Acties:
  • +1 Henk 'm!
TOMm1e schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:41:
[Afbeelding]

Waar kan ik het menu ‘energie informatie’ vinden. Ik krijg het niet gevonden. Ik bedoel het scherm als op de foto (niet mijn auto).
Zie deze post:
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

en deze post:

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 27-12-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cvanmansom schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:02:
[...]

De werking van de handgrepen is afhankelijk van de versie en productiedatum. Heb je een Lounge uit de eerste serie (in ieder geval tot en met juni 2021) dan komen de handgrepen naar buiten als je naast de auto staat. Bij de Lounge versies met een recentere productiedatum, moet je op het vierkante touch-knopje drukken op de handgreep en dan komen ze alsnog naar buiten - het automatisch uitklappen zit er dan niet meer op. In tegenstelling tot berichten die ik eerder gelezen heb, hoef je niet heel hard op dit 'knopje' te drukken. Je gebruikt hetzelfde knopje om de auto op slot te zetten.

Volgens mij is het bij alle andere versies zo - maar ik kan het fout hebben - dat je de handgreep aan de linkerkant in moet drukken zodat deze 'kiept' en je hem aan de rechterkant open kunt trekken.
Nee, bij de Lounge die je nu (in Nederland althans) kunt bestellen is de handgreep volledig handmatig. Je moet op het knopje drukken om de auto van het slot te halen en vervolgens met de nodige vingeracrobatiek de deurgreep uitklappen en openen.

In andere landen worden de automatische handgrepen gewoon nog geleverd in diverse uitvoeringen (niet eens altijd exclusief bij de top uitvoering), maar onze Nederlandse importeur heeft het uit de configuratie gegooid. Waarom is totaal onduidelijk.

Als je nu bestelt moet je er niet vanuit gaan dat het er misschien toch nog op zit. Dit was bij enkele door de importeur vooruitbestelde auto's het geval, maar die zijn allemaal verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vielleicht schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:01:
[...]

Hyundai Glass Coat is er niet voor matte lak! Glass Coat is glimmend, dus werkt averechts. Althans dat zegt mijn dealer
Dat zou kunnen. Ik heb hier wel een matte I5 langs zien komen met keramische coating. Het matte wordt misschien iets minder, maar het wordt er niet opeens een super glanzende auto van. Hangt ook af van het product denk ik, vandaar de tip aan @EV21 om zich goed te laten informeren. Best bij een detailer. Als hij interesse heeft in een coating.

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 27-12-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:16
Killemall schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:50:
[...]

Volgens mij hebben de motorische handgrepen het vierkantje ergens net uit het midden en de handmatige het vierkantje aan het einde van de greep.
Excuses, ik ging ervan uit dat ze sowieso nog wel naar buiten zouden komen en dit is blijkbaar niet juist. Heb dit ook aangepast. Ben dan wel benieuwd of ze dat wel doen als je de auto met de sleutel ontgrendelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

cvanmansom schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:30:
[...]

Excuses, ik ging ervan uit dat ze sowieso nog wel naar buiten zouden komen en dit is blijkbaar niet juist. Heb dit ook aangepast. Ben dan wel benieuwd of ze dat wel doen als je de auto met de sleutel ontgrendelt.
Nee, er zitten geen motortjes/actuatoren in de deurgreep. Het is alles of niks. Volledige handbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:59

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hmm ik mis toch echt wat ambient verlichting in het interieur. Zal eens kijken naar de diy oplossing zoals in de Enyaq topic. Heb alleen twee linker handen en ben totaal niet technisch aangelegd met sleutelen ofzo. Beter door een expert laten doen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:36:
Hmm ik mis toch echt wat ambient verlichting in het interieur. Zal eens kijken naar de diy oplossing zoals in de Enyaq topic. Heb alleen twee linker handen en ben totaal niet technisch aangelegd met sleutelen ofzo. Beter door een expert laten doen xD
https://hyundaizubehoer.de/en/386-ioniq-5?

Hier kun je officiële accessoires bestellen, inclusief witte of blauwe verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:36:
Hier ook interesse! Ik heb mijn dealer 3 weken gevraagd of het mogelijk is om achteraf te laten inbouwen. Hij vond het een leuke vraag en ze gaan er naar kijken zodra het wat rustiger is. De officiële oplossing kan sowieso, alleen dat is alleen blauw en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
bilgy_no1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:40:
[...]

Dat zou kunnen. Ik heb hier wel een matte I5 langs zien komen met keramische coating. Het matte wordt misschien iets minder, maar het wordt er niet opeens een super glanzende auto van. Hangt ook af van het product denk ik, vandaar de tip aan @EV21 om zich goed te laten informeren. Best bij een detailer. Als hij interesse heeft in een coating.
De matte I5 is ook zeker wel te coaten, alleen niet met Glass Coat. Deze zou 395 euro kosten, tov de keramische coating van één van de leden die iets van 1000 euro kostte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BobTL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
de meester01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:34:
[...]

Je krijgt een inhoudelijk antwoord en een tip.

Maar als je dat negatief wil spinnen is dat prima hoor :+
Iets met de toon die de muziek maakt? Iedereen kan een toetsenbord ridder zijn hè ;)?
Fijn dat je vertelt dat er een zoekfunctie is, dat wist ik ook niet.
Fijne feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
Weet iemand of je dmv het knopje met het sterretje ook een telefoonnummer zou kunnen programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Vielleicht schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:53:
[...]

De matte I5 is ook zeker wel te coaten, alleen niet met Glass Coat. Deze zou 395 euro kosten, tov de keramische coating van één van de leden die iets van 1000 euro kostte.
Mijn Gravity Gold Matte P45 is door de dealer gecoat met de orig. Hyundai Glass coating, en ziet er prima uit.

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 28-12-2021 10:33 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:21
Hoe gaat het bij jullie met het verbruik deze wat koudere maand?

Dit is mijn overzicht (Connect 73kWh met WP):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RURmT_zVHS_AGQV2DBlAt6qkc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aufFXqpvAYWaqX3VUkAlB5cD.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 28-12-2021 10:44 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
Killemall schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:50:
[...]

Volgens mij hebben de motorische handgrepen het vierkantje ergens net uit het midden en de handmatige het vierkantje aan het einde van de greep.
Klopt, dat was mij ook al opgevallen.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 19:46
GLK63 schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:43:
Goedenavond

Sinds vorige week rij ik een zwarte Style met warmtewisselaar en trekhaak. Deze is echter nog niet gemonteerd. Ik moet zeggen dat ik, na 12 jaar BMW gereden te hebben, toch wat afwachtend was. Toch ben ik na de eerste duizend kilometer erg tevreden. Ik kwam gisteren op de N228 een mede bezitter tegen, die naar me zwaaide. Helaas was ik te laat met reageren.
Ik lees met plezier mee. Morgen komt de dongle die ik bij Amazon besteld heb. Benieuwd wat er op de app dan te zien is.
Haha dat was ik in de Digital Teal Green connect! Goed om te horen dat de overstap is bevallen. Ik heb er nu zo'n 1.5k kilometer opzitten en ben er ook zo blij mij. Voor mij de eerste auto die ik rij dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
LuPo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:43:

[Afbeelding]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de data / statistieken van de bluelink app.

Het aansturen van de auto werkt prima (wagen op temperatuur brengen bijvoorbeeld). Maar bij rit informatie staan er vaak andere tijden dan dat ik gereden heb.
De afbeelding die je hier laat zien zegt mij vrij weinig. Er is hier nog veel ruimte tot verbetering voor de bluelink app. Wat is bijvoorbeeld de periode waar dit verbruik op is gebaseerd?

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
levdbas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:16:
[...]

Haha dat was ik in de Digital Teal Green connect! Goed om te horen dat de overstap is bevallen. Ik heb er nu zo'n 1.5k kilometer opzitten en ben er ook zo blij mij. Voor mij de eerste auto die ik rij dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. :)
Zo, dan ben je gelijk goed begonnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Richard-I5 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:19:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de data / statistieken van de bluelink app.

Het aansturen van de auto werkt prima (wagen op temperatuur brengen bijvoorbeeld). Maar bij rit informatie staan er vaak andere tijden dan dat ik gereden heb.
De afbeelding die je hier laat zien zegt mij vrij weinig. Er is hier nog veel ruimte tot verbetering voor de bluelink app. Wat is bijvoorbeeld de periode waar dit verbruik op is gebaseerd?
29-11-2021 tot en met 28-12-2021. Staat boven de totalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EV21
  • Laatst online: 16-10-2022
Vanmorgen de eerste snellaadsessie bij een Fastned 350 kw lader gehad. Het laden begon op 11% met 67kw, daarna op 54% 143kw en op 76% nog 125kw. Totale laadtijd tot 80% was 30 minuten. Natuurlijk niet de max laadsnelheid gehaald, maar viel me niet tegen gezien de weersomstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard-I5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TlmgIG2uehBZkIjHrTMhSsGFDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBqvvxn9pTNRTPOHII01oZZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Mogelijk voor de 2e keer, mijn excuses daarvoor.
Anyway, ik heb de auto sinds 24 dec. De auto is tot nu toe 1x opgeladen, tot 90%. De auto heeft een 73 kWh accu. Dus hoe het totaal op 199 kWh komt, geen idee.

Door dit soort informatie, die ik verders nergens kan staven, twijfel ik dus aan alle informatie die wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobTL
Ik ben een van de velen die problemen met de accu hebben. Als ik de auto wil starten dan kan ik de auto niet in D of R zetten en blijft in N staan.
Ook brandt er een rood accu lampje. Ik wacht dan en soms doet de auto het opeens wel.

Verder heb ik de auto meerdere malen laten balanceren en uitlijnen maar de auto trilt en hobbelt op bepaalde snelheden boven de 60 km/h.

Ik heb voor beide zaken een afspraak gemaakt bij de dealer.

Wat is volgens jullie die definitieve oplossing voor beide zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
LuPo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:43:

[Afbeelding]
Trouwens @LuPo ik zie dat jij op 28 december een recuperatie hebt van bijna 50%. _/-\o_
Klopt die informatie, volgens jou?
Zo ja, ik ben wel benieuwd naar tips, over hoe je dat voor elkaar krijgt.

Nu is natuurlijk het gemiddeld verbruik het belangrijkste gegeven als het over zuinig rijden gaat, maar goede tips mbt. recuperatie zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
cvanmansom schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:02:
[...]

De werking van de handgrepen is afhankelijk van de versie en productiedatum. Heb je een Lounge uit de eerste serie (in ieder geval tot en met juni 2021) dan komen de handgrepen naar buiten als je naast de auto staat. Bij de Lounge versies met een recentere productiedatum, moet je op het vierkante touch-knopje drukken op de handgreep en dan komen ze alsnog naar buiten - het automatisch uitklappen zit er dan niet meer op. In tegenstelling tot berichten die ik eerder gelezen heb, hoef je niet heel hard op dit 'knopje' te drukken. Je gebruikt hetzelfde knopje om de auto op slot te zetten. EDIT: In een reactie op deze post wordt aangegeven dat je de handgreep handmatig naar buiten moet laten komen - lees s.v.p. even verder. Ik heb zelf - bij toeval en met geluk - een Lounge met productiedatum Juni 2021.

Volgens mij is het bij alle andere versies zo - maar ik kan het fout hebben - dat je de handgreep aan de linkerkant in moet drukken zodat deze 'kiept' en je hem aan de rechterkant open kunt trekken.
Om het verhaal nog onduidelijker te maken, in juli heb ik een proefrit gemaakt bij de dealer in een Connect +. Deze auto had ook de automatische handgrepen. Volgens mij kun je bij deze dealer nog steeds een proefrit maken in deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard-I5 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:58:
[Afbeelding]

Mogelijk voor de 2e keer, mijn excuses daarvoor.
Anyway, ik heb de auto sinds 24 dec. De auto is tot nu toe 1x opgeladen, tot 90%. De auto heeft een 73 kWh accu. Dus hoe het totaal op 199 kWh komt, geen idee.

Door dit soort informatie, die ik verders nergens kan staven, twijfel ik dus aan alle informatie die wordt weergegeven.
Tja, ik heb de service acties laten uitvoeren op 9 december. Daarbij is de BMS gereset, de meeste tellers die ik met de OBDII dongle kon uitlezen, waren gereset. Dus de verbruikscijfers van de afgelopen maand kloppen voor mij van geen kanten, omdat onder andere de CEC (Cumulative Energy Charge) en CED (Cumulative Energy Discharge) gereset zijn :(

Vóór de service actie:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/s7htblhyn6fu8g4/VoorServiceActie_20211209-102956.png?raw=1

Na de service actie:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6lbyhwocusg2srd/NaServiceActie_20211209-143816.png?raw=1

In ieder geval goed om te weten voor diegene die de service acties heeft laten doorvoeren, dat de verbruikscijfers in de App niet (meer) kloppen. En wil je weten hoeveel je in totaal geladen hebt sinds het begin, dan moet je vóór de service acties deze waardes bewaard hebben en er bij optellen (CEC en CED).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Richard-I5 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:10:
[...]

Trouwens @LuPo ik zie dat jij op 28 december een recuperatie hebt van bijna 50%. _/-\o_
Klopt die informatie, volgens jou?
Zo ja, ik ben wel benieuwd naar tips, over hoe je dat voor elkaar krijgt.

Nu is natuurlijk het gemiddeld verbruik het belangrijkste gegeven als het over zuinig rijden gaat, maar goede tips mbt. recuperatie zijn altijd welkom.
Dat was vanochtend heen en weer naar de kinderopvang (11km). I-Pedal de hele rit en goed anticiperen. Helpt wel dat het alleen binnenwegen zijn. De rem gebruik ik amper/niet en ik rijd gewoon lekker vlot mee met het verkeer. Topauto d:)b

Andere ritten waren met veel snelweg, dus dan valt er weinig te regeneren. :P

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 28-12-2021 12:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richard-I5
Vrijdag 24 december mijn auto opgehaald. Die vrijdag en de afgelopen kerstdagen heerlijk met de Ioniq 5 gereden.
Een super relaxte auto om te rijden. Iets wat mij erg aanspreekt. Ik moet er zelfs nog aan wennen dat mijn leuning nu iets verder naar achter staat in vergelijking tot mijn vorige auto (Skoda Octavia). En dat is in de actieve stand. Voor de snelweg heb ik onder "positie nr 1" een nog relaxtere stand opgeslagen, waarbij ik alleen de onderkant van het stuur vast houd.
Over snelweg gesproken, ik ben over de A12 van Arnhem naar Utrecht gereden en de HDA2 heeft het hele stuk onafgebroken gewerkt. Het werkte voortreffelijk en het maakte in mijn ogen niet uit of ik in de middelste baan of in de rechter baan zat. Goed dit is wellicht een redelijk nieuw en recht toe - recht aan stuk snelweg. Ik was blij met hoe de auto reageerde.
Eerder op de A50 (vanaf A15 richting Arnhem) wel gemerkt dat de auto wat haperend door de bochten over de Rijn navigeerde. Als in de HDA2 bleef werken, maar het stuur nam steeds 'happen' uit de bocht. Alsof de wagen lang een geometrisch object reeds ipv. vloeiend door de bocht.
Op de 80 en 50 km per uur wegen heeft de HDA2 het een stuk lastiger. Valt wel eens weg, rotondes kan de auto helemaal niets mee en vluchtheuvels zijn ook niet zijn ding.
Voor mijzelf geen punt ik ben op dit moment vooral aan het uitzoeken waar de grens van de auto ligt. Zo ben ik ook nog op zoek naar een goede manier om tot stilstand te komen. Ik zat met 30 km per uur al bijna op een voorganger. Dan krijg je een rode driehoek met uitroepteken, die de hele HUD beslaat. Niet te missen en erg effectief kan ik je zeggen.

Ik heb nu de recuperatie in Auto stand 1 staan en denk dat ik van daaruit verder ga verfijnen. Ik wil eigenlijk alles met de linker flipper kunnen doen. Maar regelmatig is de rem toch handiger en effectiever. Bovendien kan ik de rem goed doseren en daarmee de auto geleidelijk tot stilstand brengen. Ik heb nog veel te oefenen.

Er zijn ook wat kleine minpuntjes:
  • Ik merk dat ik regelmatig de achterruit wil schoonmaken (lees ik wil de ruitenwisser voor achter aan zetten, die er natuurlijk niet is ;) ). Alhoewel ik wel kan zien wat er achter de auto gebeurd. Dit heeft ook met de donkere ramen te maken, een van de weinige dingen die van mij, van de auto af mogen.
  • Ik kan tijdens het rijden niet switchen van het éne geheugenstand van de voorstoelen naar de andere. Dat kan alleen als de auto stil staat. Dan doe ik het maar bij het stoplicht. Als iemand een oplossing weet, ik hou me aanbevolen.
  • De camera achter (en voor) wordt snel vuil, waardoor de stoeprand slecht te zien is. Gelukkig is daar een prima oplossing voor, ik laat de auto zelf inparkeren. Magistraal zoals de auto dan beweegt, terwijl ik zelf op de stoep sta. En de snelheid valt mij niet tegen.
  • Aan de binnenkant van de middenconsole, zijn ze bij mij een klein stukje vergeten te verven. Iets dat ik komende week even met de dealer ga opnemen, om te kijken wat daar een goede oplossing voor is.
Maar de algemene indruk is gewoon: Wat een fantastische auto. Top uiterlijk van binnen en van buiten. De auto rijdt heerlijk, lekker relaxed met prima stoelen en dito stoel verwarming.
Ik ben er heel erg blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfwRfX1f0yQliqDOnJ9ccF5Z2Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PDUUp0GbLHxzvLIBvJiPb5D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:22:
[...]

Tja, ik heb de service acties laten uitvoeren op 9 december. Daarbij is de BMS gereset, de meeste tellers die ik met de OBDII dongle kon uitlezen, waren gereset. Dus de verbruikscijfers van de afgelopen maand kloppen voor mij van geen kanten, omdat onder andere de CEC (Cumulative Energy Charge) en CED (Cumulative Energy Discharge) gereset zijn :(

Vóór de service actie:

[Afbeelding]

Na de service actie:

[Afbeelding]

In ieder geval goed om te weten voor diegene die de service acties heeft laten doorvoeren, dat de verbruikscijfers in de App niet (meer) kloppen. En wil je weten hoeveel je in totaal geladen hebt sinds het begin, dan moet je vóór de service acties deze waardes bewaard hebben en er bij optellen (CEC en CED).
Bedankt voor de tip. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
LuPo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:27:
[...]

Dat was vanochtend heen en weer naar de kinderopvang (11km). I-Pedal de hele rit en goed anticiperen. Helpt wel dat het alleen binnenwegen zijn. De rem gebruik ik amper/niet en ik rijd gewoon lekker vlot mee met het verkeer. Topauto d:)b

Andere ritten waren met veel snelweg, dus dan valt er weinig te regeneren. :P
Thanks. i-Pedal is zeker nice en vandaar ook die hoge recuperatie. Ik merk zelf dat ik toch meer aan het spelen ben met de andere recuperatie standen om de auto zo meer te laten rollen en het energie verbruik om laag te drukken.
Ik had in mijn Skoda (diesel) al dat ik heel erg met verbruik bezig was en maakte er een sport van om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Ik vrees dat het met de Ioniq alleen maar erger gaat worden. >:) >:) >:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Klinkcent
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-06 15:32
Afgelopen woensdagmiddag na een heel verhaal eindelijk mijn Ioniq5 connect+ met grote accu rwd kunnen afhalen.
De auto was begin november al in Nederland maar kon niet eerder uitgeleverd worden vanwege een opgelopen schade op het terrein bij de dealer.. Beetje vreemd verhaal maar ik begreep dat het wel vaker voorkomt en de uiteindelijke klant het meestal nooit te horen krijgt.. uiteindelijk moesten er nog onderdelen uit Korea overkomen om het weer te kunnen herstellen. Dan weet je het wel dat je gelijk een paar weken verder bent maar gelukkig is alles binnengekomen en kon ik ondertussen het forum goed in de gaten houden.
Zo heb ik ook met lichte angst de verhalen over trillingen en gezwabber voorbij zien komen. Hier heb ik dan ook extra opgeled tijdens de eerste ritjes en inmiddels 1000km verder heeft deze "schade" auto gelukkig helemaal geen last van trillingen of gezwabber ook niet met de handen los van het stuur. Mijn vriendin merkt als bijrijster geen verschil of jezelf stuurt of de auto het laat doen. Er zitten 19 inch Continental winterbanden met 2.5bar voor en 2.7bar achter onder. Wat soms wel gebeurd is dat de HDA2 enkele keren spontaan even stopt of ligt over de rijbaan/belijning stuurt, voornamelijk op gewone 2 baanssnelwegen. Op het head up display wordt dan wel een waarschuwing gegeven om te corrigeren. Dit doe ik meestal direct handmatig omdat ik niet het gevoel heb dat de HDA op deze momenten adequaat genoeg ingrijpt. Dit is de afgelopen 1000km 3-5 keer voorgekomen. Ik begrijp dat de auto pilot functie niet volledig de chauffeur vervangt maar door deze onderbrekingen geeft het daardoor nog niet het volledige vertrouwen. Meestal gebeurde dit rondom een lichte links / rechts beweging in de weg op 2 baanswegen. Ervaren anderen dit ook?

Het laden: Vanwege verschillende geluiden rondom het laden is het mij nog niet helemaal duidelijk.
De dealer gaf aan hem gewoon altijd tot 100% vol te kunnen laden en dat dit geen impact heeft op de levensduur van de accu omdat deze toch groter is dan een 100% lading. Ze zeiden ook dat je de accu niet telkens een beetje bij moet laden tot de 100% Dus liever niet van bijvoorbeeld 70 of 80% tot 100% maar beter van 10-20% tot 100% herkennen jullie deze richtlijn?

Het verbruik: Met een 100% volle accu valt mij het bereik in deze winterse omstandigheden nog mee. Afgelopen donderdag mijn eerste echte rit gemaakt en met -2 in de tegenwind en ijsselregen van Zwolle naar naar Noord Holland vertrokken. Na 250km gereden te hebben zat er nog 30% en 100km bereik in de accu bij thuiskomst.
Via de bluelink app kan je volgens mij alleen maar het verbruik van de laatste keer / rit inzien of mis ik iets?
Dit maakt het vergelijk tussen de verschillende ritjes wel lastig. Soms zie ik dat er tijdens sommige ritjes wel 8% opgaat aan de klimaatregeling en 2% aan overige elektronica. Dit vind ik wel vrij fors. Mijn vriendin heeft dan wel de stoelverwarming maximaal aan en haar verwarming op 22 graden staan.

Trouwens nog kleine verbruiker onderweg is de Nespresso machine welke mooi onder de sparing van de middesteun past, een beetje een gimmick maar wel genieten tijdens het cruisen 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWrVH3aYZv8u9QfrJh2M6ohuH1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPRQ3PwcHSfto3FamqzDV3S3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Klinkcent op 28-12-2021 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
In tegenstelling tot eerder vermeld ga ik toch een andere Ioniq 5 kopen dan die ik eerder op het oog had. Iets met Duitse dealers en beloften die niet worden nagekomen. Maar aan elk nadeel zit een voordeel en ik heb een andere gevonden. Het wordt een Gravity Grey Lounge met Solardak en 20" wielen, 73kWh RWD. Ik heb nu wel al het koopcontract ondertekend dus dat is definitief, waar ik bij de vorige alleen een mondelinge toezegging had en het contract nooit meer kwam.
Deze grijze komt helaas pas begin juni beschikbaar, ik moet daarom nog meer geduld hebben en me tijdelijk behelpen met iets anders. Ik heb me erbij neergelegd, dan kan ik er in elk geval mee op vakantie van de zomer. Ben wel blij dat ik nu ook solardak zal hebben. Het doet misschien niet superveel, maar vind het wel een leuke optie die in NL niet verkrijgbaar is buiten de P45 eigenaars die het hebben en het staat wel mooi vind ik als het dak donker is.

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klinkcent schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:19:
Het laden: Vanwege verschillende geluiden rondom het laden is het mij nog niet helemaal duidelijk.
De dealer gaf aan hem gewoon altijd tot 100% vol te kunnen laden en dat dit geen impact heeft op de levensduur van de accu omdat deze toch groter is dan een 100% lading. Ze zeiden ook dat je de accu niet telkens een beetje bij moet laden tot de 100% dus liever niet van bijvoorbeeld 70 of 80 tot 100% maar beter van 10-20% tot 100% herkennen jullie deze richtlijn?
Tja, de dealer wil natuurlijk zo snel mogelijk een volgende EV verkopen :+
Beste voor de batterij is om deze zoveel mogelijk tussen de 30% en 80% te houden en niet langere tijd op 100% stil laten staan. Dus langere ritten net voor vertrek naar 100% te laden.

Zie ook deze posts:

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 28-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
.
Via de bluelink app kan je volgens mij alleen maar het verbruik van je laatste keer / rit inzien of mis ik iets?
Dit maakt het vergelijk tussen de verschillende ritjes wel lastig. Soms zie ik dat er tijdens sommige ritjes wel 8% opgaat aan de klimaatregeling en 2% aan overige elektronica. Dit vind ik wel vrij fors. Mijn vriendin heeft dan wel de stoelverwarming maximaal aan en haar verwarming op 22 graden staan.

Trouwens nog kleine verbruiker onderweg is de Nespresso machine welke mooi onder de sparing van de middesteun past, een beetje een gimmick maar wel genieten tijdens het cruisen 😁
Ja, het is jammer dat er geen duidelijk verbruiksoverzicht per rit is. De data in Bluelink was voor mijn recente rit erg afwijkend van de boordcomputer en als ik het narekende met de verbruikte percentages.

Klimaatregeling kan inderdaad fors schommelen. Dat ligt bijv aan de snelheid. Het energieverbruik voor het verwarmen is onafhankelijk van de afgelegde afstand,maar van de tijd. Dus als dat 3 kW trekt (niet ondenkbaar bij stand 22°C en buitentemperatuur onder 5°C) dan is dat in een uur tijd 3 kWh.

Als je in dat uur gemiddeld 100 km/h rijdt is dat dus 3 kWh / 100 km extra.

Als je een uur lang gemiddeld 50 km/h rijdt verbruik je 6 kWh /100 km extra.

Natuurlijk bereikt de auto veel sneller dan in een uur de gewenste temperatuur en is er daarna veel minder vermogen nodig om de temperatuur te behouden. Maar het principe is hetzelfde.

Op korte ritten (<10-15 minuten) heb je dat echter nog niet bereikt voordat je weer stopt. De verwarming draait dan dus de hele rit op volle toeren, terwijl als je nog 45 minuten doorrijdt het verbruik voor verwarmen gemiddeld veel lager uitkomt.

Wat ook meespeelt: op hoge snelheid is het verbruik voor de aandrijving ook hoger en zal de verwarming procentueel lager zijn.

TLDR: bij korte ritten in de winter is het verbruik voor klimaatregeling relatief hoger. Zeker op lage snelheid zal het percentage dat aan klimaatregeling opgaat veel groter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Richard-I5 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:54:
Vrijdag 24 december mijn auto opgehaald. Die vrijdag en de afgelopen kerstdagen heerlijk met de Ioniq 5 gereden.
Een super relaxte auto om te rijden. Iets wat mij erg aanspreekt. Ik moet er zelfs nog aan wennen dat mijn leuning nu iets verder naar achter staat in vergelijking tot mijn vorige auto (Skoda Octavia). En dat is in de actieve stand. Voor de snelweg heb ik onder "positie nr 1" een nog relaxtere stand opgeslagen, waarbij ik alleen de onderkant van het stuur vast houd.
Over snelweg gesproken, ik ben over de A12 van Arnhem naar Utrecht gereden en de HDA2 heeft het hele stuk onafgebroken gewerkt. Het werkte voortreffelijk en het maakte in mijn ogen niet uit of ik in de middelste baan of in de rechter baan zat. Goed dit is wellicht een redelijk nieuw en recht toe - recht aan stuk snelweg. Ik was blij met hoe de auto reageerde.
Eerder op de A50 (vanaf A15 richting Arnhem) wel gemerkt dat de auto wat haperend door de bochten over de Rijn navigeerde. Als in de HDA2 bleef werken, maar het stuur nam steeds 'happen' uit de bocht. Alsof de wagen lang een geometrisch object reeds ipv. vloeiend door de bocht.
Op de 80 en 50 km per uur wegen heeft de HDA2 het een stuk lastiger. Valt wel eens weg, rotondes kan de auto helemaal niets mee en vluchtheuvels zijn ook niet zijn ding.
Voor mijzelf geen punt ik ben op dit moment vooral aan het uitzoeken waar de grens van de auto ligt. Zo ben ik ook nog op zoek naar een goede manier om tot stilstand te komen. Ik zat met 30 km per uur al bijna op een voorganger. Dan krijg je een rode driehoek met uitroepteken, die de hele HUD beslaat. Niet te missen en erg effectief kan ik je zeggen.

Ik heb nu de recuperatie in Auto stand 1 staan en denk dat ik van daaruit verder ga verfijnen. Ik wil eigenlijk alles met de linker flipper kunnen doen. Maar regelmatig is de rem toch handiger en effectiever. Bovendien kan ik de rem goed doseren en daarmee de auto geleidelijk tot stilstand brengen. Ik heb nog veel te oefenen.

Er zijn ook wat kleine minpuntjes:
  • Ik merk dat ik regelmatig de achterruit wil schoonmaken (lees ik wil de ruitenwisser voor achter aan zetten, die er natuurlijk niet is ;) ). Alhoewel ik wel kan zien wat er achter de auto gebeurd. Dit heeft ook met de donkere ramen te maken, een van de weinige dingen die van mij, van de auto af mogen.
  • Ik kan tijdens het rijden niet switchen van het éne geheugenstand van de voorstoelen naar de andere. Dat kan alleen als de auto stil staat. Dan doe ik het maar bij het stoplicht. Als iemand een oplossing weet, ik hou me aanbevolen.
  • De camera achter (en voor) wordt snel vuil, waardoor de stoeprand slecht te zien is. Gelukkig is daar een prima oplossing voor, ik laat de auto zelf inparkeren. Magistraal zoals de auto dan beweegt, terwijl ik zelf op de stoep sta. En de snelheid valt mij niet tegen.
  • Aan de binnenkant van de middenconsole, zijn ze bij mij een klein stukje vergeten te verven. Iets dat ik komende week even met de dealer ga opnemen, om te kijken wat daar een goede oplossing voor is.
Maar de algemene indruk is gewoon: Wat een fantastische auto. Top uiterlijk van binnen en van buiten. De auto rijdt heerlijk, lekker relaxed met prima stoelen en dito stoel verwarming.
Ik ben er heel erg blij mee.
[Afbeelding]
Ik rijd binnen de bebouwde kom op i-pedal en daarbuiten op level 3 recupereren.

De stoel verstelling werkt wel on the move. De geheugenknoppen - terecht - niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Afgelopen woensdagmiddag na een heel verhaal eindelijk mijn Ioniq5 connect+ met grote accu rwd kunnen afhalen.
De auto was begin november al in Nederland maar kon niet eerder uitgeleverd worden vanwege een opgelopen schade op het terrein bij de dealer.. Beetje vreemd verhaal maar ik begreep dat het wel vaker voorkomt en de uiteindelijke klant het meestal nooit te horen krijgt.. uiteindelijk moesten er nog onderdelen uit Korea overkomen om het weer te kunnen herstellen. Dan weet je het wel dat je gelijk een paar weken verder bent maar gelukkig is alles binnengekomen en kon ik ondertussen het forum goed in de gaten houden.
Zo heb ik ook met lichte angst de verhalen over trillingen en gezwabber voorbij zien komen. Hier heb ik dan ook extra opgeled tijdens de eerste ritjes en inmiddels 1000km verder heeft deze "schade" auto gelukkig helemaal geen last van trillingen of gezwabber ook niet met de handen los van het stuur. Mijn vriendin merkt als bijrijster geen verschil of jezelf stuur of de auto het laat doen. Er zitten 19 inch Continental winterbanden onder op met 2.5bar voor en 2.7bar achter onder. Wat soms wel gebeurd is dat de HDA2 enkele keren spontaan even stopt of ligt over de rijbaan/belijning stuurt, voornamelijk op gewone 2 baanssnelwegen. Op het head up display wordt dan wel een waarschuwing gegeven om te corrigeren. Dit doe ik meestal direct handmatig omdat ik niet het gevoel heb dat de HDA op deze momenten adequaat genoeg ingrijpt. Dit is de afgelopen 1000km 3-5 keer voorgekomen. Ik begrijp dat de auto pilot functie niet volledig de chauffeur vervangt maar door deze onderbrekingen, meestal gebeurde dit rondom een lichte links / rechts beweging in de weg. Het geeft daardoor nog niet het volledige vertrouwen. Ervaren anderen dit ook?

De dealer gaf aan hem gewoon altijd tot 100% vol te kunnen laden en dat dit geen impact heeft op de levensduur van de accu omdat deze toch groter is dan een 100% lading. Ze zeiden ook dat je de accu niet telkens een beetje bij moet laden tot de 100% dus liever niet van bijvoorbeeld 70 of 80 tot 100% maar beter van 10-20% tot 100% herkennen jullie deze richtlijn?

Het verbruik: Met een 100% volle accu valt mij het bereik in deze winterse omstandigheden nog mee. Afgelopen donderdag mijn eerste echte rit gemaakt en met -2 in de tegenwind en ijsselregen van Zwolle naar naar Noord Holland vertrokken. Na 250km gereden te hebben zat er nog 30% en 100km bereik in de accu bij thuiskomst.
Via de bluelink app kan je volgens mij alleen maar het verbruik van je laatste keer / rit inzien of mis ik iets?

Trouwens nog kleine verbruiker onderweg is de Nespresso machine welke mooi onder de sparing van de middesteun past, een beetje een gimmick maar wel genieten tijdens het cruisen 😁
In de bluelink app kun je per dag je ritten oproepen. Dat is niet 100% sluitend maar klopt wel redelijk. Ik mis bijvoorbeeld een rit op 2e kerstdag van 50 km.

Kies rechts onderin de app op 'meer' --> mijn ritten. Elke dag met geregistreerde ritten heeft een rood puntje onder de datum staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard-I5 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:54:
Ja, dit herken ik wel. Wat ik zelf doe om het vloeiender te krijgen is dit:
- vb bocht naar links
- de auto stuurt de bocht in naar links
- als de auto een bepaalde 'weerstand' heeft bereikt wil hij weer iets naar de rechterkant van de baan uitlopen
- op dat moment geef ik lichte tegendruk naar links.
- Ik houd het stuur als het ware op zijn plaats door het zachtjes tegen de 'weerstand' aan te houden.

En zo ook bij rechtuit rijden om het 'zwabberen' tegen te gaan (hoewel ik zwabberen een te groot woord vind).

Dit kost nauwelijks kracht en is prima te doen met de handen op schoot en de duimen in de hoeken van het stuur. Zo krijg ik ook geen waarschuwing over handen aan het stuur, maar wel relaxt rijden.
Eens. Officieel is het buiten de snelweg niet HDA2 dat werkt, maar gewoon de Lane Follow Assistant.

Ik vind dat ie er snel de brui aan geeft als het maar een beetje op een bocht begint te lijken. Wat me er vooral aan stoort is dat hij midden in de bocht het stuur loslaat en dat je hier alleen maar heel subtiel voor wordt gewaarschuwd doordat het stuurwiel grijs wordt ipv groen. Overal word je voor gewaarschuwd met bliepjes en pingeltjes, maar niet voor: "ik stop halverwege de bocht met sturen, neem het even over"...

Aan de andere kant: het gebeurt zo frequent dat het totaal onwerkbaar zou zijn door continu gepiep. Gelukkig is het in de gaten te houden via de HUD, alleen heeft niet iedere versie die optie.
iPedal is in mijn ervaring helemaal niet intelligent (wat zo'n i meestal impliceert). Hij stopt niet voor een stoplicht, stoplijn of voorligger. Je moet echt zelf aanvoelen wanneer je los moet laten om op de juiste plek tot stilstand te komen.

De Smart Cruise Control stopt wel als je voorligger afremt. Je moet alleen we opletten als die nog net door groen gaat en je zelf moet remmen, want ook dit systeem herkent geen stoplichten.
Je kunt ook de linker flipper ingedrukt houden om volledig tot stilstand te komen.

Zelf rijd ik meestal in SCC overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 17:21
BobTL schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:58:
Ik ben een van de velen die problemen met de accu hebben. Als ik de auto wil starten dan kan ik de auto niet in D of R zetten en blijft in N staan.
Ook brandt er een rood accu lampje. Ik wacht dan en soms doet de auto het opeens wel.

Verder heb ik de auto meerdere malen laten balanceren en uitlijnen maar de auto trilt en hobbelt op bepaalde snelheden boven de 60 km/h.

Ik heb ook het probleem van het trillen en hobbelen op bepaalde snelheden. Vanochtend hebben ze de banden al opnieuw gebalanceerd, vandaag even weer flink stuk snelweg gereden maar is soms echt niet te doen zo erg voel je de trillingen en het hobbelen.
Morgen maar weer even langs de dealer, kijken of ze iets anders kunnen vinden.
Mocht er inderdaad iemand al de oplossing hebben dan hoor ik dat ook graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 31-05 15:59
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:41:
[...]

Ik heb ook het probleem van het trillen en hobbelen op bepaalde snelheden. Vanochtend hebben ze de banden al opnieuw gebalanceerd, vandaag even weer flink stuk snelweg gereden maar is soms echt niet te doen zo erg voel je de trillingen en het hobbelen.
Probeer je dealer, road force balanceren uit te laten voeren. Dan weet je als het aan de bandjes ligt of het ergens anders moet zoeken.

YouTube: Goss' Garage: Road Force Balancing

In het filmpje wordt het uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 17:50
Gisteren tijdens het rijden gaat de display (navigatiesysteem)uit met alle gevolgen van dien. Gelijk foutmeldingen op het scherm. Van de systemen.

Dus geen prettige ervaring als je met de adaptive cruisecontrol rijdt. Scherm starte wel automatisch weer op.
En foutmeldingen verdwenen weer.
De auto was verder wel gewoon te besturen.

Rit van ongeveer 180 km. Heeft hij er maar 115 km van genoteerd in de bluelink app.

Total km auto 591 km. Volgens de bluelink 505 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
[...]

Ooit wel eens vergelijkbaar probleem gehad, vaker zelfs. Auto bij de bandenboer op de brug, monteur geeft op ooghoogte handmatig een flinke draai aan ieder wiel en kijkt of de band goed op de velg ligt. Bij het probleemwiel ligt de omtrek van de band excentrisch ten opzichte van de omtrek van de velg. Dat zie je dan. In dat geval band opnieuw op de velg monteren met flink veel bandenzeep en flink opblazen tot de band knalt. Uitbalanceren heeft hier geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
[...]

Mijn awd 20inch trilde ook bij afleveren. Nieuwe set michelins was de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 18-05 15:33

4 nieuwe banden, ik krijg ze morgen, over heel Europa vervangen de dealers de 19" banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Ben heel erg benieuwd morgen als ik de mijne ga ophalen uit Dordrecht. Waarschijnlijk zitten de winterbanden er reeds op....
Kijken of deze ook trillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Is bij jullie de auto ook zo gevoelig voor kabels bij Apple Carplay? Ik heb een originele Apple iPhone kabel - zo'n ding dat in de doos zat - en ik krijg 3-4 keer achter elkaar de melding dat de kabel niet geschikt is. Uiteindelijk pakt hij hem wel maar ik heb geen zin in elke keer dit gedonder.

Het gebeurde overigens ook al bij de aflevering van de auto dat hij ging stuiteren met een originele Apple kabel van de dealer medewerker.

Een originele Belkin kabel vertikt hij ook al.... :|

Ik heb een iPhone 11 pro met iOs 14.8.2

[ Voor 9% gewijzigd door de meester01 op 28-12-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Naaldhak schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:04:
[...]

4 nieuwe banden, ik krijg ze morgen, over heel Europa vervangen de dealers de 19" banden.
Is dat officieel?
Dat zou mooi zijn...

Hopelijk is het trillen van de portieren dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

HJ92 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:53:
[...]

Is dat officieel?
Dat zou mooi zijn...

Hopelijk is het trillen van de portieren dan ook weg?
Heeft werkelijk iedereen op 19" klachten dan? Ik heb maar 1 x een klein stukje snelweg gereden met de zomerbanden en had nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
de meester01 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:55:
[...]

Heeft werkelijk iedereen op 19" klachten dan? Ik heb maar 1 x een klein stukje snelweg gereden met de zomerbanden en had nergens last van.
Kan niet voor anderen spreken maar zelf wel inderdaad en een paar andere forum leden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
de meester01 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:55:
[...]

Nee, hier geen klachten op 19".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
de meester01 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:51:
Is bij jullie de auto ook zo gevoelig voor kabels bij Apple Carplay? Ik heb een originele Apple iPhone kabel - zo'n ding dat in de doos zat - en ik krijg 3-4 keer achter elkaar de melding dat de kabel niet geschikt is. Uiteindelijk pakt hij hem wel maar ik heb geen zin in elke keer dit gedonder.

Het gebeurde overigens ook al bij de aflevering van de auto dat hij ging stuiteren met een originele Apple kabel van de dealer medewerker.

Die melding komt ook wanneer de verbinding verloren is. Je kunt kijken of je laadholletje van je telefoon schoon is. Ik heb eens gehad dat die vol stof zat, en dan maakt hij dus geen goed contact meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
LuPo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 05:32:
[...]

Nee, hier geen klachten op 19".
Hier ook geen klachten bij de 20"zomerbanden en 19"winterbanden.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:26

MicheldeGoey

Project 45

de meester01 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:51:

Hier geen enkel probleem met een originele 2 m kabel. Inmiddels gebruik ik een Ottocast 2 draadloze adapter. Eén keer een hike gehad, verder ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 18:22
Richard-I5 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:10:
[...]

Gemiddeld verbruik is belangrijk, maar dan in combinatie met gemiddelde snelheid (liefst ook nog met temperatuur). Gemiddelde snelheid zie ik niet in de info staan. Is dat niet beschikbaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

HDA2, my 2 cents.
Hyundai heeft HDA2 in verschillende modellen goed voor elkaar en ook enkele i5-bezitters op dit forum ondervinden geen problemen.
In Nederland zijn de rijstroken smal, sommige behoren met 2,75 m zelfs tot de smalste ter wereld. De i5 is bovengemiddeld breed. Het systeem oriënteert zich op de linkerbelijning en "ziet" de rechterbelijning. Daar zit een reactieafstand in waarbinnen het systeem ingrijpt. Als die rechtersensor iets te ruim staat afgesteld, krijg je die voortdurende correcties, wat ik flipperen noem.
Ik heb 10 januari een afspraak om die sensoren te laten kalibreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:20:
HDA2, my 2 cents.
Hyundai heeft HDA2 in verschillende modellen goed voor elkaar en ook enkele i5-bezitters op dit forum ondervinden geen problemen.
In Nederland zijn de rijstroken smal, sommige behoren met 2,75 m zelfs tot de smalste ter wereld. De i5 is bovengemiddeld breed. Het systeem oriënteert zich op de linkerbelijning en "ziet" de rechterbelijning. Daar zit een reactieafstand in waarbinnen het systeem ingrijpt. Als die rechtersensor iets te ruim staat afgesteld, krijg je die voortdurende correcties, wat ik flipperen noem.
Ik heb 10 januari een afspraak om die sensoren te laten kalibreren.
Ben heel benieuwd houd ons op de hoogte.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:00
Vandaag weer iets nieuws: Beide bestuurdersprofielen verdwenen, alle instellingen (radio, navigatie, taal etc)) weg, geen Bluelink verbinding meer. Het begon na de start, toen bleef het bevestigingsscherm met de profielen in beeld en was niet weg te krijgen. Auto uitgezet, en even later weer gestart. Toen waren alle instellingen dus weg.
De auto heeft vannacht voor het eerst aan de granny lader gehangen, zou het daar mee te maken kunnen hebben? Dat is het enige afwijkende van het normale gebruik.

Edit:na een rit was bij de volgende start alles weer terug.Alleen stond de klok op zomertijd

Edit2: nog wat wijzigingen: bij het profiel stond eerst alleen mijn voornaam. Nu staat mijn achternaam erbij.
Bandenspanning staat weer in psi in plaats van bar. Erg vreemd allemaal

[ Voor 21% gewijzigd door Zonnekamp op 29-12-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:47:
[...]

Hier geen enkel probleem met een originele 2 m kabel. Inmiddels gebruik ik een Ottocast 2 draadloze adapter. Eén keer een hike gehad, verder ook probleemloos.
Goed om te lezen. Net ook een Ottocast besteld. Deze android auto en carplay. Hoop dat als deze binnenkomt ook probleemloos is. Begrijp nog steeds de combo niet van draadloos laden en carplay aan een touwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
kor952 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:22:
[...]

Ben heel benieuwd houd ons op de hoogte.
Ik heb nu de nieuwe Tucson als leenwagen, de I5 krijgt vandaag zijn nieuwe banden, en ik moet zeggen die HDA van de Tucson rijdt voorbeeldig, technisch lijkt deze auto erg veel op de I5.

De Santa Fe die ik vorige week had meegekregen is ook erg breed en vooral groot. Ook bij deze auto werkte de HDA perfect. Dus ik denk niet dat het een relatie heeft met de breedte van de auto. Ik ga er vanuit dat de HDA2 problematiek opgelost gaat worden, ik stel dat ook als voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

edvanleeuwen schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:42:
Nog even een vraag (ik heb de auto nog niet) over de bobsleehandvatten: komen die nu wel of niet automatisch naar buiten?
Nope.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

niet in D of R kunnen krijgen: ook een paar keer gehad. Volgens een ander forum heeft het mogelijk te maken met de manier van uitzetten (zonder rem intrappen op de stopknop drukken). Oplossing (zelf nog niet nodige gehad): startknop 10 sec. ingedrukt houden. Eigen oplossing: auto helemaal uitzetten, uitstappen, auto op slot even wachten, van slot en weer instappen...

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb nu de nieuwe Tucson als leenwagen, de I5 krijgt vandaag zijn nieuwe banden, en ik moet zeggen die HDA van de Tucson rijdt voorbeeldig, technisch lijkt deze auto erg veel op de I5.

De Santa Fe die ik vorige week had meegekregen is ook erg breed en vooral groot. Ook bij deze auto werkte de HDA perfect. Dus ik denk niet dat het een relatie heeft met de breedte van de auto. Ik ga er vanuit dat de HDA2 problematiek opgelost gaat worden, ik stel dat ook als voorwaarde.
Van die banden (originele Michelin 19") had ik al eerder gelezen dat er een partij is die eieren. Ik rij nu op Michelin CC2 19" en die eieren zeker niet. Wel merk ik dat bijvoorbeeld het middenconsole behoorlijk trilt als je op een klinkerweg rijdt. Als je banden dan niet rond zijn zal dat nog wel erger zijn.

Als het probleem met de HDA2 opgelost kan worden met het kalibreren van de camera's zou ik erg blij zijn.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
jrk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:20:
[...]

niet in D of R kunnen krijgen: ook een paar keer gehad. Volgens een ander forum heeft het mogelijk te maken met de manier van uitzetten (zonder rem intrappen op de stopknop drukken). Oplossing (zelf nog niet nodige gehad): startknop 10 sec. ingedrukt houden. Eigen oplossing: auto helemaal uitzetten, uitstappen, auto op slot even wachten, van slot en weer instappen...
Dit is een bekend probleem, heb het zelf al heel vaak gehad, het wordt Zombie of Ghost mode genoemd op de int. fora. Hopelijk komt er een oplossing als firmware patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
edvanleeuwen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:09:
[...]

Gemiddeld verbruik is belangrijk, maar dan in combinatie met gemiddelde snelheid (liefst ook nog met temperatuur). Gemiddelde snelheid zie ik niet in de info staan. Is dat niet beschikbaar?
Aan overzicht van de bluslink app valt idd nog een hoop te verbeteren. Als je gemiddelde snelheid wilt weten, staat dat in het "trip" overzicht. Echter dat is dan informatie per trip. De info van het energie verbruik, zoals hier getoond, is per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

mystici5 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:42:
[...]

Goed om te lezen. Net ook een Ottocast besteld. Deze android auto en carplay. Hoop dat als deze binnenkomt ook probleemloos is. Begrijp nog steeds de combo niet van draadloos laden en carplay aan een touwtje.
Welke Ottocast is dan zowel Carplay als AA, aangezien wij beide OS'en gebruiken? Ik kan nergens een Ottocast vinden die beide kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:12

mdeiman

Projet 45

[...]

Mooie oplossing.

Is dat de Ottocast U2-Now?

En waar heb je die besteld?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
bilgy_no1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:57:

Ja, dit herken ik wel. Wat ik zelf doe om het vloeiender te krijgen is dit:
- vb bocht naar links
- de auto stuurt de bocht in naar links
- als de auto een bepaalde 'weerstand' heeft bereikt wil hij weer iets naar de rechterkant van de baan uitlopen
- op dat moment geef ik lichte tegendruk naar links.
- Ik houd het stuur als het ware op zijn plaats door het zachtjes tegen de 'weerstand' aan te houden.

En zo ook bij rechtuit rijden om het 'zwabberen' tegen te gaan (hoewel ik zwabberen een te groot woord vind).

Dit kost nauwelijks kracht en is prima te doen met de handen op schoot en de duimen in de hoeken van het stuur. Zo krijg ik ook geen waarschuwing over handen aan het stuur, maar wel relaxt rijden.
Bedankt voor de tip. Gelukkig heb ik geen last van het zwabberen, wat ik vooral associeer met geforceerd heen en weer bewegen van de auto op een recht stuk weg.
iPedal is in mijn ervaring helemaal niet intelligent (wat zo'n i meestal impliceert). Hij stopt niet voor een stoplicht, stoplijn of voorligger. Je moet echt zelf aanvoelen wanneer je los moet laten om op de juiste plek tot stilstand te komen.
iPedal is idd. niet intelligent. Het rijdt makkelijk, het verbruik is echter ook hoger. De vertraging van de auto vind ik bij iPedal dan weer minder. Ik ben duidelijk nog zoekende ;)
De Smart Cruise Control stopt wel als je voorligger afremt. Je moet alleen we opletten als die nog net door groen gaat en je zelf moet remmen, want ook dit systeem herkent geen stoplichten.
Tja, dat is iets waar ik dus een oplossing in zoek. Bij elke situatie heb ik weer andere knoppen nodig. Ik wil eigenlijk naar een stand met SCC en een stand zonder SCC. Zonder rem en iPedal.
Je kunt ook de linker flipper ingedrukt houden om volledig tot stilstand te komen.

Zelf rijd ik meestal in SCC overigens.
Klopt, alleen werkt die linker flipper weer niet als SCC staat ingesteld. Ik geloof dat ik toch meer met de SCC moet gaan rijden. Wellicht ook van 2 afstandsstreepjes naar 3, wellicht dat de auto dan rustiger tot stilstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

mdeiman schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:15:
[...]

Mooie oplossing.

Is dat de Ottocast U2-Now?

En waar heb je die besteld?
Ja,

OTTOCAST U2-NOW is only compatible with factory wired CarPlay cars (model year:2016-2022).The iPhone version must be IOS10 or above. U2-NOW can automatically convert your wired CarPlay to wireless CarPlay. Just by connecting the Bluetooth of your iPhone, you can directly use the native CarPlay system when you get in the car,Support Siri, online navigation and music, etc.If your car and iPhone meet the above requirements, you can buy without hesitation.

Besteld bij Ottocast.com. Is een maand onderweg geweest, maar goed aangekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

HDA2, vervolg. Andere ervaring.
Vandaag een langere rit naar nergens en terug. Andere instellingen geprobeerd. Niet meer basis Rijstijl, maar basis Rijmodus. Alle reacties op Snel. De kleurtjes in het display zijn anders. Er zit nu een blauwe kouwgombal op de neus i.p.v. grijs en er valt een groene schaduw voor de auto. Nu werkt het veel beter. Niet meer dat nerveuze geflipper, maar rustige correcties. Nu is het wel bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnhyIxV6hH2jA3HyvCR3xIfwfh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcAd8SxIW50awaQfsUD5kZSo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:48:
Vandaag een langere rit naar nergens en terug. Andere instellingen geprobeerd. Niet meer basis Rijstijl, maar basis Rijmodus. Alle reacties op Snel. De kleurtjes in het display zijn anders. Er zit nu een blauwe kouwgombal op de neus i.p.v. grijs en er valt een groene schaduw voor de auto. Nu werkt het veel beter. Niet meer dat nerveuze geflipper, maar rustige correcties. Nu is het wel bruikbaar.

[Afbeelding]
Ik snap niet helemaal wat je met blauwe kauwgombal bedoelt?

De groene schaduw voor de auto heb ik nu al vanaf de start?

En waar stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
bilgy_no1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:33:
[...]

En waar stel je dit in?
Ik heb ook geen idee waar je dit instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat @MicheldeGoey deze setting bedoelt (vanaf 35:11):

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-12-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Richard-I5 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:21:
[...]

iPedal is idd. niet intelligent. Het rijdt makkelijk, het verbruik is echter ook hoger. De vertraging van de auto vind ik bij iPedal dan weer minder. Ik ben duidelijk nog zoekende ;)
IPedal hoger verbruik? Het is toch juist dat de energie wordt teruggewonnen als.je afremt?

Bij mijn huidige Leaf (ePedal) is dat wel het geval namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@edvanleeuwen De auto uit laten rollen is energie zuiniger dan re-generen, vanwege de verliezen die optreden bij het re-generen van energie.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard-I5
edvanleeuwen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:39:
[...]

IPedal hoger verbruik? Het is toch juist dat de energie wordt teruggewonnen als.je afremt?

Bij mijn huidige Leaf (ePedal) is dat wel het geval namelijk.
Het klopt dat je met iPedal energie terug wint en dat doet de Ioniq prima. Nog zuiniger als energie terugwinnen is de auto laten uitrollen. Hoe lager de recuperatie stand, hoe meer de auto uitrolt.

Bij het omzetten van beweging naar energie (of andersom) komt altijd warmte vrij. En warmte is verlies waar je niks mee kunt. Dus als je eenmaal in beweging bent, is het vanuit besparingsoogpunt beter om de auto door te laten rollen, dan om de beweging in energie om te zetten. Die je dan later weer gebruikt om in beweging te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
jrk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:53:
[...]

Welke Ottocast is dan zowel Carplay als AA, aangezien wij beide OS'en gebruiken? Ik kan nergens een Ottocast vinden die beide kan?
Deze is nu te bestellen bij indiegogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Naaldhak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb ook geen idee waar je dit instelt
Dat bolletje (in de foto tussen de auto's) voor de auto was bij mij altijd grijs, net als de schaduw voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
mystici5 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:14:
[...]

Deze is nu te bestellen bij indiegogo.
Nog even de link om het compleet te maken.

https://www.indiegogo.com...urce=sailthru&utm_term=#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:32

-CJ

Not remastered

MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:36:
[...]

Ja,

OTTOCAST U2-NOW is only compatible with factory wired CarPlay cars (model year:2016-2022).The iPhone version must be IOS10 or above. U2-NOW can automatically convert your wired CarPlay to wireless CarPlay. Just by connecting the Bluetooth of your iPhone, you can directly use the native CarPlay system when you get in the car,Support Siri, online navigation and music, etc.If your car and iPhone meet the above requirements, you can buy without hesitation.

Besteld bij Ottocast.com. Is een maand onderweg geweest, maar goed aangekomen.
Hoe is de ervaring qua snelheid enzo? Gebruik je Android of iOS?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

-CJ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:54:
[...]

Hoe is de ervaring qua snelheid enzo? Gebruik je Android of iOS?
Verbinding duurt ca. 15 seconden. Verder alsof je een kabelverbinding hebt.
iOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

bilgy_no1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:33:
[...]

En waar stel je dit in?
Bij mij stond Rijstijl ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bXT_9mQwW8zP85Btyl60izqmac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyniTTkSjAjq1JoICtPnUfm9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pfo9iuVIfsPzgelFDUvA141SFsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kDR7KQLIMUTbzKyv5MQDhEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
kor952 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:51:
@edvanleeuwen De auto uit laten rollen is energie zuiniger dan re-generen, vanwege de verliezen die optreden bij het re-generen van energie.
Dat begrijp ik. Maar je kunt het pedaal toch zo gebruiken dat je in eerste instantie uitrolt, een soort neutrale positie? Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

edvanleeuwen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:04:
[...]

Dat begrijp ik. Maar je kunt het pedaal toch zo gebruiken dat je in eerste instantie uitrolt, een soort neutrale positie? Of mis ik iets?
Zie het uitgebreidere antwoord van @Richard-I5 hier https://gathering.tweaker...message/70021728#70021728

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[quote]MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:03:
[...]

Bij mij stond Rijstijl ingesteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[/quote}

Als je Rijmodus selecteert dan doet de instelling (analyse) van Rijstijl er toch niet meer toe neem ik aan?!

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Richard-I5 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:54:
[...]

Het klopt dat je met iPedal energie terug wint en dat doet de Ioniq prima. Nog zuiniger als energie terugwinnen is de auto laten uitrollen. Hoe lager de recuperatie stand, hoe meer de auto uitrolt.

Bij het omzetten van beweging naar energie (of andersom) komt altijd warmte vrij. En warmte is verlies waar je niks mee kunt. Dus als je eenmaal in beweging bent, is het vanuit besparingsoogpunt beter om de auto door te laten rollen, dan om de beweging in energie om te zetten. Die je dan later weer gebruikt om in beweging te komen.
klopt als een bus, maar de rem intrappen is weer minder zuinig dan recupereren. Met name in stedelijk gebied is stop en go voortdurend aan de orde en is uitrollen hartstikke onhandig en dwingt je de rem te gebruiken.
i-pedal is dan superhandig, maar je kan ook met je regeneratiepeddels spelen om zowel uitrol als remeffect van regeneratie te optimaliseren . blijf je nog eens goed bij de les ook tijdens rijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Ik heb 'm ook!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AN6r4s2MokmRsRCCNisSpQx_dHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0EEo9rTInLKgYBA9n127e5K.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste paar kilometer uit Dordrecht inderdaad wat getril, hij staat nog op zomerbanden.
Maar na een 20 kilometer was het weg.
Verder al wat aan de instellingen gerommeld.
Nu eerst verder wat kilometersgaan maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
suffuhrt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:13:
[...]

klopt als een bus, maar de rem intrappen is weer minder zuinig dan recupereren. Met name in stedelijk gebied is stop en go voortdurend aan de orde en is uitrollen hartstikke onhandig en dwingt je de rem te gebruiken.
i-pedal is dan superhandig, maar je kan ook met je regeneratiepeddels spelen om zowel uitrol als remeffect van regeneratie te optimaliseren . blijf je nog eens goed bij de les ook tijdens rijden.
Eens, ik merk dat het voor mij nog zoeken is naar de optimale instellingen. Tussen SCC, de diverse recuperatie standen en iPedal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Geldt voor mij net zo, na 50 jaar wil iPedal niet echt wennen, voorlopig bevalt de intelligente regen op standje 2 me het beste.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Ga dat morgen ook maar eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MicheldeGoey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:48:

[Afbeelding]
Ga dit morgen direct proberen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKOR
  • Laatst online: 26-11-2024
@MicheldeGoey gebruik je al ios15 voor de draadloze CarPlay Ottocast NOW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mat lak rijders, wat is jullie onderhoudsregime? Kunnen jullie producten aanbevelen? Of kan ik daarvoor beter naar de detailing topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobTL
HollovVpo1nt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:03:
Mat lak rijders, wat is jullie onderhoudsregime? Kunnen jullie producten aanbevelen? Of kan ik daarvoor beter naar de detailing topic?
Ik heb een Gravity Gold in Ultimate uitvoering en was m met de hand. De kleur is erg dankbaar met vuil vind ik. Spoel m af, dan met de spons en wat sop erover en weer afspoelen. Duurt een kwartier ofzo.
Verder geen andere behandeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
''Hyundai only just released its first ground-up electric car, but it's apparently ready to leave combustion engines behind. As Electrek reports, Korea Economic Daily sources claim Hyundai shut down its research center's engine design unit sometime this month. There will still be some workers left to refine existing engines, but the rest will move to EV-related work.''

Nice! ;)

https://www.engadget.com/...html?src=rss&guccounter=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

DKOR schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:35:
@MicheldeGoey gebruik je al ios15 voor de draadloze CarPlay Ottocast NOW?
Ja, iOS 15.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Viel mij op dat bij het aanpassen van de SCC van rijstijl naar rijmodus, de afstandsbalkjes in de HUD van kleur veranderen. Bij rijstijl zijn ze wit, bij rijmodus zijn ze blauw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

HollovVpo1nt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:03:
Allemaal mooi en aardig maar ik vind die detailling producten belachelijk duur, ik heb dus ook een matte, en gebruik een hogedrukspuit om hem schoon te spuiten, dan met een foamlans (goedkope van Kärcher) spuit ik Turtle wax foam op de auto (let op dit is een Jerrycan van ik dacht 5 liter die je in de fles van de foamlans moet verdunnen) dan laat je de foam een minuut of 5 zijn werk doen, het loopt wel langzaam van je auto af. Is ie erg smerig dan gebruik ik een microfiber handschoen (Gamma) om met de nog aanwezige foam in banen (niet draaien) het vuil weg te werken. De handschoen regelmatig even spoelen in een emmer schoon water. Hierna de auto met de hogedruk spuit afspoelen en afdrogen met microfiber doeken (waren in de aanbieding bij de Vomar). En klaar is Ronald. De handdoekjes na iedere schoonmaak beurt wel even laten wassen in de wasmachine....zodat er de volgende keer geen oud vuil in zit.
Gezien de buiten temperatuur heb ik helaas al een maand of twee niet meer gedaan.....maar door de glascoating blijft ie nog redelijk schoon.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Dit is waarschijnlijk waarom ik zo aan het zoeken ben naar een goede rij instelling. Als ik in SCC kom aanrijden bij een stoplicht en daar staat al een tijdje een auto te wachten, dan heb ik niet het idee dat mijn auto op tijd gaat stoppen. In dit soort situaties is handmatig ingrijpen nodig. Hebben jullie deze ervaring ook?

Echter in SCC mode, werken de flippers achter het stuur niet, dus die eerst uit en dan met de flippers aan de slag. Ik kan ook de rem gebruiken natuurlijk, gelukkig werkt die wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Vandaag kwam deze Spigen 3 in 1 kabel binnen. Gevalletje 'als dit niet werkt bestel ik een Ottocast'.

https://www.gsmpunt.nl/ka...1-kabelset-15-meter-zwart

En dat werkt 8) Zowel met mijn iPhone als met de Xperia Z1 van mijn vrouw oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Lol, ik bracht vanavond iemand van Hoef en Haag naar Maarn, ik draai de snelweg op en ter hoogte
van Nieuwegein zit er eenzelfde Lounge achter me!
Haalde me later in en natuurlijk even gezwaaid :) . Iemand van hier?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naHSEYQp6huBC8p0bRmLgdRE_l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZhbUI6ZrNY8XBvS7IZos6Cu.jpg?f=fotoalbum_large

<3
Pagina: 1 ... 58 ... 264 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic