kor952 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:36:
[...]
Ben wel benieuwd welke dongle je hebt gekocht, ik heb er meerdere gehad maar geen enkele die het zowel met EVNotify en CarScanner op mijn iPhone goed deed. Gebruik nu een PlusOne Nord puur voor de auto apps met een hotspot op mijn iPhone.
Dit item:
https://www.ebay.com/itm/133603302994
Werkt in ieder geval niet. Ik las ook nadat ik hem besteld had dat deze goedkope varianten vaak 'troep' is.
Dat lijkt ook hier het geval te zijn. Hij verscheen even op mijn iPhone als BT device waarmee ik kon verbinden. Eenmaal aangeklikt gaf hij aan 'Device not supported'.
Die melding bleef verder gelijk na een aantal keer proberen. Toen ik mijn iPhone BT uit- en inschakelde zag ik het device niet meer in de lijst staan om mee te verbinden. Ook niet toen ik de dongle een keer eruit en erin stopte.
Met een Windows machine zag ik hem nog wel maar kon ik niet verbinden omdat ik de juiste PIN-code niet weet.
Waren het in ieder geval niet. Ik zal zo nog even in het pakketje kijken of daar iets in zit al verwacht ik daar weinig van + dat ik verder weinig moeite aan deze dongle ga besteden. Op Windows wil ik hem uiteindelijk niet gebruiken. Puur op iPhone.
De verkoper heb ik een berichtje gestuurd (in de hoop dat ik geld terug krijg). Ik zoek nog even naar een andere dongle.
De
vgate iCar Pro OBD2 Bluetooth 4.0 (BLE) genoemd door @
dvdj en @
revo37 lijkt niet altijd automatisch verbinding te maken met je Smartphone (Android) begrijp ik uit
deze eerdere post, of je kunt hem
niet gebruiken met EVNotify.
De
VeePeak OBDCheck BLE+ verbindt wel automatisch maar kan niet (of moeilijk) gekoppeld worden met EVNotify begrijp ik uit
jouw eigen post @kor952 .
De ideale dongle lijkt nog niet gevonden.
Update: De dongle werkt wel nu blijkt. Je kunt hem alleen vanuit de app koppelen. EVNotify werkt niet (maar lijkt uberhaupt niet te werken op iPhone krijg ik de indruk) maar het is mij nu wel gelukt met de 'Carscanner' app.
[
Voor 10% gewijzigd door
ppscherm op 28-11-2021 22:40
]