Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-04 08:40
amw82 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:07:
Laatste wat ik erover zeg, maar ik vraag me toch af hoe sommige hier rijden. Lijkt alsof ze de stoel in slaapmodus zetten en vervolgens verwachten dat de auto ze op de plaats van bestemming brengt.
Op het moment dat je gewoon het stuur (licht) beet houdt, is het getril/gezwabber over en rijdt de auto gewoon recht (als je zelf niet slingert natuurlijk). Als de auto dan nog steeds zwabbert, zou ik er geen meter verder in rijden aangezien het dan gewoon gevaarlijk is...

Nogmaals, ook ik vind dat er een oplossing moet komen. Maar zelfs dan zal ik gewoon het stuur beet houden, zoals ook de bedoeling is.
Geloof me dat is absoluut niet de ervaring, je kunt wel het stuur vasthouden maar dan moet je echt tegendruk geven het is heel wat anders dan lichtelijk vast houden.

Ik heb een Santa Fe en Tucson mee gehad en daar honderden kilometers mee gereden en die rijden zoals het hoort, koers houden en kleine bewegingen die niet storend zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naaldhak
de meester01 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Ik ga toch niet de hele weg worstelen met het stuurwiel.... :|

Als de concurrentie het kan en Hyundai het in een vorig model wel op orde heeft dan moet het gewoon werken zonder dat de bestuurder als een soort van rij-instructeur het systeem permanent moet corrigeren. Dit is gewoonweg niet acceptabel.
Helemaal mee eens, en ik heb zat ervaring met HDA om te weten dat dit gewoon niet klopt. De Santa Fe en Tucson die ik mee had van de dealer maar ook mijn vorige auto een Mercedes C 350 E uit 2016 hebben dit allemaal niet en riijden voorbeeldig.

Er zijn hier berijders die het gewoon niet hebben of in zeer geringe mate. Wel wordt steeds de maat genomen met de bestuurders die er echt last van hebben. Met alle respect maar dit is geen geen perceptie of kleinigheidje,zoals gewoon je stuur vast houden geloof ons nu een keer en ga niet steeds dit echte probleem bagatelliseren, dat deed mijn dealer ook in het begin, totdat ook zij het constateerden dat dit extreme zwabberen niet correct is. je koopt een auto en geen flipperbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05 20:19
Over anderhalve week mag ik mijn Ioniq 5 Style met Wp in de kleur digital Teal ophalen. Daar heb ik uiteraard erg veel zin in. Ik lees al erg lang mee op dit forum. Ik heb geen ervaring met Android Auto en ook niet met een elektrische auto. Hoe doen jullie dat met jullie telefoon? Waar leg je hem neer? Of heb je hem toch aan het scherm of aan de ruit bevestigd? Kun je ABRP draaien op Android Auto en dus op het scherm van de auto. Of gebruik je dit op je telefoonscherm? Nu gaat het mij met name om de lange ritten waarbij de normale navigatie niet afdoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54

cooper_s1

MINI's rule

slvans schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:12:
Over anderhalve week mag ik mijn Ioniq 5 Style met Wp in de kleur digital Teal ophalen. Daar heb ik uiteraard erg veel zin in. Ik lees al erg lang mee op dit forum. Ik heb geen ervaring met Android Auto en ook niet met een elektrische auto. Hoe doen jullie dat met jullie telefoon? Waar leg je hem neer? Of heb je hem toch aan het scherm of aan de ruit bevestigd? Kun je ABRP draaien op Android Auto en dus op het scherm van de auto. Of gebruik je dit op je telefoonscherm? Nu gaat het mij met name om de lange ritten waarbij de normale navigatie niet afdoende is.
Ik hem gewoon in het bakje bij de usb aansluiting die voor data is (helemaal vooraan).
ABPR werkt gewoon in android auto als je de premium versie neemt.
En dan in combinatie met zo'n OBD dongel. Ik heb deze: https://www.amazon.com/Vg...atible/dp/B06XGB4873?th=1
Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:19
Ik lees hier meerdere posts over een OBD dongle. Mijn vragen hierover:
  • waar sluit ik die aan in de Ioniq 5?
  • hoe vindt de stroomtoevoer plaats?
  • welke dongle gebruik je en ben je hierover tevreden?
  • waar gebruiken berijders van de Ioniq 5 deze dongle voor? Ik lees o.a. over ABRP, maar welke voordelen biedt dat als je vooral in Nederland rijdt? En waar gebruik je de dongle nog meer voor in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amersfoort schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:41:
  • waar gebruiken berijders van de Ioniq 5 deze dongle voor? Ik lees o.a. over ABRP, maar welke voordelen biedt dat als je vooral in Nederland rijdt? En waar gebruik je de dongle nog meer voor in de praktijk?
Linksonder het stuur, boven de voetenruimte zit de OBDII aansluiting, eigenlijk zit de OBDII dongle er op zijn kop in :F

Stroomtoevoer gaat via de OBDII aansluiting, na verloop van tijd (20 minuten? als de auto uit staat en niet laadt) gaat de stroom ervan af. Dus je hoeft geen extra stroomaansluiting te hebben.

Ik gebruik een KONNWEI KW902 in combinatie met Android telefoon. Voor iPhone moet je echter een andere hebben, bijvoorbeeld VGate Pro met BLE, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik gebruik de dongle om er informatie van de batterijen, temperaturen, etc uit te lezen. Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

ABRP gebruik ik niet. Eigenlijk vind ik dat allemaal maar een gedoe, de navigatie van de IONIQ 5 is goed genoeg (mits je een van de laatste updates geïnstalleerd hebt) om snelladers te vinden langs de route, ook voor lange ritten. En een heel lange rit, doe je dan gewoon op de computer een globaal laadschema uitzoeken via bijvoorbeeld ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-04 16:23
Amersfoort schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:41:
In de Ioniq 5 zit de OBD connector net voorbij de rand van het dashboard, direct links van je linker been. De connector die ik gebruik, is de:
Vgate OBD ELM327 Bluetooth 4.0 (BLE) dongle
Deze ondersteund bluetooth 4.0 / BLE zodat deze ook werkt met mijn iPhone. Mogelijk dat je met een android telefoon iets anders wilt.
De dongle krijgt zijn voeding van de OBD connector.
Met carscanner werkt de dongle prima, ik kan allerlei meetwaarden van de auto prima uitlezen.

In combinatie met Carscanner heb ik de OBD connector vooral om de temperaturen van de batterij te kunnen monitoren. Voor snelladen is dat handig, al heb ik mijn auto nog niet aan de snellader gehad. ;)
De auto laadt namelijk sneller als de temperatuur van de batterij hoger is. 15, 20 of 25 graden maakt een groot verschil. Met de connector en de Carscanner in de hand, kan ik dan beter zien (en begrijpen) wat er gebeurt tijdens het opladen en daar eventueel op reageren.
Daarnaast kan ik op deze manier zien wat de auto echt verbruikt.

Ik heb de connector ook met ABRP geprobeerd, maar bij mij krijg ik dan een blanco scherm, dat na 30 seconden nog steeds hetzelfde is. Hier gaat dus iets mis, ik moet nog uitzoeken wat precies.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Richard-I5 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:02:
[...]

In de Ioniq 5 zit de OBD connector net voorbij de rand van het dashboard, direct links van je linker been. De connector die ik gebruik, is de:
Vgate OBD ELM327 Bluetooth 4.0 (BLE) dongle
Deze ondersteund bluetooth 4.0 / BLE zodat deze ook werkt met mijn iPhone. Mogelijk dat je met een android telefoon iets anders wilt.
De dongle krijgt zijn voeding van de OBD connector.
Met carscanner werkt de dongle prima, ik kan allerlei meetwaarden van de auto prima uitlezen.

In combinatie met Carscanner heb ik de OBD connector vooral om de temperaturen van de batterij te kunnen monitoren. Voor snelladen is dat handig, al heb ik mijn auto nog niet aan de snellader gehad. ;)
De auto laadt namelijk sneller als de temperatuur van de batterij hoger is. 15, 20 of 25 graden maakt een groot verschil. Met de connector en de Carscanner in de hand, kan ik dan beter zien (en begrijpen) wat er gebeurt tijdens het opladen en daar eventueel op reageren.
Daarnaast kan ik op deze manier zien wat de auto echt verbruikt.

Ik heb de connector ook met ABRP geprobeerd, maar bij mij krijg ik dan een blanco scherm, dat na 30 seconden nog steeds hetzelfde is. Hier gaat dus iets mis, ik moet nog uitzoeken wat precies.
Voor dat laatste euvel in ABRP zou je naar de laatste versie moeten updaten. Schijnt dat dat daar verholpen is.
Ik heb overigens de Premium. Daar werkt die https://www.amazon.com/Vg...atible/dp/B06XGB4873?th=1 prima in combinatie met mijn Samsung Galaxy S20+. Ook Carscanner werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Richard-I5 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Heb je het al een keer opnieuw geprobeerd met ABRP? Ik gebruik een VeePeak BLE+ die gaf ook een blanco scherm, heb toen volgens de omschrijving van ABRP met de app 'nRF Connect' de BT data gescand en door gegeven aan ABRP en 24 uur later werkte mijn VeePeak dongle wel.
Heb dus het idee dat ABRP bijna dagelijks nieuwe BLE dongles (op verzoek) toevoegt, bij het door mij ingediende verzoek staat nu ook een melding van een ABRP medewerker: Status changed to: DONE.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tsk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 17:53

tsk

In de week na kerst heb ik mijn Gravity Gold in de paint protection film (PPF) gezet en ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben over het resultaat. Natuurlijk is het niet zo strak als een professional het doet maar als je gewoon langs de auto loopt zie je het niet. Ik heb geen precut gebruikt maar gewoon een grote rol. 8 Meter is net genoeg om de complete voorkant incl motorkap en zijkanten (portieren e.d.) te doen. Met achterkant erbij moet je nog iets extra hebben en het dak heb ik helemaal niet gedaan. Alles met elkaar 4 dagen werk.
Lastigste punt van de auto zijn de "roosters" aan de onderrand. Bij het eerste portier heb ik nog geprobeerd om alle ribbels in te vegen maar door de beperkte werkruimte krijg je dan allerlei vouwen waardoor het niet echt mooi wordt. De andere deuren heb ik het folie er dus maar strak overheen gespannen in de hoop dat er dan geen condens in komt. Mocht het toch lelijk worden dan snij ik het later nog eens weg.

Mijn leerpunten voor mensen die het ook willen proberen (uitleg video's op YT zijn genoeg te vinden daar heb ik de techniek ook geleerd):
  • begin met een makkelijk vlak zoals de motorkap om de techniek wat onder de knie te krijgen en snij niet te zuinig af (10cm rondom extra)
  • op matte lak ook matte folie gebruiken (heb ik in ieder geval gedaan en daarmee hou je exact dezelfde uitstraling, je ziet niet wat je wel en niet hebt gedaan)
  • gebruik geen viltjes, ik had in eerste instantie de rakels beplakt met speciaal vilt dat ze daarvoor verkopen maar dan krijg je helaas haren onder je folie. Een rakel is handiger dan een squeegee omdat je daarmee de randjes onder de lijsten enzo kunt drukken.
  • werk ook in een schone ruimte (liefst in een garage) en leg een kleed ofzo op de grond. Ik heb vrij netjes gewerkt maar op gegeven moment zit je met je hand op de grond en dan krijg je stof onder het folie
  • gebruik goede vinyl handschoenen
  • doe het samen, dat is een stuk makkelijker verwerken met die grote lappen folie
  • gebruik een stomer, hiermee wordt het folie wat makkelijker verwerkbaar in moeilijke hoekjes en plakt het ook sneller vast, ik heb gewoon een schoonmaakapparaat van een groot Amerikaans gereedschapsmerk gekocht, borstels ofzo heb je niet nodig
  • gebruik knifeless tape om langs de randen veilig en strak te "snijden". Met een goed scherp mes kan het ook maar het blijft wel wat eng, zelf gebruikte ik voor bijvoorbeeld de parkeersensoren een 0,3mm watervaste stift om de cirkel af te tekenen en dan had ik de zijkant van een chinees-bakje uitgesneden om die tussen de folie en de auto te steken zodat ik veilig het rondje rond uitsnijden
Hieronder een paar foto's, leuk ook dat de glanzende rand voor onder de lampen bij mij nu ook dezelfde matte uitstraling heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ma0fa-rd7J6Sus7pXxH41uv6LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zu9xip0vmQD2J7mcDAl6ZKw.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je links de kant die al beplakt is, rechts is nog glanzend (het groene streepje in het midden is de knifeless tape)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gJzSvYf3KIijzfoXlesM_5ZkWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhHukiSQztWlMKPyxodfgE2N.jpg?f=fotoalbum_large

En zo komt het er op, motorkap is al gedaan maar spatscherm op deze foto nog niet, je ziet geen verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rP-hq4mqJPoUydp0fcYsxmL0bkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiOlylZh2PwhIvkERMP26WW3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@tsk Wat een lef en wat een werk zeg..... (y)

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 02-01-2022 13:55 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 20:05

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

kor952 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:54:
Zeg dat wel. Ik laat binnenkort de achterbumper doen met ppf tegen krassen bij in- en uitladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsk

tsk

kor952 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:54:
Haha, ja dat is waar. Maar ik ben ook zo'n type dat het leuk vind om de auto te poetsen. Zoals je laatst al schreef kan het prima met goedkopere producten (matte lak wel zonder wax toevoegingen) maar ik heb hier inmiddels een kast met meer middeltjes dan de gemiddelde vrouw aan make-up heeft :D

Ik heb ook keramische/glas coating overwogen maar dat beschermt niet tegen steenslag en krassen van tassen e.d. die langs de auto schuren. Daarom uiteindelijk dit gekozen.
Zeg dat wel. Ik laat binnenkort de achterbumper doen met ppf tegen krassen bij in- en uitladen
Daarvoor heb ik bij de auto zo'n kofferbak-flap meebesteld. Maar PPF heeft natuurlijk als voordeel dat je dat niet vergeet uit te vouwen als je haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

tsk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Daarvoor heb ik bij de auto zo'n kofferbak-flap meebesteld. Maar PPF heeft natuurlijk als voordeel dat je dat niet vergeet uit te vouwen als je haast hebt.
Die dingen zitten me meer in de weg dan dat ik er gemak van heb. En ik ken mijn vrouw een beetje. Die rukt dat ding er na de eerste keer boodschappen doen al uit 😂

Ik zal morgen de afspraak eens maken. Had van 2 bedrijven in Apeldoorn een gelijke offerte, eens kijken wie de dichtstbijzijnde locatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Vandaag even een half uurtje wezen sturen op de lekdijk bij mij in de buurt. Voor
zo'n zware bak stuurt ie eigenlijk best wel lekker. Beter dan ik dacht.
Weet iemand of er al van die rvs of folie bumperbeschermers zijn voor bij de kofferbak?
En een goede hondendeken die de hele achterbak bekleed op maat?
Ik kon beide nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsk

tsk

cooper_s1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:36:
En een goede hondendeken die de hele achterbak bekleed op maat?
Ik kon beide nog niet vinden.
Ik heb voor de hond de rubberen bak besteld i.c.m. de rubberen achterkant van de achterbank. Mijn ervaring met dekens is dat er toch veel haren langs de randen in de bekleding komen. Beide zijn officieel van Hyundai voor dit model. Verder heb ik een aantal weken geleden wel gekeken naar accessoires maar veel specifieke producten van andere fabrikanten zijn nog niet leverbaar voor de Ioniq 5.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Afgelopen vrijdag hebben we onze Ioniq 5 lounge 73kwh Gravity gold opgehaald in Leeuwarden, met de hele familie in de trein (3,5 uur). We rijden graag elektrisch dus die trein is ook prima :X
Onze huidige (vorige) auto is een Leaf 2 dus we rijden al een tijdje met een EV. Om 13 uur waren we in Leeuwarden en om 15 uur waren we onderweg naar huis.

Nog even stoppen in Heerenveen dachten we voor een broodje. Toen we wilden vertrekken stopte ik mijn Samsung nog even in de USB poort, ik kreeg een melding over Android auto dat ik die niet kon instellen, prima dacht ik. Toen ik wilde wegrijden ging de auto niet meer in de R of D. Van alles geprobeerd maar niets lukte. Ik had op dit forum gelezen dat je de startknop 10 sec moest indrukken of uitstappen op slot en weer instappen. Maar helaas niets werkte, na een half uur werd mijn vrouw een beetje zenuwachtig, dus ging ik maar eens bellen met de mobility service. 'nee meneer u staat nog niet in ons systeem bel maar even met de dealer', helaas had de dealer aangegeven dat hij om 3 uur zou sluiten vanwege oudjaar. Dus ik kreeg het nummer van een dealer in Amsterdam. Uiteraard word je eerst door iedereen voor dom uitgemaakt, je trapt de rem niet in, je duwt niet hard genoeg op de startknop, je draait niet goed aan de knop. Maar goed na een tijdje wist de dealer het ook niet meer. Ik moest maar weer naar de mobility service bellen. Ik heb toen eerst toch mijn dealer even geprobeerd en jawel er was nog iemand. Hetzelfde riedeltje afgelopen maar hij wist het ook niet dus alweer het advies om de mobility service te bellen.

Bij de mobility service kreeg ik iemand anders aan de lijn en die zei gewoon dat het niet kon wat ik vertelde en dat het toch echt aan mij ligt..... 8)7
Uiteindelijk kreeg ik hem zover om iemand te sturen. Mijn vrouw ging inmiddels met 1 van de kinderen naar het station in Heerenveen dat er tenminste nog iemand thuis zou komen waar onze hond alleen zat, ze kon nog net de laatste trein halen, ze dacht dat ik niet meer thuis zou komen. Ik ben toen de auto uit gegaan en even rond gaan lopen met de kinderen. Na een half uur ongeveer kreeg ik een bericht van mijn vrouw dat de trein eraan kwam en ze vertrokken. Ik dacht toen nog 1 keer de auto te proberen en wat schetst mijn verbazing, hij deed het weer _/-\o_ Snel mijn vrouw opgepikt op het station en naar huis vertrokken. De navigatie deed het de hele weg niet, ik denk dat er iets is misgegaan met de navigatie of Android auto waardoor de auto de kluts kwijt was. Onderweg nog even 'getankt' bij Ionity Sevenum, van 20% naar 80% in ongeveer 20 minuten met een max vermogen van 145kw, daar was ik niet ontevreden over maar bij lange na niet de snelheid die beloofd wordt.

Ik ben wel benieuwd wat er nu mis is gegaan en ik hoop het niet nog eens mee te maken. Waar ik onderweg wel gek van werd was het scherm dat ik moest stoppen voor koffie, iedere 20km opnieuw.

Wat betreft het verbruik ben ik wel tevreden, gisteren met 60%, geschatte range 255km, vertrokken voor een rit van 45km (van 30 zone tot snelweg), bij aankomst had ik 51% over met een geschatte range van 218km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido-i5
  • Laatst online: 31-03-2022
de meester01 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:51:
[...]

Is die bandenspanning weergave niet toevallig in psi ipv bar? Want 35 psi is ongeveer 2.4 bar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARU5SlV63ylXG6tJgVPo35WCfec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcZlPWVPr07Fg4DTk76hwryX.jpg?f=fotoalbum_large

Nee is echt 3.3 bar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Das best veul lucht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido-i5
  • Laatst online: 31-03-2022
Ja! Wat wordt aanbevolen? 2,7 ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Guido-i5 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Ja! Wat wordt aanbevolen? 2,7 ongeveer?
Nee, 2,5. Staat op de sticker in de deurpost. Bij het rijden wordt dat 2,7 bar door wrijving.

3,3 bar is levensgevaarlijk, minder grip en langere remweg. Een klapband is zo maar mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Luft op 02-01-2022 18:46 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ezi70 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:08:
Waar ik onderweg wel gek van werd was het scherm dat ik moest stoppen voor koffie, iedere 20km opnieuw.
DAW driver attention warning uitzetten. Ik had precies hetzelfde. Kansloos systeem dat niet snapt wat zijwind is.

Het houdt je met een constante berichten stroom wel wakker en alert door de adrenaline van de irritatie die het opwekt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag even de auto gewassen na twee wat langere reizen:

- Eerst afspoelen met de hogedrukreiniger
- inzepen
- zachtjes wassen met microvezel wanten. Ik heb er vier gebruikt voor de hele auto. Steeds de wanten uitspoelen in een aparte emmer. Steeds in rechte banen gewassen en van boven naar beneden gewerkt
- waar nodig wat extra zeep gebruikt met een sproeier.
- velgen met een microvezel borsteltje gedaan
- afspoelen met water
- drogen met microvezel handdoeken.

Reusltaat is weer bling...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYQUvLpw949OyDqeUlJGbgfNGwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqXG2qh3wkmEPxAW5dPffPUT.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me opviel is dat op de plastic zilveren delen best wat roestdeeltjes zitten. Die komen lastig los, maar ik heb de verleiding weerstaan om te schrobben. Meer zeep sprayen en in laten werken heeft het wel gedaan. Er zijn speciale middelen voor dit soort vuil, maar ik gebruik dat soort chemicaliën liever niet op straat.

Ik zag ook dat er op een van de remklauwen al wat roest zit. Weet niet of dat zo snel normaal is (heb de auto nog geen twee maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
@bilgy_no1 Ik heb toevallig vandaag ook weer mijn auto gewassen. Was hard nodig met al dat vuil wat opspat. Hoe zeep jij het in? Met een foam lans op je hogedruk?
Ik gebruik een turbo spuit, en werk met drie autowashandschoenen en droog het met 10 theedoeken.
In totaal ben ik er vaak drie tot vier uren mee bezig.
Op de remschijven zit bij mij ook wat roest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
ditbenikecht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:31:
@bilgy_no1 Ik heb toevallig vandaag ook weer mijn auto gewassen. Was hard nodig met al dat vuil wat opspat. Hoe zeep jij het in? Met een foam lans op je hogedruk?
Ik gebruik een turbo spuit, en werk met drie autowashandschoenen en droog het met 10 theedoeken.
ik start eerst met de wielen, vliegroestreiniger, laten inwerken en daarna wat foam en boenen. Daarna afspuiten met hogedrukreiniger en prewash met foam. Afspoelen en dan twee emmer wasmethode. Afdrogen met speciale droogdoek. Dst alles in ruim 1 uurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ezi70 Wat een horror verhaal, in het vervolg maar een steek/ring sleutel 10 mm meenemen zodat je de accu een paar minuten kunt los koppelen.....in de hoop dat een harde reset wel helpt....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:37
Luft schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:42:
[...]
ik start eerst met de wielen, vliegroestreiniger, laten inwerken en daarna wat foam en boenen. Daarna afspuiten met hogedrukreiniger en prewash met foam. Afspoelen en dan twee emmer wasmethode. Afdrogen met speciale droogdoek. Dst alles in ruim 1 uurtje.
Grappig al die wassers hier, jullie wassen de lak er nog af. Alle auto's die ik ooit heb gehad (14) gingen maximaal 2x per jaar door de wasstraat. Verder niks. De Volvo die ik hiervoor had was na 5 jaar nog als nieuw toen ik hem verkocht (ja wel even door de wasstraat voor de verkoop).

De Ioniq5 is nu sinds augustus 1x door de wasstraat gegaan, omdat ik een wasbon cadeau had gekregen van Hyundai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Zonnekamp schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Grappig al die wassers hier, jullie wassen de lak er nog af. Alle auto's die ik ooit heb gehad (14) gingen maximaal 2x per jaar door de wasstraat. Verder niks. De Volvo die ik hiervoor had was na 5 jaar nog als nieuw toen ik hem verkocht (ja wel even door de wasstraat voor de verkoop).

De Ioniq5 is nu sinds augustus 1x door de wasstraat gegaan, omdat ik een wasbon cadeau had gekregen van Hyundai :)
Ach, oudjaarsdag voor het eerst in bijna 3 maanden weer eens gewassen dus dat valt wel mee. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
[...]

Lijkt mij met de metallic versie niet zo'n probleem? Zeker als je het zelf doet i.p.v. in de wasstraat. Of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:31:
De volgende aankoop wordt een foamlans, want wat ik nu heb foamt niet zo lekker. Het is een Karcher zachte autowasborstel die zeep meemengt uit het reservoir. Maar het zint me ook niet om daarmee over de auto te gaan. Volgende wasbeurt dus met een foamlans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
[...]

Ik heb deze besteld:
https://www.bol.com/nl/nl...ZJZA.4_34.39.ProductTitle

Lijken nu alleen niet meer leverbaar, maar deze set werkt prima, is soepel om de band te leggen en zelfspannend.

Ruimte in de wielkast is geen probleem. Je monteert ze op de achterwielen, dus hebt niet te maken draaiende wielen waarbij de kettingen ergens tegenaan komen. Je hebt ook van die 'sokken' die nog dunner zijn, mocht je je daar zorgen om maken.
Om mogelijk nog iemand te helpen die ook sneeuwkettingen nodig gaat hebben voor wintersport, hieronder wat bevindingen.

Voor 19 inch velgen zijn er een aantal opties te koop. In de manual van de Ioniq5 staat '19 in. tires use wire chains less than 0.47in. (12 mm).' Optie 2 en 3 hebben een clearance van 13mm, dit moet m.i. wel goed gaan, Optie 1 van skoda is niet benoemd maar deze is voor de Enyaq dus dat zou wel vergelijkbaar moeten zijn qua ruimte aan de binnenzijde van de band.

(1) Skoda (120 euro, levertijd maximaal 14 dagen, niet zelfspannend): https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch
(2) Verigo S&G 280 SUV(150 euro, zou snel leverbaar moeten zijn, zelfspannend): https://www.sneeuwketting...-13-mm.-voor-zware-autos-
(3) Pewag (180 euro, 3 tot 7 werkdagen, zelfspannend): https://www.sneeuwkettingenstore.com/pewag-servo-suv-rsv-80a

Ik ben voor de Verigo gegaan omdat deze zelfspanners heeft en ik niet kan wachten op de 14 dagen van Skoda ivm de naderende vakantie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MBam op 03-01-2022 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Afgelopen vrijdag hebben we onze Ioniq 5 lounge 73kwh Gravity gold opgehaald in Leeuwarden, met de hele familie in de trein (3,5 uur). We rijden graag elektrisch dus die trein is ook prima :X
Onze huidige (vorige) auto is een Leaf 2 dus we rijden al een tijdje met een EV. Om 13 uur waren we in Leeuwarden en om 15 uur waren we onderweg naar huis.

Nog even stoppen in Heerenveen dachten we voor een broodje. Toen we wilden vertrekken stopte ik mijn Samsung nog even in de USB poort, ik kreeg een melding over Android auto dat ik die niet kon instellen, prima dacht ik. Toen ik wilde wegrijden ging de auto niet meer in de R of D. Van alles geprobeerd maar niets lukte. Ik had op dit forum gelezen dat je de startknop 10 sec moest indrukken of uitstappen op slot en weer instappen. Maar helaas niets werkte, na een half uur werd mijn vrouw een beetje zenuwachtig, dus ging ik maar eens bellen met de mobility service. 'nee meneer u staat nog niet in ons systeem bel maar even met
Ach jee. De Zombie mode. We moeten het allemaal eens meemaken en we krijgen het ook allemaal blijkbaar. Als de 2 stappen die jij noemt niet werken, dan de -/- pool van de accu losmaken en na even wachten weer aansluiten. Dat heeft de dealer bij mij ooit gedaan in mijn 2e week. Sindsdien heb ik een sleutel 10 in m'n auto liggen. In case of emergency! Ik heb de laatste 2 weken geen Zombie mode meer gehad. Ik let er inmiddels wel op dat ik op de rem trap tijdens het uitzetten via de startknop. Denk dat dat het is....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Luft schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:23:
Er is een nieuwe infotainment versie uit:

NE.S5W_L.001.001.211214 is now out for all gen5wide.
Deze gisteren geïnstalleerd. Ging eigenlijk wel goed, maar duurt toch wel een uurtje. Maar gelukkig kun je het prima doen tijdens het rijden. Heb ervoor een nieuwe 64GB USB 3.0 stick gekocht. Kan niet zien wat er is veranderd.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
jrk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Ach jee. De Zombie mode. We moeten het allemaal eens meemaken en we krijgen het ook allemaal blijkbaar. Als de 2 stappen die jij noemt niet werken, dan de -/- pool van de accu losmaken en na even wachten weer aansluiten. Dat heeft de dealer bij mij ooit gedaan in mijn 2e week. Sindsdien heb ik een sleutel 10 in m'n auto liggen. In case of emergency! Ik heb de laatste 2 weken geen Zombie mode meer gehad. Ik let er inmiddels wel op dat ik op de rem trap tijdens het uitzetten via de startknop. Denk dat dat het is....
Ik heb het nog nooit gehad, en ik geloof niet dat ik ooit mijn rem intrap als ik hem uitzet... *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02 11:18
[...]

Precies wat ik dacht, het moet je hobby maar wezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manzana020
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
jrk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:20:
[...]

niet in D of R kunnen krijgen: ook een paar keer gehad. Volgens een ander forum heeft het mogelijk te maken met de manier van uitzetten (zonder rem intrappen op de stopknop drukken). Oplossing (zelf nog niet nodige gehad): startknop 10 sec. ingedrukt houden. Eigen oplossing: auto helemaal uitzetten, uitstappen, auto op slot even wachten, van slot en weer instappen...
Gisterenavond voor het eerst kennis gemaakt met deze gruwelijke bug. Naar de lokale snackbar gereden voor een post-nieuwjaarsdag vette hap. Met de buit op zak wilde ik terug rijden: gaat mijn IONIQ niet meer in D of R.. ellende! Eerste impuls: de Hyuandai pechhulp bellen.

Tot mijn ongeloof en frustratie: de 24uurs pechhulp van Hyundai was onbereikbaar! ('dit nummer is tijdelijk niet in gebruik, probeer het later nog eens'). Mega frustrerend.
Gelukkig was ik zonder mijn gezin, (relatief) dicht bij huis en was er niks ernstigs aan de hand maar ik was witheet dat ze hun claim niet waar maken. Wat nou als er wél wat ernstigs aan de hand was.. Anyway, DIKKE minpunten voor Hyundai op dit gebied. Ik ga straks de dealer even aan de tand voelen.

Terug naar de oplossing;
Zonder pechhulp kom je al snel op dit forum. Ik heb bovenstaande opties geprobeerd, echter zonder resultaat. Ook met de instructies zoals in deze video voor de EV6 wordt gedemonstreerd geen succes. Na lang zoeken de oplossing gevonden via IONIQforum.com:
  1. Zet de auto uit
  2. ga uit de auto en sluit hem af
  3. sta niet te dicht bij en open de bluelink app
  4. start de airco op afstand
  5. Op het moment dat je bevestiging krijgt dat de airco is gestart, stap in en start je auto
  6. Je kunt nu weer naar D of R schakelen
Ik hoop dat anderen ook iets aan deze oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Vielleicht schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Ik heb het nog nooit gehad, en ik geloof niet dat ik ooit mijn rem intrap als ik hem uitzet... *O*
Hier ook nog nooit gehad. (Fingers crossed)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@Manzana020 Tja, het rijtje van mogelijkheden om te proberen bij zombie mode groeit.

Jouw oplossing is al eens hier genoemd:

Mogelijkheid 2:

Laatste mogelijkheid (als al het andere niet lukt) is om de batterij 10 seconden even los te koppelen (min pool, steeksleutel 10 nodig).

Op goingelectric hebben ze 7 mogelijkheden om te proberen op een rijtje gezet.

Google translate:
1. Druk op P en druk nogmaals op de start / stop-knop met je voet op de rem
2. Druk op de resetknop
3. Houd de startknop > 10 seconden ingedrukt
4. Druk met de punt van de sleutel op de startknop terwijl u het rempedaal ingedrukt houdt
5. Activeer airconditioning op afstand via de app (van buiten het voertuig?)
Procedure:
- Schakel het voertuig uit met de start / stop-knop,
- de auto op slot doen,
- start de airconditioning met de app,
- ontgrendel de auto weer,
- doe alsof u in de auto stapt (want u kunt gewoon in de auto blijven voor de procedure).
- Start het voertuig opnieuw (voet op de rem, druk op de startknop)
6. Schakel het voertuig uit, verlaat het, sluit de deur en wacht 10 minuten
7. Koppel de accu los (ontkoppel de minpool) gedurende > 2 minuten met behulp van de 10-sleutel
(laatste redmiddel, probeer eerst de andere opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzana020
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:
@Manzana020 Tja, het rijtje van mogelijkheden om te proberen bij zombie mode groeit.

Mogelijkheid 2:

Laatste mogelijkheid (als al het andere niet lukt) is om de batterij 10 seconden even los te koppelen (min pool, steeksleutel 10 nodig).

Google translate:

[...]
Merci. Ik ben weer een bookmark rijker :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-05 12:20
Check deze app eens, je krijgt gratis next level reporting: https://eeveemobility.com/how-does-it-work.

Er is 1 ’maar’ : voordat we de app kunnen gebruiken moeten er nog een paar 100 Hyundai-users geregistreerd worden.
Dat gaat snel, vorige week waren er nog 756 nodig, nu zitten we al op 676. Vooral dankzij de Kona Electric users op het forum.
Helpen jullie ook een handje?

De bedoeling is dat je de EEVEE app download en registreert. Je wordt dan toegevoegd aan een lijst (nog 676 registraties nodig) en zodra het target bereikt is krijgen we full access tot deze reporting tool.

YouTube: About the EEVEE Driver app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Marc Groms schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:22:
Check deze app eens, je krijgt gratis next level reporting: https://eeveemobility.com/how-does-it-work.

Er is 1 ’maar’ : voordat we de app kunnen gebruiken moeten er nog een paar 100 Hyundai-users geregistreerd worden.
Dat gaat snel, vorige week waren er nog 756 nodig, nu zitten we al op 676. Vooral dankzij de Kona Electric users op het forum.
Helpen jullie ook een handje?

De bedoeling is dat je de EEVEE app download en registreert. Je wordt dan toegevoegd aan een lijst (nog 676 registraties nodig) en zodra het target bereikt is krijgen we full access tot deze reporting tool.

YouTube: About the EEVEE Driver app
Kun je uitleggen wat hier het praktische nut van is? In hoeverre wordt hier andere info getoond dan in de BlueLink app?
Als ik bij de 'compatible vehicles' kijk, valt mij op dat Hyundai er niet bij staat. Wel bij 'Vehicles we love to add', maar dat zegt letterlijk niets over de toekomstige compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 20:15
kor952 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:46:
@ezi70 Wat een horror verhaal, in het vervolg maar een steek/ring sleutel 10 mm meenemen zodat je de accu een paar minuten kunt los koppelen.....in de hoop dat een harde reset wel helpt....
Kan iemand een foto plaatsen wat je precies los moet koppelen? (Denk dat ik het weet als ik de accu bekijk, maar voor de zekerheid.)

Het zou sowieso mijn laatste redmiddel zijn, als niks anders lukt en hulp niet (snel genoeg) beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die een probleem heeft met een leeglopende 12 Volt batterij, zijn er 2 oorzaken bekend.

Oorzaak 1: de laadklep sluit niet goed en de open knop aan de binnenkant van de laadklep blijft gedrukt

Google translate:
Hmm, ik zal je een eigenaardigheid van mijn laadklep vertellen:
De klep is lange tijd niet geopend geweest door van buitenaf op de verhoogde pixels te drukken.
Openen is alleen mogelijk met de sleutel of met spraakcommando's.
Ik heb nu de laadklep van dichterbij bekeken en geconstateerd dat deze een beetje scheef is. Namelijk de vorm dat de achterste scherpe bovenhoek iets uit het voertuig steekt.
Als ik nu met de laadklep gesloten op deze iets uitstekende hoek druk, gaat de laadklep open! En dat met een hoge herhaalbaarheid.

Nu heb ik de volgende theorie:
De laadklep drukt bij het sluiten in de eindstand op de knop voor openen, maar deze druk op de knop wordt aan het einde van het sluiten door de besturingselektronica genegeerd zodat de klep niet per ongeluk weer opengaat als deze met te veel kracht sluit en drukt kort op de openingsknop.
Daarom gaat de klep niet meer open als je op de pixel drukt, omdat de openingsknop al is ingedrukt en de besturingselektronica geen potentiaalverandering op de knop detecteert!

Als ik de auto nu parkeer en op slot doe, wordt de boordelektronica uitgeschakeld en uitgeschakeld.
De besturing voor de laadklep krijgt een openingscommando van het verder indrukken van de openingsknop, die hij niet uitvoert omdat het voertuig vergrendeld is, en zuigt dus continu stroom uit de 12 volt accu.

Nu terug naar de observatie op mijn Ioniq 5:

Maar als je op de uitstekende hoek linksboven drukt, zoals bij mijn auto, draait de laadklep iets over zijn scharnierpunt en tilt zichzelf iets van de knop, zodat hij teruggaat naar zijn basispositie.
Maar aangezien de potentiaal van de knop weer van hoog naar laag verandert, herkent de elektronica dit en opent de klep.

Dus de oplossing zou zijn om ervoor te zorgen dat de klep niet op de knop drukt.

Dus ik liet het deksel van de DC-polen gewoon naar beneden bungelen, zodat de klep een paar tienden van een millimeter open blijft als hij gesloten is, en ziedaar! Het werkt! De klep kan nu weer geopend worden door op de pixels te drukken!

Ik heb hiervoor 2 video's gemaakt, die beide gedragingen illustreren:

YouTube: Ladeklappeneigenheit an meinem Ioniq 5

en

YouTube: Debugging der Ladeklappenproblematik beim Ioniq 5

Dus onze voorgestelde oplossingen moeten mogelijk in die richting gericht zijn!?

Oorzaak 2: je hebt met de App de laadklep geopend

Google translate:
Dit was de eerste keer dat ik de app gebruikte om de laaddeur te openen, en het lijkt erop dat ik dit probleem ook heb! Nog niet gewacht tot de HV begon te laden, maar direct na het openen van de deur begon de 12V accuspanning te dalen van 12,7V. De deur ging automatisch dicht, maar de spanning zakte nog steeds en na ongeveer 5 minuten was deze gedaald tot 12,06 V. Toen ik de status van de app ververste, begon de spanning weer te stijgen, precies zoals in jouw geval! Ik zal natuurlijk een langere test doen en rapporteren, maar ik denk dat we het nu hebben gevonden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:18

MicheldeGoey

Project 45

Luft schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Hier ook nog nooit gehad. (Fingers crossed)
Hier ook nog nooit (afkloppen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
amw82 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Kan iemand een foto plaatsen wat je precies los moet koppelen? (Denk dat ik het weet als ik de accu bekijk, maar voor de zekerheid.)

Het zou sowieso mijn laatste redmiddel zijn, als niks anders lukt en hulp niet (snel genoeg) beschikbaar is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRGbZ5xvIYWBCV7iPvUbRUqgfVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NjtRYrAoUTwf9IOQ1UO67uE1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-05 12:20
Vielleicht schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Kun je uitleggen wat hier het praktische nut van is? In hoeverre wordt hier andere info getoond dan in de BlueLink app?
Als ik bij de 'compatible vehicles' kijk, valt mij op dat Hyundai er niet bij staat. Wel bij 'Vehicles we love to add', maar dat zegt letterlijk niets over de toekomstige compatibiliteit.
Ik heb een Hyundai Kona Electric en heb dus ook nog geen toegang. Zodra de app beschikbaar is zal ook ik kunnen evalueren hoe bruikbaar de info is.

Intussen, wil je meer weten over EEVEE, check Google en YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Manzana020 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Terug naar de oplossing;
Zonder pechhulp kom je al snel op dit forum. Ik heb bovenstaande opties geprobeerd, echter zonder resultaat. Ook met de instructies zoals in deze video voor de EV6 wordt gedemonstreerd geen succes. Na lang zoeken de oplossing gevonden via IONIQforum.com:
  1. Zet de auto uit
  2. ga uit de auto en sluit hem af
  3. sta niet te dicht bij en open de bluelink app
  4. start de airco op afstand
  5. Op het moment dat je bevestiging krijgt dat de airco is gestart, stap in en start je auto
  6. Je kunt nu weer naar D of R schakelen
Ik hoop dat anderen ook iets aan deze oplossing hebben.
Dank dat we weer een extra oplossing hebben om uit Zombie mode te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

De accu zit onder een plastic kap, naast de Frunk. De -/- pool is de achterste pool (dashboard kant). Je hebt sleutel 10 nodig om deze schroef los te draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhsaBJiz4k0sOC7kCCXE72SpsgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKjdvaBaudFKggxW4hXYmBnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:

Mogelijkheid 2:

Google translate:

[...]
Mooi overzicht en goed om te bookmarken.

Maar is er nu ook al duidelijk wat deze toestand veroorzaakt?

Dat van het verzinnen de rem in te trappen wanneer je de auto uitzet lijkt me niet logisch. Er zijn zat mensen die dat niet doen en nog nooit een zombie hebben gehad.

Ik dacht ook ergens te hebben gezien dat mogelijk de sleutelbatterij leeg is, maar aangezien het kennelijk ook gebeurt bij auto's die net bij de dealer vandaan komen is dat ook onwaarschijnlijk.

Wellicht toch een software bug?

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-01-2022 14:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vandaag zijn mijn zonnebrillen houders met magneet aangekomen. Eigenlijk zijn het viltstift bakjes voor op whiteboards :) maar het werkt ook prima hiervoor. Dit zijn 2 vilten bakjes van ongeveer 6x6x10 cm. Ze zijn er ook van 13 breed x 10 hoog x 6 diep per stuk. Het merk is Magnetoplan en dit is het model magnetoTray klein.

Voorbeeld https://www.vinklisse.nl/...x-60-x-60-mm/p/M10814681/

Hier gekocht (plaatje klopt niet) https://shop-pro.nl/kanto...lein-grijs-4013695062969/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X-fP8iz1v5_iU4AxrYlOIPDMrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdNNN4JJWPFMrcojhEyY35qK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d95BXM1b48YDGdNVpcArpnQexzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldFseKIOvwPoe44LEyZaaknC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/if863fdBHv1f4RIYILBfbW596XU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wa85aPSPTpH6KWtNlyvaM7iT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door de meester01 op 03-01-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker wel. Op goingelectric kon het op deze manier gereproduceerd worden:
Ik probeerde me net weer aan te passen en, o wonder, het werkte niet meer.

Mijn stappen:
1) De laadklep wordt geopend met de BL App en direct weer gesloten met de knop.
2) Wacht twee minuten, stap dan in de auto, ga, Ready verschijnt.
3) Alles kwam weer overeen, maar bleef zitten, begon opnieuw, niet klaar, niets werkt meer.
4) Oeps, vrouw moet wegrijden, opnieuw geprobeerd, niets.
5) Ga het huis binnen met je sleutel en vrouw, start de preconditionering en luister waarom ik zo'n rotzooi doe vlak voordat ze moet vertrekken 😂
6) Vijf minuten later buiten, weer rennen. (Kon er in totaal tien minuten komen)

Dat is alvast goed voor mijn werkplaatsafspraak (updates) volgende week voor een demonstratie.

Als er een goedkope oplossing was zonder de batterij los te koppelen, zou het op zijn minst helpen om een ​​update uit te voeren.

Ik wil er nog eens bij vermelden dat ik nooit eerder te maken heb gehad met een laadproces of het openen van de klep. Ook niet na de tweede of derde start na het laden.
Maar.........wanneer je de laadklep opent met de App, wordt de 12V accu leeggetrokken :(
Dus misschien is de oorzaak dan anders. Zie deze post:

Er zijn zeker nog andere situaties waarbij de auto in een bepaald zombie toestand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 12:52

ibrator

ondertitel

Luft schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Nee, 2,5. Staat op de sticker in de deurpost. Bij het rijden wordt dat 2,7 bar door wrijving.

3,3 bar is levensgevaarlijk, minder grip en langere remweg. Een klapband is zo maar mogelijk.
Deels waar, maar een (iets) hogere bandenspanning geeft geen groter risico op een klapband. Belangrijkste oorzaak van een klapband is juist een te zachte band. Hierdoor vervormt de wang van de band continu tijdens het rijden waardoor deze te warm kan worden en hierdoor kan bezwijken.

Met een veel te harde band heb je inderdaad minder grip omdat het loopvlak van de band als het ware bol gaat staan waardoor het contactoppervlak dan kleiner wordt. Maar dan moet je de band wel extreem hard oppompen.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ibrator schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Deels waar, maar een (iets) hogere bandenspanning geeft geen groter risico op een klapband. Belangrijkste oorzaak van een klapband is juist een te zachte band. Hierdoor vervormt de wang van de band continu tijdens het rijden waardoor deze te warm kan worden en hierdoor kan bezwijken.

Met een veel te harde band heb je inderdaad minder grip omdat het loopvlak van de band als het ware bol gaat staan waardoor het contactoppervlak dan kleiner wordt. Maar dan moet je de band wel extreem hard oppompen.
Momenteel rijd ik met Hankook winterbanden die een maximum van 3,4 bar mogen hebben. Als ik die met 3,3 bar vul en ga rijden dan gaan ze over de 3,4 bar heen. Vind ik niet echt een veilig idee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
@Luft Maar banden hoor je te vullen wanneer ze koud zijn. Moet je dan wel rekening houden met het feit dat als ze warm worden de druk oploopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:02

HollovVpo1nt

I like gadgets

Durf het bijna niet te vragen… handleiding heeft mij niet geholpen helaas. Als in SCC aan zet dan gaat die standaard op Limit Cruise Control. Hoe krijg ik hem naar de andere CC modus? Geen limit naar “gewoon”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ditbenikecht schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:15:
@Luft Maar banden hoor je te vullen wanneer ze koud zijn. Moet je dan wel rekening houden met het feit dat als ze warm worden de druk oploopt?
Klopt, vullen als ze koud zijn. Hyundai geeft voor de I5 2,5 bar. Bij grote belading of bij extreme kou mag het 2,6..2,7 bar zijn. Zelfs in de zomer wordt dan tijdens het rijden de maximale grens niet overschreden. Vul je echter al tot de maximale grens dan vraag je om moeilijkheden. Die maximale grens is er niet voor niets. Waarom zou je op 3 bar of hoger willen gaan rijden ? Of snapt Hyundai er niets van ?

Bandenspanning auto
Een bandenspanning die te laag of juist te hoog is, heeft direct negatieve gevolgen voor de prestaties van je autobanden. Dit geldt zowel voor winterbanden, zomerbanden en 4-seizoenenbanden. Daarnaast kan het de verkeersveiligheid ernstig beïnvloeden. Rijd je op een te hoge of te lage bandenspanning, dan gebruikt je auto meer brandstof en slijten je banden sneller. Dit betekent dus dat je meer brandstofkosten hebt en dat je banden eerder vervangen moeten worden. De juiste bandenspanning zorgt dus voor:
  • Goede rijprestaties
  • Verkeersveiligheid
  • Minder brandstofkosten
  • Minder slijtage
  • Een bandenspanning die 25% te laag is verhoogt de rolweerstand met 10%. Hierdoor neemt je brandstofverbruik met circa 2% toe.
  • Een te lage of te hoge bandenspanning zorgt voor minder grip op de weg. Hierdoor heb je een langere remweg en een hogere slipkans.
  • Een te lage of te hoge bandenspanning verhoogt de kans op klapbanden.
  • Door een te lage bandenspanning is je auto minder goed in staat onregelmatigheden in het wegdek op te vangen.
  • Door een te lage of te hoge bandenspanning verslechtert je wegligging. Bij de juiste bandenspanning is het stuurgedrag optimaal.
  • Een te lage of te hoge bandenspanning zorgt voor de verkeerde slijtage van de band

[ Voor 50% gewijzigd door Luft op 03-01-2022 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
Durf het bijna niet te vragen… handleiding heeft mij niet geholpen helaas. Als in SCC aan zet dan gaat die standaard op Limit Cruise Control. Hoe krijg ik hem naar de andere CC modus? Geen limit naar “gewoon”.
De druktoets op het stuur een paar seconden ingedrukt houden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

kor952 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:23:
[...]

De druktoets op het stuur een paar seconden ingedrukt houden.
Doe ik, maar dan springt die op Limit Cruise Control, ik wil hem op normale hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Doe ik, maar dan springt die op Limit Cruise Control, ik wil hem op normale hebben.
Je hebt of Smart Cruise Control of de Speed Limiter iets daar tussen in ken ik niet, je switched tussen deze twee door de toets rechtsboven van de rechter stuurkant een paar seconden in te drukken, kort drukken schakelt in of uit.

[ Voor 19% gewijzigd door kor952 op 03-01-2022 18:29 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Zeker wel. Op goingelectric kon het op deze manier gereproduceerd worden:

[...]

Maar.........wanneer je de laadklep opent met de App, wordt de 12V accu leeggetrokken :(
Dus misschien is de oorzaak dan anders. Zie deze post:

Er zijn zeker nog andere situaties waarbij de auto in een bepaald zombie toestand komt.
EDIT: dit stond per abuis in de quote

Ja, maar als ik dat forum een beetje lees blijft het nogal vaag wat het precies veroorzaakt. Er zijn ook andere oorzaken. Maar goed, als het eenmaal gereproduceerd kan worden via de laadklep, dan kunen ze bij Hyundai hopelijk snel de oorzaak vinden en een fix maken.

[ Voor 31% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-01-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

kor952 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Je hebt of Smart Cruise Control of de Speed Limiter iets daar tussen in ken ik niet, je switched tussen deze twee door de toets rechtsboven van de rechter stuurkant een paar seconden in te drukken, kort drukken schakelt in of uit.
Bij mij als ik SCC inschakel via het knopje rechtsboven op de stuur dan springt die in HDA2. Dan gaat die ook zelf sturen en lane assist gaat aan. Ik wil de normale CC hebben. Ik heb dit een keer per ongeluk aan gezet, geen idee hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

HDA2 krijg je automatisch op een snelweg als je rechtsboven indrukt, als je op een N-weg rijdt krijg je geen HDA2 wel SCC. Zelfsturen kun je uitzetten door links onder lang en of kort in te drukken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

kor952 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:40:
HDA2 krijg je automatisch op een snelweg als je rechtsboven indrukt, als je op een N-weg rijdt krijg je geen HDA2 wel SCC. Zelfsturen kun je uitzetten door links onder lang en of kort in te drukken.
Het was even gelukt :) Thanks!
Mijn HDA moet ook gecalibreerd worden, zwalkt ook links en rechts.

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-01-2022 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:18

MicheldeGoey

Project 45

HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Het was even gelukt :) Thanks!
Mijn HDA moet ook gecalibreerd worden, zwalkt ook links en rechts.
Probeer eerst eens de instepmet Rijmodus als Rijstijl is geselecteerd. Bij mij en anderen was dat een aanmerkelijke verbetering. Niet de eindoplossing maar wel een acceptabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
tsk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Ik heb voor de hond de rubberen bak besteld i.c.m. de rubberen achterkant van de achterbank. Mijn ervaring met dekens is dat er toch veel haren langs de randen in de bekleding komen. Beide zijn officieel van Hyundai voor dit model. Verder heb ik een aantal weken geleden wel gekeken naar accessoires maar veel specifieke producten van andere fabrikanten zijn nog niet leverbaar voor de Ioniq 5.
Ik heb ook de rubber mat en rubber covers voor achterbank. En daarbij doe ik de hond in een bench met schuifdeur https://www.zooplus.nl/sh...tboxen/grote_bench/550598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
Normaal is 1 korte druk rechtsboven scc aan en gelijk op de huidige snelheid. Nog een keer drukken is uit en lang indrukken levert speed limit op.

Op de snelweg gaat dan ook hda2 aan, maar korte druk op linksonder ( stuurtje) zet dat weer uit. Lang drukken op stuurtje zet de lane assist uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Ik was dus heftig in shock toen de automatische deurgrepen er niet inzaten, maar ik kan ook nergens vinden of en hoe de keyless ontgrendeling werkt. Er zit zo een mooi vierkantje op de deurgreep maar die doet niks. Zelfs mijn kona kan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

suffuhrt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:00:
Ik was dus heftig in shock toen de automatische deurgrepen er niet inzaten, maar ik kan ook nergens vinden of en hoe de keyless ontgrendeling werkt. Er zit zo een mooi vierkantje op de deurgreep maar die doet niks. Zelfs mijn kona kan dat.
Stevig op het vierkantje drukken. Dus niet aaien of tippen maar indrukken alsof het een ouderwetse, versleten deurbel knop is 8)

Niet te benauwd zijn, gewoon die vinger erop en flink porren :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat knopje zou moeten werken in de versie zonder de automatische handgreep. Je moet vrij stevig drukken, maar heel hard is ook niet nodig. Er zit ook een kleine vertraging in. Je hoeft het niet ingedrukt te houden tot je klik hoort.

Balen van de automatische handgrepen. Ik zag je bericht in het handgrepen forum.

Hopelijk bevalt de auto verder wel goed! Een van de tofste dingen vind ik de groep gebruikers hier, met alle kennis en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
de meester01 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:25:
[...]

Stevig op het vierkantje drukken. Dus niet aaien of tippen maar indrukken alsof het een ouderwetse, versleten deurbel knop is 8)

Feitelijk werken de handgrepen hetzelfde als de tankklep. Onder de klep en onder de handgrepen zit een knopje die je indrukt door de markering hard in te drukken. Het kan dan twee seconden duren voordat hij daadwerkelijk op slot gaat, maar je hoort wel wanneer je hard genoeg gedrukt hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vielleicht
bilgy_no1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:42:
[...]

Hopelijk bevalt de auto verder wel goed! Een van de tofste dingen vind ik de groep gebruikers hier, met alle kennis en tips.
Wij houden ook van jou :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
de meester01 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:25:
[...]

Nou effe flink staan porren en inderdaad dan werkt het. je hebt het gevoel dat je de hendel moert en je hebt de rest van de dag pijn in je vinger, maar het werkt. Nog maar eens, bij de kona werkt het gewoon beter. zwart knupke dat je gewoon met lichte touch beroert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

suffuhrt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Nou effe flink staan porren en inderdaad dan werkt het. je hebt het gevoel dat je de hendel moert en je hebt de rest van de dag pijn in je vinger, maar het werkt. Nog maar eens, bij de kona werkt het gewoon beter. zwart knupke dat je gewoon met lichte touch beroert.
Bij onze Auris hoefde je alleen 2 streepjes te kriebelen. De Hyundai is meer van het ruige. Auto's zijn soms net vrouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 16:14
suffuhrt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Ik vind het erg meevallen hoe hard je moet drukken tbh.(Vrouw en niet heel sterk ofzo xD)

Ik heb met alle manieren wel gewerkt, van die streepjes die je moet 'aaien', zwart knopje indrukken etc en ik vind er niet echt een fijner dan de andere om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vielleicht schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:15:
[...]

[...]

Feitelijk werken de handgrepen hetzelfde als de tankklep. Onder de klep en onder de handgrepen zit een knopje die je indrukt door de markering hard in te drukken. Het kan dan twee seconden duren voordat hij daadwerkelijk op slot gaat, maar je hoort wel wanneer je hard genoeg gedrukt hebt.
Maar je hoeft dus niet die volle 2 seconden die handgreep ingedrukt te houden. Er zit gewoon een kleine vertraging in. Althans bij mijn exemplaar werkt het zo: indrukken, loslaten en de auto gaat van het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
bilgy_no1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Maar je hoeft dus niet die volle 2 seconden die handgreep ingedrukt te houden. Er zit gewoon een kleine vertraging in. Althans bij mijn exemplaar werkt het zo: indrukken, loslaten en de auto gaat van het slot.
Klopt! Kort klikje is genoeg, maar er zit wel een korte vertraging in. Maar na een paar keer merk je wel wanneer hij het doet en wanneer niet. Je hoort het knopje drukken, maar je voelt ook een mechanisch klikje. Dan weet je dat je hard genoeg gedrukt hebt, en als je je omdraait hoor je dan je auto op slot gaan. Mijns inziens geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vandaag kreeg ik de stroom tarieven voor 2022 in de app. Ben net bijgekomen van het lachen maar goede kans dat ik zo weer opnieuw begin

_O- _O- _O- *O* *O* *O* oOo oOo oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BJ59fUMk9x32-K4znPyH1Tl5BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7o5aLnlasy0DU5nb9CSOKZ5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-05 11:40
de meester01 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:
Vandaag kreeg ik de stroom tarieven voor 2022 in de app. Ben net bijgekomen van het lachen maar goede kans dat ik zo weer opnieuw begin

_O- _O- _O- *O* *O* *O* oOo oOo oOo

[Afbeelding]
bij wie is dat dan? hebben ze de komma verkeerd staan of is dit het tarief in ponden 8)7

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:07:
[...]

bij wie is dat dan? hebben ze de komma verkeerd staan of is dit het tarief in ponden 8)7
Oxxio. 13 maanden geleden een 3 jaars contract afgesloten via de collectieve inkoop van vereniging Eigen Huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Laatst online: 07-05 16:29
Laad af en toe thuis op met meegeleverde lader die echter regelmatig afslaat en melding E7 geeft. Weet iemand wat dat betekent en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
de meester01 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Oxxio. 13 maanden geleden een 3 jaars contract afgesloten via de collectieve inkoop van vereniging Eigen Huis.
aha, nice. mijn ervaring met Oxxio (jaren terug al hoor) was niet zo best dus sindsdien staan ze op mijn zwarte lijstje :9 maar hier ben ik stiekem wel een beetje jaloers op :+ (hoewel ik met +-19cent ook niet verkeerd zit hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak

Nog even stoppen in Heerenveen dachten we voor een broodje. Toen we wilden vertrekken stopte ik mijn Samsung nog even in de USB poort, ik kreeg een melding over Android auto dat ik die niet kon instellen, prima dacht ik. Toen ik wilde wegrijden ging de auto niet meer in de R of D. Van alles geprobeerd maar niets lukte. Ik had op dit forum gelezen dat je de startknop 10 sec moest indrukken of uitstappen op slot en weer instappen. Maar helaas niets werkte, na een half uur werd mijn vrouw een beetje zenuwachtig, dus ging ik maar eens bellen met de mobility service. 'nee meneer u staat nog niet in ons systeem bel maar even met de dealer', helaas had de dealer aangegeven dat hij om 3 uur zou sluiten vanwege oudjaar. Dus ik kreeg het nummer van een dealer in Amsterdam. Uiteraard word je eerst door iedereen voor dom uitgemaakt, je trapt de rem niet in, je duwt niet hard genoeg op de startknop, je draait niet goed aan de knop. Maar goed na een tijdje wist de dealer het ook niet meer. Ik moest maar weer naar de mobility service bellen. Ik heb toen eerst toch mijn dealer even geprobeerd en jawel er was nog iemand. Hetzelfde riedeltje afgelopen maar hij wist het ook niet dus alweer het advies om de mobility service te bellen.

Bij de mobility service kreeg ik iemand anders aan de lijn en die zei gewoon dat het niet kon wat ik vertelde en dat het toch echt aan mij ligt..... 8)7
Uiteindelijk kreeg ik hem zover om iemand te sturen. Mijn vrouw ging inmiddels met 1 van de kinderen naar het station in Heerenveen dat er tenminste nog iemand thuis zou komen waar onze hond alleen zat, ze kon nog net de laatste trein halen, ze dacht dat ik niet meer thuis zou komen. Ik ben toen de auto uit gegaan en even rond gaan lopen met de kinderen. Na een half uur ongeveer kreeg ik een bericht van mijn vrouw dat de trein eraan kwam en ze vertrokken. Ik dacht toen nog 1 keer de auto te proberen en wat schetst mijn verbazing, hij deed het weer _/-\o_ Snel mijn vrouw opgepikt op het station en naar huis vertrokken. De navigatie deed het de hele weg niet, ik denk dat er iets is misgegaan met de navigatie of Android auto waardoor de auto de kluts kwijt was. Onderweg nog even 'getankt' bij Ionity Sevenum, van 20% naar 80% in ongeveer 20 minuten met een max vermogen van 145kw, daar was ik niet ontevreden over maar bij lange na niet de snelheid die beloofd wordt.

Ik ben wel benieuwd wat er nu mis is gegaan en ik hoop het niet nog eens mee te maken. Waar ik onderweg wel gek van werd was het scherm dat ik moest stoppen voor koffie, iedere 20km opnieuw.

Wat betreft het verbruik ben ik wel tevreden, gisteren met 60%, geschatte range 255km, vertrokken voor een rit van 45km (van 30 zone tot snelweg), bij aankomst had ik 51% over met een geschatte range van 218km.
Wat een ellende, ik heb het best al vaak gehad maar kom er altijd weer uit door uit te zetten dan voet op rempedaal en dan weer aan op P. Dat gaat tot nu toe goed om de Zombie mode te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 20:15
Afgelopen dagen is mij nu al een aantal keer opgevallen dat de klok niet de juiste tijd aangeeft (hij staat ingesteld op GPS). Hij geeft dan een uur of 6 vroeger aan.
Net weer, op de heenweg om iets op te halen. Op de terugweg (na 5 minuten uitgestaan te hebben) geeft hij dan weer wel de juiste tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
amw82 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:
Afgelopen dagen is mij nu al een aantal keer opgevallen dat de klok niet de juiste tijd aangeeft (hij staat ingesteld op GPS). Hij geeft dan een uur of 6 vroeger aan.
Net weer, op de heenweg om iets op te halen. Op de terugweg (na 5 minuten uitgestaan te hebben) geeft hij dan weer wel de juiste tijd aan.
dan ben je ineens wel lang weggeweest in je ritten registratie 8)7 het is mij nog niet opgevallen, zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-05 14:50
amw82 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:
Ik had het in de Oudejaarsnacht toen ik mijn schoonouders naar huis bracht. Dacht dat misschien de connectie met de satelliet even verstoord was door de kruitdampen. Inderdaad ook een uur of 6 eerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vielleicht
cvanmansom schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik had het in de Oudejaarsnacht toen ik mijn schoonouders naar huis bracht. Dacht dat misschien de connectie met de satelliet even verstoord was door de kruitdampen. Inderdaad ook een uur of 6 eerder.
Of kwam het gewoon omdat de tijd met je schoonouders gewoon langer lijkt de duren dan het daadwerkelijk duurt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Driekussie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:23:
Laad af en toe thuis op met meegeleverde lader die echter regelmatig afslaat en melding E7 geeft. Weet iemand wat dat betekent en hoe dit is op te lossen?
Volgens het instructieboekje (:Y dat staat daar in) op pagina 1-44, p49:

E7
Te hoge stroomsterkte
Waarschuwing te hoge stroomsterkte tijdens het laden

Is misschien het voltage te hoog bij jouw thuis? Met hoeveel Ampere en met hoeveel kW laadt je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Laatst online: 07-05 16:29
Dank je! Had deze foutmelding nu ook in de handleiding gevonden (stom, had deze meteen moeten raadplegen). Heb net een nieuwe meterkast laten aanleggen met een directe aansluiting naar buiten voor rode CEE stekkerdoos met ook een ingebouwde schuko. Deze CEE aansluiting heeft eigen groep en aardlek. Meter is 3 x 230V dus genoeg vermogen toch? Gebruikte de schuko en had de lader op 12 A gezet. Ging enkele keren prima, maar vandaag dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb, zover ik na kan gaan, geen probleem met een teruglopende 12V accu maar die laadklep gaat bij mij echt niet handmatig open, hoe hard ik ook druk, zonder de boel te slopen. Klepje open ik dus met de sleutel, dichtdoen met knopje binnenin werkt wel maar vergeet ik meestal. Als ik vervolgens wegrij gaat ie alsnog vanzelf dicht.

Zo krom als die klep op de youtube zit die bij mij niet. Op de achterste punt drukken doet mijn klep dus ook niet openen. De auto moet toch nog terug naar de dealer voor de trekhaak dus tot die tijd red ik het wel.

Verder heb ik volgens mij een keurig exemplaar gekregen, geen trillende banden of electromotor, nog geen zombie op bezoek gehad. Op de snelweg rijden met de HDA2/lane assist (whatever) is heel comfortabel. Ik word alleen gek van de melding dat ik mijn stuur goed moet vasthouden (why?).

Wat mij mogelijk tegenstaat (volgens mij een novum op dit forum) is de stand van de hoofdsteun. Laatst een rit gemaakt vanuit het oosten van het land terug naar de kust. Na een uur rijden vond ik die hoofdsteun wel erg ver naar voren staan. Steun naar boven of naar beneden maakt niets uit. Mijn nek maakt dus een rare kronkel en ik zit met mijn schouders niet tegen de stoel aan. Dat geeft klachten.

Misschien heeft de hele afstelling van de stoel hier invloed op. Bij eerdere lange ritten heb ik geen last gehad.

Mochten er andere forumleden dezelde ervaring hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Superpioneer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Wat mij mogelijk tegenstaat (volgens mij een novum op dit forum) is de stand van de hoofdsteun. Laatst een rit gemaakt vanuit het oosten van het land terug naar de kust. Na een uur rijden vond ik die hoofdsteun wel erg ver naar voren staan. Steun naar boven of naar beneden maakt niets uit. Mijn nek maakt dus een rare kronkel en ik zit met mijn schouders niet tegen de stoel aan. Dat geeft klachten.

Misschien heeft de hele afstelling van de stoel hier invloed op. Bij eerdere lange ritten heb ik geen last gehad.

Mochten er andere forumleden dezelde ervaring hebben....
Naar voren trekken, loslaten en nog een klikje naar voren en hij staat weer in de achterste stand. Dat al getest? De steun kan zo uit mijn hoofd drie klikken naar voren en bij de volgende klik springt hij weer terug naar de meest achterste stand.

[ Voor 31% gewijzigd door de meester01 op 04-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borislav
  • Laatst online: 18-01-2024
Dit zijn de maten voor het maximale bagagevolume dat door de achterklepopening past. Handig voor als je wilt uitzoeken of iets past. Voorstoelen op stand 'prima voor persoon van 185cm'. Opgemeten met een laser. Max breedte bagageruimte/opening is 104cm. Maar ik had 1 vraag: Weet iemand hoe breed de afstand tussen de voorstoelen is ter hoogte van de armsteun? Vergeten op te meten bij dealer...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHvi9-qjKHgIBVwvpYamcmdqYB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TEXoh27j4owtQQS9STTPDkjr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR-hxYld91_koqBUEkPyhfvd5sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ny0Rf08Ed2VSMFZ1g61nke9X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yflS_q2QZL3pLGwXdvssi4PGEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4LfnorTIDBssc2UmIi01JLf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
de meester01 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Naar voren trekken, loslaten en nog een klikje naar voren en hij staat weer in de achterste stand. Dat al getest? De steun kan zo uit mijn hoofd drie klikken naar voren en bij de volgende klik springt hij weer terug naar de meest achterste stand.
Nee, wel gekeken of er iets aan te verstellen was maar dit dus niet gevonden. Morgen eens kijken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Superpioneer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Nee, wel gekeken of er iets aan te verstellen was maar dit dus niet gevonden. Morgen eens kijken. Bedankt.
Gaan zitten, hoofdsteun op de goede hoogte instellen en dan al zittend met twee handen achter je hoofd de hoofdsteun vastpakken en naar voren halen. Je hoort/voelt dan klikjes. Er zit wel wat weerstand in maar niet zo erg dat je als een malle kracht moet zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door de meester01 op 04-01-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Dan hoop ik voor je dat ze niet over de kop gaan en je naar een andere aanbieder moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Dan hoop ik voor je dat ze niet over de kop gaan en je naar een andere aanbieder moet...
Zo ongeveer alles wat nu omvalt zijn prijsvechters die nog maar kort meedoen. Die kunnen hun inkoop niet hedgen zoals de grote spelers.
Oxxio is onderdeel van de Eneco groep. Die hebben wel een paar duiten in de kas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_rggmKvx2SfxWPh8Tr7yAIfxPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7TgOeGKz16PTKMBjqhzv0FvU.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV21
  • Laatst online: 16-10-2022
Vandaag 20” Michelin pilot alpin 5 suv winterbanden op de originele velgen laten monteren. Trilling verdwenen, het lag dus echt aan de zomerbanden. Uiteraard wel iets meer rolgeluid, maar niet storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Borislav schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:56:
Maar ik had 1 vraag: Weet iemand hoe breed de afstand tussen de voorstoelen is ter hoogte van de armsteun? Vergeten op te meten bij dealer...
24 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superpioneer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Zie handleiding pagina 109, 3-21

Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/attachments/headrest-adjustment-png.14537/

[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-01-2022 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Driekussie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:14:
Dank je! Had deze foutmelding nu ook in de handleiding gevonden (stom, had deze meteen moeten raadplegen). Heb net een nieuwe meterkast laten aanleggen met een directe aansluiting naar buiten voor rode CEE stekkerdoos met ook een ingebouwde schuko. Deze CEE aansluiting heeft eigen groep en aardlek. Meter is 3 x 230V dus genoeg vermogen toch? Gebruikte de schuko en had de lader op 12 A gezet. Ging enkele keren prima, maar vandaag dus niet..
Kan zijn dat de voltage van het netwerk gewoon (tijdelijk) te hoog is (meer dan 250 Volt) en dus misschien daarom de ICCB lader uit veiligheid stopt? Daar kun je zelf niet veel aan doen, misschien de eigen groep aan een andere fase aansluiten? Als dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
Ja ik heb de passage over de hoofdsteunen in de handleiding inmiddels ook gevonden. Ik probeer me al weken door dat boek heen te worstelen maar ik ben niet zo'n lezer.
Nu realiseer ik me dat er morgen 2 dingen kunnen gebeuren; de hoofdsteun kan naar achteren: problem solved, of de hoofdsteun komt nog verder naar voren: dan moet ie in de bankschroef.
Pagina: 1 ... 60 ... 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic