Optie 3: je man knotje bovenop je hoofd gaan dragen ipv op je achterhoofdSuperpioneer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:02:
[...]
Ja ik heb de passage over de hoofdsteunen in de handleiding inmiddels ook gevonden. Ik probeer me al weken door dat boek heen te worstelen maar ik ben niet zo'n lezer.
Nu realiseer ik me dat er morgen 2 dingen kunnen gebeuren; de hoofdsteun kan naar achteren: problem solved, of de hoofdsteun komt nog verder naar voren: dan moet ie in de bankschroef.

Ik heb deze winterbanden ook al een maand. Direct na monteren trilden ze bij 100 km/uur. (Mijn 20 inch zomerbanden niet). De winterbanden opnieuw laten balanceren en voor achter laten verwisselen en het trillen was weg, Zelf merk ik geen verschil in rolgeluid, comfort of verbruik met de originele zomerbanden. Deze banden scoren juist goed op rolgeluid.EV21 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:53:
Vandaag 20” Michelin pilot alpin 5 suv winterbanden op de originele velgen laten monteren. Trilling verdwenen, het lag dus echt aan de zomerbanden. Uiteraard wel iets meer rolgeluid, maar niet storend.
Heb ze uitgebreid ernaar laten kijken. Ze waren enthousiast, en dat voor een 'simpele' Connect. Wel echt leuk dat het blijkbaar een auto is waar mensen voor aan de kant gaan.
In other news: beetje bij beetje zie je infotainment folie online komen, zo ook deze op Duitse ebay: https://www.ebay.de/itm/H...25732a876893bd9990982feb9

Moet zeggen dat ik dit al heel lang wil maar nu ik het echt zie weet ik niet of ik er de moeite in wil steken.
[ Voor 29% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-01-2022 11:05 ]
Als ik inderdaad door een dorp rij ofzo zie je mensen wel kijken.HollovVpo1nt schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:00:
Liep gisteren naar m'n auto toe en met mij een Duits gezin die hun auto (c-klasse) net geparkeerd had. Ik denk niet dat ze in de gaten hadden dat het mijn auto was. Moest de kofferbak openen om boodschappen erin te doen en ze zeiden 'oh hij is van u! Excuseert u ons, wij zijn al lang deze auto aan het overwegen en zien hem nu eens in het echt, dus moesten we stoppen. Vind u het erg was we er even naar kijken?'
Heb ze uitgebreid ernaar laten kijken. Ze waren enthousiast, en dat voor een 'simpele' Connect. Wel echt leuk dat het blijkbaar een auto is waar mensen voor aan de kant gaan.
De vriendin van mijn baas wil de mijne voor een weekendje lenen, ze overweegt ook een Ioniq 5.
In ruil krijg ik dan de Tesla model S van hun mee. Heb ik meteen wat vergelijkingsmateriaal...
https://autocatalogarchiv...ndai-Ioniq-5-2021-INT.pdf
Gaat mij om de matras, raam schermen en wellicht de tent
Opgelost zie ik.....bedankt.
[ Voor 11% gewijzigd door kor952 op 05-01-2022 11:24 ]
3000Wp op 't dak
Leuk voor de camping
[ Voor 24% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-01-2022 11:52 ]
Standaard kleur, blijf hem nog steeds heel mooi vinden.
Heeft er iemand al een mooi plekje voor zijn telefoon gevonden?
In mijn vorige auto had ik een magneet houder op het dashboard maar dat gaat nu niet lukken.
Volg dit draadje ook al een tijdje, al veel aan gehad! Thanks iedereen.
Heb je deze vraag al eens aan Hyundai Nederland gesteld?Ernesto.i5 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:16:
Misschien weet iemand dit. In de Koreaanse brochure van de Ioniq 5 staan een aantal accessoires die ik wel interessant vind. Deze zijn niet in NL leverbaar. It mand een idee hoe die wel te bestellen zijn? Of heeft iemand die moeite al genomen?
Hangt er denk ik vanaf wat je wil met je telefoon. Wil je er naar kunnen kijken, dan zou je het stukje magnetische stof naast je infotainment systeem kunnen overwegen. Je hebt ook een Brodit Proclip voor het stukje tussen de twee schermen:Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:52:
Sinds 31 december ben ik ook in het bezit van een geweldige Ioniq 5. Heel blij mee!
In mijn vorige auto had ik een magneet houder op het dashboard maar dat gaat nu niet lukken.

Hier heb je nog wel een aparte houder voor nodig die compatible is met een proclip en je zult een stukje van je schermen bedekken wanneer je telefoon erin zit. En dan heb je inderdaad de oplossingen zoals hierboven voor de bekerhouders. Ik ben zelf geen fan van magnetische houders omdat ik niet wil dat ze mijn telefoon ontregelen. Je leest dat de kans klein is dat een magnetische lader het kan doen, maar in mijn ogen kan het geen toeval zijn dat van vrijwel iedereen die ik ken met een magnetische lader, de GPS (specifiek, oriëntatie) heel spastisch is.
[ Voor 15% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-01-2022 12:09 ]
Ik leg hem op de oplaadplek of in de portier armleuning. Ben nog ouderwets en snap niet dat je op je telefoon wilt kunnen kijken tijdens het rijden…..Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:52:
Sinds 31 december ben ik ook in het bezit van een geweldige Ioniq 5. Heel blij mee!
9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2
Eens. Alles wat ik nodig heb tijdens het rijden werkt met Android Auto. Verder ligt hij lekker weggestopt en hoef ik er even niets mee. Bijkomend voordeel is dat je telefoon veel sneller laadt wanneer je het kabeltje én wireless charging gebruiktLuft schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:13:
[...]
Ik leg hem op de oplaadplek of in de portier armleuning. Ben nog ouderwets en snap niet dat je op je telefoon wilt kunnen kijken tijdens het rijden…..
Ik heb zelf iets gefabriekt, mbv een goedkope Aliexpress houder en een Ali magneet met dubbelzijdig tape. De lamellen houder van de houder afgeschroefd, magneet op die plek geplakt en op het linker stuk naast de display bevestigd. Je moet alleen nog iets erop plakken tegen het kantelen. Ik zal nog wel een foto maken....Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:52:
Dit is de houder https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.79754c4dKYgvEj
en dit de magneet https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.79754c4dKYgvEj
[ Voor 12% gewijzigd door kor952 op 05-01-2022 12:33 ]
3000Wp op 't dak
En geen boete 😂Vielleicht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:24:
[...]
Eens. Alles wat ik nodig heb tijdens het rijden werkt met Android Auto. Verder ligt hij lekker weggestopt en hoef ik er even niets mee. Bijkomend voordeel is dat je telefoon veel sneller laadt wanneer je het kabeltje én wireless charging gebruikt
https://www.change.org/p/...q5-kia-ev6?redirect=false
[ Voor 12% gewijzigd door cooper_s1 op 05-01-2022 13:07 ]
Heb ik ook over gedacht maar pasjes vol in het zicht leggen vond ik niet echt een top idee.MicheldeGoey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:
Elegante oplossing voor laadpassen. Pashouders voor iPhones.
[Afbeelding]
De discussie over het wel of niet je telefoon bedienen tijdens het rijden wilde ik niet opstarten dus die laat ik bij deze ook even voorbij gaan.
Waar ik het voornamelijk voor gebruik is om flitsmeister open te hebben staan. Of tijdens een lange rit een whatsapp audio berichtje sturen. Ik wil hem dan dus ook kunnen bedienen als die in een houder zit.
Haha goeie ff andere telefoon regelenNiick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:15: @HollovVpo1nt (heb je ook een foto met telefoon erop?) @MeelezerT
Even voor mijn beeldvorming en als reactie: in AA kun je via in mijn optiek 'gewoon' een audiobericht terug sturen in WA. Dat kon ik althans in mijn vorige auto met AA ook. Mag toch aannemen dat dit gewoon werkt?Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:15:
Thanks voor de ideeën @ZuinigeRijder @kor952 (benieuwd naar je foto) @HollovVpo1nt (heb je ook een foto met telefoon erop?) @MeelezerT
De discussie over het wel of niet je telefoon bedienen tijdens het rijden wilde ik niet opstarten dus die laat ik bij deze ook even voorbij gaan.
Waar ik het voornamelijk voor gebruik is om flitsmeister open te hebben staan. Of tijdens een lange rit een whatsapp audio berichtje sturen. Ik wil hem dan dus ook kunnen bedienen als die in een houder zit.
Hier wat foto's, ik had de mobiel nodig voor de foto's.....dus foto's zijn zonder mobiel erin,toch nog maar een foto gemaakt.... Maar eea lijkt me duidelijk, dat houten blokje is tegen het kantelen en is met een stukje dubbelzijdig tape vastgezet. De oude houder zit nog op het raam. Ik gebruik de telefoon onderweg met de CarScanner app.Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:15:
Thanks voor de ideeën @ZuinigeRijder @kor952 (benieuwd naar je foto) @HollovVpo1nt (heb je ook een foto met telefoon erop?) @MeelezerT
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bBQEVdxBuSxyXCLLUaG4B4Vj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6j2X6hU2HXpaH8vywl4Q967r.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dGuq1wXxBWh8vB740spG9vcQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWSyC74jBhsQTbTOCpXNwQFJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XmgGYv8r8bhSEgu5SgdRYNVC.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door kor952 op 05-01-2022 17:05 ]
3000Wp op 't dak
Ja heb ik gedaan maar die zeiden ‘als het niet in de NL brochure staat, dan kunnen wij het niet leveren’HollovVpo1nt schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Heb je deze vraag al eens aan Hyundai Nederland gesteld?
Heb helaas geen voorbeeld van hoe het eruit zit met telefoon. Het is namelijk een officiële foto van Brodit, niet mijn foto. Heb ook lang gezocht naar een foto met houder/telefoon, niks gevonden helaas. In de omschrijving van de houder staat: "Met een Brodit Proclip creëert u een stevige en vriendelijke montage platform op het dashboard. Iedere Brodit Proclip is uniek en speciaal ontworpen en geproduceerd voor uw specifieke dashboard. Het materiaal is van verharde kunststof, waardoor het vrij eenvoudig is om met parker schroefjes eenvoudig er doorheen te schroeven om een Brodit houder erop te monteren.".Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:15:
Ik ga er dus vanuit dat je het als volgt moet monteren, dan heb je een beetje een beeld van hoe die er uit zou komen te zien.

gave dingen hoor. dat tafeltje met koffiemachien vind ik ook wel wat voor de lunz onderwegErnesto.i5 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:16:
Misschien weet iemand dit. In de Koreaanse brochure van de Ioniq 5 staan een aantal accessoires die ik wel interessant vind. Deze zijn niet in NL leverbaar. It mand een idee hoe die wel te bestellen zijn? Of heeft iemand die moeite al genomen?
YouTube: 현대 아이오닉 5 순정 에어매트 설치, 이게 32만5000원이라고? 도가니 와사삭
👍had me ook bij ze aangemeldcooper_s1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:06:
Mag ik hier nog even op deze petitie om een manual preheating voor het accupakket toe te voegen attenderen?
FYI, dit staat in de Koreaanse optielijst/Accessoire lijst waar op de vorige pagina (Ernesto.i5 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic") naar gevraagd is.hessas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:46:
Ik zag Hyundai ook een matras verkoopt voor de Ioniq5. Omgerekend ongeveer 240 euro. Hieronder de link van Youtube.
YouTube: 현대 아이오닉 5 순정 에어매트 설치, 이게 32만5000원이라고? 도가니 와사삭
highlights:
- economische route als optie
- bestemmingen resultaten met stem worden in een kaart getoond
- begeleiding hoeft niet meer gestart te worden (start onmiddelijk)
Shit happens.
Kan carplay alles instellen en bedienen? Doet het ook HUD etc. ? Waarom zou je niet willen updaten ?mdeiman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:01:
Als je uitsluitend CarPlay gebruikt, heeft het dan nog nut om je infosysteem te updaten?
[ Voor 10% gewijzigd door Luft op 05-01-2022 17:20 ]
Hiermee kun je in je dashboard bijna alle gegevens van de app tonen en ook de auto ontgrendelen of de climate control starten. Zelf gebruik ik het om de range, accu-percentage, vergrendelstatus en oplaadstatus te tonen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hmQDK0SfEvxiDKL8QjRzHw28.png?f=user_large)
All I had to do was follow the damn train.
Ik gebruik met name AA voor navigatie (vooral maps, ben nu (voor langere ritten in de toekomst) aan het experimenteren met Chargemap (soort abrp, alleen geen premium account nodig voor AA integratie) en Spotify voor muziek.Niick7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:15:
Flitsmeister gebruik ik alleen voor waarschuwingen, dat gaat prima met alleen geluid, hoef ik geen beeld bij te hebben.
Ik leg telefoon dus gewoon op oplaadplek of in bekerhouder.
Als dat zou werken zou ik er ook nog een draadloze lader via het stopcontact opleggenVielleicht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:24:
[...]
Eens. Alles wat ik nodig heb tijdens het rijden werkt met Android Auto. Verder ligt hij lekker weggestopt en hoef ik er even niets mee. Bijkomend voordeel is dat je telefoon veel sneller laadt wanneer je het kabeltje én wireless charging gebruikt

[ Voor 24% gewijzigd door amw82 op 05-01-2022 18:54 ]
Jazeker, want eens komt de update waardoor je CarPlay Wireless kunt gebruiken...mdeiman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:01:
Als je uitsluitend CarPlay gebruikt, heeft het dan nog nut om je infosysteem te updaten?
Ik moet nog een beetje wennen aan de verkeersinformatie in de standaard navigatie. Maar verder lijkt het goed te werken.Vielleicht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:55:
Ik gebruikte in mijn Skoda vrijwel alleen AA, maar daar ben ik nu juist vanaf gestapt. Op de achtergrond is het nog wel actief (voor Flitsmeister en Spotify of Storytel) maar voor navigatie gebruik ik die van Hyundai ik ben aangenaam verrast. Door de split screen kan ik evengoed AA tonen, waardoor ik mijn muziek kan zien en bedienen. Flitsmeister gebruikte ik toch al louter op gehoor
Ben gewoon teveel gewend aan maps denk ik...
CarPlay stelt veder niets in van de auto. Ik gebruik met name Spotify, RadioNED, Podcasts en Waze.Luft schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Kan carplay alles instellen en bedienen? Doet het ook HUD etc. ? Waarom zou je niet willen updaten ?
Verder stel ik in/voor de auto verder niets meer in. Dat is nu wel klaar. Ik kom die schermen verder nooit meer in.
Vandaar ook een beetje de vraag. Zit in de updates nog wel iets wat het rijden kan beïnvloeden? Ik meen dat die updates door de dealer gedaan moeten worden.
Shit happens.
Je hoeft helemaal niet te updaten, uiteindelijk doet de dealer dat wel bij regulier onderhoud. Ik doe dat wel omdat ik persoonlijk carplay en AA gewoon armoede vind en ik wel de navigatie actueel wil houden.mdeiman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:42:
[...]
CarPlay stelt veder niets in van de auto. Ik gebruik met name Spotify, RadioNED, Podcasts en Waze.
Verder stel ik in/voor de auto verder niets meer in. Dat is nu wel klaar. Ik kom die schermen verder nooit meer in.
Vandaar ook een beetje de vraag. Zit in de updates nog wel iets wat het rijden kan beïnvloeden? Ik meen dat die updates door de dealer gedaan moeten worden.
Eerste keer doet het meeste pijn
:strip_exif()/f/image/YLketgkCW6uSWTFirIeby9pF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Tweakx op 05-01-2022 20:11 ]
Ohno!Tweakx schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:10:
Vandaag helaas voor het eerst schade gereden met de Ioniq. In een krappe parkeergarage maakte ik een bocht en de zijkant schoof langs een zuil. Gelukkig alleen lakschade. Het is lease en werkgever betaalt de eerste 6 keer ook het eigen risico.. Ben benieuwd of ze het goed kunnen herstellen. Als ik erover heen ga met een doekje is het al weg, dus waarschijnlijk doet wat polijsten al wonderen.
Eerste keer doet het meeste pijn![]()
[Afbeelding]
Ik rij ook lease, maar dit zou mij wel pijn doen. Gelukkig geen matte lak
Doet het ook wel even, maar ga er vanuit dat het goed wordt opgelostVielleicht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:15:
[...]
Ohno!![]()
Ik rij ook lease, maar dit zou mij wel pijn doen. Gelukkig geen matte lak
En klopt.. zat ik wel over te twijfelen dus nu blij dat ik dat niet heb gedaan.
Als je een iPhone met Magsafe hebt, blijft deze zonder extra’s tegen het dashboard plakkenkor952 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Ik heb zelf iets gefabriekt, mbv een goedkope Aliexpress houder en een Ali magneet met dubbelzijdig tape. De lamellen houder van de houder afgeschroefd, magneet op die plek geplakt en op het linker stuk naast de display bevestigd. Je moet alleen nog iets erop plakken tegen het kantelen. Ik zal nog wel een foto maken....
Dit is de houder https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.79754c4dKYgvEj
en dit de magneet https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.79754c4dKYgvEj

Mijn iPhone SE 2020 heeft dat dus niet.....GTCrugged schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:27:
[...]
Als je een iPhone met Magsafe hebt, blijft deze zonder extra’s tegen het dashboard plakken
3000Wp op 't dak
Hmmm heb diverse berichten gelezen dat hij niet zonder hulp (extra magneet of magsafe lader) aan het Ioniq dash blijft plakkenGTCrugged schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:27:
[...]
Als je een iPhone met Magsafe hebt, blijft deze zonder extra’s tegen het dashboard plakken
Maar bij jou dus wel?
Er zit dus een magneet op de gemodificeerde houder geplakt met dubbelzijdig tape, of die sterk genoeg is moet nog blijken, tot nu toe gaat het goed (nog geen grote kuilen tegen gekomen). Voor mijn gevoel had de magneet wel sterker mogen zijn.de meester01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:28:
[...]
Hmmm heb diverse berichten gelezen dat hij niet zonder hulp (extra magneet of magsafe lader) aan het Ioniq dash blijft plakken![]()
Maar bij jou dus wel?
Achteraf begrijp ik dat ik hier reageer op een vraag die niet voor mij bestemd is.
[ Voor 7% gewijzigd door kor952 op 06-01-2022 10:25 ]
3000Wp op 't dak
Mijn iPhone met Magsafe blijft niet plakken. Als ik de iPhone uit het hoesje haal wel maar met iPhone erin wordt die te zwaar.GTCrugged schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:27:
[...]
Vanochtend zo'n half uur op de A15 (ri Rotterdam) met een andere Ioniq 5 gereden (gravity gold), was echt leuk. Even gezwaaid naar de bestuurder. Zit die toevallig ook hier op het forum?
Begon op 29% en eindigde op 70%. Viel me eerlijk gezegd niet mee, kwam niet boven de 115kw aan laadsnelheid uit en hij begon op 60kw. Gemiddeld: 41000 kw / 27min = 91kw per uur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oBWVYpwSlGSJoNlIW24Ff6sI.jpg?f=user_large)
Auto had er toen een ritje van zo'n 100km opzitten, dus was wat dat betreft wel warm, buitentemperatuur was natuurlijk slechts zo'n 6 graden.
Ik kreeg dit als reactie om mijn feedback in de app.
Beste Jan,
Bedankt voor je feedback! Goed om te zien dat jouw eerste laadsessie succesvol is verlopen.
Op deze pagina kun je de laadcurve van de IONIQ 5 bekijken, en zal je zien dat de maximale laadsnelheid van deze auto 232 kW is. Het getal wat op de lader staat is het maximale vermogen wat de lader kan leveren, maar het is altijd de auto die bepaalt hoe snel er geladen wordt.
Wanneer je laadsnelheid lager uitvalt dan aangegeven in de laadcurve, komt dit meestal door de temperatuur van de accu. Wanneer de accu koud is, de optimale bedrijfstemperatuur is ongeveer 40 graden Celsius, verlaagt je auto de laadsnelheid om schade aan de accu te voorkomen. Tijdens het snelladen warmt de accu op waardoor de laadsnelheid dichter bij de maximale laadsnelheid komt. Het loont dus vaak om met een zo leeg mogelijk accu bij ons aan te komen, zodat je zo lang mogelijk moet laden, je accu dus zo lang mogelijk kan opwarmen, en je daarna nog profijt hebt van de hoge laadstromen die onze laders kunnen leveren.
Bij koud weer heeft iedere elektrische auto hier last van, al verschilt hoeveel wel per merk/model.
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Weet je zeker dat deze ook 350 kW kon leveren, want de meeste laders zijn wel geschikt voor 350 kW, maar staan ingesteld op 175 kW en 400 Volt. Maar dan nog had je 150 kW moeten kunnen halen.jrk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:19:
Gisteren voor het eerst aan de snellader en wel aan een nieuwe 350kw van Fastned.
[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-01-2022 11:27 ]
Een ritje van 100km zorgt er niet per definitie voor dat de accu warm is. 6 graden is al koud, klimaatcontrole en rijwind kunnen invloed hebben op de warmte van jouw accupakket. Zolang je accu niet voorverwarmt zal deze moeite hebben met het op ideale temperatuur komen. Deze update zit in de pijplijn, maar is nog niet beschikbaar. Je kunt je accu een handje helpen door flink te regenereren, hoewel dit op de snelweg misschien niet heel veilig isjrk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:19:
Gisteren voor het eerst aan de snellader en wel aan een nieuwe 350kw van Fastned.
Begon op 29% en eindigde op 70%. Viel me eerlijk gezegd niet mee, kwam niet boven de 115kw aan laadsnelheid uit en hij begon op 60kw. Gemiddeld: 41000 kw / 27min = 91kw per uur.
[Afbeelding]
Auto had er toen een ritje van zo'n 100km opzitten, dus was wat dat betreft wel warm, buitentemperatuur was natuurlijk slechts zo'n 6 graden.
De navi update (214) gaf wel een aanpassing in de speech reco. Er komt nu een bewegende sterrenhemel in plaats van een balk dus het is toch iets meer dan alleen de kaart update.mdeiman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:42:
[...]
CarPlay stelt veder niets in van de auto. Ik gebruik met name Spotify, RadioNED, Podcasts en Waze.
Ik gebruik een iPhone 13 Pro welke in een decoded leather detachable wallet hoesje zit. Deze verhuist van het buiten hoesje naar het dashboard en blijft goed zitten. Het zit hem dan in cover om de iPhone.Niick7 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Mijn iPhone met Magsafe blijft niet plakken. Als ik de iPhone uit het hoesje haal wel maar met iPhone erin wordt die te zwaar.
Vanochtend zo'n half uur op de A15 (ri Rotterdam) met een andere Ioniq 5 gereden (gravity gold), was echt leuk. Even gezwaaid naar de bestuurder. Zit die toevallig ook hier op het forum?
....ik denk dat je gelijk hebt idd. Er stond wel met koeieletters 350 kw op de paal, maar als ik op de site van Fastned kijk, dan zie ik idd dit:ZuinigeRijder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Weet je zeker dat deze ook 350 kW kon leveren, want de meeste laders zijn wel geschikt voor 350 kW, maar staan ingesteld op 175 kW en 400 Volt. Maar dan nog had je 150 kW moeten kunnen halen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sNHSNVXdcEMJf9CBWNb9l4jo.jpg?f=user_large)
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Ze gaan maandag vier nieuwe banden monteren onder de auto en dan is het hopelijk opgelost.
En dan snel eindelijk een een flinke rit gaan maken met de auto want tot nu toe was dat op de snelweg niet te doen.
Ben benieuwd. Bij mij zijn de 19" velgen ook gebalanceerd maar dat mocht niet baten. Binnenkort nemen ze de auto een hele dag om te kijken waar het aan kan liggen.Stephan_haarlem schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:52:
Kleine update over de trillingen in de auto wat zoals al vaker hier beschreven vermoedelijk van de Michelin 19 inch Primacy banden afkomt.
Ze gaan maandag vier nieuwe banden monteren onder de auto en dan is het hopelijk opgelost.
En dan snel eindelijk een een flinke rit gaan maken met de auto want tot nu toe was dat op de snelweg niet te doen.
All I had to do was follow the damn train.
Het issue is ook dat de warmtepomp de warmte die in de batterij ontstaat gebruikt om de cabine te verwarmen. Bij 100 km/h en lage buitentemperatuur ontstaan er te weinig warmteverlies om dan ook nog de batterij op temperatuur te houden. De aandrijving is gewoonweg te efficiënt...jrk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:18:
[...]
....ik denk dat je gelijk hebt idd. Er stond wel met koeieletters 350 kw op de paal, maar als ik op de site van Fastned kijk, dan zie ik idd dit:
[Afbeelding]
Zoals gezegd komt er een update die het mogelijk maakt om de batterij op temperatuur te brengen wanneer je naar een HPC lader rijdt. Het verbruik zal dan wel wat toenemen.
Deze winter waarschijnlijk nog even wat langzamer laden, maar daarna moet het zijn opgelost.
Desondanks is de Ioniq 5 nog steeds sneller opgeladen dan de meeste concurrenten...
[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 06-01-2022 13:18 ]
Als de banden ei-vormig zijn kun je ze prima balanceren maar je stuitert over de weg.-CJ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:13:
[...]
Ben benieuwd. Bij mij zijn de 19" velgen ook gebalanceerd maar dat mocht niet baten. Binnenkort nemen ze de auto een hele dag om te kijken waar het aan kan liggen.
Maar dit is inmiddels al achterhaald. Volgens de Carmaniac video heeft Hyundai al bevestigd dat er een update gaat komen die preheating mogelijk maakt wanneer je naar een HPC lader navigeert. Petitie heeft dus al gewerkt...cooper_s1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:06:
Mag ik hier nog even op deze petitie om een manual preheating voor het accupakket toe te voegen attenderen?
Nu nog even een apart 'knopje' in het systeem zodat ik ook zelf kan bepalen wanneer het gebeurt. Als je ABRP gebruikt werkt het dus niet lijkt mij?bilgy_no1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Maar dit is inmiddels al achterhaald. Volgens de Carmaniac video heeft Hyundai al bevestigd dat er een update gaat komen die preheating mogelijk maakt wanneer je naar een HPC lader navigeert. Petitie heeft dus al gewerkt...
Ik merkte van de week ook bij een specifieke snelheid van 83 km/h iets van een trilling in het chassis. Bij 80 km/h op dezelfde weg was het er niet/nauwelijks. Ik heb de Duitse velgenset met met Hankook winterbanden. Deze waren voor oplevering gemonteerd en ik heb dus nog niet op de originele 20" met Michelin gereden.de meester01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Als de banden ei-vormig zijn kun je ze prima balanceren maar je stuitert over de weg.
Maar wat ik dus raar vind is dat het met zulke diverse combinaties van velgen en wielen kan voorkomen. Ligt het dan wel aan het rubber?
Of zit er iets in de wielophanging of schokdemping wat resoneert bij een bepaalde snelheid?
Hopelijk gaat deze update gepaard met een route langs laadpunten, en een goede planning (a la Tesla). Dan heb je er geen omkijken meer naarde meester01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Nu nog even een apart 'knopje' in het systeem zodat ik ook zelf kan bepalen wanneer het gebeurt. Als je ABRP gebruikt werkt het dus niet lijkt mij?
Geen idee hoe ze het precies implementeren. Maar ik kan me voorstellen dat Hyundai niet met dat specifieke scenario rekening gaat houden.de meester01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Nu nog even een apart 'knopje' in het systeem zodat ik ook zelf kan bepalen wanneer het gebeurt. Als je ABRP gebruikt werkt het dus niet lijkt mij?
Je ook dan nog gewoon ABRP gebruiken om de route te plannen (volgende lader bepalen) en die als doel instellen in de on board navigatie om het verwarmen te regelen.
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat Hyundai de routeplanning met laadstops gaat invoeren. Dan kun je alles on board regelen.
Ik heb de betreffende sensor bekeken, maar er zit niks voor en deze is ook droog. Iemand dit al eens gehad? En kun je dit zelf oplossen of moet ik langs bij de dealer?
EDIT: Ik ben er maandag einde dag mee in de wasstraat geweest en dit was de eerste rit sindsdien.
[ Voor 9% gewijzigd door cvanmansom op 06-01-2022 15:08 ]
Balanceren had bij mij ook niet geholpen, alhoewel het trillen wel iets minder was geworden.-CJ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:13:
[...]
Ben benieuwd. Bij mij zijn de 19" velgen ook gebalanceerd maar dat mocht niet baten. Binnenkort nemen ze de auto een hele dag om te kijken waar het aan kan liggen.
Dealer heeft de DOT codes van de banden doorgegeven (3 dezelfde en 1 verschillende DOT code) doorgegeven aan importeur/Michelin en belde vandaag dat Michelin nieuwe banden opstuurt.
Zal maandag als de banden vervangen zijn, weer even een update posten.
[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 06-01-2022 14:57 ]
Even de sensoren met een vochtige lap poetsen. Ik had er met de kou ook een keer last van deze week.cvanmansom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:
Ik had vandaag - voor het eerst - opeens last van een constant piepende parkeersensor (links voor) bij lage snelheden. Omdat ik de sensoren normaal gesproken altijd aan heb staan, betekende dit dus een piep bij ieder stoplicht en heb de parkeersensoren daarom maar uitgezet. Het gebeurde tijdens verschillende ritten.
Ik heb de betreffende sensor bekeken, maar er zit niks voor en deze is ook droog. Iemand dit al eens gehad? En kun je dit zelf oplossen of moet ik langs bij de dealer?
EDIT: Ik ben er maandag einde dag mee in de wasstraat geweest en dit was de eerste rit sindsdien.
Ik heb deze week bij Fastned Knorrestein gestaan (wel 300 kW), en heb daar voor het eerst 149kW gehaald. Helaas maar voor korte duur.jrk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:19:
[Afbeelding]
Rest van het laden redelijk zoals de vorige keer. Eerst rond de 60kW, daarna 95kW en dan de 145kW. Vervolgens kabbelt hij rond de 115kW door.
Batterijtemperatuur bij aankomst zat tussen de 10 en 15 graden. Al met al niet slecht. 17 minuten van 10 naar 60%. Volgens de auto had het 25minuten totaal geduurd tot 80%.
:strip_exif()/f/image/cqhS5wQryL9JVMxYLkmroVSX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank! Ga ik straks gelijk even doen en laat weten of dit werkt.de meester01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Even de sensoren met een vochtige lap poetsen. Ik had er met de kou ook een keer last van deze week.
UPDATE: Had geen effect, voelde wel bij het schoonmaken wat speling bij één van de sensoren. Heb morgen een afspraak bij de dealer om het na te laten kijken / fixen.
[ Voor 22% gewijzigd door cvanmansom op 06-01-2022 17:07 ]
Helaas, die mogelijkheid is er niet.Tweakx schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:58:
Ik heb geen head up display, maar zou het wel fijn vinden om de navigatie in het linker scherm ook te kunnen zien, zoals vele andere merken wel hebben. Ik heb overal gezocht naar een manier, maar kwam er niet achter. Weet iemand of dit er toevallig wel is?
Handige tip! Wist niet dat die voor de navigatie werd gebruikt. ThanksZuinigeRijder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:36:
[...]
Jawel hoor, maar beperkter (3:59):
[YouTube: Hyundai Ioniq 5 digitaal dashboard review]
Ben benieuwd naar je ervaringen. De mijne is gisteren de hele dag bij de dealer geweest. Zeggen dat ze er 4 nieuwe banden onder hebben gezet (19” michelin primacy). De trilling lijkt minder, maar is zeker niet weg. Vooral bij ~105 nog erg hinderlijk aanwezig…Stephan_haarlem schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:57:
[...]
Balanceren had bij mij ook niet geholpen, alhoewel het trillen wel iets minder was geworden.
Dealer heeft de DOT codes van de banden doorgegeven (3 dezelfde en 1 verschillende DOT code) doorgegeven aan importeur/Michelin en belde vandaag dat Michelin nieuwe banden opstuurt.
Zal maandag als de banden vervangen zijn, weer even een update posten.
To be continued…
Ah, weer wat geleerd. Morgen eens kijken (hoewel ik wel HUD heb en met name maps gebruik). Maar wil toch alles geprobeerd hebbenZuinigeRijder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:36:
[...]
Jawel hoor, maar beperkter (3:59):
[YouTube: Hyundai Ioniq 5 digitaal dashboard review]
Ik had het vandaag bij een stoplicht. Het vreemde is dat ik ze normaal laat vind reageren. Mijn Volvo had het echter ook soms.cvanmansom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:
Ik had vandaag - voor het eerst - opeens last van een constant piepende parkeersensor (links voor) bij lage snelheden. Omdat ik de sensoren normaal gesproken altijd aan heb staan, betekende dit dus een piep bij ieder stoplicht en heb de parkeersensoren daarom maar uitgezet. Het gebeurde tijdens verschillende ritten.
Iemand anders deze ervaring?
Aii, dat is wel heel slecht. Levensgevaarlijk. Vraag mij af of de auto met zoveel sensoren ook een blackbox heeft om dit achteraf te kunnen uitlezen.suffuhrt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:09:
Ik hd een nieuwe ervaring vandaag. Na invoegen op de snelweg de cruise op 102 en hda aan. Hups naar de 2de baan om een vrachtwagen in te halen en plotseling gaat ie langzamer rijden, accelerator deed niks meer, cruise uit, geen effect, vrachtwagen snapte er niks van natuurlijk. Eindelijk op vluchtstrook kunnen stoppen. accelerator nog steeds niks. Uitgezet en weer aan en alles werkte weer.
Meteen een vraag, buiten de piep/fluit. Hoever kom je nu met de 58 kWh in de winter. Heb er ook een besteld met warmtepomp en ben benieuwd naar de daadwerkelijke range. ThxPollenR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:25:
Vraagje. Mijn Ioniq 5 RWD 58kwh heeft een irritante piep/fluit van de elektromotor vanaf 95 km/u. Als je dan sneller gaat wordt de piep steeds hoger. Ook op constante snelheid blijft deze. Wisselen tussen drive modes geeft geen zin. Dealer hoort het ook, maar Hyundai geeft aan dat ik eerst wat meer km moet rijden. Heb er nu 1000 gehad. Iemand dezelfde ervaring?
Heb dezelfde ervaring met mijn auto (58kWh Connect + WP). Ik zat te denken dat het iets met VESS te maken kon hebben maar dat lijkt me niet. Ben ook nog niet achter de precieze oorzaak.PollenR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:25:
Vraagje. Mijn Ioniq 5 RWD 58kwh heeft een irritante piep/fluit van de elektromotor vanaf 95 km/u. Als je dan sneller gaat wordt de piep steeds hoger. Ook op constante snelheid blijft deze. Wisselen tussen drive modes geeft geen zin. Dealer hoort het ook, maar Hyundai geeft aan dat ik eerst wat meer km moet rijden. Heb er nu 1000 gehad. Iemand dezelfde ervaring?
Met de winterse temperaturen haal ik 250-300km (volle accu). Bij korte ritten en steeds de auto op temperatuur brengen gaat het eerder richting de 250km. Bij langere ritten is 300km wel haalbaar (mits niet te hard rijden).hessas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:41:
[...]
Meteen een vraag, buiten de piep/fluit. Hoever kom je nu met de 58 kWh in de winter. Heb er ook een besteld met warmtepomp en ben benieuwd naar de daadwerkelijke range. Thx
Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey
Yep, herkenbaar. Toen het vorige week 16 graden was schoot het verbruik ineens omlaag. In de winter dus rond de 250/300. Maar ik geloof wel dat je in de zomer rond de 380/400 moet kunnen halen. Ben benieuwd.Ioniqi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:18:
[...]
Heb dezelfde ervaring met mijn auto (58kWh Connect + WP). Ik zat te denken dat het iets met VESS te maken kon hebben maar dat lijkt me niet. Ben ook nog niet achter de precieze oorzaak.
[...]
Met de winterse temperaturen haal ik 250-300km (volle accu). Bij korte ritten en steeds de auto op temperatuur brengen gaat het eerder richting de 250km. Bij langere ritten is 300km wel haalbaar (mits niet te hard rijden).
Ok, heb jij dit bij de garage en/of Hyundai NL gemeld?Heb dezelfde ervaring met mijn auto (58kWh Connect + WP). Ik zat te denken dat het iets met VESS te maken kon hebben maar dat lijkt me niet. Ben ook nog niet achter de precieze oorzaak.
Inderdaad levensgevaarlijk. Dit soort problemen had m'n werknemer ook toen hij net z'n Ioniq had (de oude). Was nog extremer want bij hem ging de auto plotseling op de rem terwijl er niks aan de hand was. Het gebeurde meerdere keren... gelukkig wel alleen bij lage snelheden maar je schrikt je helemaal kapot. Uiteindelijk hebben ze wat onderdelen vervangen en is het nooit meer gebeurd.suffuhrt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:09:
Ik hd een nieuwe ervaring vandaag. Na invoegen op de snelweg de cruise op 102 en hda aan. Hups naar de 2de baan om een vrachtwagen in te halen en plotseling gaat ie langzamer rijden, accelerator deed niks meer, cruise uit, geen effect, vrachtwagen snapte er niks van natuurlijk. Eindelijk op vluchtstrook kunnen stoppen. accelerator nog steeds niks. Uitgezet en weer aan en alles werkte weer.
Facts don't care about your feelings
- Fluiten vanaf 95 km/u, mijn zoontje zegt dan vaak dat we opstijgen.
- Bereik ook tussen de 250/300 km.
- De piepende sensor heb ik ook gehad, na schoonmaken (niets te zien verder) was dit verdwenen.

Ik heb overigens een telefoonhouder met zuignap onder het dashboard geplakt, dit werkt voor mij perfect. De onderkant is van glad plastic, de zuignap blijft goed zitten. Ik maak straks wel even een foto.
Balen dat het niet geholpen heeft. Bij mij beginnen de trillingen echt op verschillende snelheden (en idd hoe hoger de snelheid hoe erger het wordt) en dan voornamelijk aan de passagierskant van de auto. Ook op wegen van klinkers voel je de onbalans aan de rechterzijde van de auto en een soort hobbelen aan die kant.ImreD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:42:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen. De mijne is gisteren de hele dag bij de dealer geweest. Zeggen dat ze er 4 nieuwe banden onder hebben gezet (19” michelin primacy). De trilling lijkt minder, maar is zeker niet weg. Vooral bij ~105 nog erg hinderlijk aanwezig…
To be continued…
Dus hoop dat de banden vervangen het echt oplost want anders moet ik echt gaan kijken wat mijn opties zijn.
Ik heb de 58 kWh lounge uitvoering en zit met de huidige temperaturen zo rond de 300 km.hessas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:41:
[...]
Meteen een vraag, buiten de piep/fluit. Hoever kom je nu met de 58 kWh in de winter. Heb er ook een besteld met warmtepomp en ben benieuwd naar de daadwerkelijke range. Thx
En zoals ook al aangegeven met de dagen dat het wat warmer was rond de 15 graden) zat ie rond de 340 km.
Langere afstanden en hogere snelheden nog geen oordeel ivm banden probleem, waardoor het niet prettig rijden is dus dat moet ik nog proberen zodra het probleem is opgelost.
Ik had een beetje last van trillingen als je harder dan 110km/u ging rijden met de 19inch zomerbanden. Het is dat ik het van het forum wist dat het een ding was anders had ik het waarschijnlijk niet echt gemerkt.Stephan_haarlem schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Balen dat het niet geholpen heeft. Bij mij beginnen de trillingen echt op verschillende snelheden (en idd hoe hoger de snelheid hoe erger het wordt) en dan voornamelijk aan de passagierskant van de auto. Ook op wegen van klinkers voel je de onbalans aan de rechterzijde van de auto en een soort hobbelen aan die kant.
Dus hoop dat de banden vervangen het echt oplost want anders moet ik echt gaan kijken wat mijn opties zijn.
Maar nu heb ik Goodyear winterbanden eronder en nu is er helemaal geen trilling meer, dus het lag bij mij wel aan de banden...
Bij ons ook het idee dat trillingen vooral aan de rechterkant aanwezig zijn. Niet altijd en op elke snelheid en wegdek, maar meestal rond de 60km/u en boven de 100km/u.Stephan_haarlem schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Balen dat het niet geholpen heeft. Bij mij beginnen de trillingen echt op verschillende snelheden (en idd hoe hoger de snelheid hoe erger het wordt) en dan voornamelijk aan de passagierskant van de auto. Ook op wegen van klinkers voel je de onbalans aan de rechterzijde van de auto en een soort hobbelen aan die kant.
Daar is de boel dus wel voor verbouwd; die dwarsbalken?HJ92 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:08:
Dit is tegenwoordig onze kofferbak.. meestal zit ik alleen in de auto maar soms ook met gezin en dan hebben we het extra bankje nodig. Als ik hem niet gebruik kan hij worden omgeklapt.[Afbeelding]
Hoofdruimte houdt niet heel erg veel over, beenruimte genoeg.
Is toegestaan voor kinderen tot 1.35m.
Wow, wat een ingenieus systeem. Zelfbouw, of laten doen?HJ92 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:08:
Dit is tegenwoordig onze kofferbak.. meestal zit ik alleen in de auto maar soms ook met gezin en dan hebben we het extra bankje nodig. Als ik hem niet gebruik kan hij worden omgeklapt.[Afbeelding]
Hoofdruimte houdt niet heel erg veel over, beenruimte genoeg.
Is toegestaan voor kinderen tot 1.35m.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet graag mijn kindjes op deze manier zou vervoeren. Het lijken wel heupgordels, dus klappen ze niet met hun koppies tegen de achterruit aan wanneer je een aanrijding van achter krijgt?

Er moest inderdaad wel een constructie gemaakt worden, maar uiteindelijk is de montage door middel van vier plaatjes op het frame met daarvoor bestemde kit. Dus er is niet geboord of wat dan ook.jrk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Daar is de boel dus wel voor verbouwd; die dwarsbalken?
Laten doen door een ZZP-er in de montagewereld. Vooraf de dealer gevraagd wat het doet met garantie maar dat was geen probleem.Vielleicht schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:33:
[...]
Wow, wat een ingenieus systeem. Zelfbouw, of laten doen?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet graag mijn kindjes op deze manier zou vervoeren. Het lijken wel heupgordels, dus klappen ze niet met hun koppies tegen de achterruit aan wanneer je een aanrijding van achter krijgt?
De kinderen die er zitten komen met hun hoofden niet tegen de ruit als ze de gordel dragen en naar voren buigen. Dan zou ik het ook wat enger vinden.
Daarnaast overweeg ik een afneembare trekhaak te monteren, die om het zo te zeggen, een eerste klap zou kunnen opvangen.
Deed het geen pijn om in jouw gloednieuwe auto te zagen/boren?HJ92 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Laten doen door een ZZP-er in de montagewereld. Vooraf de dealer gevraagd wat het doet met garantie maar dat was geen probleem.
De kinderen die er zitten komen met hun hoofden niet tegen de ruit als ze de gordel dragen en naar voren buigen. Dan zou ik het ook wat enger vinden.
Daarnaast overweeg ik een afneembare trekhaak te monteren, die om het zo te zeggen, een eerste klap zou kunnen opvangen.
De koop wordt ontbonden, het is jammer want ik had echt graag een goede auto gehad. Ook de HDA2 heeft nooit goed gewerkt en die zombie mode kom ik op de een of andere manier wel uit. Denk dat die twee zaken oplosbaar zijn met Firmware, hoewel ik in de P45 demo wagen een goed werkende HDA2 heb ervaren. De dealer wou er teveel geld voor hebben anders had ik die genomen.
Nu aan het rond bellen of ik ergens een auto kan vinden met bovenstaande specificaties alleen dan geen matte meer als het kan.
Ik heb geen zin om opnieuw 5 maand te wachten en wil de auto rijden voor ik hem koop.
Ben huiverig en voorzichtig geworden om herhaling van deze problemen te voorkomen.
Als het me allemaal niet lukt dan ga ik denk ik maar voor de Tesla 3 Gen 2.
[ Voor 7% gewijzigd door Naaldhak op 07-01-2022 12:25 ]
Bij mij trillingen bij 100 direct bij aflevering. Nieuwe set banden was de oplossingStephan_haarlem schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Haha nou het valt mee. Vier plaatjes (waar de constructie op vast zit) zijn op de bodem gekit, verder niet. En het 'kleed' dat over de bodem ligt zitten gaten in zodat de 'poten' erdoor moesten.Vielleicht schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:19:
[...]
Deed het geen pijn om in jouw gloednieuwe auto te zagen/boren?
Dus die moet vervangen worden als ik hem verkoop. Maar dat is dan het enige.
En als je dan moet kiezen tussen twee auto's of deze oplossing.. is dit heel fijn.
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic