Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
MicheldeGoey schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:09:
[...]

Univé valt onder de verzekeringsmafia. Ik ken twee mensen die een gestolen auto niet vergoed kregen op basis van hele kleine lettertjes. Die club negeert hun zorgplicht en keert niet uit als puntje bij paaltje komt.
Elke verzekeringsmaatschappij is per definitie maffia . Noem er maar eens 1 waarover niets negatief te vertellen is.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:27
ANWB eist geen gecertificeerd systeem. Een door de fabrikant ingebouwd systeem dat gelijkwaardig is, is ook goed. Bovendien is SCM klasse 2 of vergelijkbaar voldoende. Dit heb ik gecheckt met ANWB. Ioniq 5 voldoet daar aan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:38

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Zandje06 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:55:
ANWB eist geen gecertificeerd systeem. Een door de fabrikant ingebouwd systeem dat gelijkwaardig is, is ook goed. Bovendien is SCM klasse 2 of vergelijkbaar voldoende. Dit heb ik gecheckt met ANWB. Ioniq 5 voldoet daar aan voor zover ik weet.
Nope. Technisch wel vergelijkbaar maar geen certificaat/niet gecertificeerd.

Dus bij diefstal vragen ze om het certificaat, dat heb je niet dus geen uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-06 23:49
de meester01 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:12:
[...]

Ik betaal 7 tientjes per maand bij Hyundai maar ik hoef niet te investeren in aftermarket ellende en onderhoud en/of abonnementskosten. Met alleen de installatiekosten van een alarm ben je er vaak niet. Een tracker heeft doorgaans abbo kosten en een alarm moet je periodiek laten keuren.
Het DEFA alarm levert geen ellende op; ik heb in 2,5 jaar en 50.000 km nog nooit een valse melding gehad.
En er zit geen tracker op en ook geen abonnement.
Het alarm moet (meen ik) vanaf 3 jaar jaarlijks gekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

CharlieBulldog schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:13:
[...]

Het DEFA alarm levert geen ellende op; ik heb in 2,5 jaar en 50.000 km nog nooit een valse melding gehad.
En er zit geen tracker op en ook geen abonnement.
Het alarm moet (meen ik) vanaf 3 jaar jaarlijks gekeurd worden.
Ik begin er liever niet aan. Heb te vaak gezien dat het misgaat. Lekstroom, foutmeldingen, onnavolgbare storingen. Ik ken een aantal automonteurs/diagnose technici en die klagen steen en been over dit soort zaken.

Maar als je nergens last van hebt: helemaal top, zo zou het moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:07:
[...]

Ja precies, ik ken de verhalen wel van diverse autofora. 2 jaar niet laten keuren....? Geen uitkering.

Dus zorg ik dat het erin zit. Maar klasse 2 is voldoende voor de ANWB, waarom zou ik dan investeren in klasse 3?
Klasse 2 is voldoende tot € 45.000.
Dus als je daarboven komt heb je wel een klasse 3 alarm nodig bij een ANWB verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog

[ Voor 22% gewijzigd door CharlieBulldog op 24-12-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Prima hoor, ik heb in oktober aangegeven in een gesprek met een acceptant dat mijn auto wel technisch een klasse 2 heeft maar geen certificaat. Helaas pindakaas.

Maar ik zou het als je daar zo graag een verzekering wil zwart op wit willen zien. Op hun website staat namelijk nergens welke alarmklasse verlangd wordt. Dat op zich is al bijzonder gezien het gegeven dat het overgrote deel van de verzekeraars klasse 2 scm eist (het heet nu anders dacht ik).

In het kader van deze discussie ben ik sowieso benieuwd of iemand het ergens zwart op wit krijgt dat een klasse 2-achtig systeem ook voldoende is. Tot nu toe komen we niet verder dan 'ik heb het gecheckt'

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 24-12-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18:56
MicheldeGoey schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:09:
[...]

Univé valt onder de verzekeringsmafia. Ik ken twee mensen die een gestolen auto niet vergoed kregen op basis van hele kleine lettertjes. Die club negeert hun zorgplicht en keert niet uit als puntje bij paaltje komt.
Lijkt mij een sterk verhaal. Unive is een coöperatie dus van en voor de leden en geen bedrijf dat alleen winst voor aandeelhouders moet creëren.
Zal echt wel iets meer aan de hand zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook bij de ANWB, die kwam toch wel voordelig uit. Maar ze hebben hier niets over gezegd dat de I5 aanvullende systemen nodig heeft. Ik ga toch die voorwaarden nog eens doorlezen, want in de toelichting bij de aanvraag (bijv. bij de 3 jaar nieuwwaarde optie) staat hier niets over in.

Belachelijk ook als daar niet automatisch op wordt gewezen bij het verzekeren van een auto met een hogere catalogus waarde. Dat raakt toch wel aan de zorgplicht van een verzekeraar. En net zo belachelijk als die auto's worden uitgeleverd zonder afdoende systeem, terwijl iedere verzekeraar daarom zou vragen.

Dit is de duurste auto die ik ooit heb gekocht, dus was me niet bewust van dit soort eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CharlieBulldog schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:41:
DOORBRAAK: After-market alarmsysteem klasse 3 voor Hyundai Ionic 5 leverbaar!

Ik heb op mijn huidige auto (Toyota RAV4 2019) een DEFA klasse 3 alarm en deze werkt zonder problemen.

Op het internet kon ik nergens vinden of het DEFA alarm (klasse 3) al beschikbaar is voor de Hyundai Ionic 5.
Ook heb ik enkele installateurs gebeld die mij vertelden dat zij nog geen technische info hierover hadden.

Dus heb ik vandaag met de producent in Noorwegen gebeld die mij vertelde dat op 7 december de installatie instructie is vrijgegeven (die hebben zij ook opgestuurd).

Ik heb deze informatie met de importeur in Nederland (Dometic) en 2 installateurs gedeeld.
Beide installateurs hebben inmiddels gereageerd en gemeld dat zij de installatie kunnen verzorgen.

Hyundai gaf een paar dagen geleden aan dat zij met een eigen alarmsysteem voor de Ionic 5 komen, maar konden niet vertellen wanneer.

Ik ben opgelucht omdat alle verzekeraars een klasse 3 alarm eisen.
Mijn auto wordt pas in april geleverd, maar deze informatie is van belang voor iedereen die binnenkort zijn Ionic 5 geleverd krijgt.

Laat mij even weten als je een DEFA alarm hebt laten installeren ;)
Ik ga dus even na bij de huidige verzekeraar, maar als het daadwerkelijk geëist wordt heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:50:
[...]

Ik ga dus even na bij de huidige verzekeraar, maar als het daadwerkelijk geëist wordt heb ik wel interesse.
Bij Univé ligt de grens bij €85.000 waarbij een gecertificeerd alarm geeist wordt.

https://www.unive.nl/faq/...voor-autos-en-zo-ja-welke

[ Voor 13% gewijzigd door Luft op 24-12-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:48:
[...]

Belachelijk ook als daar niet automatisch op wordt gewezen bij het verzekeren van een auto met een hogere catalogus waarde. Dat raakt toch wel aan de zorgplicht van een verzekeraar. En net zo belachelijk als die auto's worden uitgeleverd zonder afdoende systeem, terwijl iedere verzekeraar daarom zou vragen.
Op hun website staat dat vlak voordat je de trekker overhaalt je de voor jou specifieke verzekeringsvoorwaarden te zien krijgt waaronder de scm eis (of niet natuurlijk). Het moet ook in je polis staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:27
Klopt in mijn ANWB polis staat gewoon scm klasse 2 of vergelijkbare spec ingebouwd door fabrikant. Moet wel jaarlijks gekeurd worden. Dat kost iets van 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:13
Gisteren werd dan eindelijk mijn Ioniq 5 Lounge Cyber grey afgeleverd, een prachtige kleurstelling, samen met het lichte interieur ;-) De dealer hielp mij bij het koppelen van de bluelink app en alles werkt naar behoren. Alleen als ik iets via de app wil instellen, zoals de oplaadlimieten, wordt ik gevraagd mijn PIN in te voeren. Nu kan ik mij niet herinneren er een te hebben aangemaakt. Als ik de PIN wil wijzigen moet ik de bestaande invoeren, dus daarmee kom ik niet verder. Weet iemand een oplossing? Moet ik de link tussen app en auto misschien verbreken en opnieuw opbouwen en wordt er dan wel gevraagd naar een nieuwe PIN? Trouwens: fijne feestdagen gewenst allemaal en een goed 2022!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Driekussie is het de pincode van je vergrendelingscherm van je telefoon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Driekussie
  • Laatst online: 21:13
Nee, dat was het niet. Heb inmiddels de oplossing gevonden. Het blijkt dat ik bij het aanmaken van mijn Hyundai account een PIN moest opgeven. Die heb ik nu ook bij Bluelink ingevoerd en dat werkt :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DavxA9yVNiYB_KIHKpF4hfGiKas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/646QAODMdkMv3H6YFGzE7d3B.png?f=fotoalbum_large

Ik zie de Ioniq vrijwel niet in het wild, maar afgelopen week op koopavond bij AH Nijmegen zag ik dit broertje/zusje....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNWeHQka7CoLaiYMsZJ9NSaq0IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx9uHaNdCQjeuEgccoiCiauP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j1JKi5AVd6BL19ozh-evNra0js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSsi8YS8qtaKhyTXtzoCMRlL.jpg?f=fotoalbum_large

Na ruim 4500km gereden te hebben is dit het resultaat van de achterruit. Voornamelijk slecht weer de afgelopen 3 weken. Ik merk op dat het deel onder de spoiler iets schoner is dan het bovenste deel. Wellicht toch de werking van de spoiler? Echter zie ik bij 130kmh geen druppels vanaf dak door de spoiler op de achterruit.
Bij lagere snelheden in de regen zie ik overigens ook niets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
TOMm1e schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na ruim 4500km gereden te hebben is dit het resultaat van de achterruit. Voornamelijk slecht weer de afgelopen 3 weken. Ik merk op dat het deel onder de spoiler iets schoner is dan het bovenste deel. Wellicht toch de werking van de spoiler? Echter zie ik bij 130kmh geen druppels vanaf dak door de spoiler op de achterruit.
Bij lagere snelheden in de regen zie ik overigens ook niets…
Nee, als je auto stilstaat blijft het gedeelte over l onder de spoiler droog. Daaronder spoelt het water er weer vanaf, maar het bovenste gedeelte gaat nergens heen als je het niet zelf weghaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Driekussie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:32:
Nee, dat was het niet. Heb inmiddels de oplossing gevonden. Het blijkt dat ik bij het aanmaken van mijn Hyundai account een PIN moest opgeven. Die heb ik nu ook bij Bluelink ingevoerd en dat werkt :-)
En als je die vergeten bent? Waar kun je die resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet iemand het onderhoudsinterval voor de Ioniq 5?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spiller schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:34:
Weet iemand het onderhoudsinterval voor de Ioniq 5?
30.000 km of iedere 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Hallo allemaal, ik heb al sinds half maart een Enyaq IV80 in bestelling staan, maar je raadt het al, die gaat niet meer op tijd komen vanwege de bijtelling. Mijn wagenparkbeheerder heeft bij de leasemaatschappij een optie genomen op een Ionic 5 LR style die al op kenteken 2021 staat. Deze is ruim 7000 euro goedkoper dan de Enyaq en zover ik kan zien even groot. Ga ik hier gelukkig mee worden? Zijn er al eigenaren die de RWD LR Style hebben en die wat nuttige info hebben over de voor- en nadelen? Maandag moet ik beslissen. Op zo’n korte termijn switchen valt niet mee als je al 9 maanden bezig bent met een andere auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
PeMo1965 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:37:
Hallo allemaal, ik heb al sinds half maart een Enyaq IV80 in bestelling staan, maar je raadt het al, die gaat niet meer op tijd komen vanwege de bijtelling. Mijn wagenparkbeheerder heeft bij de leasemaatschappij een optie genomen op een Ionic 5 LR style die al op kenteken 2021 staat. Deze is ruim 7000 euro goedkoper dan de Enyaq en zover ik kan zien even groot. Ga ik hier gelukkig mee worden? Zijn er al eigenaren die de RWD LR Style hebben en die wat nuttige info hebben over de voor- en nadelen? Maandag moet ik beslissen. Op zo’n korte termijn switchen valt niet mee als je al 9 maanden bezig bent met een andere auto
Tja.. het is maar wat je zoekt. Ik had ook een Audi Q4 in bestelling staan maar die kon ook niet meer geleverd worden. Toen ook de optie voor de Style gekregen en akkoord gegaan. Rijd er nu een aantal weken in en vind het geweldig rijden. Heel smooth, fijne rijassistentie (bij sommige mensen is die minder), veel ruimte binnen en de style is ook nog eens rijk uitgerust. Ik zou het doen als de Enyaq te duur voor je wordt. Mooi aanbod terwijl de wachttijden voor een nieuwe Ioniq nu ook al een half jaar á jaar zijn.

En nadelen.. ik mis soms sensoren voor omdat de auto vrij groot is, maar dat went ook. Daarnaast geen ruitenwisser achter maar ik heb daar niet zo last van. Ook gaat snelladen in de winter nog niet zo snel door coldgate (de accu is te koud voor het snelladen) maar dat wordt volgend jaar waarschijnlijk opgelost. Overigens is dat ook relatief omdat de Ioniq super snel laadt. Al met al weinig dus.. Ik zou wel V2L en batterijvoorverwarming pakket erbij nemen als je kan kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tweakx op 25-12-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:09

-CJ

Not remastered

Heeft iemand de agenda in de auto werkend gekregen? In de Bluelink app werkt deze prima alleen de auto geeft niks weer (en roept dat ik de agenda moet koppelen in de app).

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:37
-CJ schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:06:
Heeft iemand de agenda in de auto werkend gekregen? In de Bluelink app werkt deze prima alleen de auto geeft niks weer (en roept dat ik de agenda moet koppelen in de app).
In de app bij persoonlijke services even je agenda koppelen et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

amw82 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:15:
[...]

In de app bij persoonlijke services even je agenda koppelen et voila.
Zoals gezegd heb ik het in de app al werkend en gekoppeld, alleen de auto neemt het niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:29:
[...]

Zoals gezegd heb ik het in de app al werkend en gekoppeld, alleen de auto neemt het niet over.
Bij mij ook niet (iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CJ schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:29:
[...]

Ik kon alleen de Google Agenda koppelen. Outlook pakt ie niet. Beetje useless dus voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Enyaq is wel een stukje groter qua bagage: 585 liter vs iets van 500 boven de dubbele bodem in de I5. Als het een RWD is komt daar nog 57 liter bij in de frunk, daar kun je de kabels en andere auto troepjes opbergen, zodat de koffer ook echt vrij is.

Dit is echter de ruimte tot de bovenrand van de achterbank. Daarboven is de Enyaq echt nog een stuk ruimer door de minder afgevlakte vorm.

Met de banken plat is de Enyaq dan ook iets van 100 liter ruimer. Wel heeft de I5 de mogelijkheid om de achterbank naar voren te schuiven om extra laadruimte te creëren. Dit gaat wel ten koste van de beenruimte achter, maar ik kan er dan met 1,80 meter nog wel prima zitten.

Verder hangt het erg van de opties af die je had uitgekozen bij de Enyaq in hoeverre het vergelijkbaar is qua luxe. Ik vind de Style al erg compleet uitgevoerd met bijv de Highway Driving Assist (Lane Follow, filerijden). Dat is bij de Enyaq een dure optie.

Voor lange afstanden is de Enyaq iets zuiniger en komt ie dus iets verder. Dit maakt de I5 dan weer ruimschoots goed door veel sneller te laden. Zelfs in de winter (batterij laadt minder snel als deze koud is) is de I5 nog sneller dan de MEB auto's. En er komt een batterij voorverwarming optie voor de I5. Ik weet niet of dat ook voor de Style zonder warmtepomp en batterijverwarming gaat werken.

Ik had zelf eerst een ID.4 in bestelling, maar toen die erg vertraagd was (en zonder duidelijke levertermijn) ben ik overgestapt naar de Ioniq 5 (Lounge). Bevalt prima en de eerste lange reis verliep prima qua laden. Geen moment echt op de auto hoeven wachten die was klaar voordat wij allemaal hadden geplast, wat hadden gegeten etc.

Weet dat er een aantal mogelijke issues zijn, maar degene waa hier het meest over wordt gesproken gaat over het gedrag van de HDA2. Ik weet niet of dat ook bij de HDA1 van de Style speelt.

Maar goed, mooiste is als je nog even een proefrit kunt maken. En een lease is per definitie tijdelijk, plus het belastingvoordeel... En dan nog goedkoper... Klinkt logisch om het te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-12-2021 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Ik had precies hetzelfde. Eerst een enyaq op het oog, die niet geleverd kon worden dit jaar. De dealer had alleen nog wat first editions staan voor richting de €65.000O...
Overgestapt naar de Ioniq 5, in mijn geval wel de (73kWh) lounge , na een proefrit gemaakt te hebben.
Mijn ervaring was dat een ioniq een veel fijnere auto is, die ik beter vond rijden, goedkoper en completer.

Enige nadeel (en overdenking vanuit mij) is dat je minder bagage mee kan nemen. Maar dat zal alleen in vakanties spelen. Denk er nog over om een bagage box aan te schaffen zodra de wegklapbare trekhaak geleverd wordt (heeft iemand daar al iets over gehoord, bij de dealer weten ze niet meer dan dat die nog in order staat).

Verder iemand al meer ervaringen met zo'n bagage box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Zo'n box is in dit topic al enkele keren besproken, even de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
-CJ schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:08:
Zo'n box is in dit topic al enkele keren besproken, even de zoekfunctie gebruiken.
Ik zie vooral mensen die erover denken (en filmpje van ANWB). Nog geen echte ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amw82 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ik zie vooral mensen die erover denken (en filmpje van ANWB). Nog geen echte ervaringen...
Ik denk dat de ervaring van de box erg afhangt van de specifieke box. Daarvoor kun je beter naar de vergelijkende ANWB test van bagageboxen of andere reviews zoeken.

Voor het verbruik is er een indicatie in die ANWB test. Ik heb nog geen I5 specifieke verbruikstest gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: ik heb van mijn garage de dakdragers gekregen die goedgekeurd zijn voor de Ioniq.

Gaat concreet om:
https://www.thule.com/nl-...thule-clamp-edge-_-720500
https://www.thule.com/nl-...wingbar-edge-104-_-721520
https://www.thule.com/nl-...wingbar-edge-113-_-721620

Allemaal generiek, en dan specifiek voor de Ioniq 5:
https://www.thule.com/nl-...-kits/kit-145301-_-145301

Als je via de Koopgids (linksboven) passeert op de website van Thule dan staat de Ioniq 5 er ook tussen en ik zie 5 mogelijke sets in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Heeft er hier al iemand ervaring met een 'vaste' hondenbench die past in de ioniq5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Vandaag de zombie mode gehad. Niet geladen maar wel met een volle accu. Kwestie van 12v-accu loskoppelen en daarna deed 'ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:44
Ik heb ook de trillingen rond de 100 km/h, sneller rijden is gewoon link zo hard dat het stuur dan trilt.
Nu heb ik al meerdere fora gelezen, maar ik zie nog maar weinig oplossingen. En ik zie ook dat veel dealers dit fenomeen nog niet kennen. Nu kan ik maandag (morgen) naar mijn dealer gaan of naar een Profile center om de banden te controleren.. Heeft iemand hier daar al ervaringen mee (profile of soortgelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ThaBee schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:45:
Ik heb ook de trillingen rond de 100 km/h, sneller rijden is gewoon link zo hard dat het stuur dan trilt.
Nu heb ik al meerdere fora gelezen, maar ik zie nog maar weinig oplossingen. En ik zie ook dat veel dealers dit fenomeen nog niet kennen. Nu kan ik maandag (morgen) naar mijn dealer gaan of naar een Profile center om de banden te controleren.. Heeft iemand hier daar al ervaringen mee (profile of soortgelijk?)
Welke velgen, banden, bandendruk, wel of geen HDA, i5 model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Mijne is opnieuw gebalanceerd, trilt nog steeds. Binnenkort weer terug. Rij op 19" en 2,7 bar luchtdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:44
Het is een Style, standaard velgen en banden dus ik ga ervan uit dat het 19" is. De bandendruk heb ik nog niet gecontroleerd. Dat zal ik morgenochtend nakijken, Ook zal ik dan de specificaties even nalopen en doorgeven.
Sinds afgelopen donderdag de I5 in ontvangst mogen nemen. Afgezien van de trilling een erg fijne rit gehad.

Vrijdag al heel veel aan de telefoon gezeten om dit probleem te laten oplossen. Maar aangezien het kerstavond werd er maar even mee gestopt. Morgen weer verder.

En volgens de handleiding is 2.7 een beetje te veel? 2.5 zou toch onder normale belasting de norm moeten zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBee op 26-12-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ThaBee schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:09:
Het is een Style, standaard velgen en banden dus ik ga ervan uit dat het 19" is. De bandendruk heb ik nog niet gecontroleerd. Dat zal ik morgenochtend nakijken, Ook zal ik dan de specificaties even nalopen en doorgeven.
Sinds afgelopen donderdag de I5 in ontvangst mogen nemen. Afgezien van de trilling een erg fijne rit gehad.

Vrijdag al heel veel aan de telefoon gezeten om dit probleem te laten oplossen. Maar aangezien het kerstavond werd er maar even mee gestopt. Morgen weer verder.

En volgens de handleiding is 2.7 een beetje te veel? 2.5 zou toch onder normale belasting de norm moeten zijn?
Maximale bandenspanning is 2,5 bar, bij volle belading mag er iets meer in. Bij extreme kou mag er 0,2 bar meer in. De meeste rijden echter boven max. bandenspanning (zelfs 3 bar komt voor). Tijdens het rijden kan de druk nog iets verder oplopen. Ik zelf vindt de auto beter en prettiger rijden met 2,4..2,5 bar. Heb overigens totaal geen last van trillingen, niet met de 20” michelin als nu met de 19” hankook winterbanden.

Google maar eens op banden en trillingen…

[ Voor 7% gewijzigd door Luft op 26-12-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
ThaBee schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:45:
Mocht je in de buurt van Den Haag wonen; Blok op de Binckhorst heeft ooit eens vergelijkbaar probleem bij mij opgelost. De dealer kwam er toen ook niet uit. Dat is al heel lang geleden maar de eigenaar loopt er nog steeds rond. Volgens mij moet iedere bandenspecialist iets kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024

Zwarte Ioniq 5 gespot bij Politievlogger Jan-Willem. Iemand van hier?
1:39

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zojuist een langere rit gemaakt naar NW Frankrijk. Dit is onze regelmatige rit naar ons vakantiehuis van ongeveer 380 kilometer. Eerst snelweg NL 100-105 km/h, dan België 120 km/h en tot slot in Frankrijk stukken Route Nationale van 90 en 110 km/h en nog wat binnendoor wegen op max 80 km/h (maar ook bebouwde kom).

Al met al lag het verbruik over de hele rit rond 220 Wh/km. Gezien de snelheid wat hoog, maar we waren ook wel volbepakt met 3 volwassenen en een kind, bagage en boodschappen voor een week (twee kratten en een koelbox) plus nog wat spullen die hierheen moesten. Oh, de kat is ook mee. Ook wel wat wind en regen gehad onderweg.

Qua bagage past het net aan. Banken naar voren geschoven was wel noodzakelijk. Gelukkig geen heel lange mensen achterin. In de Megane Estate pastte het voorheen net wat makkelijker voor mijn gevoel, hoewel dat ook wel proppen was.

Nog een ervaring over de nerveuze HDA. Ik rijd nu met mijn handen op schoot en de duimen precies bij de hoeken van het afgevlakte deel van het stuur. Daarmee geef ik licht tegendruk als hij wat heen en weer begint te sturen. Op deze manier rijdt het wel rustig. Liever had ik dat hij dat uit zichzelf helemaal doet, maar het houdt me ook wel bij de les. En op deze manier nauwelijks gedoe over handen aan het stuur.

Op wegen met slechte verlichting en/of regen laat hij het stuur wel regelmatig los. Ik wou dat de camera's wat beter beschut waren tegen nat en vuil, of voorzien van kleine sproeiers. Ook de buitenspiegels zijn druppelgevoeliger dan ik in lange tijd heb meegemaakt. Ik heb nog niet ontdekt hoe de spiegelverwarming aan gaat. Wellicht dat zoiets helpt...

Laden bij een 175 kW paal van Total. Heb max 125 kW gezien, maar heb er ook niet de hele tijd naar gekeken. 21 -> 65% was binnen een kwartier klaar, dus gemiddeld iets van 125 kW. Prima.

Ik heb ook ABRP gekoppeld aan de OBD voor live data. Het werkt prima. Heb nog niet de Android Auto kunnen doen, want nog geen Premium account.

Mooi om te de voorspelling te zien van het percentage bij aankomst en tot hoever je moet laden. De verbinding met de dongle blijft bestaan als je de auto aan zet en ABRP geeft ook de laadsnelheid weer! Op het laatste stuk hadden we 27% over ipv de geplande 15%, dus de berekening is wat conservatief.

Conclusie: Ioniq 5 werkt voor ons op deze ritten prima!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@bilgy_no1 spiegelverwarming gaat aan wanneer je achterruitverwarming aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
''Elektrische blikvanger van Hyundai uitverkocht

Consumenten en zakelijke rijders die binnen afzienbare termijn nog een Hyundai IONIQ 5 hopen te rijden, worden teleurgesteld. "Wij hebben momenteel geen voorraad meer beschikbaar van de IONIQ 5 in 2021. Als een klant nu een IONIQ 5 bestelt, dan is de verwachte levertijd eind maart of begin april", aldus de importeur. Wellicht is de Kona Electric een alternatief, want daarvan is nog wel een beperkte voorraad beschikbaar voor levering in 2021.''

Valt mij nog mee qua levertijd, als het waar is.

https://www.nu.nl/economi...een-uitgemaakte-zaak.html

[ Voor 198% gewijzigd door Tweakx op 26-12-2021 22:00 . Reden: Kan de post niet meer verhuizen naar levertijden topic. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:32:
Zojuist een langere rit gemaakt naar NW Frankrijk. Dit is onze regelmatige rit naar ons vakantiehuis van ongeveer 380 kilometer. Eerst snelweg NL 100-105 km/h, dan België 120 km/h en tot slot in Frankrijk stukken Route Nationale van 90 en 110 km/h en nog wat binnendoor wegen op max 80 km/h (maar ook bebouwde kom).

Al met al lag het verbruik over de hele rit rond 220 Wh/km. Gezien de snelheid wat hoog, maar we waren ook wel volbepakt met 3 volwassenen en een kind, bagage en boodschappen voor een week (twee kratten en een koelbox) plus nog wat spullen die hierheen moesten. Oh, de kat is ook mee. Ook wel wat wind en regen gehad onderweg.

Qua bagage past het net aan. Banken naar voren geschoven was wel noodzakelijk. Gelukkig geen heel lange mensen voorin. In de Megane Estate pastte het voorheen net wat makkelijker voor mijn gevoel, hoewel dat ook wel proppen was.

Nog een ervaring over de nerveuze HDA. Ik rijd nu met mijn handen op schoot en de duimen precies bij de hoeken van het afgevlakte deel van het stuur. Daarmee geef ik licht tegendruk als hij wat heen en weer begint te sturen. Op deze manier rijdt het wel rustig. Liever had ik dat hij dat uit zichzelf helemaal doet, maar het houdt me ook wel bij de les. En op deze manier nauwelijks gedoe over handen aan het stuur.

Op wegen met slechte verlichting en/of regen laat hij het stuur wel regelmatig los. Ik wou dat de camera's wat beter beschut waren tegen nat en vuil, of voorzien van kleine sproeiers. Ook de buitenspiegels zijn druppelgevoeliger dan ik in lange tijd heb meegemaakt. Ik heb nog niet ontdekt hoe de spiegelverwarming aan gaat. Wellicht dat zoiets helpt...

Laden bij een 175 kW paal van Total. Heb max 125 kW gezien, maar heb er ook niet de hele tijd naar gekeken. 21 -> 65% was binnen een kwartier klaar, dus gemiddeld iets van 125 kW. Prima.

Ik heb ook ABRP gekoppeld aan de OBD voor live data. Het werkt prima. Heb nog niet de Android Auto kunnen doen, want nog geen Premium account.

Mooi om te de voorspelling te zien van het percentage bij aankomst en tot hoever je moet laden. De verbinding met de dongle blijft bestaan als je de auto aan zet en ABRP geeft ook de laadsnelheid weer! Op het laatste stuk hadden we 27% over ipv de geplande 15%, dus de berekening is wat conservatief.

EDIT ivm rekenfout...

Ik heb nog even het verbruik nagerekend. De Bluelink app zegt dat ik 64,34 kWh heb verbruikt op 393 km. Dat is 6,11 km/kWh oftewel 164 Wh/km. Ik heb gereden van 98% - > 21% + 44% geladen en 27% over. In totaal is dit 9477 +38% van de batterij = 115%. 94% van 72,6 = 68,2 83.5 kWh. Dit rekent om naar 174 212 Wh/km, inclusief verwarmen, warmteverlies, lagere capaciteit door koude batterij bij start, etc. Super netjesNiet erg indrukwekkend dus dat verbruik!

Volgens de boordcomputer zat ik aan het eind van beide etappes rond 220 Wh/km zoals hierboven genoemd. Kennelijk is dit dus niet erg nauwkeurig. Ik weet niet waarom dit zo is, maar de gereden percentages kloppen wel aardig dus niet met wat Bluelink rapporteert.

Voor degenen die denken een hoog verbruik te hebben kan het dus ook hier aan liggen. Misschien dat anderen het Bluelink getal noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

In Bluelink kan ik mijn tripje door de regio van vandaag niet terugzien. Wel de minuut dat de auto aan stond om mijn neefje van 8 een demo te geven van de spook auto die zelf rijdt.

De pieksnelheid van vandaag is wel geregistreerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 08:21
Zaterdagochtend kwam ik voor het eerst een niet-demo ioniq 5 tegen. Was op de A12 bij Gouda. Betrof een Mystic Olive Lounge versie die afrit 11 (Gouda/Boskoop) pakte. Iemand van hier? :P

Ik wilde net naast die ioniq 5 gaan rijden om even te zwaaien toen die de afrit pakte. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op maandag 27 december 2021 @ 06:02:
Zaterdagochtend kwam ik voor het eerst een niet-demo ioniq 5 tegen. Was op de A12 bij Gouda. Betrof een Mystic Olive Lounge versie die afrit 11 (Gouda/Boskoop) pakte. Iemand van hier? :P

Ik wilde net naast die ioniq 5 gaan rijden om even te zwaaien toen die de afrit pakte. :+
Nee, niet ik.

Heb 2x een I5 gezien in het wild: 1x in de buurt vlak voor ik die van mij kon ophalen en 1x in Geleen bij de Allego naast het Van der Valk hotel.

Heb ondertussen wel al 4x een wilde EV6 gezien, waarvan een rode en een zwarte die vlak langs mijn I5 reden die voor de deur stond geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
[quote]bilgy_no1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:07:
[...]

Nee, niet ik.

Heb 2x een I5 gezien in het wild: 1x in de buurt vlak voor ik die van mij kon ophalen en 1x in Geleen bij de Allego naast het Van der Valk hotel.

Heb ondertussen wel al 4x een wilde EV6 gezien, waarvan een rode en een zwarte die vlak langs mijn I5 reden die voor de deur stond geparkeerd.
[/quote

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWZdS2IS4AyX7VYuGxzVosgO1rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61IC8STgJ95yb8qFE02BVHFd.jpg?f=fotoalbum_large

UItzicht op een EV6 vanuit een I5 tijdens mijn eerste ritje vanaf de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superpioneer schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:49:
[quote]bilgy_no1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:07:
[...]

Nee, niet ik.

[/quote

[Afbeelding]

UItzicht op een EV6 vanuit een I5 tijdens mijn eerste ritje vanaf de dealer.
Geinig!

Ik twijfelde nog even of de EV6 niet de betere keuze was door de grotere batterij en iets betere efficiency. Maar die achterkant vond ik toch wel een beetje een gedrocht vergeleken met de Ioniq 5.

En de inpakpuzzel gisteren was met de EV6 zeker niet gelukt (nog vlakkere daklijn, banken niet verschuifbaar, kleiner volume in totaal). Het zou mooi zijn als de Ioniq 5 ook de grotere batterij had, maar met deze laadsnelheid doet het er niet echt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

bilgy_no1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:49:
[...]

Dank voor het posten van deze video's. Dat maakt het veel helderder waar we het over hebben.

Dit is namelijk precies wat ik ook heb. Alleen ik duid het als een 'nerveus systeem' en anderen als zwabberen of flipperen. Onder dat laatste versta ik echter 'heen en weer kaatsen tussen de lijnen' en dat is hier niet aan de orde.

Dus mensen als bijv. @MicheldeGoey kunnen aangeven of dit filmpje ook laat zien wat zij ervaren dan hebben we iets meer duidelijkheid. Als dit het namelijk niet is, maar er ook echt wordt geflipperd, is er namelijk sprake van twee verschillende problemen.

Wat ondertussen wel helpt is om het stuur wat steviger vast te houden en iets tegendruk te geven (sowieso zul je van Hyundai de feedback krijgen dat je te allen tijde de handen aan het stuur moet houden...). Dan rijdt het wel iets rustiger. Ook merkte ik op de Franse Autoroute bij 140 km/h dat het systeem wat rustiger werd. Maar dat is natuurlijk geen oplossing in Nederland...

Hoe dan ook, wat hier te zien is, voldoet niet aan wat je mag verwachten van zo'n systeem. En heel goed dus om dit te melden bij Hyundai. Ik doe alleen niets op Facebook, dus erg irritant dat ze alleen daar hun feedback ophalen. De route via de dealer levert in mijn ervaring met de handgrepen weinig op bij Hyundai. Wellicht moeten we Carmaniac nog maar eens activeren op dit onderwerp.

Als we via Linkedin rechtstreeks bij de Nederlandse CEO terecht kunnen, dan gebruik ik die route ook graag. Niet alleen voor dit onderwerp, maar ook voor de ontbrekende handgrepen, roze uitgeslagen panelen, irritante resonantie in de portier rechtsachter, ontbrekende navigatie met laadstop planning, kleinere koffer dan geadverteerd, etc. Dit brengt het merk Hyundai namelijk ernstige schade toe, en ik zal voor een volgende auto niet snel weer een Hyundai kiezen als deze zaken niet snel en goed worden opgelost.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV21
  • Laatst online: 16-10-2022
Is iemand al met matte lak door de wasstraat geweest? De dealer zegt dat het kan, maar ben er toch niet zeker van😬. En ja ik weet het, met de hand wassen is eigenlijk beter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 07:40

cooper_s1

MINI's rule

bilgy_no1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:32:

Qua bagage past het net aan. Banken naar voren geschoven was wel noodzakelijk. Gelukkig geen heel lange mensen achterin. In de Megane Estate pastte het voorheen net wat makkelijker voor mijn gevoel, hoewel dat ook wel proppen was.

Mooi om te lezen, de auto is dus gewoon een heel goede ICE auto vervanger! Welke OBD dongle gebruik jij overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
TOMm1e schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:30:
[...]

Maar dan houdt de auto nog steeds automatisch afstand tot de voorligger. In HUD zichtbaar twee lijnen en één horizontale streep. Deze krijg ik niet uitgeschakeld bij ingeschakelde cruise control.
TL;DR:
Heeft iemand al uitgevolged of je ook 'gewone' cruisecontrol kan aankrijgen, net zoals hierboven wordt gevraagd? Of kan het echt niet? Zou het graag horen, ik kom er zelf niet uit in ieder geval.

De lange versie:
Ik heb het ruimteschip genaamd Ioniq 5 inmiddels dus ook binnen, en loop tegen het bovenstaande aan rondom de cruise control. In de praktijk gebruikte ik de 'gewone' cruise control meer als de cruise control met adaptive, met name om de volgende twee situaties te voorkomen:

1. Je wilt een kruissnelheid aanhouden, maar door de wisselende snelheden waarop andere voertuigen rijden, moet je steeds opletten of de adaptive CC niet bezig is met een lagere snelheid aanhouden door een voorganger die net wat langzamer rijdt. Dat kost reistijd. Dan heb ik liever dat je langzaam op iemand inloopt zodat je kan spiegelen en inhalen. (Ideaal is als de auto op het dashboard geeft hoe snel de auto voor je rijdt, dat werkt echt super maar doet de i5 niet. Dan weet je namelijk al vroeg of je moet gaan inhalen of niet.)

2. Als je achter iemand wilt invoegen die jou net inhaalt - bijvoorbeeld je rijdt op een langzaamrijdende vrachtwagen af en iemand haalt jou net in - dan gaat de auto (als je op adaptive rijdt) vlak na het wisselen van baan (om te gaan inhalen) in de ankers omdat ie vindt dat de inhalende auto nog te dicht voor je rijdt. Ik hoor jullie al denken: "dan moet je later invoegen", maar dat is nogal een utopie want die ruimte heb je nagenoeg nooit. Het prettigste werkt het dan naar mijn mening door met cruise control zonder adaptive te rijden. Dan zie je op een bepaald moment dat je inloopt op de vrachtwagen voor je, je geeft richting als er ruimte is en wisselt van baan. Dan hinder je het overige verkeer veel minder dan als je wisselt van baan, afremt (door de ACC), en vervolgens weer op snelheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-06 09:26

MicheldeGoey

Project 45

Dogmatix schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:29:
[...]

TL;DR:
Heeft iemand al uitgevolged of je ook 'gewone' cruisecontrol kan aankrijgen, net zoals hierboven wordt gevraagd? Of kan het echt niet? Zou het graag horen, ik kom er zelf niet uit in ieder geval.
Ik kan me niet voorstellen dat die eigenschap kan worden uitgezet. Het is me wel opgevallen dat sinds de laatste update de reactieafstand is verlengd, die is nu ca. 110 m en dat is vervelend (was ca. 80 m). Nu moet je wel erg vroeg naar de inhaalstrook en dat voelt een beetje als linksrijder.

Dit zegt de handleiding en dat is onjuist.
Bij een rijsnelheid van 90 km/h (56 mph), wordt de afstand als volgt gehandhaafd:
Afstand 4 -
ca. 52,5 m (172 ft.)
Afstand 3 -
ca. 40 m (130 ft.)
Afstand 2 -
ca. 32,5 m (106 ft.)
Afstand 1 -
ca. 25 m (82 ft.)

[ Voor 17% gewijzigd door MicheldeGoey op 27-12-2021 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Zijn er nog mensen die de non-hud snelheidmeter en capacity meter een beetje saai vinden? Hier hadden ze toch zeker een aantal andere GUI's voor kunnen uitbrengen.
Tegenwoordig met al die tablet systemen moet je toch eenvoudig kunnen wisselen... bijv. een fancy snelheidsmeter met een consumption meter ipv de toerenteller is ook wel lachen :) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
[...]

TL;DR:

De lange versie:
Ik heb het ruimteschip genaamd Ioniq 5 inmiddels dus ook binnen, en loop tegen het bovenstaande aan rondom de cruise control. In de praktijk gebruikte ik de 'gewone' cruise control meer als de cruise control met adaptive, met name om de volgende twee situaties te voorkomen:

1. Je wilt een kruissnelheid aanhouden, maar door de wisselende snelheden waarop andere voertuigen rijden, moet je steeds opletten of de adaptive CC niet bezig is met een lagere snelheid aanhouden door een voorganger die net wat langzamer rijdt. Dat kost reistijd. Dan heb ik liever dat je langzaam op iemand inloopt zodat je kan spiegelen en inhalen. (Ideaal is als de auto op het dashboard geeft hoe snel de auto voor je rijdt, dat werkt echt super maar doet de i5 niet. Dan weet je namelijk al vroeg of je moet gaan inhalen of niet.)

2. Als je achter iemand wilt invoegen die jou net inhaalt - bijvoorbeeld je rijdt op een langzaamrijdende vrachtwagen af en iemand haalt jou net in - dan gaat de auto (als je op adaptive rijdt) vlak na het wisselen van baan (om te gaan inhalen) in de ankers omdat ie vindt dat de inhalende auto nog te dicht voor je rijdt. Ik hoor jullie al denken: "dan moet je later invoegen", maar dat is nogal een utopie want die ruimte heb je nagenoeg nooit. Het prettigste werkt het dan naar mijn mening door met cruise control zonder adaptive te rijden. Dan zie je op een bepaald moment dat je inloopt op de vrachtwagen voor je, je geeft richting als er ruimte is en wisselt van baan. Dan hinder je het overige verkeer veel minder dan als je wisselt van baan, afremt (door de ACC), en vervolgens weer op snelheid komt.
Op zich herken ik wat je schetst. Wat ik zelf doe is even een beetje stroom bijgeven zonder de ACC uit te schakelen om in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:01

mdeiman

Projet 45

[...]

[b]
Knopje van cruisecontrole ingedrukt houden meen ik.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
mdeiman schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:24:
[...]

Knopje van cruisecontrole ingedrukt houden meen ik.
Dank, dit heb ik geprobeerd, evenals een hele waslijst aan andere toetscombinaties en tips uit fora voor andere modellen van Hyundai. Het is tot op heden niet gelukt. Zal straks de dealer eens bellen, alhoewel ik daar niet al te veel van verwacht. De handleiding rept er overigens ook niet over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:06:
[...]

Mooi om te lezen, de auto is dus gewoon een heel goede ICE auto vervanger! Welke OBD dongle gebruik jij overigens?
Zeker kan het wat mij betreft de ICE vervangen. Iets meer plannen qua laders als je lange reizen maakt, maar zelfs in Noord-Frankrijk (waar ik vaak ben en waar het laadnetwerk nogal primitief is) lukt het prima met de Ioniq 5. Ik hang nu gewoon aan de granny charger en daarmee komen we weer ver genoeg.

De dongle die ik heb is deze:
https://www.amazon.nl/gp/...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Volgens mij is dit ook degene die door ABRP wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
[...]

TL;DR:

De lange versie:

Precies dit. Ik houd er ook van om zelf actief bezig te zijn en de spiegels te gebruiken om zo één snelheid aan te houden.
Het uitschakelen van de adaptieve cruise control is helaas niet mogelijk. Het lang ingesrukt houden van de knop resulteert in de speed limiter.

Enige optie om een stuk tape te plakken over de sensor 7(8)7. Maarja dan werkt de functie in de file weer niet… of op de 80kmh wegen waar deze functie wel weer heel erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dogmatix schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:27:
[...]

Dank, dit heb ik geprobeerd, evenals een hele waslijst aan andere toetscombinaties en tips uit fora voor andere modellen van Hyundai. Het is tot op heden niet gelukt. Zal straks de dealer eens bellen, alhoewel ik daar niet al te veel van verwacht. De handleiding rept er overigens ook niet over.
Volgens mij kun je het ook niet uitschakelen. Ik heb de afstand meestal op 1 streep staan en dan is het een kwestie van niet te laat naar links. Een enkele keer geef ik iets meer stroom bij om vlotter weer op snelheid te komen. Het is misschien even wennen, maar inmiddels sta ik er niet meer bij stil en mis ik de 'domme' cruise control niet. Juist het idee dat de auto de snelheid van de voorgangers in de gaten houd vind ik wel prettig.

Als ik inhaal doe ik dat altijd op, of iets boven, de maximale snelheid. Als er dan veel-te-hard-rijders achterop komen die moeten remmen, dan is dat hun probleem. Moeten ze maar niet 130 rijden waar je 100 mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Laatst online: 30-04-2023
Kan een van de huidige Ioniq 5 eigenaren mij vertellen of de USB aansluitingen op de middenconsole bij de achterbank USB-A of USB-C zijn?
Ik meen me te herinneren dat het USB-A zijn maar wil het zeker weten om alvast nieuwe laadkabels te bestellen voor de entertainment op de achterbank O-)
Bijna direct na het krijgen van de auto gaan we een "kleine" roadtrip maken en ivm levertijden etc kan dat voor problemen zorgen. vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Gerrit-GTi schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:36:
Kan een van de huidige Ioniq 5 eigenaren mij vertellen of de USB aansluitingen op de middenconsole bij de achterbank USB-A of USB-C zijn?
Ik meen me te herinneren dat het USB-A zijn maar wil het zeker weten om alvast nieuwe laadkabels te bestellen voor de entertainment op de achterbank O-)
Bijna direct na het krijgen van de auto gaan we een "kleine" roadtrip maken en ivm levertijden etc kan dat voor problemen zorgen. vandaar de vraag.
Oude USB-A poorten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gerrit-GTi alle USB aansluitingen zijn USB-A, dus je zult een kabel van USB-A naar USB-C moeten hebben (of verloopstuk, maar dan heb je 2x een contact), wanneer je een USB-C aansluiting hebt aan het apparaat. Vaak zijn deze USB-A naar USB-C kabels goedkoop in een setje te koop met kabels van verschillende lengtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
Bedankt voor de snelle response! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
ZuinigeRijder schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:41:
@Gerrit-GTi alle USB aansluitingen zijn USB-A, dus je zult een kabel van USB-A naar USB-C moeten hebben (of verloopstuk, maar dan heb je 2x een contact), wanneer je een USB-C aansluiting hebt aan het apparaat. Vaak zijn deze USB-A naar USB-C kabels goedkoop in een setje te koop met kabels van verschillende lengtes.
ik heb in dit geval dan USB-A naar micro usb nodig.
Ik heb de ipad houders uit mijn huidige auto gehaald alleen de voeding ervan zit verwerkt in de stoel zelf en die krijg ik er niet zelf uit dus moeten er nieuwe kabels komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 31-05 15:59
ThaBee schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:09:

Terug naar de dealer. Er zijn gevallen bekend waarbij een afwijking zit in de Michelin banden. De dealer dient dit op te lossen. Mogelijk road force balanceren toepassen. Hierbij wordt tijdens het balanceren een trommel op de band gedrukt om de rondheid te controleren. Een ei is met lood ook perfect te balanceren alleen rijd dat natuurlijk voor geen meter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Yes! Heb mijne eindelijk opgehaald. Wat een lange wacht. Mooie bak zeg.
Helaas ook wel last van het trillen. Eerst dacht ik dat het aan de weg mag maar dan kan haast niet wat het is mooi nieuw asfalt. Armsteun trilt idd wel iets te veel voor mijn gevoel. Het is een 19" connect op winterbanden. Merk en druk nog niet gecheckt.

Aangezien er meerdere mensen zijn met dit probleem en het na diverse ingrepen nog steeds niet weg is, wacht ik nog maar even met de auto naar de garage brengen. Ik laat ze weten dat de issue speelt, meer niet.

Verder ontzettend blij mee!

[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-12-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
EV21 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:09:
Is iemand al met matte lak door de wasstraat geweest? De dealer zegt dat het kan, maar ben er toch niet zeker van😬. En ja ik weet het, met de hand wassen is eigenlijk beter…
De dealer kan zoveel zeggen. Hyundai zelf zegt dat het niet mag, dus daar vertrouw ik op. Ik heb voor kerst allemaal wasattributen gekregen, dus ik ga voorlopig hiermee werken. Als over een tijdje blijkt dat het prima veilig is, dan wil ik daar best in mee gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 01:23
Ik heb zelf geen last van het trillen, maar ik rij ook op Pirelli Scorpion Winterbanden (19"), wellicht dat dat een verschil is. Ik weet nog niet welke zomerbanden ik heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV21
Vielleicht schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:52:
[...]

De dealer kan zoveel zeggen. Hyundai zelf zegt dat het niet mag, dus daar vertrouw ik op. Ik heb voor kerst allemaal wasattributen gekregen, dus ik ga voorlopig hiermee werken. Als over een tijdje blijkt dat het prima veilig is, dan wil ik daar best in mee gaan ;)
Mee eens, bedankt voor je reactie! Erg handig trouwens dat Hyundai zegt dat het niet mag, maar dat het volgens een Hyundai dealer geen probleem is🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 15:21
EV21 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:09:
Mijn dealer zei dat dat een no-go is. De Mica lakken (waaronder black pearl) mogen dat wel volgens de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
Het is vrij eenvoudig: Hoe goed de wasstraat ook is er komen altijd micro krasjes in je lak te zitten. Met een glanzende lak kan je deze er uit polijsten en dan is de lak weer 'fabrieksnieuw'. Een matte lak kan je uiteraard niet polijsten.

Daarnaast wordt bij zo goed als elk wasprogramma waxen of glansversterkers toegevoegd. Ook niet goed voor je matte lak.

Het geheim van het onderhoud van een matte lak is een frequente was routine. Als vervuiling zich langere tijd ophoopt op de lak dan wordt het lastiger om deze te verwijderen, vaak wordt er dan meer druk uitgeoefend om de lak toch schoon te krijgen waardoor de kans op waskrasjes toeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
ik wil het antwoord van mijn Belgische dealer hier toch ook wel eens plaatsen bij de verwijzing naar dit forum.

Beste

Ik vind het zeer lastig dat jullie in de wachtperiode van de wagen al enkele verontrustingen hebben. Elke wagen is anders en kan een probleem hebben, echter is dit niet de bedoeling en zijn dit maar enkele gevallen. Deze gevallen kunnen telkens worden opgelost en sommige zijn geen gebreken maar hebben ook gewenning nodig. Zoals bijvoorbeeld de LKA, deze is inderdaad intensief maar zeer veilig, dit staat op iedere nieuwe wagen voor meer veiligheid te garanderen en hier dient men aan te wennen. Ikzelf rij hier ook mee en ben er zeer tevreden van dat deze op staat zodat ik keurig in mijn rijbaan blijf bij eventuele afleidingen.

Echter heeft u nu ook de Nederlandse modellen ter vergelijking gesteld, de modellen verschillen van land tot land.

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de geweldige wagen die jullie hebben aangekocht en binnenkort wordt geleverd. Elke nieuwe wagen heeft gewenning nodig en ik ben er zeker van dat jullie hier even tevreden over zullen zijn als over de Kona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Markprinsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:07:
Ik zit een beetje in dubio, ik vind de ioniq 5 de meest innovatieve en gewaagde EV op de markt en overweeg de aanschaf van een exemplaar. Hij komt op de zaak dus ik wil een model met minder dan 6k km die in 2021 op kenteken is gezet en die ik in 2022 krijg / definitief koop (ivm hogere MIA).
En die hogere MIA is zojuist veranderd in: geen MIA miv 2022. Dus als je nog voordeel wilt heb je deze week nog.

https://automotive-online...mil-voor-elektrische-auto

https://www.rvo.nl/subsid...en/mobiliteit-en-miavamil

De elektrische personenauto komt niet meer in aanmerking voor de MIA\Vamil (Milieulijst 2022), omdat deze inmiddels gangbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 27-12-2021 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 18-05 15:33
Vielleicht schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:52:
[...]

Het staat ook echt in de dikke manual, niet in de wasstraat met matte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 18-05 15:33
Tester35 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:18:
ik wil het antwoord van mijn Belgische dealer hier toch ook wel eens plaatsen bij de verwijzing naar dit forum.

Beste

Ik vind het zeer lastig dat jullie in de wachtperiode van de wagen al enkele verontrustingen hebben. Elke wagen is anders en kan een probleem hebben, echter is dit niet de bedoeling en zijn dit maar enkele gevallen. Deze gevallen kunnen telkens worden opgelost en sommige zijn geen gebreken maar hebben ook gewenning nodig. Zoals bijvoorbeeld de LKA, deze is inderdaad intensief maar zeer veilig, dit staat op iedere nieuwe wagen voor meer veiligheid te garanderen en hier dient men aan te wennen. Ikzelf rij hier ook mee en ben er zeer tevreden van dat deze op staat zodat ik keurig in mijn rijbaan blijf bij eventuele afleidingen.

Echter heeft u nu ook de Nederlandse modellen ter vergelijking gesteld, de modellen verschillen van land tot land.

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de geweldige wagen die jullie hebben aangekocht en binnenkort wordt geleverd. Elke nieuwe wagen heeft gewenning nodig en ik ben er zeker van dat jullie hier even tevreden over zullen zijn als over de Kona.
Nou dan mag die Belgische dealer eens gaan rijden met mijn flipper HDA2 dan piept hij wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
de meester01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:35:
[...]

En die hogere MIA is zojuist veranderd in: geen MIA miv 2022. Dus als je nog voordeel wilt heb je deze week nog.

De elektrische personenauto komt niet meer in aanmerking voor de MIA\Vamil (Milieulijst 2022), omdat deze inmiddels gangbaar is.
WTF! Ik heb al wel een koop ovk dus ik zal hem dan deze week wel aan gaan vragen. Levering natuurlijk pas in 2022.

Ook de regeling voor laadpalen is aangepast (moet nu continu met internet verbonden zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door Markprinsen op 27-12-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 18:22
Nog even een vraag (ik heb de auto nog niet) over de bobsleehandvatten: komen die nu wel of niet automatisch naar buiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EV21 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:27:
[...]

Mee eens, bedankt voor je reactie! Erg handig trouwens dat Hyundai zegt dat het niet mag, maar dat het volgens een Hyundai dealer geen probleem is🤔
Ik zou ook erg uitkijken met het verwijderen van vogelpoep en hars. Zeker niet hard poetsen, want dat geeft lelijke vlekken.

Er zijn speciale reinigingsmiddelen om de viezigheid te verwijderen zonder hard te moeten poetsen.

Een coating kan helpen. Bijvoorbeeld de Hyundai Glass Coating, of een keramische coating (wel wat duurder). Zie ook voorbeelden hier op het forum. Laat je ook goed informeren over wat wel/niet bij een matte lak past voor je iets aan laat brengen.

Overigens ga ik met mijn Mystic Olive ook niet door de wasstraat. Ik heb de Hyundai Glass Coat aan laten brengen en het meeste spoelt er met de Kärcher al vanaf. Dan nog even inschuiven, nog eens spoelen en klaar. Komt geen gepoets aan te pas...

[ Voor 14% gewijzigd door bilgy_no1 op 27-12-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:42:
Nog even een vraag (ik heb de auto nog niet) over de bobsleehandvatten: komen die nu wel of niet automatisch naar buiten?
Nee, behalve als je geluk hebt.

Voor details: gebruik de zoekfunctie eens want als je dat al had gedaan dan had je deze vraag überhaupt niet hoeven stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV21
bilgy_no1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:48:
[...]

Ik zou ook erg uitkijken met het verwijderen van vogelpoep en hars. Zeker niet hard poetsen, want dat geeft lelijke vlekken.

Er zijn speciale reinigingsmiddelen om de viezigheid te verwijderen zonder hard te moeten poetsen.

Een coating kan helpen. Bijvoorbeeld de Hyundai Glass Coating, of een keramische coating (wel wat duurder). Zie ook voorbeelden hier op het forum. Laat je ook goed informeren over wat wel/niet bij een matte lak past voor je iets aan laat brengen.
Bedankt voor de tips👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
de meester01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:35:
[...]

Zo, dat is mazzel. Begin deze maand nog met de dealer overlegt of ik niet toch in 2022 op kenteken kon, ivm. de verhoogde MIA.
Uiteindelijk met advies van de boekhouder toch voor 2021 gekozen.

Rij nu sinds vrijdag rond in deze gigantische bak. Een en al genieten. Binnenkort deel ik mijn ervaringen.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Richard-I5 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:22:
[...]

Zo, dat is mazzel. Begin deze maand nog met de dealer overlegt of ik niet toch in 2022 op kenteken kon, ivm. de verhoogde MIA.

Rij nu sinds vrijdag rond in deze gigantische bak. Een en al genieten. Binnenkort deel ik mijn ervaringen.
Die grapjassen hebben het vandaag pas bekend gemaakt..... :|

Past helemaal in het beeld van Fit for 55, minder co2, minder stikstof want door regelingen zoals lage bijtelling, sepp en mia af te bouwen of te schrappen gaan meer mensen een EV kopen/rijden..... oh wacht even...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Sterker nog: het staat nog op de site van de overheid als onderdeel van het belastingplan: https://www.rijksoverheid...milieu-investeringsaftrek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 18:22
de meester01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:59:
[...]

Nee, behalve als je geluk hebt.

Voor details: gebruik de zoekfunctie eens want als je dat al had gedaan dan had je deze vraag überhaupt niet hoeven stellen.
Hier zie ik steeds wel/niet voorbijkomen. Maar ik zien nu dat er een apart topic voor is. Dat was een betere suggestie geweest, dan alleen maar een sneer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:31:
[...]

Hier zie ik steeds wel/niet voorbijkomen. Maar ik zien nu dat er een apart topic voor is. Dat was een betere suggestie geweest, dan alleen maar een sneer geven.
Je krijgt een inhoudelijk antwoord en een tip.

Maar als je dat negatief wil spinnen is dat prima hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obE12aQlSIL_PX7yzrAUc29RNZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9W6ybTrYhhDSRvne2PHkRGNP.jpg?f=fotoalbum_large

Waar kan ik het menu ‘energie informatie’ vinden. Ik krijg het niet gevonden. Ik bedoel het scherm als op de foto (niet mijn auto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
Goedenavond

Sinds vorige week rij ik een zwarte Style met warmtewisselaar en trekhaak. Deze is echter nog niet gemonteerd. Ik moet zeggen dat ik, na 12 jaar BMW gereden te hebben, toch wat afwachtend was. Toch ben ik na de eerste duizend kilometer erg tevreden. Ik kwam gisteren op de N228 een mede bezitter tegen, die naar me zwaaide. Helaas was ik te laat met reageren.
Ik lees met plezier mee. Morgen komt de dongle die ik bij Amazon besteld heb. Benieuwd wat er op de app dan te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
bilgy_no1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:48:
[...]

Overigens ga ik met mijn Mystic Olive ook niet door de wasstraat. Ik heb de Hyundai Glass Coat aan laten brengen en het meeste spoelt er met de Kärcher al vanaf. Dan nog even inschuiven, nog eens spoelen en klaar. Komt geen gepoets aan te pas...
Hyundai Glass Coat is er niet voor matte lak! Glass Coat is glimmend, dus werkt averechts. Althans dat zegt mijn dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 19-06 16:16
edvanleeuwen schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:42:
De werking van de handgrepen is afhankelijk van de versie en productiedatum. Heb je een Lounge uit de eerste serie (in ieder geval tot en met juni 2021) dan komen de handgrepen naar buiten als je naast de auto staat. Bij de Lounge versies met een recentere productiedatum, moet je op het vierkante touch-knopje drukken op de handgreep en dan komen ze alsnog naar buiten - het automatisch uitklappen zit er dan niet meer op. In tegenstelling tot berichten die ik eerder gelezen heb, hoef je niet heel hard op dit 'knopje' te drukken. Je gebruikt hetzelfde knopje om de auto op slot te zetten. EDIT: In een reactie op deze post wordt aangegeven dat je de handgreep handmatig naar buiten moet laten komen - lees s.v.p. even verder. Ik heb zelf - bij toeval en met geluk - een Lounge met productiedatum Juni 2021.

Volgens mij is het bij alle andere versies zo - maar ik kan het fout hebben - dat je de handgreep aan de linkerkant in moet drukken zodat deze 'kiept' en je hem aan de rechterkant open kunt trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door cvanmansom op 27-12-2021 23:27 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superpioneer
TOMm1e schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:41:
[Afbeelding]

Waar kan ik het menu ‘energie informatie’ vinden. Ik krijg het niet gevonden. Ik bedoel het scherm als op de foto (niet mijn auto).
YouTube: Hyundai IONIQ 5 Teil 3: Infotainment-System / IONIQ 5: Infotainment ...

Deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
Richard-I5 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:22:
[...]

Potverdikkie 8)7, zo wilde ik dat ook doen maar uiteindelijk voor dit jaar gekozen (vrijdag haal ik hem af), toch weer mazzel zeg op 2 vlakken, lagere bijtelling en toch nog een beetje MIA, ik heb meteen de aanvraag ingediend _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
Ik ben in het bezit van een Lounge versie, maar als ik de deuren ontgrendel met het vierkantje ontgrendeld de deur wel maar mijn deurgreep komt niet naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 10:08

Killemall

Can you say Moooh !!??

cvanmansom schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:02:
[...]

De werking van de handgrepen is afhankelijk van de versie en productiedatum. Heb je een Lounge uit de eerste serie (in ieder geval tot en met juni 2021) dan komen de handgrepen naar buiten als je naast de auto staat. Bij de Lounge versies met een recentere productiedatum, moet je op het vierkante touch-knopje drukken op de handgreep en dan komen ze alsnog naar buiten - het automatisch uitklappen zit er dan niet meer op. In tegenstelling tot berichten die ik eerder gelezen heb, hoef je niet heel hard op dit 'knopje' te drukken. Je gebruikt hetzelfde knopje om de auto op slot te zetten.

Volgens mij is het bij alle andere versies zo - maar ik kan het fout hebben - dat je de handgreep aan de linkerkant in moet drukken zodat deze 'kiept' en je hem aan de rechterkant open kunt trekken.
Volgens mij hebben de motorische handgrepen het vierkantje ergens net uit het midden en de handmatige het vierkantje aan het einde van de greep.
Pagina: 1 ... 57 ... 264 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic