekomst al bekend bij HMNL, baat het niet, dan schaad het ook niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
EV21 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Ik zit met de huidige weersomstandigheden op een verbruik tussen de 20 en 25 kWh/100km. Dit is het gecombineerd verbruik met een AWD op snelweg, provinciale weg en in de stad. Laadsnelheid ligt tussen de 70 en 145 kw bij een 350 kw lader.
Gezien alle snellaad commentaren vandaag voor het 1st een proefje gedaan met de i5 bij een Ionity snellader van 350KW. Vier palen en ik was de enige klant. Buitentemperatuur 7 graden. Auto had een ritje van 80 km achter de rug en nog 60% capaciteit. Ik had van tevoren gehoopt dat ik wellicht de 125 Kw nog kon aantikken (Hoop omdat ik nog op 60% zat en bepaald niet echt leeg) en anders zeker met 75Kw zou laden. Mooi niet. Laden met max 43 Kw en gemiddeld 40Kw. Wat een domper….. Dat moet echt snel beter en mag wat mij betreft mee in het rijtje klachten. Ook al zou er dan een update aan komen dan nog (zoals eerder gezegd) dient er een functie te zijn waarmee je zelf het verwarmingspakket voor de accu kan aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Sjoerdvt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Gezien alle snellaad commentaren vandaag voor het 1st een proefje gedaan met de i5 bij een Ionity snellader van 350KW. Vier palen en ik was de enige klant. Buitentemperatuur 7 graden. Auto had een ritje van 80 km achter de rug en nog 60% capaciteit. Ik had van tevoren gehoopt dat ik wellicht de 125 Kw nog kon aantikken (Hoop omdat ik nog op 60% zat en bepaald niet echt leeg) en anders zeker met 75Kw zou laden. Mooi niet. Laden met max 43 Kw en gemiddeld 40Kw. Wat een domper….. Dat moet echt snel beter en mag wat mij betreft mee in het rijtje klachten. Ook al zou er dan een update aan komen dan nog (zoals eerder gezegd) dient er een functie te zijn waarmee je zelf het verwarmingspakket voor de accu kan aanzetten.
Ik heb op 31 december 149kW aangetikt, het was toen 14 graden ongeveer. Het kan dus wel.
Het was bij een FastNed paal bij Harderwijk in de buurt en ik stond alleen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Ik heb in december 180 KWH aangetikt. Buiten van het tussen 0 en 5 graden. Dat was wel in Duitsland na een flink stuk 160+ gereden te hebben. Dit was overigens maar kort. Daarna toch nog met 140 KWH snelheid kunnen doorladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Gaan snelladen met 60% heeft geen zin. Ga er heen als je rond 10% staat en nog een stuk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
73KW AWD lounge - volledig opgeladen 100% dus, ik zet em aan en krijg 336 km als actieradius in eco.
Dat kan toch niet waar zijn. boekje zegt 430. ik weet dat het maar 4graden is buiten, maar 100km verschil is wel erg veel. toch?

hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
boekje zegt 430 volgens WLTP.

Maar met 73kw RWD Lounge zit ik bij 100% op 350 km ongeveer. Ik vind het acceptabel en had zoiets wel verwacht. Het is winter en ik rijd niet zoals de WLTP norm is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Hein66 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:31:

Maar met 73kw RWD Lounge zit ik bij 100% op 350 km ongeveer. Ik vind het acceptabel en had zoiets wel verwacht. Het is winter en ik rijd niet zoals de WLTP norm is opgebouwd.
grappig, ik vond juist precies dat die 100km verschil wel erg groot is :-)
Ik heb referentie omdat ik ook een kona electric heb en daar is het zomer winterverschil veel kleiner en onze ioniq heeft batterijverwarming en een warmtepomp en die heeft de kona niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

suffuhrt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:26:
73KW AWD lounge - volledig opgeladen 100% dus, ik zet em aan en krijg 336 km als actieradius in eco.
Dat kan toch niet waar zijn. boekje zegt 430. ik weet dat het maar 4graden is buiten, maar 100km verschil is wel erg veel. toch?

hoe is dat bij jullie?
Winterweer en een relatief zware rechtervoet. Ik haal nu amper de 336 met mijn RWD 73kw! In de praktijk maakt het mij niet zoveel uit. Ritjes binnen NL lukt me wel over het algemeen, mits vol van huis.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
suffuhrt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:41:
[...]

grappig, ik vond juist precies dat die 100km verschil wel erg groot is :-)
Ik heb referentie omdat ik ook een kona electric heb en daar is het zomer winterverschil veel kleiner en onze ioniq heeft batterijverwarming en een warmtepomp en die heeft de kona niet.
De batterij verwarming wordt alleen gebruikt bij het snelladen of om de batterij te beschermen bij zeer lage temperaturen. De Warmtepomp heeft enige minuten nodig voordat deze opgang komt. Tot die tijd verwarm je net als in de kona. en de i5 is gewoon een veel grotere en daardoor minder economische auto dan de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
de meester01 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Vandaar mijn mailtje aan de dealer:

Goedendag Bas,

Nu we inmiddels al weer een maandje met de IONIQ op pad zijn kunnen we zeggen dat het in het dagelijks gebruik een fijne auto is. Op 1 ding na: de lane follow assist. Het systeem dat je auto in het midden van de rijbaan moet houden op de snelweg.

Het systeem is helemaal van het padje en het stuurwiel staat letterlijk geen moment stil. Daardoor zwalk je een metertje naar links, een metertje naar rechts etc. Bochten worden niet vloeiend genomen maar onderverdeeld in 8-10-12 rechte segmenten waarbij telkens een segment recht wordt afgelegd en een stukje wordt ingestuurd, stukje recht, insturen, recht etc. Dat is prima als je Max Verstappen bent want zo nemen ze in de formule 1 soms ook bochten maar in een personenauto is dat niet goed. Mijn vrouw krijgt na een paar minuten acute reisziekte verschijnselen van dit systeem.

In de praktijk is het dus niet te gebruiken en dat is niet wat ik verwachten mag.

Is er een oplossing? Op het internet (Tweakers) lees ik dat bij een aantal mensen de front (voorruit) camera wordt gekalibreerd? Kun je mij verder helpen?

Met vriendelijke groet,
Denk dat ik deze Bas ken, maar het probleem is op heel veel autos aanwezig en ik denk dat jij de HDA2 bedoelt die zwabbert heen en weer. De LKA haalt je terug van de strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
ThatGuy2303 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:37:
Wat dat betreft blijft de VW oplossing geweldig. Camera achter het logo en klapt alleen open bij gebruik. Wordt dus niet vies.
Precies zo zat het ook in mijn Mercedes C 350 E dat werkte erg goed, het is eigenlijk een beginnersfout om die camera' s zo te plaatsen want met regen heb je er niets aan. Als je kijkt naar de premium prijs van deze auto's is juist dit veel belangrijker dan die zonneschermpjes achterin bij een auto met privacy glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
kor952 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:09:
@Franciesco Je bent toch niet de zwager van CarManiac??? ;) ;) ;)
Niet dat ik weet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV21
  • Laatst online: 16-10-2022

hoe is dat bij jullie?
Bij mij vergelijkbare getallen. De impact van temperatuur en rijgedrag is aanzienlijk. Ik kan er overigens niet mee zitten. Heb ruim voldoende aan dit bereik en heb de beschikking over een thuislader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Hein66 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:31:

Ik zit in de winter op 260 a 270 bij 100% en rij ook zeker niet volgens de WLPT norm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Iemand ervaring met niet verder willen laden van de auto? Bij 50% stopt hij. Nu weet ik dat in de app dit aan te passen is maar hier staat het op 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
mdeiman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Hey, de verlichting kende ik ook nog niet.
En zelf daar helemaal geen probleem mee. Prima licht. Mogelijk is er iets niet helemaal goed bij jouw auto.
Bij mij was het licht in eerste instantie ook niet naar mijn zin. De oplossing was de koplampen 1 stand lager te zetten mbv de regelknop linksonder naast het stuur. Nu is ie perfect.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

MikelS1986 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:24:
Iemand ervaring met niet verder willen laden van de auto? Bij 50% stopt hij. Nu weet ik dat in de app dit aan te passen is maar hier staat het op 100%.
Ook bij EV-settings in de auto zelf?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
Hein66 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:59:
[...]

De batterij verwarming wordt alleen gebruikt bij het snelladen of om de batterij te beschermen bij zeer lage temperaturen. De Warmtepomp heeft enige minuten nodig voordat deze opgang komt. Tot die tijd verwarm je net als in de kona. en de i5 is gewoon een veel grotere en daardoor minder economische auto dan de Kona.
Dat de ioniq groter is dan de kona snap ik ook wel. alleen daar is het zomer winter verschil gewoon minder. Sorry dat ik me niet goed uitelkaar drukte O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
EV21 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Bij mij vergelijkbare getallen. De impact van temperatuur en rijgedrag is aanzienlijk. Ik kan er overigens niet mee zitten. Heb ruim voldoende aan dit bereik en heb de beschikking over een thuislader.
idem hiero, dus geen stress erover verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft

hoe is dat bij jullie?
Zo’n beetje elke week komt deze opmerking voorbij. Het ligt uiteraard aan de weersomstandigheden maar ook aan de zware voet. Dat geldt voor een verbrander net zo. Daar hoor je nooit “nou rij ik maar 400km op een tank benzine, terwijl er 600km in het boekje staat”. Ik rij een P45 met een huidig bereik van tegen de 400km. Dus het is wel mogelijk, maar je moet er zelf wel wat aan doen (lees rechtervoet) 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb op 31 december 149kW aangetikt, het was toen 14 graden ongeveer. Het kan dus wel.
Het was bij een FastNed paal bij Harderwijk in de buurt en ik stond alleen daar
In November bij lange rit en 6 graden bij Shell 175kw lader een aantal minuten de 175 aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Luft schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Zo’n beetje elke week komt deze opmerking voorbij. Het ligt uiteraard aan de weersomstandigheden maar ook aan de zware voet. Dat geldt voor een verbrander net zo. Daar hoor je nooit “nou rij ik maar 400km op een tank benzine, terwijl er 600km in het boekje staat”. Ik rij een P45 met een huidig bereik van tegen de 400km. Dus het is wel mogelijk, maar je moet er zelf wel wat aan doen (lees rechtervoet) 😂
snappik maat. ik rij al 6 jaar elektrisch 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
suffuhrt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:12:
[...]

snappik maat. ik rij al 6 jaar elektrisch 8)
Mooi, dan hoeven we het nooit meer over het bereik te hebben 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Naaldhak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Denk dat ik deze Bas ken, maar het probleem is op heel veel autos aanwezig en ik denk dat jij de HDA2 bedoelt die zwabbert heen en weer. De LKA haalt je terug van de strepen.
Nee, lane follow assist houdt je in het midden. Lane keep doet zijn werk wel heb ik gisteren getest.

Het groene stuurwieltje geeft het geslinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
de meester01 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Nee, lane follow assist houdt je in het midden. Lane keep doet zijn werk wel heb ik gisteren getest.

Het groene stuurwieltje geeft het geslinger.
Ja dat groene stuurtje is de HDA2 en die hoort jou in het midden te houden en met de weg mee te sturen.
Vandaar dat het ook een stuurtje is eerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Ja dat groene stuurtje is de HDA2 en die hoort jou in het midden te houden en met de weg mee te sturen.
Vandaar dat het ook een stuurtje is eerwaarde.
HDA2 staat uit bij mij, die doet ook de automatische lane change. Lane follow assist is onderdeel van het HDA2 pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikelS1986
kor952 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Ook bij EV-settings in de auto zelf?
Yes, ben even gaan kijken en staat goed. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeQ0xx9SwTdBFVSEZJIZLLJ27gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5effgm65imv1MekmqLSEewOF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ik vind na een paar dagen rijden eigenlijk alles heel prettig aan de auto. Maar die Lane Keep Assist zeer irritant, vooral op provinciale wegen.

Grootste nadeel tot nu toe: gebrek aan achter ruitenwisser.

Verder met alles heel erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
MikelS1986 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Yes, ben even gaan kijken en staat goed. [Afbeelding]
Waarschijnlijk ben ik er achter gekomen. Recent heb ik de Smart Charging app gedownload en ik denk dat deze standaard tot 50% laad en daarna “slim” gaat laden. Die heb ik nu uitgeschakeld en ga er nu van uit dat hij hem vol gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suffuhrt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Dat de ioniq groter is dan de kona snap ik ook wel. alleen daar is het zomer winter verschil gewoon minder. Sorry dat ik me niet goed uitelkaar drukte O-)
Ik ben dit wel met je eens. Op basis van de ervaring die anderen met de Kona hebben, was mijn verwachting ook dat de Ioniq 5 behoorlijk goed zijn range zou benaderde in de zomer en in de winter niet teveel range zou verliezen.

Ja, de auto is groter dan de Kona, maar de batterij is dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb 2x in de winter de volle 220 kW behaald. Eerste keer op een lang stuk bij de vierde keer snelladen en 130+ op de Autoroute. Dit was bij 3°C ongeveer.

Tweede keer na ongeveer 300 km incl. heel België door langs de E17 bij meest 120. Was bij graad of 10.

In beide gevallen ingeplugd bij ongeveer 10% SOC. Dan weet je ongeveer wat je moet doen voor die topsnelheid...

Meestal haal ik iets van 120 - 140 kW top. Alleen afgelopen zaterdag was het max 47 kW bij een 150 kW lader (had niet zoveel gereden en bij lage temperatuur).

Het probleem is bekend en wordt opgelost. Even geduld nog aub...

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 13-01-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricoys
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09 13:09
Ik gebruik thuis een Tesla Wall connector lader (gen 2) om de Ioniq 5 te laden. Na inpluggen start het opladen helaas niet automatisch. Ik moet op de Bluelink app dan het laadproces handmatig starten. Als ik elders een andere laadbox (bv Wallbox) of snellaadstation gebruik dan werkt het wel direct. Bij andere auto’s (Tesla, Zoe etc) start het laden direct via deze Tesla Wall connector. Dus blijkbaar toch iets op de Ioniq 5 dat het automatisch starten verhinderd. Oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:11
Ik las ergens dat de tesla wall connector een dipswitch heeft die je om kan zetten om dit issue op te lossen.

Ik meen positie 2 naar beneden, maar doe zelf even onderzoek.

[ Voor 25% gewijzigd door rvdgaag op 13-01-2022 21:28 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 08:15
Een vraag voor de berijders die regelmatig op hogere snelheden (100+) rijden.
Ik vind de auto tot 100km/h op goed wegdek zeer comfortabel tijden, echter op wegdek met wat meer oneffenheden vind ik de auto zeer gevoelig. Boven de 100 km/h is dit helemaal erg, net of de auto het wegdek niet goed kan volgen.

Volgens de dealer is dit een eigenschap van de auto, maar als ik zo verhalen op internet lees kom ik dat weinig tegen behalve bij de mensen die problemen hebben met de banden. Dat probleem is ondertussen bij mij opgelost door de banden te vervangen en goed te balanceren.

Graag zou ik dus vernemen van berijders hoe zij het ervaren op snelheden boven de 100 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:06:
Ik vind de auto tot 100km/h op goed wegdek zeer comfortabel tijden, echter op wegdek met wat meer oneven heden vind ik de auto zeer gevoelig. Boven de 100 km/h is dit helemaal erg, net of de auto het wegdek niet goed kan volgen.

Volgens de dealer is dit een eigenschap van de auto, maar als ik zo verhalen op internet lees kom ik dat weinig tegen behalve bij de mensen die problemen hebben met de banden. Dat probleem is ondertussen bij mij opgelost door de banden te vervangen en goed te balanceren.

Graag zou ik dus vernemen van berijders hoe zij het ervaren op snelheden boven de 100 km/h.
Wat bedoel je met gevoelig? De auto is loeizwaar, en dat merk je. Het gewicht in combinatie met de zachte vering (wat je ook merkt bij lage snelheden) zorgen ervoor dat de auto flink deint. Voor mij totaal niet storend, ik vind het juist wel prettig. Over het weggedrag heb ik echt niets te klagen. Ik rij met 19" en Bridgestone Blizzak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJ92
Ik vind de auto tot 100km/h op goed wegdek zeer comfortabel tijden, echter op wegdek met wat meer oneffenheden vind ik de auto zeer gevoelig. Boven de 100 km/h is dit helemaal erg, net of de auto het wegdek niet goed kan volgen.

Ik denk je punt te herkennen. Ik dacht dat dit zou komen door de banden die trillingen veroorzaken. Maar blijkbaar heb jij na het wisselen van de banden er nog steeds last van?
Zou het te maken kunnen hebben met de grote wielbasis?
Reed laatst bijvoorbeeld op de A27 tussen Gorinchem en Nieuwegein. Daar zitten soms oneffenheden in het wegdek waar de auto echt niet goed mee overweg kan. Dan is het geen deinen meer maar allemaal korte schommelingen. Onrustig. Zeker in combinatie met LFA. Die stopte er daardoor soms zelfs mee.
Overigens moet het wegdek zeer glad zijn om dit niet te hebben. Bij de minste oneffenheden vind ik de auto wat onrustig worden, niet comfortabel 'glijden'...
Reed laatst even in een Golf en daar merkte je die oneffenheden eigenlijk niet op..
Reed voor de Ioniq een Peugeot 5008 en ook daar vond ik de wegligging rustiger.

Ik heb het idee dat het vooral de achterbanden zijn. Maar heb er weinig verstand van...

Overigens: doet niks af van het feit dat het verder een hele comfortabele auto is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
lackaday schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:45:
Zo, eerste nacht kamperen in de IONIQ 5 begint :) Hoop dat ik morgen kan melden dat het een comfortabele nacht was.

Zo ziet het er uit in mijn camper:
(Autogordijntjes van Amazon, een zonnescherm op de voorruit en een geïmproviseerde kartonnen blindering van de achterruit)
[Afbeelding]

Diner wordt netjes gebakken via de V2L op een inductieplaatje van €35,- (werkt voortreffelijk!)
[Afbeelding]

En Cinema-for-one met de beste bioscoopstoel ever :)
[Afbeelding]
Heb je een link naar de gordijnen op Amazon? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Ik denk je punt te herkennen. Ik dacht dat dit zou komen door de banden die trillingen veroorzaken. Maar blijkbaar heb jij na het wisselen van de banden er nog steeds last van?
Zou het te maken kunnen hebben met de grote wielbasis?
Reed laatst bijvoorbeeld op de A27 tussen Gorinchem en Nieuwegein. Daar zitten soms oneffenheden in het wegdek waar de auto echt niet goed mee overweg kan. Dan is het geen deinen meer maar allemaal korte schommelingen. Onrustig. Zeker in combinatie met LFA. Die stopte er daardoor soms zelfs mee.
Overigens moet het wegdek zeer glad zijn om dit niet te hebben. Bij de minste oneffenheden vind ik de auto wat onrustig worden, niet comfortabel 'glijden'...
Reed laatst even in een Golf en daar merkte je die oneffenheden eigenlijk niet op..
Reed voor de Ioniq een Peugeot 5008 en ook daar vond ik de wegligging rustiger.

Ik heb het idee dat het vooral de achterbanden zijn. Maar heb er weinig verstand van...

Overigens: doet niks af van het feit dat het verder een hele comfortabele auto is!
Exact hetgeen wat ik ook ervaar. Blij dat er nog iemand hetzelfde ervaart.
Ik kom toevallig ook van een Peugeot 5008 vandaan en die vond ik inderdaad veel rustiger qua wegligging.
Zou wellicht door de wielbasis kunnen zijn, maar doordat die de oneffenheden niet vloeiend wegwerkt is het net alsof er continu een vibratie door het chassis loopt, en dat rijdt op langere afstanden gewoon niet prettig.

Heb dinsdag weer een afspraak bij de dealer staan voor een ritje samen met de monteur/verkoper om te zien of er veel verschil tussen hun demowagen en die van mij zit.
Kan mij namelijk echt niet herinneren dat ik tijdens de proefrit in juli hetzelfde heb ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Normaal gesproken zorgt een lange wielbasis (die de IONIQ 5 heeft) juist voor een rustig veergedrag.

Hoe is de bandenspanning? Is daar het e.e.a. mee te finetunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Nergens last van, ligt als het spreekwoordelijke strijkijzer op de (snel)weg. Wel slaat de auto ver door in de veren bij verkeersdrempels. De drempels op weg naar kantoor moet ik met max 50 km/h nemen, met andere auto's kun je daar makkelijk met 60 overheen maar dat is de prijs van comfortabel afgestemde vering icm 1.900 kg.

Drempels zijn eigenlijk het enige zwakke punt in mijn beleving maar dat was bij mijn Lexus LS430 met luchtvering hetzelfde (wielbasis 293, 1800 kg).

Ik rij op 19" Michelin CrossClimate SUV

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 14-01-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
MikelS1986 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Waarschijnlijk ben ik er achter gekomen. Recent heb ik de Smart Charging app gedownload en ik denk dat deze standaard tot 50% laad en daarna “slim” gaat laden. Die heb ik nu uitgeschakeld en ga er nu van uit dat hij hem vol gaat laden.
Kan je overigens zelf instellen in de app. Tot hoeveel % je "regulier" wilt laden. Je kan al vanaf 0% "slim" laden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Franciesco schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:41:
Normaal gesproken zorgt een lange wielbasis (die de IONIQ 5 heeft) juist voor een rustig veergedrag.

Hoe is de bandenspanning? Is daar het e.e.a. mee te finetunen?
Bandenspanning heb ik al beetje mee gespeeld. Stond bij aflevering op 2.7, heb ze nu op 2.5 staan.
Maar maakt weinig verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJ92
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Exact hetgeen wat ik ook ervaar. Blij dat er nog iemand hetzelfde ervaart.
Ik kom toevallig ook van een Peugeot 5008 vandaan en die vond ik inderdaad veel rustiger qua wegligging.
Zou wellicht door de wielbasis kunnen zijn, maar doordat die de oneffenheden niet vloeiend wegwerkt is het net alsof er continu een vibratie door het chassis loopt, en dat rijdt op langere afstanden gewoon niet prettig.

Heb dinsdag weer een afspraak bij de dealer staan voor een ritje samen met de monteur/verkoper om te zien of er veel verschil tussen hun demowagen en die van mij zit.
Kan mij namelijk echt niet herinneren dat ik tijdens de proefrit in juli hetzelfde heb ervaart.
Grappig en toevallig:)..
Ik hoop woensdag naar de dealer in Zwolle te gaan om de problemen door te spreken met de werkplaats.
Ben benieuwd inderdaad of je het bij een andere Ioniq5 ook ervaart. Ik dacht het ook niet ervaren te hebben tijdens de proefrit. Toen 'zoefde' je over de weg. Nu nog af en toe wel, maar meestal inderdaad continu vibraties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Bandenspanning heb ik al beetje mee gespeeld. Stond bij aflevering op 2.7, heb ze nu op 2.5 staan.
Maar maakt weinig verschil.
Ik ook, heb nu 2.5.. maar merkte daarin geen verschil.. Zou nog kunnen proberen banden achter op 2.6/ 2.7 te zetten omdat ik idee heb dat de trilling in de achterbanden zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HJ92 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Ik hoop woensdag naar de dealer in Zwolle te gaan om de problemen door te spreken met de werkplaats.
Ben benieuwd inderdaad of je het bij een andere Ioniq5 ook ervaart. Ik dacht het ook niet ervaren te hebben tijdens de proefrit. Toen 'zoefde' je over de weg. Nu nog af en toe wel, maar meestal inderdaad continu vibraties...
Nergens last van, hiervoor reed ik een Seat Ateca en die was wat stugger/sportiever afgeveerd.
Als ik hier met een 110 a 120 over de brug op de A27 bij Vianen rijd strijk ie daar alles netjes glad, daar zit
een rare toplaag die ze er een keer opgemaakt hebben die zeer oneffen is. In de Ateca voelde je daar alles van.
Nu met de Ioniq 5 voelt het glad aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

HJ92 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Ah. Ook een Zwollenaar? Ik heb geen vibraties iig.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V1Z1k4zoSsUrw_ga4gUCa6yAMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjRdne1leyx9H2w63oIQotsb.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen, dus ik kan mooi aan het hobby'en dit weekend! Kijken of het lekker werkt met ABRP samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJ92
cooper_s1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Nergens last van, hiervoor reed ik een Seat Ateca en die was wat stugger/sportiever afgeveerd.
Als ik hier met een 110 a 120 over de brug op de A27 bij Vianen rijd strijk ie daar alles netjes glad, daar zit
een rare toplaag die ze er een keer opgemaakt hebben die zeer oneffen is. In de Ateca voelde je daar alles van.
Nu met de Ioniq 5 voelt het glad aan :-)
Dank voor je reactie. Die brug voelt in de Ioniq bij mij niet heel fijn ook. Dus daar lijkt dan echt verschil in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
jrk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Ah. Ook een Zwollenaar? Ik heb geen vibraties iig.
Geen Zwollenaar, wel Veluwenaar... en auto bij de dealer uit Zwolle besteld;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naaldhak
Toch nog even dit, ik ga zo mijn nieuwe I5 Phantom Black lounge (balance) RWD 73kw ophalen.

Het zit me dwars dat ik nu veel meer geld kwijt ben omdat Hyundai NL en de dealer geen andere auto voor me hadden. Als je een auto hebt die na 4 nieuwe banden nog extreem trilt en je bent hem weken kwijt voor onderzoek is het enige aanbod dat je krijgt of de koop ontbinden of de P45 Demo voor 2500 euro toeslag.(15K km op de teller en 4 maand ouder) Ik had 58300,00 betaald voor mijn I5 lounge.

Het enige wat ik nog had kunnen doen is weer achterin de rij aansluiten en opnieuw 5 maanden wachten op een andere. Hyundai heeft dus geen enkele auto voor die ene maandagmorgen auto. Vindt het echt fout van de importeur en de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Naaldhak op 14-01-2022 14:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Witte panelen binnen gekomen en geplaatst. Niet alleen het roze paneel trouwens maar het hele binnenpaneel van de deur is vervangen. Het gerammel bij de deuren lijkt ook meteen weg te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXYygrF73CiaQMDngtBphlNyzfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BiFdj4xjRUBAufRipH3rcJg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MeelezerT op 14-01-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Naaldhak schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:41:
Toch nog even dit, ik ga zo mijn nieuwe I5 Phantom Black lounge (balance) RWD 73kw ophalen.

Het zit me dwars dat ik nu veel meer geld kwijt ben omdat Hyundai NL en de dealer geen andere auto voor me hadden. Als je een auto hebt die na 4 nieuwe banden nog extreem trilt en je bent hem weken kwijt voor onderzoek is het enige aanbod dat je krijgt of de koop ontbinden of de P45 Demo voor 2500 euro toeslag.(15K km op de teller en 4 maand ouder) Ik had 58300,00 betaald voor mijn I5 lounge.

Het enige wat ik nog had kunnen doen is weer achterin de rij aansluiten en opnieuw 5 maanden wachten op een andere. Hyundai heeft dus geen enkele auto voor die ene maandagmorgen auto. Vindt het echt fout van de importeur en de dealer.
Hopelijk heb je meer geluk en plezier met de nieuwe wagen. ik denk dat HMNL geen reserve autos heeft besteld vanwege de grote vraag naar 2021 leaseauto's. ik kan mij ook nog wel een ervaring van de topicstarter herinneren met zijn P45, dat had ook nogal wat voeten in de aarde. ik denk dat er nog wel wat niet tweakers zijn die ook de nodige problemen hadden met hun Ioniq 5......

daar kopen we natuurlijk niet zoveel voor, maar ik vrees dat het wel gewoon de waarheid is.

nogmaals veel plezier met de nieuwe wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Luft schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Ik vind het toch prima om over bereik te (blijven) praten. Geen probleem.

Blijft natuurlijk interessant om op zoek te gaan naar de aspecten die een (grote) rol spelen. Mijn rechtervoet is helemaal niet zwaar. Zeer zelden harder dan max snelheid en bijna altijd als laatste weg bij de stoplicht.

En jij hebt tegen de 400km bereik en ik tegen de 310km bereik. Rij jij dan bijvoorbeeld nooit harder da 80km/u?
Ben wel benieuwd. Ik heb 20inch, dat kost dacht ik ook iets van 30km aan bereik.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Ik heb afgelopen week de update gedraaid voor de software van de auto. De menu’s zijn wat veranderd hierdoor. Kan het zijn dat de instelling om het regeneratief remmen in te stellen (gewoon en harder/sterker) weg is. Ik kan deze niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
mdeiman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik vind het toch prima om over bereik te (blijven) praten. Geen probleem.

Blijft natuurlijk interessant om op zoek te gaan naar de aspecten die een (grote) rol spelen. Mijn rechtervoet is helemaal niet zwaar. Zeer zelden harder dan max snelheid en bijna altijd als laatste weg bij de stoplicht.

En jij hebt tegen de 400km bereik en ik tegen de 310km bereik. Rij jij dan bijvoorbeeld nooit harder da 80km/u?
Ben wel benieuwd. Ik heb 20inch, dat kost dacht ik ook iets van 30km aan bereik.
Ik rij gewoon de toegelaten snelheden, doe geen sprintjes oid. Wat ik ook vindt helpen is niet met ipedal rijden. Als je ergens stilstaat, bv bij stoplicht, dan bij groen de rem los en de auto begint langzaam te rollen voordat ik stroom geef. Nu 19” met hankook winterbanden. Altijd op eco en regenereren op level 3. En hij staat thuis altijd binnen in de garage. Met oude verbrander reed ik ook al veel zuiniger dan gemiddeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 14-01-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PollenR schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:03:
Ik heb afgelopen week de update gedraaid voor de software van de auto. De menu’s zijn wat veranderd hierdoor. Kan het zijn dat de instelling om het regeneratief remmen in te stellen (gewoon en harder/sterker) weg is. Ik kan deze niet meer vinden.
Doe een soft reset van het infotainment (even met een pen even het puntje indrukken in de buurt van de P van parkeersensoren knoppen). Bij was daarna het submenu terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Luft schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Ik rij gewoon de toegelaten snelheden, doe geen sprintjes oid. Wat ik ook vindt helpen is niet met ipedal rijden. Als je ergens stilstaat, bv bij stoplicht, dan bij groen de rem los en de auto begint langzaam te rollen voordat ik stroom geef. Nu 19” met hankook winterbanden. Altijd op eco en regenereren op level 3. En hij staat thuis altijd binnen in de garage.
Thx voor de info.

19" of 20" dat maakt al uit. Daarnaast zal het vast ook wel uitmaken dat de auto bij jou binnen staat en bij mij buiten, kijkend naar de accu temperatuur. Dat had ik nog niet bedacht. Zou best wel veel kunnen uitmaken. Ik kan de auto wel binnen zetten, maar in mijn geval niet zo handig.

Ik rij ook niet met iPedal. Auto op stand 2. Hmm of dat 2 is weet ik niet zo eigenlijk. 1 minder dat de hoogste stand van regenereren. Ik rij altijd in stand Normaal.

Shit happens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Naar aanleiding van mijn email aan mijn dealer heb ik vrijdag 4 feb een afspraak om het Lane Follow Assist a.k.a. de zigzagnaaimachine te laten checken.

Denon tip van de dealermedewerker: heb je er last van - ga naar de dealer, die leest de auto uit en kan Hyundai NL voeden met info en data. Hoe meer mensen data aanleveren van auto's die dit gedrag vertonen des te beter kan het opgelost worden.
De ervaringen staan in ieder geval niet op zich bleek uit het gesprek.

Wordt vervolgd.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 14-01-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
chaoscontrol schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:38:
Ik heb iets irritants. Als ik de achterklep open gaat deze 5/10x zelf weer dicht als hij net helemaal open is. Niet fijn als ik er net iets in aan het leggen ben. Meer mensen dit?
Is dit inmiddels bij jou opgelost?
Hoor graag wat het probleem is/ was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

TOMm1e schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Kan de achterklep eigenlijk wel automatisch dicht als ik alle spullen uit m'n kofferbak gepakt heb?
Nu moet ik m met de knop dicht laten gaan.. en dus spullen neerzetten, knop drukken, spullen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Kan de achterklep eigenlijk wel automatisch dicht als ik alle spullen uit m'n kofferbak gepakt heb?
Nu moet ik m met de knop dicht laten gaan.. en dus spullen neerzetten, knop drukken, spullen pakken.
Nee. Hoe zou dat moeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:47:
[...]
Nee. Hoe zou dat moeten ?
Bij mijn vorige wagen (Seat Ateca) zwaaide je even je voet onder de bumper en hij ging weer dicht. Zo ook voor het openen...
Het zou fijn zijn als je wegloopt ofzo dat ie dan zelf dicht ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Bij mijn vorige wagen (Seat Ateca) zwaaide je even je voet onder de bumper en hij ging weer dicht. Zo ook voor het openen...
Het zou fijn zijn als je wegloopt ofzo dat ie dan zelf dicht ging
Zo’n sensor heeft de i5 niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Spullen in een kratje, knop drukken, kratje oppakken en weglopen. Je hebt ongeveer 2 seconden voordat je je hoofd stoot :+ maar voor mij tijd genoeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:03
Vandaag eerste vastloper van het infotainment systeem. Tijdens het laden van een adres liep hij vast bij het online ophalen van de actuele reisinformatie. Auto uit en aan hielp niet, rechterscherm bleef op zwart. Na een rit van 10 minuten kwam er weer leven in het scherm, maar de knop 'map' bleef niet reageren. Daarna heb ik de auto aan de openbare lader gehangen en toen ik hem op kwam halen deed alles het weer. Vreemd! Reset knop nog niet gebruikt dus, ik had de pen al meegenomen hiervoor. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

De Ottocast U2 Now is binnen en geïnstalleerd om draadloos CarPlay te hebben.

Werkt erg fijn!

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
TOMm1e schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Het is ineens voorbij, geen idee waarom hij het nu niet meer doet. Misschien was er ergens een sensor vies ofzo?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

mdeiman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:28:
De Ottocast U2 Now is binnen en geïnstalleerd om draadloos CarPlay te hebben.

Werkt erg fijn!
Ik heb er vorige week ook 1 besteld, levering januari.

Ben heel benieuwd, dat geneuzel met een kabel was ik al vrij snel zat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Hi! Ik ben benieuwd of iemand dit als eens is tegengekomen (kon het niet in deze thread vinden)

Ik rij mijn ioniq 5 lounge nu sinds begin december en sinds vorige week is de 360 graden camera op eens helemaal van slag. Hij toont alles in idiote proporties naast de auto. Parkeren met die camera was heel fijn en was er net helemaal aan gewend. Nu is het niet meer te vertrouwen. Maandag naar de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sqi0NZRIycuKiUQJdO79WO_qaNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42gboaqbnRFdK8C63YDD0N5U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzoJGaazsEfIANDDxFS1e3YXMA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aajjOQ7RcOfzpcqvjKutDxxK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naaldhak
Tiggy80 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Hopelijk heb je meer geluk en plezier met de nieuwe wagen. ik denk dat HMNL geen reserve autos heeft besteld vanwege de grote vraag naar 2021 leaseauto's. ik kan mij ook nog wel een ervaring van de topicstarter herinneren met zijn P45, dat had ook nogal wat voeten in de aarde. ik denk dat er nog wel wat niet tweakers zijn die ook de nodige problemen hadden met hun Ioniq 5......

daar kopen we natuurlijk niet zoveel voor, maar ik vrees dat het wel gewoon de waarheid is.

nogmaals veel plezier met de nieuwe wagen ;)
Dank je, het lijkt een betere auto te zijn, de HDA2 is rustig en werkt, ondanks dat de auto minder luxe is dan de NL Lounge. Er is geen trilling in het chassis maar wel voel je de Michelin banden iets trillen als je boven de 100 rijdt. Hyundai heeft ook in een mail aan mij toegegeven dat deze banden op de 19" auto's problematisch zijn.

De Auto Flush Handles optie zit er dan weer wel op en dat is wel mooi en ik begrijp niet dat die wel in Duitsland en België standaard geleverd worden. Dacht eerst dat het kwam door de chip tekorten, maar nu zie ik dat dat niet het geval is. De optie is gewoon verwijderd voor de NL auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricoys
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09 13:09
rvdgaag schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:16:
Ik las ergens dat de tesla wall connector een dipswitch heeft die je om kan zetten om dit issue op te lossen.

Ik meen positie 2 naar beneden, maar doe zelf even onderzoek.
Dipswitch 2 naar beneden is inderdaad de oplossing. Dank voor deze tip _/-\o_ . In de handleiding staat overigens dat deze altijd in de bovenste stand moet staan maar dat klopt in dit geval dus niet. Dit werkt een stuk prettiger :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:30
LuPo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:18:
Vandaag eerste vastloper van het infotainment systeem. Tijdens het laden van een adres liep hij vast bij het online ophalen van de actuele reisinformatie. Auto uit en aan hielp niet, rechterscherm bleef op zwart. Na een rit van 10 minuten kwam er weer leven in het scherm, maar de knop 'map' bleef niet reageren. Daarna heb ik de auto aan de openbare lader gehangen en toen ik hem op kwam halen deed alles het weer. Vreemd! Reset knop nog niet gebruikt dus, ik had de pen al meegenomen hiervoor. :P
Ook 1x gehad, en loste zich uiteindelijk ook vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:48
igor4all schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:51:
Hi! Ik ben benieuwd of iemand dit als eens is tegengekomen (kon het niet in deze thread vinden)

Ik rij mijn ioniq 5 lounge nu sinds begin december en sinds vorige week is de 360 graden camera op eens helemaal van slag. Hij toont alles in idiote proporties naast de auto. Parkeren met die camera was heel fijn en was er net helemaal aan gewend. Nu is het niet meer te vertrouwen. Maandag naar de dealer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Al geprobeerd het entertainment systeem te resetten (met een pen indrukken onder P-knop)? Dit is denk ik een softwarematig probleem. Ik heb het zelf (nog) niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:48
cvanmansom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Al geprobeerd het entertainment systeem te resetten (met een pen indrukken onder P-knop)? Dit is denk ik een softwarematig probleem. Ik heb het zelf (nog) niet gehad.
Ga ik proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
[...]

Vandaag Proef 2 met snelladen gedaan.
Restcapaciteit 31%, buitentemperatuur 4 graden. Net plusminus 40 minuten overwegend snelweg gereden met plusminus 125 km gemiddeld. Weer bij dezelfde ionity 350 Kwh laders in Bodegraven, ik was de enige klant.
Start bleef minuten lang rond de 62 Kwh hangen. Minuut of 6 de 74Kwh gehaald. Daarna terug naar 60Kwh en bij 43% kwam ik niet meer boven de 54Kwh uit. Bij 45% gestopt.
Ik post het omdat het interessant is om te zien wat bij deze laders (vlakbij mijn woonadres) straks het verschil is wanneer het verwarmingspakket na de fix wel werkt. Ook kan ik dan vergelijken bij hogere buitentemperaturen in het voorjaar/zomer.

Ook mijn ervaring is overigens dat de Kona een veel kleiner verval kent bij lage buitentemperaturen. Maar niet helemaal eerlijk vergelijk, daar werkte het verwarmingspakket voor de accu namelijk vanaf dag 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
Al iemand ervaring met wasstraat shooting star mat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcos45
  • Laatst online: 26-07-2022
k heb vandaag de kleur van de gravity Gold laten maken. Ik ga de beide logo's in dezelfde kleur als de auto spuiten. Daar overeen 2 componenten matte autolak zodat hij ook tegen de wasstraat bestand is. Die spuitbus is natuurlijk veeeeel te groot voor 2 logo's . Als iemand interesse heeft wil ik je logo best tegen een kleine vergoeding mee spuiten.

10 euro als je je logo heel snel opstuurt naar mij, dan kan ik n.l. met dezelfde 2 componenten blanke lak werken.

Als jet het later wilt dan kost het ook 10 euro, maar dan wordt hij zonder 2 componenten blanke lak nageseald.

Of je betaald natuurlijk een klein busje 2 componenten matte blanke autolak. geloof ik 15 euro.

mail maar je reactie op marcos.schipper@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Iemand met een gravity gold die vandaag de A4 op ging bij Leiden? Twee Ioniqs naast elkaar voor het stoplicht. Vond ik leuk! ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Tweakx schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:40:
Iemand met een gravity gold die vandaag de A4 op ging bij Leiden? Twee Ioniqs naast elkaar voor het stoplicht. Vond ik leuk! ;)
Nee, dat niet. Maar van de week stuurde mijn vrouw me deze met de tekst "ik geloof dat ik dubbel zie"...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7N18vtrdfskVaryMWXSiRPgZuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnPFa7LBMas5Ke0R5lti6zlB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ik wilde vandaag voor het eerst de Ioniq 5 opladen. (Mijn thuis laadpaal is nog niet geïnstalleerd). Ik moest toch boodschappen in het dorp doen dus denk, hang dat ding aan de lader terwijl ik in de winkel ben. Weet ik ook eens hoe dat moet. Ok, is niet moeilijk: kabel erin in de auto en de paal. Pas ervoor… en dan… niks!… nog een keer proberen. Niks… kabel opnieuw koppelen. Niks. Anders paal. Niks. Anders laadpas. Ook niks. Bleek: Allego had een landelijke storing. De klantenservice klonk behoorlijk gestresst. 😄 De twee Tesla’s naast mij stonden ook zonder stekker. Nu weet ik ook waarom. Morgen maar even een andere lader proberen. Want het moet binnenkort toch echt een keer nodig zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Kort vraagje over snelladen. Vandaag ga ik een flink stuk rijden en als ik ga snelladen (nog nooit gedaan) kan ik dan:

Stoppen bij de lader --> auto in P --> kleppie open
Ram de ccs stekker erin
Tralala eet mijn fast food en geniet van de kachel en Spotify :)
Na x kWh bij geladen te hebben laden stoppen op de paal, stekker eruit, kleppie dicht en in D en vooruit met de geit?

Of is het nodig om de auto uit te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 16-01-2022 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Iemand al weet van een verlagingskit of schroefset van bvb kw dat in de maak is of nog niet? Zou leuk zijn wat dichter bij moeder aarde brengen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

tomcornet schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:11:
Iemand al weet van een verlagingskit of schroefset van bvb kw dat in de maak is of nog niet? Zou leuk zijn wat dichter bij moeder aarde brengen 😇
https://www.eibach.de/de/news/detail/hyundai-ioniq-5-pro-kit

Even Googlen op ioniq 5 ne lowering kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:40:
Kort vraagje over snelladen. Vandaag ga ik een flink stuk rijden en als ik ga snelladen (nog nooit gedaan) kan ik dan:

Ram de ccs stekker erin
Na x kWh bij geladen te hebben laden stoppen op de paal, stekker eruit, kleppie dicht en in D en vooruit met de geit?

Volgens de handleiding is het het best om de auto uit te zetten.

Iedere paal werkt ook net weer wat anders. Dus lees ook gewoon wat je moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:01
de meester01 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:40:

Ram de ccs stekker erin

Ik zet de auto uit, start het laden en zet hem dan direct weer aan om te genieten van alles wat de auto mij kan bieden.

Bij iedere snellaadbeurt tot nu toe zo gedaan en geen problemen gehad. De auto laadt vast wat sneller als hij uit staat (en dus niets verbruikt). Mijn telefoon laadt ook sneller in vliegtuigmodus en met scherm uit maar dat doe ik ook zelden :)

Overigens verkoopt ome Bezos handige tafeltjes die je aan je stuur hangt. Erg fijn bij het verorberen van dat fast food (of werken op je laptop). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWS71nPVlK_X_Xn1Huc111FL9oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tah3tddo9au7BDhdfJGBxkt5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXEj4nLSfJbu2Jy8w-fyInl-PUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnwVrXPXzXczU1MY48eCiIZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
lackaday schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Ik zet de auto uit, start het laden en zet hem dan direct weer aan om te genieten van alles wat de auto mij kan bieden.

Bij iedere snellaadbeurt tot nu toe zo gedaan en geen problemen gehad. De auto laadt vast wat sneller als hij uit staat (en dus niets verbruikt). Mijn telefoon laadt ook sneller in vliegtuigmodus en met scherm uit maar dat doe ik ook zelden :)

Overigens verkoopt ome Bezos handige tafeltjes die je aan je stuur hangt. Erg fijn bij het verorberen van dat fast food (of werken op je laptop). [Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
Vraag

Als mijn auto aan de laadpaal hangt en ik start via de app de ventilatie op, werkt het niet. Als ie niet aan het kabeltje hangt, werkt het perfect. Wat doe ik fout??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:01
Pagina: 1 ... 65 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic