Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
En heb je dan, zoals op de Ottocast-website aangegeven, helemaal geen beschikking meer over Siri tijdens het rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 00:30

mdeiman

Projet 45

HollovVpo1nt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:03:
Mat lak rijders, wat is jullie onderhoudsregime? Kunnen jullie producten aanbevelen? Of kan ik daarvoor beter naar de detailing topic?
De gravity gold mat die ik heb, is wel een hele fijne kleur voor de viezigheid. Opvallend hoe onopvallend de viezigheid is.

Enige wat ik doe is af en toe met een emmer warm (kalkvrij) water en spons de auto afnemen. Een goed moment als er net een bui regen overheen is geweest.

Goed is goed genoeg bij mij. Ben geen poetser.

Vandaag ook de rubberen mat gekregen voor de achterbak. Echte aanrader.

[ Voor 6% gewijzigd door mdeiman op 29-12-2021 22:38 ]

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het eens bekijken. Bij mij waren de afstandsbolletjes altijd al blauw en de schaduw altijd groen. Ik vermoed dus dat dit altijd al op Rijmodus heeft gestaan. Ik vind de beschrijving niet erg duidelijk, maar vind het wel wonderlijk dat dit van invloed zou zijn op het stuurgedrag binnen de lijnen. Dat staat immers niet genoemd in de beschrijving.

Ik hoorde wel langskomen in een recente USA review dat er een machine learning algoritme in zit. Wellicht wordt hiermee de 'Rijstijl' optie bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
HollovVpo1nt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:03:
Mat lak rijders, wat is jullie onderhoudsregime? Kunnen jullie producten aanbevelen? Of kan ik daarvoor beter naar de detailing topic?
Ik heb de Chemical Guys Meticulous Matte en Matte Detailer Spray besteld. Ik ben van plan om te gaan werken met de two bucket methode, dus al die onderdelen komen een dezer dagen binnen.
https://youtu.be/USTWZfp8oMw
Maar als antwoord op de vraag: nee, ik heb nog geen ervaringen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-04 16:23
Met de skyline van Rotterdam (Wilhelminapier), echt gaaf.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!
suffuhrt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:13:
[...]

klopt als een bus, maar de rem intrappen is weer minder zuinig dan recupereren. Met name in stedelijk gebied is stop en go voortdurend aan de orde en is uitrollen hartstikke onhandig en dwingt je de rem te gebruiken.
i-pedal is dan superhandig, maar je kan ook met je regeneratiepeddels spelen om zowel uitrol als remeffect van regeneratie te optimaliseren . blijf je nog eens goed bij de les ook tijdens rijden.
Ja, waarbij het overigens wel zo is dat ook bij het rempedaal tot een bepaalde vertraging de motor wordt gebruikt en pas daarna de schijven.

Ik rijd ook in de stad zoveel mogelijk met SCC. Dan regelt de auto het remmen en optrekken automatisch en regenereert dan in principe ook bijna uitsluitend. Ik vermoed dat dit dan in de buurt komt van automatische regeneratie stand (rechter paddle ingedrukt houden).

Ik maak me over het verbruik in de stad niet zoveel zorgen. Als het in verbruik 1 kWh per 100 km scheelt tussen de verschillende regeneratie-modi (bijv 16,5 kWh /100 km vs 17,5 kWh /100 km), dan is dat op een ritje van 5 km door een stad maar 50 Wh verschil in verbruikte energie, oftewel: verwaarloosbaar op een volle batterij.

Het verbruik in de stad wordt volgens mij vooral bepaald door hoe je verder rijdt: rustig optrekken, niet te hard rijden en door zaken als de verwarming/airco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard-I5 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:21:

[...]

Tja, dat is iets waar ik dus een oplossing in zoek. Bij elke situatie heb ik weer andere knoppen nodig. Ik wil eigenlijk naar een stand met SCC en een stand zonder SCC. Zonder rem en iPedal.

[...]

Klopt, alleen werkt die linker flipper weer niet als SCC staat ingesteld. Ik geloof dat ik toch meer met de SCC moet gaan rijden. Wellicht ook van 2 afstandsstreepjes naar 3, wellicht dat de auto dan rustiger tot stilstand komt.
Wanneer ik wegrijd is standaard Regeneratie 3 geactiveerd. Die zet ik meteen op iPedal bij het stoplicht voor ik de Randweg oprijd en daarna gaat de SCC aan.

Die laat ik zijn werk doen. En alleen als ik zie dat ik zelf moet gaan remmen voor een stoplicht (geen voorligger bijv) druk ik op de +/- knop km de SCC tijdelijk uit te schakelen. De auto remt dan op iPedal tot stilstand (wel opletten om indien nodig bij te remmen met de voet).

Bij wegrijden even het pedaal weer indrukken en dan snel weer de +/- knop indrukken om de SCC weer te hervatten. De auto accelereert dan zelf weer naar de laatst ingestelde snelheid.

Afstand bolletjes staan meestal op 1.

Kortom, ik doe meer met mijn rechterduim dan met mijn rechtervoet... Ik dacht eerst dat ik die flippers veel meer zou gebruiken, maar dat gaat idd niet samen met de SCC. En het gemak daarvan doet mij meer.

Ik vind dat Hyundai hier gewoon teveel opties heeft. Ook al is er nu voor elk wat wils, het is te complex.

• Richard-I5
bilgy_no1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:

Ja, waarbij het overigens wel zo is dat ook bij het rempedaal tot een bepaalde vertraging de motor wordt gebruikt en pas daarna de schijven.

Ik rijd ook in de stad zoveel mogelijk met SCC. Dan regelt de auto het remmen en optrekken automatisch en regenereert dan in principe ook bijna uitsluitend. Ik vermoed dat dit dan in de buurt komt van automatische regeneratie stand (rechter paddle ingedrukt houden).

Ik maak me over het verbruik in de stad niet zoveel zorgen. Als het in verbruik 1 kWh per 100 km scheelt tussen de verschillende regeneratie-modi (bijv 16,5 kWh /100 km vs 17,5 kWh /100 km), dan is dat op een ritje van 5 km door een stad maar 50 Wh verschil in verbruikte energie, oftewel: verwaarloosbaar op een volle batterij.

Het verbruik in de stad wordt volgens mij vooral bepaald door hoe je verder rijdt: rustig optrekken, niet te hard rijden en door zaken als de verwarming/airco.
Bedankt voor de berekening van het verbruik. Relativeert het een en ander.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• Richard-I5
bilgy_no1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:10:

Wanneer ik wegrijd is standaard Regeneratie 3 geactiveerd. Die zet ik meteen op iPedal bij het stoplicht voor ik de Randweg oprijd en daarna gaat de SCC aan.

Die laat ik zijn werk doen. En alleen als ik zie dat ik zelf moet gaan remmen voor een stoplicht (geen voorligger bijv) druk ik op de +/- knop km de SCC tijdelijk uit te schakelen. De auto remt dan op iPedal tot stilstand (wel opletten om indien nodig bij te remmen met de voet).
Schokt de auto dan niet, als je van SCC naar iPedal over gaat? In mijn beleving remt iPedal nogal stevig af. Het is dan vooral de subtiliteit die ik mis. Eigenlijk wil ik bij het uitzetten van SCC eerst uitrollen en dan rustig aan de "rem" er op zetten, totdat de auto stil staat. Omdat met iPedal te doen, heb ik volgens mij een motoriek nodig, die dat van mijzelf te boven gaat.
Ik vind dat Hyundai hier gewoon teveel opties heeft. Ook al is er nu voor elk wat wils, het is te complex.
Het zijn inderdaad heel veel opties. Al vindt ik dat niet eens het ergste. Ondanks al deze opties, kun je alleen met de rem van uit SCC op een herhaalbare en vloeiende manier tot stilstand komen. En juist die rem voelt voor mij zo ouderwets in deze fantastische wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 12:59

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Richard-I5 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:40:
[...]

Schokt de auto dan niet, als je van SCC naar iPedal over gaat? In mijn beleving remt iPedal nogal stevig af. Het is dan vooral de subtiliteit die ik mis. Eigenlijk wil ik bij het uitzetten van SCC eerst uitrollen en dan rustig aan de "rem" er op zetten, totdat de auto stil staat. Omdat met iPedal te doen, heb ik volgens mij een motoriek nodig, die dat van mijzelf te boven gaat.
Iets op het gaspedaal leunen (ja ik zeg nog steeds gaspedaal 8)) bij het lossen van de cruise control voorkomt dat je richting het stuurwiel knikt met je hoofd ;) Misschien wat overdreven, hij remt pittig af maar schokken doet hij niet.

Ook kun je door met het gaspedaal te spelen de mate van afremmen met ipedal bijsturen. Ik ben er wel blij mee. In de bebouwde kom op ipedal en bij ons door de Veluwse rimboe op level 3. Dan hoef je in het laatste geval eigenlijk alleen op de rem als je tot stilstand moet komen.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 30-12-2021 01:09 ]

• Richard-I5
de meester01 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:06:
[...]

Iets op het gaspedaal leunen (ja ik zeg nog steeds gaspedaal 8)) bij het lossen van de cruise control voorkomt dat je richting het stuurwiel knikt met je hoofd ;)

Ook kun je door met het gaspedaal te spelen de mate van afremmen met ipedal bijsturen. Ik ben er wel blij mee. In de bebouwde kom op ipedal en bij ons door de Veluwse rimboe op level 3. Dan hoef je in het laatste geval eigenlijk alleen op de rem als je tot stilstand moet komen.
thanks, ga ik proberen.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:12

MicheldeGoey

Project 45

lackaday schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:01:
[...]

En heb je dan, zoals op de Ottocast-website aangegeven, helemaal geen beschikking meer over Siri tijdens het rijden?
Weet ik niet want ik gebruik Siri niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
[...]

Iets op het gaspedaal leunen (ja ik zeg nog steeds gaspedaal 8)) bij het lossen van de cruise control voorkomt dat je richting het stuurwiel knikt met je hoofd ;) Misschien wat overdreven, hij remt pittig af maar schokken doet hij niet.

Ik gebruik nu al heel lang uitsluitend level 3, hierdoor weet ik nu in elke situatie hoe de auto reageert. Het doseren gaat na zo'n lange tijd gewenning nu volledig vanzelf. Als je bij een stoplicht of iets anders stilstaat dan volstaat het loslaten van de rem al om de auto te laten rijden ("kruipen") om vervolgens stroom bij te geven wat een heel natuurlijke en schokvrije accelaratie geeft. Als ik SCC/HDA uitzet dan anticipeer ik alvast door iets het stroompedaal in te drukken om het misschien te snel afremmen op te vangen.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• suffuhrt
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06-2023
Richard-I5 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:53:
Dit is waarschijnlijk waarom ik zo aan het zoeken ben naar een goede rij instelling. Als ik in SCC kom aanrijden bij een stoplicht en daar staat al een tijdje een auto te wachten, dan heb ik niet het idee dat mijn auto op tijd gaat stoppen. In dit soort situaties is handmatig ingrijpen nodig. Hebben jullie deze ervaring ook?

Echter in SCC mode, werken de flippers achter het stuur niet, dus die eerst uit en dan met de flippers aan de slag. Ik kan ook de rem gebruiken natuurlijk, gelukkig werkt die wel altijd.
Dat niet stoppen bij voorligger stoplicht zit in je hoofd. Hij stopt echt wel op tijd hoor. Het komt omdat je als mens gewend bent om al veel eerder je “gas” los te laten. Het werkt echt hoor 8)

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
[...]

Ik kom uit een kona dus was de peddels al gewend. Ik doe het als volgt: stedelijk rij ik manueel op i-pedal. Tis effe wennen kwa gebruik stroompedaal maar dat is vrij snel ingeleerd. Zodra ik N weg opdraai of snelweg dan zet ik de regeneratie op 0 en ga naar scc. Dat vind ik fijn omdat je dan bij onderbreking van scc niet gelijk je remlichten laat zien want dat ziet er erg onrustig uit voor je achterligger. Met flipperen regel ik de dan gewenste regeneratie. Als het lichte file is is scc weer vervelend omdat ie gaten laat vallen er steeds verkeer tussenkomt. Dus doe ik manueel en flipperen. Ik moet erbij zeggen dat ik dat flipperen wel leuk vind.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02 11:18
Helaas definitief te horen gekregen dat de Enyaq niet meer gaat komen dit jaar.
Als het goed is wordt iemand anders hier volgend jaar mee blij gemaakt door de LM.
Voor mij wordt het als het goed is een Ionic 5.
Ook geen verkeerde auto maar niet door mij zelf samengesteld qua kleur en opties.
Het wordt een Style RWD LR met warmtepomp, V2L en rondom camera's in de kleur Teal Green Pearl Mica
Heb me al een klein beetje ingelezen op dit forum.
Ook de Ionic 5 is dus niet perfect en tja die handgrepen die niet meer naar buiten komen, dat is wel heel jammer ;)

Heeft een van jullie de kleur Teal Green Pearl Mica en kan hij/zij een foto plaatsen?

[ Voor 34% gewijzigd door PeMo1965 op 30-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
PeMo1965 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:33:
Als het goed is wordt iemand anders hier volgend jaar mee blij gemaakt door de LM.
Ook geen verkeerde auto maar niet door mij zelf samengesteld qua kleur en opties.
Het ga jullie goed en geniet van die mooie Enyaq's
Ik denk dat je hier niet veel Enyaq rijders tegenkomt. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 23:25
Het ga jullie goed en geniet van die mooie Enyaq's
Welkom, nu krijg je een veel mooiere Ioniq 5 :*)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54

cooper_s1

MINI's rule

Weet iemand hoe je met android auto het split screen deel instelt zodat je in het kleinere deel bijvoorbeeld de radio oid ziet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 10:33

Killemall

Can you say Moooh !!??

Het wordt een Style RWD LR met warmtepomp, V2L en rondom camera's in de kleur Teal Green Pearl Mica
Heb me al een klein beetje ingelezen op dit forum.
Ook de Ionic 5 is dus niet perfect en tja die handgrepen die niet meer naar buiten komen, dat is wel heel jammer ;)

Heeft een van jullie de kleur Teal Green Pearl Mica en kan hij/zij een foto plaatsen?
Hier een foto van mijn Teal Green. Is wel een Lounge, dus zit wel wat detail verschil in met een Style.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kVuIfCGt6hKuUKqnKUU05aMzSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agNOqBtSob2PL0FThzhkvxku.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:54:
Weet iemand hoe je met android auto het split screen deel instelt zodat je in het kleinere deel bijvoorbeeld de radio oid ziet?
Ik heb AA nog maar 1x kort aangezet, maar toen kreeg ik automatisch het split screen.

Kun je het niet vanaf de rechterkant van het scherm aanzetten met het pijltje?

Hangt misschien ook af van de software versie. Heb je die al helemaal bijgewerkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05 17:10

-CJ

Not remastered

Zoeken bij de instellingen naar Split screen en dan aanzetten, kan alleen als telefoon niet is aangekoppeld. Kan zijn dat je het menu op het rechter scherm nog moet swipen door aan de rechterkant op het pijltje te drukken.

All I had to do was follow the damn train.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

bilgy_no1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb AA nog maar 1x kort aangezet, maar toen kreeg ik automatisch het split screen.

Kun je het niet vanaf de rechterkant van het scherm aanzetten met het pijltje?

Hangt misschien ook af van de software versie. Heb je die al helemaal bijgewerkt?
Ik heb inderdaad de latest graetest qua software, zowel de auto als m'n telefoon.
Ik heb al diverse malen op het pijltje gedrukt maar dan gebeurt er niets.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

-CJ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:55:
[...]

Zoeken bij de instellingen naar Split screen en dan aanzetten, kan alleen als telefoon niet is aangekoppeld. Kan zijn dat je het menu op het rechter scherm nog moet swipen door aan de rechterkant op het pijltje te drukken.
Dat split screen werkt wel met de radio of navigatie, maar dus niet met AA en dus niet door op het pijltje te drukken... is an sich niet zo'n ding maar het had wel leuk/handig geweest...

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05 23:22
Killemall schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:18:
[...]

Hier een foto van mijn Teal Green. Is wel een Lounge, dus zit wel wat detail verschil in met een Style.

[Afbeelding]
Prachtige kleur, wij hebben deze met de 20 inch velgen ook besteld in oktober maar zal nog moeten wachten tot ws medio maart. Kijken er erg naar uit

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supreme1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-02 20:04
cooper_s1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:30:
[...]

Dat split screen werkt wel met de radio of navigatie, maar dus niet met AA en dus niet door op het pijltje te drukken... is an sich niet zo'n ding maar het had wel leuk/handig geweest...
Bij mij werkt splitscreen ook samen met AA hoor, alleen kun je niet tegelijk de navigatie van de auto en van AA gebruiken.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Supreme1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:46:
[...]

Bij mij werkt splitscreen ook samen met AA hoor, alleen kun je niet tegelijk de navigatie van de auto en van AA gebruiken.
Welke versie van AA heb jij op je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supreme1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-02 20:04
cooper_s1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:48:
[...]

Welke versie van AA heb jij op je telefoon?
Ik gebruik versie 7.1.614574-release , maar volgens mij moet het met alle versies werken.

Hier een filmpje van een EV6, maar de instellingen zijn hetzelfde:

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-05 16:29
Heeft iemand een aanbeveling voor een 11 kWh mobiele lader met CEE stekker? Er wordt veel aangeboden voor zeer uiteenlopende prijzen. Zou een 2e hands Tesla UMC met CEE adapter ook geschikt zijn? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-05 11:40
wat leuk, ik zag net een straat verder bij mij (eilanden buurt almere) een digital green lounge staan, dus vanaf nu zal ik er iig 1 heel dichtbij steeds zien >:) is die van iemand hier toevallig?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Supreme1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik versie 7.1.614574-release , maar volgens mij moet het met alle versies werken.

Hier een filmpje van een EV6, maar de instellingen zijn hetzelfde:

[YouTube: How to enable Android Auto split screen mode on the Kia EV6]
Super! :) gevonden en ingesteld. Sommige menu's zijn niet zo makkelijk te vinden, zullen wel koreaanse menustructuren zijn. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 16:14
Tiggy80 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:25:
wat leuk, ik zag net een straat verder bij mij (eilanden buurt almere) een digital green lounge staan, dus vanaf nu zal ik er iig 1 heel dichtbij steeds zien >:) is die van iemand hier toevallig?
Ik was het niet, maar zo leuk om te horen dat er al zoveel Almeerders een IONIQ 5 hebben 😊

Ik zag vandaag vlakbij buiten centrum een Gravity Gold met zwarte skirts.

Zelf rijd ik sinds dinsdag de Connect in Cyber Grey 😄

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 15:32
..

U vraagt en wij draaien: digital teal green connect. Deze zal qua uiterlijk zo goed als identiteit zijn als die van jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0tXXybN_3bY6DsNt63f0es6iOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJLBydYHWU7yNpmzrBsUp5KX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door levdbas op 30-12-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:48:
HDA2, vervolg. Andere ervaring.
Vandaag een langere rit naar nergens en terug. Andere instellingen geprobeerd. Niet meer basis Rijstijl, maar basis Rijmodus. Alle reacties op Snel. De kleurtjes in het display zijn anders. Er zit nu een blauwe kouwgombal op de neus i.p.v. grijs en er valt een groene schaduw voor de auto. Nu werkt het veel beter. Niet meer dat nerveuze geflipper, maar rustige correcties. Nu is het wel bruikbaar.

[Afbeelding]
Vandaag ook op een rit van 150 km snelweg wat gespeeld met de 2 instellingen. Ik merk geen verschil, zal het ook vreemd vinden als dit invloed zou hebben. Maar ik had er dan ook niet zo heel veel last van.
Wel het gevoel dat het na de laatste update van infotainment vloeiender werkt, maar dat zal ook wel alleen maar perceptie en/of gewenning zijn aangezien ik ook niet denk dat dit van invloed kan zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Hier wat foto's van mijn Project 45 Digital Teal Green

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyMTfXMEjszlUIMJ2x0i21SJLYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwQPce7CRvBKrBpsy3nlBEW9.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNH_SSFvb2I8L8k9EPF9GnXXibo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SEHFbQLf8xHlQrr3uifw8s9.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9cT4yTOXfUy1-fgZb5vxcGFhWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QealFXj3g1XjVtnkApk4t5lm.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4e6tW4AQeGzKWQG003Rj6ATEDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VIt45yQGcl8j7XECIOBvd7z.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsfyRVLq4kaYRi8cc3lFxVX2nHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OM5hOaxyZUqg3sEbqHR9Jrnd.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roFliBtN1OgqcDl4dhWDvDkhQi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILdiK2G3elybZEPen9jsyRF8.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPF-xi_EkT4g5nEJ6PKmUUyMpcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1zw2DDDd1SXTyXDt7qpC0K3.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cISolanptjCt1ypVmK-BJrLrWus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcA5CAOU9qFYFpNzAg16MURA.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMtIVJ2-S4BCVinqSIi7cD7cFZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16WEXnjoRBrogvM4J6Fd5a8j.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Laatst online: 09-05 12:28
Als je de nieuwste software hebt moet je in het menu van Telefoonprojectie zijn, volgens mij wel alleen beschikbaar voordat je inplugt. Anders verandert het icoon naar Android auto geloof ik.

In vorige software versie stond het bij scherm -> splitscreen maar is nu verplaatst

• PeMo1965
levdbas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:30:
[...]

U vraagt en wij draaien: digital teal green connect. Deze zal qua uiterlijk zo goed als identiteit zijn als die van jou.

[Afbeelding]
Hier wordt ik toch wel vrolijk van, al kan ik de kleur nog steeds niet helemaal peilen, is het groen, is het blauw, is het grijs, of van alles wat :)
Dank voor het delen van de foto

• PeMo1965
Driekussie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:13:
Heeft iemand een aanbeveling voor een 11 kWh mobiele lader met CEE stekker? Er wordt veel aangeboden voor zeer uiteenlopende prijzen. Zou een 2e hands Tesla UMC met CEE adapter ook geschikt zijn? Alvast bedankt!
Ik heb de e-Tap 11 kW van EV Chargeking. Thuis een 16A CEE wcd geïnstalleerd (kun je meebestellen, maar ik heb een extra beschermd IP67 exemplaar gebruikt) en klaar. Uiteraard moet je wel een goede bekabeling hebben van 5x 2,5 mm2. Ik kon zelf direct vanuit de meterkast naar de voorgevel.

Anyway, Evchargeking.com was erg goed. Er werd bij bestellen wel aangegeven dat er een wachttijd was en die klopte. Laden gaat vlekkeloos. Enige kleine nadeel is dat je bij het instellen van de stroomsterkte goed moet opletten en het aantal knipperingen moet tellen. Liever had ik een schermpje gehad met de weergave daarvan.

• Naaldhak
  • Laatst online: 08-04 08:40
bilgy_no1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:45:
[...]

Ik heb de e-Tap 11 kW van EV Chargeking. Thuis een 16A CEE wcd geïnstalleerd (kun je meebestellen, maar ik heb een extra beschermd IP67 exemplaar gebruikt) en klaar. Uiteraard moet je wel een goede bekabeling hebben van 5x 2,5 mm2. Ik kon zelf direct vanuit de meterkast naar de voorgevel.

Anyway, Evchargeking.com was erg goed. Er werd bij bestellen wel aangegeven dat er een wachttijd was en die klopte. Laden gaat vlekkeloos. Enige kleine nadeel is dat je bij het instellen van de stroomsterkte goed moet opletten en het aantal knipperingen moet tellen. Liever had ik een schermpje gehad met de weergave daarvan.
Ik laad met de Copper SB van Wallbox, kan tot 22KW, ik gebruik 11KW (max I5), handig want werkt met diverse RF-ID kaarten. Zo kan ik voor de zaak laden met E-Flux maar ook prive op eigen kosten met andere kaarten. Een
3 fase kabel en krachtgroep aangelegd met daarboven een loadbalancer meter.

De laadpaal dimt automatisch als de totale load van de woning richting de maximale load gaat van 3 x 25 amps ongeveer 17,2K Watt. Ben wel uitgegaan van YmVK 5 x 4mm 3 fase kabel.
Heb een extra korte Mennekes type 2 kabel gekocht op amazon.de want de bijgeleverde kabel is erg stug en te lang. Het geheel werkt nu echt mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
lackaday schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:32:
Zo, zwarte logo’s er op en de IONIQ 5 is klaar voor zijn eerste echte reis. Next stop: Provence!

Bij het inladen was wel goed te merken dat de kofferbak in de hoogte niet echt overhoudt. Oppervlak is echter dik in orde, dus uiteindelijk echt goed te doen. Heb nog overwogen mijn fiets op de achterklep te hangen met een Thule Clipon, maar ben blij dat het uiteindelijk allemaal mooi achterin past.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet niet of ik jou of de andere roadtripper laatst al had gequote.. maar hoe was het? Zeer benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Vraagje over het vastklemmen van de laadkabel in de Ioniq 5.
Ik meende dat er een instelling was waarmee je kon instellen dat de laadkabel ook voor en na het laden vastgeklemd blijft in de auto.
Op pagina 1-25 in de engelse handleiding en 1-22 van de Nederlandse handleiding vind ik de beschrijving hier van. Alleen achter het scherm van mijn auto (met de software release van 14 december) kan ik deze optie niet vinden. Iemand een idee of deze instelling ergens anders te vinden is, of dat deze is komen te vervallen?

De vorige keer na het opladen, haalde ik de laadkabel zo uit de auto (laden was reeds afgerond). Ik wil nu dat de kabel in de auto vast geklemd blijft, totdat de laadpaal aangeeft dat het laden beëindigt is.
De vraag is nu, waar stel ik dit in? Heeft iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@Richard-I5 Kun je dat niet opzoeken met de zoekfunctie op het Infotainment scherm? Ik neem aan dat als er iets in de software aangepast wordt dat het dan ook in de zoekfunctie aangepast wordt?!

[ Voor 13% gewijzigd door kor952 op 31-12-2021 06:41 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
Richard-I5 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:06:
Ik meende dat er een instelling was waarmee je kon instellen dat de laadkabel ook voor en na het laden vastgeklemd blijft in de auto.
Op pagina 1-25 in de engelse handleiding en 1-22 van de Nederlandse handleiding vind ik de beschrijving hier van. Alleen achter het scherm van mijn auto (met de software release van 14 december) kan ik deze optie niet vinden. Iemand een idee of deze instelling ergens anders te vinden is, of dat deze is komen te vervallen?

De vorige keer na het opladen, haalde ik de laadkabel zo uit de auto (laden was reeds afgerond). Ik wil nu dat de kabel in de auto vast geklemd blijft, totdat de laadpaal aangeeft dat het laden beëindigt is.
Je kunt kiezen tussen: unlock als laden is voltooid, of unlock als de auto van het slot is. Bij de laatste staat de laadkabel dus vast zolang de auto op slot staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV21
  • Laatst online: 16-10-2022
Richard-I5 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:06:

Je kunt dit instellen via het EV-instellingen menu. Er zijn inderdaad 2 mogelijkheden zoals @Vielleicht aangeeft.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Guido-i5
  • Laatst online: 31-03-2022
Beste Ioniq-5'ers,

Met veel plezier heb ik afgelopen maanden dit topic gevolgd, waarbij zeker de de laatste weken de voorpret is enorm is toegenomen, dank daarvoor!

Sinds maandag ben ik dan ook in het bezit van mijn I5 (Style / WP / longe range). Deze versie gekozen ivm gegarandeerde levering in 2021. Eind augustus besteld.
Heb hiervoor ruim 1,5 jaar gereden een Tesla M3 gehad en meer dan 60.000 KM gereden.

Paar bevindingen (ben geen enorme autogek, dus neem me mijn beginnende terminologie niet kwalijk:))
- Wát een ruimte binnen! Echt enorm groot.
- Draaicirkel hierdoor ook 'huge'. Even wennen, maar meer een luxe dan een probleem (ook al woon ik Amsterdam).
- Behoorlijk veel soorten instellingen mogelijk, prettig om zo 'je eigen te maken'. Niet altijd even logisch menu systeem, maar als je geen digibeet bent snap je dat na 3 dagen wel.
- Prettige zithouding gevonden. Kan, in tegenstelling tot mijn Tesla 3, mijn linkerarm prettig leunen tegen het raam en daarmee sturen. Vind het lekker dat je wat hoger zit, overigens niet extreem hoog.
- Geluidskwaliteit iets minder dan ik gewend was (maar logisch, heb de Style).
- Touchscreen werkt goed, maar niet uitstekend zoals in de Tesla. Heel soms wat korte haperingen.
- Mis de sensoren aan de voorkant, zeker bij zo'n grote auto in Amsterdam geen overbodige luxe. (I know, Style)
- Mis de stoelverwarming (I know, Style)
- De app is erg enthousiast dat de eerste keer opladen goed is gegaan. Zie onderstaande afbeelding. Ik heb de afgelopen 12 uur iedere ongeveer iedere 3 minuten een pushmelding gehad. Anderen ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeXsFPlAiUbXhRa_n_V1JZN2RkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U866eyGpW5aJNlbEa5S0y06S.jpg?f=fotoalbum_large

Rijden:
- Geen gekke dingen met HDA, doet wat het moet doen (let op: Style heeft geen HDA2).
Kan in bochten, ook de wat flauwere bochten, wel wat 'paniekerig' doen. Ik durf hem daar nog niet los te laten zoals mijn Tesla 3. Dat maakt me overigens niet heel veel uit.
- Trillingen: heel klein beetje rond de 110 KM/U. Lijkt alsof het met hogere snelheden (vanaf 125 KM/U) er niet meer is. Bandenspanning enorm hoog: 3,4 / 3,5 bar.. Ga daar nog even achteraan bellen.
- Piepjes: werd de eerste 300 meter na de dealer al helemaal gestoord van alle piepjes. Heb ongeveer alles uitgezet aan geluiden / waarschuwingen. De hulpsystemen staan wel gewoon aan (zie hieronder).
- Rijervaring: fantastisch! Echt stukken relaxter dan ik gewend ben. Wat ik met name echt geweldig vind is het automatisch sturen. De I5 pakt na het wisselen van baan zelf direct het automatisch sturen op wanneer je weer binnen de lijntjes zit.
Dit in tegenstelling tot de Tesla. Hier moest je per rijbaan dit weer aan en uitschakelen (ik had op mijn Tesla niet het volledig zelfrijdende pakket á 7/8K) Dit maakte op lange stukken het best irritant. Zo kon je op de middelste rijbaan het zelfsturen aanzetten, maar toch later willen inhalen. Hier moest je dan eerst het automatisch sturen uitzetten, inhalen of rijbaan wisselen en vervolgens weer automatisch sturen aanzetten.

Voor mij echt een groot verschil wat de rijervaring gewoon veel prettiger maakt. Ik vind het bijzonder dat ik dit nog niet eerder heb gelezen. Ik vermoed dat deze omslachtige manier dan ook alleen bij Tesla is?

Dat laatste is iets dat mij sowieso is opgevallen. Ik heb best wat reviews van verschillende auto's gekeken. In die reviews gaat het 90% van de tijd om allemaal dingen die de auto kan en het uiterlijk. Veel dingen zijn leuk om te weten, maar ook echt veel 'nice-to-haves'. In ieder geval voor mij. Vaak wordt dan in de laatste 10% van de tijd nog even snel gezegd dat de auto lekker rijdt, maar de vering nogal hard is o.i.d. Bijzonder.
Vooral omdat je als berijder voornamelijk on-the-road bent (en dan met name de snelweg). Vind het gek dat hier in reviews nauwelijks aandacht aan wordt besteed. En natuurlijk, alles is persoonlijk, maar toch kan hier wel iets meer diepte in worden gegeven.

Enfin, ben enorm blij met mijn nieuwe aanwinst! Benieuwd of jullie een oplossing hebben voor mijn 'hyperenthousiaste Bluelink' mbt opladen is succesvol gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Guido-i5 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:45:
Beste Ioniq-5'ers,

Met veel plezier heb ik afgelopen maanden dit topic gevolgd, waarbij zeker de de laatste weken de voorpret is enorm is toegenomen, dank daarvoor!

Sinds maandag ben ik dan ook in het bezit van mijn I5 (Style / WP / longe range). Deze versie gekozen ivm gegarandeerde levering in 2021. Eind augustus besteld.
Heb hiervoor ruim 1,5 jaar gereden een Tesla M3 gehad en meer dan 60.000 KM gereden.

Paar bevindingen (ben geen enorme autogek, dus neem me mijn beginnende terminologie niet kwalijk:))
- Draaicirkel hierdoor ook 'huge'. Even wennen, maar meer een luxe dan een probleem (ook al woon ik Amsterdam).
- Behoorlijk veel soorten instellingen mogelijk, prettig om zo 'je eigen te maken'. Niet altijd even logisch menu systeem, maar als je geen digibeet bent snap je dat na 3 dagen wel.
- Prettige zithouding gevonden. Kan, in tegenstelling tot mijn Tesla 3, mijn linkerarm prettig leunen tegen het raam en daarmee sturen. Vind het lekker dat je wat hoger zit, overigens niet extreem hoog.
- Touchscreen werkt goed, maar niet uitstekend zoals in de Tesla. Heel soms wat korte haperingen.
- Mis de sensoren aan de voorkant, zeker bij zo'n grote auto in Amsterdam geen overbodige luxe. (I know, Style)
- De app is erg enthousiast dat de eerste keer opladen goed is gegaan. Zie onderstaande afbeelding. Ik heb de afgelopen 12 uur iedere ongeveer iedere 3 minuten een pushmelding gehad. Anderen ervaring mee?

[Afbeelding]

Rijden:
- Geen gekke dingen met HDA, doet wat het moet doen (let op: Style heeft geen HDA2).
Kan in bochten, ook de wat flauwere bochten, wel wat 'paniekerig' doen. Ik durf hem daar nog niet los te laten zoals mijn Tesla 3. Dat maakt me overigens niet heel veel uit.
- Trillingen: heel klein beetje rond de 110 KM/U. Lijkt alsof het met hogere snelheden (vanaf 125 KM/U) er niet meer is. Bandenspanning enorm hoog: 3,4 / 3,5 bar.. Ga daar nog even achteraan bellen.
- Piepjes: werd de eerste 300 meter na de dealer al helemaal gestoord van alle piepjes. Heb ongeveer alles uitgezet aan geluiden / waarschuwingen. De hulpsystemen staan wel gewoon aan (zie hieronder).
- Rijervaring: fantastisch! Echt stukken relaxter dan ik gewend ben. Wat ik met name echt geweldig vind is het automatisch sturen. De I5 pakt na het wisselen van baan zelf direct het automatisch sturen op wanneer je weer binnen de lijntjes zit.
Dit in tegenstelling tot de Tesla. Hier moest je per rijbaan dit weer aan en uitschakelen (ik had op mijn Tesla niet het volledig zelfrijdende pakket á 7/8K) Dit maakte op lange stukken het best irritant. Zo kon je op de middelste rijbaan het zelfsturen aanzetten, maar toch later willen inhalen. Hier moest je dan eerst het automatisch sturen uitzetten, inhalen of rijbaan wisselen en vervolgens weer automatisch sturen aanzetten.

Voor mij echt een groot verschil wat de rijervaring gewoon veel prettiger maakt. Ik vind het bijzonder dat ik dit nog niet eerder heb gelezen. Ik vermoed dat deze omslachtige manier dan ook alleen bij Tesla is?

Dat laatste is iets dat mij sowieso is opgevallen. Ik heb best wat reviews van verschillende auto's gekeken. In die reviews gaat het 90% van de tijd om allemaal dingen die de auto kan en het uiterlijk. Veel dingen zijn leuk om te weten, maar ook echt veel 'nice-to-haves'. In ieder geval voor mij. Vaak wordt dan in de laatste 10% van de tijd nog even snel gezegd dat de auto lekker rijdt, maar de vering nogal hard is o.i.d. Bijzonder.
Vooral omdat je als berijder voornamelijk on-the-road bent (en dan met name de snelweg). Vind het gek dat hier in reviews nauwelijks aandacht aan wordt besteed. En natuurlijk, alles is persoonlijk, maar toch kan hier wel iets meer diepte in worden gegeven.

Enfin, ben enorm blij met mijn nieuwe aanwinst! Benieuwd of jullie een oplossing hebben voor mijn 'hyperenthousiaste Bluelink' mbt opladen is succesvol gegaan.
Ik had vandaag ook soort gelijke meldingen op mijn Bluelink app. Wel had ik diverse stop en een start meldingen achter elkaar.

Wat bleek, de Hyundai smart charging was aan de slag. Dit werkt via een losse app, ook van Hyundai. Zorgt voor ontlasting van het stroom net en ik krijg er ook nog eens een halve cent per kWh uur voor.
Met smart charging wordt het laden gepauzeerd afhankelijk van de behoefte van het electriciteitsnet. Wel houdt het in de gaten dat de auto op tijd is opgeladen. Zodat de auto 's morgens weer helemaal klaar is voor gebruik.

Wellicht hebben de meldingen in jouw Bluelink app hier ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
kor952 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:30:
@Richard-I5 Kun je dat niet opzoeken met de zoekfunctie op het Infotainment scherm? Ik neem aan dat als er iets in de software aangepast wordt dat het dan ook in de zoekfunctie aangepast wordt?!
Ik heb de zoek functie gebruikt, maar kon het niet vinden. Ik heb ook gezocht op recupereren, maar dat woord kent de zoek functie in mijn auto niet.
In de handleiding staat een afbeelding bij deze instellingen. Op die afbeelding zijn ook andere menu opties zichtbaar, een daarvan is intelligent recupereren.

De instellingen voor het intelligent recupereren wel gevonden. De instellingen voor het locken van de kabel stonden daar echter niet in de buurt.

Ik ga nog eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Vielleicht schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:04:
[...]

Je kunt kiezen tussen: unlock als laden is voltooid, of unlock als de auto van het slot is. Bij de laatste staat de laadkabel dus vast zolang de auto op slot staat
De instellling is bekend. De vraag is waar kan ik ze vinden (bij de software versie van 14 dec) ?

Ik ga nog eens naar ev-instellingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
EV21 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:35:
[...]

Je kunt dit instellen via het EV-instellingen menu. Er zijn inderdaad 2 mogelijkheden zoals @Vielleicht aangeeft.
Hmm, volgens mij ben ik een aantal keer in het EV-instellingen menu geweest. Waar je ook intelligent recuperen kunt instellen. Maar de instellingen voor lock en unlock van de laadkabel zag ik niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
Beste Ioniq-5'ers,

[Afbeelding]

Rijden:

Hier ook een style rijder. Leuke ervaring en herkenbaar. De sensor voor mis ik inderdaad ook wel, al went het steeds meer. Wellicht dat hij on demand ooit nog komt? Volgens mij zit de hardware er wel in.

De muziek kwaliteit werd bij mij wel beter na een aantal dagen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Richard-I5 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:42:
[...]

Hmm, volgens mij ben ik een aantal keer in het EV-instellingen menu geweest. Waar je ook intelligent recuperen kunt instellen. Maar de instellingen voor lock en unlock van de laadkabel zag ik niet staan.
Instellingen EV - vergrendelingsmodus oplaadsteker (laatste optie, even naar beneden scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
amw82 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:34:
[...]

Instellingen EV - vergrendelingsmodus oplaadsteker (laatste optie, even naar beneden scrollen)
Ik ga zo kijken. Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neErsA0JEU8yAWWtyZpfu1OPnjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7cgggWa2fTrHe5bLMYb2lzi.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag me af of de eigenaar z'n auto kwijt is geraakt na een te spannend winkelbezoek bij de GAMMA, of dat de Ioniq niet echt een geweldige parkeerhulp heeft. Dit model staat echt al een maand zo geparkeerd.

Dus of de eigenaar kan echt niet parkeren, of de auto staat hier al een maand stil (gekke plek, om de hoek bij de VW dealer).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Als je een laadpaal instelt als (tussen)bestemming, en onderweg er naar toe geraken alle plekken bezet, krijg je hier dan een melding van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:37
Zojuist bij de bandenwissel geweest, van Michelin Primacy 4 naar Pirelli Scorpion Winter 235/55 r19 101H.

Iemand anders deze winterbanden ook? Ik hoor wel wat meer afrolgeluiden, maar heb nog maar 40km ermee gereden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:32:
Zojuist bij de bandenwissel geweest, van Michelin Primacy 4 naar Pirelli Scorpion Winter 235/55 r19 101H.

Iemand anders deze winterbanden ook? Ik hoor wel wat meer afrolgeluiden, maar heb nog maar 40km ermee gereden.
Ik heb de EV zomerbanden gewisseld voor CrossClimates SUV en die zijn ook iets luidruchtiger maar dat mag geen naam hebben. Op slecht wegdek bij snelweg tempo heb ik wel iets mee afrolgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Beste Ioniq-5'ers,

[Afbeelding]

Rijden:

Is die bandenspanning weergave niet toevallig in psi ipv bar? Want 35 psi is ongeveer 2.4 bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Lezen jullie het verbruik af in kWh/100km of km/kWh?
Ik ben aan het kijken wat handiger is om in te stellen in de auto :)
Psi heb ik iig snel veranderd naar bar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:58:
Lezen jullie het verbruik af in kWh/100km of km/kWh?
Ik ben aan het kijken wat handiger is om in te stellen in de auto :)
Psi heb ik iig snel veranderd naar bar.
Ik heb hem op kWh/100 km staan, maar reken met km/%.

1% = 0,7 kWh = 700 Wh (nominaal 0,726 maar ik reken aan de veilige kant)
Dus bijv bij 20 kWh/100 km = 200 Wh/km
Doe ik 3,5 km per %
En kan ik vanaf de actuele SOC en de te rijden afstand en het actuele verbruik goed inschatten of ik het ga redden en/of hoeveel ik moet bijladen.

Maar eerlijk gezegd gebruik ik gewoon ABRP voor langere ritten en kijk dan af en toe naar de GOM vs nog te rijden afstand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard-I5
amw82 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:34:
[...]

En inderdaad, het staat er gewoon in. Gek dat ik het gisteravond niet kon vinden. Ik kan natuurlijk tig excuses verzinnen voor mijzelf. Maar waarschijnlijk heb ik gewoon niet goed gekeken.

Iedereen bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Jeroenneman schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:04:
[Afbeelding]

Vraag me af of de eigenaar z'n auto kwijt is geraakt na een te spannend winkelbezoek bij de GAMMA, of dat de Ioniq niet echt een geweldige parkeerhulp heeft. Dit model staat echt al een maand zo geparkeerd.

Dus of de eigenaar kan echt niet parkeren, of de auto staat hier al een maand stil (gekke plek, om de hoek bij de VW dealer).
Wellicht dat de lokale Hyundai dealer op deze manier nieuwe klanten probeert te werven. Wellicht dat iemand die een proefrit maakt in een ID.x product, dan toch even achter z'n oren gaat krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Hyundai heeft al nagedacht over het recyclen van de i5:

https://youtu.be/DguHjRqBTtc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
KonigsleitenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a16VuKIgtlmmbOeAPi86uH6UzwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdivfFpn5YMeSQHQVjwn2cpD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 09:28
geen kleur meer over in je printer?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nee en de Umlauten waren ook uitverkocht..... :+

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 31-12-2021 16:56 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuPo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jhcUVE857Rfc9psOWFbrZCKYDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/29JWXt0EBQhO0SBpNL37Tb8n.jpg?f=user_large

Fijne jaarwisseling allen. Hierbij nog een plaatje van de Mystic Olive aan de laadpaal. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K0UVFs5Imt8XsG4HOObO32XMUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDwTKpi3KirojqJPtQIaOdEk.jpg?f=fotoalbum_large
En de beste wensen allemaal vanuit Frankrijk. Staat toch wel goed voor zo'n oude boerderij uit 1820!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Al maanden een leuk topic. Beste wensen allemaal. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqHlIC_JyQ89pgP4EUtxDyrH3bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KN924b59sEcgfmD4KSbtlHX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 19:16

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste wensen peeps!
Ik moet morgen denk ik morgen de auto even afspoelen :p ik hou m'n hart vast voor al dat vuurwerk, wil geen schram op m'n waggie 🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Heppie Nieuwjaar mensen *O*

Gisteravond en vannacht een ritje naar Twente en terug gemaakt. 150 km in totaal was exact 50% acculading. Stevig tempo, ca.135-140 km/h heen en 130 terug met behoorlijk wat wind bij 14 graden. Heenweg iets van 26,5/100, terugweg iets rond de 30kwh/100. Accu bij vertrek 90% en thuis 40%. Wel raar dat de verbruiksmeter dus iets van 28kwh/100 aangeeft maar als je op het percentage afgaat je net iets boven de 24 zit :?

Was de eerste 'grote' rit. Vanaf vandaag geen 500 km per jaar limiet meer dus lekker karren.

HDA2 is een drama. Ik kreeg na 2 minuten op de snelweg al de opmerking dat de kots in aantocht was en of ik wilde kappen met dat zwalken :/ De DAW na 20 minuten uitgezet. Toen had ik al 3 x een pauze advies te pakken maar ja dat slingeren kwam door de zijwind |:( Met de scc rijden is wel fijn, die had ik al eerder gebruikt en vandaag ook in de binnenstad. Rijd prima, houdt daar net zoveel afstand als ik zelf zou doen.

De auto rijdt wel heel fijn op de snelweg: relaxed, lekker stil, comfortabel onderstel en stoelen die prima geschikt zijn voor de combinatie 'veeleisende rug' en lange ritten. Wat ik minder vind is het onderstel op verkeersdrempels. Dat wordt snel oncomfortabel door de slappe afstelling. De auto slaat dan wat te ver in de veren.

Ondertussen de usb c / lightning kabel onder de mat naar de middenconsole gelegd en komende dagen de vgate iCar dongle eens zien te koppelen aan de mobiel en ABRP.

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 01-01-2022 03:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-05 10:54
LuPo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:32:

Ik heb ze er afgelopen donderdag ondergekregen. ik merk weinig verschilAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WQafssb3ibCu_l33DTEzR0UMWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgxwucgtGa4Rgmrgh0sbk4cA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@de meester01
Het percentage van de SOC is niet helemaal lineair. De laagste procenten gaan wat harder dan de hoogste procenten. Kan dus best kloppen dat je met de onderste 40% minder ver komt dan met de bovenste 40%.

Die 260-300 Wh/km klopt wel aardig met de snelheid die je hebt gereden.

Vwb de HDA2. Het helpt enorm om hem iets in bedwang te houden. Heb een paar pagina's terug geprobeerd om uit te leggen hoe ik dat zelf doe.

Dit systeem is niet geschikt om het stuur helemaal los te laten of zonder tegendruk te laten werken. Niet om dit goed te praten, want er moet een fix voor komen, maar ondertussen helpt het wel voor de lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
mag ik vragen welke granny lader meegeleverd word met de I5
bij de Kona zit er een van 8/10/12 A
een van max 16 A zou toch beter zijn voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 09:14
16A mag in principe niet over een gewoon stopcontact.
Dan moet je gewoon een laadpaal aanschaffen.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naaldhak
de meester01 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 02:54:
Heppie Nieuwjaar mensen *O*

Gisteravond en vannacht een ritje naar Twente en terug gemaakt. 150 km in totaal was exact 50% acculading. Stevig tempo, ca.135-140 km/h heen en 130 terug met behoorlijk wat wind bij 14 graden. Heenweg iets van 26,5/100, terugweg iets rond de 30kwh/100. Accu bij vertrek 90% en thuis 40%. Wel raar dat de verbruiksmeter dus iets van 28kwh/100 aangeeft maar als je op het percentage afgaat je net iets boven de 24 zit :?

Was de eerste 'grote' rit. Vanaf vandaag geen 500 km per jaar limiet meer dus lekker karren.

HDA2 is een drama. Ik kreeg na 2 minuten op de snelweg al de opmerking dat de kots in aantocht was en of ik wilde kappen met dat zwalken :/ De DAW na 20 minuten uitgezet. Toen had ik al 3 x een pauze advies te pakken maar ja dat slingeren kwam door de zijwind |:( Met de scc rijden is wel fijn, die had ik al eerder gebruikt en vandaag ook in de binnenstad. Rijd prima, houdt daar net zoveel afstand als ik zelf zou doen.

De auto rijdt wel heel fijn op de snelweg: relaxed, lekker stil, comfortabel onderstel en stoelen die prima geschikt zijn voor de combinatie 'veeleisende rug' en lange ritten. Wat ik minder vind is het onderstel op verkeersdrempels. Dat wordt snel oncomfortabel door de slappe afstelling. De auto slaat dan wat te ver in de veren.

Ondertussen de usb c / lightning kabel onder de mat naar de middenconsole gelegd en komende dagen de vgate iCar dongle eens zien te koppelen aan de mobiel en ABRP.
Happy New Year, ik heb dan nu de nieuwe Michelin banden, zal de komende 5 dagen testen of de trilling nu ook echt weg is want ik twijfel er aan. De HDA2 gister ook weer geprobeerd maar toch maar gauw weer uitgezet, het blijft een drama.Ik had een Tucson mee van de dealer en die reed voorbeeldig met de HDA.
Die DAW begint al na 10 minuten dat je moet rusten, ja ding dat veroorzaak jezelf.

Dit moet toch gauw opgelost worden mag ik hopen.
Hoe goed de auto ook scoort op alle andere features dit is echt een issue.

[ Voor 7% gewijzigd door Naaldhak op 01-01-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Tester35 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:30:
Volgens mijn kan die niet meer dan 12 Amps (12X230=2760 Watt) schiet niet echt op, Ik gebruikte dat ook in het begin omdat het erbij zat.
Gewoon 3 fase lader laadpaal gebruiken en voor de 11KW gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trietment
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-08-2024
Hey Allemaal,

Ik ben sinds 30 nov trotse eigenaar van een RWD LR lounge gravity gold.
De meeste “kwaaltjes” die ik hier lees ervaar ik ook. Het klein beetje slingeren op de weg met HDA, kleine trilling bij 100 km/u (dat overigens nu weg is met de winterbanden), het ontbreken van de automatische deur grepen (waar de dealer zei dat zelfs deze grepen weg gaan en de nieuwe modellen geheel standaard deur klinken krijgen).

Maar wat ik wil vragen is: ik krijg veel tegenliggers die knipperen naar mij omdat ik ze verblind. Nu staat hij niet super hoog afgesteld naar mijn idee. De lampen zijn nu eenmaal fel. Dit is bij veel nieuwe auto’s zo. Ervaren jullie dit ook?
Lager zetten doet ook niet heel veel blijkbaar. Tegenliggers blijven seinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Trietment schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:56:
Hey Allemaal,

De meeste “kwaaltjes” die ik hier lees ervaar ik ook. Het klein beetje slingeren op de weg met HDA, kleine trilling bij 100 km/u (dat overigens nu weg is met de winterbanden), het ontbreken van de automatische deur grepen (waar de dealer zei dat zelfs deze grepen weg gaan en de nieuwe modellen geheel standaard deur klinken krijgen).

Maar wat ik wil vragen is: ik krijg veel tegenliggers die knipperen naar mij omdat ik ze verblind. Nu staat hij niet super hoog afgesteld naar mijn idee. De lampen zijn nu eenmaal fel. Dit is bij veel nieuwe auto’s zo. Ervaren jullie dit ook?
Toevallig niet de grote lichten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Happy New Year, ik heb dan nu de nieuwe Michelin banden, zal de komende 5 dagen testen of de trilling nu ook echt weg is want ik twijfel er aan. De HDA2 gister ook weer geprobeerd maar toch maar gauw weer uitgezet, het blijft een drama.Ik had een Tucson mee van de dealer en die reed voorbeeldig met de HDA.
Die DAW begint al na 10 minuten dat je moet rusten, ja ding dat veroorzaak jezelf.

Dit moet toch gauw opgelost worden mag ik hopen.
Hoe goed de auto ook scoort op alle andere features dit is echt een issue.
Dat heb ik me al eerder afgevraagd heeft de Tucson ook HDA2 of is het HDA? Want misschien ligt daar het verschil, dan zouden de Style's er ook minder last van moeten hebben omdat die ook HDA hebben en geen HDA2.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tester35 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:30:
dezelfde instellingen als de Kona, max 12A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hey Allemaal,

Bekijk jezelf eens in het donker....(ik bedoel zet je auto met dimlicht aan ergens waar dat veilig kan, loop dan van een ruime afstand naar je auto toe, misschien staat er een koplamp niet goed afgesteld).

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-05 17:24
kor952 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Bekijk jezelf eens in het donker....(ik bedoel zet je auto met dimlicht aan ergens waar dat veilig kan, loop dan van een ruime afstand naar je auto toe, misschien staat er een koplamp niet goed afgesteld).
Dit lees ik op een engelstalig forum :

https://www.ioniqforum.co...headlights-checked.38211/

Blijkbaar worden er auto's afgeleverd met verkeerd afgestelde koplampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
bilgy_no1 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:09:
@de meester01

Vwb de HDA2. Het helpt enorm om hem iets in bedwang te houden. Heb een paar pagina's terug geprobeerd om uit te leggen hoe ik dat zelf doe.

Dit systeem is niet geschikt om het stuur helemaal los te laten of zonder tegendruk te laten werken. Niet om dit goed te praten, want er moet een fix voor komen, maar ondertussen helpt het wel voor de lange ritten.
Los van dat ik ook vind dat het beter moet werken en de HDA2 niet zo nerveus moet zijn, is dit ook de manier om er gebruik van te maken. Is sowieso verplicht om het stuur vast te houden en dan heb je verder nergens last van, aangezien je dan zelf genoeg lichte druk kan geven om hem recht te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Hey Allemaal,

Ze vinden het gewoon een erg mooie auto??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hey Allemaal,

Heb je de matrix koplampen? Als bestuurders boven de vangrail uitkomen maar hun koplampen niet wil het nog wel eens te lang duren voor hij hun gedeelte afschakelt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
_eLMo_ schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Heb je de matrix koplampen? Als bestuurders boven de vangrail uitkomen maar hun koplampen niet wil het nog wel eens te lang duren voor hij hun gedeelte afschakelt.
De i5 heeft geen matrix koplampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vielleicht
bilgy_no1 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:09:
@de meester01

Dit! Als je je handen op schoot legt en het stuur tussen duim en wijsvinger klemt, is het al 75% minder. De auto wijst je er continue op dat je je handen aan het stuur moet houden. Als je dit negeert ligt het niet aan de auto.

Ik zeg dit niet om bijdehand te doen en uiteraard wacht ik ook op een update waarin de auto boterzacht binnen de lijntjes blijft kleuren, maar tot die tijd is dit wat het is. Highway Driving ASSIST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-08-2024
_eLMo_ schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Geen idee. Bedoel je hiermee de led verlichting? Ik heb alle mogelijke opties er in ieder geval op.

Maar ik heb automatisch groot licht niet aanstaan. Ik ga hem wel helemaal omlaag draaien en even langs de dealer om te laten bijstellen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

amw82 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:28:
[...]
Los van dat ik ook vind dat het beter moet werken en de HDA2 niet zo nerveus moet zijn, is dit ook de manier om er gebruik van te maken. Is sowieso verplicht om het stuur vast te houden en dan heb je verder nergens last van, aangezien je dan zelf genoeg lichte druk kan geven om hem recht te houden...
Ik ga toch niet de hele weg worstelen met het stuurwiel.... :|

Als de concurrentie het kan en Hyundai het in een vorig model wel op orde heeft dan moet het gewoon werken zonder dat de bestuurder als een soort van rij-instructeur het systeem permanent moet corrigeren. Dit is gewoonweg niet acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
de meester01 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Dit is gewoonweg niet acceptabel.
Er is ook niemand die dat in twijfel trekt. Iedereen die een Ioniq 5 heeft is het erover eens dat de HDA2 beter kan en moet. Ik denk alleen dat constant tegen elkaar klagen dat het beter moet niet helpt.
En al helemaal niet als er mensen zijn die met tips komen, want die zijn er juist in te helpen met het probleem (wat er momenteel nou eenmaal is) om te gaan. Ik kan het probleem niet oplossen, maar misschien dat iemand hiermee geholpen is.

En doorrrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
[...]

Als de concurrentie het kan en Hyundai het in een vorig model wel op orde heeft dan moet het gewoon werken zonder dat de bestuurder als een soort van rij-instructeur het systeem permanent moet corrigeren. Dit is gewoonweg niet acceptabel.
Vandaag nog weer eens getest en het werkt bij mij gewoon goed, ook met handen los van het stuur. Aangezien ik de laatste infotainment software heb (maar nog niet de systeem update) ga ik er vanuit dat het niet primair aan de software ligt. Het moet iets met de camera’s en/of sensoren zijn, mogelijk banden(spanning) of wielophanging gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is in mijn optiek zeker niet worstelen en zoals ik al aangaf moet dit gewoon gefixt worden.

Mijn ervaring van vandaag is dat het systeem zowat de hele 400 km trip bijna niet heeft gezwabberd. Dit was wel voor het eerst dat ik met de combinatie van goed weer en overdag heb gereden. Op de heenweg met regen en in het donker moest ik iets meer tegendruk geven, dus wellicht is er een camera/imaging software component in het spel.

Het kan ook zijn dat het systeem toch van je leert wanneer je het in toom houdt. Er zit immers iets van een rijstijl module in. Maar bij mij staat ie geloof ik op 'Rijmodus' ingesteld, dus ik weet niet zeker of dit het is.

Maar zoals gezegd: dit systeem is niet gemaakt om met handen los te rijden. Misschien is het dus ook wel 'By design' om je bij de les te houden. Lichte tegendruk/knijpen met duim en wijsvinger is al genoeg om het veel rustiger te maken.

Liever dat dus dan kotsende passagiers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Luft schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Vandaag nog weer eens getest en het werkt bij mij gewoon goed, ook met handen los van het stuur. Aangezien ik de laatste infotainment software heb (maar nog niet de systeem update) ga ik er vanuit dat het niet primair aan de software ligt. Het moet iets met de camera’s en/of sensoren zijn, mogelijk banden(spanning) of wielophanging gerelateerd.
Waar zit het onderscheid in? Want de enige updates die ik uitvoer zijn mbv de Update Installer en een USB stick. Wat update ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Vielleicht schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Waar zit het onderscheid in? Want de enige updates die ik uitvoer zijn mbv de Update Installer en een USB stick. Wat update ik dan?
De systeem updates worden door de dealer gedaan (batterij management, veiligheid sytemen, etc. ) Infotainment is alleen de user interface en navigatie kaart.

[ Voor 15% gewijzigd door Luft op 01-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Luft schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:11:
[...]

De systeem updates worden door de dealer gedaan (batterij management, veiligheid sytemen, etc. ) Infotainment is alleen de user interface en navigatie kaart.
Alright! En welke systeemversie rijd jij mee? En die updates worden tijdens regulier onderhoud uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Vielleicht schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Alright! En welke systeemversie rijd jij mee? En die updates worden tijdens regulier onderhoud uitgevoerd?
Systeem is zoals uitgeleverd in Juli, updates worden gedaan tijdens regulier onderhoud. Je kan ook expliciet om updates bij dealer vragen.

Hier kan je controleren of er een update voor jouw auto is: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/

Voor mijn auto zijn er nog updates te doen:

Kühlmittelverlust prüfen und ggf. Kühlmittelpumpe erneuern, IONIQ 5 (NE)
Gültig bis: 02.02.2024
Kampagnencode: 10D122
Motor Control Unit (MCU) aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 28.05.2024
Kampagnencode: 10D157
Spurhalte Assistent (LKA), Fahrer Assistenz System (ADAS) und Elektronische Lenk
Gültig bis: 07.06.2024
Kampagnencode: 10D154
Batterie Management System (BMS) aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 13.06.2024
Kampagnencode: 10D183

[ Voor 49% gewijzigd door Luft op 01-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
Vielleicht schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Ik heb het systeem omgezet van adaptief naar rijmodus (zoals iemand hier eerder heeft getipt) en het maakt tot dusver een flink verschil. Het zware zwabberen is eruit, kots zakjes niet meer nodig. Nog steeds niet goed genoeg, met name in de bochten niet; neemt happen uit de bocht, beetje hoekerig corrigeren en soms stuurt hij te scherp in bij een bocht op een dikke witte streep en schakelt dan uit. Dat zijn de echt gevaarlijke situaties.
Zo is het wel bruikbaar maar graag snel die echte fix.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amw82
Laatste wat ik erover zeg, maar ik vraag me toch af hoe sommige hier rijden. Lijkt alsof ze de stoel in slaapmodus zetten en vervolgens verwachten dat de auto ze op de plaats van bestemming brengt.
Op het moment dat je gewoon het stuur (licht) beet houdt, is het getril/gezwabber over en rijdt de auto gewoon recht (als je zelf niet slingert natuurlijk). Als de auto dan nog steeds zwabbert, zou ik er geen meter verder in rijden aangezien het dan gewoon gevaarlijk is...

Nogmaals, ook ik vind dat er een oplossing moet komen. Maar zelfs dan zal ik gewoon het stuur beet houden, zoals ook de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
kor952 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Dat heb ik me al eerder afgevraagd heeft de Tucson ook HDA2 of is het HDA? Want misschien ligt daar het verschil, dan zouden de Style's er ook minder last van moeten hebben omdat die ook HDA hebben en geen HDA2.
De Tucson heeft HDA en inderdaad de Style ook
Pagina: 1 ... 59 ... 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic