Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

Pagina: 1 ... 45 ... 70 Laatste
Acties:

• Tiggy80
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 08:14
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:15:
[...]

Voor zover ik gelezen heb, kan het probleem zich ook na de service updates voordoen, voornamelijk na het laden :(

Er is een workaround, via de bluelink App, wanneer dit optreedt (moet er wel mobiel bereik zijn natuurlijk).

De volgende keer dat het gebeurt:

1. auto uitzetten
2. uitstappen en op slot doen
3. gebruik app om auto te klimatiseren
4. zodra de airco/verwarming start - openen, instappen, starten en wegrijden

P.S. ook EV6 heeft last van die zombie mode.

Andere mogelijkheid is om even de 12 volt batterij los te koppelen (steeksleutel 10 in de auto leggen) O-)
ik heb het 1x gehad; de dag dat ik hem had opgehaald. paar x aan en uit gezet en toen ging hij wel in D. gelukkig geen accu los hoeven koppelen die keer. daarna geen problemen meer gehad

Ioniq 5; RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• chrvdbos
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 23-01 15:41
Matdehaas schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:26:
Sinds een week bezitter van een Ioniq 5 73kWh Connect+ . Inmiddels al 2x afgesleept omdat de auto niet meer in de D dan wel de R wilde. Diverse updates gedraaid bij de dealer en hoop dat het probleem nu is opgelost. Geen beste start dus.

Net voor de 1e keer naar de snellader van Fastned geweest. Zo'n 300kw lader. De accu was nog 55% vol. Het laden ging echter traag. Tussen 55% en 80% met een snelheid van 38kw, boven de 80% met een snelheid van 74kw, boven de 85% zakte de laadsnelheid terug naar 57kw. Tijdens het laden contact gezocht met Fastned. Zij hebben de snellader gereset, maar dat bracht geen soelaas. Ik ben toen doorgereden naar eenzelfde snellader van Fastned verderop, maar dat was geen verbetering.

Iemand eenzelfde ervaring dan wel enig idee waar de oplossing in zit?

Alvast dank!
Maarten
Het niet in de versnelling willen heb ik de eerste maand ook een paar keer gehad.
Op enig moment gedacht, ik doe het gewoon te snel.
Nu geeft ik de auto, na het aanzetten, een paar seconden de tijd voordat ik de D of R inschakel.
Daarna niet een keer meer last van gehad.

• Matdehaas
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 23-01 17:07
chrvdbos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:09:
[...]

Het niet in de versnelling willen heb ik de eerste maand ook een paar keer gehad.
Op enig moment gedacht, ik doe het gewoon te snel.
Nu geeft ik de auto, na het aanzetten, een paar seconden de tijd voordat ik de D of R inschakel.
Daarna niet een keer meer last van gehad.
Bizar, ik bedacht me dat ook. Alsof het systeem eerst opgestart moet zijn voordat je kan starten. Ik dan ook krijg ook wel eens de melding om de Lane Assist te controleren.

• Matdehaas
  • Laatst online: 23-01 17:07
[...]

Voor zover ik gelezen heb, kan het probleem zich ook na de service updates voordoen, voornamelijk na het laden :(

Er is een workaround, via de bluelink App, wanneer dit optreedt (moet er wel mobiel bereik zijn natuurlijk).

1. auto uitzetten

Andere mogelijkheid is om even de 12 volt batterij los te koppelen (steeksleutel 10 in de auto leggen) O-)
Zombie mode.. Hoop dat ik je workaround niet nodig heb, maar dank voor je tip.

• Richard-I5
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 13:19
EURO NCAP heeft de veiligheidssystemen getest. Hier de PDF:
https://euroncap.blob.cor...dai-ioniq-5-datasheet.pdf

Jammer dat Euro NCAP het feit dat de self-driving assist volgens hun nauwelijks reageert, de Ioniq zwaar aanrekent. Wel opvallend dat dit het geval is, aangezien de auto echt veel piepjes geeft, in vergelijking tot auto's van andere merken.

Anyway wel zinnig om het verslag te bekijken. Dan weet je op welke punten je wat meer moet opletten als je met de auto op pad gaat.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• de meester01
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:44

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Luft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:33:
[...]

Zowel in NL als in DE is Hyundai bezig met dit soort initiatieven. De Ioniq5 heeft het nodige al
aan boord. Google op “Hyundai V2G”
Dat zoeken had ik al eens gedaan maar mijn vraag was: waarop baseer je de verwachting dat je gewoon 8 jaar garantie zou behouden indien V2G mogelijk is. Je gaat de accu immers veel meer laad-cycli laten maken.

9620wp op ut dakkie

• Luft
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 13:55
de meester01 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:44:
[...]

Dat zoeken had ik al eens gedaan maar mijn vraag was: waarop baseer je de verwachting dat je gewoon 8 jaar garantie zou behouden indien V2G mogelijk is. Je gaat de accu immers veel meer laad-cycli laten maken.
Daar zal Hyundai echt wel over nagedacht hebben. Als je heel veel rijd en laad dan heb je toch hetzelfde?

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• de meester01

de meester01

Luft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:47:
[...]

Daar zal Hyundai echt wel over nagedacht hebben. Als je heel veel rijd en laad dan heb je toch hetzelfde?
Die garantie is 8 jaar of 160.000 km dus veelrijders zijn na 3-4 jaar al door hun garantie heen.

Mensen die 20.000 per jaar rijden en 365 dagen per jaar de accu voor v2g of v2h gebruiken hebben dus veel meer laadcycli dan de fabrikant bedacht heeft binnen de garantie periode. Ipv 60-80 cycli per jaar zijn het er dan in potentie 400+.

9620wp op ut dakkie

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
de meester01 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:55:
[...]

Die garantie is 8 jaar of 160.000 km dus veelrijders zijn na 3-4 jaar al door hun garantie heen.

Mensen die 20.000 per jaar rijden en 365 dagen per jaar de accu voor v2g of v2h gebruiken hebben dus veel meer laadcycli dan de fabrikant bedacht heeft binnen de garantie periode. Ipv 60-80 cycli per jaar zijn het er dan in potentie 400+.
Als Hyundai zelf die functie mogelijk maakt, kunnen ze niet zomaar de bestaande garantievoorwaarden wijzigen.

Bovendien is die garantie al heel ruim opgesteld, zodat de kans op een claim miniem is. Ervaring leert dat een verlies van 1-2% per jaar reëel is. Maar zelfs als het 3% zou zijn zitten ze nog ruim boven de 70%.

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:10:
[...]

Als Hyundai zelf die functie mogelijk maakt, kunnen ze niet zomaar de bestaande garantievoorwaarden wijzigen.

Bovendien is die garantie al heel ruim opgesteld, zodat de kans op een claim miniem is. Ervaring leert dat een verlies van 1-2% per jaar reëel is. Maar zelfs als het 3% zou zijn zitten ze nog ruim boven de 70%.
https://sun2wheel.com/en/...iq-5-bidirektional-laden/

One can assume that the V2X function is prepared in the IONIQ 5, however, and that this vehicle could also be charged/discharged bidirectionally via the Combo2/CCS DC connector – as soon as ISO15118 comes into force in spring 2022 – because it does not require any special hardware but “only” a SW activation – and of course the explicit warranty extension on the part of the manufacturer to the V2X function. Whether and when the manufacturer HYUNDAI will release this, however, is not yet known.

Ze denken er zelf toch kennelijk anders over. Ze wijzigen in mijn beleving ook geen bestaande garantievoorwaarden, ze voegen een nieuwe functie toe en stellen aan dat gebruik (aanvullende) voorwaarden.

9620wp op ut dakkie

• de meester01

de meester01

ckoopmanschap schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:
[...]

ik zat hier nog even naar te kijken, welke continental bedoel je? Onderstaande staat op 1.

https://www.profile.nl/au...-5-suv/235-55-r19-105v-el
In de test ging het om de Continental WinterContact TS870P

Waarschijnlijk laat ik er Michelin CrossClimate 2 onder leggen na oplevering. Die zijn voor ons genoeg in de winter. We rijden al 3 jaar op top 2 all seasons (Goodyear en Michelin) en hebben eigenlijk nooit meer 'winterband' nodig want we gaan toch niet op wintersport.

9620wp op ut dakkie

• Stephan_haarlem
  • Registratie: oktober 2021
  • Nu online
de meester01 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:49:
[...]

In de test ging het om de Continental WinterContact TS870P

Waarschijnlijk laat ik er Michelin CrossClimate 2 onder leggen na oplevering. Die zijn voor ons genoeg in de winter. We rijden al 3 jaar op top 2 all seasons (Goodyear en Michelin) en hebben eigenlijk nooit meer 'winterband' nodig want we gaan toch niet op wintersport.
Ik wilde ook voor de CrossClimate 2 gaan, maar de dealer gaf aan dat de CC2 alleen met snelheidindex H te krijgen is in 19 inch en de Ioniq met index W geleverd wordt.
En dat schijnt volgens de dealer niet te mogen. Weet iemand toevallig of dat echt zo is?

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:57:
[...]

Ik wilde ook voor de CrossClimate 2 gaan, maar de dealer gaf aan dat de CC2 alleen met snelheidindex H te krijgen is in 19 inch en de Ioniq met index W geleverd wordt.
En dat schijnt volgens de dealer niet te mogen. Weet iemand toevallig of dat echt zo is?
H gaat tot 210 km/h en de Ioniq 5 is begrensd op 185. Persoonlijk zie ik daar geen hindernissen.

9620wp op ut dakkie

• kor952
  • Laatst online: 13:42

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Ik heb ze ondanks de H index toch er onder zitten, ben niet van plan in de buurt van 210 km/u te gaan rijden, blijf altijd onder 130 km/u.

3000Wp op 't dak

• chrvdbos
[...]

Ik heb die cross climate op 20 inch (P45) gewoon door de dealer bij aflevering laten monteren.
Was geen enkel probleem bij Herwers Hyundai.

• MicheldeGoey
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:40

MicheldeGoey

Project 45

chrvdbos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:01:
[...]

Ik heb die cross climate op 20 inch (P45) gewoon door de dealer bij aflevering laten monteren.
Maar geen CC 2 neem ik aan?

• Stephan_haarlem
  • Registratie: oktober 2021
  • Nu online
chrvdbos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:01:
[...]

De 20 inch versie van de CC2 heeft gewoon index W dus hetzelfde als de standaard band die Hyundai levert.
Gaat mij echt om de 19 inch versie.

• casacampo
  • Laatst online: 07-01 23:33
Matdehaas schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:
[...]

Bizar, ik bedacht me dat ook. Alsof het systeem eerst opgestart moet zijn voordat je kan starten. Ik dan ook krijg ook wel eens de melding om de Lane Assist te controleren.
Ook gehad dat ik de auto niet in D en R kon krijgen, wel af te sluiten maar alles bleef aan. Gebeurde bij het opladen thuis en ik daarna nog iets uit de auto wilde halen. Ik kon daarna de laadkabel ook niet meer ontkoppelen. Ik het scherm werd aangegeven de laadkabel af te koppelen. Manueel met de sleutel lukte niets. Uiteindelijk via de Bleulink app de laadkabel kunnen ontkoppelen, de auto kunnen afsluiten en daarna werkte alles weer zoals het moest. Dus via de Bleulink app (remote) Lijkt dus een probleem te zijn bij het opladen van de auto en daarna op een later tijdstip de auto te openen.

• ckoopmanschap
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23-01 23:03
de meester01 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:00:
[...]

H gaat tot 210 km/h en de Ioniq 5 is begrensd op 185. Persoonlijk zie ik daar geen hindernissen.
Ik krijg nu Pirelli eronder, want er was niets anders meer (ik hoopte Michelin). Hopen dat het een beetje degelijk is.

• de meester01

de meester01

ckoopmanschap schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:51:
[...]

Ik krijg nu Pirelli eronder, want er was niets anders meer (ik hoopte Michelin). Hopen dat het een beetje degelijk is.
Scorpion zero all season of Scorpion verde all season?

Die zijn namelijk erg voordelig geprijsd maar ik kan geen fatsoenlijke test vinden van de Scorpion Zero all season en ze hebben geen sneeuwvlok merkteken.

9620wp op ut dakkie

• ckoopmanschap
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23-01 23:03
de meester01 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:22:
[...]

Scorpion zero all season of Scorpion verde all season?

Die zijn namelijk erg voordelig geprijsd maar ik kan geen fatsoenlijke test vinden van de Scorpion Zero all season en ze hebben geen sneeuwvlok merkteken.
Het zijn Scorpion winter (reguliere winterbanden).

• Blawax
  • Laatst online: 13:47
Goedemorgen!
Vandaag de drivemodus “snow” maar eens uitproberen…..

• bilgy_no1
  • Nu online
casacampo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:03:
[...]

Ook gehad dat ik de auto niet in D en R kon krijgen, wel af te sluiten maar alles bleef aan. Gebeurde bij het opladen thuis en ik daarna nog iets uit de auto wilde halen. Ik kon daarna de laadkabel ook niet meer ontkoppelen. Ik het scherm werd aangegeven de laadkabel af te koppelen. Manueel met de sleutel lukte niets. Uiteindelijk via de Bleulink app de laadkabel kunnen ontkoppelen, de auto kunnen afsluiten en daarna werkte alles weer zoals het moest. Dus via de Bleulink app (remote) Lijkt dus een probleem te zijn bij het opladen van de auto en daarna op een later tijdstip de auto te openen.
Misschien snap ik de situatie niet helemaal goed, maar als de laadkabel is aangesloten hoort de versnelling niet in D of R te kunnen gaan. Dat is toch een vrij logische veiligheidsmaatregel?

• mdeiman
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12:42

mdeiman

Projet 45

bilgy_no1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:20:
[...]

Misschien snap ik de situatie niet helemaal goed, maar als de laadkabel is aangesloten hoort de versnelling niet in D of R te kunnen gaan. Dat is toch een vrij logische veiligheidsmaatregel?
Laadkabel is niet aangesloten. Zelf de situatie ook gehad. 12V batterij loskoppelen is dan een oplossing. Na de updates is het niet meer opgetreden, maar de sleutel voor losmaken van de accu blijft wel in de auto...

• bilgy_no1
  • Nu online
mdeiman schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:51:
[...]

Laadkabel is niet aangesloten. Zelf de situatie ook gehad. 12V batterij loskoppelen is dan een oplossing. Na de updates is het niet meer opgetreden, maar de sleutel voor losmaken van de accu blijft wel in de auto...
Wat ik bedoel is dat de situatie van @casacampo misschien iets anders is (verklaarbaar door de aangesloten laadkabel) dan wat anderen hebben gerapporteerd.

• de meester01

de meester01

Blawax schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:54:
Goedemorgen!
[Afbeelding]
Traction control uit en driften zul je bedoelen O-)

9620wp op ut dakkie

• ppscherm
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:35
kor952 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:36:
[...]

Ben wel benieuwd welke dongle je hebt gekocht, ik heb er meerdere gehad maar geen enkele die het zowel met EVNotify en CarScanner op mijn iPhone goed deed. Gebruik nu een PlusOne Nord puur voor de auto apps met een hotspot op mijn iPhone.
Dit item:
https://www.ebay.com/itm/133603302994

Werkt in ieder geval niet. Ik las ook nadat ik hem besteld had dat deze goedkope varianten vaak 'troep' is. Dat lijkt ook hier het geval te zijn. Hij verscheen even op mijn iPhone als BT device waarmee ik kon verbinden. Eenmaal aangeklikt gaf hij aan 'Device not supported'.

Die melding bleef verder gelijk na een aantal keer proberen. Toen ik mijn iPhone BT uit- en inschakelde zag ik het device niet meer in de lijst staan om mee te verbinden. Ook niet toen ik de dongle een keer eruit en erin stopte. 8)7

Met een Windows machine zag ik hem nog wel maar kon ik niet verbinden omdat ik de juiste PIN-code niet weet.
  • 0000
  • 1111
  • 1234
  • 7890
Waren het in ieder geval niet. Ik zal zo nog even in het pakketje kijken of daar iets in zit al verwacht ik daar weinig van + dat ik verder weinig moeite aan deze dongle ga besteden. Op Windows wil ik hem uiteindelijk niet gebruiken. Puur op iPhone.
De verkoper heb ik een berichtje gestuurd (in de hoop dat ik geld terug krijg). Ik zoek nog even naar een andere dongle.

De vgate iCar Pro OBD2 Bluetooth 4.0 (BLE) genoemd door @dvdj en @revo37 lijkt niet altijd automatisch verbinding te maken met je Smartphone (Android) begrijp ik uit deze eerdere post, of je kunt hem niet gebruiken met EVNotify.
De VeePeak OBDCheck BLE+ verbindt wel automatisch maar kan niet (of moeilijk) gekoppeld worden met EVNotify begrijp ik uit jouw eigen post @kor952 .

De ideale dongle lijkt nog niet gevonden.

Update: De dongle werkt wel nu blijkt. Je kunt hem alleen vanuit de app koppelen. EVNotify werkt niet (maar lijkt uberhaupt niet te werken op iPhone krijg ik de indruk) maar het is mij nu wel gelukt met de 'Carscanner' app. :*)

[Voor 10% gewijzigd door ppscherm op 28-11-2021 22:40]

Berijder van: IONIQ 5 - Connect+, 19" RWD - 73 kWh, Gravity Gold Matte - Light Greydark Grey Two-Tone

• Richard-I5
Blawax schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:54:
Goedemorgen!
[Afbeelding]
Mooie foto voor de (digitale) kerstkaart trouwens.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• ditbenikecht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-01 18:13
Gisteren is mijn auto geüpdate bij de dealer, waaronder het batterij management systeem. De actieradius is in de app gereset van 350 naar 340km bij 100 procent. Echter vanochtend in de auto gaf de auto zelf 311km aan bij 100 procent accu. :?

• Luft
ditbenikecht schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:50:
Gisteren is mijn auto geüpdate bij de dealer, waaronder het batterij management systeem. De actieradius is in de app gereset van 350 naar 340km bij 100 procent. Echter vanochtend in de auto gaf de auto zelf 311km aan bij 100 procent accu. :?
Is een theoretische berekende waarde. Je gemiddelde ligt dan op ruim 23kW/100km. Veel korte ritjes gereden ?

• tdegroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:57
Ik heb hetzelfde probleem. Na de update actieradius van 380 bij 100%. Was 420 bij 100%.
Ga volgende week terug naar de dealer

• ditbenikecht
Luft schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:07:
[...]

Is een theoretische berekende waarde. Je gemiddelde ligt dan op ruim 23kW/100km. Veel korte ritjes gereden ?
Ik rijd alleen ritten van 50km. En nu het systeem gereset is zou mijn rechtervoet er geen invloed op moeten hebben.

Ik ben op zoek naar de garantievoorwaarden van de accu. Ik kan op de Hyundai site alleen de 8 jaren vinden zonder verduidelijking wanneer je er aanspraak op kunt maken. Hier op het forum is weleens 70 procent accu capaciteit benoemd. Heeft iemand daar de bron van?

• bilgy_no1
  • Nu online
@ditbenikecht en @tdegroot

Wellicht speelt mee dat het nu ook een stuk kouder is. De waarde in de 'Guess-o-Meter' is echt alleen een inschatting obv je verbruik uit het verleden, SOC en ik neem aan ook de temperatuur (want er is ook een voorspelling met Airco uit).

• Luft
bilgy_no1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:19:
@ditbenikecht en @tdegroot

Wellicht speelt mee dat het nu ook een stuk kouder is. De waarde in de 'Guess-o-Meter' is echt alleen een inschatting obv je verbruik uit het verleden, SOC en ik neem aan ook de temperatuur (want er is ook een voorspelling met Airco uit).
Precies !

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ppscherm schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:22:
[...]

Dit item:

Werkt in ieder geval niet. Ik las ook nadat ik hem besteld had dat deze goedkope varianten vaak 'troep' is. Dat lijkt ook hier het geval te zijn. Hij verscheen even op mijn iPhone als BT device waarmee ik kon verbinden. Eenmaal aangeklikt gaf hij aan 'Device not supported'.

Die melding bleef verder gelijk na een aantal keer proberen. Toen ik mijn iPhone BT uit- en inschakelde zag ik het device niet meer in de lijst staan om mee te verbinden. Ook niet toen ik de dongle een keer eruit en erin stopte. 8)7

Met een Windows machine zag ik hem nog wel maar kon ik niet verbinden omdat ik de juiste PIN-code niet weet.
  • 0000
  • 1111
  • 1234
  • 7890
Waren het in ieder geval niet. Ik zal zo nog even in het pakketje kijken of daar iets in zit al verwacht ik daar weinig van + dat ik verder weinig moeite aan deze dongle ga besteden. Op Windows wil ik hem uiteindelijk niet gebruiken. Puur op iPhone.
De verkoper heb ik een berichtje gestuurd (in de hoop dat ik geld terug krijg). Ik zoek nog even naar een andere dongle.

De vgate iCar Pro OBD2 Bluetooth 4.0 (BLE) genoemd door @dvdj en @revo37 lijkt niet altijd automatisch verbinding te maken met je Smartphone (Android) begrijp ik uit deze eerdere post, of je kunt hem niet gebruiken met EVNotify.
De VeePeak OBDCheck BLE+ verbindt wel automatisch maar kan niet (of moeilijk) gekoppeld worden met EVNotify begrijp ik uit jouw eigen post @kor952 .

Ik denk dat je wel kunt stellen dat er op de iPhone geen enkele dongle met EVNotify werkt. Heb ook nog de hele dure MX+ (weet het merk niet meer alleen de type aanduiding) van mijn zoon geprobeerd, die doet het dus ook niet. De Veepeak BLE (+) en de MX+ werken wel goed op de iPhone samen met de Car Scanner app.
Vwb EVNotify zal je toch echt iets moeten doen met een Androïd telefoon met evt. een hotspot op je iPhone of alles op de Androïd telefoon draaien maar bij mij piept ABRP dan dat ik niet het juiste abonnement voor Androïd Auto heb. Heb ik met de iPhone en Car Play geen last van, dan draait ABRP zonder probleem.

3000Wp op 't dak

• Richard-I5
kor952 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat je wel kunt stellen dat er op de iPhone geen enkele dongle met EVNotify werkt. Heb ook nog de hele dure MX+ (weet het merk niet meer alleen de type aanduiding) van mijn zoon geprobeerd, die doet het dus ook niet. De Veepeak BLE (+) en de MX+ werken wel goed op de iPhone samen met de Car Scanner app.
Vwb EVNotify zal je toch echt iets moeten doen met een Androïd telefoon met evt. een hotspot op je iPhone of alles op de Androïd telefoon draaien maar bij mij piept ABRP dan dat ik niet het juiste abonnement voor Androïd Auto heb. Heb ik met de iPhone en Car Play geen last van, dan draait ABRP zonder probleem.
Bedankt voor de update over EVNotify, blijkbaar werkt het niet op de iPhone. De laatste versie van EVNotify is ook 2 jaar oud. Dat is niet altijd een uitdaging maar met specifieke externe adapters heb ik liever software die gebouwd is de laatste versie van iOS, 15.x in dit geval.

Dan ben ik wel benieuwd hoe je ABRP informeert over de SoC van je eigen auto en hoe dat bevalt.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Richard-I5 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:45:
[...]

Bedankt voor de update over EVNotify, blijkbaar werkt het niet op de iPhone. De laatste versie van EVNotify is ook 2 jaar oud. Dat is niet altijd een uitdaging maar met specifieke externe adapters heb ik liever software die gebouwd is de laatste versie van iOS, 15.x in dit geval.

Dan ben ik wel benieuwd hoe je ABRP informeert over de SoC van je eigen auto en hoe dat bevalt.
Dat doe ik dus met EVNotify, Hoe je EVNotify 'paired' met ABRP is een verhaal op zich, het beste kun je even op Youtube wat filmpjes bekijken over dit onderwerp, er is een duitstalig filmpje wat mij het best geholpen heeft. Maar wees gewaarschuwd het heeft mij ettelijke uren gekost.....

3000Wp op 't dak

• jbroekma
  • Laatst online: 04-12-2021
sayguy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:37:
Met veel interesse dit forum al een tijdje aan het volgen en morgen gaan wij onze Lounge editie in Cyber Grey ophalen. Hier genoeg tips & tricks opgedaan om de komende tijd in de gaten te houden en te proberen.

Nu probeer ik zuinig te zijn op mijn spulletjes en zocht ik naar een screen protector voor het display. Ik zie in onze huidige auto ook al de nodige krasjes op de cockpit displays. Met name veroorzaakt door schoonmaakacties met een niet al te schoon schoonmaakdoekje.

Ik kwam op Amazon deze tegen:
Amazon.nl - LFOTPP Hyundai Ioniq 5 displaybeschermfolie

Amazon.nl - SHAOHAO Hyundai Ioniq 5 displaybeschermfolie

Heeft iemand toevallig hier al ervaring mee?
Zou je de kleur eens willen laten zijn, ik begrijp dat je een Cyber Grey hebt besteld en die heb ik nog niet gezien in het gewone daglicht

• WvanB
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:40
jbroekma schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:15:
[...]

Zou je de kleur eens willen laten zijn, ik begrijp dat je een Cyber Grey hebt besteld en die heb ik nog niet gezien in het gewone daglicht
Hier wat foto’s van mijn cyber grey

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

cooper_s1

MINI's rule

Erg fraai! En nu ik hem zo op zo'n parkeerplaats zie, wat een lel van een auto is het ook eigenlijk, huge! :)

• bilgy_no1
  • Nu online
revo37 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:53:
[...]

HDA2 actief is gewoon als je het stuurtje actief in je menu hebt toch? Dus actieve lane following en ACC?
@revo37 Vandaag even geprobeerd om dat beeld met de auto's om je heen op het linkerscherm te krijgen. Het werkt als volgt:

Op de knop linksboven aan de rechterkant van het stuur (met het symbool van een lijstje) drukken, totdat je bij de vermoeidheidsassistent bent (met je alertheidsscore).
Dan met de linker wipschakelaar naar beneden om door de opties te scrollen. Een daarvan is het scherm dat je zoekt.

Eigenlijk dus zoals @ZuinigeRijder al schreef.

Het scherm bleef bij mij ook staan toen ik van de snelweg af was, dus op de Provinciale Weg.

• lackaday
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 07:49
Oeh, exáct de uitvoering die ik woensdag op mag gaan halen :9 Dank voor de voorpret!

• WvanB
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:40
cooper_s1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:33:
[...]

Erg fraai! En nu ik hem zo op zo'n parkeerplaats zie, wat een lel van een auto is het ook eigenlijk, huge! :)
Haha eens is idd groter dan je denkt. Maar dat went snel en met de 360 camera is inparkeren een fluitje van een cent

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:36:
[...]

@revo37 Vandaag even geprobeerd om dat beeld met de auto's om je heen op het linkerscherm te krijgen. Het werkt als volgt:

Op de knop linksboven aan de rechterkant van het stuur (met het symbool van een lijstje) drukken, totdat je bij de vermoeidheidsassistent bent (met je alertheidsscore).
Dan met de linker wipschakelaar naar beneden om door de opties te scrollen. Een daarvan is het scherm dat je zoekt.

Eigenlijk dus zoals @ZuinigeRijder al schreef.

Het scherm bleef bij mij ook staan toen ik van de snelweg af was, dus op de Provinciale Weg.
Ja en in HUD in normale modus met HDA2 aan worden de gedecteerde objecten ook getoond, links, rechts, voor.

• jbroekma
Wauw, gave kleur !!! :)

• revo37
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 12:03
ppscherm schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:22:
[...]

Dit item:

• 0000
  • 1111
  • 1234
  • 7890

De VeePeak kan gewoon goed gekoppeld worden met EV Notify hoor. Ik heb de mijne inmiddels binnen en werkt goed. Connectie gaat gewoon zonder uit en in te pluggen, dus wat mij betreft perfect voor waar ik het voor wil gebruiken

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

revo37 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:13:
[...]

De VeePeak kan gewoon goed gekoppeld worden met EV Notify hoor. Ik heb de mijne inmiddels binnen en werkt goed. Connectie gaat gewoon zonder uit en in te pluggen, dus wat mij betreft perfect voor waar ik het voor wil gebruiken
MIts je een Androïd telefoon hebt, met een iPhone lukt dat niet.

3000Wp op 't dak

• KingOfNorway
  • Registratie: september 2021
  • Nu online
[...]

1. auto uitzetten

Vandaag ook zombie op bezoek gehad. Ik was klaar met een laadsessie, wilde wegrijden en het rode accu symbool verscheen. Diverse dingen geprobeerd zoals uitzetten ( lukte niet) vergrendelen (lukte niet met FOB, wel met app), airco aanzetten met app (lukte niet) en weer ontgrendelen (lukte alleen met app). Lampen bleven branden en de ruitenwissers bleven in auto stand actief. Wel ging na verloop van tijd het rode accu icoontje uit.

Pechdienst gebeld en net toen ze belden dat ze onderweg waren, bedacht ik mij dat het wellicht zou helpen als ik de lampen en ruitenwissers van automatisch naar uit zou zetten. Niet veel later meldde de auto dat hij gereed was om te vertrekken. Pechdienst maar weer gebeld dat ze naar de volgende klant konden gaan.

• KingOfNorway
  • Nu online

Na 1 1/2 dag rijden deze statistieken. Niet slecht als ik het zo zie. Eigenlijk alleen maar relatief korte stukjes gereden in stad en snelweg. Bijna alles op eco modus, niet in sport modus gereden. Ik heb me keurig aan de snelheid gehouden.

• KingOfNorway
  • Nu online
Vandaag voor het eerst aan een dc lader gehangen, een 175W exemplaar van Shell. Eerst ging het rustig aan, maar al snel gingen de snelheden richting de 140kW. Best wel blij mee.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Hadden jullie deze al gezien?

• MathieuSt
  • Laatst online: 13:16
Zijn er nog mensen die last hebben van trillingen? Ik hoor regelmatig trillende geluiden (vooral bij lage snelheden op hobbelige wegen) die van de armsteun lijken te komen. Het lijkt alsof de armsteun tegen de deur aantrilt. Als ik tegen de armsteun duw (of er aan trek) stoppen ze meestal. Andere trillingen lijken van de B stijl te komen. Soms best vervelend in een auto die voor de rest zo stil is. Het gaat trouwens niet over het geluid dat de gordels maken als ze "verkeerd" hangen.
Verder had ik een tijd geleden ook last van een rammelend geluid achteraan. Dit kon ik makkelijk oplossen door de bumper stops wat losser te draaien. Maar de trillingen aan de deuren/armsteunen blijven vervelend.

• revo37
MathieuSt schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:31:
Zijn er nog mensen die last hebben van trillingen? Ik hoor regelmatig trillende geluiden (vooral bij lage snelheden op hobbelige wegen) die van de armsteun lijken te komen. Het lijkt alsof de armsteun tegen de deur aantrilt. Als ik tegen de armsteun duw (of er aan trek) stoppen ze meestal. Andere trillingen lijken van de B stijl te komen. Soms best vervelend in een auto die voor de rest zo stil is. Het gaat trouwens niet over het geluid dat de gordels maken als ze "verkeerd" hangen.
Verder had ik een tijd geleden ook last van een rammelend geluid achteraan. Dit kon ik makkelijk oplossen door de bumper stops wat losser te draaien. Maar de trillingen aan de deuren/armsteunen blijven vervelend.
Dit hoor ik ook wel eens ja, zelf nog niet geconstateerd waar het vandaag komt

• jbroekma
Ik hoop dat er een warmtepomp in zit, mooie foto dat wel zeker. Noorderlicht erop en dan uiteraard die kleur, ijsblauw. Mooie plaat,andere velgen, die nog niet gezien

• Richard-I5
kor952 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:12:
[...]

Dat doe ik dus met EVNotify, Hoe je EVNotify 'paired' met ABRP is een verhaal op zich, het beste kun je even op Youtube wat filmpjes bekijken over dit onderwerp, er is een duitstalig filmpje wat mij het best geholpen heeft. Maar wees gewaarschuwd het heeft mij ettelijke uren gekost.....
Via Android dan neem ik dan aan. (Omdat je zo stellig bent over het niet werken van adapters met EVNotify op de iPhone.).

Dat is mij te omslachtig.

Ik denk dat ik voor ABRP dan Tronity ga gebruiken en een goede adapter voor Car Scanner koop.

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 14:03
[quote]bilgy_no1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:24:
[...]

Het meesturen is inderdaad wat onrustig; ik houd het stuur zelf wat steviger vast daardoor, zodat ie wat vaster de lijn vasthoudt. Ik heb na de laatste software update het idee dat het iets rustiger is geworden, maar dat is op basis van een heel kort ritje.

Bij mijn RWD 73KWH Lounge zitten de updates er nu ook op. Helaas niet of nauwelijks verbetering bij de zeer nerveuze LKA. Het blijft een enorm contrast met het comfortabele “ handsfree” rijden in de Kona. De I5 schakelt LKA ook veel sneller uit in bochten en bij hobbels. Bij de Kona kon ik echt op het systeem vertrouwen. Bij de I5 is daar geen sprake van en kan het eigenlijk net zo goed uit. Voor mij (samen met de tegenvallende wegligging) eigenlijk de grootste teleurstelling bij deze verder erg fijne en comfortabele auto.

• bilgy_no1
  • Nu online
Sjoerdvt schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:39:
[quote]bilgy_no1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:24:
[...]

Het meesturen is inderdaad wat onrustig; ik houd het stuur zelf wat steviger vast daardoor, zodat ie wat vaster de lijn vasthoudt. Ik heb na de laatste software update het idee dat het iets rustiger is geworden, maar dat is op basis van een heel kort ritje.

Bij mijn RWD 73KWH Lounge zitten de updates er nu ook op. Helaas niet of nauwelijks verbetering bij de zeer nerveuze LKA. Het blijft een enorm contrast met het comfortabele “ handsfree” rijden in de Kona. De I5 schakelt LKA ook veel sneller uit in bochten en bij hobbels. Bij de Kona kon ik echt op het systeem vertrouwen. Bij de I5 is daar geen sprake van en kan het eigenlijk net zo goed uit. Voor mij (samen met de tegenvallende wegligging) eigenlijk de grootste teleurstelling bij deze verder erg fijne en comfortabele auto.
Ja, ik heb gisteren een wat langere rit gemaakt en het blijft enigszins nerveus. Ik heb overigens niks aan de instellingen veranderd. Ik lees bij sommigen dat het uitschakelen van LKA (Lane Keep Assist = grijpt in als je buiten de baan dreigt te geraken) iets zou helpen.

Voor mij was ook zeker een van de redenen om voor een hogere versie te kiezen dat je dan HDA 2 krijgt ipv de 'gewone' HDA die volgens mij ook op de oudere auto's zit. Het werkt op de snelweg wel beter dan wat ik met de e-Niro proefrit had ervaren, maar ik het moet wel echt veel beter. Ik ga er ook melding van maken bij de dealer. Hopelijk sijpelt het door naar boven en komen er updates...

• ditbenikecht
Ik heb soms last van een ratelend veertje ofzo in de gordelspanner. Ook komt er soms een stuiterend geluid van de passagiersstoel.

• ibrator
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:37

ibrator

ondertitel

Dat is de gordel rechts achterin die dan net naast de bank hangt en af en toe tegen het kunststof scherm naast de bank tikt. :9

signature

• kraaiven
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-01 11:51
Zou dit filmpje kloppen:
https://youtu.be/LlEKHtciIj4
Grotere batterij, OTA en V2G

• MathieuSt
  • Laatst online: 13:16
ibrator schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:30:
[...]

Dat is de gordel rechts achterin die dan net naast de bank hangt en af en toe tegen het kunststof scherm naast de bank tikt. :9
Nee, het is niet dat geluid. Dat is makkelijk op te lossen door ze "juist" te hangen. Het is echt een onderdeel dat op een hogere frequentie vibreert. Ik dacht ook eerst dat het een los onderdeel van de gordelspanner was omdat het geluid net naast je oor lijkt te ontstaan. Maar het stopt meestal als je tegen de deur of armleuning duwt. Meerdere mensen op Engelse, Duitse en Franse fora lijken er ook last van te hebben. Het zou op te lossen zijn door de deur en armleuning van elkaar te halen en er vilt plakband tussen te plakken.

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:51
Hierbij nog een foto van de bug die ik soms ervaar waarbij de navigatie besluit om niet mee te doen met het zwarte thema en dan lekker een bak licht staat af te geven in het donker. Morgen de updates uit laten voeren, ben benieuwd of ik er dan vanaf ben.

Ik had een aantal dagen terug ook het verschijnsel dat de buitenspiegels niet uitklapten na het opstarten van de auto. De auto weer uit/aan zetten hielp niet. Wat wel hielp was de auto vergrendelen en weer ontgrendelen.

Ach ja, deze en andere onvolkomenheden waar ik andere i5 bezitters wel eens over hoor zullen er tzt wel uit zijn als we een paar updates verder zijn.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• Superpioneer
  • Laatst online: 23-01 20:14
bilgy_no1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:10:
[...]

Ja, ik heb gisteren een wat langere rit gemaakt en het blijft enigszins nerveus. Ik heb overigens niks aan de instellingen veranderd. Ik lees bij sommigen dat het uitschakelen van LKA (Lane Keep Assist = grijpt in als je buiten de baan dreigt te geraken) iets zou helpen.

Voor mij was ook zeker een van de redenen om voor een hogere versie te kiezen dat je dan HDA 2 krijgt ipv de 'gewone' HDA die volgens mij ook op de oudere auto's zit. Het werkt op de snelweg wel beter dan wat ik met de e-Niro proefrit had ervaren, maar ik het moet wel echt veel beter. Ik ga er ook melding van maken bij de dealer. Hopelijk sijpelt het door naar boven en komen er updates...
Misschien zijn die Michelin banden debet aan het nerveuze weggedrag. Setje Bridgestone Potenza's zouden misschien een heel ander gevoel kunnen geven. Onder mijn Alfa heb ik het liefst deze banden (S001), echt een groot verschil met andere merken. Als op rails rechtdoor en heel voorspelbaar in de bochten. Ze zullen alleen niet zo efficient zijn ben ik bang.

• revo37
Superpioneer schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:30:
[...]

Misschien zijn die Michelin banden debet aan het nerveuze weggedrag. Setje Bridgestone Potenza's zouden misschien een heel ander gevoel kunnen geven. Onder mijn Alfa heb ik het liefst deze banden (S001), echt een groot verschil met andere merken. Als op rails rechtdoor en heel voorspelbaar in de bochten. Ze zullen alleen niet zo efficient zijn ben ik bang.
Ik geloof niet dat het nerveuze sturen van de LKA te maken heeft met de banden hoor. Een bocht in de weg wordt gewoon niet helemaal vloeiend genomen, als ik zelf rijd en die bocht neem kun je er met dezelfde snelheid en 1 vloeiende stuurbeweging gewoon doorheen. De stuurinput bij LKA wordt gewoon veelvuldig gecorrigeerd. Toch vind ik het nog steeds wel prettig rijden, maar ik heb ook nog nooit een ander LKA systeem gebruikt, dus geen referenties

• emcore
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:09
kraaiven schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:34:
Zou dit filmpje kloppen:
https://youtu.be/LlEKHtciIj4
Grotere batterij, OTA en V2G
Ik zou wel hopen dat OTA en V2G nog in de huidige modellen kunnen worden gebouwd. Geen idee of dat een kwestie van een software update is, of dat er ook nog hardware wijzigingen voor nodig zijn.

• bilgy_no1
  • Nu online
[...]

Ik heb er nu Hankook winterbanden onder, dus ook met andere banden treedt dit op.

Zoals @revo37 het beschrijft gaat het echt om het veelvuldig en niet zo vloeiend corrigeren van het stuur. Alsof de tolerantie van het systeem om van het precieze midden van de baan af te wijken op 0% is ingesteld. Daardoor voelen bochten ook niet zo vloeiend en natuurlijk aan.

Het is wel binnen de perken te houden door het stuur stevig op z'n plek te houden, maar dat is natuurlijk niet heel relaxed rijden. Ik hoop echt dat ze hiervoor updates gaan uitbrengen.

• Guia
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23-01 19:13
bilgy_no1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik heb er nu Hankook winterbanden onder, dus ook met andere banden treedt dit op.

Zoals @revo37 het beschrijft gaat het echt om het veelvuldig en niet zo vloeiend corrigeren van het stuur. Alsof de tolerantie van het systeem om van het precieze midden van de baan af te wijken op 0% is ingesteld. Daardoor voelen bochten ook niet zo vloeiend en natuurlijk aan.

Het is wel binnen de perken te houden door het stuur stevig op z'n plek te houden, maar dat is natuurlijk niet heel relaxed rijden. Ik hoop echt dat ze hiervoor updates gaan uitbrengen.
Die 0% tolerantie is idd wel goed omschreven. Over de Kona zei ik vaak dat hij beter stuurde dan ik zelf, en dat was dus inderdaad super strak. Behalve bij afritten, verdrijvingsvlakken, scherpe bochten raakte hij wel eens van het padje. Denk dat als je vanuit een systeem komt dat ook niet zo strak stuurt of voor het eerst met dit systeem rijdt dat je referentiekader gewoon anders ligt.

Of is er iets mis met een aantal auto's? Want er zijn maar weinig klagers. Zijn er hier mensen aanwezig waarbij de auto als een streep over de weg stuurt zonder ook maar enige lichte slinger?

• Luft
Guia schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:50:
[...]

Die 0% tolerantie is idd wel goed omschreven. Over de Kona zei ik vaak dat hij beter stuurde dan ik zelf, en dat was dus inderdaad super strak. Behalve bij afritten, verdrijvingsvlakken, scherpe bochten raakte hij wel eens van het padje. Denk dat als je vanuit een systeem komt dat ook niet zo strak stuurt of voor het eerst met dit systeem rijdt dat je referentiekader gewoon anders ligt.

Of is er iets mis met een aantal auto's? Want er zijn maar weinig klagers. Zijn er hier mensen aanwezig waarbij de auto als een streep over de weg stuurt zonder ook maar enige lichte slinger?
Ik rij de P45 sinds begin juli en heb, effe afkloppen, praktisch geen (software, hardware) problemen met de auto. Stuurt prima op de snelweg zonder geslinger. Echter heb ik geen referentie. Ook wat (snel)laden en/of bereik etc. heb ik geen klagen. Kortom, een fijne auto.

• GTCrugged
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-01 17:08
bilgy_no1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik rijd de RWD lounge met panoramadak op 20 inch, deze zwabbert ook. Houd je het stuur vast is het een stuk minder, met losse handen voelt het bijna gevaarlijk.

• ppscherm
Guia schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:50:
[...]

Ook ik heb een zenuwachtig LFA en heb een I5 Connect+ RWD (19 inch) met deze softwareversie:

Ik lees dan ook aandachtig jullie posts mee. :)

Berijder van: IONIQ 5 - Connect+, 19" RWD - 73 kWh, Gravity Gold Matte - Light Greydark Grey Two-Tone

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ppscherm Niet dat het iets uitmaakt vwb de LKA maar de softwarestand is nu 211117, je kunt mbv een 32GB USB-stick zelf een update uitvoeren.

https://update.hyundai.com/EU/NL/navigationUpdate

[Voor 18% gewijzigd door kor952 op 28-11-2021 18:58]

3000Wp op 't dak

• chrvdbos
WilliamGeluk schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:12:
Hierbij nog een foto van de bug die ik soms ervaar waarbij de navigatie besluit om niet mee te doen met het zwarte thema en dan lekker een bak licht staat af te geven in het donker. Morgen de updates uit laten voeren, ben benieuwd of ik er dan vanaf ben.

Ik had een aantal dagen terug ook het verschijnsel dat de buitenspiegels niet uitklapten na het opstarten van de auto. De auto weer uit/aan zetten hielp niet. Wat wel hielp was de auto vergrendelen en weer ontgrendelen.

Ach ja, deze en andere onvolkomenheden waar ik andere i5 bezitters wel eens over hoor zullen er tzt wel uit zijn als we een paar updates verder zijn.

[Afbeelding]
Het "witte" scherm in de zwarte setting had ik ook regelmatig. Had het zelfs wel standaard willen hebben want de kaartinformatie is dan wat uitgebreider (details beter zichtbaar). Mijn dealer heeft hierover navraag gedaan en het zou een software fout zijn die na de update niet meer voor zou komen. Mijn P45 heeft 2 weken terug de update gehad en het heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

cooper_s1

MINI's rule

Vraagje, zit nu op de lounge die led bar in de voorbumper?
Of is dat een of andere optie?

• bilgy_no1
  • Nu online
cooper_s1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:09:
Vraagje, zit nu op de lounge die led bar in de voorbumper?
Of is dat een of andere optie?
Ja, bij mijn Lounge zit die erop. Enige optie bij Lounge betreft het dak.

• dvdj
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:01
Niet dat ik wil miereneuken, maar kwestie van zelf zeker te zijn dat ik het juist heb:

LFA is de zwiepende functie, niet LKA. Toch?

LFA symbool: stuur
LKA symbool: auto tussen 2 lijnen

Vandaag stuurde bij mij LFA in een bocht te fel naar het andere rijvak waardoor LKA moest ingrijpen. 2 systemen kwamen dus even in conflict. Rare situatie…

LKA staat bij mij standaard altijd aan na starten.
LFA staat altijd uit na starten.

• ppscherm
dvdj schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:17:
Niet dat ik wil miereneuken, maar kwestie van zelf zeker te zijn dat ik het juist heb:

Vandaag stuurde bij mij LFA in een bocht te fel naar het andere rijvak waardoor LKA moest ingrijpen. 2 systemen kwamen dus even in conflict. Rare situatie…

U heeft gelijk. Het betreft LFA (in ieder geval bij mij).

• bilgy_no1
  • Nu online

Ja, LKA is een noodsysteem dat ingrijpt wanneer de auto uit een rijstrook dreigt te geraken.

LFA is een autonoom rijdende functie (die nog wel de handen aan het stuur vereist).

Het 'trekkerige' doet zich inderdaad voor wanneer de auto gewoon in het midden van de rijstrook is. Dus niet op/over de lijn. Zo'n LKA systeem kan tot pingpongen leiden, maar dat is niet waar dit over gaat.

Dat conflict tussen de twee (of eigenlijk een correctie van LKA op LFA) heb ik ook wel eens gehad. Valt me op dat bij sommige meer complexe belijning (bijv. een doorgetrokken en onderbroken lijn naast elkaar, of de blokken bij een invoegstrook) het systeem wat moeite heeft om de situatie goed te beoordelen.

• de meester01

de meester01

Voor wie het nog moet regelen: Kwikfit heeft tot en met vandaag (29e) nog een 2e Michelin band halve prijs deal.

Ik heb een setje CrossClimates SUV besteld met 25% korting :)

[Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 29-11-2021 01:49]

9620wp op ut dakkie

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
de meester01 schreef op maandag 29 november 2021 @ 01:44:
Voor wie het nog moet regelen: Kwikfit heeft tot en met vandaag (29e) nog een 2e Michelin band halve prijs deal.

Ik heb een setje CrossClimates SUV besteld met 25% korting :)
Ik heb al paar dagen geprobeerd te zoeken maar zegt steeds dat er niks beschikbaar is in de maat, neem aan dat Ioniq 5 en EV6 dezelfde maten hebben?

Ah ik zie het al, je heb de SUV, ik zocht de CrossClimate 2.

[Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2021 06:52]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• emcore
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:09
bilgy_no1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:53:
[...]

Ja, LKA is een noodsysteem dat ingrijpt wanneer de auto uit een rijstrook dreigt te geraken.

LFA is een autonoom rijdende functie (die nog wel de handen aan het stuur vereist).

Het 'trekkerige' doet zich inderdaad voor wanneer de auto gewoon in het midden van de rijstrook is. Dus niet op/over de lijn. Zo'n LKA systeem kan tot pingpongen leiden, maar dat is niet waar dit over gaat.

Dat conflict tussen de twee (of eigenlijk een correctie van LKA op LFA) heb ik ook wel eens gehad. Valt me op dat bij sommige meer complexe belijning (bijv. een doorgetrokken en onderbroken lijn naast elkaar, of de blokken bij een invoegstrook) het systeem wat moeite heeft om de situatie goed te beoordelen.
Nu we het hier toch over hebben, is er al iemand achter gekomen hoe je dat automatisch sturen kan uitschakelen? Of moet je dan heel HDA uitschakelen?
Want man wat is dat een vervelend systeem. Als hij het al doet, moet je tegendruk blijven geven om niet door elkaar geschud te worden. Dan is hij ook nog om de haverklap de belijning kwijt (op de A12 en A15, niet echt de meest bijzondere situaties) en stopt hij, om het soms binnen 5 seconden 3 keer opnieuw te proberen en meteen weer te stoppen, met nog meer geschud tot gevolg (ik noem het maar horizontaal headbangen).
In de huidige staat is dit geen hulpsysteem maar een dwarsligsysteem wat mij betreft, dus als iemand weet hoe ik het uit krijg dan ben ik u zeer erkentelijk :)

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
@emcore gewoon bij het starten de knop op het stuurwiel (met het stuurwieltje linksonder) 2 seconden drukken. En wanneer toch de rijbaan volgen actief is, kort op hetzelfde knopje drukken.

• Tiggy80

ik heb inderdaad ook wel gehad dat de LKA over de binnenste lijn heen stuurde, maar LFA greep dan niet in. kreeg wel de oranje pijlen in de HUD en stuurde dan zelf maar een beetje terug. dit gebeurd vaak bij de bocht om het knooppunt A6-A27 op de linkerbaan en flauwe bocht waar ik geen probleem zou verwachten.
ik heb ook regelmatig dat de auto juist niet het midden van de rijbaan opzoekt maar meer links of rechts van het midden gaat rijden (nog wel ruim binnen de lijnen hoor). hopelijk zijn de software engineers er druk mee. het is voor mij ook de eerste auto met de funtionaliteit en het is wel wat wennen, maar ik hou er tot nu toe alleen maar een positief gevoel aan over, de auto past gewoon goed bij mijzelf; ik ben ook niet foutloos in het verkeer :+

• bartvde1
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17-01 09:12
Ben hier al een tijdje aan het meelezen. Krijg zo het gevoel toch nog maar een jaartje te wachten alvorens er één te kopen. Er blijken toch redelijk wat kinderziektes te zijn.

• ibrator
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:37

ibrator

ondertitel

MathieuSt schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:39:
[...]

Nee, het is niet dat geluid. Dat is makkelijk op te lossen door ze "juist" te hangen. Het is echt een onderdeel dat op een hogere frequentie vibreert. Ik dacht ook eerst dat het een los onderdeel van de gordelspanner was omdat het geluid net naast je oor lijkt te ontstaan. Maar het stopt meestal als je tegen de deur of armleuning duwt. Meerdere mensen op Engelse, Duitse en Franse fora lijken er ook last van te hebben. Het zou op te lossen zijn door de deur en armleuning van elkaar te halen en er vilt plakband tussen te plakken.
Excuus, ik had jou volledige post niet doorgelezen op mijn mobiel :o
Ik heb veder geen gekke trillingen oid, In het begin iets onbalans van de vers gemonteerde winterbanden, maar dat was na een ritje op de snelweg verdwenen.

signature

• HJ92
  • Laatst online: 13:25
bartvde1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:34:
Ben hier al een tijdje aan het meelezen. Krijg zo het gevoel toch nog maar een jaartje te wachten alvorens er één te kopen. Er blijken toch redelijk wat kinderziektes te zijn.
Is volgens mij met name een softwarematig probleem, geen hardware probleem. Alles wat voor het systeem nodig is, zit op de auto.
Dus je verwacht dat Hyundai (op termijn) met een update komt die het gedrag van dit systeem verbetert...
Over twee weken hoop ik de auto op te halen en ben dus heel benieuwd hoe die systemen werken..

• de meester01

de meester01

Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:45:
[...]

Ik heb al paar dagen geprobeerd te zoeken maar zegt steeds dat er niks beschikbaar is in de maat, neem aan dat Ioniq 5 en EV6 dezelfde maten hebben?

Ah ik zie het al, je heb de SUV, ik zocht de CrossClimate 2.
De SUV uitvoering is iets minder zuinig maar met 69dba ook mooi stil.

9620wp op ut dakkie

• Tiggy80
bartvde1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:34:
die kinderziektes blijven denk ik altijd aanwezig, het is een PC op wielen.... windows wordt ook continu "verbeterd....en de auto van volgend jaar zal ook weer mooier en beter zijn dan die van nu :+

• dvdj
ZuinigeRijder schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:55:
@emcore gewoon bij het starten de knop op het stuurwiel (met het stuurwieltje linksonder) 2 seconden drukken. En wanneer toch de rijbaan volgen actief is, kort op hetzelfde knopje drukken.

[Afbeelding]
Als ik @emcore zijn post correct lees ("automatisch sturen"), dan heeft hij het over LFA (stuurtje) en niet over LKA (auto tussen 2 lijnen). Om LFA in- en uit te schakelen, moet je kort op de knop linksonder op de rechterkant van het stuur drukken. Symbool van die knop is overigens een combinatie van de LFA en LKA symbolen: een stuurwiel tussen 2 lijnen. Ze hebben erover nagedacht ;-)

LFA staat bij mij altijd terug uit als ik de auto start. Dus je hebt er geen last van tenzij je het manueel op zet.

LKA zet je aan/uit door diezelfde knop een 2-tal seconden ingedrukt te houden. LKA staat bij mij altijd aan als ik de auto start.

• Guia
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23-01 19:13
HJ92 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:59:
[...]

Is volgens mij met name een softwarematig probleem, geen hardware probleem. Alles wat voor het systeem nodig is, zit op de auto.
Dus je verwacht dat Hyundai (op termijn) met een update komt die het gedrag van dit systeem verbetert...
Over twee weken hoop ik de auto op te halen en ben dus heel benieuwd hoe die systemen werken..
Dat verwacht ik ook inderdaad. Alles is aanwezig, als de Ioniq 5 minimaal het niveau van de Kona haalt dan ben ik tevreden. Ze kunnen het in ieder geval wel.

Blijkbaar zijn er dus best veel klachten over het systeem, maar ook tevreden bestuurders.
Het indienen van meerdere klachten zou dit in ieder geval op de kaart moeten zetten (voor zover dat nog niet het geval is) bij Hyundai. Weet iemand hier ook of ik dat zelf kan doen, zonder tussenkomst van lease of dealer?

• Tweakx
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:50
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de Ioniq 5 geen wireless carplay heeft. Waarom is dit toch bij een moderne auto? Heeft iemand een dongle gekocht/tips?

• de meester01

de meester01

Guia schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:38:
[...]

Dat verwacht ik ook inderdaad. Alles is aanwezig, als de Ioniq 5 minimaal het niveau van de Kona haalt dan ben ik tevreden. Ze kunnen het in ieder geval wel.

Blijkbaar zijn er dus best veel klachten over het systeem, maar ook tevreden bestuurders.
Het indienen van meerdere klachten zou dit in ieder geval op de kaart moeten zetten (voor zover dat nog niet het geval is) bij Hyundai. Weet iemand hier ook of ik dat zelf kan doen, zonder tussenkomst van lease of dealer?
Kennelijk kun je via de bluelink app of account een bericht naar Hyundai sturen?

9620wp op ut dakkie

• dvdj
Tweakx schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:41:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de Ioniq 5 geen wireless carplay heeft. Waarom is dit toch bij een moderne auto? Heeft iemand een dongle gekocht/tips?
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/33046274480.html

Werkt vooralsnog prima.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Ik de Ottocast 2 besteld, al twee weken onderweg.
https://www.ottocast.com/

• dvdj
MicheldeGoey schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:33:
[...]

Ik de Ottocast 2 besteld, al twee weken onderweg.
https://www.ottocast.com/
Op die Ottocast pagina staat "IOS15 MOBILE PHONES WILL NOT BE ABLE TO USE THE SIRI VOICE CONTROL FUNCTION, THIS IS BECAUSE APPLE COMPANY MODIFIED THE CARPLAY SOLUTION IN IOS15 VERSION, NOT A PRODUCT PROBLEM, PLEASE KINDLY KNOW ABOUT THAT, THANK YOU."

Mijn Carlinkit werkt in ieder geval wel met Siri ook op iOS 15.

Mochten sommigen het niet weten: kort drukken op spraaksturing knop op stuurwiel = Hyundai voice. Paar seconden drukken = Siri.

• bilgy_no1
  • Nu online
Dat is inderdaad bizar. Ik heb hier eerder ergens gelezen dat het mogelijk in een update wel wordt geactiveerd. De benodigde hardware zit er wel in als het goed is.

• -CJ
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 14:11

-CJ

Not remastered

Even een crosspost uit het EV6 topic daar wordt ook geklaagd over het probleem dat laden met lage accu-temperaturen tegenvalt. Weet iemand of de Ioniq 5 ook zo'n wintermodus heeft of kan iemand het checken?

Zou mooi zijn als dit de oplossing is.

All I had to do was follow the damn train.

• mdeiman
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12:42

mdeiman

Projet 45

-CJ schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:24:
[...]

Even een crosspost uit het EV6 topic daar wordt ook geklaagd over het probleem dat laden met lage accu-temperaturen tegenvalt. Weet iemand of de Ioniq 5 ook zo'n wintermodus heeft of kan iemand het checken?

Zou mooi zijn als dit de oplossing is.
Er is inderdaad een Wintermodus. Ik heb het uitgezet.

• niz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 18:03
mdeiman schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:30:
[...]

Er is inderdaad een Wintermodus. Ik heb het uitgezet.
Mag ik vragen waarom je de Wintermodus hebt uitgezet?

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 14:03
[...]

Heeft helaas niets met de banden te maken. Ik heb bijv. Vredestein. Het is echt een veel te nerveus afgesteld autosteer. Zonder autosteer hoef ik al bijna niet op rechtdoor wegen bij te sturen, zo stabiel ligt dat.

EDIT
Ik zag dat dit bericht inmiddels mosterd na de maaltijd was, kan echter geen functie ontdekken om het bericht te deleten.

Overigens noem ik LKA / LFA voor het gemak maar "autosteer"

[Voor 12% gewijzigd door Sjoerdvt op 29-11-2021 17:30]

• Eliseth
Vreemd verschijnsel; laatste update gedaan van infotainment. Nu is spontaan de elektrische bediening van de bijrijdersstoel er mee opgehouden. Kan toeval zijn natuurlijk, en totaal niet gerelateerd, maar toch… Dealer gaf aan geen idee te hebben en heb afspraak moeten maken waarbij ze hem helemaal gaan nakijken. Was niet iets eenvoudigs als een zekering o.i.d. 🤬
Pagina: 1 ... 45 ... 70 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee