Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
bilgy_no1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Dat 'Automatisch openen van de achterklep' is in mijn ervaring één grote ergernis.

Het is totaal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar en als het dan eindelijk werkt (nadat ie 8x opnieuw is begonnen te tellen) is het retetraag.

Maar dan, tijdens het wassen van de auto, werkt het opeens direct.

Ik weet niet of ik iets mis doe, moet het nog eens nalezen in de handleiding, maar dit soort dingen moet gewoon intuïtief en goed werken.
de auto ontgrendelen voor je gaat wassen (en de deur dus even open en dicht doen om te voorkomen dat hij weer automatisch op slot gaat), dan doet die klep het niet namelijk ;)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In Noorwegen hebben ze een mail gekregen m.b.t. OTA voor de IONIQ 5.

Automatische Vertaling van de foto:
Beste Hyundai klant,
We zijn blij te kunnen aankondigen dat we een
gloednieuwe "navigatie Updater" voor thuisgebruik.
Simpel gezegd, Dit is een programma dat u kunt
downloaden op uw eigen PC of Mac, waar laatste
navigatie en software-update voor uw
auto infotainment is altijd beschikbaar.
Het programma kan worden gebruikt om te downloaden
update naar alle ondersteunde modellen en u kunt
vind eenvoudig uw model in het overzicht. Wanneer u
hebben gedownload van de nieuwste update just to
overdracht naar een USB flash drive (FAT32 geformatteerd,
moet 32 GB capaciteit hebben), en om dit aan te sluiten
auto. Volg de instructies op het scherm, en
systeem bijgewerkt.
We hopen dat dit uw levensduur nog aangenamer maakt
makkelijker!
LEES MEER EN UPDATE HIER
Via de ether update naar uw
IONIQ5
Het is bekend sinds het begin van de verkoop dat iedereen
IONIQ 5 ontvangt updates via de ether
(OTA). Updates zoals deze niet meer
moet de auto updaten met een USB-
flash drive, wanneer u de updates verzonden naar
de auto automatisch via het mobiele netwerk.
In de loop van het nieuwe jaar zal een nieuwe update beschikbaar zijn in
"Navigatie Updater", en door het bijwerken van deze in
de auto zal OTA activeren. Alleen deze.
de update moet dus nog steeds worden gedaan door het laden
download de nieuwste software en om over te zetten naar een USB-
flashstation. Dan wordt de OTA geactiveerd.
Voor de goede orde: eerste werkelijke OTA-update,
een update die automatisch komt
het mobiele netwerk wordt verwacht tijdens Q2 2022. Daarom zal
uw systeem wordt geactiveerd met de nieuwe
de update die komt na het nieuwe jaar, maar het
er is geen update gepland voor OTA tot ongeveer
een paar maanden.
Heeft u vragen over het downloaden van kaarten en
en
updates U kunt de klantenservice bereiken via chat
of telefoon (englishsprā).
CONTACTEER KLANTENSERVICE
Maak het opladen eenvoudig met Charge
myHyundai
Als eigenaar van Hyundai heeft u toegang tot
myHyundai. Gemakkelijk opladen op een van de grootste
openbare oplaadnetwerken in Europa wanneer u op
reis.
Download de app voor een overzicht van de dichtstbijzijnde
laadstation, controleer de beschikbaarheid en navigeer naar
gewenst laadstation.
Het opladen begint gemakkelijk met Charge MyHyundai
de kaart die bij uw nieuwe auto of u kunt
bestellen bij het aangaan van een overeenkomst.
Als eigenaar van IONIQ 5 heeft u ook een extra voordeel
atale voor IONITEIT netwerk, vergeet niet om te activeren
de deal voor 31. Juni 2022 om hiervan te genieten.
Omdat het gemakkelijk is, krijg je een maandelijkse factuur -
het maakt niet uit welke laadoperator u gebruikt.
GA HIER AAN DE SLAG
HYUNDAI MOTOR NOORWEGEN
Postbus 6466 Etterstad
0605 OSLO
Tel.: 22 70 60 10
E-mail: kundeservice@hyundai.no
hyundai.no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:57:
[...]

de auto ontgrendelen voor je gaat wassen (en de deur dus even open en dicht doen om te voorkomen dat hij weer automatisch op slot gaat), dan doet die klep het niet namelijk ;)
Ja, dat klopt.

Maar het gaat mij erom dat hij het niet doet als je gewoon achter de auto gaat staan, maar wel als je er vlak op staat om de achterkant te wassen. Alleen met je boodschappen in je handen ga je er niet zo dicht tegenop staan. Als ik het dan de volgende keer (zonder te wassen) probeer door praktisch tegen de auto op te gaan staan, dan doet hij het weer niet...

Volgens de handleiding is het detectiebereik van de Smart Liftgate 50-100 cm. vanaf de auto. Maar als ik daarbinnen ga staan hoor ik vaak 1x een piep en stopt ie als ik ook maar iets verder beweeg. Ik zie niet in wat ik anders kan doen om beter te laten werken.

Best wel een ergernis dat dit niet goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 10-01-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Tiggy80 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Gewoon je sleutel niet in je broekzak maar in huis laten. Dan gebeurd er niks. Of in de auto laten

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Gewoon je sleutel niet in je broekzak maar in huis laten. Dan gebeurd er niks. Of in de auto laten
Of wassen met de klep open, en een trapje pakken voor de achterklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Tiggy80 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:03:
[...]

dat klopt, hoewel ik regelmatig heb dat ie na piepje 3 of 4 opnieuwe begint met aftellen omdat schijnbaar de sleutel even niet gedetecteerd werd (pal achter de auto). wellicht komt dat door invloed van mijn huissleutelbos met 2 toegangsdruppels van kantoor(?) op die momenten vind ik het kopje toch wat trefzekerder dat de klep gewoon open gaat (of als de auto al ontgrendeld is)
al wel geprobeerd met alleen de keyfob zonder de andere sleutels?

Wat ik wel vervelend vindt is dat het automatisch ontgrendelen van de deuren niet meer werkt nadat je het automatisch openen van de kofferbak gedaan hebt. Dus de kofferbak gaat automatisch open en daarna sluit je die, je loopt naar de deur en er gebeurd niks…

[ Voor 18% gewijzigd door Luft op 10-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:01:
[...]
De fob zit in een eigen mapje. Heb wel mijn portemonnee in dezelfde jaszak (telefoon aan de andere kant). Ik heb het echter ook geprobeerd met de fob in mijn handen, maar het werkt net zomin.

Nu ben ik wel benieuwd of er mensen zijn bij wie dit foutloos en betrouwbaar werkt:

Foutloos:
- De auto is op slot (>30 s.)
- Je loopt met de sleutel in je jaszak naar de achterkant van de auto (binnen 1m afstand van de auto)
- De achterklep gaat piepen, knipperlichten gaan knipperen
- Na 6x piep gaat de achterklep open.

Dit dus zonder dat het piepen stopt, en je iets moet verplaatsen voordat het piepen weer opnieuw begint te tellen.

En met betrouwbaar bedoel ik:
- Het werkt > 95% foutloos zoals boven beschreven (minder dan 1x per 20x openen dat het niet foutloos werkt)
- NB bij mij werkt het dus 0% foutloos. Ik heb nog nooit gehad dat het in 1x goed werkte in een situatie zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
bilgy_no1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:10:
[...]

De fob zit in een eigen mapje. Heb wel mijn portemonnee in dezelfde jaszak (telefoon aan de andere kant). Ik heb het echter ook geprobeerd met de fob in mijn handen, maar het werkt net zomin.

Nu ben ik wel benieuwd of er mensen zijn bij wie dit foutloos en betrouwbaar werkt:

Foutloos:
- Je loopt met de sleutel in je jaszak naar de achterkant van de auto (binnen 1m afstand van de auto)

Dit dus zonder dat het piepen stopt, en je iets moet verplaatsen voordat het piepen weer opnieuw begint te tellen.

- Het werkt > 95% foutloos zoals boven beschreven (minder dan 1x per 20x openen dat het niet foutloos werkt)
- NB bij mij werkt het dus 0% foutloos. Ik heb nog nooit gehad dat het in 1x goed werkte in een situatie zoals hierboven beschreven.
ja, bij mij werkt het zo goed als foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
* Deleted *

[ Voor 97% gewijzigd door Stephan1337 op 10-01-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephan1337 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Ik kan dit nergens terug vinden welke laders dan zoveel goedkoper zouden zijn. :| Misschien ligt het aan mijn google skills..., maar heeft iemand een linkje met meer info hoe dit precies zit?
Dat gaat om ChargeMyHyundai: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl

Je kunt hier 2 typen abonnement afsluiten:
- Flex: €0,00 per maand, je betaalt bij AC-laden (laadpalen op straat) het tarief van de aanbieder
- Easy: €10 per maand, je betaalt bij AC-laden €0,25 per kWh (erg gunstig als je geen laadpaal thuis hebt en/of een hoger tarief thuis betaalt)

Daarbij kun je Ionity Premium afsluiten:
- €13 per maand en dan betaal €0,29 per kWh bij Ionity laders, in plaats van €0,79 per kWh.
- Bij aankoop van een Ioniq 5 krijg je momenteel 1 jaar gratis Ionity Premium aangeboden (dus €0,00 per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
[...]

Foutloos:

Bij mij werkt het zoals de bedoeling is. Of ik het handig vind ben ik nog niet over uit. De ene keer is het prettig, maar voor mijn gevoel heb ik er meer last van dan plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
bilgy_no1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Dat gaat om ChargeMyHyundai: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl

Je kunt hier 2 typen abonnement afsluiten:
- Flex: €0,00 per maand, je betaalt bij AC-laden (laadpalen op straat) het tarief van de aanbieder
- Easy: €10 per maand, je betaalt bij AC-laden €0,25 per kWh (erg gunstig als je geen laadpaal thuis hebt en/of een hoger tarief thuis betaalt)

Daarbij kun je Ionity Premium afsluiten:
- €13 per maand en dan betaal €0,29 per kWh bij Ionity laders, in plaats van €0,79 per kWh.
- Bij aankoop van een Ioniq 5 krijg je momenteel 1 jaar gratis Ionity Premium aangeboden (dus €0,00 per maand).
Thanks, inmiddels al gevonden. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
[...]

Foutloos:

ik heb het niet heel vaak nodig, meestal kom ik met de boodschappenkar aan en druk ik even op het knopje op de sleutel, dan is de klep tenminste open als ik er ben :+ als ik achter de auto langsloop om naar de bestuurders kant te lopen begint hij eigenlijk ook altijd wel gelijk te piepen, maar die ene keer dat ik dan daadwerkelijk stil ga staan met mijn handen vol..... ja dan doet ie het niet 8)7 het zal wel aan de gebruiker liggen hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

bilgy_no1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Dat 'Automatisch openen van de achterklep' is in mijn ervaring één grote ergernis.

Het is totaal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar en als het dan eindelijk werkt (nadat ie 8x opnieuw is begonnen te tellen) is het retetraag.

Maar dan, tijdens het wassen van de auto, werkt het opeens direct.

Ik weet niet of ik iets mis doe, moet het nog eens nalezen in de handleiding, maar dit soort dingen moet gewoon intuïtief en goed werken.
Het werkt prima bij mij. Wil je niet dat hij opengaat bij het autowassen even de auto ontgrendelen met de klink of de sleutel. Of tijdens de eerste piepjes even een stapje naar achteren.

edit: hele pagina vol reacties gemist voordat ik reageerde :)

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 10-01-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Het werkt prima bij mij. Wil je niet dat hij opengaat bij het autowassen even de auto ontgrendelen met de klink of de sleutel. Of tijdens de eerste piepjes even een stapje naar achteren.

edit: hele pagina vol reacties gemist voordat ik reageerde :)
Tja, dat van het wassen maakt me dus niet uit...

Het gaat erom dat hij het wel moet doen wanneer ik dat wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Foutloos:

Werkt perfect zoals omschreven. Als hij gaat piepen en ik wil niet dat hij opengaat doe ik even een stapje opzij. Dat gebeurt wel eens als we vergeten zijn om de laadkabel in te pluggen. Dan moet ik achter de auto langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:38:
[...]

ik heb het niet heel vaak nodig, meestal kom ik met de boodschappenkar aan en druk ik even op het knopje op de sleutel, dan is de klep tenminste open als ik er ben :+ als ik achter de auto langsloop om naar de bestuurders kant te lopen begint hij eigenlijk ook altijd wel gelijk te piepen, maar die ene keer dat ik dan daadwerkelijk stil ga staan met mijn handen vol..... ja dan doet ie het niet 8)7 het zal wel aan de gebruiker liggen hoor O-)
Maar dan doet hij het toch niet foutloos? Bij mij begint hij ook meestal wel te piepen, alleen hij komt niet verder dan 1 of 2 keer.

Dit ligt helemaal niet aan de gebruiker volgens mij; het werkt gewoonweg niet zoals beloofd...

Qua handigheid: het gaat akelig traag. 6x piepen is ook onzinnig vaak. Doe gewoon twee of drie keer en openen die poort. Nu sta ik vaak als een halve zool voor die klep te wachten, weer wat verplaatsen, nog een keer wachten, stilstaan in een rare houding als ie wel gaat piepen...

Uiteindelijk dan vaak toch maar alles op de grond zetten en de knop indrukken... Nee. Dit werkt echt niet zoals ik verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Maar dan doet hij het toch niet foutloos? Bij mij begint hij ook meestal wel te piepen, alleen hij komt niet verder dan 1 of 2 keer.

Dit ligt helemaal niet aan de gebruiker volgens mij; het werkt gewoonweg niet zoals beloofd...

Qua handigheid: het gaat akelig traag. 6x piepen is ook onzinnig vaak. Doe gewoon twee of drie keer en openen die poort. Nu sta ik vaak als een halve zool voor die klep te wachten, weer wat verplaatsen, nog een keer wachten, stilstaan in een rare houding als ie wel gaat piepen...

Uiteindelijk dan vaak toch maar alles op de grond zetten en de knop indrukken... Nee. Dit werkt echt niet zoals ik verwacht.
Bij mij werkt het exact zoals beschreven. Aan komen lopen, auto niet open doen met sleutel of klink, naar achteren lopen, dichtbij genoeg staan, piep piep piep en presto: de klep gaat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:51:
[...]

met de gebruiker bedoelde ik mijzelf natuurlijk, blijkbaar werkt het bij jou niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06-2023
Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Wat ik wel vervelend vindt is dat het automatisch ontgrendelen van de deuren niet meer werkt nadat je het automatisch openen van de kofferbak gedaan hebt. Dus de kofferbak gaat automatisch open en daarna sluit je die, je loopt naar de deur en er gebeurd niks…
Automatisch ontgrendelen deuren? Kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Heeft iemand een Homelink-systeem geïnstalleerd om garagedeuren te openen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:11:
Heeft iemand een Homelink-systeem geïnstalleerd om garagedeuren te openen?
Nope, wel een Hörmann sectionaaldeur met zender maar als ik daar een auto in moet zetten dan moet ik hem eerst met 5 meter verlengen ivm de zooi die er in staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:13
[...]

Foutloos:

Bij mij werkt het ook foutloos. Gewoon ideaal als je met boodschappen aan komt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
suffuhrt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Automatisch ontgrendelen deuren? Kan dat dan?
Ja, althans bij mijn P45 wel. Je komt aanlopen en de spiegels klappen uit en de deurgrepen springen naar buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:46:
[...]

en de deurgrepen springen naar buiten.
Opschepper :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahvin
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06-2023
Nog een keertje in de categorie ‘snap ik dit niet goed of is de ioniq het spoor bijster’:
De auto tot 100% opgeladen aan de 11 kw lader in de straat, maar de range zou nu maar 292 km bedragen. Huh?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8oCDy2PdJMCNszmtqAO-sBKdcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eppf7t8TcuFS4R1CWQ20vkP8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
mahvin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:01:
Nog een keertje in de categorie ‘snap ik dit niet goed of is de ioniq het spoor bijster’:
De auto tot 100% opgeladen aan de 11 kw lader in de straat, maar de range zou nu maar 292 km bedragen. Huh?[Afbeelding]
Ligt het aan mij of vind ik dat niet heel gek als ik je verbruik zie staan? 26,5kWh/100km als je het grote accupakket hebt.

Sowieso merk ik wel dat de GOM nog wel ingewerkt moet worden als je weinig hebt gereden, dan geeft ie nog niet helemaal het juiste beeld weer qua range, tenminste dat merk ik bij mijne, die pas 350km heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

De auto tot 100% opgeladen aan de 11 kw lader in de straat, maar de range zou nu maar 292 km bedragen. Huh?[Afbeelding]
Aan jouw verbruik te zien is jouw rechtervoet het spoor bijster. Bij mij staat daar 17,9 kWh en is het bereik bij deze lage temperaturen 410 km.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

HDA2 vervolg.
Auto terug van de dealer. Sensoren laten kalibreren. Daar zat 'm dus het probleem. Nu rijdt de auto strak midden op de rijstrook en minutenlang zonder een voelbare correctie. In bochten wordt de radius niet opgedeeld in 10 stukjes, maar gewoon vloeiend gevolgd. Op de provinciale weg is het gedrag ook veel minder nerveus.
Morgen testen of nu afritten autonoom kunnen worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahvin
  • Laatst online: 19-06-2023
Hahaha. Ja dat zou je denken. Toch tot nu toe netjes 115 op de cc voor het grootste deel en de rest op lagere snelheid. Hier en daar snel optrekken, maar dan ook weer veel ‘regeneraten’. Mss lukt het zonder regen en wind om eea weer wat recht te trekken de komende week. Met de max oplaadsnelheid van 75kw tot nu toe kom ik anders niet zo ver…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ik heb dit weekend de december update erop gezet en ik merk dat die wat strakker 'gokt' qua rijbereik. Andere parameters?

Met de novembersoftware had ik 300 km bij een 75% charge vlak voor de update, een dag later (niet gereden) was dat ineens 266.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 21:40
Hier hebben niet alleen EV’s last van, mijn huidige auto geeft de ene keer een bereik van rond de 650 km en een andere keer meer dan 800 km aan (na het tanken van een volle tank). Dat is dus ook een schatting en kijkt naar het rijgedrag van vorige ritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02-2023

niz

MicheldeGoey schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:35:
HDA2 vervolg.
Auto terug van de dealer. Sensoren laten kalibreren. Daar zat 'm dus het probleem. Nu rijdt de auto strak midden op de rijstrook en minutenlang zonder een voelbare correctie. In bochten wordt de radius niet opgedeeld in 10 stukjes, maar gewoon vloeiend gevolgd. Op de provinciale weg is het gedrag ook veel minder nerveus.
Weet je welke sensoren er zijn gekalibreerd? Dan kan ik mijn dealer vragen hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:37
HDA2 vervolg.
Klinkt goed. Ik zal dit ook eens mijn mijn dealer gaan bespreken als mogelijke oplossing voor de zwabberende HDA2 van mijn auto.
Over welke sensoren hebben we het dan precies?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
HDA2 vervolg.
Interessant.
Inmiddels 842 heerlijke KM's gemaakt in mijn 73kW RWD Lounge en wat mij opviel was dat ik wel vaak lichte correcties voelde in het stuur maar dat zowel ik als mijn mede passagiers eigenlijk nooit voelde dat de auto heen en weer ging over de weg. Maw alleen doordat ik het stuur vast had en dus de correcties voelde wist ik dat de auto blijkbaar dus correcties uitvoerde maar zag de auto niet links of rechts gaan tussen de lijnen. De correcties zijn dan ook hele lichte correcties.

Op de snelweg zelf vond ik hem altijd netjes in het midden van de baan rijden, alleen van de snelweg af kreeg hij problemen en dit vooral wanneer er geen midden streep was of juist zo'n dubbele streep met een groene band in het midden. Dan zette ik de stuur hulp uit en deed ik alles zelf.

Wat mij wel opviel was dat de auto heel slecht detecteer of ik de stuur vast had of niet. Soms gaf hij gewoon de melding terwijl ik mijn handen keurig op 10 voor 2 had staan. Mijn handen dan lichtjes verplaatsen en de melding ging weer weg maar is wel heel irritant.

Nu ben ik dan wel heel erg benieuwd naar die fix van het kaliberen van de sensoren. Mijn auto vliegt niet heen en weer over de baan zoals anderen het beschreven maar vooral het minuten lang geen correctie heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
AkakoMinami schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Ligt het aan mij of vind ik dat niet heel gek als ik je verbruik zie staan? 26,5kWh/100km als je het grote accupakket hebt.
Het duurt effe voordat dat er staat. Als je net vertrekt kan het zijn dat dit nog niet getoond wordt.
mahvin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:35:
Hahaha. Ja dat zou je denken. Toch tot nu toe netjes 115 op de cc voor het grootste deel en de rest op lagere snelheid. Hier en daar snel optrekken, maar dan ook weer veel ‘regeneraten’. Mss lukt het zonder regen en wind om eea weer wat recht te trekken de komende week. Met de max oplaadsnelheid van 75kw tot nu toe kom ik anders niet zo ver…
Je actieradius wordt volgens mij gebaseerd op het verbruik vóór het laden. Als daar dan 30kWh/100km staat, wordt na het laden de actieradius met dit verbruik berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Ja, althans bij mijn P45 wel. Je komt aanlopen en de spiegels klappen uit en de deurgrepen springen naar buiten.
Ach ja……..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
de meester01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik heb dit weekend de december update erop gezet en ik merk dat die wat strakker 'gokt' qua rijbereik. Andere parameters?

Met de novembersoftware had ik 300 km bij een 75% charge vlak voor de update, een dag later (niet gereden) was dat ineens 266.
Waar vind jij de december update, ik zie alleen maar een november update op de update pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@niz @WilliamGeluk @Gerrit-GTi

Ik heb de dealer gezegd dat HDA2 niet goed werkt en dat er kennelijk sensoren niet goed staan. De man achter de balie knikte en noteerde dat. Welke sensoren precies? Geen idee.
Ik vermoed de uitlijning van de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Gerrit-GTi
Ja, die meldingen over het stuur vasthouden heb ik ook om de haverklap. Vraag me af hoe dat wordt gedetecteerd? Capacitief? Camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
MicheldeGoey schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:40:
@Gerrit-GTi
Ja, die meldingen over het stuur vasthouden heb ik ook om de haverklap. Vraag me af hoe dat wordt gedetecteerd? Capacitief? Camera?
Tegendruk, beweging. Alleen vasthouden is niet genoeg

[ Voor 6% gewijzigd door Luft op 10-01-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Dat is dan wel heel erg apart toch?
Zeker op lange stukken rust ik mijn hand op het stuur en zijn mijn armen ontspannen. Ik lever daarmee weinig tot geen tegendruk.
Als dat zou kloppen dan levert mijn rijstijl dus altijd deze meldingen op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Gerrit-GTi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Dat is dan wel heel erg apart toch?
Zeker op lange stukken rust ik mijn hand op het stuur en zijn mijn armen ontspannen. Ik lever daarmee weinig tot geen tegendruk.
Als dat zou kloppen dan levert mijn rijstijl dus altijd deze meldingen op 8)7
Probeer het maar uit: zodra de melding er is moet je met 1 vinger het stuur ietsje naar links of rechts duwen.

Ze hebben dit gedaan, denk ik, om te voorkomen dat idioten een fles oid in het stuur steken om de auto te laten denken dat je het stuur vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
Een hele andere vraag.

Wat me ook is opgevallen aan de auto is dat elke keer als ik de auto start en weg rij er een brandlucht komt wat na 1min ofzo weer helemaal verdwenen is. Dit komt overigens weer terug als de verwarming iets warmer wordt gezet.

Kennen jullie dit verschijnsel ook?
Is dit iets dat de kachel moet inbranden ofzo en na een aantal keer goed warm worden dat het dan over zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerrit-GTi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:12:
Een hele andere vraag.

Wat me ook is opgevallen aan de auto is dat elke keer als ik de auto start en weg rij er een brandlucht komt wat na 1min ofzo weer helemaal verdwenen is. Dit komt overigens weer terug als de verwarming iets warmer wordt gezet.

Kennen jullie dit verschijnsel ook?
Is dit iets dat de kachel moet inbranden ofzo en na een aantal keer goed warm worden dat het dan over zou moeten zijn?
Waarschijnlijk ruik je de PTC heater die aan het werk gaat om de cabine te verwarmen. Ik ruik het inmiddels niet meer (5000 km gereden ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

ezi70 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Waar vind jij de december update, ik zie alleen maar een november update op de update pagina.
Dat vroeg ik mij ook al af???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af???
Gewoon het updater programma draaien, die zet de laatste (december) versie op de usb stick.

[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 10-01-2022 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Gewoon het updater programma draaien, die zet de laatste (december) versie op de usb stick.
Bij mij geeft ie gewoon november aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oC_qQLjWUJbc-jxJYl-A9joOTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1GELaGsho8PgLrS25qGcpMUi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Bij mij geeft ie gewoon november aan:

[Afbeelding]
Ja, nogmaals: gewoon de updater draaien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Ja, nogmaals: gewoon de updater draaien !
Ik heb net een nieuwere versie van de updater gedownload en geïnstalleerd maar nog steeds
krijg ik de november update te zien.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Op deze pagina kan je zien wat de laatste SW versie is. En dat is 211214

Ondanks dat in de updater onderin dus iets over november staat downloadde hij bij mij gewoon de 211214 toen ik laatst mijn usb stick in de computer deed.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

cooper_s1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Ik heb net een nieuwere versie van de updater gedownload en geïnstalleerd maar nog steeds
Eens kijken, verder geklikt in de updater app, er wordt iig iets gedownload..
Eens kijken wat het wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Onderaan staat de notificatie van november, dat is wat anders dan de laatste versie/update. Vertrouw het nou maar, je download echt de laatste versie. Je computer explodeert echt niet….

[ Voor 4% gewijzigd door Luft op 10-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Onderaan staat de notificatie van november, dat is wat anders dan de laatste versie/update. Vertrouw het nou maar, je download echt de laatste versie. Je computer explodeert echt niet….
Komt vast goed inderdaad, hij stopt m nu op de usb stick... zometeen weer even in de relaxstand in de auto zitten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
[...]

Foutloos:

Bij mij werkt het net zo rot. heb exact dezelfde ergernis. Veel variaties op het thema geprobeerd maar blijft klungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Lol, ik dacht vorige keer de update van november erop gezet te hebben, blijkt dus dat ik al wel de update van december erop gezet had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Nog even weer over de trillingen....
Ik heb nu wel een heel bijzondere. 7.000 km volledig trillingvrij gereden vanaf levering op 20 inch met Vredestein Quatrac Pro.
Vorige week auto gewassen, en de 1e rit daarna vooral boven de 100 km flinke trillingen. De middenarmsteun trilt met zo'n hoge frequentie dat de randen bijna wazig worden. Ik dacht dat er met wassen misschien een plakloodje uit de velg had losgelaten. Vandaag alles opnieuw laten balanceren. Volgens werkplaats idd plusminus 15% balansverschil. Rij naar huis, nog bijna net zo rot met rillen. Wat is dit nu weer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Hoor ook graag welke sensoren gekalibreerd zijn voor het slingeren bij HDA2. Moet toch weer terug naar garage, kunnen ze dat ook gelijk mee pakken.
EDIT; had het antwoord gemist dat niet bekend is wat exact is gekalibreerd maar dat vermoed wordt dat het de camra's zijn.
Na de montage van de wegklapbare trekhaak zit trouwens het onderste achterdeel van mijn bumper soort van los, flappert bijna. Schijnbaar is er een middensteun weg die het bumperdeel vastigheid geeft. Zijn er meer met die ervaring?

[ Voor 15% gewijzigd door Sjoerdvt op 10-01-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

mahvin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:35:
Voor mij is met een P45 300km op een volle lading heel gewoon. En dan rij ik max 102 km/h op de snelweg.
En altijd rustig rijden verder. Tis zoals het is.

Enne bij mij is het ook zo dat als ik aan kom lopen de spiegels en de handgrepen uitklappen. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door mdeiman op 10-01-2022 20:05 ]

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
mdeiman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Voor mij is met een P45 300km op een volle lading heel gewoon. En dan rij ik max 102 km/h op de snelweg.
Mijn P45 schommelt tussen de 360km en 400km bij 100%. Boeit me verder niet. Ik kijk en vertrouw meer op het percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
mdeiman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Enne bij mij is het ook zo dat als ik aan kom lopen de spiegels en de handgrepen uitklappen. 8)
Ik zit tussen de 260 en 280 met mn RWD.
Toch knap hoe die Kona het deed met z'n 64Kwh, daar haalde ik plusminus 50 tot 70 km meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
Dag allen, ik kan het zo snel niet vinden maar wie kan mij de Duitse site doorgeven waar ik kan zien welke laatste update ik heb ?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
HDA2 vervolg.
Auto terug van de dealer. Sensoren laten kalibreren. Daar zat 'm dus het probleem.
Dat is fijn te horen! Bij mij hetzelfde gedrag, ga meteen een afspraak maken.
Gerrit-GTi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:03:

Wat mij wel opviel was dat de auto heel slecht detecteer of ik de stuur vast had of niet. Soms gaf hij gewoon de melding terwijl ik mijn handen keurig op 10 voor 2 had staan. Mijn handen dan lichtjes verplaatsen en de melding ging weer weg maar is wel heel irritant.
Wat ik met de Kona altijd deed, was de drive mode op sportstand zetten. Dan staat deze afstand waardoor je de melding krijgt wat strakker afgesteld. En dus krijg je minder snel meldingen. Heb de indruk dat het bij de Ioniq ook zo is, maar nog niet heel veel van de HDA kunnen genieten. En als je met cc rijdt, maakt sportstand of eco niets uit voor het verbruik volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Kevink78 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:11:
Dag allen, ik kan het zo snel niet vinden maar wie kan mij de Duitse site doorgeven waar ik kan zien welke laatste update ik heb ?

Thanks.
https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Sjoerdvt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:09:
[...]

Ik zit tussen de 260 en 280 met mn RWD.
Toch knap hoe die Kona het deed met z'n 64Kwh, daar haalde ik plusminus 50 tot 70 km meer mee.
Zet ze eens naast elkaar dan zie je gauw genoeg waar het verschil in zit. De ioniq5 is gewoon een grote wagen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ezi70 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Die November update downloaden en bij het installeren zegt hij dat dit de 14 december versie is. Op de website / in de app staat een verkeerde release datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-08-2024
Weet iemand of de bagagebak aan de voorzijde standaard aanwezig is bij de 2WD versies?

Ik zie namelijk een accessoire staan a 79 euro in de brochure. Of is dit een soort inlegbak?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tumw2tVQ26GaNRAVKXMpc7FYKzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HMeeyniKn5fCdEYHRYwGPveG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

remcodk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:58:
Weet iemand of de bagagebak aan de voorzijde standaard aanwezig is bij de 2WD versies?

Ik zie namelijk een accessoire staan a 79 euro in de brochure. Of is dit een soort inlegbak?
[Afbeelding]
Bij beide versies standaard aanwezig. Bij de RWD is hij alleen een stuk groter dan bij de 4WD.

Zit hij er bij jou niet in dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodk
de meester01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Bij beide versies standaard aanwezig. Bij de RWD is hij alleen een stuk groter dan bij de 4WD.

Zit hij er bij jou niet in dan?
Bedankt! Ik moet nog gaan bestellen :) vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remcodk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Bedankt! Ik moet nog gaan bestellen :) vandaar de vraag.
De Frunk zit er altijd in.

Die accessoire is een insert die je eruit kunt halen. Ik denk om makkelijk schoon te kunnen maken. Wellicht is het ook van rubber en vermindert het evt gerommel in het voorruim. Het staat erg onduidelijk in de folder. Wellicht weet je dealer meer en kan hij een voorbeeld laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodk
Nog een vraag: Is het mogelijk om zonder de warmtepomp de auto voor te verwarmen aan de laadpaal? Of is de warmtepomp dan noodzakelijk.

Zojuist contact gehad met een medewerker van Hyundai via de chat. Die geeft aan dat de warmtepomp daar voor nodig is. Alleen kan hier nergens iets concreets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspertje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
Heeft iemand een voorbeeld hoe de navigatie-instructies op het scherm achter het stuur eruit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Kaspertje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:36:
Heeft iemand een voorbeeld hoe de navigatie-instructies op het scherm achter het stuur eruit zien?
Alleen dit helaas: ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Tenzij je head up display hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Kaspertje @Tweakx Speciaal een foto gemaakt met de auto in P om geen bekeuring te krijgen :+ Het display laat een pijl zien, de afstand tot afbuigen, straatnaam welke je moet nemen en afstand tot eindbestemming. En wanneer je een HUD hebt, wordt daar natuurlijk veel meer informatie getoond, ik rijd de HUD in normale modus, omdat daar de rijbanen getoond worden inclusief rijstrook welke je moet nemen en ook de objecten links/rechts/voor/achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3I1CEKpZFzQeCWEVTu4rtjH9pGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aFYjMZMwsyC2M4GFQ38iCATC.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-01-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:06:
@Kaspertje @Tweakx Speciaal een foto gemaakt met de auto in P om geen bekeuring te krijgen :+ Het display laat een pijl zien, de afstand tot afbuigen en de straatnaam. En als je een HUD hebt, wordt daar natuurlijk veel meer informatie getoond, ik rijd de HUD in normale modus, omdat daar de rijbanen getoond worden inclusief rijstrook welke je moet nemen en ook de objecten links/rechts/voor/achter.

[Afbeelding]
Oh wow! Ik dacht dat het kompas alleen de richting aan zou geven. Dank je wel topper _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspertje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
remcodk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:13:
Nog een vraag: Is het mogelijk om zonder de warmtepomp de auto voor te verwarmen aan de laadpaal? Of is de warmtepomp dan noodzakelijk.

Zojuist contact gehad met een medewerker van Hyundai via de chat. Die geeft aan dat de warmtepomp daar voor nodig is. Alleen kan hier nergens iets concreets over vinden.
Nee, dit lijkt me echt stug. Ook al omdat de warmtepomp enkele minuten nodig heeft om op gang te komen. Het zal eerder andersom zijn en dat de warmtepomp hier helemaal niet voor gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:06:
@Kaspertje @Tweakx Speciaal een foto gemaakt met de auto in P om geen bekeuring te krijgen :+ Het display laat een pijl zien, de afstand tot afbuigen, straatnaam welke je moet nemen en afstand tot eindbestemming. En wanneer je een HUD hebt, wordt daar natuurlijk veel meer informatie getoond, ik rijd de HUD in normale modus, omdat daar de rijbanen getoond worden inclusief rijstrook welke je moet nemen en ook de objecten links/rechts/voor/achter.

[Afbeelding]
Ai...Toch wel mooi. Ik zie het nooit omdat ik eigenlijk zweer bij Waze via AA, maar als ik dit zo zie, toch maar eens de inbouw navi overwegen.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

cooper_s1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Komt vast goed inderdaad, hij stopt m nu op de usb stick... zometeen weer even in de relaxstand in de auto zitten :-)
Ik heb zojusit de updater ook nog maar eens gedraaid, maar ik krijg gewoon .....211214 als versie en die staat toch bekend als de november-versie? In ieder geval had ik die al geïnstalleerd. Niks nieuws onder de zon voor mij dus!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

jrk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Ik heb zojusit de updater ook nog maar eens gedraaid, maar ik krijg gewoon .....211214 als versie en die staat toch bekend als de november-versie? In ieder geval had ik die al geïnstalleerd. Niks nieuws onder de zon voor mij dus!
De november update had als datum 2111xx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Na de laatste update doet de 'relax functie' van de bestuurdersstoel het niet meer. Als ik op het knopje druk krijg ik wel de melding te zien om de achterbank te controleren, maar als ik daarna nogmaals op de knop druk gebeurt er niks.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Spiller wanneer een van de gordels achter ingeklikt zit, doet de relax functie het niet. Is dat misschien het probleem (misschien gedaan om het klapperen van de gordel tegen te gaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
jrk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Ai...Toch wel mooi. Ik zie het nooit omdat ik eigenlijk zweer bij Waze via AA, maar als ik dit zo zie, toch maar eens de inbouw navi overwegen.
Ik ben ook overgestapt en ben nog steeds erg tevreden over de inbouw navi. Het enige is dat ik voor mijn werk in veel ziekenhuizen kom, en voorheen spraakgestuurd alleen de naam van het ziekenhuis hoefde te zeggen. Met de inbouw navi heb je een echt adres nodig, dus die moet je dan eerst opzoeken. Dat is wat onhandig, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:20
Sjoerdvt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:49:
Na de montage van de wegklapbare trekhaak zit trouwens het onderste achterdeel van mijn bumper soort van los, flappert bijna. Schijnbaar is er een middensteun weg die het bumperdeel vastigheid geeft. Zijn er meer met die ervaring?
Heb ik ook ervaren en is na montage in de garage me opgevallen. Direct gevraagd om dit te verhelpen en is gedaan met andere plastic druk pinnen die men op voorraad had.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redzone
  • Laatst online: 01-09 11:19
Intussen heb ik al twee testritten gemaakt met de Ioniq 5. Voor mij het fijnste interieur en rijcomfort in vergelijking met concurrenten zoals Tesla MY en Audi/VW/Skoda (ja, ik heb al veel testritten gemaakt…).

Wat hier nog niet vaak aan bod kwam, is de rijpositie die voor mij niet optimaal is.

Als ik de stoel zo ergonomisch mogelijk instel, komt het stuur niet genoeg naar mij toe waardoor ik met gestrekte armen zit. Ik moet de stoel dus teveel naar voren zetten en vind zo geen optimale rijpositie.

Beperkte instelling van het stuur wordt ook in enkele reviews vermeld.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deliyoruk
  • Laatst online: 14-12-2024
Dag allemaal, sinds vandaag ben ik ook een van de gelukkige met een Ionic5 (58kwh style met WP)
Wellicht is dit onderwerp al behandeld maar zodra ik wegreed bij de dealer begon er geluid te komen vanuit de gordels omdat die tegen het harde plastic aan leunen, met name bij klinkerwegen begint het dan te rammelen. Hebben jullie hier ervaring mee en tips voor? Ik kan de gordel natuurlijk in de houder klikken maar er zou toch een praktischere oplossing voor moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:49:
Intussen heb ik al twee testritten gemaakt met de Ioniq 5. Voor mij het fijnste interieur en rijcomfort in vergelijking met concurrenten zoals Tesla MY en Audi/VW/Skoda (ja, ik heb al veel testritten gemaakt…).

Wat hier nog niet vaak aan bod kwam, is de rijpositie die voor mij niet optimaal is.

Als ik de stoel zo ergonomisch mogelijk instel, komt het stuur niet genoeg naar mij toe waardoor ik met gestrekte armen zit. Ik moet de stoel dus teveel naar voren zetten en vind zo geen optimale rijpositie.

Ik kan mij eerlijk gezegd totaal niet vinden in jouw ervaring. Bij mijn vorige Skoda Octavia zat je erin als een zak aardappelen. Nu wordt ik aan alle kanten goed ondersteund, en zit ik totaal ontspannen achter het stuur. Zitpositie is natuurlijk iets persoonlijks, maar ook enorm wennen. Als je er wat langer in zit, denk ik dat je je vanzelf thuis gaat voelen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Deliyoruk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:49:
Dag allemaal, sinds vandaag ben ik ook een van de gelukkige met een Ionic5 (58kwh style met WP)
Wellicht is dit onderwerp al behandeld maar zodra ik wegreed bij de dealer begon er geluid te komen vanuit de gordels omdat die tegen het harde plastic aan leunen, met name bij klinkerwegen begint het dan te rammelen. Hebben jullie hier ervaring mee en tips voor? Ik kan de gordel natuurlijk in de houder klikken maar er zou toch een praktischere oplossing voor moeten zijn?
Er zijn speciale beschermers bij Ali te koop of je slaat ze om de hoofdsteun heen (wat ik doe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de gordelsluiting omdraaien, aan een kant zit daar een soort bescherming, die moet naar de buitenkant hangen. Alleen moet diegene die de gordel achter afdoet moet ook de gordel goed terughangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Luft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Over die meldingen dat je het stuur moet vasthouden.

Owkee... Net gelezen dat je voor een Tesla een gewicht kunt kopen dat enkelzijdig permanente druk uitoefent, waardoor je het stuur kunt loslaten.

Ga ik dus niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door MicheldeGoey op 11-01-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
als ze juist losgelaten zijn dan zit de gesp aan de binnenkant en dan zit er een " lus" aan de gordel die de gesp van het plastic weghoud, echter mijn kinderen van 13 en 16 kan ik niet goed genoeg africhten dat ze bij het uitstappen even opletten hoe de gordel zit....... ik heb dus silicone hoesjes besteld (bij ali zijn ze super goedkoop, maar ik heb geen geduld dus heb er iets meer voor betaald in nederland, echt net besteld), ik hoop dat het gaat helpen, ik laat het weten als ze er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Jbee81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:48:
Ik heb ook dezelfde ervaringen met een 58kWh met WP!
- Fluiten vanaf 95 km/u, mijn zoontje zegt dan vaak dat we opstijgen. :*) (Geen contact over gehad met de dealer)
- Bereik ook tussen de 250/300 km.
- De piepende sensor heb ik ook gehad, na schoonmaken (niets te zien verder) was dit verdwenen. 8)7

Ik heb overigens een telefoonhouder met zuignap onder het dashboard geplakt, dit werkt voor mij perfect. De onderkant is van glad plastic, de zuignap blijft goed zitten. Ik maak straks wel even een foto.
Het is goed om dit soort zaken bij Hyundai NL te melden, aldus mijn dealer. Hoe meer mensen het probleem melden, hoe sneller er een oplossing moet komen. Melden via: klantenservice@hyundai-motor.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Bij mij vandaag ook het gepiep van de parkeersensoren. Een constante toon voor het stoplicht, terwijl ik vooraan stond. Ik zal de auto straks eens door de wasstraat rijden en kijken wat er gebeurd. Het probleem is dat het niet constant is, dus de dealer kan het niet zomaar constateren.

Best wel wat kwaaltjes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:49:

Ik heb mijn stoel op een heel andere manier ingesteld dan in eerdere auto's, puur omdat deze stoelen veel meer mogelijkheden bieden (ik heb de Lounge).

Ik heb twee instellingen gemaakt, en wissel af en toe om. Een daarvan is bijvoorbeeld meer een soort 'space ship instelling', stoel iets naar achteren gekanteld, kuitensteun ook naar voren en een mooie ondersteuning langs mijn hele lichaam. Ik kan de stoel dan zo instellen dat ik precies goed bij de pedalen en het stuur kan reiken.

Mijn handen heb ik vaak (op lange stukken) op mijn schoot rusten en houd dan het stuur zachtjes in bedwang terwijl ik de HDA2 zijn werk laat doen.

Kortom, voor mij geen probleem met de lengteinstelling van het het stuur. Maar ik kan me voorstellen dat dit heel persoonlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Codeaction schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Heb ik ook ervaren en is na montage in de garage me opgevallen. Direct gevraagd om dit te verhelpen en is gedaan met andere plastic druk pinnen die men op voorraad had.
Thnx, zal die tip met de garage delen. Mijn garage heeft ook nog geen enkel benul van “ kalibreren voor HDA2”. Kan daar bijna aan de slag als adviseur zoveel heb ik moeten toelichten en uitleggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:11:
@Spiller wanneer een van de gordels achter ingeklikt zit, doet de relax functie het niet. Is dat misschien het probleem (misschien gedaan om het klapperen van de gordel tegen te gaan)?
Ahh, ja dat is het! Had voorheen geen last van de gordels die tegen de plastic zijkant aan tikken maar sinds kort word ik lijp van die gordels achterin. Dus vastgeklikt :)
Dank!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
wat een mooi fotootje bij dit artikel :*)

https://www.nu.nl/economi...en-meer-laadstations.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

PollenR schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:29:
Bij mij vandaag ook het gepiep van de parkeersensoren. Een constante toon voor het stoplicht, terwijl ik vooraan stond. Ik zal de auto straks eens door de wasstraat rijden en kijken wat er gebeurd. Het probleem is dat het niet constant is, dus de dealer kan het niet zomaar constateren.

Best wel wat kwaaltjes…
Bij mij is één van de sensoren defect. Ze hebben dat vastgesteld door hem in het bumper om te ruilen met een andere en vast te stellen dat er weer een vals signaal kwam. Helaas is er geen duidelijkheid wanneer er een nieuwe sensor binnenkomt (staat in backorder), dit kan dagen, weken of maanden duren. Op dit moment schakelt hij alleen nog maar in als ik de auto in zijn achteruit zet en dan druk ik pijlsnel op het knopje om van de piep af te zijn. Daarna moet ik het dus zonder parkeersensoren doen bij het parkeren.
Bij mij is dit de enige storing en ergernis, verder werkt alles naar behoren. En ter relativering: mijn Toyota Auris TS hybrid (enige jaren geleden) had er ook af en toe last van en dit is nooit opgelost. Bij mij is het probleem nu geconstateerd en de oplossing is onderweg (vraag is alleen hoe lang het duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Laatst online: 01-09 11:19
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Ik heb mijn stoel op een heel andere manier ingesteld dan in eerdere auto's, puur omdat deze stoelen veel meer mogelijkheden bieden (ik heb de Lounge).

Ik heb twee instellingen gemaakt, en wissel af en toe om. Een daarvan is bijvoorbeeld meer een soort 'space ship instelling', stoel iets naar achteren gekanteld, kuitensteun ook naar voren en een mooie ondersteuning langs mijn hele lichaam. Ik kan de stoel dan zo instellen dat ik precies goed bij de pedalen en het stuur kan reiken.

Mijn handen heb ik vaak (op lange stukken) op mijn schoot rusten en houd dan het stuur zachtjes in bedwang terwijl ik de HDA2 zijn werk laat doen.

Kortom, voor mij geen probleem met de lengteinstelling van het het stuur. Maar ik kan me voorstellen dat dit heel persoonlijk is.
Goed om jouw ervaring te lezen.

Ik ben bijna 1,90 meter (vooral door mijn lange benen :P ) dus misschien heeft het te maken met lichaamsbouw. En zoals je zegt, alles is een gewoonte…

Gek genoeg vind ik in de Ioniq 5 de stoffen stoelen ook beter zitten dan de lederen variant. Helaas kan je die in België niet krijgen in combinatie met HDA2 en de andere geavanceerde veiligheidssystemen: die zitten allemaal samen in de topuitvoering ‘Balance’.
Pagina: 1 ... 63 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic