Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:49:
Intussen heb ik al twee testritten gemaakt met de Ioniq 5. Voor mij het fijnste interieur en rijcomfort in vergelijking met concurrenten zoals Tesla MY en Audi/VW/Skoda (ja, ik heb al veel testritten gemaakt…).

Wat hier nog niet vaak aan bod kwam, is de rijpositie die voor mij niet optimaal is.

Als ik de stoel zo ergonomisch mogelijk instel, komt het stuur niet genoeg naar mij toe waardoor ik met gestrekte armen zit. Ik moet de stoel dus teveel naar voren zetten en vind zo geen optimale rijpositie.

Beperkte instelling van het stuur wordt ook in enkele reviews vermeld.

Iemand hier ervaring mee?
De zitpositie in een auto is zo'n beetje het meest persoonlijk, subjectieve aan een nieuwe wagen. Ik en mijn vrouw zaten echt waardeloos ruk in een KIA EV6 terwijl hele volksstammen jubelen over de zitpositie in die auto.

Mijn idee: als het echt niet lekker zit - niet doen. Zeker als je veel rijdt is een goede zit erg belangrijk om ontspannen te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Deliyoruk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:49:
Dag allemaal, sinds vandaag ben ik ook een van de gelukkige met een Ionic5 (58kwh style met WP)
Wellicht is dit onderwerp al behandeld maar zodra ik wegreed bij de dealer begon er geluid te komen vanuit de gordels omdat die tegen het harde plastic aan leunen, met name bij klinkerwegen begint het dan te rammelen. Hebben jullie hier ervaring mee en tips voor? Ik kan de gordel natuurlijk in de houder klikken maar er zou toch een praktischere oplossing voor moeten zijn?
Die tikkende gordels heb ik opgelost door de achterbank 1 positie rechterop te zetten, Daar zit 2-3 per jaar iemand bij ons en ik kan net wat meer prut kwijt in de kofferbak.

Anders wat van die gummi Ali express gordel beschermers erom heen klikken. Die kosten je 1,50 per stuk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:49:
Intussen heb ik al twee testritten gemaakt met de Ioniq 5. Voor mij het fijnste interieur en rijcomfort in vergelijking met concurrenten zoals Tesla MY en Audi/VW/Skoda (ja, ik heb al veel testritten gemaakt…).

Wat hier nog niet vaak aan bod kwam, is de rijpositie die voor mij niet optimaal is.

Als ik de stoel zo ergonomisch mogelijk instel, komt het stuur niet genoeg naar mij toe waardoor ik met gestrekte armen zit. Ik moet de stoel dus teveel naar voren zetten en vind zo geen optimale rijpositie.

Beperkte instelling van het stuur wordt ook in enkele reviews vermeld.

Iemand hier ervaring mee?
Misschien domme vraag, maar heb je het stuur dan helemaal naar je toe getrokken?
Of ben jij zo heel erg lang dat de stoel dusdanig naar achteren moet dat je dan niet meer bij het stuur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Verder een lichtelijke waarschuwing mbt het proberen te laden bij een van de door Tesla opengestelde superchargers, ondanks dat ik niets geladen had staan er wel 3 reserveringen van €10,- op mijn CreditCard open... die 3 maal lopt, ik had 3 pogingen ondernomen.
Na een tijdje aan de lijn met de supercharger servicedesk van Tesla wisten ze hier niet zo goed mee wat te doen.
Uiteindelijk in overleg sturen ze een email met de vraag een screenshot te sturen van de reserveringen
en dat zouden ze dan terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Goed om jouw ervaring te lezen.

Ik ben bijna 1,90 meter (vooral door mijn lange benen :P ) dus misschien heeft het te maken met lichaamsbouw. En zoals je zegt, alles is een gewoonte…

Gek genoeg vind ik in de Ioniq 5 de stoffen stoelen ook beter zitten dan de lederen variant. Helaas kan je die in België niet krijgen in combinatie met HDA2 en de andere geavanceerde veiligheidssystemen: die zitten allemaal samen in de topuitvoering ‘Balance’.
Ja, het is ook echt heel persoonlijk. Ik ben 1,79m dus kan me voorstellen dat het met jouw lengte anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-09 11:19
cooper_s1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Misschien domme vraag, maar heb je het stuur dan helemaal naar je toe getrokken?
Of ben jij zo heel erg lang dat de stoel dusdanig naar achteren moet dat je dan niet meer bij het stuur komt?
Ja hoor, het stuur staat helemaal naar mij toe, op de maximale stand.

Als ik dan comfortabel wil zitten, moet ik mijn armen volledig strekken en dat is niet ergonomisch (of veilig).

Valt enigszins op te lossen door de stoel iets naar voren te plaatsen, maar dan zitten mijn benen in een rare houding…

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Als ik dan comfortabel wil zitten, moet ik mijn armen volledig strekken en dat is niet ergonomisch (of veilig).

Valt enigszins op te lossen door de stoel iets naar voren te plaatsen, maar dan zitten mijn benen in een rare houding…

bij mij was de oplossing de stoel hoger te zetten.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
[...]

Ik ben even lang, maar zit als een prinsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjezot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
Zijn er nog mensen die sinds dit weekend de Bluelink app niet kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:31

-CJ

Not remastered

jasjezot schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:40:
Zijn er nog mensen die sinds dit weekend de Bluelink app niet kunnen gebruiken?
Werkt gewoon, zowel via app als via smarthome.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjezot
Enig idee wat ik zou kunnen doen om te fixen? En wat bedoel je met app, dat werkt toch enkel op smartphone?

Tot vrijdag werkte het op zowel mijn als mijn vriendin haar iPhone.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Ik heb een Style en daarom geen interieurverlichting. Kitje van Ali gekocht en wat aan kabelverwerking gedaan. Eigenlijk wel erg blij met het resultaat. Met app ook aanpasbaar qua kleur 8) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dRgg-tYuBgI61RXzW05FZZCGuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KG8QIgUT3IUBFqSqHC5GKP8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-09 19:14
jasjezot schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:58:
Enig idee wat ik zou kunnen doen om te fixen? En wat bedoel je met app, dat werkt toch enkel op smartphone?

Je kan proberen infotainment te resetten door gaatje naast de parkeersensor knop in te drukken met een pen. Vaak helpt dat om weer verbinding te maken met bluelink.

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
Tweakx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:59:
Ik heb een Style en daarom geen interieurverlichting. Kitje van Ali gekocht en wat aan kabelverwerking gedaan. Eigenlijk wel erg blij met het resultaat. Met app ook aanpasbaar qua kleur 8) .

[Afbeelding]
Heb ik ook gedaan. Waar heb je het op aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoe werkt dit? Gaat het aan wanneer je auto start, deuren open gaan, etc?
Waar ik met dit soort kits een beetje bang voor ben is dan wanneer zie via USB/12v aangesloten worden ze de batterij kunnen drainen. Maar top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deliyoruk
  • Laatst online: 14-12-2024
Dank voor de tips vwb de rammelende veiligheidsgordels achter.
Ik heb 2 nieuwe vragen:
- de binnen verlichting van de auto gaat niet aan als je de portieren open doet of de auto ontgrendeld. Ik heb ook geen instelling o.i.d gevonden. Kan iemand mij misschien wegwijs maken hoe ik dit zou kunnen instellen?

- als het goed is heeft de auto keyless entry, oftewel wanneer je de portiergreep vasthoud of op viekantje je vinger houd dan zouden de portieren moeten ontgrendelen? Als ik met sleutel in mijn zak bij de auto kom staan dan klappen de spiegels wel open maar ik ben er nog niet uit waar ik mijn vinger precies op moet zetten op de portiergreep zodat deze ontgrendeld? Heb van alles geprobeerd maar krijg de deur niet ontgrendeld, moet het met de sleutel doen. Heeft iemand ervaring hoe je dit kunt/moet instellen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
GLK63 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Heb ik ook gedaan. Waar heb je het op aangesloten ?
USB in de middentunnel. Dat is het enige kabeltje en die loopt weer onder de mat. En jij?
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe werkt dit? Gaat het aan wanneer je auto start, deuren open gaan, etc?
Waar ik met dit soort kits een beetje bang voor ben is dan wanneer zie via USB/12v aangesloten worden ze de batterij kunnen drainen. Maar top man!
Gaat aan zodra ik op de start knop klik. Daarna gaat hij weer uit, dus lijkt mij ook niet dat hij van de 12v draint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
Deliyoruk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:18:
Ik heb 2 nieuwe vragen:
- de binnen verlichting van de auto gaat niet aan als je de portieren open doet of de auto ontgrendeld. Ik heb ook geen instelling o.i.d gevonden. Kan iemand mij misschien wegwijs maken hoe ik dit zou kunnen instellen?

- als het goed is heeft de auto keyless entry, oftewel wanneer je de portiergreep vasthoud of op viekantje je vinger houd dan zouden de portieren moeten ontgrendelen? Als ik met sleutel in mijn zak bij de auto kom staan dan klappen de spiegels wel open maar ik ben er nog niet uit waar ik mijn vinger precies op moet zetten op de portiergreep zodat deze ontgrendeld? Heb van alles geprobeerd maar krijg de deur niet ontgrendeld, moet het met de sleutel doen. Heeft iemand ervaring hoe je dit kunt/moet instellen?
Alvast bedankt!
Verlichting voor als de portieren open gaan moet je op een knopje drukken midden boven op het plafond, waar ook de SOS knop zit enzo, daar zit dus helemaal rechts een knopje om dat aan te zetten, en dat staat dus niet standaard aan.

Keyless entry werkt, als je de manuele handgrepen hebt dan zit er op de aan het uiteinde een kaal vierkant blokje aan de andere van de handgreep dan waar de vier kleine vierkantjes zitten. Als je op dat kale vierkantje (hard) drukt ontgrendeld de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

jasjezot schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:58:

Ik kan mijn auto ook bedienen via mijn Home Assistant.

Als ik jou was zou ik opnieuw inloggen. Mocht dat niet werken, app opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjezot
Ioniqi schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Je kan proberen infotainment te resetten door gaatje naast de parkeersensor knop in te drukken met een pen. Vaak helpt dat om weer verbinding te maken met bluelink.
Bedankt! Probleem opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

-CJ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Als ik jou was zou ik opnieuw inloggen. Mocht dat niet werken, app opnieuw installeren.
Ik heb geprobeerd de Domoticz plugin te installeren wat an sich al wel lukt maar daarna ben ik al mijn
andere aparaten kwijt. Disable ik de plugin dan zie ik alles weer, maar geen Hyundai plugin dus..
Heeft iemand dat al wel werkend in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

-CJ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Hoe heb je dit werkend gekregen ? Ik dacht dat dit alleen via USA of Canada modellen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Deliyoruk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:18:
Ik heb 2 nieuwe vragen:

Alvast bedankt!
Dit soort zaken staan toch in de handleiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Killemall schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Hoe heb je dit werkend gekregen ? Ik dacht dat dit alleen via USA of Canada modellen kan werken.
Zoek even paar posts terug van mij, heb het een week geleden ofzo gedeeld (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deliyoruk
  • Laatst online: 14-12-2024
Zal ik doen, dankjewel 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
cooper_s1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Ik heb geprobeerd de Domoticz plugin te installeren wat an sich al wel lukt maar daarna ben ik al mijn
andere aparaten kwijt. Disable ik de plugin dan zie ik alles weer, maar geen Hyundai plugin dus..
Heeft iemand dat al wel werkend in Domoticz?
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb nu op basis van Bluelinky een javascript file bewerkt die mijn sensoren ieder uur bijwerken m.b.v. domoticz API (json). Hij is nog niet waterdicht maar ben op weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3WLsbaAFgqMEYf2_HEnfo-szL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vPZ2p2tCTmPKPKj481RlYDjd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

ppscherm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb nu op basis van Bluelinky een javascript file bewerkt die mijn sensoren ieder uur bijwerken m.b.v. domoticz API (json). Hij is nog niet waterdicht maar ben op weg.

[Afbeelding]
Wel gaaf gedaan hoor... ik ga eens diegene die zich nu met de code van die plugin bezighoud vragen of hij wat weet, er stond een Telegram nickname in de README ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:49
Weer een update over de trillingen :-)
Maandag zijn de 19 inch Michelin Primacy 4 banden vervangen door de dealer en deze bleken inderdaad een hoogteslag te hebben.
Bij het ophalen tot mijn verbazing zaten er opeens 19 inch Michelin Pilot Sport SUV onder ipv de Primacy. Blijkbaar heeft de dealer verkeerde type band aan de importeur/Michelin doorgegeven maar maakt voor mij niet veel uit.
Vandaag de auto flink uitgeprobeerd op verschillende snelheiden en wegdek maar de trillingen zijn gelukkig verdwenen, soms nog wel een lichte trilling in het middenconsole maar dat mag geen naam hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Stephan_haarlem op 12-01-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
[...]

Ik ben 1.85m met redelijk lange benen. Het stuur had van mij ook wel iets verder naar mij toe gemogen maar dat vind ik bij iedere auto.

Als ik op de snelweg rij op de cruisecontrol dan zet ik mijn voet meer naar achteren, van het pedaal af dus. Met de stoel in een hoge stand zit ik dan eigenlijk best lekker, ook met de stoel iets naar voren. Hou er dus rekening mee dat je rechtervoet waarschijnlijk niet altijd op het pedaal rust.

Waar ik mee zit is de hoofdsteun, maar daar sta ik in dit forum alleen in. Na een uur rijden mag dat ding van mij uit het raam. De horizontale verstelling biedt niet genoeg mogelijkheden om dat ding ver genoeg naar achteren te zetten. Die gaat binnenkort dus in de bankschroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-07 13:45

[Afbeelding]
Cool! Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4f294c4dNR3Gt9

Ik raad je de USB en app versie aan. Ook de sigarettenplug versie + afstandsbediening geprobeerd maar dat werkt minder fijn en is minder goed weg te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49

[Afbeelding]
Smaken verschillen. De originele sfeerverlichting is zeer subtiel. Dit is in your face, maar blijkbaar zijn hier ook liefhebbers voor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:45:
[...]
Dit soort zaken staan toch in de handleiding ?
Dan moet je die wel lezen ;)

Die vraag over het ontgrendelen komt inmiddels wekelijks voorbij overigens. Mij is dat bij de aflevering gewoon gedemonstreerd en daarna mocht ik het zelf even doen ter leering ende vermaeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]
Zo! Da's een bak meer licht dan in mijn auto. In mijn connect+ vind ik het vooral omlijsting-licht van de speakers en de armliggers. Niet dat je d'r echt licht van hebt zeg maar.

[ Voor 27% gewijzigd door jrk op 12-01-2022 07:44 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 13:30
Is er ook een site waar je kan opzoeken wat nu precies de laatste software update is van de auto (dus niet navigatie/infotainment)?
Ik ken de Duitse site, waar je kan zien welke updates er voor je auto zijn obv vin. Maar daar staat geen (laatste) versie bij toch (of kijk ik verkeerd)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
de meester01 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:45:
[...]

Dan moet je die wel lezen ;)

Die vraag over het ontgrendelen komt inmiddels wekelijks voorbij overigens. Mij is dat bij de aflevering gewoon gedemonstreerd en daarna mocht ik het zelf even doen ter leering ende vermaeck
Dat men de handleiding niet leest kan ik absoluut niet begrijpen. Hij is er niet voor niets. Voorkomt ook veel vragen, verkeerde aannames en paniek onderweg. Maar goed, we zijn intussen een snelle internet samenleving. Als het niet in bewegende plaatjes is dan snappen we het niet. 😂😩😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
wimtim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Smaken verschillen. De originele sfeerverlichting is zeer subtiel. Dit is in your face, maar blijkbaar zijn hier ook liefhebbers voor....
Hij staat hier dan ook op de hoogste brightness ;) Dus je kan hem zo subtiel maken als je zelf wil. Met een lagere brightness is het een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

ppscherm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:11:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb via facebook contact gehad met de ontwikkelaar die zich met de domoticz plugin bezighoudt en op zijn aanraden de béta versie van domoticz met zijn plugin gebruikt maar uiteindelijk gaat dat ook fout.
Kan jij overigens met dat BlueLinky ook de deuren ontgrendelen enzo?
Verder moet je wel oppassen met elk uur de waardes opvragen. Het kan ervoor zorgen dat je 12V accu leeg gaat hiervan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
Tweakx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:20:
[...]

USB in de middentunnel. Dat is het enige kabeltje en die loopt weer onder de mat. En jij?

[...]

Gaat aan zodra ik op de start knop klik. Daarna gaat hij weer uit, dus lijkt mij ook niet dat hij van de 12v draint.
Ik heb 12v led stripjes besteld. Deze op de 12v aansluiting naast de USB aansluiting dmv een stekker aangesloten. Draadje inderdaad gelijk onder de mat gestopt.
Werkt dan gewoon alleen als je “ contact” aanzet. Kosten ca 3 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Tweakx schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Hij staat hier dan ook op de hoogste brightness ;) Dus je kan hem zo subtiel maken als je zelf wil. Met een lagere brightness is het een stuk rustiger.
Als de brightness een beetje gedimd wordt dan kan het er inderdaad heel nice uitzien.

Ik ben direct zelf ook even gaan kijken op Ali. Op de product afbeeldingen zijn mooie voorbeelden hoe je je auto in een kermisatractie kan laten veranderen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
cooper_s1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:30:
[...]

Ik heb via facebook contact gehad met de ontwikkelaar die zich met de domoticz plugin bezighoudt en op zijn aanraden de béta versie van domoticz met zijn plugin gebruikt maar uiteindelijk gaat dat ook fout.
Kan jij overigens met dat BlueLinky ook de deuren ontgrendelen enzo?
Verder moet je wel oppassen met elk uur de waardes opvragen. Het kan ervoor zorgen dat je 12V accu leeg gaat hiervan...
Dat kan ja (het sluiten/openen van deuren) al heb ik dat verder niet geintergreerd in domoticz. Het heeft voor mij weinig meerwaarde en het word wel erg makkelijk om je auto te ontgrendelen, dat hoeft van mij niet.

Overigens lees ik alleen de cache uit van BlueLink momenteel en kost het niets extra's van de 12V accu. Maar hoe kom je dan aan up-to-date waarden vraag je je af?
De I5 stuurt automatisch een update van de laatste waardens naar BlueLink wanneer:
  1. Je auto stop zet na een rit
  2. Bij iedere 10% wanneer de auto oplaadt (dus 30%, 40%, 50%, etc)
Als er liefhebbers zijn kan ik de .js file delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Stephan1337 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Als de brightness een beetje gedimd wordt dan kan het er inderdaad heel nice uitzien.

Ik ben direct zelf ook even gaan kijken op Ali. Op de product afbeeldingen zijn mooie voorbeelden hoe je je auto in een kermisatractie kan laten veranderen. :P
Haha, klopt zeker. Je hebt ook verschillende modes die langs alle kleuren gaan of meeluisteren met de muziek. Geen aanrader tenzij je feestje geeft in de auto....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:02:
[...]

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4f294c4dNR3Gt9

Ik raad je de USB en app versie aan. Ook de sigarettenplug versie + afstandsbediening geprobeerd maar dat werkt minder fijn en is minder goed weg te werken.
Mooi hoor! Dit vult de bestaande verlichting goed aan, zeker als je het subtiel kunt instellen. Mooie is dat je veel verschillende kleuren kunt instellen. De originele van Hyundai is alleen in blauw of wit te krijgen, wat niet mooi is als de interne verlichting op bijv. oranje staat.

Waar ik zelf echter vooral naar op zoek ben is een soort welcome light op de portieren. De handmatige handgrepen zijn in het donker slecht te zien en ook slecht op de tast te vinden. Zou het mogelijk zijn om een lampje te koppelen aan de automatisch uitklappende spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
bilgy_no1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:41:
[...]

De originele van Hyundai is alleen in blauw of wit te krijgen, wat niet mooi is als de interne verlichting op bijv. oranje staat.
Interne verlichting op oranje, wat bedoel je daarmee? Wat wordt er dan oranje gekleurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
GoodPeople schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Interne verlichting op oranje, wat bedoel je daarmee? Wat wordt er dan oranje gekleurd?
de ambiente verlichting rond de luidsprekers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:43
Heeft iemand ervaring en een link voor de kapjes voor de gordels ivm het klapperen? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:12:
Heeft iemand ervaring en een link voor de kapjes voor de gordels ivm het klapperen? :)
Heb ze net gisteren besteld _O-

https://www.aliexpress.co...f5042e217&ck=in_edm_other

Die leveren rapido. Bij veel andere aanbieders moet je 6-8 weken geduld hebben maar die zijn wel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

ppscherm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Dat kan ja (het sluiten/openen van deuren) al heb ik dat verder niet geintergreerd in domoticz. Het heeft voor mij weinig meerwaarde en het word wel erg makkelijk om je auto te ontgrendelen, dat hoeft van mij niet.

Overigens lees ik alleen de cache uit van BlueLink momenteel en kost het niets extra's van de 12V accu. Maar hoe kom je dan aan up-to-date waarden vraag je je af?
De I5 stuurt automatisch een update van de laatste waardens naar BlueLink wanneer:
  1. Je auto stop zet na een rit
  2. Bij iedere 10% wanneer de auto oplaadt (dus 30%, 40%, 50%, etc)
Als er liefhebbers zijn kan ik de .js file delen.
Hi @ppscherm , ik heb wel interesse in die .js file. Alleen hoe zet ik die in? Waar moet ik die plaatsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

de meester01 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Heb ze net gisteren besteld _O-

https://www.aliexpress.co...f5042e217&ck=in_edm_other

Die leveren rapido. Bij veel andere aanbieders moet je 6-8 weken geduld hebben maar die zijn wel wat goedkoper.
Dooie link bij mij. Bij deze een betere:
https://nl.aliexpress.com/item/32847858743.html

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ah, bedankt! Ik heb ze ook besteld 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
amw82 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:54:
Is er ook een site waar je kan opzoeken wat nu precies de laatste software update is van de auto (dus niet navigatie/infotainment)?
Ik ken de Duitse site, waar je kan zien welke updates er voor je auto zijn obv vin. Maar daar staat geen (laatste) versie bij toch (of kijk ik verkeerd)?
De duitse versie laat zien of er überhaupt software updates voor je auto openstaan, wanneer niets verschijnt ben je helemaal bij. Wanneer er in de toekomst weer een update beschikbaar komt en je laat die uitvoeren, duurt het plusminus 1 a 2 weken voordat de uitgevoerde update is verwerkt en is de site voor jouw VIN weer actueel.
idd kan je niet zien welke versies van de software er op zitten maar je hebt wel de zekerheid dat je echt over de laatste voor jouw uitvoering beschikt wanneer niets meer wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:43
3 stuks besteld voor €5,37. Even op coupons klikken helpt blijkbaar. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
Verwarming glitch?

Ik had gisteravond haast en reed snel weg. dus snel na het starten van de I5. Na een tijdje merkte ik dat de verwarming het niet deed. Ik kon op de fysieke knoppen drukken wat ik wilde, niets deed het. Ook via het menu was niets aan of uit te zetten, behalve de stoel en stuur verwarming. Het was druk op de weg, dus veel aandacht kon ik het niet geven. Wat me nog wel opviel was dat de buitentemperatuur ook niet werd weergegeven.

Bij een stoplicht de auto uitgezet en weer aan. Nu was het probleem weg. Alles doet het weer.

Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Even een paar dagen geëxperimenteerd met de navigatie naar mijn werk. Paar dingen die mij opvallen:

- File/drukte informatie geeft binnen de bebouwde kom vaak aan dat het druk is (oranje of rode lijn) terwijl er echt letterlijk niemand anders rijdt. Op snelweg heb ik nog niet echt kunnen controleren, aangezien er momenteel niet heel veel files zijn.

- Als ik naar mijn primaire werklocatie ga (Amsterdam Sloten) geeft hij vanaf de snelweg een route die een minuut of 5 langer is dan de snelste/kortste route. Zodra ik mijn eigen route volg, schakelt hij snel over naar hoe ik zou rijden (met de daarbij behorende snellere aankomsttijd. Verder heb ik dit nog niet ergens anders gemerkt.

- Weergave in HUD (op normale stand) werkt prima en is mooie toevoeging.

- Routeoverzicht, incl alternatieve routes, krijg ik alleen via spraak getoond. Is hier ook een andere manier voor (heb er nog niet erg naar gezocht, maar is voor mij iig niet intuïtief aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
Heeft iemand goede ervaring met de achterbak-mat met flap? Ivm onze hond overweeg ik een dergelijke mat aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XW6B7eNARwKk8-I5cri316P4VWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1v9qcBT4VmKF3flhKMGp4Hnr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amw82 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:48:
Even een paar dagen geëxperimenteerd met de navigatie naar mijn werk. Paar dingen die mij opvallen:

- File/drukte informatie geeft binnen de bebouwde kom vaak aan dat het druk is (oranje of rode lijn) terwijl er echt letterlijk niemand anders rijdt. Op snelweg heb ik nog niet echt kunnen controleren, aangezien er momenteel niet heel veel files zijn.

- Als ik naar mijn primaire werklocatie ga (Amsterdam Sloten) geeft hij vanaf de snelweg een route die een minuut of 5 langer is dan de snelste/kortste route. Zodra ik mijn eigen route volg, schakelt hij snel over naar hoe ik zou rijden (met de daarbij behorende snellere aankomsttijd. Verder heb ik dit nog niet ergens anders gemerkt.

- Weergave in HUD (op normale stand) werkt prima en is mooie toevoeging.

- Routeoverzicht, incl alternatieve routes, krijg ik alleen via spraak getoond. Is hier ook een andere manier voor (heb er nog niet erg naar gezocht, maar is voor mij iig niet intuïtief aanwezig).
1. Valt mij ook op. Vooral bij stoplichten waar dan kennelijk een tijdje daarvoor mensen hebben stilgestaan. Zal met aantal gebruikers te maken hebben dat bijv. GMaps hier wat accurater is?

2. Hij stuurt je inderdaad graag over de snelweg, terwijl je binnendoor veel minder kilometers rijdt en uiteindelijk net zo snel of sneller bent. Dit merk ik ook bij een stuk Haarlem-Amsterdam Oud-West: TomTom stuurt me over de A9 en A10, om vervolgens via de Overtoom (vaak druk, veel stoplichten) te rijden. Zelf rijd ik dan liever de N200 en een paar straten binnendoor. Scheelt behoorlijk wat kilometers en is voorspelbaarder qua verkeer.

4. Ik vind het heel irritant dat ik niet gewoon kan uitzoomen om het routeoverzicht te krijgen incl. alternatieve routes. Je ziet het alleen even aan het begin. Uitzoomen met je vingers werkt niet goed: heel schokkerig en opeens verspringt ie helemaal naar andere delen van het land.

En verder:
Heel irritant dat ie bij diverse afritten zegt "houdt links aan" of "Nu volgt een flauwe bocht naar links" (terwijl ik bij een afrit verwacht dat ie z'n kop houdt), maar juist bij een splitsing in de snelweg helemaal niets zegt. Hij geeft gelukkig wel de juiste pijl aan, maar juist bij zo'n splitsing verwacht ik "houdt links/rechts aan".

Vwb de Augmented Reality HUD: in diverse promotieplaatjes en video's wordt de rijbaan die je moet volgen blauw gekleurd. In vergelijking daarmee vind ik de pijlen maar magertjes. Heeft eigenlijk niets met AR te maken.

Voice Commands: soms werkt het prima en in 1 keer, maar bepaalde adressen weigert dat ding hardnekkig
te herkennen. Bijv. "Concordiastraat 28 Velsen" geeft een hele lijst met Concordiastraat 28, maar geen een daarvan is in Velsen. Ook niet na 5x proberen. Ik kan in ieder geval bevestigen dat in zo'n geval ook de input "Luister nou eens goed stomme kntho3r" er ook niet toe leidt dat ze beter gaat luisteren... :o :o :o :o
Dan moet je dus tijdens het rijden alsnog het adres intypen. En dan blijkt het adres wel gewoon in de database te staan. Echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
-CJ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:43:
Voor hen die thuis Home Assistant (Smarthome) gebruiken: er is een mooie integratie met Bluelink beschikbaar: https://github.com/fuatakgun/kia_uvo

Hiermee kun je in je dashboard bijna alle gegevens van de app tonen en ook de auto ontgrendelen of de climate control starten. Zelf gebruik ik het om de range, accu-percentage, vergrendelstatus en oplaadstatus te tonen.
[Afbeelding]
Ik zag jouw post mbt Google Home, dus ik was benieuwd. Lijkt mij heel handig, alleen begrijp ik geen moer van de installatie. Hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
maax schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:55:
Heeft iemand goede ervaring met de achterbak-mat met flap? Ivm onze hond overweeg ik een dergelijke mat aan te schaffen.

[Afbeelding]
ivm met de honden hebben we gekozen voor de bagagebak. Om zo makkelijk zand, modder e.d. die de honden naar binnen slepen, te kunnen verwijderen. Onze 2 honden zijn niet groot. de kop komt tot mijn knie. Ze kunnen er zelf niet inspringen, dus dan tillen we altijd. En bij het eruit springen raken ze de bumper niet. Ik zie dan ook geen toegevoegd waarde voor de flap over de bumpers. Maar ik kan me voorstellen dat het bij grotere honden wel tot zijn recht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Vielleicht schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Ik zag jouw post mbt Google Home, dus ik was benieuwd. Lijkt mij heel handig, alleen begrijp ik geen moer van de installatie. Hoe heb jij dit gedaan?
Heb je Home Assistant? Zo niet dan moet je denk ik op zoek naar een andere integratie. Deze is specifiek voor Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Hein66 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:43:
[...]

ivm met de honden hebben we gekozen voor de bagagebak. Om zo makkelijk zand, modder e.d. die de honden naar binnen slepen, te kunnen verwijderen. Onze 2 honden zijn niet groot. de kop komt tot mijn knie. Ze kunnen er zelf niet inspringen, dus dan tillen we altijd. En bij het eruit springen raken ze de bumper niet. Ik zie dan ook geen toegevoegd waarde voor de flap over de bumpers. Maar ik kan me voorstellen dat het bij grotere honden wel tot zijn recht komt.
Heb jij deze dan gekocht:
https://hyundaizubehoer.d...-trunk-liner-ioniq-5.html

Ik zit daar ook over te denken ivm de honden en ook die rugleuning dingen daarbij:
https://hyundaizubehoer.d...er-extension-ioniq-5.html

Ik vind het alleen wel wat aan de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
bilgy_no1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:05:
[...]

En verder:
Heel irritant dat ie bij diverse afritten zegt "houdt links aan" of "Nu volgt een flauwe bocht naar links" (terwijl ik bij een afrit verwacht dat ie z'n kop houdt), maar juist bij een splitsing in de snelweg helemaal niets zegt. Hij geeft gelukkig wel de juiste pijl aan, maar juist bij zo'n splitsing verwacht ik "houdt links/rechts aan".
Stem begeleiding is altijd het eerste wat ik uit zet bij alle navigatiesystemen. Dat vind ik zo irritant... Dus daar heb ik geen last van.
bilgy_no1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:05:
[...]
Voice Commands: soms werkt het prima en in 1 keer, maar bepaalde adressen weigert dat ding hardnekkig
te herkennen. Bijv. "Concordiastraat 28 Velsen" geeft een hele lijst met Concordiastraat 28, maar geen een daarvan is in Velsen. Ook niet na 5x proberen. Ik kan in ieder geval bevestigen dat in zo'n geval ook de input "Luister nou eens goed stomme kntho3r" er ook niet toe leidt dat ze beter gaat luisteren... :o :o :o :o
Dan moet je dus tijdens het rijden alsnog het adres intypen. En dan blijkt het adres wel gewoon in de database te staan. Echt slecht.
Dat is inderdaad ook een minpunt. Gewoon al het feit dat je een adres moet zeggen. Die weet ik niet altijd en ben dan gewoon teveel gewend aan Maps, die aan een half woord genoeg heeft om het juiste adres te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

@bilgy_no1
De toggle-knop van Tuning op het dashboard zoomt in en uit als navigatie actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
cooper_s1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Ik zit daar ook over te denken ivm de honden en ook die rugleuning dingen daarbij:

Klopt, alleen de bak, zonder rugleuning bescherming. Dat valt er wel af. Het zat er bij mij ook niet bij. Als ik de honden meeneem dan draai ik de bagage afscherm scherm (of hoe het dingook mag heten) 90 graden. Dan staat de klep rechtop en hebben de honden er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
cooper_s1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:56:
[...]

ik heb dan wel geen honden, maar ik heb wel de bak en rugleuning bescherming aangeschaft, er wordt vn alles in die achterbak gemikt bij ons, dus om die rede heb ik het aangeschaft. het past echt netjes in de achterbak moet ik zeggen. uitsparingen voor de bagage ogen is ook erg handig.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Wanneer 'fail' en 'perfection' een baby krijgen......

Blijft raar dat je hem (en ook andere) niet over de zigzag HDA2 hoort.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
Hein66 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Thxs voor je info, is voor mij ook een betere optie, heb een jachthond en die zit regelmatig onder de modder en het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Tiggy80 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:43:
[...]

ik heb dan wel geen honden, maar ik heb wel de bak en rugleuning bescherming aangeschaft, er wordt vn alles in die achterbak gemikt bij ons, dus om die rede heb ik het aangeschaft. het past echt netjes in de achterbak moet ik zeggen. uitsparingen voor de bagage ogen is ook erg handig.
Ik heb hetzelfde gedaan ivm MTB’n over trails om daar mn vieze zooi en schoenen in te gooien. Bevalt goed, rugleuning beschermer blijft ook uitstekend zitten. Ik heb ook de losse flap erbij omdat ik 3 mnd zonder trekhaak moest rijden en mn MTB achterin moest gooien. Die flap klem ik onder de afdekklep en blijft ook goed zitten. Was uitstekende bescherming voor achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
Thnx voor de nieuwe link! inmiddels ook de bestelling gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:20:
Weer een update over de trillingen :-)
Maandag zijn de 19 inch Michelin Primacy 4 banden vervangen door de dealer en deze bleken inderdaad een hoogteslag te hebben.
Bij het ophalen tot mijn verbazing zaten er opeens 19 inch Michelin Pilot Sport SUV onder ipv de Primacy. Blijkbaar heeft de dealer verkeerde type band aan de importeur/Michelin doorgegeven maar maakt voor mij niet veel uit.
Vandaag de auto flink aan de tand gevoeld op verschillende snelheiden en wegdek maar de trillingen zijn gelukkig verdwenen, soms nog wel een lichte trilling in het middenconsole maar dat mag geen naam hebben.

Morgen nog een afspraak staan om deze banden roadforce te laten balanceren voor nog net iets betere balans.
Ik ben wel jaloers. Ik ben al ruim twee en halve maand bezig om dit voor elkaar te krijgen. Bij mij zijn twee banden vervangen voor pilot sport en heb nog twee oude primacy.
Ik heb road force laten doen en deze gaf aan dat de oude banden niet zo goed zijn als dat je mag verwachten. Nog steeds lijkt het trekken aan een dood paard. Ik hoop wel dat het snel een keer opgelost wordt want ik wordt er moedeloos van hoe als de aftersales op dit punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 12:49
mystici5 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Ik ben wel jaloers. Ik ben al ruim twee en halve maand bezig om dit voor elkaar te krijgen. Bij mij zijn twee banden vervangen voor pilot sport en heb nog twee oude primacy.
Ik heb road force laten doen en deze gaf aan dat de oude banden niet zo goed zijn als dat je mag verwachten. Nog steeds lijkt het trekken aan een dood paard. Ik hoop wel dat het snel een keer opgelost wordt want ik wordt er moedeloos van hoe als de aftersales op dit punt is.
Wees nog maar niet jaloers. Vandaag samen met iemand op pad geweest richting Friesland.
Toch weer trillingen en passagier gaf aan dat stoel continu mee vibreert. Ook viel de verwarming spontaan uit en dus even de auto opnieuw opgestart. Opeens alles in het Engels ipv Nederlands.
Dealer gelijk gebeld, gaat morgen overleggen met monteur en belt dan terug.
Ga nu toch aandringen om even de velgen van een andere Ioniq5 eronder te zetten om te kijken of dat dan verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Stephan_haarlem schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Wees nog maar niet jaloers. Vandaag samen met iemand op pad geweest richting Friesland.
Toch weer trillingen en passagier gaf aan dat stoel continu mee vibreert. Ook viel de verwarming spontaan uit en dus even de auto opnieuw opgestart. Opeens alles in het Engels ipv Nederlands.
Dealer gelijk gebeld, gaat morgen overleggen met monteur en belt dan terug.
Ga nu toch aandringen om even de velgen van een andere Ioniq5 eronder te zetten om te kijken of dat dan verschil maakt.
Wat spijtig om te lezen. Ik had gedacht dat voor jouw opgelost zou zijn. Succes morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Even een observatie: ik heb de indruk dat na de december update (afgelopen weekend erop gezet) het verbruik wat vriendelijker oogt. Daar waar ik meestal rond de 25 kwh/100 zat is dat de laatste ritten ongeveer 22,xx. Ik heb niet de moeite genomen om dit te matchen met de kwh's die erin gaan.

Hebben jullie dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:55:
Even een observatie: ik heb de indruk dat na de december update (afgelopen weekend erop gezet) het verbruik wat vriendelijker oogt. Daar waar ik meestal rond de 25 kwh/100 zat is dat de laatste ritten ongeveer 22,xx. Ik heb niet de moeite genomen om dit te matchen met de kwh's die erin gaan.

Hebben jullie dezelfde ervaringen?
Ik heb de decemberupdate nog niet geïnstalleerd, maar het lijkt me stug dat de Infotainment update daadwerkelijk invloed heeft op het verbruik.

Iets anders: ik ben vandaag gebeld door de dealer om een afspraak te maken voor het vervangen van de vlekkerige roze panelen in de voorportieren (die om de speakers heen zitten).

Ik weet dat er anderen waren met dit euvel, dus wellicht even navragen als je je hieraan stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Ik heb de decemberupdate nog niet geïnstalleerd, maar het lijkt me stug dat de Infotainment update daadwerkelijk invloed heeft op het verbruik.
Het gaat er ook niet om wat jou stug lijkt 8)

Direct voorafgaand aan de update had ik bereik X en direct na de update X - 30 km. Dus de update 'doet' wel 'iets' met het verbruik en/of de weergave van de range.

[ Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 12-01-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Het gaat er ook niet om wat jou stug lijkt 8)

Direct voorafgaand aan de update had ik bereik X en direct na de update X - 30 km. Dus de update 'doet' wel iets met het verbruik/de weergave van de range.
Het kan zijn dat:
- de update heeft wat % verbruikt, dus minder bereik
- de temperatuur inmiddels iets was gedaald, dus nog iets minder bereik
- het gekke is dat je juist aangaf dat je verbruik na de update lager lijkt... Dus een korter bereik op de GOM is dan vreemd.

Maar het is ook mogelijk dat de update het weer te geven gemiddelde verbruik iets anders berekent. Op korte stukken lijkt het vaak erg hoog door inzet van de verwarming om de cabine op temperatuur te krijgen. Kan zijn dat dit iets anders wordt omgerekend naar een reële waarde op een langere afstand.

Maar dit alles verandert niets aan het werkelijke verbruik. Voor zover bekend doen deze updates alleen iets aan het Infotainment en Navigatie en veranderen ze niets aan de aandrijflijn of andere systemen. Die bepalen toch het werkelijke verbruik (wat dus anders kan zijn dan het weergegeven verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Het kan zijn dat:
- de update heeft wat % verbruikt, dus minder bereik
- de temperatuur inmiddels iets was gedaald, dus nog iets minder bereik
- het gekke is dat je juist aangaf dat je verbruik na de update lager lijkt... Dus een korter bereik op de GOM is dan vreemd.

Maar het is ook mogelijk dat de update het weer te geven gemiddelde verbruik iets anders berekent. Op korte stukken lijkt het vaak erg hoog door inzet van de verwarming om de cabine op temperatuur te krijgen. Kan zijn dat dit iets anders wordt omgerekend naar een reële waarde op een langere afstand.

Maar dit alles verandert niets aan het werkelijke verbruik. Voor zover bekend doen deze updates alleen iets aan het Infotainment en Navigatie en veranderen ze niets aan de aandrijflijn of andere systemen. Die bepalen toch het werkelijke verbruik (wat dus anders kan zijn dan het weergegeven verbruik).
Het derde gedachte streepje was ook mijn overdenking. Ik denk overigens niet dat die update 5-7 kwh (=30 km) heeft weggesnoept want de soc bleef onveranderd.

Ik ga het eens in de gaten houden. Ik heb mijzelf vandaag tijdens 4 ritten namelijk op geen enkele wijze ingehouden ofzo O-)

Voor de rest tot nu toe geen klachten alleen die waardeloze lane follow assist... Vandaag ook weer op een stukje snelweg met ongeveer 110 km/h het verhaal nog een kans gegeven bij daglicht. Het stuur stond werkelijk geen moment stil. Ik ga het verhaal morgen eens bij de dealer neerleggen en om de hier genoemde camera calibratie vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik heb alle 3 de lengtes besteld (je had niet aangegeven welke lengte je genomen hebt). Rest is voor hobby thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
king_dude schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:02:
[...]

Ik heb alle 3 de lengtes besteld (je had niet aangegeven welke lengte je genomen hebt). Rest is voor hobby thuis ;)
Leuk! Ik heb de langste gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

bilgy_no1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:06:
[...]
Iets anders: ik ben vandaag gebeld door de dealer om een afspraak te maken voor het vervangen van de vlekkerige roze panelen in de voorportieren (die om de speakers heen zitten).

Ik weet dat er anderen waren met dit euvel, dus wellicht even navragen als je je hieraan stoort.
Wanneer had je dit gemeld? Ik heb het een week na aflevering en er was een paneel besteld, maar nog niks gehoord. Vreemd genoeg was er bij mij maar 1 paneel roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CJ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Wanneer had je dit gemeld? Ik heb het een week na aflevering en er was een paneel besteld, maar nog niks gehoord. Vreemd genoeg was er bij mij maar 1 paneel roze.
Ik heb het meteen 10 november gemeld bij het ophalen van de auto. Had hier op het forum al de voorbeelden gezien, dus ik wist waar ik op moest letten...

Dealer gaf aan dat ik de eerste ben bij wie ze het gaan vervangen, dus ze nemen er een dag de tijd voor...

Er zijn ook wat trekhaken binnen, maar helaas zijn er nog anderen voor mij (ik vermoed P45 klanten) dus het kan niet worden gecombineerd op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
MicheldeGoey schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:35:
HDA2 vervolg.
Auto terug van de dealer. Sensoren laten kalibreren. Daar zat 'm dus het probleem. Nu rijdt de auto strak midden op de rijstrook en minutenlang zonder een voelbare correctie. In bochten wordt de radius niet opgedeeld in 10 stukjes, maar gewoon vloeiend gevolgd. Op de provinciale weg is het gedrag ook veel minder nerveus.
Morgen testen of nu afritten autonoom kunnen worden genomen.
Hallo Michel,

Zijn de problemen nu ook nog steeds weg na deze kablibratie. Nu je enkele dagen ermee gereden hebt ben ik benieuwd hoe je ervaringen tot nu toe zijn.

mvg
Hein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Iemand nog problemen met allego laadpalen dat de kabel niet wilt unlocken aan de paal zelf? Al een keer of 4 gehad, gelukkig opnieuw kunnen starten en gelijk stoppen. Dan doet ie het wel, steeds aan een andere paal... Of ik doe iets verkeerd natuurlijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
bilgy_no1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb het meteen 10 november gemeld bij het ophalen van de auto. Had hier op het forum al de voorbeelden gezien, dus ik wist waar ik op moest letten...

Dealer gaf aan dat ik de eerste ben bij wie ze het gaan vervangen, dus ze nemen er een dag de tijd voor...

Er zijn ook wat trekhaken binnen, maar helaas zijn er nog anderen voor mij (ik vermoed P45 klanten) dus het kan niet worden gecombineerd op 1 dag.
ik had het bij aflevering ook gemeld, zou gelijk met de trekhaak montage worden gedaan; 26 jan komt de trekhaak eronder, maar dan zijn er nog geen panelen om te vervangen omdat de dealer aan het wachten was of er meer exemplaren binnen kwamen met dit probleem..... als of ik daarmee geholpen ben, ik heb het probleem toch in mijn auto zitten, los het op.ook geen bericht of zo met hun idee erover. dus dat wordt nog later }:|

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Het derde gedachte streepje was ook mijn overdenking. Ik denk overigens niet dat die update 5-7 kwh (=30 km) heeft weggesnoept want de soc bleef onveranderd.

Ik ga het eens in de gaten houden. Ik heb mijzelf vandaag tijdens 4 ritten namelijk op geen enkele wijze ingehouden ofzo O-)

Voor de rest tot nu toe geen klachten alleen die waardeloze lane follow assist... Vandaag ook weer op een stukje snelweg met ongeveer 110 km/h het verhaal nog een kans gegeven bij daglicht. Het stuur stond werkelijk geen moment stil. Ik ga het verhaal morgen eens bij de dealer neerleggen en om de hier genoemde camera calibratie vragen.
Bij mij wordt de Lane Follow Assist eigenlijk steeds rustiger. Heb je het geprobeerd om een tijdje te rijden met lichte tegendruk? Ik rijd met mijn handen op mijn schoot en klem het stuur een beetje tussen duim en wijsvingers. Op die manier houd ik het stuur eigenlijk tegen 1 van de grenzen van het slingeren aan.

En nu na >4000 km is het slingeren heel veel minder.

Kan zijn dat het kalibreren ook helpt (en ik heb het ook aangegeven bij de dealer of ze dit willen nakijken volgende week), maar het is bij mij in ieder geval een stuk beter dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Bij mij wordt de Lane Follow Assist eigenlijk steeds rustiger. Heb je het geprobeerd om een tijdje te rijden met lichte tegendruk?
Nee en eerlijk gezegd ben ik dat ook niet van plan. Nog afgezien van het feit dat ik maar 10% van de kilometers met deze auto maak en mijn vrouw de andere 90 ben ik van mening dat ik een systeem niet van praktijk parameters moet voorzien maar dat het 'uit de doos' moet werken zoals bedoeld.

Ik begrijp dat jij een workaround wenst of dat op de 1 of andere manier accepteert zoals het nu is, ik wil gewoon een 100% werkend systeem want daar heb ik tenslotte een hele ferme bak geld voor betaald. Ik heb meerdere auto's van andere merken met dit systeem gereden en dit zit er gewoon flink naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
de meester01 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Nee en eerlijk gezegd ben ik dat ook niet van plan. Nog afgezien van het feit dat ik maar 10% van de kilometers met deze auto maak en mijn vrouw de andere 90 ben ik van mening dat ik een systeem niet van praktijk parameters moet voorzien maar dat het 'uit de doos' moet werken zoals bedoeld.

Ik begrijp dat jij een workaround wenst of dat op de 1 of andere manier accepteert zoals het nu is, ik wil gewoon een 100% werkend systeem want daar heb ik tenslotte een hele ferme bak geld voor betaald. Ik heb meerdere auto's van andere merken met dit systeem gereden en dit zit er gewoon flink naast.
Dat willen we allemaal. Maar op het moment is het niet anders. Hij wenst geen workaround en accepteert het niet, maar geeft een manier om ermee om te gaan zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:09:
[...]

maar geeft een manier om ermee om te gaan zoals het nu is.
En daar heb ik platgezegd geen moer aan want het systeem is ONBRUIKBAAR vandaar dat ik zojuist mijn verhaal bij Hyundai heb neergelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Als we nu eens allemaal een briefje of mailtje naar de importeur sturen (klantenservice@hyundai-motor.nl) waarin we onze grootste irritaties, na x maanden in de auto gereden te hebben, kenbaar maken. Voor mij staan er twee dingen boven aan de lijst nl. de verlichting, dim-licht is ver onder de maat op natte donkere wegen is de belijning nauwelijks zichtbaar en als tweede het irritante nerveuze stuurgedrag wanneer HDA2 actief is. Er zijn vast wel kleine andere zaken maar die willen me even niet te binnen schieten, en ik vind bovengenoemde zaken verreweg het belangrijkst.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
de meester01 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:18:
[...]

En daar heb ik platgezegd geen moer aan want het systeem is ONBRUIKBAAR vandaar dat ik zojuist mijn verhaal bij Hyundai heb neergelegd.
En terecht dat je het verhaal daar neer hebt gelegd, want op Tweakers tegen elkaar zeiken heeft niemand iets aan. En uitzetten is één optie. Ermee leren omgaan for the time being, is een andere optie

[ Voor 11% gewijzigd door Vielleicht op 13-01-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:28:
[...]

En terecht dat je het verhaal daar neer hebt gelegd, want op Tweakers tegen elkaar zeiken heeft niemand iets aan. En uitzetten is één optie. Ermee leren omgaan for the time being, is een andere optie
De auto wordt gewoon gebruikt met uitzondering van LFA die inderdaad uitstaat (want onbruikbaar systeem :+ )

Over de rest van de auto geen klachten:
Mijn automatische achterklep werkt perfect bij het naderen van de auto, probeert niemand te onthoofden en zit recht
De 19" banden/velgen trillen niet
De displays vallen niet uit tijdens het rijden
Zombie mode - nul keer
Geen eigenwijze of accu leegtrekkende laadklep

Prima dus met uitzondering van 1 onderdeel van het HDA2 systeem waar Hyundai zo hoog over opgeeft en dan moet je dat ook waarmaken en geen beta-testers van je klanten maken.

Wordt vervolgd. Ben benieuwd waar Hyundai mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:23:
Voor mij staan er twee dingen boven aan de lijst nl. de verlichting, dim-licht is ver onder de maat op natte donkere wegen is de belijning nauwelijks zichtbaar
Kunnen ze je verlichting niet opnieuw afstellen want ik ervaar de verlichting juist als een 'bak licht' komende van een Toyota met Xenon (en een Benz met H7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Als we nu eens allemaal een briefje of mailtje naar de importeur sturen (klantenservice@hyundai-motor.nl) waarin we onze grootste irritaties, na x maanden in de auto gereden te hebben, kenbaar maken. Voor mij staan er twee dingen boven aan de lijst nl. de verlichting, dim-licht is ver onder de maat op natte donkere wegen is de belijning nauwelijks zichtbaar en als tweede het irritante nerveuze stuurgedrag wanneer HDA2 actief is. Er zijn vast wel kleine andere zaken maar die willen me even niet te binnen schieten, en ik vind bovengenoemde zaken verreweg het belangrijkst.
Hey, de verlichting kende ik ook nog niet.
En zelf daar helemaal geen probleem mee. Prima licht. Mogelijk is er iets niet helemaal goed bij jouw auto.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
mdeiman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Hey, de verlichting kende ik ook nog niet.
En zelf daar helemaal geen probleem mee. Prima licht. Mogelijk is er iets niet helemaal goed bij jouw auto.
Dit valt bij mij ook wat tegen. Er kwam zoveel meer licht van mijn full-LED Octavia af. Ik dacht dat het kwam omdat ik een Connect+ heb, en geen Lounge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Als je uit een auto met halogeen verlichting komt heb je waarschijnlijk geen probleem, maar als je uit een auto komt met matrix-led dan is de verlichting van de Ioniq5 een flinke stap terug.

Hieronder mijn email aan Hyundai nl.

Geachte mevrouw/meneer,

Ik rijd nu bijna 6 maanden met veel plezier in mijn Ioniq 5 P45 uitvoering. Ik heb in februari 2021 ingetekend op de auto zonder dat ik hem in het echt gezien of erin gereden had, dat was op zich wel spannend. Het positieve is dat ik het een heel fijne auto vind om in te rijden maar het negatieve is dat er toch twee zaken zijn die ik heel slecht vind en die echt verbeterd moeten worden.

Dat is ten eerste de verlichting, de hoeveelheid licht die in de stand dimlicht geproduceerd wordt is ver onder de maat, bij gebruik op donkere natte dagen is het haast onmogelijk om de belijning te zien. Bij mijn vorige auto een Mercedes GLC 250 4-Matic uit 2018 had ik dat probleem niet, met zijn matrix led koplampen gaf deze auto vele malen meer licht op de weg. Ik hoop werkelijk dat er van Hyundai of een OEM firma betere koplampen ter beschikking komen.

Ten tweede vind ik dat HDA2 niet doet wat het zou moeten doen nl mij het rijden op de snelweg makkelijker maken. Het stuur beweegt doorlopend wanneer HDA2 actief is, de auto slingert tussen de lijnen heen en weer en soms moet ik zelfs ingrijpen om de auto niet ongewild over de streep te laten gaan. Bochten zijn helemaal een crime meestal stuurt hij te scherp in en laat de auto vervolgens aan de andere kant uit de bocht lopen. Ik denk niet dat HDA2 er voor gemaakt is om mij bij de les te houden? Ik weet dat ik niet de enige ben met deze klacht. Misschien dat het afstellen van de sensoren/camera's e.e.a. kan verbeteren?

Ik wil graag van u vernemen hoe u bovenstaande problemen op gaat lossen.

Met vriendelijke groet,

Ronald K.......,
Amsterdam.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hi KorRonald,

Ik vind dit een goed idee. Vraag is of we dit allemaal individueel moeten doen, of dat het helpt om het gezamenlijk te doen (misschien wel allebei). Die importeur gaat een standaard antwoord instellen dat je het maar met je dealer moet oppakken...

Misschien werkt het als we dit met een paar NL autovloggers zoals Ronald Tameling gaan regelen...

Ik zou willen toevoegen aan de lijst:

- Misleidende getallen over de beschikbare kofferruimte. Er is, vanaf het begin aangegeven 527 liter. Dit blijkt nu alleen te gelden voor de non-Bose versies. Andere versies hebben 499 liter. Dit betekent dat de ruimte onder de bodem wordt meegeteld en er dus feitelijk boven de bodem maar iets van 460 liter beschikbaar is. Dit is een enorme afwijking tov de geadverteerde waarde. In plaats van bijna gelijk aan de ID.4 (wat voor mij een serieuze koop afweging was) is het maar net ietsje meer dan de e-Niro.

- De plaatsing van de Subwoofer in ruimte onder de vloer is werkelijk idioot. Dit maakt de hele ruimte daar onbruikbaar. Waarom niet iets meer naar voren geplaatst (tegen de achterbank aan), zodat in ieder geval het bruikbare deel toegankelijk is? Maar waarom lukt het bij de EV6 wel om dit helemaal weg te werken en bij de Ioniq 5 niet?

- Automatische handgrepen zijn gecancelled voor de Lounge, terwijl deze in heel veel andere landen gewoon nog worden geleverd. Dit moet worden gecompenseerd op een nette manier. Maar daarnaast zijn de handmatige hangrepen onvindbaar in het donker en ook op de tast lastig te openen. Kan er niet een welkomstlampje ergens worden ingebouwd (in de spiegel bijv. gekoppeld aan het automatisch uitklappen en inklappen) dat de zichtbaarheid vergroot?

- trillende onderdelen in de achterdeuren, soms links, soms rechts. Heb nog niet kunnen achterhalen welke onderdelen precies trillen en wat er aan te doen is.

- Wisserloze achterruit werkt niet, ook niet met RainX erop. Dit is niet acceptabel en moet via een recall worden gefixt (ander ontwerp van de spoiler wellicht).

- Routeplanning met automatisch berekende laadstops. Ga eens in een Tesla rijden om te zien hoe dat hoort te werken...

- Het nog niet beschikbaar zijn van de trekhaken (zeer mondjesmaat), terwijl de auto al ruim een half jaar op de markt is en er direct bij alle bestellingen duidelijk is of er een trekhaak moet worden gemonteerd (ze kunnen moeilijk zijn overvallen door de hoeveelheid bestelde trekhaken).

- Verlichting zou volgens de dealer meebewegen, maar doet dat niet. Lichtopbrengst is inderdaad matig voor een auto in deze klasse.

- EDIT: hoe kon ik hem vergeten? De Automatische Tailgate werkt voor geen meter: inconsistent en met een enorm hoge fail rate.

Naast dus de HDA2 die je ook noemt. Ik heb nog niet op de originele 20" wielen/banden gereden. Kan dus zijn dat ik daar ook trillingsproblemen mee krijg, maar dat weet ik pas in maart/april.

Ik vind het verder idioot dat de ontwerpers deze auto niet aerodynamischer hebben gemaakt. Ze hebben duidelijk vorm boven functie gesteld en dat merk je echt op de snelweg. Cd 0,288 is misschien laag voor een fossiele SUV, maar is gewoon hoog in vergelijking met andere auto's in deze klasse zoals de Enyaq (0,257) en de Model Y (0,23). Dit resulteert in een onnodig hoog verbruik op langere stukken snelweg en hogere snelheid. En dat met allerlei noodgrepen zoals de verzonken handgrepen (zie boven) en de geen achterruitwisser (zie ook boven). Maar zelfs de ID.4 heeft met gewone handgrepen en een achterruitwisser een Cd van 0,28. En dan opschepperige filmpjes maken over aerodynamica...

[ Voor 19% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-01-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

[Afbeelding]
Welke versie in cm’s heb je gebruikt @Tweakx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
king_dude schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Welke versie in cm’s heb je gebruikt @Tweakx ?
De 72 LED versie, cm's zou ik moeten meten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:12:
[...]
Die importeur gaat een standaard antwoord instellen dat je het maar met je dealer moet oppakken...
Vandaar mijn mailtje aan de dealer:

Goedendag Bas,

Nu we inmiddels al weer een maandje met de IONIQ op pad zijn kunnen we zeggen dat het in het dagelijks gebruik een fijne auto is. Op 1 ding na: de lane follow assist. Het systeem dat je auto in het midden van de rijbaan moet houden op de snelweg.

Het systeem is helemaal van het padje en het stuurwiel staat letterlijk geen moment stil. Daardoor zwalk je een metertje naar links, een metertje naar rechts etc. Bochten worden niet vloeiend genomen maar onderverdeeld in 8-10-12 rechte segmenten waarbij telkens een segment recht wordt afgelegd en een stukje wordt ingestuurd, stukje recht, insturen, recht etc. Dat is prima als je Max Verstappen bent want zo nemen ze in de formule 1 soms ook bochten maar in een personenauto is dat niet goed. Mijn vrouw krijgt na een paar minuten acute reisziekte verschijnselen van dit systeem.

In de praktijk is het dus niet te gebruiken en dat is niet wat ik verwachten mag.

Is er een oplossing? Op het internet (Tweakers) lees ik dat bij een aantal mensen de front (voorruit) camera wordt gekalibreerd? Kun je mij verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tweakx schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:15:
[...]

De 72 LED versie, cm's zou ik moeten meten.
Ik heb ze alle 3 besteld ;). ze komen in huis toch wel op ;). Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zat net in de auto belt de aftersales van mijn dealer, had een cc aan de dealer gestuurd, die man weet me altijd binnen 10 sec. Op de kast te jagen, en dat komt hoofdzakelijk door zijn woord keus ‘c’est le ton qui fait de la music’ oid. Maar afgesproken dat ik eerst het antwoord van de importeur afwacht.
Laat iedereen die dingen opschrijven die hem of haar het meest irriteren. V.w.b. Het licht, CarManiac maakt er melding van in zijn laatste video zie eerder bericht van mij maar ook Björn Nyland meldde het al in een van zijn video’s betreffende de Ioniq5.

3000Wp op 't dak

Pagina: 1 ... 64 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic