Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
[deze post te verwijderen door moderator]

[ Voor 205% gewijzigd door Amersfoort op 22-03-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 06:52
Is er toevallig iemand die info heeft over de optionele trekhaak? Ben even benieuwd of het een model is wat je netjes achter de bumper 'op kan bergen' als je hem niet gebruikt. Hoor het graag.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Planning Duitsland, leveren MEI????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxmZsd_CDtsGNjkRCm7-kuPkOS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzP3wUjbxAEFoNTrm1vFsRfy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 17:50
Levering volgens dealer in den haag --> tussen mei/juni --> hou rekening met eind juni.

2 weken oude info.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Amersfoort schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:47:
De 9 verschillende exterieur kleuren in één oogopslag:
[Afbeelding]

De 9 kleuren van links naar rechts zijn denk ik:
1. Atlas White
2. Phantom Black Pearl
3. Digital Teal-green Pearl
4. Mystic Olive-green Pearl
5. Lucid Blue Pearl
6. Galactic Gray Metallic
7. Gravity Gold Matte
8. Cyber Gray Metallic
9. Shooting-Star Gray Matte

Corrigeer mij graag als het niet juist is
toon volledige bericht
Kan ik die ergens bestellen? Vind het wel iets hebben

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amersfoort schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:19:
Deze YouTube video laat veel over externe en interne kleuren zien (Het "luchtalarm" geluid zit in de muziek 🙂).
[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 – Full Colors, Exterior and Interior design features]
Aangezien er maar heel weinig afbeeldingen van het zwarte interieur getoond wordt, uit de video (klik op foto voor vergroting):

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/b68gznny3uweg1x/Schermafdruk%202021-03-24%2010.47.09.BlackMono.jpg?raw=1

[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14
@hunter3315nl Volgens mijn dealer is bestellen nog helemaal niet mogelijk. De prijzen staan namelijk nog niet in de software. Wat wel kan is een offerte voor een gewone Ioniq verbouwen, zodat er een contract is.
Heb jij zo'n verbouwd contract van een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 15:35
Mijn dealer reageert met een slechte scan uit een printer van de al uitverkochte 45 edition als ik vraag wanneer ze prijzen weten 🙄

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Motorfret schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:25:
Mijn dealer reageert met een slechte scan uit een printer van de al uitverkochte 45 edition als ik vraag wanneer ze prijzen weten 🙄
Dat is vast nog steeds deze: (iets minder slecht en niet uit een printer) ;)
Hyundai Ioniq 5 - prijslijst

Wachten op die nieuwe versie met alle modellen erin...... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
ditbenikecht schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:56:
@hunter3315nl Volgens mijn dealer is bestellen nog helemaal niet mogelijk. De prijzen staan namelijk nog niet in de software. Wat wel kan is een offerte voor een gewone Ioniq verbouwen, zodat er een contract is.
Heb jij zo'n verbouwd contract van een ander model?
Dit is wat ik heb ontvangen, naw gegevens ed, verwijdert, ook ordernr ed.

OPDRACHTBEVESTIGING
Ordernummer xxxxxxxx
Voorraadnr 0
Pagina 1
Offertenr. xxxxxxxx

Dordrecht, 12 maart 2021

Het verheugt ons hierbij uw opdracht te bevestigen tot levering van:
Hyundai IONIQ 5 Project 45
Standaard consumentenprijs
Digital Teal Green Mica lak (M9U).
Dark Teal and Light Grey 58.999,99
Afleverpakket Hyundai: Auto specifieke mattenset en Hyundai calamiteitenpakket (verbandtas conform de richtlijnen van het Oranje Kruis, een gevarendriehoek, een lampenset en een veiligheidsvestje conform EN 471). 108,90
Kosten rijklaar maken (transport, reinigen, poetsen„ kentekenplaten, nulbeurt, twee veiligheidshamers en Hyundai Mobiliteitsgarantie).
Hyundai fabrieksgarantie 5 jaar.
Hyundai carrosseriegarantie 12 jaar (tegen doorroesten van binnenuit). Hyundai mobiliteitsgarantie 5 jaar (in heel Europa). 769,60
Recyclingbijdrage 30,00
Leges kenteken 42,65
Tenaamstellingskosten 10,40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Nu online
In het wild (kleur: Galactic Gray Metallic?).

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hyundai Ioniq 5 erwischt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18
Belgische prijsfolder nu ook online:
https://viewer.ipaper.io/...ux/nl/eco/ioniq-5/?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:47
Enkel de AWD versie gaat 0 naar 100 in 5,2 sec.
Prijs is dan even duur als de Model Y.
Nog even wachten op een testrit voor ik beslis eind dit jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:10
Carman1971 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:00:
Enkel de AWD versie gaat 0 naar 100 in 5,2 sec.
Prijs is dan even duur als de Model Y.
Nog even wachten op een testrit voor ik beslis eind dit jaar.
Ik rij nu zakelijk ruim 2 jaar een model 3 en ben zeker niet ontevreden. Echter als familie/privé auto waar mijn vrouw dan ook semi dagelijks in zou moeten rijden zou ik geen Tesla adviseren.

De redenen zijn best simpel en misschien pietluttig maar ik verwacht dat ze bij de model y niet opgelost zullen worden;

Phantom Breaking en zenuwachtige acc. Diverse auto's gehad met acc maar die van Tesla is echt ruk en soms gewoon gevaarlijk ik gebruik hem amper als ik met gezin in auto zit. Als ik alleen zit vind ik dit niet echt een probleem als ie weer is inhoud of zenuwachtig achter een andere auto angstvallig dezelfde afstand wil houden wat resulteert in misselijk makend inhouden en accelereren. Maar met gezin echt een no go.

Ruitenwissers... Automatisch een drama en bediening gewoon echt onhandig. Wacht al 2 jaar tot het goed gaat werken maar die hoop heb ik opgeven.

Veel windgeruis en soort tochtig wat echt afbreuk doet aan rijgenot op langere stukken.

Stoelen te kort / ik zit niet fantastisch. Wat zou ik graag weer de Volvo stoelen willen :)

Best wat rammeltjes her en der al. Zeker in vergelijking met alle voorgaande auto's na +- 2 jaar is dit echt de minste van de +- 10.

Dus ja Tesla; fantastisch scherm, rijd uitstekend echter privé durf ik het niet aan ondanks dat ik redelijk overtuigd was om een Model Y te gaan scoren (met trekhaak). Wil minimaal 1300kg trekgewicht dus blijven er weinig EV opties over.

Maar goed 15 jaar terug zou ik ook geen Hyundai aanraden dus tja. Misschien wordt de Duitse model Y wel de beste Tesla ooit maar op dit moment heb ik meer vertrouwen in Hyundai en laten ze de laatste jaren ook echt heel goede dingen zien. Tevens de garantie voorwaarden zijn ook heel goed waar dat bij Tesla wel wat twijfelachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:47
Ja ik heb het voordeel dat ik niet aan een lease zit waardoor ik verplicht moet overstappen op een bepaald tijdstip. Benieuwd naar de Kia EV6 volgende week die op het zelfde platform zit. Hopelijk iets lagere prijszetting en betere uitrustingsniveau mogelijk ook bij kleinere range. Persoonlijk zou de combinatie van beide wagens voor mij de ideale EV zijn :) Ioniq 5 exterieur en EV6 interieur. Ben eerlijk niet zo fan van hoe digitale kockpit van de Ioniq 5 eruit ziet. Daar lijkt de EV6 beter. Maar goed we zullen zien als ze beschikbaar zijn om te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er staan daarin de (voorlopige?) WLTP cijfers voor alle varianten (58 kWh/72 kWh/19 inch/20 inch/RWD/AWD):

EV rijbereik* (km) WLTP:
58 kWh RWD 19 inch velgen: 384

72 kWh RWD 19 inch velgen: 481
72 kWh RWD 20 inch velgen: 451

72 kWh AWD 19 inch velgen: 460
72 kWh AWD 20 inch velgen: 430

Dus dit zat niet ver naast mijn schattingen/berekeningen

En ook het gewicht. Rijklaar gewicht min/max. (kg):
58 kWh RWD: 1.830 / 1.910
72 kWh RWD: 1.910 / 1.990
72 kWh AWD: 2.020 / 2.100

De draaicircel is 11.9 meter (voor RWD en AWD).

De 58 kWh versie mag geen 1600 kg trekken (maar 750 kg), de 72 kWh 1600 kg (ook de RWD).

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-03-2021 15:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:04
Het laadvermogen lijkt bij de Belgische prijsfolder wel beter te zijn dan voorheen gevonden (in de Zwitserse folder). Eerst was dit (voor een 1st edition) - naar het schijnt excl. 75kg voor een bestuurder:

* 72kwh: (2540kg - 2100kg =) 440kg

Nu is dit in de Belgische folder:
* 72kwh: (2540kg - 2020kg =) 520kg
* 58kwh: (2370kg - 1830kg =) 540kg

In ieder geval nu beter dan een model 3 waar dit ergens tussen de 418-475kg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 11:23
Ik ben heel benieuwd wanneer deze auto configureerbaar is bij de grote leasemaatschappijen. Ergens in de periode mei kan ik wellicht van auto wisselen (nu een Kona EV, maar ik wissel van werkgever) en de Ioniq 5 staat naast de Enyaq op mijn shortlist. Heeft iemand al enig idee hoe lang het duurt voordat deze zakelijk te bestellen is?

Qua looks vind ik de Enyaq mooier, maar specs-wise is het 800V platform van Hyundai voorlopig onverslaanbaar. Lastige keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik vind het een hele mooie kleur maar is het nu de Galactic Grey of de Mystic Olive, als ik de kleuren in de Oostenrijkse configurator bekijk denk ik toch dat het de laatste is.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Nu online
Oordeel zelf:

Mystic Olive (uit een YouTube video)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCjTtNOG6OjYFotYqfevF4mJfkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jXPKJq6Rz3eG6Ntkyi0NcZM.jpg?f=fotoalbum_large

Mystic Olive (Oostenrijkse configurator)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RyxJq1wIzDLg10Nhy0USX1uQpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XHwsjGJ1nl1at2yp4w7uxBxy.jpg?f=user_large

Galactic Gray (uit een YouTube video)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGmS4kIutd74hQ1l_gH_SuI2T98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjCCV3v2rCoGiCyAgHQghql3.jpg?f=fotoalbum_large

Galactic Gray (Oostenrijkse configurator)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euBzCco5A8Neh-JwEJwm9FER1LU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ylElmceUViDyzGgXBhryxS5L.jpg?f=user_large

Auto uit de video
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DuBx6KgqRrARimgMm5lJWm6cmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukNvsUtd0gi83HYck9lbcqQE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Amersfoort op 27-03-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zo.....maar even de afbeeldingen verwijderd...werden er wel heel veel.

Hoe de kleur heet maakt niet uit, vind het een mooie kleur in het filmpje van Ove. In de afbeeldingen mis ik de roze-achtige gloed.

[ Voor 179% gewijzigd door kor952 op 27-03-2021 13:01 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
Volgens mij is deze nog niet gepost: een high-res POV filmpje met fijne deuntjes op de achtergrond. Voor degenen die er niet genoeg van kunnen krijgen zie je hier weer net wat nieuwe hoeken van de auto ;) Verder klikt de persoon op veel van de knoppen en het touchreen en krijg je een gevoel van de kwaliteit/snelheid.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
[4K] 2022 Hyundai IONIQ 5 POV Review - 1st look (Interior, Exterior) All Electronic Car, Midsize CUV

[ Voor 16% gewijzigd door Priy op 28-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Die geïntegreerde zonneschermen in de achterdeuren, zitten ook op de Project 45 uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Even in de wacht, tot we echt prijzen vanuit Hyundai.nl zien

[ Voor 255% gewijzigd door Jan Treur op 29-03-2021 08:49 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18
Jan Treur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 05:29:
Hier een uitgebreid overzicht van alle typen met prijzen voor Nederland:
https://viewer.ipaper.io/hyundai-belux/nl/eco/ioniq-5
Het begint met € 45.999,00 voor de Core. Dan heb je standaard al veel aan uitrusting zoals een warmtepomp, verwarmde voorstoelen, Lane Following, Smart Cruise Control met Stop & Go, parkeersensoren voor en achter, LED voor en achter, en nog allerlei andere dingen waaronder natuurlijk het supersnelle laden.

Overzicht catalogusprijzen:
  • Core 58 kWh € 45.999,00
  • Core 73 kWh € 49.249,00
  • Balance 73 kWh € 54.999,00
  • Balance Vision 73 kWh € 56.999,00
  • Balance Vision 73 kWh AWD € 60.999,00
  • Balance Solar 73 kWh € 57.999,00
  • Balance Solar 73 kWh AWD € 61.999,00
Dus ruwweg:
  • Voor de 73 kWh accu betaal je € 3250 meer
  • Voor AWD (met extra elektromotor voorin) betaal je € 4000 meer
  • Voor een glazen dak + nog wat dingetjes* (Vision) € 2000 meer
  • Voor een solardak + V2L + nog wat dingetjes* (Solar) € 3000 meer
Voor de Balance krijg je dit bovenop de Core (voor € 5750 meerprijs):
  • 20” lichtmetalen velgen
  • DUAL LED koplampen (incl lichtbalk vooraan)
  • FULL LED achterlichten
  • Automatische “flush handles” deurgrepen
  • Glanzende raamomlijsting
  • Lederen zetelbekleding
  • Passagierszetel elektrisch verstelbaar (incl lendensteun)
  • Geventileerde zetels vooraan
  • Verwarmde zetels achteraan
  • Verwarmd stuurwiel
  • Head-up Display (44“) met augmented reality
  • BOSE geluidsinstallatie
  • Pedalen met aluminium afwerking
  • 12V aansluiting koffer
  • Forward Collision Avoid Assist (FCA-JX), automatisch remsysteem met kruispuntdetectie
  • Blindspot Collision Avoidance Assist (BCA), dodehoek assistent
  • Blindspot View Monitor (BVM), dodehoek camera
  • Surround View Monitor (SVM), 360° camera
  • Parking Collision-Avoid Assist (PCA), automatisch noodremsysteem bij achteruit inparkeren
  • Remote Smart Parking Assist (RSPA), parkeerhulp op afstand
  • Safe Exit Assist (SEA), assistentie bij uitstappen
  • Highway Driving Assist II (HDA), assistentie snelwegen met rijstrookwissel
*nog wat dingetjes zijn:
  • Relax zetels vooraan
  • Voorzetels met geheugenfunctie
  • Verschuifbare middenconsole
  • Zonnegordijn geïntegreerd in de achterdeuren
toon volledige bericht
Helaas, dit is niet voor Nederland, maar dezelfde link die ik eerder gepost heb voor België. Achterin het boekje staat de verwijzing naar de Belgische website en in de URL staat 'belux', wat eerder voor België en Luxemburg staat. Het is geen BeNeLux hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Weet je dat zeker? in het linkadres https://viewer.ipaper.io/hyundai-belux/nl/eco/ioniq-5 staat nl; daarom ging ik ervan uit dat dit wel voor Nederland is. Ik zal mijn post even weglaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan Treur op 29-03-2021 08:46 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Nu online
Jan Treur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:43:
Weet je dat zeker? in het linkadres https://viewer.ipaper.io/hyundai-belux/nl/eco/ioniq-5 staat nl; daarom ging ik ervan uit dat dit wel voor Nederland is.
Nederlandstalige versie voor België en Luxemburg. Er wordt ook over "verdeler" (Vlaams) gesproken i.p.v. dealer. Door ander belastingstelsel in Nederland zullen de prijzen voor BeNeLux niet gelijk zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
OK, dat snijdt hout, goed dat je dit opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
Lijkt mij mee te vallen, maar weet niet zo goed hoe deze prijzen zich verhouden tot NL? ZIt daar veel verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 11:23
Dat zijn best acceptabele prijzen, laten we hopen dat in NL dit ongeveer gelijk uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier een proefrit in de Ioniq 5 inclusief navigatie scherm en zwart interieur.

Bekijk op YouTube
테슬라 독주 이대로 끝? 아이오닉5 실제로 타봤다!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:49

uFx

Oef, die binnenkant vind ik er niet zo mooi uit zien met die twee schermen zo 'hard' verwerkt in het dashboard. Ziet er een beetje goedkoop uit? De schermen zijn ook niet even groot en dat maakt het ook niet beter.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een artikel vertaald naar Nederlands uit het Noors. Ook hier een foto van zwart interieur.

Afbeeldingslocatie: https://www.cdn.tv2.no/images/13912162.jpg?imageId=13912162&width=800&compression=92

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priy
Ahh, ze worden gelukkig wel even groot dus
Het interieur is minimalistisch en kenmerkt zich door de twee schermen. Op de productieauto hebben ze dezelfde afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Priy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:31:
Ahh, ze worden gelukkig wel even groot dus

[...]
Het totale frame formaat ja, het scherm zelf is beduidend kleiner achter het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeeMoney schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Het totale frame formaat ja, het scherm zelf is beduidend kleiner achter het stuur.
Niet in deze video, daar zijn de formaten allebei 12.3 inch, ook zoals het in de prijslijst staat die bij Project45 bij reservering stond:
  • 12,3-inch Multimediascherm met navigatie
  • Volledig digitaal instrumentenpaneel (12,3 inch)

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 30-03-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Er gaan geruchten dat de Ioniq 5 productie deels vertraagd is.

https://koreajoongangdail...or/20210329172800371.html
Hyundai Motor had planned to make 10,000 Ioniq 5s in April at its Ulsan factory, but has now slashed that goal to 2,600 units as Hyundai Mobis, an auto parts affiliate of Hyundai Motor, failed to manufacture enough electric motors for the model.
...
“We plan to start delivering the Ioniq 5 to customers both in Korea and Europe within the second quarter,” a Hyundai Motor spokesman said.
https://motorillustrated....ric-motor-shortage/73564/

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Nu online
Op de officiële Hyundai site zijn onderstaande foto's te zien met gelijke schermformaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6rVUIzgAm68ag_-WUYZhyodEUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/annfpnOtQzgnzKb7noTa7EpT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIppX68Vts1l34LIRgeXrDjOd-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R3YVnfXwD8XRkVh6ZTvSzd2q.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Amersfoort op 30-03-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog geen review gezien van het Bose systeem in de Ioniq 5 met 8 speakers. Maar mogelijk dat het systeem overeenkomt met het Hyundai Elantra 2021 model, alleen de speakers anders gepositioneerd. Review van Bose systeem:

Bekijk op YouTube
2021 Hyundai Elantra – Bose 8-speaker Sound System Review

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Op goingelectric.de heeft men een Franse brochure beschikbaar gesteld van 57 pagina's.
Deze heb ik laten vertalen naar het Duits (zie deze post) en ook naar Nederlands (deze post).

Orgineel Frans
Vertaald pagina 1-29
Vertaald pagina 30-57

Enkele wetenswaardigheden:
- Pagina 22 bevat interieurmaten
- Pagina 23 Schuifbaar Handschoenenkastje is 9.4 L
- Pagina 40 Stilste in zijn klasse (vergelijken met Tesla Model 3 en Jaguar I-Pace
- Pagina 41 luchtweerstandscoëfficiënt van 0,288
- Pagina 44 herkenning snelheidsborden
- Pagina 48 nooit meer kind of huisdier vergeten achterin :+
- Pagina 54 voorbeelden van 44'' augmented reality head-up display (9 soorten informatie)
- Pagina 54 Realtime beschikbaarheid laadstation (met Amsterdam in screenshot :*) )
- Pagina 55: Bluelink phase 2 connected services

Kijk ook nog even naar het orgineel, omdat anders de vertaling mogelijk door plaatjes loopt.

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 01-04-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
ZuinigeRijder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:45:

- Pagina 40 Stilste in zijn klasse (vergelijken met Tesla Model 3 en Jaguar I-Pace
- Pagina 41 luchtweerstandscoëfficiënt van 0,288
Wat een cherry picking.
De Model 3 is een van de luidste.
Had liever een vergelijking gezien met bv. ID4 of e-tron.

Wat een teleurstellende luchtweerstandscoëfficiënt.
Had beter verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-04 17:07
Belgische prijzen EV6:
https://worldwide.kia.com/eu/be/nl/ev6/reserve?

[ Voor 29% gewijzigd door kraaiven op 01-04-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 10:01

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 17:50
Autovisie video:
https://youtu.be/yQV8X0CeOII

Vanuit Utrecht gefilmd, waar vanaf dit weekend ook klanten kunnen kijken

[ Voor 13% gewijzigd door Codeaction op 02-04-2021 08:21 ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Plaatwerk niet helemaal af, ook goed te zien bij 6:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLhpaFYc-o35Kgr-Is9lBLquSGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HIlygUaQNtVTClip0ApJoz4j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 02-04-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Codeaction schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:20:
Autovisie video:
https://youtu.be/yQV8X0CeOII

Vanuit Utrecht gefilmd, waar vanaf dit weekend ook klanten kunnen kijken
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:47:
Volgens deze post zouden er 1150 (38%) van de reserveringslijst naar Duitsland zijn gegaan, naar Noorwegen 1260 (42%) . Blijft er 590 (20%) over te verdelen over de andere landen. Hoeveel zouden er naar Nederland gegaan zijn?
Blijkbaar zijn er 200 aan Nederland toegewezen, bijna 7%.

[ Voor 46% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-04-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefke schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:37:
Plaatwerk niet helemaal af, ook goed te zien bij 6:36
[Afbeelding]
Daarom had hij natuurlijk een boormachine bij zich :+ die hij niet gebruikt heeft

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-04-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:00:
Als dat er net zoveel zijn als het aantal tijdslots in het event dan is dat 17.00u - 9.00u = 8 x 2 (ieder uur twee) = 16 x 7 dagen = 112.

Het zullen er vast meer zijn maar weet niet meer zeker hoe laat ze beginnen en hoe laat ze ophouden tijdens het event en hoeveel dagen ze open zijn.

Heb net de mail nagelezen en de tijden en het aantal dagen kloppen. Weet niet of iedereen het event wil bij wonen of mss zijn er meer timeslots dan auto's, dus grofweg tussen de 100 en de 120.
Blijkbaar zijn er 200 Project45 beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Nu online
Autoweek is ook in Utrecht aanwezig.

Bekijk op YouTube
Hyundai Ioniq 5 - Eerste kennismaking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Wat een verschil in kleur (van de Ioniq) tussen Autovisie en Autoweek, Autovisie mooi en warm, Autoweek clean en kil....wat een witbalans instelling niet kan doen. Ik hoop eerlijk gezegd dat de camera van Autovisie de juiste kleur liet zien.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ditbenikecht
@kor952 Ik ben er vandaag ook geweest. De kleur is de mat goud variant. Zelf vind ik het meer lijken op metallic grijs. Zie foto hieronder gemaakt met een Mi 11.

Het is een grote hal waar meerdere deuren openstaan, dus neem een warme jas mee, als je mag komen.
De bedoeling is 10 minuten praten met een drankje, dan 10 minuten in de auto en dan 10 minuten afsluitend gesprek. Na elk bezoek van de auto wordt die weer een paar minuten gepoetst.

Ik dacht dat er 175 stuks voor Nederland waren.
In dit pre-productie model werkte het draadloos laden niet, mogelijk was het niet aangesloten.
Er komen waarschijnlijk twee varianten van de trekhaak, een handmatige en een semi elektrische/automatische.
In de toekomst is er wel de intentie/ gaat men bezig met Vehicle to grid voor dit model.
Het laadklepje was al stuk en ging niet meer open.
Als banden zitten er de Michelin Pilot Sport EV 255/45 R20 onder deze auto. Dit type kan wijzigen en ze beloven alleen dat het merk Michelin eronder zit.
Een laadpaal voor thuis kan in samenwerking met Vattenfall geplaatst worden, vergelijkbaar met de Kona.
Qua geluid, zou deze stiller zijn dan de Tesla model 3 en vergelijkbaar met de Tesla S of X.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELYtWGrfPU4_UKr0NVfFoJeD8Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvyXAOiTtwdXOHER5DJQTA9G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door ditbenikecht op 02-04-2021 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Autovisie heeft geen gelijk. Komen 175x Project 45’s naar Nederland.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
@ditbenikecht Bedankt! In een YouTube comment bevestigde Autovisie ook al dat het eerder zilver is dan goud. Heel moeilijk te beoordelen op video. Blij te horen in ieder geval.

Zijn er redenen om niet voor mat te gaan? Zwart matte Cayennes zeggen me weinig maar dit ziet er wel stijlvol uit. Dealer sprak van carwash verbod en snel vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:04:
@kor952
Als banden zitten er de Michelin Pilot Sport EV 255/45 R20 onder deze auto. Dit type kan wijzigen en ze beloven alleen dat het merk Michelin eronder zit.
Bij mij werd gezegd dat ze geleverd werden met de banden zoals getoond, dus met Michelin Pilot Sport EV.
Denk dat ik dat bij de dealer ga neerleggen, dat ik persé de Michelin Pilot Sport EV eronder wil hebben, want 10% meer rijbereik en 20% minder geluid :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag ook in Utrecht kijk- en zitdag geweest. De Ioniq 5 ziet er goed uit, de materialen zijn niet hard plastic, behalve het onderste gedeelte onder het stuur en waar het dashboard schuiflade is. Het ziet er allemaal ruimtelijk uit door de redelijk minimalistische indeling. Geluid uit het Bose systeem klonk goed, maar ben geen muziekofiel. In de onderstaande video is het opgenomen met mijn telefoon microfoon, dus daar kun je niet veel uit opmaken. Het stuurwiel is verstelbaar, ook in diepte. De 20 inch wielen zijn echt groot B) Een vaste trekhaak zou iets van 1150 euro gaan kosten. Een afneembare of wegklapbare was (nog) niet bekend/mogelijk. De auto was inderdaad meer naar het mat metallic kleur dan naar het goudkleurige. Deze auto was dezelfde auto die in Duitsland getoond is. De kofferruimte afdekking was er niet, die moest nog ergens in Duitsland zijn. De achter(zij)ruiten leken niet extra getint te zijn in het demo model, er zat wel zonwering achter op. Er zou met het zonnepaneel ongeveer 1000 km mee gereden kunnen worden. Maar dan moet deze wel in de zon staan :+ Met een 200 Wp paneel, verwacht ik misschien 120 kWh opbrengst per jaar. De breedte inclusief zijspiegels zou men navragen. Ook de onderhoudsintervallen en prijzen. WLTP cijfers zijn nog niet definitief, maar je moet rekenen op 430 km.

Korte amateur video gemaakt vanuit de bestuurders stoel.

Bekijk op YouTube
Ioniq 5 vanuit de bestuurders stoel

In ieder geval fijn dat we de auto in het echt hebben mogen zien, dat is wat anders dan in Duitsland.

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-04-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@ZuinigeRijder Mij werd verteld dat er 500Wp op ligt. Je kunt zien wat er in totaal is opgewekt, maar niet van het moment zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:39:
Met een 200 Wp paneel, verwacht ik misschien 120 kWh opbrengst per jaar.
Mijn gemiddelde jaaropbrengst met 12 x 255 Wp = 3060 Wp aan panelen is rond de 3000 kWh op jaar basis. Als dit een 200 Wp paneel is kom ik op 200 kWh op jaar basis. Of zie ik dat verkeerd? Moet er wel bij zeggen dat mijn auto nooit in een garage staat want die heb ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door kor952 op 03-04-2021 17:01 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:54:
@ZuinigeRijder Mij werd verteld dat er 500Wp op ligt. Je kunt zien wat er in totaal is opgewekt, maar niet van het moment zelf.
Soms moet je de antwoorden met een korreltje zou nemen. Volgens deze Franstalige brochure (pagina 37) 205 Watt.

Vertaald:
Zonnepanelen hebben gemiddeld een maximaal vermogen van 205W en kunnen autonomie verlengen tussen 1 en 5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kor952 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:59:
[...]

Mijn gemiddelde jaaropbrengst met 12 x 255 Wp = 3060 Wp aan panelen is rond de 3000 kWh op jaar basis. Als dit een 200 Wp paneel is kom ik op 200 kWh op jaar basis. Of zie ik dat verkeerd? Moet er wel zeggen dat mijn auto nooit in een garage staat want die heb ik niet.
De zon schijnt er niet recht op en staat niet altijd in de zon en denk niet dat je de auto altijd op 30 graden schuin parkeert :+ Dus ik ben van 60% opbrengst uitgegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-04-2021 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KryTech
Ik was er vanmiddag om 14:15, de Hyundai meneer vertelde me dat de trekhaak 1150 ging kosten en afneembaar is.

Voor de rest prima indruk en opzet was tof gedaan. Kreeg nog een paas borrel pakket mee en een boekje van de ioniq.

Daarna door gereden naar de dealer voor bespreken inruil, komen ze nog op terug, verder daar niks wijzer geworden op gebied van levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
KryTech schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:14:
Ik was er vanmiddag om 14:15, de Hyundai meneer vertelde me dat de trekhaak 1050 ging kosten en afneembaar is.

Voor de rest prima indruk en opzet was tof gedaan. Kreeg nog een paas borrel pakket mee en een boekje van de ioniq.

Daarna door gereden naar de dealer voor bespreken inruil, komen ze nog op terug, verder daar niks wijzer geworden op gebied van levertijd.
Zomer 2021. Er is simpelweg niks definitievers.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
Kan iemand het zicht naar voren omschrijven? Hoe hoog is het dashboard? Waar begint het dak? Hoe zijn de blind spots Etc.

Ik vind bijv. de Model 3 een goed zicht hebben ook al zijn de A-pilaren dik. Het raam loopt vrij ver door voordat de balk je zicht belemmert; de zithoogte is goed zodat je goed door de vooruit en zijramen kan kijken; het dashboard is laag zodat het niet cramped voelt en je een goed overzicht hebt recht voor de auto. Iemand die de ioniq5 kan vegelijken met de Model 3 of een andere auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Priy schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:48:
Iemand die de ioniq5 kan vegelijken met de Model 3 of een andere auto?
Ik rijd een Kia Soul EV, dus daar is het uitzicht uitstekend. Maar ook in de Ioniq 5 had ik het gevoel goed uitzicht te hebben, ook naar achteren met de 45 graden achterruit. Je ziet wel de voorkant van de auto moeilijker (hoever kan ik nog naar voren rijden :+ ), maar er zitten natuurlijk voor en achter sensoren en er is een 360 kamera systeem. Dus dat moet in de praktijk geen probleem zijn. Het in de hoogte zetten van de stoel ben ik vergeten te doen, maar zover ik weet kan dat gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-04-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krizzziz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:28:
[...]

Zomer 2021. Er is simpelweg niks definitievers.
Dat zeiden ze bij mij ook, de zomer kan lang duren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het goingelectric forum zijn er nog wat vragen gekomen naar aanleiding van mijn post, die ik niet meteen kan beantwoorden. Misschien dat iemand die hier al weet of nog kan checken als ze nog naar Utrecht gaan.

Kon u iets over het navigatiesysteem te weten komen? Met andere woorden, of het intelligente routebegeleiding met laadstops kan plannen als de bestemming buiten bereik is?

Ik denk dat alle zilveren knoppen van plastic zijn, niet van metaal?

Zijn de stoelen in hoogte verstelbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:04:
[...]
De zon schijnt er niet recht op en staat niet altijd in de zon en denk niet dat je de auto altijd op 30 graden schuin parkeert :+ Dus ik ben van 60% opbrengst uitgegaan.
Ik denk dat 40% verschil wat al te voorzichtig is. Bij mijn platte panelen scheelt het in jaaropbrengst ca 20% met de ideale ligging. Dus mijn verwachting is 160 kWh per jaar voor de Ioniq 5. Als je daarmee (voor een deel) het thuisladen voorkomt (wat vaak ca 22 cent per kWh kost), kun je dat zien als inkomsten van ca € 35 per jaar, ofwel € 350 per 10 jaar, € 525 per 15 jaar of € 700 per 20 jaar (als je de auto zo lang weet te houden).

Als je er niet alleen klimaatgewin maar ook persoonlijk financieel gewin uit wil hebben, dan kom je daar meer in de buurt als je veel buitenshuis laadt. Bijvoorbeeld als je gemiddeld 35 cent per kWh uitgeeft aan laden, dan is het ca € 56 per jaar, ofwel € 560 per 10 jaar, € 840 per 15 jaar of € 1120 per 20 jaar.

Een grote slag kun je slaan als je jaarlijks in de zomer een vakantietrip naar Zuid-Europa maakt: hoge prijs per kWh voor opladen, veel zon en zon ook meer van boven.

[ Voor 52% gewijzigd door Jan Treur op 04-04-2021 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KryTech
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:12:
[...]
Het in de hoogte zetten van de stoel ben ik vergeten te doen, maar zover ik weet kan dat gewoon.
Ik heb dat wel gedaan kan gewoon inderdaad.

Navi niet opgestart en knopjes niet opgelet wat voor materiaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nog even over de trekhaak, hier onder een screenprint van de FAQ op de Noorse Hyundai site. Niet dat je daar kunt kiezen voor Nederlandse tekst maar de vertaalfunctie van Edge doet wonderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrUFS6S5p41AyTvwGpkfeGzLYdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObbGE01ibnAJvwRVHFVmg2Hd.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Blijkbaar hoeven Noren geen BTW te betalen op EV's dat maakt hem dan extra goedkoop tov de rest van Europa. Wij voelen ons al spekkoper omdat we geen BPM hoeven te betalen......

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
YouTube: Kia EV6 vs Hyundai Ioniq5 | Electric car compare | Ioniq5 vs EV6
Hier een vergelijking met de Kia ev6. Hoewel ik een ioniq rij en ioniq 5 erg mooi is vind ik de kia net iets mooier met dat donkere scherm. Leuk om te zien de auto over elkaar gezet met een iets kortere wielbasis.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evtje schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:41:
YouTube: Kia EV6 vs Hyundai Ioniq5 | Electric car compare | Ioniq5 vs EV6
Hier een vergelijking met de Kia ev6. Hoewel ik een ioniq rij en ioniq 5 erg mooi is vind ik de kia net iets mooier met dat donkere scherm. Leuk om te zien de auto over elkaar gezet met een iets kortere wielbasis.
Is allemaal persoonlijk, ik vind juist de EV6 veel drukker overkomen met het dashboard en middenconsole. Ik houd wel van de meer minimalistische interieur van de Ioniq 5. En de aflopende daklijn van de EV6 zorgt voor kleinere ramen achterin en ook de achterruit is kleiner. Dus in de Ioniq 5 heb je denk ik meer overzicht en ruimtelijk gevoel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Heb met belangstelling dit forum gevolgd en ben ook 1 van de 175 "gelukkigen" die een Ioniq 5 "krijg". Vanmiddag in Utrecht geweest, erg vriendelijk ontvangen, en aangenaam verrast door de auto "live". Een groot deel van de 3000 auto's is al geproduceerd, dus hopelijk wordt de levering juni/juli gehaald. Alle vragen die ik had zijn beantwoord. Er was 1 vraag die men niet wist, of eventuele openstaande ramen automatisch dicht gaan als je de auto op slot doet. Ik ben gewend met het vasthouden van de sluitknop op de sleutel afstandbediening dat openstaande ramen ook gesloten worden. Dat ter plekke geprobeerd en dat, tot verbazing van Hyundai man, werkt ! De spiegels klappen ook om. Stoel in hoogte verstelbaar. Naast de hoedenplank wordt er ook een koffernet geleverd. Er is geen reservewiel maar een spuitbus om de lekke band vol te spuiten en ook een kleine luchtcompressor die via de 12v aansluiting een band kan oppompen. Daarnaast zit je niet vast aan de opgegeven dealer maar kan je kiezen. Het afwerk nivo, ondanks dat het pre-productie model, is hoog. De auto is gewoon mooi en groot en wordt geleverd met de speciale Michelin banden. Er komt (voorlopig) geen speciale badge of logo die "first edition" of "project 45" aangeeft op de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Luft op 04-04-2021 18:54 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 15:35
Mmm, had 'm ook wel graag' live' gezien. 😔

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Zijn er nog vragen over gebleven?

Ik heb morgenmiddag mijn afspraak in Utrecht, maar ik heb al zoveel antwoorden op vragen gezien de laatste maanden dat ik bijna geen vragen meer heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jan Treur schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:05:

Ik heb morgenmiddag mijn afspraak in Utrecht, maar ik heb al zoveel antwoorden op vragen gezien de laatste maanden dat ik bijna geen vragen meer heb.
Iets meer over het navigatiesysteem te weten komen? Met andere woorden, of het intelligente routebegeleiding met laadstops kan plannen als de bestemming buiten bereik is?

Voice besturing/navigatie mogelijk?

Zijn de zilveren bedieningsknoppen van plastic of van metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
OK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Is er al een antwoord op deze vraag:

Wat zijn de efficientie en het bereik van de 73 kWh 4WD als de 4WD uit staat?

De 4WD staat alleen bij Sport mode constant aan, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Treur schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:59:
Is er al een antwoord op deze vraag:

Wat zijn de efficientie en het bereik van de 73 kWh 4WD als de 4WD uit staat?

De 4WD staat alleen bij Sport mode constant aan, heb ik begrepen.
Waarschijnlijk moet de vraag zijn, wat is het bereik met sport mode aan=AWD constant aan? Neem aan dat WLTP gemeten is met de 'automatische' AWD en dat daar die 430 km uit komt met 20 inch wielen. Weet ook niet met welke banden de WLTP gemeten wordt, hopelijk niet met de Michelin Pilot Sport EV banden die 10% zuiniger zouden zijn. En anders zouden ze verplicht altijd die band moeten meeleveren? Ik weet niet hoe de WLTP regels zijn.

Volgens mij zijn de WLTP cijfers nog niet definitief bekend zijn, trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-04-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik zal eens kijken of ze hier iets over weten te zeggen. Ik vermoed ook dat je de 4WD niet echt handmatig kan bedienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Jan Treur schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:05:

Vragen staat vrij, zodus:

- Kleur mat goud: de meesten beamen ondertussen dat het eerder mat zilver dan mat goud is. Dit nog eens bevestigd zien zou geruststellend zijn ;-)
- Kleur mat goud: mag je hiermee naar de carwash?
- GPS: ongeveer zelfde vraag als hierboven: wat is de bron van de kaarten? Van waar komt de verkeersinformatie? Routebegeleiding incl. beschikbaarheid laadstations? Kan je tegelijk Hyundai navigatie en navigatie via CarPlay/Android Auto gebruiken?
- Verwarmt de auto zijn batterijen voor zoals een Tesla bij een geplande laadbeurt?
- Krijg je er iets van kaart of abo voor laden bij?
- Geven ze korting als je 20-inch inruilt voor 19-inch?
- Hoe connecteert de auto? Zit er een fabrieks SIM kaart in? En zijn hier dan maandelijkse kosten aan verbonden?
- Is er meer of minder hoofdruimte met glazen dak?
- Is er mogelijkheid om V2L aansluitpunt buiten te hebben zonder de optie maar door nieuwe laadkabel met Schuko stekker te kopen? (wellicht niet...)
- Kwaliteit geluid van Bose? En hoog volume met bas zonder trillingen? (wel heel persoonlijk en vervelend om dat te gaan testen natuurlijk)
- Wireless CarPlay? En zo niet, komt dat er in de toekomst nog aan?
- Voor zo ver ik het begrepen heb: geen OTA updates buiten de kaarten, klopt?

En dan nog een eerder technische vraag: de Hyundai zou dankzij 800V technologie kunnen laden tot 230kw/u aan een 350kw charger. Een Tesla M3 kan met 400V tot 250kw/u laden. Hoe komt het dat de Tesla nog steeds het snelst is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Dat schiet lekker op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
@Jan Treur Een vraag om mee te nemen, zijn dakdragers mogelijk en zo ja wat is de maximale dakbelasting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Op pag. 34 van het (vertaalde) Franse epistel staat iets over het verschil tussen AWD en RWD. In sport mode staat de AWD altijd aan, de besparing in RWD zou 3 - 7% zijn.

"AWD uitgeschakeld (2WD): Verbetert de efficiëntie (3-7%) door het verbruik te
verminderen

AWD ingeschakeld: Verbetert de stabiliteit, tractie en veiligheid op nat wegdek.

Het 4-wielaandrijvingssysteem (AWD) kan worden geforceerd door de
rijmodus SPORT te selecteren."

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Er is al een aardige bak aan vragen verzameld zie ik. Jij hebt straks aan dat half uur niet voldoende :-)

Nog een aantal aanvullende vragen:

- Kun je via de smartphone app de airco of verwarming aan/uit zetten?
- Hoe lang heb je recht op gratis updates van de navigatiekaarten
- En als er een einddatum aan de gratis kaart updates zit, kun je dan betaald de updates blijven ontvangen?
- Zijn er nog zaken die je periodiek bij de dealer dient te updaten of komt alles over the air binnen?
- Komen er nog toekomstige updates zodat de auto b.v. autonoom van oprit tot afrit zelf kan rijden?

Alvast bedankt voor het navragen en veel plezier gewenst met je bezoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
@Jan Treur gaat zich morgen populair maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
kor952 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:43:
Op pag. 34 van het (vertaalde) Franse epistel staat iets over het verschil tussen AWD en RWD.
verminderen"
Dat maakt dus rond de 20 km verschil in bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Maar bij wie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Hier een (korte) blik in de fabriek en op de parkeerplaats waar de auto's tijdelijk geparkeerd worden voor verscheping.

Een grijze Ioniq 5 in het wild.

[ Voor 15% gewijzigd door Luft op 06-04-2021 09:51 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben gisteren geweest. Wij waren positief verrast. Kwaliteit van buiten en ook zeker van het interieur vonden mijn vriendin en ik erg goed. Ik had vooraf twijfels over het interieur maar ik moet zeggen dat het er echt fijn en zeker niet goedkoop uit ziet. Ook voelde de verschuifbare middenconsole solide aan. Net als eigenlijk alle onderdelen en materialen.
Het formaat van de auto lijkt ook in het echt door de vorm kleiner dan het is. Als je dan naar de grote velgen kijkt besef je pas hoe groot de auto eigenlijk is.

De medewerker die er was wist naast de basis informatie niet heel veel. Mijn vragen over b.v. de navigatie icm laadmogelijkheden werden opgeschreven voor de dealer.
Naar mijn idee zouden de achterramen donkerder getint moeten zijn maar volgens de medewerker zou dit het zijn. Ik hoop dat dit niet klopt.

Waarschijnlijk ga ik wel mijn reservering annuleren. Niet omdat de auto is tegengevallen. Ik denk dat er een zeer grote kans is dat dit onze volgende auto wordt. Maar toch omdat ik er graag eerst een keer mee rij en de auto ook buiten wil zien. Daarnaast heeft de kleur ons ook aan het twijfelen gebracht. Wij vonden de Gravity gold echt heel mooi (lijkt inderdaad meer op zilver). Ik heb nu een reservering voor wit met het idee dat die makkelijker in onderhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
kor952 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:43:
Op pag. 34 van het (vertaalde) Franse epistel staat iets over het verschil tussen AWD en RWD. In sport mode staat de AWD altijd aan, de besparing in RWD zou 3 - 7% zijn.
verminderen
AWD ingeschakeld: Verbetert de stabiliteit, tractie en veiligheid op nat wegdek.
Het 4-wielaandrijvingssysteem (AWD) kan worden geforceerd door de
rijmodus SPORT te selecteren."
Degene die wij vandaag in Utrecht spraken was er vrij zeker van dat bij de Project 45 de AWD altijd constant aan is. Kan het zijn dat dat Franse document niet over de Project 45 gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Treur
ZuinigeRijder schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:29:
[...]
Iets meer over het navigatiesysteem te weten komen? Met andere woorden, of het intelligente routebegeleiding met laadstops kan plannen als de bestemming buiten bereik is?
Nee, helaas
Voice besturing/navigatie mogelijk?
Ja
Zijn de zilveren bedieningsknoppen van plastic of van metaal?
Plastic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

De project 45 wordt niet met name genoemd in het Franse stuk. Kan me echter niet voorstellen dat de 'gewone' AWD versie anders reageert dan de Project 45 (of omgekeerd). Maar zet hem in de sport stand en hij draait altijd in AWD mode....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Treur
dvdj schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:10:
[...]
Vragen staat vrij, zodus:

- Kleur mat goud: de meesten beamen ondertussen dat het eerder mat zilver dan mat goud is. Dit nog eens bevestigd zien zou geruststellend zijn ;-)
- Kleur mat goud: mag je hiermee naar de carwash?
Voornamelijk zilverkleurig. Bij gele zon toch een heel klein beetje een gouden gloed erin. Hij mag gewoon naar een goede Carwash, niet naar een goedkope met harde borstels.
- GPS: ongeveer zelfde vraag als hierboven: wat is de bron van de kaarten? Van waar komt de verkeersinformatie? Routebegeleiding incl. beschikbaarheid laadstations? Kan je tegelijk Hyundai navigatie en navigatie via CarPlay/Android Auto gebruiken?
Geen info over beschikbaarheid laadstations; geen planning. Verder wisten ze niet.
- Verwarmt de auto zijn batterijen voor zoals een Tesla bij een geplande laadbeurt?
Niet van tevoren.
- Krijg je er iets van kaart of abo voor laden bij?
Niet aan bod gekomen.
- Geven ze korting als je 20-inch inruilt voor 19-inch?
Met dealer bespreken.
- Hoe connecteert de auto? Zit er een fabrieks SIM kaart in? En zijn hier dan maandelijkse kosten aan verbonden?
Ja; ze dachten geen kosten.
- Is er meer of minder hoofdruimte met glazen dak?
- Is er mogelijkheid om V2L aansluitpunt buiten te hebben zonder de optie maar door nieuwe laadkabel met Schuko stekker te kopen? (wellicht niet...)
Niet aan bod gekomen.
- Kwaliteit geluid van Bose? En hoog volume met bas zonder trillingen? (wel heel persoonlijk en vervelend om dat te gaan testen natuurlijk)
Niet heel goed getest; klonk erg goed.
- Wireless CarPlay? En zo niet, komt dat er in de toekomst nog aan?
Hier is het verhaal dat wanneer je je telefoon op het draadloos laden vlak legt, er draadloos contact is voor CarPlay. Kan dat?
- Voor zo ver ik het begrepen heb: geen OTA updates buiten de kaarten, klopt?
De hoop van hen is dat dat later zal komen.
En dan nog een eerder technische vraag: de Hyundai zou dankzij 800V technologie kunnen laden tot 230kw/u aan een 350kw charger. Een Tesla M3 kan met 400V tot 250kw/u laden. Hoe komt het dat de Tesla nog steeds het snelst is?
Niet aan bod gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 06-04-2021 17:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan Treur
ditbenikecht schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:53:
@Jan Treur Een vraag om mee te nemen, zijn dakdragers mogelijk en zo ja wat is de maximale dakbelasting?
Ja, dakdragers zijn mogelijk. Max kg wisten ze niet. Wel door hen opgemerkt: bagage daar blokkeert de opbrengst van de zonnepanelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Het hele update/abo gebeuren van de navigatie etc. staat uitvoerig beschreven op de Hyundai site, onder de kop Services en daarna Audio & Navigatie kiezen.
De kaarten zijn van Here, maar dat staat daar ook allemaal en ook hoelang je updates krijgt. Is een algemeen verhaal maar zou niet weten waarom het niet voor de Project 45 zou gelden.

[ Voor 16% gewijzigd door kor952 op 06-04-2021 17:07 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Treur
WilliamGeluk schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:56:
Nog een aantal aanvullende vragen:
- Kun je via de smartphone app de airco of verwarming aan/uit zetten?
Ja, ook wanneer hij niet aan een laadpaal verbonden is.
- Hoe lang heb je recht op gratis updates van de navigatiekaarten
- En als er een einddatum aan de gratis kaart updates zit, kun je dan betaald de updates blijven ontvangen?
Onbekend
- Zijn er nog zaken die je periodiek bij de dealer dient te updaten of komt alles over the air binnen?
Voorlopig wel nu OTA nog niet werkt.
- Komen er nog toekomstige updates zodat de auto b.v. autonoom van oprit tot afrit zelf kan rijden?
Onbekend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Treur
Algemene indruk van mijn zoon en mij in Utrecht: erg positief. Het waren ook precies de kleuren die we gekozen hebben. Ik vond de grootte niet te overdreven over komen. De 20" banden zijn inderdaad erg breed.

[ Voor 10% gewijzigd door Jan Treur op 06-04-2021 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Treur schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:42:
[...]

Degene die wij vandaag in Utrecht spraken was er vrij zeker van dat bij de Project 45 de AWD altijd constant aan is. Kan het zijn dat dat Franse document niet over de Project 45 gaat?
Ik denk dat ze bedoelen dat je niet kunt uitschakelen dat mogelijk AWD bijspringt. Zie het iets als ESP dat niet uit te schakelen is. Dus AWD zal bijspringen als de software denkt dat vierwielaandrijving nodig is. Dus met constante snelheid op de weg zal in de praktijk de voorwielaandrijving niet meedoen, wel bij snel optrekken, afremmen, etc. Bij sport stand zal wel continu AWD aan staan en voorwielaandrijving actief zijn.

Hoeveel AWD verschil maakt, kun je zien aan de (voorlopige) WLTP cijfers.
EV rijbereik* (km) WLTP:
58 kWh RWD 19 inch velgen: 384

72 kWh RWD 19 inch velgen: 481
72 kWh RWD 20 inch velgen: 451

72 kWh AWD 19 inch velgen: 460
72 kWh AWD 20 inch velgen: 430
Pagina: 1 ... 5 ... 265 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic